Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Metro2002 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:41:

Composite is zo'n geel stekkertje met alle kleuren bij elkaar gemikt, geeft na RF het slechtste beeld. De schakelaar die je laat zien schakelt inderdaad alleen composiet.

RGB kan je krijgen via scart of via component video. Component video zit op bijna geen enkele televisie in de EU dus valt al snel af (of je moet voor veel geld een converter kastje kopen) dus ga je voor scartkabels (voor bijna alle consoles wel te krijgen) en een scartschakelaar. Scart geeft véél beter beeld dan composiet dus ga daarvoor als je goed beeld wilt.
Voor zover ik weet is component toch veelvoorkomend. Naast de retro-tv heb ik nog twee andere televisies in huis, die beide component aansluitingen hebben.

De consoles die ik nu bij de televisie heb staan zijn een PS2, een NES, een Wii en een Xbox. De PS2 zit rechtstreeks op de scart-aansluiting. Daar heb ik ooit een high-quality kabel voor gekocht om import spellen in kleur te kunnen spelen (uit de tijd dat ik nog spellen downloadde). Dus die hoeft sowieso niet op een schakelaar. Voor de Wii, de Nes en de Xbox heb ik composiet kabels. Nou weet ik dat de NES gemod kan worden, maar loont het zich om voor de Wii en de Xbox de kabels te vervangen door scartkabels? De composiet op zo'n composiet > scartblokje aansluiten zal in kwaliteit niets uitmaken lijkt me.
En koop voor een scart schakelaar voor een échte schakelaar (dus met een knop om te kiezen) dus niet zo'n simpel verdeeldoosje aangezien die simpele verdeeldoosjes het beeld negatief beinvloeden (aparaten werken elkaar tegen)
Die wat ik gepost had heeft knoppen. Dit leek me inderdaad wel het handigste.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
ChokingHazard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:40:
[...]

Voor zover ik weet is component toch veelvoorkomend. Naast de retro-tv heb ik nog twee andere televisies in huis, die beide component aansluitingen hebben.

De consoles die ik nu bij de televisie heb staan zijn een PS2, een NES, een Wii en een Xbox. De PS2 zit rechtstreeks op de scart-aansluiting. Daar heb ik ooit een high-quality kabel voor gekocht om import spellen in kleur te kunnen spelen (uit de tijd dat ik nog spellen downloadde). Dus die hoeft sowieso niet op een schakelaar. Voor de Wii, de Nes en de Xbox heb ik composiet kabels. Nou weet ik dat de NES gemod kan worden, maar loont het zich om voor de Wii en de Xbox de kabels te vervangen door scartkabels? De composiet op zo'n composiet > scartblokje aansluiten zal in kwaliteit niets uitmaken lijkt me.
Scart is in feite een aansluiting waarover meerdere signalen kunnen (sowieso composite, s-video en RGB volgens mij). RGB-scartkabels voor je Xbox en Wii ga je zeker merken. Zelf gebruikte ik er altijd eentje voor mijn Wii en dat was een merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
danielkraak schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Scart is in feite een aansluiting waarover meerdere signalen kunnen (sowieso composite, s-video en RGB volgens mij). RGB-scartkabels voor je Xbox en Wii ga je zeker merken. Zelf gebruikte ik er altijd eentje voor mijn Wii en dat was een merkbaar verschil.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik gebruikte ook altijd expliciet goede RGB-scart kabels op de ingang van mijn TV die ook RBG ondersteunde. Dat gaf een duidelijk zichtbaar verschil.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
danielkraak schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Voor de Wii heb ik nu een componentkabel, maar aangezien ik het liefst alle consoles op dezelfde tv wil, zal ik hier ook eek RGB-scart voor moeten zoeken.

Welke schakelaar is aan te raden? Ik had zelf deze gevonden, maar zijn die aan te raden of is een groot blok beter?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56
Vraagje, ik krijg als het goed is vandaag mijn PS1 binnen en nu wil ik het liefst een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit.

Daarom wil ik een component kabel bestellen, op E-bay staan ze met bosjes aangeboden alleen bij de een geven ze aan dat ie voor ps2 of ps3 geschikt is en van de andere geven ze aan ps1 ps2 en ps3. Meeste kabels zijn op het oog gewoon het zelfde maar weet iemand of:

- de kabels waarvan aangegeven staat dat ze voor ps1, 2 en 3 geschikt zijn dat ook daadwerkelijk zijn voor PS1?

- De kabels die aangeboden worden voor PS2 en PS3 ook gewoon zullen werken voor PS1?

Meeste kabels variëren tussen de 3 en 10 dollar, de kabels die claimen dat ze ook voor ps1 geschikt zijn worden wel iets duurder aangeboden dan de ps2/3 types maar zitten nog binnen die range.

Ik vind het alleen onzin om een ps1,2 en 3 "geschikte" kabel te kopen voor meer als het geen bal uitmaakt en/of als ze alsnog niet voor ps1 geschikt zijn.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
1nsane schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:42:
Vraagje, ik krijg als het goed is vandaag mijn PS1 binnen en nu wil ik het liefst een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit.

Daarom wil ik een component kabel bestellen, op E-bay staan ze met bosjes aangeboden alleen bij de een geven ze aan dat ie voor ps2 of ps3 geschikt is en van de andere geven ze aan ps1 ps2 en ps3. Meeste kabels zijn op het oog gewoon het zelfde maar weet iemand of:

- de kabels waarvan aangegeven staat dat ze voor ps1, 2 en 3 geschikt zijn dat ook daadwerkelijk zijn voor PS1?

- De kabels die aangeboden worden voor PS2 en PS3 ook gewoon zullen werken voor PS1?

