Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:00
Waar heb je die kabel vandaan? Wil eigenlijk ook eentje met doosje. Maar niet voor een abnormale hoge prijs.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Patryk schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:33:
Nieuwe aankopen deze week:
[afbeelding]
[afbeelding]
1st gen Pokémon compleet :) (behalve Pokémon Green, maar dat is geen PAL release):
[afbeelding]
grrr netjes man maar ben wel jaloers ik moet blauw nog hebben dan heb ik ze ook allemaal in doos (idd zonder groen) ben ook al wel ver met de tweede generatie

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 12:56
@Xyphoid Uit een lot op marktplaats met meer boxed Gamecube spul, heb de boxed kabel gekocht voor €10.

@copywizard Langzaam maar zeker komen we er wel. :) Heb ze bijna allemaal cart only wel. Ga je ook voor de pinball, puzzel, etc games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
@Patryk ah - die uit Hoensbroek... Ik wilde er bijna een bod op uitbrengen toen ik zag dat die kabel al weg was... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
pinball heb ik mint cib puzzel helaas nog niet maar heb ze inderdaad wel bijna allemaal los ind e verzameling! en idd we komen er wel gewoon geduld hebben yellow had ik mint in box voor 0,50 cent op een rommel markt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
@Flozem Die uit Hoensbroek ja, sorry.. :p

@copywizard Daar ben ik dan weer jaloers op haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@Patryk: Leuk om die CIB Pokemon games zo bij elkaar te zien staan. Mooie aanwinsten hoor. :-)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
Gisteren weer een mooie deal kunnen maken. Een Nintendo DSI White totaal onbeschadigd (gewoon nieuw eigenlijk), geen krasje en drie games, lader, tasje als nieuw voor € 27,50. Wederom zeer blij!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Wat me eigenlijk opvalt is dat de Playstations steeds groter worden dan de vorige generatie. Een psone is miniscuul vergeleken met een ps3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 21:51
brick5492 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:35:
Wat me eigenlijk opvalt is dat de Playstations steeds groter worden dan de vorige generatie. Een psone is miniscuul vergeleken met een ps3 :P
PS4 is anders vergelijkbaar qua grootte met de PS3 Slim :9

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 19:01

Metro2002

Memento mori

Had iemand deze al gezien :D : Streets of rage in real life:

YouTube: Streets of Rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben gisteren een losse nette Gameboy Color met twee losse NES games tegen het lijf gelopen. Doet die speaker het niet :(. Balen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zakkenwasser op 06-07-2014 07:32 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
Toch een echt gbc euvel... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 14:40
Het zijn ook eigenlijk gewoon volwaardige PC's geworden. Als je kijkt wat er voor hardware in de PS3 zit...

Denk ook dat de Xbox'en daarom altijd al groot zijn geweest. Bedoel de eerste Xbox was naar mijn weten gewoon een Pentium processor. Gewoon bijna een volledig moederbord van een PC als spelconsole. Wel de goedkoopste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ksborg schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Het zijn ook eigenlijk gewoon volwaardige PC's geworden. Als je kijkt wat er voor hardware in de PS3 zit...

Denk ook dat de Xbox'en daarom altijd al groot zijn geweest. Bedoel de eerste Xbox was naar mijn weten gewoon een Pentium processor. Gewoon bijna een volledig moederbord van een PC als spelconsole. Wel de goedkoopste manier.
Xdoos 360 en de PS3 zijn dan weer PPC dingen. IBM CPU's. Dat zijn eigenlijk absoluut geen PC's...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

AyeAyeCaptain! schreef op zondag 06 juli 2014 @ 07:31:
Ik ben gisteren een losse nette Gameboy Color met twee losse NES games tegen het lijf gelopen. Doet die speaker het niet :(. Balen.
Moet toch eenvoudig te repareren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:48
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 06 juli 2014 @ 07:31:
Had ik laatst ook, ook een color toevallig. Toen twee speakertjes gekocht op Ebay en daar er 1 van in gesoldeerd. (Verkochten ze helaas alleen per twee toen). Geluid is niet zo goed als het origineel maar doet het tenminste weer. Kan zo'n Gameboy dan niet NIET repareren.

Bij de mijne was door roestvorming de hele speaker aan de binnenkant weg geroest. Rest van de gameboy was niets mis mee. Via koptelefoon deed het geluid het nog.

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 06-07-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 16:29
Zo sinds lange tijd ook weer wat retro aankopen gedaan! Ben even afgestapt naar het zoeken of eigenlijk meer het aanschaffen van SNES games want prijs is soms gewoon te veel.

Dus maar overgestapt naar de volgende console waarvan ik weer wat wil sparen en dat is de N64 geworden.

Aankopen:

N64 console zwart + hookups
2 Grey N64 controllers waarvan 1 lam pookje en de andere aftermarket pookje
Goldeneye
Ocarina of Time
Mario 64
Mario Kart
Diddy Kong Racing
PKMN Snap
Body Harvest
Rumble pack en GB transferpak.

De games alle cart only netjes in een UGC gestald. Blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die thuis toevallig nog oude tekenfilms op dvd en/of bluray hebben liggen? Ik zoek die namelijk (zie mijn advertentie op Tweakers). Kan eventueel ook ruilen tegen games, mocht je zelf wat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slechte vergelijking, daar de PS3 die jij aanhaalt geen slim is, en de PS One dat wel is. Een PS1 is kleiner dan een PS2 en PS3, en ja, ze worden groter..maar het scheelt nu ook niet heel veel. Een PS1 is half zo hoog als een PS4 en verbruikt ook een factor tien minder, maar echt gigantisch is het allemaal niet imho.
ksborg schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Celeron meer, daar de 733 MHz CPU nauwelijks cache geheugen had, net als de Celeron. De Xbox was met die CPU en een reguliere IDE HDD best te vergelijken met een PC, maar het mainbord blijft custom made en anders dan een reguliere PC.

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 06-07-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat mag een N64 inclusief 2 controllers en diddy kong racing, lylatwars, dark rift, super mario en top gear overdrive kosten? Voor zover ik weet functioneert het spul allemaal. Ze vraagt er € 20 voor, wat volgens mij een prima prijs is.

