Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 524.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 16:45
wildcardxl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

een paar Nes
2 boxed Nes
2 super nintendo's
een nintendo 64.

En voor elke console heb ik nog wel een aantal spellen dubbel. Meest voorname spellen die ik dubbel heb en uit mijn hoofd weet: Mario party (n64) Zelda 2 (nes) Lolo 2 (nes) Diddy kong racing (n64) maar het is echt heel erg veel dus daar hou ik even mee op :)
Ik heb wel interesse in de Nintendo 64. Heb je een DM gestuurd.

Heb nu op mijn Raspberry Pi retropie geïnstalleerd, dit werkt erg goed alleen de n64 werkt niet echt lekker.
Is af en toe een gekloot om een spel werkend te krijgen. Werkt het spel wel met de ene emulator of moet ik een andere hebben of moet je andere video plugin gebruiken, of moet je ergens anders een setting in de config aanpassen.

Ik zou dan liever gewoon de nintendo 64 zelf hebben. Heb een beetje op ebay zitten kijken, maar wat voor bedragen ze daar af en toe vragen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 20:13
Pfff ben ik bij eindbaas ninja gaiden op lvl 6-4, red ik het niet, word ik weer terug gezet naar 6-1. Nog keer proberen nu moet ik het halen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Vandaag ook maar eens alles uitgepluist om te kijken wat er jog meer weg kan en me niet meer breed op alles te richten.

Tijdens het zoeken kwam ik er achter hoeveel pokemon games ik heb... 27 unieke games En emerald zelfs boxed dubbel. Weet geeneens hoe ik er aan kom haha :)

Vandaag vitrine ingericht met zeldzame games of games waarvan ik een reeks heb dus ook een pokemon lade gemaakt.

Zal binnenkort wat foto's schieten van hoe mijn game room er bij staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 14:04
Flozem schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

WiiU (Zelda Windwaker en Mass Effect 3) en op PC (Bioshock, Unepic en Mount & Blade Warband).
Ook toevallig met zelda windwaker bezig op de wii U.

Van sommige side quests wil ik wel eens echter de controller tegen het scherm aan smijten.

Schuifpuzzel side quest |:(

Niet echt moeilijk echter wel tijdrovend door een te veel aan puzzels.

Zelf ook vrij veel games die ik nog moet uitspelen.

Slechts iets minder dan 500 games, maar slechts ongeveer een kleine bijna 25 % van uitgespeeld..

RPG's zijn vrij tijdrovend vergeleken met de rest dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Om nog even terug te komen op die NES Sports set van laatst, zojuist heeft mijn vrouw die bij de kringloop kunnen ophalen voor €20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

gast7 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:16:
[...]

Van sommige side quests wil ik wel eens echter de controller tegen het scherm aan smijten.

Schuifpuzzel side quest |:(

Niet echt moeilijk echter wel tijdrovend door een te veel aan puzzels.
Waar ik een gruwelijke hekel aan heb zijn poker minigames. In far cry 3 bijvoorbeeld moest je verplicht een paar potjes willen. Ik kan helemaal niet pokeren, en de in game uitleg maakt het niet duidelijker. Valt me op dat meer games tegenwoordig als verplicht onderdeel hebben. Zoals watchdogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:24
wildcardxl schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:22:
Om nog even terug te komen op die NES Sports set van laatst, zojuist heeft mijn vrouw die bij de kringloop kunnen ophalen voor €20 :)
Nice: koopje.

Wat betreft minigames... Ik vond die race die je halverwege Maffia (pc) moest winnen een gamebreaker... Nooit meer aangeraakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 22:09
wildcardxl schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:22:
Dat is zeker een koopje. Gratz!

Het lukt altijd nog wel om leuke titels te vinden.
Vandaag bij GameMania weer 5 ps2 titeltjes erbij en zo sprokkelen we toch iedere keer voor leuke prijsjes titels erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 14:02

EMP

Krulloos!

Weet iemand of je tegenwoordig een Nederlandse N64 en Sega Megadrive zonder problemen op een Japanse TV aan kunt sluiten? Er was toch zoiets als PAL/NTSC, of was dat alleen voor het kabelsignaal?

Beide consoles sluit ik overigens aan via geel/rood/witte tulp-stekkertjes (al dan niet via een scart-blokje).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
EMP schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 04:58:
Weet iemand of je tegenwoordig een Nederlandse N64 en Sega Megadrive zonder problemen op een Japanse TV aan kunt sluiten? Er was toch zoiets als PAL/NTSC, of was dat alleen voor het kabelsignaal?

Beide consoles sluit ik overigens aan via geel/rood/witte tulp-stekkertjes (al dan niet via een scart-blokje).
Alleen als die Japanse tv PAL ondersteund. Aansluitmethode maakt niet uit. Het verschil tussen NTSC / SECAM / PAL (fps, resolutie en kleur) blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Bij composiet zit je inderdaad met het probleem dat het signaal NTSC of PAL encoding gebruikt voor de kleur subcarrier. Als je RGB kabels gebruikt zoals europese of japanse scart heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 14:02

EMP

Krulloos!

N64:
Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2261/W/918/4/scalegccomposite.jpg

Megadrive:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/WkIAAOSwD0lUbQVq/$_35.JPG

Dit zijn toch RGB kabels... hebben die nou wel of geen last van PAL/NTSC-J?

[ Voor 24% gewijzigd door EMP op 08-08-2015 09:34 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 18:10
Nee, RGB heeft naar ik weet altijd een SCART aansluiting. Dit is gewoon composite. Moet gewoon op je Europese TV werken dus, maar beeldkwaliteit is verre van optimaal.
De bedrading van Europese SCART kabels en JP-21 kabels is wel sterk verschillend en werkt waarschijnlijk niet op je Europese TV. Aansluiten kan zelfs zaken kapot maken.

[ Voor 60% gewijzigd door zzattack op 08-08-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233039

Scart is alleen maar een type plug/stekker. Heeft niets met RGB te maken. Er zijn zat Scart stekkers in de handel die alleen maar composite video (voor de meesten bekend van de kabels met gele (video) en rood/witte (audio) pluggen) doorgeven.
RGB kan onder andere ook over component (analoog) gestuurd worden.

Maar deze uiteenzetting gaat wellicht te ver. Let er in ieder geval op, zoals in de reactie hierboven ook al gemeld, dat een Japanse RGB scart stekker een andere pinout heeft dan een Europese RGB scart. op Ebay ed. kun je verloopkabeltjes krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 233039 op 08-08-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EMP schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:33:
N64:
Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2261/W/918/4/scalegccomposite.jpg

Megadrive:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/WkIAAOSwD0lUbQVq/$_35.JPG

Dit zijn toch RGB kabels... hebben die nou wel of geen last van PAL/NTSC-J?
Nee. De N64 kabel is een composite video kabel. De Megadrive is een combinatie van composite video en S-video. S-video heeft de betere video kwaliteit. True RGB is uiteraard nog beter en de MD kan dit standaard uitspugen. Ga daarvoor dus voor een RGB scart of RGB component kabel, afhankelijk van de TV inputs.

De N64 heeft in jouw geval zeer waarschijnlijk geen RGB output, tenzij je hem geupgrade hebt. De N64 heeft standaard alleen composite video en S-video in huis.

Ik geloof trouwens dat Japanse N64's standaard wel RGB hebben. Weet ik niet zeker, maar dat is zeker op te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 233039 op 08-08-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Anoniem: 233039 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Nee. De N64 kabel is een composite video kabel. De Megadrive is een combinatie van composite video en S-video. S-video heeft de betere video kwaliteit. True RGB is uiteraard nog beter en de MD kan dit standaard uitspugen. Ga daarvoor dus voor een RGB scart of RGB component kabel, afhankelijk van de TV inputs.

De N64 heeft in jouw geval zeer waarschijnlijk geen RGB output, tenzij je hem geupgrade hebt. De N64 heeft standaard alleen composite video en S-video in huis.

