Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Thanks. Ik verzamel zelf voornamelijk alleen goede titles en ik ben er ook niet direct heel veel mee bezig. Verzamelen is iets wat bij mij komt en gaat. Soms ben ik er een periode wat meer mee bezig en dan ligt het weer enige tijd stil.

De afgelopen maanden heb ik er zelfs praktisch niets aan gedaan en is de collectie alleen gestegen met games die ik op dat moment wilde spelen (enkele Xbox One, PS4 en Wii U titels). Panzer Dragoon Orta kwam ik toevallig tegen bij een tweede hands winkel voor 1 euro.

Ik verzamel overigens retro en current gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:06

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Techno Overlord schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:14:
Ik heb hier een Super Metroid cartridge en deze heeft Duitse/Franse subtitles die niet uitgeschakeld kunnen worden. Ik had vroeger een PAL cartridge van deze game waarbij alleen Engelse teksten in beeld kwamen zonder subtitles. De code op de cart is SNSP-RI-UKV. Welke code op de cart moet ik hebben zonder die irritante, niet-uitschakelbare Duitse/Franse subtitles?
Iemand die op bovenstaande een antwoord weet? Ik heb mijn losse Super Metroid cart inmiddels verkocht maar ik begin nu sterk te twijfelen of er überhaupt wel PAL carts zijn die geen Duitse/Franse subtitles hebben. Ik weet dat de NTSC versie dit niet hebben.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Techno Overlord schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:55:
[...]

Iemand die op bovenstaande een antwoord weet? Ik heb mijn losse Super Metroid cart inmiddels verkocht maar ik begin nu sterk te twijfelen of er überhaupt wel PAL carts zijn die geen Duitse/Franse subtitles hebben. Ik weet dat de NTSC versie dit niet hebben.
Als die in het begin zitten kan je dat gemakkelijk met een paar roms testen. Daar vindt je vaak alle uitgebrachte versies van een game.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Techno Overlord schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:55:
[...]

Ik kan het volgende week testen ik heb een PAL cart van Super Metroid ik zal het je dinsdag kunnen laten weten denk ik

Ik heb in ieder geval SNSP-RI-FAH model

[ Voor 4% gewijzigd door SpoekGTi op 21-04-2015 11:46 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ah kijk aan... Alvast bedankt SpoekGTI _/-\o_

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Cool die retro meuk!

Ik heb ook nog een N64 en een SNES staan, met best veel boxed spellen.
Doos van de SNES waarschijnlijk niet meer, wel een van de latere.
Wat heb ik me vermaakt op vooral de SNES, wil eigenlijk biker mice motor race gamen nog wel hebben daarvoro.
Onze eerste was toen kapot gegaan aantal jaar geleden heeft mn broertje nog een nieuwe gekocht in de winkel.

Ook moet ik nog een MICRO VS. SYSTEM Boxing hebben, is daar nog belangstelling voor tegenwoordig?

Zo'n ding, kon 2 player maar ook tegen de computer.

[ Voor 19% gewijzigd door JBplap op 21-04-2015 16:36 . Reden: plaatje linkt niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

JBplap schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:35:
Wat heb ik me vermaakt op vooral de SNES, wil eigenlijk biker mice motor race gamen nog wel hebben daarvoro.
Zolang je dat maar wel doet onder het genot van een doos Snickers.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

SpoekGTi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:45:
[...]

Ik kan het volgende week testen ik heb een PAL cart van Super Metroid ik zal het je dinsdag kunnen laten weten denk ik

Ik heb in ieder geval SNSP-RI-FAH model
Ik heb er 2 en pas 1 verkocht, beide Engels en PAL.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sp33dFr34k schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:20:
[...]

Ik heb er 2 en pas 1 verkocht, beide Engels en PAL.
Kon je daarbij de Duitse/Franse subtitles uitschakelen? En welke code staat er op de cart?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:00
Misschien weet iemand van jullie het, google geeft mij geen antwoorden.

Heel heel vroeger een spelletje gehad waarmee ik maar niet verder kwam. Voor op de SNES, het enige wat ik mij goed herinner is het feit dat je met yoshi speelt en dat irritante begin.

Je begint, er zitten allemaal baby yoshi's vast op 2 bomen waar je maar niet bij kan. Uren heb ik gesprongen om de mini's te pakken te krijgen, geprobeerd uit het level te komen maar dat lukt allemaal niet.

Hoe heet dit spel? Ik ben hem kwijt ;(! En wil nu wel eens voorbij dat stomme level :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Evolet schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:48:

Heel heel vroeger een spelletje gehad waarmee ik maar niet verder kwam. Voor op de SNES, het enige wat ik mij goed herinner is het feit dat je met yoshi speelt en dat irritante begin.

Je begint, er zitten allemaal baby yoshi's vast op 2 bomen waar je maar niet bij kan. Uren heb ik gesprongen om de mini's te pakken te krijgen, geprobeerd uit het level te komen maar dat lukt allemaal niet.

Hoe heet dit spel? Ik ben hem kwijt ;(! En wil nu wel eens voorbij dat stomme level :+.
Daar is een specifiek topic voor ([Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5), maar het enige spel is yoshi's Island of Yoshi's Safari, maar die laatste is met de bazooka.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 23-04-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
excuses ik ga daar wel even verder, nee dat waren ze beide ook niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Heb deze week Yoshi's Safari weer eens gespeeld en het blijft een interessante game. Hij is veel en veel te simpel (hele spel met 1 leven uitgespeeld) maar het ziet er allemaal wel vrij goed uit.
De muziek is ook uniek aangezien het niet echt een mario world-achtige soundtrack heeft maar meer in de richting van de zachtere mario kart muziek zit zoals de track van Koopa Troopa Beach. Goede soundtrack maar van mij mag het wel wat actievoller. Je rijdt immers rond met een bazooka.
Heb het idee dat deze game ook erg goed zou kunnen werken in 3D.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 16:55

staat ie hier niet tussen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Yoshispellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 12:58

weet je zeker dat dit geen yoshi story is voor de N64 schijnt een heel irritant begin te hebben. De main track is best wel irritant. Hoewel ik tegenwoordig een erge fan van yoshi ben geworden in de nieuwe smash game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
Nee, weet het heel zeker heb namelijk vroeger alleen een snes gehad :+.

