Vaak heb ik het idee dat mensen ook geen benul van de waarde hebben maar het gewoon voor de collectie willen hebben. Kwam een maand geleden op een redelijk bekend forum een onderwerp tegen van iemand die een complete Panasonic Q wilde verkopen met van alles er op en er aan en games. Stuk of 7 reacties van rond de €30,- á €40,-. En dan helemaal pissig worden dat hij daar niet serieus op in ging. 1x nog geen 4 minuten googelen en ff op ebay kijken en je weet al wat die dingen compleet waard zijn. Maar nee, interessant voor de collectie en te bedonderd om gewoon even de prijs te zoeken om een normaal bod te doen.
Dat is de basis van onderhandelen lijkt meMizgala28 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:14:
Zelf plaats ik vaak dingen hoger qua prijs dan wat ik zelf voor wil, bieden werkt niet voor mij dus als ik bijvoorbeeld 10 euro voor iets wil dan vraag ik 15, mensen bieden dan vaak 10 omdat het lager is maar ik krijg wat ik wil ervoor, plaats ik het voor €10 echter dan gaan ze ook daaronder...
Ik zie echter te vaak mensen die iets neerzetten voor b.v. 25 euro (wat de normale marktprijs is) en dan stuur je ze een mail dat je interesse hebt. En dan krijg je terug dat je het voor 40 euro wel op mag komen halen
Of mensen die zien dat een spel bij de Gamemania 29 euro kost, waardoor ze het spel voor 28 euro wel weg willen doen. Dat alles terwijl de prijs op MP dan vaak 15 euro of minder is....
Ja, hallo!!Mizgala28 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:14:
Waar ik de grootste hekel aan heb en het heel vaak meemaak de laatste maanden zijn mensen die netjes via mail dingen vragen en afspreken en dan de dag daarna niet komen opdagen en zelfs durven zeggen dat wat ik verloop te duur is (want complete Chrono Trigger in doos is inderdaad "duur" als ik maar 70 euro vraag...)
Eerst even contact met mij opnemen als je dit soort dingen voor die prijs verkoopt, hè!
Heb die van mij vorig jaar voor bijna 4 keer dat bedrag gekocht...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
250 voor chrono trigger?!
Iets anders, toevallig niemand die zijn everdrive (snes/md) wegdoet? Of waar kan ik die het goedkoopst vinden?
Ervaringen met everdrives ook altijd welkom...
Iets anders, toevallig niemand die zijn everdrive (snes/md) wegdoet? Of waar kan ik die het goedkoopst vinden?
[ Voor 76% gewijzigd door Bruiser op 23-10-2015 18:09 ]
Mee eens chrono trigger voor de snes
Ik zou er zelf ook 200 euro voor over hebben mits in mooie staat en met de posters aangezien het niet te doen is om het voor een leuke prijs te vinden.
Voor 70 euro is het een schijntje tenzij je het over chorno trigger voor de ds hebt.
Ik zou er zelf ook 200 euro voor over hebben mits in mooie staat en met de posters aangezien het niet te doen is om het voor een leuke prijs te vinden.
Voor 70 euro is het een schijntje tenzij je het over chorno trigger voor de ds hebt.
Ja, dan liever mensen die doen als hun neus bloedt en laag bieden in de hoop dat de verkoper wat onwetender is. Maar dan niet gaan miepen als ze je doorhebben..Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:22:
Vaak heb ik het idee dat mensen ook geen benul van de waarde hebben maar het gewoon voor de collectie willen hebben. Kwam een maand geleden op een redelijk bekend forum een onderwerp tegen van iemand die een complete Panasonic Q wilde verkopen met van alles er op en er aan en games. Stuk of 7 reacties van rond de €30,- á €40,-. En dan helemaal pissig worden dat hij daar niet serieus op in ging. 1x nog geen 4 minuten googelen en ff op ebay kijken en je weet al wat die dingen compleet waard zijn. Maar nee, interessant voor de collectie en te bedonderd om gewoon even de prijs te zoeken om een normaal bod te doen.
Had het van de week met een apparaat op MP. Te koop gezet voor 175. Reactie van iemand die hem voor dat bedrag wilde overnemen (wilde er zelf minimaal 150 voor en dat is het ook gewoon waard). Ad. op gereserveerd gezet, had het geld keurig binnen en ding verstuurd. Komt er een andere dodo die reageert op die ad (die nog op gereserveerd stond) met "ik bied 50 Euro". Beleefd teruggemaild dat de ad. op reservering staat met een reden, en dat ik de vraagprijs gekregen heb, en dat ik zijn bod sowieso totaal niet realistisch vind.
Als reactie: "Daar verschillen de meningen over.
Oude meuk is oude meuk.
Maar bedankt voor je bericht.
Vriendelijke groet,"
Oude meuk is oude meuk. Een zin die nergens over gaat, want ook oude meuk heeft (rest)waarde. Welke ook nog blijkbaar in trek was. Zucht.

Dat is meer een algemeen Marktplaats fenomeen dan een Spelcomputer fenomeen.
Trouwens:
200 euro voor Chrono Trigger
90 euro voor Mega Man X
Jullie zijn gestoord.
Trouwens:
200 euro voor Chrono Trigger
90 euro voor Mega Man X
Jullie zijn gestoord.
Betreffende Chrono Trigger, het was een complete SNES variant in goede staat, die in mint conditie heb ik thuis liggen (is overigens enkele jaren oud, mijn vriendin kocht het toen bij Nedgame voor 30 euro in de tijden dat retro games nog normale prijzen hadden...).
De Chrono Trigger die ik verkocht was begin dit jaar verkocht, ik kocht deze in 2014 op de Koningsdagmarkt voor 20 euro...
Overigens, 200 euro voor Chrono Trigger betalen op MP terwijl zelfs Nedgame die compleet voor 175 verkocht ontgaat mij een beetje.
De Chrono Trigger die ik verkocht was begin dit jaar verkocht, ik kocht deze in 2014 op de Koningsdagmarkt voor 20 euro...
Overigens, 200 euro voor Chrono Trigger betalen op MP terwijl zelfs Nedgame die compleet voor 175 verkocht ontgaat mij een beetje.
Lijkt me sterk dat nedgame chorno trigger nu voor 175 euro verkoopt zou eerder voor 300+ verwachten daar.Mizgala28 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:46:
Betreffende Chrono Trigger, het was een complete SNES variant in goede staat, die in mint conditie heb ik thuis liggen (is overigens enkele jaren oud, mijn vriendin kocht het toen bij Nedgame voor 30 euro in de tijden dat retro games nog normale prijzen hadden...).
