Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01
Gisteren een aan het kijken geweest bij onze nieuwe (2 maanden oud) tv of daar ergens een mogelijkheid voor SCART zit, maar schijnbaar vinden ze bij Samsung tegenwoordig component en composite voldoende.
Wel balen. Voor die keren dat ik iets beneden aan sluit wil ik eigenlijk geen onscherpe zweem hebben. viel me met de ps2 pas op toen ik daar een goede rgb scart op aan sloot.
50 euro voor een hdmi converter ding vind ik ook weer zoiets.
Mijn versterker doet ook alleen maar component en hdmi is een beetje erg veel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mijn Sega master system II ook weer gevonden. Alles lijkt compleet behalve de rf kabel tussen de switch en console. Ik heb het met een standaard tulp (geel) geprobeerd maar dit werkt i.e.g niet. Zou een echte RF kabel wel werken? Er zitten geen lampjes op dus ik weet ook niet of die nog aan wil.

Games die er nog bij zitten: sonic 2, heavyweight champ, Asterix, Donald duck, Alex Kidd in miracle world (ingebouwd) en shinobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Pos2007 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:20:
Mijn Sega master system II ook weer gevonden. Alles lijkt compleet behalve de rf kabel tussen de switch en console. Ik heb het met een standaard tulp (geel) geprobeerd maar dit werkt i.e.g niet. Zou een echte RF kabel wel werken? Er zitten geen lampjes op dus ik weet ook niet of die nog aan wil.

Games die er nog bij zitten: sonic 2, heavyweight champ, Asterix, Donald duck, Alex Kidd in miracle world (ingebouwd) en shinobi.
Aan de MaterSystem2 kant een tulp-stekker en aan de andere kant een RF-stekker zou gewoon moeten werken... zo heb ik mijn eigen kabel ervoor gemaakt. :) Juiste frequentie geprobeerd? Is volgend mij C36 :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Dan heb je de switch er niet meer tussen? Heb alleen maar tulp-tulp. Dit past beide wel aan switch en console kant. Heb paar keer handmatig laten scannen op analoge kanalen maar het is alleen maar ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Arunia schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:08:
Een switch ? Tijdje terug voor €32 eentje van Vivanco gekocht toen de HDMI aansluitingen op waren.
Heb speciaal een handmatige gekocht omdat die met sensor soms signaal zien van standby apparaten.
(als je toch bij MM bent :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Goner schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:37:
[...]

Een switch ? Tijdje terug voor €32 eentje van Vivanco gekocht toen de HDMI aansluitingen op waren.
Heb speciaal een handmatige gekocht omdat die met sensor soms signaal zien van standby apparaten.
(als je toch bij MM bent :+ )
Haha, thanks. Zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

De master system 2 kan de RGB bij hersteld worden. Dit is wel een aanrader ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Unknown Alien schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:54:
[...]

Dat is een mooie controller. Alleen AA batterijen??
Yup, maar een setje oplaadbare kopen kan geen kwaad, kun je om en om wisselen en door spelen.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
Vandaag deze op rommelmarkt gekocht voor €2 voor de Wii.

Wii stuur

Merk is dreamGEAR. Best wel stevig en zwaar.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Pos2007 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:31:
Dan heb je de switch er niet meer tussen? Heb alleen maar tulp-tulp. Dit past beide wel aan switch en console kant. Heb paar keer handmatig laten scannen op analoge kanalen maar het is alleen maar ruis.
Rechtstreeks kabeltje inderdaad; an een kant de tulpstekker er afgeknipt, en een coax-stekker op geschroefd.

Verwijderd

Vraagje: ik heb pas geleden een Mario Kart voor de SNES gekocht die in een heel apart plastic doosje zit. Er zit in reliëf het logo van Mario Kart op en een afbeelding van Mario. Het is een officieel Nintendo-product, maar ik kan er niks over vinden. Is hier toevallig iemand die meer van dit doosje weet?

http://imgur.com/gallery/XnYurri

EDIT: Ah, ik kom er net achter dat deze doosjes destijds los in Japanse winkels werden verkocht. Ze zijn er voor verschillende Famicom, Super Famicom en N64 spellen. Weer iets leuks om te verzamelen :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Nog mensen in Apeldoorn geweest vandaag? Zat te twijfelen of ik nog even zou gaan, maar heb er eigenlijk geen geld voor (over) momenteel, dus toch maar niet gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
ksborg schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:53:
Nog mensen in Apeldoorn geweest vandaag? Zat te twijfelen of ik nog even zou gaan, maar heb er eigenlijk geen geld voor (over) momenteel, dus toch maar niet gegaan :+
Wist niet dat er beurs was. Maar anders was ik waarschijnlijk toch niet gegaan.
De komende maanden even blut.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:08:
Gisteren een aan het kijken geweest bij onze nieuwe (2 maanden oud) tv of daar ergens een mogelijkheid voor SCART zit, maar schijnbaar vinden ze bij Samsung tegenwoordig component en composite voldoende.
Wel balen. Voor die keren dat ik iets beneden aan sluit wil ik eigenlijk geen onscherpe zweem hebben. viel me met de ps2 pas op toen ik daar een goede rgb scart op aan sloot.
Mijn versterker doet ook alleen maar component en hdmi is een beetje erg veel in gebruik.
Zit er ook geen Samsung naar SCART adaptertje bij? De PS2, mocht het daar over gaan, kun je ook (en het best) aansluiten op component hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Exorcist schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:39:
[...]

Zit er ook geen Samsung naar SCART adaptertje bij? De PS2, mocht het daar over gaan, kun je ook (en het best) aansluiten op component hé :)
Die zit er ook niet bij. Er zit ook geen aansluiting om die adapter op aan te sluiten.
Scart is geen optie jammer genoeg.

