Aan de andere kant ben je dan even ver met een flash cartridge of emulator. Maar goed: daarover zijn de meningen verdeeld...
Precies, want de code op de cart is gewoon gejat.Flozem schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:36:
Aan de andere kant ben je dan even ver met een flash cartridge of emulator. Maar goed: daarover zijn de meningen verdeeld...
Ik veroordeel niemand die ze halen maar voor mij staat het gelijk aan een emulator.
Als we het dan toch over wonky cartridges hebben....iemand al ervaring met de MSU-1 audio chip? Is die ook op repro's te plaatsen? Zie bijv de Megaman X release.
"21 jaar DSL!"
Als ik het goed gelezen heb is de MSU-1 een homebrew audio chip die nooit als ASIC is gefabriceerd. SD2SNES kan die chip gewoon emuleren. Voor een repro zou je dan vergelijkbare hardware moeten gebruiken als de SD2SNES die de MSU-1 kan emuleren. In dat geval kun je net zo goed gewoon een SD2SNES gebruiken, veel kosteneffectiever.The_Bird schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:24:
[...]
Als we het dan toch over wonky cartridges hebben....iemand al ervaring met de MSU-1 audio chip? Is die ook op repro's te plaatsen? Zie bijv de Megaman X release.

Net dit setje ontvangen, 35 Euro. Wilde sowieso nog een E1000 serie PSP hebben, dat er voor die prijs zulke spellen bijzitten is mooi meegenomen
Nu nog kastruimte kweken..

Inderdaad. Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen emulator en flashcart, maar veel minder tussen flashcart en repro.Flozem schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:36:
Met een emulator speel je via je pc, met een usb controller of adapter o.i.d., inclusief alle gratis emulation quirks (stukken minder als je higan gebruikt ipv snes9x/zsnes/mednafen).
Een flashcart zit dichter bij de 'echte' ervaring omdat hier de cpu en ppu op de echte hardware draaien, je echte periphals gebruikt en uiteraard een echte fysieke cartridge in een fysieke console steekt. Dit lijkt toch in de verste verte niet op emulators? Je zit enkel nog met een menu om je game te selecteren, en al heb je er 100 games op staan, je verzamelkast raakt er niet voller van.
Met een repro zit je weer nét een stukje dichter in de buurt van het origineel. Een goede repro is van buiten niet van origineel te onderscheiden. Iedere game op z'n eigen casette, met z'n eigen label in z'n eigen doosje voor in de kast. Plus een prijsverschil van factor 5-10 voor zeldzame games is voor veel collectors beter te verantwoorden. In mijn ogen betaal je, rationeel gezien, bij originele cartridges buitensporig veel voor "gevoel", want op andere punten vind je nauwelijks verschillen. Wellicht dat authentieke zeldzame games nog als investering gezien kunnen worden, aangezien er geen stop lijkt te komen aan de prijs (waarde?) stijging. Dat zal met repros sowieso niet het geval zijn
Overigens verzamel ik zelf eigenlijk niet (heb voorkeur voor sd2snes, lekker nooit casette wisselen
Netjes hoor, ik vind de matte afwerking van de PSP E-1000 veel beter dan van de oudere glossy varianten, helaas is het gemis aan stereo speakers, wifi en verwisselbare accu toch een gemis voor mij.Exorcist schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:59:
[afbeelding]
Net dit setje ontvangen, 35 Euro. Wilde sowieso nog een E1000 serie PSP hebben, dat er voor die prijs zulke spellen bijzitten is mooi meegenomen
Nu nog kastruimte kweken..
Alsnog erg leuke deal.
Geef mij maar liever de eerste PSP, die was tenminste lekker dik en lag robuust in die grote mannen handen van me.Mizgala28 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 02:01:
[...]
Netjes hoor, ik vind de matte afwerking van de PSP E-1000 veel beter dan van de oudere glossy varianten, helaas is het gemis aan stereo speakers, wifi en verwisselbare accu toch een gemis voor mij.
Alsnog erg leuke deal.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Qua uiterlijk prefereer ik de PSP-1000, maar de E-1000 viel me erg mee. Sterker nog, heb gisteravond met een maat een vergelijkend onderzoek gehoudenMizgala28 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 02:01:
[...]
Netjes hoor, ik vind de matte afwerking van de PSP E-1000 veel beter dan van de oudere glossy varianten, helaas is het gemis aan stereo speakers, wifi en verwisselbare accu toch een gemis voor mij.
Alsnog erg leuke deal.
Ik zal binnenkort 's een video maken van de twee tegelijk in actie om dit te ondersteunen. Ben nu wel van plan vanaf nu de E-1000 mee te nemen op weekendjes weg en vakantie (puur voor SNES/NES/MD emulator e.d.), accu zal ook langer meegaan en wifi gebruik ik sowieso niet op die dingen.
Het scherm van de 3000 is ook stukken beter dan dat van de 1000. Al ligt de 1000 door zijn dikte wel beter in m'n handen, maar dan vind ik de 3000 weer mooierExorcist schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:43:
[...]
Qua uiterlijk prefereer ik de PSP-1000, maar de E-1000 viel me erg mee. Sterker nog, heb gisteravond met een maat een vergelijkend onderzoek gehouden. Had twee exemplaren van Monster Hunter, dus de oude en de E simultaan opgestart met spel. De E-1000 kwam echt stukken beter uit de verf, en niet alleen omdat het scherm nieuwer (en dus helderder) is. Het oogde simpelweg significant beter, terwijl de globale specs hetzelfde zijn.
Ik zal binnenkort 's een video maken van de twee tegelijk in actie om dit te ondersteunen. Ben nu wel van plan vanaf nu de E-1000 mee te nemen op weekendjes weg en vakantie (puur voor SNES/NES/MD emulator e.d.), accu zal ook langer meegaan en wifi gebruik ik sowieso niet op die dingen.
Aan de tweedehands markt wordt door ontwikkelaars ook niets verdient. Juridisch gezien doen bedrijven niets anders dan een gebruiker een gebruikslicentie verschaffen. De drager, zij het een cartridge, diskette of download, verandert hier niets aan. Dus als je je laat leiden door dat gevoel dan zou niets meer mogenThe_Bird schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
Tja repro's zie ik hetzelfde als roms. Vorm van piraterij waaraan de ontwikkelaars niks verdienen. En ja, de games zijn niet meer in normale productie maar dat verandert weinig aan mijn gevoel.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat een ontwikkelaar een beloning moet ontvangen voor zijn of haar prestatie maar aan de andere kant ben ik een groot tegenstander van bedrijven die voor ons gaan bepalen hoe we een game mogen gebruiken. Bijvoorbeeld door unieke codes mee te distribueren met nieuwe games waardoor de tweede hands markt om zeep wordt geholpen
Ik was nog even benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met het vervangen van de electrolytic capacitors in hun game consoles? Nu is mijn technische kennis beperkt maar ik heb me laten vertellen dat de gemiddelde levensduur van deze capacitors op een moederbord gemiddeld 20 jaar bedraagt. Als je deze niet vervangt kunnen ze gaan lekken en loop je het risico dat je console onbruikbaar beschadigt.
Zijn jullie hier van op de hoogte of zijn er tweakers die deze hebben vervangen in al hun consoles? Ik overweeg dit te laten doen maar ben erg benieuwd naar jullie meningen/ervaringen.
Zijn jullie hier van op de hoogte of zijn er tweakers die deze hebben vervangen in al hun consoles? Ik overweeg dit te laten doen maar ben erg benieuwd naar jullie meningen/ervaringen.
Is die 20 jaar niet bij volledige belasting?
20 jaar x 365 dagen x 24 uur gebruik = 175200 gebruiksuren.
Goede post. Laat ik het zo zeggen; wanneer een repro aangeboden wordt tegen de kostprijs heb ik er minder moeite mee, dan is het meer een dienst verlenen. Wanneer iemand echter grof verdient aan de rom en er een hoge prijs voor vangt stoort het me meer omdat ze dan geld verdienen met het werk van de oorspronkelijke developer.Tim1075 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:35:
[...]
Aan de tweedehands markt wordt door ontwikkelaars ook niets verdient. Juridisch gezien doen bedrijven niets anders dan een gebruiker een gebruikslicentie verschaffen. De drager, zij het een cartridge, diskette of download, verandert hier niets aan. Dus als je je laat leiden door dat gevoel dan zou niets meer mogen
Natuurlijk ben ik het met je eens dat een ontwikkelaar een beloning moet ontvangen voor zijn of haar prestatie maar aan de andere kant ben ik een groot tegenstander van bedrijven die voor ons gaan bepalen hoe we een game mogen gebruiken. Bijvoorbeeld door unieke codes mee te distribueren met nieuwe games waardoor de tweede hands markt om zeep wordt geholpen
Dat zeggende verbaast het me dat Nintendo nog niet een aantal Japan-only of zelfs BS-only digitaal heeft uitgebracht. Games zoals de BS-Zelda's,BS Mario Excitebike en Mario & Wario reeks zouden goed verkopen al is het alleen al vanwege nieuwsgierigheidsfactor.