Maar was me suf aan het zoeken, kan het nergens vinden. Misschien heb ik me toch vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Aanwinsten van de afgelopen maand:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/4s0kdl.jpg
Stuk voor stuk erg blij mee :) Weer voor leuke prijzen van marktplaats.
Resident evil is een upgrade op de duitse versie die ik had.

[ Voor 16% gewijzigd door brickvansteen op 23-04-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes. Is RE dan ook gesproken Duits btw? Dat maakt de cutscenes 10x hilarischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Exorcist schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:12:
Netjes. Is RE dan ook gesproken Duits btw? Dat maakt de cutscenes 10x hilarischer :)
Thanks :) Nee, duitse ondertiteling, is wel te spelen maar gewoon vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me wel geinig, maar dat is wel het irritante verder aan DE/FR games. Als ze Duits hadden gesproken had ik hem graag erbij gewild in mijn RE verzameling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Techno Overlord schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:43:
[...]

Kon je daarbij de Duitse/Franse subtitles uitschakelen? En welke code staat er op de cart?
Ik had gewoon Engelse, ook SNSP-RI-FAH cart.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dus jij had geen SUBTITLES? Maar alleen een Engelstalige HUD?

[ Voor 6% gewijzigd door Techno Overlord op 25-04-2015 11:43 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Voor super metroid moet je de ntsc versie halen. Die heeft Japanse of english tekst en geen Duitse of Franse subtitels. Het is trouwens alleen bij de intro en de countdown.

Je kan zowel de super famicom versie halen als de USA versie want het is volgens mij dezelfde eeprom op de PCB.

Je hebt natuurlijk wel een ntsc super nintendo nodig :)

[ Voor 33% gewijzigd door DLX op 25-04-2015 20:38 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
GOUDSBS schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:34:
Voor super metroid moet je de ntsc versie halen. Die heeft Japanse of english tekst en geen Duitse of Franse subtitels. Het is trouwens alleen bij de intro en de countdown.

Je kan zowel de super famicom versie halen als de USA versie want het is volgens mij dezelfde eeprom op de PCB.

Je hebt natuurlijk wel een ntsc super nintendo nodig :)
Of zo n ntsc cartridge converter. Ik ga morgen ff vrijmarkt afstruinen of ik nog wat leuks tegen kom maar ben bang van niet eigenlijk, ach, maakt het ook uit :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
Net terug van mijn 2 standaard Koningsdag vrijmarkten en mooie spullen kunnen kopen :) Onderstaande heb ik kunnen aanschaffen voor een totaal bedrag van €32. Nu alleen alles even schoonmaken want dat is, vooral bij de SNES, hard nodig. Playstation heb ik gekocht omdat hij omgebouwd is en ik nog een aantal spellen wil spelen die ik (nog) niet origineel heb :9

SNES (€25)
- Verkleurde SNES met 2 controllers
- Double Dragon
- Top Gear
- Top Gear 3000
- Donkey Kong Country 2 (met doosje)
- Super Mario All Stars
- Fifa Soccer

PlayStation (€5)
- PlayStation 1 met 3 controllers
- All Star Tennis '99
- Fifa 99
- Porsche Challenge
- V-Rally

NES (€2)
- Snake's Revenge

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/v4c5qo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z5kkrq.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door G-Meister op 27-04-2015 16:51 ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:37
Mooie vangst. Helaas alleen met de twee dochters vandaag, dus dat wordt niks... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:26:
Mooie vangst. Helaas alleen met de twee dochters vandaag, dus dat wordt niks... :S
Ik ga straks weer op stap (met vrouw en twee dochters), maar dan ri. Oud-Beijerland. Hier in 't dorp is 't in ieder geval niets, net al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Hier op de vrijmarkt alleen een vent die een witte GBA had zonder games of dergelijke... hij wou €80 euro voor omdat hij ooit €150 voor betaalde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
De super famicom versie van super metroid is overigens ook Engelstalig. Had hem een paar jaar geleden zelf voor een paar dollar uit Japan geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:08:
Hier op de vrijmarkt alleen een vent die een witte GBA had zonder games of dergelijke... hij wou €80 euro voor omdat hij ooit €150 voor betaalde...
lol

Net alsnog ff met de twee meiden er op uit geweest. Blijkt dat de Koningsdag activiteiten zometeen pas beginnen. Er blijkt overigens helemaal geen vrijmarkt hier in het dorp. Volgende week voor mijn verjaardag maar eens in een lokale retrowinkel gaan kijken voor mijn fix. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mizgala28 schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:08:
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

G-Meister schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:27:
Net terug van mijn 2 standaard Koningsdag vrijmarkten en mooie spullen kunnen kopen :) Onderstaande heb ik kunnen aanschaffen voor een totaal bedrag van €32. Nu alleen alles even schoonmaken want dat is, vooral bij de SNES, hard nodig. Playstation heb ik gekocht omdat hij omgebouwd is en ik nog een aantal spellen wil spelen die ik (nog) niet origineel heb :9

SNES (€25)
- Verkleurde SNES met 2 controllers
- Double Dragon
- Top Gear
- Top Gear 3000
- Donkey Kong Country 2 (met doosje)
- Super Mario All Stars
- Fifa Soccer

PlayStation (€5)
- PlayStation 1 met 3 controllers
- All Star Tennis '99
- Fifa 99
- Porsche Challenge
- V-Rally

NES (€2)
- Snake's Revenge

[afbeelding]

[afbeelding]
Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home. O-)

*2

In Enschede was er op een paar PS2's en PS1 na niets te vinden op dit gebied :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik had de kans om een SNES in doos ( MINT ) te kopen voor 100 euro er zaten verschillende spellen bij ook allemaal boxed. Overgeslagen. Moet ik mezelf nu voor mijn kop slaan ?

Verder dit gehaald voor mijn vriendin :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EaoJlZz.jpg
€30,50

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Vandaag dit gekocht op de vrijmarkt.

