Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
NESFreak schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
De twee drietallen tulpstekkers zijn ook uitgangen. Het praktisch nut daarvan ontbreekt me nog. Misschien een dingetje uit het vhs tijdperk ofzo. RGB is ook nog eens met een switch aan en uit te zetten.
Weet je dat zeker? Bij mijn scart switch zijn dat losse ingangen. Handig om mijn Megadrive 1 aan te sluiten in stereo... 8)

Edit: net ff wat Google afbeeldingen bekeken. Zijn inderdaad 2 cinch setje op die Hama. (video, audo left en audio right). Maar in tegenstelling tot wat de beschrijving op het kastje doet vermoeden, zijn het niet twee uitgangen, maar 1 ingang en 1 uitgang. Waarschijnlijk om de tv naar een videorecorder door te lussen.

[ Voor 38% gewijzigd door Flozem op 12-10-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:58
Xyphoid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:28:
Deze vandaag opgehaald. Gratis en voor niets. Met spel en kabel.

[afbeelding]

Cyberbike voor de Wii. Het stuur is vergeeld, maar voor de rest zo goed als nieuw.
Het zit voor geen meter (zadel zit te ver naar voren en je glijdt er naar voren af), maar ik denk niet dat ik hem vaak ga gebruiken :P Gewoon voor de heb.
Ik denk niet dat ik dat gratis opgehaald zou hebben :+
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:02:
[...]

Dat is dan zonde van je geld geweest. Composite!!! Je weet toch zeker wel dat de MD, net als de SNES en vele andere retro consoles ook standaard RGB uitspuugt, dat levert een zo enorm veel superieurder beeldkwaliteit op dan met composite. Moet je alleen even een RGB scart kabeltje voor de MD kopen, kost ongeveer een tientje. Ik verzeker je dat je dan nog meer retro gameplezier hebt. Uiteraard wel op een CRT TV, LCD is uit den boze voor een retro gamer.
Op de nieuwere Tv's zit vaak niet eens meer een RGB aansluiting.

[ Voor 36% gewijzigd door gast7 op 12-10-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
gast7 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:11:
[...]

Ik denk niet dat ik dat gratis opgehaald zou hebben :+
Ik ben een hoarder, mits het gratis is :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Xyphoid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:28:
Deze vandaag opgehaald. Gratis en voor niets. Met spel en kabel.

[afbeelding]

Cyberbike voor de Wii. Het stuur is vergeeld, maar voor de rest zo goed als nieuw.
Het zit voor geen meter (zadel zit te ver naar voren en je glijdt er naar voren af), maar ik denk niet dat ik hem vaak ga gebruiken :P Gewoon voor de heb.
Wat een misbaksel zeg :o. Dat ding past misschien wel inj de top 5 domste game accessoires ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
xelfer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:42:
[...]

Wat een misbaksel zeg :o. Dat ding past misschien wel inj de top 5 domste game accessoires ooit.
Ook misbaksels mogen in mijn verzameling :P
Maar de bouwkwaliteit is wel top. Basis is zwaar en alle stangen zijn stevig.
Alleen het stuurgedeelte voelt plastic aan (duh, het is ook plastic).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ja het is echt een cult object. Zo fout dat het goed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben weer voornemens om binnenkort wat retro (en PS3) via het LAN te spelen, dus met name Xbox en PS3. Nadeel van LAN games is dat je veelal twee kopiën van het spel moet hebben; nu heb ik vrijwel alles origineel, maar in tweevoud zeker niet..dus voor de Xbox heb ik daar wel wat voor bedacht (voor de PS3's ook, overigens).

Grootste voordeel van dit alles is dat je het met twee of meer TV's kunt doen, dus 2 vs. 2. Mijn ene TV staat in de woonkamer, daar heb ik ook een Xbox neergezet, de ander in de aangrenzende garage cq. gamehok. Met de deuren open hoor je elkaar lekker vloeken, maar je ziet elkaar niet.

Tot nog toe is het gebruikelijke Counter-Strike, TimeSplitters en wat James Bond zut. Volgens mij ook Micro Machines en consorten maar ben even niet zeker of dat via LAN was of 4p split screen.

Met de PS2's wil ik tzt ook een dergelijke setup gaan maken, maar daar is het volgens mij niet veel beter/anders op dan de Xbox. De PS3 is leuk voor bijv. MP Red Dead Redemption. Blijft grappig dat dit via het LAN te spelen valt. Zie een lijst met vergelijk voor MP (2p, 4p, LAN etc):

http://www.co-optimus.com/system/2/playstation-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:02:
[...]

Dat is dan zonde van je geld geweest. Composite!!! Je weet toch zeker wel dat de MD, net als de SNES en vele andere retro consoles ook standaard RGB uitspuugt, dat levert een zo enorm veel superieurder beeldkwaliteit op dan met composite. Moet je alleen even een RGB scart kabeltje voor de MD kopen, kost ongeveer een tientje. Ik verzeker je dat je dan nog meer retro gameplezier hebt. Uiteraard wel op een CRT TV, LCD is uit den boze voor een retro gamer.
Mwoah, meningen verschillen. Ik vind de beeldkwaliteit nog steeds aardig goed en heb meteen de mogelijkheid om 8 consoles aan te sluiten. Tevens moet ik dan meerdere rgb kabels zien te regelen, geld wat ik liever investeer in leuke games die ik en mijn vriendin kunnen spelen. En ik heb jet inderdaad op een LCD tv aangesloten aangezien er geen plek is voor een oude CRT TV. Dat jij van mening bent dat LCD uit den boze is, dat mag, maar dat bederft mij niet het speelplezier. Gameplay is uiteindelijk waar ik het voor doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik zou zelf graag een CRT kwijt kunnen, maar in mijn gameroom heb ik er helaas ook geen plek voor :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]MartijnAbel schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:47:........Gameplay is uiteindelijk waar ik het voor doe ;)
Helemaal mee eens. Toch ben ik blij dat ik wel de ruimte heb voor een paar CRT's, en alles speel met minimaal RGB kwaliteit.:

http://gathering.tweakers...message/44926456#44926456

:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07-2016
Ik ben wel erg benieuwd waar jullie de rgb kabels kopen. Tot nu toe ken ik voornamelijk retrogamingcables.co.uk maar dat is een redelijk prijzige aangelegenheid als ik al mijn consoles (15 stuks) met RGB wil uitrusten.Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Tim1075 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:39:
Ik ben wel erg benieuwd waar jullie de rgb kabels kopen. Tot nu toe ken ik voornamelijk retrogamingcables.co.uk maar dat is een redelijk prijzige aangelegenheid als ik al mijn consoles (15 stuks) met RGB wil uitrusten.Heeft iemand nog tips?
De laatste keer dat ik er 1 moest hebben was 4 jaar terug, toen bij de Action voor 2 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:15:
[...]

De laatste keer dat ik er 1 moest hebben was 4 jaar terug, toen bij de Action voor 2 euro gekocht.
Daar heb ik nog nooit rgb kabels voor retro consoles gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
Ehrm, ja dat had ik zelf ook al bedacht maar weet je een goede ebay shop dan? Het merendeel van de kabels die op ebay als RGB worden aangeboden blijken dit in de praktijk niet te zijn. Daarnaast wil ik ook niet 15 kabels bij 15 verschillende verkopers halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tim1075 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:30:
[...]

Ehrm, ja dat had ik zelf ook al bedacht maar weet je een goede ebay shop dan? Het merendeel van de kabels die op ebay als RGB worden aangeboden blijken dit in de praktijk niet te zijn. Daarnaast wil ik ook niet 15 kabels bij 15 verschillende verkopers halen :/
Dat laatste is zo goed als onvermijdelijk. En lees de reviews, vermijd China, dan kom je er wel. Maar goed, voor de meeste consoles zijn RGB kabels niet moeilijk/duur. Voor Nintendo consoles zitten er wat haken en ogen aan. Voor welke zoek je RGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
Exorcist schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

Dat laatste is zo goed als onvermijdelijk. En lees de reviews, vermijd China, dan kom je er wel. Maar goed, voor de meeste consoles zijn RGB kabels niet moeilijk/duur. Voor Nintendo consoles zitten er wat haken en ogen aan. Voor welke zoek je RGB?
Ik zal eens wat uitgebreider op ebay gaan speuren. De consoles waarvoor ik kabels zoek: SNES NTSC/J; NES NTSC/U; N64 NTSC/J; GC PAL; Wii PAL; Sega MD NTSC/U; Dreamcast NTSC/U; Saturn NTSC/J; PS1; Xbox.

