i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Maar een batterijhouder en normaal batterijtje is vaak weer goedkoper dan zo'n speiale met klemmen. Tip voor de mensen die draadjes willen solderen op batterij: DOE DIT NIET! Batterijen kunnen namelijk ontploffen.Koldur schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:43:
Ik soldeer die batterijen gewoon, is een klusje van niets. Een batterijhouder erop solderen is leuk, maar meer werk dan gewoon het batterijtje met klemmen vervangen voor eenzelfde. Gaat het batterijtje gewoon weer 30 jaar mee.
Ik heb mijne allemaal vervangen voor houdertjes.
Die Mariokart stuurtjes die in de lucht zweven, daar krijg ik pijn in mijn armen van. Komt waarschijnlijk omdat er geen weerstand is en mijn armen vanzelf steeds hoger gaan. Denk dat ik hetzelfde krijgt met tennissen en zwaardvechten in de lucht.
Anders moet ik zelf een constructie maken waar ik het stuurtje op vast maak.
Ik heb trouwens een Wii in V&A gezet (degene uit mijn eerdere posts). Dus als iemand een Wii voor onderdelen of gewoon als extra zoekt...
Ik zou eigenlijk geen Wii gaan verzamelen, maar nu ik een Wii heb gehaald voor mijn dochter, ben ik er toch mee begonnen
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verder zal het de prijs niet echt beinvloeden of ze nu leeg zijn of niet.
Een save batterij vervangen kost verder haast geen drol logisch dat het de prijs haast niet beinvloedt.
enkel bij de pokemon games zie je dat het de prijzen kan beinvloeden.
Dan moeten de Pokemon spellen binnen nu en 10 jaar goedkoper gaan worden, want de eerste komt uit 1996 en zo'n batterij gaat toch maar 20 tot 30 jaar mee?gast7 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:01:
Voor de meeste snes games maakt een save functie niet echt veel uit.
Een save batterij vervangen kost verder haast geen drol logisch dat het de prijs haast niet beinvloedt.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Kijk eens bij de lokale Intertoys in de koopjeshoek. Ik kwam daar geregeld van die tafelhouders tegen voor 5 euro.Xyphoid schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:01:
Weet iemand of er voor de Wii stuurtjes bestaan die je ergens vast kan maken?
Die Mariokart stuurtjes die in de lucht zweven, daar krijg ik pijn in mijn armen van. Komt waarschijnlijk omdat er geen weerstand is en mijn armen vanzelf steeds hoger gaan. Denk dat ik hetzelfde krijgt met tennissen en zwaardvechten in de lucht.
Anders moet ik zelf een constructie maken waar ik het stuurtje op vast maak.
Ik heb trouwens een Wii in V&A gezet (degene uit mijn eerdere posts). Dus als iemand een Wii voor onderdelen of gewoon als extra zoekt...
Ik zou eigenlijk geen Wii gaan verzamelen, maar nu ik een Wii heb gehaald voor mijn dochter, ben ik er toch mee begonnenAllemaal haar schuld...
Thanx voor de tip!Flozem schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:53:
[...]
Kijk eens bij de lokale Intertoys in de koopjeshoek. Ik kwam daar geregeld van die tafelhouders tegen voor 5 euro.
Ik ga eens ouderwets naar de fysieke winkel
Kan je me vertellen welke houdertjes dat zijn en waar ik ze kan halen? Zit er verschil in houdertje voor NES, SNES? Misschien wel interessant om er houdertjes op te solderen.zzattack schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:21:
Als je ze al warm genoeg gestookt krijgt
Ik heb mijne allemaal vervangen voor houdertjes.
Het beinvloed de prijs wel degelijk, als ik Pokemon games verkoop is altijd de eerste vraag "Saved deze nog?", als je antwoord "Nee" is dan gaat je koop sowieso niet door of met een prijs verlaging.gast7 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:01:
Voor de meeste snes games maakt een save functie niet echt veel uit.
Leken weten helemaal niet hoe je dit moet vervangen en kopen alleen maar volledig werkende cartridges.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Dat zegt ie: Gamma... eehhmm Pokémon.Wahloh schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:50:
[...]
Het beinvloed de prijs wel degelijk, als ik Pokemon games verkoop is altijd de eerste vraag "Saved deze nog?", als je antwoord "Nee" is dan gaat je koop sowieso niet door of met een prijs verlaging.
