Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 08:04
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:17:
ik heb rond gekeken al even op het internet maar bij webshops betaal je al snel €25 per controller (gebruikt). dat vind ik zelf een beetje te duur er voor en het hoeft voor mij niet perse nieuw te zijn. gewoon gebruikte zijn ook goed.
Laatste keer dat ik er was, zag ik de nieuwe zwarte Smashbros editie GC controller bij Mediamarkt voor 25 Euro. Gewoon daar ophalen. Goedkoper ga je er geen vinden in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ík heb vandaag een rode Game Boy gekocht op een rommelmarkt. Er zat een (kapotte) battery pack op dus mis ik helaas het 'batterij klepje'.

Weet iemand een webshop die ze verkoopt voor een redelijke prijs? Alle kleuren zijn te koop voor rond de €4,00 maar een rode kan ik niet vinden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
Ike. schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:41:
Ík heb vandaag een rode Game Boy gekocht op een rommelmarkt. Er zat een (kapotte) battery pack op dus mis ik helaas het 'batterij klepje'.

Weet iemand een webshop die ze verkoopt voor een redelijke prijs? Alle kleuren zijn te koop voor rond de €4,00 maar een rode kan ik niet vinden voor die prijs.
Het is niet de originele en hij is ook een paar euro duurder, maar het is wel de rode versie :)

http://www.ebay.nl/itm/Ga...ain_3&hash=item41663148cb

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

G-Meister schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Het is niet de originele en hij is ook een paar euro duurder, maar het is wel de rode versie :)

http://www.ebay.nl/itm/Ga...ain_3&hash=item41663148cb
Dat is voor Gameboy Color. Denk dat hij een normale Gameboy heeft gekocht.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wahloh schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Dat is voor Gameboy Color. Denk dat hij een normale Gameboy heeft gekocht.
Klopt, ik heb de originele Game Boy gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Zoveel jaar (8 jaar) lid van marktplaats, altijd alles netjes verkocht (altijd werkend en het liefst alleen laten ophalen en ook indien gewenst uittesten) en altijd netjes aan de regels gehouden.

Krijg ik vandaag een mail van marktplaats omdat ik een verdacht product verkoop, ik dacht dat het 1 of een ander phishing mail was maar nee, mijn account werd geblokkeerd omdat volgens marktplaats mijn advertentie (4gb PS Vita kaart) dus een "verdacht product of dienst is"...

Te gek voor woorden, zucht moest dat even kwijt maar er gaat wel een mailtje die kant op, mogen ze eens uitleggen waarom mijn account geblokkeerd is.

Dus, gisteren een Atari 2600 gezien, dus ik reageer erop want 10 euro voor een complete 2600 jr is redelijk, zeker omdat die vervloekte paddles er bij zaten, krijg ik een mail terug dat het vorige week opgehaald is, raar want de advertentie was gister middag geplaatst, sommige mensen zijn raar bezig op marktplaats.

[ Voor 28% gewijzigd door Mizgala28 op 19-07-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Marktplaats is de afvalput, maar daar zijn tegelijkertijd ook de mooiste koopjes te vinden. Ik heb overigens bij Marktplaats wel 100% het idee dat alles zonder inbreng van medewerkers gaat, zo'n account block wordt volgens mij gewoon puur door software uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 12:58
Als je ze mailt wordt je account warschijnlijk geunblocked kan inderdaad door software gebeurd zijn.

Verder denk ik dat ze dachten dat je een illegalae spellenkaartje verkocht voor dit soort dingen kan je account verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Dit weekend de vondst van de eeuw gehad.

Kreeg een berichtje van iemand die ik niet ken die ongeveer 25 kilometer verderop woont en dat hij een Nes had met wat spellen. Hij gaf aan dat hij een handelaar was en af en toe wat had. Hij vroeg voor de nintendo in doos met 7 spellen waarvan 3 in doos €100. Hij kon me niet vertellen welke spellen het ware (vreemd)

Album:

http://imgur.com/gallery/3uNYMOi/new

Het mag duidelijk zijn welk spel het om gaat. Het label van de casette is helaas niet helemaal in goede staat, het doosje ziet er in het echt beter uit dan op deze foto en het boekje is puntgaaf.

Hij gaat niet weg maar de verzameling in, maar ben wel benieuwd wat dit ongeveer waard zou zijn.

Edit: album niet goed gedaan, kan nu even niet fotos op imgur zetten. De bewuste gane staat er op.
SM3: http://imgur.com/gallery/MwQfmJp/new
NES: http://imgur.com/gallery/3XQh2SE/new
smurfen: http://imgur.com/gallery/4OuKD6J/new

[ Voor 12% gewijzigd door wildcardxl op 20-07-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Net weer een avontuur met de falers van bol.com. Bestel ik een AV splitter met 8 input 1 output schakelaar (om 8 consoles op 1 tv aan te sluiten). Krijg ik een splitter met 1 input 8 output (om 1 console op 8 tvs aan te sluiten).

De omschrijving op de website was fout volgens de klantenservice en ze gaan het aanpassen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn ogen zijn die Facebook handel pagina's zoals geekmarket het absolute dieptepunt. Iedereen denkt goud in handen te hebben, hele discussies over de prijs, zelf meebieden, trolls, en 9 van de 10 reacties bestaan uit 'RP en regio?' terwijl het om bieden en verzenden gaat, en dat met een pagina eigenaar op een powertrip. Het is zo slecht dat het leuk word om te lezen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ja, Facebook neem ik al helemaal niet serieus. Marktplaats is nog wel een serieuze dienst, waar ook normale mensen op zitten. Facebook handelspaginas zijn van het niveau 'ik bied de helft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Het mooie van Geek Market is dat er enorm hoog geboden wordt, ik heb al een aantal keer gehad dat ik op Geek Market €10,- extra heb gevangen op één enkele game dan dat ik ervoor kreeg op Marktplaats.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wahloh schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:42:
Het mooie van Geek Market is dat er enorm hoog geboden wordt, ik heb al een aantal keer gehad dat ik op Geek Market €10,- extra heb gevangen op één enkele game dan dat ik ervoor kreeg op Marktplaats.
Kan je me misschien wat links geven van facebook pagina's zoals geek market kan het zelf niet vinden.

vroeger wel een paar gezien maar zelfs voor de verkoop niet interssant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik ken het spel niet, maar ik zie hem op eBay (compleet en in goede staat) voor €550 staan

http://pages.ebay.com/lin...w&id=231624481418&alt=web
Dus aardig goede vondst :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
Afgelopen maand veel gescoord waaronder (via Marktplaats):
  • SNES (niet vergeeld);
  • 2 controllers in zeer goede staat;
  • Bekabeling;
  • The Legend Of Zelda A Link To The Past;
  • Super Mario All-Stars
  • Aladdin;
  • De Smurfen 2;
  • Arkanoid;
  • N64 Boekje.
Voor € 50,00 inclusief verzenden. Dat leek mij een mooie prijs. Doordat de advertentie benaming niet goed was, is hij langs alle RSS trackers gegaan. :)

Eindelijk The Legend Of Zelda: A Link To The Past en Super Mario All-Stars weer in bezit na 22 jaar. :)

Ook heel veel Nintendo 64 games (de zeldzaamste), zodat ik die verzameling eventueel nog af kan maken PAL CIB zonder dat het al te veel geld kost.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 20:47 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:10
Ik was laatst bij mijn ouders om een LP te zoeken, daarbij kwam ik zolder ook mijn oude NES tegen.
De Zapper heb ik nog niet teruggevonden helaas, wel de console, 2 controllers en m'n NES Avantage.
Ook mijn Chinese, minder legale 1050-in-1 cassette was er nog.

