Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Vincent Dave schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:54:
Je gaat toch geen Retron 5 kopen als je net zo goed een HTPC met emulators onder je tv kan neerzetten?
Ik denk dat de meeste mensen die retron 5 kopen, dat vaak doen om hun fysieke collectie te kunnen spelen.

En aangezien de cartridges langer meegaan dan de consoles is dat niet eens zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
Jarwo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 05:09:
Ah, profighter X dat waren nog eens tijden. Drie vrienden van me hadden deze ook, dat was de beste van de generatie copiers, delen jullie die ervaring ook? We hadden daarvoor een super wild card die stukken compacter was dan dat bakbeest van een profighter, maar de profighter laadde je roms wel even 2x tot 2.5x sneller in het geheugen en had meer mogelijkheden zoals die meegeleverde flashkart voor de gameboy. En vóór die super wild card hadden we weer een trage super magicom met een extern diskettestation. Die profighter kostte toen 800 guldens (??dacht ik?),

Zouden die copiers eigenlijk nog netzoveel waard zijn als al die consoles? Ik had later ook nog een Z64 voor de N64, werkte op zipdrive discs, waarvan ze toch de verbeelding hadden dat het de uitvinding van de eeuw was. Een maat van mij had een DoctorV64, maar dat was een gigantisch bakbeest. Een copier voor de megadrive heb ik nooit kunnen vinden, toch kende ik nog wel een verre vriend die er een had!
[afbeelding]
Ik had hem voor 700 Gulden gekocht. Echt debiel veel geld voor iemand van 16/17 (weet niet meer wanneer ik hem gekocht had).
Volgens mij zijn die dingen geen drol meer waard.
*koekel* *koekel* op MP zie ik eentje voor €45.
Ik moet nog wel een keer de diskdrive vervangen. Gelukkig heb ik er nog een paar liggen. Die dingen gaan altijd kapot in de ProFighter. Heb hem vroeger al een keer vervangen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik heb zelf ook nog een SNES copybox, met van die floppy's ( 1.44Mb ) erin :D
Vroeger ooit gekocht en nooit meer weggedaan.

Tegenwoordig heb je van die cartridges waar een SDCARD in kan, en daar kan je dan je spellen op zetten.
Die zijn er voor zowel de SNES, Megadrive als N64 etc. ( Everdrives )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jarwo; Binnenkort komt de game (Made by platinum games) Transformers Devastation uit.

Je zal het al wel weten, maar voor het geval je het niet weet meld ik het toch even.

In tegenstelling tot de games gebasseerd op de films is deze game volledig (vooral de cartoony look) in het teken van de tekenfilm van vroeger. Een must have voor fans van de originele Transformers!

*De foto die je plaatste bewijst wel dat de Deceptions superieur zijn.

Autobots: Loading.
Decepticons: Blast processing! :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TgNUKjImJUicE34XQPpoPD30/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uZyGJTAAc5SQptoX5OEh5pOm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23rnYue2YLavkI8a4xEIAy9w/full.jpg

Op de eerste foto: een Goomba sticker die mijn vrouw opgeplakt heeft. Heeft een heel stickervel vol Mario stickers besteld in China en gaat ze her en der plakken. Als dat maar goed gaat :+

Twee: plank met PS3 games is vol, dus ws. moet er een tweede plank onder. Is echter vrij lastig (zijn gipsplaten tegen een betonnen muur). Moest noodgedwongen Mario Maker tussen de PS3 spullen zetten, terwijl ik liever "soort bij soort" hou.

Derde: niet echt retro, maar ben er wel content mee..een witte PS3 slim. Zie je niet vaak. Nu nog de Phat voor een leuke prijs (en Glacier White) en dan ben ik nog blijer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Exorcist schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:04:
Twee: plank met PS3 games is vol, dus ws. moet er een tweede plank onder. Is echter vrij lastig (zijn gipsplaten tegen een betonnen muur). Moest noodgedwongen Mario Maker tussen de PS3 spullen zetten, terwijl ik liever "soort bij soort" hou.
Ach - een gaatje voorboren en dan met de klopboor in de betonnen muur boren. 8mm plug erin met bijbehorend schroeven en dan hangt dat plankje wel vast. Inderdaad niet met hollewand pluggen alles vast hangen op datzelfde gipsplaatje. :+

ZIet er in ieder geval netjes opgeruimd uit zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 15-09-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:14:
[...]

Ach - een gaatje voorboren en dan met de klopboor in de betonnen muur boren. 8mm plug erin met bijbehorend schroeven en dan hangt dat plankje wel vast. Inderdaad niet met hollewand pluggen alles vast hangen op datzelfde gipsplaatje. :+

ZIet er in ieder geval netjes opgeruimd uit zo.
Er zitten nog houten planken (verticaal) voor de stenen muur (als basis voor het gips), daarop zit de plank erboven verankerd. Tweede punt zijn de planken: die zijn van Ikea en hebben (naar ik meen) 1,80 en 90cm als maat waardoor ik ze exact goed moet zagen voor de verankering achterin. Het is me de verleden keer ook gelukt, maar nu nog maar een keer eraan geloven 8)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2q0sod5.jpg

Wat nou geen Mario op de Playstation 3!?

Ben ruim een uur bezig geweest, om een 8-bit Mario te maken voor 3D Dot Game heroes en nog steeds is hij niet zoals hij moet zijn. (Hoofd is een rijtje blokjes te dik en het linkerarmpje moet ik nog doen).

Voorlopig heb ik hem gesaved staan.

• Xyphoid
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:20:
[afbeelding]

Wat nou geen Mario op de Playstation 3!?

Ben ruim een uur bezig geweest, om een 8-bit Mario te maken voor 3D Dot Game heroes en nog steeds is hij niet zoals hij moet zijn. (Hoofd is een rijtje blokjes te dik en het linkerarmpje moet ik nog doen).

Voorlopig heb ik hem gesaved staan.
Koop de 30th anniversary Amiibo van Mario. Dan kan je die nabouwen :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Ik heb gisteren deze nog binnen gekregen voor de megadrive :)
best leuk om te doen ook nog, viel mij zeker niet tegen.

Wat wel om te lachen is de vertaling in het boekje.. hawkeye is arends ook, iron man is ijzeren man. dat soort vertalingen haha

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12038526_1200026523346011_1434554406558469061_n.jpg?oh=da38547ecf211748bfd0e4fb174ba11a&oe=569A4427

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 13:22 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:20:
Ik heb gisteren deze nog binnen gekregen voor de megadrive :)
best leuk om te doen ook nog, viel mij zeker niet tegen.

Wat wel om te lachen is de vertaling in het boekje.. hawkeye is arends ook, iron man is ijzeren man. dat soort vertalingen haha

[afbeelding]
Haha. Tja het spel stamt uit een tijd dat Marvel helden nog grotendeels ondebekend waren hier in Nederland. De typmiep die de vertaling heeft moeten doen is er natuurlijk gewoon vanuit gegaan dat ze het letterlijk kon vertalen. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:39:
[...]