De nieuwe batterij kun je makkelijk met wat isolatietape bevestigen (randje isoleren voor het bovenste armpje om kortsluiting te voorkomen, en tape onder het onderste armpje door om de batterij en de bovenste arm heen wikkelen; het uiteinde op de achterkant afplakkend).
Als je het goed doet, blijft het op zijn plaats; immers plakt de batterij vast aan de printplaat (achterkant en armpjes) en klemt het geheel tussen de beide delen van de cartridge.
Alleen voor gbc cartridges zou ik de dure batterijtjes solderen vanwege de looks.
Link:
https://youtu.be/RsROHA7RUCQ
[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 28-07-2015 01:33 ]
Ik heb al mijn GB, GBC en GBA cartridges met lege batterij zelf vervangen door er nieuwe in te solderen. Wat is het probleem? Enige wat je hoeft te doen is even op Ebay batterijen te kopen met pootjes eraan en solderen maar.Flozem schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 01:02:
Voor Gameboy cartridges mag je solderen vergeten: gewoon het leeg batterijtje voorzichtig van die armpjes loshalen met een scherp mesje.
De nieuwe batterij kun je makkelijk met wat isolatietape bevestigen (randje isoleren voor het bovenste armpje om kortsluiting te voorkomen, en tape onder het onderste armpje door om de batterij en de bovenste arm heen wikkelen; het uiteinde op de achterkant afplakkend).
Als je het goed doet, blijft het op zijn plaats; immers plakt de batterij vast aan de printplaat (achterkant en armpjes) en klemt het geheel tussen de beide delen van de cartridge.
Alleen voor gbc cartridges zou ik de dure batterijtjes solderen vanwege de looks.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 28-07-2015 01:10 ]
Dan heb je €1,30 betaald per batterij, als je er 40 ineens koopt is het nog maar €0,85 per batterij.
Dat heb ik er wel voor over als mijn cartridge er dan fatsoenlijk uit ziet en ik geen kans loop dat het batterijtje even geen contact maakt en je je game kwijt bent.
Nou gaat misschien niet iedereen zo gemakkelijk door 40 batterijen heen maar je zou kunnen delen met andere verzamelaars of ze weer verkopen. Ik ben al door zo'n 40+ batterijen heen gegaan.
Dat save batterijen van pokemon de prijs beinvloeden ja dat weet ik.Wahloh schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:50:
[...]
[...]
Het beinvloed de prijs wel degelijk, als ik Pokemon games verkoop is altijd de eerste vraag "Saved deze nog?", als je antwoord "Nee" is dan gaat je koop sowieso niet door of met een prijs verlaging.
Leken weten helemaal niet hoe je dit moet vervangen en kopen alleen maar volledig werkende cartridges.
Echter hadden we het hier over snes spellen.
Ik hoor niemand vragen om daar save batterijen van te vervangen en bij retrogamezaken zie je enkel bij de pokemon games dat de save batterij is vervangen.
Heb jij ooit een zelda a link to the past of chrono trigger gezien waarbij specifiek staat dat de save batterij is vervangen?
Weet zeker dat dit soort games namelijk zo'n batterij nodig hebben om spellen op te slaan.
[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 28-07-2015 10:35 ]
Toevallig laatst nog een opgehaald voor mijn dochter. Wel oerlelijk, maar het is een stuur van Qware die je met zuignappen vast kunt maken aan de tafel.Xyphoid schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:01:
Weet iemand of er voor de Wii stuurtjes bestaan die je ergens vast kan maken?

Ik wilde wat dustcovers voor de Gameboy gaan meebestellen met box protectors, maar waar ze vorige maand nog minder dan 85 Eurocent per stuk kostten, mag je nu 1,10 Euro aftikken. Bovendien zou ik zweren dat enkele games die ik overwoog te bestellen eveneens met 2 a 3 euro zijn opgeslagen.
Laat maar zitten dan...

[ Voor 69% gewijzigd door Flozem op 28-07-2015 10:51 ]
Anoniem: 460511
Van alle retro handelaren is RGF verreweg het ergst. Altijd super duur, zelfs voor handelaars prijzen, en de service is om te janken. Heb er 2x besteld, en mocht 2x langer dan 2 weken wachten op mijn bestelling en 2x iets ontvangen wat compleet op de site aangegeven stond en gewoon niet compleet was.Flozem schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:44:
Net nog ff gekeken op Retrogamefreak, maar die lijkt ook met de week duurder te worden...