Ps2 zou nog kunnen, maar eigenlijk alle oude consoles. Snes, n64, gc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:18:
[...]

Die zit er ook niet bij. Er zit ook geen aansluiting om die adapter op aan te sluiten.
Scart is geen optie jammer genoeg.

Ps2 zou nog kunnen, maar eigenlijk alle oude consoles. Snes, n64, gc etc.
Hmm, zonde. Heb het hier later ook als probleem. Gebruik nu nog voor de retro-consoles een Samsung UE46D6500, met een converter naar SCART, en nog een Sony KDL-22PX300. Ik wissel echter om de 2/3 jaar de TV in de woonkamer, en deze gaat dan naar de gameroom. Daar gebruik ik nu een Sony KDL-50W828BB die volgens mij ook geen SCART meer heeft. Dan zal ik toch echt iets moeten gaan verzinnen.

Twijfel nog steeds om een Sony Trinitron breedbeeld erbij te nemen, maar heb de ruime er niet meer voor :F

/edit:

Had het er vandaag bij m'n ouders over: het Intertoys speelboek. Momenteel nog steeds uitgegeven. Ik zou graag de speelboeken van eind 80/begin 90 willen inzien, gewoon om te zien wat voor games er toen waren en voor welk bedrag. Zoektocht op Internet levert alleen maar covers op. Zou mooi zijn om die in PDF te hebben :9

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 27-09-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:55
Exorcist schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:27:
[...]
/edit:

Had het er vandaag bij m'n ouders over: het Intertoys speelboek. Momenteel nog steeds uitgegeven. Ik zou graag de speelboeken van eind 80/begin 90 willen inzien, gewoon om te zien wat voor games er toen waren en voor welk bedrag. Zoektocht op Internet levert alleen maar covers op. Zou mooi zijn om die in PDF te hebben :9
Helaas alleen in een online vorm, maar hier heb je een leuk lijstje uit 1985. Wellicht interessant.
http://www.scribd.com/doc...slijst-Najaar-1985#scribd

Heb nog ergens een Duitse Amiga softwarelijst ergens liggen.
Misschien dat ik hem digitaliseer en upload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cornfed99111 schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:02:
[...]

Helaas alleen in een online vorm, maar hier heb je een leuk lijstje uit 1985. Wellicht interessant.
http://www.scribd.com/doc...slijst-Najaar-1985#scribd

Heb nog ergens een Duitse Amiga softwarelijst ergens liggen.
Misschien dat ik hem digitaliseer en upload...
Leuke link! Maar, los van de prijzen, is het het totaalplaatje van die Intertoys boeken. Ik, en blijkbaar ook mijn vrouw, knipten vroeger uit dat boek wat we wilden hebben voor verjaardag/S-Klaar/Kerstmis..soort nostalgie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 06:53
Exorcist schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:46:
[...]

Leuke link! Maar, los van de prijzen, is het het totaalplaatje van die Intertoys boeken. Ik, en blijkbaar ook mijn vrouw, knipten vroeger uit dat boek wat we wilden hebben voor verjaardag/S-Klaar/Kerstmis..soort nostalgie. :)
En vroeger waren die boekjes veel leuker opgezet imho... Lijkt me ook wel leuk om ze nog eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:30
Exorcist schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:46:
[...]

Dat uitknippen deed ik ook. Brengt leuke herinneringen terug inderdaad. Kan me nog herinneren dat ik destijds schrok van de prijzen van de PS2 en later de Xbox. Ik meen te herinneren dat de PS2 1100 gulden op moest brengen en de Xbox 800?

Vergeleken met toen lijken de prijzen van nu mee te vallen, maar uiteindelijk zijn ze net zo duur..

[ Voor 2% gewijzigd door ChokingHazard op 28-09-2015 12:07 . Reden: typo ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:00
Op een rommelmarkt een atari opgepikt voor 2,50, er zit alleen niks bij. Geen kabels controllers voeding nada.
Het is een 2600 jr model in opzich goede staat.

Is het de moeite waard deze compleet te maken? Heb er vroeger nooit een gehad dus het leek me wel kicken. Nu is het echt heel lastig om de voeding te vinden :(. Iemand enig idee?

En oja welke controllers zijn het meest geschikt voor wat mainstream games er zijn zoveel soorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met de ps1 games waar the "tag" "Players" opstaat? Heb tien ps1 games voor 10E opgepikt bij de kringloop, o.a. spyro, space invaders.southpark, southpark rally, bomberman world.

Maar ipv een PS logo staat er een Players logo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:36:
Iemand bekend met de ps1 games waar the "tag" "Players" opstaat? Heb tien ps1 games voor 10E opgepikt bij de kringloop, o.a. spyro, space invaders.southpark, southpark rally, bomberman world.

Maar ipv een PS logo staat er een Players logo op.
Zelf nooit gezien, maar waarschijnlijk fake.
http://www.gamefaqs.com/boards/916392-playstation/72361385
https://www.reddit.com/r/...ow_what_region_these_are/
https://www.reddit.com/r/...t_store_but_have_no_idea/

[ Voor 15% gewijzigd door Xyphoid op 28-09-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link zag ik dus ook, maar voor de rest is er niets te vinden. Als ze fake zijn, is het zeer goede kwaliteit. Case en opdrukken lijken legit. Bij 1 van de games zie ik de tag NTSC op de disc staan. Geen boekjes, maar ik weet niet of PSX games die hebben.

Edit: Die reddit link lijkt het te bevestigen. Of de games het doen heb ik nog niet getest. :) Even de oude Ps2 zoeken.