Ik geloof trouwens dat Japanse N64's standaard wel RGB hebben. Weet ik niet zeker, maar dat is zeker op te zoeken.
Ik weet vrij zeker dat er geen N64's zijn die standaard RGB kunnen. Je zult altijd moeten modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

danielkraak schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:55:
[...]

Ik weet vrij zeker dat er geen N64's zijn die standaard RGB kunnen. Je zult altijd moeten modden.
Klopt inderdaad.

Tot voor kort kon je alleen Japanse N64's en vroege Franse N64's modden naar RGB. Tegenwoordig kan elke N64 vrij eenvoudig omgebouwd worden. Altijd een aanrader, zeker als je gamed op een CRT monitor/tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, leuk topic dit. Niet eerder gezien, hoewel ik al heel wat jaren op Tweakers rondstruin.

Anyway, ik ben ook een echte retro gamer, zowel console als arcade. Hoe groot is de liefde hier voor de good old VCS? Ik mag deze console graag nog regelmatig opstarten voor bijvoorbeeld een potje Demon Attack of Pitfall. Prachtige gameplay. :) Ik heb de consoles wel laten modden naar composite video output, want mijn Sony CRT monitor kan het ouderwetse RF signaal van de console niet aan. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 18:04
ik heb al jaren een oude xbox omgebouwd 2tb hdd geinstaleerd 80mm fan artic silver 5 op de cpu en gpu
300 originele xbox spellen op de hdd en coinops 6 met 10.000+ retro games van ps1 tot n64 sega etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scroeffie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:35:
ik heb al jaren een oude xbox omgebouwd 2tb hdd geinstaleerd 80mm fan artic silver 5 op de cpu en gpu
300 originele xbox spellen op de hdd en coinops 6 met 10.000+ retro games van ps1 tot n64 sega etc etc
Heb nog een originele xbox staan met daarop al mijn saved games van 100 games. Helaas de voeding kapot gegaan. |:( Heb nog een omgebouwde staan, maar daar staan mn saved games niet op en de dvd drive is dood. :'( Maar wel erg leuke dingen. Heb die nog heel lang als media center gebruikt, in combinatie met ftp. Viel me ook altijd op hoe veel die dingen wel niet gemod konden worden, lcd schermpje er in, usb poorten er bij, grotere fans etc etc. Misschien maar eens vragen of sebastius mijn saved games nog kan redden, denk alleen niet dat ik vrolijk word van het prijs kaartje.

Heb trouwens je ad zien staan. Mooie beestjes, schrok alleen wel dat dat soort mod projecten ondertussen al zo duur zijn geworden. Als ik het geld had....

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 09-08-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Anoniem: 460511 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Heb nog een originele xbox staan met daarop al mijn saved games van 100 games. Helaas de voeding kapot gegaan. |:( Heb nog een omgebouwde staan, maar daar staan mn saved games niet op en de dvd drive is dood. :'( Maar wel erg leuke dingen. Heb die nog heel lang als media center gebruikt, in combinatie met ftp. Viel me ook altijd op hoe veel die dingen wel niet gemod konden worden, lcd schermpje er in, usb poorten er bij, grotere fans etc etc. Misschien maar eens vragen of sebastius mijn saved games nog kan redden, denk alleen niet dat ik vrolijk word van het prijs kaartje.

Heb trouwens je ad zien staan. Mooie beestjes, schrok alleen wel dat dat soort mod projecten ondertussen al zo duur zijn geworden. Als ik het geld had....
Dat betwijfel ik, de originele Xbox kost helemaal niks meer. Ik heb er laatst nog een gekocht met 40 games en 5 controllers voor 5 euro.
Een grotere HDD plaatsen met coinops is een fluitje van een cent. Blijft over de fans, leds en overige casemods, wat vooral esthetisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 18:04
PricewatchJunk dvd drive stuk meschien gewoon een kwestie van schoonmaken lens en rubbere band van de tandwielen kan je makkelijk zeld doen
voeding kan je switchen van een andere xbox alles schoonmaken nieuwste xbmc er op zetten ftp coinops of visionary wat jij wilt en gaan met die banaan je bent meschien hooguit 10 euro kwijt weekendje werk

wil t wel gratis voor je doen maar woon denk k te ver helden limburg
http://www.xbmc4xbox.org.uk/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 18:42
Erapaz schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Dat betwijfel ik, de originele Xbox kost helemaal niks meer. Ik heb er laatst nog een gekocht met 40 games en 5 controllers voor 5 euro.
Een grotere HDD plaatsen met coinops is een fluitje van een cent. Blijft over de fans, leds en overige casemods, wat vooral esthetisch is.
Mocht je er nog ooit een tegenkomen zo goedkoop (<10€) dan heb ik iig wel interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
damn, ik heb er net eentje verkocht voor 15 met 8 spellen puur omdat ik er van af wou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Xbox levert praktisch niets op, ook niet met games. Hooguit dat een mod(chip) de prijs licht opdrijft maar daar is alles mee gezegd. Voor de verzamelaars leuk in ieder geval. Heb er zelf een stuk of zeven, ideaal om via het LAN wat multiplayer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 460511 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

gewoon de psu swappen. Ik ben te duur voor een xbox1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Exorcist schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:22:
Een Xbox levert praktisch niets op, ook niet met games. Hooguit dat een mod(chip) de prijs licht opdrijft maar daar is alles mee gezegd. Voor de verzamelaars leuk in ieder geval. Heb er zelf een stuk of zeven, ideaal om via het LAN wat multiplayer te doen.
Dat bedoel ik ook, is geen fuck waard, maar gezien hij er graag eentje wou mocht hij die wel hebben van me. Maar had hem net vorige week verkocht omdat hij in de weg stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Ik zie ze geregeld voor een tientje voorbij komen op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 18:42
Faabjan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:37:
Ik zie ze geregeld voor een tientje voorbij komen op marktplaats.
Daarom zal ik MP eens in de gaten gaan houden ;) . Heb er wel eens op gekeken maar zag toen vooral verkopers die 20/30€ vragen voor een xbox1 zonder spellen en 1 controller... 8)7

Me lijkt het idd gewoon leuk om er wat mee te klooien (xbmc enzo) en voor lanpartys en dergelijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Iemand deze site wel eens bekeken..?

http://veiling.catawiki.nl/nintendo/woensdag

Hier word pas voor hoge bedragen retro stuff verkocht omg. Komen nog hoge veilingskosten en verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 09:36

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Faabjan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:26:
Iemand deze site wel eens bekeken..?

http://veiling.catawiki.nl/nintendo/woensdag

Hier word pas voor hoge bedragen retro stuff verkocht omg. Komen nog hoge veilingskosten en verzendkosten bij.
Normaal werd de waarde van artikel geschat door de Veilingmeester, meestal is dat Diana van der Valk, maar damn wat zat ze altijd hoog boven de waarde. Ongelofelijk hilarisch. Nu kan ik het niet meer vinden onder de advertenties dus ze zullen er wel mee opgehouden zijn.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wahloh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:56:
[...]

Normaal werd de waarde van artikel geschat door de Veilingmeester, meestal is dat Diana van der Valk, maar damn wat zat ze altijd hoog boven de waarde. Ongelofelijk hilarisch. Nu kan ik het niet meer vinden onder de advertenties dus ze zullen er wel mee opgehouden zijn.
Vond het vrij ironish dat zij opeens veiling meester van het game gedeelte werd, de eerste is waarschijnlijk ontslagen zonder reden niet echt verwacht.

Snap niet precies het systeem hoe cata wiki veiling meesters aan neemt en ontslaat, zag haar niet bepaald als een expert.

Vooral omdat ik haar In het verleden meerdere keren wat spullen had verkocht met ophalen zeker niet verwacht om haar als veiling meester te zien vrij verbaasd dat ze er zo diep in zat.

Hoewel na meer research te doen blijkt ze een videogame zaak te bezitten dus het kan wel kloppen.

