Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56
Gisteren weer lekker Legend of Zelda minish cap verder gespeeld, ik blijf de 2D graphics toch wel fantastisch vinden t.o.v. van de tegenwoordige 3D spellen, veel meer fun factor in mijn ogen.

Ik speel op een GBA kloon (Revo) en dat bevalt me prima, een van de weinige klonen die ik in mn handen heb gehad die ook echt lekker in de hand ligt en goed speelt, genoeg spellen in ieder geval om me het hele jaar door zoet te houden :)

Van alle Nintendo games is de Legend of Zelda serie toch wel het meest favoriet maarja, van wie niet :) Ik was ook blij om er achter te komen dat er naast A Link to the past ook nog een andere versie was in de vorm van The Minish Cap, evenveel fun in mijn ogen!

Weet iemand nog leuke spellen die vergelijkbaar zijn en ook erg leuk zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door 1nsane op 16-07-2014 14:42 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01
1nsane schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:20:
Gisteren weer lekker Legend of Zelda minish cap verder gespeeld, ik blijf de 2D graphics toch wel fantastisch vinden t.o.v. van de tegenwoordige 3D spellen, veel meer fun factor in mijn ogen.

Ik speel op een GBA kloon (Revo) en dat bevalt me prima, een van de weinige klonen die ik in mn handen heb gehad die ook echt lekker in de hand ligt en goed speelt, genoeg spellen in ieder geval om me het hele jaar door zoet te houden :)

Van alle Nintendo games is de Legend of Zelda serie toch wel het meest favoriet maarja, van wie niet :) Ik was ook blij om er achter te komen dat er naast A Link to the past ook nog een andere versie was in de vorm van The Minish Cap, evenveel fun in mijn ogen!

Weet iemand nog leuke spellen die vergelijkbaar zijn en ook erg leuk zijn?
Hoewel het off topic is, de Zelda voor de 3DS, Link Between Worlds, erg gaaf spel en hoewel het in principe een 2D spel is heeft het wat mooie 3D effecten!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
Op gba vind ik Metroid Zero, Metroid Fusion en de Castlevanias erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
V&A aangeboden: Sega Megadrive II + Sega Megacd II inc games

"De sega is een tijd geleden getest op een ouderwetse TV daar deed
hij het nog perfect.daarna is hij in de kast netjes opgeborgen.
Op de TV's van tegenwoordig werkt een sega niet.
(al is er wel een kabel in de omloop dat hij er wel op kan)
dus ik heb hem nu niet kunnen testen..."

nu begrijp ik dat hem via RF te testen lastig kan zijn maar naar mijn idee heb ik meerdere sega,s toch echt op me 46 inch lcd werkend gekregen met rf adapter?

maar goed 50 euro is best een nette prijs ! als hij het doet natuurlijk

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 14:40
copywizard schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:34:
V&A aangeboden: Sega Megadrive II + Sega Megacd II inc games

"De sega is een tijd geleden getest op een ouderwetse TV daar deed
hij het nog perfect.daarna is hij in de kast netjes opgeborgen.
Op de TV's van tegenwoordig werkt een sega niet.
(al is er wel een kabel in de omloop dat hij er wel op kan)
dus ik heb hem nu niet kunnen testen..."
begrijp ik dat hem via RF te testen lastig kan zijn maar naar mijn idee heb ik meerdere sega,s toch echt op me 46 inch lcd werkend gekregen met rf adapter?

maar goed 50 euro is best een nette prijs ! als hij het doet natuurlijk
Heb mijn Mega Drive ook met de standaard RF kabel op m'n Panasonic Plasma hangen... Maar misschien hebben bepaalde nieuwe TV's geen analoge tuner meer hebben en alleen nog een digitale? Mijn TV is daarvoor alweer iets te "oud" (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Mijn Mega Drive doet het op mijn Samsung uit 2009 wel met de RF-kabel, maar het ziet er niet uit. Een en al strepen, vervorming en beeld dat wegvalt. Terwijl op onze eerste HD-tv ziet het er prima uit. Al geprobeerd met de frequentie te spelen, maar helaas. Denk toch dat het een uitstervende techniek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja tuurlijk is het uitstervend maar om dan te zeggen dat de RF module geheel niet werkt op platte tv,s? is je er wel heel makkelijk vanaf werken dus ik heb het vermoeden dat die megadrive gewoon defect is maar hij het op deze manier erg mooi probeert te verbloemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Een Sega Megadrive II zou zonder enige aanpassingen 240p via RGB Scart ondersteunen. Ideale resolutie om te gebruiken in combinatie met bijv. een Sony PVM of via een upscaler (XRGB Mini) naar je HD-TV. Alleen heb ik zelf niet zo'n interesse in Megadrive spellen.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hier een leuke dit is een ad van een kennis van mij en nee probeer hem niet te helpen is gewoon om te lachen en onthoud dat biedingen via catawiki bindend zijn!

http://veiling.catawiki.n...mes-x2?previous=favorites

p.s. copywizard is nu ook zijn nes aan het klaar maken voor de verkoop op catawiki!

[ Voor 17% gewijzigd door copywizard op 17-07-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
330 euro? WTF.. achtelijk duur :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
c4ke schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:39:
Een Sega Megadrive II zou zonder enige aanpassingen 240p via RGB Scart ondersteunen. Ideale resolutie om te gebruiken in combinatie met bijv. een Sony PVM of via een upscaler (XRGB Mini) naar je HD-TV. Alleen heb ik zelf niet zo'n interesse in Megadrive spellen.
Klopt, heb er wel eens over gedacht, maar vond het beeld op m'n plasma TV nog niet zo storend slecht dat ik er echt al iets mee heb gedaan. Voor mij is het speelplezier met Road Avenger er niet minder om :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Kan iemand mij goed uitleggen hoe het zit met het 50/60hz verhaal? Ik zie op sommige sites mods voorbij komen, om een PAL console op 60hz te laten draaien (met PAL of NTSC games). Wat is nou precies het voordeel hiervan?

Games draaien dan toch 1/6 sneller in 60hz. Bij Sonic 1 op de Megadrive merk je dat het erg traag is in PAL. Maar Sonig 2 draait volgens mij wel in de juiste snelheid. Bij de Megadrive heb je ook geen borders meer in 60hz (omdat de NTSC resolutie lager is dan die van PAL). Eigenlijk hebben ze bij Sega aan het hele PAL verhaal maar weinig aandacht besteed. Of heb ik het mis?

