Yo mama is so fat, I can't write more than 4GB on her at once.
Goede ervaringen met de Passport?xelfer schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:25:
Ik gebruik ook cartridges en ik heb een originele Super Famicom, Super Nintendo en N64 staan. Alleen Japanse N64 games speel ik via een N64 Passport III op mijn PAL N64.
Heb zelf enige tijd:

Voorheen had ik de V3 versie en die werkte eigenlijk maar met 1 game en bv niet met Megaman 64.
de V4 werkt wel met Megaman 64 en Gt64.
Ben inmiddels aangekomen bij titel nr: 75 voor de N64. Leuke console.
De N64 is zeker een leuke console. Ik ben er tegenwoordig ook wat meer mee bezig, na mijn reis uit Japan. Vooral de Hori Mini Pad N64 heeft mijn plezier als het gaat om de N64 flink vergroot; de originele controllers vind ik maar niets.
[ Voor 47% gewijzigd door xelfer op 12-06-2015 11:09 ]
Deze gebruik ik ook. Werkt prima. Je hebt met deze ook een optie om NTSC-J of NTSC-U te forceren. Als je dan een NTSC OoT cart hebt (maakt niet uit of hij Japans is of Amerikaans), dan kun je hem dus naar Japanse taal of Amerikaanse taal schakelen. Blijkbaar verschillen de Amerikaanse en Japanse versie maar een paar bits, welke dus aangeven welke taal geselecteerd moet worden.Henkje.doc schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:58:
[...]
Goede ervaringen met de Passport?
Heb zelf enige tijd:
[afbeelding]
Voorheen had ik de V3 versie en die werkte eigenlijk maar met 1 game en bv niet met Megaman 64.
de V4 werkt wel met Megaman 64 en Gt64.
Ben inmiddels aangekomen bij titel nr: 75 voor de N64. Leuke console.
Overigens klopt de snelheid niet helemaal als je NTSC spellen speelt op een PAL N64. De framerate die je uit je N64 krijgt is ongeveer 61 Hz geloof ik. Ik ben zelf nog van plan om de kristallen te vervangen in mijn N64, zodat alles op de juiste snelheid loopt. Meer als experiment, want van het snelheidsverschil is amper iets te merken.
Dat is een hele geinige uitgave.xelfer schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:27:
Ik ga zelf gewoon een Japanse N64 aanschaffen denk ik. Waarschijnlijk de oranje Pikachu editie.
had het geluk om een paar jaar geleden voor 5 euro zo'n blauwe variant te kunnen vinden, inclusief controller.
Ik heb alles al vastgelegd, maar ik vind het fijner als een 3e partij de waarde kan inschatten.
Ik hoop dat het nooit nodig is, maar ik wil geen discussie met de verzekering krijgen.
Een Nintendo M82 is voor mijn gevoel zo'n €1500,- waard (compleet en afhankelijk van de games), maar ik wil niet dat mijn verzekering gaat zeggen; 'Dat apparaat is uit de jaren 80 en daarom kunnen wij alleen nog een dagwaarde van €10,- vergoeden...'
De meeste consoles zakken in het begin qua waarde, maar naar verloop van tijd begint deze weer op te lopen en sommige gaan dan uiteindelijk tot over hun originele aanschafwaarde heen.
Ik weet niet of iemand hier daar al ervaringen mee heeft?
Ik had de wildcard, omdat ik elke week nieuwe games kreeg. Dat was in de periode dat de europese SNES net uitwas.CNile schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:46:
[...]
Ik maak inderdaad enkel gebruik van cartidges, omdat ik het leuk vind om de games te verzamelen en omdat ik een zo authentiek mogelijke ervaring wil hebben.
Authentieker dan dat wordt het voor mij niet
Zou ik ook wel eens willen weten. Verzamelingen worden wel gedekt tot .... in mijn polis (qua maximale waarde red ik dat wel). Maar zonder bewijsvoering, loop je inderdaad het risico alsnog bekaaid er van af te komen als het erop aan komt. Leer mij verzekeraars kennen.JVA18 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:40:
Weet er iemand een goed erkend bedrijf die spelcomputers kan taxeren?
Ik heb alles al vastgelegd, maar ik vind het fijner als een 3e partij de waarde kan inschatten.
Ik hoop dat het nooit nodig is, maar ik wil geen discussie met de verzekering krijgen.
