Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Oke nice, ik ga daar maar eens in kijken en wat posten. Ik heb nog wel aardig wat N64 en PS2 games te ruil :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:30:
@Ricost: bedankt voor de aanvulling/verbetering. Dat Ogre battle 64 en Harvest moon 64 geen pal release kennen wist ik niet. Weet je trouwens of Rocket Robo on wheels (cartridge only) nog een klein beetje betaalbaar is? Ook die game heb ik nog nooit in het echt gezien.

@Xelfer: De 2e Castlevania op de N64 is trouwens ook vrij prijzig.
'

Rocket Robot on Wheels cart only zou denk ik een 15/20 euro game zijn.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb zelf mijn N64 dubbele titels aangeboden in het ruil topic, mochten er geïnteresseerden zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Mochten mensen fan zijn van mario poppetjes, bij elk happymeal zit er 1. Zijn ook los te koop voor 1,75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnAbel schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:41:
Mochten mensen fan zijn van mario poppetjes, bij elk happymeal zit er 1. Zijn ook los te koop voor 1,75.
Intern doorgestuurd hier, verleden keer had ze ze allemaal gehaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk van Nintendo en hun obsessie voor HD remakes?

Zelf vind ik het te ver gaan en dat de verkeerde keuzes gemaakt worden.

Waarom Zelda Twilight Princess op de 6e, 7e en nu ook nog eens op in de 8e console generatie?

Is dat nodig? Zelf ben ik van mening dat je dan beter Link to the past HD, Metroid/Super Metroid HD, Kid Icarius HD of Earth Bound kunt uitbrengen als Nintendo zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:14:

Waarom Zelda Twilight Princess op de 6e, 7e en nu ook nog eens op in de 8e console generatie?

Is dat nodig? Zelf ben ik van mening dat je dan beter Link to the past HD, Metroid/Super Metroid HD, Kid Icarius HD of Earth Bound kunt uitbrengen als Nintendo zijnde.
Commercieel gezien een hele logische keus, en het is dan nog altijd aan de consument om er wel of niet (opnieuw) mee te beginnen. Persoonlijk koop ik bijna nooit nieuwere versies van spellen als ik ze ooit gespeeld heb, uitzonderingen daargelaten (Heavy Rain volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00

Helemaal mee eens! Ik vind dat er per nieuwe console sowieso een nieuwe Zelda moet komen. Een versie op drie consoles is gewoon niet nodig. Ik sluit me helemaal aan bij het feit dat ze dan een andere ook mogen remaken als dat perse het doel is.

Ik stem voor Ocarina of Time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online

Zelf heb ik niet het idee dat remakes van Nintendo de ontwikkeling van nieuwe games in de weg zitten. De Wii is praktisch gezien natuurlijk gewoon een Gamecube met wat fancy motion controls, dus ik snap wel dat veel GC games een rerelease hebben gekregen op de Wii.

De SNES games zoals Link to the Past of Super Metriod zijn prima te spelen als Virtual Console achtige games, waardoor ik niet denk dat Nintendo ze zal remaken. Daarnaast hebben de meeste games van de NES en SNES generatie in mijn ogen de tand des tijds goed doorstaan.

De Windwaker HD remake is in mijn ogen trouwens erg goed gelukt en ik verwacht dat de remake van Twilight Princess ook wel goed zal zijn.

Ocarina of Time en Majora's Mask zijn al op de GC en 3DS uitgegeven trouwens, dus daar verwacht ik geen Wii U re-releases van :).

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 02-12-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nintendo en HD obsessie?
Valt reuze mee toch, sony en nu ook microsoft doen het niet veel beter daarin
gears of war, halo, god of war, uncharted, last of us, sleeping dogs, devil may cry.
HD remakes vliegen je om de ooren, zolang er mensen zijn die geld betalen voor "CTRL+C, CTRL+V" dan blijven ze ermee door gaan.
Nintendo steekt tenminste wel de meeste moeite in de hd remakes.
sony en microsoft lijken alleen maar 30FPS > 60FPS te doen.
kijk alleen al naar god of war 1 en 2 op de PS3, sorry had net zo goed de PS 2 disc erin kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
Niet om de discussie opnieuw op te doen laaien over repros.
Maar afgelopen vrijdag de keuze gemaakt om de zzattack een aantal spellen te laten maken.
Simpelweg omdat ze 2e hands veeeeel te duur zijn en omdat een aantal spellen niet hier uitgekomen zijn en überhaupt niet op cartridge uitgekomen zijn. Daarnaast verdienen de makers er allang niets meer mee en als het kan zou ik ze gewoon rechtstreeks betalen. Sterker nog. Een aantal developers bestaan nog en daar koop ik nog regelmatig spellen van zoals Square.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PNq5YK57Jdn9waGOCcW5bbGn/full.jpg

Het gaat om:
Star Fox 2 (nooit uitgekomen)
Earthbound (veel te duur en hier nooit uitgekomen)
Secret of Mana 1 en 2 (1 veel te duur en 2 hier nooit uitgekomen)
Zelda BS, stone tablets, en de andere twee conversions.

De conversie Zelda's zijn voor zover ik kon zien de laatste aangepaste versies welke makkelijker zijn (de eerste waren echt overdreven moeilijk en minder het Zelda puzzelen erin). Dus alles bij elkaar ben ik er echt super blij mee.
Hij heeft het echt heel snel in elkaar gezet waardoor ik ze dinsdag al had.

Nogmaals, niet om een discussie te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Nice. De repro's zien er goed uit moet ik zeggen :).

Het is wel zo dat Secret of Mana 1 nog best betaalbaar is. Deze game heb ik PAL recentelijk nog CIB gekocht voor 30 euro (de deal was 60e voor Secret of Mana, Zelda Link to the Past en Pinocchio), maar daar had ik volgens mij wel mazzel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:40:
Maar afgelopen vrijdag de keuze gemaakt om de zzattack een aantal spellen te laten maken.
Simpelweg omdat ze 2e hands veeeeel te duur zijn en omdat een aantal spellen niet hier uitgekomen zijn en überhaupt niet op cartridge uitgekomen zijn. Daarnaast verdienen de makers er allang niets meer mee en als het kan zou ik ze gewoon rechtstreeks betalen. Sterker nog. Een aantal developers bestaan nog en daar koop ik nog regelmatig spellen van zoals Square.
[afbeelding]

Het gaat om:

De conversie Zelda's zijn voor zover ik kon zien de laatste aangepaste versies welke makkelijker zijn (de eerste waren echt overdreven moeilijk en minder het Zelda puzzelen erin). Dus alles bij elkaar ben ik er echt super blij mee.

niets mis mee, somige cartridges zijn absurd duur en heel lastig aan te komen.
natuurlijk zal een verzamelaar het echte werk willen, ikzelf ook.
Maar kan me goed voorstellen dat games die nooit zijn uitgekomen alternatieve oplossingen voor word gezocht.
zal er zelf ook is naar gaan kijken voor never released games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
HADES2001 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:45:
[...]

Maar kan me goed voorstellen dat games die nooit zijn uitgekomen alternatieve oplossingen voor word gezocht.
Ik vind reproducties zelf de moeite waard voor officiële games die nooit een release gehad hebben, of zeer goed uitgewerkte homebrews/romhacks.

Star Fox 2 en de Satellaview Zelda games zijn wel goede voorbeelden van officiële games die nooit uitgebracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
HADES2001 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:45:
[...]