Soms zie je haar ook wel eens op de grotere rommelmarkten games verkopen voor vrij hoge prijzen, over grote gedeelte is vaak troep. Was 2 jaar geleden toen ik naar een grote rommel markt ging maar het zou me niks verbazen als ze dat nog steeds doet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Retro gaming, een paar jaar geleden snapte ik echt niet wat daar nu de fun in zat. Maar sinds kort is het toch aangeslagen. Ik speel al een aantal spellen met OpenEmu op de mac (wat een geweldig stukje software) maar je mist dan toch de 'feeling' van de echte hardware.

Dus het was onvermijdelijk er moest hardware komen :P. Als eerste een DS lite gekocht op marktplaats, mijn eerste Nintendo handheld sinds ik als kleine uk op de eerste Gameboy Tetris en Mario kapot heb gespeeld.

Ok niet echt super retro, maar toch al aardig wat jaartjes oud (10). Wegens kosten en vooral plaats gebrek ga ik niet een uitgebreide verzameling aanleggen met tal van games, maar neig ik naar de wondere wereld van flashcards. Een R4 voor de DS(a 8,50 :D ) en we kunnen beginnen. Wat een fantastische verzameling games zijn er toch verschenen voor de DS :9~ :D

Nu zit ik nog te kijken naar flashcards voor de andere Nintendo handhelds. Mijn vriendin heeft gelukkig wel nog haar oude spul bewaard (ik deed altijd verkopen voor een upgrade). Dus nu zoek ik ook flashcards voor de GBA en de GB/GBC.

Met wat onderzoek kom ik uit op de volgende cards:

GBA --> EZ-Flash IV
GB(C) --> Everdrive

Maar zoals jullie kunnen zien, zijn dit alsnog redelijk dure cards. Zijn er meerdere van jullie die via flashcards werken, en waar kopen jullie ze?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
MenN schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:15:

Ok niet echt super retro, maar toch al aardig wat jaartjes oud (10). Wegens kosten en vooral plaats gebrek ga ik niet een uitgebreide verzameling aanleggen met tal van games, maar neig ik naar de wondere wereld van flashcards. Een R4 voor de DS(a 8,50 :D ) en we kunnen beginnen. Wat een fantastische verzameling games zijn er toch verschenen voor de DS :9~ :D

GBA --> EZ-Flash IV
GB(C) --> Everdrive

Maar zoals jullie kunnen zien, zijn dit alsnog redelijk dure cards. Zijn er meerdere van jullie die via flashcards werken, en waar kopen jullie ze?
Zit eigenlijk ook weer te azen op een illegale ds flashkaart O-)

Baal ervan dat ik die van mij heb weggegooid 1 jaar terug aangezien er op de download sites ook engelse translates zijn van japanse exclusive ds games die je dan dus in het engels kan spelen en ik heb namelijk wel een paar titels die ik erg graag in het engels zou willen spelen ipv het japans.

Emulator op de pc is een optie maar zo'n flash kaart was toch een stuk handiger daarvoor.

even back on topic.

Everdrive is volgens mij wel een goed merk voor flash cards voor retroconsoles.

Als je dat hebt kan je vrijwel alle games afspelen voor de specifieke console.

Voor zulke consoles is er volgens mij niet echt iets goedkopers als je echt alles wilt afspelen op een emu op het grote scherm met de originele console.

Tenzij je het op de pc doet natuurlijk dan kan het gratis.

Voor de ds en 3ds zijn er goedkopere flash cards trouwens voor retro consoles heb je volgens mij enkel dit soort dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 11-08-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Nu online
DS Flashcards zijn nog echt makkelijk te krijgen. Tal van webshops die ik tegengekomen ben, ongeveer €10 voor de meest simpele R4, maar voor 15 of 20 krijg je er al een die SDHC aan kan en ook op de 3DS gaat werken als deze uiteindelijk een keer retro wordt ;)

De rest van de systemen tja dat is een stuk lastiger. Er is een shop die volgens mij custom cards maken die ook voor een tal van andere systemen interessant zijn. NES, SNES, N64, wat sega consoles.

Natuurlijk geen vervanging voor de mensen die echt een verzameling willen, bedoel zo'n cartridge om vast te houden en te verzamelen heeft uiteraard veel meer waarde dan allen de game. Maar toch een leuk stuk techniek, al is het maar om niet je echte cartridges te beschadigen door te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door MenN op 11-08-2015 20:33 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Ik speelde vroeger nog wel eens roms op m'n PSP. Dat was ook altijd wel fijn spelen.
Buiten in de zon Chrono Trigger SNES emu spelen. Werkte prima, maar prefereer 100% de echte boven een emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Net een reproductie cartridge opgepikt voor Secret Of Mana 2.

Erg mooi gedaan door de maker moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25tf9yx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Was die duur?

Ik heb vandaag een leuke bestelling gedaan bij ps2gameshop, goeie classics erbij die ik nog niet had! Prijzen zijn niet verkeerd voor ps2 vind ik.

God of War
God of War 2
Unreal Tournament
GTA III

Voor 25 euro. Krijg ze denk ik morgen binnen, ben benieuwd naar de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mantus schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:40:
Was die duur?

Ik heb vandaag een leuke bestelling gedaan bij ps2gameshop, goeie classics erbij die ik nog niet had! Prijzen zijn niet verkeerd voor ps2 vind ik.

God of War
God of War 2
Unreal Tournament
GTA III

Voor 25 euro. Krijg ze denk ik morgen binnen, ben benieuwd naar de staat.
Op MP kun je ze, zij met soms wat geduld, goedkoper krijgen. Het zijn zeker must-haves en erg goede spellen, maar ik koop dat soort spellen vrijwel altijd mét console en evt. andere games. Je bent dan goedkoper uit of evt. even duur uit. En dan nog hopen dat het geen Platinums zijn, overigens.

Tijd terug alleen voor Silent Hill Collection (PS2) een hele set gekocht met 50 games + PS2 voor 75 Euro. Het spel zelf is al genoeg waard, maar er zat nog afdoende bij om het meer dan te rechtvaardigen. Zo kun je leuke deals maken.

/Niet echt retro, maar m'n PS3 collectie aan het uitbreiden; zit nu op een spel of 240. Silent Hill HD Collection, Downpour en Shadow of the Collossus/ICO binnen voor een leuk bedrag. Nadeel: heb echt geen ruimte meer voor meer spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688937

Ik ben zelf in het bezit van een SD2SNES en een Famicom Everdrive N8, beide van de website van Krikzz gekocht. De Everdrive N8 is iets over de 100 dollar en de SD2SNES bijna 200, inderdaad flink prijzig dus. Ben er op één punt na erg tevreden over; de Everdrive N8 kan namelijk niet goed om gaan met sommige expansion audio chips, waaronder de VRC-6 van Akumajou Densetsu (Famicom versie van Castlevania 3). Redelijk dezelfde games, totdat je naar de soundtrack luistert.

Moet je deze twee maar eens vergelijken:

Castlevania 3
YouTube: Castlevania III Music (NES) - Beginning [Level 1]
Akumajou Densetsu
YouTube: Akumajou Densetsu Music (FC VRC6) - Beginning

Helaas komen sommige instrumenten er in de Famicom versie niet goed doorheen en klinkt het daarom nergens naar. Jammer maar helaas. Verder werken ze echt top en zou ik ze ook zeer zeker aanraden, vooral met de astronomische prijzen van retro games tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:34
Ook bij mij is de microbe aangeslaan. Ooit in het bezit geweest van een nes met 20 tal games. Op mn 19de alles verkocht omdat ik er het nut niet in zag het te houden. Nu kriebelt het enorm om veel van de games die ik vroeger had terug te spelen uit nostalgie. Ik heb gisteren een nes gekocht met originele verpakking, 2 controllers, de zapper en 4 games (Mario/duck hunt, Mario 1 , 2 en 3) Hier zal ik wel even zoet mee zijn. Heb natuurlijk wel online zitten zoeken naar enkele games die ik terug zou willen maar die prijzen zijn niet normaal. Verschrikkelijk duur....is dat een algemene trend ? Gaan die prijzen blijven stijgen of barst die bel na verloop van tijd ? Gaat het jullie voornamelijk om de game zelf of koop je enkel als de handleiding en verpakking erbij zijn ?

