Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.696 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:00
Ben inderdaad benieuwd of dat iets wordt. Ze wilde wel graag laten ophalen, en volgens mij woont ze in de buurt van Apeldoorn. Ze was qua Gameboy in ieder geval redelijk in haar prijsstelling. Ik heb Copycat zowel MP email als telefoonnummer doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Robolokotobo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 01:01:
@DCFreak

Mooi zo'n nieuwe Saturn ook al ben ik er totaal niet bekend mee. Is dat de voorloper van de Dreamcast? Heb je die uit Japan besteld? Wel grappig dat je zo'n oude console nog nieuw kan kopen. En al helemaal als het voor een paar centen is. En je hebt wat gekocht voor een Nomad? Geen flauw idee wat dat is. Is dat misschien ook niet een beetje de fout van Sega geweest dat ze teveel hardware hebben uitgebracht? Uitbreidingen voor de Mega Drive enz? Ook was er voor veel producten niet veel marketing voor zover ik me herinner.
Ik had misschien wat meer info moeten geven voor de beginnende retro verzamelaar. :P

De Saturn is inderdaad één generatie voor de Dreamcast van Sega. De console is niet nieuw, maar wel in goede conditie (geen krassen of verkleuringen), komt uit Japan en de prijs was US $60 (ex shipping).

Nomad oplaadbare battery pack: de Nomad had standaard een batterij houder bijgeleverd die aan de achterkant bevestigd kan worden, deze herlaadbare accu pack (die zeer waarschijnlijk niet meer werkt door ouderdom) maakte het kopen van batterijen overbodig.

Over de spellen
- In the hunt voor PS1: gemaakt door het ontwikkelteam dat later de klassieker Metal Slug zou uitbrengen op de Neo Geo. Invloeden hiervan zijn duidelijk zichtbaar in de graphics en deze versie heeft geen slowdown zoals de Saturn versie.

- De La Jet Set Radio voor dreamcast: re-release van Jet Set Radio waar een aantal bugs in opgelost zijn, tevens extra levels en muziek.

- Dynamite Deka (Die Hard Arcade) voor Saturn: leuke en kwalitatief goede beat'em up, die door velen over het hoofd is gezien en voor lage prijs te koop is.

- Ranma 1/2 voor Mega CD (Japan): kwalitatief vrij slechte adventure, maar deze game werd origineel geleverd met een telefoonkaart, die bij mijn versie ontbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Bedankt voor de info. Ik bedoelde trouwens dat ik niet weet wat een Nomad is. Dat het afgebeelde een battery pack is voor een draagbare console snapte ik nog net wel :P

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met reparatie PS2? Heb een aantal slims en phats, en nu 1 slim van iemand anders die geen discs leest. Laser lijkt het ook niet te doen. Brandt niet, beweegt niet, niets. Zal er niets aan uitgeven, maar wellicht iemand die een oorzaak kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Een keer opmaken, iets doorgebrand of kabel los. Je kan voor een prikkie trouwens een nieuwe laser kop kopen. http://www.ebay.com/bhp/ps2-slim-laser

Of het de moeite waard is, geen idee :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 09-05-2014 00:46 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwa, kapot is kapot en een laser overzetten kan ik van mn andere slims, maar ik vind repareren interessanter zonder iets uit te geven. Komt anders toch op een stapel. Al opengemaakt uiteraard, niets vreemds te zien verder. Is de drive uit een roze slim overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Flozem schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:13:
Ben inderdaad benieuwd of dat iets wordt. Ze wilde wel graag laten ophalen, en volgens mij woont ze in de buurt van Apeldoorn. Ze was qua Gameboy in ieder geval redelijk in haar prijsstelling. Ik heb Copycat zowel MP email als telefoonnummer doorgegeven.
mocht het nou niks worden hou ik me ook altijd aanbevolen ik fiets desnoods naar apeldoorn :)
Robolokotobo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:28:
Bedankt voor de info. Ik bedoelde trouwens dat ik niet weet wat een Nomad is. Dat het afgebeelde een battery pack is voor een draagbare console snapte ik nog net wel :P
een Nomad is een draagbare spelcomputer waarmee je sega mega drive games portable kon spelen je kan dus de gehele megadrive cart in de handheld stoppen en dan het spel spelen ze zijn naar mijn weten nooit in de EU uitgebracht dus zijn hier vrij schaars het is naar mijn weten ook niet echt een groot succes geweest dus dat maakt hem des te gewilder. (ppl correct me if i,am wrong plz)
Exorcist schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:38:
Iemand ervaring met reparatie PS2? Heb een aantal slims en phats, en nu 1 slim van iemand anders die geen discs leest. Laser lijkt het ook niet te doen. Brandt niet, beweegt niet, niets. Zal er niets aan uitgeven, maar wellicht iemand die een oorzaak kan bedenken.
het is vaak lastig als je er niks aan uit wil geven omdat als ik het zo hoor het vaak toch wel iets is dat aan vervanging toe is maar ik vermoed dat je de drive moet verwijderen en eens kijken in de buurt van de verbindingen van de drive naar het moederbord en dan goed kijken of je iets zite dat er verbrand uitziet of misschien aan vervanging toe is?

[ Voor 67% gewijzigd door copywizard op 09-05-2014 09:41 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 15:19

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Maak de lens schoon met alcohol en controleer of de geleiders waarover de laserunit loopt nog voldoende voorzien zijn van vet.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Exorcist schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:38:
Als ik een probleem heb probeer ik eerst even de zelfdiagnose functie. In browser op direhoekje drukken en dan in systeem opnieuw op driehoekje ofzo. Meestal krijg je dan een idee waar je reeds moet zoeken.