De kabels zijn natuurlijk maar een deel van het probleem. Los hiervan zoek ik ook nog iemand die kennis en ervaring heeft met micro elektronica om diverse rgb en region mods op mijn consoles door te voeren. Als ik zelf al naar een soldeerbout kijk wordt ik al zenuwachtig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim1075 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Ik zal eens wat uitgebreider op ebay gaan speuren. De consoles waarvoor ik kabels zoek: SNES NTSC/J; NES NTSC/U; N64 NTSC/J; GC PAL; Wii PAL; Sega MD NTSC/U; Dreamcast NTSC/U; Saturn NTSC/J; PS1; Xbox.

De kabels zijn natuurlijk maar een deel van het probleem. Los hiervan zoek ik ook nog iemand die kennis en ervaring heeft met micro elektronica om diverse rgb en region mods op mijn consoles door te voeren. Als ik zelf al naar een soldeerbout kijk wordt ik al zenuwachtig ;-)
N64 is makkelijk gedeeltelijk regio vrij te maken. Us en jap spellen spelen dan altijd. Pal ongeveer 50%. Rgb mod is een heel ander verhaal. Daar moet je een soort versterker tussen solderen. Heb er hier nog 1 staan maar ik niks mee doe maar niet echt verlocht krijg. (Nee die gaat niet weg voor 15€, marktplaats 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb mijn SNES kabel bv hier vandaan:
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

N64 is makkelijk gedeeltelijk regio vrij te maken. Us en jap spellen spelen dan altijd. Pal ongeveer 50%. Rgb mod is een heel ander verhaal. Daar moet je een soort versterker tussen solderen. Heb er hier nog 1 staan maar ik niks mee doe maar niet echt verlocht krijg. (Nee die gaat niet weg voor 15€, marktplaats 8)7 )
Door deze post weer gaan denken aan een RGB N64..dus net de poeplap getrokken voor een NUS-001 (FRA) die al RGB modded is. Kan er nog wel een tijd over mijmeren, maar ik speel niet (meer) op de N64 door de belabberde beeldkwaliteit, hetgeen met RGB een stuk beter te behappen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Helemaal mee eens. Toch ben ik blij dat ik wel de ruimte heb voor een paar CRT's, en alles speel met minimaal RGB kwaliteit.:

http://gathering.tweakers...message/44926456#44926456

:) ;)
ziet er goed uit :D het is dat ik de ruimte niet heb, anders had ik zeker een aantal CRT monitoren neergeplempt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Daar heb ik nog nooit rgb kabels voor retro consoles gezien...
Verkopen ze ook niet. Hij zal een RGB scart kabel bedoeld hebben, die waarschijnlijk alleen goed is voor het ronde archief, gezien de winkel van herkomst en d eprijs van € 2. Daarvoor koop je alleen bagger kabels.

Voor iedereen die wat meer over RGB in combinatie met retro consoles wil weten, kijk dan eens hier: http://retrorgb.com/

Zeer informatief. En voor een goede NES RGB en N64 RGB mod vind je hier info en spullen: http://etim.net.au/

Tim, de Australische ontwikkelaar van deze mods, is zeer betrouwbaar en levert goede kwaliteit. Ik heb zelf mijn NES naar RGB gemod met één van zijn kits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Voor de snes heb ik lang geleden een rgb kabel voor de gamecube gemod. Standaard werd het beeld donker met die kabel op een snes. Paar weerstandjes in de stekker solderen en daarna strak beeld.
Geen idee meer hoe of wat precies maar mss is het een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutatie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:15:
Voor de snes heb ik lang geleden een rgb kabel voor de gamecube gemod. Standaard werd het beeld donker met die kabel op een snes. Paar weerstandjes in de stekker solderen en daarna strak beeld.
Geen idee meer hoe of wat precies maar mss is het een tip :)
Mijn SNES/GC RGB kabel is "too bright" voor de SNES. De GC ziet er beter uit, maar te veel strepen en gewoon niet zoals het hoort. Blijft een gezeur met Nintendo en RGB, Sony had dat beter voor elkaar. SEGA ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik heb ook een zooitje rgb kabels binnen gekregen van de week. Ziet er echt een heel stuk beter uit dan wat het eerst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Mijn SNES/GC RGB kabel is "too bright" voor de SNES. De GC ziet er beter uit, maar te veel strepen en gewoon niet zoals het hoort. Blijft een gezeur met Nintendo en RGB, Sony had dat beter voor elkaar. SEGA ook.
Naja als je gegarandeerde succes wilt kan je ook voor een originele gamecube RGB kabel gaan die tevens ook werkt voor de n64 en snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:02:
[...]

Naja als je gegarandeerde succes wilt kan je ook voor een originele gamecube RGB kabel gaan die tevens ook werkt voor de n64 en snes.
Moet ik maar doen, denk ik. De RGB kabel die ik nu heb is redelijk voor de SNES (scherp, maar zo nu en dan "saturated", en de GC zit vol lines. Geluid heeft een brom. De N64 werkt dan weer met een SNES RGB kabel, dus ik wil eigenlijk één kabel waar alledrie de consoles prima RGB beeld op geven, kosten boeien me dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:55
Ik heb ook allemaal gc kabels verzameld voor mijn snes/n64 en de gc's die daarbij overbleven weer doorverkocht met imitatie kabels. Was in mijn ogen de goedkoopste manier om echte originele goede kabels te krijgen

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

Ik heb zelf hele goede ervaring met de kabels van https://www.retrogamingcables.co.uk/games-consoles/nintendo

Er is geen brom, geen rare artifacts. Moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk de c-sync kabels gebruik.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 23:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk hoor, een GC RGB scart kabel voor je SNES, maar dat is niet hoe het heurt!

Je hebt verschillende kabels nodig, omdat de signalen uit deze consoles niet overeen komen. De kabel is onderdeel van het systeem dat de RGB-output regelt, en Nintendo veranderde de specs bij vrijwel elke console, en ook nog voor elke regio (PAL/JAP/NTSC)

Je kunt wel zelf van een GC een SNES kabel maken en omgekeert door onderdelen te vervangen. Op de originele GC-kabel gaat dat lastiger omdat er een printplaat in de scartstekker zit.

SNES RGB scart

GC RGB scart

Let op: bij NTSC is het wéér anders, sluit dus ook niet zomaar je NTSC SNES aan met een PAL kabel:
NTSC SNES RGB scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Na een lange pauze en "gedwongen" verkoop van de grote stukken uit mijn collectie (vitrines, demopods, lichtbakken) wegens de gameroom om te bouwen naar kinderkamer komt de interesse toch terug boven...

De consoles zijn gestockeerd op de (kruip)zolder. Terug allemaal aansluiten zal er niet meer inzitten wegens plaatsgebrek dus het zal een wisselactie worden. Ook voor de CRT is er geen plek meer maar goed, we kunnen toch nog spelen :)

Op de duurdere titels na heb ik zowat alle spellen (en meer :p) die ik wil. Ook wat betreft hardware ben ik nog steeds voorzien behalve één ding, een hori controller voor de N64. Deze console is nooit een favoriet geweest van mij maar wil er binnenkort toch eens mee aan de slag (conker wil ik nu toch echt eens spelen), mits ik een deftige controller vind.

Jullie horen mij ongetwijfeld al aankomen nu, waar kan ik voor een leuke prijs aan twee van deze controllers komen? De kans dat er iemand binnenkort naar Japan gaat is klein vermoed ik...? :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Bruiser schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:16:
Na een lange pauze en "gedwongen" verkoop van de grote stukken uit mijn collectie (vitrines, demopods, lichtbakken) wegens de gameroom om te bouwen naar kinderkamer komt de interesse toch terug boven...