De PAL N64, NES en SNES hebben namelijk geen borders en "traag" merk ik eigenlijk niet op deze consoles. Misschien, omdat ik het zo gewend ben van vroegah.

Zijn hier mensen die hun consoles gemod hebben? Met welke reden? Is het echt zo'n must? Ergens houd ik de boel wel graag origineel :)

Overigens "zoom" mijn TV de borders op de Megadrive goed weg bij bijvoorbeeld Streets of Rage 2, omdat ze daar zwart zijn. Maar bij Sonic 2 zijn ze blauw. En dat snapt ie niet zo goed.

[ Voor 13% gewijzigd door PluueeR op 17-07-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Dat is wel aardig aan de prijs ja, iemand bood me ooit 150 euro voor mijn NES maar daar zitten wel 12 spellen bij incl Ducktales 2 die aardig zeldzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
PluueeR schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:24:
Kan iemand mij goed uitleggen hoe het zit met het 50/60hz verhaal? Ik zie op sommige sites mods voorbij komen, om een PAL console op 60hz te laten draaien (met PAL of NTSC games). Wat is nou precies het voordeel hiervan?

Games draaien dan toch 1/6 sneller in 60hz. Bij Sonic 1 op de Megadrive merk je dat het erg traag is in PAL. Maar Sonig 2 draait volgens mij wel in de juiste snelheid. Bij de Megadrive heb je ook geen borders meer in 60hz (omdat de NTSC resolutie lager is dan die van PAL). Eigenlijk hebben ze bij Sega aan het hele PAL verhaal maar weinig aandacht besteed. Of heb ik het mis?

De PAL N64, NES en SNES hebben namelijk geen borders en "traag" merk ik eigenlijk niet op deze consoles. Misschien, omdat ik het zo gewend ben van vroegah.

Zijn hier mensen die hun consoles gemod hebben? Met welke reden? Is het echt zo'n must? Ergens houd ik de boel wel graag origineel :)

Overigens "zoom" mijn TV de borders op de Megadrive goed weg bij bijvoorbeeld Streets of Rage 2, omdat ze daar zwart zijn. Maar bij Sonic 2 zijn ze blauw. En dat snapt ie niet zo goed.
De makers waren gewoon lui en hebben het spel voor 60Hz gemaakt en hebben het er zich makkelijk vanaf gemaakt door bij 50Hz het spel gewoon trager te laten draaien en natuurlijk die afgrijselijke balken toevoegen, omdat de resolutie anders is voor 50Hz. Bij de N64 zijn een hoop spellen nog steeds trager, Mario 64 en Zelda bijvoorbeeld. Zwarte balken zijn er volgens mij bijna niet, of helemaal niet op de Nintendo 64. Ik vind het zelf wel degelijk beter als de spellen draaien op de originele snelheid. Daarnaast is de muziek soms ook trager.

Overigens kun je volgens mij alleen je SNES en MegaDrive modden voor 60Hz. De Nintendo 64 niet, dat is echt software gebonden. Een PAL console kan namelijk prima NTSC spellen op normale snelheid draaien als je een region free loader hebt. De NES kan volgens mij ook niet gemod worden naar 60Hz. Iemand een idee of als je lockout chip disablet, je wel volle snelheid krijgt bij NTSC spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze game ooit in PC Big Box gezien? Heb hem gekregen en ik weet dat het oorspronkelijk een release was voor de Philips CD-I. Ook viel mij op dat er geen enkele auction is geweest van deze game. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/24kAAOSwKPNTyEXJ/$_57.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

PluueeR schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:24:

Moet je eens SF2 bekijken op PAL. Net alsof je een wide screen film aan het kijken bent.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:01

Metro2002

Memento mori

c4ke schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:39:
MD 1 en zelfs de master system ondersteunen beide RGB scart. op een andere manier wil je echt je megadrive niet aansluiten op een platte TV. Composite ziet er al niet goed uit en RF... :X brrr. Dat ziet er op CRT's al niet uit.
Aan iedereen die hier nog met composite zit te klooien , doe die diepte investering in scart kabels eens, maakt echt een wereld van verschil en voor die paar euro (minder dan 10 euro ) hoef je het niet te laten.
ksborg schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:22:
[...]

Klopt, heb er wel eens over gedacht, maar vond het beeld op m'n plasma TV nog niet zo storend slecht dat ik er echt al iets mee heb gedaan. Voor mij is het speelplezier met Road Avenger er niet minder om :*)
Als je het verschil ziet denk je echt: waarom heb ik dat niet eerder gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 18-07-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
copywizard schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:53:
onthoud dat biedingen via catawiki bindend zijn!
De biedingen zijn niet bindend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:00
Kryptex schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:43:
[...]

De biedingen zijn niet bindend hoor.
Van de help pagina:
Kan ik mijn bod ook annuleren?

Nee, elk geaccepteerd bod is een rechtsgeldig bod en deze blijft geldig totdat er een hoger bod op het kavel uitgebracht wordt. In het geval er op het kavel een reserve price is ingesteld en het geaccepteerde bod is hier nog onder, dan is het kavel niet verkocht.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Van de Autoriteit Consument & Markt website
Hieronder staan voorbeelden van situaties waarbij de bedenktijd gewoon geldt. En waarvoor dus geen uitzondering geldt:

Verkoop van producten of diensten op een online veilingsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gelden die regels ook voor particulieren?
Want eigenlijk koop je van particulieren. Alleen zit Catawiki er tussen om geld af te snoepen.
Zullen wel weer andere regels voor gelden.

Vandaag trouwens in het Bonami retromuseum in Epe geweest. Verrassing van mijn vrouw.
Ik dacht al dat we daar heen gingen. Maar onderweg ging ik twijfelen, omdat ik dacht dat het museum in Brabant was.
Superheet binnen :P , maar wel interessant. Zag er allemaal beetje rommelig uit, maar dat komt denk ik, omdat je met veel consoles ook mag spelen.
Jammer dat het winkeltje ook wat rommelig was. En iets te duur.
Maar veel (voor mij) onbekende consoles gezien. En heel veel Game&Watch spellen, dus die ga ik niet allemaal sparen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heb vandaag een Pokemon Mini met games opgehaald, heeft iemand een idee wat het nog waard zou zijn? Vond het wel leuk om bij de rest van mijn verzameling te zetten en heb er €22,- voor betaald.

