Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.638 views

• Tim1075
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07-2016
xelfer schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:18:
[...]

Ah ja idd. Op Ebay zijn ze op dit moment 60 dollar incl. shipping.

Ze heten 'Hori Pad Mini' voor de N64 voor de geïnteresseerden. Ze zijn ook alleen uitgebracht in Japan.
Dank voor de tip :)
Altijd al willen hebben en gelijk besteld!

Verwijderd

Wat hebben mensen toch tegen de originele N64 controller?

In mijn directe omgeving hoor ik ook vaak dat de N64 controller niet ok zou zijn.

Zelfs in een video van James Rolfe (AVGN) zat er bij de video van Excite bike 64 een maat van hem op de bank die geeneens begreep (ik ken er ook een paar die het niet snappen) hoe je een N64 controller vast moet houden.

De N64 controller is eigenlijk 2 controllers in 1: Je houdt met je linker hand de middelste greep vast bij 3d games zoals Super Mario 64 en bij games waarbij je de d-pad gebruikt (bv: bij Worms Armegeddon) hou je met je linkerhand de linker grip vast.

Nog steeds heb ik vrienden die het niet kunnen of niet willen begrijpen :/

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Tim1075 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:17:
[...]

Dank voor de tip :)
Altijd al willen hebben en gelijk besteld!
Geen probleem, je zal er geen spijt van hebben :).
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:35:
Wat hebben mensen toch tegen de originele N64 controller?
Ik heb geen 3 handen/armen.

Ter verduidelijking: De knoppen zitten onhandig ver uit elkaar, de D-pad en stick zijn niet tegelijk te gebruiken en de stick is super flimsy. Die sticks vallen vaak half uit elkaar van ellende ook.

[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 10-12-2015 14:13 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Dat ding was echt fantastisch die N64 controller.
Met twee controllers en je handen bij ieder op de middelste punt met de joystick en dan Goldeneye spelen! :P
En ja, dat ging nog best lekker ook.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xelfer schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:06:
[...]

Geen probleem, je zal er geen spijt van hebben :).

[...]

Ik heb geen 3 handen/armen.

Ter verduidelijking: De knoppen zitten onhandig ver uit elkaar, de D-pad en stick zijn niet tegelijk te gebruiken en de stick is super flimsy. Die sticks vallen vaak half uit elkaar van ellende ook.
Mwah die sticsk kun je nu ook vervangen ondertussen maar dan nog is de vorm zo vreemd dat mijn hoofd er niet goed mee omgaat.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

@Xelfer: Zover ik weet (heb niet de totall library gespeeld maar wel veel) Zijn er geen N64 games waarbij je zowel de thumbstick als D-pad nodig hebt.

Het is altijd of de d-pad of de thumbstick (verbeter me als ik een game mocht vergeten waar dit niet bij opgaat).

Thumbstick kan trouwens wel stroef worden en de controller open maken om de thumbstick van binnen uit te reinigen helpt 9 van de 10x

• xelfer
  • Niet online
Mja, ik hou graag van functionele controllers en daarin doet Nintendo het wel minder dan de concurrentie. Voor mij is het dan fijn dat er goede 3rd party controllers zijn.

Als ik dingen hoor over het vervangen van sticks of het schoonmaken ervan, dan vraag ik me altijd af waarom dat nodig zou moeten zijn.

Verwijderd

@Xelfer: De N64 was de eerste console die standaard met een controller voorzien van thumbstick geleverd werd.

De PSX- en Saturn controllers hadden standaard nog geen thumbstick, die kwamen pas op de markt toen bijde consoles al een poosje uit waren. Als je als eerste met controller met thumbstick op de markt komt is het lastig om meteen een erg goed produkt neer te zetten en de concurentie heeft tergelijkertijd de kans om jou idee verder te verfijnen.

De N64 thumbstick is in verhouding erg lang en het gewrichtsballetje onder aan de thumbstick ik erg klein, daardoor is hij niet echt ideaal.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 11:54
En hij zit op een waardeloze plek uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
xelfer schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:42:
Zojuist 1 van de 'moeilijker' te vinden N64 spellen aan mijn verzameling toegevoegd:

[afbeelding]

De zeldzame games die ik nu nog mis zijn vnl. Castlevania Legacy of Darkness en Paper Mario. Naast de Australische exclusives :).
Welke controller is dat? :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zie onderstaande:
xelfer schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:18:
[...]

Ah ja idd. Op Ebay zijn ze op dit moment 60 dollar incl. shipping.

Ze heten 'Hori Pad Mini' voor de N64 voor de geïnteresseerden. Ze zijn ook alleen uitgebracht in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 14:30
Iemand trouwens een tip hoe je water vaste stift van console of cardridge verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
gast7 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:21:
Iemand trouwens een tip hoe je water vaste stift van console of cardridge verwijderd?
Met whiteboard markers of spray. En dan goed eraf poetsen met een doekje. Alcohol of magic eraser will ook wel eens helpen, maar is minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:17
gast7 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:21:
Axe deo werkt ook goed :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
Maar dat heeft als nadeel dat vrouwen er wild worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Deodorant, alcohol of desinfectie middel in combinatie met keukenrol of katoenen doek* Een paar keer herhalen tot ook de schaduw weg is.

*Werkt ook op de bovenkant van discs zonder de bedrukking aan te tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TWCRay schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:06:
Maar dat heeft als nadeel dat vrouwen er wild worden..
Dat wil je natuurlijk niet hebben...Jij wilt gamen! :p >:) 8)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Thanks guys!

De deo truc heeft gewerkt.

Sterk spul dat deo.

