Nice. Blazing Dragons is ook echt leuk trouwensbrickvansteen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:20:
Gisteren was een goede dag
Aardig wat games van mijn lijstje kunnen afstrepen plus wat extras.
Alles op de foto gekocht voor 130 euro, iets meer als ik normaal wil uitgeven maar ik vond het het zelf waardEN als je het deelt door het aantal games is het minder als 9 euro per game
![]()
[afbeelding]
Heel erg blij met deze games!
Vandaag deze Atari collectie ontvangen via MP:

Ben er erg blij mee, ook maar €21 inclusief voor betaalt.

Echter zou ik wel eens willen weten, is dit spel echt zó zeldzaam? Ik heb er slechts één listing van gevonden op eBay en een draadje op Atariage waar die voor CIB voor $500 is verkocht.

Echter zou ik wel eens willen weten, is dit spel echt zó zeldzaam? Ik heb er slechts één listing van gevonden op eBay en een draadje op Atariage waar die voor CIB voor $500 is verkocht.
Nice.Dynaw schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:48:
Vandaag deze Atari collectie ontvangen via MP:
[afbeelding]
Die Star Wars wil ik ook nog wel een keer vinden. Helaas ben ik meer een cib verzamelaar, dus voor mij zal het iets duurder worden.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb zelf mijn Atari en Megadrive gewoon doorgelust. Bij elke console heb ik een coax aansluiting met een splitter er tussen zodat je je console kan aansluiten en nog steeds je zenders zou kunnen ontvangen. Die kan je best een paar keer doorlussen.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:36:
Ik vroeg mij af hoe mensen 2 retro spelcomputers aansluiten op hun tv.
Ik heb namelijk 1 sega en 1 atari die alletwee op de coax aansluiting willen, plus de gewone kabel om tv te kijken. Wie heeft een idee om dit op te lossen??
mvg, vinny23

Verwijderd
Ok, das mooi om te weten. Ik weet alleen niet wat je bedoelt met doorlussen. Heb je daar geen foto van hoe je dat hebt gedaan.
Moet zeggen dat zijn vrij nice ps1 titels. Je vind altijd vrij mooie titels en ook games waarvan ik zelf eerst nooit gehoord had zoals dragon valor voor de ps1. Niet de duurste game maar alsnog vrij moeilijk te vinden nog nooit een gezien tot nu.brickvansteen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:20:
Gisteren was een goede dag
Aardig wat games van mijn lijstje kunnen afstrepen plus wat extras.
Alles op de foto gekocht voor 130 euro, iets meer als ik normaal wil uitgeven maar ik vond het het zelf waardEN als je het deelt door het aantal games is het minder als 9 euro per game
![]()
[afbeelding]
Heel erg blij met deze games!
In elk geval heb toevallig ook een deal binnen gekregen met een megaman x3 niet van de ps1 Maar zelf ook aardig wat leuke deals weten te scoren deze week. onzinnige deals zelfs.
Nice prijs voor dat ps1 lot trouwens 130 euro zou ik er ook wel voor over hebben gehad zitten erg veel mooie titels tussen die ik zelf ook nog moet nice gedaan.
Sorry hoor maar je sluit serieus je megadrive via coax aan terwijl dat ding RGB scart uit kan sturen? Zet je je youtube filmpjes ook op 240p als je op je 42 inch fullHD scherm wilt kijken?Mantus schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 00:31:
[...]
Ik heb zelf mijn Atari en Megadrive gewoon doorgelust. Bij elke console heb ik een coax aansluiting met een splitter er tussen zodat je je console kan aansluiten en nog steeds je zenders zou kunnen ontvangen. Die kan je best een paar keer doorlussen.
[afbeelding]
Dat ziet er toch niet uit.
@ Vinny23 : Koop gewoon een scart schakelaar en sluit alles wat via scart kan via scart aan en evt een composite splitter / schakelaar voor je composiet aaansluitingen. Werkt gewoon het beste en geeft het beste beeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 22-05-2015 10:41 ]
Metro2002 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:40:
[...]
Sorry hoor maar je sluit serieus je megadrive via coax aan terwijl dat ding RGB scart uit kan sturen?
Hij vraagt toch om een coax?Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:36:
Ik heb namelijk 1 sega en 1 atari die alletwee op de coax aansluiting willen,
Daarnaast is de mega drive 2 (!) de console waar ik het minste op speel en ik heb slechts 8 uitgangen op mijn a/v splitter waar geen scart op zit.
Mijn consoles staan dusdanig ver van m'n tv af dat ik andere een nieuwe kabel moet fixen en de coax is prima..
Metro2002 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:40:
[...]
Zet je je youtube filmpjes ook op 240p als je op je 42 inch fullHD scherm wilt kijken?
Consoles op zo'n crappy coaxding, ik moet er niet aan denken. Ik heb zelfs de NES op de tulp.
Saved by the buoyancy of citrus
Is er trouwens hier iemand die zo'n RetroUSB NWC1990 reproductie cartridge heeft ?
Kan je hier wel fatsoenlijk de tijd op instellen ?
Wil nog altijd NWC1990 zelf proberen en via een emulator (vies woord) klopt de timing niet
Kan je hier wel fatsoenlijk de tijd op instellen ?
Wil nog altijd NWC1990 zelf proberen en via een emulator (vies woord) klopt de timing niet
[ Voor 69% gewijzigd door ricost op 22-05-2015 12:14 ]
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Had ik even overheen gelezen. Alsnog blijft het advies staan: DOE HET NIET!
Thanksgast7 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:33:
[...]
Moet zeggen dat zijn vrij nice ps1 titels. Je vind altijd vrij mooie titels en ook games waarvan ik zelf eerst nooit gehoord had zoals dragon valor voor de ps1. Niet de duurste game maar alsnog vrij moeilijk te vinden nog nooit een gezien tot nu.
In elk geval heb toevallig ook een deal binnen gekregen met een megaman x3 niet van de ps1 Maar zelf ook aardig wat leuke deals weten te scoren deze week. onzinnige deals zelfs.
Nice prijs voor dat ps1 lot trouwens 130 euro zou ik er ook wel voor over hebben gehad zitten erg veel mooie titels tussen die ik zelf ook nog moet nice gedaan.