Als dat echt zo is compleet daar dan zou ik hem waarschijnlijk kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 23-10-2015 21:52 ]
Overigens kun je meer met een SD2SNES, maar het prijsverschil is wel fors..Bruiser schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:06:
250 voor chrono trigger?!
Voordeel van de SD2SNES is dat hij open source is en als ik het goed lees is/was het plan ook om Super FX ondersteuning toe te voegen (en natuurlijk kan iemand anders dat later ook nog doen).
Interessant
En als ik het goed begrijp is die sd2snes een europees product?
Maar hoelang staat die ondersteuning voor de FX chip al "in de planning"?
Maar hoelang staat die ondersteuning voor de FX chip al "in de planning"?
Ik heb zowel flashcards als een Retron5 (roms via hack/patch) overwogen. Maar in beide gevallen blijft het in feite gewoon emulatie middels roms. Dan kun je beter een fatsoenlijke controller aan je pc hangen. Bijkomend voordeel is dat je meestal direct fatsoenlijk kunt upscalen vanuit de emulator.danielkraak schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:34:
[...]
Overigens kun je meer met een SD2SNES, maar het prijsverschil is wel fors..
Voordeel van de SD2SNES is dat hij open source is en als ik het goed lees is/was het plan ook om Super FX ondersteuning toe te voegen (en natuurlijk kan iemand anders dat later ook nog doen).
Ik speel momenteel Castlevania Symphony of the Night op mijn pc.... Enige PSX game die ik wil spelen, en om daar een console voor te kopen en de game te zoeken voor een fatsoenlijke prijs... Ziet er na upscaling best gelikt uit zonder slowdowns (i7 3700k).
[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 24-10-2015 09:08 ]
Met een flashcard speel je toch op de originele hardware, dan is het toch geen emulatie... Of Earthbound nu op een dure, originele Nintendo cart staat of op een geheugenkaart_in_een_adapter maakt toch geen verschil...
Everdrive is Europees, Krikzz de maker woont in Oekraine. Sd2snes is een open source project, dus in principe kan iedereen de PCBs fabriceren en de componenten erop solderen en hem verkopen. Nadeel is wel, dat als de PCB verandert je misschien niet meer mee kunt doen met updates, maar ik verwacht dat dat wel mee zal vallen.Bruiser schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:59:
Interessant
Volgens mij al jaren en misschien gaat het dus nooit gebeuren. Wellicht is die SD2SNES met name interessant als je homebrew voor je SNES maakt/een gigantische SNES freak bent.Maar hoelang staat die ondersteuning voor de FX chip al "in de planning"?
Ik verwacht dat de Everdrive ook gewoon prima zal zijn en die paar spellen die de Super FX chip gebruiken kun je dan gewoon kopen. Wellicht nog wel even een review opzoeken van beide, zodat je zeker weet dat je geen grote dingen mist als je de Everdrive koopt.
Nja, Nintendo 64 emulatie is momenteel erg slecht, dus dat schiet niet zo op.Ik heb zowel flashcards als een Retron5 (roms via hack/patch) overwogen. Maar in beide gevallen blijft het in feite gewoon emulatie middels roms. Dan kun je beter een fatsoenlijke controller aan je pc hangen. Bijkomend voordeel is dat je meestal direct fatsoenlijk kunt upscalen vanuit de emulator.
[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 24-10-2015 11:15 ]
Ik zag footage van waverace op een pie en dat zag er speelbaar uit? Misschien is testen op mijn eigen bescheiden pctje
sowieso geen groot n64 fan.
Vwb neo geo cd. Tuurlijk het apparaat heeft een groot aantal games en dus variatie maar veel van de toppers zijn fighting games. Juist daar wil je niet veel laadtijd hebben. (Looking at you sf alpha 1 op ps1). Verder vraag ik me af of je alle cart games ook op cd kan krijgen en wat er anders is, hierom zelf nooit aangedurft voor de cd versie te gaan back in the day. En ook nu zou ik het niet graag kopen.
Om op te spelen that is, als verzamel object zeker cool.
Vwb neo geo cd. Tuurlijk het apparaat heeft een groot aantal games en dus variatie maar veel van de toppers zijn fighting games. Juist daar wil je niet veel laadtijd hebben. (Looking at you sf alpha 1 op ps1). Verder vraag ik me af of je alle cart games ook op cd kan krijgen en wat er anders is, hierom zelf nooit aangedurft voor de cd versie te gaan back in the day. En ook nu zou ik het niet graag kopen.
10 second ninja DONE
Uiteraard, maar qua gameplay is dit wel bijna altijd zo, Het origineel is meer voor nostalgie en verzamelaars, met flash cards als de everdrive etc krijg je hetzelfde effect en soms zelfs beter dan het origineel.Bruiser schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:03:
Met een flashcard speel je toch op de originele hardware, dan is het toch geen emulatie... Of Earthbound nu op een dure, originele Nintendo cart staat of op een geheugenkaart_in_een_adapter maakt toch geen verschil...
bah - doublepost
[ Voor 98% gewijzigd door Flozem op 24-10-2015 12:05 ]
Laat ik het dan voor de wijsneuzen hier wat duidelijker formuleren: In beide gevallen staat het spel niet op de oorspronkelijke media en gebruik je in feite roms.Bruiser schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:03:
Dat het werkt is leuk, maar ga niet met droge ogen beweren dat het hetzelfde is als het origineel.
Dat flashcartridges vaak (niet altijd) dezelfde ervaring geven op de originele hardware klopt. Maar datzelfde kan gezegd worden voor emulatie op de pc, welke tot aan PS/2 gewoon goed werkt.
Beide een imitatie / nabootsing / emulatie van "the real thing".
Overigens werkte N64 al zeker meer dan 6 jaar geleden al goed op mijn toenmalige pc. Ik heb gewoon Majora's Mask en Ocarina of Time kunnen spelen destijds. Dus die opmerking snap ik even niet. Hoewel de keuze voor N64 emulatie wel erg beperkt is, net als mijn liefde voor het N64 systeem...danielkraak schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:13:
[...]
Nja, Nintendo 64 emulatie is momenteel erg slecht, dus dat schiet niet zo op.
[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 24-10-2015 12:10 ]
Verwijderd
Nee, niet alle Neo Geo spellen op cart zijn ook op CD uitgebracht. Andersom geldt dat nog meer trouwens: heel veel spellen zijn alleen op CD uitgebracht. Ik wil bijvoorbeeld heel graag Blazing Star en de Sonic Wings games spelen, maar die zijn onbetaalbaar op cart. En Blazing Star is ook alleen op cart uitgebracht, dus dat is helemaal balen. Dan wordt het al snel aantrekkelijk om een consolized MVS te bouwen dus, alleen moet ik dan even goed uitzoeken hoe dat werkt. Iedereen bedankt voor alle adviezen over Neo Geo trouwens!Sagat schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:36:
Ik zag footage van waverace op een pie en dat zag er speelbaar uit? Misschien is testen op mijn eigen bescheiden pctjesowieso geen groot n64 fan.
