Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.692 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles weer een beetje verplaatst. De rommelhoek moet allemaal nog een plek krijgen. Veel spul wat daartussen zit zijn cartoons en pc big boxes :). De groene manden in de kast zitten vol met Sega Megadrive en Gameboy spul zoals consoles en losse games.

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/2876f22e_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/4e4e91c2_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/77f8b59f_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/7bfef594_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/df9a1790_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/22050dff_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/eca88acc_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/eb42f216_l.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/b9963313_l.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Nou, mijn playstation-verzameling is compleet sinds afgelopen weekend..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TZzqRgY.jpg?1

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:40
Sh0ckTr00per schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:05:
Nou, mijn playstation-verzameling is compleet sinds afgelopen weekend..

[afbeelding]

:+
Vanaf 4 jaar. Je bent toch ouder dan 4 jaar? Ik zie het probleem niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Na een tip van een medetweaker wil ik jullie toch vragen om naar mijn topic te kijken. Wie weet hebben jullie antwoord!

Dimo's Quest voor de PC

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Ik heb geantwoord in je topic :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Gisteren nog een stapel Japanse Dreamcast spellen ontvangen, waaronder:

- Ikaruga
- Psyvariar 2
- Power Stone 1 & 2

Verder zaten er nog wat 2D fighters en Crazy Taxi 2 bij.

[ Voor 80% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 21:23 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
@c4ke: je vergelijkt dus 480p (op de monitor) met 480i? Bij 480i zou er toch gewoon hetzelfde moeten gebeuren met de sprites? Behalve dat het toch minder scherp is, omdat de fields elkaar afwisselen en je dus iets van een flikker zou moeten zien.

Overigens zou ik niet weten hoe je het tegen wilt gaan. Volgens mij ligt het gewoon aan het spel. :P

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 25-06-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
Bij 480i (bijv. via RGB Scart) zien de karakters er eigenlijk veel beter uit. In ieder geval niet zoals die opgeblazen sprite op de PC monitor. Ik zal eens proberen een foto daarvan te maken.

Dat geflikker kan ik nog redelijk onderdrukken.

[ Voor 97% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ooit een lijstje van wat ik allemaal heb, maar moet even bijgewerkt worden wat er is nog veel bijgekomen (zoals een R.O.B. voor €40 en een pong console uit Duitsland :) ).

NES:

- Controller (officieel)
- Controller (3rd party)
- NES Console (2x waarvan uit 1 de lockout-chip is weggehaalt)
- NES met doos (compleet)
- Smash T.V.
- Super Mario Bros. & Duckhunt
- Excitebike
- Soccer
- Super Spike V'Ball
- Bart VS. The Space Mutants
- Bubble Bobble

SNES:

- SNES Controller (officieel, 2x)
- Super Mario Kart
- Super Gameboy
- SNES Console (deels vergeeld)
- Super Mario 5 Star Pack (compleet met doos en boekjes, controller en spel en console)
- Super Scope 6 (met doos en boekje)

N64:

- Nintendo 64 (zwarte console, met doos en boekjes en controller)
- Pokémon Stadium
- Ridge Racer 64
- Super Smash Bros.
- Super Mario 64
- Conker's Bad Fur Day
- Conker's Bad Fur Day (USA, met doos en boekje)
- Perfect Dark (USA, met doos en boekje)
- Regio converter voor de USA-spellen
- Goldeneye 007 (met doos en boekje)
- N64 Controller (officieel, 3x)
- N64 Console (Ice Blue)
- Expansion Pack
- Jumper Pack
- Pokémon Puzzle League
- Gameboy Transfer Pack

Gamecube:

- Gamecube Controllers (3rd party, 2X)

Playstation 2:

- Grand Theft Auto: San Andreas
- Grand Theft Auto: Liberty City Stories
- Grand Theft Auto III
- Gran Turismo 4
- Gran Turismo 3 - A Spec
- Metal Gear Solid demo

Playstation:

- Grand Theft Auto (compleet met doos en boekjes)
- Grand Theft Auto Collectors Edition (GTA, GTA London 1969, GTA2)