Ah dan had ik je gewoon verkeerd begrepen
De betaalbaarheid en ruimte (mijn vrouw is al niet blij met mijn huidige 'verzameling') is de reden dat ik zelf geen neo geo verzamelen, oh en iets met te weinig tijd om te spelen :x
Ik vind je top 5 verassend! Ben nieuwsgierig welke nes maar vooral welke lynx spellen je zo goed vind? Al hoewel de lynx natuurlijk goed past bij de 'obscure consoles'
Zelf had ik een amiga 500 en keek ik vol jaloezie naar mijn neef die destijds upgrade naar een 1200 en ook nog de cd unit kocht. En daarnaast nog de cd32! De cd32 zag ik echter het nut niet van in (voor zowel hem als voor mezelf), je kon de cd based games spelen, maar niet de disk backlog! Volgens mij dat ook de periode waarin ik uiteindelijk koos om te switchen naar PC, mede omdat het aanbod van games steeds minder werd (wel nog jaren mijn amiga aangesloten gehad, die had ook veel toppers)
De betaalbaarheid en ruimte (mijn vrouw is al niet blij met mijn huidige 'verzameling') is de reden dat ik zelf geen neo geo verzamelen, oh en iets met te weinig tijd om te spelen :x
Ik vind je top 5 verassend! Ben nieuwsgierig welke nes maar vooral welke lynx spellen je zo goed vind? Al hoewel de lynx natuurlijk goed past bij de 'obscure consoles'
Zelf had ik een amiga 500 en keek ik vol jaloezie naar mijn neef die destijds upgrade naar een 1200 en ook nog de cd unit kocht. En daarnaast nog de cd32! De cd32 zag ik echter het nut niet van in (voor zowel hem als voor mezelf), je kon de cd based games spelen, maar niet de disk backlog! Volgens mij dat ook de periode waarin ik uiteindelijk koos om te switchen naar PC, mede omdat het aanbod van games steeds minder werd (wel nog jaren mijn amiga aangesloten gehad, die had ook veel toppers)
nwagenaar schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:46:
Oh ja zeker, de hardware van de Sega Saturn is een stuk indrukwekkender; dat zal je mij ook nooit horen zeggen. En ja, voor ons retro verzamelaars is een Sega Saturn een stuk betaalbaarder dan een neogeo AES, MVS en/of CD(Z)
Maar als het om 2D consoles/handhelds tot de 4e generatie gaat, dan is dit mijn top 5:
1. NES
2. Atari Lynx
3. Neo Geo AES/MVS
4. PC-Engine/TurboGrafx-16
5. SNES
Ik zoek al een tijdje een betaalbare PC-Engine/TG16, Amiga CD32 en 3DO; maar dat wil nog niet echt vlotten. De prijzen zijn de laatste tijd waanzinnig gestegen
10 second ninja DONE
De Atari Lynx had diverse leuke 2D spellen met een hoge speelbaarheid, goede graphics (voor die tijd) en goede gameplay. Het was alleen enorm jammer dat het management van Atari dit product niet goed op de markt heeft gebracht en geen (of amper) 3rd party developers kon aantrekken.
Enkele favorieten van mij waren:
- A.P.B.
- Batman Returns
- Checkered Flag
- Electrocop
- Gordo 106
- Ninja Gaiden
Maar om eerlijk te zijn, het was mijn eerste handheld en daardoor ben ik ook bevooroordeeld
Enkele favorieten van mij waren:
- A.P.B.
- Batman Returns
- Checkered Flag
- Electrocop
- Gordo 106
- Ninja Gaiden
Maar om eerlijk te zijn, het was mijn eerste handheld en daardoor ben ik ook bevooroordeeld
Verwijderd
Maar de mastersystem en atari 2600 kunnen niet op scart,toch? Ik dacht alleen kabel aansluitingMetro2002 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:40:
[...]
Sorry hoor maar je sluit serieus je megadrive via coax aan terwijl dat ding RGB scart uit kan sturen? Zet je je youtube filmpjes ook op 240p als je op je 42 inch fullHD scherm wilt kijken?
Dat ziet er toch niet uit.
@ Vinny23 : Koop gewoon een scart schakelaar en sluit alles wat via scart kan via scart aan en evt een composite splitter / schakelaar voor je composiet aaansluitingen. Werkt gewoon het beste en geeft het beste beeld.
2600 niet, master system (het eerste model) heeft ook RGB uit!Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:29:
[...]
Maar de mastersystem en atari 2600 kunnen niet op scart,toch? Ik dacht alleen kabel aansluiting
Verwijderd
Mijn sms 2 heeft alleen een RF out.Metro2002 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:59:
[...]
2600 niet, master system (het eerste model) heeft ook RGB uit!
Je zou een een RGB-mod kunnen toepassen?Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:00:
[...]
Ik heb het opgezocht. Klopt, die van mij kan alleen via rf. Dat wordt een extra tv aanschaffen voor het
retro gebeuren.
smspower.org: Master System Video Output
mmmonkey: Master System 2 adding A/V Out
[ Voor 20% gewijzigd door ironx op 23-05-2015 11:36 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Tik een MS1 op de kop , die kan het wel
Of koop een master system converter voor je Megadrive
Tijdens het browsen van Kickstarter kwam ik onderstaande Campaign tegen, het gaat hier om een videogame studio die een game ontwikkeld voor de NES en SNES en deze ook alleen op die platformen released.
Opzich een leuk idee, ik weet alleen niet of het zijn waarde behoud maar het is wel een uniek item. Zo brengen ze een Limited Edition uit die alleen tijdens de Kickstarter Campaign te krijgen is.
Wat zijn jullie thoughts?
https://www.kickstarter.c...verns-of-dea?ref=category
Opzich een leuk idee, ik weet alleen niet of het zijn waarde behoud maar het is wel een uniek item. Zo brengen ze een Limited Edition uit die alleen tijdens de Kickstarter Campaign te krijgen is.
Wat zijn jullie thoughts?
https://www.kickstarter.c...verns-of-dea?ref=category
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Dat was leuk wakker worden vanochtend, m'n vrouw had als verrassing een dorp verderop deze gekocht voor tien Euro:

Ik had alleen World Cup al, dus mooie aanvulling
Exc. kat btw

Ik had alleen World Cup al, dus mooie aanvulling
Exc. kat btw
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 23-05-2015 15:52 ]
Wie niet... die zit zo ongeveer bij elke N64 lot erbij...
Wel goed afgericht... (je vrouw, niet de kat)
Ze vindt het leuk, dat scheelt allichtFlozem schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:52:
[...]
Wie niet... die zit zo ongeveer bij elke N64 lot erbij...
Wel goed afgericht... (je vrouw, niet de kat)
@Exorcistbrickvansteen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:45:
[...]
ThanksNu helpt het feit dat ik mij volledig concentreer op ps1 wel bij het vinden van de mooie titels. Kijk elke dag wel een aantal keer op marktplaats of er iets nieuws bij is gekomen
Nu ben ik wel benieuwd naar wat voor onzinnige deals je hebt kunnen scoren!?
Leuke vondst vooral voor die prijs, nice met de F zero X trouwens, beter dan F zero GX naar mijn mening.
In elk geval mijn toevoeging voor deze week vrij onverwachte week.
Kwam ook tot de conclusie dat ik slechts 3 originele goeie gamecube sticks in mijn bezit heb dus ben ik na een deal later 2 gamecube sticks met cib game met vip points voor niks rijker.
Ook een leuke n64 deal die mij niks heeft gekost waaronder een game die ik erg graag wou hebben.
De cib ps1 games zullen mij ongeveer uiteindelijk +/- 20 euro gaan kosten, vieuw point was een onverwachte shoot em up voor mij en natuurlijk uiteindelijk een cib ff7 weten te vinden in nice staat.

