Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
xelfer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Ik zie MP als een afspiegeling van de samenleving :). Het is een dwarsdoorsnede van de gemiddelde Henk en Ingrids.
Dan is de samenleving verdoemd... Dus ik moet opschieten als ik mijn verzameling compleet wil hebben voor het einde van de wereld :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Ik zie MP als een afspiegeling van de samenleving :). Het is een dwarsdoorsnede van de gemiddelde Henk en Ingrids.
Mwa. De "minder bedeelden" zullen wellicht wat actiever zijn (meer tijd, meer geld nodig = meer verhandelen/verkopen). Erg rijke personen hoeven niets tweedehands (koop of verkoop) waardoor je mijns inziens niet kunt zeggen dat het een afspiegeling is van de samenleving.

Misschien is een soort E-Darling maar dan voor tweedehands spullen een idee. Alleen voor hoger opgleiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister deal gemaakt en direct die avond opgehaald (zo kan het dus ook). €1 per stuk (meestal mijn max prijs), maar de meeste had ik nog niet:

Aankopen juli 2015 01

Via eBay gekocht (alle drie Engelse versie). Helaas geen €1 per stuk :P :

Aankopen juli 2015 02

Gister deal gemaakt en vandaag opgehaald. Dit was de beste deal. Vooral door Everblue en Project Zero (die ik nu dus twee keer heb, maar 1 is Nederlands en de ander Engels, dus dat is gelukkig goed). Sommige PS doosjes zijn kapot, maar die wissel ik gewoon met doosjes van voetbalspellen die nog heel zijn >:)
Verkoper was ook een verzamelaar, dus alles zag er goed uit:

Aankopen juli 2015 03

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook de drie delen van Project Zero, vind het een geweldige serie die underrated is in Europa. Vond ik overigens ook van Siren : Blood Curse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Exorcist schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:33:
Ik heb ook de drie delen van Project Zero, vind het een geweldige serie die underrated is in Europa. Vond ik overigens ook van Siren : Blood Curse.
Ik snap ook niet waarom het hier niet zo populair was. Misschien omdat je niet kon schieten (met een pistool of geweer dan. Je kan wel plaatjes schieten). Ik vind het nog steeds 1 van de engste spellen, naast de Silent Hill serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 23:13
Gisteravond kwam mijn vrouw thuis met een drietal Megadrive-games die ze had gekregen via een lokale Facebookpagina. Flozem weet wel welke :+

Jammer dat ik geen Megadrive heb, maar dan heb ik in ieder geval al wat games :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/57yTI5nJ6DzxlHJHddKmnqDm/medium.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ChokingHazard op 08-07-2015 09:15 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

ChokingHazard schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:14:
Gisteravond kwam mijn vrouw thuis met een drietal Megadrive-games die ze had gekregen via een lokale Facebookpagina. Flozem weet wel welke :+

Jammer dat ik geen Megadrive heb, maar dan heb ik in ieder geval al wat games :)

[afbeelding]
En goede ook :D Hyperstone Heist _/-\o_

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
Voor alles wat op de foto staat was ik 20 euro kwijt :D Volgend mij is deze kringloop een klein goudmijntje ;)
[/quote]

Dus je had die ene nintendo 64 voor een tientje en de rest voor +- 75 cent per stuk
Goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ricost schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:00:
[...]

En goede ook :D Hyperstone Heist _/-\o_
Als ik de prijzen op Ebay bekijk krijg ik een klein beetje de neiging om m te verkopen..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 08:04
En ik nog tegen vrouwlief zeggen dat ik geen md games hoef en het bij Nintendo laat... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Flozem schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:56:
En ik nog tegen vrouwlief zeggen dat ik geen md games hoef en het bij Nintendo laat... |:(
Ach, ze zijn goed terecht gekomen :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dat dan weer wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ik zag dat er meer werd weggegeven, een drietal Gameboys en een DS. Maar die zijn helaas naar iemand anders gegaan. Het werd ons niet gegund :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
Xyphoid schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:54:
Pfffff, heb weer MP perikelen meegemaakt.
Vorige week een Mario Party 4 voor de GC gevonden. Paar keer heen en weer gemaild, maar elke keer kon ik niet langskomen. Ze zei dat ze zaterdag zou mailen of ik langs kon komen. Niks gehoord.
Gister had ik een mail verstuurd of ik langs kon komen. Niks gehoord.
Stuur ik vandaag een mail of ik vanavond langs kan komen. Krijg ik een mail met:

"Ik was je mail kwijt. Gisteren ging ik per ongeluk op t spelletje staan. Het is niet meer verkoopbaar. Sorry"

Dafuq? Wat een malloten zijn er toch op MP...

Maar gelukkig ook leuke dingen hoor. Vandaag weer wat ophalen voor weinig.
Dit is typisch zo'n argument van iemand die via de e-mail een veel hoger bod heeft gekregen en zich van de koopafspraak met jou wil ontbinden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jumpman schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:27:
[...]

Dit is typisch zo'n argument van iemand, die dus via de e-mail een veel hoger bod heeft gekregen en zich van de koopafspraak met jou wil ontbinden.
Beter dan complete radiostilte. Dat heb ik dan weer vaker op MP.

Zaterdag nog ff de NES zapper en Mario+Duckhunt in sleeve opgehaald in mijn dorp voor € 7,50. Heb ik in ieder geval de Mario games op NES bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooie weerspiegeling weer van de samenleving.

Niet.

Ieder tokkie met een computer kan op internet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/nz27s.jpg
Right?

Het enige wat je er aan kan doen is zelf ook als een tokkie terug doen.
"Je gaat die game maar gewoon in de kapotte vorm leveren stomme kut aap". :+

Wedden dat dan de aap uit de mauw komt?

Ik heb dat ook een keer gehad met 2 SNES games, ik ben toen op mijn strepen gaan staan en heb ze gelukkig wel voor afgesproken prijs gekregen.

offtopic:
Ook leuk zijn van die mensen die zich met je kind bemoeien. :w

[ Voor 111% gewijzigd door Zakkenwasser op 09-07-2015 07:51 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Als ik die tokkie was en zo'n tokkie reactie kreeg, had ik er eerst ff de beloofde schade aan toegebracht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 12:58
Jumpman schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:27:
[...]

Dit is typisch zo'n argument van iemand, die dus via de e-mail een veel hoger bod heeft gekregen en zich van de koopafspraak met jou wil ontbinden.
Op marktplaats is het vrij makkelijk om van de koop afspraak af te komen de verkoper kan ook gewoon nee zeggen.

