Dacht dat ik die ook voor mijn snes had, maar zal de n64 en gc zijn geweest. Moet nog steeds wat doen met de zolder zodat we daar de ruimte hebben.
Dit is een fijne RGB kabel: https://www.retrogamingca...cord-for-sale?search=snes
@Arunia: stuur gerust een dm als je een dealtje wilt maken
Thanks. Ga ik zeker doen tzt.zzattack schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:40:
Ben even wat opzoek naar oude NES/SNES games/consoles, maar wat is die markt verschrikkelijk duur zeg. Allemaal overgenomen door handelaars die alles opkopen
De enige manier om nog voor een fatsoenlijke prijs aan iets te komen zijn rommelmarkten en kringloopwinkels zeker?

De enige manier om nog voor een fatsoenlijke prijs aan iets te komen zijn rommelmarkten en kringloopwinkels zeker?
Rommelmarkten worden helaas ook overlopen door handelaren. Af en toe kan je nog weleens geluk hebben op Marktplaats, maar het blijft lastig.
Vervelend. Wil over een tijdje een retrokamer maken en wil dan toch wel wat leuke spelletjes hebbenxelfer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:58:
Rommelmarkten worden helaas ook overlopen door handelaren. Af en toe kan je nog weleens geluk hebben op Marktplaats, maar het blijft lastig.
Misschien eerst maar eens richten op Sega dan. Of N64.
Blijft jammer dat die handelaren de markt zo verzieken met hun absurd hoge prijzen.
Het zijn natuurlijk niet alleen de handelaren, maar die spelen wel een grote rol denk ik. De algemene vraag van consumenten zelf is ook toegenomen. Genoeg mensen van 25-35 jaar, die de games uit hun jeugd terug willen
.
Zeker. Nostalgie speelt daar zeker een rol bij. Zelfs bij 3DS games kan het er hard aan toe gaan als bepaalde games ''out of print'' zijn. Vind de Nintendo hype zelf wat overdreven. Genoeg fans die daar extreem anders over denken.
Maar goed, ieder z'n eigen ding. Handelaren zullen altijd absurde prijzen vragen, bij alle Mario, Zelda en Pokemon titels. Hoppa lekker veel vragen. Zag 2 weken terug nog zelfs bij mijn lokale game store, pokemon R/S/E (lagen nog wel meer titels) cartridges only voor €40 en boxed meer dan €60.
Maar goed, ieder z'n eigen ding. Handelaren zullen altijd absurde prijzen vragen, bij alle Mario, Zelda en Pokemon titels. Hoppa lekker veel vragen. Zag 2 weken terug nog zelfs bij mijn lokale game store, pokemon R/S/E (lagen nog wel meer titels) cartridges only voor €40 en boxed meer dan €60.
Aan de andere kant, dat is "the game" nu. Als je een spel echt wilt, dan krijg je achteraf toch spijt dat je het niet gekocht hebt.
Heb een paar jaar geleden een NES + Mario en Kirby gekocht bij iemand. Kirby boxed + manual voor € 15,-! Volgens mij het hele pakket voor iets van 55-60 EUR. Dat zijn - imho - nette prijzen! Tegenwoordig vragen ze voor Kirby alleen al 60 euro...
Heb een paar jaar geleden een NES + Mario en Kirby gekocht bij iemand. Kirby boxed + manual voor € 15,-! Volgens mij het hele pakket voor iets van 55-60 EUR. Dat zijn - imho - nette prijzen! Tegenwoordig vragen ze voor Kirby alleen al 60 euro...
[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 16-08-2015 14:52 ]
Dat is niet slecht inderdaad, zulke deals zul je misschien nog wel tegenkomen als je heel goed kijkt.Maar dat gaat moeilijk worden.Als je het wil, moet je het nu kopen. Een beetje geduld hebben om eventuele deals te spotten, maar meer ook niet. Ik zie de prijzen in ieder geval niet zomaar dalen, sterker nog.. Ze blijven maar omhoog gaan.
Zie ook dat die VGA bullshit steeds meer op Marktplaats tegenkomen..
Die bedrijf die lekker veel geld vraagt om een game te beoordelen en hem in een vervolgens in een case (terug) stoppen. Opeens wordt die gesealde game absurd veel waard..
Leuk artikel daarover nog (heb ik die al eens gepost hier?) :
http://www.sealedvideogames.net/vga/
Die Sega Master system truc is echt gewoon puur evil.
Zie ook dat die VGA bullshit steeds meer op Marktplaats tegenkomen..
Die bedrijf die lekker veel geld vraagt om een game te beoordelen en hem in een vervolgens in een case (terug) stoppen. Opeens wordt die gesealde game absurd veel waard..
Leuk artikel daarover nog (heb ik die al eens gepost hier?) :
http://www.sealedvideogames.net/vga/
Die Sega Master system truc is echt gewoon puur evil.
[ Voor 16% gewijzigd door iPodKiller op 16-08-2015 15:13 ]
VGA is ook debiel in mijn ogen en de mensen die VGA games verzamelen doen het volgens mij meer om het geld en het verzamelen, dan omdat ze liefhebber zijn van video games......
Afgelopen week heb ik een tweetal Gotek Floppy USB drives mogen ontvangen.