Idd ook mijn punt. Of veel te duur en de developer ziet daar het geld toch niet van, of nooit uitgekomen.
Spellen die goed geprijsd zijn (Soul Blazer voor 50 euro bijvoorbeeld) vind ik prima. Maar Secret of mana 1 voor 140 euro is echt belachelijk. Ik zou het aan de developer zo betalen, maar niet aan iemand die het voor het geld doet.

Niet uitgekomen spellen kan ik nu tenminste op mijn SNES spelen ipv middels een emu.

Gisteren viel het me op dat de repros het netter deden op mijn UHD tv dan de originele (Soul Blazer US op een EU SNES mind you).
Moet nog een EU spel proberen, maar dat viel me meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:27

Omdat ze bij Twilight Princess alleen de textures hoeven te vervangen en het in HD te renderen. :X Als ik naar de trailer kijk dan is dat echt het enige dat ze hebben gedaan. Vervolgens kunnen ze weer 60 euro vragen (en natuurlijk een amiibo erbij). Remakes van SNES/NES games betekent dat ze alles opnieuw moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
acho voorlopig ben ik zelf wel blij met mijn huidige collectie.
moet alleen wel nodig de sega nog wat uitbreiden.
www.HADES2001.com (en ja site moet nodig een update i know mist zo een 200 spellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb zelf mijn reproductie games (van Tweaker zzattack) in Universal Video Game Cases bewaard:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/n82o7.jpg

Voor alle goede games waar ik alleen de losse cartridge van heb maak ik een UVG case overigens. Ik heb dat tot nu toe voor +- 70 SNES/N64 games gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 11:54
Die zien er zeker goed uit! Komt de art allemaal van thecoverproject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
Arunia schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:40:
[afbeelding]

Het gaat om:

Ik ben hier ook wel in geintereseerd vooral die zelda sateliet versie.
Wat betaal je ongeveer voor 1 spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
klaasf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:08:
[...]

Ik ben hier ook wel in geintereseerd vooral die zelda sateliet versie.
Wat betaal je ongeveer voor 1 spel?
Moet je even contact opnemen met zzattack boven jouw post.
Hij heeft ze gemaakt en ik vond het een erg nette prijs.
Je kunt meerdere spellen op 1 cart krijgen waarbij je per spel erg weinig betaald.
Let alleen wel op dat bijvoorbeeld Zelda the stone tablets oid 4 losse spellen is.
Schakelen tussen spel doe je door 3 seconden je reset knop in te houden.
Voor mij de cart met alle Zelda's is dus iig 4 keer om van stone tablets bij een volgende te komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
zzattack schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:52:
Die zien er zeker goed uit! Komt de art allemaal van thecoverproject?
Ja, ik heb ze allemaal van het thecoverproject forum afgehaald. User 'Spiden' heeft heel veel repro covers gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:
Ik heb zelf mijn reproductie games (van Tweaker zzattack) in Universal Video Game Cases bewaard:

[afbeelding]

Voor alle goede games waar ik alleen de losse cartridge van heb maak ik een UVG case overigens. Ik heb dat tot nu toe voor +- 70 SNES/N64 games gedaan.
Hoe kom je daar dan aan? Ik ben er totaal niet in thuis.

Ik zou zelf nmlk wel Pulseman en Pier Solar op de Megadrive willen hebben in pal versie en Starfox 2 en Earthbound wel op de Snes.

NB: IKk heb trouwens vandaag alsnog mijn nieuwe Saturn binnen gekregen en de staat van de console doet me glunderen! :)

Het is geen 2e exemplaar maar alsnog het pakket dat zoek was geraakt bij Post.nl. De reden die ik kreeg van de verkoper is dat de barcode niet goed leesbaar was door dat waarschijnlijk de inkt (bijna) op was.

Ik was Alien Isolation aan het spelen toen de bel ging en had al een poos niet op kunnen slaan, ondanks dat ging direct m'n PS3 uit om m'n nieuwe Saturn uit te testen met een potje Panzer Dragoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:36:
[...]

Hoe kom je daar dan aan? Ik ben er totaal niet in thuis.

Ik zou zelf nmlk wel Pulseman en Pier Solar op de Megadrive willen hebben in pal versie en Starfox 2 en Earthbound wel op de Snes.
De game cartridges zelf heb ik van zzattack (mede-Tweaker) gekocht. Hij heeft de cartridges gemaakt, dus als je interesse hebt in de carts dan kan je het beste contact met hem opnemen. Volgens mij maakt hij er ook doosjes bij, als je dat wilt.

De doosjes die ik zelf gebruik zijn Universal Video Game Cases, en die zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i56.photobucket.com/albums/g172/mike11986/universal-case-genesis-1.jpg

Ik heb deze een aantal jaren terug uit Amerika geïmporteerd. Voor de UVGCs druk ik zelf mijn covers af op 135 gram glanspapier. De covers voor de UVGCs haal ik van http://www.thecoverproject.net vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Laatst online: 17-06-2023
Reproduction cartridges...........
Wat een zieke wereld. Bijna veertig euro voor crazybus dat amper een video game is te noemen. Waar gaat die gekte nou eens een keer eindigen? Ondernemers verdienen tegenwoordig bakken geld door alleen maar over oude video games te pra-ten. Ik ben het nou allemaal spuugzat.

Dit filmpje hebben vast meer mensen gezien. Die gozer heeft nog de fysieke cartridge ook, wat inhoudt dat toch iemand die 40 euro moet hebben betaald.

Back in the day werd je uitgelachen als je een sega mega cd thuis had, of je teveel geld had en geen smaak.Bepaalde spelletjes werden geweerd en kregen geen westerse release zodat ze nu heel zeldzaam zijn en je een loterij moet winnen om het terug te kopen. Cotton games, harmful park, dracula x, magincal chase, shinobi x, keio flying squadron etc etc. Waarom zijn dat soort 2D games 100 euro waard en kun je Fifa03 voor een euro vinden? Ik begin haast te geloven dat het soort complot is.

Waarom kocht niemand al die consoles vroeger toen er de mogelijkheid toe was en waarom zijn al die xbox 360's, playstation viers het enige wat er te koop is maar wil iedereen tegenwoordig alleen nog maar oude consoles hebben? Waarom herproduceren ze die zooi dan niet of komen ze niet met een nieuwe 16-bit console met cartridges als iedereen het zonodig ineens weer wil hebben. Waarom worden de games die iedereen wil spelen op retroconsoles dan niet opnieuw gemaakt voor die huidige generatie consoles? Lijkt me toch een enorm gat in de markt, lijkt me toch dat je onder de huidige vraag er erg rijk mee kan worden. Met die reissues van oud speelgoed zoals de rubik's cube was dat geen enkel probleem, en hell, tien jaar geleden konden ze dat toch ook met die Atari 2600 flashback console?

maar weet je
krijg toch de klere
val van mijn part allemaal dood
ik hoop dat liever vandaag dan morgen de stroom uitvalt en nooit meer terugkeert
dan heeft niemand meer wat aan die inhalige hebberij

[ Voor 3% gewijzigd door Jarwo op 02-12-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb geen idee wat je punt is met bovenstaande rant Jarwo, maargoed.... bij deze mijn 2 cents.

