Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:50:
[...]

Foto's van dat lot van 5 euro zijn misschien wel leuk om op het forum te posten.
Ik heb jammer genoeg alles wat te beschadigd was al weggegooid. De meeste spellen waren 'afgekeurd' omdat ze te bekrast waren en daardoor in veel gevallen niet meer werkten. Ik heb per spel gekeken wat nog bruikbaar was en dat bewaard. Zodoende heb ik over: een stuk of 25 spellen die in goede of hele goede staat zijn, een heleboel lege PS1-doosjes en een stapel losse boekjes en covers. Niet slecht voor 5 euro vond ik.

Ik zou hooguit daar een foto van kunnen maken ;) Misschien ook leuk om meteen een foto te maken van mijn inhaalslag in Amerikaanse CIB SNES-spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

xelfer schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:23:
Klinkt als 2 goede deals DannyvS :).

In Japan had ik hetzelfde. Een game van omgerekend 40 euro was opeens nog maar 3 euro omdat het boekje ontbrak. Andere games waren ook 80% afgeprijsd omdat ze lichte schade hadden, terwijl deze games in NL gewoon als games in topstaat verkocht zouden worden...
Sowieso is het verschil tussen nieuw en tweedehands in Japan zeer gering qua staat van de game. Ongelooflijk, en dat met die kartonnen doosjes.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
The_Bird schreef op maandag 02 november 2015 @ 07:29:
[...]
Sowieso is het verschil tussen nieuw en tweedehands in Japan zeer gering qua staat van de game. Ongelooflijk, en dat met die kartonnen doosjes.
Ja idd, Japanners zijn heel zuinig op hun spullen en dat is iets wat je van veel Nederlanders niet kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 10:30

Adinias

Thobbius

Blaasvis schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

Over de famicom, je zult de composite mod moeten uitvoeren. Dit is geen moeilijke mod.
Ik zou het zelf voor je kunnen doen. Je kunt natuurlijk ook meteen voor een nesrgb gaan ;)
Is er écht geen andere manier zodat ik mijn Famicom in originele staat kan houden?

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 22:43
Ik snap het nooit als ik die 2e hands spullen van marktplaats / rommelmarkt aankijk. Iedere keer denk ik "wtf doen jullie toch met de spullen?!". Als kind ging ik al netjes om met mijn eigendommen. Als ik later kids heb en dan iedere CD met krassen achter laten dan krijgen ze gewoon geen spelletjes meer tot ze netjes er mee leren omgaan.

Oh en het ergste is als je een spel verkoopt aan een game shop. Het boeit hun gewoon geen flikker of de game bijna uit elkaar valt of dat deze helemaal als nieuw er uit ziet. Het bedrag wat ze ervoor geven blijft hetzelfde! :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Hendro op 02-11-2015 09:00 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27

Metro2002

Memento mori

Sir_Hendro schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:59:
Ik snap het nooit als ik die 2e hands spullen van marktplaats / rommelmarkt aankijk. Iedere keer denk ik "wtf doen jullie toch met de spullen?!". Als kind ging ik al netjes om met mijn eigendommen. Als ik later kids heb en dan iedere CD met krassen achter laten dan krijgen ze gewoon geen spelletjes meer tot ze netjes er mee leren omgaan.

Oh en het ergste is als je een spel verkoopt aan een game shop. Het boeit hun gewoon geen flikker of de game bijna uit elkaar valt of dat deze helemaal als nieuw er uit ziet. Het bedrag wat ze ervoor geven blijft hetzelfde! :'(
Of ze plakken prijsstickers over de labels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 14:30
Sir_Hendro schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:59:

Dan ben je nooit bij Nedgame geweest daar zijn ze namelijk vrij krititsch.

Mogen maar heel weinig krasjes op zitten voor ze iets accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

gast7 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:31:
[...]

Dan ben je nooit bij Nedgame geweest daar zijn ze namelijk vrij krititsch.

Mogen maar heel weinig krasjes op zitten voor ze iets accepteren.
Dat mag ook wel met die belachelijk hoge verkoopprijzen daar. :r

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
Nedgame ben ik in apeldoorn eens geweest half uurtje voor sluitings tijd men had geen interesse om een klant te helpen
in groningen weleens geweest daar is men wat vriendelijker
in het verleden vanaf dag 1 klant bij Dimension Plus aan de steenstil straat in groningen
daar had men klantvriendelijkheid hoog in het vaandel
jammer dat de zaak ter ziele is gegaan
nu woon ik in hongarije en daar zijn nog veel game shops en erg veel online te koop tweedehands en redelijk goedkoop

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Nedgames is superduur. Heb daar wel een paar dingen gekocht, die ik nergens goedkoper kon vinden. Alle keren heel goed geholpen (filiaal in Dordrecht). Maar voor retrogames moet je daar echt niet zijn.

Helaas van het weekend niet naar de beurs kunnen gaan. Zaterdag in de tuin geklust en was te moe om te gaan.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nedgame ben ik over het algemeen redelijk tevreden over. Ik heb voornamelijk ervaring met de winkel in Dordrecht. Vriendelijk personeel, alleen die prijzen voor retrospellen slaan nergens op inderdaad. Gran Turismo 1 en 2 tweedehands voor 20 euro per stuk bijvoorbeeld. De fuck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit in een fysieke winkel van Nedgame geweest. Online wel eens wat niet besteld, maar 2e hands zijn de prijzen erg hoog. Al valt MD nog wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik wil een nieuwe monitor kopen (Acer Predator X34) maar ik heb momenteel daar geen geld voor. Ik was aan het denken om daarom mijn retro collectie te verkopen. Daar moet ik wel een euro of 2000 mee kunnen ophalen. Vind het alleen zo'n zonde. Dillema dillema.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Techno Overlord schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:02:
Ik wil een nieuwe monitor kopen (Acer Predator X34) maar ik heb momenteel daar geen geld voor. Ik was aan het denken om daarom mijn retro collectie te verkopen. Daar moet ik wel een euro of 2000 mee kunnen ophalen. Vind het alleen zo'n zonde. Dillema dillema.
Een monitor kan altijd later, en de technologische vooruitgang gaat zo snel dat wat vandaag de nieuwste is, blijkt morgen verouderd te zijn.