Gameboy Classic:

- Trax (met doos en boekje)
- Super Mario Land
- Super Mario Land 2
- Gameboy Classic Handheld (kapot)
- Gameboy Classic Handheld (werkt)
- Gameboy Classic Handheld (transparant)
- Gameboy Pocket (zwart)
- Pokémon Yellow
- Gameboy Play Light
- The Pagemaster (mint met doos en boekjes)
- Tetris (mint met doos en boekjes)
- Mystic Quest (mint met doos en boekjes)
- Speedball 2 (met doos)
- Best of The Best Championship Karate (met doos)
- Hoesjes voor de spellen

Gameboy Color:

- Gameboy Color Handheld (paars, met doos)
- Pokémon Gold (heb nog alleen de handleiding)
- Dukes of Hazzard: Racing for Home
- Action Reply
- Hoesjes voor de spellen
- Donald Duck "Quack Attack"?!
- Shrek Fairy Tale Freakdown
- Donkey Kong Country

Gameboy Advance:

- Gameboy Advance Handheld (lichtblauw)
- Linkkabel (werkt ook op GB/GBC, 3rd party)
- Super Mario Advance (met boekje)
- Super Mario Advance 2 (met boekje)
- Super Mario Advance 3
- Pokémon Emerald
- Pokémon Fire Red
- Action Reply voor Pokémon

Computer:

- Age of Empires Collectors Edition (deel 1 + uitbreidingen en deel 2 + uitbreidingen)
- GTA 2 (met doos en alles erbij)
- Zoo Tycoon Complete Collection
- Rollercoaster Tycoon
- Sims 2 (met de uitbreidingen: familiepret, familie-accessoires, tiener-accessoires, villa en tuin-accessoires)
- Sim City 3000

Merchandise:

- Mario 3DS houder
- Mario poster
- Mario Tennis Open winkel poster (2x)
- Mario pringels-bussen (4x)
- Mario lampje (zelf gemaakt)
- Blauw schild lampje (zelf gemaakt)
- Mario adventskalender
- Super Smash Bros. Brawl stickervel
- Officiële Nintendo Paraplu
- Verschillede Nintendo folders (zelfs 1 uit 1988)
- Nintedogs t-shirt
- Yoshi knuffel
- Yoshi knuffel ("fake")
- Mario knuffel
- Toad knuffel

Maar begin nu in mijn kleine kamer langzaam aan ruimtegebrek te komen dus heb al tijden niks meer gekocht 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:00
Even mijn gal spuwen over Marktplaats.
Heb op 8 of 9 advertenties geboden of een mail gestuurd. Na anderhalve week drie advertenties die ineens verwijderd zijn en pas 2 reacties.
Waarschijnlijk reageren ze niet, omdat ik normale bedragen bied in plaats van de onzinnige bedragen die ze vragen.

Maar goed. Morgen dus Zelda Windwaker en Twilight Princess ophalen. En hopelijk een complete DS Lite. Die ik zondag ging halen, had geen inlay.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
@Zombymario

Pokémon, haha dat heb ik echt veel gespeeld vroegâh. Pokémons uitwisselen op het schoolplein met zo een kabeltje tussen de gameboys :D

Heb wel een stuk of 4/5 spelletjes daarvan gehad. Good old times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16
Iemand hier ervaring met het schoonmaken van de contacten van cartridges met Brasso? Ik las het wel her en der. Gewoon op een schaaltje en met een watterstaafje doen?

Ik gebruik eigenlijk altijd alcohol hiervoor. Maar soms is dat niet reinigend genoeg.

Laatst had ik bij mijn NES een paar keer tijdens het spelen van Super Mario 2 dat het beeld op zwart ging en het rode lampje begon te knipperen. Iemand een idee? Zal die 72 pin connector wel zijn :F

[ Voor 28% gewijzigd door PluueeR op 26-06-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
PluueeR schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:39:
Iemand hier ervaring met het schoonmaken van de contacten van cartridges met Brasso? Ik las het wel her en der. Gewoon op een schaaltje en met een watterstaafje doen?

