Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
Binnenkort start er een veiling in België van een multi-media winkel dat failliet is gegaan. Er zit niet heel veel retro bij, maar misschien dat er voor sommige wat bij zit. Zo zijn er bijvoorbeeld PSP en DS games te koop, ook redelijk grote partijen met Zelda en Pokemon 3DS games. De veiling is hier te vinden en start op 26 augustus :)

Let wel op dat er nog aardig wat extra kosten bijkomen, hoeveel precies is mij niet duidelijk (zit niet echt in de veilingen). Maar wat ik hier en daar heb gelezen moet je rekenen op ~40% extra kosten boven op je bod.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
Bah - net naar de kringloop om een B&O MX4000 op te halen die ik had gezien, blijkt die ná een maand (vorige week stond die er nog) toch verkocht hoewel die aardig aan de prijs was. Wel een Ahrend 220 bureaustoel met goede bekleding kunnen meenemen voor € 7,50. Dus toch niet helemaal voor nop er naar toegereden... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 11-08-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 14:40
Flozem schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:07:
Bah - net naar de kringloop om een B&O MX4000 op te halen die ik had gezien, blijkt die ná een maand (vorige week stond die er nog) toch verkocht hoewel die aardig aan de prijs was. Wel een Ahrend 220 bureaustoel met goede bekleding kunnen meenemen voor € 7,50. Dus toch niet helemaal voor nop er naar toegereden... :)
Ik vind die dingen altijd één nadeel hebben: alles van B&O is echt spuuglelijk :+. Zeker als je kijkt naar wat je er vervolgens voor mag neertellen. Mja, persoonlijke mening.

En als het dan duur moet zijn, dan maar Loewe O+

Benieuwd trouwens, wat vroegen ze nog voor die TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
75 euro.. Kan vanavond hetzelfde model ophalen in de buurt voor 40... Geluk bij een ongeluk... :)

Over smaak valt te twisten, ik vind deze crt best slick uitzien... 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Flozem op 11-08-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 22:56
In de afgelopen paar weken heb ik al meerdere keren mails en DM gehad van mensen die m'n Revo K101 willen kopen :-X , snapte al niet waarom.

Blijkbaar zijn ze niet meer per stuk te bestellen maar alleen wholesale minimum 50 stuks.

Weet iemand waar je ze elders dan die K1gbasp website los kan kopen? Kan ik die mensen ook weer op pad sturen :)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
1nsane schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:36:
In de afgelopen paar weken heb ik al meerdere keren mails en DM gehad van mensen die m'n Revo K101 willen kopen :-X , snapte al niet waarom.

Blijkbaar zijn ze niet meer per stuk te bestellen maar alleen wholesale minimum 50 stuks.

Weet iemand waar je ze elders dan die K1gbasp website los kan kopen? Kan ik die mensen ook weer op pad sturen :)
ik kan ze nog wel krijgen kosten alleen per stuk best wat al snel tegen de 90 dollar :(

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Mja het is ook niet voor mezelf, ik heb er al een :)

Maar ze zijn normaal rond de 70 dollar toch? is die 90 via een reseller die ze bij K1GBASP heeft ingekocht ofzo?

Ik heb mijne destijds nieuw in doos voor 40 euro overgenomen van iemand, goeie prijs maar meer had ik er ook niet voor willen betalen denk ik. Aan de andere kant heb ik er wel bakken plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
sorry ik dacht dat de K1GBASP een remake van de gba sp was ik heb me vergist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
is het ook maar de revo k101 is de opvolger van de k1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja maar ik zie dat de k101 een handheld is als een "psp" achtig model met een SD card slot en diegene die ik kan krijgen is een "echte" clone van de GBA SP met een "clone" ags-101 scherm erin en deze heeft geen SD card slot maar kan gewoon alle reguliere gba en gb games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
copywizard schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:04:
ja maar ik zie dat de k101 een handheld is als een "psp" achtig model met een SD card slot en diegene die ik kan krijgen is een "echte" clone van de GBA SP met een "clone" ags-101 scherm erin en deze heeft geen SD card slot maar kan gewoon alle reguliere gba en gb games spelen.
Ahh op die fiets,tja het lijkt er op dat de GBA clones met SD ondersteuning plotseling allemaal niet meer leverbaar zijn.. de Gemei A330, Revo K101 en ik heb nog geen andere kunnen vinden.

Ik ben overigens nog op zoek naar zo'n Sega Megadrive handheld dingetje, lijkt me leuk om daar mee te spelen en het is een Sega licensed product wat weinig kost.

Zag er een bij V&A staan maar die kerel reageert niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik kan vaak wel aan dat soort devices komen ik zit zelf te denken een hamy hg-828 te proberen ofzo daar kunnen nog normale famicom carts in en met een adapter ook normale nes games :)

p.s. de gemei a330 kan ik nog wel krijgen voor 120 dollar ongeveer net als de joyou a320+

[ Voor 20% gewijzigd door copywizard op 12-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
copywizard schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:54:
ik kan vaak wel aan dat soort devices komen ik zit zelf te denken een hamy hg-828 te proberen ofzo daar kunnen nog normale famicom carts in en met een adapter ook normale nes games :)

p.s. de gemei a330 kan ik nog wel krijgen voor 120 dollar ongeveer net als de joyou a320+
Dat vind ik wel erg veel voor een kloon, toegeven, de Revo K101 en ook de Gemei zijn echt goed gebouwd voor een kloon maar 120 dollar? daar heb je een 2e hands 3DS voor. ik vond die 70 dollar voor de Revo wel schappelijk nog en doet voor wat betreft kwaliteit zeker niet onder voor de Gemei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek zelf nog een Resident Evil Gamecube. Bijzonder zijn ze niet, maar leuk voor de heb, zeker als RE verzamelaar. Maar de enige die op MP staat mag voor 295 Euro de deur uit. Zelfs na aftrek van 250 Euro vind ik het te veel :P, in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:18:
Zoek zelf nog een Resident Evil Gamecube. Bijzonder zijn ze niet, maar leuk voor de heb, zeker als RE verzamelaar. Maar de enige die op MP staat mag voor 295 Euro de deur uit. Zelfs na aftrek van 250 Euro vind ik het te veel :P, in doos.
lol ik heb er op de laatste konings dag een voor 5 euro gekocht wel zonder doos maar wel met de RE controller erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lucky bastard :P. Dat ontbeert me veelal, tijd voor rommelmarkten en braderieën e.d.
5 Euro is wel erg netjes :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Voor degene die nog niet op de hoogte waren :)

Op 31 augustus 2014 is er weer een editie van de grootste retro game beurs in Europa in het brabantse Deurne.

Er is deze editie opnieuw een loterij waar iedere bezoeker automatisch GRATIS aan mee doet!
Je maakt hierbij kans op leuke retro game prijzen!