Gewoon sparen en je collectie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang denk je wel niet bezig te zijn met verkopen. In 1x alles verkopen zal je niet lukken tenzij het 8000€ waard is. Los blijf je snel met common spul zitten, en het waardevolle spul zal je moeten wachten op iemand die het geld er voor over heeft en door 524628 onzin biedigen gaan

Bovendien, ultra wide |:( 16:9 is de standaard en zal dat ook nog wel een hele tijd blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Is zonde man. Je hele collectie wegdoen en daar 1 monitor voor terug kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Nooit doen. Die monitor kan je zo in de winkel ophalen. Een collectie doe je maanden/jaren over om alles bij elkaar te krijgen. Ga je 100% spijt van krijgen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja nu ik erover nadenk is het ook niet echt slim. Heb er flink wat jaren voor gespaard maarja de laatste tijd ligt het er maar. Het is leuk om naar te kijken maar ik doe er verder niet veel meer mee dan alleen naar kijken. Ik speel steeds vaker alleen nog nieuwe games op Xbox One, PS4 en PC.

Aan de ene kant, nu ik er zo over nadenk, is het idd erg zonde als ik het nu ga verkopen voor die monitor. Als ik er straks spijt van heb, duurt het weer jaaaaaren voordat ik weer op mijn huidige niveau zit kwa collectie. Ik ga het dan ook niet doen. Bedankt dat jullie me even terug op beide benen zette. O+

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Haha, je was wel heel ver weg toen je met die oplossing kwam, niet?

Elke keer als ik een nieuw partij games koop zeg ik tegen mezelf dat ik de filler games altijd kan verkopen als ik ooit in geldnood zit, maar als ik dan op een moment kom dat ik wel een extra zakcentje kan gebruiken, kan ik mezelf nooit zover zetten iets te verkopen.

Ik ben bang dat ik hoarder problemen aan het ontwikkelen ben... :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja herkenbaar.. Maargoed ik zag die monitor een week geleden voor 't eerst en toen was ik verkocht haha. echt een mooi ding met goede specs.

Maarja heb het nu ook al van genoeg anderen gehoord dat het echt dom zou zijn om alles te verkopen. Als ik over mijn bouw-nieuwe-pc fase heen ben dan zal die drang voor een nieuwe monitor wel weer wegzakken, hoop ik. :P

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Adinias schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:57:
[...]

Is er écht geen andere manier zodat ik mijn Famicom in originele staat kan houden?
Met een videorecorder heb je een kans dat het werkt als je de videorecorder via scart of tulp aan je tv aansluit maar dan moet je tv wel NTSC ondersteunen. Heb je nog helemaal geen beeld werkend gekregen van de famicom?

[ Voor 5% gewijzigd door paulb_nl op 02-11-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias

Adinias

Thobbius

paulb_nl schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:44:
[...]

Met een videorecorder heb je een kans dat het werkt als je de videorecorder via scart of tulp aan je tv aansluit maar dan moet je tv wel NTSC ondersteunen. Heb je nog helemaal geen beeld werkend gekregen van de famicom?
Ik heb nog niet eens de juiste kabels daarvoor kunnen vinden. Ik heb tot nu toe een PAL RF adapter gebruikt en een NTSC adapter is niet makkelijk te vinden

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Adinias schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:25:
Ik heb nog niet eens de juiste kabels daarvoor kunnen vinden. Ik heb tot nu toe een PAL RF adapter gebruikt en een NTSC adapter is niet makkelijk te vinden
Een PAL RF adapter is de juiste kabel. Je moet daar minimaal zwart wit beeld mee kunnen krijgen. Een NTSC adapter heb je niets aan. Dat is dezelfde adapter alleen met een andere coax aansluiting waardoor je hem hier niet kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias

Adinias

Thobbius

paulb_nl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:31:
[...]

Een PAL RF adapter is de juiste kabel. Je moet daar minimaal zwart wit beeld mee kunnen krijgen. Een NTSC adapter heb je niets aan. Dat is dezelfde adapter alleen met een andere coax aansluiting waardoor je hem hier niet kunt aansluiten.
Ik heb 2 televisies thuis: Een beeldbuis en een flatscreen. Welke zal ik gebruiken?
Ze zijn beiden PAL regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke NTSC signales ondersteunt. Zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En anders: sommige Sony Trinitron beeldbuisjes ondersteunen veel extra signalen (ntsc/secam.. ook over composite tulp en rf).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel een beetje of ik weer een gamecube zal halen. Ben groot fan van de ps2 en originele xbox, en heb eerder een gamecube gehad, maar weer verkocht omdat ik die nooit gebruikte. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar MGS TS en Chibirobo, voor de rest niet iets wat ik niet liever op de ps2 of xbox zal spelen. Maar voor een GC, die games en een GBP ben ik zo weer minstens €100,- kwijt, wat ik liever investeer in een andere console die ik nog niet heb en waar meer games zijn die ik wil spelen. Zoals een Dreamcast of een Famicom of een Vectrex. Dillema dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een GC hoort erbij :+, je kunt toch niet alles tegelijk willen/kopen dus één voor één, zo groeit het uiteindelijk toch wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Alleen wanneer je ze compleet in doos wil. Zo niet, ben je met 50 Euro voorzien en zitten er spellen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doos maakt me niet uit. Maar een GBP, MGS TS, en Chibirobo er bij zit je al snel op die prijs, die kom je niet vaak samen in lotjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Als je die twee games compleet in doos zou willen dan ben je enkel voor dat al 100 euro kwijt zelfs op marktplaats.

Hoewel voor metal gear solid heb je ook een players choice versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Soms is het een kwestie van net op het juiste moment toeslaan. Ik heb mijn GameCube (met controller en memory card + boekjes) samen met, Gameboy player met cd en boekje, Zelda Twilight Princess cib en Windwaker SE cib gekocht voor 50 Euro vorig jaar. Meteen een NES Zelda + boekje & kaart erbij gekocht voor 20...