Afbeeldingslocatie: http://data.rvaneijndhoven.nl/pokemon/pkmmini-complete.jpg

Afbeeldingslocatie: http://data.rvaneijndhoven.nl/pokemon/pkmgames-complete.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Wahloh op 19-07-2014 20:33 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik geloof dat ik 12 euro voor zani cards heb betaald een tijdje terug op ebay.
De rest hadden we nieuw in de winkels.

Denk dat 22 euro voor alles een redelijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mooie deal - had ik er lachend voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:18

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hmm, gisteren de replacement joysticks voor mijn N64 binnen gehad. Deze werken met kleine potmetertjes, in tegenstelling tot de originele die met optische sensortjes werken. Werkt prima om te rammen met Mario Party of Kart, maar sniperen in GoldenEye was niet echt te doen.. Gelukkig heb ik nog één controller die echt als nieuw is, helaas is het een transparant blauwe. Binnenkort die stick eens ombouwen naar een mooie zwarte controller ;)

Zijn hier trouwens mensen die de originele sticks gereviseerd hebben? Door de andere werking van de vervangende sticks kan ik helaas niet de versleten onderdelen verwisselen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik heb zelf de Gamecube style joysticks in mijn N64 controllers zitten. Standaard zijn ze te gevoelig. Daarom heb ik deze boardjes erin zitten. Werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:36

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Weinig tot geen nieuw spul de laatste tijd van mijn kant, geld is een beetje krapjes helaas. Wel heb ik van de week een boekenkast gekocht, om daar (de meeste van) mijn games in te doen. Alle cartridge-games staan nog steeds in de vitrine, dit gaat enkel om de disc-based games. Gelijk mijn game-hoekje een beetje anders ingericht, de CRT staan nu bovenop een andere kast, enkele lege dozen zijn verschoven en er is meer ruimte voor de consoles die ik niet gebruik (andere uitvoeringen, zoals model en kleur van de consoles die ik al heb).

Anyway, foto's!
Inrichting kast 20-7
Retrohoekje deel 1 van 5Retrohoekje deel 2 van 5Retrohoekje deel 3 van 5
Retrohoekje deel 4 van 5Retrohoekje deel 5 van 5

Trouwens wel grappig om te zien hoe het allemaal begonnen is :+
Retrokast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
Wahloh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:29:
Heb vandaag een Pokemon Mini met games opgehaald [...]
Wat een geinig en vernuftig apparaatje. :-) Ik wist totaal niet van het bestaan van de Pokemon Mini af, dus ben even gaan kijken op YouTube. Maar dat dingetje zit dus volgepropt met allerlei features. Leuk om te hebben, hehe.
Glaanie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:43:
Weinig tot geen nieuw spul de laatste tijd van mijn kant, geld is een beetje krapjes helaas. Wel heb ik van de week een boekenkast gekocht, om daar (de meeste van) mijn games in te doen. [...]
Ziet er tof uit Glaanie. Wel lef hoor, klussen op zo'n warme dag als vandaag! Denk dat je op deze manier ook veel plezier van je games zult hebben. Bij mij zit het gewoon in kartonnen doosjes op zolder. :-/

Gisteren nog wat PS1 spellen ontvangen. Een aantal fighters; Rival Schools, Samurai Deeper Kyo en The Last Blade.

Met name The Last Blade ziet er gaaf uit. Mooie gedetailleerde sprites en soepele animaties die ook nog eens zeer vermakelijk zijn zoals bij Akari Ichijou. Deze game ga ik zeker nog vaker spelen.

Samari Deeper Kyo, gebasseerd op de gelijknamige anime, is waarschijnlijk een minder bekende 2D-fighter. Schijnt ook een prima 2D-fighter te moeten zijn. Heb 'm nog niet uitgebreid kunnen spelen, aangezien hij in PAL-modus blijft op m'n modded PS2. Misschien even m'n PS1 hardware hiervoor erbij pakken.

Edit: Met de PS1-hardware werkt het allemaal perfect. Sommige PS1-spellen lijken ook niet te starten op een PS2. Die moet je dus op de originele hardware spelen. Gelukkig is dat geen probleem. :-)

Dan heb ik nog Kula Quest ontvangen. De prijzen die gevraagd worden voor de PAL-versie, wat ook nog eens in een vernacheld doosje zit etc., vind ik gewoon bizar. Dus heb de Japanse versie voor 143yen (welgeteld 1,- euro) gekocht. En blijkbaar heb je in deze versie een oefenlevel. Yay.

En dan nog Gunners Heaven kunnen aanschaffen. Een heftige 2D 'run-and-gun' wat goed te vergelijken is met Metal Slug. Heerlijk spel om te spelen en alle frustraties van je af te schieten.

Wat blijft dat Internet toch verrekte handig. Voor leuke prijsjes de games kopen die je echt graag wilt, in plaats van naar allerlei rommelmarkten te moeten gaan om daar alleen maar EA Sports spellen tegen te komen. :-D

[ Voor 27% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Weinig tot geen nieuw spul de laatste tijd van mijn kant, geld is een beetje krapjes helaas. Wel heb ik van de week een boekenkast gekocht, om daar (de meeste van) mijn games in te doen.
Ziet er goed uit.

Had ik ook maar een kast gekocht, ipv eentje zelf maken.
Sukkels bij de Karwei kunnen echt niet zagen.
Heb mijn frustratie op Vleesboek geuit:
Mobiele site

Gewone site

Vanavond de iets te smalle planken in de kast zetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Je zou toch zeggen dat dat met die oversized zaag in 1 keer goed gaat...

Misschien van de winter toch maar een kant en klaar oplossing kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Flozem op 20-07-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Bij de Ikea (iig in Haarlem) gaat de creme witkleurige Billy boekenkast eruit. Normaal 35 euro, van de week eentje in doos gehaald voor 20 euro. Extra planken zijn nu 5 euro ipv 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:10:
Je zou toch zeggen dat dat met die oversized zaag in 1 keer goed gaat...