Leek niet te werken maar het ging eraf na een korte tijd

[ Voor 82% gewijzigd door gast7 op 12-12-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichtje/ vraag om hulp aan mijn mede retrogamers.

Ik heb een probleem en mijn probleem heet Nedgame.nl

Op de website van Nedgame.nl staat nooit vermeld bij de 2e hands games of het om een originele versie van de game gaat of om een "classic" edition (goedkope herdruk met een lelijke afwijkende inlay van het origineel die niet mooi staat in je gamekast.

Bij Retrogames in box vermeld Nedgame.nl nooit of er wel of geen instruction manuel bij de game zit.

Door deze tekortkomingen bestel ik niet graag retrogames bij Nedgame.nl

Ik heb al contact opgenomen met Nedgame.nl en deze punten aangedragen maar ik vrees dat een enkele retrogamer het verschil niet gaat kunnen maken.

Zijn jullie het met me eens en willen jullie ook dat Nedgame.nl een betere produkt omschrijving gaat geven in de toekomst?

Wees dan a.u.b. zo vriendelijk om even de moeite te nemen om mijn klacht meer mankracht te geven en wie weet verbetert Nedgame.nl dan in de toekomst hun productomschrijving wel wat in het voordeel van ons allen zal zijn.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als ik hetzelfde probleem zou hebben net nedgame, dan zou ik je ook zeker bijstaan, maar ik koop eigenlijk niet bij nedgame, maar snap overigens wel je punt.
Vind alleen dat ik niet vanuit het niets zoiets aan moet gaan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arunia: Mee eens, en dat zou ook niet fair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:24:

Op de website van Nedgame.nl staat nooit vermeld bij de 2e hands games of het om een originele versie van de game gaat of om een "classic" edition (goedkope herdruk met een lelijke afwijkende inlay van het origineel die niet mooi staat in je gamekast.

Bij Retrogames in box vermeld Nedgame.nl nooit of er wel of geen instruction manuel bij de game zit.

Ik heb al contact opgenomen met Nedgame.nl en deze punten aangedragen maar ik vrees dat een enkele retrogamer het verschil niet gaat kunnen maken.

Zijn jullie het met me eens en willen jullie ook dat Nedgame.nl een betere produkt omschrijving gaat geven in de toekomst?

Wees dan a.u.b. zo vriendelijk om even de moeite te nemen om mijn klacht meer mankracht te geven en wie weet verbetert Nedgame.nl dan in de toekomst hun productomschrijving wel wat in het voordeel van ons allen zal zijn.

Alvast bedankt ;)
Ik koop geen retro games bij de Nedgame, aangezien ze 3 x zo duur zijn als de concurrentie/Marktplaats. Mijn advies zou zijn om gewoon niet bij Nedgame te kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Ja, Nedgame is duur en vraagt over het algemeen de absolute hoofdprijs voor retrogames.

Nee, als je goed zoekt vindt je af en toe een game die goedkoper is dan bij andere shops, zo heb ik voor €20,- euro de Megadrive game (gelukkig zat er een manuel bij) Boogerman een paar maanden terug bij Nedgame gekocht.

Ook hebben ze daar geregelt ntsc games die je op andere sites moeilijk vindt zoals bv Drakengard 3 die ik daar ook vandaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ah oke, ik kijk eigenlijk nooit bij handelaren/shops omdat ik uit principe vindt dat ze de markt verpesten. Zelf haal ik eigenlijk alleen bij particulieren via Marktplaats. Zelf zie ik handelaren/shops liever verdwijnen en de enige manier waarop ik daaraan kan bijdragen is door er niets in te ruilen en niets te kopen. Nieuwe games kopen bij de Nedgame (of welke partij op dat moment het goedkoopste is) vind ik prima overigens. Ik heb zelf principieel iets tegen het scammen van onwetende mensen, en dat is iets wat de Nedgame heel goed doet.

Heb er een keer in de winkel gestaan toen een oma de Nintendo DS van haar kleinkind inruilde. Daar konden ze toch zeker wel 5 euro winkelkrediet voor geven (destijds was die DS ongeveer 45 euro op Marktplaats) en de games kreeg ze een euro per stuk winkelkrediet voor. Uiteraard is het je eigen schuld als je daar mee akkoord gaat, maar om nou maar 1/10e te geven van de marktwaarde (om het daarna voor 2 x de marktwaarde te verkopen), vind ik best schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:24:

Alvast bedankt ;)
Ik wil wel een tip geven als je retrospul bij nedgame koopt voor de volgende keer.

Ik koop er zelf ook af en toe eens wat en leuke retro games, Heb mooie games voor spot prijsjes gekocht ver onder de marktwaarde van de wat onbekendere titels.

Dat even ter zijde,

Ik kies er altijd voor om mijn bestelling in de winkel af te halen als je dit doet kan je het product eerst bekijken voordat je het aanschaft, afwijzen kan ook nog gewoon. Echter moet je wel vragen of je het eerst mag bekijken want ze proberen het altijd te verkopen zonder dat je de kans krijgt om naar het product te kijken.

Als je het namelijk online hebt gekocht kan je enkel nog winkel tegoed terug krijgen volgens mij, bij afhaal is dit gegarandeerd dus altijd opletten.

Handige manier om dingetjes te voorkomen tenzij je natuurlijk geen nedgame shop bij jou in de buurt hebt dan is er niet veel aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
xelfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:28:
Ik heb zelf principieel iets tegen het scammen van onwetende mensen, en dat is iets wat de Nedgame heel goed doet.
Maar als iemand via marktplaats aan jou een spel veel te goedkoop verkoopt, zeg je daar dan ook nee tegen? :)

Ik heb in het verleden behoorlijk wat keren spellen en spelcomputers veel te goedkoop kunnen overnemen, bv dat 1 spel al meer waard was dan de prijs die ik betaalde voor alle spellen en de spelcomputer die ik van die persoon kocht. Maar dan hou ik toch echt mijn mond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Aero schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:29:
[...]