Speel er alleen het minst vaak op. Afgelopen week mijn derde ngc spel gekocht: Rogue Squadron 2 en weer eens wat erop gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Dat klopt heb je gelijk in aangezien ik kort geleden chibi robo cib in nice staat met ongebruikte vip punten voor 20 euro heb gegapt en paper mario gamecube voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Vandaag de box protectors voor de Big Box Gamecube games binnen gekregen, waardoor de Mario Party collectie nu aardig compleet is. *O*

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2je2y2w.jpg

De N64 games zitten trouwens in Universal Video Game Cases. CIB N64 is mij helaas te duur i.v.m. het beperkte aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ach mijn goede SNES games zitten ook alleen maar in een vhs doosje met inlay en cover. Inderdaad veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb de boxed snes games uit mijn jeugd (met box protectors) en de overige goede snes games heb ik boxed in UVG cases. Daarnaast heb ik ook wat losse SNES carts met cart protectors. De matige SNES games liggen gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:07:
Vandaag de box protectors voor de Big Box Gamecube games binnen gekregen, waardoor de Mario Party collectie nu aardig compleet is. *O*

[afbeelding]

De N64 games zitten trouwens in Universal Video Game Cases. CIB N64 is mij helaas te duur i.v.m. het beperkte aanbod.
Je mist nog mario party voor de GBA, ds en 3ds O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Vergeet Pokémon Mini niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:15:
[...]
Je mist nog mario party voor de GBA, ds en 3ds O-)
Ik doe alsof die games niet bestaan ;). Party games op een handheld heb ik nooit begrepen....
(overigens heb ik die games wel, maar goed)

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 04-11-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:49:
[...]

Ik doe alsof die games niet bestaan ;). Party games op een handheld heb ik nooit begrepen....
(overigens heb ik die games wel, maar goed)
Naja blijkbaar toch goed genoeg aangezien je dan zelfs de 3ds versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:53:
[...]

Naja blijkbaar toch goed genoeg aangezien je dan zelfs de 3ds versie hebt.
Heb hem nooit gespeeld, maar hij zat bij de 3DS (+ 8 games) die ik destijds via Marktplaats had gekocht. De 3DS speel ik exclusief voor single player games en vnl. op reis.

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 04-11-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
De gba versie is trouwens enkel single player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Die heb ik ook een keer bij een setje gekregen en nooit geprobeerd :). Veel van mijn handheld games heb ik ooit ergens bij gekregen en nooit echt gespeeld. Ik kocht vaak 2e hands setjes voor de handhelds, waar dan 2-3 games bij zaten die ik wel graag wilde spelen en de rest ging gewoon direct de verzameling in.

De enige Mario Party game voor de handheld die ik weleens gespeeld heb is de DS versie. Jaren geleden waren mijn neefjes en nichtjes helemaal fan van de DS versie. De main series games speel ik nog steeds weleens met mijn vriendengroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mocht je in de omgeving Utrecht zitten en een mooi/verdrietig feestje VANAVOND mee willen maken:
Awesome Space zoals je hem nu kent gaat veranderen! Na vandaag gaan wij verhuizen naar een nog te vinden nieuwe locatie, want wij staan onze huidige ruimte tijdelijk (met heel veel liefde) af aan vluchtelingen in Utrecht!

Nu willen wij onze laatste dagen op deze geweldige locatie graag feestelijk afsluiten en dat doen we vanavond! Vanavond is de laatste avond dat wij geopend zijn voor gameliefhebbend publiek!
Dus sleur je vriendjes en vriendinnetjes mee voor een laatste rondje schildjes gooien tijdens Mario Kart, een laatste potje Duck Hunt op onze 4-player shooting range, of kom gewoon gezellig langs voor een hapje en een drankje.

Maar lieve vrienden, niet getreurd, wij zullen terugkeren!
Of dat zal zijn op dezelfde locatie óf dat we verhuizen naar een nieuw adres is nog onduidelijk maar hier houden we jullie natuurlijk van op de hoogte! Keep checking back on our page for updates!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk, ga even kijken wat Snatcher moet kosten voor de Mega CD (PAL). Daarna dacht ik al snel "laat maar". Dan maar tegen m'n principes in op de Xbox even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:43:
Die heb ik ook een keer bij een setje gekregen en nooit geprobeerd :). Veel van mijn handheld games heb ik ooit ergens bij gekregen en nooit echt gespeeld. Ik kocht vaak 2e hands setjes voor de handhelds, waar dan 2-3 games bij zaten die ik wel graag wilde spelen en de rest ging gewoon direct de verzameling in.

De enige Mario Party game voor de handheld die ik weleens gespeeld heb is de DS versie. Jaren geleden waren mijn neefjes en nichtjes helemaal fan van de DS versie. De main series games speel ik nog steeds weleens met mijn vriendengroep.
Het is inderdaad makkelijker om voor handhelds leuke setjes te vinden hoewel cib wordt het steeds moeilijker maar als losse cardridges is het vrij gemakkelijk.
Exorcist schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:48:
Ik denk, ga even kijken wat Snatcher moet kosten voor de Mega CD (PAL). Daarna dacht ik al snel "laat maar". Dan maar tegen m'n principes in op de Xbox even bekijken.
De sega cd heeft al niet zo heel veel goede games maar er zitten er wel een paar tussen voor een prijs uiteraard, echter is dit wel een van de duurdere voorbeelden.

Voor de slechtere sega console is het niet echt te doen voor een leuke prijs aangezien vrijwel niemand een sega cd add on had.

[ Voor 26% gewijzigd door gast7 op 04-11-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Mario Party DS is een erg goede Mario Party, een van de laatste goede voordat ze besloten alle figuurtjes in 1 kar te gooien en 90% van het tactische element weg te halen. Leuke boards ook, vooral Bowser's Pinball board. Enige nadeel is dat wanneer de connectie even weg is je gelijk je hele spel kwijt bent en overnieuw moet beginnen (multiplayer). Op de 3DS heb ik daar echter niet echt last van, op de DS gebeurde het nog wel eens.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
The_Bird schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:07:
Mario Party DS is een erg goede Mario Party, een van de laatste goede voordat ze besloten alle figuurtjes in 1 kar te gooien en 90% van het tactische element weg te halen. Leuke boards ook, vooral Bowser's Pinball board. Enige nadeel is dat wanneer de connectie even weg is je gelijk je hele spel kwijt bent en overnieuw moet beginnen (multiplayer). Op de 3DS heb ik daar echter niet echt last van, op de DS gebeurde het nog wel eens.
Naja strategie.