Zelf heb ik altijd wel 1 of meerdere 'current gen' consoles gehad vanaf de SNES. Zelf heb ik deze gekregen voor mijn 6e verjaardag destijds (we praten hier over 1993). Mijn vriendjes hadden een NES of Mega Drive of Playstation 1, waardoor ik veel van de consoles van die tijd wel heb kunnen spelen. Waarom had ik niet alle consoles? Geen geld/te jong.

Tegenwoordig kan ik het wel betalen en heb ik alle huidige current gen consoles staan (PS4, Xbox One en Wii U) en hier vermaak ik me prima mee. De oude consoles (voor mij vanaf de NES) heb ik ook staan en hier vermaak ik me ook prima mee.

De oudere consoles die ik niet had, heb ik op latere leeftijd aangeschaft. Voor mij is dit nostalgie... een stukje geschiedenis. Ik geef geen idiote bedragen uit aan games. De duurste retro game die ik ooit gekocht heb was 58 euro.

Mijn punten m.b.t. reproductie carts heb ik hierboven al een aantal keer genoemd, maar de TL;DR is:
1. Ik vind het leuk om 'officiele' games (en goede romhacks/homebrews) die nooit officieel uitgebracht zijn op een originele console te kunnen spelen.
2. Verzamelwaarde. Het staat leuk in de kast, ziet er leuk uit en het speelt voor mij leuk weg.

Als het om Youtube e.d. gaat is het simpel: als je de content niet interessant vindt moet je het gewoon niet kijken :). Ik hoef ook niet naar een schreeuwende Pewdiepie te kijken die als een klein kind zit te gillen naar zijn scherm. Als andere mensen dat wel mooi vinden... more power to them. Ik lijd er niet onder dat hij veel views krijgt op Youtube en dat hij veel geld verdient.

AVGN staat trouwens bekend om het spelen van 'shitty games' en daar over te ranten. Vandaar dat hij een crap game zal kopen om hier een Youtube filmpje van te maken.

En prijsbepaling werkt heel simpel: vraag en aanbod. Er zijn miljoenen copies van Fifa 03 verkocht en niemand wil die game op dit moment nog hebben: veel aanbod, weinig vraag -> lage prijs. Een relatief dure game is bijvoorbeeld Castlevania Vampire's Kiss voor de SNES. Deze game is maar in zeer beperkte oplage beschikbaar op de markt en er zijn behoorlijk wat mensen die de game graag zouden willen hebben: weinig aanbod, (relatief) veel vraag -> hoge prijs.

Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken met de hobby's van andere mensen, zeker niet als ze er niemand kwaad mee doen. Het is allemaal geen illuminati complot en we zijn hier niet voor wereldheerschappij.

Als je geen interesse hebt in retro games, dan kan ik je aanraden om op dit forum wellicht eens te kijken naar de andere threads binnen de spielerij. Ongeveer 99% van de threads gaan over current gen consoles en games ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Thnx voor de info ik zal hem binnenkort contacten.

@Jarwo: Wat heb je er op tegen dan? Persoonlijk ben ik bij dat er mensen zijn die het kunnen en voor gamecollectors willen doen.

Het lijkt me best een hoop werk en zelf cartridges maken brengt ook kosten met zich mee.

Games als Earthbound, Chrono trigger, Pulseman of Pier Solar bestaan bijvoorbeeld stuk voor stuk niet in Pal versions en zijn onbetaalbaar. Als je zulke games dan toch graag wilt spelen lijkt het me juist een erg goede optie.

De stijgende behoefte naar Retro consoles ligt denk ik aan de veranderingen uit de 7e generatie: Installatie, Modden van kapotte games, on disc DLC etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wat is nou eigenlijk je punt?

- Waarom sommige 2D games meer waard zijn dan FIFA 03?
Dat komt omdat die "2D games" meer charme hebben dan FIFA, FIFA is ook gewoon een bagger spel dat elk jaar een nieuwe release krijgt. Daardoor daalt de waarde van zo'n spel zodra je uit de winkel stapt.

Ik snap ook niet dat je het "die 2D games" noemt, graphics hebben totaal niks met de kwaliteit of waarde van een spel te maken.

- Waarom wil iedereen alleen maar oude consoles hebben?
Dat is iets wat je nu oppert maar totaal geen bewijslast voor hebt. Meeste verzamelaars willen gewoon de games van vroeger opnieuw spelen, nostalgie wordt dat wel eens genoemd.

- Waarom worden de games die iedereen wil spelen op retroconsoles dan niet opnieuw gemaakt voor die huidige generatie consoles?
Dit is precies wat er gebeurd, er zijn op Kickstarter veel projecten te vinden die weer terug gaan naar de roots van een bepaald genre. Ook bied Nintendo oude spellen aan als digitale download op zowel Wii U als 3DS.

- Waarom herproduceren ze die zooi dan niet of komen ze niet met een nieuwe 16-bit console met cartridges?
Het produceren van cartridges is voor de standaard van vandaag te duur en zeker niet iedereen valt voor pixelart in games dus dit is zeker geen gat in de markt.

- Dan heeft niemand meer wat aan die inhalige hebberij
En waar komt dit dan vandaan? Inhalige hebberij? Liefhebbers mogen geen voorkeur hebben voor retro consoles en games omdat jij een mening hebt?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 14:30
Hapklare onzin, gewoon een gast die niet van zijn ps3 of xbox 360 games af kan komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga stuk hier. _O-

Wel grappig, ik heb hier nog origineel Action 52 (compleet) liggen voor de NES, daar had de AVGN toch ook een review over gedaan?

Mijn vrouw is niet bepaald een gamer, ik denk dat ik dit spel gewoon een keer ga opzetten om te kijken hoelang het duurt voordat ze door heeft dat het bullshit is. :P

[ Voor 109% gewijzigd door Zakkenwasser op 02-12-2015 23:17 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:26:
Games als Earthbound, Chrono trigger, Pulseman of Pier Solar bestaan bijvoorbeeld stuk voor stuk niet in Pal versions en zijn onbetaalbaar. Als je zulke games dan toch graag wilt spelen lijkt het me juist een erg goede optie.
Volgens mij is Pier Solar nog steeds te koop bij de makers op hun site? Dus bij die vind ik het wat anders als daar een repro van gemaakt wordt.
Het spel is trouwens PAL en NTSC compatible.

Ik heb zelf voor de meeste systemen een flashcart gekocht. Gewoon omdat ik het makkelijk vind om niet meer van cartridge te hoeven wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Jarwo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:17:
maar weet je
krijg toch de klere
val van mijn part allemaal dood
ik hoop dat liever vandaag dan morgen de stroom uitvalt en nooit meer terugkeert
dan heeft niemand meer wat aan die inhalige hebberij
Als ik sommige games voor de SNES zie voor 200 of zelfs 400 euro, ja dan denk ik waar dit naar toe gaat.

Nou zijn sommige games inderdaad zeldzaam, maar om nou 90 euro voor een Majora's Mask te vragen, of 70 euro voor Mario Kart op de snes... die games zijn common as hell.

Ik speel sommige games dus gewoon als rom's, puur door deze gekte inderdaad.

In ieder geval, hoe kun je een repro herkennen? Ik had laatst een Nederlands talige Lufia gekocht (de eerste) voor 20 euro in zo'n plastic box als hier op de foto in de topic.

Meer gekocht vanwege de prijs, mijn vriendin heeft de NL versie van die Lufia al jaren als origineel en als je ze beiden vergelijkt zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aero: maar eens kijken op hun site dan. Panorama cotton en Castlevania bloodlines staan ook op mijn reprolijstje.