Edit2: bij jouw laatste reddit link geven ze aan dat er een modden psx nodig is. Ach ja :) Toch vet om te hebben imo.

Bedankt voor de hulp :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:58
Evolet schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:25:
Op een rommelmarkt een atari opgepikt voor 2,50, er zit alleen niks bij. Geen kabels controllers voeding nada.
Het is een 2600 jr model in opzich goede staat.

Is het de moeite waard deze compleet te maken? Heb er vroeger nooit een gehad dus het leek me wel kicken. Nu is het echt heel lastig om de voeding te vinden :(. Iemand enig idee?

En oja welke controllers zijn het meest geschikt voor wat mainstream games er zijn zoveel soorten..
Compleet maken ik weet niet of dat de moeite waard is.

Voor de voeding ben je zoizo al 7 euro aan verzendkosten kwijt en dat is uiteraard zonder de prijs van een losse voeding.

Ook zo'n 7 euro aan de av of antenne kabel kwijt.

Controllers.

Ik denk dat het je uiteindelijk 40 euro gaat kosten als niet meer om het compleet te krijgen

In elk geval is je grootse kans ebay.

Power supplies zijn vrij gemakkelijk te vinden maar kosten je wel zo'n 12 a 14 euro.

Ik verwacht dat controllers en de antenne kabel ook wel gemakkelijk te vinden zijn.

Ik denk dat je misschien moet overwegen om een complete console aan te schaffen veel goedkoper en minder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik zat even op retrogamefreak te kijken en kwam dit tegen:
http://www.retrogamefreak...mplete-condition-8-2-scn/

Omg, iemand al in bezit van deze game ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Faabjan schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:08:

Nope.
En dit is een van de games die waarschijnlijk nooit in mijn verzameling zal komen.
Ben niet bereid om zoveel te betalen voor een spel. Hoe "rare" of "uncommon" het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Het is misschien zeldzaam maar het is geen game die ik in mijn collectie zou toevoegen ook al zou ik het voor een appel en een ei vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Heb hier Flintstones: The rescue of Dino & Happy liggen, dacht ff dat ik die andere had liggen.

En inderdaad, wat een achterlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, en ik zou hem ook nooit en te nimmer aanschaffen voor dat geld. Leuk dat het zeldzaam is, maar dan blijft het maar lekker zeldzaam zonder mijn deelname. Ik heb de andere Flintstones (net als iedereen) en weiger geld neer te leggen voor zoiets ridicuuls. Het staat ze echter vrij om te vragen, vrije markt.

Ik denk ook niet dat ik een spel heb liggen wat individueel meer oplevert (potentieel) dan 200 Euro (mint, compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Exorcist schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:01:
[...]

Nee, en ik zou hem ook nooit en te nimmer aanschaffen voor dat geld. Leuk dat het zeldzaam is, maar dan blijft het maar lekker zeldzaam zonder mijn deelname. Ik heb de andere Flintstones (net als iedereen) en weiger geld neer te leggen voor zoiets ridicuuls. Het staat ze echter vrij om te vragen, vrije markt.

Ik denk ook niet dat ik een spel heb liggen wat individueel meer oplevert (potentieel) dan 200 Euro (mint, compleet).
Idem. De belachelijk geprijsde spellen sla ik lekker over. Max 100 voor een losse tv console game of 150 cib en max 20 voor een losse handheld game of 50 cib. En dan moet ik het spel in kwestie wel heel graag willen hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Gisteren bij me maat wat retro games gespeeld.

Als ik de muziek al hoor van de games dan wordt ik al blij. Dat gevoel heb ik niet bij de huidige games. Heeft natuurlijk meer te maken met mijn leeftijd en dat je alles al gespeeld hebt. Het ziet er alleen veel mooier uit nu.

Ondanks dat we de meeste consoles zelf hebben gehad, spelen we nu emulators. Op de Xbox Coins up v7. Met een BT SNES controler.

Spy vs Spy _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard

Ik heb dit spel wel eens voorbij zien komen bij The Game Chasers. Volgens mij had die kerel er ongeveer 5 dollar voor betaald en was hij daar erg tevreden mee :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ducktales 2 is toch ook zo zeldzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Mwah ik zou zeggen meer uncommon, je komt hem redelijk vaak tegen online.
Maar retrogamefreak is wel een van de duurdere winkels, bestel eigenlijk alleen mijn bosprotectors bij hem.

[ Voor 18% gewijzigd door brickvansteen op 29-09-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Oh vreemd... dacht altijd dat die op veel sites als zodanig werd genoemd..

Heb 'm ooit opgepkt in een lot met games op de markt.

Nog mensen hier die Vampire's Kiss hebben voor de SNES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:43:
Oh vreemd... dacht altijd dat die op veel sites als zodanig werd genoemd..

Heb 'm ooit opgepkt in een lot met games op de markt.

Nog mensen hier die Vampire's Kiss hebben voor de SNES?
Losse cart van Vamp Kiss heb ik. Die game was tot voorkort nog een eurotje of 50-70 toch? (losse cart dan)

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 29-09-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Vandaag Super Street Fighter 2 binnen gekregen, op kunnen scharrelen voor een tientje :D
Morgen als het goed is een extra stukje nostalgie in de collectie: Micro Machines!
Nu weer het internet aan het afspeuren naar een nog in goede staat verkerende 8bit. Helaas is de mijne nu toch echt wel aan de gele kant :(

Verwijderd

ik heb bij de beurs in Apeldoorn afgelopen weekend dit weten te scoren ^^
heb voor de dreamcast spellen €10 ps betaald. waarvan MvC nog in seal is :o
da viel me nog best mee :p

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11988744_1206672836014713_8653376417899544985_n.jpg?oh=f0eb3cc9550e9a03b27f5b0e6c15ac87&oe=56A2F37D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2015 14:08 ]

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:51:
ik heb bij de beurs in Apeldoorn afgelopen weekend dit weten te scoren ^^
heb voor de dreamcast spellen €10 ps betaald. waarvan MvC nog in seal is :o
da viel me nog best mee :p

[afbeelding]
Leuke prijs voor zulke dreamcast games.