Haha. Tja het spel stamt uit een tijd dat Marvel helden nog grotendeels ondebekend waren hier in Nederland. De typmiep die de vertaling heeft moeten doen is er natuurlijk gewoon vanuit gegaan dat ze het letterlijk kon vertalen. :P
niet alleen de namen maar ook gewoon de rest van de uitleg zoals cunning is superverstand, levels is nivo's, d pad is r-toets :P grappig om te zien gewoon haha

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:54:
[...]

niet alleen de namen maar ook gewoon de rest van de uitleg zoals cunning is superverstand, levels is nivo's, d pad is r-toets :P grappig om te zien gewoon haha
Is van alle tijden hoor. Ik herinner me nog de NL vertaling van Saints Row 2 op de xbox 360. Een blunt (als in een sigaar joint) was een bot voorwerp, drank was in kilo's, en dan was er nog de 'niet codeerbare oplossingen' wat volgens mij achievements waren. 8)7 De ondertiteling was wel fatsoenlijk vertaald, maar sommige dingen in game of in de menu's heb ik tot de dag van vandaag nog steeds geen benul wat ze er nou precies mee bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weer wat aanwinsten er bij :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2015-09-16.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fd7f9w.jpg M'n Megadrive game collectie tot nu toe.

@Xyphoid; die zit samen met Super Mario maker in een bundel met de Wii U. Staat bovenaan m'n verlanglijstje ;)

Verwijderd

@Consoles4life! : Oe Megadrive! Dat is flink wat! Heb je toevallig een directe link naar de foto zodat ik de titels kan lezen? Ik heb geen 4K scherm en het zou wel leuk zijn om te kunnen zien welke games het zijn. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:11:
@Consoles4life! : Oe Megadrive! Dat is flink wat! Heb je toevallig een directe link naar de foto zodat ik de titels kan lezen? Ik heb geen 4K scherm en het zou wel leuk zijn om te kunnen zien welke games het zijn. :)
Sorry, Camera id niet zo sterk, ik investeer liever in games :P

688 attack sub, Abrams battle tank, After Burner, The Addams family, Aladdin, Alien 3, Alien Soldier, Alienstorm, Alisia dragoon, Altered beast, Ariel the little mermaid, Asterix and the great rescue, Batman returns, Bio hazard battle, Boogerman, Burning force, Castle of illusion, Chees cat-astrophe, Chuck rock, Columns, Comix zone, Cool spot, Crack down, Daffy duck in Hollywood, Decap attack, Demolition man, Desert strike, Donald in Maui mallard, Dynamite heady, Earthworm Jim, Earthworm jim 2, Ecco the dolphin, Ecco the tides of time, Empire of steel, Eternal champions, European club soccer, F1, Fantasia, Fifa soccer, Fifa 97, Fire shark, Flashback, The Flintstones, G lock air battle, Galaxy force ll, General chaos, Golden axe, Golden axe ll, Greendog, International tour tennis, James bond 007 the duel, James pond II, James pond 3, John madden football 92, Junglebook, Jungle strike, Jurassic park, Jurassic park rampage edition, Kick off 3, Kid chameleon, King of the monsters, LHX attack chopper, Light Crusader, The Lion king, Lemmings, Lemmings 2, The lost Vikings, Lotus turbo challenge, Lotus II RECS, Marble Madness, MERCS, Mickey mania, NBA live 95, NHL 95, Nigel Mansell indicar, The Ottifants, Outrun, Paperboy, Pitfall The Mayan adventures, Predator 2, Psycho pinball, Quack shot, Road rash, Road rash ll, Road rash 3, The revenge of Shinobi, Robocp versus Terminator, Rocket Knight adventures, Shadiw Dancer, Skitchen, Sonic, Sonic 2, Sonic 3, Sonic Spinball, Space Harrier ll, Speedball 2, Spider-man, Spiderman Venom Maximun carnage, Streets of Rage, Streets of Rage ll, Strider, Super hang-on, Super Thunderblade, Talespin, Talmit's adventure, Taz-mania, Taz in escape from Mars, TMNT The Hyperstone heist, The Terminator, Tiny toon adventures Buster's hidden treasure, Toejam & Earl, Toejam & Earl panik on Funkotron, Toki going apespit, Toy Story, Urban strike, Virtua racing, Vectorman, Winter olympics, Wonderboy in monster world, Wonderboy lll, World of illusion, Worldcup Italia 90, Worldcup USA 94, Yogi bear, Zombies, Zool, Zoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Damn daar zit flink wat moois tussen! Moet ook maar eens kijken om wat fotos te uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2icbif8.jpg
Nog geen retro, maar wil het toch even laten zien.

Ik ben nu bij een vriend van me waar het grootste deel van mijn gamecollectie staat.

Zelf woon ik in een 1 kamer apartment en heb thuis helaas alleen ruimte voor mijn Playstation 2 en Xbox 360.

Mijn grote wens is dan ook verhuizen naar een grotere woning die plaats biedt voor een Gameroom.

Wii/Playstation 3 (Gamecube spellen staan achter de Wii spellen maar is nu even te veel werk om naar voren te schuiven)

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:49:
[...]

Sorry, Camera id niet zo sterk, ik investeer liever in games :P

688 attack sub, Abrams battle tank, After Burner, The Addams family, Aladdin, Alien 3, Alien Soldier, Alienstorm, Alisia dragoon, Altered beast, Ariel the little mermaid, Asterix and the great rescue, Batman returns, Bio hazard battle, Boogerman, Burning force, Castle of illusion, Chees cat-astrophe, Chuck rock, Columns, Comix zone, Cool spot, Crack down, Daffy duck in Hollywood, Decap attack, Demolition man, Desert strike, Donald in Maui mallard, Dynamite heady, Earthworm Jim, Earthworm jim 2, Ecco the dolphin, Ecco the tides of time, Empire of steel, Eternal champions, European club soccer, F1, Fantasia, Fifa soccer, Fifa 97, Fire shark, Flashback, The Flintstones, G lock air battle, Galaxy force ll, General chaos, Golden axe, Golden axe ll, Greendog, International tour tennis, James bond 007 the duel, James pond II, James pond 3, John madden football 92, Junglebook, Jungle strike, Jurassic park, Jurassic park rampage edition, Kick off 3, Kid chameleon, King of the monsters, LHX attack chopper, Light Crusader, The Lion king, Lemmings, Lemmings 2, The lost Vikings, Lotus turbo challenge, Lotus II RECS, Marble Madness, MERCS, Mickey mania, NBA live 95, NHL 95, Nigel Mansell indicar, The Ottifants, Outrun, Paperboy, Pitfall The Mayan adventures, Predator 2, Psycho pinball, Quack shot, Road rash, Road rash ll, Road rash 3, The revenge of Shinobi, Robocp versus Terminator, Rocket Knight adventures, Shadiw Dancer, Skitchen, Sonic, Sonic 2, Sonic 3, Sonic Spinball, Space Harrier ll, Speedball 2, Spider-man, Spiderman Venom Maximun carnage, Streets of Rage, Streets of Rage ll, Strider, Super hang-on, Super Thunderblade, Talespin, Talmit's adventure, Taz-mania, Taz in escape from Mars, TMNT The Hyperstone heist, The Terminator, Tiny toon adventures Buster's hidden treasure, Toejam & Earl, Toejam & Earl panik on Funkotron, Toki going apespit, Toy Story, Urban strike, Virtua racing, Vectorman, Winter olympics, Wonderboy in monster world, Wonderboy lll, World of illusion, Worldcup Italia 90, Worldcup USA 94, Yogi bear, Zombies, Zool, Zoop.
Das een mooie collectie aan megadrive games zitten nog wel titels tussen die ik nog moet hebben.