Wat Chrono Trigger betreft: ik heb lange tijd gezocht naar een betaalbaar exemplaar, bij voorkeur compleet. Door een rare samenloop van omstandigheden heb ik er sinds een paar weken nu ineens 3 (2 compleet en 1 alleen cassette)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 12:49 ]
Trust me, een MVS board met supergun is in feite de goedkoopste MVS oplossing. Ja, een goede CMVS kan er zeer goed uitzien, maar deze kosten aanzienlijk veel geld (imho, te veel geld). Zeker als je nagaat dat je onder de 100 euro een single slot MVS board en supergun kan kopen.
Ik heb uiteindelijk mijn CMVS verkocht simpelweg omdat mijn Supergun configuratie een stuk flexibeler is. Met mijn Supergun board kan ik mijn MVS, mijn Pirate Pandora 3 of mijn Atomiswave aansluiten
Ik heb uiteindelijk mijn CMVS verkocht simpelweg omdat mijn Supergun configuratie een stuk flexibeler is. Met mijn Supergun board kan ik mijn MVS, mijn Pirate Pandora 3 of mijn Atomiswave aansluiten
Vandaag toch een beetje gelezen over de ng cd. Er was dus ook een jap versie met een dual ipv single speed cd drive. Dat scheelt al natuurlijk. Op mijn staurn (ook met dual speed cd rom, waar ps1 ook single was...toch?)heel veel sf alpha 2gespeeld. (Uiteraardnog steeds niet te vergelijken met cart games, al hoewel juist de snes versie ook load issues had dacht ik
) maar prima te doen. Ik ga ook is googlen wat een supergun nou precies is.
10 second ninja DONE
Zijn er nog mensen die morgen naar de retro gamebeurs in Tilburg gaan?
Ik ga waarschijnlijk wel met een paar vrienden, altijd leuk om een retro gamebeurs te bezoeken 😀.
Ik ga waarschijnlijk wel met een paar vrienden, altijd leuk om een retro gamebeurs te bezoeken 😀.
Ik heb hem vorig jaar gekocht. Mint met het seal aan één kant open zodat het spel er uit kan. Met posters en alle boekjes.Mizgala28 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:46:
Dit was de goedkoopste die ik op dat moment kon vinden. En voor dit spel had ik het er voor over. Dit was namelijk een van de spellen die ik vroeger vaak speelde (had bijna alle eindes gehaald). Alleen was het op de copybox, dus had nooit een eigen versie.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Chronotrigger heb ik ook, jammer genoeg alleen cart only.
Eerste instantie laten liggen bij de kringloop voor drie euro. Later toch nog terug gegaan en hij lag er nog.
Wat een vette game is dat zeg wow!
De muziek ook
Eerste instantie laten liggen bij de kringloop voor drie euro. Later toch nog terug gegaan en hij lag er nog.
Wat een vette game is dat zeg wow!
De muziek ook
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Dit weekend op de retro-gamebeurs in Tilburg een mooie home-brew Vectrex cart gekocht, blijkt thuis mijn Vectrex te zijn overleden. Vroeger had ie nog wel eens opstartproblemen (aanzetten, ff wachten, dan sprong ie wel aan), nu doet ie helemaal niks. Als de draaischakelaar aan laat staan en met de stekker aanzet, dan hoor ik een licht tikje, meer niet. Wat zijn de usual suspects om te controleren? Lekke condensatoren? Alle hulp is welkom
.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Net even opgehaald voor slechts 50 euro

Mét ducktales 2 en kirby... nice!
Vraagje voor de kenners (voor mij is het al té lang geleden). Ik heb hier nog 2 oude boxed xbox'en staan, beide met een xecuter chip erin en een oude xbmc erop. Zijn deze toestellen tegenwoordig nog populair? Wat kan ik er nog mee?
Vraagje voor de kenners (voor mij is het al té lang geleden). Ik heb hier nog 2 oude boxed xbox'en staan, beide met een xecuter chip erin en een oude xbmc erop. Zijn deze toestellen tegenwoordig nog populair? Wat kan ik er nog mee?
[ Voor 78% gewijzigd door Bruiser op 25-10-2015 19:25 ]
Ik vond het ook heel nice iddBruiser schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:21:
Kirby mag weer op zoek naar een ander baasje, die heb ik al CIB.
De Ducktales, en zeker nummertje 2 komen mooi in de collectie terecht
De 'oude' xbox brengt helaas niet heel erg veel op. Zijn nog steeds goede consoles, maar nog wat te jong denk ik.
Iemand bood mij 50 euro aan per console, voor boxed en mint consoles (één crystal en één gewone zwarte) met een goede mod erin toch wat weinig naar mijn zin...
Net even gegoogled, eigenlijk enkel nog nuttig als (krachtige) emulaor. Mss dan toch ooit maar eens proberen... (Voorlopig staan ze niet in de weg op zolder
)
Net even gegoogled, eigenlijk enkel nog nuttig als (krachtige) emulaor. Mss dan toch ooit maar eens proberen... (Voorlopig staan ze niet in de weg op zolder
[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 25-10-2015 20:18 ]
Nice. Allemaal gewilde spellen (van Tiny Toons weet ik het niet). Alleen Ducktales 2 is al €50 waard (niet dat ik dat er voor zou betalen).MartijnAbel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:53:
Net even opgehaald voor slechts 50 euro![]()
[afbeelding]
Vandaag Metal Gear voor de NES opgehaald voor €22. Toen ik hem bekeek, zat er allemaal goor spul op (honig of gesmolten snoep of zo). Niet dat ze dat even er af halen of zo. Hoe het er in de eerste plaats al op komt...

Als iemand het boekje en/of doosje er van verkoopt, hoor ik het graag.
[ Voor 37% gewijzigd door Xyphoid op 25-10-2015 20:27 ]
idd, toen ik het bod deed, was ik blij verrast dat hij het accepteerdeXyphoid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:22:
[...]
Nice. Allemaal gewilde spellen (van Tiny Toons weet ik het niet). Alleen Ducktales 2 is al €50 waard (niet dat ik dat er voor zou betalen).