Aankopen 27 april 2015

In totaal €3,50.
Helaas missen een paar ballen en is 1 spook gebarsten van het Pacman spel. Ook de doos is niet helemaal ok.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04-2020
Ik heb dit samen allemaal voor 15 euro gekocht goede deal?
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/h0oaku2sz/20150427_152128_1.jpg
Sega Game gear met spellen en hoes 1 euro
n64 met spellen controllers en opberg doos 12 euro
2 pokemon spellen samen 2 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Vroeger altijd 'jaloers' als mensen heel veel hadden gevonden op Koninginnedag.
Inmiddels doe ik 2 jaar intensief mee, alleen op Koningsdag.
  • € 10,- voor een N64 met een rits spellen, toppers; Mario Kart, Mario Party, Goldeneye, Pokemon, etc
  • € 10,- voor een PS1 PS2 combinatie met 25 spellen
  • € 25,- voor een heel Wii pakket met onder andere 4 Mario's
  • Wi-Fi apparatuur die nog uitstekend gebruikt kan worden, semi enterprise.
  • Heel veel vtech spul voor ThinClientQ-junior
  • Nog wat consoles en een berg controllers.. Niet alles staat erop. :+
Maximaal € 3,- per spel, meerendeels is tussen de 1 en 2.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/passl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/11j25qc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/j9qc2a.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door ThinClientQ op 27-04-2015 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

ThinClientQ schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:28:
  • € 10,- voor een N64 met een rits spellen, toppers; Mario Kart, Mario Party, Goldeneye, Pokemon, etc

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:o Shit man, dat is niet niks!! Erg jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Raven schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:03:
[...]

Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home. O-)

*2

In Enschede was er op een paar PS2's en PS1 na niets te vinden op dit gebied :/
Vreemd, hier werkte de plaatjes wel. Even een andere image hoster gepakt, zie je ze nu wel?
Damn...dat is pas een vondst. Netjes! 8)
koelebobes schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:44:
Ik had de kans om een SNES in doos ( MINT ) te kopen voor 100 euro er zaten verschillende spellen bij ook allemaal boxed. Overgeslagen. Moet ik mezelf nu voor mijn kop slaan ?
Ligt er natuurlijk aan welke spellen erbij zaten en ook of de console zelf niet verkleurd was.

[ Voor 13% gewijzigd door G-Meister op 27-04-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21

koelebobes

Wen BTC €100K

G-Meister schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:54:
[...]

Vreemd, hier werkte de plaatjes wel. Even een andere image hoster gepakt, zie je ze nu wel?

[...]

Damn...dat is pas een vondst. Netjes! 8)

[...]

Ligt er natuurlijk aan welke spellen erbij zaten en ook of de console zelf niet verkleurd was.
Mario Kart was eigenlijk de enige boxed game die ertoe deed.. Maar als ik naar de SNES prijzen boxed op marktplaats kijk was 100 een goede deal ben ik bang

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:05
Mede door dit topic enthousiast de vrijmarkt opgegaan. Ik denk alleen dat er bij ons te weinig gegamed wordt. Helemaal niks gevonden. Had gehoopt tegen een retro console te lopen als megadrive nes of Super Nintendo.
Helaas hier niks gezien nog niet eens een spelletje of iets... Nou ja dan maar weer eens op marktplaats gaan spitten of de plaatselijke vrijmarkt voor het goede doel afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

TooTall_NL schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:19:
Mede door dit topic enthousiast de vrijmarkt opgegaan.
Nooit te enthousiast de vrijmarkt ingaan en teveel ervan verwachten, dan komt de teleurstelling alleen maar harder aan :+ Gewoon met de instelling gaan dat je niks te verliezen hebt, alles wat je dan ziet en koopt is alleen maar mooi meegenomen.

Had zelf gehoopt dat het hard zou regenen, dan kon ik op alle gemak dingen bekijken en wellicht iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Als de snes echt mint in doos is 100% compleet dan gaan ze voor ruim over de 100 euro. kunnen zelfs bedragen van over de 200 euro zijn op ebay.

daar worden leuke bedragen voor betaald. in mint staat en nog met boxed spellen waaronder mario kart voor de snes erop toe had ik met gemak 100 euro voor betaald.

Koningsdag.

zelfde concurent op de rommelmarkt gezien als vorig jaar. snaaide zo een n64 deal voor mijn neus weg net zoals vorig jaar best wel ironisch. Keken elkaar even aan en meteen beide de andere kant op.

wel redelijke deals binnen gehaald.

Geen toppers zoals een n64 deal met talloze games voor 15 euro etc zoals ik anderen heb zien doen. n64 deals jungle groene n64 console met 4 controllers en games als kirby 64 en super smash mario party en talloze meer voor 15 euro ongelofelijk noem ik dat zulke deals vind ik nu nooit voor die prijzen.

Sega deals vinden op rommelmarkten lijkt vrijwel onmogelijk nog nooit een sega game in het wild gezien.

Dit lot heeft mij in totaal 38,60 euro gekost beste deal was de gameboy deal aangezien ik dit voor 4 euro heb kunnen kopen. de cd,ds games zijn allen compleet op xd gale of darkness na.

De enige reden dat ik de knuffels heb gekocht was omdat ik alles voor 2 euro heb kunnen overnemen en het waren offciele knuffels van nintendo en het ziet er opzich wel leuk uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wsqPf0e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

G-Meister schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:54:
[...]

Waarschijnlijk omdat jij ingelogd was :P (of cache) , nu zie ik ze wel :)
Bas_Sl schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:15:
Ik heb dit samen allemaal voor 15 euro gekocht goede deal?
[afbeelding]
Sega Game gear met spellen en hoes 1 euro
n64 met spellen controllers en opberg doos 12 euro
2 pokemon spellen samen 2 euro
Sega Game Gear :o :D Die hoopte ik vandaag tegen te komen, evenals een Gameboy Color die ik ook nog niet heb. Helaas niet gevonden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mijn geld komt morgen binnen :(

Reden dat ik pissig ben, iemand verkocht een gesealde Famicom met 3 games (Metroid, Mario Bros met een hele mooie artwork en nog iets) allemaal in doos maar alleen de famicom en die Mario waren geseald.