Aan de hand van de feedback op de vorige beurzen hebben we een nieuwe locatie gevonden met meer ruimte!

De gegevens:
- Lokatie: Gerardushuis, Parkstraat 2, 5752 AP Deurne
- Openingstijden: 10.00 - 16.00
- Entree: 5 euro
- Meer dan 230 tafels vol retro games!
- Catering en voldoende parkeerruimte aanwezig

Voor meer informatie over de beurs, de standhouders en meer kun je op de officiële site kijken: http://www.retrogamebeurs.nl / http://www.facebook.com/RetroGameBeursDeurne

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Het is jammer dat het zo ver weg is maar misschien ga ik wel met vriendin, ik geloof dat er ergens in die periode ook een horse event daar is en mijn vriendin heeft een eigen manege dus mooie combi. bovendien vind ze retrogames ook hip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hmm, ik vermeed deze altijd, omdat ik de ruimte veel te klein vond voor de hoeveelheid standjes/bezoekers. Maar nu er een nieuwe locatie is, is het misschien wel interessant. Jammer idd dat het zo ver weg is (in Beverwijk is ook een hele mooie grote sporthal! :p), wellicht is het de overweging waard. En belangrijker nog, krijg ik de financiën wel voor elkaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Glaanie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:44:
Hmm, ik vermeed deze altijd, omdat ik de ruimte veel te klein vond voor de hoeveelheid standjes/bezoekers. Maar nu er een nieuwe locatie is, is het misschien wel interessant. Jammer idd dat het zo ver weg is (in Beverwijk is ook een hele mooie grote sporthal! :p), wellicht is het de overweging waard. En belangrijker nog, krijg ik de financiën wel voor elkaar? :+
Tja of in Utrecht, de jaarbeurshallen, kan je er gelijk de grootste Retro gaming beurs van maken ter wereld :P . Ik weet nog dat ik vroeger toen ik nog een jaar of 12 - 14 was dat ik met een kennis mee ging, die had een stand op de PC-Discount (kent u die nog?) en dan ging ik m'n oude spulletjes verkopen om aan het eind van de dag een nieuwe 17" monitor of PC te kunnen kopen :D

De HCC dagen in de jaarbeurs was toen iets waar ik met vrienden al een maand van te voren naar uit kijkt. Haha, good old memories :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Glaanie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:44:
vergis je niet in hoe ontzettend veel werk en geld er in zoiets gaat zitten, maar als het eenmaal loopt is het wel echt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Dr. Retro schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:50:
[...]

vergis je niet in hoe ontzettend veel werk en geld er in zoiets gaat zitten, maar als het eenmaal loopt is het wel echt geweldig :)
begrijp ik zeker dat het veel moeite is maar als het in beverwijk zou zijn zou ik er nog wel een treinkaartje aan willen wagen maar deurne nee dat is me echt te ver en op apeldoorn na is er niet echt iets van een beurs die centraal in nederland word gehouden?

behalve de aankomende retrogame experience "beurs" in het beeld en geluid in hilversum naast me werk dus dat word wel cool hopen dat ik daar veel van jullie kan treffen maar vermoed van niet :(

p.s. asjemenou? Dr, Retro????

"Fix your NES

Zaterdag 15.00 | Zondag 12.00

Oudere gamers zullen het fenomeen ongetwijfeld herkennen; een Nintendo Entertainment System (NES) die de cartridge niet goed leest. Om de game wel weer te laten werken was de oplossing vaak om even in de cartridge te blazen. Nu blijkt na onderzoek jaren later dat dit niet goed is voor de cartridges. Tijdens de Retro Game Experience komt Dr. Retro met de definitieve oplossing zodat het niet meer nodig is om in de cartridges te blazen.

Spreker: Dr. Retro"

ik neem aan dat je laat zien hoe je de pin header kan refurbishen of weet jij iets dat ik niet weet?
10 minuten werk en ik kan me niet eens meer herinneren waneer ik voor het laatst in een cart heb geblazen :) en nee niet je 72 pin connector vervangen voor een nieuwe die zijn nog slechter dan de oude lol

[ Voor 35% gewijzigd door copywizard op 13-08-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Dr. Retro schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:50:
[...]

Oh nee, dat wil ik zeker wel geloven. Maar puur als bezoeker gezien, vond ik het geen geschikte locatie, of misschien met minder stands. Er waren veel bakken om in te struinen, maar als je steeds met de stroom mee wordt geduwd, kan je niet echt rustig kijken. Wat dat betreft vind ik de locatie in Apeldoorn beter, ruimer opgezet. Wel nog een leuke Jaguar set gescoord in Deurne :P
copywizard schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:57:
[...]

begrijp ik zeker dat het veel moeite is maar als het in beverwijk zou zijn zou ik er nog wel een treinkaartje aan willen wagen maar deurne nee dat is me echt te ver en op apeldoorn na is er niet echt iets van een beurs die centraal in nederland word gehouden?
Ik zei alleen maar Beverwijk omdat ik daar woon en dan kan lopen naar de sporthal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Dr. Retro schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:17:
Op 31 augustus 2014 is er weer een editie van de grootste retro game beurs in Europa in het brabantse Deurne.
Ha, datzelfde weekend ben ik toevallig in de buurt vanwege één of andere conventie in Veldhoven. ;-) Misschien dat het lukt om zondag nog even langs de gamebeurs te rijden.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:18:
Ik heb hem nog compleet in ongebruikte mint conditie in een iets minder minty doos.
Ik zit eraan te denken om deze te ruilen/verkopen voor boxed SNES games :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zakkenwasser op 13-08-2014 21:44 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 23:29
Ben sinds korte weer is met de xbox aan het gamen. Ook toch best nog een leuk dingetje.
Heb er voor 5 euro tje incl controller op de kop getikt via MP.

Mijn vorige xbox en diegene die ik lang daarvoor had. Hadden allebei dat ze na een minuutje of 5 a 10 uit gingen en als ze uitvielen moeilijk weer aangingen.

Nu heb ik al een aantal onderdelen met die van MP uit gewisseld oa voeding en het aan/uit eject knopje.
Maar dat maakt niet uit.

Heb wel in de oude een alladin chip zitten. Weet niet of die erom bekend staan om dit te doen.
Lees wel op internet dat originele xboxen dit ook kunnen doen. En dat het dan aan het aan en uit knopje ligt of aan de voeding. Ook heb ik nog ergens gelezen dat het aan de dvd speler kan liggen. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:23

Reintji

(2 x dad)²

Op vakantie "The Goonies" gescoord, bijna 20 boxed Konami's nu.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/zl4ux1.jpg

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
mooie collectie zeg ik zoek nog steeds 1 msx cassete om mijn msx mee te testen maar mensen vragen soms echt debiele prijzen voor 1 losse cart :(

nog even een vraagje trouwens heeft iemand interesse in "snug fit boxes/box protectors" voor de NES en GB ?

bij de RGF zijn ze 50 stuks ex verzenden 40 euro en ik kan 50 stuks krijgen voor rond e 25 euro maar moet er dan een boel afnemen!