Vandaag Metal Gear voor de NES opgehaald voor €22. Toen ik hem bekeek, zat er allemaal goor spul op (honig of gesmolten snoep of zo). Niet dat ze dat even er af halen of zo. Hoe het er in de eerste plaats al op komt...Gelukkig kon het er met water af. Wilde eigenlijk €20 geven, maar aangezien het er af gehaald kon worden, heb ik niets gezegd.
Hij was al lang blij dat hij er vanaf was en vond het leuk om te horen dat het een goed thuis kreeg.
De NES heeft ook alweer een nieuw thuis, deze gaat voor 2 tientjes naar een kameraad van me om zijn 72 pins connector te vervangen en wat onderdelen voor een controller om die weer tot leven te wekken.
Zo houden we het goede spul in stand
Waarom zou je uit deze nes console enkel de 72 pin connector eruit halen om een nes te vervangen waarbij deze versleten is?MartijnAbel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:55:
[...]
idd, toen ik het bod deed, was ik blij verrast dat hij het accepteerde
Hij was al lang blij dat hij er vanaf was en vond het leuk om te horen dat het een goed thuis kreeg.
De NES heeft ook alweer een nieuw thuis, deze gaat voor 2 tientjes naar een kameraad van me om zijn 72 pins connector te vervangen en wat onderdelen voor een controller om die weer tot leven te wekken.
Zo houden we het goede spul in stand
Als ik de console zo zie kan je hem net zo goed helemaal vervangen tenzij de andere console helemaal niet vergeeld is etc.
Ik zeg maar waarom een goede staat nes console voor onderdelen gebruiken als de console die de onderdelen krijgt in een mindere staat is wat voor mij niet echt logisch klinkt.
Omdat helaas deze nes die ik aangeschaft heb een aantal beschadigingen heeft. 1 daarvan is een brandplek op het klepje aan de voorzijde en een zwarte veeg van iets aan de bovenzijde wat er niet af wil. Helaas, want hij is aan de bovenzijde nog heel mooi grijs ipv geel.gast7 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:55:
[...]
Waarom zou je uit deze nes console enkel de 72 pin connector eruit halen om een nes te vervangen waarbij deze versleten is?
Als ik de console zo zie kan je hem net zo goed helemaal vervangen tenzij de andere console helemaal niet vergeeld is etc.
Ik zeg maar waarom een goede staat nes console voor onderdelen gebruiken als de console die de onderdelen krijgt in een mindere staat is wat voor mij niet echt logisch klinkt.
Dus nu dan liever gebruiken om van 2, 1 hele nette te maken.
Populair, nee. Waardevol, nee. Wel érg prettige producten om gewoon iets meer mee te doen. Emulatoren draai ik er ook op (net als PSP) om te kijken of ik een spel leuk genoeg vind om alsnog op cart/CD aan te schaffen. Met XBMC en 720p nog grappig ook.Bruiser schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:21:
Ondergewaardeerd, de Xbox. Heb destijds het ding bij launch gekocht met Sega GT 2002 en Jet Set Radio en bij launch Splinter Cell. Geweldig ding. Log, maar geweldig. Nu moet ik bekennen dat ik deze destijds weer geruild heb voor een Cube puur voor Resident Evil, maar dan nog. Als Tweaker/Retro-gamer gewoon een prachtig apparaat.
De Xbox vind ik ook heerlijk om mee te spelen en te modden. Laatst nog een SATA disk erin gezet met een IDE/SATA converter. Nu heb ik een 160GB Xbox met 3 controllers als emulator doos en het heeft mij in totaal ongeveer EUR 12 gekost; EUR 10 voor de xbox met controllers en 3 games, 1 euro voor het spul dat ik nodig had voor de mod en 1 euro voor een IDE/SATA converter (dacht ik). De HDD had ik nog. Oh ja, ook nog ongeveer EUR 5 voor een Component kabel.
Lage waarde, hoge fun
Lage waarde, hoge fun
Emulatie van de N64 is hit & miss, veel spellen werken niet goed op verschillende emulators. Dat heeft volgens mij te maken met dat een deel van de hardware die in de console had moeten zitten in de carts zelf verwerkt is. Bovendien hebben ze de RGB niet afgemaakt (werd blijkbaar te duur). Kortom, vrijwel elk spel heeft een andere configuratie nodig om optimaal te werken.Flozem schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
[...]
Overigens werkte N64 al zeker meer dan 6 jaar geleden al goed op mijn toenmalige pc. Ik heb gewoon Majora's Mask en Ocarina of Time kunnen spelen destijds. Dus die opmerking snap ik even niet. Hoewel de keuze voor N64 emulatie wel erg beperkt is, net als mijn liefde voor het N64 systeem...
Inderdaad nog een vrij mooie kleur, maar inderdaad ik kan de overige beschadigingen niet zien op de foto dus ja dan zou ik hem ook wel gebruiken voor onderdelen.MartijnAbel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:58:
[...]
Omdat helaas deze nes die ik aangeschaft heb een aantal beschadigingen heeft. 1 daarvan is een brandplek op het klepje aan de voorzijde en een zwarte veeg van iets aan de bovenzijde wat er niet af wil. Helaas, want hij is aan de bovenzijde nog heel mooi grijs ipv geel.
Dus nu dan liever gebruiken om van 2, 1 hele nette te maken.
Het heeft niks met de cartridges te maken. Die hebben allemaal gewoon normale ROMs en volgens mij zijn er amper/geen spellen met extra hardware in de cartridges.Vincent Dave schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:55:
[...]
Emulatie van de N64 is hit & miss, veel spellen werken niet goed op verschillende emulators. Dat heeft volgens mij te maken met dat een deel van de hardware die in de console had moeten zitten in de carts zelf verwerkt is. Bovendien hebben ze de RGB niet afgemaakt (werd blijkbaar te duur). Kortom, vrijwel elk spel heeft een andere configuratie nodig om optimaal te werken.
Het heeft met name met de ingewikkeldheid van de graphics processor te maken. Daar komt ook nog bovenop dat zelfs huidige hardware niet snel genoeg is om low level emulatie van de Nintendo 64 te doen (wellicht wel met voldoende optimalisaties). CEN64 is bijvoorbeeld een poging om low level emulatie van de N64 mogelijk te maken:
Let ook even op de graphics. Zo ziet een Nintendo 64 spel eruit.
Mocht je niet geweest zijn, hier mijn reportagevideoTheReaLDeViL666 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:57:
Zijn er nog mensen die morgen naar de retro gamebeurs in Tilburg gaan?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q6zZTkha0eM]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Is Metal Gear cart-only zoveel waard?Xyphoid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:22:
[...]