Misschien van de winter toch maar een kant en klaar oplossing kopen.
Dacht ik dus ook.
Bij de Karwei bij mij in de buurt ging het vorige keer tot op de mm goed. Helaas was ie vandaag dicht.
Volgende keer dus maar daar naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Glaanie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:29:
Bij de Ikea (iig in Haarlem) gaat de creme witkleurige Billy boekenkast eruit. Normaal 35 euro, van de week eentje in doos gehaald voor 20 euro. Extra planken zijn nu 5 euro ipv 11.
ik heb ook twee van deze kasten maar vreemdt dat ze eruit gaan ik heb extra planken gekocht door een gehele billy kast te kopen en alleen de planken mee te nemen 5 planken a 11 euro is nog altijd duurder dan 1 x 35 euro.

en de rest van de billy kast achter gelaten in de parkeer garage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

copywizard schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:09:
[...]

ik heb ook twee van deze kasten maar vreemdt dat ze eruit gaan ik heb extra planken gekocht door een gehele billy kast te kopen en alleen de planken mee te nemen 5 planken a 11 euro is nog altijd duurder dan 1 x 35 euro.

en de rest van de billy kast achter gelaten in de parkeer garage!
De creme witkleurige was voor zover ik kon zien de enige die eruit ging. Als vervanging voor deze kleur, komt er een spierwitte, wat ik sowieso lelijk vind, dus die deal van van de week kwam heel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik vind die boekenkasten te diep. Teveel ruimte aan de voorkant. De spellen zitten dan te diep in de kast.
Ben nu bezig met een kast van 15 cm diep.
Sommige PC dozen zullen uitsteken, maar gelukkig heb ik niet zoveel PC spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Klopt ja, het is misschien wat diep. Wellicht dat ik mettertijd iets erachter plaats, zodat de doosjes wat meer naar voren komen. Maar vooralsnog stoort het mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand kent die game die ik had gepost overigens? Denk dat ik eens ga kijken naar dat Collectorz.com, werkt die app van ze een beetje fatsoenlijk met dat scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben soms ook te gretig en ongecontroleerd. Bestel gisteren op Ebay naar ik dacht twee ontbrekende games in mijn collectie. GTA 2 voor de Dreamcast en GTA 2 voor de GB Color. Laatstgenoemde, en dat weet ik dondersgoed, is allang in mijn bezit. Het is dan wel een US versie (gekocht door mijn vrouw in LA ooit), maar dan nog. Dan kan ik mezelf voor m'n kop slaan. Gelukkig is het maar rond een tientje :+

Anyway, goed op weg met de GTA collectie. Heb nu:

- GTA (PS1)
- GTA 2 (PS1_
- GTA London 1969 (PS1)
- GTA Collectors Edition (PS1)
- GTA 3 (PS2)
- GTA Vice City (PS2)
- GTA San Andres (PS2)
- GTA Liberty City Stores (PS2)
- GTA Vice City Stories (PS2)
- GTA 4 (PS3)
- GTA 4 (Xbox 360)
- GTA 4 Episodes from Liberty City (PS3)
- GTA 4 The Complete Edition (PS3)
- GTA 5 (Xbox 360)
- GTA 5 Special Edition (PS3)
- GTA (Gameboy Advance)
- GTA 2 (Gameboy Color)
- GTA Chinatown Wars (PSP)
- GTA Chinatown Wars (NDS)
- GTA Liberty City Stories (PSP)
- GTA Vice City Stories (PSP)
- GTA 2 (Dreamcast)
- GTA 3/Vice City Double Pack (Xbox)

Volgens mij dek ik dan redelijk de lading. Samen met Resident Evil de serie waarbij ik vrijwel alles wel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
GTA op Gameboy color (zwarte cartridge), en natuurlijk de pc versies ontbreken nog. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 22-07-2014 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, voor GBC dan..PC spellen verzamel ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

c4ke schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:50:
[...]
Ziet er tof uit Glaanie. Wel lef hoor, klussen op zo'n warme dag als vandaag! Denk dat je op deze manier ook veel plezier van je games zult hebben. Bij mij zit het gewoon in kartonnen doosjes op zolder. :-/

Gisteren nog wat PS1 spellen ontvangen. Een aantal fighters; Rival Schools, Samurai Deeper Kyo en The Last Blade:

[afbeelding]

Met name The Last Blade ziet er gaaf uit. Mooie gedetailleerde sprites en soepele animaties die ook nog eens zeer vermakelijk zijn zoals bij Akari Ichijou. Deze game ga ik zeker nog vaker spelen.
Proficiat! The Last Blade is echt een zeer goede fighting game. Er is ook een 2e deel (geen idee of die er ook voor de PSX of DC is, maar zeker het zoeken waard) en ik vind deze serie toch wel één van de mooiere en betere fighting series op de NEO GEO MVS/AES.

In ander MVS nieuws. Ik ben bij toeval op een verkoper van MVS games aangelopen buiten Marktplaats en Ebay om. Het toeval wil dat ie enkele volgende games te koop had voor leuke prijzen en ik ben nu de gelukkige eigenaar van:

- Samurai Spirits IV (aka Samurai Shodown 4)
- King of Fighters 2001
- King of Fighters 2002
- Metal Slug 2
- Metal Slug X

Helaas bleek Samurai Shodown 5 al te zijn verkocht, maar met deze KOF's heb ik de gehele KOF serie compleet. En na lang zoeken heb ik eindelijk MS2 en MSX in mijn collectie (deel 3 t/m 5 zijn veel beter verkrijgbaar en schappelijker in aanschaf). Al met al, ik ben zeer blij en het geheel heeft mij minder dan 190 euro 150 euro gekost :)

[ Voor 0% gewijzigd door nwagenaar op 22-07-2014 09:43 . Reden: Crap, net MSX gemist :( ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist je mist de presskits nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ja, wil het financieel wel leuk houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 12:56
Exorcist schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:06:
Klopt, voor GBC dan..PC spellen verzamel ik niet :)
Ik verzamel ook GTA maar dan juist weer op de PC (en handheld). Dit vanwege de big boxes en de kartonnen special editions. Zal binnenkort wel eens een foto plaatsen als er interesse is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Weinig tot geen nieuw spul de laatste tijd van mijn kant, geld is een beetje krapjes helaas. Wel heb ik van de week een boekenkast gekocht, om daar (de meeste van) mijn games in te doen. Alle cartridge-games staan nog steeds in de vitrine, dit gaat enkel om de disc-based games. Gelijk mijn game-hoekje een beetje anders ingericht, de CRT staan nu bovenop een andere kast, enkele lege dozen zijn verschoven en er is meer ruimte voor de consoles die ik niet gebruik (andere uitvoeringen, zoals model en kleur van de consoles die ik al heb).