Verder dan mijn beste deal van de week.
Deze twee games voor de saturn voor niks aan de collectie kunnen toevoegen vrij onverwachts. Als ik eens de interne batterij van de saturn vervang kan ik ze eens gaan spelen hoewel dat voor megaman x3 niet nodig is. beide cib en panzer dragoon saga komt nog met de reclame folder.

vrij onverwachte week kan aardig wat games van mijn must have lijstje afstrepen.
[ Voor 54% gewijzigd door gast7 op 24-05-2015 18:31 ]
Nice, Mooie Pickups! Die diablo moet ik ook nog eens scoren voor een leuke prijsjegast7 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:46:
[...]
@Exorcist
Leuke vondst vooral voor die prijs, nice met de F zero X trouwens, beter dan F zero GX naar mijn mening.
In elk geval mijn toevoeging voor deze week vrij onverwachte week.
Kwam ook tot de conclusie dat ik slechts 3 originele goeie gamecube sticks in mijn bezit heb dus ben ik na een deal later 2 gamecube sticks met cib game met vip points voor niks rijker.
Ook een leuke n64 deal die mij niks heeft gekost waaronder een game die ik erg graag wou hebben.
De cib ps1 games zullen mij ongeveer uiteindelijk +/- 20 euro gaan kosten, vieuw point was een onverwachte shoot em up voor mij en natuurlijk uiteindelijk een cib ff7 weten te vinden in nice staat.
[afbeelding]
Verder dan mijn beste deal van de week.
Deze twee games voor de saturn voor niks aan de collectie kunnen toevoegen vrij onverwachts. Als ik eens de interne batterij van de saturn vervang kan ik ze eens gaan spelen hoewel dat voor megaman x3 niet nodig is. beide cib en panzer dragoon saga komt nog met de reclame folder.
[afbeelding]
vrij onverwachte week kan aardig wat games van mijn must have lijstje afstrepen.
Panzer Dragoon Saga inclusief kartonnen omslag?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
yup die staat rechts op de foto.Michael Knight schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:02:
Panzer Dragoon Saga inclusief kartonnen omslag?
Noem het zelf liever een kartonnen doos aangezien de twee game doosjes er in moeten en je de doos kan sluiten net als alle andere kartonnen doosjes voor bijvoorbeeld gameboy games.
Ik heb afgelopen weekend voor mijn verjaardag van een paar vrienden die van mijn retroverzameling weten, een mooie CiB Sega Saturn gekregen met Daytona USA en nog een Lightgun met Virtua Cop. Welke games zijn must-haves voor de Saturn? Ik heb House of the Dead al besteld met nog een extra Lightgun.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Is het zo dat al dat retro spul in Japan supergoedkoop is? Of valt dat mee?xelfer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 03:54:
Ik ben op dit moment in Japan en heb al aardig wat leuke pickups gedaan:
kyoto pickups:
[afbeelding]
Tokyo:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maat van mij is ook naar Tokyo geweest en hij had hele dozen famicom spellen gekocht en hij zag daar ook winkeltjes gevuld met losse SNES consoles voor bijna niks.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Als je weet waar je moet zijn is het in Japan 'goedkoop'.
Ik had een complete Saturn voor omgerekend 10 euro, een oranje cube voor 10 euro en een PC Engine Duo voor 60 euro.
Bepaalde toeristen winkels in Akihabara (zoals super potato) vragen gewoon de hoofdprijs ;-)
Ik had een complete Saturn voor omgerekend 10 euro, een oranje cube voor 10 euro en een PC Engine Duo voor 60 euro.
Bepaalde toeristen winkels in Akihabara (zoals super potato) vragen gewoon de hoofdprijs ;-)
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Precies. Je moet kijken bij de wat minder bekende winkels. Akihabara super potato is de duurste maar heeft wel het meest exclusieve aanbod. Winkelketens als trader en book off hebben minder aanbod, maar ook lagere prijzen. Als je goed rond kijkt is veel wel voor weinig te vinden. De meeste games op die fotos waren rond de 2 tot 8 euro.
Alleen Sin and Punishment N64 mint CIB was 25 euro. Espgaluda 2 xbox 360 was 15 euro en FF 12 zodiac was 12 euro.
Alleen Sin and Punishment N64 mint CIB was 25 euro. Espgaluda 2 xbox 360 was 15 euro en FF 12 zodiac was 12 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door xelfer op 26-05-2015 15:12 ]
panzer dragoon 1 & 2Techno Overlord schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:05:
Ik heb afgelopen weekend voor mijn verjaardag van een paar vrienden die van mijn retroverzameling weten, een mooie CiB Sega Saturn gekregen met Daytona USA en nog een Lightgun met Virtua Cop. Welke games zijn must-haves voor de Saturn? Ik heb House of the Dead al besteld met nog een extra Lightgun.
shinobi X
zijn must haves voor de saturn.
@Xelfer
Verschil tussen de ntc en pal versie in vergelijking met de japanse versie van kirby 64 vind ik vrij groot.
De standaard spellen die bij ons vrij duur zijn zijn in japan volgens mij spot goedkoop als ik het zo zie. Ze hebben blijkbaar een overschot of veel minder vraag dan bij ons.
voor 10 euro heb je bijv al een cib japanse versie van kirby 64, dat soort prijzen vind je nu echt niet hier.
zelda a link to the past voor de super famicom kan voor 15 euro gekocht worden cib nice staat.
Wat mij betreft kan je in japan vrij goedkoop spellen kopen.
Denk dat enkel de exclusives of zeer speciale edities duur zijn in japan.
Uiteraard zullen er prijs verschillen zijn zoals er gezegd wordt zie inderdaad ook 25 + prijzen voor bijvoorbeeld de zelda maar ook vrij lage prijzen in dezelfde staat.
Ik heb omgerekend 3 euro betaald voor Kirby 64 idd. Hier in Tokyo en Kyoto zijn games vooral heel goedkoop of juist heel duur. De populaire games onder toeristen zijn op veel bekendere plekken wel relatief duur (Rockman games bijvoorbeeld).
Sin and punishment is een interssante game had het tot nu toe niet naar omgekeken.
Misschien toch maar eens een keer halen voor in elk geval de wii.
Misschien toch maar eens een keer halen voor in elk geval de wii.
Vandaag Doom 64 op de kop getikt voor 5 euro bij de lokale rommelmarkt. Echt leuk! veel uitgebreider dan de pc variant!
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Ik kan me de demo-opstelling met Doom64 bij Bart Smit nog herinneren.. Wat een mooie tijd was dat!silverball schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:51:
Vandaag Doom 64 op de kop getikt voor 5 euro bij de lokale rommelmarkt. Echt leuk! veel uitgebreider dan de pc variant!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
DOOM 64 begint een beetje te groeien, maar vroeger vond ik het maar een belabberde port die totaal niet als DOOM aanvoelde en die van mij de stempel 'DOOM clone' kreeg.
Ik vind het trouwens wel grappig hoeveel versies van DOOM ik wel niet heb liggen
:
The Depths of DOOM trilogy (DOOM+DOOM II + Master Levels) voor de PC
DOOM voor de Playstation
DOOM voor de Sega 32X
DOOM voor de Super Nintendo
En pffft, wat een drama kan Marktplaats soms zijn, ik probeer voor een net bedrag mijn 2e Mega Drive te verkopen... maar ze bieden echt belachelijk lage bedragen die nergens op slaan
Afijn, binnenkort krijg ik weer wat leuk spul binnen, dus dan zal ik wel weer iets showen
Ik vind het trouwens wel grappig hoeveel versies van DOOM ik wel niet heb liggen