Een Nintendo M82 is voor mijn gevoel zo'n €1500,- waard (compleet en afhankelijk van de games), maar ik wil niet dat mijn verzekering gaat zeggen; 'Dat apparaat is uit de jaren 80 en daarom kunnen wij alleen nog een dagwaarde van €10,- vergoeden...'
De meeste consoles zakken in het begin qua waarde, maar naar verloop van tijd begint deze weer op te lopen en sommige gaan dan uiteindelijk tot over hun originele aanschafwaarde heen.
Ik weet niet of iemand hier daar al ervaringen mee heeft?
Over hoeveel % van de waarde spreek je dan.
verder moet de verzameling volgens mij ook eerst getaxteert worden met de standaard kosten van een taxatie + 1% van de totale waarde van de collectie wat ik toch wel een tikkeltje overdreven vind.
Verzekeren zou kunnen maar ben benieuwd hoeveel dat zou kosten en of het dan nog de moeite waard is.
Vannacht Legend Of Zelda op de NES uitgespeeld (eergister mee begonnen. Moest vandaag laatste 5 dungeons doen). Kon veel sneller, maar ik koos per ongeluk voor retry toen ik net met de laatste dungeon bezig was. Moest dus drie dungeons helemaal opnieuw doen
Volgend weekend deel 2 spelen.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Alleen is de kans dan dat je voor je inboedel maar een paar 1000 euro krijgt (alles in je woning stuk, behang, meubels, elektronica), want "je mag er niet op vooruit gaan".Xyphoid schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 06:31:
Verzekering vertelde mij dat mijn verzameling onder inboedel valt, tenzij het boven een bepaalde waarde uitkwam. Heb alleen nog geen tijd gehad om het helemaal uit te zoeken.
Valt onder de inboedel mits de verzameling minder waard is dan 5000 - 15000 euro daar boven gaan ze moeilijk doen en moet je misschien een aparte kostbaar heden verzekering afsluiten voor de verzameling. Waarde hangt van de verzekering af en bij welke maatschappij dit gedaan is.Xyphoid schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 06:31:
Verzekering vertelde mij dat mijn verzameling onder inboedel valt, tenzij het boven een bepaalde waarde uitkwam. Heb alleen nog geen tijd gehad om het helemaal uit te zoeken.
Vannacht Legend Of Zelda op de NES uitgespeeld (eergister mee begonnen. Moest vandaag laatste 5 dungeons doen). Kon veel sneller, maar ik koos per ongeluk voor retry toen ik net met de laatste dungeon bezig was. Moest dus drie dungeons helemaal opnieuw doen![]()
Volgend weekend deel 2 spelen.
Maar even over het algemeen als er schade of diefstal is zul je ondanks dat je verzekerd bent waarschijnlijk toch een verlies maken aangezien je waarschijnlijk 70 - 80 % vergoedt krijgt van de waarde.
Voor verzamelingen ben je verder ook nog eens heel veel tijd en inspanning kwijt om je items weer terug te krijgen en daar boven op ook nog eens verzendkosten per item die wel leuk oplopen als je veel spul in de collectie had aangezien je waarschijnlijk niet alles bij een persoon zult vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 13-06-2015 10:20 ]
Tegenwoordig willen ze dat je vooral achteruit gaat en hun vooruit (ja het is inderdaad sarcasme).danielkraak schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:41:
[...]
Alleen is de kans dan dat je voor je inboedel maar een paar 1000 euro krijgt (alles in je woning stuk, behang, meubels, elektronica), want "je mag er niet op vooruit gaan".

Meeste Komt van de Bonami beurs in Eindhoven en wat dingen via Facebook kunnen scoren
Op de bonami beurs kunnen afdingen en het meeste voor toch wel leuke prijsjes kunnen meenemen, niet laag maar onder eBay en marktplaats. Al met al een leuke dag
Laatste keer dat ik was geweest, was in Schiedam en daar heb ik toch wat kunnen afdingen. Tuurlijk begonnen de prijzen veel te hoog, dus niet heel veel minder dan een normale prijs betaald. Maar toch geen Ebay/Marktplaats/handelaars prijzen betaald. Als je goed zoekt en even een praatje maakt met de verkopers, dan lukt het soms wel.xelfer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:37:
Afdingen op de Bonami beurs. Veel handelaren wilden daar in het verleden helemaal niet aan, merkte ik uit mijn persoonlijke ervaring.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
zo kan je dus de prijs opdrijven om hem nooit meer omlaag te krijgen.

