Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
c4ke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:17:
@ Ekfad: Zelf beschik ik over een tweetal PVM's, waarvan ik momenteel enkel de 14L3 gebruik. Het gebruik van zo'n monitor zou ik alleen maar aanraden wanneer je RGB Scart of component kabels kunt krijgen voor de betreffende consoles. Met een Scart->BNC adapter is dit dan eenvoudig aan te sluiten op je PVM.

Als ik het beeld van de Gamecube (bijv. Ikaruga of Radirgy) vergelijk tussen een Sony PVM en een reguliere CRT TV, dan geeft de PVM een veel scherper beeld.

Ik heb zelf nog geen ervaring met een XRGB-mini. Maar ik kan mij voorstellen dat dit een ideale alles-in-1 oplossing kan zijn. Dit apparaatje accepteert alle soorten video inputs en schijnt het beeld zeer goed te kunnen upscalen, waarbij je aardig wat kunt/moet tweaken. Ideaal als je geen lompe beeldbuis in huis wilt hebben.
Pakt een PVM ook 480p van component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Voor zover ik weet accepteert het meerendeel geen 480p. Je zou dan echt moeten kijken naar een PVM dat zowel 15Khz (wat ze wel allemaal doen) als ook 31Khz ondersteund. Vaak zijn deze monitoren gelabeld met "Multiformat". Zie ook: PVM 14/20L5 Brochure.

Als je de brochure doorleest zie je onderaan dat deze serie wel 480p (31Khz) ondersteund. 'k Ben alleen niet zo bekend met component en het videosignaal dat daar overheen gaat. Is dit bij de Gamecube ook gewoon 31Khz?

Zo'n monitor zou trouwens ook ideaal zijn om een Dreamcast met behulp van een VGA -> RGBHV kabel aan te sluiten. Daarom zou ik graag nog zo'n 14/20L5 willen hebben, maar ben ze nog niet in Nederland tegengekomen. Ze staan wel op Ebay, maar dan zit je met de relatief hoge verzendkosten.

Edit: Hier nog een kleine shortlist van monitoren met 480p support.

[ Voor 24% gewijzigd door c4ke op 03-09-2014 06:37 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Wel, het is een pvm 1454 die ik zou overnemen (heeft ook een 42 en 44 in de aanbieding). Ik heb van de meeste consoles minimaal de RGB scart liggen maar het probleem zit bij de vrouw ;)
Zij heeft liever een niet te grote bak in huis. Ik twijfel vooral omdat het prijsverschil (incl de benodigde aansluit en verloopkabels ) ruim 200€ in het voordeel van de pvm is. (Dat vind de vrouw dan minder een probleem....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
De 1454QM is niet zo heel erg groot. Een 14" inch vierkante bak welke ook nog relatief licht is, dat moet prima kunnen. Ligt er alleen even aan waar je 'm neer wilt zetten? En je kunt er gemakkelijk een bloempotje erop zetten (voor de vrouw). :-)

[ Voor 19% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zo'n Sony 22" LCD op het oog met "ingebouwde" PS2. Weet alleen niet goed wat de (toekomstige) waarde is. Lijkt me leuk voor de collectie erbij, maar vind 75 Euro wel wat prijzig. Heeft iemand zo'n ding?

pricewatch: Sony Bravia KDL22PX300AEP

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 03-09-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 14:40
Exorcist schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:27:
Heb zo'n Sony 22" LCD op het oog met "ingebouwde" PS2. Weet alleen niet goed wat de (toekomstige) waarde is. Lijkt me leuk voor de collectie erbij, maar vind 75 Euro wel wat prijzig. Heeft iemand zo'n ding?

pricewatch: Sony Bravia KDL22PX300AEP
Heb er geen, maar wil er nog wel graag één :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
is wel een leuke gadget wil ik ook wel hebben zeker ook als je ziet dat dit niet verkocht net als de famicom CRT tv of megadrive CRT tv,s en die zijn nu best wat waard dus wieweet wordt dit over 10 jaar ook nog een collectors item!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56
copywizard schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:45:
is wel een leuke gadget wil ik ook wel hebben zeker ook als je ziet dat dit niet verkocht net als de famicom CRT tv of megadrive CRT tv,s en die zijn nu best wat waard dus wieweet wordt dit over 10 jaar ook nog een collectors item!
Zou zomaar kunnen maarja, om er nou 75 euro voor uit te geven.. Wellicht dat de hele game collectors markt over 25 jaar wel op z'n gat ligt, wie had er 25 jaar geleden gedacht dat mensen SNES, NES etc. zouden gaan verzamelen en er veel geld voor zouden neerleggen?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Don't mind if it does, I'm in it for the fun and not for the money :P

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bekijk het niet op toekomstig perspectief. Ik vind het gewoon geinig. Maar juist de lol is bij mij niet zo gek veel uitgeven en er toch nog iets uithalen, daar schaar ik dit net niet onder; maar nice to have is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
1nsane schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:07:
[...]

Zou zomaar kunnen maarja, om er nou 75 euro voor uit te geven.. Wellicht dat de hele game collectors markt over 25 jaar wel op z'n gat ligt, wie had er 25 jaar geleden gedacht dat mensen SNES, NES etc. zouden gaan verzamelen en er veel geld voor zouden neerleggen?
Ik. ;) Altijd zuinig geweest op me consoles en games (alles in nieuwstaat). Wat ik standaard deed en doe is, game uit de verpakking halen, verpakking untouched in beschermfolie in de verzameling opnemen. Niet echt met het doel er iets mee te doen (gewoon leuk voor later), meer een tik. ;)

Laatst nog van iemand met dezelfde fobie bijna zijn hele collectie PS3 games (voornamelijk alle Collectors- of Limited Editions) overgenomen voor € 5,00 per game (alles was in nieuwstaat en een groot gedeelte nog in seal).

Overigens denk ik er aan om een aantal consoles en games weg te doen en me te gaan focussen op enkele consoles, en dan alleen de games. Alle type consoles en accesoires nemen gewoonweg teveel ruimte in, ik wil me huis wel enigzins minimalitisch houden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
c4ke schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:59:
Als je de brochure doorleest zie je onderaan dat deze serie wel 480p (31Khz) ondersteund. 'k Ben alleen niet zo bekend met component en het videosignaal dat daar overheen gaat. Is dit bij de Gamecube ook gewoon 31Khz?
Component kan zo een beetje alles: 480i, 480p, 576i, 576p, zelfs 1080p als ik wikipedia moet geloven. De GameCube kan 480p output generen, maar dan heb je dus wel de dure component kabel nodig (alhoewel er nu wel diy oplossingen beginnen te komen). Enige minpunt is dat alleen NTSC spellen gebruik maken van de progressive mode mogelijkheid. BIj PAL spellen ben je toegewezen op 576i of 480i (als je gebruik maakt van de 60 Hz mogelijkheid van spellen). Volgens mij doet de component kabel van de GameCube wel gewoon interlaced signalen, dus de kabel heeft ook nog nut op een PAL GameCube, maar wel minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
er is iemand op assembler meebezig om de benodigde chips te laten maken in china om "goed" werkende gamecube component/vga kabels te kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
copywizard schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:04:
er is iemand op assembler meebezig om de benodigde chips te laten maken in china om "goed" werkende gamecube component/vga kabels te kunnen maken
Link?