Daarnaast heeft ze ook nog een PlayStation 1 met controller, memorycard en een aantal games. Daar vroeg ze op de markt € 10 voor. Kan eventueel nog vragen wat de prijs voor beide moet zijn. Mooie aanvulling op de PlayStation 1 die we reeds hebben. PlayStation is al verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door The Executer op 06-07-2014 20:28 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat noem ik een goede prijs, en je kunt altijd kijken op MP om te vergelijken

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03

Khaine

Python liefhebber

sebastius schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:03:
[...]

Moet toch eenvoudig te repareren zijn?
Nu weet ik dat jij de reparatieheld bent van dit forum, maar ik had dezelfde gedachte :)

Misschien het niet willen open maken van de console?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

RonaldDesigns schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:21:
Dat noem ik een goede prijs, en je kunt altijd kijken op MP om te vergelijken
Inmiddels afgesproken om hem morgen op te halen. Mijn eerste N64 in mijn leven! En dat terwijl ik er eigenlijk mee opgegroeid had moeten zijn (27 jaar)... Hebben een NES, PS One en nu ook nog een N64 oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
The Executer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:22:
Wat mag een N64 inclusief 2 controllers en diddy kong racing, lylatwars, dark rift, super mario en top gear overdrive kosten? Voor zover ik weet functioneert het spul allemaal. Ze vraagt er € 20 voor, wat volgens mij een prima prijs is.

Daarnaast heeft ze ook nog een PlayStation 1 met controller, memorycard en een aantal games. Daar vroeg ze op de markt € 10 voor. Kan eventueel nog vragen wat de prijs voor beide moet zijn. Mooie aanvulling op de PlayStation 1 die we reeds hebben. PlayStation is al verkocht.
Prima prijs, op Marktplaats zou dit denk ik voor 40 euro gaan (maar dan moet iemand het wel willen kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels alweer een fatsoenlijke Marktplaats filter voor Chrome bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

En ik heb hem inmiddels binnen. Beide controllers hebben lamme sticks, van de zwarte controller mist de omhulsel van 1 pin in de connector (pin zelf is wel aanwezig) en de reset knop van de console is mishandeld geweest. Aan de andere kant: daar is de prijs ook naar geweest.

Klopt het dat de knoppen aan de linkerkant van de controller niets doen in veel spellen? Heb oa Mario geprobeerd maar kon niets met die knoppen, alleen de joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:06
Sommige spellen onderandere goldeneye hebben meerdere mogelijkheden om de controller vast te houden. Maar Mario volgens mij niet.
Je houdt de controller midden en rechts beet.

goldeneye had de mmogelijkheid om 2 controllers in het midden te houden om zo beide joysticks te kunnen gebruiken. Erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Is helemaal geen retro, maar waarom zijn er zoveel PS4 te koop in v&a?
Hebben die mensen geld teveel, dat ze een PS4 in een impuls kopen of zo?
Moest ik ff kwijt :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Xyphoid schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:50:
Geen idee waarom er nu nog zoveel te koop staan. Een half jaar geleden kon je er dikke winst op maken. Ze zijn nu al bijna goed leverbaar, dus die 400 Euro haal je er in de meeste gevallen niet meer uit.

Vriend van me heeft in december die van hem voor 600 Euro verkocht :X. Dat is toch niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Xyphoid schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:50:
Omdat iedereen door de schaarste ook wel een beetje er perse eentje wou hebben.
Nu ze eentje hebben komen ze erachter dat er nog helemaal geen leuke games uit zijn.
Het OS is ook nog niet af waardoor de PS3 meer features heeft.

Het is dus eigenlijk nog helemaal niet de moeite om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Port187 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:15:
[...]

Omdat iedereen door de schaarste ook wel een beetje er perse eentje wou hebben.
Nu ze eentje hebben komen ze erachter dat er nog helemaal geen leuke games uit zijn.
Het OS is ook nog niet af waardoor de PS3 meer features heeft.

Het is dus eigenlijk nog helemaal niet de moeite om te upgraden.
Of het de moeite waard is valt inderdaad te betwijfelen, maar ik vind Watch Dogs er toch wel heerlijk uitzien op de PS4. En over een paar maandjes druppelen de goede race games wel binnen dus dan heeft ie voor mij ook eindelijk écht nut. Heb hem trouwens al vanaf launch, maar nog geen moment het gevoel gehad dat ik hem met winst moest verkopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
ksborg schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:17:
[...]

Of het de moeite waard is valt inderdaad te betwijfelen, maar ik vind Watch Dogs er toch wel heerlijk uitzien op de PS4. En over een paar maandjes druppelen de goede race games wel binnen dus dan heeft ie voor mij ook eindelijk écht nut. Heb hem trouwens al vanaf launch, maar nog geen moment het gevoel gehad dat ik hem met winst moest verkopen :o
Watchdogs is ook geen unique selling point, het is ook uit op de PS3 en zoveel slechter ziet het er echt niet uit op last gen. Er blijft dus nog steeds een killer game missen die alleen op de PS4 uit is.

Maar inderdaad komend najaar+ gaat leuk worden, tot dan is het als ik eerlijk mag zijn een tegenvaller.

400 euro (of meer voor sommigen) voor iets scherpere graphics, minder features, zelfde games als PS3 en betalen om online te gamen is gewoonweg zonde van het geld blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Om even weer on topic te gaan. Is dit iets voor de verzamelaars hier? :)

http://www.polygon.com/20...advance-coming-early-july

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:02
ksborg schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:50:

Ze eerste batch is vannochtend binnen 3 seconden uitverkocht.
Ze maken er maar 50, 25 per type. Geen pre-order mogelijk.
Zat er al op te azen maar je komt er niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:50:

hahahah 250 dollar p/s dan maak ik hem zelf wel pffft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
copywizard schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:59:
[...]
Dat dus.
Alleen het doosje zal je moeten laten maken. Of met stickers aan de slag gaan.
Maar die vier kleuren voor Zelda Four Swords is wel een tof idee.
Misschien ga ik dat later wel doen. Heb toch nog een paar losse liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Port187 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:26:
[...]

Watchdogs is ook geen unique selling point, het is ook uit op de PS3 en zoveel slechter ziet het er echt niet uit op last gen. Er blijft dus nog steeds een killer game missen die alleen op de PS4 uit is.