[ Voor 7% gewijzigd door Rebbelx op 12-08-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Andere geinteresseerden mogen altijd een DM sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
zzattack schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:42:
[...]

Andere geinteresseerden mogen altijd een DM sturen :P
:).

Ik heb gisteren je cartridge getest op een SNES, Super Famicom en een Retron 5. Hij draait op alle 3 de consoles zonder problemen. Wel draait hij beter op een SNES dan een Super Famicom i.v.m. de 50 Hz, wat ook te verwachten is.

De Retron 5 herkent de game an sich niet, maar kan wel de rom downloaden en de game speelt gewoon af als zijnde 'unknown cartridge'. Dit wel te verwachten omdat Secret of Mana 2 een aangepaste rom is en de Retron 5 geprogrammeerd is om roms van officiële release games te herkennen.

Ik zal de repro ook nog weleens naast de originele Japanse versie draaien om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
M.b.t die flashcartridges daar heb ik nog een aantal van liggen voor de sega megadrive, uiteraard nieuw :) micro sd kaar met roms er op en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
xelfer schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:16:
Ik heb gisteren je cartridge getest op een SNES, Super Famicom en een Retron 5. Hij draait op alle 3 de consoles zonder problemen.
Dat is dankzij de supercic in de cartridge, deze past zich aan aan de console.
Wel draait hij beter op een SNES dan een Super Famicom i.v.m. de 50 Hz, wat ook te verwachten is.
Dit kan de supercic in de cartridge helaas niet verhelpen, maar door de supercic mod op de SNES zelf toe te passen kun je wel on the fly tussen 50hz/60hz schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:34:
[...]
gewoon de psu swappen. Ik ben te duur voor een xbox1 ;)
Het is best nog wel ingewikkeld. Er zijn wel wat guides voor (PDF), maar nu werkt die sowieso niet dus er veranderd nog niets als ik het per ongeluk sloopt. Vrijwel zeker dat ik 1.6 heb dus zat er sowieso bij moeten solderen. Hard drive swappen is sowieso niet te doen. Password beveiligd wat op een aparte chip staat met super kleine pinnetjes.
Bij Krikzz zelf. Ongelofelijk veel bootleg in omloop en de prijs is vaak bijna het zelfde. Overigens die goedkope dingen mijden als de pest. Heb zo'n everdrive kloon gehad voor de N64, binnen een maand deed die het ineens niet meer en trok de behuizing kapot toen ik het SD kaartje er uit wilde halen. Hoor zelfde verhalen over goedkope SNES flashcarts. En uiteindelijk scheelt het je maar €20,- in vergelijking met een everdrive.
Rebbelx schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:37:
Heb natuurlijk wel online zitten zoeken naar enkele games die ik terug zou willen maar die prijzen zijn niet normaal. Verschrikkelijk duur....is dat een algemene trend ? Gaan die prijzen blijven stijgen of barst die bel na verloop van tijd ?
Blijft maar stijgen. NES markt en Nintendo markt over het algemeen zijn al helemaal verziekt. Meest common spellen gaan weg alsof het goud waard is en newbs blijven het er ook gewoon voor betalen. Kijk bijvoorbeeld naar Ocarina of Time voor de 3Ds, 1 van de best verkochte spellen voor de console en mensen vragen en betalen al €70,- voor een used exemplaar terwijl het dit jaar pas OOP is gegaan. 8)7 maar ja, dat zijn Nintendo fanboys, gelukkig zijn de overige markten niet zo verziekt.
Gaat het jullie voornamelijk om de game zelf of koop je enkel als de handleiding en verpakking erbij zijn ?
Afhankelijk voor de console. N64 en NES gaan los, Megadrive zo veel mogelijk compleet, geen handleiding kan ik mee leven maar nooit zonder doosje.
wildcardxl schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:29:
M.b.t die flashcartridges daar heb ik nog een aantal van liggen voor de sega megadrive, uiteraard nieuw :) micro sd kaar met roms er op en gaan met die banaan :)
Welke heb je liggen? Heb misschien wel interesse in eentje.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 12-08-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Anoniem: 460511 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:36:

Welke heb je liggen? Heb misschien wel interesse in eentje.
Everdriver :)

[ Voor 4% gewijzigd door wildcardxl op 12-08-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 12:17
Rebbelx schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:37:
Ook bij mij is de microbe aangeslaan. Ooit in het bezit geweest van een nes met 20 tal games. Op mn 19de alles verkocht omdat ik er het nut niet in zag het te houden. Nu kriebelt het enorm om veel van de games die ik vroeger had terug te spelen uit nostalgie. Ik heb gisteren een nes gekocht met originele verpakking, 2 controllers, de zapper en 4 games (Mario/duck hunt, Mario 1 , 2 en 3) Hier zal ik wel even zoet mee zijn. Heb natuurlijk wel online zitten zoeken naar enkele games die ik terug zou willen maar die prijzen zijn niet normaal. Verschrikkelijk duur....is dat een algemene trend ? Gaan die prijzen blijven stijgen of barst die bel na verloop van tijd ? Gaat het jullie voornamelijk om de game zelf of koop je enkel als de handleiding en verpakking erbij zijn ?
Helaas zullen de prijzen voorlopig blijven stijgen.
Ik denk dat ik de komende maanden alleen nog maar PS2 filler titels ga kopen. Die kan je al kopen vanaf €0,50 per stuk. En goedkope DS spellen. Voorlopig geen duur spul meer kopen. Kijken of ik het volhou tot het eind van het jaar.

Spellen koop ik alleen cib (complete in box). Ik ben te lui om alles apart te gaan kopen (cartridge, doos, manual).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Xyphoid schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Helaas zullen de prijzen voorlopig blijven stijgen.
Ik denk dat ik de komende maanden alleen nog maar PS2 filler titels ga kopen. Die kan je al kopen vanaf €0,50 per stuk. En goedkope DS spellen. Voorlopig geen duur spul meer kopen. Kijken of ik het volhou tot het eind van het jaar.

Spellen koop ik alleen cib (complete in box). Ik ben te lui om alles apart te gaan kopen (cartridge, doos, manual).
wat voor spellen verzamel jij dan zoal op de nintendo ds?

Ecvht alles of enkel bepaalde titels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
gast7 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
wat voor spellen verzamel jij dan zoal op de nintendo ds?

Ecvht alles of enkel bepaalde titels
Tot nu toe gewoon wat ik tegenkwam voor een leuke prijs. Heb me nog niet heel erg verdiept in DS spellen.
Enige spellen die ik gekocht heb, omdat ik ze wilde: Kid Icarus Uprising, Mario & Luigi Bowser's Inside Story en een paar Pokemon spellen. De rest zijn allemaal fillers.

Voor de DS heb ik nu alleen nog maar New Super Mario Bros uitgespeeld. Ben nu bezig met Bowser's Inside Story. Vroeger nog een aantal uitgespeeld, maar dat was op een R4 kaartje, dus telt eigenlijk niet.

Ben wel blij dat de New 3DS XL nog steeds backward compatible is met DS spellen. Hoef ik niet mijn DS uit de doos te halen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Retro gaming, een paar jaar geleden snapte ik echt niet wat daar nu de fun in zat. Maar sinds kort is het toch aangeslagen. Ik speel al een aantal spellen met OpenEmu op de mac (wat een geweldig stukje software) maar je mist dan toch de 'feeling' van de echte hardware.

Dus het was onvermijdelijk er moest hardware komen :P. Als eerste een DS lite gekocht op marktplaats, mijn eerste Nintendo handheld sinds ik als kleine uk op de eerste Gameboy Tetris en Mario kapot heb gespeeld.