@Mizgala: Ik weet het alleen van Gameboy Advance cartridges met de rest heb ik er nog geen ervaring mee: Plastick is van mindere kwaliteit, printplaatje is slordiger gesoldeerd en de schroefjes zijn anders: De originele hebben tri-wing schroefjes ipv kruiskop.

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
ach ik ben groot fan van mega man en heb voor de sega mega man willy wars 150 euro uit gegeven (compleet boxed mint conditie)
voor de rest probeer ik onder de 25 euro te blijven.
Iedereen zijn eigen ding, de ene drinkt 80 euro bier weg per weekend en ik koop er retro games voor.
8 bit en 16 bit blijft toch mijn favoriet, weinig PS 2 spellen waarvan ik zeg "OH die moet ik weer is spelen."
terwijl de NES, SNES en sega kan ik zo aanzetten en tientallen spellen waarvan ik zeg "OH die is leuk om weer is te spelen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Status update gamegarage.nl: ze hebben contact gezocht en geven aan het geld terug te storten. De adapter mag ik alsnog houden. Nette oplossing (bij een enorm late reactie).

Ondertussen al een action replay mk3 besteld op ebay :)

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 03-12-2015 10:30 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Illuminati complot?

Daarvoor moet je niet retrogamen maar op curent en past gen wezen.

Maakt niet uit wat ik in mijn PS3 stop, bijna elke game heeft wel illuminati-symbols (Risen3)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28a5klz.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
HADES2001 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:55:
ach ik ben groot fan van mega man en heb voor de sega mega man willy wars 150 euro uit gegeven (compleet boxed mint conditie)
voor de rest probeer ik onder de 25 euro te blijven.
Iedereen zijn eigen ding, de ene drinkt 80 euro bier weg per weekend en ik koop er retro games voor.
8 bit en 16 bit blijft toch mijn favoriet, weinig PS 2 spellen waarvan ik zeg "OH die moet ik weer is spelen."
terwijl de NES, SNES en sega kan ik zo aanzetten en tientallen spellen waarvan ik zeg "OH die is leuk om weer is te spelen!"
150 voor wilywars op de megadrive is een koopje!

Hoeveel jaar geleden was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
gast7 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:33:
[...]

150 voor wilywars op de megadrive is een koopje!

Hoeveel jaar geleden was dat?
Dat was ongeveer 3 jaar geleden, castlevania voor de sega was helemaal een lachtertje die had ik boxed mint voor 35.
Gewoon heel veel geduld hebben en rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
HADES2001 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:56:
[...]

Dat was ongeveer 3 jaar geleden, castlevania voor de sega was helemaal een lachtertje die had ik boxed mint voor 35.
Gewoon heel veel geduld hebben en rustig afwachten.
Sega games kunnen inderdaad een lachertje zijn qua prijzen om te verzamelen aangezien iedereen toch nintendo zoekt.

Heb die van mij (castlevania the new generation) niet mint maar nm voor 12 euro incl verz in de collectie toegevoegd 2 jaar geleden

Ook titels als streets of rage 3 cib en mega turrican cib beide in mooie staat voor 7 euro per stuk wat recenter 1 jaar geleden

ook diverse andere megadrive games voor 5 of minder aan de collectie geadd of voor niks.

Recentelijke megadrive adds voor niks van de vorige maand zijn.

Rocket knight adventures cib,
dr robotniks mean bean machine cib,
fatal labyrint cib
alisia dragoon cib
sonic spinball cib
strider cib
donald duck maui mallard cib

allemaal in uitstekende staat, iets moet wel in heel mooie staat zijn voor iets mint genoemd mag worden naar mijn mening gewoon helemaal perfect zijn dus.

Zeker niet mijn beste megadrive deals of veel qua hoeveelheid maar wel solide titels voor niks cib in de collectie toe gevoegd.

Ik heb veel meer geluk gehad met ps2 vorige maand erg veel leuke titels en rpg's voor een schijntje in de collectie toegevoegd waaronder wat ntc rpg exclusives.

Maar voor de ps1 met titels zoals tombi 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:05:
Ik ga stuk hier. _O-
Wel grappig, ik heb hier nog origineel Action 52 (compleet) liggen voor de NES, daar had de AVGN toch ook een review over gedaan?
Haha damn, 52 spellen en stuk voor stuk slecht. Moet wel vaak lachen om AVGN. Daar kan je echt zien hoeveel slechte spellen er wel niet gemaakt zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
als mensen hier trouwens nog NES, SNES of Sega spellen hebben die ze weg doen hou ik me eigen aangeraden.
Toevallig gisteren alvast begonnen met mijn goede voornemen van 2016, alle Might and Magic games en Ultima games uitspelen.
(met uitzondering van die laatste M&M game want ik weiger u-play te gebruiken)
En toch appart dat de PC versie van M&M 2 er zo belabberd uit ziet ten opzicht van zijn SNES/Sega port.
Ook de controls lijken fijner op de consoles, en dat voor een RPG game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hoe definieer je mint en near-mint eigenlijk? Ik wil mijn CiB Super Probotector gaan verkopen. Voor mij is ie mint maarja ik weet niet wat "men" onder mint verstaat.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mint/Near-Mint is gewoon arbitraire onzin volgens mij. Je hebt wel bedrijven die je games raten en sealen, maar die gebruiken gewoon ook hun eigen schaal.

Als ik jou was zou ik gewoon goede foto's maken en eventuele beschadigingen vermelden, dan kunnen potentiële kopers zelf beslissen wat de staat is van het spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
mint en near mint is eigenlijk gewoon onbeschadigt zoals je hem in de winkel kocht toen die net uit was.
Iets wat met NES en SNES zo enorm lastig is gezien de kartonnen doosjes, karton kartels/scheurt
om die reden doe ik zo goed als niet aan die boxed hype van verzamelen.
Sega is een stuk makkelijker die plastic cases zijn enorm stevig, vind het ook best knap als mensen aangeven dat het doosje gebroken is.
Sega zou ik persoonlijk weer wel in doosjes willen puur door het formaat van de cartridges. (somige zijn 50% hoger ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Laatste spel wat ik nog in mijn hoofd had was Cybernator voor de SNES.
Hooguit nog een keertje Lagoon halen, maar vond dat spel toendertijd best wel moeilijk en ook wel vervelend.

Cybernator heb ik cart only bij Gameshop Twente besteld voor 15 euro.
We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jarwo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:17:
Cotton games, harmful park, dracula x, magincal chase, shinobi x, keio flying squadron etc etc. Waarom zijn dat soort 2D games 100 euro waard en kun je Fifa03 voor een euro vinden? Ik begin haast te geloven dat het soort complot is.
Shinobi X voor de saturn? die is 100 euro waard?
gast7 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:44:

Recentelijke megadrive adds voor niks van de vorige maand zijn.

Rocket knight adventures cib,
dr robotniks mean bean machine cib,
fatal labyrint cib
alisia dragoon cib
sonic spinball cib
Alicia Dragoon, echt een super spel! O+

[ Voor 35% gewijzigd door Fietsbel op 04-12-2015 13:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Fietsbel schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:42:

[...]

Alicia Dragoon, echt een super spel! O+
Inderdaad. Ik heb hem ook - een hidden gem imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:27:
[...]

Niet alleen een hidden gem qua game, ook de cover art is awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:12:
[...]