Anyway, foto's!
Inrichting kast 20-7
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Trouwens wel grappig om te zien hoe het allemaal begonnen is :+
[afbeelding]
Mooie verzameling consoles!

Saturn een van de beste console ever, en misschien wel heel persoonlijk maar 3DO buiten de shovelware ook een topper van zijn tijd staan er nog niet tussen in tegenstelling tot in mijn ogen slechtste consoles ever CD32 & Atari Jaguar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Port187 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:04:
[...]

Mooie verzameling consoles!

Saturn een van de beste console ever, en misschien wel heel persoonlijk maar 3DO buiten de shovelware ook een topper van zijn tijd staan er nog niet tussen in tegenstelling tot in mijn ogen slechtste consoles ever CD32 & Atari Jaguar. :+
Oh een Saturn (en in mindere mate ook de 3DO) wil ik absoluut nog hebben, maar gemiddeld kosten die krengen nog ruim boven de 50 euro, zonder games :'( En dat vind ik net wat te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb zowel de Saturn, de Atari Jaguar en de CD32 gehad. Elk van deze consoles hebben zo hun redenen om ze te kopen.

De Saturn had natuurlijk aanzienlijk meer arcade-ports dan de Jaguar of de CD32, maar het ontbrak op de Saturn aan goede 3rd party titels.

De Atari Jaguar had an sich grote potentie, maar uiteindelijk bleek ook hier het probleem de moeilijkheidsgraad om voor dit apparaat te ontwikkelen dan daardoor ontbrak het aan 3rd party support. Dat neemt niet weg dat ook de Atari Jaguar enkele vermakelijke titels heeft zoals Tempest 2000 en Alien vs Predator. Aan de andere kant, ik ben ook een beetje biased vanwege mijn werk aan Virtual Jaguar :+

De CD32 was in feite een Amiga 1200 in console vorm en het grootste gedeelte van zijn media library bestond uit bestaande Amiga 500/600/1200 games. Helaas ging Commodore failliet en dat was eigenlijk het einde van de CD32. Wel jammer, want de Amiga had toch best wel een behoorlijke voorraad goede games/ports.

De 3DO heb ik nooit in mijn bezit gehad, maar toch best wel goede verhalen over gehoord in de diverse games bladen. Alleen jammer dat de prijs van deze console zo schrikbarend hoog was...

Zowel de CD32 als de 3DO zijn toch wel consoles die ik zou willen aanschaffen voor een goede prijs.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
nwagenaar schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:16:
De Atari Jaguar had an sich grote potentie, maar uiteindelijk bleek ook hier het probleem de moeilijkheidsgraad om voor dit apparaat te ontwikkelen dan daardoor ontbrak het aan 3rd party support. Dat neemt niet weg dat ook de Atari Jaguar enkele vermakelijke titels heeft zoals Tempest 2000 en Alien vs Predator. Aan de andere kant, ik ben ook een beetje biased vanwege mijn werk aan Virtual Jaguar :+
Dat is dan ook gelijk het probleem van de Atari Jaguar, 2 games in totaal die leuk waren en inderdaad Aliens vs Predator was een topper, de sfeer en spanning was super alleen wat traag.

Ik heb de Atari Jaguar gekocht tijdens launch in de US, was nog in de tijd dat er een bit war was en kon niet wachten om aan "64" bit te beginnen. Moest er zelfs een US NTSC TV voor importeren toen, al met al een dikke investering om als een van de eerste in NL een Jaguar in bezit te hebben, en dat alles voor 1 a 2 games bleek later!!! Tegen de tijd dat ik door had dat het nergens heen ging heb ik dan ook maling gehad aan de WC lijkende CD ROM upgrade en de vaporware VR die eraan zaten te komen. 8)7

Nog steeds tranen in mijn ogen van hoe slecht de rest van de games waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Ik ben nog op zoek naar een leuke (goedkope) retro handheld voor op vakantie. :) Zat zelf al te denken aan een GBC of GBA, iemand nog ideeën? Die krengen zijn trouwens nog duur! (Een gba die even duur is als een ds/dsi vind ik duur, 2e hands he :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
brick5492 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:37:
Ik ben nog op zoek naar een leuke (goedkope) retro handheld voor op vakantie. :) Zat zelf al te denken aan een GBC of GBA, iemand nog ideeën? Die krengen zijn trouwens nog duur! (Een gba die even duur is als een ds/dsi vind ik duur, 2e hands he :P)
Ik gebruik voor GBA games gewoon een DS Lite die ik voor een belachelijke prijs heb gekocht. Werkt prima en is zeker een goed alternatief als je ook backlight wil hebben. Hoewel een Advance SP natuurlijk veel leuker is, denk ik ook dat de DS beter in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
nwagenaar schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:16:
De Saturn had natuurlijk aanzienlijk meer arcade-ports dan de Jaguar of de CD32, maar het ontbrak op de Saturn aan goede 3rd party titels.
Vandaar dat je die toen geruild hebt voor de PS1 ;) Ik heb nog een hoop goede herinneringen aan jouw Saturn, maar inderdaad op een gegeven moment was de lol op en de betaalbare games library ook. Tegelijk heb ik nu wel spijt dat ik hem heb weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb zelf een Revo K101 (GBA kloon). je hebt er nog meer soorten van die ik heb is kwa formfactor enigszins vergelijkbaar met de oldskool GBA maar er is er ook een die 1 op 1 het zelfde is als de GBA SP.

Werkt als een trein, je kan er zowel roms als originele games op spelen, GB GBC GBA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb nog wel een aantal losse GBA of GBA SP met oplader liggen.
Zal vanavond eens kijken. Misschien heb ik ook nog tasjes liggen. Handig voor de vakantie.

Ik heb onlangs Zelda: A link to the past/Four swords voor de GBA gekocht.
De verkoper zei dat er geen boekje bij zat, maar er zit wel een boekje bij. Die is echter heel dun.
Weet iemand of er een dik boekje bij hoort of dat het dunne boekje het enige is die er bij hoort.
Het is de PAL versie met het doosje waar niet in alle talen op staat: "Met Engelse schermtekst".