Moet zelf de marvel vs capcom nog voor de dreamcast
Unknown Alien schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:32:
Gisteren bij me maat wat retro games gespeeld.

Als ik de muziek al hoor van de games dan wordt ik al blij. Dat gevoel heb ik niet bij de huidige games. Heeft natuurlijk meer te maken met mijn leeftijd en dat je alles al gespeeld hebt. Het ziet er alleen veel mooier uit nu.

Ondanks dat we de meeste consoles zelf hebben gehad, spelen we nu emulators. Op de Xbox Coins up v7. Met een BT SNES controler.

Spy vs Spy _O_
Muziek vind ik erg belangrijk in spellen. Ik koester warme gevoelens bij de muziek van (even een pak 'm beet) Snake, Rattle 'n Roll, Mario 1/2/3, Sim City, Killer Instinct, Unirally, Discworld, Tetris, Deja Vu en ga zo maar door. Maar dat houdt niet in dat ik dat nu niet meer heb; als ik nu een goede OST hoor moet ik hem gelijk hebben, en datzelfde gevoel heb ik dan als ik het hoor.

Met als voordeel dat de OST's van vandaag de dag ook prima in de auto te luisteren zijn al heb ik een mapje Game Music op mijn USB stick in de auto met ook 8/16/32 bit muziek. Neem met name de soundtrack van Hotline Miami en in andere mate Heavy Rain. De OST van Heavy Rain is echt subliem imho.

Muziek koppel ik altijd aan momenten en gebeurtenissen, dus ik vind dat sowieso bijzonder. Een beetje zoals geuren koppelen aan specifieke momenten. Maakt of breekt een moment of in dit geval spel.

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vraag: Zijn er toevallig mensen die nog oude edities (en dan eigenlijk de vroeg jaren 90 edities) van het tijdschrift PC Gameplay hebben waar ze vanaf willen? Of is er alternatief een manier om aan scans o.i.d. te komen (voor britse magazines is er een website die scans heeft, mogelijk is er ook zo'n website voor NL)? Op marktplaats kon ik maar een beperkt aantal edities vinden die ik al had.
Op dit moment gok ik dat mijn grootste kans is om ze op een beurs te vinden wat mij leidt tot mijn volgende vraag...
EDIT: Het gaat hier natuurlijk om het benelux tijdschrift en niet het ongerelateerde gelijknamige Britse tijdschrift.

Is er ergens een compleet overzicht van komende games/computer beursen (ik zie dat er net een paar geweest zijn)?

[ Voor 8% gewijzigd door actionInvoke op 30-09-2015 23:33 ]

Verwijderd

actionInvoke schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:19:
Vraag:-Knip-
Is er ergens een compleet overzicht van komende games/computer beursen (ik zie dat er net een paar geweest zijn)?
ik weet dat er 2x per jaar een beurs in deurne is, en het bonami game museum organiseert er ook een aantal op verschillende plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:00
gast7 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:29:
[...]

Compleet maken ik weet niet of dat de moeite waard is.

Voor de voeding ben je zoizo al 7 euro aan verzendkosten kwijt en dat is uiteraard zonder de prijs van een losse voeding.

Ook zo'n 7 euro aan de av of antenne kabel kwijt.

Controllers.

Ik denk dat het je uiteindelijk 40 euro gaat kosten als niet meer om het compleet te krijgen

In elk geval is je grootse kans ebay.

Power supplies zijn vrij gemakkelijk te vinden maar kosten je wel zo'n 12 a 14 euro.

Ik verwacht dat controllers en de antenne kabel ook wel gemakkelijk te vinden zijn.

Ik denk dat je misschien moet overwegen om een complete console aan te schaffen veel goedkoper en minder moeite.
Thanks, dan gaat deze de vitrine is als decoratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:51:
\ Neem met name de soundtrack van Hotline Miami \
_/-\o_ Hoe fout die muziek ook was heb ik ook de soundtracks gekocht op Steam. Sowieso vond ik de sound design van die game erg goed. De muziek was lekker snel en paste bij de gameplay, en nadat je klaar was werd de muziek grimmig en zag je pas hoe fucked up de schade was die je had aan geleert. Tegenwoordig gaat het alleen maar om dolby en flac, en niet meer op de manier waarom muziek en geluid gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:48:
[...]

_/-\o_ Hoe fout die muziek ook was heb ik ook de soundtracks gekocht op Steam. Sowieso vond ik de sound design van die game erg goed. De muziek was lekker snel en paste bij de gameplay, en nadat je klaar was werd de muziek grimmig en zag je pas hoe fucked up de schade was die je had aan geleert. Tegenwoordig gaat het alleen maar om dolby en flac, en niet meer op de manier waarom muziek en geluid gebruikt word.
Exact, het is gewoon essentieel voor de beleving en belevingswaarde is key (les 1 Toerisme :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Als we het dan toch over OST's hebben, ik kan erg genieten van deze track uit de OST van Alan Wake. Niet retro, maar wel mooi.

