Ik heb zelf ook niet de ruimte voor een demopod o.i.d.
Als ik al ruimte zou hebben, dan zou ik er een custom arcade kast neer zetten.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ja in het begin toen ik er één zag en helemaal into n64 verzamelingen kwam, leek het allemaal nog goed te doen. Maar er zit inderdaad al gauw een flink prijskaartje aan, maar dat heb ik er wel voor over, dat geld ook voor de ruimte die het zal innemen. En ergens afgelopen week had ik bijvoorbeeld via FOK forum van iemand een link naar een veiling gekregen die twee dagen eerder was afgelopen, erg zonde.gast7 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:37:
[...]
Af en toe zie je ze op marktplaats voorbij komen zelfde geldt voor alle overige demo pods.
Uiteraard zul je altijd wel aardige bedragen kwijt zijn en dan hebben we het nog niet over de verzendkosten gehad die vrij hoog kunnen zijn voor grote voorwerpen, aangezien het niet meer met de gewone post mee kan.
Ik heb van andere mensen gehoord die er wat hebben, dat ze deze hebben verkregen door het van iemand over te kopen die bijvoorbeeld een bar had waar het ding inzat om vroeger klanten te trekken of in pakhuizen van een winkel waar soms eens oude voorraad opgedoken wordt en je dus demo pods of oude store displays tegenkomt en die van de eigenaren kan overkopen. Ook bij bedrijven die failliet zijn gegaan kan je oude stock tegenkomen en wordt dit geveild.
De eerste methode wordt het vaakst gebruikt omdat het dan vaak dichtbij huis goedkope verzending en ook een leuke prijs etc. is maar de kans om zulke dingen daar tegen te komen wordt steeds kleiner want in de realiteit zie je zulke dingen daar niet meer. Uiteraard ook van gamezaken maar dat is meer voor de huidige consoles oftewel destijds gedaan.
Veel mensen proberen iets dichtbij op de kop te tikken aangezien wat verder de verzendkosten aardig hoog kunnen zijn, maar dat is een vrij grote uitdaging omdat het niet te vinden is.
Je grootste kans is marktplaats en af en toe bepaald retrogamezaken. Geld besparen voor dit is eigenlijk geen optie meer je wilt het of je wilt het niet tenzij je de overige opties kiest dan marktplaats waarbij connecties vrij belangrijk zijn.
Verwijderd
Gelijk even opgezocht en een custom arcade kast is misschien zelfs wel beter dan de Europese originele demopods. Maar zou je dat dan zelf maken via één of andere guide, of het overkopen/speciaal laten maken door iemand?xelfer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:06:
Ik heb zelf ook niet de ruimte voor een demopod o.i.d.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Verwijderd
Ik heb het filmpje gecheckt van DarthSjaak, en ben zeker onder de indruk. En de custom kasten kunnen heel mooi worden, maar als ik zoiets zou laten maken, dan wel proberen in de stijl van een N64 Demopod. Geen idee of zoiets mogelijk is maar kan het altijd aan hem vragen. En jezus, 15 consoles? Wat dat betreft ben ik nog nergens qua gameverzamelingxelfer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:16:
Ik zou er 1 laten maken. Zelf heb ik er de kennis en ervaring niet voor.
Volgens mij heeft tweakers user DarthSjaak een bedrijf waar hij arcadekasten mee bouwt en verkoopt:
video: Gathering of the Tweakers: De arcadekasten van DarthSjaak
Verwijderd
Ziet er inderdaad mooi uit en ook een stuk praktischer zonder 2 uithangende controllers. Maar een deel waarom ik er één wil is wel de nostalgie. Dus zoiets zou voor mij geen optie zijn. Aan wat voor games zit je dan te denken voor die Hyperspin? Het ziet er vooral uit als zo'n Pacman arcade kast met verder niet veel opties.Techno Overlord schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:27:
Ik ben aan het sparen voor een Hyperspin arcade kast met 2000+ games. Dit is een moderne arcade kast. Zie hier bijvoorbeeld.
Ik heb dan geen bureau op mijn gameroom. Ik heb nog precies plaats voor zo'n arcade kast. Ik heb 2 CRT tv's op een (zelf gemaakt) tv meubel met daarin 11 consoles en daartussen hangt een LCD tv aan de muur voor de wat modernere consoles. De rest is kasten en wandplanken met games.xelfer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:32:
Dat soort dingen zijn wel erg cool idd. Helaas heb ik te weinig ruimte in mijn gameroom om een arcadekast kwijt te kunnen.