The Depths of DOOM trilogy (DOOM+DOOM II + Master Levels) voor de PC
DOOM voor de Playstation
DOOM voor de Sega 32X
DOOM voor de Super Nintendo
En pffft, wat een drama kan Marktplaats soms zijn, ik probeer voor een net bedrag mijn 2e Mega Drive te verkopen... maar ze bieden echt belachelijk lage bedragen die nergens op slaan

Afijn, binnenkort krijg ik weer wat leuk spul binnen, dus dan zal ik wel weer iets showen
C:\>_
Ook een reden dat ik biedingen uit zet en niet reageer op emails van mensen die te laag bieden.
Marktplaats zit vol met gieren en halve zolen
. Het is wel een plek waar je af en toe wat mooi spul kan vinden, dus ik kijk er nog wel steeds op.
Weet ik, zo heb ik daar ook voor €85 een gloednieuwe Vita gekocht, die maar 2 keer gebruikt was incl bon met nog 1,5 jaar garantie, 4gb kaartje en doos ect erbij, wel de OLED variant gelukkig.xelfer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:27:
Marktplaats zit vol met gieren en halve zolen. Het is wel een plek waar je af en toe wat mooi spul kan vinden, dus ik kijk er nog wel steeds op.
En dat is maar 1 voorbeeld, ik zwijg over die gratis iMac G5 die ik gratis had opgehaald en voor dump prijs van €150 had verkocht, er is veel troep op marktplaats, maar heel soms kom je van die pareltjes tegen voor bijna niks.
Inderdaad en het zal alleen maar slechter worden; de prijzen zijn behoorlijk hard aan het stijgen en omdat mensen bereid zijn om het te betalen denk ik niet dat het nog gaat zakkenxelfer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 02:27:
Marktplaats zit vol met gieren en halve zolen. Het is wel een plek waar je af en toe wat mooi spul kan vinden, dus ik kijk er nog wel steeds op.
Hetzelfde geldt voor eBay en tweedehands.nl. Je moet soms gewoon geluk hebben en dan kan je nog redelijk goedkoop scoren.
Trouwens, Google Chrome gebruikers hebben misschien wel wat voordeel bij gebruik van de "Marktplaats zonder topadvertenties"-plugin. Daarmee hoef ik niet eerst naar beneden te scrollen om op zoek te gaan naar wat ik wil hebben
Ik ga de 14e naar de bonami retro beurs in eindhoven, gaan er nog andere mensen van hier?
Vraag me af ik ik nog leuke dealtjes kan scoren qua ps1?
Beurzen en leuke dealtjes gaan imho niet samen, zeker niet als deze gericht zijn op hetgeen waar je voor komt.
Alles daar is qua prijzen gebaseerd op de hoogste buy it now prijs van eBay?
Ik denk dat je een beetje van het gemiddelde moet uitgaan.
Niet extreem duur, je betaald wel iets te veel.
Niet extreem duur, je betaald wel iets te veel.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Bonami beurzen zijn uit mijn ervaring 99% duurder dan Marktplaats en meestal ook incl. verzendkosten.
IddMichael Knight schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:00:
[...]
Ik kan me de demo-opstelling met Doom64 bij Bart Smit nog herinneren.. Wat een mooie tijd was dat!

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Vergeet ook niet je eigen gemaakte reis kosten.xelfer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:55:
Bonami beurzen zijn uit mijn ervaring 99% duurder dan Marktplaats en meestal ook incl. verzendkosten.
Klopt. Ik ging zelf alleen naar Bonami in Apeldoorn, wanneer ik toevallig al bij mijn ouders was. Zij wonen letterlijk 200m van de Apeldoorn locatie
. Zelfs dan vond ik Bonami niet echt de moeite waard, maar het was op zich wel leuk om even snel doorheen te lopen.
Hier geldt hetzelfde als bij rommelmarkten. Als het toevallig in de buurt is en je er zeer vroeg kunt zijn, kun je met een beetje kennis wellicht nog iets leuks vinden.
Zo niet, hoef je niet veel te verwachte en ga je het best alleen voor de gezelligheid.
Zo niet, hoef je niet veel te verwachte en ga je het best alleen voor de gezelligheid.
[ Voor 21% gewijzigd door Flozem op 29-05-2015 06:37 ]
Ik heb pokemon colosseum voor de n64 us toen die net uit was voor 250 gulden of euro gekocht. Geen idee meer.
Afgelopen week mijn rommelkamertje eens opgeruimd en nu kom ik erachter dat mijn vriendin een (losliggende) knop van mijn Atari 2600 paddles als vuil heeft aangezien. Nu dus 1 niet functionerende paddle. Iemand een idee hoe ik aan dit onderdeel kan komen?
Het gaat om de zwarte draaiknop:

Ik heb vorig jaar op de retro-game-experience bij Beeld & Geluid een Sega Megadrive gekocht. Dolle pret. M'n schoonouders waren met hun winkel vroeger ook Nintendo-dealer en toen zij de zaak verkochten / pensioneerden hebben m'n vrouw en ik oa. nog een hagelsplinternieuwe NES in doos meegekregen. Heb toch maar eens gekeken of dat ding het nog deed... zonde, ja ik weet het, maar heb er wel lol van gehad.
Momenteel ben ik bezig met een Raspberry Pi en RetroPie. De beleving is toch net even anders..
Momenteel ben ik bezig met een Raspberry Pi en RetroPie. De beleving is toch net even anders..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Succes, misschien via een Aziatische winkel of dergelijke zal je die onderdeel vinden.Edmin schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:37:
Afgelopen week mijn rommelkamertje eens opgeruimd en nu kom ik erachter dat mijn vriendin een (losliggende) knop van mijn Atari 2600 paddles als vuil heeft aangezien. Nu dus 1 niet functionerende paddle. Iemand een idee hoe ik aan dit onderdeel kan komen?
[afbeelding]
Heb zelf handen vol gehad tijd terug aan die krengen (de Atari paddels), overal kapot gezocht en zelfs een kennis uit UK kon geen werkende vinden, ik kon ze helemaal niet vinden, heb slechts 1 persoon gevonden die ze had, maar 80 euro is een geschifte hoofdprijs ervoor, dus maar overgeslagen.
Thx.. kapotte paddles zijn ook goed, zolang ik ze maar kan gebruiken als donor voor de knop. Dat wordt een eBay'tje dus...
Wel grappig, bijna iedereen hier klaagt over de veel te hoge prijzen op marktplaats, wordt er een keer naar waarde geboden is het weer niet goedVinnie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:39:
"Naar waarde" is een relatief begrip. Zelf zie ik vaak dingen als een Nintendo Wii voorbij komen met de tekst: "heeft nieuw ruim 500 euro gekost, dus bieden naar waarde." En dan raar opkijken dat mensen geen bod van 200+ euro doen.
Verwijderd
Afhankelijk of ze het bagger doen of gewoon helemaal niet is het 9 van de 10x gewoon die dingen die van binnen mega ranzig zijn. Is goed te repareren maar het kost wel wat tijd.Mizgala28 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:22:
[...]
Succes, misschien via een Aziatische winkel of dergelijke zal je die onderdeel vinden.
Heb zelf handen vol gehad tijd terug aan die krengen (de Atari paddels), overal kapot gezocht en zelfs een kennis uit UK kon geen werkende vinden, ik kon ze helemaal niet vinden, heb slechts 1 persoon gevonden die ze had, maar 80 euro is een geschifte hoofdprijs ervoor, dus maar overgeslagen.
En marktplaats is idd bagger. Leuk setje gezien met wat Cave shooters zoals Deathsmiles en Akai Katana voor een mooi prijsje en meteen al weer weg gekaapt door zo'n opkoper. Plaats ik een advertentie, meteen 2 mensen die Zelda los willen kopen (weten dus niet wat een set of lot betekend) en mensen die zogenaamd ineens voorzien zijn maar wel voor de helft willen kopen. (binnen 3 minuten ofzo)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2015 18:43 ]
Voor een Mega Drive moet je met 20 euro ook gewoon blij zijn imo.Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:35:
[...]
Wel grappig, bijna iedereen hier klaagt over de veel te hoge prijzen op marktplaats, wordt er een keer naar waarde geboden is het weer niet goed
Een losse NES of SNES krijg je ook maar 30 euro voor vaak.
[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 29-05-2015 16:01 ]
Bieden naar waarde is een vrij ruim begrip.
Het is meer bieden naar wat je ervoor over hebt als je het mij vraagt.
De ene persoon heeft er nu meer voor over dan de ander.
Dat men tegenwoordig denkt dat zelfs de normaalste ***** goud waard is dat is nu weer een ander probleem.
Losse consoles verkopen zoals snes 30 euro inderdaad, maar wel vrij gemakkelijk. De sega 20 euro dan mag je best wel blij zijn want niet veel mensen zitten te wachten op een losse sega console vrij moeilijk te verkopen in verhouding met de snes zonder sonic game etc.
Veel mensen kopen dan de sets met de veel grotendeels afval spellen voor rond de 30 euro of zelfs minder het is haast niet te doen zonder spellen. Het is niet voor niks dat je vaak sets ziet met het spel sonic 1 of 2 erbij. Dat retrozaken 40 euro vragen voor een losse console met controllers is gewoon gekkenwerk
.
20 euro is wel te doen maar kan een tijdje duren.
Het is meer bieden naar wat je ervoor over hebt als je het mij vraagt.
De ene persoon heeft er nu meer voor over dan de ander.
Dat men tegenwoordig denkt dat zelfs de normaalste ***** goud waard is dat is nu weer een ander probleem.
Losse consoles verkopen zoals snes 30 euro inderdaad, maar wel vrij gemakkelijk. De sega 20 euro dan mag je best wel blij zijn want niet veel mensen zitten te wachten op een losse sega console vrij moeilijk te verkopen in verhouding met de snes zonder sonic game etc.
Veel mensen kopen dan de sets met de veel grotendeels afval spellen voor rond de 30 euro of zelfs minder het is haast niet te doen zonder spellen. Het is niet voor niks dat je vaak sets ziet met het spel sonic 1 of 2 erbij. Dat retrozaken 40 euro vragen voor een losse console met controllers is gewoon gekkenwerk

20 euro is wel te doen maar kan een tijdje duren.
Ik heb dan ook een setje incl wat spelletjes en een RGB-kabel, maargoed.. ik zie wel wat er gebeurt.
En zo... mijn nieuwe aanwinsten
Sega 32X, wat de SMD nu dus transformeert in de Tower of power!
Maarrrr, ook een Nintendo Super Famicom!
Inclusief Super Mario All-Stars (JPN) en DOOM (EU/PAL)
De Famicom is modded met een 3-wegknop waarbij gekozen kan worden tussen:
SNES 50Hz (PAL), Power-LED: Groen
SNES 60Hz (NTSC), Power-LED: Geel
SFC 60Hz (NTSC), Power-LED: Rood

leuke setup dus je snes/super famicom kan pal ntc en japanse spellen afspelen?
[ Voor 98% gewijzigd door gast7 op 29-05-2015 22:07 ]
Als mensen zelf spellen in de winkel aanbieden misschien. Reken maar dat die retro shops op Ebay en Marktplaats meebieden.
Ik vind het gewoon vrij vaag dat nedgame zulke dure tweedehands games in zijn winkel heeft kunnen krijgenFlozem schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:07:
Als mensen zelf spellen in de winkel aanbieden misschien. Reken maar dat die retro shops op Ebay en Marktplaats meebieden.
Ze hebben ook een cib castlevania vampire kiss voor 500 euro wat een redelijke prijs is voor die game maar ik vraag mij af wie dat aan hun heeft verkocht?
Lijkt mij sterk dat iemand dat daar verkoopt, maar het kan wordt niet erg veel voor betaald en als je dan iemand hebt die het zooitje even naar de nedgame brengt. Hebben ze wel veel geluk gehad denk ik zo.
Maar wat bedoel je precies als mensen zelf spellen in de winkel aanbieden?
Het kan natuurlijk zijn dat die gasten package deals maken met mensen die hun spullen willen verkopen.gast7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:12:
[...]
Ze hebben ook een cib castlevania vampire kiss voor 500 euro wat een redelijke prijs is voor die game maar ik vraag mij af wie dat aan hun heeft verkocht?
Lijkt mij sterk dat iemand dat daar verkoopt, maar het kan wordt niet erg veel voor betaald en als je dan iemand hebt die het zooitje even naar de nedgame brengt. Hebben ze wel veel geluk gehad denk ik zo.
Retrogamefreak doet niet anders. Als je games los gaat kopen ga je idd geen winst maken met de resell.
Yep!gast7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:56:
leuke setup dus je snes/super famicom kan pal ntc en japanse spellen afspelen?
De Super Famicom kan sowieso eigenlijk amerikaanse cartridges lezen, maar omdat Nintendo slim was hadden ze de cartridge fysiek groter en anders gemaakt zodat het gewoonweg niet past in de cartridgeslot.
Dus je moet of elke cartridge aanpassen of de printplaat in een PAL/JPN cartridgecase stoppen, of de cartridgeslot in de console groter maken. Er zijn mensen die dat laatste best wel netjes hebben gedaan, maar toch vind ik dat zelf niet mooi en laat dat mooi origineel.
imho zijn er toch niet echt amerikaanse spellen die niet in Europa of Japan zijn uitgebracht.
En een grappig dingetje wat ik gisteren had uitgeprobeerd. DOOM voor de Super Nintendo/Famicom heeft een SuperFX chip om het spel uberhaupt te kunnen laten draaien op de console.
Overal wordt gezegd, en er zijn video's ervan te vinden op YouTube, dat als je een PAL versie op 60Hz zet, dat je spel dan best wel begint te glitchen (polygons die verdwijnen bijvoorbeeld).
In mijn geval gebeurde helemaal niks daarvan. Wel een betere aspectratio van het beeld
Wel heb ik gemerkt dat die cartridge wat gevoelig is, je geeft er een tik aan/beweegt de cartridge, en het spel flipt, glitches everywhere
In het algemeen moet ik soms ook een aantal keer de cartridge opnieuw in de console stoppen, maar ik denk dat dit gewoon vuile contactpunten op de carts zijn en een keertje moet schoonmaken?
Vaak staat in dat soort ketens de baas zelf niet in de winkel, en moet men richtprijzen hanteren of zijn de medewerkers maar gemachtigd tot een bepaald bedrag aan te kopen.gast7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:12:
[...]
Maar wat bedoel je precies als mensen zelf spellen in de winkel aanbieden?
Daarnaast is het natuurlijk ook een kwestie van onderhandelen.
Meestal hebben mensen die oude spellen ten gelde willen maken geen verstand van de waarde. Als jij als verkopende kenner dan niet laat weten dat het spel meer waard is, dan ben je niet goed bezig. Maar goed, wij kenners verkopen sowieso meestal via Marktplaats of Ebay.
Overigens, hebben de retro shops vaak een deal met de lokale kringlopen. Ze zullen maandelijks alle binnengekomen spellen opkopen voor een vaste prijs per spel, en dan kun je natuurlijk geluk hebben. Of denk je dat het toeval is dat je er zelden iets ziet liggen?

