Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:58
Ja maar je zou eventueel ook een spel kunnen kiezen met de meeste stemmen en mocht je de game hebben dan kan je meedoen, mocht dit niet het geval zijn dan sla je een keer over.

Of misschien een spel dat haast iedereen wel heeft.

Opzich een leuk idee.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 07-09-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:22
Of pakt diegene die het spel niet heeft een *kuch* emulator *kuch* ;)

Leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Leuk idee inderdaad! Sign me up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
brickvansteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:07:
Mijn aankopen van de afgelopen maand:
[afbeelding]
Stuk voor stuk erg blij mee :D
Ahh damn snowboard kids! Vette game was dat :D Is ook de game waardoor ik achter kwam dat ik een opslag cartridge nodig had :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:36
Ik zou het ook leuk vinden om mee te doen. Tof idee!

Even kort mezelf voorstellen hier in dit topic: Bezit momenteel een PS1, SNES, N64, Atari 2600 en Gameboy Color. Bovenaan mijn lijstje om te halen zijn een GBA SP (om mijn GB/GBC spellen met background light te spelen) en een NES.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

nwagenaar

God, root. What's the differen

Flozem schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:29:

Leuk idee.
Of in plaats van een emulator, een hardware implementatie middels een FPGA :+

De afgelopen paar weken heb ik wel enkele leuke dingen mogen ontvangen; maar helaas weinig tijd gehad om er mee te spelen en/of foto's van te maken. Dus die houden jullie nog even te goed.

Maar bij deze mijn Retro homecomputer/consoles aanschaf van de afgelopen weken:

- Amiga 500 Rev6 incl. Kickstart switcher voor € 25,-

De Kickstart switcher is enorm handig, diverse games werken niet met Kickstart 3.1 en met deze switch kan ik hem terugzetten naar de compatible versie 1.3.

Verder is deze ter vervanging van mijn Rev3. Voor floppydrive games perfect, maar de side expansion port heeft problemen en daardoor kon ik mijn hardware accelerator niet gebruiken.

- SCSI2SD board voor $75 incl. shipping

Mijn GVP A530 accelerator maakt gebruik van SCSI. Het probleem is, de 120MB SCSI harddisk is niet meer de nieuwste en ook nog eens luidruchtig. Een grotere schijf kopen is ook nog eens prijzig en als je WHDLoad wil gebruiken is 120MB wat karig. Met deze board kan ik nu gebruik maken van SDHC kaartjes.

Voordeel is dus geen lawaai, snellere toegang tot gegevens en enorm veel ruimte voor (relatief) weinig geld.

- Amiga CD32 incl. 10 games

Nog niet echt naar gekeken. Ik kon niet zo snel mijn tulp kabels vinden om hem aan te sluiten op mijn TV; dus heb ik maar een RGB Scart kabel voor de CD32 besteld. Hopelijk kan ik hem dit weekend beter inspecteren.

- MiST FPGA voor $200 incl. shipping

De laatste jaren is deze vorm van hardware "emulatie" enorm in populariteit gestegen en zijn er diverse FPGA projecten geweest om oude retro computers weer tot leven te wekken; zo is de ZX Spectrum Kickstarter van Sir Clive Marles Sinclair ook een FPGA en wellicht dat mensen de Atari Flashback "console" kunnen herinneren.

Het voordeel van een FPGA is dat je niet afhankelijk bent van oude hardware en technieken, maar ondertussen wel een trouwe hardwarematige implementatie hebt van de originele hardware en ondertussen gewoon gebruik kan maken van zaken als USB muizen/toetsenborden, USB joysticks/gamepads en SD-opslag.

De MiST heeft dus ondersteuning voor een "paar" oude system zoals je op https://code.google.com/p/mist-board/wiki/CoreStatus kan zien. Ik heb er een uurtje mee kunnen spelen en het is toch wel behoorlijk indrukwekkend allemaal.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Flozem schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:29:

Leuk idee.
Dat is waar, maar helaas hebben niet alle consoles een werkende emulator. Op zich is dit wel een oplossing in het grijze gebied :).

Maar natuurlijk speelt iedereen hier netjes de originele games ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik speel nu Gran Turismo 4 op de ps2. Ik snap niet dat er nog geen is op de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Klinkt als een leuk idee ja.. Ik denk toch dat iedereen wel een paar games heeft die niet super bekend zijn maar wel leuk zijn. Ik heb ook tig games in de collectie waarvan ik totaal geen weet heb wat het uberhaupt is :P

@nwagenaar: welke games heb je bij die CD32 gekregen ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:33:
[...]

Dat is waar, maar helaas hebben niet alle consoles een werkende emulator. Op zich is dit wel een oplossing in het grijze gebied :).

Maar natuurlijk speelt iedereen hier netjes de originele games ^^.
Of je pakt zulk soort sites waar je volle games kan spelen zonder emulator.

Dit soort linkjes zijn niet de bedoeling

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 17-09-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
xelfer schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:09:
[...]

Altijd nice de verloren geachtte retro finds :). Ik zou als ik jou was toch iets vaker dan 1 keer per 8 jaar contact op nemen met moeders :9 .
Moeders wordt minimaal 3x per week gesproken :)

Maar de oldskool meuk opgehaald:

Bestaande uit:

1x SNES console, voor nu zwart beeld maar is te fixxen, zat in een opbergbox dus hij is minder geel dan degene die ik had

1x wannabe controller
1x originele controller

1x coax aansluitkabel
1x kapotte A-C adapter, lijkt een konijn te pakken te hebbe gehad.

De games: cart only maar in normale grijze staat nog :)

1x super Mario world
1x super Mario Allstars
1x Mario is missing
1x Mario paint, muis is helaas pleite
1x yoshis island smw2
1x zelda lttp
1x aero the Acrobat
1x donkey kong country 2
1x Nintendo scope 6 helaas geen scope meer
1x yoshi's safari ook voor de scope

En ja ja 1x UNIRALLY awesome

Ga ff kijken wat ik met de dubbele doe die ik nu heb

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Faabjan schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:07:
Ik speel nu Gran Turismo 4 op de ps2. Ik snap niet dat er nog geen is op de ps4.
Het duurt vaak nogal lang om die games te maken omdat de makers erg perfectionistisch zijn over de realisme van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
xelfer schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:49:
[...]

Het duurt vaak nogal lang om die games te maken omdat de makers erg perfectionistisch zijn over de realisme van de auto's.
Ja klopt, maar ze kwamen nog met GT6 toen de ps4 al een maand uit was. En nu gaat GT7 pas komen wanneer de ps4 al 4 jaar op de markt is. Dit is echt een spel dat een launch titel moet zijn, of in ieder geval binnen een jaar na de launch moet verschijnen. Dat was wel met GT3 wat ik mij kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Faabjan schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:08:
[...]
Ja klopt, maar ze kwamen nog met GT6 toen de ps4 al een maand uit was. En nu gaat GT7 pas komen wanneer de ps4 al 4 jaar op de markt is. Dit is echt een spel dat een launch titel moet zijn, of in ieder geval binnen een jaar na de launch moet verschijnen. Dat was wel met GT3 wat ik mij kan herinneren.
GT3 was zeker geen launchtitel. De release was in april en juli van 2001 terwijl de PS2 uitkwam in maart 2000.

Ik weet wel dat ze een HD versie van GT4 hebben uitgebracht en die zou je misschien kunnen zien als een launchtitel voor de PS3. Voor de PS3 hebben we ook nog de GT5 prologue gehad om daarna 2 jaar te moeten wachten op de echte GT5.

Kortom: de GT serie is nooit een launchtitel geweest, maar wel een titel waar vele mensen speciaal een PS voor hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Laatst online: 13-06 14:53
Opvallend dat als ik retrogames verkoop, ik altijd mailtjes krijg van mensen met namen als Sterre, Elise, Linde of Fam. Togt etcetera. Echt sporadisch maar van een Kees of Richard e.d.

Volgens mij allemaal handelaren die zich voordoen als onschuldig meisje of gezin met een 'vreemde' hobby :x

Hebben jullie dat ook?

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou me niks verbazen, handelaren kunnen niet laag genoeg zinken, ik zie ze er wel voor aan. Ik krijg voornamelijk mannelijke voornamen (die dan weer niet te googelen zijn) en vage namen als nintendo, weer niet te googelen zonder achter de persoon te komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
Wie weet willen jullie wel in prijs zakken als een jong, onschuldig meisje mailt voor een spelletje >:)

Van het weekend op de Retro gamebeurs in Deurne geweest en toch maar eens mijn Gamecube collectie betreffende Resident Evil compleet gemaakt. Nooit de behoefte gehad maar na het aanschaffen en van een Gamecube, het weekend daarvoor, toch maar eens gedaan.

Ik moest nog alleen deel 2, deze mooi op de kop getikt voor €35. Al blijft het een flink bedrag :9

Voor vriendin de Pikmin collectie compleet gemaakt. Deel 1 en 2 voor €45.

Hebben jullie nog leuke sites / adressen waar ik moet zijn om games aan te schaffen ?
Ik wil, denk ik, toch nog de Resident Evil games gaan sparen die uit zijn gekomen voor de Nintendo consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NegativeFreak schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:19:
Wie weet willen jullie wel in prijs zakken als een jong, onschuldig meisje mailt voor een spelletje >:)

Van het weekend op de Retro gamebeurs in Deurne geweest en toch maar eens mijn Gamecube collectie betreffende Resident Evil compleet gemaakt. Nooit de behoefte gehad maar na het aanschaffen en van een Gamecube, het weekend daarvoor, toch maar eens gedaan.

Ik moest nog alleen deel 2, deze mooi op de kop getikt voor €35. Al blijft het een flink bedrag :9

Voor vriendin de Pikmin collectie compleet gemaakt. Deel 1 en 2 voor €45.