Kan je bijna niks aan doen als koper. Het geen wat je kan doen kost dan veel te veel tijd en is de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
We willen allemaal de beste prijs krijgen dus als jij 3 euro bied voor iets wat 20 waard is en iemand doet dan via de mail een bod van 15 euro is het logisch dat die persoon dan daar voor gaat.
Ik denk dan jammer en volgende keer beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 12:53
Maar als je eenmaal een overeenkomst hebt gesloten is het niet netjes om die dan weer op te zeggen. Verkeerde mentaliteit zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Mirickle schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:39:
Maar als je eenmaal een overeenkomst hebt gesloten is het niet netjes om die dan weer op te zeggen. Verkeerde mentaliteit zeg maar...
Het kan erger, je spreekt af en je spreekt de prijs ook af van te voren, en dan staat diegene voor de deur en zegt "sorry ik had geen tijd om te pinnen dus vind je 30 euro minder ook goed?" (prijs was 140 euro).

Nou nee, ik zei dat de pin automaat 5 minuten hier vandaan is, toen kwam diegene met dat hij haast heeft en even niet kan pinnen... wat een bullshit, ik zei meteen van dat het niet doorging, liep hij boos weg omdat ik hem heb genaaid.

Ehm, wie wou wie naaien? Juist ja, DOEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Afgelopen week de volgende boxed nes game ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2z5ksw7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/e9ztk5.jpg

Ben al best tevreden met mijn huidige verzameling, meeste wat ik als kind had heb ik nu wel weer in bezit. Al met al weer zeer content :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:46:
[...]

Het kan erger, je spreekt af en je spreekt de prijs ook af van te voren, en dan staat diegene voor de deur en zegt "sorry ik had geen tijd om te pinnen dus vind je 30 euro minder ook goed?" (prijs was 140 euro).

Nou nee, ik zei dat de pin automaat 5 minuten hier vandaan is, toen kwam diegene met dat hij haast heeft en even niet kan pinnen... wat een bullshit, ik zei meteen van dat het niet doorging, liep hij boos weg omdat ik hem heb genaaid.

Ehm, wie wou wie naaien? Juist ja, DOEG.
Dat soort mensen zou ik gelijk wegsturen. Heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58

Tsuranim

There is only one

Ik ben bezig met de opruiming van mijn kelder en kwam mijn dreamcast spullen tegen. Gezien ik er al langere tijd niet meer op gespeeld heb, wil ik het wel verkopen. Op marktplaats kom ik de meest uiteenlopende prijzen tegen. Zou een van jullie een richtprijs kunnen geven?
(Tussen haakjes wat ik zelf verwacht ahv ebay / marktplaatsprijzen en vaak gokken)

Dreamcast console. Werkt 100%. Incl 1xscart en 1x tulp.Echter wel plotseling vergeeld. (40€)
Dreamcast VGA box (20€)
Controllers, 4x. Met 2x rumble pack en 2x VMU (55€)
Dreamcast arcade stick (50€)
Dreamcast race stuur (25€)
Dreamcast toetsenbord qwerz (5€)

Games
skies of Arcadia (50€) wordt op marktplaats als zeldzaam aangeboden rond de 60 euro.
Solider of Fortuna (15€)
Egg (5€)
CHU chu Rockets (5€)

En verder nog 2 mappen (200) met cd-roms met backups. Wat natuurlijk zonder het origineel niets waard is.

En wat zou jullie advies zijn: los verkopen of in een zijn geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:07:
[...]

Dat soort mensen zou ik gelijk wegsturen. Heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt.
wat ook vrij irritant is op marktplaats zijn mensen die dan incl verzending bieden en dan achteraf zeggen dat ze in belgie wonen waardoor de verzendkosten verdubbeld worden, uiteraard willen ze niet meer betalen voor de verzendkosten dan houdt het voor mij op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:24:
[...]

wat ook vrij irritant is op marktplaats zijn mensen die dan incl verzending bieden en dan achteraf zeggen dat ze in belgie wonen waardoor de verzendkosten verdubbeld worden, uiteraard willen ze niet meer betalen voor de verzendkosten dan houdt het voor mij op hoor.
Jep. 1 van de redenen waarom ik het bod en de verzendkosten altijd gescheiden hou. Een bod inclusief verzendkosten gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Wat ik recent vaak tegenkom en wat enorm irritant is, mensen die adverteren en wonen volgens hun profiel in (bijvoorbeeld) Amsterdam maar ze zeggen "kom het maar halen in Groningen" (bij wijze van).

Ik heb tegenwoordig geen eigen vervoer, en ik haal dingen liever zelf op als het boven de 15 euro totaal is, ik had laatst gereageerd op iemand die bij wijze van 5 minuten op de fiets van mij vandaan woont, komt diegene met "als je het binnen 30 minuten haalt (maar dan plots niet om de hoek maar 30km verder)"

Irritant, geef tenminste goed woonplaats aan, dat ik van de ene kant van de stad naar de andere moet vind ik best, maar niet meteen 20 kilometer of meer verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Naar België verzenden is sowieso bagger. Of je moet zelf veels te veel betalen via PostNL, iets waar de klant meestal niet voor op wilt draaien. Of je moet iets verzenden via dat Kiala geneuzel wat daar populair is. Van de 6x dat ik dat gebruikt heb als zowel koper als verkoper is het 5x fout gegaan. Niet normaal hoe bagger dat geregeld is. Vertik het dan ook om daar ooit nog gebruik van te maken. Heb medelijden aan mijn belgische vrienden en kennissen als ik er aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Iemand nog een goede oplossing voor kabelmanagement bij het aansluiten van al je retro consoles?
(Behalve alle kabels gewoon achter je kastje donderen, zover was ik namelijk al ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
brickvansteen schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:00:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ben al best tevreden met mijn huidige verzameling, meeste wat ik als kind had heb ik nu wel weer in bezit. Al met al weer zeer content :D
Solstice op de NES. _/-\o_

Dream Master was ik ook 'vergeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie set!
Pfff, Solstice kon ik maar niet wennen aan het perspectief. Moest elke sprong paar keer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mirickle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:17:
Iemand nog een goede oplossing voor kabelmanagement bij het aansluiten van al je retro consoles?
(Behalve alle kabels gewoon achter je kastje donderen, zover was ik namelijk al ;))
Alle kabels achter het kastje donderen nadat je ze op lengte hebt samengebonden met tiewraps oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Flozem schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:24:
[...]

Alle kabels achter het kastje donderen nadat je ze op lengte hebt samengebonden met tiewraps oid.
Valt nog mee, ik heb vrijwel allemaal NTSC consoles en slechts 1 step-down converter. Dat is pas een gehannes. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

De meeste NTSC consoles kun je gewoon de juist voltage en ampere adapters voor gebruiken.
Ik gebruik zelf alleen voor de dreamcast een step-down converter, ooit wil ik een pal dreamcast die kapot is hebben om de voeding over te zetten.