[Flashcard stuff]
Je weet dat het discusseren over Flashcarts en Modchips niet wordt toegestaan op Tweakers? Dit zal binnenkort gemod worden.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Xyphoid schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Tot nu toe gewoon wat ik tegenkwam voor een leuke prijs. Heb me nog niet heel erg verdiept in DS spellen.
Enige spellen die ik gekocht heb, omdat ik ze wilde: Kid Icarus Uprising, Mario & Luigi Bowser's Inside Story en een paar Pokemon spellen. De rest zijn allemaal fillers.

Voor de DS heb ik nu alleen nog maar New Super Mario Bros uitgespeeld. Ben nu bezig met Bowser's Inside Story. Vroeger nog een aantal uitgespeeld, maar dat was op een R4 kaartje, dus telt eigenlijk niet.

Ben wel blij dat de New 3DS XL nog steeds backward compatible is met DS spellen. Hoef ik niet mijn DS uit de doos te halen.
Raad ook mario & luigi partners in time aan een voorganger.

Zelfde serie tevens een van de eerste spellen voor de nintendo ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
gast7 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Raad ook mario & luigi partners in time aan een voorganger.

Zelfde serie tevens een van de eerste spellen voor de nintendo ds.
Ja, die moet ik nog vinden voor een mooi prijsje.
En ik vergeet helemaal mijn Zelda spellen voor de DS te melden!!
Daarvan heb ik Phantom Hourglass uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Nu online
Wahloh schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Je weet dat het discusseren over Flashcarts en Modchips niet wordt toegestaan op Tweakers? Dit zal binnenkort gemod worden.
Oh, ok. Ik dacht wellicht voor consoles als gameboy's en dergelijke die echt antiek zijn dat het wellicht anders ligt. Nintendo verkoopt geen games meer voor dat platform dus wat dat betreft leek het me grijs gebied. Shops werken ook puur op 2de hands basis tegenwoordig dus qua verlies in inkomen voor de rechthebbende is het iets anders dan bij een ps4 ofzo. DS is iid een ander verhaal :X . En mocht de mod het willen haal ik zonder problemen mijn post daar over weg.

[ Voor 13% gewijzigd door MenN op 12-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweakers plaatst zelfs berichten over emulators op de FP. Zou een beetje hypocriet zijn als ze hier moeilijk over zouden doen met consoles van meer dat 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik vind zelf dat er met flash carts of repro carts een verschil is tussen games waar aan verdient wordt of games waar niet (meer) aan verdient wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xelfer schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:37:
Ik vind zelf dat er met flash carts of repro carts een verschil is tussen games waar aan verdient wordt of games waar niet (meer) aan verdient wordt.
Dit. En gewoon omdat het anders onmogelijk is om iets te spelen. Zoals een fan vertaling of beta rom van een cancelled game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag via V&A een RE4 Gamecube weten te bemachtigen. Mooie aanvulling op de collectie, eentje die ik nog graag wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Even advocaat van de duivel spelen:

Nintendo Virtual Console

Maar voor fan vertalingen en het kunnen spelen op originele hardware zijn ze wel noodzakelijk tegenwoordig. Overigens zijn ze ook fijn om kleine kinderen GBA games te laten spelen op een GBA SP. Kost een drol, kan tegen een stootje, en je verzameling blijft ongeschonden.

Voor GBA (GBA / Gameboy / NES) en NDS (NDS / GBA / Gameboy / NES) ben ik gelukkig al voorzien. Ik vind ze zelfs verzamelwaarde hebben, net als die vroegere multi-cartridges. Maar dan liefst wel met de verpakking erbij. O+

Ik overweeg ook nog een SNES kaartje. Maar ik vind ze maar erg duur. Ik koop dan toch nog liever de originele cartridge voor dat ene spel dat ik graag zou willen spelen... :-(

[ Voor 41% gewijzigd door Flozem op 12-08-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb m'n oog laten vallen op een Atari 2600 met >10 games. Zou samen een euro of 50 kosten. Is dat een beetje een fatsoenlijke prijs?

Ga morgen eens wat kringloopwinkels af om te zien of er nog koopjes liggen. Wil m'n verzameling weer wat opstarten voor m'n retrohoek to-be.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 22:09
Iemand ervaring met de retrogameshops in de neuzelbeurs in rijswijk? Laatst op gamekings wat gezien, echter kan eenmalig zijn geweest.

Webwinkels blijft lastig en echt zoeken naar leuke deals. Leuk hoeft niet goedkoop te betekenen. Het is meer of je het er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik ROMS hooguit om te kijken of een spel wat voor me is, en dan koop ik het alsnog. Ik MOET dan ook echt het origineel hebben. Zelfde bijv. voor de PS+ games; als ik er eentje niet heb, download en het dan bevalt dan koop ik alsnog de retail versie.

Mijn PSP heeft wel veel ROMS, daarmee probeer ik dus ook echt spellen. Sim City speel ik er wel vaak op, maar die heb ik dan ook meermaals origineel..dat mag volgens mij ;)

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Anoniem: 460511 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:46:
Tweakers plaatst zelfs berichten over emulators op de FP. Zou een beetje hypocriet zijn als ze hier moeilijk over zouden doen met consoles van meer dat 10 jaar oud.
Flashcarts/modschips voor apparaten die nu nog worden verkocht en waar er sprake is van 99.99% garantie dat ze die dingen gebruiken voor piracy doeleinden is het andere uiterste.

Emulatoren vind ik (persoonlijk gezien) iets heel anders. Ik spreek uit ervaring, mijn code is terecht gekomen in een aanzienlijk aantal emulatoren (Handy, VBA, ZSNES, NeoPocott, Cygne, NeoPOP, BoyCott, BoyCott Advance, MAME, Virtual Jaguar, MESS om een paar te noemen), heb ik diverse GCC/SDL ports uitgebracht van - indertijd - Win32 only closed source emulatoren (vol met DirectX code en VC++ assembly) en ik zat in het team dat de 1e GBA emulator releasde dat commerciele games mogelijk maakte.

Voor mij was het meer de drive om iets werkend te krijgen, beter te zijn dan de concurrentie en het gevolg was uiteindelijk het draaien van commerciele games. Het probleem bij BoyCott Advance was indertijd dat de GBA nog werd verkocht. Er is een aanzienlijke discussie geweest tussen mij, Keith Wilkins en Julien Frelat (via IRC en e-mail :+) of het verstandig is om de ondersteuning voor commerciele games publiekelijk beschikbaar te maken. Ik had er vrede mee om een check te maken die commerciele games niet mogelijk maakte. Uiteindelijk is gekozen om het wel te doen om onze concurrentie voor te zijn. Uiteindelijk zijn we met de ontwikkeling gestopt vanwege de vele "When will commercial game XXXXXXX be supported? I tried to run it, but it crashes"-mailtjes.

Net zoals de Everdrives (praktisch gezien ook een flashcart) of Multicards voor arcade hardware, deze komen alleen maar uit voor consoles die niet meer worden gemaakt en/of waar bepaalde titels moeilijk verkrijgbaar voor zijn. Ik voel me smerig dat ik indertijd een MVS 161-1 cart heb gekocht, maar praktisch gezien was het voor mij een mooie tussenoplossing.
Ook precies mijn mening.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Even advocaat van de duivel spelen:

Nintendo Virtual Console

Maar voor fan vertalingen en het kunnen spelen op originele hardware zijn ze wel noodzakelijk tegenwoordig. Overigens zijn ze ook fijn om kleine kinderen GBA games te laten spelen op een GBA SP. Kost een drol, kan tegen een stootje, en je verzameling blijft ongeschonden.