[ Voor 45% gewijzigd door copywizard op 18-08-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

copywizard schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:57:
[...]

behalve de aankomende retrogame experience "beurs" in het beeld en geluid in hilversum naast me werk dus dat word wel cool hopen dat ik daar veel van jullie kan treffen maar vermoed van niet :(

p.s. asjemenou? Dr, Retro????

"Fix your NES

Zaterdag 15.00 | Zondag 12.00

Oudere gamers zullen het fenomeen ongetwijfeld herkennen; een Nintendo Entertainment System (NES) die de cartridge niet goed leest. Om de game wel weer te laten werken was de oplossing vaak om even in de cartridge te blazen. Nu blijkt na onderzoek jaren later dat dit niet goed is voor de cartridges. Tijdens de Retro Game Experience komt Dr. Retro met de definitieve oplossing zodat het niet meer nodig is om in de cartridges te blazen.

Spreker: Dr. Retro"

ik neem aan dat je laat zien hoe je de pin header kan refurbishen of weet jij iets dat ik niet weet?
10 minuten werk en ik kan me niet eens meer herinneren waneer ik voor het laatst in een cart heb geblazen :) en nee niet je 72 pin connector vervangen voor een nieuwe die zijn nog slechter dan de oude lol
haha dat is nog geheim!
Nee het is niets wereldschokkends voor mensen die zelf in het wereldje zitten en technisch onderlegd zijn, maar dat is niet iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koken van de connector :P

Met gedistilleerd water dan hoop ik.

/Heb een stapel van 33 PS1's. Sommige hiervan, ik gok 15 minstens, zijn omgebouwd. Je zou denken dat ik dan ook een zooi RGB kabels heb, maar nee: drie. Twee ervan zijn zwart en hebben een losse audio-out (handig). Maar kapot. De derde is grijs en heeft geen losse audio-out, hetgeen ik wel nodig heb.

Maar 's kijken of ik iets anders kan vinden in één van de dozen of het ding kan strippen of iets. Heb nog wel een eerste model PS1 met tulp-audio out, maar die leest de discs uiteraard niet meer :+

Hmm, al anders opgelost. Ook goed. 8)

[ Voor 82% gewijzigd door Exorcist op 18-08-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:23

Reintji

(2 x dad)²

copywizard schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:48:
mooie collectie zeg ik zoek nog steeds 1 msx cassete om mijn msx mee te testen maar mensen vragen soms echt debiele prijzen voor 1 losse cart :(

nog even een vraagje trouwens heeft iemand interesse in "snug fit boxes/box protectors" voor de NES en GB ?

bij de RGF zijn ze 50 stuks ex verzenden 40 euro en ik kan 50 stuks krijgen voor rond e 25 euro maar moet er dan een boel afnemen!
Wat is een boel? Heb wel belang bij een set van 50 voor €25,-

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Exorcist schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:01:
Koken van de connector :P

Met gedistilleerd water dan hoop ik.

/Heb een stapel van 33 PS1's. Sommige hiervan, ik gok 15 minstens, zijn omgebouwd. Je zou denken dat ik dan ook een zooi RGB kabels heb, maar nee: drie. Twee ervan zijn zwart en hebben een losse audio-out (handig). Maar kapot. De derde is grijs en heeft geen losse audio-out, hetgeen ik wel nodig heb.

Maar 's kijken of ik iets anders kan vinden in één van de dozen of het ding kan strippen of iets. Heb nog wel een eerste model PS1 met tulp-audio out, maar die leest de discs uiteraard niet meer :+

Hmm, al anders opgelost. Ook goed. 8)
Ik zoek er ook nog een zoals waar jij er minstens 15 van hebt maar zijn niet te vinden vanwege het verboden woord. de chips ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof me, 80% van de op MP aangeboden PS1's zijn gemod. Helaas. Voor mij hoeft dat echt niet, doet zo'n afbreuk aan het geheel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Exorcist schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:55:
Geloof me, 80% van de op MP aangeboden PS1's zijn gemod. Helaas. Voor mij hoeft dat echt niet, doet zo'n afbreuk aan het geheel..
Eens. Mijn gemodde PSX zit gewoon ergens in een doos. De originele wordt gebruikt. Heb laatst ook een hele zooi gebrande cd's weggegooid. Als verzamelaar is dat toch niet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29
Zo kom je nog eens wat tegen bij je ouders. Ik was er van het weekend en mijn vader gaf aan dat er in de schuur nog een doos stond van mij. Daarin zat het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1zf6ats.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24l0940.jpg

Ik heb 3 jaar in Amerika gewoond (1996-1999) en was daar lid van Nintendo Power. Daar kreeg je de CD van Donkey Kong Country 3 bij. De Banjo-Kazooie CD heb ik gekregen omdat ik bij Best Buy destijds het spel had gereserveerd als puberig jongetje ;)

Leuke eraan is dat het allerlei herinneringen weer naar boven brengt! T-shirt heb ik helaas niet meer :(

Nu de CD's netjes opgeborgen in de kast van mijn game room ipv in een doos :+

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/wiovf6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ksborg schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

Eens. Mijn gemodde PSX zit gewoon ergens in een doos. De originele wordt gebruikt. Heb laatst ook een hele zooi gebrande cd's weggegooid. Als verzamelaar is dat toch niet wat je wil.
Maar dat kan je niet ruiken van te voren of ze gemod zijn of niet. Tja, als verzamelaar wil je het liefst origineel, compleet waar maar wie zegt dat dat voor mij geldt? Ik vind het gewoon gaaf om regelmatig een retro spel te spelen, dat geeft mij plezier, het hardcore verzamel aspect vind ik niet zo interessant.

Ik vind het echt supermooi om te zien hoor mensen die ladingen gesealde games hebben verzameld, kan ik me wel op verkikkeren maar ik vind het leuker om een oldskool spel gewoon te spelen dan naar een geseald doosje te kijken met het spel erin.

Ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
1nsane schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:27:
[...]

Maar dat kan je niet ruiken van te voren of ze gemod zijn of niet. Tja, als verzamelaar wil je het liefst origineel, compleet waar maar wie zegt dat dat voor mij geldt? Ik vind het gewoon gaaf om regelmatig een retro spel te spelen, dat geeft mij plezier, het hardcore verzamel aspect vind ik niet zo interessant.

Ik vind het echt supermooi om te zien hoor mensen die ladingen gesealde games hebben verzameld, kan ik me wel op verkikkeren maar ik vind het leuker om een oldskool spel gewoon te spelen dan naar een geseald doosje te kijken met het spel erin.