Hebben jullie nog leuke sites / adressen waar ik moet zijn om games aan te schaffen ?
Ik wil, denk ik, toch nog de Resident Evil games gaan sparen die uit zijn gekomen voor de Nintendo consoles.
Ben zelf ook in het bezit van veel Resident Evil games (nu 34). Op de Nintendo consoles kom je dan een beetje uit op de Wii versies (die zijn niet kostbaar), RE0/1/2/3/CVX op de Cube en RE2 voor de N64 (kostbaar), RE Gaiden voor de GBC (kostbaar), Revelations en Mercenaries voor de 3DS, RE:DS voor de NDS en..vast nog iets wat ik nu vergeet. Leuke bezigheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
Exorcist schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:39:
[...]

Ben zelf ook in het bezit van veel Resident Evil games (nu 34). Op de Nintendo consoles kom je dan een beetje uit op de Wii versies (die zijn niet kostbaar), RE0/1/2/3/CVX op de Cube en RE2 voor de N64 (kostbaar), RE Gaiden voor de GBC (kostbaar), Revelations en Mercenaries voor de 3DS, RE:DS voor de NDS en..vast nog iets wat ik nu vergeet. Leuke bezigheid :+
Klopt, voor de Wii versies heb je nog leuke prijzen. Behalve Zero; die kom ik steeds tegen voor een euro of 30 a 40. De rest zit onder de €15.

RE2 (N64) en RE Gaiden zijn inderdaad erg kostbaar, minimaal €50. En dan de consoles nog want die heb ik nog niet :9

Je hebt eigenlijk alle versies nu wel opgenoemd voor de Nintendo. De hele reeks zit op zo'n 60 games (alle consoles (Ik noem de PC nu ook ff een console >:)) geteld) dus jouw collectie is al op de helft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
Ik krijg mijn Atari 2600 niet goed aangesloten en zoek eigenlijk het volgende onderdeel, zodat ik niet zo'n switchbox hoef te gebruiken: http://www.amazon.com/Ata...ale-Adapter/dp/B0028MXOF6

Ik vraag me alleen af hoe dat in het Nederlands heet en of iemand een linkje heeft naar een goedkoop exemplaar. Die dingen lijken allemaal zo op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor dit topic heb ik een forum account aangemaakt.

Leuk om te zien dat er meerdere mensen nog altijd van retrogaming kunnen genieten!

Heb zelf: Atari 2600, MS, MD, Saturn, Nes, Snes, N64, GC, Wii, GB, GBC, GBA, GBP, Xbox, Xbox 360, PSX, PS2 en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NegativeFreak schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:53:
[...]

Klopt, voor de Wii versies heb je nog leuke prijzen. Behalve Zero; die kom ik steeds tegen voor een euro of 30 a 40. De rest zit onder de €15.

RE2 (N64) en RE Gaiden zijn inderdaad erg kostbaar, minimaal €50. En dan de consoles nog want die heb ik nog niet :9

Je hebt eigenlijk alle versies nu wel opgenoemd voor de Nintendo. De hele reeks zit op zo'n 60 games (alle consoles (Ik noem de PC nu ook ff een console >:)) geteld) dus jouw collectie is al op de helft :o
PC verzamel ik sowieso niet ;). Moet nog wel wat her en der (Revelations 2, Zero op de Wii bijv.) en deel 2 en 3 voor zowel de Dreamcast alsmede de Gamecube.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:14:
Speciaal voor dit topic heb ik een forum account aangemaakt.

Leuk om te zien dat er meerdere mensen nog altijd van retrogaming kunnen genieten!

Heb zelf: Atari 2600, MS, MD, Saturn, Nes, Snes, N64, GC, Wii, GB, GBC, GBA, GBP, Xbox, Xbox 360, PSX, PS2 en PS3.
Welkom, dat is een mooie collectie. Op welke speel je het liefste?

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

ik heb mijn eigen collectie ook weer uitgebreid de laatste tijden ^^
wat nog mist is sunset riders voor de snes en een paar gameguides :3

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12009701_1195559840459346_4905866429956891788_n.jpg?oh=cf04c0e006aa3a8a247f0e09e280c98c&oe=565DEB34
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11214316_1195559857126011_7399970227493294323_n.jpg?oh=63ef82aff28265fa3459e91e13dccb51&oe=56AA3796

het laatste niet helemaal retro maar wel awesome :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/t1.0-9/11954738_1195559900459340_3519194750589008029_n.jpg?oh=e19c57256821b645b7767245f4fa0525&oe=56AAD670

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 09:53 ]

• nwagenaar

nwagenaar

ricost schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:54:
Klinkt als een leuk idee ja.. Ik denk toch dat iedereen wel een paar games heeft die niet super bekend zijn maar wel leuk zijn. Ik heb ook tig games in de collectie waarvan ik totaal geen weet heb wat het uberhaupt is :P

@nwagenaar: welke games heb je bij die CD32 gekregen ?
Een foto zegt meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/retro/CD32.png

Nu moet ik wel zeggen dat ik enkele games via eBay gekocht heb :)

Verwijderd

The_Bird schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:03:
[...]

Welkom, dat is een mooie collectie. Op welke speel je het liefste?
Moeilijke vraag, ik denk toch de Mega drive; omdat ik die na jaren zeuren kreeg op mijn 13e verjaardag.

Als kleuter had ik al een Atari 2600 maar omdat mijn pa die afpakte (Ik werd agressief van de game "Smurf") heb ik jaren lang geen console gehad en heb ik zelf als kind de Nes periode moeten missen.

Kun je me trouwens vertellen hoe je (direct) een foto plaatst op het forum? Ik kom er voor als nog niet uit.

Mijn top 3 Megadrive games die ik momenteel bezit zijn: Alien Soldier, Comixzone en TMNT the Hyperstone Heist.

Verwijderd

Nog een Mega Drive fan. :) Blijft underrated imho, zeker in europa.

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:04:
[...]
Kun je me trouwens vertellen hoe je (direct) een foto plaatst op het forum? Ik kom er voor als nog niet uit.
Ik doe het volgende:

1) upload de foto op tinypic: http://tinypic.com/ met de optie verklein: message board (640*480)
2) plak de link voor message forums in je forum post, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/213m6ao.jpg

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:04:
[...]

Moeilijke vraag, ik denk toch de Mega drive; omdat ik die na jaren zeuren kreeg op mijn 13e verjaardag.

Als kleuter had ik al een Atari 2600 maar omdat mijn pa die afpakte (Ik werd agressief van de game "Smurf") heb ik jaren lang geen console gehad en heb ik zelf als kind de Nes periode moeten missen.

Mijn top 3 Megadrive games die ik momenteel bezit zijn: Alien Soldier, Comixzone en TMNT the Hyperstone Heist.
Klik op dat schilderijtje bovenaan Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/image.gif om een foto te plaatsen.

Interessante keuzes trouwens. Alien Soldier ken ik niet echt maar de andere twee wel. Comix Zone is inderdaad een goede game. Enorm leuke en creatieve stijl. Jammer dat ze daar niet meer mee gedaan hebben. Die zou zich erg goed lenen voor een HD-remake. Ik kan me nog wel herinneren dat het een erg pittige game was.

Hyperstone heist is een interessante titel. In een tijdperk waar MD en SNES van franchises OF een gelijke versie (zie de sportgames) of een compleet andere versie (Aladdin) kregen is Hyperstone geen van beiden en meer een soort van Alternatieve versie van Turtles in Time met elementen van The Arcade game er in verwerkt zoals het deel in het riool.
Zelf vind ik Turtles in Time voor de Snes net wat fijner, onder meer door de andere levels en het geluid maar het maakt HH een leuk alternatief.

"21 jaar DSL!"

• ricost
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

@nwagenaar: Mooie collectie! Ik heb vroegah veel Amiga games gespeeld, dus ben nu ook bezig met verzamelen voor de CD32. "Flink" is stiekem best een leuke platform game en "Microcosm" is stukken beter dan de Mega CD versie.

Hyperstone Heist vindt ik eerlijk gezegd een stuk moeilijker, vooral door de boss rush op het laatst.
TIT loop ik eigenlijk zo door :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

ricost schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:16:
@nwagenaar: Mooie collectie! Ik heb vroegah veel Amiga games gespeeld, dus ben nu ook bezig met verzamelen voor de CD32. "Flink" is stiekem best een leuke platform game en "Microcosm" is stukken beter dan de Mega CD versie.

Hyperstone Heist vindt ik eerlijk gezegd een stuk moeilijker, vooral door de boss rush op het laatst.
Maar HH heeft dan wel weer Tatsu uit Secret of the Ooze als boss. ;)

"21 jaar DSL!"

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:44:
ik heb mijn eigen collectie ook weer uitgebreid de laatste tijden ^^
wat nog mist is sunset riders voor de snes en een paar gameguides :3
Sunset Riders zoek ik ook nog. Is niet te betalen...
Heb ik vroeger vaak gespeeld, maar dan op de Profighter X copybox.
Heb nooit een echte versie gehad.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

The_Bird schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:04:
[...]

Klik op dat schilderijtje bovenaan [afbeelding] om een foto te plaatsen.

Interessante keuzes trouwens. Alien Soldier ken ik niet echt maar de andere twee wel. Comix Zone is inderdaad een goede game. Enorm leuke en creatieve stijl. Jammer dat ze daar niet meer mee gedaan hebben. Die zou zich erg goed lenen voor een HD-remake. Ik kan me nog wel herinneren dat het een erg pittige game was.

Hyperstone heist is een interessante titel. In een tijdperk waar MD en SNES van franchises OF een gelijke versie (zie de sportgames) of een compleet andere versie (Aladdin) kregen is Hyperstone geen van beiden en meer een soort van Alternatieve versie van Turtles in Time met elementen van The Arcade game er in verwerkt zoals het deel in het riool.
Zelf vind ik Turtles in Time voor de Snes net wat fijner, onder meer door de andere levels en het geluid maar het maakt HH een leuk alternatief.
Turtles in time heb ik nooit gespeeld maar voldoende footage van gezien dat de game gelijkwaardig of misschien wel beter is dan Hyperstone Heist.