Vroegah had je nog zaken als Steves Video Game World, die hadden nog wel eens 50% korting op het hele asortiment en top service als je ze een berichtje stuurde. Helaas door RGF opgekocht volgens mij.

Als ik nu nog eens bij handelaren bestel is het eigenlijk alleen maar bij Nedgame (hele normale prijzen voor Megadrive) en Magix buttons. Vroeger nog wel retro game winkel maar die heeft gewoon bijna niets.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 28-07-2015 10:58 ]
N64 volg ik nog een beetje omdat ik gewoon niet met die RSI controlers meer overweg kan maar wel nog een redelijke collectie heb waar ik weinig mee doe. Maar dat bewaar ik lekker tot daar ook een gigantische Nintendo bubbel ontstaat. SNES heb ik eigenlijk geen idee. Nooit interesse gehad in dat systeem.
MB is over het algemeen wel duur maar wat ik daar fijn vind is dat ze alles er apart op zetten, zodat je goed naar de staat kan kijken. Ze zijn duur maar soms hebben ze wel dingen voor een normale prijs. Nedgame zelf is voor SEGA spul redelijk normaal, alleen Nintendo niet maar ze weten dat de fanboys dat toch wel voor iedere prijs kopen.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 28-07-2015 11:26 ]
Ik heb er eens 100 op aliexpress besteld. Deze waren voor SNES, van de NES games weet ik het niet.Wahloh schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:50:
[...]
Kan je me vertellen welke houdertjes dat zijn en waar ik ze kan halen? Zit er verschil in houdertje voor NES, SNES? Misschien wel interessant om er houdertjes op te solderen.
Ik had gehoopt dat er een mount was waar de officiële stuurtjes in passen. Maar tot nu toe niks gevonden...ChokingHazard schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:09:
[...]
Toevallig laatst nog een opgehaald voor mijn dochter. Wel oerlelijk, maar het is een stuur van Qware die je met zuignappen vast kunt maken aan de tafel.
Dan maar zelf iets in elkaar knutselen.
Ik zat gister ook even te kijken bij N64 spul, maar dat is nu ook niet meer voor een normale prijs te krijgen. Lijkt nu al erger dan bij NES en SNES.xelfer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:02:
Hmm, ik ben nu wat meer bezig met het verzamelen van N64 games en ik moet zeggen dat de prijs van Mario Party 3 mij ook vies tegen valt. Is nog best pittig om deze game onder de 50 euro te vinden....
Ik heb veel consoles en games, maar voor de NES, SNES en N64 zijn er wel wat games die ik nog graag zou willen hebben. Games die ik vroeger leende van vrienden of huurde bij videoland of games die ik helemaal nooit heb kunnen spelen, maar nu alsnog wil spelen en wil hebben voor de collectie.
Ze zijn helaas niet voor een leuke prijs te krijgen.
Misschien moet ik er af en toe 1 kopen, dan valt het misschien allemaal wel mee. Alhoewel ik nog zoveel andere games moet spelen, dus moet eigenlijk niks kopen

Probleem is alleen wel dat ik momenteel 6 NES en 3 SNES en 2 n64 over thuis heb staan en een lading dubbele n64/NES spellen. Die moet ik ooit nog een keer gaan verkopen....
Ik zit inderdaad ook een beetje met die plastic hoezen, geprobeerd te zoeken via ebay en aliexpress en lijk ze niet te kunnen vinden. Ben dan ook veroordeeld topt retrogamefreak en dat word een duur grapje met momenteel 280 games in de collectie als ik ze allemaal wil doen.
Zit nu te denken om alleen maar hoesjes te kopen voor mn CIB games en evt de zelda's.
Anoniem: 399826
Heb zelf ook alleen die protectors om mijn CIB games. De losse carts van de betere games bewaar ik in een Universal Video Game Case. De overige losse carts bewaar ik in stofvrije ladeblokken.wildcardxl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:46:
Ik koop dan ook niets via winkels/handelaren (behalve battletoads en Illusion of time welke ik samen cib voor 110 heb gekocht) . Meestal alleen van particulieren en dan komt dat met een pakket.
Probleem is alleen wel dat ik momenteel 6 NES en 3 SNES en 2 n64 over thuis heb staan en een lading dubbele n64/NES spellen. Die moet ik ooit nog een keer gaan verkopen....
Ik zit inderdaad ook een beetje met die plastic hoezen, geprobeerd te zoeken via ebay en aliexpress en lijk ze niet te kunnen vinden. Ben dan ook veroordeeld topt retrogamefreak en dat word een duur grapje met momenteel 280 games in de collectie als ik ze allemaal wil doen.