[ Voor 32% gewijzigd door Xyphoid op 23-07-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Heeft de GBA SP eigenlijk ook van die irritante 3-punts schroeven net als de GB Classic? Ipv met mogelijk costum paint projectje in de toekomst, wil dit wel even weten voordat ik een SP aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zijn niet irritant, gewoon een triwing schroevendraaier kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
sebastius schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:27:
Zijn niet irritant, gewoon een triwing schroevendraaier kopen.
Het irritante er aan vind ik dus dat ik speciaal voor een gameboy een aparte schroevendraaier moet kopen die ik verder nergens voor kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:48
brick5492 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Het irritante er aan vind ik dus dat ik speciaal voor een gameboy een aparte schroevendraaier moet kopen die ik verder nergens voor kan gebruiken :P
Meer Gameboys kopen dus en je probleem is opgelost! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
brick5492 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Zit tegenwoordig standaard bij de meeste bit schroevendraaier setjes. Gewoon een complete set bitjes kopen voor een tientje bij de betere dhz / electronica zaak.

Alleen voor de Nintendo security bit moet je relatief dure schroevendraaiers / bitjes kopen. De grote daarvan heb je alleen voor bepaalde tv consoles nodig; de kleine voor alle game cartridges. Die is echt onmisbaar imho.

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 23-07-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Had in China een cheap ass schroevendraaiers et met bitjes besteld. Daar zat toevallig die triwing bij. En volgens mij ook ie voor de consoles, maar dat weet ik niet zeker. Ik check morgenavond wel even. En ook waar ik het besteld had.
Heb trouwens nog een triwing liggen, dus die kan ik gratis bij het spul doen, die je misschien van me gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Xyphoid schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:52:
[...]

Ik heb nog wel een aantal losse GBA of GBA SP met oplader liggen.
Zal vanavond eens kijken. Misschien heb ik ook nog tasjes liggen. Handig voor de vakantie.

Ik heb onlangs Zelda: A link to the past/Four swords voor de GBA gekocht.
De verkoper zei dat er geen boekje bij zat, maar er zit wel een boekje bij. Die is echter heel dun.
Weet iemand of er een dik boekje bij hoort of dat het dunne boekje het enige is die er bij hoort.
Het is de PAL versie met het doosje waar niet in alle talen op staat: "Met Engelse schermtekst".
vermoedelijk ben je slachtoffer geworden van een fake zelda die hebben vaak dunne boekjes is het karton van het doosje wit of grijs?
brick5492 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:23:
Heeft de GBA SP eigenlijk ook van die irritante 3-punts schroeven net als de GB Classic? Ipv met mogelijk costum paint projectje in de toekomst, wil dit wel even weten voordat ik een SP aanschaf.
http://www.ebay.com/itm/4...reens&hash=item3ce3e97aca

bovenstaand setje heb ik al jaren kost geen drol en heeft alles erin zitten wat je maar wil (behalve gamebits)

P.s. zouden mensen geintreseerd zijn in een setje gamebits? dit omdat ik zit te denken ze in bulk in te gaan kopen en vroeg me af of mensen hier behoefte aan hadden? op ebay is een setje ongeveer 8 dollar incl. shipping dus ongeveer 6 euro en ik zou ze dan voor 4,50 euro incl. verzenden verkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door copywizard op 24-07-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
copywizard schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:47:
[...]

vermoedelijk ben je slachtoffer geworden van een fake zelda die hebben vaak dunne boekjes is het karton van het doosje wit of grijs?

[...]

http://www.ebay.com/itm/4...reens&hash=item3ce3e97aca

bovenstaand setje heb ik al jaren kost geen drol en heeft alles erin zitten wat je maar wil (behalve gamebits)

P.s. zouden mensen geintreseerd zijn in een setje gamebits? dit omdat ik zit te denken ze in bulk in te gaan kopen en vroeg me af of mensen hier behoefte aan hadden?
Ik hoop niet dat het een neppe is!! Zal vanavond kijken.

hahaha dat is het setje ja. Precies dezelfde heb ik. Dacht dat er gamebits in zaten, maar die heb ik dan apart gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
P.s. zouden mensen geintreseerd zijn in een setje gamebits? dit omdat ik zit te denken ze in bulk in te gaan kopen en vroeg me af of mensen hier behoefte aan hadden?
Daar heb ik op zich wel interesse in. Kan ik ook eens wat Nintendo hardware openschroeven. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@copywizard
Hier ook wel animo voor!

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
oke dat is al twee top :) het gaat dan wel om de game "bits" dus alleen het bitje wat trouwens een standaard maat is dus in ieder normaal handvat past

ik moet ongeveer 10 mensen hebben wil ik ze kunnen bestellen

1 x c4ke
1 x AyeAyeCaptain!
1 x Wahloh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
copywizard schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:07:
oke dat is al twee top :) het gaat dan wel om de game "bits" dus alleen het bitje wat trouwens een standaard maat is dus in ieder normaal handvat past

ik moet ongeveer 10 mensen hebben wil ik ze kunnen bestellen

1 x c4ke
1 x AyeAyeCaptain!
Hier ook interesse, maar ik vraag me af of groot inkopen zoveel goedkoper wordt, als je voor ongeveer $10,00 inclusief verzenden kan besellen, bij groot inkopen moet je alles in Nederland weer apart verzenden ( de verzendkosten, maken het dan misschien weer net niet interessant. Plus het feit dat groot inkopen weer belastingen en douanekosten met zich mee kan brengen).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:13:
[...]

Hier ook interesse, maar ik vraag me af of groot inkopen zoveel goedkoper wordt, als je voor ongeveer $10,00 inclusief verzenden kan besellen, bij groot inkopen moet je alles in Nederland weer apart verzenden ( de verzendkosten, maken het dan misschien weer net niet interessant. Plus het feit dat groot inkopen weer belastingen en douanekosten met zich mee kan brengen).
zo kan je het ook zien maar 7 euro (10 dollar) of 4,50 betalen ik zeg iedere euro is er 1 ik wil er ook niet rijk van worden maar ik heb de kans er een boel tegelijk te kopen waardoor ze aanzienlijk goedkoper worden dan die 10 dollar.
en die paar postzegels betaal ik dan ook nog wel als ik hier op tweakers er mensen blij mee kan maken vindt ik het al goed.
laat maar weten of je je interesse om wilt zetten in een zekerheid dan zet ik je erbij op de lijst

[ Voor 5% gewijzigd door copywizard op 24-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@copywizard
Ik ben wel geinteresseerd maar ben benieuwd naar de kwaliteit want dat verschilt heel veel. Twee setjes gekocht bij verschillende aanbieders, ene setje na drie keer gebruiken al vrijwel onbruikbaar ander setje is nog steeds in goede staat.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Wahloh schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:53:
@copywizard
Ik ben wel geinteresseerd maar ben benieuwd naar de kwaliteit want dat verschilt heel veel. Twee setjes gekocht bij verschillende aanbieders, ene setje na drie keer gebruiken al vrijwel onbruikbaar ander setje is nog steeds in goede staat.
umm ja das een goede ik dit specefieke setje nog niet zelf geprobeerd dus daar zal ik eerst naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heb even een foto gemaakt om het verschil duidelijk te maken.