De reden dat ik 9 van de 10 keer voor de Megadive versie ga is geeneens m'n jeugdsentiment maar komt door de hoesjes.

Op Nes, Snes en N64 betaal je, je de rambam voor een erg schade gevoelig kartonnen doosje terwijl de Master system en Megadrive goede plastick bewaar cases hebben.

Alien Soldier is trouwens een run and gun game gemaakt door Treasure (Gunstar Heroes, Dynamite Heady, Ikaruga etc.) Kwam uit in '95 alleen in Japan en Europa. Alien Soldier houdt nog altijd het record "Most bosses in a run n gun game".

Vorig jaar legde ik €150,- euro neer voor de game en nu een jaar later gaat Alien Soldier al voor €300,- rond.

Voor degene die de game willen spelen (Een must voor fans van het genre) Zo ver ik weet is de game inmiddels vrij goedkoop te downloaden op de Virtual console.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:09:
[...]
Turtles in time heb ik nooit gespeeld maar voldoende footage van gezien dat de game gelijkwaardig of misschien wel beter is dan Hyperstone Heist.

De reden dat ik 9 van de 10 keer voor de Megadive versie ga is geeneens m'n jeugdsentiment maar komt door de hoesjes.

Op Nes, Snes en N64 betaal je, je de rambam voor een erg schade gevoelig kartonnen doosje terwijl de Master system en Megadrive goede plastick bewaar cases hebben.

Alien Soldier is trouwens een run and gun game gemaakt door Treasure (Gunstar Heroes, Dynamite Heady, Ikaruga etc.) Kwam uit in '95 alleen in Japan en Europa. Alien Soldier houdt nog altijd het record "Most bosses in a run n gun game".

Vorig jaar legde ik €150,- euro neer voor de game en nu een jaar later gaat Alien Soldier al voor €300,- rond.

Voor degene die de game willen spelen (Een must voor fans van het genre) Zo ver ik weet is de game inmiddels vrij goedkoop te downloaden op de Virtual console.
Een Treasure game? Dan klinkt het sowieso al goed. Hopen dat M2 er dan een 3D remake voor maakt. Dat pakte bij Gunstar Heroes ook erg goed uit. Zal er eens naar kijken.

Wat betreft hoesjes geef ik je enorm gelijk. Ik ben vooral van het Nintendokamp geweest maar tot de GameCube (dvdhoesjes) zijn de verpakkingen bij Nintendo altijd knap waardeloos en slijtagegevoelig zijn. Die videobandachtige hoesjes van Mega Drive (en Master System) zijn echt stukken beter. Ze slijten minder snel en geven de game ook een beetje een 'premium' uitstraling ivm de in karton verpakte games.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Xyphoid schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:05:
[...]

Sunset Riders zoek ik ook nog. knip
Ik zoek hem zelf niet meer. Ik bedoelde dat hij niet mee op de foto staat haha :p heb m zelf gekocht voor 65 euro.
[...]
knip

Dat zelfde heb ik gehad met metal storm voor de snes. ik heb 1.5 jaar geleden uit de USA een cart kunnen krijgen voor 50 euro. nu gaan ze voor 100+ euro weg.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 13:47 ]

• gast7
[...]

Wat is dit voor BS 300 euro voor alien soldier? 8)7

Alien soldier staat al een vrij lange tijd op mijn wishlist als de sega (megadrive) fan die ik ben, vorig jaar kon ik hem voor 100 - 120 euro krijgen met gemak.

300 euro voor alien soldier zul je echt niet krijgen de marktwaarde is 140 - 160 cib origineel in nice staat.

In mint staat gaat er een voor 200 euro weg maar dat is een uitzondering en wat geluk. (naja near mint staat eerder een goed doosje met nice foto's kleine beschadigingen op de inlay :+ )

Ik denk dat je hem op marktplaats in mintstaat ook wel voor rond de 150 euro kan krijgen als het er is.

Ik zou toch eens beter naar de prijzen kijken vraagprijzen zijn geen verkoop prijzen.

Dat castlevania vampire kiss op ebay cib voor 1500 euro werd aangeboden omdat er geen anderen waren betekend niet meteen dat het die prijs heeft.

De verkoop prijs in dezelfde staat was slechts 400 - 500 euro.

http://www.ebay.nl/sch/i....nc&_trksid=p2045573.m1684

Zelf krijg ik deze week wel wat leuke sega megadrive games binnen waaronder skeleton crew en mazin wars cib, uiteraard voor een leuke prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 10-09-2015 16:28 ]

• Xyphoid
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:44:
[...]

Ik zoek hem zelf niet meer. Ik bedoelde dat hij niet mee op de foto staat haha :p heb m zelf gekocht voor 65 euro.
Das een mooie prijs. CIB?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

@gast7 http://www.retrogamefreak...e/alien-soldier-complete/

Bij deze webshop (inmiddels zo groot dat ze voor een groot deel de marktprijs bepalen) kocht ik verleden jaar Alien Soldier voor €150,-

Ze hebben de game daarna nog 2 keer opnieuw binnen gekregen en bijde exemplaren (de laatste een dikke maand geleden) zijn ook voor 150,- per stuk verkocht.

Het is zo'n kleine 2 weken terug dat ik zag dat Retrogamefreak de game opnieuw binnen heeft alleen is nu de vraagprijs dus verdubbelt.

Ik sprak net iemand die in Rotterdam een retrogamewinkeltje heeft en hij zei mij dat Retrogamefreak bij hem inkocht.

Als voorbeeld vroeg ik wat hij voor Super Metroid op de Snes (cartridge only) vraagt en hij zei€45,- . Retrogamefreak verkoopt de game voor €80,- dus je kunt wel nagaan dat de winstpercentages enorm zijn.

Toevallig had ik het er ook met hem over of hij echt passie heeft voor Retro gaming en zelf dingen heeft die hij niet weg doet.

Hij begon over een sealed copy van Vampires kiss en dat hij ook nog 2 losse cartridges had liggen van de game. Volgens hem heeft Vampires kiss (cartridge only) een marktwaarde van €250,- momenteel.

Sega koopt hij even niets meer van in omdat (volgens hem) de markt verplaats en Sega nu erg duur wordt qua inkoop.

Op marktplaats kopen heb ik tot op heden nog niet gedaan omdat ik voorzichtig ben ivm belazer acties.

Verwijderd

cart only helaas :(

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:57:
@gast7 http://www.retrogamefreak...e/alien-soldier-complete/

Bij deze webshop (inmiddels zo groot dat ze voor een groot deel de marktprijs bepalen) kocht ik verleden jaar Alien Soldier voor €150,-

Ze hebben de game daarna nog 2 keer opnieuw binnen gekregen en bijde exemplaren (de laatste een dikke maand geleden) zijn ook voor 150,- per stuk verkocht.

Het is zo'n kleine 2 weken terug dat ik zag dat Retrogamefreak de game opnieuw binnen heeft alleen is nu de vraagprijs dus verdubbelt.

Ik sprak net iemand die in Rotterdam een retrogamewinkeltje heeft en hij zei mij dat Retrogamefreak bij hem inkocht.

Als voorbeeld vroeg ik wat hij voor Super Metroid op de Snes (cartridge only) vraagt en hij zei€45,- . Retrogamefreak verkoopt de game voor €80,- dus je kunt wel nagaan dat de winstpercentages enorm zijn.

Toevallig had ik het er ook met hem over of hij echt passie heeft voor Retro gaming en zelf dingen heeft die hij niet weg doet.

Hij begon over een sealed copy van Vampires kiss en dat hij ook nog 2 losse cartridges had liggen van de game. Volgens hem heeft Vampires kiss (cartridge only) een marktwaarde van €250,- momenteel.

Sega koopt hij even niets meer van in omdat (volgens hem) de markt verplaats en Sega nu erg duur wordt qua inkoop.

Op marktplaats kopen heb ik tot op heden nog niet gedaan omdat ik voorzichtig ben ivm belazer acties.
Je hebt zeker een punt als retrogamefreak er 300 euro voor vraagt weet ik vrij zeker dat ze het ook kunnen verkopen omdat het een van de betrouwbaardere en betere retrogame winkels is.

Ik geef toe ik had het zelf over de marktwaarde, retail waarde is inderdaad heel anders en kan er wel 60% boven zitten of meer en soms zit het juist heel dicht bij de marktwaarde.

Een cardridge voor castlevania vampire kiss is vrij laag op het moment, heb ze zien gaan voor iets van over de 100 euro.

Verder als je als winkel wil overleven moet je deze hogere prijzen vragen anders kan je niet voorbestaan.

Verder moet je ook rekening houden dat niet alles meteen snel verkoopt dus het kan er wel een tijdje blijven hangen.

retrogamfreak heeft misschien hoge prijzen maar deze verkopen ook niet altijd al te snel ze hebben deze buffer nodig.

Verder zullen dit soort zaken vooral leven van:

plastic box protectors, hoesjes etc.
Accesoires en reparatie onderdelen voor een console.

Ik schat dat het retrogame/console gedeelte slechts 40 % van de omzet is alsniet minder.

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 10-09-2015 17:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:57:

Ik denk dat je weet welke winkel je bedoelt die ook wel wat retro spul heeft. Had inderdaad vaak leuk MD spul voor een normale prijs maar komt nooit meer wat bij. :(
gast7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:39:
[...]

Je hebt zeker een punt als retrogamefreak er 300 euro voor vraagt weet ik vrij zeker dat ze het ook kunnen verkopen omdat het een van de betrouwbaardere en betere retrogame winkels is.
RGF betrouwbaar? Je moet niet raar op kijken als je daar weken op je bestelling mag wachten en spul los ontvangt wat je overduidelijk compleet gekocht hebt. RGF staat bij mij helemaal onderaan bij de grootste bagger van de bagger handelaren.