Nou is dat niet zo bijzonder, maar het mooie van deze apparaatjes is dat je ze kan voorzien van special firmware zodat je ze kan gebruiken met m'n favoriete 16-bit homecomputers: De Atari ST en de Amiga 500. Aangezien dat beide drives van beide machines defect zijn en ik op dit moment vakantie heb, een ideaal moment om ze in te bouwen. Zeker omdat het rukweer is
Het mooie is dat je gewoon floppydisk images op een USB-stick kan zetten en ze vervolgens kan koppelen met een speciaal programma (tot aan 999 stuks). Helaas wordt de leesnelheid niet geoptimaliseerd, maar het is in ieder geval wel rustig
Op dit moment heb ik alleen mijn Atari 520ST+ voorzien van de Gotek, maar dit is het resultaat:
De Atari 520ST(+) heeft alleen een externe drive, dus dat scheelt weer de boel loshalen. 6 schroefjes verwijderen en hij zit er al in:

Vervolgens prepareren wij de USB-stick met het programmatje en voorzien we deze van enkele diskimages:

Na de reboot wordt de disk gelezen en zien we later het volgende:

Nu de Amiga 500 nog
Nou is dat niet zo bijzonder, maar het mooie van deze apparaatjes is dat je ze kan voorzien van special firmware zodat je ze kan gebruiken met m'n favoriete 16-bit homecomputers: De Atari ST en de Amiga 500. Aangezien dat beide drives van beide machines defect zijn en ik op dit moment vakantie heb, een ideaal moment om ze in te bouwen. Zeker omdat het rukweer is
Het mooie is dat je gewoon floppydisk images op een USB-stick kan zetten en ze vervolgens kan koppelen met een speciaal programma (tot aan 999 stuks). Helaas wordt de leesnelheid niet geoptimaliseerd, maar het is in ieder geval wel rustig
Op dit moment heb ik alleen mijn Atari 520ST+ voorzien van de Gotek, maar dit is het resultaat:
De Atari 520ST(+) heeft alleen een externe drive, dus dat scheelt weer de boel loshalen. 6 schroefjes verwijderen en hij zit er al in:

Vervolgens prepareren wij de USB-stick met het programmatje en voorzien we deze van enkele diskimages:

Na de reboot wordt de disk gelezen en zien we later het volgende:

Nu de Amiga 500 nog
Van de week heb ik een aantal overtollige losse consoles verkocht via Marktplaats en het valt mij ook op dat de meeste mensen die bieden handelaren zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld een SNES&NES set verkocht aan iemand die achteraf een grote retro shop heeft, bieden doen ze dan onder een andere naam. Maar de betaling doen ze dan op naam van het bedrijfDennahz schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:51:
Ben even wat opzoek naar oude NES/SNES games/consoles, maar wat is die markt verschrikkelijk duur zeg. Allemaal overgenomen door handelaars die alles opkopen![]()
Het is ook niet voor niets dat verzamelaars vaak geen goed woord over hebben voor handelaars
Ik weiger tegenwoordig om mijn spullen aan bedrijven te verkopen, reden is simpel omdat ik vaak door diezelfde handelaren goedkopere spullen niet kan kopen, dan komen ze vrolijk met een veel hoger bod en daar kan ik of wil ik niet tegenin gaan.G-Meister schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:26:
[...]
Van de week heb ik een aantal overtollige losse consoles verkocht via Marktplaats en het valt mij ook op dat de meeste mensen die bieden handelaren zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld een SNES&NES set verkocht aan iemand die achteraf een grote retro shop heeft, bieden doen ze dan onder een andere naam. Maar de betaling doen ze dan op naam van het bedrijf
Wow dat is chill met een usb stick. Helemaal geen floppies meer nodig?nwagenaar schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:48:
Afgelopen week heb ik een tweetal Gotek Floppy USB drives mogen ontvangen.
Het mooie is dat je gewoon floppydisk images op een USB-stick kan zetten en ze vervolgen
Op dit moment heb ik alleen mijn Atari 520ST+ voorzien van de Gotek, maar dit is het resultaat
Nu de Amiga 500 nog
Nope. Je diskettes kan je veilig opbergen en hoef je niet meer te gebruiken.Faabjan schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Wow dat is chill met een usb stick. Helemaal geen floppies meer nodig?
Ik had een tijdje terug nog een spare drive in gedaan, maar de helft van mijn diskettes waren onbruikbaar
Dus ja, dit is een ideale oplossing. En ik heb hem nu ook in de amiga zitten, maar ik ben nog bezig met het volpompen van mijn 2e USB-stick.
Ik vind dat de retrogamewinkels de markt een beetje verzieken... Ik vind wat ze voor een spel vragen vaak veel te veel. Woekerprijzen voor vernaggelde spellen die je op elke hoek van de straat kunt tegenkomen.. Echt idioot gewoon.
Vraag en aanbod. Zolang er mensen kopen, is het de prijs waard. Geef de schuld niet aan de verkopers, maar aan de kopers.4Br0k3n3rr0r schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:52:
Ik vind dat de retrogamewinkels de markt een beetje verzieken... Ik vind wat ze voor een spel vragen vaak veel te veel. Woekerprijzen voor vernaggelde spellen die je op elke hoek van de straat kunt tegenkomen.. Echt idioot gewoon.
Deze post zit vol met jaloezie.xelfer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:36:
VGA is ook debiel in mijn ogen en de mensen die VGA games verzamelen doen het volgens mij meer om het geld en het verzamelen, dan omdat ze liefhebber zijn van video games......
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-08-2015 08:07 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Nee hoor, ik stoorde me er alleen altijd mateloos aan toen ik Magic The Gathering speelde.
Ik verzamel games niet vanwege de waarde of als investering. In mijn ogen zijn games vooral om te gebruiken en van te genieten.
Een game netjes bewaren is voor mij logisch, maar iets in de folie laten zitten en voor de heb/investering bewaren heb ik nooit begrepen.
Ik ten dele wel, maar heb bewust laatst een Highway 2000 laten liggen voor de Saturn omdat ie nog in seal zat. Wil die game sowieso spelen, dus dan kan ik beter wachten op een goedkoper exemplaar dat unsealed is. Maak hem toch openxelfer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:03:
[...]
Nee hoor, ik stoorde me er alleen altijd mateloos aan toen ik Magic The Gathering speelde.
Ik verzamel games niet vanwege de waarde of als investering. In mijn ogen zijn games vooral om te gebruiken en van te genieten.
Een game netjes bewaren is voor mij logisch, maar iets in de folie laten zitten en voor de heb/investering bewaren heb ik nooit begrepen.
Ja doordat er een markt is voor gesealde games ben je nu wel een dief van je eigen portemonnee als je gesealde games open gaat maken om ze te spelen. Kan je beter de gesealde game voor 3-4 x de prijs verkopen en een non-sealed versie terugkopen.
Laat ik even advocaat van de duivel spelen:
Om mijn hobby betaalbaar te maken vraag ik ook de standaard prijzen, wat ik meestal doe is kijken wat een spel waard is op marktplaats en ga daar dan €2 onder zitten om snel te verkopen.
Voorbeeld: Meestal koop je een NES met ongeveer 6 - 10 spellen en dan voor rond de 70-80 euro. De nes verkoop ik los weer door met 1 spel (meestal mario 1) voor 35, dan haal ik de andere spellen er tussen weg die ik al heb en verkoop ik los voor de prijs die er voor staat en meestal komt het er op het eind op neer dat €0 tot €10 heb betaald voor een stuk of 4 spellen.
Om mijn hobby betaalbaar te maken vraag ik ook de standaard prijzen, wat ik meestal doe is kijken wat een spel waard is op marktplaats en ga daar dan €2 onder zitten om snel te verkopen.
Voorbeeld: Meestal koop je een NES met ongeveer 6 - 10 spellen en dan voor rond de 70-80 euro. De nes verkoop ik los weer door met 1 spel (meestal mario 1) voor 35, dan haal ik de andere spellen er tussen weg die ik al heb en verkoop ik los voor de prijs die er voor staat en meestal komt het er op het eind op neer dat €0 tot €10 heb betaald voor een stuk of 4 spellen.
Hoe zit het tegenwoordig met de prijzen van bijv. cart-only NES spellen op de retro-beurzen?