Zal morgen eens pics van mijn sega megadrive collectie posten.

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 10:11
Nou, nee. Heeft evenveel verzamelwaarde als een ROM op de PC.

• Xyphoid
Opwarmertje/reclamestunt van Nintendo, omdat ze mobile games gaan uitbrengen, denk ik.
Maar wel geinig om 1 of twee te hebben van toffe spellen. Moet er wel een mooi doosje en labeltje op zitten.

• Patryk
Exorcist schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:03:
[...]

Die ROM van de PC kun je ook op een telefoon zetten. Die minicartridges zijn tastbaar.

• gast7
Exorcist schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:03:
[...]

Ik denk dat er veel fanboys op af zullen komen.

Ikzelf vind het vrij overbodig maar ik betwijfel of het niet verzamelbaar wordt.
Patryk schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:22:
[...]

Die ROM van de PC kun je ook op een telefoon zetten. Die minicartridges zijn tastbaar.
Het blijft aftermarket. In dit geval zelfs aftermarket rommel. Maar, lees dit als een mening natuurlijk; ik hou simpelweg niet van niet originele spullen als dit.

• Patryk
Ik vind het op zich wel een geinig idee. Maar je kunt in feite net zo goed een ROM spelen, aangezien het niet op de originele hardware gespeeld kan worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Krijg je een smartphone die er uit ziet als de eerste Gameboy. Denk dat er nog wel markt voor is ook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/73e8oz.jpgMaster system collectie

• gast7
Mijn Sega megadrive collectie.

Megadrive console cib met alles garantie kaartjes zakjes etc. Opmerking laat de consoles niet in de doos zitten aangezien ik ze gebruik en uiteraard de dozen dan geplet zullen worden bij het stapelen.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/347cpwh.jpg

Mijn Speciale controllers en een konami lightgun in doos met schuim inlay..

De 6 button controllers zijn erg fijn en voor draadloze controllers werken ze erg goed veel beter dan de standaard controllers.

Wat de arcade sticks betreft

1 stick is nieuw in doos met handleidingen zakjes etc en 1 in uitstkende staat zonder handleiding erg handig dat ik er natuurlijk 2 heb voor als ik een tegenstander op bezoek heb.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2q9e910.jpg

Ik heb misschien niet de meeste megadrive games maar ik verzamel enkel spellen die ik ook echt de moeite waard vind om te spelen.

Allen compleet in doos en in degelijke staat, als er geen boekje bijzit zul je die waarschijnlijk nooit meer los vinden zoals bij nintendo spellen waar dit veel gemakkelijker is om de boekjes te vinden. Incompleet is bij sega nooit compleet.

Ik verzamel geen games die in slechte staat zijn. Bij megadrive ligt het probleem hem vaak in de doos inlays die vaak beschadigen als ze uit steken of erger.

Over het algemeen verzamel ik enkel spul in vrij mooie staat, ben vrij kritisch.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/n6caxf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/29lnqpv.jpg

[ Voor 168% gewijzigd door gast7 op 17-09-2015 18:30 ]

• Flozem
Niet mijn ding. Zeker niet optimaal om games via analoog signaal uit te lezen, en een retro look voor de retro betiteling vind ik dan weer overbodig.
Niet veel te zien... :+

[ Voor 62% gewijzigd door Flozem op 17-09-2015 18:23 ]

Verwijderd

Een hoop mooist gast7! Truxton en MJ Moonwalker moet ik ook nog eens halen.

Verwijderd

@gast 7; Netjes hoor! Je hebt er in verhouding meer toppers tussen staan als ik. Vooral Sparkster, Truxton, Mega Turican en Streets of Rage 3 vind ik super! :)

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:51:
@gast 7; Netjes hoor! Je hebt er in verhouding meer toppers tussen staan als ik. Vooral Sparkster, Truxton, Mega Turican en Streets of Rage 3 vind ik super! :)
Truxton is een van mijn favoriete sega megadrive games samen met castlevania en second samurai.

Persoonlijk vind ik castlevania the new generation voor de sega iets beter dan super castlevania IV voor de snes.

De sega megadrive heeft vrij veel goede games die in kwaliteit vergelijkbaar zijn met Nintendo en dat heb ik in mijn verzameljaren ontdekt, het is een van mijn favoriete home consoles geworden.

Ook oude klassiekers die ik vroeger met vrienden heb gespeeld zoals second samurai bij toeval terug gevonden aangezien het een heel leuke prijs was, wist niet eens de naam van de game maar het viel onder de categorie dat ik verzamelde en toen ik het afspeelde herkende ik het meteen, erg veel lol met die game gehad.
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:40:
Een hoop mooist gast7! Truxton en MJ Moonwalker moet ik ook nog eens halen.
Moonwalker is een betere game dan ik origineel had gedacht, leuke tracks en gameplay.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 17-09-2015 19:10 ]

Verwijderd

@gast 7; Second Samurai ken ik niet. Gezien de kwalitatief goede games binnen je collectie staat hij bij deze op mijn lijstje ;)

Dat de Megadrive niet onder doet voor de Snes ben ik het helemaal mee eens; Vaak noemen Snes fans de game "Starwing" op; die dankzij een 3d chip 3d polygon graphics weergeeft. De Megadrive zet daar de game (ook met ingebouwde 3d chip) "Virtua racer" tegenover.

Ook hoor je vaak Snes fans zeggen (Zelfs de AVGN zegt het) Dat de Snes beter is doordat op de Snes in tegenstelling tot de Megadrive de FPS games Doom en Wolfenstein 3d verschenen zijn. Laat de Megadrive nu ook een FPS hebben "Zero tollerance" en het is nogeens een exclusive ook.

Of de Snes beter is/was dan de Megadrive?

In mijn ogen zijn bijde consoles van een gelijk niveau maar wat wel een feit is, is dat de Megadrive bijna 2 jaar eerder op de markt was dan de Snes.

Nintendo had dus een kleine 2 jaar extra de tijd om een 16-bit console te fabriceren dan Sega.*

*Welke game heb je trouwens rechts naast Sub teraria staan? Die ken ik voolgens mij niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 19:52 ]

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:45:
@gast 7; Second Samurai ken ik niet. Gezien de kwalitatief goede games binnen je collectie staat hij bij deze op mijn lijstje ;)

Dat de Megadrive niet onder doet voor de Snes ben ik het helemaal mee eens; Vaak noemen Snes fans de game "Starwing" op; die dankzij een 3d chip 3d polygon graphics weergeeft. De Megadrive zet daar de game (ook met ingebouwde 3d chip) "Virtua racer" tegenover.

Ook hoor je vaak Snes fans zeggen (Zelfs de AVGN zegt het) Dat de Snes beter is doordat op de Snes in tegenstelling tot de Megadrive de FPS games Doom en Wolfenstein 3d verschenen zijn. Laat de Megadrive nu ook een FPS hebben "Zero tollerance" en het is nogeens een exclusive ook.