Diegene wou €140 euro, ben echt pissnijdig dat ik er niet voor had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik neem aan dat je niet alles op 1 rommelmarkt hebt gevonden?

Die Vtech consoles heb ik aantal maanden geleden ook gekocht. Had er eerst 1, maar toen kwam ik er helaas achter dat er verschillende versies van waren en die moest ik natuurlijk ook hebben :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Mijn vangst:
- Xbox met 6 controllers, 40 spellen en een xbox tas voor 5 euro (moest het van de verkoopster voor dat bedrag meenemen)
- Guitar hero II in doos voor Xbox 360 (guitaar en spel)
- wii guitar
- diverse 360 spellen.
- wiii balance board.

Alle wii's, ps2's, ps1's en ds-en heb ik laten liggen. Verder geen consoles meet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie vangsten hier. Ben zelf 5 marken af gegaan en naast wat gebrande xbox en ps2 spellen. |:( Hoopte eigenlijk nog wel is simpels als een DS of snes te kopen voor een mooi prijsje maar helemaal niks. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ikzelf niets gevonden. M'n zus nog wel, paar DS/PSP/PS2 games en nog twee PS3 spellen. De tijd van NES/SNES etc. is onderhand wel voorbij, het zijn veelal kinderen die hun oude goed uitstallen en het tijdperk van die consoles ligt ver voor hun tijd. Ook is de weg naar Marktplaats vaak sneller, effectief en lucratiever.

Maar goed, dat is al sinds enige jaren. Moeten het er maar mee doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een heleboel kinderboeken, 3 PS1 games (G police, Star galdiator, tennis) en een boxed mint+compleet gameboy micro green gevonden voor 12,50.- :o

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:49:
Een heleboel kinderboeken, 3 PS1 games (G police, Star galdiator, tennis) en een boxed mint+compleet gameboy micro green gevonden voor 12,50.- :o
Goede deal, de Micro kan zomaar €60/€80 opleveren.

Kennis heeft wel meer geluk dan ik, Wii Mini in goede staat met 4 games voor €15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mooie find die micro! Die is zeker wat waard zoals Mizgala al zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben geboren in begin jaren '90 dus de meeste van die mooie retro consoles zijn van voor mijn tijd. Ik ben opgegroeid met een Gameboy (Classic, Pocket en Advance) en een PS1. Hoe de Classic ooit in mijn bezit is geraakt weet ik eigenlijk niet want de Pocket was eigenlijk de eerste maar goed.

Nu heb ik mijn zinnen gezet op een NES en nog een toestel voor de (imo) écht oude games zoals Pong, Pac-man, Asteroids, Space-Invaders en Missle Command. Welke console zou ik hier het beste voor kopen? Ik ben geen die-hard fan en zelfs een CRT kopen is mij een brug te ver (plaatsgebrek) dus ik zou graag willen dat het deftig werkt op mijn 2014 Sony Bravia.

Omdat ik door mijn leeftijd NIETS ken van die generatie consoles weet ik niet echt welke het beste is voor mij en dat ze allemaal wel een lijst aan pro's en cons hebben helpt natuurlijk niet. Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Vnze schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:16:
Ik ben geboren in begin jaren '90 dus de meeste van die mooie retro consoles zijn van voor mijn tijd. Ik ben opgegroeid met een Gameboy (Classic, Pocket en Advance) en een PS1. Hoe de Classic ooit in mijn bezit is geraakt weet ik eigenlijk niet want de Pocket was eigenlijk de eerste maar goed.

Nu heb ik mijn zinnen gezet op een NES en nog een toestel voor de (imo) écht oude games zoals Pong, Pac-man, Asteroids, Space-Invaders en Missle Command. Welke console zou ik hier het beste voor kopen? Ik ben geen die-hard fan en zelfs een CRT kopen is mij een brug te ver (plaatsgebrek) dus ik zou graag willen dat het deftig werkt op mijn 2014 Sony Bravia.

Omdat ik door mijn leeftijd NIETS ken van die generatie consoles weet ik niet echt welke het beste is voor mij en dat ze allemaal wel een lijst aan pro's en cons hebben helpt natuurlijk niet. Iemand een gouden tip?
Atari 2600? Wel vervelend om aan te sluiten, want die kan standaard enkel op RF geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Eigenlijk is elke console wel te spelen op de moderne breed beeld tv geen ctr nodig je kan enkel geen nes zapper gebruiken sommige games zijn op het grote scherm niet mooi. afgezien van dat zie ik de voordelen van een oude tv niet echt afgezien van de zapper en sommige spellen op het grote scherm. Heb hier eigenlijk geen problemen aan ondervonden maar ik kan mij voorstellen dat er wel wat spellen zijn die daar last van kunnen hebben. Uit de nes era waarschijnlijk, bij de snes/megadrive era en verder zie ik geen voordelen dat moet iemand mij maar eens uitleggen. Zelf nog geen nes console maar bij dat soort games kan ik het mij voorstellen

antenne aansluiting zit er vaak nog op als je dat hebt kan je gewoon prima oude retro consoles gebruiken.

Voor de sega megadrive is bij mij in elk geval de grote breed beeld tv beter dan zo'n ctr tv. games als ghouls n ghosts op een kleiner scherm spelen terwijl het er al nice uitziet op een breed beeld tv dat zit er voor mij niet in.

Vreemde is dat ik bij de oude tv veel ruis in het beeld heb met antenne aansluiting en bij mijn nieuwe breed beeld tv gewoon mooi beeld heb zonder ruis ***** die oude tv zeg ik want ik zie er geen voordelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
danielkraak schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:24:
[...]