Voor GBA (GBA / Gameboy / NES) en NDS (NDS / GBA / Gameboy / NES) ben ik gelukkig al voorzien. Ik vind ze zelfs verzamelwaarde hebben, net als die vroegere multi-cartridges. Maar dan liefst wel met de verpakking erbij. O+

Ik overweeg ook nog een SNES kaartje. Maar ik vind ze maar erg duur. Ik koop dan toch nog liever de originele cartridge voor dat ene spel dat ik graag zou willen spelen... :-(
Ik snap idd dat er digitale releases zijn van oudere games op nieuwere consoles. Dat maakt het geheel wel wat lastiger.

Persoonlijk gebruik ik roms vnl. voor games die nooit uitgebracht zijn of die alleen uitgebracht zijn in het Japans. Aan deze games wordt sowieso niet verdient door de maker en ik kan de Japanse variant zelf niet spelen.

• MenN
  • Nu online
Maar hoe denken jullie dan over de 2de hands markt en vooral de handelaren daar(metroshops, gamemania). Is het gebruik van flashcards dus ook niet te verdedigen voor GB, GBA, NES, SNES, N64 en dergelijke sinds dat er nog tal van shops zijn die er in handelen en dus geld mee verdienen?

Persoonlijk vind ik dat het alleen gaat om de rechthebbende van de games, dus Nintendo en de uitgevers/devs. Retroshops horen daar niet bij.

En dat je oude games opnieuw kunt kopen op in de virtuele shop van Nintendo is leuk, maar we praten hier over de feitelijke console zelf. Zeker als je niet eens beschikt over een wiiU bijv.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 04:23
Ik ben eigenlijk op zoek naar een zelda link to the past CIB in goede staat voor een bedrag van €60 / 80 euro afhankelijk van de staat natuurlijk. Maar nu zie ik op marktplaats ook echt waanzinnige bedragen langskomen.

Zou iemand mij hier kunnen helpen om deze leuk game te kunnen bemachtigen.

Verder afgelopen maanden is het bij mij rustig geweest met de retrogames. Wel heb ik een paar weken geleden een hele hoop opgehaald voor €25 euro samen, daarover volgen later fotos.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
MenN schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:20:
Maar hoe denken jullie dan over de 2de hands markt en vooral de handelaren daar(metroshops, gamemania). Is het gebruik van flashcards dus ook niet te verdedigen voor GB, GBA, NES, SNES, N64 en dergelijke sinds dat er nog tal van shops zijn die er in handelen en dus geld mee verdienen?

Persoonlijk vind ik dat het alleen gaat om de rechthebbende van de games, dus Nintendo en de uitgevers/devs. Retroshops horen daar niet bij.

En dat je oude games opnieuw kunt kopen op in de virtuele shop van Nintendo is leuk, maar we praten hier over de feitelijke console zelf. Zeker als je niet eens beschikt over een wiiU bijv.
Aan 2de hands retrogames zou eigenlijk geen geld verdiend moeten worden door grotere zaken als game mania. Meer iets voor marktplaats ebay etc door particulieren of gespecialiseerde game zaken.

Dit neemt niet weg dat er door de originele producenten van deze retrogames geen geld meer wordt verdiend aan die games, dus ik vind dat carts zoals de everdrive voor de originele consoles gewoon verkocht mogen worden.

Trouwens ik weet niet of iemand deze site al kent?

http://game-oldies.com/

Maar hier kan je letterlijk vrijwel alle retro games spelen van nes tot neo geo atari etc

King of fighters en dergelijken gewoon op je pc.

Hoewel je voor sommige games wel een snellere pc nodig hebt.

Ik bedoel maar als dit soort sites er niet afgesloopt worden dan mag het verkopen van die ever drive cardridges voor retro consoles ook wel vrijwel alles staat erop

• MenN
  • Nu online
gast7 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Aan 2de hands retrogames zou eigenlijk geen geld verdiend moeten worden door grotere zaken als game mania. Meer iets voor marktplaats ebay etc door particulieren of gespecialiseerde game zaken.
...
Ik heb wel eens gehoord dat juist de 2de hands markt de Gamemania open houdt. Zonder die inkomsten zou die keten het wel eens heel moeilijk kunnen krijgen.
Maar eerlijk is eerlijk, daar zie ik voornamelijk PS2/3/4 Xbox/360/1 en wii(U) en (3)DS spul. Het echte retro werk daar doet die keten niet aan. Tenminste, niet in de winkels die ik bezocht heb.

• danielkraak
De everdrives zijn overigens ook bedoeld voor het ontwerpen van eigen software. Er zit op de meeste een USB-aansluiting om je gecompileerde software snel op te krijgen en je kunt via USB ook (beperkt) debuggen.

Ik heb er zelf een voor de Nintendo 64. Onder andere omdat ik geinteresseerd was in development, maar ook zodat ik makkelijk NTSC-titels kan spelen.

En tja, als sommige games rond de 100 euro kosten, wat een Everdrive dus ook kost, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

Voor de rest vind ik het ook wel een elegante oplossing. Geen rondslingerende games meer. Alhoewel de meesten, waaronder ik, nog steeds zat spellen zullen kopen. De spellen die ik echt speel met mijn Everdrive heb ik ook gewoon origineel. :)

[ Voor 19% gewijzigd door danielkraak op 13-08-2015 11:39 ]

• gast7
MenN schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

Ik heb wel eens gehoord dat juist de 2de hands markt de Gamemania open houdt. Zonder die inkomsten zou die keten het wel eens heel moeilijk kunnen krijgen.
Maar eerlijk is eerlijk, daar zie ik voornamelijk PS2/3/4 Xbox/360/1 en wii(U) en (3)DS spul. Het echte retro werk daar doet die keten niet aan. Tenminste, niet in de winkels die ik bezocht heb.
Ja maar bij de game mania is het oudste wat je daar tegen zult komen gamecube en ps2 niks ouders.

Tweedehands markt voor hun is voornamelijk

ds, 3ds, ps3 & 4, wii, wii u, xbox one, xbox en psp aan de rest verdienen ze volgens mij niet echt veel aan.

Niet echt het oude spul dus.

• xelfer
  • Niet online
MenN schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

De Game Mania is stelselmatig te duur met alles volgens mij, dus ik vind het bizar dat die winkelketen überhaupt nog bestaat. Als ik naar de stad ga om te winkelen, dan sla ik de Game Mania zelf altijd over. De nieuwe games zijn stelselmatig 10-20% duurder dan bij de concurrentie, de used games zijn stukken duurder dan op b.v. Marktplaats en de schappen voor used games zijn ook nog eens een chaos.

En inderdaad, echte retro ouder dan PS2/GC enzo verkopen ze volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

danielkraak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:37:
De everdrives zijn overigens ook bedoeld voor het ontwerpen van eigen software. Er zit op de meeste een USB-aansluiting om je gecompileerde software snel op te krijgen en je kunt via USB ook (beperkt) debuggen.
Officieel gezien zie/zag je bij de meeste flashcarts, modchips en copyboxes staan dat het alleen bedoeld was voor homebrew doeleinden; maar we weten allemaal dat het misschien 1% is dat hier ook daadwerkelijk gebruik van maakt :+

Ik heb gisteren mijn Pandora's Box 3 mogen ontvangen. 520 games (inclusief diverse Chinese hacks) voor mijn arcade setup (lees: supergun icm Neo Geo joypads). Wonder boven wonder werken zowel de CPS1, CPS2, CPS3 en MVS titels zonder problemen. Nu nog een 6-button arcade joystick maken dat gebruik maakt van de Neo Geo connector....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:31:
Trouwens ik weet niet of iemand deze site al kent?
http://game-oldies.com/
Maar hier kan je letterlijk vrijwel alle retro games spelen van nes tot neo geo atari etc
Ik kende het niet, wel al is gehoord van emulatie via de browser, maar nooit echt goed voor gaan zitten.

Nu dus wel. Ik moest wel even joy2key installeren om het met gamepad te kunnen besturen, maar het werkte goed. firefox leek het iets beter te doen dan chrome, maar in chrome (mijn main browser) heb ik tig tabs openstaan en in ff mocht game oldies het in zijn eentje doen.