Meeste kabels variëren tussen de 3 en 10 dollar, de kabels die claimen dat ze ook voor ps1 geschikt zijn worden wel iets duurder aangeboden dan de ps2/3 types maar zitten nog binnen die range.

Ik vind het alleen onzin om een ps1,2 en 3 "geschikte" kabel te kopen voor meer als het geen bal uitmaakt en/of als ze alsnog niet voor ps1 geschikt zijn.
correct me if i,am wrong maar als ik het goed heb ondersteund de PS1 geen Component (rood/blauw/groen/rood/wit) maar alleen RGB scart en is dat ook de best mogelijke aansluiting om te gebruiken? maar kan het mis hebben?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Nee, dat is helemaal juist.
RGB SCART of S-Video.
http://psx-scene.com/foru...onent-video-output-63160/

De PS2 ondersteund wel Component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dan zou ik al snel kiezen voor RGB scart die zijn ook wel goed te krijgen voor de PS1 ik heb er bergen liggen volgens mij zelfs wel een paar originele sony varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
@ copywizard, weet je of de ps2 dan ook RGB ondersteund? Dus stel, ik koop een RGB scart kabel voor de ps1, kan ik die dan ook gebruiken voor de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
ChokingHazard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:53:
[...]

Voor de Wii heb ik nu een componentkabel, maar aangezien ik het liefst alle consoles op dezelfde tv wil, zal ik hier ook eek RGB-scart voor moeten zoeken.

Welke schakelaar is aan te raden? Ik had zelf deze gevonden, maar zijn die aan te raden of is een groot blok beter?
Ik denk dat dat ding de kwaliteit niet ten goede komt. Het feit dat er knoppen op zitten zal al wel schelen. Je hebt ook van die dingen waar je vier scart-connectors in kunt doen en dat je dan niks hoeft te schakelen (wel maar 1 apparaat tegelijk aan dan). Die geven echt super slechte kwaliteit. Deze zal in ieder geval al wel wat beter zijn, maar volgens mij ook nog niet geweldig (ik weet alleen niet meer waarom). Ik heb zelf een Quintro+ schakelbox, google maar eens. Die geeft wel echt goede kwaliteit, maar kost ook wat meer. Hij is ook actief, dus er zit gewoon een stekker aan. Ik weet niet precies waarom deze oplossing wel goed beeld oplevert, als iemand dat kan verklaren en uberhaupt waar je op moet letten bij dit soort switches, dan hoor ik dat graag. Waar je sowieso op moet letten is dat ze ook RGB doorlaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
1nsane schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:28:
@ copywizard, weet je of de ps2 dan ook RGB ondersteund? Dus stel, ik koop een RGB scart kabel voor de ps1, kan ik die dan ook gebruiken voor de PS2?
Dat kan. Ik heb een RGB-scart kabel voor de PS2 gekocht, maar die is net zo goed bruikbaar voor de PS1 :)
danielkraak schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat dat ding de kwaliteit niet ten goede komt. Het feit dat er knoppen op zitten zal al wel schelen. Je hebt ook van die dingen waar je vier scart-connectors in kunt doen en dat je dan niks hoeft te schakelen (wel maar 1 apparaat tegelijk aan dan). Die geven echt super slechte kwaliteit. Deze zal in ieder geval al wel wat beter zijn, maar volgens mij ook nog niet geweldig (ik weet alleen niet meer waarom). Ik heb zelf een Quintro+ schakelbox, google maar eens. Die geeft wel echt goede kwaliteit, maar kost ook wat meer. Hij is ook actief, dus er zit gewoon een stekker aan. Ik weet niet precies waarom deze oplossing wel goed beeld oplevert, als iemand dat kan verklaren en uberhaupt waar je op moet letten bij dit soort switches, dan hoor ik dat graag. Waar je sowieso op moet letten is dat ze ook RGB doorlaten!
Top, dankjewel :) Ik betaal liever iets meer dan een goedkope prul waar je niks aan hebt. Ik ga eens googlen :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
1nsane schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:28:
zoals chokinghazard al aangeeft zou dit gewoon moeten werken. RGB is het meest gebruikte signaal voor consoles en er worden dan ook vaak mods gemaakt om een oudere console RGB geschikt te maken.

hier trouwens een linkje waar je veel kan lezen over RGB voor vele consoles !

http://retrorgb.com/playstation.html

[ Voor 12% gewijzigd door copywizard op 26-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Dit is de kabel die ik voor mijn ps2 heb aangeschaft, zoals je ziet werkt deze ook op de PS1 en de PS3. Ik weet niet of hij ook voor de PSOne werkt.

Klik :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb inmiddels als een RGB scart kabel besteld nadat ik uiteraard wel gekeken heb of mijn TV dat ook slikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 14:40
ChokingHazard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:10:
Dit is de kabel die ik voor mijn ps2 heb aangeschaft, zoals je ziet werkt deze ook op de PS1 en de PS3. Ik weet niet of hij ook voor de PSOne werkt.

Klik :)
Dit werkt idd. Learned the hard way dat de PSX geen component doet. Hij doet 1 kleur volgens mij... Kreeg wel iets in beeld, maar het was niet wat ik had verwacht :+. Gelukkig PS2 wel en die's backwards compatible dus dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ander vraagje, ik heb recentelijk voor een prikje een werkende SNES opgepikt maar wel zonder controllers. Ik heb nog wat spellen er voor en mijn broertje had mijn SNES verkocht toen hij hem een tijd had geleend.