Maar de theorie klopt in ieder geval wel, dit gaat steeds meer gebeuren.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of er echt verschil in snelheid zit tussen PAL en NTSC Dreamcast spellen. Als je een VGA kabel inplugt in je Dreamcast, dan is de framerate ook gewoon 60 Hz.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:55:
Is het het waard om een NTSC Dreamcast te kopen? Kan er voor een leuke prijs 1 kopen. Zelf speel ik het liefst op 60hz in plaats van 50hz PAL en zijn er redelijk wat DC games die niet in de EU uitgekomen zijn. Nu weet ik dat ondanks dat de Megadrive makkelijk van een 60hz mod te voorzien is je af en toe blijft klieren met PAL spellen die kunstmatig versnelt zijn om het zelfde als de NTSC versie te laten lopen die dan weer 0,2x sneller lopen op een NTSC console. Wat zouden jullie doen als je voor een zelfde prijs een NTSC in plaats van een PAL Dreamcast kon kopen? (incl shipping)
Overigens zijn er ook zat manieren om NTSC spellen te spelen op een PAL Dreamcast, dus als je geen goedkope NTSC Dreamcast kunt vinden dan is het imo niet de moeite waard.
Edit: als ik het internet moet geloven, zijn een hoop PAL spellen aangepast om gewoon net zo snel te draaien als de NTSC variant.
[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 17-06-2015 11:11 ]

Volgens mij kan het met alcohol of WD-40. Je moet even koekel en welke van de twee het beste is.Patryk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:02:
Hoe maken jullie cartridges schoon? Ik heb laatst een aantal games van een vriend gekregen, zat deze bij. Zit flink wat vuil op, samen met zwarte stift en een seal. Het label is nog in goede staat, ik hoop dat ik de cartridge nog kan redden om er weer een mooi geheel van te maken.
[afbeelding]
Ik wilde al gaan goochelen, maar er zijn verschillende manieren waarop het kan. Ik dacht vraag het even hier. Ik zal in ieder geval het resultaat laten zien mocht het wat worden.Xyphoid schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:59:
[...]
Volgens mij kan het met alcohol of WD-40. Je moet even koekel en welke van de twee het beste is.
Billenpoetsdoekjes werken ook goed voor het grove werk. En permanent marker op kunststof overschrijven met whiteboard marker vóór het poetsen werkt ook goed.
Magic eraser / wondersponsje kan ook wonderen verrichten, maar die gebruik je liever niet te veel (schuurt licht).
Oh - en voorzichtig met de labels.
[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 17-06-2015 19:20 ]
Permanente marker op discs kun je wegpoetsen met Axe deo, misschien werkt het ook op cartridges?Patryk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:10:
[...]
Ik wilde al gaan goochelen, maar er zijn verschillende manieren waarop het kan. Ik dacht vraag het even hier. Ik zal in ieder geval het resultaat laten zien mocht het wat worden.
Axe deo werkt inderdaad ook op cartridges voor permanente markers, ze stinken daarna wel naar Axe helaas.ChokingHazard schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:08:
[...]
Permanente marker op discs kun je wegpoetsen met Axe deo, misschien werkt het ook op cartridges?
Frisser dan WD40 of Alcohol in ieder geval. Bovendien heeft een schaars geklede vrouw naast je cartridge ook wel wat...TdV schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:33:
[...]
Axe deo werkt inderdaad ook op cartridges voor permanente markers, ze stinken daarna wel naar Axe helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 18-06-2015 17:57 ]
Verwijderd
Waar verkopen jullie je retro spul meestal? Word gek van marktplaats personen die een advertentie niet kunnen lezen maar hier op Tweakers krijg ik dan weer helemaal geen reacties.
Hangt er vanaf wat je verkooptVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:07:
Zippo vloeistof werkt ook goed in mijn ervaring, lijkt schoner dan WD40 maar minder als alcohol.
Waar verkopen jullie je retro spul meestal? Word gek van marktplaats personen die een advertentie niet kunnen lezen maar hier op Tweakers krijg ik dan weer helemaal geen reacties.
Het een kan je beter op marktplaats verkopen en het ander op ebay.
Game zaken als nedgame kunnen soms de prijs aardig verpesten van zeldzamere games. ja je hoort het goed te lage prijzen bij nedgame.
Mortal kombat sub zero mytholgies bijv vrij zeldzame ps1 game.