Om nog even terug te komen over het speelboekenverhaal, ik heb een tweet gestuurd naar Intertoys met de vraag of zij nog oude speelboeken hebben liggen ergens. Ik ben benieuwd :)

[ Voor 26% gewijzigd door ChokingHazard op 01-10-2015 11:12 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ach, d esountracks van spellen zoals Double dragon and Battle Toads, Turtles in Time of Sunset Riders (en zeker niet te vergeten megaman X) zijn gewoon de moeite waard om te beluisteren! :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Auredium schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:00:
Ach, d esountracks van spellen zoals Double dragon and Battle Toads, Turtles in Time of Sunset Riders (en zeker niet te vergeten megaman X) zijn gewoon de moeite waard om te beluisteren! :D
Helemaal mee eens. Sowieso was Konami erg sterk met hun soundtracks. Tiny Toons: Buster Busts Loose was er ook een met een goede soundtrack en een tikkeltje obscuurder maar Ganbare Goemon 2 is ook erg sterk met een mix van traditionele Japanse muziek met een moderne twist.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Vergeet Castlevania, Nemesis en Turrican niet... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren na lang zoeken toch een mega drive (2 controllers, waarvan 1 met een turbo knop, 3 games o.a. revenge of shinobi, vrijwel nooit gebruikt aan de controllers te zien :) )

&

Een niet verkleurde/vieze NES met duck hunt/mario cart. Hiervan is de controller busted :/

Voor maar 65 E :)

Ben zeer groot van 2d sidescollers dus toch maar een een mega drive gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

The_Bird schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Helemaal mee eens. Sowieso was Konami erg sterk met hun soundtracks. Tiny Toons: Buster Busts Loose was er ook een met een goede soundtrack en een tikkeltje obscuurder maar Ganbare Goemon 2 is ook erg sterk met een mix van traditionele Japanse muziek met een moderne twist.
Natuurlijk brengt de muziek nostalgie terug. Maar zelf ben ik gewoon iemand die wat het vaak hele goede muziek vind. (Ik ben het soort persoon die de dag kan beginnen met ands zoals Tool om dan verder te gaan naar klassiek gevolgd door kightcore en dan eindigend met muziek van spellen).

Enkele spellen die echt goede muziek hebben in mijn oren:
- Battletoads & Double Dragon (Bijna alle level muziek zoals Abobo en Robo Manus) [SNES]
- Turtles in Time (Weer bijna alle level muziek zoals Technodrome/Let's Kick shell en Skull and Crossbones) [SNES]
- Super Double Dragon ( Ongeveer alle level muziek ) [SNES]
- Sunset Riders (Bijna alle levelmuziek vooral van de eerste 3 levels) [SNES]

Ook van niet-consoles:
- Jazz Jackrabbit 2 [PC]
- Doom 1 & 2 [PC]

Ik denk vaak ondergewaardeerde muziek.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste sound track vind ik eigenlijk Road Rash (3DO, ps1, pc versie, niet de md versie) maar dan kan je net zo goed de guitar hero soundtracks meerekenen als game soundtrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
James Bond jr. op de NES, ook awesome soundtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik vind gamemusic dermate stoer dat ik er zelfs remixes van maak B)

propaganda :
https://soundcloud.com/ka...ity-zone-act-2-kaos-remix
https://soundcloud.com/kaos001/143-balrog-final

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:21:
Beste sound track vind ik eigenlijk Road Rash (3DO, ps1, pc versie, niet de md versie) maar dan kan je net zo goed de guitar hero soundtracks meerekenen als game soundtrack
Vind ik ook leuk aan de AVGN vergelijk tussen de SNES en de Megadrive, onderdeel sound:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Yep - sound is vaak op de MD net wat beter IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Qua muziek zeker maar qua stemmen en geluids effecten etc wint de snes weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik kan een mega drive 2 incl. 2 controllers overnemen voor 25 euro. Zowel de console als de controllers verkeren in een zeer nette staat.

Is dit een net bedrag voor een dergelijke aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
The Jackel schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:25:
Ik kan een mega drive 2 incl. 2 controllers overnemen voor 25 euro. Zowel de console als de controllers verkeren in een zeer nette staat.

Is dit een net bedrag voor een dergelijke aanschaf?
Opzich wel een schappelijke deal erg veel goedkoper zal je een megadrive met controllers en alle bekabeling niet vinden mede door de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

gast7 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:15:
[...]

Opzich wel een schappelijke deal erg veel goedkoper zal je een megadrive met controllers en alle bekabeling niet vinden mede door de verzendkosten.
Heb er laatst eentje verkocht (MD2 + 2 controllers en sonic 1) voor 25 euro.. schappelijke prijs ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 18:33
Hier zit nog geen game bij. Zal er eens over nadenken.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
The Jackel schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 06:01:

Thnx!
Laatst een net exemplaar gekocht voor 20 Euro met een losse game, zonder controllers. En 5 Euro per controller bij Games Garage. Dus 25 Euro lijkt me zeker geen verkeerde prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 02-10-2015 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik wil mijn PS2 verkopen, maar ik kwam deze oude PS1 games nog tegen:
ps1 games

Op een of andere manier krijg ik bij Digimon alleen een gele drol -.-' Toch iedere keer weer proberen om verder te komen haha.

Vraag me af of ze nog wat waard zijn :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:48:
[...]

ik weet dat er 2x per jaar een beurs in deurne is, en het bonami game museum organiseert er ook een aantal op verschillende plaatsen.
Thx! Die eerste had ik al gezien maar die tweede nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
The Jackel schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 06:01:

Thnx!
Naja sonic 1, het is wel een vrij goedkope game, zelfs cib in doos krijg je er amper 5 euro voor mits in heel mooie staat als dit niet het geval is is het vrijwel onverkoopbaar aangezien deze game in bijna elke set wel voorkomt.