Maar inderdaad komend najaar+ gaat leuk worden, tot dan is het als ik eerlijk mag zijn een tegenvaller.

400 euro (of meer voor sommigen) voor iets scherpere graphics, minder features, zelfde games als PS3 en betalen om online te gamen is gewoonweg zonde van het geld blijkt.
Mee eens inderdaad. Ik gebruik mijn PS3 bijvoorbeeld voornamelijk voor Pro Evolution Soccer en speel dat ook vooral veel online met en tegen vrienden, over een paar maanden komt PES 2015 uit en ik denk dat ik die gewoon voor de PS3 ga halen want met het (gebrek aan) PS4's wat verkocht is tot nu toe verwacht ik ook niet dat ik veel online tegenstanders ga vinden als ik PES voor de PS4 ga halen en dat is nou juist wat het voor mij zo leuk maakt.

Kwa belevingen graphics lijkt het me ook niet dat er erg veel verschil zal zitten tussen de PS3 en PS4 versie en dat in combinatie met dat je bij de PS4 ook nog moet betalen om online te spelen maakt voor mij de keuze vooralsnog makkelijk.

Anderzijds, met de weg die Sony nu is ingeslagen zou het ook zomaar kunnen dat je uiteindelijk haast wel over moet stappen, zeker als de verkopen van de PS4 en games achter blijven en Sony vervolgens de PS3 servers downsized waardoor de online beleving minder wordt en je wel naar de PS4 moet als je online plezier wilt hebben.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 06-10 13:28
copywizard schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:59:
[...]

Ik vind het wel meevallen. Back light ingebouwd, glazen schermplaatje en vormgeving ok.
Ze maken daar meestal wel mooie dingen en zijn niet te karig met het geven van informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Ekfad schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Ik vind het wel meevallen. Back light ingebouwd, glazen schermplaatje en vormgeving ok.
Ze maken daar meestal wel mooie dingen en zijn niet te karig met het geven van informatie.
dat back light schermpje kan je voor 40 dollar er zelf in zetten oke het glazen bescherm plaatje is lastig maar de originele is ook van glas en kan je zelf ook makelijk vervangen en wat betreft vormgeving? hij heeft 100% dezelfde vorm als de originele alleen andere kleuren dat kan je voor 10 euro aan spuitbussen ook zelf regelen.

ik ga het binnenkort wel eens proberen en zal het resultaat dan posten goed?

p.s. misschien breng ik mesnen hier mee op leuke gedachte maar post het toch

http://www.ebay.com/itm/N...ndles&hash=item2a3da236e2

voor dat geld heb je dus alleen een backlight ags101 advance je moet zelf alleen een mobo toevoegen en daar heb ik er meer dan zat van liggen :) volgende maand pak ik deze even op en ga ik de behuizing verfen.

p.s.s hahahah nog cooler ! dit ga ik doen bij mijn pokemon GBC!

http://www.ebay.com/itm/N...ndles&hash=item2a3bdcfac8

[ Voor 35% gewijzigd door copywizard op 08-07-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Even voor de duidelijkheid, al denk ik dat het uit zichzelf wel gestopt was. Dit topic gaat over retro consoles, en met de beste wil van de wereld valt de PS4 daar de komende jaren nog niet onder. Mocht iemand de behoefte hebben om de discussie aan te gaan rondom wel/niet upgraden is diegene van harte welkom in het PS4 topic, maar hier is de discussie offtopic, en dus ongewenst :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens, alhoewel het topic de laatste tijd alleen maar over modden van oude consoles gaat, lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@Xbox, maar het shameless promoten van je youtube kanaal mag wel? ;)

afgelopen dagen even wat N64 gespeeld, maar wat is die controller weer wennen zeg, te lang geleden :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 06-10 13:28
copywizard schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:06:
[...]

dat back light schermpje kan je voor 40 dollar er zelf in zetten oke het glazen bescherm plaatje is lastig maar de originele is ook van glas en kan je zelf ook makelijk vervangen en wat betreft vormgeving? hij heeft 100% dezelfde vorm als de originele alleen andere kleuren dat kan je voor 10 euro aan spuitbussen ook zelf regelen.

ik ga het binnenkort wel eens proberen en zal het resultaat dan posten goed?

p.s. misschien breng ik mesnen hier mee op leuke gedachte maar post het toch

http://www.ebay.com/itm/N...ndles&hash=item2a3da236e2

voor dat geld heb je dus alleen een backlight ags101 advance je moet zelf alleen een mobo toevoegen en daar heb ik er meer dan zat van liggen :) volgende maand pak ik deze even op en ga ik de behuizing verfen.

p.s.s hahahah nog cooler ! dit ga ik doen bij mijn pokemon GBC!

http://www.ebay.com/itm/N...ndles&hash=item2a3bdcfac8
Standaard zit er geen glazen plaat in de GBA hoor (toch niet dit model) en bovendien is die faceplate ook nog eens gecustomized.
Het is ook zo dat je het scherm na installatie moet afregelen (ik heb er zelf ook een geplaatst en is absoluut nodig). Gezien de afwerkingsgraad bij hen echt top is vind ik het geen verkeerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Ekfad schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Standaard zit er geen glazen plaat in de GBA hoor (toch niet dit model) en bovendien is die faceplate ook nog eens gecustomized.
Het is ook zo dat je het scherm na installatie moet afregelen (ik heb er zelf ook een geplaatst en is absoluut nodig). Gezien de afwerkingsgraad bij hen echt top is vind ik het geen verkeerde prijs.
ik begrijp dat er wat meer werk in gaat zitten om het zelf te doen maar als ik moest kiezen tussen

GBA (donor) 10
Ombouw setje 40
Verf 10
totaal 60 euro

of

GBA compleet 125 euro (ex. shipping uit us? 30+ import kosten en 30+ verzenden)(uitgaande van zo zelda edition en niet eens van die snes limited editions van 250 dollar!)

dus laten we zeggen 170+ euro dan kan ik bijna 3 eigen GBA,s maken met AGS101 en custom paint job?

dan is de keuze misschien iets logischer?

ik ga dit volgende maand wel ff oppakken en laat het hier wel weten !