Zelf bezig met een printplaatje voor N64 naar VGA, die kan ik daarna waarschijnlijk ook weer gebruiken voor de GameCube.

[ Voor 18% gewijzigd door danielkraak op 03-09-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
http://www.assemblergames...-component-cable-solution

user beharius heeft al een draadje lopen in china voor de chips

"I already took permission and sent it to the pcb factory I'm workiing in China for quotation. "

[ Voor 23% gewijzigd door copywizard op 03-09-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 12:58
c4ke schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:15:
De 1454QM is niet zo heel erg groot. Een 14" inch vierkante bak welke ook nog relatief licht is, dat moet prima kunnen. Ligt er alleen even aan waar je 'm neer wilt zetten? En je kunt er gemakkelijk een bloempotje erop zetten (voor de vrouw). :-)

Heb 'm zelf ook:
[afbeelding]
leuk dingetje!

ik ben van plan mijn oude snes en n64 ook weer aan te sluiten en was op zoek naar een goede televisie. werken dit soort PVM goed samen met oude consoles of moet je daar weer speciale kabels voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Jumpman schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:24:
[...]

Ik. ;) Altijd zuinig geweest op me consoles en games (alles in nieuwstaat). Wat ik standaard deed en doe is, game uit de verpakking halen, verpakking untouched in beschermfolie in de verzameling opnemen. Niet echt met het doel er iets mee te doen (gewoon leuk voor later), meer een tik. ;)

Laatst nog van iemand met dezelfde fobie bijna zijn hele collectie PS3 games (voornamelijk alle Collectors- of Limited Editions) overgenomen voor € 5,00 per game (alles was in nieuwstaat en een groot gedeelte nog in seal).

Overigens denk ik er aan om een aantal consoles en games weg te doen en me te gaan focussen op enkele consoles, en dan alleen de games. Alle type consoles en accesoires nemen gewoonweg teveel ruimte in, ik wil me huis wel enigzins minimalitisch houden.
Zelfde hier, ik bewaarde altijd de dozen en verpakkingen maar je kent het wel, schoonmaak fanatieke moeders die je wekelijks manen om je te ontdoen van al die "nutteloze" kartonnen dozen etc... tot ze het heft in eigen hand nemen en de dozen op weg zijn naar een nieuw leven als gerecycled toiletpapier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
Zelfde hier, alleen was ik zelf die os die zei: "dat verhuis ik niet naar mijn eigen huis"... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achteraf he. Ik bewaarde als kind altijd de dozen wel, die werden ook niet door mijn moeder weggegooid. Maar ik verkocht wel altijd mijn systemen door om "the next best thing" te kopen. Dus NES verkocht, SNES gekocht, SNES verkocht PS1 gekocht etc.

Maar goed, je moest destijds toch aan het geld zien te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
El_V schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:19:
[...] ik ben van plan mijn oude snes en n64 ook weer aan te sluiten en was op zoek naar een goede televisie. werken dit soort PVM goed samen met oude consoles of moet je daar weer speciale kabels voor hebben?
Ze werken heel goed samen met oude consoles. Helemaal wanneer je standaard RGB Scart kabels kunt krijgen voor de betreffende consoles, zoals:

SNES, Megadrive 2, Saturn, Dreamcast, Gamecube, Neo Geo, PS1 en PS2.

Met een Scart->BNC kabel is dit dan eenvoudig aan te sluiten op een PVM.
Op http://www.retrogamingcables.co.uk kunnen ze je vaak wel helpen aan de benodigde kabels. Hoef je niet zelf te gaan solderen. ;-)

Heb je een console met alleen composite of component kabels, dan kun je een RCA->BNC adapter kopen en zo je kabels direct op de PVM aansluiten.

@danielkraak: Ben benieuwd naar het eindresultaat van je N64 VGA mod. Werkt dat trouwens met elke N64, of moet je ook hiervoor een specifiek model hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
c4ke schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:11:
[...]
@danielkraak: Ben benieuwd naar het eindresultaat van je N64 VGA mod. Werkt dat trouwens met elke N64, of moet je ook hiervoor een specifiek model hebben?
Werkt met iedere N64. :) Het solderen is alleen wel lastig. Uit de RCP (soort van videokaart) in de Nintendo 64 komt een digitaal videosignaal. Normaal gaat dat naar een DAC die het omzet naar composite en s-video. Dit signaal lees ik in. Met behulp van deze methode zijn er ook mensen die mods hebben gemaakt om RGB uit iedere N64 te kunnen toveren. Voor mij is het grote voordeel van VGA dat het gewoon op een LCD monitor of LCD TV werkt. LCD TV's pakken RGB natuurlijk ook, maar daarna doet de TV een conversiestap die de kwaliteit niet echt ten goede komt en daarnaast ook extra lag. Met mijn methode is er ook lag, maar wel minder (maximaal 1 frame/field momenteel).
copywizard schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:11:
http://www.assemblergames...-component-cable-solution

user beharius heeft al een draadje lopen in china voor de chips

"I already took permission and sent it to the pcb factory I'm workiing in China for quotation. "
Ah, het was me van de week al opgevallen dat iemand eindelijk een eigen component kabel had ontworpen. Het is eigenlijk heel eenvoudig te maken, als je kennis hebt van FPGA's. Er is trouwens ook iemand die een HDMI mod heeft gemaakt voor de GameCube. Dan heb je echt het maximaal haalbare uit je GameCube. Helaas is die niet open source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Soortgelijke mods / projecten worden in onderstaande link ook besproken:
http://www.retrocollect.c.../viewtopic.php?f=3&t=7868

Als ik die soldeerpunten zie, ga ik me er liever niet aan wagen... Zit me wat te dicht op elkaar. :X
http://www.otakus-store.n...nt/23-n64-rgb-for-all-kit

[ Voor 39% gewijzigd door Flozem op 03-09-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

danielkraak schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:56:
[...]

Werkt met iedere N64. :) Het solderen is alleen wel lastig. Uit de RCP (soort van videokaart) in de Nintendo 64 komt een digitaal videosignaal. Normaal gaat dat naar een DAC die het omzet naar composite en s-video. Dit signaal lees ik in. Met behulp van deze methode zijn er ook mensen die mods hebben gemaakt om RGB uit iedere N64 te kunnen toveren. Voor mij is het grote voordeel van VGA dat het gewoon op een LCD monitor of LCD TV werkt. LCD TV's pakken RGB natuurlijk ook, maar daarna doet de TV een conversiestap die de kwaliteit niet echt ten goede komt en daarnaast ook extra lag. Met mijn methode is er ook lag, maar wel minder (maximaal 1 frame/field momenteel).