Zit nu te denken om alleen maar hoesjes te kopen voor mn CIB games en evt de zelda's.
[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 28-07-2015 18:29 ]
Sinds ik van student naar het werkende leven ben gegaan kan ik ook weer wat meer van mijn welverdiende centen in m'n collectie steken (itt Stufie
Hier mijn huidige collectie:

Zoals je ziet kan m'n N64 collectie wel wat uitgebreid worden... Hoewel ik fanatieker ben met het bemachtigen van goldies voor de GC. Van de week nog Timeplitters 2 binnen gekregen
Beste game van die generatie in mijn ogen.
Heb honderden uren in TimeSplitters 2 gestoken. Rond kerst heb ik de game nog een keer volledig uitgespeeld in co-op.
TS2 is idd geweldig. Heerlijk sfeertje hangt er in dat spelxelfer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Beste game van die generatie in mijn ogen.![]()
Heb honderden uren in TimeSplitters 2 gestoken. Rond kerst heb ik de game nog een keer volledig uitgespeeld in co-op.
Vreemd genoeg wel, maar gelukkig (nog) niet qua prijzen van spellen en consoles.Scorp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:57:
Valt de GameCube eigenlijk al onder 'retro' intussen?
Heb je al eens gekeken naar Skies of Arcadia Legends en Fire Emblem?Mizgala28 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:13:
[...]
Vreemd genoeg wel, maar gelukkig (nog) niet qua prijzen van spellen en consoles.
Zelfs de Wii heeft al stuff dat veel waard is; Pandoras Tower (Collectors Edition), Metroid Trilogy en Xenoblade Chronicles.
[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 29-07-2015 22:19 ]
Nu ik een eigen appartement heb ben ik ook begonnen met een (nintendo)verzameling, iemand tips hoe je het makkelijkste (goedkoop) aan consoles+games kan komen
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Goed zoeken op marktplaats en hopen op een wonder, want ja er zijn mensen die zoiets als een Nederlandse Lufia voor tientje verkopen (is een voorbeeld).Domih schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:26:
Hallo
Nu ik een eigen appartement heb ben ik ook begonnen met een (nintendo)verzameling, iemand tips hoe je het makkelijkste (goedkoop) aan consoles+games kan komen?
Ik houd het in de gatenMizgala28 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:44:
[...]
Goed zoeken op marktplaats en hopen op een wonder, want ja er zijn mensen die zoiets als een Nederlandse Lufia voor tientje verkopen (is een voorbeeld).
Hoop snel iets moois tegen te komen. Helaas zijn er heeel veel mensen die het verzamelen en in de gaten houden
Ik ga dit weekend ook weer met mijn vriendengroep samen op de bank console games spelen. De volgende games gaan we sowieso spelen:
- Goldeneye voor de N64
- Super Smash Bros voor de Wii U (Met z'n 8en local)
- Fifa 15
Verder nog maar eens kijken wat de leuke games zijn om te spelen. Heeft iemand nog tips?
Ik heb heel soms het grijze scherm.
De spellen zijn al schoongemaakt met 70% alcohol.
Als ik hem dan toch open moet halen voor het koken, dan kan ik meteen even kijken of de pinnetje nog terug moeten worden gebogen.
Jep, games in slechte staat, controllers "afgetrapt" (basically). Deze was alleen heel erg stoffig, maar dat conserveert mooixelfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
Originele Xbox in goede staat is wel leuk ja. Er staan vaak zeer veel Xboxen op Marktplaats, maar de meeste zijn nogal vies en versleten.
Ik ga dit weekend ook weer met mijn vriendengroep samen op de bank console games spelen. De volgende games gaan we sowieso spelen:
- Goldeneye voor de N64
- Fifa 15
Verder nog maar eens kijken wat de leuke games zijn om te spelen. Heeft iemand nog tips?
Overigens 2 grote en 2 kleine controllers. Wat een ontzettend verschil tussen die twee. Toch speel ik liever met de grote, de triggers daarop zijn echt veel fijner
"21 jaar DSL!"
Turtles In Time, Bomberman, Rock 'N' Roll Racing of Super Smash TV op de SNESxelfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
Originele Xbox in goede staat is wel leuk ja. Er staan vaak zeer veel Xboxen op Marktplaats, maar de meeste zijn nogal vies en versleten.