Ik ben gisteren eens aan de slag gegaan met aansluiten, en zie hier: M'n vriendin bezig met Arkanoid! :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t9ma9sXh.jpg

Alles werkt nog steeds prima na al die tijd, ik heb wel het stof er even uitgeblazen met een busje perslucht. Binnenkort maar eens wat meer spelletjes op de kop gaan tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Op dit moment heb ik een aantal spellen gegroepeerd per franchise (Resident Evil, Metal Gear Solid, Silent Hill, Zelda, James Bond etc.), maar het ziet er een beetje chaotisch uit. Gewone meuk, zoals de meeste sportspellen, die staan gewoon per console in de kast.

Ik moet dus een aantal kiezen die ik per franchise uitstal, omdat ik niet zoveel ruimte heb. Alleen zijn er zoveel goede, dat ik niet kan kiezen (Zelda en Final Fantasy in ieder geval).

Hoe hebben jullie je spellen uitgestald?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Per console, anders wordt het te chaotisch (en qua ruimteindeling ook beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Wat Exorcist zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wat Mantus en Exorcist zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Xyphoid schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:14:
Hoe hebben jullie je spellen uitgestald?
Van A naar Z.
Heb alleen maar NES games, dus dat is mooi overzichtelijk B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik ook per console. De collectors/limited editions en big box games heb ik daar wel los van. Deze staan in een andere boekenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Per console is wel het beste ja. Misschien moet ik alleen voor de Zelda games een apart kastje maken.
Als ik had geweten dat ik nu zoveel spellen zou hebben, had ik een groter huis gekocht... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Per console hiero... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:31:
[...]

Van A naar Z.
Heb alleen maar NES games, dus dat is mooi overzichtelijk B)
Ook per console en over het algemeen A tot Z. Maar dan maak ik wel uitzonderingen voor series. Om als voorbeeld de de GTA serie op de ps2 te nemen, dan staat Vice City gewoon voor San Andreas. Zijn zo veel series met een extra titel in plaats van een nummer. |:( Daarnaast negeer ik ook altijd 'The' bij het sorteren. 'The Matrix: The Path of Neo' staat dus bij de M en niet bij de T.

Is tenminste niet zo erg als met boeken. Daar is een nummer of extra titel uit den boze en is het zowel alfabetisch als op serie gewoon een chaos in je boekenkast.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ook per console hiero.

Als je het per serie zou uitstallen heb je wel heel erg veel ruimte nodig aangezien alles een verschillend formaat kan hebben doordat het van verschillende consoles afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Xyphoid schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:02:
Per console is wel het beste ja. Misschien moet ik alleen voor de Zelda games een apart kastje maken.
Als ik had geweten dat ik nu zoveel spellen zou hebben, had ik een groter huis gekocht... :(
Ik ga bij de aanschaf van mijn volgende huis ook rekening houden met mijn hobby in ieder geval :). Heb nu een kamer van 5 bij 4m ter beschikking. Op zich prima, maar zou best wel iets groters willen. Zou graag een retro tv, een flatscreen en een bureau in de gameroom willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Tijdens het browsen op marktplaats voor een betaalbare Super Nintendo ( Die ik nog steeds niet gevonden hebt ) kwam ik onderstaande N64 set tegen :
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2z9hb1f.jpg

54 euro inc verzenden voor betaald, de N64 met super mario 64 gaat weer de verkoop in dus op die manier vrij goedkoop deze drie games die ik toch al wilde hebben boxed kunnen bemachtigen :D

Ook zit er een pakketje aan te komen die mijn nes verzameling qua eigen doelstellingen bijna kompleet maakt maar daar moeten jullie nog even op wachten. Dankzij de Stak(k)ers van PostNL staat dat pakket nog steeds in het sorteer centrum :( Vreemde is wel dat het N64 pakket maandag verstuurt is en er vandaag al is, maar ja zal wel te maken hebben met de enorme achterstand daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Geen gekke deal :). Ben zelf ook wat wat meer bezig met het verzamelen van N64 games (gewoon losse carts, ik maak er UVG cases van). Had vorige week nog 9 N64 games voor 6 euro. Geen toptitels, maar wel prima om de verzameling wat op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:59
Ik heb via een veiling op Tweakers.net een GameCube weten te bemachtigen. Nu zag ik dat deze GC twee uitgangen heeft, namelijk analoog en digitaal. De analoge kabel zit er wel bij, maar die voor de digitale output niet. Na wat googelen en een handleiding te hebben bekeken, moet ik zo te zien een componentkabel kopen om via de digitale output beeld te krijgen. Nu keek ik even op ebay, maar kost zo'n kabel 200 euro? :o

Ik ben nieuw in deze genre, dus ben niet zo bekend met de GameCube. Heb hem voornamelijk gekocht om Pokémon Colosseum te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

BlackthunderAwf schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:29:
Ik heb via een veiling op Tweakers.net een GameCube weten te bemachtigen. Nu zag ik dat deze GC twee uitgangen heeft, namelijk analoog en digitaal. De analoge kabel zit er wel bij, maar die voor de digitale output niet. Na wat googelen en een handleiding te hebben bekeken, moet ik zo te zien een componentkabel kopen om via de digitale output beeld te krijgen. Nu keek ik even op ebay, maar kost zo'n kabel 200 euro? :o

Ik ben nieuw in deze genre, dus ben niet zo bekend met de GameCube. Heb hem voornamelijk gekocht om Pokémon Colosseum te gaan spelen.
Weinig geproduceerd, weinig verkocht. Vraag vs Aanbod. Collectors waarde. Dan krijg je dat soort prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackthunderAwf schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:29:

Mwa. Zag hem laatst (de originele) bij een betrouwbare webshop voor 21 Euro voorbij komen. Heb hem laten liggen..werd er door jouw post aan herinnerd. Is ook al verkocht zo te zien.