Nu wil ik gewoon die spelletjes weer spelen en moet dus wat controllers hebben maar originele vind ik erg aan de prijs, op Ebay bieden ze voor 3 a 4 dollar imitatie controllers aan, weet iemand of die fatsoenlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
1nsane schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:50:
Ander vraagje, ik heb recentelijk voor een prikje een werkende SNES opgepikt maar wel zonder controllers. Ik heb nog wat spellen er voor en mijn broertje had mijn SNES verkocht toen hij hem een tijd had geleend.

Nu wil ik gewoon die spelletjes weer spelen en moet dus wat controllers hebben maar originele vind ik erg aan de prijs, op Ebay bieden ze voor 3 a 4 dollar imitatie controllers aan, weet iemand of die fatsoenlijk zijn?
ik heb er ooit een zo fake gekocht maar is niet veel hoor dus ik zou zeggen loop eens een game winkel in en score een originele controller daar heb je veel meer plezier van maar die kost je zeker wel 10 euro ex verzenden denk ik zo

gameland-groningen heeft ze al voor 12,95 origineel eventueel kan ik wel kijken of ik er nog 1 kan missen mocht je interesse hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Wat hoort een nes te doen zonder cartridge er in en de lade naar beneden? Lampje knippert? Beeld gaat aan en uit?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
copywizard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

ik heb er ooit een zo fake gekocht maar is niet veel hoor dus ik zou zeggen loop eens een game winkel in en score een originele controller daar heb je veel meer plezier van maar die kost je zeker wel 10 euro ex verzenden denk ik zo

gameland-groningen heeft ze al voor 12,95 origineel eventueel kan ik wel kijken of ik er nog 1 kan missen mocht je interesse hebben?
een originele controller is natuurlijk nooit weg, ik stuur je straks wel een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Robolokotobo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:57:
Wat hoort een nes te doen zonder cartridge er in en de lade naar beneden? Lampje knippert? Beeld gaat aan en uit?
dacht ik wel, volgens mij maakt het niet eens uit of je hem naar beneden doet, als ik een game erin steek met een game-genie er tussen kan de lade immers ook niet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Oke. Net mijn 23 jaar oude NES in elkaar geschroeft nadat ik hem drie jaar geleden gefixed had en geen tijd had om hem direct weer in elkaar te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/Mobile%20Uploads/IMAG0783_zpsf2dd5701.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Robolokotobo op 26-08-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:57:
dit hoort de nes ook normaal te doen geen game is knippernd lichtje en knipperend beeld de cart hoef niet altijd naar beneden ik kan je nes zo strak maken dat je hem nooit mee naar beneden hoeft te doen laat staan in carts blazen maar het naar beneden drukken van de cart (als deze aanwezig is) heeft als rede dat de connectors beter contact maken met elkaar

@1nsane
ik merk het wel als je me een DM stuurt ik kan vanavond wel ff zoeken of ik er een kan missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, even zonder foto's..

Vandaag wat zooi binnengekregen. Witte PSP (5 Euro, defect). Had het idee dat ik m nog kon maken, maar scherm is echt kapot. Leuk voor de verschillende kleuren iig. Verder voor de PS2 Project Zero, Singstar, Singstar 80's en Metal Gear Solid 3 Subsistence (die met de dikke box en 3 discs, moest ik nog hebben). Andere spellen had ik al, maar voor dat geld leuk voor ruilhandel of verkoop (4 euro per stuk). Als laatste nog de cardboard versie van Tekken voor de PS1. Schijnen er maar vier te zijn (vier spellen that is), dus geinig.

Morgen dan nog een Jap. MD2, MD2 en Genesis 3 voor 20 inc. Leuke kastvulling. Binnenkort maar wat dubbele zooi (met name PS2) te koop zetten, die stapel groeit ook. Moet er hier weer twee planken bij ophangen want het puilt uit in de tussentijd :S

Minder retro is de achtste PS3, maar die ga ik weer doorverkopen. Had er eergisteren ook eentje, die heb ik gebruikt voor de onderdelen om een gaardere weer up and running te krijgen. De gare nog verkocht voor 80 Euro (HDMI defect, BR defect, front panel defect, mist HDD klepje). Mooi :)

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 26-08-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
copywizard schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

dit hoort de nes ook normaal te doen geen game is knippernd lichtje en knipperend beeld de cart hoef niet altijd naar beneden ik kan je nes zo strak maken dat je hem nooit mee naar beneden hoeft te doen laat staan in carts blazen maar het naar beneden drukken van de cart (als deze aanwezig is) heeft als rede dat de connectors beter contact maken met elkaar

@1nsane
ik merk het wel als je me een DM stuurt ik kan vanavond wel ff zoeken of ik er een kan missen
Oke. Wel vet dat je hem zo goed kan laten werken. Maar ik ben eigenlijk al lang blij als ie het gewoon doet haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ksborg schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:30:
[...]

Dit werkt idd. Learned the hard way dat de PSX geen component doet. Hij doet 1 kleur volgens mij... Kreeg wel iets in beeld, maar het was niet wat ik had verwacht :+. Gelukkig PS2 wel en die's backwards compatible dus dat scheelt weer :)
Niet alle spellen werken op de PS1, ik wilde laatst Lilo & Stitch spelen met mijn dochter en ik had de PS1 nog niet aangesloten dus ik dacht: ik prop hem wel in de PS2. Maar nee, ik zag het Playstation logo en daarna ging het beeld op zwart en op de tv stond 'Geen signaal'. Toen toch maar de PS1 aangesloten :+

Ik heb met andere spellen nog niet getest overigens, ook weet ik niet of het aan de componentkabel kan liggen. PS2 is nu aangesloten via RGB-scart dus kan zijn dat het nu wel werkt :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nieuwe aanwinst van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IvHoXlnN160YFyUP4OFg3TNz/full.jpg

:p

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
damn man die moet wel wat hebben gekost!

trouwens nog mensen die naar deurne gaan zondag ik heb mogenlijk iemand gevonden met wie ik mee kan rijden ! dus dit word me eerste retro beurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik ga aanstaande zondag ook naar de beurs. Kijken of er wellicht nog leuke gamecube games voor een leuk prijsje te verkijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet van de partij, zal zaterdagnacht ook laat worden en dan nog zo'n eind rijden..helaas.