De linker is de slechte kwaliteit en de rechter de goede kwaliteit, je ziet sowieso dat het ander materiaal is. Het donkerder staal lijkt veel zachter waardoor het de vorm snel kwijt is en dus geen grip meer heeft.

Beide waren overigens dezelfde prijs en ja ik weet dat de linker een console bit is en de rechter een cartridge bit.

Afbeeldingslocatie: http://data.rvaneijndhoven.nl/tweakers/gamebits.png

[ Voor 14% gewijzigd door Wahloh op 24-07-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Wahloh schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:35:
Heb even een foto gemaakt om het verschil duidelijk te maken.

De linker is de slechte kwaliteit en de rechter de goede kwaliteit, je ziet sowieso dat het ander materiaal is. Het donkerder staal lijkt veel zachter waardoor het de vorm snel kwijt is en dus geen grip meer heeft.

Beide waren overigens dezelfde prijs en ja ik weet dat de linker een console bit is en de rechter een cartridge bit.

[afbeelding]
kwa uiterlijk zien ze eruit als de rechter maar om op uiterlijk uit te gaan? ik ga wel ff kijken of ik er eerst 1 of 2 kan bestellen om te kijken hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Als het wat is, wil ik ook wel een setje mee bestellen. Voor 4,50 is een reserve setje nooit weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
[...]

Dit is hem. Lijkt me gewoon echt. Manual is 6 pagina's.
Binnenkant van doosje is wit.

Zelda Four Swords dunne manual

Net mijn kast af en ingeruimd.
Geen zin om te verven. MDF duurt zo lang om te verven en geen zin om hem weer uit elkaar te halen.

DIY kast voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Xyphoid schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:14:
[...]

Ik vind de manual er geprint uitzien, geen gladde kaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Wahloh schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:19:
[...]

Ik vind de manual er geprint uitzien, geen gladde kaft.
Hij is gewoon glossy. Net als andere manuals.
Ziet er gewoon echt uit.
Alleen zie ik op EBay dus dikke manuals.
Maar misschien dat er een dikke en een dunne manual in horen?
Heeft iemand de originele Four swords en kan deze persoon bevestigen of er een dikke of dunne manual bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Xyphoid schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:59:
[...]

Hij is gewoon glossy. Net als andere manuals.
Ziet er gewoon echt uit.
Alleen zie ik op EBay dus dikke manuals.
Maar misschien dat er een dikke en een dunne manual in horen?
Heeft iemand de originele Four swords en kan deze persoon bevestigen of er een dikke of dunne manual bij hoort?
Omdat je de Amerikaanse versie hebt. De Europese manual heeft veel verschillende talen erin en bestaat dus uit veel meer bladzijdes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Yep, Europese versie heeft een dikke handleiding. US versies worden vaak gekopieerd. Misschien ff cartridge checken / desnoods openschroeven?

Planken van de kast zakken erg door... Hadden wat dikker en minder breed gemogen. Verder netjes gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Flozem op 24-07-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:14:
[...]

[afbeelding]

Net mijn kast af en ingeruimd.
Geen zin om te verven. MDF duurt zo lang om te verven en geen zin om hem weer uit elkaar te halen.

[afbeelding]
i don,t want to burst your bubble maar hij is toch echt nep dit zijn de twee grootste voortekens van fake producten wit "dunner" karton vaak 300grams papier/karton voor het doosje waarschijnlijk zat er ook geen inlay bij? en het boekje is op glossy papier geprint waardoor de kleuren van het boekje geheel niet overeen komen met die van het doosje en 6 pagina,s voor een zelda game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:48:
Planken van de kast zakken erg door... Hadden wat dikker en minder breed gemogen. Verder netjes gedaan.
Heb in het midden een schroef gezet voor ondersteuning, maar bij sommige zit ie net te laag.
Maar ik had wel dikkere planken moeten gebruiken ja.
Doe ik wel bij de volgende kast. Dan wordt dit de DVD kast. Die komt toch ergens uit het zicht te staan.
copywizard schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:18:
[...]
i don,t want to burst your bubble maar hij is toch echt nep dit zijn de twee grootste voortekens van fake producten wit "dunner" karton vaak 300grams papier/karton voor het doosje waarschijnlijk zat er ook geen inlay bij? en het boekje is op glossy papier geprint waardoor de kleuren van het boekje geheel niet overeen komen met die van het doosje en 6 pagina,s voor een zelda game?
Zit wel inlay bij.
Kryptex schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:11:
[...]

Omdat je de Amerikaanse versie hebt. De Europese manual heeft veel verschillende talen erin en bestaat dus uit veel meer bladzijdes.
Oh ja 8)7
Helemaal niet opgevallen dat het de US versie is.
Zag wel dat al die talen niet op het doosje stonden, maar ik maakte de connectie niet met US versie...

Wat ik me ineens bedenk.
Misschien dat de verkoper zelf dat boekje er bij heeft gedaan, omdat het boekje miste. Hij had gezegd dat het boekje miste, maar had niets gezegd over dit boekje.
Ik zal hem eens mailen.