Atari 2600? Wel vervelend om aan te sluiten, want die kan standaard enkel op RF geloof ik.
antenne kabel?

vrij simpel gewoon auto tunen om het kanaal te vinden en niet vergeten om de tv op analog mode te zetten.

sommige moderne tv's hebben geen analog mode meer. als dit het geval is dan moet je helaas een ander toestel kopen omdat je dan consoles met rf niet kan afspelen. Kanaal kan dan namelijk niet gevonden worden

volgende keer graag je vorige reactie bijwerken ipv te dubbelposten :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 28-04-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21

Ik zou denk ik geen NES kopen als je alleen op je LCD gaat spelen. De kwaliteit van de graphics is echt heel laag op een groot scherm. Daarnaast spelen die spellen juist lekker door de directe input van de controller. Mario 1 spelen op een LCD is echt een uitdaging met die lag.

Ik denk dat je dan nog beter af bent met een emulator voor de PC, en een leuke USB gamepad.

Ik heb zelf een "kleine" CRT gekocht, ook een Sony Bravia voor 20 euro, een 50cm. Heb je echt geen ruimte dan zou je nog kunnen kijken naar een kleine 37CM tv zoals bijvoorbeeld deze. Kost je bijna niets.
Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:12
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/j9c3gx.jpg
Dit meegenomen op de vrijmarkt. Alleen iemand enig idee wat het is / hoe het heet? :P

Verder ook nog wat games gevonden:
Suikoden IV
Star Ocean - Till the End of Time
Killzone
Naruto - Ultimate Ninja

Voor €3,50 samen

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18
Twee markten overgelopen en voor een paar tientjes nog wat goodies kunnen scoren:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img538/3303/cakeHq.jpg

DS
-MySims
-MySims Agents

PSP
-PipeMania
-Xplorer

GameCube
-Incredibles

PC
- C&C Tiberian Sun boxed
- Jane Korea flight sim addon (boxed en sealed)

Wii
- MySims Party
- SimAnimals

GBA
-Spiderman 1 & 2 combipack

XBOX360
- Dark Souls 2 Tin

PS1
-Puchi carat

PS2
-Instant Cheats GTA San Andreas

PlayStation 1 + DS controller
GameBoy Color + tas en adapter pack
A-team BoardGame

[ Voor 1% gewijzigd door Henkje.doc op 28-04-2015 18:15 . Reden: whoops vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 10:18

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik heb op de vrijmarkt een prima uitziende NES gekocht, die volgens de eigenaar niet werkte. Er zaten 2 controllers bij en het spel isolated warrior. De NES gaf alleen een wit knipperend scherm.

Opengemaakt, en de 97 pin connector in een pannetje water gekookt. Alle pinnetjes terugbuigen is me iets te veel van het goede. Spel schoongemaakt, en het werkt nu soms. Het spel wil 30% van de tijd starten en meestal crashed hij dan. Heel af en toe blijft hij werken.

Maar ik heb een paar vraagjes,
Een vriend heeft het over het schoonmaken van de cardridge met WD40. Dat lijkt me niet zo'n goed plan aangezien WD40 smeermiddel is? Of vergis ik me nu?

Ik moet waarschijnlijk een nieuwe 72 pin connector halen. Iemand het idee waar ik er een zo goedkoop mogelijk vandaan kan halen?

Ik ben al fanatiek aan het speuren naar spellen dus dat is geen probleem :)

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
silverball schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:50:
Ik heb op de vrijmarkt een prima uitziende NES gekocht, die volgens de eigenaar niet werkte. Er zaten 2 controllers bij en het spel isolated warrior. De NES gaf alleen een wit knipperend scherm.

Opengemaakt, en de 97 pin connector in een pannetje water gekookt. Alle pinnetjes terugbuigen is me iets te veel van het goede. Spel schoongemaakt, en het werkt nu soms. Het spel wil 30% van de tijd starten en meestal crashed hij dan. Heel af en toe blijft hij werken.

Maar ik heb een paar vraagjes,
Een vriend heeft het over het schoonmaken van de cardridge met WD40. Dat lijkt me niet zo'n goed plan aangezien WD40 smeermiddel is? Of vergis ik me nu?

Ik moet waarschijnlijk een nieuwe 72 pin connector halen. Iemand het idee waar ik er een zo goedkoop mogelijk vandaan kan halen?

Ik ben al fanatiek aan het speuren naar spellen dus dat is geen probleem :)
Buig ze a.u.b. voor je eigen geluk wel terug en ga geen 3rd party connector kopen! Die doen het op het begin prima, maar omdat het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt een stuk slechter is, komt het probleem snel terug. Dit in tegenstelling tot het terugbuigen van de pinnen bij de originele connector.

WD40 is inderdaad niet goed en is dus ook niet gelijk aan contactspray, koop contactspray als je de connectoreen met een spray wil schoonmaken, maar een gum werkt meestal beter.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Koldur schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:00:

WD40 is inderdaad niet goed en is dus ook niet gelijk aan contactspray, koop contactspray als je de connectoreen met een spray wil schoonmaken, maar een gum werkt meestal beter.
Of gebruik schoonmaak alcohol (isopropanol), zelf heb ik destijds een fles gekocht dat 99,9% puur is. Geen idee of dit ook bij de kruidvat o.i.d. te koop is, heb de mijne gekocht via eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Mooie find die Micro.
Had trouwens ook nog 4 Barbapappa dvd's en een Barbapappa boek gekocht.
Van Barbapappa zijn helemaal geen videogames, volgens mij. Nooit gezien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Koldur schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:00:
[...]

Buig ze a.u.b. voor je eigen geluk wel terug en ga geen 3rd party connector kopen! Die doen het op het begin prima, maar omdat het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt een stuk slechter is, komt het probleem snel terug. Dit in tegenstelling tot het terugbuigen van de pinnen bij de originele connector.

+1

99% gegarandeerd succes en kost je maar een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:44:
[...]

+1

Een paar minuten? Als ik op youtube ga zoeken naar "nes 72 pin repair" zitten mensen erg lang te pielen met een aardappelmesje of een paperclip, ik betwijfel ook of dit mij gaat lukken. Er breekt er vast eentje (al zijn er een paar ongebruikte die ik kan pikken natuurlijk.) Maar ik ga het morgen toch maar eens proberen.