Net mijn Megadrives binnen. Een Genesis 3, Megadrive 2 (JAP), Megadrive 2 (PAL) en alle bekabeling + controllers. Zat er ook nog Sonic en Lemmings bij met doosje. Erg netjes voor 20 inc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wij willen graag foto's zien Exorcist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 14:40
Exorcist schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:27:
Ik ben niet van de partij, zal zaterdagnacht ook laat worden en dan nog zo'n eind rijden..helaas.

Net mijn Megadrives binnen. Een Genesis 3, Megadrive 2 (JAP), Megadrive 2 (PAL) en alle bekabeling + controllers. Zat er ook nog Sonic en Lemmings bij met doosje. Erg netjes voor 20 inc. :)
Voor 20 Euro is dat inderdaad zeer netjes. Nice! Genesis 3 zou ik ook nog wel willen hebben. Heeft zo'n lekker praktisch formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
ksborg schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Voor 20 Euro is dat inderdaad zeer netjes. Nice! Genesis 3 zou ik ook nog wel willen hebben. Heeft zo'n lekker praktisch formaat.
Juist niet, als je een cartridge eruit wilt halen, dan til je gelijk het systeem mee op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:09

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het heeft even geduurd, maar tijdens mij shopping spree afgelopen maand heb ik weer enkele nieuwe games mogen ontvangen voor de NEO GEO MVS

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/buffer/mslugcollectie.png

- Originele Metal Slug incl. marque en handleidingen voor 60 euro incl. verzendkosten.
- Originele Japanse editie van Metal Slug 2 voor 35 euro incl.. verzendkosten.
- Originele Metal Slug X voor 55 euro incl. verzendkosten
- Complete EURO/US MVS-kit van Metal Slug 3 (incl. matching serials, marque en handleidingen) voor 130 euro incl. verzendkosten
- Complete EURO/US MVS-kit van Metal Slug 4 (incl. matching serials, marque en handleidingen) voor 55 euro incl. verzendkosten

Mijn andere Metal Slug bleek een bootleg te zijn (iemand interesse?), dus die heb ik nu vervangen voor een originele cart.

De prijs voor MS3 lijkt wat hoog, maar cart only is al minimaal 90 euro en een complete MVS-kit voor deze prijs is echt een koopje (ondanks dat het er wat gehavend uitziet). Ik was blij dat ik deze binnen 5 minuten na plaatsing kon snaggen :+

Gelukkig heb ik enorm veel geluk gehad met de internationale verzendingen, geen enkele is door de douane onderschept waardoor ik geen naheffing hoefde te betalen.

Nu nog Metal Slug 5 en ik heb mijn collectie compleet :*)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
copywizard schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:36:
damn man die moet wel wat hebben gekost!
Viel wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik vermoed dat je hem niet voor minder dan 80 hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Niet gekocht, was een ruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
aaa oke als je dan een goede ruil hebt gedaan dan doe je het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Zeer zeker! Op dit spel heb ik echt lang moeten wachten. (Ongeveer 20 jaar).
Nu heb ik alle Megaman X games voor de SNES. 8)

Alleen nog box en boekje voor X2 nodig. :/

[ Voor 40% gewijzigd door Zakkenwasser op 27-08-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:16:
Zeer zeker! Op dit spel heb ik echt lang moeten wachten. (Ongeveer 20 jaar).
Nu heb ik alle Megaman X games voor de SNES. 8)

Alleen nog box en boekje voor X2 nodig. :/
netjes, als je een complete X3 wil kun je hem beter zo snel mogelijk kopen of ruilen, want goedkoper zal die niet worden.. Heb er zelf 500 voor betaald en geen seconde spijt van

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Dr. Retro schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:33:
[...]

netjes, als je een complete X3 wil kun je hem beter zo snel mogelijk kopen of ruilen, want goedkoper zal die niet worden.. Heb er zelf 500 voor betaald en geen seconde spijt van
Met zulke prijzen zou ik gewild hebben dat ik als kind een betere smaak had :D. Gelukkig heb ik wel al mijn boxed SNES games uit mijn jeugd bewaard, maar er zitten toch wel veel rotzooi games bij die ik als kind prachtig vond. International Superstar Soccer, NHL '94 etc. Dat geld had ik beter in Megaman games kunnen stoppen destijds :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Mega man games roelen gewoon hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
Hah - ik had smaak, maar te weinig geld (en te weing verstand om bij het in eigen huis wonen de doosjes te bewaren). :p

Ik was gek van Megaman, Castlevania en Metroid. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 27-08-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Toen ik mijn SNES in 1993 kreeg was ik nog een kleine ukkie, dus games als Megaman, Castlevania en Metroid waren te moeilijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Damn, you missed out back then :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
copywizard schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:36:
trouwens nog mensen die naar deurne gaan zondag ik heb mogenlijk iemand gevonden met wie ik mee kan rijden ! dus dit word me eerste retro beurs!
Ik ga ook naar de beurs in Deurne. Het is wel even rijden, aangezien ik uit het noorden moet komen. Maar ik maak er gewoon een gezellig dagje uit van.
nwagenaar schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:38:
[...] Nu nog Metal Slug 5 en ik heb mijn collectie compleet :*)
Metal Slug blijft een geniale serie. Heerlijk om dit eventjes te spelen en lekker de boel kapot te knallen, haha. Ben wel benieuwd naar je setup.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

c4ke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:45:
[...]
Metal Slug blijft een geniale serie. Heerlijk om dit eventjes te spelen en lekker de boel kapot te knallen, haha. Ben wel benieuwd naar je setup.
Inderdaad, Metal Slug blijft één van mijn favoriete series. Samen met Last Blade en de KOF series.