Voor de NES,SNES en pc engine duo-r heb ik gewoon eu adapters.
Op de NES gebruik ik gewoon een PAL NES adapter. Op de SNES heb ik een 9V 1A adapter met een stekker die ik er zelf heb aangezet en de pc engine duo-r gebruikt een ps2 slim adapter.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaasvis op 10-07-2015 12:59 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsuranim schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:21:
Ik ben bezig met de opruiming van mijn kelder en kwam mijn dreamcast spullen tegen. Gezien ik er al langere tijd niet meer op gespeeld heb, wil ik het wel verkopen. Op marktplaats kom ik de meest uiteenlopende prijzen tegen. Zou een van jullie een richtprijs kunnen geven?
...
Van waar ben je? Ik ben op zoek naar een DC en indien je toevallig van in de buurt bent wil ik wel eens langskomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mirickle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:17:
Ik gebruik gekleurde tie-wraps om de verschillende kabels van 1 console te combineren. Dat zorgt er in ieder geval voor dat de kabels van verschillende apparaten.

http://www.tiewraps.com/images/color_tiewraps_new.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

[afbeelding]
[afbeelding]

TIM FOLLIN! Solstice soundtrack <3

Follin is echt episch.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:43

nwagenaar

God, root. What's the differen

Van de week stond Pieter Post voor de deur en bracht het volgende mee:

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/retro/WP_20150709_20_30_46_Rich.jpg

Ondertussen al een beetje aan het kijken op eBay voor extra titels. Het eerste wat mij opvalt is dat 30 tot 60 seconden laadtijd overeenkomt met lage prijzen :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de ene kant wow, daar zit veel speel plezier in, en het is een niet alledaagse console (ik heb er nog nooit een in het wild gezien....)

MAAR

die laadtijden.......back in the day, als iemand die altijd kwijlde op neo geo en het niet kon betalen. Zelfs toen al had ik iets van, wait a minute.......dat gaan we niet doen, helemaal toen de ps1 en zeker saturn dat veel beter deden. En vrijwel (again zeker de saturn) aracade perfect neo geo port boden. Als verzamel object vet, om daad werkelijk te gebruiken zou ik het zelf niet nemen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Van waar ben je? Ik ben op zoek naar een DC en indien je toevallig van in de buurt bent wil ik wel eens langskomen :-)
Ik woon in Leiden. Ik zie dat je in België woont, dus niet direct om de hoek. Maar ook niet erg ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Wat kost zoiets nou, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mirickle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:41:
[...]

Ik gok rond de 100 a 150 euro, maar voor 199 euro heb je de Neo Geo X nieuw bij Next Level en Nedgame.

Of de X compleet iets anders is, eigenlijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
nwagenaar schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:58:
Van de week stond Pieter Post voor de deur en bracht het volgende mee:

[afbeelding]

Ondertussen al een beetje aan het kijken op eBay voor extra titels. Het eerste wat mij opvalt is dat 30 tot 60 seconden laadtijd overeenkomt met lage prijzen :+
Zijn de spellen allemaal de japanse versies of us versies? qua prijs maakt dat een vrij groot verschil.

Engelse varianten van neo geo cd games zijn echt ontiegelijk moeilijk om te vinden lijkt het wel.

denk persoonlijk dat het hem wel iets meer dan 200 euro heeft gekost.

Mochten het us engelse taal doos spellen zijn dan toch wel een stuk meer aangezien die veel moeilijker zijn om te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 11-07-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren op de locale markt nog een paar leuke spellen weten te scoren ^^

Ps1: Spyro 1 en 3
Ps2: Resident evil survivor2 code: veronica, Yu Gi oh duelist of the roses (incl alle kaarten in mint conditie XD), Mortal kombat: deception, evil twins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:44:
[...]

Ik gok rond de 100 a 150 euro, maar voor 199 euro heb je de Neo Geo X nieuw bij Next Level en Nedgame.

De X is een crappy emulator handheld met een inferieure arcade stick er bij en een blok plastic. Dit is wel een mooie review. Voor €35,- van een china cheapo site zou het leuk zijn als je er homebrew op kan krijgen, maar echt geen €200,- waard, niet eens €75,- in mijn ogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:56:
[...]

De X is een crappy emulator handheld met een inferieure arcade stick er bij en een blok plastic. Dit is wel een mooie review. Voor €35,- van een china cheapo site zou het leuk zijn als je er homebrew op kan krijgen, maar echt geen €200,- waard, niet eens €75,- in mijn ogen.
Dan is dat ook duidelijk, ik heb de X zelf nog nooit in het echt gezien, vandaar dat ik het niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Mirickle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:41:
[...]

Een toploader editie incl. kabels en gamepads zo rond de 100 tot 150 euro incl. verzendkosten. Een losse console zonder kabels en gamepads zo rond de 75 euro incl. verzendkosten. Een boxed versie gaat een stuk hoger (225 tot 250 euro). De frontloader is iets duurder (+/- 25 euro) omdat hij wat schaarser is. De CDZ is fors duurder.

De meest gangbare games kun je kopen voor 7,50 euro tot 100 euro; afhankelijk van de status, de aanwezigheid van een spinecard en rarity. Er zijn enkele games die zo schaars zijn dat er forse bedragen betaald worden.
Sagat schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:31:
Aan de ene kant wow, daar zit veel speel plezier in, en het is een niet alledaagse console (ik heb er nog nooit een in het wild gezien....)

MAAR

die laadtijden.......back in the day, als iemand die altijd kwijlde op neo geo en het niet kon betalen. Zelfs toen al had ik iets van, wait a minute.......dat gaan we niet doen, helemaal toen de ps1 en zeker saturn dat veel beter deden. En vrijwel (again zeker de saturn) aracade perfect neo geo port boden. Als verzamel object vet, om daad werkelijk te gebruiken zou ik het zelf niet nemen.
Het valt aan de andere kant ook wel mee. Er zijn enkele uitschieters qua laadtijden (zeker de laatste lichting games), maar het valt zeker te doen.
Mizgala28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:44:
[...]

Qua prijs zit je behoorlijk goed (alleen voor de console wel te verstaan). Maar de Neo Geo X zou ik echt links laten. Zoals eerder aangegeven, is het emulatie (Final Burn Alpha om precies te zijn). Inhoudelijk gezien is het apparaat niets meer dan een Dingoo A320 en qua bouwkwaliteit is het redelijk bagger. De prijs/kwaliteit is echt out of whack. Het enige voordeel van dit apparaat is dat je hem kan hacken en kan voorzien van extra emulatoren; maar dan nog is het de 200 euro niet waard.

Voor 200 euro zou ik eerder een single slot MVS board, supergun en een SNK arcade joystick aanschaffen. MVS titels worden duurder, maar zijn betaalbaar.
gast7 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:46:
[...]
Zijn de spellen allemaal de japanse versies of us versies? qua prijs maakt dat een vrij groot verschil.

Engelse varianten van neo geo cd games zijn echt ontiegelijk moeilijk om te vinden lijkt het wel.

denk persoonlijk dat het hem wel iets meer dan 200 euro heeft gekost.

Mochten het us engelse taal doos spellen zijn dan toch wel een stuk meer aangezien die veel moeilijker zijn om te vinden.
1 US/EU game en de rest allemaal Japanse edities. Maar dat maakt niet uit.