[ Voor 16% gewijzigd door Flozem op 30-05-2015 10:12 ]
32x is een leuke hebbedingetje. Jammer dat er zo weinig fatsoenlijke spellen op zijn uitgebracht. Je kan er ook nog een convertor naar master systeem op zettenVinnie schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:56:
Ik heb dan ook een setje incl wat spelletjes en een RGB-kabel, maargoed.. ik zie wel wat er gebeurt.
[afbeelding]
Doom op de snes. deze versie moest best veel compromis sluiten. Het rare is dat ik het nog leuker vind om een uitgeklede versie te spelen op de snes dan een op de pc.
Hebben jullie suggesties voor een goede vervangende batterij voor onze DSLites? M'n originele DS had al een scheur in de scharnier, maar is laatst gekletterd en nu dus echt gebroken
Dus nu twee DSLites, maar beiden hebben een slechte accu.
Ik had er eentje van "Under Control" besteld bij Bol, maar die is erg slecht; na een uur of twee al leeg. Nu kijk ik naar die van Conrad. Suggesties van harte welkom.
Ik had er eentje van "Under Control" besteld bij Bol, maar die is erg slecht; na een uur of twee al leeg. Nu kijk ik naar die van Conrad. Suggesties van harte welkom.
Liege, liege, liegebeest!
Koop een nieuwe ds lite kan je krijgen voor 15 a 25 euro.Liegebeest schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:56:
Hebben jullie suggesties voor een goede vervangende batterij voor onze DSLites? M'n originele DS had al een scheur in de scharnier, maar is laatst gekletterd en nu dus echt gebrokenDus nu twee DSLites, maar beiden hebben een slechte accu.
Tuurlijk niet nieuw in seal etc maar zgan ds lite kan je krijgen voor deze prijzen.
Gezien de waarde etc zou ik niet mijn tijd verspillen om een goeie batterij te vinden gezien de waarde dichtbij een zgan exemplaar komt.
Je kan gebruikte originele ds lite batterijen op ebay kopen voor 6 -15 euro incl verz mocht dat een optie zijn.
Originele ds lite batterijen met donkerste setting kan wel 24 uur meegaan dat was wel een groot verschil toen ik overging op de 3ds xl die maar hooguit 6 - 8 uur meegaat.
Mja, ik heb juist net een redelijke DSLite gekocht van een mede-Tweaker, een modje zelfs. Er zou honderd uur op gespeeld zijn, maar de accu is alsnog niet top. Tja, het is natuurlijk al een oud stukje hardware 

Bedankt voor de tips!
Dat zou zeker een optie zijn. Resteert natuurlijk de vraag of die accu gewoon goed is, of nietJe kan gebruikte originele ds lite batterijen op ebay kopen voor 6 -15 euro incl verz mocht dat een optie zijn.
Bedankt voor de tips!
[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 31-05-2015 11:05 ]
Wat versta jij onder een accu die niet helemaal top is?Liegebeest schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:00:
Mja, ik heb juist net een redelijke DSLite gekocht van een mede-Tweaker, een modje zelfs. Er zou honderd uur op gespeeld zijn, maar de accu is alsnog niet top. Tja, het is natuurlijk al een oud stukje hardware
Verwijderd
V&A aangeboden: Crash Bandicoot (5 stuks PS1 )
kan iemand vertellen wat ik hier nog voor vragen kan?
kan iemand vertellen wat ik hier nog voor vragen kan?
Na zo'n twee uur spelen gaat ie op rood. Als ik geen wifi gebruik drie.gast7 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:21:
[...]
Wat versta jij onder een accu die niet helemaal top is?
Dat is erg slecht, mijn vriendin heeft de lite nog, is bij de launch gekocht en gaat na zwaar gebruik tot 2011 (toen kwam de 3ds in huis) nog 20 a 22 uur mee op laagste verlichting.Liegebeest schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:08:
[...]
Na zo'n twee uur spelen gaat ie op rood. Als ik geen wifi gebruik drie.
En verder, mijn vriendin had al de NL Lufia voor de SNES maar gisteren op de kop eentje met doos getikt voor 35 euro, werkt perfect (ook de NL variant).
En verder een gesprek met een kennis gehad, PS Vita wordt een legacy platform dus de spellen ervoor kunnen ook flink wat opleveren, echter legacy buiten Japan, daar komen nog veel games voor uit.
Verwijderd
Maar als ik spellen zoek zoals alex kidd in miracle world voor de sms2 of river raid voor de atari 2600,
die ik niet zo gauw vind, ben ik wel geneigd om naar de te dure bonami beurs te gaan.
die ik niet zo gauw vind, ben ik wel geneigd om naar de te dure bonami beurs te gaan.
Dat is niet gek, gezien de Saturn er al bijna was, was er geen developer zo gek om veel voor de 32X te maken. De Power Base Converter is een leuke add-on, maar om nou heel de tijd de 32X en PBC om te wisselen.. nah.Ingelogd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:44:
32x is een leuke hebbedingetje. Jammer dat er zo weinig fatsoenlijke spellen op zijn uitgebracht. Je kan er ook nog een convertor naar master systeem op zetten
Echt uitgekleed is de SNES versie niet, het enige wat je mist zijn de floor/ceiling textures, die ze op een hele nette manier hebben opgelost, en onesided-enemies. Afgezien van sluipen en infighting mist deze versie eigenlijk maar zeer weining.Doom op de snes. deze versie moest best veel compromis sluiten. Het rare is dat ik het nog leuker vind om een uitgeklede versie te spelen op de snes dan een op de pc.
DOOM voor de Jaguar, en waar ook veel andere ports op gebaseerd zijn, heeft een veel grotere verandering. Vooral met totaal andere (minder aantal) textures wat de sfeer er niet beter op heeft gemaakt.
De Jaguar versie mist muziek, door technische limitaties van de chip die alleen het beeld kon geven, of muziek, niet beiden.
De 3DO versie was gewoon stronttraag, tenzij je poststampsize gaat spelen, en dan wringt het gewoon zo erg met de CD-muziek
De 32X versie was een nette compromis, alleen zo erg jammer dat de developer(s) totaal geen tijd hadden om een fatsoenlijke port te maken, en heeft het dus die infamous 'slechte' soundtrack (wat mij niet eens zo erg stoort tbh). Ik heb pas geleden ook een hack ervan gevonden die dus een flink aantal maps van de Jaguar versie hebben toegevoegd.
De DS Lite van m;n dochter ook, die is binnen twee uur leeg. Mijn oude NDS, DSi en 3DS doen het stukken beter wat dat betreft, nog steeds.Liegebeest schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:08:
[...]
Na zo'n twee uur spelen gaat ie op rood. Als ik geen wifi gebruik drie.
PSP idem; drie modellen (1000, 2000 en vlgs mij 3000), doen allemaal nog gemak een flinke tijd op de acculading.
Ehm ik moet zeggen dat ik het hier niet mee eens ben.Exorcist schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:54:
[...]
De DS Lite van m;n dochter ook, die is binnen twee uur leeg. Mijn oude NDS, DSi en 3DS doen het stukken beter wat dat betreft, nog steeds.
PSP idem; drie modellen (1000, 2000 en vlgs mij 3000), doen allemaal nog gemak een flinke tijd op de acculading.
Ik heb mijn oude ds lite zwaar gebruikt die van mij gaat nog 20+ uren mee op laagste lichtstand aangezien hoger niet echt nodig is.
Hogere licht standen vreten de batterij inderdaad op en dan gaat hij voor minder dan 40% mee dan op laagste stand verschil is vrij groot.
Deze consoles opladen tijdens het spelen is erg slecht voor de batterij ik weet niet of dat bij veel mensen gedaan wordt maar als je dit doet heb je heel snel een batterij die steeds minder capaciteit kan opslaan en dus snel leeg is.
Ikzelf laad mijn console pas op als hij uitvalt tijdens het spelen. De console opladen tijdens het spelen is de grootste boosdoener om je batterij te slopen en ik weet dat heel erg veel mensen dit doen.
gast7 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:19:
[...]
Ehm ik moet zeggen dat ik het hier niet mee eens ben.