Maar als iemand via marktplaats aan jou een spel veel te goedkoop verkoopt, zeg je daar dan ook nee tegen? :)

Ik heb in het verleden behoorlijk wat keren spellen en spelcomputers veel te goedkoop kunnen overnemen, bv dat 1 spel al meer waard was dan de prijs die ik betaalde voor alle spellen en de spelcomputer die ik van die persoon kocht. Maar dan hou ik toch echt mijn mond. :P
Het grote verschil is dat mensen online meer informatie tot zich kunnen nemen. Als iemand iets op marktplaats verkoopt, dan kan deze persoon ook kijken wat de gangbare prijzen zijn op MP. Daarnaast is er ook concurrentie onder de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
xelfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:59:
[...]

Het grote verschil is dat mensen online meer informatie tot zich kunnen nemen. Als iemand iets op marktplaats verkoopt, dan kan deze persoon ook kijken wat de gangbare prijzen zijn op MP. Daarnaast is er ook concurrentie onder de kopers.
Een persoon die bij Nedgame spullen verkoopt kan zich eerst ook even inlezen op marktplaats om te kijken wat de prijzen zijn.

Overgens koop ik zelf ook niets bij winkels. Al is de laatste keer dat ik wat toegevoegd heb ook alweer in maart dit jaar is geweest. Zit er dan ook al lange tijd over te denken om een groot deel van mijn verzameling weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7; bedankt voor de tip, Dordrecht is voor mij vanuit Rotterdam de dichts bijzijnde Nedgame geloof ik. Voor een wat grotere bestelling is het wel een goed idee van je om het gewoon op te gaan halen.

En idd, het is precies wat je zegt: De onbekendere zelzamere retrogames dat is waar Nedgame flink goedkoper in kan zijn en waar ik ze ook hoofdzakelijk voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Vanmiddag nog even een N64 opgehaald met Mario Party, Super Mario 64 en Kirby, The Crystal Shards. Boekjes erbij en een controller in perfecte staat. Op kunnen halen voor een fantastisch lage prijs, dus me is happy :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En ze is er blij mee :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3X9lttBOjBlNdL85iwidQLKX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Heeft iemand hier ervaring met een Android SNES emulator? Ik ben benieuwd welke jullie de beste vinden? Ik heb ook twee SNES controllers met USB.

Het doel is mijn kinderen kennis laten maken met de SNES (zonder dat ze mijn retro verzameling slopen).

Edit: Ik heb ook al een Quadcore Android TV Boxje met 1GB DDR3 en Lollipop.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 15-12-2015 19:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is die retron 5 niet op basis van android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Arunia schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:13:
Bericht even aangepast, de hardware heb ik eigenlijk al en daar wil ik eigenlijk geen investering in doen (Daar kan ik beter retro consoles en games van kopen :)).

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 15-12-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Arunia schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:13:
Voor de prijs van 1 retron 5 koop ik makkelijk een GBA, GBC, MegaDrive, NES en SNES bij elkaar...

Wat ik weleens doe is mijn telefoon casten via Chromecast, PS controller via bluetooth erbij en zo op het grote beeld spelen, ik doe dat vooral als ik te lui ben om de PC aan te sluiten, ja ik speel ook games liever op de SNES maar niet alle games liggen in huis (veelal omdat de must-haves te duur zijn).

[ Voor 37% gewijzigd door Mizgala28 op 15-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:10:
Heeft iemand hier ervaring met een Android SNES emulator? Ik ben benieuwd welke jullie de beste vinden? Ik heb ook twee SNES controllers met USB.

Het doel is mijn kinderen kennis laten maken met de SNES (zonder dat ze mijn retro verzameling slopen).

Kun je niet beter dan een Xbox voor tien Euro op de kop tikken en er XBMC op zetten? En btw, die SNES controllers krijg je niet snel stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:43:
[...]

Kun je niet beter dan een Xbox voor tien Euro op de kop tikken en er XBMC op zetten? En btw, die SNES controllers krijg je niet snel stuk. :)
Ik denk niet dat de controllers en of console het probleem zijn.

Denk eerder dat het over de spel cardridges gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard

Ik gebruik zelf John SNES. Sowieso zijn de emulators van John prima. Werkt ook prima met mijn Xbox 360-controller dus ik gok dat ze met SNES controllers ook werken, al kan het zijn dat je daar drivers o.i.d. voor moet installeren.

Van die emulator zijn twee versies, een betaalde en een ad-supported versie. Of er verder nog echt verschillen zijn weet ik niet.

Tevens kun je naast die emulator John Datasync installeren, dan worden je savegames automatisch op Dropbox geupload en kun je op een ander apparaat eventueel verder spelen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Exorcist schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:43:
[...]

Er staat een Intel Core i5 met 8GB en Kodi onder de TV, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Maar daar ben ik niet naar opzoek.
ChokingHazard schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:09:
[...]

Ik gebruik zelf John SNES. Sowieso zijn de emulators van John prima. Werkt ook prima met mijn Xbox 360-controller dus ik gok dat ze met SNES controllers ook werken, al kan het zijn dat je daar drivers o.i.d. voor moet installeren.

Van die emulator zijn twee versies, een betaalde en een ad-supported versie. Of er verder nog echt verschillen zijn weet ik niet.