De Neo Geo CD heeft geen regiolock en afgezien van de prijzen, heeft het geen toegevoegd waarde om te gaan voor EU/US versies. Japanse versies zijn nu eenmaal goedkoper, maar qua inhoud maakt het weinig uit.

Mijn unit is een PAL unit en alle games die ik tot nu toe heb gespeeld, zijn gewoon in het Engels.

[ Voor 72% gewijzigd door nwagenaar op 11-07-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
nwagenaar schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:14:
[...]

[...]

1 US/EU game en de rest allemaal Japanse edities. Maar dat maakt niet uit.

De Neo Geo CD heeft geen regiolock en afgezien van de prijzen, heeft het geen toegevoegd waarde om te gaan voor EU/US versies. Japanse versies zijn nu eenmaal goedkoper, maar qua inhoud maakt het weinig uit.

Mijn unit is een PAL unit en alle games die ik tot nu toe heb gespeeld, zijn gewoon in het Engels.
Dat klopt neo geo spellen zijn altijd speelbaar omdat vrijwel alle games ook al zijn het japanse versies in het engels zijn of heel weinig tekst bevatten waardoor het geen zak uit maakt maar ook vaak half half.

en inderdaad region free.

Als ik er ooit voor ga zal ik proberen us versies op te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 11-07-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Tsuranim schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:21:
Heeft iemand toevallig een beetje inzicht in reele prijzen voor de dreamcast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Qua prijs zit je behoorlijk goed (alleen voor de console wel te verstaan). Maar de Neo Geo X zou ik echt links laten. Zoals eerder aangegeven, is het emulatie (Final Burn Alpha om precies te zijn). Inhoudelijk gezien is het apparaat niets meer dan een Dingoo A320 en qua bouwkwaliteit is het redelijk bagger. De prijs/kwaliteit is echt out of whack. Het enige voordeel van dit apparaat is dat je hem kan hacken en kan voorzien van extra emulatoren; maar dan nog is het de 200 euro niet waard.
De prijs is echt veels te hoog ja. Mocht ik er eentje voor iets van €50,- kunnen vinden op een rommelmarkt ofzo zou ik het toch overwegen. Eigenlijk alleen maar voor een Neo Geo Pocket Color emulator. (weet niet of die er al is voor de X) Zijn hele goede games voor die console uitgekomen en dat kleine microswitch stickje is briljant voor een handheld. Maar het scherm is zo enorm bagger en de games zo duur dat je uiteindelijk kwa prijs redelijk gelijk uit komt.

Voor 200 euro zou ik eerder een single slot MVS board, supergun en een SNK arcade joystick aanschaffen. MVS titels worden duurder, maar zijn betaalbaar.
Pfffff, zo duur al voor een board? Toch maar eens aan denken om alvast te investeren daar in en om dan later een volledige replica cab va te bouwen als ik de ruimte heb. De titels maken me niet eens zo veel uit als er tegen die tijd nog steeds multi cards zijn.
Gaat het hier nou om de MVS of CD? Maakt dat voor MVS dan zo veel uit? Volgens mij waren die multi regio chips niet heel duur.
Tsuranim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:00:

Heeft iemand toevallig een beetje inzicht in reele prijzen voor de dreamcast?
Afgaand op je vorige post kloppen de prijzen wel die je zelf had gevonden. Alleen de controllers zitten aan de hoge kant. Op de vraag om compleet of los te verkopen? Beetje afhankelijk, tot de €100,- komen er veel boden binnen maar daar boven niet veel. Met los verkopen zal je alleen heel lang bezig zijn. Controllers zijn los nieuw in overvloed voor een goede prijs te vinden, qwertz toetsenbord raak je waarschijnlijk niet kwijt met alle goedkope qwerty borden, en race stuur zal je ook wel lang om moeten wachten om die verkocht te krijgen. Je zou die gewoon als lot met de dreamcast kunnen verkopen en je verlies daar voor lief nemen en winst maken op de games en stick, of je kan hopen dat iemand interesse heeft in de hele set. Alles bij elkaar denk ik niet dat je boven de €150,- uit komt als lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:44:
[...]

De prijs is echt veels te hoog ja. Mocht ik er eentje voor iets van €50,- kunnen vinden op een rommelmarkt ofzo zou ik het toch overwegen. Eigenlijk alleen maar voor een Neo Geo Pocket Color emulator. (weet niet of die er al is voor de X) Zijn hele goede games voor die console uitgekomen en dat kleine microswitch stickje is briljant voor een handheld. Maar het scherm is zo enorm bagger en de games zo duur dat je uiteindelijk kwa prijs redelijk gelijk uit komt.

[...]
neo geo spul op een rommelmarkt vinden succes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

[...]
Voor zover ik weet is er (nog) geen NGP emulator voor de Neo Geo X.
[...]
Pfffff, zo duur al voor een board? Toch maar eens aan denken om alvast te investeren daar in en om dan later een volledige replica cab va te bouwen als ik de ruimte heb. De titels maken me niet eens zo veel uit als er tegen die tijd nog steeds multi cards zijn.
50 tot 60 euro voor een Single Slot MVS board. 40 tot 50 euro voor een Supergun. 50 tot 100 euro voor een echte SNK joystick. En dan heb je nog een reguliere PC voeding nodig. Al met al kom je al snel rond de 200 euro.

De Joystick Pro (kidney variant) en de gamepad zijn het goedkoopst, maar de originele Arcade joystick zijn ronduit extreem duur geworden.

Overigens heb ik mijn CMVS op MP staan aangezien ik nu een Supergun configuratie heb. Ik wil namelijk ook een Atomiswave aanschaffen en dan is een Supergun verdomde handig :)
[...]
Gaat het hier nou om de MVS of CD? Maakt dat voor MVS dan zo veel uit? Volgens mij waren die multi regio chips niet heel duur.
In feite heeft geen van de Neo Geo hardware een regiolock. Mijn CD is dus een PAL, dus alle games worden in het Engels weergegeven ondanks dat het allemaal Japanse edities zijn. Mijn MVS heeft een Unibios (kost 30 euro) en geeft mij de mogelijkheid om te switchen tussen Arcade (MVS) of Console (AES) modus en de verschillende regio's (US/EU/JAP) alsmede cheats.
gast7 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:47:
[...]
neo geo spul op een rommelmarkt vinden succes 8)7
Afgezien van een NGP, ben ik nog nooit een Neo Geo op de rommelmarkt tegengekomen. Ja, jaren terug in Amsterdam had iemand een AES te koop staan. Maar ik vond het bedrag van 150 gulden gewoonweg te veel. Domste fout van mijn leven :+

[ Voor 9% gewijzigd door nwagenaar op 11-07-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Afgaand op je vorige post kloppen de prijzen wel die je zelf had gevonden.
Bedankt dat je er naar wilt kijken. Denk dat ik ga proberen een bundel en losse games / een paar losse accessoires ga proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vandaag een GBA SP in mint condition (heeft 1 zeer lichte kleine krasje, verder top staat als nieuw).