Mijn gameroom is ongeveer 16m2 en er staat een bank, tv meubel + 15 consoles + 42 inch tv, 200 cm bureau met monitoren en een aantal kasten voor mijn videogames. Helaas is het daarmee zo goed als vol.
[ Voor 67% gewijzigd door Techno Overlord op 03-06-2015 12:03 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Kwaliteit boven kwantiteit uiteraard, maar ik verzamel Nintendo, Sega, Xbox en Playstation van alle generaties. In mijn tv meubel staat:Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Ik heb het filmpje gecheckt van DarthSjaak, en ben zeker onder de indruk. En de custom kasten kunnen heel mooi worden, maar als ik zoiets zou laten maken, dan wel proberen in de stijl van een N64 Demopod. Geen idee of zoiets mogelijk is maar kan het altijd aan hem vragen. En jezus, 15 consoles? Wat dat betreft ben ik nog nergens qua gameverzameling
Ik heb nu nog een scheiding, current gen (eigelijk alweer last gen, xbox360/ps3 en wii) in de woonkamer en 'de rest' op zolder, ik heb ooit een spider cable gekocht waarmee ik ps2, dc, snes, xbox classic en ik dacht n64/cube tegelijk kon aansluiten via een kabel (wel composietTechno Overlord schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:59:
Super veel games. Van Street Fighter 2 tot Miss Pacman en van Mortal Kombat 3 tot Wonderboy.
[...]
Ik heb dan geen bureau op mijn gameroom. Ik heb nog precies plaats voor zo'n arcade kast. Ik heb 2 CRT tv's op een (zelf gemaakt) tv meubel met daarin 11 consoles en daartussen hangt een LCD tv aan de muur voor de wat modernere consoles. De rest is kasten en wandplanken met games.
10 second ninja DONE
Hoe bevalt die Retron 5 ? Heb je niet teveel het gevoel dat je op een emulator aan het spelen bent ?xelfer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:25:
[...]
Op mijn bureau heb ik nog een PS3 slim staan voor de shooters en een Retron 5, aangesloten op mijn monitor.
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Geen controller lag wanneer je de originele controllers gebruikt ?xelfer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:12:
Retron 5 bevalt verrassend goed. De console herkent vrijwel alle cartridges die ik heb (volgens mij heeft hij alleen moeite met homebrews) en de beeldkwaliteit is ook goed. Het gevoel dat ik op een emulator aan het spelen ben valt mee, aangezien ik wel gebruik kan maken van de originele controllers. Het klopt wel dat de ervaring iets anders is dan het origineel.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Dat is composite. Wellicht goed genoeg voor jouw doeleinden, maar de meesten sluiten hier hun consoles aan met RGB-kabels.Xyphoid schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:57:
Welke AV switch gebruiken jullie? Ik had laatst eentje gevonden met fysieke knoppen, maar kan hem niet meer vinden. Ben ook de naam vergeten.
Heb wel deze gevonden. Is dat wat?
Oh ja, vergeten. Heb een RGB monitor staan. Dus dan zou ik een scart switch en een scart naar rgb kabel moeten hebben? Ben niet zo goed met al die kabelsdanielkraak schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:58:
[...]
Dat is composite. Wellicht goed genoeg voor jouw doeleinden, maar de meesten sluiten hier hun consoles aan met RGB-kabels.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
RGB kabel =Xyphoid schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:07:
[...]
Oh ja, vergeten. Heb een RGB monitor staan. Dus dan zou ik een scart switch en een scart naar rgb kabel moeten hebben? Ben niet zo goed met al die kabelsIk sloot vroeger al mijn consoles gewoon aan met de kabels die er bij zaten. En hoe zit het met geluid?
Heb een Philips Videopac G7000 staan. Weet niet of die heel populair was.Unknown Alien schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:15:
Altijd gaaf die consoles. Het geeft het gamen toch een extra dimensie.
Vraag me af of er ook iemand onbekende consoles heeft.
Snes, megadrive zijn vrij populaire consoles geweest.
TurboGrafx bv. Die had ook erg leuke games.
3do was ook geinig.
Vetjes.ricost schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:45:
Ik hou wel van de onbekendere consoles.
3DO heb ik helaas nog niet in mijn bezit maar die komt er ook nog wel... ooit
TurboGrafx vindt ik niet zo boeiend omdat je met een adapter de games ook kan spelen op een Japanse PC Engine.