Ik geef toe de nieuwere mario party games voornamelijk de ds en wii versie hebben naar mijn mening het minst geluk van allemaal, echter kan je alsnog winnen met enkel geluk zonder iets te winnen, de nieuwere mario party games vanaf 9 heb ik nog niet gespeeld.

De n64 versies daar en tegen zijn echt pure chaos soms lijkt het net of je niet verder komt op het speelbord ook de hindernissen etc zijn genadeloos. Geluk speelt een veel grotere rol in de eerdere mario party games. Mensen met weinig geluk zullen een groot hekel hebben aan de n64 mario party games aangezien het daar nog erger is dan in de nieuwere varianten die nog enigzins zijn te winnen met de nodige skill en veel minder geluk door de nodige items die je kan kopen.

Wat het leukste is aan de mario party serie zijn de minigames, op het bordspel speelt geluk gewoon weg een te grote rol vooral bij de n64 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook alle Mario Party's (helaas MP2 in het Spaans). Speel het eigenlijk nooit met vrienden, wel sporadisch (vroeger) alleen met mijn vrouw maar tegenwoordig ook met m'n dochter op de Wii en WiiU. Beste delen vind ik toch 6 en 7, waarbij mij met name 8 als negatief bijstaat door de 4:3 ratio wat overkwam als even snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Gisteren nog een NES in doos kunnen kopen, alleen spaar ik ze nu wel heel erg op :p
Iemand nog belang bij een NES in doos? Met alle originele kabels en 2 controllers. Doos is helaas ietwat beschadigd aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:17
Exorcist schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:32:
Ik heb ook alle Mario Party's (helaas MP2 in het Spaans). Speel het eigenlijk nooit met vrienden, wel sporadisch (vroeger) alleen met mijn vrouw maar tegenwoordig ook met m'n dochter op de Wii en WiiU. Beste delen vind ik toch 6 en 7, waarbij mij met name 8 als negatief bijstaat door de 4:3 ratio wat overkwam als even snel gemaakt.
Dan kan ik voor de Wii dus beter deel 9 halen? Om een of andere reden zit mijn dochter (5 jaar) 's ochtends op Youtube naar Mario Party gameplay te kijken. Ze vindt het geweldig, dus volgens mij moet ik die gaan kopen :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:43:
[...]

Dan kan ik voor de Wii dus beter deel 9 halen? Om een of andere reden zit mijn dochter (5 jaar) 's ochtends op Youtube naar Mario Party gameplay te kijken. Ze vindt het geweldig, dus volgens mij moet ik die gaan kopen :+
Ik denk niet dat je dochter problemen heeft met 4:3, maar ja ;)
Sowieso leuk om met het gezin te spelen. Mijn oudste is ook vijf en kan prima meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:17
Exorcist schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:55:
[...]

Ik denk niet dat je dochter problemen heeft met 4:3, maar ja ;)
Sowieso leuk om met het gezin te spelen. Mijn oudste is ook vijf en kan prima meedoen.
Binnenkort maar eens kijken of ik die ergens goedkoop tegenkom. Best stom dat ie op 4:3 is.. zelfs als je de Wii juist op HDTV instelt?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:43:
[...]

Binnenkort maar eens kijken of ik die ergens goedkoop tegenkom. Best stom dat ie op 4:3 is.. zelfs als je de Wii juist op HDTV instelt?
Yep. Er zijn aan weerszijden gewoon balken, naar mijn weten opgevuld met wat meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Zie vele mensen Nintendo sparen, maar is er niemand zoals ik die Commodore 64 en Amiga sparen? Zijn vrij lastig om aan te komen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
Rhautvast schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:22:
Zie vele mensen Nintendo sparen, maar is er niemand zoals ik die Commodore 64 en Amiga sparen? Zijn vrij lastig om aan te komen overigens.
Ik denk dat de meeste van hier die tijd niet hebben mee gekregen.
Bij ons is de eerste computer een commodore 16 geweest.
Wel leuk met bandjes werken.Maar mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:56
Ik heb zelf een Commodore nog staan op zolder.
Maar deze trilt op de tv. Dus denk dat er ergens iets niet goed gaat.
Tot noch toe geen tijd en zin gehad om er iets mee te doen.
Wil nog steeds een ZX Spectrum hebben, maar mijn vader heeft die van hem waarschijnlijk weg gedaan. Mijn schoonvader heeft er twee, maar verwacht niet dat ik dat moet doen.
Commodore gaat waarschijnlijk ook weg tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger heel erg veel Amiga gespeelt. Heb die tijd niet echt mee gekregen maar dat was toen der tijd mijn oc toen er dos in de woonkamer stond. (In plaats van nu dat ieder kind ieder jaar de nieuwste ipad krijgt) heel erg leuk ding. Met o.a. Lemmings, Captain Planet en Lethal Weapon. Later ooit nog eens een cdtje gekocht bij de lokale pc zaak met 400 roms er op. Die speel ik nog regelmatig, maar zou ze toch vieler eens op floppies kopieren en op de originele hardware spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Wellicht ooit eens een Amiga (500 oid) kopen. Zelf nooit een gehad, maar vaak bij een neef van me gespeeld. Vette games met nog vettere muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Alles ouder dan de NES is voor mijn tijd helaas :(. De SNES was de eerste console die ik zelf kreeg en de NES heb ik wel veel bij vriendjes en familie gespeeld. Vandaar dat ik wel voor deze console verzamel maar niet voor de C64 of Amiga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden waarom ik geen Amiga en C64 verzamel komt doordat ik qua gaming volledig gericht ben op consoles.

C64 en Amiga horen niet thuis in de console game geschiedenis, het zijn namelijk geen van bijden consoles maar slechts voorlopers van wat we vandaag de dag een PC noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:24:
[...]

De reden waarom ik geen Amiga en C64 verzamel komt doordat ik qua gaming volledig gericht ben op consoles.

C64 en Amiga horen niet thuis in de console game geschiedenis, het zijn namelijk geen van bijden consoles maar slechts voorlopers van wat we vandaag de dag een PC noemen.
Daar heb je zeker een punt echter zaten er op deze computers wel veelal dezelfde games als er op de consoles werd gereleased en diverse arcade ports.

Maar aan de andere kant waarom zou je voor de amiga of commodore sparen als vrijwel al die games ook voor de consoles werden gereleased.