Of de Snes beter is/was dan de Megadrive?

In mijn ogen zijn bijde consoles van een gelijk niveau maar wat wel een feit is, is dat de Megadrive bijna 2 jaar eerder op de markt was dan de Snes.

Nintendo had dus een kleine 2 jaar extra de tijd om een 16-bit console te fabriceren dan Sega.*

*Welke game heb je trouwens rechts naast Sub teraria staan? Die ken ik voolgens mij niet
Second samurai is zeker een aanrader.

Naast sub terrania staat Skeleton krew.

• Flozem
@Gast ik zie de foto's nu wel... mooie collectie. :)

Megadrive is idd een leuke console om voor te verzamelen. Zal zeker nog wat toppers aan mijn huidige "collectie" van zes games gaan toevoegen. Jammer dat de leukste games alsnog zo prijzig zijn. Wil zeker Gunstar Heroes en Mega Turrican nog hebben.

SNES is met name beter qua kleurdiepte. De games kunnen meer kleuren tegelijk weergeven. Beide consoles hebben hun voors en tegens.

Castlevania New Generation is inderdaad een goed spel. Er wordt creatief omgegaan met de achtergronden. Moet Super Castledvania iv nog kopen, dus kan ik nog geen vergelijk maken.

• gast7
Flozem schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:41:

Megadrive is idd een leuke console om voor te verzamelen. Zal zeker nog wat toppers aan mijn huidige "collectie" van zes games gaan toevoegen. Jammer dat de leukste games alsnog zo prijzig zijn. Wil zeker Gunstar Heroes en Mega Turrican nog hebben.

SNES is met name beter qua kleurdiepte. De games kunnen meer kleuren tegelijk weergeven. Beide consoles hebben hun voors en tegens.

Castlevania New Generation is inderdaad een goed spel. Er wordt creatief omgegaan met de achtergronden. Moet Super Castledvania iv nog kopen, dus kan ik nog geen vergelijk maken.
Beide castlevania games zijn vrij prijzige, als losse cardridges valt het nog mee maar met cib zijn de prijzen wel erg hoog geworden, ik heb erg geluk gehad met voorgaande deals in de tijden dat de prijzen al zo hoog zijn geworden.

De Mega drive is inderdaad niet zo sterk in kleur als de snes, echter is het beeld vaak scherper en iets duidelijker dan op de snes waar het beeld iets waziger is.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 17-09-2015 22:50 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Thanks voor de tips over de NES, zal er zeker naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
Mooi spul als er een doosje boekje etc bij zit en de prijs niet meer als een euro of 15/20 is.
Zelda 1 en 2 SMB 1/2/3 ik zie het wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoctrincatie is hier al een tijdje bezig volgens mij...werd vanochtend wakker gekust door m'n dochter (5). Helemaal blij omdat ze een cadeautje had: een kleurplaat van Princess Peach die ze op school had gezien en voor mij had uitgekozen "omdat ik zo van Mario hou", ingekleurd. Prachtig :)

Krijgt een prominent plaatsje in m'n ruimte hier :+

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:30
Exorcist schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:17:
Indoctrincatie is hier al een tijdje bezig volgens mij...werd vanochtend wakker gekust door m'n dochter (5). Helemaal blij omdat ze een cadeautje had: een kleurplaat van Princess Peach die ze op school had gezien en voor mij had uitgekozen "omdat ik zo van Mario hou", ingekleurd. Prachtig :)

Krijgt een prominent plaatsje in m'n ruimte hier :+
Om te smelten! Mijn dochter (4) is helemaal gek van haar Princess Peach-knuffel. Eerst noemde ze haar Sofia omdat ze lijkt op een prinses uit een Barbie-film. Nu verbetert ze iedereen die de knuffel Sofia noemt :+

Mijn Cardmarket-profiel

ChokingHazard schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 00:26:
[...]

Om te smelten! Mijn dochter (4) is helemaal gek van haar Princess Peach-knuffel. Eerst noemde ze haar Sofia omdat ze lijkt op een prinses uit een Barbie-film. Nu verbetert ze iedereen die de knuffel Sofia noemt :+
Haha, cute :D

M'n andere dochter nu eens leren om zichzelf te vermaken als ze wakker wordt.. :O

Zag hierboven trouwens een SNES doos. Een van de weinige dozen die ik nog wel wil hebben, samen met die van de Saturn. Maar de vraagprijzen (en biedingen!) op pakketten waar een boxed SNES in zit, zijn niet grappig.

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 19-09-2015 07:03 ]

• Xyphoid
Vandaag binnengekomen voor mijn New 3DS XL:

Aankopen okt 2015

64Gb kaart en Mario Amiibo. Die Mario is echt als verzamelobject gekocht. Zal de enigste Amiibo zijn die ik koop. Vind €15 best prijzig voor zo een poppetje.

Verwijderd

Xyphoid schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 07:51:
Vandaag binnengekomen voor mijn New 3DS XL:

[afbeelding]

64Gb kaart en Mario Amiibo. Die Mario is echt als verzamelobject gekocht. Zal de enigste Amiibo zijn die ik koop. Vind €15 best prijzig voor zo een poppetje.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog mee vind vallen. Kwaliteit is niet heel geweldig maar voor de grote kan het een stuk erger. Heb zelf een stuk of 10 nendoroids staan. (helaas niet Isabelle van Animal Crossing, sla mezelf voor mm kop dat ik die nooit gekocht heb |:( ) Wat kleiner, veel mooier, maar kosten al snel 50€ per stuk. En dan nog niet over de amiibo kaartjes die ze voor de N3Ds gaan maken. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 09:05 . Reden: Over 9000 spelfouten verwijderd, was nog niet helemaal wakker. ]

• Xyphoid
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:15:
[...]

Wat kleiner, veel mooier, maar kosten al snel 50€ per stuk. En dan nog niet over de amiibo kaartjes die ze voor de N3Ds gaan maken. 8)7
Ik heb al helemaal geen €50 over voor die poppetjes. Ben sowieso niet zo heel erg van merchandise. Doe mij maar de spellen zelf. Die kosten al genoeg :P

Verwijderd

Het gebeurd mij maar heel erg zelden dat ik tegen een Mega drive game aanloop, die ik nog nooit gezien of van gehoord heb, die cib is en onder een tientje kost, en die ook nog eens verrassend leuk is!

Vandaag is zo'n dag :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/10r5lvt.jpg

• gast7
Flozem schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:41:

Was eigenlijk wel benieuwd welke 6 games heb jij voor de sega megadrive?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:42:
Het gebeurd mij maar heel erg zelden dat ik tegen een Mega drive game aanloop, die ik nog nooit gezien of van gehoord heb, die cib is en onder een tientje kost, en die ook nog eens verrassend leuk is!

Vandaag is zo'n dag :)

[afbeelding]
Beste nice heb wel eens van deze game gehoord.

Komt bij mij ook wel eens voor dat ik een game zie die ik niet ken das het leuke aan verzamelen voor retrogames.

• Flozem
gast7 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:17:
[...]