Dat met die codes is inderdaad vervelend maar voor zover ik heb meegemaakt is dat alleen voor het online deel.
"21 jaar DSL!"
Het probleem is vaak dat publishers graag willen dat je een onredelijke prijs betaald voor een game, waarbij je ook nog afhankelijk bent van de service geboden door de ontwikkelaar. Bij retro is dit allicht minder relevant, maar bij digitale downloads ben je afhankelijk van de service van de publisher.Tim1075 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:35:
[...]
Aan de tweedehands markt wordt door ontwikkelaars ook niets verdient. Juridisch gezien doen bedrijven niets anders dan een gebruiker een gebruikslicentie verschaffen. De drager, zij het een cartridge, diskette of download, verandert hier niets aan. Dus als je je laat leiden door dat gevoel dan zou niets meer mogen
Zelf koop ik in principe geen digital only games, omdat ik van het verzamel aspect hou en omdat ik niet wil dat ik over 10 jaar nog afhankelijk ben van de publisher om die game te kunnen spelen.
Daarnaast wordt de grootste rotzooi voor 60 euro aangeboden in shops, terwijl een game realistisch gezien misschien maar 10 euro waard zou zijn (vergeleken met andere full price games). Vaak komt het er bij mij op neer dat ik een aantal maanden wacht en dan de game voor een fractie van de prijs van Marktplaats af haal.
Als kind zijnde kocht ik al veel van mijn games 2e hands bij de lokale Videoland. In plaats van 180 gulden te betalen, kon ik de game dan kopen voor 15 gulden en had ik effectief gezien 12 games voor de prijs van 1
Gamesgarage.nl krijgt komende week een in gebreke stelling binnen. Reageren niet op mails, hun eigen ticketing systeem staat 2,5 week open en geen telefoooncontact mogelijk. 2,5 week niet reageren is schandalig. Amateurclub eerste klas, avoid at all cost.
on a more positive note,,, Ik heb als kindje ooit me hele SNES verzameling verkocht om geld vrij te maken voor de N64. 22-24 jaar later heb ik spijt en ben ik weer een super famicom verzameling aan het bouwen. Ik zal binnenkort wat pics posten
on a more positive note,,, Ik heb als kindje ooit me hele SNES verzameling verkocht om geld vrij te maken voor de N64. 22-24 jaar later heb ik spijt en ben ik weer een super famicom verzameling aan het bouwen. Ik zal binnenkort wat pics posten
[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 19-11-2015 06:11 ]
Heb even lopen googlen maar dan blijken er meer factoren een rol te spelen zoals bijvoorbeeld temperatuur. Blijft een ingewikkeld verhaal en ik vervang liever voordat het te laat is omdat, met de huidige trends in prijzen, ik niet verwacht dat consoles in de toekomst stukken goedkoper worden.AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:45:
Is die 20 jaar niet bij volledige belasting?
@Tim1075 over welke consoles hebben we het dan? Vergeet niet dat er meer kapot kan gaan aan een console dan alleen een paar caps.
Persoonlijk ga ik ze niet preventief vervangen. Kan ook niet goed solderen
Persoonlijk ga ik ze niet preventief vervangen. Kan ook niet goed solderen
The Legend Will Never Die
Storm, glas water.Tim1075 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:46:
[...]
Heb even lopen googlen maar dan blijken er meer factoren een rol te spelen zoals bijvoorbeeld temperatuur. Blijft een ingewikkeld verhaal en ik vervang liever voordat het te laat is omdat, met de huidige trends in prijzen, ik niet verwacht dat consoles in de toekomst stukken goedkoper worden.
Dat klinkt niet goed van gamesgarage.nl. Sowieso vind ik het niet netjes als bedrijven überhaupt niet reageren en het is goed dat je ze een formele ingebrekestelling hebt gestuurd.Max|Burn schreef op donderdag 19 november 2015 @ 05:38:
Gamesgarage.nl krijgt komende week een in gebreke stelling binnen. Reageren niet op mails, hun eigen ticketing systeem staat 2,5 week open en geen telefoooncontact mogelijk. 2,5 week niet reageren is schandalig. Amateurclub eerste klas, avoid at all cost.
En Super Famicom ftw!
Is het niet eens tijd voor een volgend deel hier? :-) niet dat ik me niet vermaak hoor, just saying
Adjust non olet, plerumque...
Hold on, er zijn nog 3 snes zelda? En zijn dit dan jap releases...of fan/homebrew spul ofzo?
xelfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:14:
Laatst weer 2 repro's gekocht van mede-Tweaker zzattack. Dit maal losse carts for The Legend of Zelda: Goddess of Wisdom en The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets.
[afbeelding]
Heb nu een groot deel van de repro's die ik wil hebben :):
- Star Fox 2
- Zelda's Goddess of Wisdom, Ancient Stone Tablets & Parallel Worlds
- Rendering Ranger R2
- Secret of Mana 2
Voor reproducties richt ik mij vnl. op games die geen officiële release hebben gehad (de Zelda's + Star Fox 2) of die alleen in het Japans uit zijn gebracht (Secret of Mana 2). Rendering Ranger R2 is een uitzondering, aangezien het een Super Famicom game van enkele duizenden dollars, vanwege de beperkte oplage van de game.
10 second ninja DONE
Goddess of Wisdom en Parallel Worlds zijn onofficiele romhacks, ancient stone tablets is een Satellaview only game, dus origineel enkel als broadcast uitgezonden, niet op cartridge, maar wel officieel i.p.v. door fans. En dan is er nog BS: The Legend of Zelda wat een remake is van de allereerste Zelda voor de NES, ook enkel via Satellaview uitgezonden.
[ Voor 5% gewijzigd door zzattack op 19-11-2015 22:58 ]
Nice! Ik was bekend met het satteliet systeem maar geen idee dat er zulke grote namen voor uitgekomen waren.
10 second ninja DONE
Als je een snes heb sagat bestel de repro 's bij zzattack.
Vandaag men starfox 2 binnen echt klasse werk
subliem afgewerkt, top gast!
Volgende week die Bs Zelda's halen!
Ps. Ik heb de ntsc j versie gehaald bij hem geen enkel probleem 60hz heerlijk smooth...
Ook ik heb een super famicom collectie net als sommige andere hier
Vandaag men starfox 2 binnen echt klasse werk
Volgende week die Bs Zelda's halen!
Ps. Ik heb de ntsc j versie gehaald bij hem geen enkel probleem 60hz heerlijk smooth...
Ook ik heb een super famicom collectie net als sommige andere hier
[ Voor 31% gewijzigd door DLX op 20-11-2015 21:29 ]
https://onedrive.live.com...VrKyH9A&ithint=file%2cxls
Men games wel oude lijst...
Japan only
Japan only
[ Voor 5% gewijzigd door DLX op 20-11-2015 22:13 ]
Juist, ik heb zelfs in de SNES tijd nog meegemaakt dat ik om de week Simcity huurde daar tot de eigenaar van de lokale Videoland zei: weet je, binnenkort gaan die SNES spellen er toch uit, hou hem maar en zoek nog maar een leuk spelletje uitxelfer schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:55:
[...]
Het probleem is vaak dat publishers graag willen dat je een onredelijke prijs betaald voor een game, waarbij je ook nog afhankelijk bent van de service geboden door de ontwikkelaar. Bij retro is dit allicht minder relevant, maar bij digitale downloads ben je afhankelijk van de service van de publisher.
Zelf koop ik in principe geen digital only games, omdat ik van het verzamel aspect hou en omdat ik niet wil dat ik over 10 jaar nog afhankelijk ben van de publisher om die game te kunnen spelen.
Daarnaast wordt de grootste rotzooi voor 60 euro aangeboden in shops, terwijl een game realistisch gezien misschien maar 10 euro waard zou zijn (vergeleken met andere full price games). Vaak komt het er bij mij op neer dat ik een aantal maanden wacht en dan de game voor een fractie van de prijs van Marktplaats af haal.
Als kind zijnde kocht ik al veel van mijn games 2e hands bij de lokale Videoland. In plaats van 180 gulden te betalen, kon ik de game dan kopen voor 15 gulden en had ik effectief gezien 12 games voor de prijs van 1.
