@Gast: De meeste leuke Amiga games zijn idd ook veelal op Snes en Megadrive verschen.
Om die reden heb ik bijvoorbeeld ook geen Dreamcast meer: Gewoon te weinig titels om te collecten. De enige games die ik nu echt mis zijn Berserk en Shenmue 1, de rest is bijna allemaal opnieuw uit gebracht op GC/PS2Xbox
@Flozem: geluid is idd veelal beter op de amiga maar graphics en gameplay vaak ook niet.
laatst zag ik op youtube gameplay van The Addams family Amiga versie en tot mijn verbazing had de game een zwarte achtergrond terwijl de achtergrond in de Snes en Megadrive versies flink wat detail hebben.
De C64 is al helemaal mijn ding niet, een maatje van me vindt het leuk en heeft zelfs een Snes gamepad compadible gemaakt met zijn C64 maar ik heb hele nare jeugdherinneringen aan "dat ding".
Kwam ik als kleuter bij mijn oom en dan mocht ik op de C64 spelen. Hij kwam dan aan met een hele doos spellen die op cassetebandjes stonden.
Sommige had ik zelfs een half proberen te laden maar geen eentje die het deed
Ook daarom heb ik luever consoles: Lekker spelen vanaf je woonkamer bankstel, spel erin, power switch on en klaar.
Helaas is das bij PS4 en Xbox One aardig over, ik heb ze ook geen van bijden omdat het voor mij underpowered mini pc's zijn die samen gaan met installing, updates, mods, en DLC dat eigenlijk gewoon onderdeel is van de main game.
Voor mij alleen nog een keertje een Wii U en verder puur retrogaming.