Ik heb alleen even snel gameboy mega man geprobeerd (een game die ik ooit is geleend heb en eigenlijk nog wel is wilde kopen, maar is niet eenvoudig en vrij prijzig geloof ik) maar die liep prima. Binnenkort nog maar is wat cps/neo geo spul bekijken, maar als dat goed draait is deze site super voor al mijn (single player?) retro fixes.

Ik vraag me echter af hoe lang dit mag blijven bestaan. Het is zo gemakkelijk en vooral nintendo zal dit niet fijn vinden, ook sony verdiend volgens mij nog bakken geld met de verkoop van ps1 spul, wat volgens mij ook tzt wel beschikbaar zal komen via deze site (dacht te zien dat ze er mee bezig waren in hun forum).

Dan nog de morele kwestie......wat mij betreft mag nintendo best geld verdienen met de vc, idem voor sony. Het is alleen zo jammer dat ze er zo veel geld voor vragen. als deze site legaal zou zijn ala netflix of spotify zou ik er zonder enige moeite die 8/10 euro p/m voor neerleggen. En volgens mij velen met mij.
Maar aan de andere kant, ik zou ook wel een ferrari rijden als ik die kon leasen tegen mijn renault clio maand bedrag ;) bedrijven mogen vragen wat ze willen natuurlijk, en wij mogen stemmen door wel of niet te kopen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

Ik kende het niet, wel al is gehoord van emulatie via de browser, maar nooit echt goed voor gaan zitten.

Nu dus wel. Ik moest wel even joy2key installeren om het met gamepad te kunnen besturen, maar het werkte goed. firefox leek het iets beter te doen dan chrome, maar in chrome (mijn main browser) heb ik tig tabs openstaan en in ff mocht game oldies het in zijn eentje doen.

Ik heb alleen even snel gameboy mega man geprobeerd (een game die ik ooit is geleend heb en eigenlijk nog wel is wilde kopen, maar is niet eenvoudig en vrij prijzig geloof ik) maar die liep prima. Binnenkort nog maar is wat cps/neo geo spul bekijken, maar als dat goed draait is deze site super voor al mijn (single player?) retro fixes.

Ik vraag me echter af hoe lang dit mag blijven bestaan. Het is zo gemakkelijk en vooral nintendo zal dit niet fijn vinden, ook sony verdiend volgens mij nog bakken geld met de verkoop van ps1 spul, wat volgens mij ook tzt wel beschikbaar zal komen via deze site (dacht te zien dat ze er mee bezig waren in hun forum).

Dan nog de morele kwestie......wat mij betreft mag nintendo best geld verdienen met de vc, idem voor sony. Het is alleen zo jammer dat ze er zo veel geld voor vragen. als deze site legaal zou zijn ala netflix of spotify zou ik er zonder enige moeite die 8/10 euro p/m voor neerleggen. En volgens mij velen met mij.
Maar aan de andere kant, ik zou ook wel een ferrari rijden als ik die kon leasen tegen mijn renault clio maand bedrag ;) bedrijven mogen vragen wat ze willen natuurlijk, en wij mogen stemmen door wel of niet te kopen.
Volgens mij worden je save files ook nog eens opgeslagen dus ook handig voor oude rpg's en inderdaad enkel single player zit er niet al te vaak op enkel voor sommige shootemups.

Maar alsnog volle games en ze draaien goed als je een redelijke pc hebt en inderdaad niet meerdere tabs open hebt staan tenzij je een super pc hebt.

Verder heb ik lang geleden wel een soort gelijke site gezien. Dus misschien dat het er soms steeds weer wordt afgesloopt en weer opnieuw wordt opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
nwagenaar schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:59:
[...]
Ik heb gisteren mijn Pandora's Box 3 mogen ontvangen. 520 games (inclusief diverse Chinese hacks) voor mijn arcade setup (lees: supergun icm Neo Geo joypads). Wonder boven wonder werken zowel de CPS1, CPS2, CPS3 en MVS titels zonder problemen. Nu nog een 6-button arcade joystick maken dat gebruik maakt van de Neo Geo connector....

[video]
Ziet er echt goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

Ja, het valt niet tegen. De games worden in 4:3 weergegeven (zelfs al forceer ik 16:9) op m'n LCD TV via de SCART aansluiting van de supergun. De graphics worden wel opgepoetst middels Alpha Blending en Anti Aliasing (geen idee of dit ook via de VGA uitgang het geval is), maar het is niet hinderlijk oid.

Maar het is duidelijk een emulator board: een paar games hebben namelijk dezelfde soort bugs (graphic en geluids glitches) zoals bij Final Burn Alpha en/of MAME. Dit neemt niet weg dat de performance goed is (zelfs icm CPS3 games) en voor $99,- incl shipping geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) de RE Cube:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BeN0Z2aramh5Fnz6szdrMQqU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Cool, verzamel je elke kleur van elke console? Jammer dat je die 64s niet leuker kan uitstallen, gewoon horizontaal. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de rest van je speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die set van MD, 32X en SCD ziet er ook goed uit. Erg duur maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Faabjan schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:46:
Cool, verzamel je elke kleur van elke console? Jammer dat je die 64s niet leuker kan uitstallen, gewoon horizontaal. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de rest van je speelgoed :)
Ik probeer wel verschillende kleuren/edities van consoles te hebben inderdaad, zonder er een godsvermogen aan uit te geven. Ruimte is beperkt dus moet het zo wel uitstallen, komt ook steeds voller te staan. Foto's staan her en der al in dit topic volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 20:36

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Exorcist schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Ik probeer wel verschillende kleuren/edities van consoles te hebben inderdaad, zonder er een godsvermogen aan uit te geven. Ruimte is beperkt dus moet het zo wel uitstallen, komt ook steeds voller te staan. Foto's staan her en der al in dit topic volgens mij :)
Hoe is het eigenlijk afgelopen met je Dreamcast kabel van Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je Dreamcast kabel van Aliexpress?
Ik heb mijn oude VGA kabel een gooi gegeven, deze werkt vlekkeloos. Niet met ieder spel (bijv. Railroad Tycoon werkt niet terwijl deze wel VGA comptible zou moeten zijn, maar dat ligt aan het spel zelf en als ik me niet vergis ook Resident Evil: Code Veronica niet) maar ziet er keurig uit. Geen box nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 20:36

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Dan zou ik wel gewoon klagen bij Ali, grote kans dat je het geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

Volgens mij worden je save files ook nog eens opgeslagen dus ook handig voor oude rpg's en inderdaad enkel single player zit er niet al te vaak op enkel voor sommige shootemups.

Maar alsnog volle games en ze draaien goed als je een redelijke pc hebt en inderdaad niet meerdere tabs open hebt staan tenzij je een super pc hebt.
Hmm dacht even wat f-zero te gaan spelen, maar dat mag dus niet van de dmca. Toen maar is op Mario gezocht maar die staat er ook niet bij :)

Toen maar 'gates of thunder' gestart (pc engine cd game) maar die liep voor geen meter. Geen idee of het mijn pc is, win10, een combinatie van beide of wat anders (netwerkt druk?).....iig leuk om dingen te testen, maar ga toch maar die pie halen en in het land van retropie wonen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Men neme: iemand die clueless 5 euro voor iedere Gameboy game vraagt, en koopt het spel dat je voor de verzameling nog nodig hebt + een spel dat je makkelijk voor 10 euro kan doorverkopen. Voila: gratis game Beavis & Butthead.

Heerlijk dat Marktplaats. :)

Wel jammer van de te hoge prijzen verder. Ik had Crouching Tiger, Hidden Dragon kunnen gebruiken. Heb een los doosje + boekje liggen...