Ben twee jaar geleden nog eens in Deurne geweest, daar kon ik destijds goed slagen (cart-only Excitebike, DuckTales, Dr Mario voor 7,50-10/stuk).
En wat populairdere spellen als Probotector (1) en Mega Man 3 voor 35/stuk.
Ben twee jaar geleden nog eens in Deurne geweest, daar kon ik destijds goed slagen (cart-only Excitebike, DuckTales, Dr Mario voor 7,50-10/stuk).
En wat populairdere spellen als Probotector (1) en Mega Man 3 voor 35/stuk.
Komt wel overeen met wat je tegenwoordig betaald, behalve mega man 3, de prijzen van de mega mans zijn wel echt hoog op het moment.
Probotector CIB verkocht voor €80 laatst volgens mij.
Probotector CIB verkocht voor €80 laatst volgens mij.
Dit deed ik ook vaak met Gameboy setjes. Tegenwoordig minder, omdat ik met de laatste 115 bezig ben. Als het niet hoeft, verkoop ik zelf niets meer door. Ik krijg steevast bieders die 2 Euro per spel nog te duur vinden...wildcardxl schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:56:
Laat ik even advocaat van de duivel spelen:

Ja - helaas wel.xelfer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:13:
Gameboy is wel een handheld waar relatief weinig vraag naar is, of zie ik dat verkeerd?
Het is een erg toegankelijk systeem en redelijk betaalbaar. Veel Nintendo verzamelaars nemen Gameboy spellen en passant in hun collectie op. Neemt namelijk weinig plaats in, en er zitten veel goede titels in de library.
En zolang het niet om Pokémon, Mario of Zelda gaat zijn de spellen erg goedkoop.Flozem schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:03:
[...]
Ja - helaas wel.
Het is een erg toegankelijk systeem en redelijk betaalbaar. Veel Nintendo verzamelaars nemen Gameboy spellen en passant in hun collectie op. Neemt namelijk weinig plaats in, en er zitten veel goede titels in de library.
Dat denken de meeste Marktplaats / Marktstal handelaren gelukkig ook.
Castlevania Legends, Avenging Spirit, Spud, Trip World, Amazing Tater, Megaman 4 & 5, Hammerin' Harry en Starhawk kosten aardig wat voor alleen het kaartje. Flink meer als je het doosje erbij wil.
Castlevania Legends, Avenging Spirit, Spud, Trip World, Amazing Tater, Megaman 4 & 5, Hammerin' Harry en Starhawk kosten aardig wat voor alleen het kaartje. Flink meer als je het doosje erbij wil.
Voor losse cardridges heb je gelijk.xelfer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:13:
Gameboy is wel een handheld waar relatief weinig vraag naar is, of zie ik dat verkeerd?
Gameboy color zit in hetzelfde schuitje op een handjevol games na.
Compleet in doos is er juist heel veel vraag naar maar dan vooral voor de verzameling.
Denk dat dit te maken heeft met de games die niet heel spectaculair zijn in vergelijking met de snes en n64 games om maar een voorbeeld te noemen.
Qua gameplay is de gameboy niet echt de console die er vaak bij wordt gepakt om gespeeld te worden, dan zijn de home consoles toch een stuk populairder en terecht. GBA games zijn ook vrij populair omdat het in de buurt komt met de snes grapics zelfs op het grote scherm.De Gameboy color en gameboy classic zijn gewoon veel slechter, slechter dan de NES.
De enige reden dat er sommige cardridges zijn die voor vrij hoge prijzen weggaan zoals in onderstaande post van flozem is of dat ze vrij zeldzaam zijn dat het een gewilde serie is, qua gameplay is de gameboy classic het laagste van het laagst. Zeker niet slecht maar in vergelijking met de rest pak je toch gauw iets anders.
Castlevania legends bijvoorbeeld niet echt een game die je er gauw bij zult pakken als je overige titels voor de nes of snes hebt meer een verzamel object wel een van de betere gameboy games.
Vrij logisch uiteraard omdat de eerste handheld is maar daardoor is de gameplay ook veel minder en veel spellen zijn niet echt speelbaar.
Slechts een klein % van de gameboy classic games zijn speelbaar in mijn ogen. Zitten zeker wel handjevol aan speelbare goede titels op begrijp me niet verkeerd maar in vergelijking met de console versies is het verschil wel erg groot.
Gameplay <> Graphicsgast7 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:25:
Qua gameplay is de gameboy niet echt de console die er vaak bij wordt gepakt om gespeeld te worden, dan zijn de home consoles toch een stuk populairder en terecht. GBA games zijn ook vrij populair omdat het in de buurt komt met de snes grapics zelfs op het grote scherm.De Gameboy color en gameboy classic zijn gewoon veel slechter, slechter dan de NES.
Laten we een mening niet verwarren met feiten.
Ja, de spellen zijn korter en niet altijd dezelfde versie als de NES counterpart. Maar er is geen collectie zo gevarieerd, met zo weinig shovelware en relatief weinig sport titels als de Gameboy.
Niks mis met de gameplay van Super Mario Land 2, Warioland 1 en 2, Adams Family (beter dan NES), Micro Machines, Choplifter 2, Burai Fighter, Tetris, Metroid 2, Nemesis 1 & 2, Xenon, Mole Mania, Hammerin' Harry, Avenging Spirit, Trip World.... to name a few.
Ik kan hier met gemak nog 50 tot 100 titels neerzetten overigens. Allemaal goed speelbaar, misschien niet allemaal even toegankelijk. Maar dat is retro gaming in a nutshell.
Eens met de stelling dat veel SNES en GBA games beter zijn, maar dat is dan ook next gen. Persoonlijk vind ik het daarna snel bergaf gaan. N64 is tegenwoordig niet meer om aan te zien. Een pionier in 3D gaming, maar slecht gerijpt.
Vanaf intrede van cd games is het voor mij vooral heel veel been-there-done-that. Vooral veel grafische pracht, vaak ten koste van gameplay. Enorm veel shovelware helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 17-08-2015 22:03 ]
Ik heb weinig op met de portable consoles, hoe zeer ik vroeger mijn GameBoy ook echt waardeerde. Heb bijv. geen eens een Lynx, GameGear of NeoGeo Pocket. Een GG wil ik dan nog wel, maar heeft totaal geen prioriteit.
Overigens, zit te kijken of er nog ergens een leuke beurs is. 6 sept. is het in Deurne, maar die vond ik in 2013 tegenvallen. Is er iets (binnenkort) wat beter uit de verf komt? Of ergens in het land een retro gameshop die je moét bezoeken? Wil er met een maat een dag op uit namelijk.