Laatst helaas Highway 2000 op ebay misgelopen (voor de Saturn). Zat ook nog nieuw in seal... Ik weet dat het een waardeloze game is, maar stiekum had ik hem toch wel willen spelen. Beetje dilemma of je hem dan open moet maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
goed te lezen dat mensen interesse hebben in snugfit/boxprotectors als ik ze heb besteld dan zal ik ze hier als eerste aanbieden voor mensen om af te nemen

@dr retro ja idd nou wieweet kom ik wel ff langs ff checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computermuseum
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-04-2022
Volgende maand 20e Retro SpelComputer Beurs in Apeldoorn

https://www.facebook.com/events/211435619054363/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Zo binnen kort ga ik de N64 en SNES weer eens uit de kast trekken en afstoffen. Nu wilde ik een Everdrive 64 en een SD2SNES gaan kopen, en een retro avond gaan houden maar ik heb maar 2 gamepads voor de N64 (waarvan ik bij 1 de joystick moet fixen) en wil dus nog 2 extra controllers erbij. Iemand een tip waar en welke ik het beste kan kopen. Op sommige sites hebben ze niet originele die er wel zo uit zien maar dan met een beter pookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Bij Retrogamefreak kun je ze nog bestellen. Wel bij opmerkingen erbij zetten dat je goedwerkende originele pookjes wil. Anders loop je risico een after market pookje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1nsane schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:27:
[...]

Dat kun je prima "ruiken", mits je niet alleen de console zoekt. En zelfs dan zit er vaak een RGB SCART kabel bij, die veelal alleen de gemodde consoles nodig hebben (anders zwart/wit beeld). Bij de rest, en dat is het merendeel op MP, zitten tig gekopieerde spellen. Al zo vaak gerapporteerd, maar dat is water naar de zee dragen. De PS1's die origineel zijn en originele spellen hebben zijn de laatste tijd dan weer erg duur imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
Ik heb mijn eigen PS1 vrijwel direct na aanschaf (gekocht bij de Bart Smit) laten voorzien van een chip. Hierop kan je gewoon de reguliere AV-kabel gebruiken zonder verdere problemen zoals zwart/wit beeld. Maar een RGB Scart kabel is sowieso aan te raden.

De PS1 is eigenlijk vrij weinig uit de doos geweest, ziet er allemaal nog hagelnieuw uit en gebruik ik alleen in noodgevallen wanneer PS1 spellen niet werken op de PS2. Sommige spellen (ik doe alleen imports) blijken niet op de PS2 te willen starten, zoals Raiden Project NTSC/J. Dan moet je dus even kunnen terugvallen op de 'originele' hardware. :-)

Onlangs nog even Duke Nukem 3D zitten spelen op m'n oude DOS / Win98SE computer + CRT. Ik heb het niet heel lang kunnen spelen, werd een beetje misselijk van het 3D-beeld oid. Vallen MS-DOS spellen ook onder retro-gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06
Mijn retro definitie is 'niet de huidige generatie' nou wil ik wel wat water bij de wjin doen, en goed x360 ps3 en wii zijn geen (nog net niet :P ) retro, bij pc games is de scheiding was lastiger, maar ms dos games? dude dat is toch zeker wel retro, die kan je niet meer nieuw in de winkel kopen. Aardige indicatie voor het retro gehalte.

Er was een game op de x360, daar werd 80 of 90% van de spelers misselijk van, geen idee meer hoe die game heette, maar yup, daar was ik er ook gevoelig voor, verder normaliter niet, maar ik speel eigenlijk geen fps meer tegenwoordig. Of iig geen pixelbrei fps zoals doom en duke enzo, vond dat vroeger heel tof maar het kan me niet meer bekoren. Desondanks zit ik iedere steam sale nog te azen op de bgf editie van doom 3 (met doom 1 en 2 speelbaar als ik me niet vergis) of zo'n id pack, met naast doom ook hexen en herectic enzo :)

10 second ninja DONE

• 1nsane
Exorcist schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:02:
[...]

Dat kun je prima "ruiken", mits je niet alleen de console zoekt. En zelfs dan zit er vaak een RGB SCART kabel bij, die veelal alleen de gemodde consoles nodig hebben (anders zwart/wit beeld). Bij de rest, en dat is het merendeel op MP, zitten tig gekopieerde spellen. Al zo vaak gerapporteerd, maar dat is water naar de zee dragen. De PS1's die origineel zijn en originele spellen hebben zijn de laatste tijd dan weer erg duur imho.
Dat is wel zo, als je een foto ziet met allemaal gebrande spellen dan weet je het wel vrij zeker.

Dat is inderdaad het punt, als je een ps1 ziet met bij wijze van spreke 15 originele spellen dan kost het vaak ook in mijn ogen te veel. De wereld is nog altijd overspoeld met ps1 consoles met spellen dus begrijp niet zo goed dat mensen er nog dergelijke bedragen voor vragen.
Sagat schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:00:
Mijn retro definitie is 'niet de huidige generatie' nou wil ik wel wat water bij de wjin doen, en goed x360 ps3 en wii zijn geen (nog net niet :P ) retro, bij pc games is de scheiding was lastiger, maar ms dos games? dude dat is toch zeker wel retro, die kan je niet meer nieuw in de winkel kopen. Aardige indicatie voor het retro gehalte.

Er was een game op de x360, daar werd 80 of 90% van de spelers misselijk van, geen idee meer hoe die game heette, maar yup, daar was ik er ook gevoelig voor, verder normaliter niet, maar ik speel eigenlijk geen fps meer tegenwoordig. Of iig geen pixelbrei fps zoals doom en duke enzo, vond dat vroeger heel tof maar het kan me niet meer bekoren. Desondanks zit ik iedere steam sale nog te azen op de bgf editie van doom 3 (met doom 1 en 2 speelbaar als ik me niet vergis) of zo'n id pack, met naast doom ook hexen en herectic enzo :)
Ik speel zelf nog met enige regelmaat Soldier of Fortune 2. Dat spel is inmiddels ook 15 jaar oud maar een hoge funfactor en een trouwe online (server) community waar je nog altijd leuk kan spelen. Ik kan het je aanraden en volgens mij is het spel inmiddels gratis te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door 1nsane op 21-08-2014 08:50 ]

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Exorcist schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:55:
Ik geloof er niet in dat 80% gemod is.. vind het ook eigenlijk onnozel dat een dergelijk verbod na 20 jaar nog overeind wordt gehouden, want Sony zelf heeft hier geen belang meer bij... een niet-omgebouwde PS1 kan geen NTSC spellen spelen, en een beetje serieuze gamer kan niet zonder.. PAL spellen zijn trager / spelen minder soepel en hebben vaak zwarte balken. Vandaar dat ik op de PAL exclusives na alleen NTSC spellen bezit. Een import console is ook geen praktische oplossing.. Dan ben je iets van 50 dollar kwijt incl verzending, wellicht nog met importheffing, en dan heb je nog een stroom omvormer nodig.. Wat wel ook kan (en wat ik heb gedaan voor het ene importmodel dat ik goedkoop van marktplaats had) is de voeding van een PAL PS1 nemen en de kabel aanpassen (van 7 pin naar 5 pin).. is zeer eenvoudig, zonder te solderen.. Maar goed, een omgebouwde PS1 is dus veel goedkoper en praktischer. En hoezo afbreuk aan het geheel? Een modchip verwijderen is ook zo gebeurd, en niemand die het verschil ziet van buitenaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 21-08-2014 10:07 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dus het een sluit het andere blijkbaar uit? een beetje serieuze gamer importeerd graag een NTSC en neemt die kosten voor lief.