Om een indruk te geven van mijn collectie:

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/buffer/WP_20140827_21_11_59_Pro.jpg

En dit is mijn setup icm een Consolized MVS aangesloten op een LCD TV met een Scart kabel:

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/IMG_20140404_205919.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ja ach, ik was 6 toen ik mijn SNES kreeg. Ik heb wel alle Mario, Donkey Kong, Street Fighters, Zelda's etc meegekregen.

Overigens heb ik van al die SNES games gewoon de Japanse versies voor een paar euro van Ebay geplukt. 60 Hz NTSC werkt ook prima. Mooie is dat de meeste spellen ook gewoon Engelstalig zijn als je de Super Famicom versie hebt.

Enige is dat ik in mijn collectie geen mooie PAL doosjes heb staan voor veel games, maar daar kan ik wel mee leven :).

• ChokingHazard
xelfer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

Ja ach, ik was 6 toen ik mijn SNES kreeg. Ik heb wel alle Mario, Donkey Kong, Street Fighters, Zelda's etc meegekregen.

Overigens heb ik van al die SNES games gewoon de Japanse versies voor een paar euro van Ebay geplukt. 60 Hz NTSC werkt ook prima. Mooie is dat de meeste spellen ook gewoon Engelstalig zijn als je de Super Famicom versie hebt.

Enige is dat ik in mijn collectie geen mooie PAL doosjes heb staan voor veel games, maar daar kan ik wel mee leven :).
Voor een aantal systemen zijn ze NTSC-doosjes mooier dan de PAL-uitvoeringen vind ik.

Mijn Cardmarket-profiel

• copywizard
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

"Mooie is dat de meeste spellen ook gewoon Engelstalig zijn als je de Super Famicom versie hebt"

weet je dat zeker volgens mij zijn de echte toppers voor de SNES niet echt engelstalig als je ze uit japan haalt? (zelda, earthbound/mother, FF serie, breath of fire etc..)

• xelfer
  • Niet online
copywizard schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:18:
[...]

"Mooie is dat de meeste spellen ook gewoon Engelstalig zijn als je de Super Famicom versie hebt"

weet je dat zeker volgens mij zijn de echte toppers voor de SNES niet echt engelstalig als je ze uit japan haalt? (zelda, earthbound/mother, FF serie, breath of fire etc..)
RPG games zijn idd gewoon japans. Maar games als Super Metroid en veel exclusieve Japanse shoot-em up exclusives voor de SNES zijn Engelstalig of hebben een optie om te switchen naar Engels.

• nwagenaar

nwagenaar

The story of our life denk ik. :P

Als ik nu zie waar enkele titels voor worden verkocht, dan heb ik echt spijt dat mijn moeder mijn NES en SNES heeft weggegeven (Waarom zou je het nog willen bewaren? Het staat op zolder en je doet er niks mee, dus heb ik hem aan je neefjes gegeven) en dat ik mijn Atari Jaguar heb verkocht....

• xelfer
  • Niet online
nwagenaar schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:29:
[...]

The story of our life denk ik. :P

Als ik nu zie waar enkele titels voor worden verkocht, dan heb ik echt spijt dat mijn moeder mijn NES en SNES heeft weggegeven (Waarom zou je het nog willen bewaren? Het staat op zolder en je doet er niks mee, dus heb ik hem aan je neefjes gegeven) en dat ik mijn Atari Jaguar heb verkocht....
Ja dat verhaal hoor ik wel bij meer mensen. Ik heb gelukkig wel al mijn oude games nog. Veel games heb ik echter alleen de cartridge van, aangezien ik vroeger veel bij de lokale videoland kocht.

Ik weet nog wel dat ik Donkey Kong Country 2 bij de Videoland gekocht had voor 25 gulden en dat deze in de winkel zo'n 140-150 gulden was. Zo heb ik veel games gekocht op een gegeven moment. De goeie oude Videoland had heerlijke koopjes, zolang je het niet erg vond om alleen de cartridge in bezit te hebben.
Met carts was dat nog redelijk ook, mits ze de sticker niet op het label geplakt hadden. Met gehuurde PS1 spellen was het verschrikkelijk qua krassen. Die wil je dan achteraf ook echt niet kopen.

• xelfer
  • Niet online
Nee klopt. Die discs waren vaak bekrast. De cartridges deden (en doen) het altijd. Ik heb ook heel veel NTSC cartridges gekocht bij de Videoland, omdat die bijna niets kostten (5 tot 10 gulden vaak).

Ik heb net toevallig even gekeken. Voor CIB Donkey Kong Country heb ik 99 gulden betaald en voor CIB Donkey Kong Country 3 heb ik 179 gulden betaald in die tijd. De originele stickers van de prijzen zitten nog op de doosjes :D.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik weet nog dat ik een N64+Diddy Kong Racing kon kopen, juist doordat het een ex-rental was. Good times, goede game trouwens. Jammer van de remake, die was bijna even belabberd als de Turtles in time remake.

"21 jaar DSL!"

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Ik heb mijn NES niet zo heel lang geleden nog eens aangesloten om weer eens Super Mario Bros. 3 te spelen. Blijft toch grappig. En nostalgisch. Oh wat heb ik veel uurtjes achter m'n ouwe NESje gezeten zeg.