Nice! Leuke lijst met gamesGOUDSBS schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:12:
https://onedrive.live.com...VrKyH9A&ithint=file%2cxls
Japan only
Een paar aanbevelingen m.b.t. de Super Famicom, mocht je daar nog games voor willen importeren:
- Final Fight 1 & Final Fight Guy (beat em ups);
- Parodius Da! (is ook in PAL uitgekomen) en de opvolgers Gokujou Parodius & Jikkyou Oshaberi Parodius (Shmups);
- Darius Force (Shmup);
- Area 88 (Shmup, in Europa uitgebracht als U.N. Squadron);
- Return of Double Dragon (Beat em up, in Europa uitgebracht als Super Double Dragon, de Japanse versie heeft extra stages en meer difficulty settings);
- Rockman & Bass (Megaman);
- Super Tekkyu Fight (beetje Bomberman achtig);
- Muscle Bomber (Wrestling);
- Seiken Densestu 3 (Secret of Mana 2);
- Macross Scrambled Valkyrie (Shmup).
En voor de N64:
- Sin & Punishment (Shmup, uitstekende Japanse exclusive);
- Rockman Dash (3D Megaman).
Op Secret of Mana 2 na zijn alle games hierboven in ieder geval goed te spelen, ook als je geen Japans spreekt (zoals ik).
Nice, de goede ouwe tijd toen de Videoland nog van waarde was1nsane schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:23:
[...]
Juist, ik heb zelfs in de SNES tijd nog meegemaakt dat ik om de week Simcity huurde daar tot de eigenaar van de lokale Videoland zei: weet je, binnenkort gaan die SNES spellen er toch uit, hou hem maar en zoek nog maar een leuk spelletje uit
Zelf heb ik zojuist een aardige PS2 pickup gedaan. 51 titels (waarvan 48 in mint conditie) voor 40 euro en de meeste games waren nog goede games ook! Is weer eens wat anders dan een half gesloopte PS2 op Marktplaats vinden, waar de games Fifa 2001, Fifa 2002 en Fifa 2003 bij zitten.

Verwijderd
@Xelfer: Zelf ben ik niet echt thuis in PS2 (Ik kocht 'm pas toen de PS3 al 2 jaar uit was) maar toch m'n top 3 hidden gems even delen al ken ik velen titels (nog) niet..
3. Haunting ground.
2. Tokobot plus.
1. Dark chronicle.
3. Haunting ground.
2. Tokobot plus.
1. Dark chronicle.
De ps2 is wel het thuis van vele rpg's 2d vechters en shoot em ups en een hele hoop hidden gems.
Mooie console maar als ik echt kijk naar ps2 games dan zijn dat ico en shadow of the collosus.
@xelver zitten wel een aantal interessante games tussen.
Mooie console maar als ik echt kijk naar ps2 games dan zijn dat ico en shadow of the collosus.
Verwijderd
Ik ga morgen een heel groot gedeelte van mijn collectie naar de locale retro game store brengen. Normaal gesproken een hekel aan handelaren omdat ze veel te weinig betalen en te duur verkopen, maar kan het wel allemaal mooi in 1 keer. Als je het allemaal inpakt begin je ook pas een beetje de waarde van dat geheel in te zien. Door dit nu naar die zaak te brengen kan ik toch weer een paar maanden volhouden nu ABN alles claimt wat op rekeningen gestort word.
Ik moet nog op zoek naar een PSP-2000 zilveren voorkant. Mijn vrouw haar front van de FFVII 10th anniversary versie is beschadigd door een in-ear die in het hoesje zat.
Sony heeft deze niet meer liggen en je krijgt een random refurbished terug.
Niet een zilveren voorkant erop fixen of wat, gewoon random.
Zucht.
Moet ik daar weer achteraan.
Sony heeft deze niet meer liggen en je krijgt een random refurbished terug.
Niet een zilveren voorkant erop fixen of wat, gewoon random.
Zucht.
Moet ik daar weer achteraan.
Niemand hier die het over zou willen nemen of iemand op het BB forum?Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:13:
Ik ga morgen een heel groot gedeelte van mijn collectie naar de locale retro game store brengen. Normaal gesproken een hekel aan handelaren omdat ze veel te weinig betalen en te duur verkopen, maar kan het wel allemaal mooi in 1 keer. Als je het allemaal inpakt begin je ook pas een beetje de waarde van dat geheel in te zien. Door dit nu naar die zaak te brengen kan ik toch weer een paar maanden volhouden nu ABN alles claimt wat op rekeningen gestort word.
Ben wel nieuwschierig wat je dan gaat verkopen...
Console-specifiek niet maar ik heb vrij veel ervaring met caps in (oa) computers.Tim1075 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:42:
Ik was nog even benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met het vervangen van de electrolytic capacitors in hun game consoles? Nu is mijn technische kennis beperkt maar ik heb me laten vertellen dat de gemiddelde levensduur van deze capacitors op een moederbord gemiddeld 20 jaar bedraagt. Als je deze niet vervangt kunnen ze gaan lekken en loop je het risico dat je console onbruikbaar beschadigt.
Er zijn verschillende problemen met condensatoren die neerkomen op hetzelfde:
(ik sla de hele oude uit de jaren 1900-1960 even over voor het gemak)
1) Lekken door ouderdom. Gebeurt weinig maar als het gebeurt vreet het de boel aan. De oude Macintosh computers hebben hier last van. Vreet spoortjes en chips aan.
2) Lekken/opblazen door overhitting/droogkoken. Gebeurt met modernere hardware, met name in schakelende voedingen. Doordat de interne weerstand ervoor zorgt dat de cap een beetje opwarmt, kan het elektrolyt verdampen en dus omvormen tot een gas. Dit zorgt voor druk (bol staan) en uiteindelijk ploffen ze, meestal vrij vriendelijk qua onderhoud. Levert in sommige voedingen wel een catastrofaal falen op (maar vaak niet).
3) Niet meer werken door droogkoken/leegdampen. Sommige caps zijn gewoon op. Je ziet het niet, ze hebben geen schade veroorzaakt, maar ze doen het niet meer en dus je schakeling ook niet. De GameGear is hier een voorbeeld van.
Alledrie de scenario's komen gezien de omvang van de markt relatief weinig voor. Preventief vervangen is onverstandig aangezien je nooit weet welk onderdeel slechter aan het worden is, en het onderhoud kan ook heel slecht zijn voor de rest van het circuit (statische elektriciteit, onkunde, fouten). Zeker niet nodig bij dime a dozen machines (alles van Nintendo, Sega, Atari etc etc zijn er nog genoeg van te krijgen en onderhoud is dan vaak duurder dan de machine waard is. Uniek materiaal dat al heel oud is en nog werkt ook niks aan doen, de kans dat het nu nog gaat lekken/ploffen is zo minimaal...
Dat klopt, en het type belasting maakt ook uit (hoogfrequent en highpower zoals een schakelende voeding zal vaker een probleem krijgen dan een simpel condensatortje). Temperatuur gaat een rol spelen boven de 60 a 70 graden en is ook weer afhankelijk van het model.Tim1075 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:46:
[...]
Heb even lopen googlen maar dan blijken er meer factoren een rol te spelen zoals bijvoorbeeld temperatuur. Blijft een ingewikkeld verhaal en ik vervang liever voordat het te laat is omdat, met de huidige trends in prijzen, ik niet verwacht dat consoles in de toekomst stukken goedkoper worden.
[ Voor 12% gewijzigd door sebastius op 22-11-2015 17:24 ]
Ik zou ook verwachten dat je van een mede-verzamelaar een eerlijkere prijs kan krijgen dan van menig handelaar.MartijnAbel schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:11:
[...]
Niemand hier die het over zou willen nemen of iemand op het BB forum?
Ben wel nieuwschierig wat je dan gaat verkopen...
Haunting Ground is een pareltje, zelf ook een tijd geleden gekocht. Geldt ook voor Shadow Of Memories btw, van Capcom. Nu nog Rule of Rose, maar dat geld leg ik er niet voor neer.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:51:
@Xelfer: Zelf ben ik niet echt thuis in PS2 (Ik kocht 'm pas toen de PS3 al 2 jaar uit was) maar toch m'n top 3 hidden gems even delen al ken ik velen titels (nog) niet..