Tevens kun je naast die emulator John Datasync installeren, dan worden je savegames automatisch op Dropbox geupload en kun je op een ander apparaat eventueel verder spelen.
Bedankt, ik ga me daar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b][message=45442965,noline]Jumpman

Beetje zwak excuus.

Hoe kunnen je kinderen je retro verzameling slopen als je zelf de games in en uit je SNES haalt en je kinderen de gamepad geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ik heb geen kinderen, maar Consoles4life! weet duidelijk niet hoe kinderen werken :P

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Jumpman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:19:
[...]

Er staat een Intel Core i5 met 8GB en Kodi onder de TV, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Maar daar ben ik niet naar opzoek.

[...]

Bedankt, ik ga me daar eens in verdiepen.
Waarom niet vanuit xbmc/kodi een emulator downloaden en van daaruit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik had een xbox gesoftmod voor mijn nichtje. Nes en Snes emulator erop gezet met een zooitje roms. Werkt prima, blijven de echte retro spullen heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:47

kevin33

Welkom in Utopia.

Oeh, te tof!
Heb je een linkje?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:27:
[quote][b][message=45442965,noline]Jumpman

Beetje zwak excuus.

Hoe kunnen je kinderen je retro verzameling slopen als je zelf de games in en uit je SNES haalt en je kinderen de gamepad geeft?
Eh, ik heb USB SNES controllers. Ik wil juist niet cartridges gaan wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevin33 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:06:
[...]

Oeh, te tof!
Heb je een linkje?
http://www.nedgame.nl/mer...ba-ski-beanie/3017990463/

:)

/Wel humor, dat "andere klanten kochten ook..". Net de twee PS4 spellen die ik erbij kocht daar in Amersfoort :+

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 16-12-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
De kogel is door de kerk! Ik ga alles weg doen! Heeft voornamelijk als reden dat ik echt even financieel wat moet gaan ondernemen en dit is de eerste stap.

Laatst een 5tb hdd met hyperspin aangeschaft en de conclusie is toch wel echt dat het om het gamen gaat en niet om het verzamelen meer.

Volgens mij is het niet tof om door te linken naar marktplaats, maar zal het binnenkort ook op V&A zetten.

Wat lastig om prijzen te bepalen zeg! Heb van elk spel de minimale marktplaatswaarde bekeken en het totaal daarvan als pakket aangeboden. Wat een geld zeg eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:12:
[...]

Eh, ik heb USB SNES controllers. Ik wil juist niet cartridges gaan wisselen. :)
Ok vandaar; Ik zei het eigenlijk omdat ik zelf soms wel kinderen (van vrienden) op mijn retro consoles laat spelen, alleen dan wel onder de volgende regels: Ik (of een andere volwassene) wisselt de games (Omdat ik geen vieze vette vingerafdrukken op de labels wil hebben), boekjes blijven in de doosjes en er zit ter allertijden een volwassene bij.

Je moet er ook maar zin en tijd voor hebben.

Misschien ligt het wel aan mij en komt het puur door een nostalgisch sentiment maar emulatie vind ik opzich al 3x niks. Moeilijk uit te leggen maar een emulator geeft mij het gevoel niet dat ik een retrogame aan't spelen ben. Daarvoor het ik de console, cartridge en gamepad nodig.

Of een emulator wel voldoet voor kinderen uit deze tijd kan ik niet beoordelen, ik denk toch aan de ene kant dat de games beter tot hun recht komen op de originrle hardware maar aan de andere kant: Als je het niet meegemaakt hebt dan weet je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:29:
Of een emulator wel voldoet voor kinderen uit deze tijd kan ik niet beoordelen, ik denk toch aan de ene kant dat de games beter tot hun recht komen op de originrle hardware maar aan de andere kant: Als je het niet meegemaakt hebt dan weet je niet beter.
Mijn dochter van 5 vindt het geweldig op Super Mario Bros. 1 te spelen. Ze heeft het zowel gespeeld op mijn NES als op een emulator. Zelf heb ik het gevoel dat ze er op een emulator meer plezier in heeft dan op de NES zelf. Ze is nog jong dus ze gaat geregeld af en ze baalt er zichtbaar van dat ze dan weer opnieuw moet beginnen. Als ik dan gebruik maak van een emulator kan ik regelmatig even saven, waardoor ze niet zoveel opnieuw hoeft te doen als ze af gaat. Dus in dat opzicht denk ik wel dat een emulator voldoet voor kinderen.

Zelf gebruik ik een emulator eigenlijk om games uit te testen, zijn het echt leuke games probeer ik ze alsnog origineel te kopen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49

Probeer snes9x ex+ en john snes lite maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Mizgala28 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:23:
[...]
Voor de prijs van 1 retron 5 koop ik makkelijk een GBA, GBC, MegaDrive, NES en SNES bij elkaar...

Wat ik weleens doe is mijn telefoon casten via Chromecast, PS controller via bluetooth erbij en zo op het grote beeld spelen, ik doe dat vooral als ik te lui ben om de PC aan te sluiten, ja ik speel ook games liever op de SNES maar niet alle games liggen in huis (veelal omdat de must-haves te duur zijn).
Dat je je dan niet ongelooflijk stoort aan (input)lag, daarmee kan je echt niet fatsoenlijk Super Mario spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
ToFast schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:41:
[...]

Dat je je dan niet ongelooflijk stoort aan (input)lag, daarmee kan je echt niet fatsoenlijk Super Mario spelen.
Ik heb zelden inputlag, maar er staat hier ook een hele nette router dus daar kan het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 14:03

Wat denk je van een Raspberry Pi 2 met Recalbox? Werkt erg goed, zeker met een USB-adapter waar je originele SNES-controllers op kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Ok vandaar; Ik zei het eigenlijk omdat ik zelf soms wel kinderen (van vrienden) op mijn retro consoles laat spelen, alleen dan wel onder de volgende regels: Ik (of een andere volwassene) wisselt de games (Omdat ik geen vieze vette vingerafdrukken op de labels wil hebben), boekjes blijven in de doosjes en er zit ter allertijden een volwassene bij.