ff jennen, weet je het nu wel of niet?gast7 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:19:
[...]
Deze consoles opladen tijdens het spelen is erg slecht voor de batterij ik weet niet of dat bij veel mensen gedaan wordt maar als je dit doet heb je heel snel een batterij die steeds minder capaciteit kan opslaan en dus snel leeg is.
De console opladen tijdens het spelen is de grootste boosdoener om je batterij te slopen en ik weet dat heel erg veel mensen dit doen.
Gisteren na zo'n 20+ jaar Secret of Mana weer uitgespeeld, wat een heerlijk spelletje is het ook
Ik zou graag wat meer oude SNES games verzamelen maar de prijzen zijn niet leuk meer.
Je hebt een punt dat geef ik toeExorcist schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Niet mee eens? Met wat? Bij mijn apparaten is het een feit, ik zeg toch niets over het algemeen?

@mutatie Ja ik weet dat veel mensen dat doen.
[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 31-05-2015 20:54 ]
En dat ben ik het niet mee eens, waar hij zegt geldt voor nikkel batterijen, niet voor lithium.gast7 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:19:
Ikzelf laad mijn console pas op als hij uitvalt tijdens het spelen. De console opladen tijdens het spelen is de grootste boosdoener om je batterij te slopen en ik weet dat heel erg veel mensen dit doen.
Ik speel regelmatig tijdens laden, op de laptop, vita en DS, vita is dan wel maar 1,5 maand oud, DS enkele jaren en laptop ook, natuurlijk is de capaciteit minder maar niet zo erg als sommigen denken, in het geval van de laptop gaat het alleen iets harder omdat de accu warmer wordt en dat is de echte boosdoener, in geval van de DS en Vita niet.
In het geval van de DS wordt de batterij lui als je hem steeds laadt tijdens het spelen.Mizgala28 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:09:
[...]
En dat ben ik het niet mee eens, waar hij zegt geldt voor nikkel batterijen, niet voor lithium.
Ik speel regelmatig tijdens laden, op de laptop, vita en DS, vita is dan wel maar 1,5 maand oud, DS enkele jaren en laptop ook, natuurlijk is de capaciteit minder maar niet zo erg als sommigen denken, in het geval van de laptop gaat het alleen iets harder omdat de accu warmer wordt en dat is de echte boosdoener, in geval van de DS en Vita niet.
Uiteindelijk zul je niet meer zonder lader kunnen spelen.
Uiteraard zullen andere apparaten anders zijn qua resultaat met capaciteit en andere factoren die de batterij beinvloedt.
Afgelopen weekend een aardige slag geslagen op verzamelgebied.
3 x een NES gekocht en 1 Xbox. 2 Nes systemen waren in doos, 1 Spaanse versie met boxed flintstones en double dragon 3 voor €30 en 1 live action set boxed (Nederlandse versie) met 4 nietszeggende games voor €60. 1 Nes systeem met Kirby voor €15.
Daarnaast een boxed xbox met 12 spellen voor €12.
Met pinksteren 6 ps2 spellen gevonden op rommelmarkt: Dark CLoud, Grandia 3, .Hack 1, zone of the enders, dark chronicle en star ocean voor €11.
Aankomend weekend weer 2 rommelmarkten maar daar verwacht ik niet zo veel van.
Overigens ben ik van plan om filmpjes te maken a la SeeJayAre, zit alleen een beetje met de spycam hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, heeft iemand daar een oplossing voor?
https://www.youtube.com/watch?v=WMkeIwFL0OQ
3 x een NES gekocht en 1 Xbox. 2 Nes systemen waren in doos, 1 Spaanse versie met boxed flintstones en double dragon 3 voor €30 en 1 live action set boxed (Nederlandse versie) met 4 nietszeggende games voor €60. 1 Nes systeem met Kirby voor €15.
Met pinksteren 6 ps2 spellen gevonden op rommelmarkt: Dark CLoud, Grandia 3, .Hack 1, zone of the enders, dark chronicle en star ocean voor €11.
Overigens ben ik van plan om filmpjes te maken a la SeeJayAre, zit alleen een beetje met de spycam hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, heeft iemand daar een oplossing voor?
https://www.youtube.com/watch?v=WMkeIwFL0OQ
[ Voor 15% gewijzigd door wildcardxl op 01-06-2015 12:03 . Reden: vergeten wat te vermelden ]
Ik ben inmiddels weer terug uit Japan en heb het volgende opgepikt de afgelopen weken:

De hoogtepunten wat mij betreft:
- 3 Hori Mini Pad N64 (ongeveer 28 euro per stuk voor betaald)
- FF 12 Zodiac Job System (PS2)
- Sin & Punishment (N64) mint CIB
- Mushihimesama Collectors Edition (PS2) nieuw
- Darius Force (Super Famicom)
De meeste games waren tussen de 2 en 5 euro. B.v. de 3 Mario Party games heb ik voor 2,50 euro per stuk (Mario Party 3 CIB voor 3,75 euro).
Voor mijn doen heb ik weinig Super Famicom opgepikt, aangezien ik 95% van de Super Famicom games al heb en de meeste games die ik miste zijn vaak 50 USD+.