- Goldeneye voor de N64
- Fifa 15
Halo, maakt niet uit welke, blijft leuk met 4 spelers split screen. 007 Nightfire is ook aan te raden maar dan alleen op de originele xbox, op de 360 is het een groot lagfest met 4 spelers. Tekken Tag Tournament is ook leuk met 4 spelers. En natuurlijk Mario Kart 64!xelfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
Heb die game helemaal grijs gespeeld.
Hoop dat die ooit nog een keer naar de Xbox One komt.....
Vergeet Zombies ate my Neighbours niet...Xyphoid schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:53:
[...]
Turtles In Time, Bomberman, Rock 'N' Roll Racing of Super Smash TV op de SNES
Die heb ik nooit gespeeld (zeg ik nu iets stouts?).
Zit te denken welke multiplayer spellen ik op de NES veel speelde. Maar volgens mij zijn dat er niet zo veel.
Double Dragon kan ik me herinneren. Maar voor de rest speelden we gewoon om en om.
Er zijn overigens nog wel redelijk wat coop games op de NES, maar persoonlijk is de SNES mijn favoriete console voor coop gameplay (met als persoonlijke favoriet een gelijke stand tussen TMNT en Sunset Riders).
[ Voor 47% gewijzigd door Speedy op 30-07-2015 17:56 ]
Elkaar oppakken en etteren kan natuurlijk ook.
Turtles 2&3 zijn ook aan te raden. River city ransom/street gangs is ook heel gave brawler.
Ice climbers en balloon fight zijn ook tof
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Er zijn zeker wel leuke 2 player co-op games op de NES
Één van de beste games op de nes, vind ik
De consoles en bepaalde games die ik onlangs bij de kringloop had gekocht stonden hier nog steeds. Via Via een een eerlijke verzamelaar/handelaar tegengekomen en een leuke deal kunnen maken. Onderstaande verkregen

Doos van de snes is wat rough maar de inhoud is nog mooi
Bij de N64 zit alles zelfs nog in het plastic. Hij had ook nog DKC voor een leuk prijsje.
Momenteel ziet mijn SNES Verzameling er dan ook zo uit:

En mijn N64 Verzameling zo:

En de NES verzameling zo:

Super mario 64 en Mario allstars ook gisteren binnen gekregen, 30 euro voor betaald. Al met al erg blij!
Vandaag weer zo'n marktplaats figuur gehad om aan de verhalen toe te voegen. Stuur ik 2 weken terug een mail met bod, krijg ik een week later pas een mail terug dat ze akkoord gaan en of ik het op kom halen of wil laten verzenden, stuur ik gelijk die dag nog terug dat ik het wil laten verzenden, krijg ik nu een mailtje of ik nog interesse heb? Ehm nee, van zulke vergeetachtige figuren mag ik blij zijn als ik het tegen de kerst binnen heb. Ga er ook niet eens meer op reageren.
Nice alles geseald zo te zien? Heb je ook nog losse zodat je kunt spelen, of wil je dat niet.brickvansteen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:39:
Vandaag leuke ruil kunnen doen,
De consoles en bepaalde games die ik onlangs bij de kringloop had gekocht stonden hier nog steeds. Via Via een een eerlijke verzamelaar.....
Nee johFaabjan schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Nice alles geseald zo te zien? Heb je ook nog losse zodat je kunt spelen, of wil je dat niet.
Waar heb je die gekocht? Van een NL bedrijf? Misschien leuk om mijn andere games te sleeven.brickvansteen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:53:
[...]
Nee johZijn boxprotectors. Ik houd ze graag in de huidige staat
Die van de nes games heb ik gekocht bij retrogamefreak, maar die zijn wel aan de prijs. Je betaald daar 90 cent per stuk ongeveer. Heb nu lokaal een contact waar ik ze kan kopen voor 50 cent. Voor een stukje plastic wel aan de prijzige kant. Maar ze houden mijn games in tiptop staat en doosjes die iets lelijker zijn komen er gelijk een stuk mooier uit te zieniPodKiller schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:57:
[...]
Waar heb je die gekocht? Van een NL bedrijf? Misschien leuk om mijn andere games te sleeven.
Dank, 1 euro per box is wel een beetje aan de dure kant inderdaad. retroprotection.com is bijvoorbeeld wel goedkoper, alleen zal verzendkosten het duur maken helaas.brickvansteen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:02:
[...]