• ChokingHazard
FallenAngel666 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:29:
Ik heb mijn NES niet zo heel lang geleden nog eens aangesloten om weer eens Super Mario Bros. 3 te spelen. Blijft toch grappig. En nostalgisch. Oh wat heb ik veel uurtjes achter m'n ouwe NESje gezeten zeg.
Stiekem blijf ik het een groot nadeel vinden dat je niet kan saven :+

Mijn Cardmarket-profiel

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Saven? Dat is voor de verwende generatie. Wij moesten het doen met warp zones! :)

• Flozem
En passwords. Voor Megaman was altijd lastig noteren.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Tegenwoordig niet meer, langleve de smartphone :P

• xelfer
  • Niet online
Die goede ouwe tijd van de passwords aan het einde van levels opschrijven :D. Op sommige doosjes van SNES games die wel konden saven werd ook uitgebreid geadverteerd met de save functie die de game had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Ach door de Warp whistles kan je binnen 10 minuten vaak wel komen in elke wereld die je maar wil.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
FallenAngel666 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:53:
Saven? Dat is voor de verwende generatie. Wij moesten het doen met warp zones! :)
Klopt :D laatst nog aan mijn schoonbroertje laten zien. Hij vond het geweldig dat je in Super Mario Bros. via de warpzone van level 1-2 naar 4-1 kon. Maar het voelde voor hem als valsspelen dus begon hij opnieuw en speelde hij level voor level uit. Baas 8)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
zondag gaat helaas toch niet door voor mij gisteren een groot bedrag neer geteld voor een boel nes games in doos ! ik zal binnenkort even een foto posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zet dit nieuws nog even hier.

Het retrogamer magazine heeft op iOS een aanbieding via de Newsstand. 50% korting op het jaarabonnement. €20,99 voor een digitale jaarabo. Deze aanbieding geldt 3 dagen

http://www.retrogamer.net

Ga op je iPhone of iPad naar de Newsstand app en zoek op retrogamer.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitale bladen, het zal voor mij nooit wat worden. Lees mijn boeken en tijdschriften het liefst (en alleen) op papier, maar dan mis je wel e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:39
Gaat er verder nog iemand naar de beurs in Deurne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nee... Ik ga morgen ff in Brunssum kijken of die handelaar van vorige keer nog wat leuke spellen heeft nu iedereen in Deurne is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik kan vragen voor een Resident Evil Gamecube + RE controller?
Helaas verder geen doos oid, maar werkt prima, en ziet er ook prima uit :)
Betwijfel dat ik hem weg doe, maar gewoon nieuwsgierigheid.

Vandaag naar de Kringloop geweest, vond ik een Metroid game voor de GC, doe ik hem open; geen cd. Wel mooi hoesje + manual, dus ik vragen hebben jullie de game nog? Nee.

Zonde. Andere rotzooi gekocht, vroeg ik of ik het hoesje mocht hebben, nee, want ze had hem al in de container gesmeten :') Dat was wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Geen idee, ik verkoop (of ruil) die resident evil GC van mij in mint conditie met doos, zonder de demo disc voor 110euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-08-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:15:
Weet iemand wat ik kan vragen voor een Resident Evil Gamecube + RE controller?
Helaas verder geen doos oid, maar werkt prima, en ziet er ook prima uit :)
Betwijfel dat ik hem weg doe, maar gewoon nieuwsgierigheid.

Vandaag naar de Kringloop geweest, vond ik een Metroid game voor de GC, doe ik hem open; geen cd. Wel mooi hoesje + manual, dus ik vragen hebben jullie de game nog? Nee.

Zonde. Andere rotzooi gekocht, vroeg ik of ik het hoesje mocht hebben, nee, want ze had hem al in de container gesmeten :') Dat was wel weer jammer.
Helaas maar een tientje, aan mij. Kan er ook niets aan doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Mijn dagje Retrogamebeurs zit er weer op. Niet heel veel gekocht maar toch mijn verzameling weer kunnen uitbereiden met 7 N64 games en 1 SNES game.

Alles uit de 3 euro per stuk bak, dat is voor mij toch het enige waarvoor ik daarheen ga. Die handels prijzen vind ik maar niks.

Overigens best grappig om te zien dat de ene handelaar een spel koopt bij zijn buurman en dan opnieuw in de kraam legt omdat hij er meer voor denk te vangen. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Toch maar eens even wat foto's hier plaatsen van mijn zomerprojectje: Een VGA aansluiting voor de Nintendo 64. Het videosignaal van de N64 wordt al uitgelezen voordat het naar analoog wordt omgezet (lossless dus). Op die manier kun je dus een beter videosignaal uit je N64 krijgen, omdat VGA sowieso beter is dan composite en s-video. Daarnaast is het beeldsignaal dat uit de N64 komt sowieso al niet al te best.

Momenteel is dit enkel pas de eerste stap. Alleen 240p werkt nog. 480i wordt niet correct weergegeven. Daarnaast zijn er ook nog de PAL resoluties (288p en 576i), waarmee nog iets gedaan moet worden. Ik moet nog even kijken hoe ik die resoluties het beste op een monitor kan "fitten".