Met wat geduld kom je er vanzelf eentje tegen, een after markter componentkabel werkt veelal ook, misschien wat minder goed - voor dat geld kun je het wellicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:59
Wahloh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Weinig geproduceerd, weinig verkocht. Vraag vs Aanbod. Collectors waarde. Dan krijg je dat soort prijzen.
Dat is wel erg jammer, maar inderdaad een kwestie van vraag en aanbod. Jammer dat er niet een third party deze kabels verkoopt, althans ik ben er nog geen tegengekomen.
Exorcist schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:40:
[...]

Mwa. Zag hem laatst (de originele) bij een betrouwbare webshop voor 21 Euro voorbij komen. Heb hem laten liggen..werd er door jouw post aan herinnerd. Is ook al verkocht zo te zien.

Met wat geduld kom je er vanzelf eentje tegen, een after markter componentkabel werkt veelal ook, misschien wat minder goed - voor dat geld kun je het wellicht proberen.
Regelmatig webshops dus bekijken. Hoop dat ik er nog eens één kan vinden voor een fatsoenlijke prijs. 20 euro voor een kabel is zelfs nog duurder dan de GameCube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackthunderAwf schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:45:
[...]

Dat is wel erg jammer, maar inderdaad een kwestie van vraag en aanbod. Jammer dat er niet een third party deze kabels verkoopt, althans ik ben er nog geen tegengekomen.

[...]

Regelmatig webshops dus bekijken. Hoop dat ik er nog eens één kan vinden voor een fatsoenlijke prijs. 20 euro voor een kabel is zelfs nog duurder dan de GameCube...
Er zijn ook genoeg spellen duurder dan de daadwerkelijke console ;).
Blijft jammer dat RGB/component hier nauwelijks voet aan de grond heeft gehad. Alleen de PS1 werd er vaak mee uitgerust (vanwege het massale ombouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wahloh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:37:
[...]

De kabel heeft totaal geen collectors waarde.

Enige reden dat hij zo duur is omdat je de gameboy games op hogere kwaliteit kan spelen op de gameboy player voor gamecube games kan je net zo goed een wii gebruiken met component kabel die is letterlijk maar 15 a 20 euro.

of de kabel nu los is of in doos het verschil in prijs is er niet echt. Het is gewild omdat het erg bruikbaar is geen verzamelwaarde.

+ dat de kabel aan het einde van het cube tijdperk kwam en het enkel in amerika en japan te koop was.

De kabel is verder niet gekopieerd omdat er een bepaalde chip in de kabel zat die dat tegen ging misschien dat er tegenwoordig wel wat aanwezig zijn maar zelf nog niet gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 22-07-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

gast7 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:01:
[...]

Enige reden dat hij zo duur is omdat je de gameboy games op hogere kwaliteit kan spelen op de gameboy player voor gamecube games kan je net zo goed een wii gebruiken met component kabel die is letterlijk maar 15 a 20 euro.

of de kabel nu los is of in doos het verschil in prijs is er niet echt. Het is gewild omdat het erg bruikbaar is geen verzamelwaarde.

+ dat de kabel aan het einde van het cube tijdperk kwam en het enkel in amerika en japan te koop was.
Het heeft zeker verzamelwaarde. Elke verzamelaar is anders maar als ik mijn collectie compleet wil hebben hoort daar ook een boxed *official* component kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:01:
[...]

Ik blijf mezelf herhalen, maar games voor een bepaalde console speel je ook op de console die er oorspronkelijk voor ontworpen is. Niet emuleren, niet via backwards compatibility. Maar dat vind ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:19:
[...]

Ik blijf mezelf herhalen, maar games voor een bepaalde console speel je ook op de console die er oorspronkelijk voor ontworpen is. Niet emuleren, niet via backwards compatibility. Maar dat vind ik :+
De wii had een ingebouwde gamecube de eerdere modellen geen emulatie als ik het zo zie.

In latere versies is het verwijderd en is de wii erg in prijs omlaag gegaan aangezien dat erg veel koste in de productie het gamecube gedeelte.

Verder de enige reden waarom deze kabel dus zoveel waar is komt door de gamecube gameboy player.

Dit is de beste manier om gameboy tot gba games te spelen en met de component kabel voor de beste kwaliteit af te spelen vrij groot verschil.

Als er ooit een ad on voor dit komt een goedkopere oplossing dat je de originele gameboy/gba games op bijvoorbeeld de wii u kan afspelen dat deze kabel bijna niks meer waard zal zijn.

Neem dat van mij aan het komt enkel door de gamecube gameboy player dat deze kabel zoveel waard is.

heb zelf een component kabel 1,5 jaar terug voor 20 euro op de kop getikt origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 22-07-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:37:
[...]

De wii had een ingebouwde gamecube de eerdere modellen geen emulatie als ik het zo zie.

In latere versies is het verwijderd en is de wii erg in prijs omlaag gegaan aangezien dat erg veel koste in de productie het gamecube gedeelte.

Verder de enige reden waarom deze kabel dus zoveel waar is komt door de gamecube gameboy player.

Dit is de beste manier om gameboy tot gba games te spelen en met de component kabel voor de beste kwaliteit af te spelen vrij groot verschil.
Dat is niet de reden. De reden is de best mogelijke beeldkwaliteit voor de GC games met een originele en moeilijk () verkrijgbare kabel. Dat drijft de prijs op.

De originele Wii had (net als de eerste PS2 en eerste PS3) chips aan boord van de oudere consoles, dus geen emulatie. Maar dat is wat ik bedoel met backwards compatibility. Leuk, maar er gaat niets boven het spel spelen op de daarvoor ontworpen console. Ik heb het idee dat dat leeft bij de meesten onder "ons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Gamecube component kabel geeft beter beeld dan Wii component kabel. Vandaar o.a. dat hij onder verzamelaars/die hardgamers populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder450
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 10:16
Flozem schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Laatste keer dat ik er was, zag ik de nieuwe zwarte Smashbros editie GC controller bij Mediamarkt voor 25 Euro. Gewoon daar ophalen. Goedkoper ga je er geen vinden in goede staat.
werken die dingen uberhaupt op een originele gamecube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Flodder450 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:33:
[...]

werken die dingen uberhaupt op een originele gamecube?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
danielkraak schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:31:
Gamecube component kabel geeft beter beeld dan Wii component kabel. Vandaar o.a. dat hij onder verzamelaars/die hardgamers populair is.
Hoe kan dat nu beter beeld zijn?

Lijkt me sterk waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
gast7 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Hoe kan dat nu beter beeld zijn?

Lijkt me sterk waar staat dat?
Waarom zou dat niet kunnen? Slechter ontwerp -> meer verlies. Hier heeft iemand vergelijkingsmateriaal gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Dat is niet de reden. De reden is de best mogelijke beeldkwaliteit voor de GC games met een originele en moeilijk () verkrijgbare kabel. Dat drijft de prijs op.