Nice. Allemaal gewilde spellen (van Tiny Toons weet ik het niet). Alleen Ducktales 2 is al €50 waard (niet dat ik dat er voor zou betalen).
Vandaag Metal Gear voor de NES opgehaald voor €22. Toen ik hem bekeek, zat er allemaal goor spul op (honig of gesmolten snoep of zo). Niet dat ze dat even er af halen of zo. Hoe het er in de eerste plaats al op komt...Gelukkig kon het er met water af. Wilde eigenlijk €20 geven, maar aangezien het er af gehaald kon worden, heb ik niets gezegd.
Ik heb um zelf compleet en in goede kwaliteit liggen met nagenoeg nieuwe kaart/map.
Niet dat ik het verkoop, maar wat had je daarvoor gegeven?
Los is ie misschien iets minder, maar kan hem nergens voor minder vinden. En ach, ik heb Twin Snakes voor €40 kunnen vinden.Aero schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:13:
[...]
Is Metal Gear cart-only zoveel waard?
Ik heb um zelf compleet en in goede kwaliteit liggen met nagenoeg nieuwe kaart/map.
Niet dat ik het verkoop, maar wat had je daarvoor gegeven?
Voor een NES Metal Gear CIB zou ik misschien rond de €50 betalen. Maar ze zijn CIB weinig in de aanbieding, dus degene die er aangeboden worden, zijn echt helemaal verragd en veel te duur.
Leuk item! Humor en kijkt gemakkelijk weg. Dutch game chasersRicepuppet schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:08:
[...]
Mocht je niet geweest zijn, hier mijn reportagevideo
[video]
Met baard, maar zonder BillyHenkje.doc schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 06:07:
[...]
Leuk item! Humor en kijkt gemakkelijk weg. Dutch game chasers
Jammer dat het geluid soms was slecht is.
Hij heeft inderdaad nog een side-kick nodig.Xyphoid schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:00:
[...]
Met baard, maar zonder Billy
Jammer dat het geluid soms was slecht is.
Lolz, de side kick ben ik. Kijk maar naar de rest van de video's op het kanaalVincent Dave schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:10:
[...]
Hij heeft inderdaad nog een side-kick nodig.
Alleen ik ben de enige persoon die kan filmen/monteren/produceren, dus met dit soort evenementen sta ik er altijd achter in plaats van voor.
edit: hier gewoon wat van de andere filmpjes
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kagTAwfUNtI]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9L6Gb0q3KSA]
[ Voor 81% gewijzigd door Ricepuppet op 27-10-2015 16:50 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Hallo allemaal,
Nog niet heel lang geleden heb ik een post gemaakt over mijn Famicom's die ik heb gekocht en geïmporteerd uit Japan.
Ik zit er nu alleen met één probleem mee: Hoe krijg ik er beeld op?
Ik heb nou toevallig een Europese RF-adapter gekocht en bedacht me achteraf dat deze het waarschijnlijk niet ging doen. Hierom vroeg ik mij af of ik een Amerikaanse of een Japanse RF-adapter moet kopen en wat voor een TV/Recorder ik hiervoor moet hebben. Gaat het ook gewoon werken op een schotelantenne ontvanger?
Qua stroom snap ik nu hoe ik een Famicom moet aansluiten, maar het RF-adapter gedeelte is nogal ingewikkeld voor mij. Zou iemand mij hiermee een beetje op weg kunnen helpen?
Nog niet heel lang geleden heb ik een post gemaakt over mijn Famicom's die ik heb gekocht en geïmporteerd uit Japan.
Ik heb nou toevallig een Europese RF-adapter gekocht en bedacht me achteraf dat deze het waarschijnlijk niet ging doen. Hierom vroeg ik mij af of ik een Amerikaanse of een Japanse RF-adapter moet kopen en wat voor een TV/Recorder ik hiervoor moet hebben. Gaat het ook gewoon werken op een schotelantenne ontvanger?
Qua stroom snap ik nu hoe ik een Famicom moet aansluiten, maar het RF-adapter gedeelte is nogal ingewikkeld voor mij. Zou iemand mij hiermee een beetje op weg kunnen helpen?
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
Tv laten zoeken naar het juiste kanaal als je via rf werkt.
Het probleem is dat ik een PAL RF adapter gebruik en een PAL TV. Ik geloof niet dat dat gaat werken, maar daarom vraag ik mij af welke NTSC adapter ik nodig heb: De originele Japanse of de Amerikaanse?Bruiser schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:46:
Tv laten zoeken naar het juiste kanaal als je via rf werkt.
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."
Iemand die zogenaamd een zeldzame Duck Hunt Pal-A geseald verkoopt (zogenaamd, een stickertje is geen seal).
Ruim 200 euro, volgens mij is die man gek, dat spel is zo common als de pest of mis ik nu een punt?
Wel een andere goede deal gehaald, complete Ocarina of Time voor 10 euro
Ruim 200 euro, volgens mij is die man gek, dat spel is zo common als de pest of mis ik nu een punt?
[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 27-10-2015 20:01 ]
Ik zag em idd staan... Volgens mij kan elke gek wel die sticker plakken. Kan ik ook wel bij mijn kirby cib doenMizgala28 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:59:
Iemand die zogenaamd een zeldzame Duck Hunt Pal-A geseald verkoopt (zogenaamd, een stickertje is geen seal).
Niet de zeldzaamste game maar dit is wel de losse duck hunt cart zonder mario bros dus zo common is deze variant niet. De losse duckhunt cart kom je niet tegen in de gewone nes lotjes.Mizgala28 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:59:
Tevens compleet in doos vrij uncommon aangezien de meeste mensen deze game uit de set hebben en niet als losse game.
cib is deze game gewoonlijk zo'n 40 euro waard.
Sealed kan het alle kanten uiteraard mits in heel mooie staat.
Sommige nes games kwamen alleen sticker sealed, dus ja, een stickertje kan de enige seal zijn soms.Mizgala28 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:59:
En als je ff denkt een stickertje erop te plakken, dat zie je zo.
Japanse RF op je europese tv gaat niet werken. Hoogstens krijg je zwart wit beeld zonder geluid. Een andere RF-adapter gaat daarbij niet helpen. Je zal tulp aansluitingen op je famicom moeten maken voor beeld en geluid.Adinias schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:43:
Hallo allemaal,
Ik hoop dat je niet een europese NES stroom adapter op je famicom hebt gebruikt want dan is hij kapot.Qua stroom snap ik nu hoe ik een Famicom moet aansluiten, maar het RF-adapter gedeelte is nogal ingewikkeld voor mij. Zou iemand mij hiermee een beetje op weg kunnen helpen?
A/V kabel is idd een pak handiger.