[ Voor 8% gewijzigd door copywizard op 08-07-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Zet er maar bij limited edition, dan is het tegenwoordig zo uitverkocht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:17:
Eens, alhoewel het topic de laatste tijd alleen maar over modden van oude consoles gaat, lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij gebeurt het modden voornamelijk om de console meer bruikbaar te maken en absoluut niet om te piraten. Volgens mij heeft geen enkele retro gamer baat bij pirated games, maar juist wél weer baat bij een gemakkelijk aan te sluiten apparaat dat bijv. toch die ene mooie import game kan spelen. Persoonlijk zou ik ook dolgraag importgames op m'n PSX willen spelen. Zo'n apparaat importeren brengt toch altijd weer de nodige risico's met zich mee en bovendien weet je nooit hoelang ze het dan volhouden. Kan je beter een Europees exemplaar modificeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa niet mee eens. Een PSX import kost werkelijk niets 30-40 euro ofzo dat hoeft geen probleem te zijn wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Volgens mij bedoeld ksborg dat het makkelijker is om 1 apparaat te hebben dat meerdere regio's games kan afspelen dan dat je voor iedere regio dezelfde console hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Wat een gezeik in een topic over retro consoles. Ik vraag me af waarom ik dan pc games en Disney films en scooby doo shit voorbij zie komen :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag een pareltje mogen ontvangen, compleet en in goede staat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cS3iHmwMyItGwttZVrN7lNLg/medium.jpg

Voor € 7,50 inclusief verzenden. Het is ook een echte en geen replica, waar er veel van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Weet iemand waar ik een inlay voor een DS Lite doos kan vinden? Geen zin om zelf eentje te maken...
Op Ebay hebben ze alleen complete dozen voor abnormale prijzen.

[ Voor 24% gewijzigd door Xyphoid op 09-07-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:58:
Vandaag een pareltje mogen ontvangen, compleet en in goede staat.

[afbeelding]

Voor € 7,50 inclusief verzenden. Het is ook een echte en geen replica, waar er veel van zijn.
Nice hoe zie je het verschil bij deze game?

@Hierboven Waarom PC niet bij dit topic hoort is mij nog steeds een raadsel, genoeg big box verzamelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:58:
[...]

@Hierboven Waarom PC niet bij dit topic hoort is mij nog steeds een raadsel, genoeg big box verzamelaars.
Inderdaad, ik blijf big box beter vinden dan die code-in-a-box meuk die we nu vaak krijgen :')

Afgelopen weekend trouwens te horen gekregen dat we de sleutel van ons nieuwe huis eerder krijgen, komend weekend dus verhuizen *O*

[ Voor 17% gewijzigd door ChokingHazard op 09-07-2014 10:56 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:58:
[...]

Nice hoe zie je het verschil bij deze game?
Hier staan goede aanwijziingen tussen real en fake NDS games (Let op: Wel Ads in de link).

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 09-07-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:16
Xyphoid schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:10:
Weet iemand waar ik een inlay voor een DS Lite doos kan vinden? Geen zin om zelf eentje te maken...
Op Ebay hebben ze alleen complete dozen voor abnormale prijzen.
Probeer de Bart Smit eens te mailen? Wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Of een andere speelgoed zaak, die zullen toch vast nog wel ergens een retoursdoosje hebben liggen neem ik aan.

Ik heb in ieder geval laatst een nieuw doosje voor een spel kunnen krijgen wat ik in de winkel had gekocht waarvan het doosje eruit zag alsof die door duizenden kinderen is vast gehouden. Dit was bij de Bart Smit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag area 88 (aka U.N. squadron) voor de super famicom binnen gekregen ^^ kan niet wachten om deze te gaan spelen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Chris_L schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Probeer de Bart Smit eens te mailen? Wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Of een andere speelgoed zaak, die zullen toch vast nog wel ergens een retoursdoosje hebben liggen neem ik aan.

Ik heb in ieder geval laatst een nieuw doosje voor een spel kunnen krijgen wat ik in de winkel had gekocht waarvan het doosje eruit zag alsof die door duizenden kinderen is vast gehouden. Dit was bij de Bart Smit.
Thanks! Helemaal niet aan gedacht (ben al jaren niet meer naar een normale winkel geweest. Lang leve internetshoppen).
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:02:
Ik heb vandaag area 88 (aka U.N. squadron) voor de super famicom binnen gekregen ^^ kan niet wachten om deze te gaan spelen =D
Die heb ik vroeger ook helemaal kapot gespeeld :P Nog nooit uitgespeeld trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Het lijkt wel alsof sommige mensen 24/7 Marktplaats afspeuren.. Pokémon Emerald CiB voor €2,50 (in een lot, maar spellen werden ook apart verkocht) al verkocht en de advertentie was pas 8x gezien. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Patryk op 09-07-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap dat ook nooit. En die Chrome addon Marktplaats filter werkt nog amper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Ik kan met Chrome ook niet sorteren op prijs bijvoorbeeld.. daarom maak ik meestal gebruik van de android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-10 17:53
Patryk schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:29:
Het lijkt wel alsof sommige mensen 24/7 Marktplaats afspeuren.. Pokémon Emerald CiB voor €2,50 (in een lot, maar spellen werden ook apart verkocht) al verkocht en de advertentie was pas 8x gezien. :/
RSS feeds ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ssssssssttttt dat moet je niet verklappen!!!!

p.s. zo zie je maar nu is het hier super stil omdat iedereen nu met die RSS stuff bezig is ! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door copywizard op 10-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36

nwagenaar

God, root. What's the differen

En... weer enkele nieuwe aanwinsten voor mijn MVS collectie:

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/WP_20140710_21_01_35_Pro.jpg

Van boven naar onderen:

- King of Fighters 2003
- King of Fighters 2000
- King of Fighters '98
- Samurai Showdown 3
- Last Blade
- Fatal Fury 3

Op KOF 2001 en 2002 na, heb ik dus alle KOF's in mijn collectie. En eindelijk heb ik de 1e Last Blade kunnen scoren :D

Nu wordt het wel eens tijd om mijn collectie in een Google Spreadsheet te plaatsen, want het wordt steeds moeilijker te onthouden welke titels ik nu ook alweer heb :(