De consoles zijn gestockeerd op de (kruip)zolder. Terug allemaal aansluiten zal er niet meer inzitten wegens plaatsgebrek dus het zal een wisselactie worden. Ook voor de CRT is er geen plek meer maar goed, we kunnen toch nog spelen :)

Op de duurdere titels na heb ik zowat alle spellen (en meer :p) die ik wil. Ook wat betreft hardware ben ik nog steeds voorzien behalve één ding, een hori controller voor de N64. Deze console is nooit een favoriet geweest van mij maar wil er binnenkort toch eens mee aan de slag (conker wil ik nu toch echt eens spelen), mits ik een deftige controller vind.

Jullie horen mij ongetwijfeld al aankomen nu, waar kan ik voor een leuke prijs aan twee van deze controllers komen? De kans dat er iemand binnenkort naar Japan gaat is klein vermoed ik...? :)
Tenzij je wil wachten tot je een ons weegt raad ik ebay aan.

Op marktplaats en dergelijken zul je ze vrijwel nooit tegenkomen als dan niet bij mensen die er prijzen voor vragen die hoger zijn dan op ebay.

Mocht je ze tegenkomen, er is altijd grote vraag naar betere controllers, je zult ze niet voor een mooie prijs vinden, je kan dit niet vergelijken met spelletjes en normale controllers en of consoles die iedereen kan hebben van vroeger.

Het probleem met dit soort controllers is dat enkel mensen die er echt verstand van hebben dit aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik las toch dat er "regelmatig" mensen naar Japan gaan (of daar mss zelfs wonen?) die hier op het forum zitten. Ik hoopte dat die er mss wat op overschot hebben liggen :p

Trouwens, zo een game boy hori controller is er ook voor de GC dacht ik? Lijkt mij ook wel tof in combinatie met de game boy player... Zo eentje zou dus ook welkom zijn.

Ebay had ik al eens bekeken, maar die prijzen... 8| En dat zijn ook gewoon tweedehands controllers... :(

[ Voor 45% gewijzigd door Bruiser op 17-10-2015 19:26 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Aankopen van de afgelopen tijd:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/mazdom.jpg
Erg blij met de aanwinsten, vooral de Snes collectie begint nu aardig vorm te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
DAT zijn mooie titels, en nog cib ook! Koopjes of de volle pot?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
Bruiser schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:19:
DAT zijn mooie titels, en nog cib ook! Koopjes of de volle pot?
Er tussen in, meeste snes games voor ver onder de marktprijs maar geen rommelmarktprijzen.
Enige uitzondering is die Super Smash en gb games, die had ik voor 5 euro totaal bij de kringloop ;)
Snes game zonder doosje is super probotector btw, doosje daarvan komt binnenkort binnen, die heb ik los verkregen :)

[ Voor 13% gewijzigd door brickvansteen op 17-10-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Super smash voor 5€!!! Damn! :)

Die andere van marktplaats?

Mooie aanwinsten, zeker ook die probotector.
Doosjes ook in zeer mooie staat!

[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 17-10-2015 21:20 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Bruiser schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:23:
Ik las toch dat er "regelmatig" mensen naar Japan gaan (of daar mss zelfs wonen?) die hier op het forum zitten. Ik hoopte dat die er mss wat op overschot hebben liggen :p

Trouwens, zo een game boy hori controller is er ook voor de GC dacht ik? Lijkt mij ook wel tof in combinatie met de game boy player... Zo eentje zou dus ook welkom zijn.

Ebay had ik al eens bekeken, maar die prijzen... 8| En dat zijn ook gewoon tweedehands controllers... :(
Zelfs in Japan gaan de prijzen omhoog en zijn de winkels half leeg aangezien alles aan het buitenland wordt verkocht, koopjes zijn niet zo makkelijk meer te vinden in Japan aangezien er meer vraag naar is en winkels hun inventaris vaak ook online verkopen wereldwijd.

En verder als je de controller echt nieuw wil hebben ben je toch wel een heel stuk meer kwijt dan tweedehands terwijl het vaak in dezelfde staat kan zijn en zal zijn na gebruik.

Nieuwe controllers van hori voor de gamecube waaronder die van voor de gameboy player zijn erg gewild en gaan voor hoge prijzen, voor nieuw prijzen kan dit wel 3 keer zo hoog zijn uiteraard ook een stuk moeilijker om nieuw te vinden aangezien ze gebruikt gaan worden.

Deze controllers nogmaals zul je eigenlijk niet goedkoop kunnen vinden aangezien enkel kenners dit soort controllers hebben aangeschaft vroeger, niet te vergelijken met spelletjes en normale controllers en consoles die iedereen had, daar bovenop ook nog eens import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Oh well, het was het proberen waard ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
Bruiser schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:45:
Oh well, het was het proberen waard ;)
Op marktplaats ben ik tegen een verkoper aan gelopen die bulk importeerd uit Japan. Toevallig heb ik hem ook gevraagd naar een hori controller. Hij kon een poging wagen om wat te vinden maar het gaat in ieder geval 80 euro of meer kosten en het gaat lang duren. Verkopers naam op mp is: mawa dus je kan hem een berichtje sturen. Niet geschoten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor de info, maar dan kun je hem goedkoper van ebay plukken ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bruiser schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:14:
Persoonlijk vind ik eBay zo onbetrouwbaar als de pest, een kennis ging daar van een gewaardeerde verkoper een limited edition PS Vita kopen, pakket kwam aan met een lege doos.

Nou is dat de meeste extreme voorbeeld maar ook ik heb dat vaak meegemaakt, gelukkig waren dat kleine bedragen maar toch zegt dat iets over dat "waardering systeem" van hun.

Nou is marktplaats ook niet 100% betrouwbaar maar meer dan eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
Mizgala28 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:31:
[...]Nou is marktplaats ook niet 100% betrouwbaar maar meer dan eBay.
Ik zeg niet dat het op eBay nooit fout gaat, maar met bovenstaande uitspraak maak je jezelf compleet ongeloofwaardig. Ebay beschermd zijn kopers actief, en vaak ook meer t.o.v. verkopers. Op Marktplaats kan ieder willekeurig persoon met slechte bedoelingen vandaag nog duizenden euro's binnentrekken en er mee wegkomen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
In praktijk valt die "bescherming" van eBay tegen, anders had ik de bovengenoemde nooit gezegd.

Tenzij je een creditcard gebruikt en dat deed de kennis niet, ik gebruikte pay-pal ervoor en na veel gedoe kreeg ik geld terug van 1 aankoop dat mis ging (van de 3 keer dat het gebeurde).

In mijn geval ben ik in totaal bijna 30 euro voor niks kwijt, niet veel maar toch.

De kennis weet ik niet precies, maar de Vita die hij wou kost nu rond 600 euro 2de hands (echter is de waarde gestegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik winkel al jaren op eBay. Rond de 200 aankopen gedaan en 2 keer is het misgegaan. Dat vind ik zelf nog heel erg meevallen. Gelukkig ging het beide keren niet om grote bedragen. Ik denk dat het op Marktplaats bijvoorbeeld veel vaker mis zal gaan, te meer omdat je daar 0,0 bescherming hebt.

Overigens is de bescherming op Catawiki ook een lachertje (net als de prijzen overigens). Het beleid van Catawiki is simpel: de verkoper heeft altijd gelijk en op e-mails die het tegendeel bewijzen reageren we niet. Ik had op Catawiki een spel gekocht waarbij achteraf bleek dat de verkoper dingen had verzwegen. Dat werkt Catawiki overigens zelf in de hand, want tot je een veiling hebt gewonnen en betaald, kun je geen contact opnemen met de verkoper en moet alles via de veilingmeester. Die veilingmeester reageerde niet eens op mijn vragen via e-mail.