Was eigenlijk wel benieuwd welke 6 games heb jij voor de sega megadrive?
Ik blijk er zeven te hebben... 8)7

Los:
Sonic

CiB (zeer goede staat)
Sonic 2, Spiderman (Kingpin), Castlevania New Generation, Wiz 'n Liz, Wonderboy in Monsterworld, T2: Arcade Game.

Wil alleen goede games voor MD en allemaal CiB gezien deze nog betaalbaar zijn en leuker uit zien in de kast.

Volgende wordt Gunstar Heroes of Mega Turrican (hoewel ik Super Turrican al heb). Maar die prijs.... Wellicht aangevuld met wat goedkopere titels voor goed gevoel mbt prijs per spel... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 19-09-2015 17:33 ]

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:29:
[...]

Ik blijk er zeven te hebben... 8)7

Los:
Sonic

CiB (zeer goede staat)
Sonic 2, Spiderman (Kingpin), Castlevania New Generation, Wiz 'n Liz, Wonderboy in Monsterworld, T2: Arcade Game.

Wil alleen goede games voor MD en allemaal CiB gezien deze nog betaalbaar zijn en leuker uit zien in de kast.

Volgende wordt Gunstar Heroes of Mega Turrican (hoewel ik Super Turrican al heb). Maar die prijs.... Wellicht aangevuld met wat goedkopere titels voor goed gevoel mbt prijs per spel... ;)
Ik doe hetzelfde enkel de goeie games voor alle consoles die ik verzamel.

Staat inderdaad leuker in de kast dan vul materiaal ben ik met je eens.

• Flozem
}:O Lol - kijk net op mijn retrocollect profiel: Vectorman vergeten... Heb er dus 8 voor Megadrive...

Verwijderd

Hier ook het zelfde, heb ook lijstjes daar voor gemaakt en in de cloud staan. Heb nog 45 games op mijn MD wishlist staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen donderdag weer iets leuks meegemaakt.

Ik ging een Chrono Trigger afhalen die ik had gekocht. De verkoper bleek vervolgens nog een doos vol spellen en accessoires voor de Gameboy en de SNES te hebben staan. Bijna alles compleet met doosjes en boekjes en in hele goede staat. Hij had nog geen tijd gehad om alles op internet te zetten.

Ik heb de hele doos meegekregen voor een leuke prijs. Hij had zelf niet zo veel verstand van games en wilde zich liever de moeite besparen van alles fotograferen etc.

Er zit heel veel leuks tussen. Plusminus zes Gameboy-spellen en twaalf SNES-spellen compleet in doos, waaronder Actraiser, Harvest Moon, Street Fighter II Turbo en Super Ghosts 'n Ghouls. Ook nog twee Gameboy-koffers en een originele Gameboy die alleen werkt wanneer hij daar zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 01:03:
Actraiser, Harvest Moon, Street Fighter II Turbo en Super Ghosts 'n Ghouls.
Zo, dat zijn mooie titels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ezrzes.jpgquote]gast7 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:36:
[...]

[/quote]

Vat dit a.u.b niet als trollen op, ik vraag het me serieus af en bedoel het niet verkeerd.

@Flozem: als je alleen de goede Mega drive games wilt hebben, wat doen Spider-man, Liz 'n Wiz en T2: arcade dan in je collectie?

De games zijn niet slecht maar behoren ook zeker niet tot de betere Mega drive games. Ik denk dat je deze 3 games bij geen enkele Mega drive fan in hun game top 100 voor komt.

@Gast 7: Jouw collectie bestaat veelal uit toppers maar als je goed kijkt zie je Strider 2 er tussen staan.

Strider 2 is geen slechte game maar het is wel een erg slechte Strider game.

Waarom heb je deel 1 niet? Het is een ware cultclassic en staat bij vele Mega drive fans in hun top 10 terwijl het (ook nog eens veel duurdere) vervolg dat jij hebt niet van Capcom is, de vloeiende gameplay mist, en te boek staat als one of the worst sequals ever made.

Ben zelf fan van de Strider-serie maar er zijn maar 2 echt goede Strider games

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een persoonlijke kwestie. Ik heb ook Strider 1 maar vind het niet echt een leuke game. Maar zo speel ik graag splatterhouse wat anderen weer een bagger game vinden. Ik verzamel dan ook niet echt de classics en meer mijn persoonlijke favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ja mee eens. Kwaliteit is voor een groot deel ook subjectief. Ik verzamel zelf ook de games die ik interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik ga de megadrives er waarschijnlijk uit gooien en de colecovision. Nintendo heb ik altijd gehad welke zullen blijven en de dreamcast. Daarnaast de vorige generaties qua consoles.
Moet ergens ruimte maken en goed in Sonic ben ik toch niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:47:
Blijft een persoonlijke kwestie. Ik heb ook Strider 1 maar vind het niet echt een leuke game. Maar zo speel ik graag splatterhouse wat anderen weer een bagger game vinden. Ik verzamel dan ook niet echt de classics en meer mijn persoonlijke favorieten
Splatterhouse series is awesome!! Heb ze zelf niet omdat ze vrij duur zijn en als bonus op de disc van de reboot staan die ik dan weer wel heb.

Splatterhouse is een serie die door game journalisten afgezeken wordt maar tegelijkertijd ook een hele grote fanbase heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:15:
Vat dit a.u.b niet als trollen op, ik vraag het me serieus af en bedoel het niet verkeerd.

@Flozem: als je alleen de goede Mega drive games wilt hebben, wat doen Spider-man, Liz 'n Wiz en T2: arcade dan in je collectie?
Ik vind dit toevallig wél leuke spellen, en ik heb ze goedkoop en in goede staat kunnen krijgen.

Iedereen heeft een andere smaak, en ik kan niet alle toppers in één keer kopen (I wish). :+

Van de drie is overigens Wiz 'n Liz het leukst. Vooral met z'n tweeën. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 20-09-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:58:
Ik ga de megadrives er waarschijnlijk uit gooien en de colecovision. Nintendo heb ik altijd gehad welke zullen blijven en de dreamcast. Daarnaast de vorige generaties qua consoles.
Moet ergens ruimte maken en goed in Sonic ben ik toch niet haha.
Grappig, ik denk aan het tegenover gestelde, wil al mijn N64 spul er uit doen om weer te investeren in Megadrive. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minder retro, maar heb op eBay een nieuwe Xbox 360 HD-DVD speler gekocht. Zijn er 300.000 van verkocht, dus leuk voor de collectie denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:18:
[...]

Grappig, ik denk aan het tegenover gestelde, wil al mijn N64 spul er uit doen om weer te investeren in Megadrive. :+
Ik kan je wat dat betreft volgen.

De N64 krijgt op mijn Gamecube na inderdaad ook de minste aandacht. Ik vind de 8 en 16 bit games toch wat beter gerijpt dan de vroege en wat latere 3d meuk... Tussen Gameboy / NES / SNES en Master System / Megadrive zit je dan gebeiteld.

3d games speel ik toch wat sneller op de PC.

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 20-09-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:25:
[...]

Ik kan je wat dat betreft volgen.

De N64 krijgt op mijn Gamecube na inderdaad ook de minste aandacht. Ik vind de 8 en 16 bit games toch wat beter gerijpt dan de vroege en wat latere 3d meuk...