[ Voor 22% gewijzigd door Flozem op 15-08-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

Hmm dacht even wat f-zero te gaan spelen, maar dat mag dus niet van de dmca. Toen maar is op Mario gezocht maar die staat er ook niet bij :)

Toen maar 'gates of thunder' gestart (pc engine cd game) maar die liep voor geen meter. Geen idee of het mijn pc is, win10, een combinatie van beide of wat anders (netwerkt druk?).....iig leuk om dingen te testen, maar ga toch maar die pie halen en in het land van retropie wonen :)
Zie er inderdaad geen mario games opstaan.

De hele bekende games worden er dus gewoon afgegooid maar onbekendere titels zoals castlevania reeks niet en contra etc niet. Niet opgemerkt aangezien ik niet kijk hoe een mario game speelt etc.

Wel leuk om titels zoals als batman & robin animated adventures voor snes bijv uit te testen, toch blijft het veel leuker om het te spelen op een tv scherm met een controller dan achter de pc.

Sommige games Lopen niet super lekker als je geen goeie pc hebt aangezien ik er geen last van heb.

Uiteraard is dit zeker niet een optie voor altijd maar inderdaad wel leuk om te kijken hoe het spel speelt voordat je hem misschien gaat kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 15-08-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:43:
[...]
onbekendere titels zoals castlevania reeks niet en contra etc niet.
Ga eens ff je mond spoelen... Castlevania en onbekendere titel in één zin... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:18:
[...]

Ik heb mijn oude VGA kabel een gooi gegeven, deze werkt vlekkeloos. Niet met ieder spel (bijv. Railroad Tycoon werkt niet terwijl deze wel VGA comptible zou moeten zijn, maar dat ligt aan het spel zelf en als ik me niet vergis ook Resident Evil: Code Veronica niet) maar ziet er keurig uit. Geen box nodig.
Als het goed is weigert het spel te starten en krijg je een melding dat het niet VGA compatible is. Als dat het geval is, dan ligt het niet aan de kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 15-08-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 16:28
Over Reproducties gesproken, deze week een aantal leuke pakketjes binnen gekregenMet dank aan een gozer die reproducties maakt het volgende kunnen toevoegen aan de verzameling:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/eqtf2a.jpg

Earthbound en mario rpg reproducties en doosje super mario world :D
De doosjes expliciet in de pal stijl laten maken zodat het mooi past bij de rest.

Al met al erg blij met de uitkomst van de doosjes en de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb ook weer 2 reproducties laten maken. Voor mij is alleen de cartridge voldoende, aangezien ik zelf Universal Video Game Cases erbij maak.

De games zijn gemaakt door Tweaker zzattack. Voor informatie over de repro's kan je het beste bij hem zijn :).

The Legend of Zelda - Parallel Worlds:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/kd8tiw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ufy1op.jpg

Star Fox 2:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14177km.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/qsjwwh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb ook wel interesse in een Earthbound en Super Mario RPG repro. Die kan je toch niet als PAL krijgen en aangezien ik mijn verzameling momenteel op PAL limiteer. Waar zijn ze te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Contact opnemen met zzattack. Hij kan volgens mij alle repros wel maken, inclusief boekje en doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:05:
[...]

Ga eens ff je mond spoelen... Castlevania en onbekendere titel in één zin... :+
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Als het goed is weigert het spel te starten en krijg je een melding dat het niet VGA compatible is. Als dat het geval is, dan ligt het niet aan de kabel.
Nee, zwart beeld. Zie http://www.gamefaqs.com/d...6412-dreamcast/faqs/36035
The main reason why this is to be done is because some games don't show the
VGA Compatable icon on the back of the cover like it should (like PAL Urban
Chaos), yet it still works, or some games do show it and they don't work (eg,
PAL Railroad Tycoon 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
brickvansteen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:09:
Over Reproducties gesproken, deze week een aantal leuke pakketjes binnen gekregenMet dank aan een gozer die reproducties maakt het volgende kunnen toevoegen aan de verzameling:
[afbeelding]

Earthbound en mario rpg reproducties en doosje super mario world :D
De doosjes expliciet in de pal stijl laten maken zodat het mooi past bij de rest.

Al met al erg blij met de uitkomst van de doosjes en de game zelf.
Dat is wel erg gaaf. Die ga ik zeker onthouden.
Earthbound, Zelda en star fox 2 zijn erg gaaf.
Voor mij zijn alleen de cartridges interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ah, handig dat het niet werkt, als ze aangeven van wel. :+ Met wat mods kun je volgens mij de meeste spellen met VGA spelen, maar volgens mij ben jij nogal van het origineel. ;)

Wat ik me trouwens afvraag: zo een VGA box is volgens mij gewoon een "apparaat" met schakelaar, zodat je snel tussen VGA en composite/s-video kunt schakelen op je Dreamcast. Spellen die dan geen VGA ondersteunen kunnen dan toch gespeeld worden, zonder dat je een andere kabel moet inpluggen. Wat gebeurt er als je je Dreamcast in VGA mode opstart en terwijl hij aanstaat schakel je naar Composite? Kan dat gewoon, of moet je ook je Dreamcast opnieuw opstarten?

Overigens moet ik zeggen dat zo een Dreamcast wel enorm veel lawaai maakt. Zowel de fan als de CD speler. Van wat ik heb gelezen zorgt de CD speler ook voor koeling door het draaien van de CD. Daardoor zijn mods die de CD speler vervangen vaak niet zo goed. Er zijn ook een hoop mensen die de PSU vervangen door een PicoPSU zodat de Dreamcast wat koeler blijft. :+

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 16-08-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Ah, handig dat het niet werkt, als ze aangeven van wel. :+ Met wat mods kun je volgens mij de meeste spellen met VGA spelen, maar volgens mij ben jij nogal van het origineel. ;)

Wat ik me trouwens afvraag: zo een VGA box is volgens mij gewoon een "apparaat" met schakelaar, zodat je snel tussen VGA en composite/s-video kunt schakelen op je Dreamcast. Spellen die dan geen VGA ondersteunen kunnen dan toch gespeeld worden, zonder dat je een andere kabel moet inpluggen. Wat gebeurt er als je je Dreamcast in VGA mode opstart en terwijl hij aanstaat schakel je naar Composite? Kan dat gewoon, of moet je ook je Dreamcast opnieuw opstarten?
Origineel inderdaad, voor zover mogelijk en noodzakelijk :)

Ehm, volgens mij moet je echt herstarten. Geen idee eigenlijk. Ik heb zelf de VGA kabel dusdanig aangesloten dat wisselen niet eventjes gaat, als ik dan écht iets wil spelen pak ik m'n andere Dreamcast en sluit ik die composiet aan. Enige spel waarvan het jammer is dat deze niet VGA compatible is, is RE:CV, voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

Origineel inderdaad, voor zover mogelijk en noodzakelijk :)

Ehm, volgens mij moet je echt herstarten. Geen idee eigenlijk. Ik heb zelf de VGA kabel dusdanig aangesloten dat wisselen niet eventjes gaat, als ik dan écht iets wil spelen pak ik m'n andere Dreamcast en sluit ik die composiet aan. Enige spel waarvan het jammer is dat deze niet VGA compatible is, is RE:CV, voor mij dan.
Ah ja, voor mijn HDMI mod is het wel redelijk interessant om te weten. Ik forceer de Dreamcast in 480p momenteel, maar daardoor kan ik sommige spellen niet spelen. Het zou dus fijn zijn als je kunt overschakelen naar 480i/576i (PAL output waarschijnlijk) zonder de Dreamcast opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Dat is wel erg gaaf. Die ga ik zeker onthouden.
Earthbound, Zelda en star fox 2 zijn erg gaaf.
Voor mij zijn alleen de cartridges interessant.
Cartridges zijn gelukkig een stuk goedkoper dan een CIB. Vooral de doosjes zijn volgens mij erg kostbaar om te produceren.

Ik heb zelf zojuist maar een RGB kabel besteld voor mijn SNES. Merk toch wel dat het een groot verschil oplevert in de beeldkwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 16-08-2015 10:50 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.