Overigens, zit te kijken of er nog ergens een leuke beurs is. 6 sept. is het in Deurne, maar die vond ik in 2013 tegenvallen. Is er iets (binnenkort) wat beter uit de verf komt? Of ergens in het land een retro gameshop die je moét bezoeken? Wil er met een maat een dag op uit namelijk.
Half jaartje terug een GB color gekocht met een stuk of wat spellen. Waarom? Simpelweg voor op vakantie, lekker Tetris aan het zwembad. Speel ik anders nooit, en dan heb ik er tijd voor (en de rust om van de frustratie bij te komen
)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik snap dat gameplay en grapics niet hetzelfde zijn echter bedoelde ik beide met mijn post omdat dit gewoon zo is gameboy games zijn over het algemeen veel eenvoudiger niet perse in moeilijkheid.Flozem schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:54:
[...]
Gameplay <> Graphics
Laten we een mening niet verwarren met feiten.
Ja, de spellen zijn korter en niet altijd dezelfde versie als de NES counterpart. Maar er is geen collectie zo gevarieerd, met zo weinig shovelware en relatief weinig sport titels als de Gameboy.
Niks mis met de gameplay van Super Mario Land 2, Warioland 1 en 2, Adams Family (beter dan NES), Micro Machines, Choplifter 2, Burai Fighter, Tetris, Metroid 2, Nemesis 1 & 2, Xenon, Mole Mania, Hammerin' Harry, Avenging Spirit, Trip World.... to name a few.
Ik kan hier met gemak nog 50 titels neerzetten overigens. Allemaal goed speelbaar, misschien niet allemaal even toegankelijk. Maar dat is retro gaming in a nutshell.![]()
Eens met de stelling dat veel SNES en GBA games beter zijn, maar dat is dan ook next gen. Persoonlijk vind ik het daarna snel bergaf gaan. N64 is tegenwoordig niet meer om aan te zien. Een pionier in 3D gaming, maar slecht gerijpt.
Vanaf intrede van cd games is het voor mij vooral heel veel been-there-done-that. Vooral veel grafische pracht, vaak ten koste van gameplay. Enorm veel shovelware helaas.
Dat games korter zijn is ook gameplay trouwens vaak ontbreken er dan ook dingen aangezien je minder kan opslaan op een gameboy cardridge.
Uiteraard zijn er een heel aantal games gewoon speelbaar ik verzamel ook gameboy een hele hoop titels zelfs naast de first party titels. Van series als megaman en castlervania ook gewoon andere games dan op de NES en uiteraard de mario games etc.
Dat N64 slechter is dan gba en snes komt omdat het niet meer de gewilde 2d grapics zijn en inderdaad een van de eerste 3d consoles. echter toch een handjevol games die nog steeds goed speelbaar zijn mario kart 64, super smash 64, zelda oot, majora's mask en starfox 64 een van de weinige games die goed is gerijpt van de N64.
Verder ik snap dat snes en gba next gen zijn maar de gameboy classic is het laagste qua grapics qua nintendo (beter dan atari), men pakt dan liever de NES wat er toch al een stuk beter uit ziet, toch verzamelen er veel meer mensen vanaf de snes omdat de grapics er tot de dag van vandaag toch wel degelijk uitzien. Dat NES zoveel waarde heeft is meer voor de verzamelaars qua gameplay is het toch een stuk minder.
Een spel is verder ook minder leuk als het er simpel uitziet wat ook invloed heeft op de gameplay naast dat het vaak korter is en minder inhoud heeft dan het origineel
Gameboy zit gewoon in een stadia dat de grapics niet de juiste hoogte hebben om veel mensen deze games echt te laten spelen gameplay heeft minder invloed, de NES nog net wel Noem maar eens atari als voorbeeld niet echt veel mensen die dat verzamelen omdat het te simpel is, het is niet voor niks dat je atari zo goedkoop kan krijgen ondanks dat er zo weinig aanbod is.
Conclusie:
Het zijn vooral de grapics en presentatie van de gameboy classic games die de losse cardridges de das om doen.
Qua gameplay zit het vaak wel goed afgezien dat de games vaak korter zijn met minder inhoud dan een game van de home console.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 17-08-2015 22:34 ]
Heb je al een space shuttle ending gehad met tetrisThe Eagle schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:07:
Half jaartje terug een GB color gekocht met een stuk of wat spellen. Waarom? Simpelweg voor op vakantie, lekker Tetris aan het zwembad. Speel ik anders nooit, en dan heb ik er tijd voor (en de rust om van de frustratie bij te komen)

[ Voor 81% gewijzigd door Faabjan op 17-08-2015 22:29 ]
Een hoop meningen die je als feiten verkoopt. Maar eigenlijk speel je dus liever geen retro games? Want het ziet er allemaal minder uit?gast7 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:28:
[...]
Ik snap dat gameplay en grapics niet hetzelfde zijn echter bedoelde ik beide met mijn post omdat dit gewoon zo is gameboy games zijn over het algemeen veel eenvoudiger niet perse in moeilijkheid.
Dat games korter zijn is ook gameplay trouwens vaak ontbreken er dan ook dingen aangezien je minder kan opslaan op een gameboy cardridge.
...
Een spel is verder ook minder leuk als het er simpel uitziet wat ook invloed heeft op de gameplay naast dat het vaak korter is en minder inhoud heeft dan het origineel
Gameboy zit gewoon in een stadia dat de grapics niet de juiste hoogte hebben om veel mensen deze games echt te laten spelen gameplay heeft minder invloed, de NES nog net wel Noem maar eens atari als voorbeeld niet echt veel mensen die dat verzamelen omdat het te simpel is, het is niet voor niks dat je atari zo goedkoop kan krijgen ondanks dat er zo weinig aanbod is.
Conclusie:
Het zijn vooral de grapics en presentatie van de gameboy classic games die de losse cardridges de das om doen.
Qua gameplay zit het vaak wel goed afgezien dat de games vaak korter zijn met minder inhoud dan een game van de home console.
Ik vind veel NES games eerlijk gezegd minder goed uitzien dan veel Gameboy games. NES games bekijk je op een groter scherm en helaas op zijn best met composite aansluiting (en mono geluid).
Veel Gameboy games zien er mijns inziens beter uit. Logisch, want Gameboy heeft tot laat in de jaren negentig bestaan, en daardoor zijn de games enigszins met de stand der techniek meegegroeid. De mogelijkheden van de Gameboy werden hiermee wel uitgeput. Zeker de Gameboy color heeft games die de GBA kwaliteit grafisch al benaderen (Shantae, Wendy: Every witch way, Alone in the Dark, Megaman Xtreme).
Presentatie van de Gameboy games is niets mis mee. Geluid is even goed, en de artwork op de labels is even goed. Lengte van de spellen varieert net als bij de NES. Of wil je met droge ogen beweren dat Zelda op de NES langer duurt (en mooier is) dan op de Gameboy?