Bij de PHAT modellen moet je er trouwens goed op letten of beide kabels van de laserunit goed zitten (ja, het zijn er twee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Flozem schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:13:
Heb het gelaten voor wat het was. Had gedacht dat het grootste deel Sega - CD games waren zijn echter Megadrive games. Waarvan ik ongeveer de helft al heb. Set staat nu op marktplaats.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
staat al op 160 helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het draaistuk van de cd's(hoe je dat ook noemt) bij mijn ps1 is kapot, het plastic is voor 2/3 eraf en er is nog maar 1 balletje over... cds passen nu ook niet meer en vliegen dus eraf. Is zoiets makkelijk zelf te maken? Of zijn deze onderdelen ook los te bestellen ergens?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
gewoon op ebay een nieuwe laser bestellen eerst even kijken wel type je nodig hebt maar vervangen is 5 minuten werk heb het erg vaak gedaan

alleen dat middelste stukje vervangen kan ook maar is vaak lastiger te vinden en kost daardoor vaak meer en hem er goed op te krijgen zodat hij de juiste afstand heeft tot de laser is lastig te ver en hij loopt aan en de andere kant op dan leest hij hem niet

al moet ik zeggen een laser kost je 7 a 8 dollar ik wil je ook best een ps1 naar keuze verkopen voor iets meer ? :)

[ Voor 12% gewijzigd door copywizard op 09-05-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Owja valt idd mee, dacht dat dat veel meer zou kosten.

Om er nou een ander voor te kopen als dit ook kan.. Of je moet wel goedkoop zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hahaha je krijgt dan wel een console naar keuze van model/serie die je wil met eventueel controllers etc.. en ik vraag er ook de wereld niet voor het is alleen de verzendkosten in NL lol die maken het vaak minder leuk :) maar idd het vervangen is een peulenschil :) alleen lang wachten op de nieuwe laser maar check ook wel goed welke je nodig hebt je kan het op internet vindne maar ik zou het even checken op de onderkant van de laser die moet er toch uit om te worden vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 14:12

Pykow

Angelo OTR

Ik heb alleen de SNES als retro console :P, ik heb geen idee of deze het nog doet.

Blijft een apparaat met history voor mij.
Het was mijn eerste console

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RonaldDesigns schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:35:
Het draaistuk van de cd's(hoe je dat ook noemt) bij mijn ps1 is kapot, het plastic is voor 2/3 eraf en er is nog maar 1 balletje over... cds passen nu ook niet meer en vliegen dus eraf. Is zoiets makkelijk zelf te maken? Of zijn deze onderdelen ook los te bestellen ergens?
http://www.ebay.nl/itm/So...Tools&hash=item19ec39ab38

Zoiets :)

De moddende winkels hebben ze soms ook wel liggen voor 1/2 euro... vooral voorzichtig op de drive drukken (druk op midden van nieuwe spindel uitoefenen, anders breken ze vrij snel).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 09:13
Michael Knight schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:37:
[...]

De moddende winkels hebben ze soms ook wel liggen voor 1/2 euro... vooral voorzichtig op de drive drukken (druk op midden van nieuwe spindel uitoefenen, anders breken ze vrij snel).
Is een goede optie inderdaad. Ik heb ook een keer ergens gelezen dat wanneer je een defecte discman ergens hebt, je vaak dat onderdeel daarvan ook kunt gebruiken wanneer je hem er zonder al teveel gebreek af kunt krijgen :). Altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:08
Ik ben door de 250 unieke GC kubus titels heen, Nog 205 te gaan. En dan natuurlijk nog zorgen dat ik PC en normale in mijn bezit krijg.

Met koninginnedag op de vrijmarkt helaas niet veel op de kop kunnen tikken. Weinig GC titels te koop. Wel Banjo Tooie en Zelda boxed voor N64 kunnen meepakken.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
[...]

Toch wel duurder dan de gemiddelde PS1 console op de rommelmarkt helaas :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 17-10 21:42
Gisteravond ff snel een filmpje van mijn collectie in elkaar geflanst om mijn videoschiet- en edit skills te oefenen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Xyphoid schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:00:
Gisteravond ff snel een filmpje van mijn collectie in elkaar geflanst om mijn videoschiet- en edit skills te oefenen.
Leuk filmpje. Je zou het nog kunnen afwisselen met in-game beelden en ondersteunen met game muziek en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
En houd dat statief recht... :)

Sowieso nooit meteen van een tilt shot naar een pan shot overgaan, en liefst steeds in dezelfde richting + een seconde of drie a vijf rust op het einde van de beweging om de kijker rust te gunnen.

Leuke collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Erapaz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:38:
Leuk filmpje. Je zou het nog kunnen afwisselen met in-game beelden en ondersteunen met game muziek en geluid.
Nah, ben niet zo van in-game beelden. Geen zin om die beelden te maken of op te zoeken.
Ook teveel toffe spellen om te kiezen waar ik beelden van ga laten zien.
Flozem schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:52:
En houd dat statief recht... :)

Sowieso nooit meteen van een tilt shot naar een pan shot overgaan, en liefst steeds in dezelfde richting + een seconde of drie a vijf rust op het einde van de beweging om de kijker rust te gunnen.