Ik gebruik eigenlijk altijd alcohol hiervoor. Maar soms is dat niet reinigend genoeg.

Laatst had ik bij mijn NES een paar keer tijdens het spelen van Super Mario 2 dat het beeld op zwart ging en het rode lampje begon te knipperen. Iemand een idee? Zal die 72 pin connector wel zijn :F
onzin gewoon met een normale school gum doen doet wonderen en brengt geen schade aan op je cart en kost je geen drol of anders eventueel schoonmaak alchohol

en je nex 72-pin connector koken in water met wat dreft en daarna de pinnen terug buigen naar de juiste positie

doe je deze 3 dingen dan hoef je nooit meer bang te zijn voor knipperende lampje of wit/zwart beeld.
mijn games werken altijd in 1 keer en ik hoef de cart niet eens naar beneden te doen!

[ Voor 17% gewijzigd door copywizard op 26-06-2014 12:28 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Ik heb de Brasso al gekocht. Dus geld is niet de issue. Zo duur is het ook niet :-)

Ik zal een gum ook eens proberen en m'n connector koken in water. Morgen een vrije dag. NES dag! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
c4ke schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:13:
Bij 480i (bijv. via RGB Scart) zien de karakters er eigenlijk veel beter uit. In ieder geval niet zoals die opgeblazen sprite op de PC monitor. Ik zal eens proberen een foto daarvan te maken.

Dat geflikker kan ik nog redelijk onderdrukken.

Edit:

Op de 15Khz monitor ziet het er dan zo uit:

[afbeelding]
Psuedo 240p via een Extron unit - Het is wat lastig goede foto's maken met een standaard compactcamera. ;-)

De karakters lijken meer één geheel te vormen met de achtergronden. Dit heeft ook eigenlijk meer mijn voorkeur.
Hmm, de backgrounds zijn een stuk beter op je monitor, maar de sprites lijken inderdaad nergens op.

Wat bedoel je trouwens met pseudo 240p? Converteer je de 480i eerst naar 240p? Gooi je dan niet de helft van je resolutie weg?

Ik vind dit onderwerp hartstikke interessant. Ik ben zelf bezig geweest met mijn Nintendo 64. Ik ben aan het proberen een directe VGA aansluiting erop te maken, door het digitale signaal direct van de printplaat uit te lezen. Op die manier zou je dus een redelijk goed signaal uit je Nintendo 64 moeten kunnen krijgen. Ik ga ook nog HDMI proberen, zodat het gewoon een volledig lossless digitaal video signaal is. :D

Ik heb al wel wat werkends, maar het klopt nog niet helemaal. Het lijkt er ook aan te liggen dat flatscreen monitors een stuk kieskeuriger zijn met timing van video signalen dan CRTs.

Hopelijk deze vakantie wat tijd om hier weer mee aan de slag te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
PluueeR schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:22:
Ik heb de Brasso al gekocht. Dus geld is niet de issue. Zo duur is het ook niet :-)

Ik zal een gum ook eens proberen en m'n connector koken in water. Morgen een vrije dag. NES dag! :-)
en het is echt geen grapje als je het doet zoals ik al melden dan zal je zo veel meer plezier (ipv stress) hebben van je nes dat wil je niet weten een anti stress nes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
copywizard schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:07:
[...]

en het is echt geen grapje als je het doet zoals ik al melden dan zal je zo veel meer plezier (ipv stress) hebben van je nes dat wil je niet weten een anti stress nes!!!
Heb wat gegoogeld en ben blij dat ik het nog net gedaan heb :)

Morgen even een gummetje kopen en m'n 72 pin connector koken. Minuutje of 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Confusius-nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:18:
@Zombymario

Pokémon, haha dat heb ik echt veel gespeeld vroegâh. Pokémons uitwisselen op het schoolplein met zo een kabeltje tussen de gameboys :D

Heb wel een stuk of 4/5 spelletjes daarvan gehad. Good old times!
Zeker, vooral als je eindelijk je Graveler of Haunter kon ruilen voor de evolutie :*)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 12:56
Zombymario schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:28:
[...]