Nadat ik de veiling had gewonnen moest er binnen 3 dagen betaald worden, want anders zou incasso worden ingeschakeld. En nadat ik betaald had en ontdekt had dat de verkoper informatie had verzwegen, werd ook niet op mijn e-mails gereageerd. Daarom blijf ik vanaf nu heel ver bij Catawiki uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brickvansteen schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:33:
Aankopen van de afgelopen tijd:

[afbeelding]
Erg blij met de aanwinsten, vooral de Snes collectie begint nu aardig vorm te krijgen :)
Netjes! En ik maar content zijn met het op de kop tikken van een complete Tombi voor 10 Euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Bruiser schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:14:
Je kunt ook nog kijken voor replacement analog sticks voor je Nintendo 64 controller. Tot nu toe hebben die eigenlijk altijd wel mankementen gehad, maar de post van takeshi385 hier is hoopvol.

Ik denk dat hij deze bedoelt.

Ik meen ook dat er een tijd is geweest dat je die GameCube stijl analog sticks heel goedkoop kon kopen. Waarschijnlijk door de vele problemen ermee (gigantische lag, deadzones en veel te gevoelig). Ik heb er zelf ooit vier van iemand gekocht op marktplaats voor een tientje o.i.d. Waarschijnlijk vond hij die dingen ook slecht. ;)

Er is ook een vervanging voor de scharnieren in de Nintendo 64 analog stick. Volgens velen lost dit de problemen ook op. Er is echter nog wel een ander onderdeel dat ook slijt, dus ik heb zo mijn twijfels of het goed genoeg is voor mij..

Overigens hoop ik nog steeds dat er ooit een goede vervanging komt in de originele Nintendo 64 stijl. Met die analog stick heb je echt fantastische precisie en omdat hij ook nogal stug is, schiet je ook niet snel uit.

[ Voor 39% gewijzigd door danielkraak op 18-10-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
Exorcist schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Netjes! En ik maar content zijn met het op de kop tikken van een complete Tombi voor 10 Euro :+
Nou ja dat vind ik ook een zeer mooie aankoop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik gebruik Ebay al van toen het (in België) nog iBazaar noemde. Al belachelijk veel op gekocht, slechts enkele malen is het misgegaan. Maar dan gaat er een berichtje naar Visa en voila, centjes terug op de rekening...

MP, 2dehands, enz... heb ik véél minder vertrouwen in. Daar is het eigenlijk altijd een gok of het wel gaat aankomen.

Zojuist ook de VB collectie in mijn sig maar eens aangevuld. Ik heb blijkbaar meer dan ik dacht :D

Wbt de N64, ik heb eigenlijk geen haast, ik ben meer een GB en snes liefhebber... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 18-10-2015 20:46 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vond het apart dat omdat bij paar mensen het wel goed gaat met eBay dat er meteen geconcludeerd wordt dat het veilig is, het is helemaal niet beter dan MP en dat geldt ook andersom, zoalang je geen creditcard gebruikt zijn beiden even onveilig.

Van de 7 keer dat ik iets via eBay kocht ging het 3 keer mis, meteen de laatste 3x omdat ik tegenwoordig alleen nog op marktplaats reageer en de boel persoonlijk kom bekijken, indien de verkoper dat niet wenst heeft diegene gewoon pech dan zoek ik een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:54:
Ik vond het apart dat omdat bij paar mensen het wel goed gaat met eBay dat er meteen geconcludeerd wordt dat het veilig is, het is helemaal niet beter dan MP en dat geldt ook andersom, zoalang je geen creditcard gebruikt zijn beiden even onveilig.

Van de 7 keer dat ik iets via eBay kocht ging het 3 keer mis, meteen de laatste 3x omdat ik tegenwoordig alleen nog op marktplaats reageer en de boel persoonlijk kom bekijken, indien de verkoper dat niet wenst heeft diegene gewoon pech dan zoek ik een ander.
Natuurlijk is geen van beide 100 procent veilig, maar bij eBay heb je ten minste nog een vangnet. Dat dat vangnet in de praktijk niet altijd geweldig werkt is weer een andere vraag. Punt is dat je bij Marktplaats gewoon helemaal niks hebt. Geen enkele garantie what so ever.

Overigens concludeer je zelf dat eBay onveilig of "onbetrouwbaar als de pest" is vanwege de ervaringen die je zelf hebt en/ of een vriend. No offence, maar mocht ik uit je reactie moeten opmaken dat er te makkelijk conclusies worden getrokken, dan maak jij jezelf daar dus ook schuldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:44:
[...]

Natuurlijk is geen van beide 100 procent veilig, maar bij eBay heb je ten minste nog een vangnet. Dat dat vangnet in de praktijk niet altijd geweldig werkt is weer een andere vraag. Punt is dat je bij Marktplaats gewoon helemaal niks hebt. Geen enkele garantie what so ever.

Overigens concludeer je zelf dat eBay onveilig of "onbetrouwbaar als de pest" is vanwege de ervaringen die je zelf hebt en/ of een vriend. No offence, maar mocht ik uit je reactie moeten opmaken dat er te makkelijk conclusies worden getrokken, dan maak je jezelf daar dus ook schuldig aan/
Helaas klopt dat, echter om niet te ver off-topic te gaan kap ik met deze discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1LL3M schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:37:
Leuk hoor, een GC RGB scart kabel voor je SNES, maar dat is niet hoe het heurt!

Je hebt verschillende kabels nodig, omdat de signalen uit deze consoles niet overeen komen. De kabel is onderdeel van het systeem dat de RGB-output regelt, en Nintendo veranderde de specs bij vrijwel elke console, en ook nog voor elke regio (PAL/JAP/NTSC)
Heb me eens ingelezen op RetroRGB, en je hebt gelijk. Toch maar andere kabel(s) bestellen. SNES is redelijk, de Cube verschrikkelijk (op dezelfde kabel) en de RGB N64 moet nog binnenkomen. Wacht eerst dat ding even af.

PS1 en Megadrive (met 60Hz mod) zijn iig prima, PS2/Xbox/Wii zijn component aangesloten en de rest vrij banaal, dus composiet (Saturn, NES, CD-I, Jaguar). Dreamcast als enige op VGA.

/Oh, vrouw mailt me terug n.a.v. mijn aankoop van Tombi:
Beste Rob,

Ik heb de 16,95 netjes aan u teruggestort, want toen ik vanmorgen mijn marktplaats pakketjes ging maken, zag ik dat het schijfje van Tombi ontbreekt. Ik moet m wel hebben, waarschijnlijk in een ander doosje, was vroeger beetje gewoonte van mij om alles in ander doosje te doen. Echter omdat ik een nekhernia heb zie ik het niet zo zitten om meteen te gaan zoeken in alle dozen op zolder, vandaar dat ik het geld heb terug gestort. Mijn excuses voor het ongemak.
Maar netjes terug gemaild dat ik begrijp dat ze een hoger bod gekregen heeft per mail, en daar begrip voor heb en ze anders een dief van haar eigen portemonnee zou zijn. Ondanks mijn initiële halve woede-uitbarsting :+

Neuh, best begrijpelijk als je als "onwetende" een spel voor een tientje verkoopt welke een meervoud waard is.

[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 19-10-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:38:
[...]

Maar netjes terug gemaild dat ik begrijp dat ze een hoger bod gekregen heeft per mail, en daar begrip voor heb en ze anders een dief van haar eigen portemonnee zou zijn. Ondanks mijn initiële halve woede-uitbarsting :+

Neuh, best begrijpelijk als je als "onwetende" een spel voor een tientje verkoopt welke een meervoud waard is.
Haha, ze heeft meteen een nekhernia ook. Right. Ik heb dat ook wel eens gehad, verkopers die 'ineens' hun spullen kwijt waren. Alsof er een zwart gat in MP/ebay etc. zit. Altijd leuk.

On a different note: ik heb gisteren nieuw leven geblazen in een Vectrex die ik voor een mooi prijsje via MP heb gekocht. Het scherm werkt prima, maar je moest de knoppen zowat door de controller heen drukken voor er iets gebeurde. Ook werkte de cassette-ingang alleen als hij zin had.