De originele Wii had (net als de eerste PS2 en eerste PS3) chips aan boord van de oudere consoles, dus geen emulatie. Maar dat is wat ik bedoel met backwards compatibility. Leuk, maar er gaat niets boven het spel spelen op de daarvoor ontworpen console. Ik heb het idee dat dat leeft bij de meesten onder "ons".
ik snap je punt maar als dat het enige was zou de prijs veel lager zijn aangezien er andere opties zijn voor het origineel.

overal staat dat het door de gamecube gameboy player komt dat deze kabel zo duur is tevens de enige goede reden en dat is ook iets exclusiefs wat enkel op de gamecube kan met de beste kwaliteit danzkij de component kabel gamecube games kunnen met dezelfde ervaring met gamecube stick op de wii gespeeld worden.

Als het enkel om jou reden gaat en er was niet eens een gamecube gameboy player voor gba games dan zou deze kabel net als de wii kabel hooguit 30 euro waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
danielkraak schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:49:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Slechter ontwerp -> meer verlies. Hier heeft iemand vergelijkingsmateriaal gemaakt.
YouTube: Gamecube Component VS. Wii Component - Which is better?!?

als het verschil er is zal dit heel klein zijn, zie zelf vrijwel geen verschil.

Een reden dat de gamecube component kabel beter beeld kan hebben is omdat er betere kwaliteit kabels zijn gebruikt, de wii kabel schijnt van veel goedkoper materiaal te zijn.

Voor de rest blijf ik bij mijn punt dat de gameboy player de enige reden is dat deze kabel zo duur is en niet voor gamecube games voor mensen die deze kabel zoeken voor beter beeld raad ik de wii met zijn component kabel aan enkel voor de gamecube gameboy player is dit interressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
gast7 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:02:
[...]

YouTube: Gamecube Component VS. Wii Component - Which is better?!?

als het verschil er is zal dit heel klein zijn, zie zelf vrijwel geen verschil.

Een reden dat de gamecube component kabel beter beeld kan hebben is omdat er betere kwaliteit kabels zijn gebruikt, de wii kabel schijnt van veel goedkoper materiaal te zijn.

Voor de rest blijf ik bij mijn punt dat de gameboy player de enige reden is dat deze kabel zo duur is en niet voor gamecube games voor mensen die deze kabel zoeken voor beter beeld raad ik de wii met zijn component kabel aan enkel voor de gamecube gameboy player is dit interressant.
Heb jij wel eens van de 'edit' knop gehoord? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
nope

Maar toch zou ik 'm als ik jou was eens gaan gebruiken

[ Voor 89% gewijzigd door BM op 23-07-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik ondertussen ook een hekel aan begin te krijgen is waar neer mensen games aanbieden op MP ofzo, ze hun volledige wishlist aan games er onder zetten voor wat ze wel willen ruilen. No shit dat je je Megagames 1 wel wilt ruilen tegen Shinobi III, maar vervolgens kan je op meerdere games zoeken en iedere keer weer 10 advertenties tegenkomen van iemand die zijn games los verkoopt maar wel hoopt op extra hits door van die wishlists. Verwijs ze dan door naar 1 gezocht advertentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ikzelf gebruik geen wish lists kijk wel wat ik tegenkom verder heb ik inderdaad zulk soort advertenties gezien echter denk ik dat zulke mensen wel meer dan 1 troep game aanbieden in ruil voor 1 van die games in hun wish list.

In elk geval terug naar het onderwerp van gisteren

YouTube: Gamerade - GameCube/Wii Component - Best Possible Video Quality - Adam Koralik

De gamecube component kabel schijnt iets beter te zijn dan de wii component wat vrij ironisch is aangezien zelda twilight princess dan de potentie heeft om er beter uit te zien op de gamecube dan op de wii lijkt het wel.

In elk geval de gamecube component kabel is echter alleen erg nice in de ntc regio aangezien wij geen 480 p krijgen dankzij onze spellen die dit blokkeren en eigenlijk dat bijna alle spellen in europa het niet eens ondersteunen. Echter krijg je wel een duidelijker beeld maar dan kan je net zo goed een gamecube rgb kabel kopen die dit ook doet. Ook vrij duur maar de helft van de prijs.Echter kan je bij de rgb optie wel third party opties vinden die heel goedkoop zijn of ze ook werken is dan maar weer de vraag, maar ik neem aan dat het wel zal werken. Volgens mij is rgb scart echter enkel voor analoge tv's en niet nieuwe hd tv's.

Er zijn slechts enkele games bij ons die 480 p ondersteunen in mijn geval vind ik dat er maar 3 goede gamecube titels tussen zitten die dit ondersteunen. echter moet je de games dan wel opstarten met een freeloader of met een modchip in de cube. Zal het zelf eens gaan uit proberen met mijn cube aangezien ik de games enkel met duidelijker beeld heb gespeeld aangezien de component kabel het niet naar 480 p omzet het beeld wordt enkel duidelijker wat alsnog een vrij nice verschil maakt.

De lijst

Wikipedia: List of Nintendo GameCube games with 480p and 16:9 support

opzich geen verkeerde games die het als ik het moet geloven ondersteunen voor ons in europa, moet het zelf eens uit gaan proberen of het met elke free loader kan.

F zero GX
fire emblem path of radiance
mario smash football

uiteraard kan je de component kabel wel gebruiken op ntc games met een freeloader op een europees systeem.

Je moet hiervoor wel de B knop in het begin ingedrukt houden aangezien je anders de 480 p mode niet inschakeld en je enkel duidelijker beeld krijgt wat al een vrij groot verschil is.

Edit: getest

Je hebt inderdaad een speciale free loader nodig kan niet met elke free loader met free loader krijg je gewoon hetzelfde resultaat geen ntc signaal.

Verschil is verder alsnog vrij groot vrij duidelijk beeld en geen geruis en onscherp beeld zoals de composiet maar dat heb je zoizo met component misschien dat rgb scart iets beter is maar voor mij maakt dat niet echt uit aangezien ik hem per toeval ben tegen gekomen voor een redelijke prijs en het verschil is vrij nice. Maar het is wel nice dat het nog beter kan als je ntc games hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 24-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:49:
[...]

Blijven die dan ook plakken? Heb zelf wel eens stickers geprint maar deze bleven daarna met plakband niet eens zitten. Door de ronde vorm van de cards, het textuur van het plastic, en het feit dat de voor en achterkant niet recht bij elkaar komen maar onder een hele stompe driehoek kreeg ik het niet voor elkaar.
Nog even terugkoppeling over de labels. Ik heb de labels nu een paar weken in gebruik en ze doen het prima. Ze blijven allemaal perfect zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/n4ecrq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Nog even terugkoppeling over de labels. Ik heb de labels nu een paar weken in gebruik en ze doen het prima. Ze blijven allemaal perfect zitten.