Misschien ligt het wel aan mij en komt het puur door een nostalgisch sentiment maar emulatie vind ik opzich al 3x niks. Moeilijk uit te leggen maar een emulator geeft mij het gevoel niet dat ik een retrogame aan't spelen ben. Daarvoor het ik de console, cartridge en gamepad nodig.

ToFast schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:38:
[...]

Probeer snes9x ex+ en john snes lite maar eens.
Fitzierpi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:31:
[...]

Wat denk je van een Raspberry Pi 2 met Recalbox? Werkt erg goed, zeker met een USB-adapter waar je originele SNES-controllers op kunt aansluiten.
Bedankt! Hier alles werkend met alle covers. :) Dankzij deze tutorial: https://seo-michael.co.uk...-collection-browser-kodi/.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 16-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
[...]

Bewaar jij je cardridges in de dozen?

Ik weet dat heel veel verzamelaars dit doen dus dat is niet vreemd dat de cardridges steeds weer terug in de dozen gaan.

Ikzelf voor games met een kartonnen doosje bewaar de cardridges apart aangezien de dozen vroeg of laat minder mooi gaan worden hoe voorzichtig je ook bent het is immers karton.

De boekjes laat ik wel in de dozen zitten maar die bekijk ik eigenlijk enkel als ik het spel net heb of een boekje in betere staat vind.

Ook een fetish van mij om dubbele boekjes te verzamelen mits ik deze tegekom en deze apart bewaar aangezien ik dan de complete game al heb. Leuke extra om toch eens in de boekjes rond te neuzen. Zelfde geld voor cardridges maar dan bewaar ik ze alle twee apart.

Slechts een mening van een mede verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast7: Met games in kartonnen doosjes bewaren (en verzamelen) ben ik al zo'n 10 jaar gestopt.

Ik deed het vroeger wel met gameboy, gameboy color en gameboy advance games, en ook ik bewaarde toen de games apart van boekje en doosje. Het geeft gewoon te veel slijtage schade naar mijn zin om steeds een kartonnen doosje open en dicht te moeten doen.

Omdat ik karton een waardeloos produkt vind voor een hoesje en het erg veel ruimte innam ben ik er toen mee gestopt.

Ik ben zelfs zo tegen kartonnen doosjes dan ik Shadow of the Collosos op de ps 2 (kwam uit in kartonnen cover) jaren lang heb gemeden en pas aanschafte toen de game in een normale cover opnieuw uitkwam voor de ps3.

Vroeger verknipte ik zelfs (had toen geen flauw idee dat de doosjes ooit wat waard zouden worden) N64 doosjes en maakte ze tot inlay voor een VHS-doosje.

Het enige van mn huidige collectie wat nog van karton is zijn mn Saturn hoesjes, helaas is daar niks op te verzinnen. Ze zitten in snug fit protectors en ik probeer ze zo min mogelijk te spelen omdat ik de hoesjes zwak vind en mooi wil houden.

Dubbele manuels vind ik geeneens een gek idee; Zelf ben ik een map met ringband aan het maken waarin ik manuel-clones (scannen, knippen/plakken, printen) bewaar zodat ik alles bij elkaar heb als ik ga gamen en iets moet opzoeken zonder dat ik manuels dan beschadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Manuel? Bedoel je niet toevallig Manual :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:39:
Manuel? Bedoel je niet toevallig Manual :+
Ik zal beter op m'n spelling letten. "Aye Aye, Captain"!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:40:
[...]

Ik zal beter op m'n spelling letten. "Aye Aye, Captain"!! ;)
Ja, want dit is Manuel namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/9/28/1254128446011/Manuel-Zelaya-001.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Vraagje: Zijn er in de komende maanden nog retro beurzen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Ik ergerde me toch al een tijdje aan het gebrek van een wireless controller voor de PS2. Het blijft een leuke console om af en toe eens op te spelen. Dus ging ik even rondkijken of er iets te vinden was.

Ik was niet opzoek naar iets duurs of ingewikkelds, en kwam toen uit bij een controller van miniinthebox.com
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/IMG_6375.jpg

Een no-name controller met een draadloze adapter die me doet denken aan de guitar hero adaptertjes voor de gitaren.
Voor de €10,- die het ding gekost heeft is het echt een top product. 2 aaa batterijen erin en het ding maakt moeiteloos connectie met de console.

Je zou verwachten dat de controller ook goedkoop aanvoelt en de knoppen ook niet echt top zijn, maar ik was aangenaam verrast na de eerste speelsessie. Het benaderd bijna de sony dualshock feel, wat een behoorlijk compliment is :)

Dus als je toch wil retro gamen, maar met het gemak van een draadloze controller. Dan is deze chineese controller een goedkope oplossing. Toppertje! :D

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
MenN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:22:
Je zou verwachten dat de controller ook goedkoop aanvoelt en de knoppen ook niet echt top zijn, maar ik was aangenaam verrast na de eerste speelsessie. Het benaderd bijna de sony dualshock feel, wat een behoorlijk compliment is :)

Dus als je toch wil retro gamen, maar met het gemak van een draadloze controller. Dan is deze chineese controller een goedkope oplossing. Toppertje! :D
Heb je ook geen last van input lag e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
xelfer schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 08:27:
[...]
Heb je ook geen last van input lag e.d.?
Nope, merk geen verschil tussen de bedrade dualshock of deze draadloze controller. :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liggen er voor jullie nog retro game goodies onder de kerstboom dit jaar?