Er zullen echter vast wel wat exclusives rond dwalen maar ik moet zeggen dat het wel overkill is als je hiervoor zou verzamelen aangezien het veel al dezelfde games zijn in vergelijking met de consoles met iets andere grapics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:59:
[...]

Maar aan de andere kant waarom zou je voor de amiga of commodore sparen als vrijwel al die games ook voor de consoles werden gereleased.
Betere graphics en/of muziek? >:)

Nouja - vooral de muziek... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 09-11-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast: De meeste leuke Amiga games zijn idd ook veelal op Snes en Megadrive verschen.

Om die reden heb ik bijvoorbeeld ook geen Dreamcast meer: Gewoon te weinig titels om te collecten. De enige games die ik nu echt mis zijn Berserk en Shenmue 1, de rest is bijna allemaal opnieuw uit gebracht op GC/PS2Xbox

@Flozem: geluid is idd veelal beter op de amiga maar graphics en gameplay vaak ook niet.

laatst zag ik op youtube gameplay van The Addams family Amiga versie en tot mijn verbazing had de game een zwarte achtergrond terwijl de achtergrond in de Snes en Megadrive versies flink wat detail hebben.

De C64 is al helemaal mijn ding niet, een maatje van me vindt het leuk en heeft zelfs een Snes gamepad compadible gemaakt met zijn C64 maar ik heb hele nare jeugdherinneringen aan "dat ding".

Kwam ik als kleuter bij mijn oom en dan mocht ik op de C64 spelen. Hij kwam dan aan met een hele doos spellen die op cassetebandjes stonden.

Sommige had ik zelfs een half proberen te laden maar geen eentje die het deed :(

Ook daarom heb ik luever consoles: Lekker spelen vanaf je woonkamer bankstel, spel erin, power switch on en klaar.

Helaas is das bij PS4 en Xbox One aardig over, ik heb ze ook geen van bijden omdat het voor mij underpowered mini pc's zijn die samen gaan met installing, updates, mods, en DLC dat eigenlijk gewoon onderdeel is van de main game.

Voor mij alleen nog een keertje een Wii U en verder puur retrogaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik heb vroeger een C64 en er leuke herinneringen aan gehad met titels als Hunchback, Winter Games en Ghostbusters. Hoewel die games nog steeds aardig zijn zou ik nu niet een fysieke C64 willen vanwege zowel de ruimte die het inneemt als de vreselijke lange laadtijden met die trippy schermen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:06:
Hoewel die games nog steeds aardig zijn zou ik nu niet een fysieke C64 willen vanwege zowel de ruimte die het inneemt.
Dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Ze hebben een aantal jaar terug een C64 op de markt gebracht met windows en moderne hardware in een namaak case, zou wel erg leuk zijn in de woonkamer. Zou zo'n retro idee leuker vinden dan een imac ofzo. Maar veels te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07-2016
Ik ben toevallig net bezig om mijn Amiga 1200 weer uit het stof te halen. Spellen verzamelen zal ik niet doen omdat de ruimte mij ontbreekt. Ik heb nu een 32 GB CF Card in mijn Amiga geplaatst als harde schijf en ben erg enthousiast over WHDLoad en Classic Workbench. Ik heb zelfs veel te veel geld uitgegeven aan een Accelerator board om hem nog sneller te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
gast7 schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:59:
[...]Maar aan de andere kant waarom zou je voor de amiga of commodore sparen als vrijwel al die games ook voor de consoles werden gereleased.
Natuurlijk is het onzinnig om dezelfde console games op de Amiga te verzamelen maar in mijn beleving zijn het juist de Amiga exclusives die het interessant maken. Spellen zoals Nuclear War, Moonstone, SWOS, etc. Daarnaast zijn er een hele lading games geport van de Amiga naar console en die wil je echt niet met een joypad spelen. Spellen zoals Mega Lo Mania, Cannon Fodder, Monkey Island, Dune2, etc.zijn veel leuker met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
The_Bird schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:06:
[...]
Hoewel die games nog steeds aardig zijn zou ik nu niet een fysieke C64 willen vanwege zowel de ruimte die het inneemt als de vreselijke lange laadtijden met die trippy schermen.
Inmiddels zijn daar hele mooie oplossingen voor zoals de 1541Ultimate2 die de laadtijden aanzienlijk verkorten. Daarnaast zijn heel veel spellen opnieuw gerealeased met snelle loaders. Ook de fan based indie games zoals de remake van Commando, Bruce Lee 2 en DonkeyKong Jr. maken de C64 weer interessant. Ik heb wel definitief afscheid genomen van floppy's. Alles op een MicroSD gezet die inmiddels meer als 20GB inneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tim1075 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:
[...]

Inmiddels zijn daar hele mooie oplossingen voor zoals de 1541Ultimate2 die de laadtijden aanzienlijk verkorten. Daarnaast zijn heel veel spellen opnieuw gerealeased met snelle loaders. Ook de fan based indie games zoals de remake van Commando, Bruce Lee 2 en DonkeyKong Jr. maken de C64 weer interessant. Ik heb wel definitief afscheid genomen van floppy's. Alles op een MicroSD gezet die inmiddels meer als 20GB inneemt :)
Interessant, dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of het dan nog authentiek voelt. Retrogamen is voor een deel ook een gevoel en ik kan me voorstellen dat de manier die jij beschrijft meer richting het gevoel van spelen met een emulator zit.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1075
The_Bird schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:07:
[...]Interessant, dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of het dan nog authentiek voelt. Retrogamen is voor een deel ook een gevoel en ik kan me voorstellen dat de manier die jij beschrijft meer richting het gevoel van spelen met een emulator zit.
Ehrm, dat is maar hoe je het bekijkt. Je speelt op de originele hardware met de originele joysticks. Het enige verschil is dat je in plaats van een DiskDrive een Cartridge gebruikt waarmee je als het ware images mount die je vanuit de C64 kan adresseren met de oorspronkelijke commando's (of fastload shortcuts). Officieel is het diskdrive emulatie ;)

Er staan volop videos op youtube waarin het wordt gedemonstreerd. Daarnaast kun je voor een goedkoper alternatief nog kijken naar de SD2IEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Amiga spaar ik niet maar Commodore 64 wel. Ik vind het juist leuker dan consoles omdat je er behalve spelletjes ook wat meer mee kan pielen, programmeren en dingen op kan proberen.