@jerx

Jammer dat bij Rapid reload het front inlay mist, Ik heb bij de ps1 games gemerkt dat dit het belangrijkste is voor compleetheid. Een manual is nog met heel veel moeite te vinden maar een front inlay is gewoon niet te vinden.

Zelf ga ik er zelfs niet voor als de handleiding mist omdat de kans alsnog vrij klein is om er een los te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 02-10-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n coaster set van Club Nintendo is binnen, leuk detail in de kamer :) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0qmyq6IKOGsTHijLDpMp4FXV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:37:
M'n coaster set van Club Nintendo is binnen, leuk detail in de kamer :) :

[afbeelding]
Bij mij zijn ook mijn club nintendo spullen vandaag aangekomen.

De Goodbey coin en de mario kart 8 ost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Helaas had mijn vriendin net te weinig sterren voor iets nuttigs (en onderzetters zijn dat niet en een soundtrack CD kon niet) dus nam ze Super Metroid voor de Wii U, vandaag... apart dat dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:58:
Helaas had mijn vriendin net te weinig sterren voor iets nuttigs (en onderzetters zijn dat niet en een soundtrack CD kon niet) dus nam ze Super Metroid voor de Wii U, vandaag... apart dat dat nog kan.
Naja apart, Lijkt me eigenlijk nog vrij gemakkelijk te regelen aangezien ze e shop games gewoon nog online verkopen en club nintendo artikelen enkel via club nintendo verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ons konijn had laatst zijn tanden in de kabel van de SNES controller gezet. Heb juist een paar weken terug een mooie set gekocht, bijt ze effe de kabel stuk %^&(*&^@# :(
Maargoed, heb hem nu even gesoldeerd, zwart isolatietape er omheen.
Ik heb nu voor 3€ ofzo zon neppe controller besteld met het idee om daarvan de kabel over te zetten. Hoop alleen dat ze de kabellengtes gelijk hebben gehouden. Weet iemand of er anders losse kabel ergens te koop is?

Ook meteen zo'n bitsetje erbij gekocht, want de games worden niet opgeslagen.
Best maf, want ik kocht mario enzo, paar keer gespeeld, was net in level 5 ofzo, dat sloeg hij telkens op. Later wilde ik weer eens spelen, en sloeg ze toen niet meer op. Blijkbaar was batterij op sterven na dood :P Stel oude moederborden ontdaan van batterij+houder, dan kunnen die er mooi in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
_ferry_ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:57:
Ons konijn had laatst zijn tanden in de kabel van de SNES controller gezet. Heb juist een paar weken terug een mooie set gekocht, bijt ze effe de kabel stuk %^&(*&^@# :(
Ik heb nu voor 3€ ofzo zon neppe controller besteld met het idee om daarvan de kabel over te zetten. Hoop alleen dat ze de kabellengtes gelijk hebben gehouden. Weet iemand of er anders losse kabel ergens te koop is?
Of je gaat naar je lokale retro shop en koopt een extra (originele) controller voor een kleine 5 Euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Flozem op 04-10-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Flozem schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Of je gaat naar je lokale retro shop en koopt een extra (originele) controller voor een kleine 5 Euro.
Nou voor 5€ ben ik ze nog niet tegen gekomen :P misschien met wat geluk op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Haal een partij famicom controllers :P die werken ook

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Kabels zijn korter van de Japanse controllers.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
_ferry_ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:57:
Hoe komt de konijn bij de snes kabels?

Loopt die vrij door het huis of bewaar je de snes naast het konijnenhok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat eerste :P (niet altijd, maar vaak als we op de bank zitten loopt zij een rondje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Deze week mijn kabel voor de MD2 binnen gekregen, meteen maar even Sonic gespeeld. De MD2 stond nog steeds in de originele doos, met alles erbij :p
Volgende week hopelijk de schakelbare composite splitter binnen en dan alles netjes wegwerken en goed aansluiten.
Deze week nog Micro Machines en Super Street Fighter 2 binnen gekregen voor de SNES, beide voor 10,- p/stuk. Tevens Kirby's Adventure incl. Doosje en boekje voor 15,- voor de NES.

Vandaag op de supervlooi in leeuwarden nog Excitebike 64, Vigilante 8 2nd Offense voor de N64, Super Mario Allstars met World & Spirou voor de SNES en World Cup & Talespin voor de NES kunnen kopen voor totaal 40 euro. Volgens mij niet heel gek :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2GIYYNu.jpg

Edit: bijna vergeten, deze week ook nog een extra NES gekocht, is gelukkig wat grijzer dan de versie die ik al had. Samen met Turtles en Rocketeer voor 40 euro.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tsa5EMK.jpg

Deze week komt DOOM met doosje en handleiding nog binnen samen met Mickey's Mania voor de SNES. Kerst is vroeg dit jaar haha :p

[ Voor 21% gewijzigd door MartijnAbel op 04-10-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
MartijnAbel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:35:
Deze week mijn kabel voor de MD2 binnen gekregen, meteen maar even Sonic gespeeld. De MD2 stond nog steeds in de originele doos, met alles erbij :p
Volgende week hopelijk de schakelbare composite splitter binnen en dan alles netjes wegwerken en goed aansluiten.
Deze week nog Micro Machines en Super Street Fighter 2 binnen gekregen voor de SNES, beide voor 10,- p/stuk. Tevens Kirby's Adventure incl. Doosje en boekje voor 15,- voor de NES.