[...]

Ah, het was me van de week al opgevallen dat iemand eindelijk een eigen component kabel had ontworpen. Het is eigenlijk heel eenvoudig te maken, als je kennis hebt van FPGA's. Er is trouwens ook iemand die een HDMI mod heeft gemaakt voor de GameCube. Dan heb je echt het maximaal haalbare uit je GameCube. Helaas is die niet open source.
Als je, zodra je dit ontwerp productierijp hebt, hulp nodig hebt met inbouwen voor mensen, geef me een seintje. Weer eens wat anders dan USBsticks redden en Macbooks oplappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
sebastius schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:04:
[...]
Als je, zodra je dit ontwerp productierijp hebt, hulp nodig hebt met inbouwen voor mensen, geef me een seintje. Weer eens wat anders dan USBsticks redden en Macbooks oplappen.
Haha, waarschijnlijk kun jij dat inbouwen stukken beter dan ikzelf! Ik verwacht niet dat het voor mij zin gaat hebben om het te verkopen. Er is namelijk ook iemand anders mee bezig en die is toch wel stukken beter met dit soort dingen. Ik doe dit met name om van te leren en omdat ik het leuk vind. Daarnaast schoot die persoon die ik gelinkt heb ook maar niet op met zijn project en wilde ik toch graag eens zien hoe N64 eruit ziet zonder crappy composite. Hij schijnt momenteel wel druk bezig te zijn om het zsm af te hebben.

Ik heb straks wel wat printplaatjes over, dus mochten anderen geinteresseerd zijn, dan kan het natuurlijk altijd, maar ik weet niet of de prijs competitief is.

• El_V
c4ke schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:11:
[...]

Ze werken heel goed samen met oude consoles. Helemaal wanneer je standaard RGB Scart kabels kunt krijgen voor de betreffende consoles, zoals:

SNES, Megadrive 2, Saturn, Dreamcast, Gamecube, Neo Geo, PS1 en PS2.

Met een Scart->BNC kabel is dit dan eenvoudig aan te sluiten op een PVM.
Op http://www.retrogamingcables.co.uk kunnen ze je vaak wel helpen aan de benodigde kabels. Hoef je niet zelf te gaan solderen. ;-)

Heb je een console met alleen composite of component kabels, dan kun je een RCA->BNC adapter kopen en zo je kabels direct op de PVM aansluiten.

bedankt voor de tips en info! nu eerst op zoek naar een mooie PVM :)

• copywizard
  • Niet online
Ok we hebben het hier allemaal over PVM,s waar kan ik ze vinden want op MP en EBAY vind ik er niks over en zo niet heeft iemand er een die ik kan overnemen liefst wel een beetje grote 19+ inch

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 16:26

Blaasvis

Cidora \o/

Ik heb nog wel een 20" over. een PMV 20m2e. Is wel ophalen in Zwolle dan ;)
Wel nog zonder breakout kabel die hangt aan mijn BVM.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaasvis op 04-09-2014 10:35 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• copywizard
  • Niet online
oke dat klinkt goed wat wil je ervoor hebben? en wat is dat over een breakout kabel ?

• Flozem
Er staan er genoeg (BVM en PVM), maar doorgaans ophalen in een van de uithoeken van ons landje. En meestal toch nog aardig aan de prijs.

• copywizard
  • Niet online
ik zie er een staan hier in buurt maar waar moet ik op letten?

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

copywizard schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:51:
oke dat klinkt goed wat wil je ervoor hebben? en wat is dat over een breakout kabel ?
50 euro, dit heb ik er zelf 2de hands voor betaald een maand of 3 geleden.

Een breakout cable is om van Scart naar BNC te gaan. Zie ook:
http://www.retrogamingcab...-scart-converter-bnc.html

Deze zijn op zich wel zelf te maken voor minder ;)

• c4ke
@copywizard: Let vooral op de aansluitingen aan de achterkant. Er moet een RGB/Component aansluiting opzitten. Zie de volgende link voor een close-up: http://www.broadcastbaron...pdfs/pvm20m2u2011122d.jpg

Ik had nog een component kabel voor de PS2 liggen en die (als test) aangesloten met behulp van RCA->BNC adapters.

Tegenwoordig gebruik ik gewoon een RGB Scart kabel voor de Playstation 1 en 2 in combantie met de kabel die Blaasvis noemt. Tevens heb ik onlangs een nieuwe monitor erbij gehaald, een PVM 14L3.

De aansluitingen voor RGB/component zitten op een iets andere plek zitten. Dit kan dus soms verschillen per type monitor. Belangrijk is dat ze er gewoon op moeten zitten. :-)

[ Voor 52% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:10 ]

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 19:20
De gamecube kan overtuigd worden een hoop PAL games ook op 480p uit te spugen. Dit kon sowieso met de Qoob modchip, en er was nog een chip die het kon maar waarvan ik de naam kwijt ben.

• copywizard
  • Niet online
Blaasvis schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:58:
[...]

50 euro, dit heb ik er zelf 2de hands voor betaald een maand of 3 geleden.

Een breakout cable is om van Scart naar BNC te gaan. Zie ook:
http://www.retrogamingcab...-scart-converter-bnc.html

Deze zijn op zich wel zelf te maken voor minder ;)
ik wacht even af wat die persoon hier in de buurt ervoor wil (ander moet ik even iets regelen om het in zwolle op te halen (niet echt naast de deur voor mij) dus alvasy bedankt
c4ke schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:59:
@copywizard: Let vooral op de aansluitingen aan de achterkant. Er moet een RGB/Component aansluiting opzitten. Zie de volgende link voor een close-up: http://www.broadcastbaron...pdfs/pvm20m2u2011122d.jpg

Ik had nog een component kabel voor de PS2 liggen en die (als test) aangesloten met behulp van RCA->BNC adapters. Dit ziet er dan als volgt uit (PVM-1454QM):
[afbeelding]

Tegenwoordig gebruik ik gewoon een RGB Scart kabel voor de Playstation 1 en 2 in combantie met de kabel die Blaasvis noemt. Tevens heb ik onlangs een nieuwe monitor erbij gehaald. Schijnt afkomstig te zijn van MTV Nederland:
[afbeelding]

Je ziet dat de aansluiting voor RGB/component op een iets andere plek zitten. Dit kan dus soms verschillen per type monitor. Belangrijk is dat ze er gewoon op moeten zitten. :-)
top dankje dat is duidelijk ik zal hier op letten

• copywizard
  • Niet online
ik heb een 20 inch pvm 20m2e net gekocht ga hem morgen ophalen hier in de buurt eens kijken hoe of wat is dit een goed model denken jullie?