[ Voor 16% gewijzigd door nwagenaar op 10-07-2014 21:07 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie manier om te zeggen; Hey ik kon er meer voor krijgen

Ik heb vandaag overal gezocht naar de gameboy spelletjes maar ik kan ze helaas niet meer vinden terwijl ik toch zeker weet dat ik ze speciaal apart gelegd had. Ik ben er bijna zeker van dat ze gestolen zijn uit mijn appartement maar ik kan natuurlijk niemand zomaar beschuldigen. Heeft u een rekeningnummer voor mij waar ik het geld op kan terugstorten, dan zal ik dat meteen vanavond nog doen. In iedergeval mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Had geld al overgemaakt en was al gereserveerd etc LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:28:

Ik heb vandaag overal gezocht naar de gameboy spelletjes maar ik kan ze helaas niet meer vinden terwijl ik toch zeker weet dat ik ze speciaal apart gelegd had. Ik ben er bijna zeker van dat ze gestolen zijn uit mijn appartement maar ik kan natuurlijk niemand zomaar beschuldigen. Heeft u een rekeningnummer voor mij waar ik het geld op kan terugstorten, dan zal ik dat meteen vanavond nog doen. In iedergeval mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Hij wil je vast niet kwetsen.. 8)7
Jeetje wat een omslachtige smoes... |:(

Klinkt wel bekend.. :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@nwagenaar: Gefeliciteerd met weer een aantal mooie fighters. Zijn deze titels nog een beetje goed te doen kwa prijs (zolang het geen kit is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

c4ke schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:54:
@nwagenaar: Gefeliciteerd met weer een aantal mooie fighters. Zijn deze titels nog een beetje goed te doen kwa prijs (zolang het geen kit is)?
De hele set heeft mij € 200,- gekost. Het lag iets boven wat ik er zelf voor had willen geven (gebaseerd op de MVS price guide), maar uiteindelijk zijn de prijzen alsnog schappelijk.

Daarbij zijn zowel Last Blade als KOF'98 erg gewilde titels en al staan ze bekend als "common", in Europa vind je ze niet vaak waardoor de prijzen sowieso hoger zijn dan die op de MVS price guide (gewild+beperkte aanbod = hogere prijs). Ik heb beide titels (cart only!) voor 50 tot 75 euro op Ebay voorbij zien komen, MVS kits liggen zo rond de 90 tot 125 euro p/s; dus iets vertelt mij dat de prijs voor deze set best wel een goede deal was :)

Zoeken naar MVS titels kan een prijzige aangelegenheid zijn en soms heb je weken (zoniet maanden) dat er niks interessants aangeboden wordt, maar AES titels zijn zelfs erger gezien sommige prijzen (enkele games kosten minimaal de prijs wat ik voor dit alles heb betaald). De prijs voor een consolized MVS ligt iets onder de prijs van een enkele AES unit met joystick, maar de games zijn dus vele malen goedkoper (zelfs de MVS kits) en ze zijn ook beter verkrijgbaar.

Een redelijke compensatie zou zijn om te gaan voor de NGCD, de prijzen zijn veel schappelijker en zolang je de de soms absurde loading times niet erg vindt; kan je alsnog genieten van de beroemde SNK arcade games uit de jaren 90.

[ Voor 28% gewijzigd door nwagenaar op 11-07-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:28:

Lastig, ook een keer meegemaakt met twee boxed snes games. Wist de situatie gelukkig toch meester te zijn. Nu staan ze voor afgesproken prijs in mijn kast. d:)b

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:22:
[...]
Lastig, ook een keer meegemaakt met twee boxed snes games. Wist de situatie gelukkig toch meester te zijn. Nu staan ze voor afgesproken prijs in mijn kast. d:)b
Inderdaad. Enorm lullig dat dit gebeurt; meerdere malen daardoor naast de pot gepiest omdat ze naderhand alsnog een beter bod kregen.... Maar ja, Marktplaats he. Misschien dat het tijd wordt voor een marktplaats-kloon dat speciaal is ingericht voor (retro-)games en consoles.

[ Voor 11% gewijzigd door nwagenaar op 11-07-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nwagenaar schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:35:
[...]

Inderdaad. Enorm lullig dat dit gebeurt; meerdere malen daardoor naast de pot gepiest omdat ze naderhand alsnog een beter bod kregen.... Maar ja, Marktplaats he. Misschien dat het tijd wordt voor een marktplaats-kloon dat speciaal is ingericht voor (retro-)games en consoles.
Maar dan vind je niet meer zo'n leuke koopjes.. Die er bijvoorbeeld op gezet zijn door Beppie, de oma van 80 die om de hoek woont, die de SNES met 20 boxed spellen waar de kleinkinderen op speelden terugvond op zolder.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Tanuki schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:07:
[...]

Maar dan vind je niet meer zo'n leuke koopjes.. Die er bijvoorbeeld op gezet zijn door Beppie, de oma van 80 die om de hoek woont, die de SNES met 20 boxed spellen waar de kleinkinderen op speelden terugvond op zolder.
en na op mp te hebben gezocht er een minimaal bod van 350 euro voor wil hebben ja een koopje die vindt je niet zo snel meer op mp iedereen denkt dat ze meteen gaming gold in handen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
nwagenaar schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:35:
[...]

Dan is het daar binnen de kortste keren net zo erg, al dan niet erger dan op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
danielkraak schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Dan is het daar binnen de kortste keren net zo erg, al dan niet erger dan op marktplaats.
maar niet als je het goed aanpakt zoals catawiki ! naar mijn idee een goed alternatief alleen lopen de prijzen daar bet hoog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
copywizard schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:39:
[...]

maar niet als je het goed aanpakt zoals catawiki ! naar mijn idee een goed alternatief alleen lopen de prijzen daar bet hoog op.
Qua prijs zal het volgens mij ook niet veel beter worden. De meeste verzamelaars gaan hun spullen echt niet voor veel minder weg doen dan dat ze er met wat geduld eventueel op marktplaats voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
copywizard schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:29:
[...]

en na op mp te hebben gezocht er een minimaal bod van 350 euro voor wil hebben ja een koopje die vindt je niet zo snel meer op mp iedereen denkt dat ze meteen gaming gold in handen hebben!
Dat bedoel ik te zeggen; Op zo'n site gaat dat nooit gebeuren, want dat is een site specifiek gemaakt voor het kopen/verkopen van spelcomputers. Op Marktplaats kan er nog eens iemand tussen zitten die er geen verstand van heeft.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Mijn grootste euvel zijn niet de prijzen en dat deze aan het stijgen zijn (om welke reden dan ook), maar meer het ontbreken van beoordelingen van personen en daardoor zonder probleem een koop/overeenkomst kunnen ontbinden zonder dat het consequenties heeft.