En dat alles on-the-go.
Graphics heeft echt heel weinig belang voor mij. Ik speel en verzamel retro voor de nostalgie. En voor de gameplay.
Ik kan net zo makkelijk Zelda op de NES spelen, als Terminator 2 op de Gameboy, als Dark Souls op de PS3. Het gaat mij om de gameplay. Graphics is meer bijzaak.
Ik kan net zo makkelijk Zelda op de NES spelen, als Terminator 2 op de Gameboy, als Dark Souls op de PS3. Het gaat mij om de gameplay. Graphics is meer bijzaak.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Speel inderdaad liever console games dan handheld games.Flozem schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:25:
[...]
Een hoop meningen die je als feiten verkoopt. Maar eigenlijk speel je dus liever geen retro games? Want het ziet er allemaal minder uit?![]()
En dat alles on-the-go.
Ben wel een fan van de gba games omdat deze grafisch in de buurt komen met de snes.
Begrijp me niet verkeerd speel graag retrogames.
Maar de snes gba sega megadrive 2d tijdperk vind ik vele malen leuker dan de NES gameboy classic tijdperk en wat mij betreft was dat de beste tijd voor video games tot op het heden.
Ik heb zelf ook meer met het 16-bit tijdperk dan het 8-bit tijdperk, maar dat komt ook vooral omdat ik opgegroeid ben met een SNES en ik nog niet geboren/te jong was tijdens de glorie dagen van de NES.
Mijn SNES heb ik gekregen voor mijn 6e verjaardag (in 1993) en dat was de enige console die ik had tot de Playstation 2 uit kwam. Als handheld had ik de Supervision en enkele jaren later een Gameboy Colour.
Consoles als de NES, MegaDrive, Playstation 1 en N64 heb ik vooral veel gespeeld bij familie en vriendjes in de buurt.
Mijn SNES heb ik gekregen voor mijn 6e verjaardag (in 1993) en dat was de enige console die ik had tot de Playstation 2 uit kwam. Als handheld had ik de Supervision en enkele jaren later een Gameboy Colour.
Consoles als de NES, MegaDrive, Playstation 1 en N64 heb ik vooral veel gespeeld bij familie en vriendjes in de buurt.
[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 18-08-2015 07:41 ]
Ik denk dat we wel veilig kunnen concluderen dat mensen die retro-games spelen überhaupt weinig om graphics gegeven anders waren we allemaal wel aan het posten in ps4/xbox one topic.
Gisteren Donkey Kong Jungle beats en Donkey konga binnen gekregen
Leuke display items
Gisteren Donkey Kong Jungle beats en Donkey konga binnen gekregen
De retro gaming beurs in Deurne heeft sinds een half jaar een mooie, nieuwe locatie. Echt wel de moeite waard!Exorcist schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:55:
Ik heb weinig op met de portable consoles, hoe zeer ik vroeger mijn GameBoy ook echt waardeerde. Heb bijv. geen eens een Lynx, GameGear of NeoGeo Pocket. Een GG wil ik dan nog wel, maar heeft totaal geen prioriteit.
Ik ga ook weer 6 september. Ik ben vorig jaar voor het eerst gegaan en toen vond ik het ook zo-zo, mede door de smalle paden en verschrikkelijke locatie.
Dat is dus sinds maart van dit jaar flink verbeterd!
Ah, das dan wel een optie. Zal 's kijken, thxjpg97 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
De retro gaming beurs in Deurne heeft sinds een half jaar een mooie, nieuwe locatie. Echt wel de moeite waard!
Ik ga ook weer 6 september. Ik ben vorig jaar voor het eerst gegaan en toen vond ik het ook zo-zo, mede door de smalle paden en verschrikkelijke locatie.
Dat is dus sinds maart van dit jaar flink verbeterd!
Hmm ik vind het allemaal wel wat hebben. De retro games hebben zo hun charme, maar hetzelfde geldt voor current genwildcardxl schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:13:
Ik denk dat we wel veilig kunnen concluderen dat mensen die retro-games spelen überhaupt weinig om graphics gegeven anders waren we allemaal wel aan het posten in ps4/xbox one topic.
Gisteren Donkey Kong Jungle beats en Donkey konga binnen gekregenLeuke display items
Ik heb ook de gehele current-gen line up, maar graphics boeien me nauwelijks. Gameplay eerst, dan beeld (en ook zeker) geluid. Met name het laatste is soms een ondergeschoven kindje.wildcardxl schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:13:
Gisteren Donkey Kong Jungle beats en Donkey konga binnen gekregenLeuke display items
Grapics boeien mij ook nauwelijks echter als ik dan kijk naar de games voor de atari 2600.Exorcist schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Ik heb ook de gehele current-gen line up, maar graphics boeien me nauwelijks. Gameplay eerst, dan beeld (en ook zeker) geluid. Met name het laatste is soms een ondergeschoven kindje.
Atari heeft mij nooit echt geinterseerd een van de consoles waar ik niet voor verzamel aangezien ik de games niet echt interessant vind.
True, daarom speel ik ook vrij veel indie games momenteel. Absolute Drift (doet beetje denken aan Micro Machines), Avoid Sensory Overload, Pier Solar and the Great Architects (op PC, helaas heb ik de MD versie nog niet), etc. Erg vermakelijk allemaalExorcist schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Ik heb ook de gehele current-gen line up, maar graphics boeien me nauwelijks. Gameplay eerst, dan beeld (en ook zeker) geluid. Met name het laatste is soms een ondergeschoven kindje.
Dat is bij mij precies andersom. Ik vind alle cartridge based Nintendo consoles van NES tot en met GBA, SNES, N64 en NDS (zelfs 3DS) super om te verzamelen en spelen. Maar mijn hart ligt toch bij de handheld consoles. Ik heb meer gelegenheid om handheld te spelen, en ben met Gameboy opgegroeid.gast7 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:34:
[...]
Speel inderdaad liever console games dan handheld games.
Ben wel een fan van de gba games omdat deze grafisch in de buurt komen met de snes.
Begrijp me niet verkeerd speel graag retrogames.
Maar de snes gba sega megadrive 2d tijdperk vind ik vele malen leuker dan de NES gameboy classic tijdperk en wat mij betreft was dat de beste tijd voor video games tot op het heden.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik sneller een GBA game speel dan Gameboy, maar dat heeft niets te maken met slechter of onaantrekkelijker zijn van Gameboy spellen. Sterker nog: ik vind veel Gameboy spellen (zeker voor zo'n oud beestje) best mooi uitzien, goed geluid en sterke gameplay hebben. Ik moet er alleen de tijd voor nemen, immers kun je veel van de Gameboy spellen niet saven, en passwords noteren is toch een gedoe.