Niet alleen een hidden gem qua game, ook de cover art is awesome!
Persoonlijk vind ik het originele cover art van de japanse versie passender bij de game tenopzichte van de westerse variant aangezien het personage niet overeenkomt.

Geen slechte cover art maar het origineel was passender.

Tevens vind ik persoonlijk dat shinobi x voor de saturn de beste shinobi game is uit de reeks.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 04-12-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast 7: Je hebt een punt, de cover is een beetje fantasy/olieverf style terwijl Alysia Dragoon meer een anime character is. Japanse cover art ken ik niet, is die meer anime style?

Wat ik ook een geweldige cover art vind van een Mega drive game is Burning force; Geweldig! :)

Kun je uitleggen waarom je Shinobi X de beste uit de serie vindt? Het is het enige deel dat ik (helaas) nog nooit gespeeld heb en ben wel nieuwsgierig naar je mening.

Zelf vind ik (van wat ik gespeeld heb) Shadow dancer the secret of Shinobi de vetste.

Veel Shonobi fans vinden deze spin off minder maar ik vind hem juist te gek: fantastische soundtrack, erg afwisselende levels, mechanic met de hond "Shadow" vind ik super tof, dat je de game ook in kunt stellen zodat je geen Shuriken hebt en alleen kunt schoppen is te gek en geeft de game veel replayebility, de arcade feel van de game en de epic bonus stages zijn ook nog eens super.

Ik was als kind al gek van die game en dat ben ik ruim 20 jaar later nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:19:
@gast 7: Je hebt een punt, de cover is een beetje fantasy/olieverf style terwijl Alysia Dragoon meer een anime character is. Japanse cover art ken ik niet, is die meer anime style?

Wat ik ook een geweldige cover art vind van een Mega drive game is Burning force; Geweldig! :)

Kun je uitleggen waarom je Shinobi X de beste uit de serie vindt? Het is het enige deel dat ik (helaas) nog nooit gespeeld heb en ben wel nieuwsgierig naar je mening.

Zelf vind ik (van wat ik gespeeld heb) Shadow dancer the secret of Shinobi de vetste.

Veel Shonobi fans vinden deze spin off minder maar ik vind hem juist te gek: fantastische soundtrack, erg afwisselende levels, mechanic met de hond "Shadow" vind ik super tof, dat je de game ook in kunt stellen zodat je geen Shuriken hebt en alleen kunt schoppen is te gek en geeft de game veel replayebility, de arcade feel van de game en de epic bonus stages zijn ook nog eens super.

Ik was als kind al gek van die game en dat ben ik ruim 20 jaar later nog steeds :)
De japanse cover art is inderdaad meer anime en de hoofdpersonage op deze cover art ziet er exact hetzelfde uit als de personage in de game zelf.

Tevens is de japanse versie veel duurder dan de europese versie, zeldzame game daar.

http://www.ebay.nl/itm/AL...a45f88:g:w6kAAOSwyQtV3407

Van shinobi x voor de saturn.

Geweldige soundtracks, slechte ninja cut scenes (plus punt) en grafisch ziet er heel leuk uit, wel iets minder serieus dan de klassieke shinobi games maar dat geeft toch iets speciaals.

Het past heel goed in het plaatje als een shinobi game naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Arunia schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:37:
Laatste spel wat ik nog in mijn hoofd had was Cybernator voor de SNES.
Hooguit nog een keertje Lagoon halen, maar vond dat spel toendertijd best wel moeilijk en ook wel vervelend.

Cybernator heb ik cart only bij Gameshop Twente besteld voor 15 euro.
We gaan het meemaken.
Ik had vroeger, toen ik nog nat achter mijn oren was, Mario World verkocht en voor het geld Cybernator gekocht (tweedehands). Kwam er paar jaar geleden achter dat het doosje Duits is en dat er geen boekje bij zit :(
Gelukkig kon ik vorig jaar Mario World weer kopen en was het niet zo duur.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/n3l0ts.jpg

Aardig gek wat ik net weer tegen kom zeg.
Heeft iemand van jullie een verklaring?, of in ieder geval een toelichting of dit het originele label van de NES cartridge betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:18:
[afbeelding]

Heeft iemand van jullie een verklaring?, of in ieder geval een toelichting of dit het originele label van de NES cartridge betreft?
Ik zie niets gek? Een PAL Die Hard. Wel geld waard overigens. Ik heb ooit 75 euro geboden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Squ1Zzy: Voor €75,-? Lang geleden? Hij staat nu namelijk voor bijna €140,- (cart only)

Ik doel op het label: Ziet er uit als 11 september 2001 terwijl de game 11 jaar eerder uitkwam, zonder conclusies te trekken vind ik dat merkwaardig en vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:50:
@Squ1Zzy: Voor €75,-? Lang geleden? Hij staat nu namelijk voor bijna €140,- (cart only)

Ik doel op het label: Ziet er uit als 11 september 2001 terwijl de game 11 jaar eerder uitkwam, zonder conclusies te trekken vind ik dat merkwaardig en vreemd :/
Ik denk dat de terroristen daar hun inspiratie vandaan haalden...

Of als je van conspiracies houdt: een verborgen boodschap misschien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8)7 8)7 8)7 8)7

Zo merkwaardig is een brandende wolkenkrabber niet in films. Je kunt echt overal wel iets achter zoeken op die manier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist; Ik weet niet wat ik er wel of niet van moet denken, kwam bij het zoeken naar NES cartridges dit label tegen en had even een WTF momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:18:
[afbeelding]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PJLSzsEjpWM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan

:') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Aangezien er ook nog wat sega liefhebbers zijn op het forum bij deze.

De phantasy star III hint boek de megadrive versie.

Heb eigenlijk enkel de genesis versie gezien.

Van alle mappen quests etc en alles in kleur net zoals de phantasy star II hintboek en nog overige leuke afbeeldingen wel veel groter niet verwacht wel tevreden aangezien de staat uitstekend is.

Heeft me 14 euro gekost

In amerika kon je de guide los bestellen via een formulier die bij de games zat, dat zal ook wel zo zijn geweest hier maar dan zonder een speciaal kaartje of misschien dat je het in een blister verpakking kreeg zoals bij bijvoorbeeld light crusader.

Toch wel een leuk vondst tevens de beste cover art uit de phantasy star series.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sXTssAN.jpg?1

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 05-12-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Cool! Ik wil ook meer Sega, maar wil niet te veel geld eraan uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
ZIjn er mensen hier die ervaring hebben met aliexpress? (Chinese Ebay zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
xelfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:08:
Heb paar keer wat besteld. 1 keer verkeerde kleur van iets gekregen. Na wat berichten grootste gedeelte van mijn geld teruggekregen.
Maar meestal ging het goed.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Geen problemen mee gehad. Verzenden kan helaas wel lang duren vanuit China, maar dat wist je zelf al :) Alhoewel ik laatst iets had gekocht via ebay ook vanuit china, dat had ik binnen een paar dagen. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

xelfer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:42:
Mint/Near-Mint is gewoon arbitraire onzin volgens mij. Je hebt wel bedrijven die je games raten en sealen, maar die gebruiken gewoon ook hun eigen schaal.