Vandaag op de supervlooi in leeuwarden nog Excitebike 64, Vigilante 8 2nd Offense voor de N64, Super Mario Allstars met World & Spirou voor de SNES en World Cup & Talespin voor de NES kunnen kopen voor totaal 40 euro. Volgens mij niet heel gek :D

[afbeelding]

Edit: bijna vergeten, deze week ook nog een extra NES gekocht, is gelukkig wat grijzer dan de versie die ik al had. Samen met Turtles en Rocketeer voor 40 euro.

[afbeelding]

Deze week komt DOOM met doosje en handleiding nog binnen samen met Mickey's Mania voor de SNES. Kerst is vroeg dit jaar haha :p
Voor mij was het vorig jaar pas kerst toen ik vlak voor de week van kerst op een vrijdag een erg leuke deal had met de snes met ophalen.

Een cib snes console super mario world set in nieuwstaat waaronder de doos met alle garantie bewijsjes epilepsie kaartjes reclame folders etc volgens de verkoper ongebruikt met een cib F zero in nette staat voor 45 euro. Ik zou het bijna geloven dat het bijna ongebruikt was aangezien de staat uitmuntend was en alle plastic inlay dat om de controllers en console er ook nog bij zat en natuurlijk perfect grijs.

Dat was wel een kerst om niet gauw te vergeten aangezien ik toen eindelijk mijn overige snes games kon spelen waaronder super mario world super castlevania en zelda snes die ik al cib in nice staat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Het verzamelen van Snes games is leuk maar zit niemand er mee dat veel Snes games in Europa enigszins afgezwakt zijn ihkv Pal/50 hrtz conversies.
Ja, ik ben ook met die versies opgegroeid maar nu ik de 'originele versies' heb gezien wil ik bij een StreetFighter 2 niet meer terug naar een inferieure versie.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:46:
Het verzamelen van Snes games is leuk maar zit niemand er mee dat veel Snes games in Europa enigszins afgezwakt zijn ihkv Pal/50 hrtz conversies.
Ja, ik ben ook met die versies opgegroeid maar nu ik de 'originele versies' heb gezien wil ik bij een StreetFighter 2 niet meer terug naar een inferieure versie.
Ik ehb dat heel erg met de NES. Helemaal als je naar de muziek luister. Wil op een gegeven moment wel een NTSC NES importeren en een N8 halen. Overigens kan je wel een 60hz switch zetten in je PAL SNES. Echter werkt het alleen optimaal met NTSC games. Sommige PAL games zijn gedeeltelijk geoptimaliseerd voor 50hz, maar niet helemaal. Dan krijg je dus dat een PAL game wel goede timers hebben in race games of de goede muziek, maar wel de langzame gameplay. Als je dat naar 60hz forceert gaan de tijd dus ineens te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb al even wat rondgezocht, maar het is blijkbaar lastig te vinden.
Iemand een idee waar ik deze SNES naar USB adapter kan krijgen in Nederland?

Afbeeldingslocatie: http://www.rastermania.be/images/product-img/237/snes-usb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 05-10-2015 09:10 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kaos- schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:10:
Heb al even wat rondgezocht, maar het is blijkbaar lastig te vinden.
Iemand een idee waar ik deze SNES naar USB adapter kan krijgen in Nederland?

[afbeelding]
http://www.arcadewinkel.nl/mayflash-snes-to-usb-adapter

Deze misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend in het wild wat CDI games/eh. dingen op cd gevonden :) ondanks dat ik (nog) geen CDI heb, toch maar opgepikt voor een vijfje :D. Jammer genoeg hadden ze geen console (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

gast7 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:42:
[...]
@jerx

Jammer dat bij Rapid reload het front inlay mist, Ik heb bij de ps1 games gemerkt dat dit het belangrijkste is voor compleetheid. Een manual is nog met heel veel moeite te vinden maar een front inlay is gewoon niet te vinden.

Zelf ga ik er zelfs niet voor als de handleiding mist omdat de kans alsnog vrij klein is om er een los te vinden.
Heb net de foto bekeken maar ik zie de inlay eerlijk gezegd niet ontbreken.. of mis ik iets :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ricost schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Heb net de foto bekeken maar ik zie de inlay eerlijk gezegd niet ontbreken.. of mis ik iets :P
Lijkt mij de manual als ik zo naar de zijkanten kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die ervaring met een Famiclone hebben? Die spelen gewoon de originele games af, ik zelf heb in Hong Kong een Subor D99 gekocht.

Overigens komen die Famiclones ook vaak met piraten cartridges, daar zitten dan even 400 games op. Dat is uiteraard hartstikke illegaal, dus dat zal ik niet verder bespreken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb twee cdi spelers waarvan de grote versie nog opgezocht en weg moet. Die laatste moet denk ik de lens nog gefixt of schoongemaakt worden. Laatste keer las deze geen cd's.

Grr, moet echt wat aan die zolder gaan doen. Nog zat meuk staan en zat gegadigden die iets willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Arunia schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:44:
Ik heb twee cdi spelers waarvan de grote versie nog opgezocht en weg moet. Die laatste moet denk ik de lens nog gefixt of schoongemaakt worden. Laatste keer las deze geen cd's.

Grr, moet echt wat aan die zolder gaan doen. Nog zat meuk staan en zat gegadigden die iets willen hebben.
Ja vooral doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 05:05:
Overigens komen die Famiclones ook vaak met piraten cartridges, daar zitten dan even 400 games op. Dat is uiteraard hartstikke illegaal, dus dat zal ik niet verder bespreken hier.
Bespreken is geen enkel probleem. Instructies hoe je zo'n cart moet bemachtigen zou ik maar niet doen. Er zitten soms hele gave romhacks op die pirate carts.