Zeker, vooral als je eindelijk je Graveler of Haunter kon ruilen voor de evolutie :*)
En Kadabra en Machoke. :) Pokémon heb ik de meeste game uren in zitten van alle spellen, speelde bijna niks anders als kind. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Argh, dankzij dit topic heb ik mezelf over gehaald om maar weer eens:

Attack of the Killer Tomatoes NES uit de doos te toveren, compleet met doosje en alles. Vanavond maar even kijken of ik hem kan uitspelen deze keer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Patryk schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:33:
[...]

En Kadabra en Machoke. :) Pokémon heb ik de meeste game uren in zitten van alle spellen, speelde bijna niks anders als kind. O+
Ik hoop voor je dat de batterij van je Crystal-cartridge het nog ff volhoudt, voor je je savegame kwijtraakt. Of heb je die al vervangen?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 12:08
lanerios schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:34:
Argh, dankzij dit topic heb ik mezelf over gehaald om maar weer eens:

Attack of the Killer Tomatoes NES uit de doos te toveren, compleet met doosje en alles. Vanavond maar even kijken of ik hem kan uitspelen deze keer.
heb je de film hiervan ook gezien ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:24

Blaasvis

Cidora \o/

copywizard schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:26:
[...]

onzin gewoon met een normale school gum doen doet wonderen en brengt geen schade aan op je cart en kost je geen drol of anders eventueel schoonmaak alchohol

en je nex 72-pin connector koken in water met wat dreft en daarna de pinnen terug buigen naar de juiste positie

doe je deze 3 dingen dan hoef je nooit meer bang te zijn voor knipperende lampje of wit/zwart beeld.
mijn games werken altijd in 1 keer en ik hoef de cart niet eens naar beneden te doen!
Kijk wel uit met het buigen van de pins, mogelijk is dit niet eens nodig. De NES die bij mij het beste doet is juist vrij los. een harde grip kan ook schadelijk zijn voor de carts.
Voor de carts zelf doe ik ook gummen. En daarna met wd40 schoonmaken werkt perfect.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
ChokingHazard schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:41:
[...]

Ik hoop voor je dat de batterij van je Crystal-cartridge het nog ff volhoudt, voor je je savegame kwijtraakt. Of heb je die al vervangen?
Tot nu toe wel gelukkig. Maar met het vervangen van de batterij verlies je ook je savegame volgens mij, geen idee of je er een backup van kan maken eigenlijk.

Edit: kan, maar is vrij prijzig. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Patryk op 27-06-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Blijkbaar kun je GBC games backuppen met iets dat de Mega Memory Card heet. Krengen kosten zoals ik het nu zie tussen de 25 en de 50 dollar, dus t is maar net wat je ervoor over hebt.

Hier een tutorial over hoe de batterij kunt vervangen zonder de savegame kwijt te raken. Geen idee of het werkt :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Thanks! Ik ga het eerst eens proberen met een andere Pokémon cartridge, mocht het dan misgaan met de save is het niet zo erg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
danielkraak schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:33:
Hmm, de backgrounds zijn een stuk beter op je monitor, maar de sprites lijken inderdaad nergens op.

Wat bedoel je trouwens met pseudo 240p? Converteer je de 480i eerst naar 240p? Gooi je dan niet de helft van je resolutie weg?

[...]
Klopt helemaal (VGA 480p uiteindelijk omgezet naar 240p). Hoe het precies zit met verlies van beeldlijnen etc. weet ik niet exact. Ik ben ook maar wat aan 't proberen. :-)

Ben benieuwd naar je resultaten met de N64. Dan zou je ook een mooie bron hebben om naar een upscaler (bijv. XRGB Mini / Framemeister) toe te sturen. Hoewel die ook al erg goed overweg zou moeten kunnen met een RGB Scart signaal. In ieder geval veel succes en plezier met je project.