Overigens was mijn remark over een MP voor retro games/consoles meer sarcastisch bedoeld :+

En zelfs al zou er een RetroPlaats komen, dat zo'n site er is wil niet per diect betekenen dat onze gouden juweeltjes nooit meer op MP terecht zal komen. Ik bedoel, dat de retro collectors van het bestaan afweten wil nog niet betekenen dat de resterende mede-lander hier ook van op de hoogte is.

[ Voor 29% gewijzigd door nwagenaar op 11-07-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
De legendarische rommelmarkt in ons dorp (jaarlijks) waar ik vorig jaar nog een prachtige Mega CD vandaan haalde, leverde me dit jaar helaas niet meer op dan twee kaarzenstandaards en een suiker/melk stelletje. Het enige "retro" gamen dat ik tegenkwam waren wat Nintendo DS spellen en een handje vol PS2/PC games van geen enkele waarde :/

Volgend jaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Momenteel speel ik wel wat retro games via mijn Raspberry Pi, maar vind de Xbox 360 controller die ik ervoor gebruik niet echt geschikt.
Is er een (goedkope/chinese) gamepad die geschikt is voor SNES/Genesis consoles? Analog stick niet nodig, maar wel een goed dpad.
Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik een SNES met SNES controllers. Voor de Megadrive een Megadrive met Megadrive controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Exorcist schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:11:
Ik gebruik een SNES met SNES controllers. Voor de Megadrive een Megadrive met Megadrive controllers.
Ik wilde al hetzelfde posten :)

@Cornholio: Je zou zoiets kunnen proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door PluueeR op 12-07-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Ik zou een PS1 of PS2 controller gebruiken met usb convertor (kost maar paar euro op ebay, bv: http://www.ebay.nl/itm/400699155567 )

[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 12-07-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
nwagenaar schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:45:
[...]

Een redelijke compensatie zou zijn om te gaan voor de NGCD, de prijzen zijn veel schappelijker en zolang je de de soms absurde loading times niet erg vindt; kan je alsnog genieten van de beroemde SNK arcade games uit de jaren 90.
Nette prijs voor een mooi setje games hoor. Zelf heb ik nog helemaal niets van de Neo Geo in huis, maar het is een platform dat mij wel erg aanspreekt. Neo Geo CD lijkt kwa spelaanbod wel iets minder releases te hebben, bijv. Waku Waku 7 welke ik een erg leuke en kleurrijke fighter vind (maar die is ook op de Sega Saturn uitgekomen).

Op de valreep nog een pakketje uit het Verre Oosten ontvangen vandaag. 'k Stond eigenlijk op het punt om van huis te gaan. En daar zat in; Alledrie de releases van Asuka 120% Burning Fest. voor de PS1.

Van de drie titels is de laatste versie, Asuka 120% Final Burning Fest., wel de beste. Ondanks dat ze alledrie grafisch aan elkaar gewaagd zijn is vooral de korte(re) laadtijd van de laatste versie een verademing. Een all-girl 2D-fighter dat zeker een aanrader is om in je collectie te hebben.

Daarnaast ook een exemplaar van JoJo's Bizarre Adventure voor de PS1 ontvangen. Ik vind vooral de sfeer van Jojo erg leuk. Maar het kan niet tippen aan het plezier dat ik met een game als Guilty Gear heb. Ook aan de graphics moet ik telkens weer even wennen, bijv. de outlines van de sprites die wat hakkelig lijken: voorbeeldje.

Tja, bij de aankoop kreeg ik er ook Colin Mcrae Rally 1 bij. Deel 2 is vele malen beter. ^-^"

[ Voor 6% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

c4ke schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:06:
[...]
Nette prijs voor een mooi setje games hoor. Zelf heb ik nog helemaal niets van de Neo Geo in huis, maar het is een platform dat mij wel erg aanspreekt. Neo Geo CD lijkt kwa spelaanbod wel iets minder releases te hebben, bijv. Waku Waku 7 welke ik een erg leuke en kleurrijke fighter vind (maar die is ook op de Sega Saturn uitgekomen).
De Neo Geo is zeer leuk platform als je wilt gaan voor shmups en fighters; die zijn er meer dan genoeg ;) Betaalbaar, dat is een ander verhaal. De NGCD is door het gebruik van CD als media (natuurlijk) enorm betaalbaar (uiteraard zijn er enkele uitzonderingen). De AES kan een dure hobby worden omdat enkele (goede) games gewoonweg enorm prijzig zijn. De MVS is een soort van middenweg: betaalbaar, maar origineel gezien is het een volledige arcadekast dat de meeste vriendinnen/vrouwen niet kunnen waarderen :+

De NGCD mist enkele titels nadat SNK heeft besloten om na 2000 geen spellen meer voor dat platform uit te brengen (uiteindelijk zijn ze in 2001 failliet gegaan), toch zijn de meest bekende shmups en fighters uitgebracht. Ook heeft de NGCD enkele exclusieve titels die nooit voor de MVS/AES zijn uitgebracht (Ironclad, Samurai Showdown RPG en Crossed Swords II komen direct in mij op) en de meeste games zijn verkrijgbaar voor rond de € 15,- tot 25,- p/s waardoor het verzamelen financieel beter te doen is. Maar het grootste probleem is toch wel dat de laadtijden enorm lang kunnen zijn (soms tot een minuut) waardoor even snel een level Metal Slug doen niet echt van toepassing is.