Om aan de 400 games te komen wordt wel vaak vals gespeeld. Mario opsplitsen in losse worlds en 1 en 2 speler varianten leveren je al snel 16 games op.

Daarnaast heb je ook multicarts met 'originele' games. Ik zou zelf nog wel eens een kopie van titenic willen hebben: http://bootleggames.wikia.com/wiki/Titenic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NESFreak schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Bespreken is geen enkel probleem. Instructies hoe je zo'n cart moet bemachtigen zou ik maar niet doen. Er zitten soms hele gave romhacks op die pirate carts.

Om aan de 400 games te komen wordt wel vaak vals gespeeld. Mario opsplitsen in losse worlds en 1 en 2 speler varianten leveren je al snel 16 games op.

Daarnaast heb je ook multicarts met 'originele' games. Ik zou zelf nog wel eens een kopie van titenic willen hebben: http://bootleggames.wikia.com/wiki/Titenic
Nee dat ben ik dus ook niet van plan, ookal is het wel handig om zo gewoon bepaalde games te kunnen spelen. Maar toch ben ik op eBay opzoek naar originele Famicom cartridges, ik heb Final Fantasy 3 o.a al gewonnen.

Gelukkig zijn die items niet zo populair, dus dan kun je zo'n originele cartridge wel voor een tientje winnen. Al heb ik de Famiclone ook gekocht voor het nostalgische gevoel, want games zoals Mario blijven toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Laatst online: 17:36
Hier weer een kleine aanwinst.
Dit keer wel heel erg retro:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YW8THRT.jpg

Leuk detail. De match of the Day kwam bijna gelijk met Fifa 16 binnen. Dus oud en nieuw samen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 07-10-2015 19:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Voor de tweakers.net die hun eigen doosjes / covers printen:

http://www.nintandbox.net...n/nintendo-boxes-project/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Deze vandaag opgehaald. Gratis en voor niets. Met spel en kabel.

Wii Cyberbike

Cyberbike voor de Wii. Het stuur is vergeeld, maar voor de rest zo goed als nieuw.
Het zit voor geen meter (zadel zit te ver naar voren en je glijdt er naar voren af), maar ik denk niet dat ik hem vaak ga gebruiken :P Gewoon voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:28:

[afbeelding]

Cyberbike voor de Wii. Het stuur is vergeeld, maar voor de rest zo goed als nieuw.
Het zit voor geen meter (zadel zit te ver naar voren en je glijdt er naar voren af), maar ik denk niet dat ik hem vaak ga gebruiken :P Gewoon voor de heb.
Verschrikkelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Xyphoid schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:28:

[afbeelding]

Die hebben wij in het zwart thuis, inderdaad het zit vreselijk maar vooral dat trappen is erg compleet anders dan met een normale fiets waardoor het eigenlijk meer vermoeiend is dan normaal doorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:35:
Deze week mijn kabel voor de MD2 binnen gekregen, .....
Volgende week hopelijk de schakelbare composite splitter binnen ...
Dat is dan zonde van je geld geweest. Composite!!! Je weet toch zeker wel dat de MD, net als de SNES en vele andere retro consoles ook standaard RGB uitspuugt, dat levert een zo enorm veel superieurder beeldkwaliteit op dan met composite. Moet je alleen even een RGB scart kabeltje voor de MD kopen, kost ongeveer een tientje. Ik verzeker je dat je dan nog meer retro gameplezier hebt. Uiteraard wel op een CRT TV, LCD is uit den boze voor een retro gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:02:
[...]

Dat is dan zonde van je geld geweest. Composite!!! Je weet toch zeker wel dat de MD, net als de SNES en vele andere retro consoles ook standaard RGB uitspuugt, dat levert een zo enorm veel superieurder beeldkwaliteit op dan met composite. Moet je alleen even een RGB scart kabeltje voor de MD kopen, kost ongeveer een tientje. Ik verzeker je dat je dan nog meer retro gameplezier hebt. Uiteraard wel op een CRT TV, LCD is uit den boze voor een retro gamer.
Precies. Hoewel het geblur wel de dithering effecten transparant maakt (zoals bij de watervallen in sonic en de belichtingseffecten in oa streets of rage), zorgt die dithering op mijn tv ook voor een gelige 'banding').

Hoewel ik mezelf toch wel erger aan het geblur, ziet het er in het voorbeeld iig heel gaaft uit:
http://www.retrogamingclu...b-on-your-genesis_29.html
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-WCgLOSrEbGw/VUC4giLGBTI/AAAAAAAAAvE/5HZCbyvn7bE/s1600/streetsofrage2_rgb_raw.gif
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-eYOpyatkOYU/VUC4jK8aNxI/AAAAAAAAAvQ/LI1J_8Npzr8/s1600/streetsofrage2_cvbs_raw.gif

Laatst bij de kringloop een hama 100s (rgb) scartswitch gescored. Dingetje werkt perfect (hoewel hij geloof ik oorsprongelijk bedoeld is om je schotel decoder op je vhs aan te sluiten ofzo, je kunt ook switchen tussen de return channels).

Afbeeldingslocatie: http://www.videogameperfection.com/wp-content/uploads/2011/11/hama-av-selector-100s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Zijn dat 4 rgb scart ingangen op die switch. Of is er maar 1 rgb zoals veel dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Faabjan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:25:
Zijn dat 4 rgb scart ingangen op die switch. Of is er maar 1 rgb zoals veel dat hebben?
Alle drie rgb. De 4e is de scart uitgang. De twee drietallen tulpstekkers zijn ook uitgangen. Het praktisch nut daarvan ontbreekt me nog. Misschien een dingetje uit het vhs tijdperk ofzo. RGB is ook nog eens met een switch aan en uit te zetten.
Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.