Vandaag nog wat leuke Japanse games ontvangen:

- Bokan To Ippatsu! Doronboo (PS1)
- Detana!! Twinbee Yahoo! Deluxe Pack (PS1)
- Gokujō Parodius Da! Deluxe Pack (PS1)
- In The Hunt (PS1)
- Raiden Project (PS1)
- Shikigami No Shiro 2 (NGC)

Ze zijn nog in redelijk goede staat. De CD's zijn nagenoeg krasvrij. Dit gaat weer een leuk weekend worden. En omdat plaatjes kijken ook leuk kan zijn, hier nog wat foto's van de kleurrijke front covers:

- foto's -

[ Voor 18% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
c4ke schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:43:

Ze zijn nog in redelijk goede staat. De CD's zijn nagenoeg krasvrij. Dit gaat weer een leuk weekend worden. En omdat plaatjes kijken ook leuk kan zijn, hier nog wat foto's van de kleurrijke front covers:

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Die leuke voorkantjes hebben mij bijna overtuigd om ook Japanse spellen te gaan verzamelen...
Maar ik doe het niet, want dit zijn mijn aankopen van deze maand. Ietsje teveel van het goede:

Aankopen 28 juni 2014

Eindelijk een zwarte Gamecube en DS Lite kunnen vinden.
Moet de Gamecube en SNES nog testen, dus hoop niet dat ik genaaid ben.

Heeft iemand toevallig nog een adapter liggen voor de Amerikaanse SNES?
De adapter die ik er bij kreeg rammelt aan alle kanten en durf die eigenlijk niet in het stopcontact te doen (ook al zegt de verkoper dat ie goed werkt).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:17
Heb me een beetje ingelezen:
http://www.digitpress.com...-in-Europe-Need-some-help

http://www.digitpress.com...-with-a-PAL-power-adapter
On the back of the SNES power cable, it says:

Input: AC120V 60 Hz 17 W
Output: DC10V 850mA

and on the back of the stepdown converter, it says:

Input: 220/240V AC 55W 50 Hz
Output:110/120V AC 60 Hz
Kun je niet gewon een universele acdc adapter kopen en de snes plug aan de nieuwe adapter solderen:

[ Voor 30% gewijzigd door Flozem op 28-06-2014 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik gok dat je gewoon een Europese adapter voor de NES/SNES kunt gebruiken, maar misschien kan iemand dat nog even bevestigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
copywizard schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:07:
[...]

Ik heb het nog niet gedaan. Las al meer berichten dat het toch niet zo'n goed idee is. Doe jij het koken met gewoon water en zeepsop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

danielkraak schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:54:
Ik gok dat je gewoon een Europese adapter voor de NES/SNES kunt gebruiken, maar misschien kan iemand dat nog even bevestigen. :)
Of ontkennen. :P

Het kan dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 06:46:

Kun je niet gewon een universele acdc adapter kopen en de snes plug aan de nieuwe adapter solderen:

Denk dat ik dat maar ga doen.
Je hebt ook adapters waar je de plugjes van kan verwisselen.
Ik moet toch nog een step down converter kopen. Kan ik gelijk die adapter er bij kopen.

Volgens mij had ik vroeger zelfs een adapter die je op 110V of 220V kon zetten, maar dat weet ik niet meer zeker.
Anders moet ik dus op EBay een 110V adapter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:38

Metro2002

Memento mori

c4ke schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:04:
Gisteren nog een stapel Japanse Dreamcast spellen ontvangen, waaronder:

[afbeelding]
Ikaruga en Psyvariar 2

[afbeelding]
Power Stone 1 & 2

Verder zaten er nog wat 2D fighters en Crazy Taxi 2 bij. Meteen maar even een test-setup gemaakt om de VGA-output (bij gebruik van sprites in spellen) te vergelijken:

[afbeelding]
PC monitor (31Khz) met 480p en een Sony Monitor (15Khz) met 480i

Gewoon simpelweg een PC-monitor aansluiten op je Dreamcast geeft erg mooi beeld. Een groot deel van de spellen ondersteunt dit ook prima. Maar er is helaas één ding wat mij opvalt, en waaraan ik mij dan ook bijzonder erger, het opblazen van sprites (of hoe het ook moge heten). Dit dus:

[afbeelding]

Je hebt dus blijkbaar high-res achtergronden, menu's etc., maar de karakters worden blijkbaar opgeblazen vanuit hun low-res resolutie. Zolang alles maar uit polygonen lijkt te bestaan ziet het er allemaal top-notch uit, zoals bij Guilty Gear X...mijn favoriete fighter op de DC tot dusver.