[ Voor 21% gewijzigd door copywizard op 04-09-2014 14:46 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ff crossposten:

*O* *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2014-09-04-1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/IMG_2014-09-04-2_small.jpg
Mijn 1e Sega :) , past mooi naast de NES, SNES en N64 8)

Zat me alleen rot te zoeken naar het juiste kanaal. Die tv bied blijkbaar alleen de mogelijkheid de frequentie in te vullen, niet het kanaalnummer 36 die op dat coax-ding staat vermeld :? Maar een korte automatische zoektocht later kreeg ik op 590MHz beeld en geluid te zien :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Bij Coax gaat het ook om de frequentie en niet het kanaalnummer. :P
Meestal kanaal 0, maar dat zegt niks ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kan bij sommige tv's ook kanalen invullen ipv frequentie. Kanaal C02 geeft bijv. 048.25MHz, C05 geeft 175.25MHz, S40 geeft 455.25MHz, etc etc. Vul ik op die tv kanaal 36 (C36) in, dan geeft die 591.25MHz aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 04-09-2014 15:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• copywizard
  • Niet online
nu heb ik dus morgen een PVM maar hoe sluit ik daarop meerdere consoles tegelijk aan zonder kwaliteits verlies ik heb momenteel alles via composiet aan elkaar geknoopt en daarvoor een switch en dat werkt naar behoren

maar nu dat ik die rgb monitor ga gebruiken wil ik wel meeste consoles daarop aansluiten maar zag dat hij maar 1 enkele ingang heeft voor component en heb ik daar dus een switch denk ik voor nodig of niet?

en nog even een vraagje ik heb ondertussen uit china een berg van de BNC naar RCA adapters besteld maar als ik tijdelijk iets via composiet wil aansluiten tot ik genieg geld heb voor de dure rgb kabels kan ik dan gewoon met 1 BNC naar RCA converter de video aansluiten en de audio op de audio RCA aansluiting op de achterkant?

[ Voor 27% gewijzigd door copywizard op 04-09-2014 16:07 ]

• c4ke
copywizard schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:37:
[...] kan ik dan gewoon met 1 BNC naar RCA converter de video aansluiten en de audio op de audio RCA aansluiting op de achterkant?
Ja, dat is geen enkel probleem. Die adapters kan je trouwens ook halen bij een lokale onderdelenwinkel, zoals Plentyparts.
wanneerniet schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:03:
Na de Neo Geo Pocket Color episode van de Back In My Play podcast kon ik niet anders dan er één (of twee) in huis halen. In ongeveer een maand heb ik het onderstaande bij elkaar gesprokkeld. [...]
Ik wou nog even zeggen dat ik zo'n Neo Geo Pocket verzameling er wel erg gaaf vind uitzien. Ik herinner me nog wel dat dit systeem + games te koop was bij o.a. Dixons.

Onlangs ook nog een paar originele RGB Scart kabels voor de Dreamcast weten te scoren voor een tientje per stuk. :-)

[ Voor 37% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:22 ]

• gonzo79
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Heb net F Zero GX voor de Gamecube getest. Is een USA versie, de USA Gamecube games maken gebruik van 480p als je de component kabel gebruikt. Niet normaal wat een verschil:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/15i3vjb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2626snn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5bxrpy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2dipzbo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/wcmhyd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/6419c2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
gonzo79 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:24:
Heb net F Zero GX voor de Gamecube getest. Is een USA versie, de USA Gamecube games maken gebruik van 480p als je de component kabel gebruikt. Niet normaal wat een verschil:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, holy... Dat is écht een ontzettend groot verschil. Om die reden wil ik nog eens een US PS2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
c4ke schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:01:
[...]

Ja, dat is geen enkel probleem. Die adapters kan je trouwens ook halen bij een lokale onderdelenwinkel, zoals Plentyparts.

[...]

Ik wou nog even zeggen dat ik zo'n Neo Geo Pocket verzameling er wel erg gaaf vind uitzien. Ik herinner me nog wel dat dit systeem + games te koop was bij o.a. Dixons.

Onlangs ook nog een paar originele RGB Scart kabels voor de Dreamcast weten te scoren:
[afbeelding]
Het zijn gewoon Europese kabels, maar werken uitstekend op een Japanse Dreamcast. Kostten maar een tientje per stuk. :-)
thx! dan ga ik daar straks even langs als ik de monitor binnen heb hoe regelen jullie het geluid wat betreft van de pvm naar een andere geluids installatie ik was niet echt van plan een grote versterker neer te zetten om geluid te krijgen vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Ik gebruik een set met pc speakers. Ik vind het een redelijk geluid voor 80 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch de Sony KDL-PX22300 gekocht. Van het weekend eens plaatsen\aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Blaasvis schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:24:
Ik gebruik een set met pc speakers. Ik vind het een redelijk geluid voor 80 euro :)
maar hoe sluit je die aan dan? meeste pc speakers hebben een minijack aansluiting? en volgens mij komt er RCA audio uit de monitor of kabel? ik heb me rot gezocht naar een female mini jack naar female rca audio kabel maar kan er geen vinden ?
Exorcist schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:37:
Toch de Sony KDL-PX22300 gekocht. Van het weekend eens plaatsen\aansluiten :)
gaaf man foto foto foto! en mocht je er nog een kunnen fixen laat het ff weten dan aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik er nog één vindt, sure. Nu op het werk, maak morgen wat foto's en als het kan vergelijkingsvideo tussen dezelfde spellen op dat ding en op een andere TV/component. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@gonzo79: Wat een enorm verschil in beeldkwaliteit! Zou dit ook werken op een PAL Wii in combinatie met een Wii-component kabel + Freeloader? Dit lijkt me dan nog een zeer betaalbare oplossing. :-)

@Exorcist: Ben benieuwd hoe dat toestelletje je bevalt. Heb 'm ook wel eens zien staan op beurzen, meer ter demonstratie en niet voor de verkoop. Vond de beeldkwaliteit van de spellen wel wat tegenvallen. Maar dit zul je waarschijnlijk dan ook meer voor de 'heb' aanschaffen en niet zozeer om te gebruiken?

@copywizard: Wat je graag wilt is waarschijnlijk zoiets: http://www.ebay.com/itm/2...itter-cable-/250766294629 En anders zijn er nog altijd andere oplossingen. Kun je vaak ook even navragen bij zo'n onderdelen/electronicawinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
c4ke schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:31:
@gonzo79: Wat een enorm verschil in beeldkwaliteit! Zou dit ook werken op een PAL Wii in combinatie met een Wii-component kabel + Freeloader? Dit lijkt me dan nog een zeer betaalbare oplossing. :-)

@Exorcist: Ben benieuwd hoe dat toestelletje je bevalt. Heb 'm ook wel eens zien staan op beurzen, meer ter demonstratie en niet voor de verkoop. Vond de beeldkwaliteit van de spellen wel wat tegenvallen. Maar dit zul je waarschijnlijk dan ook meer voor de 'heb' aanschaffen en niet zozeer om te gebruiken?