"Onbekendere" consoles/handhelds in mijn collectie zijn : Amiga CD32, PC Engine, PC Engine Duo, Atari Jaguar, Neo Geo AES, Wonderswan, NGage en je zou de Sega Multi Mega ook kunnen meetellen, maar dat is eigenlijk gewoon een "portable" Mega Drive + Mega CD.
Ik ken die iig niet, maar dat zegt niks of die populair wasXyphoid schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:55:
[...]
Heb een Philips Videopac G7000 staan. Weet niet of die heel populair was.
Gewoon voor de heb gekocht. Verzamel er niks van.
Was dat toevallig starblade voor de 3doUnknown Alien schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:46:
[...]
Vetjes.
PC Engine ook op gespeeld toen hij uit was. OOk leuke games.
NeoGeo hier ook gehad. Had leuke schiet spellen. Fatal fury.
Me maat had ook een handheld. weet ff de naam niet meer....KLeuren scherm hhmmm irritant kan niet op de naam komen![]()
3do vond ik niet zo spannend. Hij had wel een gave sci fi game. Iets als commander.
[...]
Ik ken die iig niet, maar dat zegt niks of die populair was
In de VS ook bekend als de magnavox odyssey 2. Komt uit eind jaren 70 en zit qua hardware in de buurt van de Atari. Er zitten een paar leuke space invaders en pac man clones bij. Niet heel veel 3rd party games. Wel heb ik hier ook nog een donkey kong clone genaamd 'houwelen kenkie'. En er zijn ook nog een paar hybride board games, maar die heb ik zelf helaas niet.Xyphoid schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:55:
[...]
Heb een Philips Videopac G7000 staan. Weet niet of die heel populair was.
Gewoon voor de heb gekocht. Verzamel er niks van.
Same. Helaas betekent dit ook dat we vaak fors moeten lappen omdat deze consoles (zeer) moeilijk in Nederland/Europa verkrijgbaar zijnricost schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:45:
Ik hou wel van de onbekendere consoles.
3DO heb ik helaas nog niet in mijn bezit maar die komt er ook nog wel... ooit
TurboGrafx vindt ik niet zo boeiend omdat je met een adapter de games ook kan spelen op een Japanse PC Engine.
Ook hier de Videopac aanwezig. Tevens de Coleovision(?) en de phillips odyssey 2001 (CIB). Allemaal niet naar gezocht maar bij toeval tegen aangelopen.Unknown Alien schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:15:
Altijd gaaf die consoles. Het geeft het gamen toch een extra dimensie.
Vraag me af of er ook iemand onbekende consoles heeft.
Snes, megadrive zijn vrij populaire consoles geweest.
TurboGrafx bv. Die had ook erg leuke games.
3do was ook geinig.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ik gok dat hij Wing Commander III bedoeld
[ Voor 69% gewijzigd door ricost op 04-06-2015 15:45 ]
The Flintstoneswildcardxl schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:59:
[...]
Ook hier de Videopac aanwezig. Tevens de Coleovision(?) en de phillips odyssey 2001 (CIB). Allemaal niet naar gezocht maar bij toeval tegen aangelopen.
[afbeelding]
Nog even een foto van de vondsten van de laatste twee weken. Totaal bedrag voor betaald €126
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
De .hack seriewildcardxl schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:59:
[...]
Ook hier de Videopac aanwezig. Tevens de Coleovision(?) en de phillips odyssey 2001 (CIB). Allemaal niet naar gezocht maar bij toeval tegen aangelopen.
[afbeelding]
Nog even een foto van de vondsten van de laatste twee weken. Totaal bedrag voor betaald €126
[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 04-06-2015 18:14 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goh, een Videopac! Heb ik hier ook nog liggen. Werkt helaas niet meer.. heb nog wel alle Nintendo consoles (NES, SNES, N64, Cube, Wii en minstens 1 van alle handheld series t/m New3DSXL aan toe). Alleen de GBA SP heb ik overgeslagen geloof ik, en de 'gewone' 3DSXL.wildcardxl schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:59:
[...]
(...)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja die WIng commander.ricost schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:40:
[...]
Ik gok dat hij Wing Commander III bedoeld
Die heb ik vroegah ook nog gespeeld op de PS1..
Altered Beast en Ninja Spirit zijn inderdaad op PC Engine uitgekomen.Unknown Alien schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:13:
[...]
Ja die WIng commander.