*foto*
Blijft toch wel goed zitten ja. Maar eens naar kijken.Bedankt voor de update!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo, het laatste beetje Gamecube materiaal staat in V&A. Jaren vastgehouden om nog te gaan spelen, maar dat ga ik nevernooit meer aan toekomen. En anders koop ik het wel op een virtual console.

Ik vind het wel knap hoe jullie het verzamelen en opslaan van al die spellen volhouden, mijn interesse zakt meestal na een paar maanden weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:54:
Zo, het laatste beetje Gamecube materiaal staat in V&A. Jaren vastgehouden om nog te gaan spelen, maar dat ga ik nevernooit meer aan toekomen. En anders koop ik het wel op een virtual console.

Ik vind het wel knap hoe jullie het verzamelen en opslaan van al die spellen volhouden, mijn interesse zakt meestal na een paar maanden weer...
Zag een aantal disc-only games voorbij komen, vraag me af (met alle respect) welke verzamelaar daar op zit te wachten. Ik hou het overigens prima vol. Staat niet in de weg, heb er veelvuldig plezier van en heb het geld niet nodig om het te verkopen. Mocht het laatste met welke reden dan ook ooit nodig zijn is het helaas, maar sneuvelt de collectie.

Virtual console, ROM, emulator, backwards compatible systems e.d. begin ik niet aan 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 25-07-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Exorcist schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:02:
[...]

Zag een aantal disc-only games voorbij komen, vraag me af (met alle respect) welke verzamelaar daar op zit te wachten. Ik hou het overigens prima vol. Staat niet in de weg, heb er veelvuldig plezier van en heb het geld niet nodig om het te verkopen. Mocht het laatste met welke reden dan ook ooit nodig zijn is het helaas, maar sneuvelt de collectie.
Tja, ik weet het ook niet. Was ook stom toentertijd om die hoesjes weg te doen. Maar goed, iemand wil ze vast hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:04:
[...]

Tja, ik weet het ook niet. Was ook stom toentertijd om die hoesjes weg te doen. Maar goed, iemand wil ze vast hebben :)
Maar voor een lager bedrag dan dat je er makkelijk voor had kúnnen pakken. Maar dat is mosterd na de maaltijd. Ikzelf zal nooit alleen discs kopen, wel cartridges. Hoop dat je ze nog kwijtraakt iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Exorcist schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:05:
[...]

Maar voor een lager bedrag dan dat je er makkelijk voor had kúnnen pakken. Maar dat is mosterd na de maaltijd. Ikzelf zal nooit alleen discs kopen, wel cartridges. Hoop dat je ze nog kwijtraakt iig. :)
Oh dat weet ik. Dat realiseer ik me nu goed, nu ik de prijzen van die Zelda Collector's edition zie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:54:

Tja zo gaat het bij mij ook hoor. Een paar maanden helemaal in het verzamelen en op een gegeven moment speel ik ook liever de games die ik gekocht heb eerst voor het grootste gedeelte uit en spaar ik mijn geld weer wat op. Ik doe het in de tussentijd alleen niet weg tenzij ik echt in geld nood zit. Snap ook niet echt hoe het in de weg kan liggen als je alleen de cd'tjes gewaar zoals bij jouw gamecube. Doe het in zo'n 200 cd mapje van de hema en gooi het ergens achterin een kast. Heb Splatterhouse 2 ongeveer 2 jaar geleden gekocht en niet veel gespeelt en nu speel ik het afgelopen weken dagelijks en heeft dat mijn intresse voor de Megadrive weer helemaal naar boven gehaald, en dan toch maar weer je collectie uit breiden.... :+

Maar het heeft denk ik ook wel te maken met hoe groot je verzameling is. Als je 2 boekenkasten vol hebt staan doe je het toch minder snel weg. En zo heb ik ook een NES staan waar ik niet veel op speel en niet voor verzamel omdat ik ooit over wil naar NTSC voor 60hz, maar dat ding staat toch wel erg gaaf en retro bij je tv, word een beetje een gespreks onderwerp. :p
Exorcist schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:02:
[...]

Zag een aantal disc-only games voorbij komen, vraag me af (met alle respect) welke verzamelaar daar op zit te wachten.
Heb dat ook wel gedaan voordat ik verzamelde. Heel goedkoop in vaak en je kan toch die ene game spelen die anders best wel duur is. Er is best wel een markt voor, maar die markt zijn niet de verzamelaars.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vorige week dit opgehaald. Helemaal nieuw. Voor €20.
Voor mijn dochter, want die wil graag autorijden (zit mee te sturen terwijl ze in het kinderzitje zit).

Aankopen juli 2015 03

Vandaag deze opgehaald. Helaas wel hoofdprijs betaald, maar vond het een te mooie set om te laten liggen.
De Heartgold heeft helaas geen inlay en Ape Escape heeft geen boekje.

Aankopen juli 2015 01

Ook nog dit opgehaald bij een gameshop die ook tweedehands verkoopt. Deze spellen zijn echter allemaal nieuw.

Aankopen juli 2015 02

[ Voor 20% gewijzigd door Xyphoid op 25-07-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Weet niet of het de bedoeling is hier, maar ik kwam in de kast een Nintendo 8 bit tegen met een aantal games, 2 guns etc. Jaren geleden ergens op de kop getikt als toevoeging aan mijn console verzameling die ik dacht te beginnen, lol. Wat levert zoiets op en zijn er mensen hier misschien geïnteresseerd? Zal een foto uploaden.
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/24e422d/8