3. Haunting ground.
2. Tokobot plus.
1. Dark chronicle.
Vandaag van m'n zus nog aardig wat PS1 en PS2 titels gekregen + een Xbox en 3DS. Kan dus weer eea erbij opschrijven
Nice, bedankt voor de tip! Haunting Ground & Tokobot Plus had ik nog niet eerder van gehoord. Die games ga ik zeker wel even checken. Dark Chronicle ken/heb ik al wel.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:51:
3. Haunting ground.
2. Tokobot plus.
1. Dark chronicle.
Ja zeker. De PS2 vind ik best wel een underrated console, maar aangezien ik niet voor de waarde verzamel maar voor mezelf, vind ik het totaal niet erg dat veel games minder dan een euro zijngast7 schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:42:
De ps2 is wel het thuis van vele rpg's 2d vechters en shoot em ups en een hele hoop hidden gems.
Ico & Shadow of the Colossus zijn zeker 2 toptitels van die console. Ico heb ik zelf al wel, maar Shadow of the Colossus niet, hoewel ik wel de PS3 combo pack van die games heb.
Ik raad mensen zelf altijd Timesplitters 2 aan. Geen hidden gem, maar zeker wel een gem
Alle TimeSplitters zijn subliem. Het betreft dan ook de makers van GoldenEye op de 007, dus met name local co-op geweldig om te spelen. Pak een paar Xbox consoles, prik ze in je LAN en dan tegen elkaar. Prachtigxelfer schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:48:
[...]
Nice, bedankt voor de tip! Haunting Ground & Tokobot Plus had ik nog niet eerder van gehoord. Die games ga ik zeker wel even checken. Dark Chronicle ken/heb ik al wel.
[...]
Ja zeker. De PS2 vind ik best wel een underrated console, maar aangezien ik niet voor de waarde verzamel maar voor mezelf, vind ik het totaal niet erg dat veel games minder dan een euro zijn.
Ico & Shadow of the Colossus zijn zeker 2 toptitels van die console. Ico heb ik zelf al wel, maar Shadow of the Colossus niet, hoewel ik wel de PS3 combo pack van die games heb.
Ik raad mensen zelf altijd Timesplitters 2 aan. Geen hidden gem, maar zeker wel een gem.
Zeker. Is echt een top serieExorcist schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:53:
[...]
Alle TimeSplitters zijn subliem. Het betreft dan ook de makers van GoldenEye op de 007, dus met name local co-op geweldig om te spelen. Pak een paar Xbox consoles, prik ze in je LAN en dan tegen elkaar. Prachtig
Ai, klinkt als een vervelende tijd. Veel sterkte!Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:13:
Heb idd nog een euro snes, maar denk dat ik de cheat manier ga doen, usa kopen snes en dan zo'n sd to cart solution. Of misschien toch maar pc aan den tv. Heb zelf weinig emulatie quirks meegemaakt. Erger me meer een slechte pal versies
10 second ninja DONE
Voor emulatie geef ik zelf de voorkeur aan een Retron 5Sagat schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:35:
Heb idd nog een euro snes, maar denk dat ik de cheat manier ga doen, usa kopen snes en dan zo'n sd to cart solution. Of misschien toch maar pc aan den tv. Heb zelf weinig emulatie quirks meegemaakt. Erger me meer een slechte pal versies
- NES/Famicom;
- SNES/Super Famicom;
- Mega Drive/Genesis.
Op een Retron 5 kan je overigens ook gewoon je originele games en controllers gebruiken, maar je kan er ook rom hacks op draaien
Retron 5, leuk apparaat maar extreem duur voor de simpele op Android gebaseerde hardware erin, 50 euro zou een mooie prijs zijn maar €169 is too much of the good.
Absoluut geen slecht apparaat, alleen duur.
Absoluut geen slecht apparaat, alleen duur.
[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 23-11-2015 13:49 ]
Ik verzamel zelf ook niet voor de waarde enkel games die mij interssant lijken, ik merk enkel op dat er wel een aantal zeldzamere games in het lot zitten maar ook een aantal normalere titels die ik nog moet.xelfer schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:48:
[...]
[...]
Ja zeker. De PS2 vind ik best wel een underrated console, maar aangezien ik niet voor de waarde verzamel maar voor mezelf, vind ik het totaal niet erg dat veel games minder dan een euro zijn.
Ik raad mensen zelf altijd Timesplitters 2 aan. Geen hidden gem, maar zeker wel een gem.
Zo heb ik bijv het spel tom & jerry war of the whiskers die echt niks waard is maar wel een goede game die ik heb gespeeld vroeger en natuurlijk wel meer games uiteraard.
Echter zijn er heel veel games die ik niet verzamel dus is mijn ps2 collectie vrij klein tenopzichte van een hele hoop andere hier op het forum die voor ps2 verzamelen.
Ik verzamel geen sport games, vrijwel geen shooters, vrijwel geen race games geen gta games en een hele hoop andere onbekende stuff.
Voornamelijk rpg's shoot em ups 2d vechters maar ook goede platformers en originele vreemde games met goede gameplay.
Verder verzamel ik zelf geen horror games en op de ps2 zijn er wel een aantal zeldzame waardevolle horror games.
Als ik vragen mag hoeveel ps2 games heb jij op het moment?
Ik heb er slechts 70 op het moment waarvan 2 ntc rpg exclusives.
Verder mocht je shadow of the collosus nog niet gespeeld hebben moet je dat zeker doen, Betere game dan Ico tevens voor de verhaal lijn beter om shadow of the collosus eerst te spelen.
Tenslotte dacht ik altijd dat Timesplitters 3 het beste was en dat nummer 2 de gemiddelde uit het trio was.
Ah ja, als games iets waard zijn dan is dat natuurlijk zeker niet erg
. Mijn PS2 collectie bevat op dit moment 171 games. Vrijwel het grootste gedeelte zijn goede titels, maar er zitten ook wel wat sport games bij (stuk of 6-7) ,waar ik destijds toch wel veel plezier aan heb beleefd
.
TS3 is ook zeker een goede game, maar ik heb zelf TS2 meer gespeeld. Ik denk dat het bij mij vooral kwam vanwege het feit dat TS2 op een goed moment uit kwam in de cyclus van de Playstation 2. Volgens mij zat TS3 vrij dicht op de release van de Playstation 3 als ik me goed herinner.
TS3 is ook zeker een goede game, maar ik heb zelf TS2 meer gespeeld. Ik denk dat het bij mij vooral kwam vanwege het feit dat TS2 op een goed moment uit kwam in de cyclus van de Playstation 2. Volgens mij zat TS3 vrij dicht op de release van de Playstation 3 als ik me goed herinner.
Moet eerlijk toegeven dat ik de uitgebreide multiplayer functies van Timesplitters eens moet proberen met wat vrienden.xelfer schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:53:
Ah ja, als games iets waard zijn dan is dat natuurlijk zeker niet erg. Mijn PS2 collectie bevat op dit moment 171 games. Vrijwel het grootste gedeelte zijn goede titels, maar er zitten ook wel wat sport games bij (stuk of 6-7) ,waar ik destijds toch wel veel plezier aan heb beleefd
.
Ik zag ook dat er een Goldeneye voor de PS3 was. Weet alleen niet of dit ook van dezelfde ontwikkelaars was.
TimeSplitters 2 is meesterlijk. Speel het nog graag zo nu en dan (XBOX 480p).
Favorieten zijn toch wel;
TimeSplitters 'Story' Classic mode;
Badass Buspass Impasse
But Where Do The Batteries Go?
Hit Me Baby One Morgue Time
Favorieten zijn toch wel;
TimeSplitters 'Story' Classic mode;
Badass Buspass Impasse
But Where Do The Batteries Go?
Hit Me Baby One Morgue Time
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Ik denk hier altijd iets anders bij. Sowieso is bedelen nogal..triest.
Ik denk hier altijd iets anders bij. Sowieso is bedelen nogal..triest.
Dat is inderdaad vrij triest, waarschijnlijk is het verhaal ook nog eens gelogen en is het een goudzoeker.
Tja, misschien is het onzin die advertentie maar misschien ook niet, paar jaar terug had ik aan de kennis van mijn ma wat PC games weggegeven voor zijn zoon, aangezien hun arm waren (beide moeder en vader volledig afgekeurd).
Dus tja, ik geloof deze advertentie niet, maar ik bestempel het ook niet meteen als onzin, genoeg mensen die zoiets plaatsen en het echt menen, maar ook helaas andersom.
Dus tja, ik geloof deze advertentie niet, maar ik bestempel het ook niet meteen als onzin, genoeg mensen die zoiets plaatsen en het echt menen, maar ook helaas andersom.