Wonder boy vond ik ook een gave game zoals gouls and ghost![]()
turbographixs/PC engine had je toch ook alternate beast of zo? Coole game. En ninja dinges![]()
En Rolling thunder...of was dat op de C64
Vroeger een keer gehuurd. Vond het wel tof. Heb hier eentje liggen, maar nog geen tijd gehad om te spelen. Staat op de backlog (die ik dus nooit af krijgdied_laughing schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:08:
Speelt er nog iemand regelmatig met de scope?
Ik vind het zelf een lomp ding.
Thanks. Gelukkig verzamel ik geen special editions van consoles (tenzij van een game serie die ik verzamel). Dat zou een duur grapje worden...xelfer schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:37:
Zijn wel 2 mooie 3DSen. Zelf heb ik de New 3DS XL Monster Hunter editie. In Japan zag ik echter wel heel veel limited edition 3DSen die nooit in NL uit zijn gekomen
.
Leuke prijs voor de zelda 3ds xl.Xyphoid schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:19:
[...]
Vroeger een keer gehuurd. Vond het wel tof. Heb hier eentje liggen, maar nog geen tijd gehad om te spelen. Staat op de backlog (die ik dus nooit af krijg).
Onlangs aangeschaft:
3DS XL Zelda editions.
Die New 3DS voor de volle mep gehaald bij een winkel, maar is wel nieuw in doos.
Die andere is zonder spel (stomme spel is gekoppeld aan account. Hoe verzin je zoiets? Vroegah had je dat allemaal niet), maar helemaal compleet met kaartjes, hoesje, lader en dock. Voor maar €100. Volgens mij maar paar keer gebruikt.
Ben niet van plan om 3DS spellen te sparen. Alleen gekocht om mijn Zelda collectie compleet te maken.
Aantal maanden niks gekocht, dus had een potje voor mijn verzameling (en vakantiegeld was binnen. Ik doe niet aan vakantie).
[afbeelding]
Ja dat is wel vaker zo. Japan heeft bijvoorbeeld de charizard 3ds xl. Japan heeft heel veel vette limited edition consoles en echt niet enkel voor de 3ds zelfs consoles.xelfer schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:37:
Zijn wel 2 mooie 3DSen. Zelf heb ik de New 3DS XL Monster Hunter editie. In Japan zag ik echter wel heel veel limited edition 3DSen die nooit in NL uit zijn gekomen
.
[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 05-06-2015 20:27 ]
Hoe bedoel je Duits logo? Plaatje met Duitse tekst op de doos of zo?gast7 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:22:
[...]
Leuke prijs voor de zelda 3ds xl.
Had zelf een pikachu 3ds xl in zgan staat kunnen kopen voor 110 euro incl verz deze week maar was met duitse logo wacht nog even af voor logo vrije versie het heeft geen haast.
[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 05-06-2015 20:37 ]
Nee gewoon het usk logo. Heb liever de vrije variant maar het maakt bij mij niet echt zoveel uit.Xyphoid schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:31:
[...]
Hoe bedoel je Duits logo? Plaatje met Duitse tekst op de doos of zo?
Ik hou helemaal niet van andere talen op doosjes. Vooral die Duitse vertalingen van spellen of slogans op dozen. Voor mij alleen Engelse of als het echt niet anders kan, Nederlandse teksten.
[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 05-06-2015 20:59 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 06-06-2015 18:20 ]
10 second ninja DONE
De laatste 3 letters verklappen uit welke regio de cardridge komt. In dit geval USA, dus zal altijd NTSC zijn.died_laughing schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:01:
Weet iemand hoe ik aan het spel kan zien of het een nes game pal of ntsc is?
Mijn nes heeft de ntsc mod, dus die pakt alles en kan ik het niet controleren.
Ik heb the chessmaster liggen er staat rechts bovenaan nes-em-usa
[ Voor 11% gewijzigd door donald_dick op 07-06-2015 15:12 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Bedanktdonald_dick schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:10:
[...]
De laatste 3 letters verklappen uit welke regio de cardridge komt. In dit geval USA, dus zal altijd NTSC zijn.
Andere codes zijn:
PAL-A: UKV (United Kingdom), ITA (Italy), AUS (Australia) and PAL-B: HOL (Holland), FRA (France), FAH (France and Holland), ESP (Spain), SCN (Scandinavia), NOE (Nintendo of Europe / Germany), FRG (France / Germany)
Tevens kun je dan ook meteen zien in welke taal de game gebruikt. Een NES-XX-HOL zal volledig in het Nederlands zijn, terwijl een ESP hoogstwaarschijnlijk vertaald is naar het Spaans.