3d games speel ik toch wat sneller op de PC.
Ik vind de games heel leuk hoor, maar de controller is gewoon zo bagger dat ik mn favo games ondertussen liever op een emulator op een oude omgebouwde xbox speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:15:
[afbeelding]quote]gast7 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:36:
[...]

[/quote]

@Gast 7: Jouw collectie bestaat veelal uit toppers maar als je goed kijkt zie je Strider 2 er tussen staan.

Strider 2 is geen slechte game maar het is wel een erg slechte Strider game.

Waarom heb je deel 1 niet? Het is een ware cultclassic en staat bij vele Mega drive fans in hun top 10 terwijl het (ook nog eens veel duurdere) vervolg dat jij hebt niet van Capcom is, de vloeiende gameplay mist, en te boek staat als one of the worst sequals ever made.

Ben zelf fan van de Strider-serie maar er zijn maar 2 echt goede Strider games
Dat klopt ik heb inderdaad geen strider 1 in bezit.

Mijn reden daarvoor is omdat ik een vrij geduldige verzamelaar ben met alle consoles, ik heb nog geen strider 1 in een set weten te vinden die zich ook aan mijn conditie eisen voldeed. Ben het zeker wel een aantal keren tegen gekomen wat overigens voor wel meer top games geld die ik wou hebben.

Het is altijd jammer als je er afstand van moet doen, maar als je dit niet doet heb je minder motivatie om toch voor een nice conditie exemplaar van een game te gaan. Had er wel erg veel moeite mee om afstand te doen van probotector en shinobi III voor de megadrive omdat het zich niet aan mijn eisen voldeed qua doos inlay. Ook wel veel voorbeelden van andere consoles

De doosjes zelf zijn vrij gemakkelijk te vervangen mits ze in slechte staat zijn maar het zit hem vaak in de doos inlays.

Als ik een goeie game voor een mooie prijs kan vinden of in leuke deals tegen kom ga ik ervoor, het komt vrij weinig voor dat ik een game los koop vandaar dat ik bepaalde toppers soms kan missen die eigenlijk vrij gemakkelijk te krijgen zijn.

Strider is een goede serie vandaar dat ik de tweede heb, + dat ik hem voor niks in uitstekende staat in de collectie heb weten te adden, als een verzamelaar wil je ook voor de complete sets gaan ondanks dat het tweede deel slechter kan zijn.

Strider II is inderdaad een duurdere game dat is zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:12:
[...]

Ik vind dit toevallig wél leuke spellen, en ik heb ze goedkoop en in goede staat kunnen krijgen.

Iedereen heeft een andere smaak, en ik kan niet alle toppers in één keer kopen (I wish). :+

Van de drie is overigens Wiz 'n Liz het leukst. Vooral met z'n tweeën. 8)
Bedankt voor de tip, heb zelf Wiz 'n Liz alleen solo gespeeld vandaar dat ik de game waarschijnlijk niet zo leuk vond ;)

Om even verder in te gaan op N64 en Gamecube:

N64 controllers worden idd vrij stroef en kan de pret flonk bederven. Er zijn bij Nedgame gloednieuwe imitatie N64 controllers te koop die het buitengewoon goed doen.

Gamecube: Zelf speel ik er ook weinig op terwijl ik bijna alle goede titels heb staan.

Waarvoor de Gamecube voor mij toch heel belangrijk is, is de gameboyplayer die het mogelijkaat om GB GBC en GBA games af te spelen op mijn televisie.

Gunstar future heroes, Golden Sun, Advance wars, Metal slug advance en Fire emblem etc.

Gameboy advance heeft zo veel toppertjes dat mijn Gamecube meer dienst doet als tv-Gameboy dan als Gamecube.

@gast 7: Vandaar, ik vond het al zo raar dat ik geen enkele Shinobi game in je collectie zag, probotector is een pareltje, ik vrees alleen dat een CIB in perfecte staat je flink geld gaat kosten.

De top 3 Megadrive games die ik zoek zijn: Musha, Gunstar Heroes en Flink en helaas worden dat stuk voor stuk ook erg prijzige toevoegingen voor mijn collectie :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:46:
[...]
Waarvoor de Gamecube voor mij toch heel belangrijk is, is de gameboyplayer die het mogelijkaat om GB GBC en GBA games af te spelen op mijn televisie.

Gunstar future heroes, Golden Sun, Advance wars, Metal slug advance en Fire emblem etc.

Gameboy advance heeft zo veel toppertjes dat mijn Gamecube meer dienst doet als tv-Gameboy dan als Gamecube.
Tja - als Gameboy verzamelaar zit de GB Player disc er ook volcontinu in... Maar ik speel met name handheld in bed of op de bank onder het tv-kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet echt met handhelds. De gameboy serie (op AGS-101 en micro na) heeft oudere schermen en daar kan ik gewoon niet goed op spelen. GBA speel ik wel op de DS lite. GB Player is idd er leuk, heb er 1 gehad maar verkocht op een gegeven moment omdat ik helemaal niks met GC heb. Ben meer een xbox en ps2 persoon. En om die nou weer terug te kopen vind ik toch wat prijzig voor die enkele keer dat ik GBA speel. Speel voornamelijk psp en 3Ds XL.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:46:
[...]

Bedankt voor de tip, heb zelf Wiz 'n Liz alleen solo gespeeld vandaar dat ik de game waarschijnlijk niet zo leuk vond ;)

Om even verder in te gaan op N64 en Gamecube:

N64 controllers worden idd vrij stroef en kan de pret flonk bederven. Er zijn bij Nedgame gloednieuwe imitatie N64 controllers te koop die het buitengewoon goed doen.

Gamecube: Zelf speel ik er ook weinig op terwijl ik bijna alle goede titels heb staan.

@gast 7: Vandaar, ik vond het al zo raar dat ik geen enkele Shinobi game in je collectie zag, probotector is een pareltje, ik vrees alleen dat een CIB in perfecte staat je flink geld gaat kosten.

De top 3 Megadrive games die ik zoek zijn: Musha, Gunstar Heroes en Flink en helaas worden dat stuk voor stuk ook erg prijzige toevoegingen voor mijn collectie :(
Heb 1 shinobi game: The revenge of Shinobi in mijn collectie maar dat even terzijde.

Tevens ook shadow dancer voor de master system.

Ben zelf ook de persoon die zijn gamecube vaker gebruikt voor de gameboy player, hoewel het in de oude dagen wel anders was.

De GBA heeft inderdaad vele toppers die leuk zijn om af te spelen op het grote scherm, ik speel zelden gba games op een normale gba(sp) console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast 7: Je zal het wel weten maar wil toch even kwijt dat de Shadow Dancer op de Master System geen 8-bit port is van de Mega drive game maar een geheel andere game ondanks dezelfde titel en cover-art.

Zelf game ik ook niet op handhelds. Zo'n 5 jaar geleden heb ik mijn DS met zo'n 20 games verkocht en van de opbrengst een nieuwe ps2 met ook zo'n 20 games aangeschaft.