Die van de nes games heb ik gekocht bij retrogamefreak, maar die zijn wel aan de prijs. Je betaald daar 90 cent per stuk ongeveer. Heb nu lokaal een contact waar ik ze kan kopen voor 50 cent. Voor een stukje plastic wel aan de prijzige kant. Maar ze houden mijn games in tiptop staat en doosjes die iets lelijker zijn komen er gelijk een stuk mooier uit te zien
En zijn er nog andere populaire CD-i spellen? heb namelijk een stapel spellen.
[ Voor 28% gewijzigd door Cooler_King op 02-08-2015 18:26 ]
Ik had ze alledrie
Uren kunnen genieten met mijn vrienden
Videopac heb ik ook nog liggen. Nog steeds niet kunnen testen. Op de rommelmarkt voor 5 Euro. Met twee spellen er bij.Domih schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:29:
Toen ik ergens een DS ging ophalen voor mijn nintendo verzameling kreeg ik er een Philips videopac G7000 bij omdat deze het niet zou doen volgens de beste man. Even thuis aangesloten en hij werkte als een zonnetje
Uren kunnen genieten met mijn vrienden
Ow lolbrickvansteen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:53:
[...]
Nee johZijn boxprotectors. Ik houd ze graag in de huidige staat
[ Voor 3% gewijzigd door Faabjan op 02-08-2015 20:09 ]
op marktplaats is de prijs tussen de 150 en 200 euro een lagere prijs zul je waarschijnlijk niet vinden zelf ook naar gezocht worden enkel de 150+ prijzen voor gevraagd en geboden.Cooler_King schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:24:
Weet iemand hoeveel Zelda's Adventure voor de CD-i ongeveer waard is (gevonden in kringloopwinkel)? Op marktplaats staat ie voor 200 en eBay staan er 2 voor US $449.99, maar is dat wel realistisch?
Misschien dat je het met geluk voor een nice prijs kan vinden zoals in een kringloop winkel
op ebay kan je er 250 tot wel 400 euro voor krijgen richting de 400 moet het uiteraard wel in vrijwel mint staat zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 03-08-2015 10:43 ]
Consoles:Faabjan schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:47:
[...]
Ow lolleken net geseald, op mijn telefoonscherm
Wat had je op de kringloop gekocht, om te ruilen voor al dat moois ?
Nes Met 2 controllers zonder stroom adapter, Nes met 1 controllers met stroom adapter en een N64 Met 1 controller en alle kabels.
Games:
Super mario 64
Mario/Duckhunt
2xMario Bros 2
Rad Racer
Startropics
De zelda's zijn wel veel waard maar niet 450 dollar. Heb zelf de groene en rode/roze weet even de titels niet maar die waren toen ik er naar keek waren ze €130 per stuk waard. Spellen zijn echt waardeloos om te spelen maar vanwege het verhaal erachter hoe ze ontstaan zijn en de slechte verkoop van CD-I en dat praktisch iedere retro verzamelaar een zelda collectie aanlegt maakt het veel waard.Cooler_King schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:24:
Weet iemand hoeveel Zelda's Adventure voor de CD-i ongeveer waard is (gevonden in kringloopwinkel)? Op marktplaats staat ie voor 200 en eBay staan er 2 voor US $449.99, maar is dat wel realistisch?
Weet iemand trouwens een goede manier om met mensen in contact te komen om te ruilen, ik heb momenteel heel erg veel consoles en games staan die weg mogen (verkopen op zich ook prima) en het zou mooi zijn als ik daarmee mijn collectie kan uitbreiden.
Wat heb je allemaal aan consoles ect. wat weg mag ?wildcardxl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:18:
[...]
Weet iemand trouwens een goede manier om met mensen in contact te komen om te ruilen, ik heb momenteel heel erg veel consoles en games staan die weg mogen (verkopen op zich ook prima) en het zou mooi zijn als ik daarmee mijn collectie kan uitbreiden.
een paar NesFaabjan schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
Wat heb je allemaal aan consoles ect. wat weg mag ?
2 boxed Nes
2 super nintendo's
een nintendo 64.
En voor elke console heb ik nog wel een aantal spellen dubbel. Meest voorname spellen die ik dubbel heb en uit mijn hoofd weet: Mario party (n64) Zelda 2 (nes) Lolo 2 (nes) Diddy kong racing (n64) maar het is echt heel erg veel dus daar hou ik even mee op
wildcardxl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:44:
[...]