Voor mij is de verrassing er dit jaar alweer af: 3 pakjes, 3 cib Mega drive games; Legend of Galahad, Zero Tolerance en Chiki Chiki boys.

Niet de minste games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
In mijn droom vannacht heb ik nog een hele hoop super mint cib exotishe gameboy games gekregen die ik nog niet had. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-12-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:18:
In mijn droom vannacht heb ik nog een hele hoop super mint cib exotishe gameboy games gekregen die ik nog niet had. :P
Die droom heb ik ook eens gehad... nooit uitgekomen overigens... New-old-stock tegen spotprijzen... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 19-12-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:18:
Al zou ik ze gratis krijgen....

...dan gaan de cartridges bij de verzameling en manuAls en doosjes de vuilnisbak in.

Gameboy doosjes nemen 10 tot 20 keer zoveel ruimte in dan de cartridges die erin zitten. Ruimte die ik liever met vette games dan een stukje karton opvul.

M'n Master System en Mega drive games nemen cib al zoveel ruimte in beslag dat ik van GB, GBC, GBA, Nes, Snes, N64 en Atari 2600 alleen maar de cartridges hoef te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:02:
[...]

Al zou ik ze gratis krijgen....

...dan gaan de cartridges bij de verzameling en manuAls en doosjes de vuilnisbak in.

Gameboy doosjes nemen 10 tot 20 keer zoveel ruimte in dan de cartridges die erin zitten. Ruimte die ik liever met vette games dan een stukje karton opvul.

M'n Master System en Mega drive games nemen cib al zoveel ruimte in beslag dat ik van GB, GBC, GBA, Nes, Snes, N64 en Atari 2600 alleen maar de cartridges hoef te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://33.media.tumblr.com/6045b8126242554cfb7c486e6cba42d9/tumblr_inline_nj3oauVyja1rcypds.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ok, je krijgt in zo'n geval dan wel een PBtje dat er doosjes en manuals gratis afgehaald kunnen worden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:31:
[...]

Ok, ok, je krijgt in zo'n geval dan wel een PBtje dat er doosjes en manuals gratis afgehaald kunnen worden. :9~
Top! Hou ik je aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mocht Captain niet reageren, wil ik dat PB'tje ook wel beantwoorden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Same here...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 13:14
Nee, niks voor mij onder de kerstboom (qua retro games/consoles). Al zat ik van de week wel te denken om eindelijk eens de beide gouden NES Zelda cartridges te bemachtigen. Die wil ik ooit nog eens hebben. Puur uit nostalgisch oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
MenN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:22:
Ik ergerde me toch al een tijdje aan het gebrek van een wireless controller voor de PS2. Het blijft een leuke console om af en toe eens op te spelen. Dus ging ik even rondkijken of er iets te vinden was.

Ik was niet opzoek naar iets duurs of ingewikkelds, en kwam toen uit bij een controller van miniinthebox.com
[afbeelding]

Een no-name controller met een draadloze adapter die me doet denken aan de guitar hero adaptertjes voor de gitaren.
Voor de €10,- die het ding gekost heeft is het echt een top product. 2 aaa batterijen erin en het ding maakt moeiteloos connectie met de console.

Nice! Ik had ooit een Logitech draadloze controller voor de PS2 die het ook aardig deed. Maar hij's stuk en als ik erop Google hebben meer mensen identieke problemen. De enige oplossing was (destijds) het terugsturen en een nieuwe ontvangen. Da's nu niet echt meer een optie :/.

Misschien deze maar eens overwegen. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan Tweakers die de game "Land Stalker" in hun Mega drive collectie hebben zitten

Al geruime tijd ben ik opzoek naar de pal version "Land Stalker" voor de Mega drive maar elk exemplaar dat ik tegen kom blijkt Duitstalig te zijn helaas :(

Heeft iemand van jullie de Duitstalige versie en zo ja, is de game echt Duitstalig of zijn de cover en manual slechts Duitstalig?

Zoek ik wellicht niet hard genoeg en bestaat er ook gewoon een Engelstalige pal version van "Landstalker"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aero
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:43:
Een vraagje aan Tweakers die de game "Land Stalker" in hun Mega drive collectie hebben zitten

Al geruime tijd ben ik opzoek naar de pal version "Land Stalker" voor de Mega drive maar elk exemplaar dat ik tegen kom blijkt Duitstalig te zijn helaas :(

Heeft iemand van jullie de Duitstalige versie en zo ja, is de game echt Duitstalig of zijn de cover en manual slechts Duitstalig?

Zoek ik wellicht niet hard genoeg en bestaat er ook gewoon een Engelstalige pal version van "Landstalker"?
Landstalker met de 'nieuwere' blauwe hoes is inderdaad duits, dus ook de schermteksten. Deze versie had ik eerst ook.

De engelse versie (en ook andere talen) heeft de oude zwarte hoes. Hieronder een plaatje van de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34t3alv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Aero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Aero schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:02:
[...]

Landstalker met de 'nieuwere' blauwe hoes is inderdaad duits, dus ook de schermteksten. Deze versie had ik eerst ook.

De engelse versie (en ook andere talen) heeft de oude zwarte hoes. Hieronder een plaatje van de mijne:

[afbeelding]
De blauwe versie is inderdaad gegarandeerd duits echter heb je ook zwarte eerdere versies die franse en of duitse doosjes hebben met de bijbehorende scherm tekst.