@copywizard: Wat je graag wilt is waarschijnlijk zoiets: http://www.ebay.com/itm/2...itter-cable-/250766294629 En anders zijn er nog altijd andere oplossingen. Kun je vaak ook even navragen bij zo'n onderdelen/electronicawinkel.
yup thx meteen besteld ! kon hem daar zelf geheel niet vinden raar? maar goed ik moet nog een boel regelen wil ik een beetje knap beeld op die pvm krijgen merk ik wel lol

en nog een vraagje waar kan ik een beetje knappe en goedkope scart switch vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. en het is gelijk een klein extra TVtje om nog een ander apparaat op aan te sluiten, alles zit wel vol inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
copywizard schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:50:
[...]
en nog een vraagje waar kan ik een beetje knappe en goedkope scart switch vinden?
Ik ben hier geen expert in, maar je moet je afvragen of goedkoop en goed wel hand in hand gaan. Wellicht is deze video handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hahaha ja dankje dacht ik al maar zit te denken ik heb nog een marmitek scart switch die is volgens mij wel goed koste toen 90 euro dus is niet zo gamma dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Je moet opletten of de scart switch uberhaupt wel RGB kan doorgeven. Op veel switches zijn namelijk kosten bespaard door niet alle pinnentjes te verbinden, waardoor alleen composiet kan worden doorgegeven. Als RGB niet expliciet vermeld wordt, dan ondersteunt de switch het hoogstwaarschijnlijk niet.

Verder vond ik deze vergelijking van een aantal scart switches:
http://www.videogameperfe.../23/scart-switch-roundup/

Daarin blijkt dat de "goede" switch uit bovenstaande filmpje van Danielkraak donker beeld geeft :+.
De "Marmitek Connect 236 Scart Switcher" wordt helemaal onderaan vermeld en blijk zeer slecht te zijn.

Edit: link aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Slogra op 05-09-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
was ff zoeken maar ik heb deze thuis staan

http://www.eijlander.nl/F...iening-a-312928-1942.html

verder heb ik nu de PVM thuis staan pffft wat een ding zeg het is toch net een ander model maar dacht wel een goede nu had die zelfde vent er nog een staan van JVC met nummer TM-H150CG en die mocht ik ook meenemen dus mijn vraag is iemand hier interesse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
copywizard schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:45:
was ff zoeken maar ik heb deze thuis staan

http://www.eijlander.nl/F...iening-a-312928-1942.html

verder heb ik nu de PVM thuis staan pffft wat een ding zeg het is toch net een ander model maar dacht wel een goede nu had die zelfde vent er nog een staan van JVC met nummer TM-H150CG en die mocht ik ook meenemen dus mijn vraag is iemand hier interesse in?
ik ben ook op zoek. waar was ie op te halen en hoeveel moet hij er voor hebben?

edit: nvm, volgens mij niet de juiste input: http://www.expandore.com/product/jvc/monitor/tm_h150cgu.htm

[ Voor 8% gewijzigd door El_V op 05-09-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik heb hem al meegenomen dus hij staat veilig/netjes bij mij thuis (hilversum) ;) ik ben makkelijk om te kopen hoor dus 1 van de volgende dingen moet voldoende zijn

iets NES gerelateerd denk aan Consoles, games, accesoires etc...
of een goede fles whisky?

edit: klopt zie het net maar er kan wel een uitbreiding in waardoor hij wel weer werkt als het goed is ik zla een kijken anders gaat hij weg naar de belt

http://www.coda.ru/model.aspx?model=TM-H150CG

edit2: http://pro.jvc.com/prof/a...d=MDL101461&feature_id=02

[ Voor 36% gewijzigd door copywizard op 05-09-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:21:
Ff crossposten:

Mijn 1e Sega :) , past mooi naast de NES, SNES en N64 8)

Zat me alleen rot te zoeken naar het juiste kanaal. Die tv bied blijkbaar alleen de mogelijkheid de frequentie in te vullen, niet het kanaalnummer 36 die op dat coax-ding staat vermeld :? Maar een korte automatische zoektocht later kreeg ik op 590MHz beeld en geluid te zien :D
Nice, mooi dat het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik denk dat zoiets zeker mogelijk moet zijn. Component op de Wii schijnt wel wat minder te zijn, maar misschien merk je dat niet eens. Er zijn natuurlijk een hoop mensen die een verschrikkelijke tik hebben als het om beeldkwaliteit gaat.

Wat doen PAL GC-spellen op een Wii eigenlijk outputten op component? 576i en 480i (wanneer 60Hz) gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Weet niet of het hier al genoemd is, maar binnenkort is er een retro game experience in Hilversum bij Beeld en Geluid. Details op http://www.beeldengeluid.nl/retrogames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
El_V schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:59:
[...]

ik ben ook op zoek. waar was ie op te halen en hoeveel moet hij er voor hebben?

edit: nvm, volgens mij niet de juiste input: http://www.expandore.com/product/jvc/monitor/tm_h150cgu.htm
ik heb de volgende kabel bij mijn n64
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qPrz6BG.jpg
wat is nu de beste manier van aansluiten op mijn plasma scherm (totdat ik ergens een PVM heb weten te scoren):
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP50S20/connections.jpg
gewoon zonder scartblok rechtstreeks op av3 (rgb) neem ik aan. niet component iig.

verder: bovenstaande jvc wordt het lastig om een console op aan te sluiten of niet? Ik heb nu de volgende op het oog: http://www.marktplaats.nl...y-pvm-20inch-monitor.html

Heb ik hier nog speciale kabels voor nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door El_V op 06-09-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Direct in AV3, maar het is dan geen RGB (overigens met je SCART ook niet), het is gewoon composite-video. Overigens kan het ook gewoon in de SCART met dat blokje, beeld zal niet verschillen. Mogelijk kun je wel je kabels mooier wegwerken :)

Let wel op met plasma schermen, branden die nog in op logo's, scoretellers etc?

[ Voor 53% gewijzigd door sebastius op 06-09-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sebastius schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:19:
Direct in AV3, maar het is dan geen RGB (overigens met je SCART ook niet), het is gewoon composite-video. Overigens kan het ook gewoon in de SCART met dat blokje, beeld zal niet verschillen. Mogelijk kun je wel je kabels mooier wegwerken :)

Daarnaast heeft een N64 volgens mij heulmaal geen RGB

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Vereist idd een mod: http://retrorgb.com/n64.html (die op zich helemaal niet moeilijk is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
sebastius schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:19:

Dank je wel! Verwarrend wel dat het RGB op mijn tv genoemd wordt aangezien er ook een ingang expliciet composite wordt genoemd.

Het modden gaat me iets te ver. Ik ga me dan denk eerder in mogelijkheden voor s-video verdiepen die ook in de link beschreven staan. Welke consoles ondersteunen wel direct RGB dan, dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden.