[ Voor 64% gewijzigd door Xyphoid op 25-07-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
maar nintendo leverde naar mijn idee niet een doosje in 1 kleur en het boekje in een geheel andere kleur?

verder kijk hier gerust en maak desnoods je game open?

http://gbatemp.net/thread...ames-a-useful-faq.327354/

en hier uit de zelfde thread

Afbeeldingslocatie: http://gbatemp.net/uploads/gallery/album_1241/gallery_37684_1241_2189637.jpg

links is goed rechts is fake kijk naar karton en naar het nintendo logo (ovaal bij de een rond bij de ander.)

ik hoop dat dit je helpt en hoop voor je dat hij echt is maar 7 dollar voor een fake uit china heb ik zo voor je geregeld

[ Voor 10% gewijzigd door copywizard op 25-07-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ovaal & rond logo is gebruikelijk voor de US versies van games (evenals de ESRB rating). Je ziet hetzelfde bij NDS spellen.

Ik zou eerder denken dat dit een fake is ivm de "vettige" inkt / waziger en minder gedetailleerde afbeelding.

[ Voor 24% gewijzigd door Flozem op 25-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Zo, nu mijn juweeltjes (start maar met afkraken :P , ik ben er blij mee)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/wlxgea.jpg

Game & Watch Gallery 2
Ducktales
Super Marioland
Pokemon Silver Version
Tetris
Gameboy

En nog wat gameboy accessoires die niet op de foto staan ;)

Gekocht voor maar €5 op een rommelmarkt :)
En nu komt hier hopelijk binnekort een GBA SP bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Leuk toch voor je 5 euro? Niks mis mee. Tetris is leuk, Pokemon vinden sommigen leuk. Ducktales ken ik niet maar als ie net zo goed is als de NES versie heb je daar ook wat leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
sebastius schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:35:
Leuk toch voor je 5 euro? Niks mis mee. Tetris is leuk, Pokemon vinden sommigen leuk. Ducktales ken ik niet maar als ie net zo goed is als de NES versie heb je daar ook wat leuks.
Was idd een goeie deal :)
Mario blijft wel de leukste, hoewel ik Pokemon ook wel nice vind :)

Het geweldigste is nogsteeds dat mario coin opstart geluidje van de GB 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nice - die Pokemon alleen is al 8 tot 10 euro waard. Koopje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Flozem schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:57:
Nice - die Pokemon alleen is al 8 tot 10 euro waard. Koopje. ;)
Haha, ja pokemon is een comeback aan het maken ;)
Helaas zien de handelaren op MP dat ook en vragen soms zelfs 20/30€ voor pokemon emerald ofzo :X
Flash cards zijn hier niet toegestaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 25-07-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb nog een pokemon Yellow liggen, CiB, die gaan op MP en elders ook voor achterlijke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag een lot van 32 DS games (waarvan 3 dubbel, dus eigenlijk 29) met een zilveren DS in verragde doos voor 50 Euro. Mooie deal. Zat Pokemon Mystery Dungeon Blue Rescue Team in.
Nog nooit Pokemon gespeeld, dus zal deze ooit eens gaan proberen. Staat echter wel helemaal onderaan mijn lijst :P

Brick5492, ik heb je een PM gestuurd. Heb een foutje gemaakt. Cartridge was Marioland 1 en die heb je al :P
Dus ik ga je matsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
1nsane schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:43:
Ik heb nog een pokemon Yellow liggen, CiB, die gaan op MP en elders ook voor achterlijke bedragen.
Die heb ik ook CIB en zelfs sealed en VGA rated :)
*Toevallig ook nog eentje sealed op V/A staan* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Meh - eerder VGA overrated... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
1nsane schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:43:
2 tientjes toch maar ofzo? Ik koop ze vaak voor 15 euro, zelfs nog van handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Voor losse cartridges, ja.... CiB alleen als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Flozem schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:17:
Voor losse cartridges, ja.... CiB alleen als je geluk hebt.
Gewoon CIB heb ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dan heb je veel geluk. Bij handelaren krijg je ze voor onder 20 euro zonder doos en boekje.

*kuch*
http://www.infinitygames....mes/Gameboy-Pokemon-Games
*kuch*

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Bij ons wel ja, maar dan weet je ook zeker dat het spel en de save batterij werkt en dat het een Engelse versie is. De oude pokemon games zijn nog altijd hot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg van het weekend een DM van een user, die hier had opgemerkt dat ik GTA voor de Gameboy Color nog zocht. Stuurt hij hem binnenkort tegen verzendkosten naar me op, compleet met doosje en boekje! Daar word ik vrolijk van!

Tegen die tijd zal ik even een foto maken van de GTA collectie tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Kryptex schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:30:
[...]

2 tientjes toch maar ofzo? Ik koop ze vaak voor 15 euro, zelfs nog van handelaren.
Heb je zeker gelijk in, in principe kan je ze prima onder de 20 euro krijgen hoor maar veel mensen (vooral op MP) ruiken geld bij het zien van de kleine beestjes.

Toevallig was ik gisteren in een gameshop in Enschede (was daar in de buurt op weekendje weg en toevallig liepen ik en vriendin tegen de winkel aan) en daar vroegen ze ook een stuk meer ik meen 30 euro of meer zelfs. zelfs de cart only ging voor 20 maargoed, het prijsniveau van die winkels ligt al gauw hoger dan de reële waarde.

Wat me vooral op viel is dat je bijvoorbeeld gangbare spellen zoals Mario land/world voor diverse platforms normaal gesproken online voor een appel en een ei kan krijgen terwijl minder gangbare titels juist veel kosten maar in de winkel is dat juist andersom, ze maken volgens mij gewoon slim gebruik van het feit dat dat populaire titels zijn en mensen er rustig de vraagprijs voor neertellen onder het mom van: "het zijn gewilde spellen en dat kost meer omdat ze minder goed verkrijgbaar zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik vond net deze op straat, iemand die toevallig weet wat dit doet kwa waarde?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4pc1ZMcVMWTSMylt0ii1zztJ/medium.jpg
Sorry voor de nekkramp :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Holy damn! Gaaf zeg, ik ben erg jaloers. Retail zie ik vergelijkbare dingen gaan tussen de 300 en 500 euro, maar volgens mij worden ze daarvoor nooit verkocht :p

Edit: ruilen? O-), heb nog een paar dingen thuis liggen die nog niet op V&A staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Glaanie op 28-07-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gaaf zeg! Waarom heb ik dat geluk nou nooit :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Wow! Nice! Hoewel ik denk dat het niet zo heel veel zou opbrengen. Zo zag ik een keer een demo ps2 set (zo'n ding als jij hebt met ingebouwde tv en ingebouwde ps2+2 controllers voor €50 te koop.

Overigens wel een supervet ding! :P
Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.