De engelse is het meest gewild hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1zg5jwm.jpggast7: Ik ben er helemaal uit nu; Om te voorkomen dat ik de game alleen kan spelen met een Duits woordenboek op mijn schoot moet ik goed opletten dat de subtitel "The treasures of king Nole" op de cover staat.

Bij deze versie is goed te zien zien dat hij niet Engels is; De subtitel staat zelfs in een rode balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Voor de liefhebber, ik heb nog een Megadrive II over die een goed baasje zoekt.
Ik heb liever dat die goed terecht komt :D
Komt vanzelf in de V&A, maar jullie hebben voorrang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 13:14
MartijnAbel schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:23:
Ik heb er al één, maar bedankt. :)

Gisteren nog even Super Smash bros. op de N64 gespeeld. Collega van me heeft die gekocht en wilde hem testen (maar heeft zelf geen N64). Werkte uiteraard prima, maar ik vond hem toch niet zo leuk als ik had gedacht. Melee op de Cube is echt vele malen leuker.

Verwijderd

Wii blijkt niet 100% backwards compatible te zijn.

Ik wist niet wat ik mee maakte gisteren. Ik had een maat op visite die Mario Superstar Baseball wou spelen omdat 'ie de game nog nooit gezien had.

Omdat de Wii nog opgesteld stond had ik geen zin om de Gamecube aan te sluiten.

Mario Superstar Baseball stopte ik dus in de Wii en ik startte de game op. Vanaf dat moment zou de game gewoon bestuurd moeten kunnen worden met een gamecube controller (In mijn geval de draadloze Wavebird waarvan het ledlampje op de ontvanger wel oplichtte bij elk knopje dat ik indrukte).

Ik snapte (en nog steeds) er helemaal niks van want vlak voor ik Mario Superstar Baseball in de Wii af wou spelen heb ik in dezelfde wii nog Mario Smash football gespeeld.

Later gewoon toch maar de gamecube neergezet en Mario Superstar Baseball deed het gewoon.

Een 1st party gamecube Mario game die het niet doet in de Wii; als ik het niet met eigen ogen gezien had dan zou ik het niet geloven.

Ongelooflijk.

• Zakkenwasser
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:23:
Ik heb er al eentje in originele doos. Onder een dikke laag stof, want tja geen tijd.

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:02:

Ik wist niet wat ik mee maakte gisteren. Ik had een maat op visite die Mario Superstar Baseball wou spelen omdat 'ie de game nog nooit gezien had.

Mario Superstar Baseball stopte ik dus in de Wii en ik startte de game op. Vanaf dat moment zou de game gewoon bestuurd moeten kunnen worden met een gamecube controller (In mijn geval de draadloze Wavebird waarvan het ledlampje op de ontvanger wel oplichtte bij elk knopje dat ik indrukte).

Ik snapte (en nog steeds) er helemaal niks van want vlak voor ik Mario Superstar Baseball in de Wii af wou spelen heb ik in dezelfde wii nog Mario Smash football gespeeld.

Later gewoon toch maar de gamecube neergezet en Mario Superstar Baseball deed het gewoon.

Een 1st party gamecube Mario game die het niet doet in de Wii; als ik het niet met eigen ogen gezien had dan zou ik het niet geloven.

Ongelooflijk.
Apart :o. Mijn Wii pakt mijn Japanse versie van Mario Superstar Baseball overigens zonder problemen.... ook vreemd op zich :D. Mijn Wii is wel gemod.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/v651cz.jpg
xelfer schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:34:
[...]

Apart :o. Mijn Wii pakt mijn Japanse versie van Mario Superstar Baseball overigens zonder problemen.... ook vreemd op zich :D. Mijn Wii is wel gemod.
Is gewoon een pal wii (zonder mod) met de pal version van Mario Superstar baseball waar ik het op probeerde, blijft vreemd iig is mijn Gamecube nu meer dan alleen een Gameboy player geworden voor me.

Nog bedankt trouwens voor je eerdere doorverwijzing, heb vandaag Earthbound en Super Mario rpg binnen gekregen en ben er erg tevreden over :)

Tot slot: Fijne retro feestdagen voor alle retro game Tweakers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:02:

Ongelooflijk.
Mario super star baseball is een vrij zeldzame gamecube game hier in Europa, misschien dat er een connectie is dat de wii met de europese versie niet compatible is omdat de game vrij onbekend is hier.

De amerikaanse en Japanse versies waren volgens mij geen zeldzame games en vrij gemakkeliijk te vinden, enkel de europese variant is moeilijk te vinden.

Tevens zijn bepaalde ps1 en of 2 games niet op een ps3 phat af te spelen ondanks dat een ps3 backwards compatible is er zijn uitzonderingen.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 25-12-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Is de Wavebird überhaupt compatibel met de Wii?

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 25-12-2015 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 07:02:
Is de Wavebird überhaupt compatibel met de Wii?
Voor elke Wii game die compadible is met een Gamecube controller gebruik ik de Wavebird en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Bij veel Wii games is er wel ondersteuning voor een Gamecube controller maar geen optie om het in te stellen. Na het opstarten van de game mag je de Wii remote dan niet meer aanraken anders stelt de game automatisch de Wii remote in als controller 1. Zodra je na het opstarten van de game een Wavebird gebruikt (in controller port 1 moet de ontvanger zitten) dan lezen de meeste games automatisch de Wavebird als controller 1.

Voor Gamecube games op de wii werkt de Wavebird ook gewoon goed.

De Wavebird was trouwens de eerste draadloze controller die ik ooit had en qua signaal ontvangst begrijp ik nog steeds niet hoe ze het gedaan hebben.