Euh ik heb verschillende HOl/ESP carts liggen die echt in het Engels zijn.. het geeft enkel een indicatie over de regio waarin de cart in distributie zat.donald_dick schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:10:
[...]
De laatste 3 letters verklappen uit welke regio de cardridge komt. In dit geval USA, dus zal altijd NTSC zijn.
Andere codes zijn:
PAL-A: UKV (United Kingdom), ITA (Italy), AUS (Australia) and PAL-B: HOL (Holland), FRA (France), FAH (France and Holland), ESP (Spain), SCN (Scandinavia), NOE (Nintendo of Europe / Germany), FRG (France / Germany)
Tevens kun je dan ook meteen zien in welke taal de game gebruikt. Een NES-XX-HOL zal volledig in het Nederlands zijn, terwijl een ESP hoogstwaarschijnlijk vertaald is naar het Spaans.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
En daarmee de kans groot is dat de game gelokaliseerd is voor de lokale markt. Vooral de Duitsers en Fransen hadden hier een handje van.Michael Knight schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:44:
[...]
Euh ik heb verschillende HOl/ESP carts liggen die echt in het Engels zijn.. het geeft enkel een indicatie over de regio waarin de cart in distributie zat.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Wow. Al die kleuren/types ook, een gele PS2 was me niet eens bekend. Zo ver zal het bij mij nooit komen, maar wat een geweldige retro verzameling daariPodKiller schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:01:
Zat weer eens te kijken naar de collectie van deze man (moest even zoeken om zijn collectie weer op te speuren):
https://www.facebook.com/...11167&type=3&l=14af2e1a49
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja is echt een geweldige collectie, die gele PS2 maakte na wat research deel uit van een '20 miljoen sales' anniversary limited edition kleurenset. Prachtig.Exorcist schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:11:
[...]
Wow. Al die kleuren/types ook, een gele PS2 was me niet eens bekend. Zo ver zal het bij mij nooit komen, maar wat een geweldige retro verzameling daar![]()
![]()
[ Voor 22% gewijzigd door iPodKiller op 08-06-2015 22:27 ]
Wist niet eens dat er andere kleuren waren dan zwart en grijsiPodKiller schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:01:
Zat weer eens te kijken naar de collectie van deze man (moest even zoeken om zijn collectie weer op te speuren):
![]()
![]()
![]()
![]()
Wauw. Gewoon wauw. Nooit geweten dat er shiny ps2's wareniPodKiller schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:01:
![]()
![]()
![]()
![]()
Die PS2's heb ik toen ook zien staan.. Ook tig PSP's in vage special editions.xelfer schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:47:
Ik was 2 weken geleden in het Sony Center in Tokyo. Daar stonden ook wel een aantal glimmende edities van de PS2, PS3 en PS4 die ik nog nooit had gezien. Ik zal eens kijken of ik daar nog foto's van gemaakt had.
Sowieso zijn er in Japan veel gave edities van de Playstations uitgebracht die ik nooit in Europa heb gezien.
Populariteit van oude games is de laatste tijd hard gestegen waardoor de vraag groter wordt maar het aanbod wordt er niet groter op dus krijg je prijs stijgingen.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
Kan iemand mij uitleggen waarom veel SNES en N64 spellen de afgelopen 1.5 jaar echt 3 tot 10 keer zo duur zijn geworden op marktplaats? Ik zie nu N64 setjes voor bij komen waar 180 euro op geboden wordt, terwijl hier enige tijd terug misschien maar 35-40 euro op geboden zou worden.....
Omdat handelaren gezien hadden dat deze spellen populair werden. Die kopen alles op en drijven de prijzen omhoog. Verzamelaars kunnen bijna niet anders dan hierin meegaan (of stoppen met verzamelen). Ik ben pas 4 jaar echt aan het verzamelen en op zoek naar games die ik vroeger speelde, maar heb nu al soms de neiging om er mee te gaan stoppen, door de hoge prijzen. Ik richt me nu dus meer op PS2 en GameCube spellen. Die zijn nog redelijk betaalbaar.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
Kan iemand mij uitleggen waarom veel SNES en N64 spellen de afgelopen 1.5 jaar echt 3 tot 10 keer zo duur zijn geworden op marktplaats? Ik zie nu N64 setjes voor bij komen waar 180 euro op geboden wordt, terwijl hier enige tijd terug misschien maar 35-40 euro op geboden zou worden.....
over wat voor soort setjes hebben we het eigenlijk misschien mis je iets.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
[ Voor 14% gewijzigd door ricost op 10-06-2015 15:21 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Yep, de 9* serie zoals je zelf al doorhebt. Ook PS2's zijn leuk om te verzamelen in verschillende typenummers, net als de PS1Wahloh schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:14:
Ik open zojuist een pakket dat binnen is gekomen en zie ik dat de PS2 Slim er anders uitziet dan mijn eigen exemplaar, in deze versie zit de adapter in de PS2 gebouwd en is de klep en knoppen aangepast.