Ik denk dat je wel wat anders hebt om je zorgen over te maken, dan dat je kinderen geen spelcomputer hebben, als je geen geld meer hebt...Mizgala28 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:10:
Tja, misschien is het onzin die advertentie maar misschien ook niet, paar jaar terug had ik aan de kennis van mijn ma wat PC games weggegeven voor zijn zoon, aangezien hun arm waren (beide moeder en vader volledig afgekeurd).
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Geen idee of het gelogen is, maar het is wel apart dat er gevraagd wordt naar specifieke Nintendo consolesgast7 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:07:
Dat is inderdaad vrij triest, waarschijnlijk is het verhaal ook nog eens gelogen en is het een goudzoeker.
Lijkt me ook, maar ik denk dat je als arme ouder je kind toch wel iets wilt geven voor de feestdagen...Xyphoid schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:24:
[...]
Ik denk dat je wel wat anders hebt om je zorgen over te maken, dan dat je kinderen geen spelcomputer hebben, als je geen geld meer hebt...
Als ouder inderdaad wel, maar meeste kinderen die wast jonger zijn snappen dat niet, die vinden het niet leuk als hun klasgenoten iets krijgen voor feestdagen en zo'n kind krijgt niks.Xyphoid schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:24:
[...]
Ik denk dat je wel wat anders hebt om je zorgen over te maken, dan dat je kinderen geen spelcomputer hebben, als je geen geld meer hebt...
Dat bedoel ik dan in het algemeen, zegt niks over of deze advertentie echt of nep is.
Echter krijgen andere kinderen dan vaak een iphone of een nieuwe console dus zullen de kinderen die zo een oude console krijgen het alsnog niet zo leuk vinden aangezien de rest vaak gloednieuwe spullen krijgt en hun met een oude console uit de steentijd worden afgescheept. Ik zie geen reden voor dit soort advertenties afgezien dat je voor dit nog enige kans hebt en natuurlijk helemaal geen kans bij current gen stuff.Mizgala28 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 02:20:
[...]
Als ouder inderdaad wel, maar meeste kinderen die wast jonger zijn snappen dat niet, die vinden het niet leuk als hun klasgenoten iets krijgen voor feestdagen en zo'n kind krijgt niks.
Dat bedoel ik dan in het algemeen, zegt niks over of deze advertentie echt of nep is.
Kinderen moeten gewoon blij zijn met wat ze krijgen en hun mond houden. Mijn kinderen krijgen echt geen PS4 (die koop ik voor mezelf
), telefoon of tablet. Als ze iets willen, zullen ze de helft moeten sparen. Andere helft wil ik wel betalen.
Gelukkig zijn ze voorlopig toch te jong voor duur spul.
Gelukkig zijn ze voorlopig toch te jong voor duur spul.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Kinderen zou je sowieso op moeten voeden met retro spul
Dank voor de uitgebreide reactie. Ik heb maar besloten om niet preventief te vervangen. Ik hou de fora wel in de gaten en zodra ik hoor dat gamers er echt last van hebben dan is het hopelijk nog niet te laatsebastius schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:22:
Zeker niet nodig bij dime a dozen machines (alles van Nintendo, Sega, Atari etc etc zijn er nog genoeg van te krijgen en onderhoud is dan vaak duurder dan de machine waard is. Uniek materiaal dat al heel oud is en nog werkt ook niks aan doen, de kans dat het nu nog gaat lekken/ploffen is zo minimaal...
Ik verzamel alle consoles op NTSC dus vervangen is helaas niet zo eenvoudig. Dit werd getriggerd doordat een batterij in mijn Amiga 1200 is gaan lekken en ik was net op tijd met vervangen.
Wat me tegenwoordig trouwens wel op valt is dat veel verzamelaars en handelaars op Marktplaats flink duurder zijn dan de normale prijzen op Marktplaats. Ik vraag me af of je uberhaupt wel iets verkoopt als je 30% meer gaat vragen dan de gangbare Marktplaats prijs voor een niet-zeldzame game....
Hetzelfde valt me overigens ook op bij pandjeshuizen en zaken als Used Products. De lokale Used Products hier in de omgeving vergeleken vroeger hun prijzen met Marktplaats en gingen daar dan een klein stukje onder zitten. Tegenwoordig vragen ze gewoon het dubbele van de gangbare Marktplaats prijs, ook al is de game die ze verkopen niet zeldzaam.
De Used Products in Arnhem wilde hun beschadigde versie van Perfect Dark (N64) wel aan mij verkopen voor 25 euro (staat voor 10 euro op MP) en Megaman 2 (NES) mocht wel weg voor 45 euro (15 euro op MP).
Stiekem vind ik het wel grappig als winkels het principe van vraag en aanbod niet snappen.
Hetzelfde valt me overigens ook op bij pandjeshuizen en zaken als Used Products. De lokale Used Products hier in de omgeving vergeleken vroeger hun prijzen met Marktplaats en gingen daar dan een klein stukje onder zitten. Tegenwoordig vragen ze gewoon het dubbele van de gangbare Marktplaats prijs, ook al is de game die ze verkopen niet zeldzaam.
De Used Products in Arnhem wilde hun beschadigde versie van Perfect Dark (N64) wel aan mij verkopen voor 25 euro (staat voor 10 euro op MP) en Megaman 2 (NES) mocht wel weg voor 45 euro (15 euro op MP).

Stiekem vind ik het wel grappig als winkels het principe van vraag en aanbod niet snappen.

Aan de andere kant heb je er altijd mensen tussen zitten die om wat voor reden dan ook de hoofdprijs willen betalen...
Voorheen bood ik Gameboy sets voor 2 Euro per spel aan al dan niet met Gameboy of accessoires. Dan kreeg je toch nog ettertjes die het nóg goedkoper wilden.
Ik heb daarom voor de gein mijn vorige set dubbele gameboy spellen voor trader prijzen aangeboden. Dan sta je nog te kijken van de vraag ernaar. Ik heb geen gelukszoekers meer gezien, een week langer moeten wachten, maar per saldo een klein winstje gemaakt van 20 Euro.
Wie is nu gek? De gemiddelde Marktplaats koper maakt het er toch zelf naar.
Voorheen bood ik Gameboy sets voor 2 Euro per spel aan al dan niet met Gameboy of accessoires. Dan kreeg je toch nog ettertjes die het nóg goedkoper wilden.

Ik heb daarom voor de gein mijn vorige set dubbele gameboy spellen voor trader prijzen aangeboden. Dan sta je nog te kijken van de vraag ernaar. Ik heb geen gelukszoekers meer gezien, een week langer moeten wachten, maar per saldo een klein winstje gemaakt van 20 Euro.
Wie is nu gek? De gemiddelde Marktplaats koper maakt het er toch zelf naar.
[ Voor 39% gewijzigd door Flozem op 26-11-2015 17:13 ]
Ik heb vandaag bij Nedgame in Amersfoort een Goomba muts gekocht voor m'n dochter, alvast voor kerstzzattack schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:12:
Kinderen zou je sowieso op moeten voeden met retro spul
Valt wel mee, juist de kinderen die te veel verwend zijn zeuren dat "het niet de nieuwste is".gast7 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:56:
[...]
Echter krijgen andere kinderen dan vaak een iphone of een nieuwe console dus zullen de kinderen die zo een oude console krijgen het alsnog niet zo leuk vinden aangezien de rest vaak gloednieuwe spullen krijgt en hun met een oude console uit de steentijd worden afgescheept. Ik zie geen reden voor dit soort advertenties afgezien dat je voor dit nog enige kans hebt en natuurlijk helemaal geen kans bij current gen stuff.
Ja de kans bestaat dat zo'n arme kind het minder leuk vindt dat hij een PS2 krijgt in plaats van PS4 zoals zijn of hara klasgenoten, dat komt minder voor als zo'n kind niet verwend is en daarnaast, meestal is zo'n kind achteraf toch wel blij.
Echter, zo'n kind kan wel achteraf gepest worden als de "verwende" klasgenoten hem of haar pesten omdat het niet de nieuwste is, zo werkt de wereld helaas...
Verwijderd
xelfer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:26:
Wat me tegenwoordig trouwens wel op valt is dat veel verzamelaars en handelaars op Marktplaats flink duurder zijn dan de normale prijzen op Marktplaats. Ik vraag me af of je uberhaupt wel iets verkoopt als je 30% meer gaat vragen dan de gangbare Marktplaats prijs voor een niet-zeldzame game....