Als ik jou was zou ik gewoon goede foto's maken en eventuele beschadigingen vermelden, dan kunnen potentiële kopers zelf beslissen wat de staat is van het spel :).
HADES2001 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:20:
mint en near mint is eigenlijk gewoon onbeschadigt zoals je hem in de winkel kocht toen die net uit was.
Iets wat met NES en SNES zo enorm lastig is gezien de kartonnen doosjes, karton kartels/scheurt
om die reden doe ik zo goed als niet aan die boxed hype van verzamelen.
Sega is een stuk makkelijker die plastic cases zijn enorm stevig, vind het ook best knap als mensen aangeven dat het doosje gebroken is.
Sega zou ik persoonlijk weer wel in doosjes willen puur door het formaat van de cartridges. (somige zijn 50% hoger ongeveer)
Ja maar er zit toch een duidelijk verschil in de prijs als je een normale of een "mint" exemplaar hebt? Zojuist proberen foto's te maken met mijn smartphone maar daar zie je de kwaliteit niet goed op. Ik moet even de DSLR van mijn ouders lenen zodat de kwaliteit beter tot zijn recht komt op de foto's.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 19:52

djac1

Computer freak

Geweldig! Toch alvast 1 goeie deal voor een Gamecube spel weten te scoren!

Om mee te haken op de verzamelhype van de boxed games:
Ik kende destijds in mijn omgeving niemand die de doosje verzamelde. Zag altijd bij NES alleen de zwarte sleeve. Of nog erger alleen de cartridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Xyphoid schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:18:
[...]

Heb paar keer wat besteld. 1 keer verkeerde kleur van iets gekregen. Na wat berichten grootste gedeelte van mijn geld teruggekregen.
Maar meestal ging het goed.
Ah oke prima, het kan natuurlijk altijd een keer mis gaan.
Faabjan schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:10:
[...]

Geen problemen mee gehad. Verzenden kan helaas wel lang duren vanuit China, maar dat wist je zelf al :) Alhoewel ik laatst iets had gekocht via ebay ook vanuit china, dat had ik binnen een paar dagen. Het kan dus wel.
Ja logisch. Met de boot vanuit China kan idd even duren, maarja als bezorgen gratis is, dan neem ik dat wel voor lief :).

Ik ga wel gewoon een order plaatsen voor een paar controller verleng kabels en dan zal het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Net even nagekeken, afgelopen jaar 86 dingen besteld :p dus ja, de nodige ervaring haha.
Mocht je een cc hebben, altijd daarmee betalen.
Gaat over het algemeen gewoon goed.
Verlengkabels kun je zeker met een gerust hart daar kopen. Werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
PayPal werkt niet? Ik kon daar niets over vinden helaas :(. Ik heb wel een CC dus als PayPal niet werkt dan zal ik het daar mee doen.

[ Voor 38% gewijzigd door xelfer op 06-12-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 11:54
op aliexpress idd geen paypal, maar CC of ideal kan gerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

COD BO 3 en Rise of the Tombraider zien er overdreven slecht uit op de past gen systems.

Ik heb erg sterk het idee dat het expres gedaan is om het grafische verschil tussen de 7th en 8th gen. groter te laten lijken.

(Omdat past gen consoles geen topic hebben en ik deze gedachte toch met mede (retro)gamers wil delen heb ik het in dit topic geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 17:26
Euh er is absoluut een ps3 en 360 topic maar wel vrij uitgestorven. Mijn collega heeft een gechipte 360 en had bo3 gedownload en aangegeven dat hij het ook erg slecht vond uitzien. Ikzelf heb geo wars 3 nog voor 360 gehaald, maar geen dlc verkrijgbaar :( enige reden is mensen naar cur. Gen pushen. Kan me niet voorstellen dat er bij dit spel sprake kan zijn van gebrek aan power, of dat het commercieel niet interresant is.

Edit:
Whoops, ik had in de 360 store gezocht naar dlc, maar bestaande users kregen het gratis en nieuwe users kregen het ingebakken! Vandaar dat ik het nooit gezien had! Gevalletje devs die content zowaar weggeven net zoals met witcher 3 dlc...

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 08-12-2015 06:05 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Heeft een PS3 niet maar iets van 512 mb RAM? Ik vind het zelf überhaupt knap dat ze de games er nog aardig uit kunnen laten zien op een console van 10 jaar oud. Je moet alleen niet verwachten dat die games er vergelijkbaar uit zien als op de current gen consoles of de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vanochtend nog even Worms Blast opgehaald voor een euro :p
Toch een leuke multiplayer game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Ik vergelijk COD BO 3 Voor ps3 met COD BO 2 voor ps3, en Rise of the Tombraider PS3 met de Tombraider reboot op de ps3.

In bijde gevallen ziet het eerdere deel er vele malen beter uit.

COD BO 3 hebben ze zelfs voor de 7th gen de solo player campaign uitgelaten, dat gaat toch veel te ver?

Dat current gen er ietsje beter uitziet is bekend, het is voornamelijk de FPS die aanzienlijk verbeterd zijn current gen.

Games op de 7th gen konden er fantastisch uitzien: bv: Crysis 3, The last of us, beyond two souls, f1 2014 etc.

Dat er haast niets meer uitkomt op 7th gen systems is logisch maar als je er nog iets op uitbrengt moet je het niet afraffelen vind ik persoonlijk.

Zelf laat ik me toch niet dwingen om current gen te gaan want wat ik nog voor past gen heb liggen heb ik 5 mensen levens de tijd voor nodig om het uit te spelen.

De Wii U (puur door de charm en de franchises) word m'n laatste modern console verder ga ik ik me alleen maar steeds en steeds meer op retrogamen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Om af raffel gedrag te ontlopen wel tf devestation gekocht voor ps4 ipv last gen. Kon ook geen review van ps360 versie van die games vinden. Verder verstandig om niet gedwongen (sort of) over te stappen. Ik twijfelde om deze gen pc te nemen. De meeste games die ik leuk vind vereissen toch geen monster pc. En net als hierboven nog giga backlog. Heb geen spijt van mijn ps4. Maar nog niet de killer game gevonden. Ligt puur aan mijn smaak en tijd. Ik zou ook graag meer retro gamen maar mega man blijft net zo liggen als driveckub en uncharted :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat: Toevallig heb ik Transformers Devastation op de Xbox 360 en heb geen klachten over de kwaliteit.

Als je een PS4 hebt, de must haves komen nog wel: Last Guardian, Kingdom hearts 3 en Persona 5.

Hoofdreden dat ik niet next gen wil gaan is toch dat er geregeld. buggy games uitkomen die gepatched moeten worden, het steeds meer de focus op online mode ten koste van de singel player mode. Day one en on disc DLC. Extra content op een voucher ipv on disc en micro transactions.

Het hoeft van mij gewoon niet meer. Bovendien is Retrogaming geen goedkope hobby en kun je, je geld maar 1 keer uitgeven.

Op de Nes en de Snes mis ik (met name omdat ik met de Mega drive opgroeide) nog heel erg veel leuke tijdloze games.

Soms moet je keuzes maken in het leven en daardoor ligt mijn focus voor komend jaar hoofdzakelijk bij 3th en 4th gen Nintendo games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:28:
COD BO 3 en Rise of the Tombraider zien er overdreven slecht uit op de past gen systems.

Ik heb erg sterk het idee dat het expres gedaan is om het grafische verschil tussen de 7th en 8th gen. groter te laten lijken.