[ Voor 81% gewijzigd door Bruiser op 28-10-2015 07:38 ]
Dat weet ik, daar heb ik een topic over gelezen.paulb_nl schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:51:
[...]
Japanse RF op je europese tv gaat niet werken. Hoogstens krijg je zwart wit beeld zonder geluid. Een andere RF-adapter gaat daarbij niet helpen. Je zal tulp aansluitingen op je famicom moeten maken voor beeld en geluid.
[...]
Ik hoop dat je niet een europese NES stroom adapter op je famicom hebt gebruikt want dan is hij kapot.
Maar gaat de Famicom ook niet werken op een videobandrecorder?
Dat bevalt mij ook enorm aan het ding. Heb nog gekeken of er makkelijk een Tualatin P3 in kon, maar dat is alles behalve makkelijk; net als meer RAM. Dat had anders nog wel leuk geweest.LoCuTuS2000 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:26:
De Xbox vind ik ook heerlijk om mee te spelen en te modden. Laatst nog een SATA disk erin gezet met een IDE/SATA converter. Nu heb ik een 160GB Xbox met 3 controllers als emulator doos en het heeft mij in totaal ongeveer EUR 12 gekost; EUR 10 voor de xbox met controllers en 3 games, 1 euro voor het spul dat ik nodig had voor de mod en 1 euro voor een IDE/SATA converter (dacht ik). De HDD had ik nog. Oh ja, ook nog ongeveer EUR 5 voor een Component kabel.
Lage waarde, hoge fun
Dat had ik ook gezien, zeer complex leek dat. Ook zou ik er wel hdmi in willen bouwen, met een component converter.Exorcist schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:00:
[...]
Dat bevalt mij ook enorm aan het ding. Heb nog gekeken of er makkelijk een Tualatin P3 in kon, maar dat is alles behalve makkelijk; net als meer RAM. Dat had anders nog wel leuk geweest.
Is het mogelijk om een Japans NTSC spel op een PAL PS2 slim te spelen zonder mod chips? Of moet ik een Japanse PS2 kopen?
Ik heb misschien nog een Swapmagic cd liggen. Had gelezen dat dat ook werkt.
Wil het even weten voordat ik het spel koop.
Verwijderd
Swapmagic of softmod maken de console niet regio vrij. Dat kan alleen een mod chip helaas.
Over de famicom, je zult de composite mod moeten uitvoeren. Dit is geen moeilijke mod.Adinias schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:58:
[...]
Dat weet ik, daar heb ik een topic over gelezen.
Maar gaat de Famicom ook niet werken op een videobandrecorder?
Ik zou het zelf voor je kunnen doen. Je kunt natuurlijk ook meteen voor een nesrgb gaan
Er zijn wegen met een normale memory card, meer ga ik er niet over zeggen ivm met de policy.Xyphoid schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:33:
Is het mogelijk om een Japans NTSC spel op een PAL PS2 slim te spelen zonder mod chips? Of moet ik een Japanse PS2 kopen?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
Vandaag 1 van de ultime onzin mails ontvangen van marktplaats. Het kwam er op neer dat een of andere 13 jarige youtube filmpjes wilde maken van games en of hij de console mocht hebben. Verwende kinderen ook tegenwoordig. Verkoop lekker 1 van je ipads die tegenwoordig door iedere ouder gegeven worden.
Met de Memor32 kan het deels wel. Geen idee of die nog verkocht worden, vast wel, maar het is niet meer dan een memorycard met een aangepast boot-programma. Daarmee was het mogelijk om backups van import-games te spelen. Met de standaard AV-kabel had je dan echter zwart-wit beeld, maar met een andere kabel die ik toen erbij had gekocht kreeg je wel kleur.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 06:31:
Swapmagic of softmod maken de console niet regio vrij. Dat kan alleen een mod chip helaas.
Verwijderd
Zo ver ik het weet heb je dan alsnog een swapmagic case nodig of 1 of ander verknipt kaartje. Ach ja, heb nog een oude regio vrije staan waar dat allemaal niet nodig is.ChokingHazard schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:13:
[...]
Met de Memor32 kan het deels wel. Geen idee of die nog verkocht worden, vast wel, maar het is niet meer dan een memorycard met een aangepast boot-programma. Daarmee was het mogelijk om backups van import-games te spelen. Met de standaard AV-kabel had je dan echter zwart-wit beeld, maar met een andere kabel die ik toen erbij had gekocht kreeg je wel kleur.
Volgens mij heb je gewoon haters, iemand zit met je te trollenVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:51:
Vandaag 1 van de ultime onzin mails ontvangen van marktplaats. Het kwam er op neer dat een of andere 13 jarige youtube filmpjes wilde maken van games en of hij de console mocht hebben. Verwende kinderen ook tegenwoordig. Verkoop lekker 1 van je ipads die tegenwoordig door iedere ouder gegeven worden.
Met die Memor32 heb je geen Swapmagic nodig, dat is nou net wat ik je uitleg. Doe de Memor32 in memorycard slot 1, houdt L1 van je controller ingedrukt en de boot op de memorycard start op. Daarna laadt het spel en klaar ben je. Geen swapmagic, alleen een aangepaste memorycard.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
Zo ver ik het weet heb je dan alsnog een swapmagic case nodig of 1 of ander verknipt kaartje. Ach ja, heb nog een oude regio vrije staan waar dat allemaal niet nodig is.
Thanks iedereen.
Als ik wat tijd heb, ga ik eens kijken naar Memor32. Eigenlijk helemaal geen zin in.
Is een Japanse PS2 aanschaffen makkelijker?
Als ik wat tijd heb, ga ik eens kijken naar Memor32. Eigenlijk helemaal geen zin in.
Tja, de prijs naar de grootste idioot die ik ooit tegenkwam op marktplaats was een vrouw die een PC van mij kocht.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:51:
Hoeveel ram heeft de PC vraagt ze, ik zeg 4gb, zij zo van dat het weinig is omdat haar telefoon een 32gb sd ram kaart heeft (... waar ben ik aan begonnen).
Maar goed, uit eindelijk vraagt zij waar ze hem kan ophalen, ik stuur het adres en zij vraagt of die stad in nederland is (ik woon in een stad met 100.000 inwoners, dus niet bepaald klein).
Dan kwam ze hem eindelijk ophalen, weekje later mailen dat de PC kapot is en dat zij geld terug wilt, prima zei ik na veel onnodig gepraat, ik vroeg haar alleen 1 ding of de PC open is geweest en zij van 100% zeker niet.