En voor elke console heb ik nog wel een aantal spellen dubbel. Meest voorname spellen die ik dubbel heb en uit mijn hoofd weet: Mario party (n64) Zelda 2 (nes) Lolo 2 (nes) Diddy kong racing (n64) maar het is echt heel erg veel dus daar hou ik even mee op
Gameboy pocket boxed

Philips videopac g7000

Nes boxed:

Mooi begin al zeg ik het zelf
Leuk begin, allemaal gekocht of had je dat nog van vroeger?Domih schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:22:
Mooi begin al zeg ik het zelfHoop mijn collectie snel uit te kunnen breiden.
Wel gekocht helaas. Vroeger had ik van alle nintendo consoles 1, maar wegens gebrek aan ruimte moest ik het allemaal wegdoen. Nu begin ik opnieuwFaabjan schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:53:
[...]
Leuk begin, allemaal gekocht of had je dat nog van vroeger?
Leuk spul denk alleen dat je het concept boxed niet helemaal snaptDomih schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:22:
Mijn verzameling van retro consoles tot nu toe:
Gameboy pocket boxed
[afbeelding]
Philips videopac g7000
[afbeelding]
Nes boxed:
[afbeelding]
Mooi begin al zeg ik het zelfHoop mijn collectie snel uit te kunnen breiden.
Ik dacht dat die daarin verkocht werdwildcardxl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
Leuk spul denk alleen dat je het concept boxed niet helemaal snaptZie paar posts boven je, dat zijn CIB exemplaren
Dat er toevallig een opbergbox bij zit die er later bij gekocht is maakt het niet boxed
Dit is een CIB gameboy.

Dit een NES cib.
[ Voor 94% gewijzigd door wildcardxl op 04-08-2015 10:15 ]
Die Gameboy pocket is overigens wel in het originele doosje... alleen niet zo gek veel waard.
[ Voor 43% gewijzigd door Flozem op 04-08-2015 10:57 ]
4 tientjes per stuk normaal gesproken.wildcardxl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:18:
[...]
De zelda's zijn wel veel waard maar niet 450 dollar. Heb zelf de groene en rode/roze weet even de titels niet maar die waren toen ik er naar keek waren ze €130 per stuk waard.
De gameboy pocket werd hier inderdaad in deze plastic cover verkocht. Er zat geen kartonnen doos bij.
Alleen special editions en de gameboy pockets uit Japan kwamen met een doos volgens mij.
Net gekeken op marktplaats, zie het staan inderdaad. E-bay prijzen liggen stuk hoger dus mits iemand bereid is naar het buitenland te verzenden kan dat behoorlijk lonen.Kryptex schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:30:
[...]
4 tientjes per stuk normaal gesproken.
[...]
De gameboy pocket werd hier inderdaad in deze plastic cover verkocht. Er zat geen kartonnen doos bij.
Alleen special editions en de gameboy pockets uit Japan kwamen met een doos volgens mij.
Die pocket zit ik naast inderdaad.
Ik moet zelf aankomende donderdag bellen naar de lokale kringloop, heb met de eigenaar mijn hobby besproken en toen gaf hij aan nog wel wat achter bleek te hebben staan. Bleek een boxed NES sports set te staan. Omdat hij nog niet wist of het wel of niet werkte wou hij hem mij nog niet meegeven, ze hebben een mannetje voor alle electrozaken (waarvan ik weet dat hij het doorspeelt aan een vriend van hem) die hem nu gaat testen en prijzen.
Ben benieuwd of ik hem weet te krijgen en zo ja voor wat voor bedrag.
Die zie je natuurlijk nooit meer terugwildcardxl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:56:
[...]
Ik moet zelf aankomende donderdag bellen naar de lokale kringloop, heb met de eigenaar mijn hobby besproken en toen gaf hij aan nog wel wat achter bleek te hebben staan. Bleek een boxed NES sports set te staan. Omdat hij nog niet wist of het wel of niet werkte wou hij hem mij nog niet meegeven, ze hebben een mannetje voor alle electrozaken (waarvan ik weet dat hij het doorspeelt aan een vriend van hem) die hem nu gaat testen en prijzen.
Ben benieuwd of ik hem weet te krijgen en zo ja voor wat voor bedrag.
M'n buurvrouw koopt daar vaak meubels om op te knappen en er van die brocante meubels van te maken, ze geeft aan dat hij de enige daar is met het volle verstand dus laat me nog even in de waan dat het allemaal goed gaat komen
Double dragon II, Mario1+Duck hunt op 1 cardridge. En een stel amerikaanse games die met zo'n adapter opgestart moeten worden.