Wat betreft het gebruik van plasma's ben ik bekend maar bedankt voor de tip. Altijd consoles gebruikt en veel voetbal gekeken dus ben gewend hier rekening mee te houden. Bovendien heb ik hem aangesloten op mijn oude pana p42s20 op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Elke retro-console heeft in theorie de mogelijkheid om RGB uit te sturen, maar meestal vereist dat wel een modificatie. Veel mensen schijnen het de moeite waar te vinden, en als je het zelf kan is het vaak niet zo kostbaar. Eventueel bied ik die dienst ook aan voor de minder soldeer-vaardigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
El_V schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:35:
[...]
Het modden gaat me iets te ver. Ik ga me dan denk eerder in mogelijkheden voor s-video verdiepen die ook in de link beschreven staan. Welke consoles ondersteunen wel direct RGB dan, dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden.
SNES, GameCube, MegaDrive o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

danielkraak schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:42:
[...]

SNES, GameCube, MegaDrive o.a.
In het geval van aansluiten op een LCD haal je geen Cube maar een Wii, doet component en je kan er Wii en Cube spellen op spelen 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noem mij gek, maar ik speel mijn Cube spellen het liefst op de Cube. RGB, de Wii component, maar ik speel het liefst op de originele console. PS1 spellen doe ik in een PS1 en niet in een PS3 bijv.

De Sony TV met PS2 ratelt overigens, als ik de PS2 aanzet. Ik maak hem zo open om de ventilator schoon te maken of te vervangen, daarna even een video maken.

Hier een begin:

YouTube: PS2 KDL-22PX300 vs. normal Slim Component

Het geratel is opgelost met wat WD40 in de ventilatoropening.

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 06-09-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik zou graag alle games ook op de originele console spelen, maar gezien de hoeveelheid consoles die ik heb is dat simpelweg niet mogelijk. De PS One en andere veteranen zitten bij mij netjes opgeborgen in de doos :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende waar ik mijn oog op heb laten vallen is een Sony PSX. Net even op eBay lopen neuzen, maar wat een bedragen :P. Wist niet dat het Japan-only was, dat maakt het al wat minder begerenswaardig. Maar toch :+

[ Voor 27% gewijzigd door Exorcist op 07-09-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe vaak spelen jullie nog op jullie consoles? Als ik naar mezelf kijk is het de afgelopen jaren steeds minder geworden. Meeste staat in dozen in de berging. Bewaar het nog voor de nostalgie ervan, maar als ik heel eerlijk ben denken ik dat er een hele kleine kans ik dat knelt grootste gedeelte ook nog aan zal sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

De eerste vlooienmarkt was meteen raak! Mooie partij PS1 en PS2 games voor €0,50 per stuk en het Pokemon Master Trainer bordspel voor €2,50.

De garagesale waar ik daarna heen ben geweest was minder maar toch nog 3 XBOX360 games gescoord voor €2,- per stuk.

In totaal ongeveer €25,- uitgegeven, het is het waard het gaat om de volgende titels. Alle games zijn compleet, tenzij anders aangegeven.

PS One
Spider-Man
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace
Final Fantasy IX
Gauntlet Legends
Colin Mcrae Rally 2.0
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid: Special Missions
Grand Theft Auto
Tenchu 2
Alien Resurrection
Front Mission 3
Gran Turismo 2

PS Two
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (Inclusief de bonus CD)
Grandia II
Star Wars Jedi Starfighter
Soldier of Fortune Gold Edition
SOCOM: US Navy Seals
Prince of Persia The Sands of Time
.hack // INFECTION
Project Eden
The Lord of the Rings: The Two Towers
Star Wars Super Bombad Racing
Quake III Revolution
Tom Clancy's Ghost Recon

XBOX 360
Saints Row (Zonder Boekje)
Mass Effect
The Outfit

Er zitten wel wat dubbele bij maar die verkoop ik dan weer, eerst even de kwaliteit vergelijken.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Ben de zolder aan het opruimen en daarmee gaan ook een hoop van mijn oude consoles weg (o.a. Dreamcast, Mega CD, Xbox 1).

Ik kwam ook nog wat RGB kabels tegen van volgen mij Saturn en MegaDrive model 2 en ook een chip tegen om een Dreamcast regiovrij te maken en een Saturn chip. Deze kabels + chips mogen weg naar iemand in dit forum voor verzendkosten. Zie http://link.marktplaats.nl/m845837785 voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Nog iemand die aan het opruimen is :P Ik doe ook eea weg, mijn atari ST staat oa te koop, mochten er hier nog mensen interesse hebben ( link )

Heb sowieso de laatste tijd een hoop consoles weggedaan, te veel tijd en energie om alles draaiend te houden en ik wil de aandacht gaan focussen op een aantal consoles. Wil uiteindelijk overhouden: Megadrive, dreamcast, game gear en C64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik bied niets te koop aan (hoewel ik binnenkort weer wat dubbelen online ga zetten), maar ik heb een vraag over plexiglas houders. Ik zoek stevige houders om mijn handheld collectie netjes neer te zetten. Ze liggen nu plat in de kast, maar dat staat natuurlijk niet mooi. Ik heb net dit gevonden: http://www.displaywinkel..../2837/telefoon-standaard/, die komen neer op €1,52 (ex btw) per stuk, daar komen verzendkosten van €7,50 bij voor de totale bestelling. Als ik daar 20 van wil hebben, ben ik uiteindelijk iets meer als €45 euro inclusief verzendkosten kwijt.

Deze houders zijn perfect voor zowat alle handhelds die ik heb, maar het wordt wel nog een probleem voor de PS Vita en een van de PSP's, die aan een lader hangen, die onderaan het apparaat wordt bevestigd. Beiden moeten eigenlijk dus hoger hangen in een houder, met ruimte voor de het adapterstukje.

Wie weet misschien een goedkopere/betere oplossing voor de houder die ik eerst noemde en een oplossing voor de PS Vita en de PSP?

[ Voor 0% gewijzigd door Glaanie op 08-09-2014 09:50 . Reden: INCLUSIEF verzendkosten bedoelde ik uiteraard :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Voor het displayen kun je ook gewoon kartonnetjes ombuigen , stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
Zelf gebruik ik de telefoonhouders die ze verkopen bij de Action, kosten volgens mij €0,70 per stuk en werken perfect. Je kan zelfs de PSVita onder de oplader houden :)

Hieronder mijn PSV op zijn Action stand (beetje slecht belicht, maar het gaat om het idee).

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4ui3ic.jpg

En nog twee voorbeelden waarvoor ik ze gebruik :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f3s22x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/spxifc.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door G-Meister op 07-09-2014 20:54 ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Glaanie schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:22:
Ik bied niets te koop aan (hoewel ik binnenkort weer wat dubbelen online ga zetten), maar ik heb een vraag over plexiglas houders. Ik zoek stevige houders om mijn handheld collectie netjes neer te zetten. Ze liggen nu plat in de kast, maar dat staat natuurlijk niet mooi. Ik heb net dit gevonden: http://www.displaywinkel..../2837/telefoon-standaard/, die komen neer op €1,52 (ex btw) per stuk, daar komen verzendkosten van €7,50 bij voor de totale bestelling. Als ik daar 20 van wil hebben, ben ik uiteindelijk iets meer als €45 euro verzendkosten kwijt.