(Omdat past gen consoles geen topic hebben en ik deze gedachte toch met mede (retro)gamers wil delen heb ik het in dit topic geplaatst).
Rise of the Tombraider ziet er juist uitstekend uit op de 360. Geen idee waar jij dat vandaan haalt maar als je kijkt naar een vergelijking van XBone en 360 is het juist extreem knap wat ze met die 360 poort gedaan hebben. Soms is het zelfs beter dan de XBOne versie :X

Dit laat trouwens pijnlijk zien hoe weinig vooruitgang die nieuwe generatie eigenlijk is. Het is dan misschien een tandje scherper, en er worden wat complexere effecten gebruikt, maar de stap is niet wereldschokkend groot zoals we van eerdere generaties wel gewend waren. Ik denk dat deze generatie dan ook geen 8 jaar mee gaat, en we rond 2018 weer met nieuw speelgoed kunnen werken.

[ Voor 19% gewijzigd door MenN op 08-12-2015 14:50 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik ben zelf gewoon overgestapt naar de 'current' gen (PS4, Xbox One en Wii U) voor de nieuwste games die ik wil spelen. Dan heb ik in ieder geval de beste console ervaring. Zelf vind ik het wel jammer dat ze er in deze generatie voor gekozen hebben om de consoles goedkoop te maken en daardoor minder krachtig. Ik had zelf liever consoles van 600 euro gezien met meer pk onder de motorkap, in plaats van consoles van <400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Om even terug te gaan naar de retro in plaats van last gen en current gen... van het weekend BS Zelda Ancient Stone Tablets (Master Quest) uitgespeeld.

Heerlijke game, toffe veranderingen, aardig doorbijten, maar zeker uniek. Al die time events en limiet zijn echt leuk.

Nu begonnen met BS Zelda Map 1. Ook heel tof.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MenN; Had zelf andere footage gezien (dat ik niet meer vind op Youtube helaas) Jou comparison filmpje laat idd iets heel anders zien. Verschil is idd minimaal. Beter voor mij :)

@Xelfer: Ben het met je eens; verschillen zijn klein. Beter iets meer betalen idd. Verschil tussen 7th en 8th is denk ik de kleinste stap voorwaarts in de console geschiedenis.

@GOUDSBS: Was zelf ook net SNES aan't spelen maar ben nu game over en ik was zo ver :'(

Aanradertje: Out to lunch: goedkoop, underrated, cute en zeer verslavend. Van de week doe ik een nieuwe poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:33:
@Xelfer: Ik vergelijk COD BO 3 Voor ps3 met COD BO 2 voor ps3, en Rise of the Tombraider PS3 met de Tombraider reboot op de ps3.

In bijde gevallen ziet het eerdere deel er vele malen beter uit.

COD BO 3 hebben ze zelfs voor de 7th gen de solo player campaign uitgelaten, dat gaat toch veel te ver?

Dat current gen er ietsje beter uitziet is bekend, het is voornamelijk de FPS die aanzienlijk verbeterd zijn current gen.

offtopic
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de game engine, er werden tijdens/na de introductie van de current gen consoles veel engine's gebruikt die compatible waren of werden gemaakt met de nieuwe generatie maar niet echt geoptimaliseerd waren. Alleen nu de tijd verder gaat komen er steeds meer functies in de engines en nieuwere engines waarvan enkel de current gen gebruik van kan maken en de oude niet of slechter.
De vorige engines waren totaal geoptimaliseerd voor ps3 en 360 en de nieuwere niet, dat daarom nieuwe games er slechter uitzien dan oudere.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:56:

@Xelfer: Ben het met je eens; verschillen zijn klein. Beter iets meer betalen idd. Verschil tussen 7th en 8th is denk ik de kleinste stap voorwaarts in de console geschiedenis.
Dat is zeker waar, de hardware is ook niet zo vooruitstrevend als in het verleden, mja crisis enzo. Ze hadden dan ook de laagste release prijs ooit geloof ik. Maar dit heeft Sony lang voor release al eens aangegeven (kan me nog een officieel bericht herrinneren, werd alleen niet echt opgepikt)
Maar als je bv release game Resistance
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_AMeMaBBf8ak/TS5LJw5e21I/AAAAAAAAAws/T3MC-BFmOI4/s1600/ResistanceFallOfMan01.jpg
En release game Killzone Shadow Fall
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3796/10815320203_ef2ca01b0c_o.jpg
naast elkaar zet is het toch niet slecht

[ Voor 32% gewijzigd door Mutatie op 08-12-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:27
Ik denk dat het ook steeds moeilijker wordt om spellen betere graphics te geven. Voor zover ik weet is het ontzettend duur geworden vanaf de Xbox 360 en PS3 om spellen te maken met goede graphics. Alles moet op orde zijn: graphics zelf, animaties.

Voor de rest zijn we nu in feite al bij de vierde generatie spelcomputers waar 3D de standaard is. Waar kun je nu nog makkelijk innoveren? Bij oude spelcomputers had je nog de stap van 8 bit naar 16 bit, dus meer kleuren. Daarna de stap van 2D naar 3D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Dat het duurder is geworden is helaas wel een feit, maar dat hoeft nog niet eens specifiek door de graphics requirements te komen. Ook ambities wat betreft game wereld enz draagt daar aan bij.

Maar aan de andere kant zien we ook dat zaken anders (goedkoper) worden opgelost. Dus in plaats van handmatig de personages animeren doen ze tegenwoordig 'performance capture' wat dus relatief goedkoop een grote stap voorwaarts is in kwaliteit en veel sneller grote stukken van je game kan 'opnemen'. Ik zie namelijk niet iemand handmatig alle subtiele gezichtstrekken perfect animeren. Of met 3d scanners modellen maken, dat scheelt ook een hoop tijd.

Of kijk eens naar deze mod voor de nieuwe star wars game.
Afbeeldingslocatie: http://0cb8dd5d2dc142d08f0f-eb3b436d25971e5860b39e72b0600342.r94.cf1.rackcdn.com/images/8syZzMnH_eDf.878x0.Z-Z96KYq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://4d663a369f9f03c3c61e-870e77779efd63f7bd6c2ee08d8cfae6.r2.cf1.rackcdn.com/images/sLCS2XqCbq_2.878x0.Z-Z96KYq.jpg
Er is dus nog zat rek in gaming innovatie.

[ Voor 3% gewijzigd door MenN op 09-12-2015 11:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Danielkraak: Denk dat het grafisch ook niet veel mooier kan en dat het grootste stuk innovatie bij de game developers ligt ipv de console fabrikant.

Ik ben van mening dat de beschikking over een hoog budget en een top engine developpers lui maakt.

Om als voorbeeld mijn lievelingsgame allertijden te nemen: Turok 2 seeds of evil.

Het is mijn lievelingsgame omdat in mijn ogen tot op de dag van vandaag geen enkele first person shooter aan Turok 2 kan tippen.

Schiet met je pijl en boog recht omhoog en de pijl zal terug keren dankzij de zwaarte kracht. In tegenstanders waar je een pijl in schiet blijft de pijl zitten op de plek waar je hem raakt. Na het doden van je tegenstander kun je de pijlen oprapen en hergebruiken net zoals als pijlen die je in muren schiet.

Zodra je met kogels raak schiet hoor je de kogels echt door het vlees van tegenstanders gaan zodra je schot raak is.

Je hebt een doelzoekend hersenboortje waar tegenstanders krijsened van angst voor wegrennen zodra ze het zien.

Dan nog de Shredder met explosive shells: Schiet een groot monster een gat in z'n buik en je kan als je snel genoeg bent door dat gat heen een andere vijand neerschieten al voordat het monster op de grond valt.