Hoe lossen jullie dit op?

Even ter vergelijking. "Vampire Savior" in 240p op de Playstation 1:

[afbeelding]

Dit ziet er toch een heel stuk beter uit?
Na heel veel converter kastjes te hebben geprobeerd kan ik concluderen dat ze gemiddeld genomen allemaal behoorlijk ruk zijn. Daarnaast heb je inderdaad het probleem van progressive scan en interlaced.
De oplossing is vrij simpel: Hou een CRT bak voor je retro games. Pas als dat geen optie meer is een fatsoenlijke converter kopen en daarmee aan de slag gaan :P

De beste converter die ik tot nog toe gevonden heb is deze:

http://www.ebay.com/itm/S...l-Audio-Out-/300970861576?

Ondersteund zowel RGB via scart als composite en svideo. Enige console/computer die (weer) niet wilde werken via scart is de atari ST (wel via composite) . De megadrive bv ziet er echt goed uit in RGB alleen inderdaad wel progressive scan dus alles ziet er wat pixeliger (is dat een woord :P) uit. en ook de C64 werkt goed hiermee,alleen nog een keer een svideo kabel zien te maken daarvoor.

Voor mensen die interesse hebben ,mijn atari 2600jr staat te koop : http://forum.fok.nl/topic/2121701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
WAAROM WAAROM WAAROM
Is een Gameboy Micro zo duur ;(

Me lijkt het echt het perfecte apparaat voor de on-the-road gamer als mij. Ik speel nu veel GBA games (mario, pokemon etc) op mijn Nexus 4 maar de touch knoppen zijn toch echt vreselijk :( .
Een GBA (SP)/Nintendo DS meenemen past weer net niet in mn broekzak waar ook mn telefoon inzit.

Weet iemand nog een goede site waar je (goedkoper dan 50€) een GBM kan kopen ? Op marktplaats zijn het alleen maar handelaars (50€ of bieden en dan pas reageren vanaf 50€) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kan eventueel een oude DS door het midden zagen zodat je alleen de onderste helft over houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
brick5492 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:48:
Weet iemand nog een goede site waar je (goedkoper dan 50€) een GBM kan kopen ? Op marktplaats zijn het alleen maar handelaars (50€ of bieden en dan pas reageren vanaf 50€) :(
Is een roze een probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Vergis je niet: gba micro is echt te klein om comfortabel te gamen.

Dat gezegd hebbende:

Als je goed zoekt, kun je voor 50 euro eentje CiB krijgen. Het beste bied je voor een andere ad van dezelfde bieder en krijg je een betere deal en grijpen anderen naast. Heb de mijne middels die methode gekocht destijds. Een mint gba micro cib met twee spellen (ff tactics + bg dark alliance) en daarbij Zelda ALTTP / Four Swords cib gekocht voor 80 incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:49:
Vergis je niet: gba micro is echt te klein om comfortabel te gamen.

Dat gezegd hebbende:

Als je goed zoekt, kun je voor 50 euro eentje CiB krijgen. Het beste bied je voor een andere ad van dezelfde bieder en krijg je een betere deal en grijpen anderen naast. Heb de mijne middels die methode gekocht destijds. Een mint gba micro cib met twee spellen (ff tactics + bg dark alliance) en daarbij Zelda ALTTP / Four Swords cib gekocht voor 80 incl verzending.
Wat bedoel je precies met bieden op een andere ad van dezelfde bieder? Hoe krijg je daar een betere deal mee?
Of mis ik iets :?
Ik doe het in ieder geval fout, want ik krijg weinig reactie terug op MP... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Ah, blijkbaar sinds maart dit topic gemist...