Ik heb uiteindelijk de controller uit elkaar gehaald en alle contacten schoongemaakt. Daarna ook meteen de stick gesmeerd en de cassette-ingang schoongemaakt met contactreiniger. Alles werkt nu weer als nieuw. En na een behandeling met schoonmaakspray voor plastic ziet de buitenkant er ook als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vectrex is ook echt nog een console die ik gewoon moet hebben. Zijn alleen zo duur tegenwoordig. Al snel €75,- voor matige staat en vrijwel niemand verzend het omdat het zo lood zwaar is. Multi carts en een overlay setjes kosten daarnaast weer bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik voel de nood om toch maar weer eens iets te kopen voor mezelf :) Ik speel het liefst 2D platformers (en racegames), is zo een neo geo (mvs om het betaalbaar te houden) dan iets voor mij?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Bruiser schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:34:
Ik voel de nood om toch maar weer eens iets te kopen voor mezelf :) Ik speel het liefst 2D platformers (en racegames), is zo een neo geo (mvs om het betaalbaar te houden) dan iets voor mij?
Ehh dat is meer wat voor als je van Beat'm ups en vechtgames houdt. Ik neem aan dat je de Snes/Megadrive al hebt?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik dacht al zoiets... Beat'm ups cava nog, maar figting games zeggen mij helemaal niks.

Snes/md heb ik inderdaad al :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Bruiser schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:34:
Neo Geo heeft een aantal 2D platformers:
Spinmaster, Top Hunter, Magician Lord, Blue's Journey, Ganryu, Nightmare in the Dark en ZuPaPa!
Metal Slug en Cyber Lip zou je ook als platformer kunnen zien, maar dat zijn meer run & gun games.

Kwa racegames heb je :
Neo Drift Out, Trash Rally, Riding Hero en Over Top

Verder heb je heel veel 2D fighters, beat 'em ups, SHMUPS en goede sportgames (Neo Turf Masters!).
(en ook nog vage Japanse quiz, mahjong en paardrij games).

De fabel dat de Neo Geo library alleen uit 2D fighters en beat 'em ups zou bestaan klopt dus niet helemaal ;)

MVS is kwa games stukken goedkoper dan een AES, alleen moet je wel een arcade kast of een supergun hebben om een MVS board aan te sluiten. Het is ook mogelijk een consolized MVS te kopen (of zelf te maken). Die kan je dan direct op een normale TV aansluiten.

EDIT: ik zie dat je uit België komt.. Als je interesse hebt in Neo Geo MVS zou je eens contact kunnen opnemen met Peter van Rastermania.be, Hij kan je nog wat meer/betere info geven en levert ook goede/gecheckte MVS moederboarden :)

[ Voor 14% gewijzigd door ricost op 20-10-2015 15:20 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Danku :)

Lijkt erop dat de neo geo toch niet hét apparaat is voor mij... (aanbod vs prijs) Dan maar eens kijken of ik niets leuk kan bijkopen voor de snes :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Prijzen van games kunnen meevallen op MVS (voor 30/50 euro vindt je al goede games) en een moederbord zit rond de 100 euro. Alleen moet je wel de mogelijkheid hebben het moederbord te gebruiken ;)
Voor een consolized moederbord worden belachelijke prijzen van 400+ euro gevraagd.. Dit terwijl het eigenlijk maar een paar draadjes solderen voor joypad connector, scart connector en voeding zijn.

Maar SNES is een veiliger gebied met mogelijk ook iets meer toegankelijke games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Projectjes vind ik wel leuk, solderen is niet echt een probleem, maar ik heb er dan wel graag een mooi kastje rond en dat gaat me niet lukken...

Net even gegoogled, er zijn wel mooie creaties te vinden. Maar ik ken niks van electronica dus dat wordt moeilijk. Ik zie "consoles" met de cartridge plat (grote case) en andere waar die verticaal erin gaat (kleine case). Zijn dat toch allemaal mvs consoles?

De snes maar van zolder gehaald en in de living geïnstalleerd (via receiver op LCD TV, valt al bij al nogal mee vind ik). Tijd om de zoon (4,5 jaar) een beetje op te leren :)

[ Voor 64% gewijzigd door Bruiser op 20-10-2015 19:09 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36

Arethusa

Niet die server

Nadat ik The NES Club: The Most Unofficial NES Documentary Ever gezien leek het mij ook wel handig mijn games bij te houden. Voor de fun. Ik zie dat de link naar MyIGN uit de TS dood is. Weet iemand of er een goeie app (welke gebruikte men in die documentaire?) is waarin je de games kunt bijhouden? Of gebruiken jullie een eigen spreadsheet?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Check mijn sig voor een (iOS) app, heb je gelijk ook een website waar je verzameling in staat. Ik gebruik die al heel lang, niet perfect (maar dat gaat geen enkele zijn), maar voldoet. Bovendien goede (Nederlandstalige) support evenals regelmatige updates/verbeteringen.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Schaamteloze plug:

Retrocollect.com

Tegenwoordig inclusief US library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arethusa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:40:
Nadat ik The NES Club: The Most Unofficial NES Documentary Ever gezien leek het mij ook wel handig mijn games bij te houden. Voor de fun. Ik zie dat de link naar MyIGN uit de TS dood is. Weet iemand of er een goeie app (welke gebruikte men in die documentaire?) is waarin je de games kunt bijhouden? Of gebruiken jullie een eigen spreadsheet?
Ik gebruik Collectorz en exporteer naar HTML.

/edit:

Hij is binnen, m'n duurste N64 ever O-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kcDWSFBpS7R51V6OeNpYs6Tt/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 20-10-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Ik gebruik Collectorz en exporteer naar HTML.

/edit:

Hij is binnen, m'n duurste N64 ever O-)

[afbeelding]
Wat is er precies zo speciaal aan deze control deck versie tenopzichte van een normale zwarte N64 console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
gast7 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Wat is er precies zo speciaal aan deze control deck versie tenopzichte van een normale zwarte N64 console?
Als ik het goed heb kan deze gemod worden voor rpg output :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Zoals de persoon onder je: het is een NUS-001 (FRA), de enige N64 PAL console die gemod kan worden voor RGB. En deze heb ik gemod en al uit Frankrijk gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:28:
[...]

Zoals de persoon onder je: het is een NUS-001 (FRA), de enige N64 PAL console die gemod kan worden voor RGB. En deze heb ik gemod en al uit Frankrijk gehaald :)
Dat wist ik niet allen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je een PAL versie kon vinden met een RGB mod. Die NUS-001 gaan al voor aardig wat zonder RGB mod. NTSC is ideaal natuurlijk met 60hz maar de compatibility met PAL blijft een beetje 50/50, helemaal als je al iets van 60 PAL carts hebt is dat echt een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Bruiser schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:21:
Projectjes vind ik wel leuk, solderen is niet echt een probleem, maar ik heb er dan wel graag een mooi kastje rond en dat gaat me niet lukken...

Net even gegoogled, er zijn wel mooie creaties te vinden. Maar ik ken niks van electronica dus dat wordt moeilijk. Ik zie "consoles" met de cartridge plat (grote case) en andere waar die verticaal erin gaat (kleine case). Zijn dat toch allemaal mvs consoles?

De snes maar van zolder gehaald en in de living geïnstalleerd (via receiver op LCD TV, valt al bij al nogal mee vind ik). Tijd om de zoon (4,5 jaar) een beetje op te leren :)
MVS moederboarden zijn er in verschillenden types. Zo heb je boards waar je 1 game in kan plaatsen (1 slot) t/m boards waar 6 slots aanwezig zijn.
De meeste boards zijn zogenaamde top-loaders, alleen bij 1 slots boarden (die dus vaak gebruikt worden om een MVS te consolizen) heb je NES-achtige slots waar de cartridge plat in gaat.

Het mooiste is om een MVS-1C board te consolized. Dit is het enige top-loader 1 slots board en daar kan je gemakkelijk een mooie behuizing omheen bouwen. Zo zie ik ook mensen die zo'n board in een AES behuizing gebouwd hebben. Ook wordt dat board gebruikt in een Omega CMVS en in een Analogue CMVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Tegenwoordig kun je gewoon iedere Nintendo 64 RGB modden (en volgens mij ook al flink wat jaren).