See what i did?

39

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
LOTG schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:14:
Zo binnen kort ga ik de N64 en SNES weer eens uit de kast trekken en afstoffen. Nu wilde ik een Everdrive 64 en een SD2SNES gaan kopen, en een retro avond gaan houden maar ik heb maar 2 gamepads voor de N64 (waarvan ik bij 1 de joystick moet fixen) en wil dus nog 2 extra controllers erbij. Iemand een tip waar en welke ik het beste kan kopen. Op sommige sites hebben ze niet originele die er wel zo uit zien maar dan met een beter pookje.
Alle aftermarket pookjes zijn ruk. Niet aan beginnen. Er is wel een mod om de GC stijl pookjes fatsoenlijk te maken.

• c4ke
Cooler_King schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:04:
PAL spellen zijn trager / spelen minder soepel en hebben vaak zwarte balken. Vandaar dat ik op de PAL exclusives na alleen NTSC spellen bezit.
Dit is inderdaad ook één van mijn redenen. Hoewel de beste versie van Colin McRae Rally 2 toch de PAL-versie is. Die draait juist soepeler en sneller dan de NTSC variant. :-)
Een import console is ook geen praktische oplossing.. Dan ben je iets van 50 dollar kwijt incl verzending, wellicht nog met importheffing, en dan heb je nog een stroom omvormer nodig. [...]
Daarom heb ik een Japanse PS-One geimporteerd, waar ik eigenlijk nog steeds op wacht. Iets met spoorloos verdwenen tijdens de verzending waarschijnlijk. Maar goed...hier zou je dus gewoon een Europese adapter op kunnen aansluiten, aangezien die adapters wereldwijd allemaal DC 7,5V en 2.0 Ampère output geven.

• Cooler_King
De PS-One heeft idd een externe voeding, dus daar kan je als het goed is gewoon de Europese voor gebruiken.. overigens kan je met een Japans model wel geen Amerikaanse spellen afspelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 21-08-2014 11:59 ]

• c4ke
@Cooler_King: Ik speel dan ook bijna alleen maar Japanse PS1 spellen. En aangezien ik nog niet een PS-One heb, enkel zo'n grijze, besloot ik maar om een Japanse versie daarvan te regelen. :-)

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Ik ben sinds kort weer begonnen met verzamelen en spelen van nes/snes games
nu is mijn vraag hoe neem in het beste de beelden op om eventueel op Yt te zetten?
Ik heb de nes via tulp aangesloten op de tv.

huidige kleine collectie.
Super Mario Bros.3
Mega Man 2
Chip 'n Dale: Rescue Ranger 1
Asterix
Kirby adventures

Snes die ik nog moet ophalen met 2 controllers en 20 games gekocht voor 20 euro.

• copywizard
  • Niet online
qonstant schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:02:
Ik ben sinds kort weer begonnen met verzamelen en spelen van nes/snes games
nu is mijn vraag hoe neem in het beste de beelden op om eventueel op Yt te zetten?
Ik heb de nes via tulp aangesloten op de tv.

huidige kleine collectie.
Super Mario Bros.3
Mega Man 2
Chip 'n Dale: Rescue Ranger 1
Asterix
Kirby adventures

Snes die ik nog moet ophalen met 2 controllers en 20 games gekocht voor 20 euro.
dan kan ik alleen maar zeggen welkom ! en mooie begin van de collectie zitten meteen goede titels bij! en dan nog een snes voor 20 euro met 20 games is een koopje !

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
copywizard schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

dan kan ik alleen maar zeggen welkom ! en mooie begin van de collectie zitten meteen goede titels bij! en dan nog een snes voor 20 euro met 20 games is een koopje !
dank je
ja het is vooral spelen en verzamelen hoef niet alles te hebben.jeugdsentiment

• Glaanie

Glaanie

Holy retro-find Batman! Vanmiddag, we waren eigenlijk al klaar in een lokale kringloopwinkel en we liepen naar buiten. Naast de kassa staat een tafeltje waar alle nieuwe items worden geprijsd en daar zag ik een tasje van een Atari Lynx, met console en een berg spelletjes staan, zonder prijs. Ik vroeg aan die meneer achter de kassa voor hoeveel ik deze mocht meenemen ... €5,-!!. Ja, dat is VIJF euro, dat lees je goed. Ik heb zo snel mogelijk gepind, want het voelde een beetje als diefstal, maar tegelijkertijd kon ik dit niet laten liggen voor die prijs. Ook niet getest, dat maakte mij verder niet uit. Thuisgekomen blijken er 14 games tussen te zitten en het belangrijkste, alles werkt! Scherm is in prima staat, alle knoppen doen het en het geluid klinkt prima. Dit is zo ongeveer de beste retro-find in jaren, misschien wel in mijn hele verzamelcarrière :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LhNCQAkYE5DAElUDgzsHbHAC/full.jpg

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Sweet nice find there dude

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Glaanie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:38:
Holy retro-find Batman! Vanmiddag, we waren eigenlijk al klaar in een lokale kringloopwinkel en we liepen naar buiten. Naast de kassa staat een tafeltje waar alle nieuwe items worden geprijsd en daar zag ik een tasje van een Atari Lynx, met console en een berg spelletjes staan, zonder prijs. Ik vroeg aan die meneer achter de kassa voor hoeveel ik deze mocht meenemen ... €5,-!!. Ja, dat is VIJF euro, dat lees je goed. Ik heb zo snel mogelijk gepind, want het voelde een beetje als diefstal, maar tegelijkertijd kon ik dit niet laten liggen voor die prijs. Ook niet getest, dat maakte mij verder niet uit. Thuisgekomen blijken er 14 games tussen te zitten en het belangrijkste, alles werkt! Scherm is in prima staat, alle knoppen doen het en het geluid klinkt prima. Dit is zo ongeveer de beste retro-find in jaren, misschien wel in mijn hele verzamelcarrière :D
Toffe find!

