Voor zover ik weet is component toch veelvoorkomend. Naast de retro-tv heb ik nog twee andere televisies in huis, die beide component aansluitingen hebben.Metro2002 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:41:
Composite is zo'n geel stekkertje met alle kleuren bij elkaar gemikt, geeft na RF het slechtste beeld. De schakelaar die je laat zien schakelt inderdaad alleen composiet.
RGB kan je krijgen via scart of via component video. Component video zit op bijna geen enkele televisie in de EU dus valt al snel af (of je moet voor veel geld een converter kastje kopen) dus ga je voor scartkabels (voor bijna alle consoles wel te krijgen) en een scartschakelaar. Scart geeft véél beter beeld dan composiet dus ga daarvoor als je goed beeld wilt.
De consoles die ik nu bij de televisie heb staan zijn een PS2, een NES, een Wii en een Xbox. De PS2 zit rechtstreeks op de scart-aansluiting. Daar heb ik ooit een high-quality kabel voor gekocht om import spellen in kleur te kunnen spelen (uit de tijd dat ik nog spellen downloadde). Dus die hoeft sowieso niet op een schakelaar. Voor de Wii, de Nes en de Xbox heb ik composiet kabels. Nou weet ik dat de NES gemod kan worden, maar loont het zich om voor de Wii en de Xbox de kabels te vervangen door scartkabels? De composiet op zo'n composiet > scartblokje aansluiten zal in kwaliteit niets uitmaken lijkt me.
Die wat ik gepost had heeft knoppen. Dit leek me inderdaad wel het handigste.En koop voor een scart schakelaar voor een échte schakelaar (dus met een knop om te kiezen) dus niet zo'n simpel verdeeldoosje aangezien die simpele verdeeldoosjes het beeld negatief beinvloeden (aparaten werken elkaar tegen)