Met lader en spel (Game & Watch Advance) was €30 kwijt, zeker waard want die krasje is ongeveer 1mm en ook zeer licht)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HKyQRX16QqVzuuE5aLZKjZ7L/full.jpg

(mijn zusje mocht het meteen uittesten, maar de GBA is voor mij, zeker extra nostalgisch aangezien ik 10 jaar terug eentje had die precies hetzelfde was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Mizgala28 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:21:
Vandaag een GBA SP in mint condition (heeft 1 zeer lichte kleine krasje, verder top staat als nieuw).

Met lader en spel (Game & Watch Advance) was €30 kwijt, zeker waard want die krasje is ongeveer 1mm en ook zeer licht)

[afbeelding]

(mijn zusje mocht het meteen uittesten, maar de GBA is voor mij, zeker extra nostalgisch aangezien ik 10 jaar terug eentje had die precies hetzelfde was)
Dacht eerst dat je veel te veel had betaald, maar die Game & Watch Advance is best een prijzig spel (FF gekeken op MP en eBay). Alles met doos of los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Xyphoid schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:36:
[...]

Dacht eerst dat je veel te veel had betaald, maar die Game & Watch Advance is best een prijzig spel (FF gekeken op MP en eBay). Alles met doos of los?
Alles los, ik vond het qua prijs eigenzins meevallen vergeleken met wat ik de laatste weken zag voor hogere prijzen.

Maar goed, was zonder doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-I8vYZWthJ8k/VZWKzDAzyhI/AAAAAAAAEqM/M7WI3dH99EY/s640-Ic42/Afb048.jpg

Dit was mijn JAG-collectie. Ik had bijna alle spellen, behalve attack of the mutant penguins en een voetbalspel. Dat voetbalspel had ik destijds besteld in engeland, maar nooit gekregen :-(
Zelfs de pro controller had ik, maar naast wat meer knoppen speelde het geen haar beter!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-yS_fFY-PVdE/VZWKwVCVl3I/AAAAAAAAEqE/aQ2NYm2Gk-8/s640-Ic42/Afb054.jpg

Dit was mijn gamecube collectie. Zoals je kunt zien leest deze cube dvdr;s zodat ik bijna alles kon spelen wat er uit was. Maar veel games had ik ook origineel zoals de absolute topper paper mario the thousand year old door.
Toen ik hem wilde verkopen kwam er zo'n lulhannes met 30.000 vragen en ik moest het hem herhaaldelijk uitleggen hoe het werkte.
Ik haat al die nintendo controllers van n64 en GC met passie, daardoor een hori snes pad aangeschaft. Het bleek een nachtmerrie dat meer dan 60% van de games niet ondersteund worden, omdat je verplicht bent analoog te spelen. Die Hori gamepad was ook min of meer ontworpen voor de GBA-add on. Teleurstelling was wat sneller over, toen ik merkte dat die gamepad prima werkte op snes/megadrive etc emulators die via de modchip te spelen was.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Oo6ETE6PgqU/VZWKn9tGscI/AAAAAAAAEp8/rtTIbSmRCTE/s640-Ic42/Afb098j.jpg

Dit was mijn enige en favoriete flipperkast. Moest hem een keer van de hand doen, omdat ik geld nodig had voor werk in het buitenland. Komt er een gozer flink afdingen en achteraf zeuren dat het geldmechanisme niet perfect werkte, ja wat verwacht je dan van een flipperkast uit 1989 en waarom wil je er uberhaupt geld mee verdienen? Was echt een van de betere flipperkasten, de muziek was erg cool en geschreven door dezelfde componist bekend van de tunes van de eerste drie Mortal Kombats.

Het was een poos geleden, de foto's zijn nog geschoten met een oude nokia telefoon uit 2006. Ben blij dat ik de foto's tenminste nog heb.

Over het verkopen via marktplaats ben ik ook erg huiverig geworden. De raarste figuren duiken op en je moet ze alles uitleggen. Ik had een keer meegemaakt dat een koper niet wist hoe je een pc moest aanzetten. Hij kwam nog terug om het te vragen, want hij verwachtte dat de computer automatisch aanging als je de stekker in het stopcontact stak. Toen dat niet lukte scheen hij erg in de stress te zijn geraakt en bleef hij voor de deur hangen tot het moment dat ik weer thuis kwam. In de perioden voor marktplaats verkocht ik via de particulier (een advertentiekrant die in de jaren negentig een groot begrip was in Rotterdam) en daardoor weet ik dat die mafketels niet van vandaag zijn. Toen ik te goed van vertrouwen was om ze over de vloer te laten kreeg ik van die vreselijk opmerkingen te horen als ze bijvoorbeeld een duur souvenir aan de muur zien hangen of een houtsnijwerk op de kast, zo van ik wil dat daar (ter waarde van 200 euro) kopen voor een tientje en op zo'n toon alsof ik van plan was om het bij het grof vuil te gaan zetten. Ontzettend vervelend, want ik stuur al helemaal liever niks over de post in het geval dat je spullen verdwijnen of ineens kapot blijken te zijn.

en voor ik het vergeet:
Tijdje terug ben ik ook eens gaan snuffelen bij een usedproducts, zag daar achter het glas een sega megadrive model II met drie spellen waar ze 60 EUR voor vroegen. Veel te duur, zeker als een van die spellen dungeon crawler Fatal Labyrinth blijkt te zijn.

Ik heb dat kutspel als kind nog gehad en die was zo slecht dat hij vaak door de kamer heeft gevlogen uit
frustratie. Gekker werd het toen ik pal daarnaast een prima uitziende PSII slim zag staan voor twee tientjes minder. Het is dat die krengen niet regio-vrij zijn, als had ik hem nog meegenomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jarwo op 14-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Voor mensen die graag wat gameplay van oude consoles willen opnemen, is dit misschien een leuke aanbieding: http://www.trekpleisteron...47/Video2goconverter.html. Na in het winkelmandje te doen € 15,49 inclusief verzending.

Kwaliteit, geen idee.

Edit: Hmmm, ik zie dat er problemen zijn met Microsoft Windows 8.1 en deze hardware.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 14-07-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Voor diegene die interesse hebben in Shenmue 1 en 2 voor de dreamcast, ik heb een advertentie geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door Mantus op 14-07-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag deze opgehaald.

Wii 25th anniversary edition

Helaas missen de twee spellen die er bij horen. Mario Bros en Wii Sports. Heb hem nog niet getest, dus weet ook niet of Donkey Kong er ook nog op staat.
Ook is ie behoorlijk bekrast. Waarschijnlijk gebruikten ze hem als snijplank in de keuken 8)7

Wii detail

Maar goed, voor €35 mag ik niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jumpman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:19:
Voor mensen die graag wat gameplay van oude consoles willen opnemen, is dit misschien een leuke aanbieding: http://www.trekpleisteron...47/Video2goconverter.html. Na in het winkelmandje te doen € 15,49 inclusief verzending.