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Zakkenwasser
  • Niet online

[afbeelding]
Atari Lynx, mijn favoriete console op eerste plek (Daarna de SNES) :P

Zoveel in Slime World rond gehangen en gedwaald. Altijd schrikken als er dan weer zo'n beest ineens uit de grond komt en je opvreet. Gates of Zendocon was ook mijn favoriet.
Misschien komt het ook omdat dit mijn eerste spelcomputer/handheld was die ik kreeg toen ik jong was.
Wat een nostalgie! Wat een koopje voor zoveel plezier!

• Flozem
Nice shot sir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:56:
[...]

Atari Lynx, mijn favoriete console op eerste plek (Daarna de SNES) :P

Zoveel in Slime World rond gehangen en gedwaald. Altijd schrikken als er dan weer zo'n beest ineens uit de grond komt en je opvreet. Gates of Zendocon was ook mijn favoriet.
Misschien komt het ook omdat dit mijn eerste spelcomputer/handheld was die ik kreeg toen ik jong was.
Wat een nostalgie! Wat een koopje voor zoveel plezier!
Dus dat, wow, nice find!! Kan me weinig beters voorstellen tenzij je 1990 Nintendo World Championships Gold Edition CiB vind bij het oud vuil..

Ik ga denk ik te weinig naar de kringloop haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat had een gangbare prijs geweest voor die Lynx?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
LOTG schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:14:
In mijn ogen is de enige goede third party controller de N64 Hori Pad Mini, maar deze is ook flink aan de prijs. Ik zou gewoon tweedehandse goede originele controllers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:08:
[...]

In mijn ogen is de enige goede third party controller de N64 Hori Pad Mini, maar deze is ook flink aan de prijs. Ik zou gewoon tweedehandse goede originele controllers zoeken.
DIE WIL IK HEBBEN!!!! Oh jaaa!!!! O+ Alle frustraties van de normale controller zijn in 1x opgelost en in de juiste kleuren als ik de reviews opzoek!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 17:54
Ik heb een commodore 64 met een hele doos floppy's gekregen.
Van het weekend maar eens kijken of ie nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:53

Metro2002

Memento mori

[afbeelding]
5 euro! Lucky bastard! Dat is écht heel goedkoop ja.
Mijn lynx is helaas zo dood als een pier :(
Fietsbel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:01:
Wat had een gangbare prijs geweest voor die Lynx?
Met al die games erbij , minimaal 50 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 22-08-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:13:
[...]

DIE WIL IK HEBBEN!!!! Oh jaaa!!!! O+ Alle frustraties van de normale controller zijn in 1x opgelost en in de juiste kleuren als ik de reviews opzoek!
Voor zover ik weet zijn ze alleen in Japan uitgebracht en ook nog in beperkte oplage. Ik denk dat je op Ebay zo'n 60-70 dollar kwijt bent om er 1 te importeren uit Japan.

Zelf heb ik (nog) geen Hori Pad Mini, maar ik wil er ook graag 1 hebben. Ik vind de prijs op dit moment alleen nog te hoog en ik hoop een keer geluk te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

Voor zover ik weet zijn ze alleen in Japan uitgebracht en ook nog in beperkte oplage. Ik denk dat je op Ebay zo'n 60-70 dollar kwijt bent om er 1 te importeren uit Japan.

Zelf heb ik (nog) geen Hori Pad Mini, maar ik wil er ook graag 1 hebben. Ik vind de prijs op dit moment alleen nog te hoog en ik hoop een keer geluk te hebben :).
Ja die prijs is mij te hoog :/ Al zou het comfort wel fijner zijn...

Eerst maar de rest hier inrichten :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Cooler_King schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:58:
De PS-One heeft idd een externe voeding, dus daar kan je als het goed is gewoon de Europese voor gebruiken.. overigens kan je met een Japans model wel geen Amerikaanse spellen afspelen.
Voor dit soort systemen kan je prima alternatieve Europese adapters gebruiken idd. Voor mijn Super Famicom (Japanse SNES) gebruik ik een SEGA Megadrive adapter.

Overigens speel ik alle import spellen voor de PS1 en PS2, zowel NTSC als NTSC-J, op mijn gemodchipte PS2 slim. Daarmee draaien alle imports en normale games als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:05:
[...]
Overigens speel ik alle import spellen voor de PS1 en PS2, zowel NTSC als NTSC-J, op mijn gemodchipte PS2 slim. Daarmee draaien alle imports en normale games als een zonnetje.
Heb je dan geen problemen dat het beeld is verschuifd? Op mijn CRT tv heb ik hier wel last van met PS1 importspellen.. Maar heb alleen free mcboot ipv modchip, dus kan zijn dat een modchip nog een "screen fix" optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik kan aan die Lynx niet tippen natuurlijk, maar dit heb ik vandaag voor 12 euro in de buurt kunnen ophalen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/IMG_0303s.jpg

De verkoper dacht dat de GBA kapot was, en had dat in de advertentie op mp erbij gezet. Op de foto was moeilijk te zien of de doosjes in goede of slechte staat en compleet waren. Ik heb overigens goed gegokt.

Bij ophalen vertelde de verkoper me dat de GBA wel werkt, maar het scherm onduidelijk is en waarschijnlijk kapot is, want onverlicht. Nooit garantie op geclaimed omdat ze daar te laat voor waren en sindsdien op zolder gelegen. :+ Thuis gecontroleerd, en er is niks mis mee. ;)

Het leuke was dat ik eerder op een ad 15 euro had geboden voor een in dezelfde staat verkerende GBA hier in de buurt. Maar die stond eigenlijk op bieden vanaf 20 euro, en de verkoper (handelaartje) wilde er duidelijk meer voor. 8)7

Stickers kwamen er overigens makkelijk van af zonder hulpmiddelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 22-08-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je zou mij heel, heel, heel blij maken met Kuru Kuru Kururin :D Leuk setje verder, ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Iemand enig idee hoeveel een Sega MegaDrive II boxed Lion King edition waard is (doos zonder grote beschadigingen, verder compleet op plastic zakjes na)? Zie onderstaande foto, als je niet weet waar ik het over heb. Ik wil hem verkopen, maar enkel tegen de juiste prijs, omdat ik op eBay en marktplaats niks soortgelijks kan vinden. Overigens heb ik hem zelf ook niet goedkoop kunnen krijgen. :P
Afbeeldingslocatie: http://nintendoagemedia.com/users/9904/photobucket/745D5560-F9BB-10DE-95CE3F28199817DB.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door danielkraak op 22-08-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Cooler_King schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:39:
[...]

