Dat is het niet, helaas! Coole soundtrack wel.stefanass schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:22:
[...]
De eerste lijkt qua beschrijving erg op Impossible Mission. ik ken zelf alleen de C64 versie maar deze is later ook op andere systemen waaronder PC en Apple uitgebracht en er is ook een deel 2 geweest. Op YouTube genoeg long plays van te vinden.
Nee, dat is het niet, helaas!D-Three schreef op woensdag 31 december 2025 @ 19:12:
[...]
Alhoewel ik er mij nog erg weinig van kan herinneren, behalve dat ik het goed vond; misschien No One Lives Forever?
1. Beneath a Steel Sky?
2. Myst of Riven?
2. Myst of Riven?
Ik heb er ook nog wel eentje die ik al langer zoek (heb hem hier al eens eerder gevraagd maar nooit antwoord op ontvangen)
Het spel is dat bovenaan je scherm een rode kraan hangt en je moet een weg naar buiten bouwen.
Onderin het scherm stond dan je karakter die je naar buiten moest leiden via je bouwsel (links of rechts van je scherm)
De bouwdelen waren volgens mij ook rood.
Het spel was speelbaar op de BBC Micro/Acorn Electron.
Zover als ik mij kan herinneren was dat de game Gantry, echter kan ik dat spel letterlijk nergens meer vinden
Het spel is dat bovenaan je scherm een rode kraan hangt en je moet een weg naar buiten bouwen.
Onderin het scherm stond dan je karakter die je naar buiten moest leiden via je bouwsel (links of rechts van je scherm)
De bouwdelen waren volgens mij ook rood.
Het spel was speelbaar op de BBC Micro/Acorn Electron.
Zover als ik mij kan herinneren was dat de game Gantry, echter kan ik dat spel letterlijk nergens meer vinden
Het eerste spel is gevonden!Wienerfem schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:19:
Hallo!
Ik ben op zoek naar 2 oude spelletjes die regelmatig door mijn hoofd spoken. Misschien herkent iemand van jullie deze vage beschrijvingen:
- ik speelde ze op de computer
- in de jaren 90 of 2000
- 1 spel speelde zich af in een (toen) futuristisch ogend gebouw (met veel glas en liften). Een soort kantoor of bedrijf. Ik weet het doel van het spel niet meer, maar je moet stiekem in bureaus badges stelen en daar kon je dan bepaalde liften mee nemen of daarmee had je toegang tot geheime kamers. De personages waren mensen of cyborgs. Er was een secretaresse met een ooglapje.
- van het andere spel weet ik nog maar bitter weinig, maar er was een boekenkast en als je daar op klikte hoorde je een stem die zei: Lees een boek. Het was een soort raadsel dat je moest oplossen.
Misschien te vaag, maar alvast heel erg bedankt voor het eventuele meedenken.
Fijn eindejaar!
YouTube: Zero Zone (1998)
Pajama Sam: No Need to Hide When It's Dark OutsideWienerfem schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:53:
[...]
Het eerste spel is gevonden!
YouTube: Zero Zone (1998)
Deze voor de tweede?
100 jaar later... Maar heb je deze ooit nog gevonden? Ik zoek 'm namelijk ooksupayoshi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:39:
Hoi, ik ben iets kwijt. Vroeger toen ik 4-5 jaar oud was / 6. Hadden we op de basisschool een spel op de PC's staan (Win 3.11) dat Clowns heette..
Alleen ik heb overal gezocht en de diskette die ik er nog van heb die is leeg, nu zoek ik het want ben een Dos systeem aan het bouwenmaar ik kan het nergsns vinden.
Weet iemand nog hoe het precies exact heette zodat ik het ergens kan opsporen?
CLOWNS, het was een spel met kleurplaten, en andere leipe dingen. Ben inmiddels 22, maar wil toch graag nog 1x die beelden die ik in mijn hoofd heb daarvan zien.![]()
![]()
Thanks voor de moeite iig
Cities aren't loud, cars are loud
Zoiets?FunkyBro schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:37:
[...]
100 jaar later... Maar heb je deze ooit nog gevonden? Ik zoek 'm namelijk ook
YouTube: Le Grenier de Grand-Mère - In Grandma's Attic | CD-ROM jeu pc complet
had een beeld in mij hoofd en na wat zoeken vond it dit op youtube, speel heet" In Grandma's Attic"
@FunkyBro @supayoshi als het die is welke door @samlans aangegeven wordt, dan kun je die hier vinden:
https://archive.org/details/grandma-attic
Ik zie nu pas dat de vraag in 2014 gesteld is.
Maar goed, soms zoek je iets en na 12 jaar is het nog steeds leuk om het te vinden.
Heb van die spellen van vroeger die ik nog steeds in mijn gedachten heb.
Zoals Thuis en het milieu (school spel), iets met een helikopter en topografie.
Maar goed, soms zoek je iets en na 12 jaar is het nog steeds leuk om het te vinden.
[ Voor 49% gewijzigd door Arunia op 25-01-2026 11:03 ]
Zag de post van funkybro, en had een paar plaatjes in me hoofd van wat hij bedoelde, dacht even kijken.Arunia schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:02:
@FunkyBro @supayoshi als het die is welke door @samlans aangegeven wordt, dan kun je die hier vinden:
Via via via kwam ik bij een Franse site met een link hierheen.
Heb soms ook dingen in mij hoofd van vroeger qua games en films en soms heb je het gevoel dat je de enige bent die het ooit heeft gezien