Kwaliteit, geen idee.

Edit: Hmmm, ik zie dat er problemen zijn met Microsoft Windows 8.1 en deze hardware.
Handig, ik pak zelf een emulator daar voor, beeld kwaliteit is dan veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Xyphoid schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:05:
Vandaag deze opgehaald.

[afbeelding]

Helaas missen de twee spellen die er bij horen. Mario Bros en Wii Sports. Heb hem nog niet getest, dus weet ook niet of Donkey Kong er ook nog op staat.
Ook is ie behoorlijk bekrast. Waarschijnlijk gebruikten ze hem als snijplank in de keuken 8)7

[afbeelding]

snap zeker wat je bedoeld de wii is een console die in zwaar gebruikte staat kan zijn als je er een koopt.

Geen flauw benul wat men ermee doet lijkt net of ze soms bijvoorbeeld de dics express over de grond hebben geschuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

mezelf even voorstellen (ook al had ik vorige week hier al even gereageerd :-) ). Ik ben 33, afkomstig uit het Belgische Limburg (Sint-Truiden) en ben al jaren een hevige liefhebber/fan/verzamelaar van retro gaming. Onlangs ben ik (samen met mijn vriendin) verhuisd naar een woning waar ik de mogelijkheid heb om een game-room in te richten....daar ben ik momenteel dus druk mee bezig.

http://goo.gl/4dKHxs -> Iedere console is aangesloten via een AV-Switch (of RF) waardoor ik hem gewoon dien aan te schakelen en dadelijk kan spelen. Ik maak ook gebruik van een switched powerstrip zodat niet iedere console onnodig van stroom wordt voorzien wanneer dat niet nodig is.

http://goo.gl/7a1SUK en http://goo.gl/RTkQh3 : Enkele van de games en consoles. Er mist nog een boxed (mint) Master System 2 op de foto. De PSPs zijn mint waarvan eentje sealed. 1 van de 3 PS2 Systemen is ook sealed. De XBOX is mint....iets wat niet zo vaak voorkomt, die consoles worden soms precies echt als bakstenen gebruikt :o ...

Onlangs is er nog een Master System 2 (boxed, mint condition), GameBoy Color en 2 NES consoles bijgekomen. (alsook een hele hoop allerhande games)

Ergens in de komende weken komt er een 50inch LCD waarna de meer recente consoles ook de kamer binnen mogen :o)

Ik ben nog stevig op zoek naar een betaalbare en nette Dreamcast en Saturn.
Onlangs heb ik ook een GameBoy Player voor de GameCube gevonden waar (natuurlijk) de DISC ontbrak. Dus als er iemand nog zo een disc heeft en een meer "normale" prijs ervoor wil....dan hoor ik het graag :-) .

Heeft er iemand een idee waar ik "cabinets" kan vinden die game cardridges opbergen (speciaal voor SNES, NES, ATARI, enz enz)?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:41:
Iedere console is aangesloten via een AV-Switch (of RF) waardoor ik hem gewoon dien aan te schakelen en dadelijk kan spelen. Ik maak ook gebruik van een switched powerstrip zodat niet iedere console onnodig van stroom wordt voorzien wanneer dat niet nodig is.
Dozen van je consoles zien er goed uit.
Welke AV-Switch gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Dozen van je consoles zien er goed uit.
Welke AV-Switch gebruik jij?
Thanks!

Momenteel gebruik ik de Joytech ( http://goo.gl/1YVPrD ) in combinatie met nog 2 manuele switches. Graag zou ik alles binnenkort vervangen door 1 switch met genoeg poorten om alles op te vangen (vb http://goo.gl/fivLFC ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:41:
Heeft er iemand een idee waar ik "cabinets" kan vinden die game cardridges opbergen (speciaal voor SNES, NES, ATARI, enz enz)?
Ik heb geen speciale cabinets om mijn cartridges op te bergen, maar ik gebruik deze ladeblokken:

http://www.bol.com/nl/p/i...t-zwart/9200000010391043/

Heb er in totaal 4. Je kan ze ook op elkaar zetten om ze bijvoorbeeld 9 hoog te maken. Ik gebruik ze voor de losse cartridges, controllers, handhelds etc.

Bevalt mij in ieder geval prima.

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 15-07-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Ik heb geen speciale cabinets om mijn cartridges op te bergen, maar ik gebruik deze ladeblokken:

http://www.bol.com/nl/p/i...t-zwart/9200000010391043/

Heb er in totaal 4. Je kan ze ook op elkaar zetten om ze bijvoorbeeld 9 hoog te maken. Ik gebruik ze voor de losse cartridges, controllers, handhelds etc.

Bevalt mij in ieder geval prima.
Denk persoonlijk dat hij iets verder denkt en dus ook met houders voor de cardridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ah, dan weet ik persoonlijk niet van het bestaan van die dingen af. Ik weet dat er een paar kleinere oplossingen zijn voor specifieke consoles. Ik heb ook weleens maatwerk oplossingen gezien, die hobbyisten zelf gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Denk persoonlijk dat hij iets verder denkt en dus ook met houders voor de cardridges.
Ik denk inderdaad meer in de richting van http://goo.gl/SjYu3o en http://goo.gl/oBP2qW ....Maar dan niet enkel voor SNES en NES maar ook voor MD, Atari, GameBoy, .... Jammer genoeg zijn die dingen dus echt niet meer te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:10:
[...]

Ik denk inderdaad meer in de richting van http://goo.gl/SjYu3o en http://goo.gl/oBP2qW ....Maar dan niet enkel voor SNES en NES maar ook voor MD, Atari, GameBoy, .... Jammer genoeg zijn die dingen dus echt niet meer te vinden...
Hetgeen is dat die krengen zelfs vroeger haast niet te krijgen waren aangezien bijna niemand hier interesse in had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Wat ik ook jammer vind is dat er maar heel weinig cartridges in kunnen. Ook 1 van de redenen dat ik zelf naar andere oplossingen ben gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:59:
Wat ik ook jammer vind is dat er maar heel weinig cartridges in kunnen. Ook 1 van de redenen dat ik zelf naar andere oplossingen ben gaan kijken.
dat klopt dus heb je er heel veel van nodig.

Echter heb ik dit soort systemen in doos voor 200 + euro zien verkopen afegzien dat het haast niet te vinden is heel af en toe kom je het tegen.

Af en toe kan je er misschien een voor 100 - 150 euro pakken.

Dure grap denk ik zo.