Leuke collectie.
Thanx voor de tips.
Is met shoulder rig gemaakt.Kon statief niet recht voor de kast zetten.
Pan en tilt waren door elkaar, omdat ik niet echt na had gedacht over de volgorde van de beelden. Moest alles gisteravond filmen en editen, dus alleen op gelet of alles in beeld was gekomen.
5 seconden ruimte doe ik meestal wel, maar wilde beelden aan de muziek aanpassen en wilde zoveel mogelijk laten zien in zo min mogelijke tijd.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Xyphoid schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:04:
[...]

Nah, ben niet zo van in-game beelden. Geen zin om die beelden te maken of op te zoeken.
Ook teveel toffe spellen om te kiezen waar ik beelden van ga laten zien.

[...]

Thanx voor de tips.
Is met shoulder rig gemaakt.Kon statief niet recht voor de kast zetten.
Pan en tilt waren door elkaar, omdat ik niet echt na had gedacht over de volgorde van de beelden. Moest alles gisteravond filmen en editen, dus alleen op gelet of alles in beeld was gekomen.
5 seconden ruimte doe ik meestal wel, maar wilde beelden aan de muziek aanpassen en wilde zoveel mogelijk laten zien in zo min mogelijke tijd.
Voor een schouderstatief heb je het netjes gedaan... ;)

Andere tip:
Als je een dslr hebt en een goede high res foto maakt, kun je de pans / tilts met behulp van keyframes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
O-) Iemand nog interesse in een gamecube? (Met spellen)

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-05-2014 22:29 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:38:
[...]

Voor een schouderstatief heb je het netjes gedaan... ;)

Andere tip:
Als je een dslr hebt en een goede high res foto maakt, kun je de pans / tilts met behulp van keyframes maken.
Lang leve stabilizers in video editing programma's :P
Met foto's die pannen heb ik toch altijd een minder gevoel dan bij echt pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
[...]

Weet je er ook een paar toevallig(PM)? Voor die paar euro klinkt natuurlijk ook goed. DX heeft alleen complete laser sets, voor 8-10 dollar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:29:
O-) Iemand nog interesse in een gamecube? (Met spellen)
dat hangt af van het prijskaartje mocht je hem nog hebben PM me gerust!

p.s. mijn vondsten van dit weekend mede dankzij me vriendin!

Afbeeldingslocatie: http://i1359.photobucket.com/albums/q784/G33n/2014-05-10222002_zpsedd0a861.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door copywizard op 12-05-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Oh nice. Ik had vorig jaar een GBC Pokemon edition CIB gevonden (met nog wat andere accessoires/games erbij). Een N64 Pokemon edition zou er heel gaaf bij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
copywizard schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:16:
[...]

dat hangt af van het prijskaartje mocht je hem nog hebben PM me gerust!

p.s. mijn vondsten van dit weekend mede dankzij me vriendin!

[afbeelding]
Kijk ff op zijn V&A. :P

Ik heb zelf die N64 Pikachu ook.
Heeft mijn vrouw gekocht jaren geleden op de Koninginnedag rommelmarkt.
Was wel ergens gescheurd en ingedrukt. Met zo'n gamebit opengemaakt en terug gedrukt.
Ziet er nauwelijks meer wat van.
Maar ach, voor 5 euro. Was meer voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Xyphoid schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:00:
Ik zie The Goonies II voor de NES. Die heb ik vroeger uitgespeeld en ik kan je vertellen, dat viel niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Als ik een probleem heb probeer ik eerst even de zelfdiagnose functie. In browser op direhoekje drukken en dan in systeem opnieuw op driehoekje ofzo. Meestal krijg je dan een idee waar je reeds moet zoeken.

Bij de PHAT modellen moet je er trouwens goed op letten of beide kabels van de laserunit goed zitten (ja, het zijn er twee)
Hij lijkt de hele laser/unit niet te zien. De geleider is al extra ingevet, draait goed.
De laser doet zelfs geen kortstondige (1/2 sec) poging om te lezen, zoals al mn andere slims wel (bij de roze zie je door het deksel de laser oplichten).

Ach, heb hem dichtgeschroefd en op de stapel gezet. Ook leuk.

Toch nog even de stapel afgegaan. Van de negen slims zijn er drie defect. Toevallig () 3 75004 modellen. Twee met hetzelfde niet werkende laser verhaal, de ander springt kortstondig op groen daarna direct rood. Daar haal ik de laser uit om in een ander te zetten, kijken wat er dan gebeurd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 12-05-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Heeft zo'n cpu overclock bij ps1 nou eigenlijk nut? Want bij de video's die ik op youtube zag kan het net zo goed aan de drive liggen dat de laadtijden iets sneller zijn.. ik zou dus wel eens willen weten of bepaalde spellen die niet heel vloeiend zijn in split screen dat wèl zijn als de cpu op 66mhz loopt..

Verder las ik ergens dat er verschil is in beeldkwaliteit tussen verschillende modellen door andere video encoders aan boord.. Wil dat binnenkort eens gaan testen (even wachten op een s-video kabel en capture ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar mijn weten is het alleen heel miniem in sommige laadtijden maar is de rest fixed op 33 MHz. Heb hier op de stapel alle modellen wel liggen, ben wel benieuwd naar beeldkwaliteit dan..gebruik nu een 5502 (met FMV problemen) op RGB, en dat is erg helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heb zelf de 5552, 7502, 9002 en psone modellen...

enig idee welke modellen allemaal last hebben van FMV skips? want ik dacht dat dat bij de 5502 al verholpen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:19:
Heb zelf de 5552, 7502, 9002 en psone modellen...

enig idee welke modellen allemaal last hebben van FMV skips? want ik dacht dat dat bij de 5502 al verholpen was?
Wikipedia: PlayStation models

Dit model laat inderdaad zien dat het een enigszins beperkt probleem is (vanaf begin tot 5000). Net nog even gekeken, gebruik inderdaad een 5502 (niet omgebouwd) met toch FMV issues.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 12-05-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik ben het eens met de reacties op dat artikel. Als ik mijn N64 daarna met een vet design terug zou krijgen zou ik er zo 3 opsturen, nadat ze ze heeft gebruikt in haar expo of dergelijke.