Tegenwoordig zijn de graphics mooi maar als ik bij call of Duty iemand in zijn voet schiet dan rent hij verder of is hij dood.

Golden eye (je kunt petjes van hoofden afschieten) en Perfect Dark(Je kunt wapens uit de handen van je tegenstanders schieten) zijn ook voorbeelden van oude First person shooters die op de graphics na veel realistischer waren dan de moderne first person shooters.

Ik denk echt dat developpers lui zijn en alles misschien wel te veel om graphics ipv gameplay draait tegenwoordig.

NB: Een game met fantastische gezichts animaties. L.A. Noire doet het op ongekende wijze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:11:

Als je een PS4 hebt, de must haves komen nog wel: Last Guardian, Kingdom hearts 3 en Persona 5.
sorry maar Last Guardian gaat denk ik zwaar tegen vallen deze was al aangekondigt tijdens het eerste jaar van de PS3 en zou een PS3 exclusive woorden.
Zoveel uitstel dat hij nu al naar de PS4 moet worden omgezet.
heb eerlijk gezegt geen vetrouwen meer in deze game

ONTOPIC
het weekend even op zoek naar een schroevendraaien. Might & Magic 2 batterij voor de sega is leeg :(
word weer een rot klus heb 0 gereedschap nog in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zojuist 1 van de 'moeilijker' te vinden N64 spellen aan mijn verzameling toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/smxflg.jpg

De zeldzame games die ik nu nog mis zijn vnl. Castlevania Legacy of Darkness en Paper Mario. Naast de Australische exclusives :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Heb je snowboard kids 2 dan al in je library zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

xelfer schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:42:
Zojuist 1 van de 'moeilijker' te vinden N64 spellen aan mijn verzameling toegevoegd:

[afbeelding]

De zeldzame games die ik nu nog mis zijn vnl. Castlevania Legacy of Darkness en Paper Mario. Naast de Australische exclusives :).
Laat dat net twee van de games zijn die ik CIB heb. 8)
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:47:
@Xelfer: Heb je snowboard kids 2 dan al in je library zitten?
Dat is een Australische exclusive.

[ Voor 19% gewijzigd door Wahloh op 09-12-2015 14:16 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 18:18
MenN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:19:
Dat het duurder is geworden is helaas wel een feit, maar dat hoeft nog niet eens specifiek door de graphics requirements te komen. Ook ambities wat betreft game wereld enz draagt daar aan bij.

Maar aan de andere kant zien we ook dat zaken anders (goedkoper) worden opgelost. Dus in plaats van handmatig de personages animeren doen ze tegenwoordig 'performance capture' wat dus relatief goedkoop een grote stap voorwaarts is in kwaliteit en veel sneller grote stukken van je game kan 'opnemen'. Ik zie namelijk niet iemand handmatig alle subtiele gezichtstrekken perfect animeren. Of met 3d scanners modellen maken, dat scheelt ook een hoop tijd.

Of kijk eens naar deze mod voor de nieuwe star wars game.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is dus nog zat rek in gaming innovatie.
Van deze mod (Toddyhancer) is nog geen bewegend beeld gezien, dit kunnen dus ook gewoon renders zijn van stilstaand beeld. Van GTA V is er wel een filmpje.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Wahloh schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:16:
[...]

Laat dat net twee van de games zijn die ik CIB heb. 8)
Nice :D. Ik ben niet specifiek op zoek naar CIB games, maar als ik de games voor een degelijke prijs kan vinden dan pik ik ze wel op. Games als Castlevania en Paper Mario zoek ik wel specifiek naar op Marktplaats.

Alle filler games (sport games enzo) ga ik niet specifiek naar op zoek. Die pik ik wel op als ik er een keer tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:03:

Tegenwoordig zijn de graphics mooi maar als ik bij call of Duty iemand in zijn voet schiet dan rent hij verder of is hij dood.

Golden eye (je kunt petjes van hoofden afschieten) en Perfect Dark(Je kunt wapens uit de handen van je tegenstanders schieten) zijn ook voorbeelden van oude First person shooters die op de graphics na veel realistischer waren dan de moderne first person shooters.

NB: Een game met fantastische gezichts animaties. L.A. Noire doet het op ongekende wijze.
Er zijn ook genoeg games die dat ook allemaal nog steeds doen. Fallout kan je ook wapens uit handen schieten, of iemand in de arm waar die het wapen mee draagt, en dan laten ze het vaak ook vallen. De vraag is alleen of het voor de gameplay leuker wordt als je dit soort dingen toevoegd.

Voor een game als Fallout is het juist een tactische keuze en dus interessant. Voor Call of Duty is het vrij irritant als je elke keer je wapen laat vallen, moet zoeken etc. COD is meer een spelletje, minder een simulatie. Als shooters een simulatie waren, was het na 1 kogel vaak al voorbij waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xelfer schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:42:

[afbeelding]

Hori O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zeker. Wel echt de fijnste N64 controllers in mijn ogen. Vooral de sticks van de Hori Pads zijn superieur vergeleken met de sticks van de originele controllers.

Heb er afgelopen lente in Tokyo 3 opgepikt. Het viel me overigens nog best tegen om ze in de Japanse gamewinkels te vinden. Volgens mij ben ik een groot deel van de retro gamewinkels van Tokyo afgeweest en heb ik er in totaal maar 6 kunnen vinden (een vriend had de andere 3 gekocht). Ooit wil ik nog een gele erbij om een setje van 4 te hebben :). Op Ebay zijn ze echter een stuk duurder dan de 25 euro per stuk die ik er voor betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xelfer schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:13:
[...]

Zeker. Wel echt de fijnste N64 controllers in mijn ogen. Vooral de sticks van de Hori Pads zijn superieur vergeleken met de sticks van de originele controllers.

Heb er afgelopen lente in Tokyo 3 opgepikt. Het viel me overigens nog best tegen om ze in de Japanse gamewinkels te vinden. Volgens mij ben ik een groot deel van de retro gamewinkels van Tokyo afgeweest en heb ik er in totaal maar 6 kunnen vinden (een vriend had de andere 3 gekocht). Ooit wil ik nog een gele erbij om een setje van 4 te hebben :). Op Ebay zijn ze echter een stuk duurder dan de 25 euro per stuk die ik er voor betaald had.
Ik heb er inderdaad 60 euro betaald en dat was goedkoop destijds :X Hij is wel mooi roze en in perfecte staat.

Heb er ook eentje maar dat is vooral omdat mijn hoofd niet om kan gaan met de normale controllers.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:16:
[...]

Ik heb er inderdaad 60 euro betaald en dat was goedkoop destijds :X Hij is wel mooi roze en in perfecte staat.

Heb er ook eentje maar dat is vooral omdat mijn hoofd niet om kan gaan met de normale controllers.
Ah ja idd. Op Ebay zijn ze op dit moment 60 dollar incl. shipping.

Ze heten 'Hori Pad Mini' voor de N64 voor de geïnteresseerden. Ze zijn ook alleen uitgebracht in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Wsl voor de puristen niet interresant, maar de huidige humble bundle betreft de neo geo! Ik heb zelf kof 98 en 02 al voor 360 en/of pc en de metal slug games al voor ps2, dat vind ik zelf de interresantste titels. Maar misschien toch voor het gemak van steam. En ik geef altijd het meeste geld aan het goede doel dat vind ik ook leuk :)

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.