[ Voor 1% gewijzigd door silverball op 28-04-2015 21:52 . Reden: Misintrepretatie van tijd. ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ik heb een thunderbird en een darkwing duck dvd gekocht.. voor de kinderen natuurlijk :p

Verder zag ik iemand bij een kraampje staan en wat spellen meenemen die me écht leuk leken.. ps2: soulcalibur, king of fighters, unreal tournament, MK Armageddon, Shadow the Hedgehog, Tomb Raider Underworld, Street Fighter EX3 en FF X-2. De spellen die achter bleven waren de euro die de beste man per spel vroeg helaas niet echt waard meer... :p

Verder had ik nog wel een fiets voor me dochter en zo'n lamp op de kop weten te tikken, vijf euro:
Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/africansouk/full19572202.jpg

En dit spel had ik bijna bij iemand gekocht, ware het niet dat die incompleet was, en ik een tientje toch net iets teveel vond voor een incompleet spel:
Afbeeldingslocatie: http://assets.catawiki.nl/assets/1/9/6/0/9603aeb0-b567-012b-0533-0050569439b1.jpg

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid

Een Atari 2600 is, vind ik, het beste voor de spellen die jij noemt.
Een oude beeldbuis TV is meestal gratis. Check gratisoptehalen.nl en gratisaftehalen.nl. Daar heb ik al heel wat spullen gevonden.
Maar als je plaatsgebrek hebt, dan is het misschien handiger om alleen consoles van na de NES te kopen. Die werken meestal wel met een LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Xyphoid schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:35:
[...]

Een Atari 2600 is, vind ik, het beste voor de spellen die jij noemt.
Een oude beeldbuis TV is meestal gratis. Check gratisoptehalen.nl en gratisaftehalen.nl. Daar heb ik al heel wat spullen gevonden.
Maar als je plaatsgebrek hebt, dan is het misschien handiger om alleen consoles van na de NES te kopen. Die werken meestal wel met een LCD TV.
Wij hebben hier thuis naast andere retro consoles ook een NES en en Atari 2600 jr (die ik gloednieuw en nog nieuw ruikend en compleet voor €20 kocht vorig jaar _/-\o_ ) en ze werken perfect met onze LCD TV, alleen zapper games niet maar we hebben nog een oude Sony thuis dus dat lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Die pinnetjes van je NES cart connector ga je echt niet breken. Dan moet je wel heel lomp zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 29-04-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb ook de vrijmarkt nog afgespeurd voor SNES en NES spullen maar kon maar 1 spel vinden voor NES, stadium events, toch maar gekocht, ben niet zo van dat soort spelletjes, had meer gehoopt op Zelda achtige games of voor de SNES zocht ik ook nog Sim City, was altijd leuk om te spelen alleen wil er niet 50 euro voor gaan betalen op Ebay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 19:32

Blaasvis

Cidora \o/

SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:36:
[...]

Ik zou denk ik geen NES kopen als je alleen op je LCD gaat spelen. De kwaliteit van de graphics is echt heel laag op een groot scherm. Daarnaast spelen die spellen juist lekker door de directe input van de controller. Mario 1 spelen op een LCD is echt een uitdaging met die lag.

Ik denk dat je dan nog beter af bent met een emulator voor de PC, en een leuke USB gamepad.

Ik heb zelf een "kleine" CRT gekocht, ook een Sony Bravia voor 20 euro, een 50cm. Heb je echt geen ruimte dan zou je nog kunnen kijken naar een kleine 37CM tv zoals bijvoorbeeld deze. Kost je bijna niets.
Marktplaats
Er zijn wel oplossingen om dit op te lossen. Zijn alleen niet de goedkoopste oplossingen.
Als eerste de XRGB-mini op upscaling te doen. Ten tweede kun je overwegen om iemand een NESRGB board in de NES te laten bouwen. Board zelf is rond de 100 euro inclusief kabels.
Het is zelf te doen als je kunt solderen en decoreren.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

1nsane schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:14:
Ik heb ook de vrijmarkt nog afgespeurd voor SNES en NES spullen maar kon maar 1 spel vinden voor NES, stadium events, toch maar gekocht, ben niet zo van dat soort spelletjes, had meer gehoopt op Zelda achtige games of voor de SNES zocht ik ook nog Sim City, was altijd leuk om te spelen alleen wil er niet 50 euro voor gaan betalen op Ebay..
Stadium Events? En wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag? Je weet toch dat die game tot één van de duurste NES games behoord, he? Zie bijvoorbeeld: Ebay

Edit: link toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door Techno Overlord op 29-04-2015 17:07 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof er niks van, pics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

silverball schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:51:
[...]

Een paar minuten? Als ik op youtube ga zoeken naar "nes 72 pin repair" zitten mensen erg lang te pielen met een aardappelmesje of een paperclip, ik betwijfel ook of dit mij gaat lukken. Er breekt er vast eentje (al zijn er een paar ongebruikte die ik kan pikken natuurlijk.) Maar ik ga het morgen toch maar eens proberen.
Geloof me, ik heb het gedaan met een ietwat dikke naald. Paar minuten easy, en als je iets breekt ben je idd wel erg lomp bezig, die dingen zijn erg sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 17:22
1nsane schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:14:
Ik ben erg benieuwd, of dit klopt. Het zou de vrijmarkt bezoekers weer hoop geven. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:12
Oeh ik kan Secret of Mana cib PAL voor 65 van iemand overnemen (doosje en boekje en kaart zien er wel aardig gebruikt uit maar ok). Het is wel wat geld maar dat is deze wel waard dacht ik? Stuk jeugdsentiment, sinds ik weer een SNES heb wou ik deze er al bij, vroeger weekenden lang dag en nacht gespeeld, elke keer weer huren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:44:
[...]

+1

Dank jullie wel, ik heb de pinnetjes onder handen genomen, en het werkt nu super goed!