Een andere mogelijkheid is wat ik doe: een MVS arcade board als console gebruiken. Je haalt een 1-slot MVS moederboard ( vanaf 70 euro ), Supergun ( vanaf 35 euro ) een oud type ATX voeding, SCART kabel en en Neo Geo joystick/joypad ( vanaf 40 euro) wat je rond de 150 tot 200 euro zou kunnen gaan kosten. En dan wordt het tijd om Marktplaats en Ebay af te struimen voor leuke MVS titels. Carts zijn natuurlijk goedkoper dan MVS kits, maar houd rekening met gemiddelde prijzen van € 25,- tot € 50.- per stuk voor de bekende games die goed verkrijgbaar zjin.

Je kan de supergun en joystick(s) eventueel zelf (laten) maken zodat je iets goedkoper uit bent of je gaat voor een CMVS zoals de Omega (kost wel $600,- maar het ziet er toch een stuk mooier uit :P).

Zelf zit ik te denken om een Neo Geo AES aan te schaffen en een MVS converter op de kop te tikken. Maar ja, zo'n converter is niet altijd probleemloos en de combinatie is redelijk prijzig. Ach ja, ik mag blijven dromen, niet?

Verder: leuke spulletjes uit het verre oosten! :)

[ Voor 9% gewijzigd door nwagenaar op 13-07-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Vandaag een glazen lens besteld voor m'n GBA. Dan is ie na de backlit mod echt af :)

Ik zie geregeld Metal Slug voorbij komen in dit topic. Is de versie voor de GBA tof? No andere coole games? Crash Bandicoot?

[ Voor 43% gewijzigd door PluueeR op 13-07-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

nwagenaar schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:31:
[...]

De Neo Geo is zeer leuk platform als je wilt gaan voor shmups en fighters; die zijn er meer dan genoeg ;) Betaalbaar, dat is een ander verhaal. De NGCD is door het gebruik van CD als media (natuurlijk) enorm betaalbaar (uiteraard zijn er enkele uitzonderingen). De AES kan een dure hobby worden omdat enkele (goede) games gewoonweg enorm prijzig zijn. De MVS is een soort van middenweg: betaalbaar, maar origineel gezien is het een volledige arcadekast dat de meeste vriendinnen/vrouwen niet kunnen waarderen :+

De NGCD mist enkele titels nadat SNK heeft besloten om na 2000 geen spellen meer voor dat platform uit te brengen (uiteindelijk zijn ze in 2001 failliet gegaan), toch zijn de meest bekende shmups en fighters uitgebracht. Ook heeft de NGCD enkele exclusieve titels die nooit voor de MVS/AES zijn uitgebracht (Ironclad, Samurai Showdown RPG en Crossed Swords II komen direct in mij op) en de meeste games zijn verkrijgbaar voor rond de € 15,- tot 25,- p/s waardoor het verzamelen financieel beter te doen is. Maar het grootste probleem is toch wel dat de laadtijden enorm lang kunnen zijn (soms tot een minuut) waardoor even snel een level Metal Slug doen niet echt van toepassing is.

Een andere mogelijkheid is wat ik doe: een MVS arcade board als console gebruiken. Je haalt een 1-slot MVS moederboard ( vanaf 70 euro ), Supergun ( vanaf 35 euro ) een oud type ATX voeding, SCART kabel en en Neo Geo joystick/joypad ( vanaf 40 euro) wat je rond de 150 tot 200 euro zou kunnen gaan kosten. En dan wordt het tijd om Marktplaats en Ebay af te struimen voor leuke MVS titels. Carts zijn natuurlijk goedkoper dan MVS kits, maar houd rekening met gemiddelde prijzen van € 25,- tot € 50.- per stuk voor de bekende games die goed verkrijgbaar zjin.

Je kan de supergun en joystick(s) eventueel zelf (laten) maken zodat je iets goedkoper uit bent of je gaat voor een CMVS zoals de Omega (kost wel $600,- maar het ziet er toch een stuk mooier uit :P).

Zelf zit ik te denken om een Neo Geo AES aan te schaffen en een MVS converter op de kop te tikken. Maar ja, zo'n converter is niet altijd probleemloos en de combinatie is redelijk prijzig. Ach ja, ik mag blijven dromen, niet?

Verder: leuke spulletjes uit het verre oosten! :)
hele mooie samenvatting! NGCD is inderdaad prima spelen, maar heeft vervelende laadtijden.
AES vind ik persoonlijk het mooiste, maar daar zit je met het probleem dat de goede games haast niet te betalen zijn (mijn Mark of the Wolves en Metal Slug 4 / 5 zijn net zo duur als de huur..)

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Mijn nieuwste aanwinst: Hitachi Hi-Saturn, gekocht op eBay voor €240 (exclusief de twee spellen).

Hitachi Hi-Saturn

Gelukkig individueel minder prijzig dan het Neo Geo geweld van nwagenaar hierboven, alhoewel bij voldoende aantallen de kosten toch redelijk kunnen oplopen. Dit is nu mijn zesde Saturn, waarvan vier Japanse en twee Europese modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
DCFreak schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:19:
Mijn nieuwste aanwinst: Hitachi Hi-Saturn, gekocht op eBay voor €240 (exclusief de twee spellen).

[afbeelding]

Gelukkig individueel minder prijzig dan het Neo Geo geweld van nwagenaar hierboven, alhoewel bij voldoende aantallen de kosten toch redelijk kunnen oplopen. Dit is nu mijn zesde Saturn, waarvan vier Japanse en twee Europese modellen.
Grappig, de mijne heeft maanden op Marktplaats gebivakkeerd en is uiteindelijk voor 100 euro verkocht aan wat later bleek Magix Buttons... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

donshuunouo schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:15:
[...]