Deze houders zijn perfect voor zowat alle handhelds die ik heb, maar het wordt wel nog een probleem voor de PS Vita en een van de PSP's, die aan een lader hangen, die onderaan het apparaat wordt bevestigd. Beiden moeten eigenlijk dus hoger hangen in een houder, met ruimte voor de het adapterstukje.

Wie weet misschien een goedkopere/betere oplossing voor de houder die ik eerst noemde en een oplossing voor de PS Vita en de PSP?
Bij techniek kreeg ik vroeger een stuk plexiglas en die moest je dan met een gloeidraad verhitten en buigen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Exorcist schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:00:
Volgende waar ik mijn oog op heb laten vallen is een Sony PSX. Net even op eBay lopen neuzen, maar wat een bedragen :P. Wist niet dat het Japan-only was, dat maakt het al wat minder begerenswaardig. Maar toch :+
PSX, tja. :)
Mooie dingen (wow xmb :D ) maar helaas voor mij te duur voor wat ik ervoor terug krijg als opgeleukte ps2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

G-Meister schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:49:
[...]

Zelf gebruik ik de telefoonhouders die ze verkopen bij de Action, kosten volgens mij €0,70 per stuk en werken perfect. Je kan zelfs de PSVita onder de oplader houden :)

Hieronder mijn PSV op zijn Action stand (beetje slecht belicht, maar het gaat om het idee).

[afbeelding]

En nog twee voorbeelden waarvoor ik ze gebruik :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Dank voor de tip! Mijn vriendin gaat morgen 1 of 2 stuks meenemen, kan ik even testen of het wat is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Glaanie schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:22:
Ik heb net dit gevonden: http://www.displaywinkel..../2837/telefoon-standaard/, die komen neer op €1,52 (ex btw) per stuk, daar komen verzendkosten van €7,50 bij voor de totale bestelling. Als ik daar 20 van wil hebben, ben ik uiteindelijk iets meer als €45 euro verzendkosten kwijt.
Waarom 45 euro verzendkosten? Je verzendkosten blijven 7,50 zeg je zelf. Dan ben je dus 45 euro in totaal kwijt en niet aan verzendkosten.. Verder lijken me dat prima dingen, kan ze zelf ook goed gebruiken. Maar laat maar even weten hoe je die van de Action vindt :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

ChokingHazard schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:53:
[...]

Waarom 45 euro verzendkosten? Je verzendkosten blijven 7,50 zeg je zelf. Dan ben je dus 45 euro in totaal kwijt en niet aan verzendkosten.. Verder lijken me dat prima dingen, kan ze zelf ook goed gebruiken. Maar laat maar even weten hoe je die van de Action vindt :)
Haha, ik bedoelde inclusief verzendkosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
Afgelopen weekend de RGB-scart --> HDMI upscaler binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1814567638_1/2014-Premium-font-b-HDMI-b-font-font-b-Scart-b-font-TO-font-b-HDMI.jpg

Nu kan ik eindelijk fatsoenlijk met mijn retroconsoles op mijn LCD gamen.

Ik had al een RGB-scart voor mijn SNES en Mega Drive, maar met dit apparaatje ertussen wordt het helemaal mooi

Heb net nog eens even goed gekeken naar de verschillen met de SNES aangesloten op een LCD met de RGB-scart en de SNES aangesloten met de RGB-scart naar de upscaler en dan naar de LCD. Het verschil is toch wel te zien, vooral wanneer het beeld scrollt en bewegende objecten. Ik heb ff foto's gemaakt rechtstreeks van het scherm, zodat er geen capture apparaat tussen hangt.

RGB-->LCD
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/6t30aa.jpg
RGB-->upscaler-->LCD
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vq391t.jpg

Maar het verschil is nog het beste te zien met bewegend beeld, dus heb ook het beeld even gefilmd
RGB-->LCD
[YouTube: http://youtu.be/3m86H3YJuRs]
RGB-->upscaler-->LCD
[YouTube: http://youtu.be/zpqzaZngldo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Das wel een heel verschil zeg.

Even wat anders dat ik kwijt wil:
Net geboden op MP op 9 PS2 spellen. Ik bood €4,50.
Stuurt ze me een mail terug met de vraag of ik 1 DVD bedoel of alles.
Stuur ik een mail terug dat ik alle spellen bij elkaar bedoel.
Stuurt ze me een mail terug dat ze €70 Euro er voor wil!!!!!???? WTF???!!!
Die spellen zijn hoogstens €2 of €3 per stuk...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dat kan gebeuren. Ik kreeg een redelijk bod op een losse Zelda cartridge, dus stuur ik een mail dat het goed is... Wil die gast ineens de verzendkosten bijna gratis.... *zucht*

Heb een mail gestuurd: graag of niet. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 09-09-2014 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Flozem schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 06:48:
Dat kan gebeuren. Ik kreeg een redelijk bod op een losse Zelda cartridge, dus stuur ik een mail dat het goed is... Wil die gast ineens de verzendkosten bijna gratis.... *zucht*

Heb een mail gestuurd: graag of niet. :+
Daar heb ik zo'n hekel aan, mensen die op het laatste moment toch nog proberen te onderhandelen. Ik zou die gast nee verkopen, zijn genoeg mensen die de cartridge willen.
PS hoeveel is zo'n losse cart eigenlijk waard?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Xyphoid schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:09:
Das wel een heel verschil zeg.

Even wat anders dat ik kwijt wil:
Net geboden op MP op 9 PS2 spellen. Ik bood €4,50.
Stuurt ze me een mail terug met de vraag of ik 1 DVD bedoel of alles.
Stuur ik een mail terug dat ik alle spellen bij elkaar bedoel.
Stuurt ze me een mail terug dat ze €70 Euro er voor wil!!!!!???? WTF???!!!
Die spellen zijn hoogstens €2 of €3 per stuk...
Haha ik ken ze. Laatst ook nog gehad. Genoeg mensen die voor hun PS2 incl. een paar games nog €50+ willen hebben. Terwijl ik er recentelijk twee heb gekocht voor max. 25 Euro (met 12 games, 2 controllers, 3 memory cards, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik posten laatst dat ik box protectors zou bestellen deze werden vandaag geleverd dus ik al happy maar wat blijkt die chinees was vergeten de verzendkosten erop te zetten dus nu heeft de belastings dienst er zelf wat van gemaakt en moet ik dus gewoon even 75 euro btw erover betalen ! als ik meer weet ;aat ik het hier nog even weten want begreep dat er hier ook een aantal mensen interesse hadden in deze doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Als je bewijs hebt van wat het gekost heeft, zou ik ze even bellen. Je hoeft natuurlijk niet ineens van alles te gaan betalen omdat de BD er zelf maar wat van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
The_Bird schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 06:58:
[...]