Verwijderd

M'n Megadrive games staan iets te ver opgeborgen om een foto van te maken nu. In plaats daar van 8 van mijn Gamecube games http://nl.tinypic.com/view.php?pic=b9jgv5&s=8

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:51:
[...]

Ik denk dat je weet welke winkel je bedoelt die ook wel wat retro spul heeft. Had inderdaad vaak leuk MD spul voor een normale prijs maar komt nooit meer wat bij. :(

[...]

RGF betrouwbaar? Je moet niet raar op kijken als je daar weken op je bestelling mag wachten en spul los ontvangt wat je overduidelijk compleet gekocht hebt. RGF staat bij mij helemaal onderaan bij de grootste bagger van de bagger handelaren.
Ik kom er zelf zo af en toe enkel voor box protectors.

In mijn begin jaren enkel final fantasy tactics en advance wars gekocht voor 20 euro p/s cib in nice staat. met verzending was vrij redelijk toen.

was in mooie staat en nette levering.

Ik vind het zelf de beste retrogame site veel aanbod en natuurlijk een hoge prijs maargoed wat wil je dan als winkel, als je kijkt naar de rest heb je minder aanbod en een slechtere service.

Mocht ik zat geld hebben dan zou ik mede daar mijn spul vandaan halen mits het in nice staat is etc en ik het nergens anders kan krijgen en natuurlijk de tijd die je bespaart als je toch zat geld hebt En natuurlijk dat je niet belazert kan worden zoals op marktplaats.

Zelf bij de box protectors een keer een verkeerde levering, mail gestuurd en ik kreeg het dubbele geleverd.

Was en ben voorlopig voorzien van box protectors voor snes nes, gameboy 8)

Levering is zoals aangegeven op de site, kan binnen een dag zijn maar als je voor een bepaalde dag besteld moet je tot volgende week wachten.

Nooit echt problemen mee gehad hooguit een week wachten als je het net op de verkeerde dag besteld,
Als je iets cib had besteld en het los krijgt kan je gewoon een mail sturen je wordt echt niet belazert daar.

Men kan fouten maken, maar ik neem aan dat je dus vrij slechte ervaringen hebt gehad met retrogamefreak?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:51:
[...]

[...]

Ik heb met Jeroen (zo heet de eigenaar van RGF nog nooit problemen gehad (Behalve dat ik hem erg duur vind)

Mail je dan krijg je altijd een reactie, hij is telefonisch berijkbaar geeft zelfs de mogelijk om op te halen of terug te sturen. Zit er een kapot spel of bv een duitstalig spel bij je bestelling mag je die weggooien en stuurt hij een goed exemplaar na.

Vroeger (toen hij net begon) had je vaak de bestelling 24 uur later al in huis. Nu is hij groter geworden en hanteert hij vaste verzenddagen.

Mijn ervaringen met RGF zijn al jardn positief, buiten het feit om dat hij wel behoorlijke winstpercentages hanteert en de prijzen steeds verder de pan uit rijzen.

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:05:

Nooit echt problemen mee gehad hooguit een week wachten als je het net op de verkeerde dag besteld,
Als je iets cib had besteld en het los krijgt kan je gewoon een mail sturen je wordt echt niet belazert daar.

Men kan fouten maken, maar ik neem aan dat je dus vrij slechte ervaringen hebt gehad met retrogamefreak?
Ja. Het ging niet over 1 week, het ging over meerdere weken, maar in de tussentijd wel vrolijk de site updaten want daar hebben ze natuurlijk wel tijd voor. Mail werd genegeerd en heb heel vaak moeten bellen om eindelijk iemand te pakken te krijgen. Stond duidelijk dat het compleet was kreeg dood leuk te horen dat ze zoiets nooit zouden doen en werd er op gehangen. Overduidelijk oplichters. En vriendelijk personeel? Ik heb andere winkels gehad die zowel daadwerkelijk op mails reageerde, snel opnamen als je ze belde, vriendelijk waren, en ook vriendelijk en behulpzaam waren op beurzen. Geen van allen hoef je van RGF te verwachten in mijn ervaring.

Dit was ongeveer 2013 btw, toen was het voornamelijk Jeroen idd. In ieder geval voordat die SVGW opkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 18:11 ]

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:09:
[...]

Ja. Het ging niet over 1 week, het ging over meerdere weken, maar in de tussentijd wel vrolijk de site updaten want daar hebben ze natuurlijk wel tijd voor. Mail werd genegeerd en heb heel vaak moeten bellen om eindelijk iemand te pakken te krijgen. Stond duidelijk dat het compleet was kreeg dood leuk te horen dat ze zoiets nooit zouden doen en werd er op gehangen. Overduidelijk oplichters. En vriendelijk personeel? Ik heb andere winkels gehad die zowel daadwerkelijk op mails reageerde, snel opnamen als je ze belde, vriendelijk waren, en ook vriendelijk en behulpzaam waren op beurzen. Geen van allen hoef je van RGF te verwachten in mijn ervaring.

Dit was ongeveer 2013 btw, toen was het voornamelijk Jeroen idd. In ieder geval voordat die SVGW opkocht.
Je hebt toch een email gekregen waarin staat wat je hebt besteld?

Waarom heb je die niet laten zien met het ordernummer etc.

Daar staat namelijk precies wat je besteld hebt.

ps,

Ik kocht vaak losse handleidingen voor 0,50, 1 euro ps bij steve's videogame world, was een leuke zaak jammer dat die weg is, kon er wel leuke manuals vinden :p

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 10-09-2015 18:15 ]

Verwijderd

Denk je nou echt dat ik die informatie niet gegeven had? Ze zijn daar gewoon ongelofelijk onbeschoft. Het kan best zijn dat jullie goede ervaringen met Jeroen hebben maar hij is dan in ieder geval niet consequent. Gaf gewoon mijn ervaring omdat ik vind dat er betere zaken zijn die echt top service hebben, zoals Steve vroeger, Magix Buttons zijn zeer behulpzaam, RGW stond mij gewoon te woord met een vraag, etc etc. En dit kan ik over RGF echt niet zeggen in mijn ervaring.

SVGW was inderdaad een leuke zaak, niet de duurste, had ieder jaar wel een soort Steam sale waar je op werkelijk alles 50% korting had met een code, en had lekker veel obscure dingen zoals heel veel Famicom voor leuke prijzen, en gewoon een hele aardige gozer. Echt heel jammer dat die zaak er mee gestopt is, was zeker een van de betere in mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 18:24 ]

• Faabjan
Ik wil nog wel wat meer Sega in mijn verzameling hebben. De prijzen van sega zijn nog wel leuk. Ik las hier al over doosjes en dat is inderdaad zeker een pluspunt van sega. Nes en snes heb ik de meeste niet cib. Maar sega alles.

• Flozem
Wisselende ervaringen met RGF. Vooral bij de eerste bestellingen. Meest recente bestellingen gingen prima. Wel een van de duurdere shops inderdaad.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
gast7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:39:
[...]
Verder als je als winkel wil overleven moet je deze hogere prijzen vragen anders kan je niet voorbestaan.
Kan mij geen moer schelen wat zo'n afperser allemaal moet doen om zijn winkeltje in stand te houden. We moeten gewoon niet meer dan een paar tientjes uitgeven aan cart-only spellen, anders wordt deze gekte alleen maar in stand gehouden en dat willen die handelaartjes graag.

• gast7
Vincent Dave schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:25:
[...]

Kan mij geen moer schelen wat zo'n afperser allemaal moet doen om zijn winkeltje in stand te houden. We moeten gewoon niet meer dan een paar tientjes uitgeven aan cart-only spellen, anders wordt deze gekte alleen maar in stand gehouden en dat willen die handelaartjes graag.
Dan kan je eigenlijk vrijwel alles afkraken wat verzamelbaar is aangezien retrogames echt niet het enige is waar dit gebeurd.
Klopt. En dan nog, vraag en aanbod. Iemand/iets afperser noemen is enorm naïef, want je bepaalt altijd zélf nog wat je voor iets wilt uitgeven. Zo kun je redeneren over alles, want de prijs van sommige artikelen komt totaal niet overeen met de fabricagekosten (ik noem bijv. "sportschoenen" van 160 Euro).

Ik koop ook geen retro-games voor hoofdprijzen, maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen die het wél doen en ook niet de verkoper daarop aankijken.

Verwijderd

Vincent Dave schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:25:
[...]

Deze gekte wordt sowieso wel in stand gehouden; In Scandinavië liggen de lonen hoger dan hier bij ons en ze geven ook makkelijker veel geld uit aan hun hobby.

Ik ben het met je eens hoor, er heerst zeker een gekte.

Zelf heb ik het geluk dat ik veel games die nu duur zijn vroeger al heb gekocht en dat ik nooit m'n oude console inruilde voor een nieuwe.
Ik ben bang (zelf zal ik als 1 van de eerste afvallen doordat ik dankzij een chronische ziekte niet fulltime kan werken en dus niet veel te besteden heb) dat het alleen maar duurder en duurder zal gaan worden.

Het enige dat ik aan kan raden is de toekomst een beetje in te schatten en daar je koopgedrag op aan te passen: Probeer bv de games van nu die in een beperkte oplage verschijnen
(Vaak obscure games, Jrpg's en de betere indi games die alsnog een release op disc krijgen) alvast aan te schaffen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:37:
[...]