Omdat nedgame deze voor 30 euro verkoopt krijg je er op marktplaats hooguit 20 euro voor is niet te verkopen dankzij de advertenties van nedgame. Verkoop je het echter op ebay dan kan je toch zeker wel 40 a 60 euro vangen met gemak excl verz 10+ euro. aanbod is allemaal vrij hoog maar het verkoopt ondanks dat er meerdere zijn die het verkopen.
Of bijvoorbeeld castlevania gba games.
Castlevania aria of sorrow cib met poster nice staat op mp krijg je er maar 30 - 40 euro cib met moeite voor terwijl toen ik hem op ebay zette het binnen paar uur verkocht werd voor 90 euro excl verz ironische was dat het een nederlandse koper was. Blijkbaar ook grote groep nederlandse kopers die niet op marktplaats kijken.
Op marktplaats krijg je dezelfde prijzen als ebay of minder nooit meer. Als je op marktplaats dezelfde prijzen kan krijgen als ebay moet je voor marktplaats gaan aangezien dit sneller is en geen 12 % kosten.
Het mainstream kan je gemakkelijk op marktplaats verkopen vooral zelda pokemon etc. De wat minder gewone dingen zijn een stuk moeilijker te verkopen op mp. Maar alles hangt natuurlijk van de prijs af.
Over het algemeen is het verkopen vrij gemakkelijk veel intersse maar de prijzen die geboden worden vaak niet er zal altijd onder de waarde worden geboden en veel onder de waarde.
Het enige spul dat vrijwel altijd voor de volle mep weggaat op marktplaats zijn oude zelda games of enkele cib snes games zoals castlevania vampire kiss, de rest niet daar zul je wat meer moeite in moeten steken om dat voor een goede prijs te verkopen. een goede prijs is niet de volle prijs maar een stukje eronder.
Verwijderd
Maar ik ga dan denk ik toch maar over op ebay dan. Jammer van die 12% maar je verkoopt er tenminste iets.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 11:33 ]
"Aangeboden, gloednieuwe PS Vita, mijn kinderen hebben het als sinds de verkoop dag en gaan altijd super netjes met hun spullen om.
Zo goed als nieuw!
De hele set heeft ons €300 gekost, u krijgt 1 game erbij.
Vraagprijs: €280 euro"
...zoiets dus, terwijl een nieuwe Vita nu 199 euro kost.
Ook kom ik vaak te hoge prijzen tegen van Game&Watch, of nog leuker oude games die geseald zijn maar op de foto zie je alles uitgepakt...

Los ervan dat ik het met de rest van je post eens ben, en het hebben van een kind met autisme geen reden vind om te bedelen, vind ik deze laatste opmerking erg misplaatst.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:23:
En het aller ergste zijn wel die mensen die iets gratis op willen halen omdat hun kind autistisch is en ze niet veel geld hebben. (al zou het waar zijn kunnen ze van mij alsnog de pot op met zogenaamd geen geld en verzonnen mode "ziekte")
Ik heb zelf een dochter met autisme, en kan je zeggen dat dat alles behalve een verzonnen "mode ziekte" (het is eigenlijk een gedragsstoornis) is. Ik hoop dat je er bij je eigen kinderen nooit mee te maken krijgt in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 19-06-2015 12:13 ]
Laat dat de vrouw niet horenFlozem schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:56:
[...]
Frisser dan WD40 of Alcohol in ieder geval. Bovendien heeft een schaars geklede vrouw naast je cartridge ook wel wat...
Dan heb je veel meegemaakt op marktplaats. Vooral het laatste dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:23:
Het gaat mij niet zo zeer om de prijs lager te gooien, maar het zijn meer van die types die voor een hele set van €60,- 10 euro bieden en je vervolgens vol spammen met berichten. Of mensen die niet weten wat een lot is van alles los willen. Mensen die niet weten wat bieden betekend of met een vraagprijs iets willen ruilen tegen waardeloze rommel. En het aller ergste zijn wel die mensen die iets gratis op willen halen omdat hun kind autistisch is en ze niet veel geld hebben. (al zou het waar zijn kunnen ze van mij alsnog de pot op met zogenaamd geen geld en verzonnen mode "ziekte")
Maar ik ga dan denk ik toch maar over op ebay dan. Jammer van die 12% maar je verkoopt er tenminste iets.
Ik verkoop vrij veel op marktplaats maar ik heb geen mensen die mijn inbox vol spammen met een te lage prijs. een enkele mail met een laag bod of gewoon op marktplaats die ik overigens gewoon negeer. overigens zijn ook de echt geinterseerden de mensen die laag bieden in het begin maar steeds hoger zullen bieden.