Op dit moment ben ik bezig met een printplaatje dat in de N64 past, omdat de huidige opstelling niet praktisch is (zie foto's). Uiteindelijk hoop ik ook nog een HDMI aansluiting erop te zetten, zodat het beeld echt helemaal lossless en pixel perfect is. :*)

Foto's zijn met een mobiel genomen en ik kan sowieso al niet echt goed foto's maken. :/

N64 VGA
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rrv8PArFwXx3V4uwvTNhwzF8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y5xbXtttm5gurVo0jMBIuIyh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IfLCvcJScw61shXj7BHmOljG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xa4iWIgexE8wwbqgjgA4B4OC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bv1rLZmeWTCslZmpbfBBE2iH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EOd3GKEHd6yurbkL93o6KzAT/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oQnjY0XFWlGzZPwPIKl6yh1D/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Herinnert iemand van jullie zich nog die oude PlayStation reclames waarin op het einde iemand heel snel achter elkaar een paar gebaren of houdingen aanneemt met zijn armen? Kan iemand daar een linkje van posten? Ik zou die graag nog een keer terugzien maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Niet in Deurne geweest, toch een hoop leuks gekocht (en mijn budget voor September er doorheen gejaagd):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/IMG_0305s.jpg
Gekocht voor 18 euro bij de handelaar in Brunssum. Die was helaas met de beste spullen in Deurne, maar ik mag niet klagen... Blijk achteraf Casino Funpak toch al te hebben... }:O

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/IMG_0306s.jpg
Gekocht voor 15 euro, en daardoor feitelijk Yu-Gi-Oh op GBA gratis toegevoegd aan mijn verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/IMG_0307s.jpg
Gekocht voor 150 euro in Geleen (via Marktplaats). De verkoper heeft overigens nog een boxed Four Swords over voor pakweg 25 euro voor de liefhebber.

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 31-08-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Flozem schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:58:
Niet in Deurne geweest, toch een hoop leuks gekocht (en mijn budget voor September er doorheen gejaagd):

[afbeelding]
Gekocht voor 18 euro bij de handelaar in Brunssum. Die was helaas met de beste spullen in Deurne, maar ik mag niet klagen... Blijk achteraf Casino Funpak toch al te hebben... }:O
de smurfen o wat heb ik die game veel gespeeld op de oude gameboy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Tijdens het testen best lang gespeeld. Naast Pyramids of Ra en Super Chase HQ een van de leukere spellen uit die lot.

[ Voor 15% gewijzigd door Flozem op 31-08-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Wahloh schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:30:
Mijn dagje Retrogamebeurs zit er weer op. Niet heel veel gekocht maar toch mijn verzameling weer kunnen uitbereiden met 7 N64 games en 1 SNES game.

Alles uit de 3 euro per stuk bak, dat is voor mij toch het enige waarvoor ik daarheen ga. Die handels prijzen vind ik maar niks.

Overigens best grappig om te zien dat de ene handelaar een spel koopt bij zijn buurman en dan opnieuw in de kraam legt omdat hij er meer voor denk te vangen. :P
Ik vind die beurshandelaren maar niets. De prijzen zijn vaak Marktplaats/Ebay in het kwadraat. Mijn ouders wonen zo'n 100 meter van de beurshal in Apeldoorn af (zelf woon ik in Nijmegen), dus af en toe ga ik naar die Bonami beurs in Apeldoorn.

Er zijn af en toe wel een paar handelaren op de beurs die nog een beetje redelijke prijzen hebben, maar vaak zijn de dingen daar wel een factor 2+ te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Laatst online: 13-10 20:28
Na de Neo Geo Pocket Color episode van de Back In My Play podcast kon ik niet anders dan er één (of twee) in huis halen. In ongeveer een maand heb ik het onderstaande bij elkaar gesprokkeld.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1940798/images/NGPC/neogeo-august-2014.jpg
- Neo Geo Pocket Color (2x)
- Faselei! (de zeldzamere UK-editie)
- Dark Arms
- King of Fighters R2 (2x)
- Neo Turf Masters
- Samurai Shodown! 2
- Metal Slug 1st Mission
- Metal Slug 2nd Mission
- Sonic Pocket Adventure
- Fatal Fury: First Contact
- Pocket Tennis Color
- Pac-Man

Van de relatief kleine hoeveel games die is uitgebracht, is bijna alles het spelen waard. De handheld zelf is bijzonder door de 'klikkende' thumbstick, die erg goed van pas komt in het grote aantal SNK fighters. Zowel de hardware als software zijn erg goed betaalbaar; al het bovenstaande heeft me bij elkaar iets meer dan 150 euro gekost.

Ik gebruik 'm inmiddels vaker dan m'n PS Vita ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:05
Oeh, das wel een mooie score :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Laatst online: 13-10 20:28
Thanks!

Grootste nadeel is trouwens dat het scherm niet backlit is, maar daardoor kun je wel 40 uur spelen op twee AA batterijen :P.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1940798/images/NGPC/neogeo-handheld-august-2014.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wanneerniet op 31-08-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Flozem schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:58:
Gekocht voor 150 euro in Geleen (via Marktplaats). De verkoper heeft overigens nog een boxed Four Swords over voor pakweg 25 euro voor de liefhebber.
Four Swords voor de GameCube?
Kan jij linkje DM'en als het voor de GC is?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nee - voor GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Leuk zo'n beurs alleen jammer dat het altijd in the middle of nowhere gehouden moet worden.
Om nu geld uittegeven aan benzine of een treinkaartje en nog eens Marktplaats prijzen neer te moetengaan leggen.

Nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
dat ben ik wel met je eens al wil ik het wel een keer meemaken dus wieweet dat ik de aankomende 28e naar die in apeldoorn ga puur voor de fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vraagje: Waarom worden er zoveel retro game winkels geopend?
- Kosten KVK, kosten BTW, domein registratie, etc.