De Used Products in Arnhem wilde hun beschadigde versie van Perfect Dark (N64) wel aan mij verkopen voor 25 euro (staat voor 10 euro op MP) en Megaman 2 (NES) mocht wel weg voor 45 euro (15 euro op MP).![]()
Stiekem vind ik het wel grappig als winkels het principe van vraag en aanbod niet snappen.![]()
Dat zijn ronduit achterlijke prijzen zeg. Ik had zelf van de week mazzel bij de eigenaar van een rommelzaakje, hij had de ps one game GTA staan in de originele seal voor €5,-. Omdat ik er vaak middelmatige games haal mocht ik hem voor €1,50 meenemen.xelfer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:26:
De Used Products in Arnhem wilde hun beschadigde versie van Perfect Dark (N64) wel aan mij verkopen voor 25 euro (staat voor 10 euro op MP) en Megaman 2 (NES) mocht wel weg voor 45 euro (15 euro op MP).![]()
Stiekem vind ik het wel grappig als winkels het principe van vraag en aanbod niet snappen.![]()
Omdat het hoesje Duits was heb ik gelijk de seal eraf getrokken om te kijken of de game ook Duits was maar gelukkig is hij Engels.
Nu heb ik juist weer pech, zondag een Saturn besteld (De mijne was kapot) en bij track & trace staat 'ie nu nog in fase 1.
Waarschijnlijk gejat door een post.nl medewerker, gelukkig komt de Saturn bij de dure Retrogamefreak vandaan, dus is mijn bestelling verzekerd.
Dinsdag wordt er een tweede verstuurt als hij niet boven tafel komt. Flink balen dus
Je kunt ook gewoon niet van die achterlijke aannames doen zonder ook maar zeker te zijn dat dat het geval is...Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:30:
[...]
[...]
Dat zijn ronduit achterlijke prijzen zeg. Ik had zelf van de week mazzel bij de eigenaar van een rommelzaakje, hij had de ps one game GTA staan in de originele seal voor €5,-. Omdat ik er vaak middelmatige games haal mocht ik hem voor €1,50 meenemen.
Omdat het hoesje Duits was heb ik gelijk de seal eraf getrokken om te kijken of de game ook Duits was maar gelukkig is hij Engels.
Nu heb ik juist weer pech, zondag een Saturn besteld (De mijne was kapot) en bij track & trace staat 'ie nu nog in fase 1.
Waarschijnlijk gejat door een post.nl medewerker, gelukkig komt de Saturn bij de dure Retrogamefreak vandaan, dus is mijn bestelling verzekerd.
Dinsdag wordt er een tweede verstuurt als hij niet boven tafel komt. Flink balen dus
Haha inderdaad, het kan gewoon zijn dat het wat langer duurt. Bij mij blijven verzendingen ook wel eens een dagje langer in "PostNL heeft de verzending ontvangen." staan.MartijnAbel schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:04:
[...]
Je kunt ook gewoon niet van die achterlijke aannames doen zonder ook maar zeker te zijn dat dat het geval is...
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ik zie het ook wel vaak hoor, was een tijdje terug in de gameshop in Enschede, daar liggen Zelda games voor SNES enz voor belachelijke prijzen in de schappen (60 soms 70 euro) en dan niet eens altijd CiB.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:30:
[...]
[...]
Dat zijn ronduit achterlijke prijzen zeg. Ik had zelf van de week mazzel bij de eigenaar van een rommelzaakje, hij had de ps one game GTA staan in de originele seal voor €5,-. Omdat ik er vaak middelmatige games haal mocht ik hem voor €1,50 meenemen.
Het is voor zo'n zaak dan ook een verdien model he, ze willen er ook winst op maken. Een verzamelaar weet dat de intrinsieke waarde lager is en weet ze dan (als hij ze nog niet in de collectie heeft) voor een paar tientjes op te pikken maar als je iemand hebt die "oude tijden wil herleven" en een gevulde portemonnee heeft, dan zijn die wellicht bereid dat er voor neer te leggen.
Het is een beetje het zelfde idee als dat je bijvoorbeeld een nieuw toetsenbord voor je laptop wilt, op E-bay kost een toetsenbord van goeie kwaliteit dan 15-20 dollar incl verzending terwijl je bij een club als Centralpoint rustig het 3 of 4 dubbele betaald. Laat had je bij Conrad.nl ook een actie met van die bluetooth tags met een app om je sleutels op te kunnen sporen als je ze kwijt bent en exact de zelfde tags waren op E-bay gewoon 3x zo goedkoop.
Je kan het afkeuren maar blijkbaar is er een markt voor want anders zou men het niet voor dergelijke prijzen aanbieden (getuige ook het feit dat Conrad binnen 3 dagen al z'n BT tags al uitverkocht had).
Oké, ik heb een of andere retro-ish console gezien bij Kringloopwinkel Eindhoven.
http://www.amazon.co.uk/R...AME-CONSOLE/dp/B00237PDB4
Deze. Hij was maar een tientje, maar ik heb geen flauw benul of de kwaliteit goed is en of dat pistool ook op mijn tv werkt (volgens mij niet). Hij was helemaal compleet. Er zitten 84 spelletjes bij. Ik heb ook gewoon geen plaats voor een extra console. Staan best leuke spellen op, maar Pac-man en Tetris ontbreken.
Deze. Hij was maar een tientje, maar ik heb geen flauw benul of de kwaliteit goed is en of dat pistool ook op mijn tv werkt (volgens mij niet). Hij was helemaal compleet. Er zitten 84 spelletjes bij. Ik heb ook gewoon geen plaats voor een extra console. Staan best leuke spellen op, maar Pac-man en Tetris ontbreken.
dat noem ik een neptendo. Vaak een 8bit NES of SEGA on a chip met nagemaakte (slechte) spellen. Geen tien euro waard eigenlijk.4Br0k3n3rr0r schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:33:
Oké, ik heb een of andere retro-ish console gezien bij Kringloopwinkel Eindhoven.
Als hij compleet in doos is dan is een tientje niet zo veel.4Br0k3n3rr0r schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:33:
Zal ik het nogmaals vertellen. Zolang er gekken zijn die zulke bedragen ervoor neertellen is er een markt voor en het is in die zin niet goed te praten dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Zelfs in US and A kun je amper koopjes vinden omdat ze bij de flea markets inmiddels weten wat er betaald wordt voor Retro spellen. Dat is geen kwestie van vraag en aanbod want het aanbod van veel spellen is nog steeds hoger dan de vraag. Er zijn uitzonderingen natuurlijk die écht zeldzaam zijn maar daar heb ik het niet over.1nsane schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:48:
[...]
Ik zie het ook wel vaak hoor, was een tijdje terug in de gameshop in Enschede, daar liggen Zelda games voor SNES enz voor belachelijke prijzen in de schappen (60 soms 70 euro) en dan niet eens altijd CiB.
Het is voor zo'n zaak dan ook een verdien model he, ze willen er ook winst op maken. Een verzamelaar weet dat de intrinsieke waarde lager is en weet ze dan (als hij ze nog niet in de collectie heeft) voor een paar tientjes op te pikken maar als je iemand hebt die "oude tijden wil herleven" en een gevulde portemonnee heeft, dan zijn die wellicht bereid dat er voor neer te leggen.
Het is een beetje het zelfde idee als dat je bijvoorbeeld een nieuw toetsenbord voor je laptop wilt, op E-bay kost een toetsenbord van goeie kwaliteit dan 15-20 dollar incl verzending terwijl je bij een club als Centralpoint rustig het 3 of 4 dubbele betaald. Laat had je bij Conrad.nl ook een actie met van die bluetooth tags met een app om je sleutels op te kunnen sporen als je ze kwijt bent en exact de zelfde tags waren op E-bay gewoon 3x zo goedkoop.
Je kan het afkeuren maar blijkbaar is er een markt voor want anders zou men het niet voor dergelijke prijzen aanbieden (getuige ook het feit dat Conrad binnen 3 dagen al z'n BT tags al uitverkocht had).
Ben ik het niet mee eens. Er zijn zat verzamelaars die voor volle prijzen hun verzameling kopen aangezien ze niet altijd te veel tijd hebben. En bij een hoop wordt je vrijwel gedwongen om het voor de hoofdprijzen te kopen. Als je cib stuff in mooie staat verzameld is het bij de NES bijv eigenlijk niet meer aan te ontkomen om het voor volle prijzen te kopen.1nsane schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:48:
[...]
Ik zie het ook wel vaak hoor, was een tijdje terug in de gameshop in Enschede, daar liggen Zelda games voor SNES enz voor belachelijke prijzen in de schappen (60 soms 70 euro) en dan niet eens altijd CiB.
Precies dit idd. Retro is ook een 'wat de gek er voor geeft' markt en als je meerdere gekken hebt die tegen elkaar gaan bieden, dan loopt het nogal eens uit de hand.Vincent Dave schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:39:
[...]