Ik heb er nooit spijt van gehad. Stiekem hoop ik er nog op dat Nintendo ooit nog met een DS Player zal komen, het zou me geweldig lijken en mij meteen aan zetten tot het collecten van DS games maar zolang ze alleen portable speelbaar zijn heb ik er totaal geen interesse (meer ) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:36:
@gast 7: Je zal het wel weten maar wil toch even kwijt dat de Shadow Dancer op de Master System geen 8-bit port is van de Mega drive game maar een geheel andere game ondanks dezelfde titel en cover-art.

Zelf game ik ook niet op handhelds. Zo'n 5 jaar geleden heb ik mijn DS met zo'n 20 games verkocht en van de opbrengst een nieuwe ps2 met ook zo'n 20 games aangeschaft.

Ik heb er nooit spijt van gehad. Stiekem hoop ik er nog op dat Nintendo ooit nog met een DS Player zal komen, het zou me geweldig lijken en mij meteen aan zetten tot het collecten van DS games maar zolang ze alleen portable speelbaar zijn heb ik er totaal geen interesse (meer ) in.
Dat is inderdaad wel vaker zo met ports dat het een totaal andere game is.

In elk geval de DS is een console waar ik vroeger veel op gespeeld heb.

Geweldige games die je op geen andere console tegenkomt.

Erge fan van de mario & luigi rpg series. Jammer van de paper mario & mario & luigi rpg combinatie die voor de new 3ds zal verschijnen: Mario & luigi paper jam.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden aangezien ik de twee niet bij elkaar vind passen vrij erg jammer had liever een volgend los deel van de mario & luigi rpg series gezien.

De ds is ook de console waar ik de eerste fire emblem game op heb gespeeld shadow dragon, mede door super smash omdat marth mijn favoriete smash character is, tevens een van mijn favoriete rpg series geworden.

Maar inderdaad het grootse scherm voor ds games is nu de 3ds xl wat trouwens een erg groot verschil is en ds games veel leuker maakt om te spelen, aangezien het scherm echt 2+ keren zo groot is geworden.

Ze hebben trouwens enkele ds games in de e shop die je op het grote scherm kan spelen met aanpassingen op de wii u. Misschien voor de toekomst een manier om ds cards op de wii u af te spelen dankzij de bijzondere control pad met scherm van de wii u.

Heb een vrij grote ds collectie zelfde geldt trouwens voor mijn compleet in doos gba collectie, beide zijn groter dan mijn megadrive collectie.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 20-09-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 Wonderboy 3, Jurassic park en Aladdin zijn ook leuke voorbeelden van games die op de Master system geheel anders zijn dan op de Mega drive.

Aan de ene kant vind ik dat leuk maar soms ook niet omdat je er niet altijd makkelijk achter komt of een Master system game meer is dan een 8-bit port van een Mega drive game.

Met Castle of Illusion ben ik namelijk de fout in gegaan; in hoopte op een andere Master system versie maar kreeg een 8-bit port die bovendien nog gestript is ook.

E shop games doe ik (nog) niet aan, heb zelfs nog nooit een euro aan DLC uitgegeven ook.

De reden is dat ik mijn games wil bezitten in een fysieke versie, gaat m'n console stuk dan ben ik alles kwijt en dat vind ik maar niks.

Zodra ik de Wii U heb wil ik wel: Shantea, Chrono trigger, Earth bound, Pulseman en AVGN adventures downloaden maar ook alleen omdat die games in fysieke (pal) versie niet bestaan of omdat ze onbetaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:30:
@gast7 Wonderboy 3, Jurassic park en Aladdin zijn ook leuke voorbeelden van games die op de Master system geheel anders zijn dan op de Mega drive.

Aan de ene kant vind ik dat leuk maar soms ook niet omdat je er niet altijd makkelijk achter komt of een Master system game meer is dan een 8-bit port van een Mega drive game.

Met Castle of Illusion ben ik namelijk de fout in gegaan; in hoopte op een andere Master system versie maar kreeg een 8-bit port die bovendien nog gestript is ook.

E shop games doe ik (nog) niet aan, heb zelfs nog nooit een euro aan DLC uitgegeven ook.

De reden is dat ik mijn games wil bezitten in een fysieke versie, gaat m'n console stuk dan ben ik alles kwijt en dat vind ik maar niks.

Zodra ik de Wii U heb wil ik wel: Shantea, Chrono trigger, Earth bound, Pulseman en AVGN adventures downloaden maar ook alleen omdat die games in fysieke (pal) versie niet bestaan of omdat ze onbetaalbaar zijn.
Als je console stuk gaat ben je niet meteen alles kwijt, aangezien je een nintendo account hebt, dat het wel een gedoe is om het terug te krijgen is natuurlijk waar.

Doe zelf ook niet aan e shop games aangezien het toch leuker is om het op het origineel te spelen het is toch anders als je de game echt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Vanavond even Adventure Island in The Pacific en een SNES cleaning cartridge halen voor samen 10 euro. Zeker geen gekke deal lijkt mij :D
Zijn jullie meer bekend met die versie van Adventure Island? Kan er zelf niet zoveel over terugvinden, alleen 2 op ebay.com voor 30 euro losse cartridge.

P.s. iemand van jullie nog een goede NES controller liggen of de rubbers daarvan? Ik zit met 2 controllers die intern qua rubbers overleden zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:23:
Vanavond even Adventure Island in The Pacific en een SNES cleaning cartridge halen voor samen 10 euro. Zeker geen gekke deal lijkt mij :D
Zijn jullie meer bekend met die versie van Adventure Island? Kan er zelf niet zoveel over terugvinden, alleen 2 op ebay.com voor 30 euro losse cartridge.

P.s. iemand van jullie nog een goede NES controller liggen of de rubbers daarvan? Ik zit met 2 controllers die intern qua rubbers overleden zijn :(
Ik kan je alleen vertellen dat Adventure Island een rip off van de Arcade game Wonderboy is.
Adventure Island op de Nes is dus zo gezegt een kopie van Wonderboy op de Master system. Vanaf het 2e deel is Adventure Island verschillend van de 2e Wonderboy game en zij het twee verschillende series geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:17:
[...]

Ik kan je alleen vertellen dat Adventure Island een rip off van de Arcade game Wonderboy is.
Adventure Island op de Nes is dus zo gezegt een kopie van Wonderboy op de Master system. Vanaf het 2e deel is Adventure Island verschillend van de 2e Wonderboy game en zij het twee verschillende series geworden.
Zoiets had ik inderdaad al gelezen, alleen dan niet als rip off :p
Voor de rest kan ik helaas weinig vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Losse cardridge of compleet in doos?

Ik kan je vertellen dat adventure island 1 voor de Nes 10 a 15 euro waard is een losse cart, in doos 3 a 5 keer zoveel mits in nette staat.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 21-09-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
gast7 schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:02:
[...]

Losse cardridge of compleet in doos?