[ Voor 10% gewijzigd door -TheNose- op 26-07-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Levert wel aardig wat op denk ik 120-150 euro? (ik ben meer into snes, dus ik kan het mis hebben)
De Zelda carts zijn sowieso wel wat waard en op het oog ziet alles er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Vinden jullie nog wel eens retro stuff ergens op een rommelmarkt of kringloop of wat dan ook ?
De prijzen op marktplaats ect. zijn al heel lang buiten proporties. Plus veel word opgekocht door de heren met een retro handel website.
Ik zou wel eens naar een rommelmarkt/vlooienmarkt willen, maar weet niet of dat nog de moeite waard is in Noord-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Faabjan schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:58:
Vinden jullie nog wel eens retro stuff ergens op een rommelmarkt of kringloop of wat dan ook ?
In mijn ogen wordt het steeds minder. Als ik al iets tegenkom is het Playstation of XBOX, ouder is het helaas echt niet meer. Heel af en toe Marktplaats met idd meteen hele hoge prijzen. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hangt er ook vanaf wat voor rommelmarkt. Zo zijn de schijfjes (dvd/games) op de jaarlijkse rommelmarkt van de kerk waar ik woonde €1 per stuk waarbij ze dus echt niet letten op hoe zeldzaam iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Ik zie wel eens YouTube filmpjes van verzamelaars in USA en volgens mij is het daar nog zooooveeel makkelijker en goedkoper. Hier heeft zowat iedereen internet, smartphone ect. De mensen weten de prijzen of kunnen het even makkelijk opzoeken.
Ik zou echt graag ergens een doos vol met nes/snes/64 ect willen vinden voor een prikkie. Maar dat was volgens mij 10 jaar geleden al moeilijk. En de kans is nu echt klein, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30
Faabjan schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:25:
Ik zie wel eens YouTube filmpjes van verzamelaars in USA en volgens mij is het daar nog zooooveeel makkelijker en goedkoper. Hier heeft zowat iedereen internet, smartphone ect. De mensen weten de prijzen of kunnen het even makkelijk opzoeken.
Ik zou echt graag ergens een doos vol met nes/snes/64 ect willen vinden voor een prikkie. Maar dat was volgens mij 10 jaar geleden al moeilijk. En de kans is nu echt klein, helaas.
In Amerika heeft ook iedereen internet en smartphones hoor ;) alleen is dat land zo groot en uitgestrekt dat het handelen anders is. Craigslist is daar een beetje de Marktplaats en eBay lijkt me duidelijk :P
Verzenden van Californië is daar een beetje hetzelfde idee als iets verzenden van Bulgarije naar Ierland alleen dan zonder taalbarierre.
Nederland is lekker compact en heeft een relatief overzichtelijke Marktplaats waardoor het makkelijker en sneller handelen is. Rommelmarkten kan iedereen hier simpel naartoe, dat wordt in de USA een stuk moeilijker.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Ik zie vaak langskomen dat ze iets moois hebben gekocht voor weinig op een yard sale, vlooienmarkt en zelfs in winkels. Dat zie ik hier echt niet gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
In NL zitten ook zeer veel handelaren en zijn de afstanden relatief klein. Er zijn gewoon super veel gieren die de markt hier verzieken.

Voorbeeld: Bij mijn ouders in de buurt is in de zomer iedere week een kofferbak verkoop. Hier staat altijd 1 handelaar met zijn partner (prijzen a la 30 euro voor een Mario Bros/Duck Hunt cart). Deze mensen kammen volgens mij alle andere mensen af op zoek naar alle games. Resultaat is dat er alleen maar games te koop zijn bij de handelaar, maar deze persoon is een stuk duurder dan Marktplaats (waardoor ik me af vraag of ze überhaupt ooit wel iets verkopen).

Zelf haal ik ook nooit bij retro game winkels/handelaren, puur omdat ik van mening ben dat ze de markt alleen maar verzieken en het verzamelen voor iedereen moeilijker maken.

[ Voor 77% gewijzigd door xelfer op 26-07-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:44:
In NL zitten ook zeer veel handelaren en zijn de afstanden relatief klein. Er zijn gewoon super veel gieren die de markt hier verzieken.

Voorbeeld: Bij mijn ouders in de buurt is in de zomer iedere week een kofferbak verkoop. Hier staat altijd 1 handelaar met zijn partner (prijzen a la 30 euro voor een Mario Bros/Duck Hunt cart). Deze mensen kammen volgens mij alle andere mensen af op zoek naar alle games. Resultaat is dat er alleen maar games te koop zijn bij de handelaar, maar deze persoon is een stuk duurder dan Marktplaats (waardoor ik me af vraag of ze überhaupt ooit wel iets verkopen).

Zelf haal ik ook nooit bij retro game winkels/handelaren, puur omdat ik van mening ben dat ze de markt alleen maar verzieken en het verzamelen voor iedereen moeilijker maken.
Als ik iets bij handelaren voor een mooie prijs zie zitten dan neem ik het gewoon mee.

Heb zat moois van handelaren weten te kopen omdat ze de prijs niet goed wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:49:
[...]

Als ik iets bij handelaren voor een mooie prijs zie zitten dan neem ik het gewoon mee.

Heb zat moois van handelaren weten te kopen omdat ze de prijs niet goed wisten.
Inderdaad. Ga binnenkort weer wat shoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Hmmm, waarschijnlijk zijn de dingen die ik verzamel niet obscuur genoeg dan. Mijn ervaring is dat ze alles bij twijfel gewoon heel erg duur maken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
xelfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 06:44:
Hmmm, waarschijnlijk zijn de dingen die ik verzamel niet obscuur genoeg dan. Mijn ervaring is dat ze alles bij twijfel gewoon heel erg duur maken :p.
Ik zag een tijdje terug iemand een zilveren GBA verkopen voor €60 omdat deze zogenaamd "limited edition" is...

Echt niet, dat ding is zo common as hell, niks limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mizgala28 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Ik zag tijdje terug iemand een zikveren GBA verkopen voor €60 omdat deze zogenaamd "limited edition" is...

Ik zie mensen een afgetrape NES op internet zetten met Mario 1 en Turtles erbij met opschriften zoals :

"Zeldzame spelcomputer!!!!" of "Nog in prima staat!!!" :F

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kaos- schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Ik zie mensen een afgetrape NES op internet zetten met Mario 1 en Turtles erbij met opschriften zoals :

Haha, klopt ik heb dat gisteren met een Vita meegemaakt, met "enkele niet storende krasjes" maar die meer krassen had dan een gemiddelde snijplank |:(

En dan nog 170 euro voor vragen, voor 30 euro meer heb je een nieuwe met games en een geheugenkaart.

Verder kom je inderdaad veel mensen tegen op MP die spullen in slechte staat duur willen verkopen omdat het veel waard is, ja een GBA SP is best wel 60 euro (los) waard maar dan in mint staat en niet vol met krassen, toen ik een GBA SP zocht begin deze maand kwam ik veel SP's tegen vol met krassen voor 40 of meer euro, uiteindelijk eentje voor €30 gevonden in mint staat met 1 klein krasje d:)b

Mensen moeten eens nodig op MP leren dat er een duidelijk verschil is tussen iets met waarde in goede staat en iets in slechte staat wat die waarde bij lange na niet meer heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Ik zag een tijdje terug iemand een zilveren GBA verkopen voor €60 omdat deze zogenaamd "limited edition" is...

Ergens een keer een "limited edition" gele GBC gezien (los), wilde ze €150,- voor hebben. |:( Had iemand toen een berichtje naar gedaan en een hele rant terug dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dat haar kinderen altijd super voorzichtig waren. En dan alsnog onder de krassen.
kaos- schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:43:
[...]