Zal ik het nogmaals vertellen. Zolang er gekken zijn die zulke bedragen ervoor neertellen is er een markt voor en het is in die zin niet goed te praten dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Zelfs in US and A kun je amper koopjes vinden omdat ze bij de flea markets inmiddels weten wat er betaald wordt voor Retro spellen. Dat is geen kwestie van vraag en aanbod want het aanbod van veel spellen is nog steeds hoger dan de vraag. Er zijn uitzonderingen natuurlijk die écht zeldzaam zijn maar daar heb ik het niet over.
Waar ik eerder op doelde was: waarom zou je bij die Used products halen voor 2,5 keer de prijs, als je het ook voor veel minder van Marktplaats af kan halen?
Waar hebben die zogeheten 'verzamelaars' dan geen tijd voor dan?gast7 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:25:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Er zijn zat verzamelaars die voor volle prijzen hun verzameling kopen aangezien ze niet altijd te veel tijd hebben. En bij een hoop wordt je vrijwel gedwongen om het voor de hoofdprijzen te kopen. Als je cib stuff in mooie staat verzameld is het bij de NES bijv eigenlijk niet meer aan te ontkomen om het voor volle prijzen te kopen.
Als je een drukke baan hebt misschien?Vincent Dave schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:26:
[...]
Waar hebben die zogeheten 'verzamelaars' dan geen tijd voor dan?
Dan heb je echt geen tijd om leuke deals te vinden.
En leuke deals vind je niet in een half uur afhankelijk van wat jij dan leuke deals zal noemen.
Drukke baan *check*gast7 schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:43:
[...]
Als je een drukke baan hebt misschien?
Dan heb je echt geen tijd om leuke deals te vinden.
En leuke deals vind je niet in een half uur afhankelijk van wat jij dan leuke deals zal noemen.
Kinderen *check*
Koopjes vinden als je maar de tijd neemt *check*
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er een flink aantal mensen graag de prijzen zo lang mogelijk zo hoog mogelijk wil houden.
Voor losse cardridges heb je gelijkVincent Dave schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:03:
[...]
Drukke baan *check*
Kinderen *check*
Koopjes vinden als je maar de tijd neemt *check*
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er een flink aantal mensen graag de prijzen zo lang mogelijk zo hoog mogelijk wil houden.
Voor cib stuff in heel mooie staat helaas niet aangezien daar vrij weinig van beschikbaar is en dat vrijwel automatisch gaat.
De vraag is veel hoger dan het schamele aanbod van cib stuff in mooie staat. ( vooral van de nes,snes en n64
Ik denk ook wel dat CIB games in goede staat moeilijk te vinden zijn idd. Als er maar 1 aanbieder op Marktplaats is, dan kan je vaak vrij lastig afdingen.
Zelf blijf ik gelukkig uit de buurt van CIB games, tenzij ik er toevallig tegen aan loop en de prijs ook aantrekkelijk is. Een tijdje terug had ik nog The Legend of Zelda: A Link To The Past en Secret of Mana voor de SNES Boxed weten te scoren voor 60e samen (ik kreeg Pinocchio voor de SNES CIB er ook nog gratis bij
). Dan is CIB voor mij nog wel de moeite waard.
Zelf blijf ik gelukkig uit de buurt van CIB games, tenzij ik er toevallig tegen aan loop en de prijs ook aantrekkelijk is. Een tijdje terug had ik nog The Legend of Zelda: A Link To The Past en Secret of Mana voor de SNES Boxed weten te scoren voor 60e samen (ik kreeg Pinocchio voor de SNES CIB er ook nog gratis bij
Wellicht dat mijn eisen minder hoog zijn wat betreft CIB, dat hoeft niet per se MIB te zijn. Ik vind gebruikssporen en stickers niet storend want het dient mijn nostalgische gevoel zoals ik ze destijds in bezit had of in de winkel aantrof.gast7 schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:29:
[...]
Voor losse cardridges heb je gelijk
Voor cib stuff in heel mooie staat helaas niet aangezien daar vrij weinig van beschikbaar is en dat vrijwel automatisch gaat.
De vraag is veel hoger dan het schamele aanbod van cib stuff in mooie staat. ( vooral van de nes,snes en n64
Stickers vind ik ook niet storend tenminst geen grote etc of op een slechte plek.Vincent Dave schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:03:
[...]
Wellicht dat mijn eisen minder hoog zijn wat betreft CIB, dat hoeft niet per se MIB te zijn. Ik vind gebruikssporen en stickers niet storend want het dient mijn nostalgische gevoel zoals ik ze destijds in bezit had of in de winkel aantrof.
Gebruikers sporen, naja een verkreukeld doosje en of scheuren vind ik wel minder.
Echter zie je dat ook aan de prijzen, een kleine winkel sticker en lichte gebruikers sporen gaan alsnog voor heel hoge prijzen weg voor de goede games.
De eis van MIB heeft bijna niemand dat is echt onmogelijk om aan te komen verder hebben veel mensen verschillende meningen over wanneer iets mint is waar ik het vaak niet mee eens ben.
Ook al is er een heel lichte beschadiging dan is iets niet meer mint maar near mint.
Dat zijn deals die ik ook nog wel over heb voor cib spul, secret of mana heb ik helaas nog niet.xelfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:57:
Ik denk ook wel dat CIB games in goede staat moeilijk te vinden zijn idd. Als er maar 1 aanbieder op Marktplaats is, dan kan je vaak vrij lastig afdingen.
Zelf blijf ik gelukkig uit de buurt van CIB games, tenzij ik er toevallig tegen aan loop en de prijs ook aantrekkelijk is. Een tijdje terug had ik nog The Legend of Zelda: A Link To The Past en Secret of Mana voor de SNES Boxed weten te scoren voor 60e samen (ik kreeg Pinocchio voor de SNES CIB er ook nog gratis bij). Dan is CIB voor mij nog wel de moeite waard.
Heb ook wel wat cib mooie staat snes deals gevonden
Bijv Super castlevania IV en zelda a link to the past cib met alles posters kaarten en daarboven op ook nog in uitstekende staat etc voor 5 euro na het verkopen van de rest dat was een aangename deal. Ook wat mindere titels als mario all stars en super mario world cib in nice staat voor niks in de collectie geadd
Maar voor de wat normale deals heb ik wel 50 euro over gehad voor een Snes versie van street fighter alpha 2 of 25 euro voor Superbomberman 2 in uitstekende staat beide De fah versie aangezien ik geen duitse varianten verzamel.
Ik ga vaker bij m'n zus logeren. Al een tijdje niet geweest, maar afg. vrijdag had ze als verrassing een PSP Go en PSP Black (variant die ik nog niet had) voor me. Alleen de Go heeft problemen met de opslag, maar probeer ik nog te verhelpen. De 3DS die ik eerder van haar kreeg heeft een defecte power poort, deze heb ik voor 1,56 () bij Dealextreme gekocht en is simpel solderdeerwerk.
Van een vriend krijg ik nog een 360 met component aansluiting (geen HDMI), zoals de eerste Xbox 360 was. Degene die ik kocht bij launch heb ik jaren geleden verkocht aan een andere vriend.
Nu nog twijfel om een witte PS3 phat te kopen via Tweakers hier. Kost echter best wat, maar de console is hier niet uitgebracht en staat hoog op m'n lijstje.
Van een vriend krijg ik nog een 360 met component aansluiting (geen HDMI), zoals de eerste Xbox 360 was. Degene die ik kocht bij launch heb ik jaren geleden verkocht aan een andere vriend.
Nu nog twijfel om een witte PS3 phat te kopen via Tweakers hier. Kost echter best wat, maar de console is hier niet uitgebracht en staat hoog op m'n lijstje.
Als ik eerlijk ben, vind ik de artwork op de doosjes en de covers veel mooier dan de spellen zelf.
Vooral dan die 8/16 bit software uit de eerste helft jaren tachtig. Console of homecomputer hetzelfde.
Ik heb vaak de indruk dat hoe prachtiger de tekening is, hoe slechter het spel zelf gaat worden.
Vooral dan die 8/16 bit software uit de eerste helft jaren tachtig. Console of homecomputer hetzelfde.
Ik heb vaak de indruk dat hoe prachtiger de tekening is, hoe slechter het spel zelf gaat worden.
Ja, artwork is echt heel mooi. Die van bijvoorbeeld Atlantis of Cosmic Ark zou zo uit een film kunnen komen. Maar ook de getekende covers zijn erg mooi.