Over het vol spammen heb je misschien haters op mp slechte ervaringen met bepaalde personen?
Verder hoe verkoop jij spul op marktplaats als je het er gewoon opzet als bijv een gewone huisvrouw/man zolderopruiming etc etc dan heb je altijd spammers die dan hun slag weten te slaan om er een dealtje uit te halen aangezien ze dan denken dat je de prijzen toch niet kent.
@migzala28
met mamavan7 wordt niet bedoeld 7 kinderen maar dat de zoon of dochter 7 jaar oud is.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 19-06-2015 20:41 ]
Net als Gast7gast7 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:27:
[...]
@migzala28
met mamavan7 wordt niet bedoeld 7 kinderen maar dat de zoon of dochter 7 jaar oud is.
Vandaag mijn Ocarina Of Time voor de 3DS met Duits doosje en handleiding die bij de special edition 3DS XL set zat, kunnen ruilen voor de Nederlandse Majora's Mask voor de 3DS. Heb hem al geinstalleerd staan op mijn MM special edition New 3DS XL, maar heb toch liever ook een hard copy.
Heb ook al een Nederlandse OOT gekocht.
Kan natuurlijk ook voor gast van 7 staanXyphoid schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:06:
[...]
Net als Gast7
Vandaag mijn Ocarina Of Time voor de 3DS met Duits doosje en handleiding die bij de special edition 3DS XL set zat, kunnen ruilen voor de Nederlandse Majora's Mask voor de 3DS. Heb hem al geinstalleerd staan op mijn MM special edition New 3DS XL, maar heb toch liever ook een hard copy.
Heb ook al een Nederlandse OOT gekocht.
Ben zelf een persoon die de originele spellen bij de set houdt maar ik snap waarom veel mensen dat doen en de game vervangen voor een mooiere standaard versie.
Heb zelf eindelijk een britse versie van de fire emblem 3ds kunnen kopen voor een heel mooie prijs nog gesealed zal hem niet open maken aangezien ik hem toch al heb met de europese versie.
los van de zijkanten die er bij de britse versie mooier uitzien en vrijwel geen tekst hebben maar ook zelfs afbeeldingen en titels van de game die de eurpese versie niet heeft door de vele tekst door de vele talen.
Naast het usk logo op de voorkant vind ik dat bij de achterkant het verschil het grootste is. Bij de zelda 3ds xl is het niet zo erg aangezien het enkel een 3ds op de achterkant is met wat gameplay maar bij deze variant is het een stuk meer dan dat.
bovenste europese versie usk logo op voorkant onderste britse versie zonder usk logo op de voorkant.
Er is ook een eu B versie en daar zit het er wat tussen in omdat dat slechts 3 talen zijn :italiaans spaans en engels.

[ Voor 15% gewijzigd door gast7 op 19-06-2015 21:37 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het heeft even geduurd, omdat ik de hoofprijs niet wilde betalen. Omgerekend nu voor nog geen € 10,00 in bezit.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb een 3DS OOT versie uit Duitsland. Gelukkig staat daar ook Engelse tekst op. Alleen doosje van het spel was helemaal Duits. Nu heb ik gewoon de NL versie van het spel. Ik hoef alleen Engels of Nederlandse hoesjes/doosjes.gast7 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:32:
[...]
Er is ook een eu B versie en daar zit het er wat tussen in omdat dat slechts 3 talen zijn :italiaans spaans en engels.
[afbeelding]
Ja dat kan wel kloppen bij die versie als je echter de usk doos versie in een ander land had gekocht had je geen duitse doos game versie.Xyphoid schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:04:
[...]
Ik heb een 3DS OOT versie uit Duitsland. Gelukkig staat daar ook Engelse tekst op. Alleen doosje van het spel was helemaal Duits. Nu heb ik gewoon de NL versie van het spel. Ik hoef alleen Engels of Nederlandse hoesjes/doosjes.
Tenminste ik heb exemplaren gezien zonder volle duitse games erbij

Ze lijken me vrij compleet. Geen idee of er oorspronkelijk piepschuim omheen gezeten heeft...
Die telstar europa sportsman is nog wel compleet en allemaal zien ze er uit als nieuw. Van telstar kan ik helemaal niks online vinden...

6 games en 2 controllers (zonder lamme pookjes).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lijkt me anders veel werk voor zo weinig.