Gisteren al een aantal spelen gekocht (super Mario bros. 1+duck Hunt, super Mario bros 3) ze starten alletwee meteen. Maar bij de 1e krijg ik allemaal strepen in het beeld. Game cardridge stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bedankt voor de vele antwoorden :)

Ooit komt er wel een CRT, misschien volgend jaar want dan verhuis ik waarschijnlijk maar we zien dat dan wel. Nu heb ik een bod gedaan op een Atari 2600 plus een viertal games. Pac-man vind ik zelf op de Atari niet zo geweldig (klagen over 30 jaar oude games, shame on me) maar voor de andere games voldoet het zeker.

Ik vind het overigens interessant dat het zowat 50-50 lijkt op te gaan tussen "LCD gaat best" en "Wat je ook doet, koop een CRT". De waarheid ligt dan misschien in het midden? Ik ga eens proberen op een CRT van een familielid, dan kan ik mijn eigen mening opmaken.
SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:36:
[...]

De image quality begrijp ik. Na mijn verhuis kan ik hopelijk wel een CRT kwijt en dan zou dat opgelost zijn maar de lag begrijp ik niet helemaal. Mijn Bravia zou in gaming mode tussen de 8ms en 22ms meer lag hebben dan een CRT (waar dat natuurlijk zo goed als nul is). Dat dat voor de lightgun te veel is ok maar merk je dat zo fel als speler? En lossen emulators dit probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Techno Overlord schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:52:
Ah kijk aan... Alvast bedankt SpoekGTI _/-\o_
Sorry voor de vertraging, ik heb helaas ook die German or sie French ondertitels.....mijn VC heeft dat ook al op de Wii U...

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vnze schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:53:
Bedankt voor de vele antwoorden :)

Ooit komt er wel een CRT, misschien volgend jaar want dan verhuis ik waarschijnlijk maar we zien dat dan wel. Nu heb ik een bod gedaan op een Atari 2600 plus een viertal games. Pac-man vind ik zelf op de Atari niet zo geweldig (klagen over 30 jaar oude games, shame on me) maar voor de andere games voldoet het zeker.

Ik vind het overigens interessant dat het zowat 50-50 lijkt op te gaan tussen "LCD gaat best" en "Wat je ook doet, koop een CRT". De waarheid ligt dan misschien in het midden? Ik ga eens proberen op een CRT van een familielid, dan kan ik mijn eigen mening opmaken.

[...]

De image quality begrijp ik. Na mijn verhuis kan ik hopelijk wel een CRT kwijt en dan zou dat opgelost zijn maar de lag begrijp ik niet helemaal. Mijn Bravia zou in gaming mode tussen de 8ms en 22ms meer lag hebben dan een CRT (waar dat natuurlijk zo goed als nul is). Dat dat voor de lightgun te veel is ok maar merk je dat zo fel als speler? En lossen emulators dit probleem op?
De delay is inderdaad het grootste probleem omdat de NES niet ziet wat het verwacht (zwart vlak met witte hokjes waaraan het systeem kan zien of je raak schiet), in theorie kan een emulator dat oplossen door dat sensor frame die op het beeld komt op het moment van de trekker overhalen een paar ms later op het scherm te laten verschijnen (paar ms als in de delay van je TV). Dat zou dan echter in de ROM gecodeerd moeten zijn met een optie waar je die delay in kan stellen, dus of dat daadwerkelijk gebeurd denk ik niet.

Daarnaast weet ik niet hoe het verder zit met de reflectie van een LCD en de manier waarop de sensor van de Zapper het ziet (of die dus uberhaupt het sensor beeld kan zien als het op het goede moment op beeld verschijnt).

8 a 22ms, tja er zullen mensen zijn die dat merken maar eerlijk gezegd kan ik mario 1 ook prima spelen op LCD, ik heb daar totaal geen moeite mee. Mensen die zeggen dat dat onmogelijk is, spelen waarschijnlijk op een LCD die op een hogere vertraging zit dan die van mij want ik kan het prima spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

SpoekGTi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Sorry voor de vertraging, ik heb helaas ook die German or sie French ondertitels.....mijn VC heeft dat ook al op de Wii U...
Maakt niet uit hoor :) Ik heb van ellende maar weer een nieuwe cart van Super Metroid aangeschaft. € 8,- duurder dan waar ik mijne voor verkocht heb maarja zo'n big box Super Metroid is natuurlijk waardeloos zonder cartridge. :o

Ik was echt in de veronderstelling dat er PAL versies waren zonder die irritante subtitles. Ook al komen ze maar sporadisch voor.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Vnze schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:53:

Ik denk dat het ook zo is. Ik speel met meerdere retro consoles op een LCD scherm en hoewel de lag écht wel merkbaar is, valt de rest reuze mee. Helemaal als je een beetje met de instellingen van je tv gaat spelen kom je een heel erg, want standaard ziet het er aardig bagger uit ja.

Neemt niet weg dat ik toch veel liever op een CRT scherm speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik morgen naar gameshoptwente opzoek naar een sms 2 of atari 2600, lees ik dat ze failliet zijn.
Iemand een idee van een winkel waar ik dat spul kan tegenkomen? Ga anders wel bij de vlooienmarkt
kijken in de rijnhal in arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23

painkill

Pain(k)(ill)

Ze zijn weer geopend hoor, tenminste dat staat op de site..
Of de winkels morgen open zijn, geen idee.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:29:
Wil ik morgen naar gameshoptwente opzoek naar een sms 2 of atari 2600, lees ik dat ze failliet zijn.
Iemand een idee van een winkel waar ik dat spul kan tegenkomen? Ga anders wel bij de vlooienmarkt
Ik weet wel dat naast Victoria Hotel in hartje amsterdam een piepkleine gameshop is met een arsenaal aan atari games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:29:
Zou wel balen zijn: was een van de webshops waar nog wel eens redelijk geprijsde retro spullen te vinden waren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:58:
[...]

Zou wel balen zijn: was een van de webshops waar nog wel eens redelijk geprijsde retro spullen te vinden waren. :(
Daarom is ie waarschijnlijk failliet.
Met redelijke prijzen kan je niet blijven bestaan, als handelaren de prijzen opdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Xyphoid schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:11:
[...]

Daarom is ie waarschijnlijk failliet.
Met redelijke prijzen kan je niet blijven bestaan, als handelaren de prijzen opdrijven.
Denk zelf eerder de belabberde webshop en betalingsverplichting aan current gen leveranciers. Retro is meer een kwestie van goedkoop inkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik had wel een leuke vondst op marktplaats gisteren :).

- NES + 2 controllers + pistool + nes advantage
- 20 games (geen zeldzame titels, wel vrijwel allemaal goede games: de 3 mario games, kirby, donkey kong classics etc.)
- Game Genie + alle boekjes

Voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nice - ik had ook een mooie set gevonden, en prompt begon een trader te overbieden. Die ging op tijd van niks van 25 naar 45 euro voor GB + 10 games... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Spelcomputermuseum opent in voormalig postkantoor Zwolle :)
Zwolle is vanaf vandaag een museum rijker; in het voormalige postkantoor aan de Westerlaan is het Spelcomputermuseum geopend.

Het museum komt uit Epe, waar het 600 vierkante groot was. De ruimte in Zwolle is vele malen groter, liefst 3000 vierkante meter. "En dat is geweldig", aldus initiatiefnemer John Groenewold. "We hebben hier alle ruimte om de volledige geschiedenis van de spelcomputer te exposeren."

Museum hoopt jaarlijks op 10.000 bezoekers
Van Atari tot Playstation; bezoekers lopen langs een opstelling die de ontwikkeling van de spelcomputer van de jaren vijftig tot heden in beeld brengt. Op 175 systemen kan de bezoeker zelf spelen. John Groenewold hoopt jaarlijks 10.000 bezoekers te trekken. In Epe waren dat er 4000. "Maar dit is een perfecte plek in Zwolle. Vlakbij het station en de snelweg."

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Was daar vorig jaar nog geweest. Hopelijk kunnen ze het in het nieuwe gebouw wat mooier uitstallen. In het oude gebouw was het een beetje chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolet
Mizgala28 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:40:
[...]

Ik weet wel dat naast Victoria Hotel in hartje amsterdam een piepkleine gameshop is met een arsenaal aan atari games.
Klopt! De shop heet game over, zijn aardig aan de prijs. Maar het personeel is heel erg aardig en behulpzaam. Geweldig hoe ze in zo een kleine store zoveel hebben gedouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik had nog een RGB kabel voor de Dreamcast liggen die nooit gewerkt heeft (zat bij een set die ik van eBay had gescoord). Nu na jaren toch maar eens uit elkaar gehaald, omdat ik alleen nog maar RF-kabels had liggen. Het was heel slecht gesoldeerd, dus besloten alles los te solderen en opnieuw te doen. Schema gevolgd van internet en ik kreeg beeld, maar het scrollde over heel mijn scherm heen. Grote kans dat het aan het sync-signaal lag dus. Volgens het schema moest composite aangesloten worden op pin 20 van scart, maar op een andere google hit werd gesuggereerd om comsposite sync daarop aan te sluiten, dus dat maar gedaan en voila hij werkt weer. :)

Nu is alleen het gekke dat de kabel niet werkt als ik de metalen shield om de connector voor de Dreamcast heb. Waarschijnlijk deed de kabel het eerder ook al niet hierdoor. Heel vreemd, dus die heb ik maar weggelaten. Het is toch de bedoeling dat dit een tijdelijke oplossing is.
Dat lijkt me leuk om eens naar toe te gaan. Maar ik zou dan weer niet naar Zwolle gaan enkel daarvoor.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 03-05-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 19:32

Blaasvis

Cidora \o/

Je zou het kunnen combineren met arcadium in eureka in zwolle :D. Als het goed is het 13 juni weer.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Heb van de week een NES gekregen welke het niet meer deed. Heb m aangesloten en gezocht op internet wat er aan de hand kan zijn.

Het probleem was dat de power led knipperde en bleef knipperen.

Na schoonmaken van de connector geen verschil, toen de lockout chip onklaar gemaakt en het probleem is opgelost. :)
De power led blijft branden, en lijkt dus goed te werken.

Alleen is het enige spel wat ik erbij gekregen heb nogal beschadigd, de cartridge ligt half open en de print is wat krom. Heb deze geprobeerd en het beeld blijft grijs.
Voordat ik de 72 pins connector er weer uit ga halen zou ik graag eens een werkende cartridge proberen, aangezien de aansluiting in de nes er erg goed uit ziet.

Nu is dus mijn vraag, zijn er hier mensen in de omgeving Eindhoven (Eersel) die mij hiermee kunnen helpen? Dat ik dus met console en al die kant op kom en ter plekke even test of alles werkt?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Lees even een paar pagina's terug. Daar had iemand hetzelfde probleem. Waarschijnlijk zijn je pinnen verbogen en moet je die terugbuigen om het probleem te verhelpen. Het klopt inderdaad dat de boel niet meer knippert als je de lockout chip disablet, maar daarmee verhelp je het probleem van slecht contact nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Graag zou ik eerst de zekerheid willen hebben dat de cartridge die ik gebruik ook werkt. :)

Dat weet ik met de huidige namelijk niet, deze is best wel beschadigd. Ik verbuig liever nog geen pinnen, het lijkt er namelijk op dat deze nog goed zijn en de cartridge het probleem is.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 17:22
Franko P. schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:06:
Graag zou ik eerst de zekerheid willen hebben dat de cartridge die ik gebruik ook werkt. :)

Dat weet ik met de huidige namelijk niet, deze is best wel beschadigd. Ik verbuig liever nog geen pinnen, het lijkt er namelijk op dat deze nog goed zijn en de cartridge het probleem is.
Voor enkele Euro's koop je een NES cartridge op Marktplaats, die je zo weer voor hetzelfde bedrag kan verkopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:11:
[...]

Voor enkele Euro's koop je een NES cartridge op Marktplaats, die je zo weer voor hetzelfde bedrag kan verkopen.
kopen ja maar weer verkopen voor het zelfde bedrag wat je betaald hebt?

nee of met erg veel moeite gaat niet zo makkelijk

Maar het is wel een paar euro waard om te kijken of de console het doet.
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.