PS3 Phat kwam niet uit in NL? Mijn vriendin en een kennis hebben beide een Phat in NL gekocht, de 40gb model.Exorcist schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:09:
Ik ga vaker bij m'n zus logeren. Al een tijdje niet geweest, maar afg. vrijdag had ze als verrassing een PSP Go en PSP Black (variant die ik nog niet had) voor me. Alleen de Go heeft problemen met de opslag, maar probeer ik nog te verhelpen. De 3DS die ik eerder van haar kreeg heeft een defecte power poort, deze heb ik voor 1,56 () bij Dealextreme gekocht en is simpel solderdeerwerk.
Niet in het witMizgala28 schreef op maandag 30 november 2015 @ 03:07:
[...]
PS3 Phat kwam niet uit in NL? Mijn vriendin en een kennis hebben beide een Phat in NL gekocht, de 40gb model.
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring met kopen bij Magix Buttons?
Vraag me af of de webshop betrouwbaar is en kan er niet al te veel over vinden.
nb: M'n vorige week bestelde Saturn bij RGF is nog in de fase "Moet nog afgeleverd worden.
Of er nu een doos van ruim een meter breed is zoek geraakt of dat de doos ergens aan de strijkstok is blijven hangen veranderd er weinig aan dat er iets is mis gegaan. Nu maar hopen dat er morgen een nieuw exemplaar wordt toegezonden.
nb: M'n vorige week bestelde Saturn bij RGF is nog in de fase "Moet nog afgeleverd worden.
Of er nu een doos van ruim een meter breed is zoek geraakt of dat de doos ergens aan de strijkstok is blijven hangen veranderd er weinig aan dat er iets is mis gegaan. Nu maar hopen dat er morgen een nieuw exemplaar wordt toegezonden.
kijk maar naar de veilingen op ebay ( dure nes carts ) van magixbuttons die laatst zijn afgelopen, ze bieden gewoon op hun eigen veilingen, als niemand dan hapt boven een bepaald bedrag zijn ze de volgende dag alweer relisted.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:42:
Heeft iemand hier ervaring met kopen bij Magix Buttons?
Verwijderd
@nooblowstar: Dat klinkt flink negatief zeg.
Het gaat mij om het aanschaffen van een Dreamcast. Nedgame heeft hem nooit, RGF heeft het afgestoten en bij een particulier op Ebay of Marktplaats ben ik bang een defecte console te kopen.
Hoewel de Dreamcast nog niet zo heel oud is, is het vrij moeilijk om er eentje aan te schaffen op een veilige manier.
Het gaat mij om het aanschaffen van een Dreamcast. Nedgame heeft hem nooit, RGF heeft het afgestoten en bij een particulier op Ebay of Marktplaats ben ik bang een defecte console te kopen.
Hoewel de Dreamcast nog niet zo heel oud is, is het vrij moeilijk om er eentje aan te schaffen op een veilige manier.
@Consoles4life: Twee keer Saturn games besteld bij Magix Buttons. Nette prijzen en de bezorging was bij mij snel en probleemloos.
Even een vraagje voor de N64 experts: wat zijn de dure games als je voor een complete PAL N64 set gaat?
Ik weet dat de volgende games relatief prijzig kunnen zijn:
- Conker's Bad Fur Day;
- Mario Party 2 en 3;
- Kirby 64: The Crystal Shards.
Enkele Australische exclusies:
- Snowboard Kids 2;
- Starcraft 64.
Welke N64 games zijn nog meer prijzig?
- Conker's Bad Fur Day;
- Mario Party 2 en 3;
- Snowboard Kids 2;
- Starcraft 64.
Banjo-Tooie heb ik voor 100 euro zien gaan..xelfer schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:43:
Even een vraagje voor de N64 experts: wat zijn de dure games als je voor een complete PAL N64 set gaat?
- Conker's Bad Fur Day;
- Mario Party 2 en 3;
- Snowboard Kids 2;
- Starcraft 64.
Compleet (CIB) of losse cart ?xelfer schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:43:
- Conker's Bad Fur Day;
- Mario Party 2 en 3;
- Snowboard Kids 2;
- Starcraft 64.
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Dat gaat om een CIB neem ik aan?JerX schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:48:
[...]
Banjo-Tooie heb ik voor 100 euro zien gaan..
Losse cart richt ik mij voornamelijk op. CIB is mij iets te duur
Verwijderd
@Ricost: Paper Mario en Harvestmoon 64 zijn vrij prijzige games.
Wat underrated gems die niet al te duur zijn voor de N64: Road rash 64, Mickey's USA speedway en Battletanx
Wat underrated gems die niet al te duur zijn voor de N64: Road rash 64, Mickey's USA speedway en Battletanx
Ah Paper Mario was ik vergeten te vermelden idd. Van Harvest Moon 64 wist ik niet dat dit een prijzige game wasVerwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:26:
@Ricost: Paper Mario en Harvestmoon 64 zijn vrij prijzige games.
Verwijderd
@Ricost: Ogre Battle 64 mag ook op je lijstje. Hoeveel de cartridge waard is weet ik niet precies, ik heb de game nmlk helaas nog nooit in het echt gezien, het schijnt iig een erg leuke RPG te zijn en daar zijn er maar weinig van op de N64.
Ook Rocket robo on wheels is een goede zeldzame N64 titel maar ik weet niet uit m'n hoofd of er een pal version van bestaat.
Ook Rocket robo on wheels is een goede zeldzame N64 titel maar ik weet niet uit m'n hoofd of er een pal version van bestaat.
Mijn lijstje ? Het was het lijstje van xelfer 
Ogre Battle 64 & Harvest Moon 64 zijn nooit als PAL uitgekomen.
Ogre Battle 64 is inderdaad een leuke strategy RPG.
Rocket Robot on Wheels is wel PAL.
Battletanx Global Assault kan CIB ook best aan de prijs zijn.
Ogre Battle 64 & Harvest Moon 64 zijn nooit als PAL uitgekomen.
Ogre Battle 64 is inderdaad een leuke strategy RPG.
Rocket Robot on Wheels is wel PAL.
Battletanx Global Assault kan CIB ook best aan de prijs zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door ricost op 30-11-2015 17:00 ]
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Verwijderd
@Ricost: bedankt voor de aanvulling/verbetering. Dat Ogre battle 64 en Harvest moon 64 geen pal release kennen wist ik niet. Weet je trouwens of Rocket Robo on wheels (cartridge only) nog een klein beetje betaalbaar is? Ook die game heb ik nog nooit in het echt gezien.
@Xelfer: De 2e Castlevania op de N64 is trouwens ook vrij prijzig.
Bedankt voor de tips allemaal iig
. Nu weet ik wat meer welke games ik specifiek naar moet zoeken om mijn PAL collectie compleet te kunnen maken. Games als Conker's Bad Fur Day en de Mario Party games heb ik gelukkig al.
Meestal breid ik mijn N64 collectie uit door gewoon een lot games te kopen voor relatief weinig geld. Zo heb ik veel games voor 2-3 euro al weten te krijgen. Het is alleen wel handig om ook te weten welke specifieke games waardevol zijn, zodat ik die niet laat liggen voor 10 euro o.i.d. mocht ik de kans krijgen
.
Meestal breid ik mijn N64 collectie uit door gewoon een lot games te kopen voor relatief weinig geld. Zo heb ik veel games voor 2-3 euro al weten te krijgen. Het is alleen wel handig om ook te weten welke specifieke games waardevol zijn, zodat ik die niet laat liggen voor 10 euro o.i.d. mocht ik de kans krijgen
Inderdaad - Legacy of Darkness is nog best gewild. Meer game modes, en een net iets betere besturing.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:30:
En Aiden Chronicles is nog best duur.
[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 01-12-2015 06:49 ]
Verleden week belde een collega van m'n vrouw op, stond ergens en zag wat NES games. Heb hem ze allemaal mee laten nemen, zonder de titels te hebben onthouden
. Zit nu wel met een dubbele Mario Bros./Duck Hunt, Snake's Revenge en Rad Racer. Er was ergens een ruiltopic dus zal ze wel te ruil aanbieden. meestal ruil ik dan betere exemplaren om met mijn eigen exemplaren, maar ze waren in soortgelijke staat.
Verder wel wat titels kunnen toevoegen, al springt er niet één echt tussenuit. Wel een Aladdin en Tom and Jerry maar ook dat zijn geen veelzeggende titels.
Verder wel wat titels kunnen toevoegen, al springt er niet één echt tussenuit. Wel een Aladdin en Tom and Jerry maar ook dat zijn geen veelzeggende titels.
Even gezocht: Het grote oude games ruiltopic deel 1
Dit topic is gesloten.