Rommelmarkt van een lokale kerk. Daarnaast een H0 miniatuurspoor van piko met een NS loc voor €3,00. Ik ben er zeker blij mee. Vraag me wel af hoe 3 zulke gave boxed pong units in 1x daar zo belanden.gast7 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:37:
Ik neem aan dat de persoon die dit verkocht niet echt de intentie had om het spul te verkopen maar er iemand ander blij mee te maken voor een laag bedrag.
Lijkt me anders veel werk voor zo weinig.
Ben al blij als ik een controller of een koffertje voor €5 zou vinden
Op rommelmarkten kan het maar online is het voor dit soort bedragen onmogelijk tenzij iemand het weggeeft.
[ Voor 96% gewijzigd door BM op 25-06-2015 12:33 ]

*het plastic ladenblok zit vol met controllers.
@Patryk: nog gelukt met het poetsen van die cartridge?
Nergens voor nodig, gebruik maar twee afstandsbedieningen
De 2 zwarte grote kasten zijn Ikea Billy's:Flozem schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:41:
Yep, ziet er mooi opgeruimd uit. Welke Ikea kasten zijn dat?
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/40279788/#/40263848
De kleine kast daar tussenin is een Ikea Benno (bestaat inmiddels niet meer), maar de Gnedby is de opvolger:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90277145/
De bruine 60 cm kast aan de andere kant weet ik eerlijk gezegd niet. Die heb ik al een jaar of 15

Boxed games komen zonder boekje en kirby is alleen het doosje.
Het geheel is wel wat vergeeld maar dat mag de pret niet drukken, helaas zat de power adapter er niet bij dus daar moet ik even een nieuwe voor regelen. Iets anders als mijn normale ps1 spul maar houd de console en games wel. Al is het alleen al omdat ik belooft heb het niet te verkopen
Mooie titels en doosjes zien er ook nog top uit. Misschien de start van een nieuwe verzameling?brickvansteen schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:04:
Gisteren freebie gehad van mijn oom en tante:
[afbeelding]
Boxed games komen zonder boekje en kirby is alleen het doosje.
Het geheel is wel wat vergeeld maar dat mag de pret niet drukken, helaas zat de power adapter er niet bij dus daar moet ik even een nieuwe voor regelen. Iets anders als mijn normale ps1 spul maar houd de console en games wel. Al is het alleen al omdat ik belooft heb het niet te verkopen
Zit ik dus nu wel over te twijfelen, als kind hadden we er 1 thuis met Mario en nog een paar games dus een hoop nostalgie zit er wel achter. Het is alleen zo jammer dat het kopen van games zo prijzig kan worden.Xyphoid schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:05:
[...]
Mooie titels en doosjes zien er ook nog top uit. Misschien de start van een nieuwe verzameling?
Net even getest bij een vriend en de console werkt ondanks de vergeling echt nog perfect, bijna alle games deden het first try! Morgen maar even opzoek naar een power brick. Opzicht zou ik die kirby doos ook nog wel willen vullen. die had ik ook als kind
NES consoles en spellen zijn bijna niet kapot te krijgen. Alleen de pinnetjes soms, maar voor de rest zit er niet veel in.brickvansteen schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:11:
[...]
Zit ik dus nu wel over te twijfelen, als kind hadden we er 1 thuis met Mario en nog een paar games dus een hoop nostalgie zit er wel achter. Het is alleen zo jammer dat het kopen van games zo prijzig kan worden.
Net even getest bij een vriend en de console werkt ondanks de vergeling echt nog perfect, bijna alle games deden het first try! Morgen maar even opzoek naar een power brick. Opzicht zou ik die kirby doos ook nog wel willen vullen. die had ik ook als kind
Voordat je start met verzamelen wel goed nadenken of je het echt wilt en wat je precies wilt verzamelen. Als je zoals ik alleen CIB verzameld, dan gaat er soms best veel geld in zitten...
Kirby is niet zo'n hele dure game en cart + boekje zijn gemakkelijk te vindenbrickvansteen schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:11:
[...]
Zit ik dus nu wel over te twijfelen, als kind hadden we er 1 thuis met Mario en nog een paar games dus een hoop nostalgie zit er wel achter. Het is alleen zo jammer dat het kopen van games zo prijzig kan worden.
Rockin' Kats wil ik ook nog een keer CIB hebben. Blijft een leuke game!