Het enige dat ik aan kan raden is de toekomst een beetje in te schatten en daar je koopgedrag op aan te passen: Probeer bv de games van nu die in een beperkte oplage verschijnen
(Vaak obscure games, Jrpg's en de betere indi games die alsnog een release op disc krijgen) alvast aan te schaffen.
Dit ook, overigens. Ik koop nu ook vaak spellen voor bijv. de PS3 voor een Euro of 1 tot 5, nieuw en dus sealed. Die laat ik ook sealed, voor mij is het kastvulling. Als ik iets écht wil spelen dan doe ik het ook, maar ik heb ook genoeg spellen die daarna voor PS+ verschenen zijn en ik ze mede daardoor laat voor wat ze zijn. Dat kunnen spellen zijn die aan het einde van de levensduur van een console worden verkocht (beperkte oplage), erg slechte spellen (beperkte oplage, weinig verkoop) of simpelweg erg goede spellen die altijd (op den duur) blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik zeven jaar geleden al de meeste 'dure' games heb gekocht die ik wilde hebben voor de NES, SNES en N64. Vooral games voor de SNES en N64 zijn over het algemeen belachelijk duur om CIB te verzamelen nu. Ik weet nog dat ik destijds Conker's Bad Fur Day en Paper Mario CIB voor bij elkaar 60 euro heb gekocht. Secret of Mana en Terranigma voor 25 euro per stuk CIB. Dat soort werk.

Momenteel verzamel ik meer Dreamcast, Xbox en PlayStation. Daar zijn veel gave spellen voor verschenen en die zijn nog makkelijk goedkoop te krijgen. Tijdens de beurs in Deurne heb ik toevallig afgelopen weekend Final Fantasy VII, IX en Anthology gekocht. Een week eerder had ik al Final Fantasy VIII sealed gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik vind de prijzen ook wel een beetje uit de hand lopen. Teveel handelaren, webwinkels etc.

En het verzamelen van games is ook wel flink populairder geworden de afgelopen jaren. Zo voelt dat bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

ricost schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:16:

Mijn hoogtepunt in gaming was voor mij toch wel mijn Atari ST en (later de) Amiga 500. Ik maakte van beide nog steeds gebruik terwijl ik mijn MBO studie Technische Informatica deed en kreeg pas in mijn 2e studiejaar een PC.

Ik had zelf ook een NES en SNES, maar de games waren een stuk duurder in aanschaf (*cough* buurthuis bijeenkomsten met lege diskettes *cough*) en mijn zus/moeder waren de primaire gamers op de NES en SNES. De enige uitzondering was wanneer er een level was waar ze problemen mee hadden, dan mocht zoon/broertje lief er even achter om ze door de level heen te loodsen :P

Anyway, so far memory lane. Ik heb de CD32 alleen even aangesloten om Zool te spelen. Het blijft een vermakelijke platformer :)

Ondertussen een paar goedkope CD32 titels op eBay gesnagged (Bubba 'N' Stix, Dangerous Streets & Wing Commander, James Pond 2 Robocod en Overkill & Lunar C). Overigens zijn er ook enkele CD32 compilations uitgebracht (English Amiga Board heeft daar een topic over) met niet uitgebrachte games op basis van WHDLoad en grootendeels gepatchte CD32 controll (enkele hebben alsnog een keyboard nodig, maar met een converter kabel kan je relatief simpel een PS/2 toetsenbord aansluiten).

Maar het is wel duidelijk dat de non S-Video aansluiting brak is qua beeldkwaliteit. Dus ik denk dat ik maar de expansion board van Kipper ga bestellen. Op deze manier krijg ik een standaard RGB aansluiting en een standaard PS2 aansluiting (kosten circa 30 euro excl. shipping geloof ik).

Toch wel mooi dat er toch nog een levendige community is voor een console dat (eigenlijk) te kort heeft geleefd. Nu is het nog wachten op een expansion board op basis van een FPGA dat ons voorziet van extra memory en SDCard opslag. Ik geloof dat hier iemand al mee bezig is.

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 11-09-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:31:
Ik ben blij dat ik zeven jaar geleden al de meeste 'dure' games heb gekocht die ik wilde hebben voor de NES, SNES en N64. Vooral games voor de SNES en N64 zijn over het algemeen belachelijk duur om CIB te verzamelen nu. Ik weet nog dat ik destijds Conker's Bad Fur Day en Paper Mario CIB voor bij elkaar 60 euro heb gekocht. Secret of Mana en Terranigma voor 25 euro per stuk CIB. Dat soort werk.

Momenteel verzamel ik meer Dreamcast, Xbox en PlayStation. Daar zijn veel gave spellen voor verschenen en die zijn nog makkelijk goedkoop te krijgen. Tijdens de beurs in Deurne heb ik toevallig afgelopen weekend Final Fantasy VII, IX en Anthology gekocht. Een week eerder had ik al Final Fantasy VIII sealed gekocht.
De vraag is natuurlijk of het allemaal nog meer gaat stijgen. Ik mis zelf nog een flink aantal klassiekers in mijn collectie die ik liever vandaag dan morgen toev zou willen voegen, alleen om het feit dat er een kans bestaat dat de prijzen nog veel hoger worden.

Aan de andere kant merk ik dat er van mijn vrienden de meeste totaal niet geinteresseerd zijn in retro-gaming en dat het een hype is van een generatie die nu rond de 30 is (zelf ben ik 24) en als zij de interesse verliezen hierin dat de prijzen misschien weer zakken naar wat het 5-10 jaar geleden was. Veel games en consoles zijn namelijk helemaal niet zeldzaam maar de prijs wordt alleen opgedreven door een hoge vraag momenteel. PS: Geen feiten, maar wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1kske schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:02:
[...]

De vraag is natuurlijk of het allemaal nog meer gaat stijgen. Ik mis zelf nog een flink aantal klassiekers in mijn collectie die ik liever vandaag dan morgen toev zou willen voegen, alleen om het feit dat er een kans bestaat dat de prijzen nog veel hoger worden.

Aan de andere kant merk ik dat er van mijn vrienden de meeste totaal niet geinteresseerd zijn in retro-gaming en dat het een hype is van een generatie die nu rond de 30 is (zelf ben ik 24) en als zij de interesse verliezen hierin dat de prijzen misschien weer zakken naar wat het 5-10 jaar geleden was. Veel games en consoles zijn namelijk helemaal niet zeldzaam maar de prijs wordt alleen opgedreven door een hoge vraag momenteel. PS: Geen feiten, maar wat ik denk.
R1kske schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:02:
[...]

Ook ik kan niet in de toekomst kijken; Ik zie wel dat Retrogaming nog altijd groeiende is.

Zelf krijg ik bijvoorbeeld een steeds grotere afkeer tegen moderne games: PC waar je een eenmalige installatiecode hebt waardoor je game niet echt bezit en deze geen restwaarde heeft.

Steam: waar je slechts een account hebt en Valve jou digitaal aangekochte games beheert.

De AVGN: Nog altijd zo populair dat mensen erdoor geinspireerd raken om te retrogamen.

Geen handleidingen meer bij games maar eindeloze toturials.

DLC on disc: Vroeger speelde je een vechtgame om de characters vrij te spelen. Bij Capcom is die uitdaging vervangen door micro transakties.

De Xbox one; Die in het begin de hobby game collecten wou vernietigen door restricties op te werpen waardoor hun de macht over jou aangekochte games zouden behouden.

Games die doelbewust defect uitgebracht worden om ze later te patchen. (Zodra de server stopt en je console vervangen moet worden heb je een broken game in je collectie).

Games van tegenwoordig hebben bijna allemaal infinite lives en duren 20+ uur (Een verzamelaar die veel heeft, heeft vaak liever een heel goed wat korter spel dan een heel langdurige meh game)

Alles moet tegenwoordig er lang installeren en vergt vaak diverse updates.

Kortom; Retrogaming is veel meer dan nostalgie en jeugdsentiment (iig voor mij). Er zijn zoveel voordelen op te noemen waarom je retrogaming beter kunt vinden dan modern gaming.

Ik verwacht dat Retrogaming npg eens velen malen populaider zal worden zodra de fysieke kopieën van games geheel uit het moderne gamen zullen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retro game markt blijft alleen maar groeien. Het is een enorme bubbel die zoals de huizenmarkt in NL maar niet lijkt te klappen.

Ik lees vaker dat mensen claimen dat retro verzamelen voornamelijk door 30ers gebeurt uit nostalgie, maar ik zie juist een enorme markt op komen van tieners die werkelijk alles van Nintendo kopen voor bizare prijzen. Echt een enorme lading fanboys daar van komt er bij. Die prijzen zullen ook niet meer dalen. Het enige wat ik verwacht wat betaalbaar blijft is Atari 2600 omdat daar niet enorm veel fanboys van zijn. En de gene die er zijn zijn ook al ouder en verstandiger en willen niet absurde bedragen betalen voor 1 of 2 games.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pricewatchjunk: klopt helemaal; Youtube kanalen als Cinemassacre en Classic game room zijn erg populair onder tieners.

Voorlopig is de Atari 2600 nog erg cheap om voor te collecten maar of dat zo blijft!?

Donkey Kong, Pacman, Centipede en Q-bert zijn 4 van de Atairi 2600 classics die momenteel in de bioscoopfilm pixels te zien zijn.

Ook games als Minecraft, Terraria, Shovel knight en 3dot game heroes zijn super populair dankzij hun retrogehalte.

De populairiteit van retrogaming zie ik alleen maar stijgen en idd denk ik ook dat de tieners de snelst groeiende groep is.

In mijn eigen omgeving wordt er vaak nog al lacherig gedaan over mijn hobby en verreweg de meeste van mijn vrienden krijg ik alleen aan het gamen zodra er HD Graphics op mijn televisie verschijnen maar dat neemt natuurlijk niet weg dat onze community nog altijd flink groeiende is.

Nog een verzamel tip die ik gisteren vergeten was: Zoek je een bepaalde game die op meerdere consoles verscheen; zoek dan de goedkoopste port.

Voorbeelden: Pink panther: erg duur op de Megadrive/ zeer goedkoop op de Snes.

Phantasy star online 1&2: Duur op Gamecube, goedkoop op xbox.