MIsschien als je uiteindelijk een nice collectie hebt dat je ervoor kan gaan zijn vast wel mensen die dit doen de echte hardcore collectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Als ik kijk naar hoeveel cartridges ik heb, dan is dat in ieder geval geen doen voor die prijzen. Zelf maak ik Universal Video Game Cases voor de goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Xyphoid schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:05:
Vandaag deze opgehaald.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zonde! Erg jammer dat de twee spellen er ook niet bij zaten 8)7 Zo zakt je vertrouwen wel erg snel. Is de andere kant ook erg bekrast? Anders kan je hem gewoon draaien. Of andere kant draaien op de wii standaard :+ Ik heb de mijne plat bovenop de decoder gelegd. Niet praktisch voor klep van de de gamecube controllers, maar die gebruik ik toch nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 16-07-2015 12:05 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
RonaldDesigns schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Zonde! Erg jammer dat de twee spellen er ook niet bij zaten 8)7 Zo zakt je vertrouwen wel erg snel. Is de andere kant ook erg bekrast? Anders kan je hem gewoon draaien. Of andere kant draaien op de wii standaard :+ Ik heb de mijne plat bovenop de decoder gelegd. Niet praktisch voor klep van de de gamecube controllers, maar die gebruik ik toch nooit.
Ik zou de wii niet omdraaien als de onderkant krasvrij is.

Als je dit doet kan de wii je disks bekrassen aangezien de onderste helft veel zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
RonaldDesigns schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:03:
[...]
Ik had hem opgehaald. Ze hadden nog geen foto opgestuurd en toen ik er was had ik zo ver gereden, dat ik het niet wilde laten liggen.
Ik ga vanavond een ander setje bekijken. Als die wel goed is, dan gooi ik dit setje in de verkoop voor €25 of zo. Misschien dat iemand de doos en extra controller kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik snap zelf nooit hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun spullen zo te bekrassen. Echt zonde vind ik dat altijd :(...

Zelf ben ik altijd heel zuinig op mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
xelfer schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:18:
Ik snap zelf nooit hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun spullen zo te bekrassen. Echt zonde vind ik dat altijd :(...

Same here en in het geval van handhelds, hoesje eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid

Ik ook. Al mijn originele spullen van vroeger zijn nog in zeer goede staat. Was vroeger wat minder voorzichtig dan nu, maar ik deed altijd spellen terug in hun doosje als ik klaar was met spelen.
Toen ik vorige maand mijn 3DS XL binnen had, heb ik gelijk screenprotectors en een case gekocht.
Ik denk dat kinderen tegenwoordig zoveel hebben, dat spullen gewoon niet meer bijzonder zijn. Ik heb in totaal maar 9 of 10 originele spellen in bezit gehad vroeger (voor de SNES, N64 en Gameboy), dus moest wel zuinig zijn er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:48:
Ik denk dat kinderen tegenwoordig zoveel hebben, dat spullen gewoon niet meer bijzonder zijn.
Dit. En dan ook altijd in advertenties zetten dat kinderen er altijd 'voorzichtig mee om gaan'. Zoals sommige het een no go vinden om iets te kopen van iemand die huisdieren heeft of rookt, kijk ik altijd bij de overige advertenties of er geen kinder spul staat. Want je bent dan gegarandeerd bekraste uitgeleefde half werkende troep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44

M'n PS3 zit redelijk vol krassen, maar geloof me: het aantal keren dat ik hem heb schoongemaakt is echt tot een minimum beperkt. Overigens zijn dat gewoon krasjes die je altijd krijgt in die glossy rotzooi. Die Wii ziet er inderdaad uit alsof ie is schoongemaakt met schuurpapier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opvoeding, instelling. Hier in huis tref je iig geen krassen aan op wat dan ook.
Net zo goed als dat ik niet begrijp dat sommige ouders hun kinderen met hun vette vingers aan de TV laten komen en het nog normaal vinden ook.

Zelfde geldt voor de muren overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Haha, eens met hierboven.

Ongelooflijk irritant als de items enorm beschadigd zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Jumpman op 17-07-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Jumpman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:27:
Haha, eens met hierboven.

Ongelooflijk irritant als de items enorm beschadigd zijn.
Inderdaad, vies kan ik nog wel meeleven (billendoekjes doen wonderen) maar beschadigd is zwaar irritant.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:14:
[...]

Opvoeding, instelling. Hier in huis tref je iig geen krassen aan op wat dan ook.
Net zo goed als dat ik niet begrijp dat sommige ouders hun kinderen met hun vette vingers aan de TV laten komen en het nog normaal vinden ook.

Zelfde geldt voor de muren overigens.
Hier wordt dat zeker niet toegestaan en zo nodig afgeleerd. Ik vind dat byzonder irritant. Maar alle apparatuur is nog in goede staat (afkloppend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook, dus ik ben dan ook niet van mening dat het puur is omdat kinderen ermee "spelen", het is hoe ze is aangeleerd (lees: niet afgeleerd) om met dergelijke waardevolle spullen om te gaan. M'n oudste (bijna 5) heeft een eigen DS en mag zelf de tablet van de Wii U pakken/gebruiken, maar no way dat ze daar onzorgvuldig mee omgaat.

Áls ze het zou zijn zou het ook direct klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Je kan kinderen ook best de waarde van spullen leren en dan zullen de meeste kinderen er ook zuiniger mee om gaan. Zelf was ik als kind zijnde ook zuinig op mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Met de Wii wordt al Mariokart gespeeld, dat vindt ie geweldig :+ Niet dat het goed gaat, maar hij vindt het altijd leuk, wie weet een tweede (retro)gamer in wording."Ik wil met het stuur rijden", dan weet je al weer hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
RonaldDesigns schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:35:
Met de Wii wordt al Mariokart gespeeld, dat vindt ie geweldig :+ Niet dat het goed gaat, maar hij vindt het altijd leuk, wie weet een tweede (retro)gamer in wording."Ik wil met het stuur rijden", dan weet je al weer hoe laat het is.
Ik heb gister een Wii 25th Anniversary in betere toestand opgehaald. Ik heb nu eentje over (degene die als snijplank is gebruikt) in een doos zonder inlay. Als iemand interesse heeft, dan kan je me een DM sturen. Moet hem alleen nog testen. Ga dat vanavond of zondag wel doen.

Voorlopig ga ik hem dan voor mijn dochter gebruiken, want die wil graag rijden (doet achterin de auto papa na, als ie rijdt. Al is dat een slecht voorbeeld, want papa rijdt met 1 hand aan het stuur :P). Dus even kijken of ik Mariokart en een stuurtje ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Even een vraagje, want online kom ik er slecht uit....

Ik ben (nog steeds) bezig met het plannen van een gamekamer. Echter hoe kan ik alles nu het beste aansluiten? voor een zo hoog mogelijke kwaliteit?

Alles wordt eerst aangesloten op een receiver (moet nog aangeschaft) die alles doorgeeft aan een beamer. De NES moet eigenlijk op zowel de receiver als de CRT worden aangesloten (ivm duckhunt). Later komt er eventueel nog een HD tv te staan, maar eerst zeker niet.

het gaat om de volgende consoles:
  • NES (Composite lijkt me het best?)
  • SNES (Composte?)
  • N64 (s-video? composite?)
  • GC: Component?
  • PS1: ?
  • PS2: ?
De rest doe ik via HDMI.