Het bordje is eigenlijk gewoon een vervanging voor de huidige video dac op de Nintendo 64, welke dus wel RGB output.

[ Voor 28% gewijzigd door danielkraak op 21-10-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:49:
Mooi dat je een PAL versie kon vinden met een RGB mod. Die NUS-001 gaan al voor aardig wat zonder RGB mod. NTSC is ideaal natuurlijk met 60hz maar de compatibility met PAL blijft een beetje 50/50, helemaal als je al iets van 60 PAL carts hebt is dat echt een nadeel.
Persoonlijk zou ik voor een regiovrije NTSC RGB N64 kiezen, dan heb je alles in 1 en ook geen converter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Dave schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een regiovrije NTSC RGB N64 kiezen, dan heb je alles in 1 en ook geen converter nodig.
Wel eens aan gedacht om een everdrive te kopen en alle PAL carts de deur uit te doen. Maar ik heb gewoon een schurft hekel gekregen aan de N64 controllers. Na verloop van tijd verkoop ik dat gedeelte dan ook, als de prijzen wat gestegen zijn en MP eindelijk een rapporteer knop voor onzin biedingen en mailtjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook een beetje te dubben met Neo Geo. Ik heb een Neo Geo AES met ongeveer 10 spellen. Het is een geweldig ding, maar veel spellen die ik graag wil hebben zijn onbetaalbaar op de AES. Nu kan ik een paar dingen doen: 1) een Neo Geo CD kopen, 2) een MVS naar AES converter kopen of 3) een consolized MVS bouwen. Ik heb namelijk geen ruimte voor een complete arcade kast.

Iedere optie heeft voor- en nadelen. Een Neo Geo CD kopen is snel en makkelijk, maar de laadtijden zijn super lang en ik heb gelezen dat die dingen niet heel betrouwbaar zijn. Een MVS naar AES adapter is aantrekkelijk omdat ik dan mijn AES kan blijven gebruiken, maar de adapters die ik gezien heb zijn erg duur voor 'slechts' een adaptertje en de compatibiliteit is nooit 100 procent. Een consolized MVS maken is best betaalbaar geloof ik en je hebt geen gezeik met lange laadtijden, maar het is ook de optie waar de meeste tijd in gaat zitten en waarbij het meeste mis kan gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Wel eens aan gedacht om een everdrive te kopen en alle PAL carts de deur uit te doen. Maar ik heb gewoon een schurft hekel gekregen aan de N64 controllers. Na verloop van tijd verkoop ik dat gedeelte dan ook, als de prijzen wat gestegen zijn en MP eindelijk een rapporteer knop voor onzin biedingen en mailtjes maakt.
De N64 zou ik niet verkopen, als ik jou was. Dit is de laatste console met carts, in mijn ogen een must have.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jumpman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

De N64 zou ik niet verkopen, als ik jou was. Dit is de laatste console met carts, in mijn ogen een must have.
Inderdaad, beter in een (vitrine)kast stoppen dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:17
Arethusa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:40:
Weet iemand of er een goeie app (welke gebruikte men in die documentaire?) is waarin je de games kunt bijhouden? Of gebruiken jullie een eigen spreadsheet?
Ik gebruik Gamecollection Tracker Pro (Play Store-link). Werkt prima, haalt zijn info van TheGameDB, wordt gesynced met Dropbox (als je dit hebt ingesteld). In de app zelf kun je een statistieken laten zien, je kan bijhouden wat je voor games hebt betaald en nog van alles. Er is ook een gratis versie :).

Daarnaast gebruik ik sporadisch Retrocollect, maar doordat ik ook last-gen games verzamel, is GCT voor mij het meest geschikt.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:57:
Ik zit ook een beetje te dubben met Neo Geo. Ik heb een Neo Geo AES met ongeveer 10 spellen. Het is een geweldig ding, maar veel spellen die ik graag wil hebben zijn onbetaalbaar op de AES. Nu kan ik een paar dingen doen: 1) een Neo Geo CD kopen, 2) een MVS naar AES converter kopen of 3) een consolized MVS bouwen. Ik heb namelijk geen ruimte voor een complete arcade kast.
Een andere (en goedkopere optie) is een MVS board kopen en een supergun gebruiken. Ik heb zelf een Supergun MAK Strike (http://arcadeforge.net/Supergun-MAK-Strike:::5.html) en ben zelf enorm te spreken over de bouwkwaliteit en het gemak dat je een simpele 12V-molex aansluiting hoeft te gebruiken ipv zo'n volledige voeding oplossing.
Iedere optie heeft voor- en nadelen. Een Neo Geo CD kopen is snel en makkelijk, maar de laadtijden zijn super lang en ik heb gelezen dat die dingen niet heel betrouwbaar zijn. Een MVS naar AES adapter is aantrekkelijk omdat ik dan mijn AES kan blijven gebruiken, maar de adapters die ik gezien heb zijn erg duur voor 'slechts' een adaptertje en de compatibiliteit is nooit 100 procent. Een consolized MVS maken is best betaalbaar geloof ik en je hebt geen gezeik met lange laadtijden, maar het is ook de optie waar de meeste tijd in gaat zitten en waarbij het meeste mis kan gaan.
De laadtijden van een Neo Geo CD zijn gemiddeld 30 tot 60 seconden en geheel afhankelijk van bepaalde (type) games. Ja, de laadtijden zijn lang ten opzichte van de MVS/AES varianten. Maar er wordt ook aanzienlijk overdreven en over het algemeen is het doable.

Qua betrouwbaarheid: mijn NGCD uit 1994 doet het anders nog perfect en het voordeel is dat je al een aanzienlijk aantal populaire games voor € 10,- tot € 20,- kunt kopen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36

Arethusa

Niet die server

Bedankt voor de tips aangaande de collectie overzichten, ik ga eens op zoek naar wat voor mij werkt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 23:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Exorcist schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:38:
[...]

Heb me eens ingelezen op RetroRGB, en je hebt gelijk. Toch maar andere kabel(s) bestellen. SNES is redelijk, de Cube verschrikkelijk (op dezelfde kabel) en de RGB N64 moet nog binnenkomen. Wacht eerst dat ding even af.
...
Ik heb zelf ook een RGB modded NUS-001(FRA), zelf de smd onderdelen erin gesoldeerd, wat een priegelwerk... maar goed gelukt _/-\o_ Deze mod zie je online ook vaak verkeerd gedaan trouwens, met apart RGB bordje welke deze N64 juist al onboard heeft. (en dus pootjes van chips doorgeknipt, kabels everywhere etc)

De SNES kabel werkt bij mij ook goed op de N64, de RGB-output op het moederbord heeft dan ook veel gelijkenissen met latere SNES versies, zo is ook uitgevogeld welke missende onderdelen erop moeten voor RGB output.

Ik weet niet wat voor kabel je hebt, maar als het een beetje goede kwaliteit is met gewoon de verkeerde onderdelen erin dan zou ik 'm zelf omsolderen naar SNES of GC kabel, en dan de andere ergens kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Pfff, ik word wel echt moe van Marktplaats soms. Zojuist even wat rond lopen neuzen, maar echt 80% van de advertenties bevat tegenwoordig de tekst: "bieden naar waarde". De swekbegaafde MP gebruikers kunnen kennelijk niets beters verzinnen. Persoonlijk sla ik advertenties met die tekst overigens altijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:33:
Pfff, ik word wel echt moe van Marktplaats soms. Zojuist even wat rond lopen neuzen, maar echt 80% van de advertenties bevat tegenwoordig de tekst: "bieden naar waarde". De swekbegaafde MP gebruikers kunnen kennelijk niets beters verzinnen. Persoonlijk sla ik advertenties met die tekst overigens altijd over.
Heb ik niet eens zoveel moeite mee. Erger vind ik geen of een botte reactie als je een bieding doet op een item dat op "bieden" staat. Noem dan meteen je "vaste prijs"... Spaart beide partijen een hoop energie. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik zet ook wel eens iets op mp. Ik ga echt niet op elk onbenullig bod reageren...