Waarom zou je je console zomaar opsturen zonder er wat voor terug te sturen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik stuur niks op. Ik hou van mijn lelijke, saaie, grijze consoles zoals ze zijn (in originele staat).
En al helemaal niet, omdat je ze niet terug krijgt.
Als ze ff op Marktplaats zoekt, dan heeft ze zo een aantal consoles voor weinig. En Gamekings had haar beter kunnen sponsoren, in plaats van dit filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Binnenkort zul je verschillende nep ads op MP tegenkomen met verwijzing naar dat kunstproject. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik heb hier ip tweakers een onenigheid ik noem geen namen maar vraag wat jullie hier van denken?

20 maart 14 gereageerd op een ad. hier op tweakers voor een aantal gratis spullen.
na wat heen en weer geDMt te hebben adres gegeven en om rek. nr. gevraagd zodat ik de verzendkosten kan betalen tijdje niks meer gehoord.

26 maart maar eens een mailtje aangewaagd hoe het zat en toen was het pakketje al verzonden???
ik had nog niks betaalt dus ik nogmaals gevraagd naar rek. nr en weer niks maar als antwoord dat het wel goed zou komen.

9 april nog maar eens gevraagd hoe het zat en het was maar vreemd dat ik nog niks had ontvangen?

14 april reactie gehad dat er een fout was gemaakt ergens dus dat hij nu alsnog zou komen.

23 april (we zijn dus al een maand verder) nog niks ontvangen ook geen reactie of wat dan ook.

28 april nog niks gehad maar kreeg wel een bericht dat er een vreemde brief was gekomen van postnl dat er nog extra moest worden betaalt?

8 mei nog maar eens gemaild geen reactie

14 mei nog een keer gemaild en aangegeven dat ik ook niet meer ga betalen omdat ik ook nog niks heb ontvangen na +- 2 maanden dus heb gezegd laat maar zitten nu is diegene boos op mij omdat diegene al heeft betaalt aan postnl en nu verwacht diegene dat ik de verzendkosten alsnog betaal voor iets dat ik nooit heb ontvangen en ook geen idee heb of het ooit nog komt?

het pasten niet door de brievenbus dus het moet als pakket zijn verzonden maar heb nooit een Track en Trace nummer ontvangen?

dus wat moet ik hier nu mee?

p.s. het betreft hier retro waren dus vandaar even in dit topic en gezien we hier allemaal wel eens spullen bestellen vraag ik het aan andere met ervaring :)

[ Voor 4% gewijzigd door copywizard op 14-05-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVA18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 18:14
copywizard schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:50:
ik heb hier ip tweakers een onenigheid ik noem geen namen maar vraag wat jullie hier van denken?

20 maart 14 gereageerd op een ad. hier op tweakers voor een aantal gratis spullen.
na wat heen en weer geDMt te hebben adres gegeven en om rek. nr. gevraagd zodat ik de verzendkosten kan betalen tijdje niks meer gehoord.

26 maart maar eens een mailtje aangewaagd hoe het zat en toen was het pakketje al verzonden???
ik had nog niks betaalt dus ik nogmaals gevraagd naar rek. nr en weer niks maar als antwoord dat het wel goed zou komen.

9 april nog maar eens gevraagd hoe het zat en het was maar vreemd dat ik nog niks had ontvangen?

14 april reactie gehad dat er een fout was gemaakt ergens dus dat hij nu alsnog zou komen.

23 april (we zijn dus al een maand verder) nog niks ontvangen ook geen reactie of wat dan ook.

28 april nog niks gehad maar kreeg wel een bericht dat er een vreemde brief was gekomen van postnl dat er nog extra moest worden betaalt?

8 mei nog maar eens gemaild geen reactie

14 mei nog een keer gemaild en aangegeven dat ik ook niet meer ga betalen omdat ik ook nog niks heb ontvangen na +- 2 maanden dus heb gezegd laat maar zitten nu is diegene boos op mij omdat diegene al heeft betaalt aan postnl en nu verwacht diegene dat ik de verzendkosten alsnog betaal voor iets dat ik nooit heb ontvangen en ook geen idee heb of het ooit nog komt?

het pasten niet door de brievenbus dus het moet als pakket zijn verzonden maar heb nooit een Track en Trace nummer ontvangen?

dus wat moet ik hier nu mee?

p.s. het betreft hier retro waren dus vandaar even in dit topic en gezien we hier allemaal wel eens spullen bestellen vraag ik het aan andere met ervaring :)
Het lijkt mij dat het op 28 april is misgegaan, je had moeten bijbetalen.
Waarschijnlijk heeft de verzender het pakketje van te weinig frankering voorzien, vandaar dat je geen 'Track en Trace' hebt ontvangen en dat Postnl dat bericht verstuurd heeft.

Grote kans dat Postnl het pakketje achterhoudt of heeft teruggezonden naar de afzender.

Het is ook slecht dat de verzender steeds maar niets of pas heel laat iets laat weten. Hij had dit veel beter kunnen regelen en dan waren jullie beide tevreden geweest.