NES markt is gewoon compleet verziekt. Te veel vraag van beginnende collectors en Nintendo fanboys en te veel handelaren. Ondertussen zullen mensen daar ook gigantisch te veel voor betalen, niet wetend hoe common het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:01:
NES markt is gewoon compleet verziekt. Te veel vraag van beginnende collectors en Nintendo fanboys en te veel handelaren. Ondertussen zullen mensen daar ook gigantisch te veel voor betalen, niet wetend hoe common het is.
Volgens mij geldt hetzelfde voor de SNES en in mindere mate ook de N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Iedereen denkt tegenwoordig dat als je oude spullen hebt, het meteen zeldzaam is of flink geld oplevert.
Die mensen weten van toeten nog blazen en gooien de spullen maar online voor zelfverzonnen bedragen.

Aan de andere kant zijn er ook nog genoeg mensen die van hun oude 'zooi' afwillen. Juist die mensen moet je hebben :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Ergens een keer een "limited edition" gele GBC gezien (los), wilde ze €150,- voor hebben. |:( Had iemand toen een berichtje naar gedaan en een hele rant terug dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dat haar kinderen altijd super voorzichtig waren. En dan alsnog onder de krassen.

[...]

De NES markt is verziekt als de pest, ook de SNES markt, ik weet dat Super Metroid een goed spel is maar €100 voor een losse cartridge is gestoord.

En dan de moeders waarvan kinderen voorzichtig met spullen om gaan, de genoemde Vita was grappig genoeg van iemand die mamavan3 heet (ik kom die naam zo vaak tegen, ik sla de advertentie gewoon over).

Ik ben heel erg met 2de hands, het moet minimaal in goede staat of mint zijn wat consoles of handhelds betreft, maar wat erger is met die "mamavan" verkopers, hun kinderen gaan altijd super voorzichtig mee om (onzin dus) en ze vragen vaak de verkoop prijs omdat hun dat paar jaar terug voor hebben betaald.

Overigens vind ik ook van die MP game "winkels" zwaar irritant, ik kwam tijdens mijn zoektocht naar een SP de NES variant tegen, ik bood €40, die winkel bood €50, ik deed een laatste bod van €55 en die winkel overtrof het met €70, je kan gewoon niet ertegen winnen en dat is gewoon irritant want hun verkopen het later voor de hoofdprijs of meer.
kaos- schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:11:
Iedereen denkt tegenwoordig dat als je oude spullen hebt, het meteen zeldzaam of flink geld oplevert.
Die mensen weten van toeten nog blazen en gooien de spullen maar online voor zelfverzonnen bedragen.

Aan de andere kant zijn er ook nog genoeg mensen die van hun oude 'zooi' afwillen. Juist die mensen moet je hebben :7
Van zo iemand heb ik mijn SP, die lag paar jaar in een doosje netjes stof te happen en diegenen wou er vanaf.

Hetzelfde met mijn Vita, en beide voor nette prijs gekocht, omdat de betreffende mensen het netjes bewaarden en gewoon vanaf wilden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Ja de mensen op marktplaats denken altijd dat ze super mooie zeldzame spullen hebben die nog veel geld waard zijn. Lol zag net een advertentie voor een nes met alleen mario/duckhunt voor 150 euro ~~**zeldzaam~~**, word veel geld waard later -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
xelfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:10:
[...]

Volgens mij geldt hetzelfde voor de SNES en in mindere mate ook de N64.
Mijn verwachting is dat de N64 markt erger gaat worden als de NES en SNES markt, dit omdat deze games in veel minder grote aantallen zijn verkocht dan NES en SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Het allerergste zijn de mensen die een Playstation 2 of Nintendo Wii (of 'Wij') verkopen en er dan de nieuwprijs van 10 jaar geleden bij vermelden. |:(

"Heeft nieuw ruim 500 euro gekost."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
xelfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:15:
Het allerergste zijn de mensen die een Playstation 2 of Nintendo Wii (of 'Wij') verkopen en er dan de nieuwprijs van 10 jaar geleden bij vermelden. |:(

"Heeft nieuw ruim 500 euro gekost."
heerlijk! _O-

ach, ik kan daar ook wel weer van genieten, domme mensen :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Jumpman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:14:
[...]

Mijn verwachting is dat de N64 markt erger gaat worden als de NES en SNES markt, dit omdat deze games in veel minder grote aantallen zijn verkocht dan NES en SNES.
Ja inderdaad heb je gelijk in, dat gaat zeker weten gebeuren.

Marktplaats is nu voor mij echt een no go area wat betreft nes en snes. De gewone huisvrouw vraagt nu zelfs al bijna de bedragen die ook de retro webshops vragen. En als ze wel voor minder verkocht worden, is de handelaar er als eerste bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:11:
Iedereen denkt tegenwoordig dat als je oude spullen hebt, het meteen zeldzaam is of flink geld oplevert.

Die mensen zijn heel moeilijk te vinden tegenwoordig.
Mizgala28 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:12:
[...]

De NES markt is verziekt als de pest, ook de SNES markt, ik weet dat Super Metroid een goed spel is maar €100 voor een losse cartridge is gestoord.
Het erge is dat mensen er ook gewoon te veel voor betalen. Zie je heel erg bij de retro winkels en die facebook paginas. Door zo veel leken en fanboys word de prijs enorm opgedreven. Ze blijven maar tegen elkaar op bieden en ze moeten en zullen het hebben in plaats van een goede deal af te wachten. Dingen die 5 jaar geleden als enorm overpriced waren word nu binnen een uur verkocht voor 4x de waarde.
[...]

Heb nog een N64 collectie staan waar ik niets mee doen. O.a. Conker, de zelda's, Turok 3, smash, Pokemon, Donkey Kong en nog wel wat spul wat maar in waarde blijft stijgen. Dat gaat over een aantal jaar lekker wat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Faabjan schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Marktplaats is nu voor mij echt een no go area wat betreft nes en snes. De gewone huisvrouw vraagt nu zelfs al bijna de bedragen die ook de retro webshops vragen. En als ze wel voor minder verkocht worden, is de handelaar er als eerste bij.
Ja helaas wel. Gelukkig heb ik 95% van de SNES games die ik wil al en vaak ook voor een fractie van de huidige prijs (wat een paar jaar geleden gewoon de normale prijs dus was).

Simpele SNES games als Turtles In Time, Zelda Link To The Past, Battletoads etc. heb ik allemaal nog wel voor een normale prijs aan kunnen schaffen gelukkig.

Voor de N64 ook zoiets.... Conker's Bad Fury Day heb ik een jaar of 2 gelden voor 30e van MP af gehaald (losse cart), wat destijds de normale prijs was. Nu zie ik een webshop die aanbiedt om Conkers BFD in te kopen voor 100 euro....