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Wat dingetjes verkocht en besloten om het te gaan spenderen aan kirby cart, Nu nog eentje vinden met handleidingricost schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:21:
[...]
Kirby is niet zo'n hele dure game en cart + boekje zijn gemakkelijk te vinden
Rockin' Kats wil ik ook nog een keer CIB hebben. Blijft een leuke game!
Yup - die wil ik ook nog eens kopen.xelfer schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:35:
Kirby voor de NES is overigens wel een hele goeie game.
De zwarte stift is bijna helemaal weg, alleen rond het label nog lichtjes te zien. Binnenkort nog maar eens voor gaan zitten en rustig proberen weg te halen zonder het label te beschadigen. Het vuil en de seal gingen er makkelijk vanaf met van die babydoekjes. De zwarte stift heb ik heel makkelijk eraf gekregen met een gum.Flozem schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:41:
Yep, ziet er mooi opgeruimd uit. Welke Ikea kasten zijn dat?

Het ziet er in ieder geval al een heel stuk beter uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Patryk op 22-06-2015 19:40 ]
Yup en grafisch ook een enorme topper, zeker in de laatste werelden: mooie graphics en hoge framerate..xelfer schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:35:
Kirby voor de NES is overigens wel een hele goeie game.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Mooi gelukt. Ik hou van schone, mooie cartridgesPatryk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:38:
De zwarte stift is bijna helemaal weg, alleen rond het label nog lichtjes te zien. Binnenkort nog maar eens voor gaan zitten en rustig proberen weg te halen zonder het label te beschadigen. Het vuil en de seal gingen er makkelijk vanaf met van die babydoekjes. De zwarte stift heb ik heel makkelijk eraf gekregen met een gum.
[afbeelding]
Het ziet er in ieder geval al een heel stuk beter uit.

Verder vandaag nog wat aanwinsten:

Turtles voor de nes hier in de stad gekocht, staat van het doosje is niet super maar voor een tientje vond ik het wel ok. is verder kompleet met mooie cart en boekje. Voor de nes vooralsnog besloten om alleen de games te kopen die ik in mijn jeugd ook had of heb gespeeld bij familie.
De 2 ps1 titels via marktplaats gescoord, ook weer erg blij mee.
Das een hele mooie prijs! Zeker voor CIB.brickvansteen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:30:
Turtles voor de nes hier in de stad gekocht, staat van het doosje is niet super maar voor een tientje vond ik het wel ok.
Ja klopt, is code 003.Exorcist schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:34:
Jumping Flash, nice. Zoek 'm nog. Vroeger toen ik net mijn PS1 had de demo gespeeld, daarna nooit meer - maar leuk omdat het volgens mij één van de eerste titels was.
Ps waar halen julie NES games. Via marktplaats is het voor zover ik kan zien niet echt goedkoper als webshops. Nog winkels of plekken die jullie aanraden. Ik ben nog op zoek naar ducktales, chip,n Dale en Little nemo en dan vind ik het weer mooi voor de nes ;0
[ Voor 30% gewijzigd door brickvansteen op 24-06-2015 11:58 ]
Graag gedaan. Ben blij dat hij goed terecht gekomen is!brickvansteen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:30:
Vandaag heeft de NES een plaatsje gekregen in de kast. dankzij een hele vriendelijke mede tweaker heb ik nu een power brick! Khaine Bedankt!!!!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
als je slechts de losse cardridges zoekt is het vrij gemakkelijk te doen.brickvansteen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:56:
[...]
Ja klopt, is code 003.
Ps waar halen julie NES games. Via marktplaats is het voor zover ik kan zien niet echt goedkoper als webshops. Nog winkels of plekken die jullie aanraden. Ik ben nog op zoek naar ducktales, chip,n Dale en Little nemo en dan vind ik het weer mooi voor de nes ;0
Neem bijvoorbeeld ducktales die krijg je voor meer dan 5 euro maar moelijk kwijt, geldt eigenlijk voor alle 3 de bovenstaande games, losse cardridges zijn te doen voor lage prijzen.
cib ook 20 a 25 euro per stuk. little nemo 15 a 20.
Mochten dat de enige games zijn die je zoekt dan kan je er redelijk snel voor redelijke prijzen in de collectie adden. verzendkosten zijn dan wel vrij duur boven op deze prijzen voor wat de spellen waard zijn en dat verpest het dan weer. Dat veel mensen voor briefpost kiezen voor boxed nes games of snes games vrij zonde

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 25-06-2015 11:24 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ook een goede manier om te zien of je alle games hebt. Ik denk dat ik bij de N64 de meeste kans maak om een volledige PAL collectie te verzamelen. Alleen dat ga ik niet doen, alleen al vanwege 50 Hz.