Wacht in ieder geval met betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
maar de afzender heeft de brief gekregen om bij te betalen niet ik anders had ik dat wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Niets betalen. De 28 april brief insinueerd dat de verzendende partij een fout heeft gemaakt. Dus heeft de TNT het pakket of terug gestuurd, of achter gehouden. Zolang hij dat niet oplost, kan jij niks doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Altijd weer die PostNL.
Vorige week iets gekocht via MP. Is via gewone post verstuurd.
Nog steeds niet aangekomen. Heb aan verzendende partij gevraagd of ze contact willen opnemen met PostNL. Verwacht er niks van, want is via gewone post verstuurd, dus geen T&T code.

Hopelijk is het geen oplichter. Want anders moet ik weer moeite gaan doen met melden en zo. Ik ben maar 9 Euro kwijt, maar gaat er mij meer om dat die oplichter gestopt wordt. Laatst ook iemand kunnen waarschuwen voor een oplichter op Tweedehands.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVA18
Xyphoid schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:42:
Altijd weer die PostNL.
Nog steeds niet aangekomen. Heb aan verzendende partij gevraagd of ze contact willen opnemen met PostNL. Verwacht er niks van, want is via gewone post verstuurd, dus geen T&T code.
PostNL kan daar niets aan doen, de verzender naar copywizard heeft in dit geval zelf een fout gemaakt.
Maar misschien moeten die mensen in die zogenaamde PostNL servicepunten ook beter opletten of alles wel klopt wat de klanten daar aanbieden (ervan uitgaand dat 'het pakketje' daar verzonden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Xyphoid schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:42:
Altijd weer die PostNL.

Hopelijk is het geen oplichter. Want anders moet ik weer moeite gaan doen met melden en zo. Ik ben maar 9 Euro kwijt, maar gaat er mij meer om dat die oplichter gestopt wordt. Laatst ook iemand kunnen waarschuwen voor een oplichter op Tweedehands.nl
dit had ik vorige week met een pikachu gameboy color ook verdwenen als sneeuw voor de zon bij postnl
de verkoper zegt eigenschuld dus zoek het maar uit.

maar de verkopende kant moet een navraag formulier invullen en terug sturen danpas gaan ze zoeken.

ik heb dit navraag formulier hier liggen (na veel zeuren bij postnl) omdat ik hem net zelf ook heb ingevuld (kopie gemaakt voor de zekerheid) mocht het dus zover komen bij jou dat de verkopende kant niks van zich laat horen dan wil ik je best een kopie sturen?

maar is altijd erg vervelend :( ik ben ook weer wat geld kwijt daardoor en gelukkig nog niet door dit geintje hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@copywizard: Veelal weegt men toch de envelop of het pakketje bij een PostNL verzendpunt?

Onvoldoende frankeren lijkt me dan alleen kunnen wanneer de beste man zelf (te weinig) postzegels heeft lopen plakken op het pakketje. En we weten allemaal dat pakketpost, wat niet door de brievenbus past, al gauw zo'n 6,50 euro kost om te verzenden.

Als er wel sprake is van onderfrankering, is het toch vreemd dat juist jij geen aanvullende portokosten hebt ontvangen van PostNL. Zie ook: http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/portokosten/

Let hem maar bewijzen dat het is verzonden. Als het via een PostNL verzendpunt is gedaan zou dit namelijk prima moeten kunnen d.m.v. een fotokopie van het bonnetje (moet men wel zo slim zijn om het bonnetje te accepteren en te bewaren ^_-). Tot die tijd niks betalen.

Hoe het ook kan:

Afgelopen maandag een betaling gedaan voor een Dreamcast Arcade Stick, dinsdag verzonden, woensdag ontvangen en 's avonds spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 21:17 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dank jullie voor jullie reactie,s hieruit blijkt maar weer dat ik toch niet ZO gek ben :) want heb ook gezegd dat ik het maar vreemd vond en dat hij het bedrag maar moest claimen bij postnl of met een track en tarce nummer op de propen moest komen?

reactie gisteravond laat terug gehad

"dan ga ik dat morgen claimen met een officele klacht ernaast."

dus voor mij is de kous af :)

en mooie arcade stick man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
copywizard schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:12:
[...]

dit had ik vorige week met een pikachu gameboy color ook verdwenen als sneeuw voor de zon bij postnl
de verkoper zegt eigenschuld dus zoek het maar uit.

maar de verkopende kant moet een navraag formulier invullen en terug sturen danpas gaan ze zoeken.

ik heb dit navraag formulier hier liggen (na veel zeuren bij postnl) omdat ik hem net zelf ook heb ingevuld (kopie gemaakt voor de zekerheid) mocht het dus zover komen bij jou dat de verkopende kant niks van zich laat horen dan wil ik je best een kopie sturen?

maar is altijd erg vervelend :( ik ben ook weer wat geld kwijt daardoor en gelukkig nog niet door dit geintje hierboven!
Zo'n onderzoek nav zo'n formulier komt vrijwel nooit iets uit helaas. Ik vraag tegenwoordig zelf altijd aan de verkoper om het te verzenden als brievenbuspakje met track & trace, kost €3,84 ipv de standaard €2,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja dat heb ik ook wel eens gezien dat is dacht ik best niet een brievenbus pakje is wel een idee maar dit was gewoon een spelcomputer dus die moet wel via de pakketpost zijn gegaan maar vermoed dat hij ipv 6,75 te betalen gewoon een berg postzegels erop heeft geplakt maar helaas te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Kryptex schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:38:
[...]