In ieder geval, ik zag net dat ik 260 uur Pokemon Ruby op de GBA heb gespeeld, en dat is excl. de keer dat ik opnieuw ben begonnen.. Vroeger kon dat allemaal gewoon :P

Ps. Hoe gaat het het met de Snes speller hier, gaat dat nog een beetje of zijn de prijzen nog verder omhoog gegaan?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Xyphoid schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:30:
[...]

Wat bedoel je precies met bieden op een andere ad van dezelfde bieder? Hoe krijg je daar een betere deal mee?
Of mis ik iets :?
Ik doe het in ieder geval fout, want ik krijg weinig reactie terug op MP... :(
Meestal hebben adverteerders meerdere advertenties open staan. De gemiddelde adverteerder verkoopt liever al zijn spullen dan alleen dat ene pronkstuk (waar een biddingwar startende is). Wanneer je op meerdere van zijn advertenties een redelijk bod uitbrengt, zal de adverteerder eerder geneigd zijn jou voorrang te verlenen. Doe ik zelf ook.

In mijn geval heb ik daarmee twee keer succes gehad. De hierboven beschreven Micro + Zelda cib, en Snes Metroid + 4 andere losse cartridges. Ik werd op de micro en metroid overboden (op een reeel bod), en zag toen tussen de andere advertenties interessant dingen waarop nog niemand had geboden.

Helaas blijf ik ook mensen tegenkomen die schijnbaar nergens op reageren. Demon's Crest voor 80 euro is daar een voorbeeld van. Er werd de vraagprijs geboden, gereserveerd en een week later weer vrijgegeven en op "bieden" gezet. Op zowel biedingen als emails werd niet gereageerd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
In heb nog wat gezocht en ben tot een mooie oplossing gekomen :).
De Dingoo. Dit ziet er uit als een DS met 1 scherm maar hij draait zo'n beetje alle retro Nintendo en andere soorten game-emulators die er zijn en qua grootte zit ie tussen de DS en de GBM in :).
Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grensfeesten aan de gang, geen zin om te gaan :P Ik moet zeggen dat het de laatste tijd karig is met goede deals op Ebay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel nog 1 leuk dingetje gevonden _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDYxWDcyNQ==/z/Hf4AAOxyBPZTi0eW/$_85.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Flozem schreef op zondag 29 juni 2014 @ 08:48:

Meestal hebben adverteerders meerdere advertenties open staan. De gemiddelde adverteerder verkoopt liever al zijn spullen dan alleen dat ene pronkstuk (waar een biddingwar startende is). Wanneer je op meerdere van zijn advertenties een redelijk bod uitbrengt, zal de adverteerder eerder geneigd zijn jou voorrang te verlenen. Doe ik zelf ook.

In mijn geval heb ik daarmee twee keer succes gehad. De hierboven beschreven Micro + Zelda cib, en Snes Metroid + 4 andere losse cartridges. Ik werd op de micro en metroid overboden (op een reeel bod), en zag toen tussen de andere advertenties interessant dingen waarop nog niemand had geboden.

Helaas blijf ik ook mensen tegenkomen die schijnbaar nergens op reageren. Demon's Crest voor 80 euro is daar een voorbeeld van. Er werd de vraagprijs geboden, gereserveerd en een week later weer vrijgegeven en op "bieden" gezet. Op zowel biedingen als emails werd niet gereageerd. |:(
Aha zo.
Ik kreeg net reactie van iemand die vroeg of ik nog interesse had in de Gamecube. Heb dus eergister mijn bod verwijderd, omdat ik geen reactie kreeg op mijn bod of op mailtjes en al een andere heb gekocht. Ik had het hoogste bod. Die Gamecube mag ze dus stoppen waar de zon niet schijnt...
brick5492 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:19:
In heb nog wat gezocht en ben tot een mooie oplossing gekomen :).
De Dingoo. Dit ziet er uit als een DS met 1 scherm maar hij draait zo'n beetje alle retro Nintendo en andere soorten game-emulators die er zijn en qua grootte zit ie tussen de DS en de GBM in :).
Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik heb een Dingoo A320. Er is ook een 330 met wat extra functies. Weet alleen niet wat precies het verschil is.
Werkt perfect.
Heb er tot nu toe alleen NES en Snes spellen op gespeeld.
Heb alleen niet zulke grote handen, dus voor mij speelt ie lekker. Weet niet hoe het is als je wat grotere handen hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door Xyphoid op 29-06-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Perfect? die dingoo's hebben een traag ARM processortje en de meeste SNES spellen werken alleen met frameskip.. denk dat er wel betere handhelds te vinden zijn inmiddels, bv met android... Zelfs een PSP van 9 jaar oud speelt het nog beter.