Nou... hij kwam open aan, ik weigerde die terug te nemen, met grote mond en dreigen met politie tegen mij zei ik tegen haar dat ik de mails aan de politie in dat geval toon als zij die belt, en dus bewijst dat zij loog... zij ging woest weg en smeet de deur dicht (scharnier ging kapot, maar daar kwamen wij achteraf achter).
Brrr, domste spel koper ooit was iemand die mij vroeg of mijn DS Lite ook PSP games kan afspelen

Waarschijnlijk wel. Voor die Memor32 zal je de importgames eerst moeten rippen, patchen met de Memor-tool en ze vervolgens kopiëren. Originele games werken niet met die Memor32 omdat die dus niet gepatched zijn. Mocht je dat niet erg vinden is een Memor32 een relatief goedkope/simpele oplossing.Xyphoid schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:27:
Thanks iedereen.
Als je meer info wil kun je me een dm sturen
Bwegh, you lost me at patchenChokingHazard schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:19:
[...]
Waarschijnlijk wel. Voor die Memor32 zal je de importgames eerst moeten rippen, patchen met de Memor-tool en ze vervolgens kopiëren. Originele games werken niet met die Memor32 omdat die dus niet gepatched zijn. Mocht je dat niet erg vinden is een Memor32 een relatief goedkope/simpele oplossing.
Als je meer info wil kun je me een dm sturen
Ik ga voor de Japanse console.
Vanavond nog even een N64 op kunnen halen met F-Zero en 1 controller(die helaas rijp voor de sloop is
)
Zat een Expansion pack in waar het mij uiteindelijk om ging en F-Zero stond ook nog op de lijst van spellen die ik nog steeds moet hebben, dus kwam goed uit.
Met een beetje geluk de N64 al weer verkocht aan een collega
Iemand toevallig nog een expansio pack klepje liggen in de prachtige kleur aqua blauw?
Zat een Expansion pack in waar het mij uiteindelijk om ging en F-Zero stond ook nog op de lijst van spellen die ik nog steeds moet hebben, dus kwam goed uit.
Iemand toevallig nog een expansio pack klepje liggen in de prachtige kleur aqua blauw?
Je ziet vaak, dat die klepjes kwijt zijn. Dan vraag ik me altijd af, hoe krijg je het voor elkaar en hoe ben je ermee om gegaan.MartijnAbel schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:01:
Vanavond nog even een N64 op kunnen halen met F-Zero en 1 controller(die helaas rijp voor de sloop is)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Klopt, vraag ik mij ook wel eens af. Als je ook ziet hoe ranzig men het spul krijgt. Deze was ook te smerig voor woorden. Lang leve een schroevendraaier, afwasborstel, afwasmiddel, brillendoekjes, perslucht en WD40Jumpman schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:00:
[...]
Je ziet vaak, dat die klepjes kwijt zijn. Dan vraag ik me altijd af, hoe krijg je het voor elkaar en hoe ben je ermee om gegaan.
Heb ik ook wel, een halve besteklade volVerwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:59:
Ik heb wel een expansionpackloswiptooltje liggen
[ Voor 18% gewijzigd door MartijnAbel op 31-10-2015 10:20 ]
Snap ik haha, zou ik ook hebben.Xyphoid schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:23:
[...]
Bwegh, you lost me at patchen
Ik ga voor de Japanse console.
Heb dezelfde, maar ik gebruik die van mijn dochter want van plastic.
Zojuist Mario Party 6 en 7 binnen gekregen, waardoor ik nu eindelijk de volledige Mario Party serie in bezit heb.
Was nog een flinke zoektocht om a die games te vinden moet ik zeggen....
De mario party serie.xelfer schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:48:
Zojuist Mario Party 6 en 7 binnen gekregen, waardoor ik nu eindelijk de volledige Mario Party serie in bezit heb.![]()
Mijn meeste gehate game serie
Mario Party: Destroying your controllers since 1999gast7 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:05:
[...]
De mario party serie.
Mijn meeste gehate game serie
Via marktplaats en een kameraad van school een Gameboy Player voor de gamecube bij elkaar gescharreld :D! Wel spijtig dat de Super gameboy dingen niet werken op de gameboy player, enigzins een gemis..
Voor welke consoles verzamelen jullie op dit moment?
Ik richt me zelf op dit moment voornamelijk op Nintendo en dan met name:
- N64 games. Eigenlijk alle games die ik nog niet heb en voor weinig kan krijgen om zo ooit naar een full set toe te werken :);
- Gamecube exclusives;
- Wii U exclusives die de moeite waard zijn.
- N64 games. Eigenlijk alle games die ik nog niet heb en voor weinig kan krijgen om zo ooit naar een full set toe te werken :);
- Gamecube exclusives;
Recente aanwinsten:

Dat is gameconsole nr 7, gameboys niet meegeteld
Trouwens, nooit geweten dat de Wii ingebakken wifi had, later maar eens kijken of een rondslingerende USB->LAN adapter werkt.

Dat is gameconsole nr 7, gameboys niet meegeteld
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 01-11-2015 11:57 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eigenlijk vrijwel alles cib in nice staat mits ik het voor een leuke prijs tegen kom. Vooral retro niet echt current gen op enkele wii u titels na.
Waar ik mij vooral op focus op dit moment is voor de sega megadrive, gameboy/color/advance en ps1.
@Raven
Wifi voor de wii is volgens mij door nintendo afgesloten dus onbruikbaar geworden.
Voor de spellen gegarandeerd misschien voor het overige gedeelte niet.
Waar ik mij vooral op focus op dit moment is voor de sega megadrive, gameboy/color/advance en ps1.
@Raven
Wifi voor de wii is volgens mij door nintendo afgesloten dus onbruikbaar geworden.
[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 01-11-2015 12:04 ]
De Wii kan toch echt verbinding met het internet krijgen via wifi. Of doel je op iets anders?gast7 schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:03:
@Raven
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb het over wifi voor de games, online multiplayer voor games.Raven schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:06:
[...]
De Wii kan toch echt verbinding met het internet krijgen via wifi. Of doel je op iets anders?
Internet gedeelte zou nog wel kunnen werken.
Ik denk dat gast7 de multiplayer functionaliteit en wii shop bedoelt.
Lol: beat me to it...
Lol: beat me to it...
[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 01-11-2015 12:09 ]
Ah
, zover had ik nog niet gekeken, kreeg iig wel netjes softwareupdates binnen.
Oscar Wilde
Dat kan best kloppen de oude updates dan. Er zullen geen nieuwe updates bij komen.Raven schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:10:
Ah, zover had ik nog niet gekeken, kreeg iig wel netjes softwareupdates binnen.