Zo heb ik nog niet zo lang geleden mijn C64 via een zelfgemaakte userport kabel -> TTL naar serial naar USB via BBS server op de PC aan internet gehangen (BBSen op de C64 yay \o/ )

Ook blijft het leuk om games erop te spelen en / of het ding domweg als SID speler aan te hebben staan 8)

Als je echt van de C64 wilt genieten is een microSD reader wel een must zoals bv de 1541 Ultimate II die al genoemd was maar er zijn ook goedkopere opties.

games verzamelen ervoor doe ik dan weer niet echt aangezien ik alles via de microSD reader doe. In het verleden nog wel diskettes geschreven via een 1541 LPT link kabel maar dat is gewoon omslachtig.
The_Bird schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:07:
[...]

Interessant, dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of het dan nog authentiek voelt. Retrogamen is voor een deel ook een gevoel en ik kan me voorstellen dat de manier die jij beschrijft meer richting het gevoel van spelen met een emulator zit.
De hardware waar je op draait is gewoon authentiek, alleen het laden van je game doe je via een virtuele floppydrive ipv een echte dus het is echt niet vergelijkbaar met een emulator.

Mijn setup (heb alleen nu nog een datasette erbij)

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/20150607_194447.jpg

Als je een hekel hebt aan dit soort joysticks, er bestaat een klein adaptertje waarmee je megadrive controllers kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 11:42

EMP

Krulloos!

Ook maar even een yen in het zakje.... mijn vriendin en ik zitten een half jaar in Japan, vlakbij het Nintendo hoofdkantoor (maar dat is unrelated :+), en we hebben onze game-behoefte gewoon lekker meegenomen!

In onze nerd-toren (zo noemen we 'm) staat een originele Sega Mega Drive (1e gen) en Nintendo 64, en we hebben voor de Sega de multi-casette nr 2 die bij de Mega Drive 2 geleverd werd (met Golden Axe, Streets of Rage en Revenge of the Shinobi) en Streets of Rage 2, en voor de N64 Super Mario World 64, Mario Kart 64, Mario Party 2 en Super Smash Bros. We spelen elke week wel een keertje iets (al ben ik geen fan van Smash Bros... hoe lost je het op als de 1 erg goed is, en de andere n00b?)

Anyways, pics!
NerdTower Full

NerdTower Zoom

De N64 heeft van zichzelf al een composiet uitgang, voor de Mega Drive heb ik een kabel van de DIN plug aan de achterkant naar Scart, waar ik via een andere stekker weer de composiet uit vis. Omschakelen gaat door plugjes te steken ;) en op de VGA poort zit een Raspberry Pi met Kodi voor de video-behoefte.

Het game-geluid gaat ook naar de beamer. De speakers in de beamer zijn niet geniaal, maar wat ons betreft voldoende voor de 16 / 64 bits geluidjes :)

De beamer slikt gewoon 100V 60Hz (Wat in dit deel van Japan uit het stopcontact komt), maar voor de consoles hebben we een 100 -> 230V converter gehaald. 60Hz maakt gelukkig niet uit, kwamen we achter :)

[ Voor 6% gewijzigd door EMP op 11-11-2015 01:53 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32

ByteDelight

Retro computing is alive!

Arunia schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:33:
Ik heb zelf een Commodore nog staan op zolder.
Maar deze trilt op de tv. Dus denk dat er ergens iets niet goed gaat.
Tot noch toe geen tijd en zin gehad om er iets mee te doen.
Wil nog steeds een ZX Spectrum hebben, maar mijn vader heeft die van hem waarschijnlijk weg gedaan. Mijn schoonvader heeft er twee, maar verwacht niet dat ik dat moet doen.
Commodore gaat waarschijnlijk ook weg tzt.
Hee, je bent tweaker of niet ;)

Ik weet alles van ZX Spectrums, dus pak die 2, sluit ze aan en kijk wat ze doen.
Meestal zal in ieder geval het toetsenbord membraan vervangen moeten worden, maar die kun je voor ca. €10 bestellen bij een Britse firma.
Mocht er meer aan gedaan moeten worden, PM me dan.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij ik me vergis kan je op de commodore 64 en amiga direct master system & megadrive pads aansluiten, geen convertor nodig. Zelf mijn trouwe atari 2600 sticks opgespeeld op de c64 en later amiga. Deze home computers lijkt me lastig echt te verzamelen omdat vrijwel iedereen zijn games kopieerde...van zowel de c64 als de amiga zijn trouwens console varianten, maar beide niet erg succesvol.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
bverstee schreef op woensdag 11 november 2015 @ 03:38:
[...]

Hee, je bent tweaker of niet ;)

Ik weet alles van ZX Spectrums, dus pak die 2, sluit ze aan en kijk wat ze doen.
Meestal zal in ieder geval het toetsenbord membraan vervangen moeten worden, maar die kun je voor ca. €10 bestellen bij een Britse firma.
Mocht er meer aan gedaan moeten worden, PM me dan.
Thanks.
Mijn uitspraak was meer dat ik er niet eentje over moest gaan nemen. Verwacht namelijk dat die van mijn schoonvader het gewoon nog doen.
Neemt te veel plek in en zal er toch niet op gaan spelen. idem voor de Commodore.

Ik ga het houden op de Nintendo's en de dreamcast. De rest gaat weg wat ik heb staan.

Gisteren bijna besloten om de twee crt tv's weg te doen, maar toen bedacht ik me, de zapper en scope zouden dan nutteloos zijn. Mijn vrouw begrijpt dat gelukkig. Haha.