Breath of fire 1&2: Duur op de Snes, goedkoper op de gameboy advance. etc etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 14:31 . Reden: vergeten een goede verzameltip te geven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:07:
Retro game markt blijft alleen maar groeien. Het is een enorme bubbel die zoals de huizenmarkt in NL maar niet lijkt te klappen.

Ik lees vaker dat mensen claimen dat retro verzamelen voornamelijk door 30ers gebeurt uit nostalgie, maar ik zie juist een enorme markt op komen van tieners die werkelijk alles van Nintendo kopen voor bizare prijzen. Echt een enorme lading fanboys daar van komt er bij. Die prijzen zullen ook niet meer dalen. Het enige wat ik verwacht wat betaalbaar blijft is Atari 2600 omdat daar niet enorm veel fanboys van zijn. En de gene die er zijn zijn ook al ouder en verstandiger en willen niet absurde bedragen betalen voor 1 of 2 games.
Ik zie echt geen tieners spellen voor 200 euro of meer kopen

eerder enkel een paar oude mario en pokemon games voor 30 a 50 euro als we het over hoge bedragen hebben.

Het is juist het volwassen publiek dat rond de 30 + jaar is en geen tijd heeft om lang te zoeken naar games en geen zin hebben in het gedoe van oplichters en problemen op marktplaats ebay waar retrohandelaren van leven.

Je hebt juist mensen nodig die geld te spenderen hebben dat zijn de mensen die de prijzen opdrijven.

Een reden waarom het vaak zo is dat mensen claimen dat 30 plussers retrogames verzamelen is omdat hun er soms enorme bedragen aan uitgeven en dit wordt dan door het gewone publiek gezien.

Voor het goedkopere werk heb je gelijk maar alles erboven vind ik niet dat dit helemaal klopt.

Enkel het goedkopere werk wordt door tieners opgedreven hooguit tot bedragen van 100 euro voor een spel maar dat soort mensen zie je eigenlijk niet en dan is het vaak voor cart only.

Hoger dan 50 euro zal het niet al te vaak voorkomen onder tieners als ik eerlijk mag zijn van het publiek dat er is.

Voor de atari 2600 zijn er niet enkel minder fanboys, maar de spellen zijn gewoon veel minder ikzelf heb totaal niks met atari. ik vind het een vrij saaie console, misschien dat ik er enkel mario bros en donkey kong voor haal.

Ik moet verder zeggen ondanks dat de retro community erg groeit, dat de mensen om me heen, leeftijdsgenoten, vrienden en familie totaal geen interesse hebben in retrogames.

Enkele die het vroeger hebben gespeeld maar totaal niet bezig zijn met het verzamelen of spelen van oude spellen. Het gaat alleen om de current gen fifa 15, league of legends etc etc. Ik snap eigenlijk niet waar de prijs stijgingen vandaan komen aangezien er relatief gezien vrijwel niemand interesse heeft in retrogames. ( tenzij je op internet en forums kijkt maar dat gaat slechts om een aantal duizend mensen) het is kleiner dan het lijkt maar het aanbod is ook niet super groot waardoor de prijzen hoog blijven.

Het is een vrij klein publiek het zijn minder mensen dan je zou denken er is gewoon weinig aanbod.

[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 11-09-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Exorcist schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:21:
Klopt. En dan nog, vraag en aanbod. Iemand/iets afperser noemen is enorm naïef, want je bepaalt altijd zélf nog wat je voor iets wilt uitgeven. Zo kun je redeneren over alles, want de prijs van sommige artikelen komt totaal niet overeen met de fabricagekosten (ik noem bijv. "sportschoenen" van 160 Euro).

Ik koop ook geen retro-games voor hoofdprijzen, maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen die het wél doen en ook niet de verkoper daarop aankijken.
Ik zeg ook niets over vraag en aanbod maar wat dat betreft wordt de vraag wel kunstmatig hoog gehouden. Dat iemand 100 euro voor een spel uitgeeft is inderdaad je eigen keuze, maar ook ik ben erachter gekomen dat de meeste spellen een bepaald bedrag helemaal niet waard zijn. Er wordt gewoon handig ingespeeld op de onwetendheid van potentiële kopers.

Dit geef ik alleen maar aan omdat ik niet wil dat anderen onnodig veel gaan uitgeven voor iets waar ze wellicht later spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
Sagat schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:23:
Mijn fitness buddy vertelde me laatst over zijn boeken club. Ze hebben een groepje mensen, waarbij iedereen 3 boeken nomineert, , iedereen gaat stemmen, en het populairste boek (of boeken) worden dan door iedereen gelezen en de volgende meet besproken. Ik geloof dat er 1x per maand of 6 weken ofzo een meet is.
'Maar Sagat, wat heeft dat met retro gaming te maken?'

Helemaal niks natuurlijk, maar als je boeken vervangt door retro games, is het misschien een leuk concept? Waarbij ik het meet begrip heel ruim neem, en het ook prima vind om het hier in het forum te bespreken :)
Op deze manier kom je misschien iets te spelen wat je niet kent of wat buiten je normale genres ligt? Ben wel nieuwsgierig of er animo is. (bij hoge intresse is het misschien zelf een eigen topic waardig, maar dat zien we vanzelf wel)
Is er iemand die dit gaat oppakken trouwens? Jij zelf Sagat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Ik was vandaag toevallig in een kringloop winkel en heb er een sega megadrive 1 met controller en sonic gekocht voor een tientje. Zo is het leuk verzamelen :)
Was me nog nooit gelukt in een kringloop dus ben wel blij. Zal nu misschien wat vaker her en der kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, ik twijfel alleen over wel of niet een new topic. :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:53:
Yup, ik twijfel alleen over wel of niet een new topic. :)
Zou het in een nieuw topic doen is overzichtelijker.

Ik wil wel meedoen mocht het eens gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
ja ik wil ook wel mee doen, maar het liefst dan wel op een beetje gangbare consoles (8 bit era en up) anders moet ik de hardware en de software aan gaan schaffen :P

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

Ik denk toch wel dat die markt een keer gaat inzakken.. vaak gaat verzamelen om het compleet krijgen van een serie, zo mooi mogelijke spullen, doosjes, handleidingen noem maar op.
En dan is het compleet.. dan staan die kasten en vitrines vol met alles wat je wilde hebben. Er komt een moment dat er dan geen interesse is meer is voor een grote groep. Het zou zomaar kunnen dat 75% van de verzamelaars vroeger of later de boel weer opruimen. Interesse is weg als iets compleet is bij een aantal. Is niet voor iedereen zo maar voor een grote groep denk ik wel.
Mensen veranderen ook, wat je nu leuk vind is over 5-10 jaar misschien wel niet meer interessant.

Natuurlijk zit ik hier in een topic met vele fans maar de "hebben, hebben, hebben" factor is hoog en wat als je het spel dan eindelijk in bezit hebt is het wat zoeken en aanschaffen betreft het bezit van de zaak is het einde van het vermaak? Toch zeker voor een deel.

Ik ben van de generatie trouwens die zijn guldens in de speelhal kwijtraakte aan donkey kong, pacman, ghost and goblins, kangaroo, gauntlet (lachen met 4 man) en flipperen. Mijn moeder speelde graag mario en kocht na de nes ook de snes. Ze heeft die nog steeds met een aantal leuke titels compleet. Omdat de spelen duur waren (129-169 gulden) kocht ze een copybox, die heb ik jaren terug verkocht voor haar trouwens.
Oh ja, het begon allemaal met pong in 78, dat speelde ik hele dagen.. waren mooie tijden en het einde van het lezen van suske en wiske :)

Moraal, als je nog hele dure titels mist en je hebt de tijd.. over een jaar of 10 cheap te koop zegt mijn glazen bol. Vraag daalt en er willen mensen vanaf tegen die tijd. Nieuwe aanwas van verzamelaars zal echt dalen, er komen andere dingen voor in de plaats.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:00:
Ik denk toch wel dat die markt een keer gaat inzakken.. vaak gaat verzamelen om het compleet krijgen van een serie, zo mooi mogelijke spullen, doosjes, handleidingen noem maar op.
En dan is het compleet.. dan staan die kasten en vitrines vol met alles wat je wilde hebben. Er komt een moment dat er dan geen interesse is meer is voor een grote groep. Het zou zomaar kunnen dat 75% van de verzamelaars vroeger of later de boel weer opruimen. Interesse is weg als iets compleet is bij een aantal. Is niet voor iedereen zo maar voor een grote groep denk ik wel.
Mensen veranderen ook, wat je nu leuk vind is over 5-10 jaar misschien wel niet meer interessant.

Natuurlijk zit ik hier in een topic met vele fans maar de "hebben, hebben, hebben" factor is hoog en wat als je het spel dan eindelijk in bezit hebt is het wat zoeken en aanschaffen betreft het bezit van de zaak is het einde van het vermaak? Toch zeker voor een deel.

Ik ben van de generatie trouwens die zijn guldens in de speelhal kwijtraakte aan donkey kong, pacman, ghost and goblins, kangaroo, gauntlet (lachen met 4 man) en flipperen. Mijn moeder speelde graag mario en kocht na de nes ook de snes. Ze heeft die nog steeds met een aantal leuke titels compleet. Omdat de spelen duur waren (129-169 gulden) kocht ze een copybox, die heb ik jaren terug verkocht voor haar trouwens.
Oh ja, het begon allemaal met pong in 78, dat speelde ik hele dagen.. waren mooie tijden en het einde van het lezen van suske en wiske :)

Moraal, als je nog hele dure titels mist en je hebt de tijd.. over een jaar of 10 cheap te koop zegt mijn glazen bol. Vraag daalt en er willen mensen vanaf tegen die tijd. Nieuwe aanwas van verzamelaars zal echt dalen, er komen andere dingen voor in de plaats.
Als je een set verzameld zoals N64 misschien maar voor de verzamelaars die voor meerdere consoles verzamelen zal dit niet zo snel gebeuren aangezien er zoveel is.