Wat wel irritant is, vind ik, is wanneer je de vraagprijs bied via een bericht (omdat bieden is uitgeschakeld) en je daar vervolgens geen antwoord op krijgt. Zet dan ook niks te koop hé :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bruiser schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:20:
Ik zet ook wel eens iets op mp. Ik ga echt niet op elk onbenullig bod reageren...

Wat wel irritant is, vind ik, is wanneer je de vraagprijs bied via een bericht (omdat bieden is uitgeschakeld) en je daar vervolgens geen antwoord op krijgt. Zet dan ook niks te koop hé :p
Of mensen die verwachten dat je naar waarde biedt... en dan (bijvoorbeeld) 200 euro vragen voor iets omdat het 20 jaar geleden (ook bijvoorbeeld) zoveel kostte maar nu maar 30 euro waard is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Op onzin biedingen wordt niet gereageerd." En dan is hun eigen vraagprijs de grootste onzin die er bestaat :P

Een keer kon ik me niet inhouden en moest ik even kinderachtig doen. Iemand bood een PlayStation 1 met 8 common spelletjes aan voor 250 euro. "Bieden naar waarde. Ik weet wat dit waard is" in de advertentie. Dus toen heb ik 5 cent geboden en een e-mail gestuurd dat als ik er 6 cent van maakte als ik alles meteen kon afhalen. Geen reactie natuurlijk. Begrijpelijk ook, want een dag later was het hoogste bod al 9 cent :o

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Lol, 9 cent is dan al te veel geld :P (eerlijk waar maar een PS1 met common games is rond 20 euro waard...)

Maar het kan (heel zelden) ook andersom, een vroegere kennis scoorde 2jaar terug Super Metroid voor de SNES voor 15 euro, diegene had ook in de advertentie dingen staan als "ik ken de waarde" en "bieden naar waarde".

Kennis was de eerste, diegene kende de waarde dus niet blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:35:
[...]

Of mensen die verwachten dat je naar waarde biedt... en dan (bijvoorbeeld) 200 euro vragen voor iets omdat het 20 jaar geleden (ook bijvoorbeeld) zoveel kostte maar nu maar 30 euro waard is |:(
Precies dit.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:46:
"Op onzin biedingen wordt niet gereageerd." En dan is hun eigen vraagprijs de grootste onzin die er bestaat :P
En dit.

Gelukkig zijn er ook wel genoeg normale mensen op MP, maar teveel mensen denken dat oude spelcomputers (lees: Nintendo Wii en Playstation 1) nu opeens meer waard zijn dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het zelf ook altijd. Nee, Mario Party 3 gaat niet voor 5 euro weg. Een vaste prijs neerzetten heeft geen zin meer want iedereen bied dan alsnog 5 euro via de mail. En het zijn allemaal van dat soort mails, ik wil altijd een prijs neerzetten net wat onder van wat het waard is, maar mensen zijn niet tevreden totdat ze iets van €50,- tot €100,- voor 10 of 15 kunnen krijgen.

Ik merk zelf gewoon als ik dat soort zinnen in de ad plaats ik veel minder onzin toe gemailt krijg. Enige onzin mails die ik dan krijg zijn "wat is de prijs?" mails die ik steevast beantwoord met "wat is uw bod?" of gewoon negeer. Wil ik iets voor een vaste prijs verkopen gooi ik het wel op ebay.

Overigens heb ik zelf hele mooie deals weten te maken met dat soort ads. Gewoon een net mailtje met daadwerkelijk een bod er in en men is al snel geneigd om onder de normale prijs te zitten om van al die marktplaats onzin af te zijn.

Het is ook echt iets wat vrijwel exclusief een probleem is voor games. LP's, auto onderdelen, boeken, servies, allemaal geen probleem, mensen bieden dan ook normaal en je komt er snel altijd wel uit. Alleen gamers moeten overal iedereen proberen op te lichten om zelf iets ultra goedkoop te krijgen en weigeren normaal te bieden.

Waar ik me zelf meer aan erger (naast onzin biedingen) zijn mensen die alleen willen bellen of niet willen verzenden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zelf zet ik gewoon een richtprijs neer, of zet ik mijn advertenties op 'bieden vanaf'. Dan weten de mensen die op mijn advertentie klikken hoe ik er in sta. Daardoor krijg ik ook zelden tot nooit spam van 'voor 5 euro wil ik het wel op komen halen' voor b.v. een CIB Link to the Past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:

Het is ook echt iets wat vrijwel exclusief een probleem is voor games. LP's, auto onderdelen, boeken, servies, allemaal geen probleem, mensen bieden dan ook normaal en je komt er snel altijd wel uit. Alleen gamers moeten overal iedereen proberen op te lichten om zelf iets ultra goedkoop te krijgen en weigeren normaal te bieden.

Waar ik me zelf meer aan erger (naast onzin biedingen) zijn mensen die alleen willen bellen of niet willen verzenden.
Oneens er zijn zat mensen die voor LP's lage prijzen bieden om er mee te handelen aangezien er een grote markt voor is, met de rest ben ik het echter eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:57:

Neo Geo CD geeft mij niet het 'echte' Neo Geo gevoel. Joypads zijn wel grappig maar Neo Geo speel je met een arcade controller. Nu kan je die uiteraard wel aansluiten en zijn sommige laadtijden best te overzien, maar andere zijn ronduit belachelijk lang. Tevens heb ik veel NGCD consoles gezien met een gare laserunit (zoals bij veel oudere CD consoles het geval is).

MVS/AES adapter zou ik niet aan beginnen om de redenen die je al aangeeft. Duur en geen 100% compatibiliteit.

Consolized MVS kan heel betaalbaar zijn als je zelf soldeer skills hebt, en anders kan je altijd een pre-made supergun aansluiten. Het ziet er alleen vaak niet zo mooi uit als een factory made console. Of je moet een OMEGA CMVS of Analogue CMVS aanschaffen. Maarr die zijn weer flink duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister opgehaald:

Aankopen okt 2015

Tony Hawk Shred, nieuw in doos (spel wat er in zit, is nog gesealed) en Wii pistool/shotgun (ook gesealed) via Marktplaats. Allebei voor weinig (voor dit soort dingen geef ik nooit meer dan een paar Euro uit).

Metal Gear (was wel wat duurder) via een Facebook groep.

Voor de dock ben ik even langs Nedgame gereden. Helaas past de New 3DS XL niet met hoesje, maar heb toch maar gekocht. Was de goedkoopste die ik kon vinden. Er stond een leuke dame achter de toonbank, dus misschien ga ik toch wat vaker wat browsen daar. Niet kopen, want prijzen zijn debiel hoog :P

Op MP mogen ze al die retards blokken die niet weten wat "Gratis" betekent en hun advertentie op "Gratis" zetten, terwijl in de advertentie zelf allemaal prijzen staan.
Of zelfs terugmailen "voor €10 mag je het komen halen", terwijl de advertentie op "Gratis" staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:32:
Zelf zet ik gewoon een richtprijs neer, of zet ik mijn advertenties op 'bieden vanaf'. Dan weten de mensen die op mijn advertentie klikken hoe ik er in sta. Daardoor krijg ik ook zelden tot nooit spam van 'voor 5 euro wil ik het wel op komen halen' voor b.v. een CIB Link to the Past.
Dat mensen je advertentie überhaupt doorlezen. Hoe vaak mensen ook wel niet alsnog proberen iets los te kopen uit een lotje terwijl het duidelijk meerdere keren in de ad staat dat er niets los weg gaat. |:( Zelfde met richtprijs, negeert iedereen gewoon. Als ik bieden vanaf selecteer ga ik wel lekker naar ebay.

Zolang Marktplaats niet eindelijk eens wat moeite steekt in de site voor profielen en feedback laat ik lekker alles op "bieden naar waarde" staan en niemand die daar wat aan gaat veranderen. Met accounts kan je gewoon iemand blokkeren en kan iedereen zien om wie het gaat als ze nodeloos onzin bieden.
gast7 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:44:
[...]