Volgens mij zijn er ook niet echt hele dure spellen voor de N64. Ik weet dat over Conker's Bad Fur Day altijd wordt gezegd dat hij zo duur is, maar die heb je volgens mij ook wel voor 30-50 euro (heb het even niet paraat). Ik zou niet weten welke spellen er nog duurder zouden moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 25-06-2015 11:45 ]
The Legend of Zelda: Majora's Mask.danielkraak schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:45:
[...]
Ook een goede manier om te zien of je alle games hebt. Ik denk dat ik bij de N64 de meeste kans maak om een volledige PAL collectie te verzamelen. Alleen dat ga ik niet doen, alleen al vanwege 50 Hz.
Volgens mij zijn er ook niet echt hele dure spellen voor de N64. Ik weet dat over Conker's Bad Fur Day altijd wordt gezegd dat hij zo duur is, maar die heb je volgens mij ook wel voor 30-50 euro (heb het even niet paraat). Ik zou niet weten welke spellen er nog duurder zouden moeten zijn.
Als ik op marktplaats kijk, dan is hij bij gamewinkels los voor 50 euro te krijgen, dus 30-40 euro van een particulier zou moeten lukken.
Die heb ik begin dit jaar cib voor €50 gekocht. Het is misschien even zoeken en geduld hebben, maar het kan wel.
"21 jaar DSL!"
Ja en dan heb je nog Starcraft 64 en Snowboard Kids 2. Die zijn alleen in Australië uitgekomen maar wel PAL.
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Concurs bad fur day is heel overdreven duur terechte opmerking.danielkraak schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:45:
[...]
50 euro voor een losse cardridge dat gaat niet meer lukken, tegenwoordig wordt er zelfs op marktplaats 90+ euro geboden voor een losse cart.
Als je een cart voor 50 euro kan krijgen dan heb je vrij veel geluk dat zal niet zo snel meer lukken en al helemaal niet voor 30 euro. Probeer het eens zou ik zeggen voor die prijzen zal je het niet vinden tenzij iedereen het mist.
Op ebay gaat een losse cart altijd voor over de 100 euro vaak 150+ enkele gevallen tussen 100 en 110 euro.
Ik zie bij een webshop 2 van de games staan die ik graag wil. Duitse CIB van Chip ,n Dale en spaanse versie van Litle nemo. Nu vraag ik me alleen af of de schermteksten in het engels zijn of zijn deze vertaald naar de desbetreffende taal?
Pfoeh, dan is die game echt wel flink gestegen de afgelopen tijd. Heb Conkers BFD zelf een jaar geleden ofzo voor 30 euro van marktplaats af gehaald.gast7 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:12:
[...]
Concurs bad fur day is heel overdreven duur terechte opmerking.
50 euro voor een losse cardridge dat gaat niet meer lukken, tegenwoordig wordt er zelfs op marktplaats 90+ euro geboden voor een losse cart.
Als je een cart voor 50 euro kan krijgen dan heb je vrij veel geluk dat zal niet zo snel meer lukken en al helemaal niet voor 30 euro. Probeer het eens zou ik zeggen voor die prijzen zal je het niet vinden tenzij iedereen het mist.
Op ebay gaat een losse cart altijd voor over de 100 euro vaak 150+ enkele gevallen tussen 100 en 110 euro.
Ik voor minder dan 2 euro op een rommelmarkt. Is misschien wel mijn beste deal tot nu toe met de blijkbaar enorm gestegen prijs. Toch blijf ik het allemaal maar onzinbedragen vinden. Als een aantal mensen maar vaak genoeg roept dat een spel zeldzaam is wordt de prijs vanzelf hoger. Wij werken hier nu dus ook gewoon aan mee eigenlijk.xelfer schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:27:
[...]
Pfoeh, dan is die game echt wel flink gestegen de afgelopen tijd. Heb Conkers BFD zelf een jaar geleden ofzo voor 30 euro van marktplaats af gehaald.
Ik zag laatst een videa waarin iemand in zijn 1tje gewoon de prijs van een gare gameboy game 5 keer zo hoog wist te maken, door carts via Ebay op te kopen en ze voor een hogere prijs er terug op te zetten.
Dit topic is gesloten.