Verder zijn er ook vrij zeldzame titels die ook echt moeilijk te krijgen zijn. Sommige games komen maar eens per zoveel jaar op de markt.

En dan heb je ook nog eens neo geo.

Dat zul je niet zo gauw compleet krijgen aangezien je al gauw prijzen van 400 a 500 euro hebt en ook een hele berg spellen van 1000+ 2000+ euro.

Tenzij je echt zoveel geld zal hebben zal je iets niet zo gauw compleet krijgen.

Het is echt niet zo gemakkelijk om iets compleet te krijgen.

Sommigen zijn echt al 30 jaar bezig met het verzamelen van retrogames, bergen geld aan uit gegeven en toch niet compleet.

Vooral als je een cib verzamelaar bent.

Voor losse cardridges zie ik de prijzen nog wel dalen echter voor het cib spul zal de prijs niet al te hard omlaag gaan.
Ok guys, ik zal er wel een topic voor aanmaken, als het zover is post ik het hier. Ik ben wel vrij druk dus kan even duren ;)

10 second ninja DONE

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Sommige mensen vragen inderdaad absurde bedragen voor retro spelletjes. Als alles compleet en in zeer goede staat is dan kan ik het begrijpen dat het enige waarde heeft, Wat ik niet kan begrijpen is dat er veel geld betaald wordt voor een niet compleet, versleten spel. Het is toch geen antieke meubel! Maar ja... dit is mijn mening.

De oudere generatie die hun jeugd willen herbeleven of vroeger altijd voor de speelgoedzaak hebben staan kwijlen naar al dat moois hebben nu het geld om het te kunnen aanschaffen. Dit is ook de grootste reden van veel verzamelaars die zo starten. Daardoor stijgen de prijzen fors. Ik ben geen verzamelaar maar wel om herbeleving van de spellen graag speelt op de Sega Saturn (ja.. die had ik in 1995). Het begin van de 3d tijdperk was voor mij echt wow. Bij moderne spellen heb ik dat niet meer, het gevoel krijg ik wel terug als ik de Sega Saturn op start. Voor het 16 bit tijdperk was ik te jong om een snes te kunnen kopen (met zakgeld en klusjes doen was het lang sparen), wel altijd bij vriendjes meegekeken. Nu kan ik dat dus wel en heb er een gekocht met wat spellen. Puur voor de herbeleving van .... of wat ik toen wilde wat ik niet kon kopen. Dan komt ook de vraag hoeveel geld heb je daarvoor over? De grens ligt bij iedereen anders en bij handelaren standaard heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 10:30

Adinias

Thobbius

Ik heb laatst het verzamelen van Retro consoles weer opgepakt. Ik speel weer games op mijn SNES via mijn CRT-televisie en vind het helemaal geweldig. Ik heb ook een famicom te pakken uit Japan voor niet al te veel geld. Verder heb ik nu ook een Amerikaanse SNES te pakken. Ben zelf erg blij dat ik hiermee mijn collectie aan consoles kan vergroten en zeldzamer kan maken.

Alleen wel één vraag:

Hoe kan ik precies uitvinden of mijn CRT televisie een NTSC signaal ondersteunt? Moet ik het gewoon proberen of is er een manier om dat uit te zoeken? Ik wacht op dit moment nog op kabels die binnen moeten komen voor mijn Famicom en wil wel weten of mijn Televisie compatibel is.

Even wat info over de TV:

Het is een LG CE-21T22XL.

Er staat zelfs op dat het een Game TV is :P

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
R1kske schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:03:
Ik krijg mijn Atari 2600 niet goed aangesloten en zoek eigenlijk het volgende onderdeel, zodat ik niet zo'n switchbox hoef te gebruiken: http://www.amazon.com/Ata...ale-Adapter/dp/B0028MXOF6

Ik vraag me alleen af hoe dat in het Nederlands heet en of iemand een linkje heeft naar een goedkoop exemplaar. Die dingen lijken allemaal zo op elkaar.
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=241
goedkoop genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
nwagenaar schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:12:
[...]

Maar het is wel duidelijk dat de non S-Video aansluiting brak is qua beeldkwaliteit. Dus ik denk dat ik maar de expansion board van Kipper ga bestellen. Op deze manier krijg ik een standaard RGB aansluiting en een standaard PS2 aansluiting (kosten circa 30 euro excl. shipping geloof ik).
Die Kipper is inderdaad niet zo duur.
Echter een SX32 Pro zou echt ideaal zijn. Heb je gelijk alle Amiga aansluitingen + turbo.
Alleen behoorlijk zeldzaam tegenwoordig en prijzig... :|

Afbeeldingslocatie: http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/media/display_photos/sx32pro_1_sm.jpg

Wat heb je betaald voor die CD32?
Rond de 150?

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 14-09-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adinias schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:23:

Alleen wel één vraag:

Hoe kan ik precies uitvinden of mijn CRT televisie een NTSC signaal ondersteunt? Moet ik het gewoon proberen of is er een manier om dat uit te zoeken? Ik wacht op dit moment nog op kabels die binnen moeten komen voor mijn Famicom en wil wel weten of mijn Televisie compatibel is.

Even wat info over de TV:
Gewoon inpluggen en proberen. Beetje afhankelijk van welke aansluiting je hebt hoe je het kan zien. Met handmatig kanaal zoeken moet je kijken of je tot 60 kan komen of tot 50, met SCART kan je gewoon inpluggen, dan word het beeld zwart wit als het geen NTSC ondersteunt en kleur als dat het wel doet. :+ Heel bizar maar dat is bij zowel mijn ps1 als N64 het geval als ik ze op de verkeerde tv aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 10:30

Adinias

Thobbius

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:31:
[...]

Gewoon inpluggen en proberen. Beetje afhankelijk van welke aansluiting je hebt hoe je het kan zien. Met handmatig kanaal zoeken moet je kijken of je tot 60 kan komen of tot 50, met SCART kan je gewoon inpluggen, dan word het beeld zwart wit als het geen NTSC ondersteunt en kleur als dat het wel doet. :+ Heel bizar maar dat is bij zowel mijn ps1 als N64 het geval als ik ze op de verkeerde tv aan sluit.
Ik heb op mijn Famicom eigenlijk alleen een RF adapter, geen SCART aansluiting.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

cornfed99111 schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:16:
[...]
Die Kipper is inderdaad niet zo duur.
Echter een SX32 Pro zou echt ideaal zijn. Heb je gelijk alle Amiga aansluitingen + turbo.
Alleen behoorlijk zeldzaam tegenwoordig en prijzig... :|
Yep. Ik ga echt geen 500 euro betalen voor een expansion.... Het is dus wachten op een ACA-achtige oplossing (lees: goede prijs).
Wat heb je betaald voor die CD32?
Rond de 150?
Nee; omdat er geen joysticks bij zaten heb ik een lagere prijs kunnen afdwingen: 100 euro. De joypads zijn nieuw en via amigakit.eu gekocht (circa 7 euro p/s). De CD32 Scart kabel was ook maar iets van 5 euro oid. Enkele games heb ik via eBay gekocht en dat zijn games van onder de 10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Iemand hier ervaring met een nes en Amerikaanse nes games? Zag op het internet dat er nieuwere nes systemen (natuurlijk niet door Nintendo) zijn uitgebracht waarbij je zonder problemen EU en USA games kan spelen.

Ben mijn Zelda collectie aan het uitbreiden en wil graag deze games keer spelen (ook al heb ik ze dubbel door ze op nieuwe platformen te hebben O-) ). Niet zo gek lang geleden de twee Zelda's gekocht voor de nes inc. doos en boekje. Was een wat groter bedrag dat ik wilde uitgeven, maar wel waard

[ Voor 42% gewijzigd door vali op 14-09-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:50:
Iemand hier ervaring met een nes en Amerikaanse nes games? Zag op het internet dat er nieuwere nes systemen (natuurlijk niet door Nintendo) zijn uitgebracht waarbij je zonder problemen EU en USA games kan spelen.

Ben mijn Zelda collectie aan het uitbreiden en wil graag deze games keer spelen (ook al heb ik ze dubbel door ze op nieuwe platformen te hebben O-) ). Niet zo gek lang geleden de twee Zelda's gekocht voor de nes inc. doos en boekje. Was een wat groter bedrag dat ik wilde uitgeven, maar wel waard
Je hebt 3 keuzes hier voor:
1. Je NES van een regiomod voorzien, is heel erg makkelijk, maar je blijft wel op 50hz zitten in plaats van 60hz.
2. Een NTSC US NES importeren. De allerbeste optie, alleen idioot duur. Helemaal met verzendkosten en duanekosten.
3. Een onofficiele aftermarket NES kopen. (een famiclone) Lekker goedkoop en 60hz, maar het geluid klopt vaak van geen meter, de kleuren zijn anders, sommige games worden niet ondersteunt, en bij sommige games glitches. Eigenlijk een veredelde emulator die carts accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vali:

Om Amerikaanse Nes games op je pal Nes te spelen hoef je alleen je Nes maar regiovrij te maken.

Je hoeft maar 1 pinnetje kapot te maken binnen in.

Waarschuwing: Verkeerde pinnetje kapot maken betekent dat je hem weg kunt gooien.

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gisteren weer wat moois gevonden op de rommelmarkt.

Link: faces of evil Cdi voor 2,50
En een gb classic met 6 games waaronder zelda voor 3 euro.

Nu is bij die zelda voor de cdi het bovenkant van het doosje (crystal case) zoek dus vroeg me af of iemand nog lege cdi doosjes had het is de versie die rechtop staat ipv schuin

Ik zal binnenkort even fotos er op gooien!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:05:
@Vali:

Om Amerikaanse Nes games op je pal Nes te spelen hoef je alleen je Nes maar regiovrij te maken.