Grappig, de mijne heeft maanden op Marktplaats gebivakkeerd en is uiteindelijk voor 100 euro verkocht aan wat later bleek Magix Buttons... ;)
Dan had je via eBay meer kunnen verdienen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
nwagenaar schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:31:
Een andere mogelijkheid is wat ik doe: een MVS arcade board als console gebruiken. Je haalt een 1-slot MVS moederboard ( vanaf 70 euro ), Supergun ( vanaf 35 euro ) een oud type ATX voeding, SCART kabel en en Neo Geo joystick/joypad ( vanaf 40 euro) wat je rond de 150 tot 200 euro zou kunnen gaan kosten.
Dit klinkt nog best schappelijk en ook leuk om zelf te maken. Momenteel focus ik mij nog erg op de Dreamcast en PS1 imports. Maar de arcade hardware heeft ook zeker mijn interesse.
PluueeR schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:16:
Ik zie geregeld Metal Slug voorbij komen in dit topic. Is de versie voor de GBA tof? No andere coole games? Crash Bandicoot?
Metal Slug voor onderweg op de GBA? Gewoon doen, het blijft immers een geweldige game. :-)
Zowel de Saturn als de doos en overige toebehoren zien er nog zeer goed uit! Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

c4ke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:28:
[...]

Dit klinkt nog best schappelijk en ook leuk om zelf te maken. Momenteel focus ik mij nog erg op de Dreamcast en PS1 imports. Maar de arcade hardware heeft ook zeker mijn interesse.

[...]

Metal Slug voor onderweg op de GBA? Gewoon doen, het blijft immers een geweldige game. :-)

[...]

Zowel de Saturn als de doos en overige toebehoren zien er nog zeer goed uit! Mooi hoor.
Dank voor het compliment, zal het doorgeven. :)
Wat de Dreamcast betreft, importeer je voornamelijk software of ook de verschillende console modellen?

Zelf zou ik ooit nog eens de Maziora willen hebben, maar de prijs.. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcast.altervista.org/maziora3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

PluueeR schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:16:
Vandaag een glazen lens besteld voor m'n GBA. Dan is ie na de backlit mod echt af :)

Persoonlijk vind ik Metal Slug Advance wel okay, maar ze hebben de graphics redelijk aangepast ten opzichte van de oorspronkelijke Metal Slug waardoor het niet overeen komt met het origineel. Dat neemt niet weg dat ik het indertijd een vermakelijke shmup vond.

Overigens zijn de Neo Geo Pocket (Color) edities van Metal Slug ook enorm vermakelijk en enorm aan te bevelen. Sowieso vond ik de NGP een leuke handheld, maar ja door het ontbreken van 3rd party support was het apparaat in Europa en de US een snelle dood gestorven. In Japan hebben ze er behoorlijk wat van verkocht.
Dr. Retro schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:04:
[...]
hele mooie samenvatting! NGCD is inderdaad prima spelen, maar heeft vervelende laadtijden.
AES vind ik persoonlijk het mooiste, maar daar zit je met het probleem dat de goede games haast niet te betalen zijn (mijn Mark of the Wolves en Metal Slug 4 / 5 zijn net zo duur als de huur..)
Dank je en inderdaad; de AES is de mooiste Neo Geo arcade oplossing en ik zou er graag eentje willen hebben; maar ja de prijzen van enkele games kunnen behoorlijk hoog zijn. Ter indicatie, mijn Metal Slug 1 heb ik gekocht voor € 25,- terwijl de AES editie iets van $ 2000,- kost.... Dat is mij iets teveel van het goede voor een hobby :+
c4ke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:28:
[...]
Als je een keer zo ver bent, stuur mij even een DM. Ik kan je wellicht een adresje geven voor de aanschaf van een pre-build supergun dat werkt met een Neo Geo MVS board of gewoon als het gaat om advies.

Oeh, nice. Proficiat met je aanwinst! En ach, sommige hobbies kosten nu eenmaal wat en je moet toch wat om je tienerjaren te doen herleven, niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@DCFreak: Eigenlijk alleen maar de software. De DC heeft een behoorlijk groot aanbod van kwalitatief zeer goede games (NTSC/J), en de prijs van de games is ook nog wel aantrekkelijk.

De prijzen die je tegenwoordig moet neerleggen, vergeleken met de introductieprijs in Japan, voor de speciale edities van de consoles gaat gewoon nergens meer over. Denk bijv. ook aan de "Dreamcast RX-78 Custom Edition". Het gaat je een vermogen kosten om ze nu allemaal nog te krijgen. ;-)

Ik heb nog wel een Sakura Wars L.E., maar hier zijn er wss toch nog best veel van in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
Vandaag weer eens ZZT gedaan op mn oude Philips zwart-wit MS-DOS laptop :)
Wat een geniaal spel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer

niet van mij dus geen reclame maar zag hem voorbij komen en heb hem wat gegoogled en zit te kijken waar ik er eventueel zelf een kan krijgen weet dat het van het merk subor is en verscheidene sites leveren wel de subor d99 (ook een leuk apparaat)

maar kan die SB-2000 nergens vinden hoe is jullie ervaring met clone devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 14:18

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Maak ik nog iemand blij met een voeding voor een NES (zat in een bak met N64-meuk die ik eens gekocht heb) en een Nintendo 64 RF-switch - helaas geen originele, maar een Innovation. Pinnetje van de antenne-aansluiting is afgebroken maar dat is een kwestie van een nieuw stekkertje monteren. Mag gratis afgehaald worden in Utrecht, anders gaat het de prullenbak in.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
jammer dat ik niet in de buurt van utrecht zit maar die adapter zou ik wel graag willen :( en verzenden is ook niet echt handig reis je wel eens om utrecht heen ? bussum, hilversum, etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

De laatste tijd helemaal geen retro meer gekocht, prijzen vind ik de laatste tijd te hoog, daarbij focus ik eerst op mijn N64 collectie en omdat ik nog maar zo'n 65 games moet wordt het ook steeds moeilijker te vinden.

Helaas heeft mijn verzameldrang Skylanders omarmt. ;(

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

brick5492 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:26:
Vandaag weer eens ZZT gedaan op mn oude Philips zwart-wit MS-DOS laptop :)
Wat een geniaal spel toch
Heb je MegaZeux en SuperZZT al eens geprobeerd? Vooral MegaZeux ben ik lang fan van geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Laatste aanwinst die ik heb is een dreamcast met 6 games (waaronder house of the dead, slave zero) en een (makkelijk te repareren) defect. Eén controller, geheugen etc. en een hele hoop zooi erbij. Waaronder een analoog nieuw fotorolletje, muismatten, 2gb ddr2 geheugen, netwerkkaart, dvd-rw drive,panda antivirus 2013 en wat losse kabeltjes en andere zooi van KPN voor 25 euro.
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.