Weegt dat tegenwoordig nog wel op met zooooooooveeeeeeeel concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja tuurlijk als je jezelf maar hoog in de goolgle search hits gooit dan kom je er wel zeker als je 50/60/70 euro vraagt voor een kale nintendo nes met 1 controller er hoeft er maar 1 per maand in te trappen en je hebt je kosten er redelijk uit

waar ik me altijd over verwonder is hoe ze aan die mooie spullen komen !!!

[ Voor 13% gewijzigd door copywizard op 01-09-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
copywizard schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:56:
ja tuurlijk als je jezelf maar hoog in de goolgle search hits gooit dan kom je er wel zeker als je 50/60/70 euro vraagt voor een kale nintendo nes met 1 controller er hoeft er maar 1 per maand in te trappen en je hebt je kosten er redelijk uit

waar ik me altijd over verwonder is hoe ze aan die mooie spullen komen !!!
Er werken bij veel van die shops mensen die de hele dag niks anders doen dan alleen maar met scripts en dergelijke websites zoals marktplaats etc. afstruinen en bieden op alles wat los en vast zit.

Soms staan ze wel achter een balie ergens maarja, als ik de hele dag de tijd zou hebben voor dat soort dingen dan lukte me dat ook wel.

Ik had een keer mijn NES met 12 games (Waaronder een paar zeldzame) voor de grap op MP gezet om te kijken wat er om zou komen en een stuk of 3 webshops liepen op een gegeven moment met elkaar te vechten om het hoogste bod + bergen e-mails.

[ Voor 13% gewijzigd door 1nsane op 01-09-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja ik heb ook wel eens een set aan een handelaar verkocht maar had niet echt het idee dat die veel mensen in dienst had? maar het zou natuurlijk kunnen bij de grotere shops maar daar zijn dan ook wel vaak de prijzen naar zoals bij RGF heb ik nog nooit iets gekocht zeker niet als ze voor een game als top gun 1 voor de nes al snel tussen de 10 a 15 euro vragen?

sommige webshops heb ik soms wel eens een mazzeltje laatst een tom and jerry ntsc cib nes game voor 10 euro gekocht en soms hebben ze ook wel leuke kortings acties enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
copywizard schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:09:
ja ik heb ook wel eens een set aan een handelaar verkocht maar had niet echt het idee dat die veel mensen in dienst had? maar het zou natuurlijk kunnen bij de grotere shops maar daar zijn dan ook wel vaak de prijzen naar zoals bij RGF heb ik nog nooit iets gekocht zeker niet als ze voor een game als top gun 1 voor de nes al snel tussen de 10 a 15 euro vragen?

sommige webshops heb ik soms wel eens een mazzeltje laatst een tom and jerry ntsc cib nes game voor 10 euro gekocht en soms hebben ze ook wel leuke kortings acties enzo
Precies, ze zullen daarom ook vaker wat "geluk" hebben met games die normaal veel duurder zijn dan wat ze er voor betalen. Toen met mijn ad probeerde er ook eentje alleen Ducktales 2 van me te kopen voor 10 euro.. Als ik dat gedaan had dan lag hij waarschijnlijk een dag later voor minimaal 50 in de rekken ofzo. zou er niet gek van op kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Ben de laatste tijd ook bezig met RGB kabels voor mijn consoles en er is een RGB upscaler onderweg. Mooi om te zien hoeveel meer er uit de oude consoles is te halen.

Heb zelf even een screenshot gemaakt van een game op de SNES met de composite kabel en erna met de RGB-scart kabel

Composite
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2vwzr6x.jpg

RGB
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2rpsohx.jpg

Ook heb ik enkele jaren geleden heel goedkoop een Gamecube Component kabel weten te bemachtigen. Heb een klein filmpje gemaakt om het verschil weer te geven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Is wel een duidelijk verschil inderdaad, RGB ziet er een stuk scherper en helderder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Aan de deskundigen hier.

Door omstandigheden heb ik de Sony PVM 1454 monitor nog niet kunnen afhalen (man zijn broer was gestorven en nadien verlof) maar ik ben nu ook op de xrgb gebotst.

Diegene die er kennis van hebben, wat verkiezen jullie om de retrogames op te spelen?
Via een xrgb mini op jullie lcd/plasma of de console op een oude crt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 23:12
Ik heb zelf een xrgb mini, puur omdat ik geen zin heb om ergens in huis een crt te stallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
nog een late score voor vanavond
een ds versie 2 met 2 games voor 15 euro in het dorp hier.helaas is hij wel roze maar ach gebruik hem toch vooral binnen het huis.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14939948/IMG_6001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@ Ekfad: Zelf beschik ik over een tweetal PVM's, waarvan ik momenteel enkel de 14L3 gebruik. Het gebruik van zo'n monitor zou ik alleen maar aanraden wanneer je RGB Scart of component kabels kunt krijgen voor de betreffende consoles. Met een Scart->BNC adapter is dit dan eenvoudig aan te sluiten op je PVM.

Als ik het beeld van de Gamecube (bijv. Ikaruga of Radirgy) vergelijk tussen een Sony PVM en een reguliere CRT TV, dan geeft de PVM een veel scherper beeld.

Ik heb zelf nog geen ervaring met een XRGB-mini. Maar ik kan mij voorstellen dat dit een ideale alles-in-1 oplossing kan zijn. Dit apparaatje accepteert alle soorten video inputs en schijnt het beeld zeer goed te kunnen upscalen, waarbij je aardig wat kunt/moet tweaken. Ideaal als je geen lompe beeldbuis in huis wilt hebben.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Lang leve de PVM ! Ik wil nooit iets anders meer voor mn Neo Geo, SNES, CDX & PC Engine Duo :9~

_/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/pvmclubarezise33ul4.jpg _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door ricost op 02-09-2014 21:37 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.