Waarschuwing: Verkeerde pinnetje kapot maken betekent dat je hem weg kunt gooien.

Heb deze zelf ook gedaan, heel goed kijken welke je moet hebben, verder heel makkelijk.

Resultaat is inderdaad meteen regiovrij en de NES heeft ineens een stuk minder problemen om de wat minder gebruikte cartridges te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:05:
@Vali:

Heb ik ook gedaan. Alleen lopen NTSC spellen wel wat langzamer. Soms is dat heel irritant.
Heb dus maar een NTSC versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

Adinias schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:37:
[...]
Ik heb op mijn Famicom eigenlijk alleen een RF adapter, geen SCART aansluiting.
Je kunt een AV mod laten doen. Dit is niet heel moeilijk. Heb ik zelf gedaan op mijn famicom.
Of direct gaan voor een NESRGB mod :D Dit heb ik in mijn NTSC NES gedaan. Inmiddels een keer of 10.
Wanneer je het over scart hebt is dit alleen de aansluit mogelijkheid. In scart zit namelijk composite/s-video en RGB. En in sommige gevallen zelfs component.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xyphoid; Vreemd, zelf heb ik dat probleem niet.

Druk je de games omlaag zodra ze in je NES zitten?

Zodra de NES 10 chip disabled is hoef je namelijk de games niet meer omlaag te drukken voordat je de powerknop indrukt, misschoen dat het daar aan ligt.

Druk trouwens helemaal geen NES games meer omlaag zodra de NES 10 chip disabled hebt.

1: De pinconnector slijt dan niet tot nauwelijks meer.

2: Games werken bijna altijd in 1 keer zonder dat je in de cartridge hoeft te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@consoles4life!

Maakt niets uit. Je blijft met het verschil van 50hz PAL tegenover 60hz NTSC zitten. De PAL NES heeft gewoon een processor die 20% langzamer is, die vervang je niet ineens door een snellere door een pinnetje door te knippen en de cart niet meer naar beneden te drukken.

Best wel veel mensen hebben hier een NTSC NES zo te lezen. Zit er ook aan te twijfelen icm een NES everdrive. Maarja, alleen al 1 importeren ben je €150,- voor kwijt met verzenden, importbelasting en de waardeloze euro.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pricewatchjunk: Dan kun je beter voor de Retron 5 gaan

http://www.nedgame.nl/tv-...onsole--grey-/6609882284/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
hebben mensen hier ervaring met de retron 5? want ik lees echt zeer gemixte dingen over het apparaat.
Misschien iemand in de buurt van limburg die er een heeft staan dat ik er eens na kan kijken?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boombes schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:52:
hebben mensen hier ervaring met de retron 5? want ik lees echt zeer gemixte dingen over het apparaat.
Misschien iemand in de buurt van limburg die er een heeft staan dat ik er eens na kan kijken?
Verschrikkelijk duur. Bagger bouw kwaliteit. En alle emulators zij gejat zonder toestemming. Het speelt niet eens games af als een famiclone, gewoon software emulators. Dan kan je nog beter een emulator op een pie 2 zetten of een jxd console kopen. Of als je toch carts wilt spelen, de originele consoles halen. Werkt altijd het beste, originele controllers, en niks duurder dan zon overpriced retron 5 ding

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:38:
[...]

Verschrikkelijk duur. Bagger bouw kwaliteit. En alle emulators zij gejat zonder toestemming. Het speelt niet eens games af als een famiclone, gewoon software emulators. Dan kan je nog beter een emulator op een pie 2 zetten of een jxd console kopen. Of als je toch carts wilt spelen, de originele consoles halen. Werkt altijd het beste, originele controllers, en niks duurder dan zon overpriced retron 5 ding
Ze zeggen dat de gameboy/GBC/GBA games wel nice zijn in HD.

Je kan er ook je save files opslaan op de retron 5 wat misschien ook wel handig kan zijn voor de oudere games.

Verder is het natuurlijk vrij gemakkelijk.

Je kan elke controller gebruiken voor oudere games, dus zeg maar een ps2 controller bij een sega megadrive game als voorbeeld.

Voor de home consoles schijnt het verder niet super nice te zijn, het beeld kwaliteit is te nep.

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 14-09-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Retron 5 is idd gewoon een dual core android dingetje die retroarch emulators draait met een eigen frontend.. enige voordeel is dat je originele cartridges en controllers kan gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cooler_King op 14-09-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Ik ben vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit want ik las dat die vergelijkbaar Is met zo'n dure converter? En dan lijkt het me de moeite wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Tja - ik overweeg de Retron 5 ook, maar de bouwkwaliteit brengt me aan het twijfelen... Vooral vanwege de hoge aanschaf. Daar koop ik toch nog 2 a 3 van de betere console games voor. Bovendien heb ik mijn mediahoek beneden inmiddels vol staan, en alle hdmi ingangen in gebruik... :X

Emulatie kan schijnbaar ook via ips patching, maar dan kun je net zo goed een pi kastje knutselen...

[ Voor 68% gewijzigd door Flozem op 14-09-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boombes schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:26:
Ik ben vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit want ik las dat die vergelijkbaar Is met zo'n dure converter? En dan lijkt het me de moeite wel waard
Juist niet. De beeld kwaliteit is belabberd. Goede upscalers kosten al snel honderden euro's, en die ga je niet terug vinden in de Retron 5. Zelfs met originele carts maakt het geen verschil omdat de rom gewoon geript word. Dus niks anders dan een rom downloaden en in een emulator draaien. Je kan beter investeren in originele hardware en dingen als component cables, av mods, en rgb opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:32:
@consoles4life!

Maakt niets uit. Je blijft met het verschil van 50hz PAL tegenover 60hz NTSC zitten. De PAL NES heeft gewoon een processor die 20% langzamer is, die vervang je niet ineens door een snellere door een pinnetje door te knippen en de cart niet meer naar beneden te drukken.
Dat wist ik dus niet, interessant.

1.789773 MHz (~559 ns per cycle) NTSC 1.662607 MHz (~601 ns per cycle) PAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
nwagenaar schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:15:
[...]

Nee; omdat er geen joysticks bij zaten heb ik een lagere prijs kunnen afdwingen: 100 euro. De joypads zijn nieuw en via amigakit.eu gekocht (circa 7 euro p/s). De CD32 Scart kabel was ook maar iets van 5 euro oid. Enkele games heb ik via eBay gekocht en dat zijn games van onder de 10 euro :)
Nette prijs.
Ik pis altijd net naast de pot of de prijs wordt te hoog voor me, haha..
Je moet ook als een havik alles in de gaten houden op Marktplaats en co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-Hl_6ETWKnSo/VIaineIbXMI/AAAAAAAAXro/uJcz8ItXN9U/s1600/sega-genesis-transformer.png

transformer-consoles! meer retro dan dat kan het niet meer zijn. Jammer genoeg kun je beter een tweedehands megadrive kopen want ze zijn best prijzig. Eerst dacht ik aan een grap zoals die goed gelukte photoshop van de Ecto-1 transformer

Afbeeldingslocatie: https://www.gbfans.com/images/fans/art/14331_1693653108.jpg
Sunset Riders zoek ik ook nog. Is niet te betalen...
Heb ik vroeger vaak gespeeld, maar dan op de Profighter X copybox.
Heb nooit een echte versie gehad.
Ah, profighter X dat waren nog eens tijden. Drie vrienden van me hadden deze ook, dat was de beste van de generatie copiers, delen jullie die ervaring ook? We hadden daarvoor een super wild card die stukken compacter was dan dat bakbeest van een profighter, maar de profighter laadde je roms wel even 2x tot 2.5x sneller in het geheugen en had meer mogelijkheden zoals die meegeleverde flashkart voor de gameboy. En vóór die super wild card hadden we weer een trage super magicom met een extern diskettestation. Die profighter kostte toen 800 guldens (??dacht ik?), we moesten er ieder geval de hele zomervakantie een lange krantenwijk voor lopen om dat te kunnen betalen, maar toch altijd voordeliger dan zeven of acht losse spelen van 149,- hfl. In the old days dagdroomden we allemaal om het moment dat je alle bestaande roms op je computer kon spelen en de hele gamescatalogus op je vaste schijf kon opslaan...dat het later mogelijk zou worden kon je je in die tijd nooit voorstellen. Toch vreemd dat de toekomst er heel anders zou gaan uitzien als we toen hadden gedacht. Wie toen al meer dan twintig spellen had of vijf consoles was iemand met weinig sociale contacten of had hele rijke ouders. Met een sega game gear wilde je niet over straat lopen. Mag dan evenals de atari lynx kleur hebben, maar dan kon niemand in onze tijd een mallemoer schelen. Het ging ons erom dat het zo klein mogelijk was en in je zak pastte en dat de batterijen wat langer meegingen. Dat er dik twintig jaar later een hele verzamelkoorts is uitgebroken om alles maar te hebben wat je kunt krijgen, ja weet je, daar kan ik eigenlijk nog steeds niet met mijn hoofd bij. Slechte spellen zoals Shaq Fu en Rise of the Robots sloeg je stuk met een hamer, als je toen zou denken dat je het voor 100 hfl mocht terugkopen hadden we je voor gek verklaard. Zouden die copiers eigenlijk nog netzoveel waard zijn als al die consoles? Ik had later ook nog een Z64 voor de N64, werkte op zipdrive discs, waarvan ze toch de verbeelding hadden dat het de uitvinding van de eeuw was. Een maat van mij had een DoctorV64, maar dat was een gigantisch bakbeest. Een copier voor de megadrive heb ik nooit kunnen vinden, toch kende ik nog wel een verre vriend die er een had!
Afbeeldingslocatie: https://i.warosu.org/data/vr/img/0015/32/1397077443721.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Jarwo op 15-09-2015 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Je gaat toch geen Retron 5 kopen als je net zo goed een HTPC met emulators onder je tv kan neerzetten?
Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.