Daar heb ik zo'n hekel aan, mensen die op het laatste moment toch nog proberen te onderhandelen. Ik zou die gast nee verkopen, zijn genoeg mensen die de cartridge willen.
PS hoeveel is zo'n losse cart eigenlijk waard?
Inderdaad - nu reageert die dat hij toch maar de 3,84 voor een brievenbuspakje betaalt... |:( Ik twijfel nog of ik de deal accepteer, want ik krijg eens slecht gevoel bij die gast.

A propos: die Zelda cartridge krijg je voor 8 á 12 euro makkelijk verkocht. Net als Pokemon cartridges. Totaal niet zeldzaam, maar gewild. Biedingen lopen momenteel op tot 9 á 10 euro.

Ik denk er zelf over Mystic Quest en Zelda te bundelen zodat ik voor die eerste wat meer vang. Die laat zich wat lastiger verkopen doorgaans.

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 09-09-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

gonzo79 schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:00:
Afgelopen weekend de RGB-scart --> HDMI upscaler binnen gekregen:

[afbeelding]

Nu kan ik eindelijk fatsoenlijk met mijn retroconsoles op mijn LCD gamen.

Ik had al een RGB-scart voor mijn SNES en Mega Drive, maar met dit apparaatje ertussen wordt het helemaal mooi

Heb net nog eens even goed gekeken naar de verschillen met de SNES aangesloten op een LCD met de RGB-scart en de SNES aangesloten met de RGB-scart naar de upscaler en dan naar de LCD. Het verschil is toch wel te zien, vooral wanneer het beeld scrollt en bewegende objecten. Ik heb ff foto's gemaakt rechtstreeks van het scherm, zodat er geen capture apparaat tussen hangt.

RGB-->LCD
[afbeelding]
RGB-->upscaler-->LCD
[afbeelding]

Maar het verschil is nog het beste te zien met bewegend beeld, dus heb ook het beeld even gefilmd
RGB-->LCD
[video]
RGB-->upscaler-->LCD
[video]
Welke LCD heb je? Ik heb een samsung scherm en alhoewel de scart ingang daarvan best goed zijn werk doet heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd om die scaler ertussen te hangen, ik heb namelijk dezelfde. Vanavond eens proberen, de samsung maakt het beeld namelijk een beetje té scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
Deze screenshots zijn van een Philips LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag ook weer een leuk handeltje gehad.

atari lynx met 5 spellen (calafornia games,rampage, slime world, zarlor mercenary, pac-land) en tasje (lynx is best wel beaten-up ma goed) en zonder voeding/lader, ps1 met kabeld zonder games en controller, en een snes met 3 controllers en 3 spellen (dk, sf2, mario allstars en sink or swim).

dit alles voor 6 tientjes. valt wel mee denk ik toch ? :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10650020_953573181324681_2445983129192278064_n.jpg?oh=9651fc063ebee55557d353007418c277&oe=54A5C942&__gda__=1418414750_10d7e8885c6f49928d189392183569b9

p.s. zijn lynx onderdelen etc wat makkelijk te krijgen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Flozem schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:09:
[...]

Inderdaad - nu reageert die dat hij toch maar de 3,84 voor een brievenbuspakje betaalt... |:( Ik twijfel nog of ik de deal accepteer, want ik krijg eens slecht gevoel bij die gast.

A propos: die Zelda cartridge krijg je voor 8 á 12 euro makkelijk verkocht. Net als Pokemon cartridges. Totaal niet zeldzaam, maar gewild. Biedingen lopen momenteel op tot 9 á 10 euro.

Ik denk er zelf over Mystic Quest en Zelda te bundelen zodat ik voor die eerste wat meer vang. Die laat zich wat lastiger verkopen doorgaans.
Tja, de prijzen voor die carts lopen nogal uiteen, ik heb Zelda voor de NES bij een gameshop (los) zien liggen voor 45 en boxed voor 79,95 :-X

Maarja, zoals je zegt, het is populaire waar dus ze wachten gewoon op die ene gek die denkt heeee vet, dat ken ik nog van vroeger en die het geld er voor neer legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

gonzo79 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:25:
Deze screenshots zijn van een Philips LCD
Ik heb ook even 3 vergelijkende screens gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/verschil1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/verschil2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/verschil3.jpg

Verschil is minimaal, de converter blurred het beeld een klein beetje en de kleuren lijken iets fletser maar daar houden de verschillen wel mee op. Kuddos voor samsung dus om een heel fatsoenlijke scaler in te bouwen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:59:
ik heb vandaag ook weer een leuk handeltje gehad.

atari lynx met 5 spellen (calafornia games,rampage, slime world, zarlor mercenary, pac-land) en tasje (lynx is best wel beaten-up ma goed) en zonder voeding/lader, ps1 met kabeld zonder games en controller, en een snes met 3 controllers en 3 spellen (dk, sf2, mario allstars en sink or swim).

dit alles voor 6 tientjes. valt wel mee denk ik toch ? :)

[afbeelding]

p.s. zijn lynx onderdelen etc wat makkelijk te krijgen ?
Goeie deal ja, dat kun je zomaar ook alleen voor de lynx kwijt zijn.
Onderdelen voor lynx, geen idee. Ik heb ook nog een dooie liggen maar nog niet aan toegekomen om te repareren :/

[ Voor 42% gewijzigd door Metro2002 op 09-09-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie deal ja, dat kun je zomaar ook alleen voor de lynx kwijt zijn.
Onderdelen voor lynx, geen idee. Ik heb ook nog een dooie liggen maar nog niet aan toegekomen om te repareren :/
hmm wat ik mis er aan is de ac/dc? aansluiting op het printplaatje en wat schroefjes en een klepje van waar de batterijen zitten. ik heb hem nog niet aangehad maar volgens de gene waarvan ik m heb gekocht zou die het nog wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:05:
[...]

hmm wat ik mis er aan is de ac/dc? aansluiting op het printplaatje en wat schroefjes en een klepje van waar de batterijen zitten. ik heb hem nog niet aangehad maar volgens de gene waarvan ik m heb gekocht zou die het nog wel moeten doen.
Bij mij was eerst de Dpad om zeep maar nu gaat ie niet eens meer aan :P

edit: nee doe de mijne maar niet weg :P staat niet in de weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 09-09-2014 20:13 ]

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
vandaag weer een classic in de collectie kunnen toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14939948/10454924_722633674440282_93010069202589208_n.jpg

• 1nsane
Altijd leuk Ducktales, ik heb deel 2 wel tig keer uit gespeeld, is goed te doen in ieder geval maar deel 1 heb ik nog nooit gespeeld, hoe is die?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Deel 1 is heel cool! Kost gelukkig ook geen drol om te vinden, een van de meest verkochte rommelmarkt spellen, dus als snel een euro of 3 a 4 maximaal.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.