En sowieso is de current gen niet veel bijzonders. Nog amper goede games na 2 jaar? En ze moeten het van graphics hebben en daar lopen ze nu al mee achter de feiten aan. Mijn pc van 6 jaar oud met een nieuwe gpu R9 270x heeft al betere graphics en FPS.
Op de Snes kan ik het beste spelen. Stuk mooier dan de Nes en ik vind het fijner spelen dan een PS1 of N64 game ivm de 3D en pixels. Daar zijn er een aantal wel goed van opgedroogd, zoals Mario 64 en de Zelda's. Maar een Golden Eye ofzo ziet er echt niet uit.
Op de Snes kan ik het beste spelen. Stuk mooier dan de Nes en ik vind het fijner spelen dan een PS1 of N64 game ivm de 3D en pixels. Daar zijn er een aantal wel goed van opgedroogd, zoals Mario 64 en de Zelda's. Maar een Golden Eye ofzo ziet er echt niet uit.
Als in: met een grote boog de plomp in?Faabjan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:28:
[...]
Heb je al een space shuttle ending gehad met tetris
Dat (nog) niet nee. Maar zo goed ben ik gelukkig ook niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mag dan wel zo zijn, maar heb deze wel helemaal kapot gespeeld vroeger. Single en multiplayer.Faabjan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:07:
Maar een Golden Eye ofzo ziet er echt niet uit.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hmm ik vermaak me toch prima met de PS4, Xbox One en Wii U hoor. Heb bij elkaar al wel zo'n 50-55 titels (fysiek) en ik vermaak me er goed mee. Maar wellicht is dat vloeken in de kerk hier ^^.Faabjan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:07:
En sowieso is de current gen niet veel bijzonders. Nog amper goede games na 2 jaar? En ze moeten het van graphics hebben en daar lopen ze nu al mee achter de feiten aan. Mijn pc van 6 jaar oud met een nieuwe gpu R9 270x heeft al betere graphics en FPS.
Spoiler?The Eagle schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:16:
[...]
Als in: met een grote boog de plomp in?
Dat (nog) niet nee. Maar zo goed ben ik gelukkig ook niet

Als je hoge scores haalt of veel lines krijg je dit bijv.(er zijn er meerdere). Dus beetje je best doen
https://www.youtube.com/watch?v=a-NgyryrB2U
Ja zeker weten, is natuurlijk 1 van de beste spellen op de N64. Ik heb alleen moeite met de graphics op PS1 en N64, terwijl ik dat niet heb bij de Snes games door de 2D. Geen pixels en heel veel goed getekend waardoor het veel meer dan 2D lijkt.Xyphoid schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:16:
[...]
Mag dan wel zo zijn, maar heb deze wel helemaal kapot gespeeld vroeger. Single en multiplayer.
Neehoor, is niet vloeken in de kerkxelfer schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:16:
[...]
Hmm ik vermaak me toch prima met de PS4, Xbox One en Wii U hoor. Heb bij elkaar al wel zo'n 50-55 titels (fysiek) en ik vermaak me er goed mee. Maar wellicht is dat vloeken in de kerk hier ^^.
Maarja ik kan wel blijven kopen, ik heb nog zoooooveel spellen te spelen op de Nes, Snes, 64, Dreamcast en meer.
Vraagje, ben wat met emulators aan het knoeien en daar is me wat bij opgevallen. Hoe is het mogelijk dat sommige originele gameboy games in kleur worden afgespeeld met een extra rand eromheen? Zoals bijvoorbeeld een Pokemon red, of Donkey Kong.
Zijn deze games ontwikkeld in kleur, maar kon de originele gameboy helaas alleen maar groen/zwart weergeven? Anders waar komt die kleur info vandaan, wordt die door de emulator of GBC/GBA zelf erbij verzonnen?
Hier bijv. op een SP de GB versie van Donkey Kong
Helemaal ingekleurd. Lijkt me toch stug dat die kleuren zo gegokt zijn door de GBA. Iemand die hier meer van weet?
Zijn deze games ontwikkeld in kleur, maar kon de originele gameboy helaas alleen maar groen/zwart weergeven? Anders waar komt die kleur info vandaan, wordt die door de emulator of GBC/GBA zelf erbij verzonnen?
Helemaal ingekleurd. Lijkt me toch stug dat die kleuren zo gegokt zijn door de GBA. Iemand die hier meer van weet?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Volgens mij heb je op de gameboy color ook al kleur.MenN schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:00:
Vraagje, ben wat met emulators aan het knoeien en daar is me wat bij opgevallen. Hoe is het mogelijk dat sommige originele gameboy games in kleur worden afgespeeld met een extra rand eromheen? Zo is bijvoorbeeld een Pokemon red, of Donkey Kong.
Verder denk ik inderdaad dat de kleuren erbij gegokt zijn aangezien op de nieuwere consoles en de super gameboy player de games wel in kleur worden afgespeeld en op de originele gameboy classic niet.
Vooral omdat er eerst geen andere optie was om gameboy classic games te spelen dan op de classic zelf in zwart wit.
Volgens mij zijn toevallig pokemon red en donkey kong gb player games dus vandaar de extra rand
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik wilde laatste Pokemon Blue spelen. Zag ik dat er nog een oude save game op stond van 15 jaar terug ofzo. Vond het zo zonde om een nieuwe game te starten, ben ik maar wat anders gaan doen lol. Herkenbaar?
ja, heel erg. Wilde op de GB een nieuwe game beginnen met Pokemon Yellow, kwam mijn vriendin heel angstig naar mij toe dat ik het maar niet in mijn hoofd haalde om haar save game van 15 jaar terug te wissen! Toen maar de cartridge eruitgehaald en wat anders gaan doen

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Ik had een aantal jaar geleden ook maar Pokemon Blue gespeeld op een emulator omdat ik niet aan mijn oude save game wilde zitten
.
Als de save batterij leeg is en dat zal gebeuren ook al gebruik je de game niet zal je save file gewoon verloren gaan.MenN schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:15:
ja, heel erg. Wilde op de GB een nieuwe game beginnen met Pokemon Yellow, kwam mijn vriendin heel angstig naar mij toe dat ik het maar niet in mijn hoofd haalde om haar save game van 15 jaar terug te wissen! Toen maar de cartridge eruitgehaald en wat anders gaan doen
Enige manier om je save file te behouden is om deze op een andere cardridge usb te zetten op je pc, zijn manieren voor tegenwoordig, uiteraard moet dit dan gebeurt zijn voordat de batterij leeg is.
Haha ben dus niet de enige die zo gek is
Het is zeker niet onmogelijk om je savegame te behouden terwijl je de batterij wisselt. Gewoon voordat je er aan begint een alternatieve manier aanbrengen om de chip op 3v te houden. Bij SNES games klem ik m'n labvoeding aan een ground vlak en soldeer ik snel een draadje naar het eerste punt waar de + van de batterij naartoe gaat. Kost nog geen minuut extra.