Heb je dan geen problemen dat het beeld is verschuifd? Op mijn CRT tv heb ik hier wel last van met PS1 importspellen.. Maar heb alleen free mcboot ipv modchip, dus kan zijn dat een modchip nog een "screen fix" optie heeft.
Nee ik heb eigenlijk nergens last van :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

danielkraak schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:35:
Iemand enig idee hoeveel een Sega MegaDrive II boxed Lion King edition waard is (doos zonder grote beschadigingen, verder compleet op plastic zakjes na)? Zie onderstaande foto, als je niet weet waar ik het over heb. Ik wil hem verkopen, maar enkel tegen de juiste prijs, omdat ik op eBay en marktplaats niks soortgelijks kan vinden. Overigens heb ik hem zelf ook niet goedkoop kunnen krijgen. :P
[afbeelding]
Prachtige box-art zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
Flozem schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:57:
[..] Stickers kwamen er overigens makkelijk van af zonder hulpmiddelen.
Als ik me niet vergis zijn dat prijsstickers van de Free Record Shop. Die waren erg prettig inderdaad, want ze laten weer makkelijk los zonder (lijm)resten achter te laten. :-D

In ieder geval heb je een erg mooie deal weten te maken. Veel plezier ook met Kuru Kuru Kururin. Een erg leuke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Door dit soort comments doe ik hem straks niet weg. :X Overigens is het slechts een "sleeve" om de normale Mega Drive II box.

Misschien eerst maar eens wat normale boxes wegdoen. :p

[ Voor 24% gewijzigd door danielkraak op 22-08-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
c4ke schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:02:
[...]

Als ik me niet vergis zijn dat prijsstickers van de Free Record Shop. Die waren erg prettig inderdaad, want ze laten weer makkelijk los zonder (lijm)resten achter te laten. :-D

In ieder geval heb je een erg mooie deal weten te maken. Veel plezier ook met Kuru Kuru Kururin. Een erg leuke game!
Erg frustrerend. Maar wel een heel cool idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Kuru Kuru Kururin is idd leuk. Heb de cartridge in mijn ds zitten nu... ;)

Eindelijk eens een setje volledig voor mijn eigen verzameling.

@Daniel: gewoon zelf houden. Het is een mooie doos. Ik heb er nu mijn gameroom klaar is toch spijt van dat ik afgelopen jaar veel CiB spullen heb verkocht om te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om veel van mijn verzameling te verkopen / te ruilen voor leuke SNES (liefst CIB) games. Veel items in mijn collectie staan alleen maar stof te happen en ik ruil die dan liever voor iets waar ik meer aan heb. :)

Mochten er verzamelaars hier zijn die met mij willen ruilen. Let me know!

[ Voor 26% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-08-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Flozem schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:51:
Ik heb er nu mijn gameroom klaar is toch spijt van dat ik afgelopen jaar veel CiB spullen heb verkocht om te cashen.
Dat vraagt om foto's!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Inderdaad:
foto's

Ben nog een goede plek voor de oude pc aan het zoeken tbv DTXmania, maar voorlopig is dit goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ziet er leuk uit :) wanneer gaan jullie de zolder verbouwen? Kun je weer opnieuw beginnen haha :p

Overigens staast er een kleine typfout in de description:
... in the somewhat distant fututre...
Neem aan dat dat future moet zijn :)

Bij ons thuis is de gameroom nog niet klaar. Wel heb ik gisteren de LCD-tv buiten het game-gedeelte gezet en is er een Sony Trinitron voor in de plaats gekomen. Staat prima op een tv-meubel die ik van Flozem heb gekregen, bedankt nog!

Uiteraard meteen oude tijden herbeleefd met Duck Hunt, maar ik mocht niet spelen van dochterlief :+ Nu heeft zij er een nieuwe hobby bij :)

Trouwens, is er verschil tussen composiet en RGB? De tv die ik nu heb heeft namelijk 2 scart-aansluitingen en nu wil ik via een schakelaar meerdere consoles op 1 scart aansluiten. Kan ik daar een apparaat zoals deze voor gebruiken? Naar mijn weten heet die aansluitingen RGB maar ze hebben het hier over composiet. Ik snap het verschil niet :+

[ Voor 24% gewijzigd door ChokingHazard op 25-08-2014 09:30 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Tja - voor nu is het goed zo. Helaas zijn typos niet meer te corrigeren op die site na een x aantal minuten... Aangezien ik een foto of 13 heb gepost toen, was ik net te laat. :p

Graag gedaan wat betreft dat meubeltje... Blij dat ik weer wat plaats heb op zolder.

Component = RGB Scart (zelfde signaal alleen andere kabeltjes)
Composite is alleen dat gele kabeltje. (en dan los R/W voor stereo geluid - zoals standaard bij de Wii geleverd wordt)

Component / RGB is qua beeldkwaliteit veel beter dan Composite.

Dus ja: er is verschil. Dat apparaat kan alleen Composite verwerken, dus voor Component / RGB heb je er niks aan. Maar als je alles via Composite wil aansluiten, zou het gewoon moeten werken. Ik neem aan dat je tv automatisch detecteert of het een RGB of Composite signaal krijgt. Zo niet ff instellen.

[ Voor 54% gewijzigd door Flozem op 25-08-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Snap ik, het is sowieso beter dan de plek waar het eerst lag en stond, ik denk dat je vrouw daar ook blijer mee is toch :p?

Ik kon me inderdaad herinneren dat composiet alleen de gele kabel is. Component ken ik, dat zijn er 5. Alsof 3 niet genoeg is :')

Binnenkort maar zo'n schakelaar aanschaffen dan. De hele tijd de tv naar voren schuiven om van console te wisselen is ook debiel :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Het is wat beter opgeruimd op onze slaapkamer nu ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:06
sebastius schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:11:
Je zou mij heel, heel, heel blij maken met Kuru Kuru Kururin :D Leuk setje verder, ziet er netjes uit!
Kuru Kuru Kururin heb ik zelf ook nog liggen en volgens mij moet ik ergens de doos ook nog hebben.
Geen idee of ik die in de nabije toekomst nog tegen kom, maar zelf speel ik het spel niet meer iig.
Maar kan iig niks beloven voorlopig. Verwacht namelijk dat het doosje als ik die nog heb ergens achter op zolder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:43:

Ik kon me inderdaad herinneren dat composiet alleen de gele kabel is. Component ken ik, dat zijn er 5. Alsof 3 niet genoeg is :')
3 is ook genoeg, de andere twee zijn voor audio L/R bij component ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
In totaal zijn het er dan nog steeds 5 :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Flozem schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:11:
[...]

Inderdaad:
foto's

Ben nog een goede plek voor de oude pc aan het zoeken tbv DTXmania, maar voorlopig is dit goed genoeg.
Nice die B&O TV. Ik heb zelf een MX5000 met mechanisch standaard, dus ik kan de TV met de afstandsbediening roteren. :+

Ze geven op zich wel mooi beeld, maar ik denk dat er nog wel betere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Zit te denken om binnenkort een Nintendo 64 console aan te schaffen. Liefst de donker grijze.
Iemand enig idee waar ik op moet letten?