Zo'n onderzoek nav zo'n formulier komt vrijwel nooit iets uit helaas. Ik vraag tegenwoordig zelf altijd aan de verkoper om het te verzenden als brievenbuspakje met track & trace, kost €3,84 ipv de standaard €2,56
Onderzoek zal bij mij niks opleveren. Was geen pakket. Was een Gameboy cartridge, die ze waarschijnlijk gewoon in een envelop heeft gegooid.
Ik wacht nog 1 dag en dan vraag ik mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Kryptex schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:38:
[...]

Idem hier. Once bitten, twice shy.

Ik bestel of verzend niks meer zonder tracenummer. Tenzij de koper daar uitdrukkelijk om vraagt. Verzending is bij mij sowieso altijd risico voor de koper; ik pak het goed in, maar ben niet aansprakelijk voor verlies of schade van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 21:58
Flozem schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:35:
[...]

Idem hier. Once bitten, twice shy.

Ik bestel of verzend niks meer zonder tracenummer. Tenzij de koper daar uitdrukkelijk om vraagt. Verzending is bij mij sowieso altijd risico voor de koper; ik pak het goed in, maar ben niet aansprakelijk voor verlies of schade van het pakket.
Ben ik met je eens. Datzelfde geldt voor iets dat wordt opgehaald. Garantie tot aan de deur, daarna niet meer :). Gelukkig heb ik nog nooit problemen gehad, alleen problemen met late verzending of artikelen die vanuit de verzender naar een verkeerd adres worden opgestuurd. Of een manual die ontbrak bij een spel. Misschien toch iets meer problemen als ik dacht.. :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
ChokingHazard schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Ben ik met je eens. Datzelfde geldt voor iets dat wordt opgehaald. Garantie tot aan de deur, daarna niet meer
Ik had dat vorig jaar. Haal een SNES met 23 boxed games op voor 20euro, deed die SNES het gewoon niet :( :( verdomme

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVA18
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:23:
[...]

Ik had dat vorig jaar. Haal een SNES met 23 boxed games op voor 20euro, deed die SNES het gewoon niet :( :( verdomme
Tja...wat verwacht je dan voor 20 euro's? ;) ;)
(hopelijk werken de games wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja, dus? :P :P

23 boxed games, damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hahaha das een betje apart als je "zeurt" over een snes die niet werkt voor 20 euro met 23 boxed games ik zou dat niet durven hahaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal sarcasme zijn geweest /sheldon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
vandaar ook de "--" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
copywizard schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:44:
hahaha das een betje apart als je "zeurt" over een snes die niet werkt voor 20 euro met 23 boxed games ik zou dat niet durven hahaha ;)
Lol - inderdaad. Dat heb ik ook een paar keer meegemaakt, maar meestal een makkelijk te verhelpen probleempje met setjes die hun geld sowieso meer dan waard waren. Dus niets van gezegd.

Ik heb er meer moeite mee als mensen spullen los in een doos gooien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
[...]

Hahaha, die boxed games maken een hoop goed mag ik toch hopen. :P

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Flozem schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Ik heb er meer moeite mee als mensen spullen los in een doos gooien. :'(
Daar heb ik ook moeite mee, maar wat ik meegemaakt heb is nog veel erger.

De verkoper had een N64 met Controllers en Games in een vuilniszak gedaan, die opnieuw in een vuilniszak en dat zo bij het postkantoor afgegeven. Die hebben er zonder bezwaar een label op geplakt en verzonden.

Alles werkte nog maar erg blij was ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Heb wel eens een 500 euro spel binnen gehad dat was dicht getaped zodat het niet uit het doosje zou vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jij wint... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Dit hoort toch echt in Vraag & Aanbod thuis

[ Voor 89% gewijzigd door BM op 16-05-2014 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Yeah, Laura's Paardenshow *O*

spoiler:
Nope, geen interesse

[ Voor 5% gewijzigd door Orian op 16-05-2014 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Orian schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 06:57:
Yeah, Laura's Paardenshow *O*

spoiler:
Nope, geen interesse
Ja dat is wel een beetje het nadeel van een grote set overnemen :+. Je houd altijd bagger over die niemand wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
V&A aangeboden: Sony PlayStation Vita 3G Zwart

ik heb erg zitten twijvelen maar heb het uiteindelijk toch maar niet gedaan hij ging zelfs naar 2 x 20 euro kaarten voor de vita :(

was echt een koopje (en als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo!)

nou weet ik dat de vita nog niet echt retro is maar dacht wilde het toch ff posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe gebruiker, veeeeeel te lage prijs en last but not least: woonplaats is een uithoek. Als je niest belandt het snot in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Exorcist schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:08:
Nieuwe gebruiker, veeeeeel te lage prijs en last but not least: woonplaats is een uithoek. Als je niest belandt het snot in België.
Mja mijn woonplaats ligt op een steenworp van Duitsland, maar dat maakt me niet direct een onbetrouwbare verkoper :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ksborg schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:13:
[...]

Mja mijn woonplaats ligt op een steenworp van Duitsland, maar dat maakt me niet direct een onbetrouwbare verkoper :+.
maar ksborg 9 april 2004 geregistreerd en 19 beoordelingen op tweakers vind ik heel wat vertrouwder dan 15 mei geregistreerd en geen beoordelingen op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jarige zoekt gratis games.
Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hahahaha geniaal

"U wilt van uw games af.
Daarom geeft u ze aan mij.
U speelt ze niet meer.
U geeft ze gewoon weg, aan mij.
Gratis, voor níets.
U bent er van af.
U speelt ze toch niet meer."

en nu bent u een kip (want ik heb u gehypnotiseert) hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel triest dat David de opkoper zo aan zijn spullen moet komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik vermoed dat hij toch wel iets vangt? anders zou het de moeite toch niet waard zijn lijkt me ? ik ga het ook eens proberen denk ik gewoon eens kijken hoeveel ik kan ophalen/verzonden krijg ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf van de week Batman (nes) cib, life force salamander (nes) cib, en rouge squadron 3 rebel strike (gc) in de bus gekregen ^^ al met al niet verkeerd en alles wel in redelijk goede staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Of gratis games vragen voor je autistische zoontje...