Ik heb zelf de savegames van Pokemon Blue e.d. gekopieerd naar een SD kaartje, zodat ik in ieder geval een backup heb.
Iemand wel eens een vergeelde snes of een andere computer geprobeerd weer terug naar zijn oude kleur te brengen? En hoe ging dat en lukte het?
Volgens mij is daar genoeg over en van te vinden in dit topicFaabjan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:37:
Iemand wel eens een vergeelde snes of een andere computer geprobeerd weer terug naar zijn oude kleur te brengen? En hoe ging dat en lukte het?
Verwijderd
2x gedaan. 1x met een speciaal middeltje (zal de naam vanmiddag voor je opzoeken als je dat wilt) en 1x gewoon uit elkaar gehaald en met een spuitbus gedaan. Het word altijd zwakker als het plastic vergeelt maar met zowel een middeltje als spuitbus word het wel weer iets steviger door de nieuwe laag. Kwa resultaat is het verschil nihiel en kan je gewoon voor de goedkoopste optie gaan.Faabjan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:37:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 16:19 ]
Resultaat nihil qua het verschil tussen die 2 middeltjes of nihil qua dat het nog steeds geel is en niet de moeite waard is?Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
2x gedaan. 1x met een speciaal middeltje (zal de naam vanmiddag voor je opzoeken als je dat wilt) en 1x gewoon uit elkaar gehaald en met een spuitbus gedaan. Het word altijd zwakker als het plastic vergeelt maar met zowel een middeltje als spuitbus word het wel weer iets steviger door de nieuwe laag. Kwa resultaat is het verschil nihiel en kan je gewoon voor de goedkoopste optie gaan.
Verwijderd
Tussen een middeltje en een spuitbus verfFaabjan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:43:
[...]
Resultaat nihil qua het verschil tussen die 2 middeltjes of nihil qua dat het nog steeds geel is en niet de moeite waard is?
Daar is trouwens een heel leuk artikel over geschreven (in het Engels):
http://www.vintagecomputi...classic-machines#more-189
http://www.vintagecomputi...classic-machines#more-189
Het is al bijna weer 3 jaar geleden (damn wat gaat de tijd snelFaabjan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:37:

G-Meister in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"
Of je maakt gebruik van Vanish Oxi Action Crystal White Gel. Ik heb op diverse fora goede resultaten gezien door alleen hier gebruik van te maken icm zonlicht en de bovenkant af te dichten met plastic.
En het mooie is dat je het ook kan hergebruiken.
En het mooie is dat je het ook kan hergebruiken.
Thanks allen, ik zal het morgen bekijken. Ik had er wel over gelezen op het web, maar ik wilde mede Tweakers vragen over hun ervaringen ookal zal het vast al eens besproken zijn:)
Toch leuk om te lezen dat men denkt, dat het 'exclusieve' gameboy color deel van Zelda DX niet op de gameboy classic beschikbaar is. Dit is wel het geval.. De dungeon is te betreden, maar de puzzels zijn (zonder voorkennis) niet goed te spelen, omdat de kleuren ontbreken.
Tegelijk jammer dat deze game geen exclusief super gameboy kleurenpalet heeft, maar wel (?!) een border voor je televisie.. wellicht een tekort aan geheugen (grijstinten palet, gameboy color enhanced palet, super gameboy is teveel?)
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Mijn NES en SNES zijn geel geworden door de jaren heen, maar met schoonmaken word het er niet beter op (tenzij iemand een goed idee heeft?). Daarom wil ik de behuizing vervangen van de NES en SNES, op ebay kan ik niet zo snel iets vinden. Heeft iemand misschien een site hier voor of de juiste zoekterm?
Je zou eens Retrobright of Vanish Oxi Action Crystal White Gel (dit laatste heb ik op enkele fora gelezen dat het ook werkt, maar een 100% garantie zijn beide zaken natuurlijk niet).JerX schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:55:
Mijn NES en SNES zijn geel geworden door de jaren heen, maar met schoonmaken word het er niet beter op (tenzij iemand een goed idee heeft?). Daarom wil ik de behuizing vervangen van de NES en SNES, op ebay kan ik niet zo snel iets vinden. Heeft iemand misschien een site hier voor of de juiste zoekterm?
Door de behuizing in te smeren en bij voorkeur in een plastic bak te plaatsen voorzien van doorzichtig plastic aan de bovenkant en in de zon te zetten voor 3 uur en elk uur even de behuizing om nieuw in te smeren met het goedje zou het weer wit moeten worden.
http://eab.abime.net/showthread.php?t=37808
http://www.thedreamcastju...t-without-retr0brite.html
[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 20-08-2015 17:14 ]
Ik zou zeggen pas het ff aan, tis wikipediaMichael Knight schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
Toch leuk om te lezen dat men denkt, dat het 'exclusieve' gameboy color deel van Zelda DX niet op de gameboy classic beschikbaar is. Dit is wel het geval.. De dungeon is te betreden, maar de puzzels zijn (zonder voorkennis) niet goed te spelen, omdat de kleuren ontbreken.
Tegelijk jammer dat deze game geen exclusief super gameboy kleurenpalet heeft, maar wel (?!) een border voor je televisie.. wellicht een tekort aan geheugen (grijstinten palet, gameboy color enhanced palet, super gameboy is teveel?)
Maargoed als we naar een soort antwoord werken, GB spellen hebben dus kleur info doordat er tijdens het leven van de Gameboy de Gameboy Player uit kwam, en vanaf toen zijn er bij sommige games dus kleur paletten en borders bijgemaakt?
Tijdlijntje:
1989 Gameboy release
1990 Snes release
1994 gameboy player snes release.
1994 Donkey Kong voor de gameboy
1996 Pokemon Red
Toch vreemd dat er bij sommige emulators super mario land gb ook kleuren worden toegevoegd (wellicht ook op een GBC, maar dat kan ik niet checken). Maar dat was een launch title dus ver voor de introductie van de gameboy player. Waar die kleur info dan vandaan komt.....?
Misschien vanwege Super Marioland DX? Dat is - voor zover ik weet - de originele Gameboy Color variant van Super Mario.
De titel/hash/serienummer van de rom wordt gelezen. De GB player / GBC / GBA weet daardoor welk standaard pallet voor de grijswaarden gekozen moet.
Staat overigens in diezelfde wiki.
Staat overigens in diezelfde wiki.
De games zonder vooraf opgegeven kleurenpalet krijgen een standaard kleurenpalet, zoals je die ook met toetsencombinatie bij het booten kunt kiezen, vandaar dat emulators een bepaalde kleur kiezen bij gameboy carts in super gameboy-mode.