Wat geeft nu de beste kwaliteit? (zonder Xrgb framemeister ofzo, gewoon met de "standaard" kabels die er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De zwakste schakel is je beamer en daarna de conversieslag die je versterker maakt. Weet dus niet of je RGB oplossingen noemenswaardig veel beter zullen ogen in dit geval.

NES - composiet
SNES - RGB (standaard aanwezig, kabel nodig)
N64 - RGB (gemodde Franse of NTSC console nodig + kabel)
Gamecube - RGB (standaard, kabel nodig)
PS1 - RGB (standaard, kabel nodig)
PS2 - component
PS3 - HDMI
Saturn - S-Video
Dreamcast - VGA (kabel nodig, niet ieder spel werkt dan nog)
MegaDrive - RGB (kabel nodig, mod voor 60 Hz)
Xbox - Component (kabel nodig)

[ Voor 53% gewijzigd door Exorcist op 17-07-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Exorcist schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:31:
De zwakste schakel is je beamer en daarna de conversieslag die je versterker maakt. Weet dus niet of je RGB oplossingen noemenswaardig veel beter zullen ogen in dit geval.

NES - composiet
PS2 - component
PS3 - HDMI
Saturn - S-Video
Thanks. De n64 sla ik over (ga niet modden, gebruik veel van mijn eigen oude consoles nog) maar voor de rest ga ik even sneupen. Beamer zal kwa kwaliteit vast de zwakste schakel zijn, maar dan nog heb ik het liefst alvast alles goed aangesloten :)

En de receiver kan je instellen of die uberhaupt iets aan conversie doet, of enkel als doorgeefluik van het signaal werkt.

EDIT: zie net dat RGB altijd Scart is. En receivers met HDMI hebben eigenlijk nooit een Scart-aansluiting :+ Dus ik zal met Component en composite moeten prutsen :'( .
maar toch bedankt voor de info :+

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 17-07-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

Exorcist schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:31:

NES - composiet
PS2 - component
PS3 - HDMI
Saturn - S-Video
Voor de n64 is tegenwoordig niet perse meer een franse of ntsc console meer nodig.
Zie http://etim.net.au/n64rgb/ .

De installatie is op zich niet heel erg lastig voor iemand die al eens NESRGB heeft ingebouwd :D
Waah schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Thanks. De n64 sla ik over (ga niet modden, gebruik veel van mijn eigen oude consoles nog) maar voor de rest ga ik even sneupen. Beamer zal kwa kwaliteit vast de zwakste schakel zijn, maar dan nog heb ik het liefst alvast alles goed aangesloten :)

En de receiver kan je instellen of die uberhaupt iets aan conversie doet, of enkel als doorgeefluik van het signaal werkt.

EDIT: zie net dat RGB altijd Scart is. En receivers met HDMI hebben eigenlijk nooit een Scart-aansluiting :+ Dus ik zal met Component en composite moeten prutsen :'( .
maar toch bedankt voor de info :+
Veel beamers hebben de mogelijkheid om RGB via component to doen hiervoor heb je wel een verloop kabel nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Blaasvis op 17-07-2015 15:25 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Net wezen kijken bij een kofferbakverkoop in Apeldoorn, maar nu weet ik gelijk weer waarom ik nooit meer naar rommelmarkten en beurzen ga. Mager aanbod, alles is veel duurder dan marktplaats en er staan ook een paar handelaren, die gewoon prijzen hanteren van 2-3 keer de marktplaats prijs. Die handelaren zullen ongetwijfeld voor opening ook alle andere stands leegroven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:01:
Net wezen kijken bij een kofferbakverkoop in Apeldoorn, maar nu weet ik gelijk weer waarom ik nooit meer naar rommelmarkten en beurzen ga. Mager aanbod, alles is veel duurder dan marktplaats en er staan ook een paar handelaren, die gewoon prijzen hanteren van 2-3 keer de marktplaats prijs. Die handelaren zullen ongetwijfeld voor opening ook alle andere stands leegroven.
Yup - ik doe me de stress niet meer aan om speciaal voor de hobby zo vroeg mogelijk naar een markt te gaan. De kans dat je iets vindt, is tegenwoordig erg gering.

De beste deals vind ik nog steeds op Marktplaats of in de lokale retro gameshop. Als je vaste klant bent, is vaak nog wat mogelijk. _/-\o_

Heel soms vind ik iets in de online shops wanneer men clueless is wat betreft echt zeldzame titels. Maarja - vaak bestel ik dan toch nog wat andere spellen mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Waah schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Je zou nog kunnen kijken voor S-Video. Volgens mij kan de N64 dat ook. Is ook weer net iets beter dan composite. :)
Voor de n64 is tegenwoordig niet perse meer een franse of ntsc console meer nodig.
Zie http://etim.net.au/n64rgb/ .

De installatie is op zich niet heel erg lastig voor iemand die al eens NESRGB heeft ingebouwd :D
Er is wel een model N64 dat net een andere video DAC gebruikt en daar zijn de pinnetjes weer wat kleiner. Nog steeds een eitje voor een ervaren persoon. Maar een allerdaagse klus is het zeker niet (de makkelijkere modellen ook niet).

[ Voor 32% gewijzigd door danielkraak op 18-07-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook weer een leuke deal gehad ^^
dantes inferno, god of war, en mgs portable ops voor de psp
en nog devil may cry 1 & 2 en turok evolution voor de ps2 kunnen krijgen ^^

ik heb even een vraagje. ik ben nog opzoek naar 2 orginele gamecube controllers. heeft iemand er nog 2 over voor een zacht prijsje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Je kan originele GC controllers nieuw kopen in de Super Smash Bros uitvoering.

http://s1.pacn.ws/640/l0/...ition-378401.2.jpg?nnjytl

Voor weinig geld heb ik ze zelf uit Japan gehaald. Daar hebben ze ook een witte variant van deze controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Inderdaad - en die nieuwe controllers zijn goedkoper dan de CiB "retro" varianten. En de nieuwe doos ziet er nog leuker uit ook... :p

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 18-07-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb rond gekeken al even op het internet maar bij webshops betaal je al snel €25 per controller (gebruikt + daarbij voor de zelfdeprijs kan je ook een cube kopen met controller en kabels ed). dat vind ik zelf een beetje te duur er voor en het hoeft voor mij niet perse nieuw te zijn. gewoon gebruikte zijn ook goed.

Ik heb zelf momenteel al 1 orginele controller en 2 immitatie maar die werken toch niet helemaal lekker is mijn gevoel met bepaalde spellen (metname qua reactie ed) daarom dat ik er nog 2 orginele bij wil hebben :) plus daarbij is dat ik ze volgende week wil hebben, dan is uit china bestellen wat te langzaam.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 11:22 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.