Al ga je in een andere kamer staan dan je tv staat opgesteld, of zelfs als je op het dak gaat zitten (Ik heb dit jaren terug uitgetest) niets lijkt de signaal ontvangst van de Wavebird te kunnen hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:22:
[afbeelding]
[...]

Is gewoon een pal wii (zonder mod) met de pal version van Mario Superstar baseball waar ik het op probeerde, blijft vreemd iig is mijn Gamecube nu meer dan alleen een Gameboy player geworden voor me.

Nog bedankt trouwens voor je eerdere doorverwijzing, heb vandaag Earthbound en Super Mario rpg binnen gekregen en ben er erg tevreden over :)

Tot slot: Fijne retro feestdagen voor alle retro game Tweakers!!
Oke nice, veel plezier met de repro games. En fijne feestdagen voor iedereen uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
Ik heb sinds kort de NES, SNES en N64 weer aangesloten. Er bleken wat kabels stuk te zijn maar alles besteld, enkel nieuwe pookjes voor de N64 (gamecube stijl) zijn nog onderweg. Ik wil Banjo Kazooie en Zelda Majora's Mask kopen want die heb ik als kind niet gehad en eigenlijk nog nooit uitgespeeld.

Majora's Mask is alleen best duur :(.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 00:12
Let op dat je voor Majora's Mask ook de geheugenuitbreiding nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Tiwazz schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:13:
Ik heb sinds kort de NES, SNES en N64 weer aangesloten. Er bleken wat kabels stuk te zijn maar alles besteld, enkel nieuwe pookjes voor de N64 (gamecube stijl) zijn nog onderweg. Ik wil Banjo Kazooie en Zelda Majora's Mask kopen want die heb ik als kind niet gehad en eigenlijk nog nooit uitgespeeld.

Majora's Mask is alleen best duur :(.
Pookjes zou ik hoe dan ook origineel doen. Gewoon losse controllers op de kop tikken en pookjes vervangen. Aftermarket pookjes slaan hoe dan ook stappen over.(maakt voor raceganes niks uit, maar bv Mario64, Zelda e.d. wel)
Tevens passen de pookjes uit china niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 06-10 10:09
hcQd schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:34:
Let op dat je voor Majora's Mask ook de geheugenuitbreiding nodig hebt.
Die heb ik! Voor DonkeyKong 64.
Goed dat je het zegt want als ik hem toevallig niet had wist ik het niet.
MartijnAbel schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:50:
[...]

Pookjes zou ik hoe dan ook origineel doen. Gewoon losse controllers op de kop tikken en pookjes vervangen. Aftermarket pookjes slaan hoe dan ook stappen over.(maakt voor raceganes niks uit, maar bv Mario64, Zelda e.d. wel)
Hmm, ze zijn al in bestelling. Ik heb deze gekocht. Waarom slaan die stappen over dan, dat is toch volledig waardeloos? Ik ben benieuwd.

Banjo Kazooie zojuist gekocht via marktplaats voor €10.- :). Nu Majora's Mask nog vinden voor een schappelijke prijs.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Tiwazz schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:44:
[...]

Die heb ik! Voor DonkeyKong 64.
Goed dat je het zegt want als ik hem toevallig niet had wist ik het niet.

[...]

Hmm, ze zijn al in bestelling. Ik heb deze gekocht. Waarom slaan die stappen over dan, dat is toch volledig waardeloos? Ik ben benieuwd.

Banjo Kazooie zojuist gekocht via marktplaats voor €10.- :). Nu Majora's Mask nog vinden voor een schappelijke prijs.
Waarom ze precies stappen overslaan durf ik ook niet te zeggen. Zoek maar eens rond naar testen van aftermarket pookjes ;)
Ik koop zelf een paar extra losse controllers. Voor die 15 euro zijn die ook wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:50:
[...]

Ik geef zelf ook de voorkeur aan originele pookjes. Heb wel wat reviews van andere pookjes gezien, waarbij er toch wel flinke nadelen zaten aan deze aftermarket pookjes. Er waren bv extra deadzones of haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
xelfer schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:02:
[...]

Ik geef zelf ook de voorkeur aan originele pookjes. Heb wel wat reviews van andere pookjes gezien, waarbij er toch wel flinke nadelen zaten aan deze aftermarket pookjes. Er waren bv extra deadzones of haperingen.
Idd, ik ben zelf juist wel fan van gamecube pookjes, maar na het lezen van meerdere testen hou ik het toch maar bij de originele :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:04:
[...]

Idd, ik ben zelf juist wel fan van gamecube pookjes, maar na het lezen van meerdere testen hou ik het toch maar bij de originele :p
Ja ik ook. Heb zelf de Hori Pad Mini's, waar ik al eerder over gepost heb :). Daar zitten volgens mij Gamecube pookjes in. Bij deze controllers werkt het perfect, maar mijn N64 controllers hou ik het liefste origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
xelfer schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:27:
[...]

Ja ik ook. Heb zelf de Hori Pad Mini's, waar ik al eerder over gepost heb :). Daar zitten volgens mij Gamecube pookjes in. Bij deze controllers werkt het perfect, maar mijn N64 controllers hou ik het liefste origineel.
Ik zou zelf ook graag een aantal Hori's willen hebben voor de N64, maar niet voor de prijzen wat ze nu kosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:27
De GC style replacement sticks zijn inderdaad erg slecht. Er is overigens wel een verbeterde versie. Helaas heb ik daar zowel een positieve als negatieve reactie op gezien.

Er is ook iemand die printplaatjes verkoopt om de GC style versie te fixen. Maar dan ben je weer 10 euro verder o.i.d.

[ Voor 19% gewijzigd door danielkraak op 28-12-2015 11:40 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.