Als ik op Conker zoek op MP vind ik alleen een CIB voor 299e en Nedgame die hem verkoopt voor 349e. Ik vind zo snel gewoon 0 cartridges.... bizar!

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 27-07-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
xelfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:20:
[...]
Voor de N64 ook zoiets.... Conker's Bad Fury Day heb ik een jaar of 2 gelden voor 30e van MP af gehaald (losse cart), wat destijds de normale prijs was. Nu zie ik een webshop die aanbiedt om Conkers BFD in te kopen voor 100 euro....
Pff wat een gekte. Ik vraag me af of de prijzen nog een keer naar beneden gaan, dat dit een soort van bubbel is. Of dat het alleen maar erger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Faabjan schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Pff wat een gekte. Ik vraag me af of de prijzen nog een keer naar beneden gaan, dat dit een soort van bubbel is. Of dat het alleen maar erger word.
Op korte en middel lange termijn verwacht ik dat niet, omdat:
  • De cartridge spelcomputer blijven populair;
  • Het aanbod blijft mager;
  • Al die Retro bedrijfjes doen handelaren vaak erbij (ze hebben een normale baan of een goed lopend ander bedrijf er naast), dus bij weinig verkoop is er niets aan de hand en ze gaan dus praktisch niet failliet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 27-07-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gegarandeerd. Nintendo spul als Zelda en Mario en Pokemon lijkt ieder jaar wel te verdubbelen. Echter merk ik wel dat overige games minder hard gaan op een uitzondering als Conker na. Als je wat minder populaire games of games die niet uit een huidige serie zijn online zet krijg je een stuk minder reacties als voorheen. NTSC consoles en spul als de 3DO/ Sega CD/ TurboGrafx is ondertussen aardig ingestort.

Ik ben er een tijdje uit geweest, (2 á 3 jaar) maar eigenlijk is er zo echt geen hol meer aan. Laat die Nintendo fanboys maar lekker te veel betalen en de prijzen opdrijven, laat het maar leken blijven. Ik maak lekker mijn verzamelingen af en dat die veels te dure zelda's etc hou ik lekker als investering als het zo omhoog blijft gaan. Je moet nu echt alleen nog maar kopen wat je wilt spelen, complete verzamelingen of voor de heb is er gewoon niet meer bij tegenwoordig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
[...]

Ik hoop echt op het eerste. Het lijkt nu wel hip geworden om games te verzamelen en met de opkomst van pandjeshuizen (en de bijbehorende reality shows) en meer handelaren is de markt hier nu wel een beetje verziekt. Zeker als je het vergelijkt met bv. de retro markt in Japan of de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Dan zullen Vita (die heb ik) en de Wii U (die heeft mijn vriendin) consoles en games over paar jaar een fortuin waard zijn (sarcasme) aangezien er van beide vrij weinig van verkocht is wereldwijd (Vita verkocht 11mln keer wereldwijd, Wii U 10,5mln keer).
xelfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:28:
[...]

Ik hoop echt op het eerste. Het lijkt nu wel hip geworden om games te verzamelen en met de opkomst van pandjeshuizen (en de bijbehorende reality shows) en meer handelaren is de markt hier nu wel een beetje verziekt. Zeker als je het vergelijkt met bv. de retro markt in Japan of de VS.
In de VS hebben ze ook last van te dure games, in Japan niet of nauwelijks want daar betaal je vaak de werkelijke waarde dan de astronomische onzin bedragen die mensen in EU of VS vragen.

En wat Pokémon, Mario en Zelda games betreft, het is onzinnig dat ze zo duur zijn, zeldzaam zijn ze absoluut niet want die games verkochten in miljoenen.

Eerder een kwestie van "duur omdat het Mario, Zelda of Pokémon is".

Dan zie je zo'n Piet die losse cartridge van Zelda OoT voor de N64 voor €50 wil verkopen, terwijl mijn vriendin bij een pandjeshuis een CiB in mint staat voor €35 had gekocht, en grappig genoeg kenden ze de waarde ervan maar ze willen gewoon vanaf.

[ Voor 49% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 12:53
Hopelijk komen in de komende jaren meer mensen tot de conclusie dat het niet meer leuk is zo, en zitten de heren handelaren met een stevige afschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Mirickle schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:54:
Hopelijk komen in de komende jaren meer mensen tot de conclusie dat het niet meer leuk is zo, en zitten de heren handelaren met een stevige afschrijving...
8) Dat zou klasse zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ben er bang voor. Het is puur een kwestie van vraag en aanbod.
Aangezien de vraag steeds groter wordt en het aanbod lager, gaan de prijzen stijgen.

Ik vind het zelf ook geen pretje, maar wel de realiteit.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken er maar niet op. Mensen hebben nu nou eenmaal te veel betaald voor die zooi en handelaren betalen ook te veel om zo de prijs op te drijven. Niemand wilt dan nog met verlies verkopen. Beetje zoals de huizenmarkt in Nederland. Ook 1 grote bubbel die eigenlijk met de crisis al geklapt is maar mensen blijven te veel betalen en blijven het voor een te hoge prijs verkopen omdat men anders verlies draait en niemand dat verlies op kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Totdat niemand het meer kan of wil betalen. Dan knapt de bel.

Overigens heb ik net zelf Conker CIB verkocht voor 145 via MP.
Heeft er best nog even opgestaan, dus die 300 lijkt aan de hoge kant.

Zelf heb ik veel spellen nog van vroeger, ik verzamel/bewaar alleen wat ik leuk vind/vond/nostalgie bij heb en nog zou willen spelen. En dan heb je nog de save-batterijtjes van de NES/SNES/Game Boy generatie die onderhand wel opraken, dus die spellen vallen af.
Ben tegenwoordig wel blij met spellen die ipv batterijtjes passwords gebruiken (bijv. Mega Man) :)

Hoe gaan jullie daarmee om? Sla je aan het solderen om de batterij te vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Mirickle op 27-07-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verklaar je nader? Je kan die batterijen gewoon verwisselen hoor :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Die zitten vast gesoldeerd.
Bij de NES iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://www.retronintendoreviews.com/wp-content/uploads/2013/01/Batt-Replacement.jpg

Ziet er verwisselbaar uit me dunkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Dat is dan later gebeurd. Of die cart heeft dat toevallig zo.
Normaal zitten de "pootjes" vast aan de batterij, met de andere kant door de PCB en aan de onderkant vast gesoldeerd.
Wat ik zo vind via Google is dat op de SNES hetzelfde.

1 van de oplossingen is dan om zo'n houdertje erin te solderen. Als je een soldeerheld bent. Ik niet, helaas. Staat wel op mijn todo-lijst :)

Zie bijv. Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FE6/7FHM/H5JVXWZU/FE67FHMH5JVXWZU.LARGE.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mirickle op 27-07-2015 13:22 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.