Gameboy player heb ik niet, dus die laat ik aan de experts over. Die kwam overigens uit, nadat de originele GB classic EOL was, dus niet tijdens het leven van die handheld. Super gameboy en gameboy player zijn twee fysiek verschillende apparaten. Wel fijn dat daar ook die carts inkunnen.
Gameboy player heb ik niet, dus die laat ik aan de experts over. Die kwam overigens uit, nadat de originele GB classic EOL was, dus niet tijdens het leven van die handheld. Super gameboy en gameboy player zijn twee fysiek verschillende apparaten. Wel fijn dat daar ook die carts inkunnen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik wil best eens wat testen in de SNES/GC met de GB player/SGB.
Net ff Super Mario Land en Metroid 2 in zowel de Gameboy Player als de Super Gameboy getest. Afgezien van de licht afwijkende kleurpaletten in beide players, is Mario's broek in beide gevallen rood, en Samus' pak rood / geel.Michael Knight schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:51:
De games zonder vooraf opgegeven kleurenpalet krijgen een standaard kleurenpalet, zoals je die ook met toetsencombinatie bij het booten kunt kiezen, vandaar dat emulators een bepaalde kleur kiezen bij gameboy carts in super gameboy-mode.
Dat kan geen toeval zijn. Er is vast en zeker een lijstje in de hardware gebakken waardoor deze games die bewuste kleurpaletten krijgen.
Hmm bedoel je misschien Samus? Geen idee wat een sames is namelijkFlozem schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:41:
[...]
Net ff Super Mario Land en Metroid 2 in zowel de Gameboy Player als de Super Gameboy getest. Afgezien van de licht afwijkende kleurpaletten in beide players, is Mario's broek in beide gevallen rood, en Sames pak rood / geel.
Pfff... Stom tablet toetsenbord....gast7 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:09:
[...]
Hmm bedoel je misschien Samus? Geen idee wat een sames is namelijk
Des te specialer wordt wat we nu al hebben verzamelt.
Ik ben meer benieuwd naar de specs van de Nintendo. Zal wel weer matig zijn. Minder dan de ps4 ipv derop en derover.
Ik ben meer benieuwd naar de specs van de Nintendo. Zal wel weer matig zijn. Minder dan de ps4 ipv derop en derover.
Ach misschien is het beter zo er is toch al zoveel om voor te verzamelen.ksborg schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:07:
nieuws: Nintendo werkt aan gameconsole zonder optische schijfjes
Het einde voor de verzamelaars.
Want anders heb je uiteindelijk waarschijnlijk geen ruimte meer als er elke keer weer nieuw spul aankomt.
Ps3 en Xbox 360 konden er wel wat van met al die special editions
Echter denk ik dat ze wel bepaalde dingen zullen maken van de games als je het koopt in het begin voor de fans.
Speciale uitgaves enkel voor verzamelaars maar dan zonder disks etc maar met download code.
Mocht het zo zijn dan zal ik waarschijnlijk enkel super smash bros kopen de download versie.
Ik gok zonder optische drive, maar met 32gb opslag. Great success!ksborg schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:07:
Voor meer info:Flozem schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:41:
[...]
Net ff Super Mario Land en Metroid 2 in zowel de Gameboy Player als de Super Gameboy getest. Afgezien van de licht afwijkende kleurpaletten in beide players, is Mario's broek in beide gevallen rood, en Samus' pak rood / geel.
Dat kan geen toeval zijn. Er is vast en zeker een lijstje in de hardware gebakken waardoor deze games die bewuste kleurpaletten krijgen.
https://tcrf.net/Super_Ga...me_Boy_Internal_Filenames
The Legend Will Never Die
Had wel verwacht dat het in de hardware zou zitten en niet in de cardridges zelf.
Of we krijgen cartridges terugksborg schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:07:
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Geen fysieke media is voor mij einde verhaal voor (directe) aanschaf. Dan zou ik alleen kopen wat ik echt heel, heel graag wil spelen en dat is bar weinig. Verzamelwaarde telt erg mee. Dan nog, wat als ik in de toekomst wil gamen? Werkt de download dan nog? Geen fiducie in.xelfer schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:07:
[...]
Ik gok zonder optische drive, maar met 32gb opslag. Great success!
Geen fysieke media is voor mij ook einde verhaal, maar als ze bv met SD kaartjes of iets soortgelijks gaan werken (zie 3DS of PS Vita), dan vind ik dat geen probleem.Exorcist schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:44:
[...]
Geen fysieke media is voor mij einde verhaal voor (directe) aanschaf. Dan zou ik alleen kopen wat ik echt heel, heel graag wil spelen en dat is bar weinig. Verzamelwaarde telt erg mee. Dan nog, wat als ik in de toekomst wil gamen? Werkt de download dan nog? Geen fiducie in.
Nee, maar dat is dan ook nog steeds fysieke media. Als het maar tastbaar is. Doosje, spel. Boekje(s) zijn al ondergeschikt geraakt, grotendeels terecht in dit tijdperk..maar ik wil nog wel iéts ergens kunnen wegzetten, en ook over 20 jaar kunnen pakken.xelfer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Geen fysieke media is voor mij ook einde verhaal, maar als ze bv met SD kaartjes of iets soortgelijks gaan werken (zie 3DS of PS Vita), dan vind ik dat geen probleem.
Mee eens. Sowieso zit je met digitale media met afhankelijkheid van de uitgever.Exorcist schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:20:
[...]
Nee, maar dat is dan ook nog steeds fysieke media. Als het maar tastbaar is. Doosje, spel. Boekje(s) zijn al ondergeschikt geraakt, grotendeels terecht in dit tijdperk..maar ik wil nog wel iéts ergens kunnen wegzetten, en ook over 20 jaar kunnen pakken.
Verder zullen er dan waarschijnlijk ook veel meer mensen komen die het op een illegale wijze zullen spelen aangezien het toch enkel een download is en veel mensen dan toch voor de goedkopere weg kiezen.xelfer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:31:
[...]
Mee eens. Sowieso zit je met digitale media met afhankelijkheid van de uitgever.
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 24-08-2015 09:17 ]
Stickers op cartridges, heiligschennis!xelfer schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:44:
[...]
Nog even terugkoppeling over de labels. Ik heb de labels nu een paar weken in gebruik en ze doen het prima. Ze blijven allemaal perfect zitten.
[afbeelding]
Nee, til elke cart op om te kijken welke game het is.Vincent Dave schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:30:
[...]
Stickers op cartridges, heiligschennis!
Op deze manier ziet het er prima uit en mocht je het niet meer willen is er geen blijvende schade, dus ik snap je probleem niet.
Dit topic is gesloten.