Ik moet echt eens tijd maken voor het uitzoeken van alles.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 11-11-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:07
Sagat schreef op woensdag 11 november 2015 @ 05:45:
Tenzij ik me vergis kan je op de commodore 64 en amiga direct master system & megadrive pads aansluiten, geen convertor nodig. Zelf mijn trouwe atari 2600 sticks opgespeeld op de c64 en later amiga. Deze home computers lijkt me lastig echt te verzamelen omdat vrijwel iedereen zijn games kopieerde...van zowel de c64 als de amiga zijn trouwens console varianten, maar beide niet erg succesvol.
Geen goed idee :) Doordat de CIA-chips van de C64 zowel keyboard als joystick afhandelen kun je die CIA-chips er uitfikken op het moment dat je een niet op de joystick gekoppelde knop op het pad gebruikt samen met het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de C64, heb ik zelf altijd die atari en later suzo prof competition 9000 O+ joysticks gebruikt. Maar een vriend van me deed op de amiga altijd zo'n master system joypad, en toen die het begaf vrijwel zeker een md joypad. De connector is volgens mij iig fysiek passend.
Erg fijn om te weten dat je op de C64 moet opassen dus :)

10 second ninja DONE

• computermuseum
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-04-2022
*knip* voor promotie graag eerst contact opnemen met één van de Spielerij mods via een persoonlijk bericht óf door een mail te sturen naar spmods[apenstaartje]tweakers.net. :) - Uniciteit

[ Voor 90% gewijzigd door Uniciteit op 19-11-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:40

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ondanks dat dit topic Goede oude (retro) consoles heet, denk ik dat de 8-bit en 16-bit homecomputers hier net zo goed thuis horen. Enkele homecomputers zijn later geevolueerd naar consoles (Atari XE GameSystem en Amiga CD32 bijvoorbeeld) en de homecomputers hadden over het algemeen trouwere arcade uitvoeringen beschikbaar en/of beschikt over betere graphics/geluid dan de console edities. Daarbuiten waren homecomputers indertijd een stuk populairder dan consoles (ik kende meer vrienden met een C64, MSX of Atari 8-bit dan met een NES bijvoorbeeld).

Het grootste probleem nu, is dat de gebruikte media van deze homecomputers (diskdrives en tapes) ondertussen onleesbaar beginnen te worden en het verzamelen voor deze systemen is wellicht geen uitdaging en is niet echt kostbaar, maar kost wel extreem veel ruimte door de aanzienlijk game-collectie.

Mijn media-probleem heb ik enkele maanden terug opgelost door mijn mijn Atari 520ST en Amiga 500 te voorzien van een USB-based floppy drive (Cortex Floppy emulator) en gelijk ook enkele SCART output kabels besteld. Dit werkt ronduit uitstekend en het beeld is wellicht niet perfect, maar ik vermaak mij er niet minder mee. Tegenwoordig maak ik gebruik van een el-cheapo Atari compatible gamepad omdat mijn Quickpro joysticks toch wat kuren begonnen te vertonen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik sinds de aanschaf van mijn MiST FPGA aanzienlijk minder gebruik maak van mijn Atari ST en/of Amiga 500; maar er zijn meer dan genoeg uitvoeringen van games op deze 2 systemen die beter zijn dan hun console edities.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
nwagenaar schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:07:

Het grootste probleem nu, is dat de gebruikte media van deze homecomputers (diskdrives en tapes) ondertussen onleesbaar beginnen te worden en het verzamelen voor deze systemen is wellicht geen uitdaging en is niet echt kostbaar, maar kost wel extreem veel ruimte door de aanzienlijk game-collectie.
Breken deze diskdrives en of tapes of worden deze gewoon onleesbaar door slijtage?

Verder ben ik het niet altijd eens dat de grapics en of geluid beter zijn dan de console versies vaak is dit niet eens zo en zijn deze slechter.

Uiteraard specialere home computers zoals de sharp x68000 die arcade perfecte ports zowat perfect afspeelden, echter hoor ik hier enkel mensen over de commodore en amiga praten en denk ik zelf dat niemand een sharp x68000 computer had.

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 13-11-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:14:
[...]

Geen goed idee :) Doordat de CIA-chips van de C64 zowel keyboard als joystick afhandelen kun je die CIA-chips er uitfikken op het moment dat je een niet op de joystick gekoppelde knop op het pad gebruikt samen met het toetsenbord.
Inderdaad, bij een verkeerde toetsen / joystick combinatie kan de CIA eruit fikken.

Er is een oplossing voor, de 64JPX. Heb ik ook en werkt uitstekend met genesis / megadrive controllers zonder bang te hoeven zijn dat je de boel opblaast

Hier meer info:
http://www.64hdd.com/64jpx/64jpx.html

Review:

https://subretro.wordpres...64jpx-adapter-review-c64/

Tapes en diskettes die slecht worden heb ik er overigens amper alleen de afleesapparatuur heeft af en toe wat aandacht nodig , zo heb ik pas de koppen van mijn Commodore datasette moeten bijstellen maar de tapes zelf zijn nog prima.

En er zijn voor bijna alle consoles en computers tegenwoordig wel flashreaders te krijgen

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 13-11-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Iemand hier bekend met gamesgarage ? Had al me twijfels bij bestellen. Heb een ad-29 upgrade version converter voor de snes besteld. Kreeg een hele andere converter binnen en bij het loggen van een ticket wordt er totaal niet gereageerd. Ik geef het nog een paar dagen en anders rij ik bij het kvk adres langs :S

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou even bellen...

Edit: geen nummer... argh..

[ Voor 47% gewijzigd door Michael Knight op 14-11-2015 12:25 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Max|Burn schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:35:
Iemand hier bekend met gamesgarage ? Had al me twijfels bij bestellen. Heb een ad-29 upgrade version converter voor de snes besteld. Kreeg een hele andere converter binnen en bij het loggen van een ticket wordt er totaal niet gereageerd. Ik geef het nog een paar dagen en anders rij ik bij het kvk adres langs :S
Normaliter krijg je de spullen die op de foto staan. Gaat wel eens mis, maar op tickets wordt doorgaans langzaam maar correct gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Idd geen nummer. Bedankt. Ik wacht nog maar een paar dagen. Ik kreeg een van de eerste generatie generic converters binnen. Werkt heel veel niet op en ook nog eens een model waar 1 vs carts dwars hangt (stres op de printplaat).

Edit: zeg ff tegen de vriend van je vriend dat ie ff op zijn site moet inloggen :) ticket staat al 10 dagen open.