Wist niet eens dat de slimline nog een model had waarbij de adapter in het apparaat zelf zit gebouwd.
Het is een SCPH-90004.
[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 10-06-2015 19:18 ]
Ik weet niet hoeveel pal N64 of snes games jij al hebt verzameld maar ik heb door de hoge prijzen slechts 5 van elk cib los van de paar cardridges die bij sets horen in leuke deals kunnen vinden in nice staat.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:13:
Ik wil zelf ook hier en daar wel wat N64 verzamelen, maar de prijzen voor generieke en veel geproduceerde titels vallen me wel echt tegen....
[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 10-06-2015 19:45 ]
[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 10-06-2015 20:10 ]
Nice hoeveelheid zelf nog een lange weg te gaan op dat gebied.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:10:
Ik heb zo'n 150 SNES games (waarvan een stuk of 40 CIB) en 37 N64 games (alleen 4 Japanse N64 games CIB). Nog genoeg te verzamelen dus.
Zelf ook niet echt de focus op handhelds maar kom van dat wel een stuk meer tegen dan van de console stuff voor leuke prijzen in nice staat.xelfer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:24:
Mijn hoofd focus is toch wel consoles (Nintendo, Playstation, Xbox, SEGA). Handhelds verzamel ik wel, maar een stuk minder.
Mega Drive heb ik dan weer minder: 17 games, wel allemaal CIB. Ik ben opgegroeid met Nintendo en heb Mega Drive vooral meegekregen door het spelen bij vriendjes.
Overigens heb ik voor veel van mijn niet CIB games ook Universal Video Game Cases gemaakt. Ik had lang geleden een hele set UVGC doosjes uit Amerika geimporteerd. (Niet mijn foto, maar zo ziet het er uit: http://i.imgur.com/DfNeaHR.jpg)
De meeste games heb ik voor de PS3 overigens: meer dan 200. Die games zijn vaak voor een 1-2 euro per stuk op te pakken en de console is 7 jaar lang mijn hoofdconsole geweest.
"21 jaar DSL!"
[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 11-06-2015 10:20 ]
Yo mama is so fat, I can't write more than 4GB on her at once.
Yup, is op zolder. Dus op een wasmachine en wasdroger na heb ik alle ruimte tot mijn beschikking.
[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 11-06-2015 15:37 ]
Hier ook ongeveer 30m2 op zolder. Helaas wel door het midden voor de spullen van de baas (strips en naaispullen). Misschien later stiekem wat kasten met spellen neerzetten. Elke keer een kastje er bijCNile schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:46:
Ik heb ook ongeveer 30m2 tot mijn beschikking. Enige nadeel is dat het nu nog bloedheet wordt op zolder omdat we nog een dakraam moeten laten plaatsen.
[ Voor 62% gewijzigd door Xyphoid op 11-06-2015 18:47 ]
Kwestie van isoleren. Ik heb er 12 cm Isover Rollisol spijkerflensdeken tussen het regelwerk ingepropt en daar gipsplaten tegenaan gezet. Ik ging van geen isolatie (1 cm verweerde tempex onder de pannen - jaren 70 huis) en temperatuurpieken in zomer en winter naar een redelijk constante temperatuur. Alleen heb ik nu een vrij laag plafond. De zolder(schuif)trap die in het midden van de zolder uitkomt, helpt daar niet veel bij...Xyphoid schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:43:
[...]
Hier ook ongeveer 30m2 op zolder. Helaas wel door het midden voor de spullen van de baas (strips en naaispullen). Misschien later stiekem wat kasten met spellen neerzetten. Elke keer een kastje er bij
Ik heb een dakkapel op zolder met twee ramen die open kunnen. Maar nog steeds bloedheet in de zomer. Aan de andere kant van de wand (waar de trap is en de wasmachine staat) is ook een dakkapel, maar dan met kantelraam. Zelfs als ik alles openzet en het waait, is het nog warm in de zomer.
Maar ik zet er nog wel een ventilator en een koelkast voor de koude versnaperingen neer. Dan is het goed uit te houden...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq