Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
c4ke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:17:
@ Ekfad: Zelf beschik ik over een tweetal PVM's, waarvan ik momenteel enkel de 14L3 gebruik. Het gebruik van zo'n monitor zou ik alleen maar aanraden wanneer je RGB Scart of component kabels kunt krijgen voor de betreffende consoles. Met een Scart->BNC adapter is dit dan eenvoudig aan te sluiten op je PVM.

Als ik het beeld van de Gamecube (bijv. Ikaruga of Radirgy) vergelijk tussen een Sony PVM en een reguliere CRT TV, dan geeft de PVM een veel scherper beeld.

Ik heb zelf nog geen ervaring met een XRGB-mini. Maar ik kan mij voorstellen dat dit een ideale alles-in-1 oplossing kan zijn. Dit apparaatje accepteert alle soorten video inputs en schijnt het beeld zeer goed te kunnen upscalen, waarbij je aardig wat kunt/moet tweaken. Ideaal als je geen lompe beeldbuis in huis wilt hebben.
Pakt een PVM ook 480p van component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Voor zover ik weet accepteert het meerendeel geen 480p. Je zou dan echt moeten kijken naar een PVM dat zowel 15Khz (wat ze wel allemaal doen) als ook 31Khz ondersteund. Vaak zijn deze monitoren gelabeld met "Multiformat". Zie ook: PVM 14/20L5 Brochure.

Als je de brochure doorleest zie je onderaan dat deze serie wel 480p (31Khz) ondersteund. 'k Ben alleen niet zo bekend met component en het videosignaal dat daar overheen gaat. Is dit bij de Gamecube ook gewoon 31Khz?