Op het moment:xelfer schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:23:
- Gamecube exclusives;
- N64 Games (Nog 38 PAL games te gaan)
- Gamecube Toppers
- Wii Toppers
- Wii U Toppers
- Bij leuke koopjes GBA en DS games, alleen als ze CIB zijn.
Ik wil mijn N64 PAL collectie compleet hebben en daarna aan de SNES collectie beginnen en ondertussen rustig aan de Gamecube, Wii en Wii U Toppers sparen. Die consoles hebben gewoon teveel bunt-games erbij zitten dat ik daar niet aan ga beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Wahloh op 01-11-2015 12:33 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Verwijderd
Megadrive, en ps2, en dan alleen de games die me interessant lijken. Vroeger nog NES en N64 carts gespaard maar toch de interesse in verloren. Die zullen op een gegeven moment nog wel de deur uit gaan, waarbij de NES vervangen word door een NTSC model met N8 Everdrive.xelfer schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:23:
Nog wel van plan wat consoles er bij te halen. Nog een Vectrex, Dreamcast, Famicom, en pc engine in de planning staan.
Overigens lees ik hier wel vaker dat er bepaalde mensen een beetje klaar zijn met een console. Een idee om eens een keertje een Tweakers google doc bestandje aan te maken als een soort grote ruil post? Lekker betrouwbaar met V&A rep, geen marktplaats figuren etc etc
Ik eigenlijk geen Nintendo meer, het enige waar ik nog voor spaar zijn de goede Wii en 3Ds games.xelfer schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:23:
- Gamecube exclusives;
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 15:21 ]
Ik heb nog veel te veel staan: NES, SMS, SNES, MD (gen.1 & 2 "tower of power"!), Saturn, PS1, GC, Wii, PS3 en handhelds: GB, GBC, VB, GBA, DS, PSP, 3DS & GG.
Enkel de SNES en de PS3 is aangesloten en als ik heel eerlijk ben, zelfs daar speel ik amper op... De PS3 gebruik ik eigenlijk enkel voor Netflix.
Ik denk dat ik "verzamel" voor de heb, uit nostalgie. Wat ik vroeger had/niet kon hebben. Eigenlijk mijn jeugd dus een beetje proberen te herbeleven, enkel effectief spelen komt er zelden van.
Enkel de SNES en de PS3 is aangesloten en als ik heel eerlijk ben, zelfs daar speel ik amper op... De PS3 gebruik ik eigenlijk enkel voor Netflix.
Ik denk dat ik "verzamel" voor de heb, uit nostalgie. Wat ik vroeger had/niet kon hebben. Eigenlijk mijn jeugd dus een beetje proberen te herbeleven, enkel effectief spelen komt er zelden van.
[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 01-11-2015 15:22 ]
Iemand die ik blij kan maken met een goedwerkende NES en/of een Nintendo 64? Van de Nintendo 64 heb ik 2 goedwerkende staan die weg kunnen.
Mogen voor een nette prijs weg(geen dumpprijzen in iedergeval
)
Mogen voor een nette prijs weg(geen dumpprijzen in iedergeval
NESxelfer schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:23:
- Gamecube exclusives;
SNES
PS2
(3)DS
Als ik een mooie deal zie:
Atari 2600
Dreamcast
N64
Wii
Gameboy
PS3
Van de week deze binnen gehad

Ah ja, veel NES en SNES verzamelaars hier dus ook wel.
Zelf verzamel ik NES alleen als ik er toevallig tegen aan loop. Heb pakweg 35-40 NES games en ben er niet actief naar op zoek.
Voor de SNES heb ik vrij veel wat ik wil hebben inmiddels al en veel games die ik nog mis zijn dusdanig duur dat het ik ze ook niet zomaar even aan mijn collectie toe kan voegen
.
Naast retro verzamel ik overigens ook wel actief PS4/Xbone/Wii U, maar dan ook met name om gewoon de games te kunnen spelen.
Zelf verzamel ik NES alleen als ik er toevallig tegen aan loop. Heb pakweg 35-40 NES games en ben er niet actief naar op zoek.
Voor de SNES heb ik vrij veel wat ik wil hebben inmiddels al en veel games die ik nog mis zijn dusdanig duur dat het ik ze ook niet zomaar even aan mijn collectie toe kan voegen
Naast retro verzamel ik overigens ook wel actief PS4/Xbone/Wii U, maar dan ook met name om gewoon de games te kunnen spelen.
Verwijderd
Iemand vandaag nog naar de retrogamebeurs in Schiedam geweest? Ik heb wel wat mooie dingetjes meegenomen. O.a. een Amerikaanse SNES in doos voor 60 euro en een doos met 80 'afgekeurde' PS1-spellen allemaal in hun originele doosje voor bij elkaar 5 euro. Die laatste was leuk om uit te zoeken: sommige spellen hadden wat krassen, andere misten alleen het boekje en weer andere waren compleet en perfect.
Wel een beetje duf: in de doos zaten een paar spellen die waren 'afgekeurd' omdat er geen boekje bij zat. Maar er zaten ook exemplaren van diezelfde spellen bij die om andere reden waren afgekeurd en waar wel een boekje bij zat
Wel een beetje duf: in de doos zaten een paar spellen die waren 'afgekeurd' omdat er geen boekje bij zat. Maar er zaten ook exemplaren van diezelfde spellen bij die om andere reden waren afgekeurd en waar wel een boekje bij zat
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 21:36 ]
Klinkt als 2 goede deals DannyvS
.
In Japan had ik hetzelfde. Een game van omgerekend 40 euro was opeens nog maar 3 euro omdat het boekje ontbrak. Andere games waren ook 80% afgeprijsd omdat ze lichte schade hadden, terwijl deze games in NL gewoon als games in topstaat verkocht zouden worden...
In Japan had ik hetzelfde. Een game van omgerekend 40 euro was opeens nog maar 3 euro omdat het boekje ontbrak. Andere games waren ook 80% afgeprijsd omdat ze lichte schade hadden, terwijl deze games in NL gewoon als games in topstaat verkocht zouden worden...
Foto's van dat lot van 5 euro zijn misschien wel leuk om op het forum te posten.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:19:
Iemand vandaag nog naar de retrogamebeurs in Schiedam geweest? Ik heb wel wat mooie dingetjes meegenomen. O.a. een Amerikaanse SNES in doos voor 60 euro en een doos met 80 'afgekeurde' PS1-spellen allemaal in hun originele doosje voor bij elkaar 5 euro. Die laatste was leuk om uit te zoeken: sommige spellen hadden wat krassen, andere misten alleen het boekje en weer andere waren compleet en perfect.
Dit topic is gesloten.