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 14-11-2015 13:51 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een winkel van een vriend van een vriend van mij :P
Naar mijn weten gewoon legitiem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Laatst weer 2 repro's gekocht van mede-Tweaker zzattack. Dit maal losse carts for The Legend of Zelda: Goddess of Wisdom en The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/16a6r15.jpg

Heb nu een groot deel van de repro's die ik wil hebben :):
- Star Fox 2
- Zelda's Goddess of Wisdom, Ancient Stone Tablets & Parallel Worlds
- Rendering Ranger R2
- Secret of Mana 2

Voor reproducties richt ik mij vnl. op games die geen officiële release hebben gehad (de Zelda's + Star Fox 2) of die alleen in het Japans uit zijn gebracht (Secret of Mana 2). Rendering Ranger R2 is een uitzondering, aangezien het een Super Famicom game van enkele duizenden dollars, vanwege de beperkte oplage van de game.

[ Voor 26% gewijzigd door xelfer op 15-11-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Tweemaal besteld en kreeg geleverd wat ik besteld had. Maar nog nooit problemen gehad, dus geen idee verder hoe de klachten afhandeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 19:52

djac1

Computer freak

xelfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:14:
Laatst weer 2 repro's gekocht van mede-Tweaker zzattack. Dit maal losse carts for The Legend of Zelda: Goddess of Wisdom en The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets.

[afbeelding]

- Star Fox 2
- Rendering Ranger R2
- Secret of Mana 2

Voor reproducties richt ik mij vnl. op games die geen officiële release hebben gehad (de Zelda's + Star Fox 2) of die alleen in het Japans uit zijn gebracht (Secret of Mana 2). Rendering Ranger R2 is een uitzondering, aangezien het een Super Famicom game van enkele duizenden dollars, vanwege de beperkte oplage van de game.
Gaaf om te zien 'nieuwe' SNES spellen!

Trouwens nog iets toevoegen. Marktplaats begin ik echt beu te worden voor leuke retrogames en consoles te zoeken. Heeft iemand een idee waarom de gamecube spellen nu best duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
djac1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:17:
[...]

Gaaf om te zien 'nieuwe' SNES spellen!

Trouwens nog iets toevoegen. Marktplaats begin ik echt beu te worden voor leuke retrogames en consoles te zoeken. Heeft iemand een idee waarom de gamecube spellen nu best duur zijn?
Daar heb je zeker een punt.

Als je voor gamecube wil verzamelen dan kon je beter 2 jaar geleden beginnen aangezien het toen nog aardig te doen was.

In een korte tijd zijn de prijzen echt omhoog geschoten en was er opeens veel vraag naar.

De betere gamecube deals heb ik twee jaar geleden gemaakt.

Spellen zijn 40 a 60% duurder geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 19:52

djac1

Computer freak

gast7 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:34:
[...]

Daar heb je zeker een punt.

Als je voor gamecube wil verzamelen dan kon je beter 2 jaar geleden beginnen aangezien het toen nog aardig te doen was.

In een korte tijd zijn de prijzen echt omhoog geschoten en was er opeens veel vraag naar.

De betere gamecube deals heb ik twee jaar geleden gemaakt.

Spellen zijn 40 a 60% duurder geworden
Ah helaas. Ja was meer dat ik nooit nintendo's heb gehad op DS en gameboys en een nes na.. Dus ja beetje laat aan het instappen. Dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
xelfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:14:

[afbeelding]

- Star Fox 2
- Rendering Ranger R2
- Secret of Mana 2

Ik ga die ook eens onthouden en dan zzattack berichten. Zijn wel spellen waar ik zeker interesse in heb. Net als earthbound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 11:54
Laat maar weten, ik heb momenteel gigantisch veel op voorraad liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Je kan een hele hoop met reproductie cartridges. Dat vind ik zelf wel gaaf om te zien. Je kan bijvoorbeeld:
- US NTSC carts omzetten naar PAL format (bijvoorbeeld Earthbound of Mario RPG);
- Super Famicom exclusive games omzetten in het Engels (bv Star Ocean of Secret of Mana 2);
- Nooit uitgebrachte games op cartridge zetten (bv Star Fox 2);
- Romhacks met aanpassingen op de originele game (bv Donkey Kong Boss Battle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
zzattack schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 00:46:
Laat maar weten, ik heb momenteel gigantisch veel op voorraad liggen :)
Ga ik zeker doen. Zal je binnenkort eens een DM sturen. Prijzen etc. ;)
Ben wel benieuwd.

Mother voor de NES gaat hem niet worden denk ik? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 17-11-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Tja repro's zie ik hetzelfde als roms. Vorm van piraterij waaraan de ontwikkelaars niks verdienen. En ja, de games zijn niet meer in normale productie maar dat verandert weinig aan mijn gevoel.
Daarnaast voelt het niet 'echt' aan. Het blijft toch een gekunstelde cartridge, hoe goed het er ook uitziet.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
The_Bird schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
Tja repro's zie ik hetzelfde als roms. Vorm van piraterij waaraan de ontwikkelaars niks verdienen. En ja, de games zijn niet meer in normale productie maar dat verandert weinig aan mijn gevoel.
Daarnaast voelt het niet 'echt' aan. Het blijft toch een gekunstelde cartridge, hoe goed het er ook uitziet.
Tjah, als ze mijn Zelda, Star Fox 2 en Secret of Mana 2 repro's officieel uitgebracht hadden, dan had ik ze zeker origineel aangeschaft :). Nu is er helaas geen officiële manier om aan deze games te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Earthbound is idd nog wel te krijgen. Voor een best wel hoge prijs. Excl. verzending. Daarnaast alleen NTSC cart versie.

Maar goed, het ging me niet om de discussie over dit soort cartridges en wat xelfer al aan geeft, er zijn spellen die nooit uitgebracht zijn of fan made.
Een groot aantal van zijn keuzes zijn ook de spellen die mijn interesse hebben.

Ik ga iig buiten dit topic contact met zzattack opnemen. Sommige dingen vind ik wel interessant, maar wellicht dat het niet in dit topic hoort.

edit:
Zie net dat Earthbound ook middels de virtual console op de WiiU te krijgen is.
Dan ga ik die iig op die manier aanschaffen. Samen met Beginnings en wellicht deeltje 3.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 17-11-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
The_Bird schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
Niet echt aan?

Het is op originele hardware, vaak op een originele donor cardridge, Het is gewoon exact hetzelfde als een echte snes cardridge echter kunnen snes games nu ook gemaakt worden door de normale man omdat we ver heen zijn met de technologie.

Qua gameplay zal het er waarschijnlijk net zo echt uitzien als het origineel.
Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.