Ik kan je vertellen dat adventure island 1 voor de Nes 10 a 15 euro waard is een losse cart, in doos 3 a 5 keer zoveel mits in nette staat.
is een losse cartridge. Het vreemde is wel dat als ik ga zoeken op google ik vaak een casette met een hele andere sticker naar voren krijg, maar als ik het goed begrijp is het dus wel adventure island 1?

heeft iemand trouwens een goede en niet al te dure oplossing om 7 consoles aan te sluiten middels scart/rca? Die goedkope splitters werken voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
MartijnAbel schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:07:
[...]

is een losse cartridge. Het vreemde is wel dat als ik ga zoeken op google ik vaak een casette met een hele andere sticker naar voren krijg, maar als ik het goed begrijp is het dus wel adventure island 1?

heeft iemand trouwens een goede en niet al te dure oplossing om 7 consoles aan te sluiten middels scart/rca? Die goedkope splitters werken voor geen meter...
Heb je het over de amerikaanse versie met de groene cardridge label? Hudsons adventure island de amerikaanse naam voor adventure island 1.

Adventure island in the pacific is adventure island nummer 1 hier in europa, het is dezelfde game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
gast7 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:32:
[...]

Heb je het over de amerikaanse versie met de groene cardridge label? Hudsons adventure island de amerikaanse naam voor adventure island 1.

Adventure island in the pacific is adventure island nummer 1 hier in europa, het is dezelfde game.
Ja klopt, die had ik gezien met het felgroene label. Dat is dus dezelfde game, alleen wordt de europese versie dus aanzienlijk minder vaak aangeboden...

iemand toevallig ervaring met een RCA splitter ipv Scart splitter? of ik dan ook met interference zit tussen de videosignalen of dat ik daar dan geen last van heb?

bv: http://www.amazon.de/GaoH...8-5&keywords=rca+splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic mijn collectie ook maar eens van zolder gehaald. Er moet ook nog ergens een master systemII liggen maar die kon ik nog niet vinden.

De mega drive doet het nog. Kreeg eerst geen beeld maar ik heb de cartridges en de cartridgesleuf even schoongeblazen. Toen was er weer beeld. Het ziet er met scart alleen niet mooi uit op een platte TV.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LRSDem6.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Pos2007 op 22-09-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Nice. Helaas heb ik zelf nooit een Mega Drive gehad in mijn jeugd (had wel een SNES). Mijn MD collectie is daardoor helaas ook erg klein, maar op termijn wil ik hem zeker wel uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Pos2007 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:05:
Naar aanleiding van dit topic mijn collectie ook maar eens van zolder gehaald. Er moet ook nog ergens een master systemII liggen maar die kon ik nog niet vinden.

De mega drive doet het nog. Kreeg eerst geen beeld maar ik heb de cartridges en de cartridgesleuf even schoongeblazen. Toen was er weer beeld. Het ziet er met scart alleen niet mooi uit op een platte TV.

[afbeelding]
Mooi uitzien hoeft ook niet perse toch? Gaat om de gameplay uiteindelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ja ik bedoel meer dat het nogal korrelig is bij de randen. In mijn beleving was het op een beeldbuis nog wat strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Exorcist schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:19:
Minder retro, maar heb op eBay een nieuwe Xbox 360 HD-DVD speler gekocht. Zijn er 300.000 van verkocht, dus leuk voor de collectie denk ik zo.
Leuk collectors item, vind het wel apart. :) Ga je die in seal laten of ook echt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patryk schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:34:
[...]

Leuk collectors item, vind het wel apart. :) Ga je die in seal laten of ook echt gebruiken?
Ik heb 0,0 HD-DVD's, dus zonde om 'm eruit te halen. Komt op een plank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:36
Zo uiteindelijk toch maar A Link to the Past gehaald voor de SNES, ben bang dat hij alleen nog maar duurder gaat worden en gelukkig is het spel de prijs waard.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Pos2007 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:31:
Ja ik bedoel meer dat het nogal korrelig is bij de randen. In mijn beleving was het op een beeldbuis nog wat strakker.
Heb ik inderdaad ook bij mijn LCD, al vind ik het niet heel storend.

Weet iemand hier toevallig of je met composiet op een splitter ook last gaat hebben van kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Pos2007 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:05:

[afbeelding]
Als je megadrive games of snes games op een breedsbeeld tv speelt raad ik je aan om het scherm aan te passen van breedbeeld naar een andere modus die vierkant is inplaats van rechthoekig.

Je hebt dan misschien zwarte randjes links en rechts maar het beeld is dan niet meer uitgerekt en ook grafisch ziet het er dan een stuk mooier uit.

het ziet er dan een stuk strakker uit omdat de games origineel niet voor breedbeeld zijn ontworpen.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 22-09-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ja dat realiseerde ik me aan het bregin van de avond ook nog. Heb het nog gecontroleerd maar TV stond al op auto en ging al naar 4:3. Heb wel iets meer afstand genomen en dat zag er ook al wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

eBay ?
http://www.ebay.com/sch/V..._nkw=nes+controller+parts

• MartijnAbel

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
R1kske schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:11:
Zo uiteindelijk toch maar A Link to the Past gehaald voor de SNES, ben bang dat hij alleen nog maar duurder gaat worden en gelukkig is het spel de prijs waard.
Urennnnnnnnnnnnn van genoten oOo wat een TOP spel zeg. Elke keer als ik een nieuw item had gevonden, waardoor je weer op andere plekken kon komen ...euforischhhh free endorfine freeeee

:D

*off topic*
Ik heb de spullen eindelijk besteld om een HTPC in elkaar te lijmen. En zal ff kijken welke emulators ik erop ga spelen.
Alleen nog ff een BT controller kopen. Iemand een tip?
*off topic*

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Unknown Alien schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:50:
[...]

Urennnnnnnnnnnnn van genoten oOo wat een TOP spel zeg. Elke keer als ik een nieuw item had gevonden, waardoor je weer op andere plekken kon komen ...euforischhhh free endorfine freeeee

:D

*off topic*
Ik heb de spullen eindelijk besteld om een HTPC in elkaar te lijmen. En zal ff kijken welke emulators ik erop ga spelen.
Alleen nog ff een BT controller kopen. Iemand een tip?
*off topic*
Ik zou eigenlijk zelf gaan voor een Xbox 360 of One wireless for Windows.
Maar wellicht dat de layout voor oudere spellen niet handig is?

• Flozem
Arunia schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:15:
[...]

Ik zou eigenlijk zelf gaan voor een Xbox 360 of One wireless for Windows.
Maar wellicht dat de layout voor oudere spellen niet handig is?
Ik vind de vierpuntstoets voor retro games op een onhandige plaats zitten. Krijg ik altijd kramp van in mijn linker duim.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Flozem schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:55:
[...]

Ik vind de vierpuntstoets voor retro games op een onhandige plaats zitten. Krijg ik altijd kramp van in mijn linker duim.
Deze misschien?

http://tweakers.net/price...pc-gamepad-zilver-pc.html

Is draadloos, heeft force feedback en xinput en directinput (je kan met een knopje tussen beide wisselen).

Heb zelf de f310 maar die is niet draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:29:
[...]

Deze misschien?

Is draadloos, heeft force feedback en xinput en directinput (je kan met een knopje tussen beide wisselen).

Ik denk inderdaad dat ps2 achtig controllers voor retro gaming / emulatie beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:30
Flozem schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:55:
[...]

Geen last van, maar dat is waarschijnlijk omdat ik de D-pad niet gebruik in emulators en gewoon de sticks instel als D-pad :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Mizgala28 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:29:
[...]

Deze misschien?

Dat is een mooie controller. Alleen AA batterijen??
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.