Geloof dat de pookjes van de controller vaak lam zijn + iets met een Jump pack??

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
@DanielKraak: Er zijn zeker betere schermen. Maar deze past mooi qua diepte op de Besta meubels. Wellicht later nog een Sony of Panasonic monitor erbij kopen, maar voor nu volstaat het. Mocht deze voor die tijd kapot gaan, wordt hij waarschijnlijk gewoon voor een Sony Triniton vervangen.

Die mechanische voet heb ik trouwens ook, maar paste er qua setup niet bij.

@Anduuuh:
Je koopt er het beste meteen de officiele expansionpack, en een of meerdere memory pack(s) bij.

Qua console kun je hem best bij Retrogamefreak kopen. Die zijn voor N64 nog best betaalbaar, en je kan vragen voor een origineel goed werkend pookje. De after market pookjes schijnen namelijk tegen te vallen.

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 25-08-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Kan een mod deze post svp verwijderen?

[ Voor 89% gewijzigd door Flozem op 25-08-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Noctonix schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:19:
Zit te denken om binnenkort een Nintendo 64 console aan te schaffen. Liefst de donker grijze.

Geloof dat de pookjes van de controller vaak lam zijn + iets met een Jump pack??
Zoals Flozem zegt. De aftermarket pookjes zijn ronduit slecht. Er is wel een mod om het beter te krijgen, maar dan ben je ook weer 10 euro verder en de installatie is ook een gedoe (je moet het pookje openbreken want die zit dichtgelijmd..). Het is jammer dat er niet echt goede controllers zijn die een beetje lijken op de N64 controller. Een adapter zodat je met een GC controller op de N64 kan spelen is op zich prima, maar die controller is toch ook net weer anders.

Ik denk dat je met een beetje zoeken op marktplaats wel een leuke deal moet kunnen maken. Je kunt het beste gewoon een set met een aantal spellen en controllers kopen. Misschien ben je dan zo 50-100 euro kwijt, maar uiteindelijk ben je dan vaak toch goedkoop uit. Je zou even kunnen kijken welke spellen de Expansion Pack nodig hebben en op basis daarvan besluiten of je die wel of niet wilt.

Edit: dit lijkt me wel een goede deal.

Edit 2: laat maar, zie de pookjes, eentje aftermarket, de andere kaduuk.

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 25-08-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Noctonix schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:19:

Je hebt de expansion pack (die 4MB aan RAM toevoegd aan je N64), en je hebt de jump pack. De jump pack was eigenlijk min of meer een jumper die de contacten doorverbind als er geen expansion pack in de N64 zit. Zonder jump pack of expansion pack doet hij het namelijk niet. Zoals gezegd, zorg dat je een expansion pack hebt. Perfect Dark is een stuk kariger de zonder (geen single player en veel minder multiplayer opties), en Donkey Kong 64 en Majora's Mask starten volgens mij niet eens. Toevallig 3 van de top games van de N64. Veel andere spellen staan een high-res optie ofzo toe als hij erin zit.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 25-08-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Flozem schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:38:
Tja - voor nu is het goed zo. Helaas zijn typos niet meer te corrigeren op die site na een x aantal minuten... Aangezien ik een foto of 13 heb gepost toen, was ik net te laat. :p

Graag gedaan wat betreft dat meubeltje... Blij dat ik weer wat plaats heb op zolder.

Composite is alleen dat gele kabeltje. (en dan los R/W voor stereo geluid - zoals standaard bij de Wii geleverd wordt)

Dus ja: er is verschil. Dat apparaat kan alleen Composite verwerken, dus voor Component / RGB heb je er niks aan. Maar als je alles via Composite wil aansluiten, zou het gewoon moeten werken. Ik neem aan dat je tv automatisch detecteert of het een RGB of Composite signaal krijgt. Zo niet ff instellen.
Component is niet hetzelfde als RGB scart. Het voert beide RGB signaal maar is echt anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Flozem schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:38:

Metro2002 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:42:

Component is niet hetzelfde als RGB scart. Het voert beide RGB signaal maar is echt anders ;)
Ik had de edit niet gezien. Component is inderdaad niet hetzelfde, dat signaal is volgens mij ook anders maar dat weet ik niet zeker. Component aansluitingen heb ik verder ook niet nodig :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
@Metro2002 je zegt wat ik probeerde te zeggen, maar we hebben beide ongelijk en ChokingHazard heeft het nu bij het rechte eind:

http://www.mcsnet.nl/cont...mponent-video-kabels.html
http://www.mcsnet.nl/cont...els-en-aansluitingen.html

http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=679335

[ Voor 66% gewijzigd door Flozem op 25-08-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik heb trouwens de "bulk" snugfit/protection boxes besteld voor de GB en NES games dus als ik ze binnen heb zal ik hier een berichtje achterlaten voor diegene die nog intresse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Flozem schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:01:
@Metro2002 je zegt wat ik probeerde te zeggen, maar we hebben beide ongelijk en ChokingHazard heeft het nu bij het rechte eind
Heuj *O* Maar eens kijken wanneer ik zo'n kastje kan halen :)

Gisteravond nog twee games opgehaald voor nop, Pitfall: The Lost Expedition en Crimson Skies: High Road To Revenge voor de Xbox. Soms best handig, die Facebookgroepen :+

[ Voor 11% gewijzigd door ChokingHazard op 26-08-2014 09:13 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Component is niet over scart te dragen en is ook niet hetzelfde signaal, dat moet geconverteerd worden dus wat er op die 2e link staat is echt onwaar.
ChokingHazard schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:14:

Trouwens, is er verschil tussen composiet en RGB? De tv die ik nu heb heeft namelijk 2 scart-aansluitingen en nu wil ik via een schakelaar meerdere consoles op 1 scart aansluiten. Kan ik daar een apparaat zoals deze voor gebruiken? Naar mijn weten heet die aansluitingen RGB maar ze hebben het hier over composiet. Ik snap het verschil niet :+
Composite is zo'n geel stekkertje met alle kleuren bij elkaar gemikt, geeft na RF het slechtste beeld. De schakelaar die je laat zien schakelt inderdaad alleen composiet.

RGB kan je krijgen via scart of via component video. Component video zit op bijna geen enkele televisie in de EU dus valt al snel af (of je moet voor veel geld een converter kastje kopen) dus ga je voor scartkabels (voor bijna alle consoles wel te krijgen) en een scartschakelaar. Scart geeft véél beter beeld dan composiet dus ga daarvoor als je goed beeld wilt.

En koop voor een scart schakelaar voor een échte schakelaar (dus met een knop om te kiezen) dus niet zo'n simpel verdeeldoosje aangezien die simpele verdeeldoosjes het beeld negatief beinvloeden (aparaten werken elkaar tegen)

[ Voor 52% gewijzigd door Metro2002 op 26-08-2014 09:46 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.