Oneens er zijn zat mensen die voor LP's lage prijzen bieden om er mee te handelen aangezien er een grote markt voor is, met de rest ben ik het echter eens.
Zelf niet heel veel LP's verkocht, maar heb dat zelf nooit meegemaakt, laat staan op de schaal hoe dat met gaming gebeurt. Dus je zal daar wel gelijk in kunnen hebben. Maar een grote markt en handelen hoeft niet gelijk een rotte community met rot bieders te betekenen. Heb een tijdje 2e hands comics en manga gehandeld en daar vrijwel nooit dubbeltje op de eerste rank idioten zoals 99% van het marktplaats retrogaming volk mee gemaakt. Terwijl dat ook een grote markt is met veel verzamelaars.
Xyphoid schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:27:
Op MP mogen ze al die retards blokken die niet weten wat "Gratis" betekent en hun advertentie op "Gratis" zetten, terwijl in de advertentie zelf allemaal prijzen staan.
Of zelfs terugmailen "voor €10 mag je het komen halen", terwijl de advertentie op "Gratis" staat 8)7
Helemaal mee eens, maar zal nooit gebeuren. MP zal alleen aanpassingen maken die het alleen maar vervelender maken in plaats van leuker.

Wat overigens ook zo vreemd is is als mensen een prijs neer zetten, er niets wat in de buurt komt op geboden word, en als je het dan wilt kopen men alsnog vraag hoeveel je bied. Hoezo? Je hebt gedrag X als vraagprijs staan, alle biedingen zijn 2 of 3 euro, en dan nog moet ik er boven gaan bieden? Nee dankje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Dat mensen je advertentie überhaupt doorlezen. Hoe vaak mensen ook wel niet alsnog proberen iets los te kopen uit een lotje terwijl het duidelijk meerdere keren in de ad staat dat er niets los weg gaat. |:( Zelfde met richtprijs, negeert iedereen gewoon. Als ik bieden vanaf selecteer ga ik wel lekker naar ebay.

Zolang Marktplaats niet eindelijk eens wat moeite steekt in de site voor profielen en feedback laat ik lekker alles op "bieden naar waarde" staan en niemand die daar wat aan gaat veranderen. Met accounts kan je gewoon iemand blokkeren en kan iedereen zien om wie het gaat als ze nodeloos onzin bieden.

[...]

Zelf niet heel veel LP's verkocht, maar heb dat zelf nooit meegemaakt, laat staan op de schaal hoe dat met gaming gebeurt. Dus je zal daar wel gelijk in kunnen hebben. Maar een grote markt en handelen hoeft niet gelijk een rotte community met rot bieders te betekenen. Heb een tijdje 2e hands comics en manga gehandeld en daar vrijwel nooit dubbeltje op de eerste rank idioten zoals 99% van het marktplaats retrogaming volk mee gemaakt. Terwijl dat ook een grote markt is met veel verzamelaars.

[...]
Even over Lp's zelf niet al te veel ervaring maar wat ik wel weet is dat een hele hoop niks waard zijn, sterker nog veel meer dan bij games het geval is, maar als er mooie dingen opduiken kan ik je verzekeren dat hetzelfde gaat als met games.

Over manga strips etc moet ik zeggen dat de waarde vrij laag is over het algemeen op uitzonderingen na. Verder is het vaak pas iets waard als je een complete set hebt omdat het anders een ramp is om het compleet te krijgen.

Het is vrij logisch dat daar niet zo laag op wordt geboden aangezien de prijzen daar niet zo hoog zijn. Als retrogames niet zoveel waard zouden zijn zou hetzelfde gaan als met manga strips.

Qua strips zit de markt vooral in engelse versies en hier in NL gaat het om nederlandse versies die enkel voor nederlandse verzamelaars voor enige intersse kan zorgen. Neem van mij aan dat de oudere marvel strips engelse varianten dat daar ook lage beidingen zullen komne.

Tevens over los kopen het valt altijd te proberen. Zeker als men een te hoge prijs voor een lot vraagt en het anders niet eens kwijt krijgt.

Werkt vooral bij mensen die niks willen opsturen maar een losse game past gewoon bij de brievenbus dus dat wordt soms wel eens overwogen.

Maar even serieus als iemand nu een heel leuke prijs bied voor een losse game uit een lot zou ik het wel overwegen om het los te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
Postbode kwam net om onderstaande af te gooien:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mwh112.jpg

Heel erg blij met Mega Man X!, dit was wel een beetje mijn persoonlijke White Whale op de SNES. Uiteindelijk net zoveel voor betaald als een losse cart gaat op eBay. 90 inc verzenden. Het doosje is niet helemaal mooi meer maar voor deze prijs mag ik daar niet over klagen :)

Cybernator gekocht naar aanleiding van een minireview topic elders. Net even gespeeld en voor zover inderdaad een erg leuke game! Voor 30 euro CIB ook geen verkeerde prijs denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
brickvansteen schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:13:
Postbode kwam net om onderstaande af te gooien:
[afbeelding]

Heel erg blij met Mega Man X!, dit was wel een beetje mijn persoonlijke White Whale op de SNES. Uiteindelijk net zoveel voor betaald als een losse cart gaat op eBay. 90 inc verzenden. Het doosje is niet helemaal mooi meer maar voor deze prijs mag ik daar niet over klagen :)

Cybernator gekocht naar aanleiding van een minireview topic elders. Net even gespeeld en voor zover inderdaad een erg leuke game! Voor 30 euro CIB ook geen verkeerde prijs denk ik zo :)
Hier SNES Mega Man X voor Hfl 179,00 gekocht bij de release mei/juni 1994, wellicht heb ik de bon zelfs nog in bezit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mensen die geen advertentie lezen kom ik te vaak tegen, vooral als ik een PC verkoop heb je van die mensen die vragen wat de specificaties zijn (terwijl ik ze altijd volledig in de advertentie zet).

Of tijd terug een PC willen verkopen voor 50 euro met een hele nette videokaart en dan vragen ze het of ze mogen ruilen voor een zak snoep...

Waar ik de grootste hekel aan heb en het heel vaak meemaak de laatste maanden zijn mensen die netjes via mail dingen vragen en afspreken en dan de dag daarna niet komen opdagen en zelfs durven zeggen dat wat ik verloop te duur is (want complete Chrono Trigger in doos is inderdaad "duur" als ik maar 70 euro vraag...)

Zelf plaats ik vaak dingen hoger qua prijs dan wat ik zelf voor wil, bieden werkt niet voor mij dus als ik bijvoorbeeld 10 euro voor iets wil dan vraag ik 15, mensen bieden dan vaak 10 omdat het lager is maar ik krijg wat ik wil ervoor, plaats ik het voor €10 echter dan gaan ze ook daaronder...

Overigens heel soms betalen mensen wat ik vraag, dan is dat extra mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:14:
Mensen die geen advertentie lezen kom ik te vaak tegen, vooral als ik een PC verkoop heb je van die mensen die vragen wat de specificaties zijn (terwijl ik ze altijd volledig in de advertentie zet).

Of tijd terug een PC willen verkopen voor 50 euro met een hele nette videokaart en dan vragen ze het of ze mogen ruilen voor een zak snoep...

Waar ik de grootste hekel aan heb en het heel vaak meemaak de laatste maanden zijn mensen die netjes via mail dingen vragen en afspreken en dan de dag daarna niet komen opdagen en zelfs durven zeggen dat wat ik verloop te duur is (want complete Chrono Trigger in doos is inderdaad "duur" als ik maar 70 euro vraag...)

Zelf plaats ik vaak dingen hoger qua prijs dan wat ik zelf voor wil, bieden werkt niet voor mij dus als ik bijvoorbeeld 10 euro voor iets wil dan vraag ik 15, mensen bieden dan vaak 10 omdat het lager is maar ik krijg wat ik wil ervoor, plaats ik het voor €10 echter dan gaan ze ook daaronder...

Overigens heel soms betalen mensen wat ik vraag, dan is dat extra mooi meegenomen.
Naja ik vind het erger als iemand of een spel zoals mario kart double dash voor de gamecube speelbaar is?

Aangezien het in de titel tekst en op de afbeelding staat.
Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.