Zal binnenkort eens uitpluizen wat het precies is en wat foto's maken. Wellicht zitten er nog wat juweeltjes bij voor de liefhebber.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Op eBay gekocht van iemand in Italië.
Was eerst bang dat het hoesje Italiaans zou zijn, maar op de foto stond een Engelse hoes, dus heb ik hem maar gekocht.
Heb het spel vroeger vaak gespeeld (eerst vaak gehuurd, daarna op de copybox).
Dan kan je beter met Zelda en Zelda II beginnen. Lekker makkelijk.Faabjan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:39:
Ik wil eigenlijk alle games die ik op mijn consoles heb uitspelen. Maar sommige zijn zo fcking moeilijk. En wanneer je doodgaat, moet je weer opnieuw beginnen...Ik ga beginnen met Ninja Gaiden I op de Nes. Lekker moeilijk meteen.
Zelda had ik binnen een uur of 12 uit (kon veel sneller, maar omdat ik per ongeluk op "Retry" klikte in plaats van op "Continue" toen ik dood ging, moest ik de laatste 5 dungeons opnieuw doen). Heb wel aantal keer een guide moeten raadplegen.
Zelda II ben ik nu nog mee bezig.
Ninja Gaiden heb ik nooit uitgespeeld. Samen met een maat van me gespeeld. Maar we kwamen de laatste toren niet voorbij. Weet niet of hij hem wel heeft uitgespeeld.
Ik ben nu ook meer op mijn nieuwe 3DS XL aan het spelen. New Super Mario Bros pas uitgespeeld.
Nu bezig met Mario & Luigi: Bowser's Inside Story en het is een redelijk amusant spel. Vond het eigenlijk niet zo interessant, maar als je eenmaal begint, is het toch wel leuk.
Hierna Kid Icarus: Uprising spelen.
Op de PS3 ben ik bezig met Dark Souls. Niet zo moeilijk als ik had verwacht, maar af en toe wil je wel eens gewoon spelen zonder na te denken en dan is een spel op de handheld wel een leuke afwisseling.
Op de Snes/gameboy heb ik alles uitgespeeld, maar van de gamecube 50% niet, op de Wii ook nog spellen die niet uitgespeeld zijn, de oude PS heb ik ook nog veel spellen niet uitgespeeld. Eigenlijk zou ik een spelstop moeten hebben; ik mag pas nieuwe spellen spelen als de anderen uitgespeeld zijnFaabjan schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:39:
Ik wil eigenlijk alle games die ik op mijn consoles heb uitspelen. Maar sommige zijn zo fcking moeilijk. En wanneer je doodgaat, moet je weer opnieuw beginnen...Ik ga beginnen met Ninja Gaiden I op de Nes. Lekker moeilijk meteen.
Maar voor de consoles ben ik al sowieso een poos gestopt met kopen. Maar eigenlijk wil ik wel weer KI SNES en Yoshi's Island, Die blijven mij boeien.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Dan ben ik de komende jaren nog aan het spelen. Ik heb inmiddels een Gameboy collectie van ruim 400 spellen. Waarvan ik misschien 20 heb uitgespeeld. En op Steam meer dan 200 spellen met een completion rate van 25%...RonaldDesigns schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:29:
[...]
Op de Snes/gameboy heb ik alles uitgespeeld, maar van de gamecube 50% niet, op de Wii ook nog spellen die niet uitgespeeld zijn, de oude PS heb ik ook nog veel spellen niet uitgespeeld. Eigenlijk zou ik een spelstop moeten hebben; ik mag pas nieuwe spellen spelen als de anderen uitgespeeld zijn

Het helpt niet dat ik graag Sandbox games en RPG's speel. Ben nu op 3DS bezig met Shin Megami Tensei IV (44+ uur en pas op de helft, lijkt het) en Bravely Default (idem ivm timewarps en grinding). SNES Demon's Crest en N64 Castlevania Legacy of Darkness (maar de zolder is nu te warm), WiiU (Zelda Windwaker en Mass Effect 3) en op PC (Bioshock, Unepic en Mount & Blade Warband).
Met wat geluk krijg ik Bioshock nog uitgespeeld. Ik moet dringend met wat korte Gameboy spellen en Indie games beginnen...
[ Voor 28% gewijzigd door Flozem op 05-08-2015 10:42 ]
Dit topic is gesloten.