De hoogtepunten wat mij betreft:
- 3 Hori Mini Pad N64 (ongeveer 28 euro per stuk voor betaald)
- FF 12 Zodiac Job System (PS2)
- Sin & Punishment (N64) mint CIB
- Mushihimesama Collectors Edition (PS2) nieuw
- Darius Force (Super Famicom)
De meeste games waren tussen de 2 en 5 euro. B.v. de 3 Mario Party games heb ik voor 2,50 euro per stuk (Mario Party 3 CIB voor 3,75 euro).
Voor mijn doen heb ik weinig Super Famicom opgepikt, aangezien ik 95% van de Super Famicom games al heb en de meeste games die ik miste zijn vaak 50 USD+.
Zozo dat zijn mooie aankopen. Vakantiegeld is zeker binnenwildcardxl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:58:
Afgelopen weekend een aardige slag geslagen op verzamelgebied.
YouTube: Live Garage Sale Pickups - Episode #6 PART 1 - Massive Nintendo Haul!!!
Waarom ga je niet gewoon filmen met een DSLR of telefoon? Dat geeft de beste beelden. Alleen moet je met een DSLR niet te snel heen en weer, ander krijg je het rolling shutter probleem, zoals in de video's van SeeJayAre.
Als je in je eentje bent, dan is misschien een GoPro om je nek nog het handigst. Als je die goed afstelt, dan valt het wel mee met het bolle beeld door de fish eye lens. En de kwaliteit van een GoPro is super (maar niet zo goed als een DSLR of de meeste telefoons).
Het probleem is de reactie van mensen wanneer ik met een zichtbare camera op een rommelmarkt kom ik verwacht dat de prijzen x2 gaan.
Of dat wanneer ik bij mensen thuis kom de reactie ook niet helemaal geweldig zal zijn
Als ik de video's van Seejayare see heb ik het gevoel dat hij zon spyzonnebril gebruikt.
Ik snap ook volledig dat mensen zo zoden gaan reageren, alleen ik maak soms wanneer ik op jacht ben zulke leuke/idiote dingen mee dat ik dat graag op film zou willen hebben/delen haha.
Of dat wanneer ik bij mensen thuis kom de reactie ook niet helemaal geweldig zal zijn
Als ik de video's van Seejayare see heb ik het gevoel dat hij zon spyzonnebril gebruikt.
Ik snap ook volledig dat mensen zo zoden gaan reageren, alleen ik maak soms wanneer ik op jacht ben zulke leuke/idiote dingen mee dat ik dat graag op film zou willen hebben/delen haha.
God Eater 2xelfer schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:56:
Ik ben inmiddels weer terug uit Japan en heb het volgende opgepikt de afgelopen weken:
[afbeelding]
God Eater 2 is een goede game
. Aangezien GE 2 Rage Burst net (sinds Februari) uit was in Japan, kon ik GE2 voor omgerekend 3 euro krijgen voor de PS Vita. Dat soort dealtjes zijn in Japan echt goed te scoren heb ik wel gemerkt.
Heb zelf god eater burst voor de psp soort monster hunter game serie.
Leuke aankopen Misschien dat ik zelf wat japanse exclusives zal aanschaffen voor bepaald shoot em ups en fighters maar dat zie ik later nog wel.
De hori minipads zijn trouwens mooie aankopen speelt veel handiger op de N64 bij veel games dan de normale N64 controller.
Hori heeft wel meerdere exclusive nintendo controllers zoals de hori pad voor de gamecube gameboy player.
Leuke aankopen Misschien dat ik zelf wat japanse exclusives zal aanschaffen voor bepaald shoot em ups en fighters maar dat zie ik later nog wel.
De hori minipads zijn trouwens mooie aankopen speelt veel handiger op de N64 bij veel games dan de normale N64 controller.
Hori heeft wel meerdere exclusive nintendo controllers zoals de hori pad voor de gamecube gameboy player.
Ik verzamel zelf ook o.a. shumps en fighting games. Veel shmups had ik in het verleden al geïmporteerd, dus ik kon nu vooral op zoek gaan naar een paar collector's editions en ook vooral naar de goedkopere games die eigenlijk de verzendkosten niet waard zijn.
Verwijderd
Halloo allemaal, ben hier terecht gekomen doordat ik op zoek ben naar een N64 demopod/kiosk. Lijkt me gewoon ongelofelijk cool om op zo'n ding met maten op me kamer te kunnen gamen. Nou is het probleem echter dat ze niet bepaald makkelijk te vinden zijn, ook al zoek ik regelmatig elk week een aantal keer. Dus hoop ik wat hulp te kunnen krijgen hier van jullie, tips of eigen ervaringen met het zoeken naar een demopod.
Af en toe zie je ze op marktplaats voorbij komen zelfde geldt voor alle overige demo pods.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:08:
Halloo allemaal, ben hier terecht gekomen doordat ik op zoek ben naar een N64 demopod/kiosk. Lijkt me gewoon ongelofelijk cool om op zo'n ding met maten op me kamer te kunnen gamen. Nou is het probleem echter dat ze niet bepaald makkelijk te vinden zijn, ook al zoek ik regelmatig elk week een aantal keer. Dus hoop ik wat hulp te kunnen krijgen hier van jullie, tips of eigen ervaringen met het zoeken naar een demopod.
Uiteraard zul je altijd wel aardige bedragen kwijt zijn en dan hebben we het nog niet over de verzendkosten gehad die vrij hoog kunnen zijn voor grote voorwerpen, aangezien het niet meer met de gewone post mee kan.
Ik heb van andere mensen gehoord die er wat hebben, dat ze deze hebben verkregen door het van iemand over te kopen die bijvoorbeeld een bar had waar het ding inzat om vroeger klanten te trekken of in pakhuizen van een winkel waar soms eens oude voorraad opgedoken wordt en je dus demo pods of oude store displays tegenkomt en die van de eigenaren kan overkopen. Ook bij bedrijven die failliet zijn gegaan kan je oude stock tegenkomen en wordt dit geveild.
De eerste methode wordt het vaakst gebruikt omdat het dan vaak dichtbij huis goedkope verzending en ook een leuke prijs etc. is maar de kans om zulke dingen daar tegen te komen wordt steeds kleiner want in de realiteit zie je zulke dingen daar niet meer. Uiteraard ook van gamezaken maar dat is meer voor de huidige consoles oftewel destijds gedaan.
Veel mensen proberen iets dichtbij op de kop te tikken aangezien wat verder de verzendkosten aardig hoog kunnen zijn, maar dat is een vrij grote uitdaging omdat het niet te vinden is.
Je grootste kans is marktplaats en af en toe bepaald retrogamezaken. Geld besparen voor dit is eigenlijk geen optie meer je wilt het of je wilt het niet tenzij je de overige opties kiest dan marktplaats waarbij connecties vrij belangrijk zijn.
Er is helaas geen makkelijke en goedkope manier om aan een demopod te komen in ieder geval, tenzij je er met veel geluk toevallig een keer tegen aan loopt
.
Zeer tof, als je het voor een redelijke prijs kan vinden. Maar meestal zijn ze gewoon te duur. En niet erg praktisch (sinds wanneer is dat belangrijk, als het sowieso gewoon tof is!!Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:08:
Heb de lampen in mijn console kast gezet. Dit weekend eens een andere schakelaar proberen om de lekstroom tegen te gaan. Die losse buizen zijn voor schakelaars, zodat ik de lamp en de console in het vakje ook apart aan kan zetten.
Dit topic is gesloten.