Sparen jullie ook losse games?
Ik zie af en toe wel eens losse games te koop staan, maar koop ze dan toch niet, omdat ik alleen CIB wil hebben. Losse games zien er zo eenzaam uit in de kast :P
Heb er wel een paar liggen, maar die gaan op de verkoop stapel (tenzij het echt zeldzame games zijn).
Kopen jullie vaak consoles/games om door te verkopen?
Heb tot nu toe maar 1 console gekocht die ik weer verkocht heb (had een SNES controller nodig en hier zaten er twee bij).

Gister 9 Gamecube spellen binnengekregen, gekocht van een medeTweaker.
Donkey Konga + bongo's
Fifa 04
Fifa 07
Medal Of Honor European Assault
Medal Of Honor Frontline
Resident Evil 4
Star Wars: Rogue Leader
Starfox Adventures
Tony Hawk's Underground 2

Eigenlijk niet van plan om GC te sparen (vind ik niet echt retro), maar had laatst een GC met 8 spellen gekocht voor 20 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Xyphoid schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:37:
Of gratis games vragen voor je autistische zoontje...

Ik zie af en toe wel eens losse games te koop staan, maar koop ze dan toch niet, omdat ik alleen CIB wil hebben. Losse games zien er zo eenzaam uit in de kast :P
Heb er wel een paar liggen, maar die gaan op de verkoop stapel (tenzij het echt zeldzame games zijn).
Heb tot nu toe maar 1 console gekocht die ik weer verkocht heb (had een SNES controller nodig en hier zaten er twee bij).

Gister 9 Gamecube spellen binnengekregen, gekocht van een medeTweaker.
Donkey Konga + bongo's
Fifa 04
Fifa 07
Medal Of Honor European Assault
Medal Of Honor Frontline
Resident Evil 4
Star Wars: Rogue Leader
Starfox Adventures
Tony Hawk's Underground 2

Eigenlijk niet van plan om GC te sparen (vind ik niet echt retro), maar had laatst een GC met 8 spellen gekocht voor 20 Euro.
met doos vind ik ook mooier maar zeker bij nes en snes etc..is dat vaak lastig voor elkaar te krijgen dus spaar ik zowel los als CIB maar als ik dan de losse game in doos krijg gaar de losse eruit maar vindt het zonde om niet ook gewoon losse te kopen ! behalve bij megadrive en sms daar wil ik ze wle graag CIB hebben maar dat is vaak makelijker door de steverige doosjes die zei destijds gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Exorcist schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:08:
Ik woon in Susteren, dus als je niest komt de snot in België of Duitsland afhankelijk van hoe de wind staat... maar ik vind mezelf niet onbetrouwbaar. :/
Ik spaar in principe alleen cart-only. Voor Gameboy classic en SNES vind je amper nog betaalbare CiB games. En voor Gameboy classic wil ik de collectie compleet krijgen.

Voor GBA en NDS probeer ik tegen niet al te hoge kosten alleen de games die ik leuk vind CiB te krijgen. Denk aan Castlevania, Zelda, Metroid e.d.
Niet bewust, tenzij ik het op tijd zie en het zo ongeveer naast de deur ligt. Ik koop meestal (99,9% van de tijd) setjes voor de spellen die ik nog niet heb. Al het andere is collateral en meegenomen. Als ik er quitte op speel bij doorverkoop vind ik het goed, maar als het wat meer waard is, probeer ik er wel iets meer voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Sparen jullie voor het sparen zelf (dus echt alle spellen kopen) of kopen jullie alleen spellen die jullie tof vinden of vroeger veel gespeeld hebben? Ik ben meer het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Gameboy classic: om te sparen, hoewel ik enkele spellen graag speel.
SNES, GBA en NDS om te spelen en omdat ik die vroeger wilde hebben, maar nooit heb gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 17-05-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVA18
Ik ben mijn verzameling begonnen door oude consoles + games te kopen waar ik in mijn jeugd bij vriendjes mee speelde (nostalgie). Vervolgens is dit overgegaan tot een verslaving die nu totaal losgeslagen is en geen grenzen meer kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ik koop eigenlijk voornamelijk consoles die ik vroeger altijd heel graag wilde hebben, maar nooit had. En dan probeer ik ook voornamelijk spellen te kopen die ik ook echt speel :). Hoewel mijn PS3 collectie momenteel de grootste is, groeien de andere collecties ook langzaam maar zeker.

Ik heb eigenlijk geen consoles waar in het verleden papieren doosjes bij zaten, dus heb ze het liefst gewoon compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Xyphoid schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:54:
Sparen jullie voor het sparen zelf (dus echt alle spellen kopen) of kopen jullie alleen spellen die jullie tof vinden of vroeger veel gespeeld hebben? Ik ben meer het laatste.
Ik koop eigenlijk alleen spellen die ik zelf leuk vind. Waarschijnlijk zoals velen dat doen.

Vroeger heb ik nauwelijks interesse gehad in consolegaming. Echter, de laatste jaren is mijn interesse in Japanse arcadegames sterk gegroeid en daarom importeer ik ook het meeste uit Japan. Dit is veelal een stuk goedkoper dan import-spellen kopen in Nederland. Dus o.a. weinig 'Marktplaats' voor mij, waar het merendeel van de mensen absurde prijzen hanteren.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Flozem schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:16:
[...]

Ik woon in Susteren, dus als je niest komt de snot in België of Duitsland afhankelijk van hoe de wind staat... maar ik vind mezelf niet onbetrouwbaar. :/
Flozem, wij mogen onszelf inwoners van 'Het Smalste Stukje van Nederland' noemen. Of we daar trots op moeten zijn?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Wat is de wereld toch klein 8)7 ook Susteren hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 09:41
Limburgers unite, Geleen hier. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
ChokingHazard schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:34:
[...]

Flozem, wij mogen onszelf inwoners van 'Het Smalste Stukje van Nederland' noemen. Of we daar trots op moeten zijn?
Ach - in ieder geval handig qua tanken en boodschappen doen. Blijft meer geld over voor de hobby... :)

Net een kleine bestelling van Gamesgarage ontvangen. Blijkt Goof Troop voor SNES niet de afgebeelde "HOL" maar een "NOE" cartridge... Duitse schermteksten... :| Meteen een ticket aangemaakt op de website. Wie weet wordt dit correct afgewikkeld.

Wel al helemaal uitgespeeld in twee uur tijd. Leuk spelletje om binnenkort samen met mijn vijfjarige dochter te spelen. :)

Voor de rest alles conform bestelling. Twee leuke gb spellen erbij voor een redelijke prijs: Parasol Rainbow Stars 2 en Hudson Hawk.

[ Voor 43% gewijzigd door Flozem op 17-05-2014 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:56:
[...]

Net een kleine bestelling van Gamesgarage ontvangen. Blijkt Goof Troop voor SNES niet de afgebeelde "HOL" maar een "NOE" cartridge... Duitse schermteksten... :| Meteen een ticket aangemaakt op de website. Wie weet wordt dit correct afgewikkeld.
In had dat met doosje van F-Zero. Was Italiaans doosje. Stond niet bij de beschrijving en foto was te wazig. Was Nederlandse verkoper, dus ging er van uit dat het Nederlands of Engels was.
Nadat ik hem terug gemailed had, zou hij kijken wat er mis was gegaan. Daarna kreeg ik ineens geen reacties meer.
Ook andere advertenties van hem waren ineens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nu is Gamesgarage.nl één van de Retro webshops die we in Nederland rijk zijn, dus ga ik er van uit dat er iets met mijn klacht wordt gedaan. Temeer daar er op de website letterlijk staat dat er van ieder produkt unieke foto's op de site worden gezet zodat je kunt zien wat je koopt.

Ik ga er van uit dat het een foutje in het pickingsproces is dat komende week wordt rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vriend van me is bevriend met de eigenaar van Gamesgarage, volgens mij kun je daar wel zaken mee doen.

Vannacht nog wat MP TimeSplitters en Mario Kart gedaan, vier man split screen. Was nog goed te doen.
Jammer dat m'n Gamecube geen geluid gaf; altijd zo'n gedoe met RGB splitters, apart audio naar versterker etc. Werkt altijd tot je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 09:41
Spelen jullie retrogames op een oude dikke beeldbuis of op een LCD? Zit eraan te denken om een oude tv te halen van Marktplaats voor de wat oudere consoles. Die kosten niet veel meer of zijn vaker zelfs gratis op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40" LCD. Voor de ruimte, maar ook omdat ik daar een Wii, PS3, PS2 (component), Xbox (component) en 360 heb staan. Heb nog wel gedacht om daar ook een beeldbuis bij te prakken, maar dan wordt het wel erg vol. En dan zou m'n stapel PS1/PS2's moeten verhuizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Ik sta op het punt een Dreamcast te kopen maar raak een beetje in de knoei als ik zoek naar opties om'm op m'n Panasonic plasma aan te sluiten.

Tot zover begrijp ik dat ik een VGA box nodig heb en (voor het beste beeld) een VGA naar HDMI upscaler. Kan iemand me adviseren of dit klopt en wat de beste merken/types zijn voor dit doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Voorlopig op een kleine crt op de slaapkamer. Ik wacht nog op de Retron5 voor ik nog iets in mijn tv meubel duw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
nodog schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:08:
Ik sta op het punt een Dreamcast te kopen maar raak een beetje in de knoei als ik zoek naar opties om'm op m'n Panasonic plasma aan te sluiten.

Tot zover begrijp ik dat ik een VGA box nodig heb en (voor het beste beeld) een VGA naar HDMI upscaler. Kan iemand me adviseren of dit klopt en wat de beste merken/types zijn voor dit doel?
Heeft je tv niet al VGA? Ik zou niet weten wat die upscaler voor nut heeft. Met vga heb je ook gewoon een progressive signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 13:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die upscaler zit ook gewoon in je TV natuurlijk :) De meeste TV's hebben gewoon VGA er nog op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
danielkraak schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:11:
[...]

Heeft je tv niet al VGA? Ik zou niet weten wat die upscaler voor nut heeft. Met vga heb je ook gewoon een progressive signaal.
Volgens mij heeft m'n TV geen VGA (kwam het in ieder geval niet zo snel tegen toen ik achter m'n tv klom ;-). Dat upscaling verhaal kwam ik ergens op het net tegen waar men zei dat het er beter uitzag maar het leek me inderdaad ook al wat stug.
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.