[ Voor 39% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Had wat probleempjes met mijn NES. Wat storing en probleempjes bij sommige spellen. Vandaag de AV connectors schoongemaakt met contactspray, de 72 pin connector gekookte in water met dreft. En de spelletjes (had ze al schoongemaakt met alcohol) schoongemaakt met een school gum.

Al m'n probleempjes lijken opgelost. Moet het nog wel even aanzien natuurlijk. Nu wil ik NES RGB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Cooler_King schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:24:
Perfect? die dingoo's hebben een traag ARM processortje en de meeste SNES spellen werken alleen met frameskip.. denk dat er wel betere handhelds te vinden zijn inmiddels, bv met android... Zelfs een PSP van 9 jaar oud speelt het nog beter.
Heb geen last van die frameskips. Maar heb er geen vechtspellen op gespeeld. Wat platformers en schietspellen.
Maar sinds ik de Gameboy Advance SP heb, speel ik meer daarop. Heb de Dingoo al half jaar niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
PluueeR schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:35:
Had wat probleempjes met mijn NES. Wat storing en probleempjes bij sommige spellen. Vandaag de AV connectors schoongemaakt met contactspray, de 72 pin connector gekookte in water met dreft. En de spelletjes (had ze al schoongemaakt met alcohol) schoongemaakt met een school gum.

Al m'n probleempjes lijken opgelost. Moet het nog wel even aanzien natuurlijk. Nu wil ik NES RGB :)
Heb je daar niet een compleet nieuwe PPU voor nodig? Voor zover ik weet komt het composite signaal direct uit die chip en helaas geen RGB signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 29-06-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens wat games weg te geven waaronder NES en 2 boxed SNES games. Mocht iemand interesse hebben stuur even een berichtje, doe het niet hier i.v.m. reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 03:06:
[...]

Die leuke voorkantjes hebben mij bijna overtuigd om ook Japanse spellen te gaan verzamelen...
Maar ik doe het niet, want dit zijn mijn aankopen van deze maand. Ietsje teveel van het goede:
'Gelukkig' is de maand alweer bijna voorbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:22:
[...]

'Gelukkig' is de maand alweer bijna voorbij. ;)
Lalalalala. Ik heb niks gelezen *Doet ogen dicht*

Heb nog net deze maand Four Swords voor de Gamecube met twee linkkabels binnen, dus die geldt niet voor volgende maand :P Dank voor de tip nog Touchdomex.

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 30-06-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
danielkraak schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:15:
[...]

Heb je daar niet een compleet nieuwe PPU voor nodig? Voor zover ik weet komt het composite signaal direct uit die chip en helaas geen RGB signaal.
Voorheen was dat de enige manier om RGB op een NES te krijgen. Met de PPU van een PlayChoice 10. Maar nu is er het NES RGB bordje. Je moet dan wel de PPU lossolderen en op dit boardje solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een handigheidje om het spel D te vinden op Ebay? Man zoek me rot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:53:
Iemand een handigheidje om het spel D te vinden op Ebay? Man zoek me rot :P
ff zoeken op "Dī no Shokutaku"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:24

Blaasvis

Cidora \o/

PluueeR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Voorheen was dat de enige manier om RGB op een NES te krijgen. Met de PPU van een PlayChoice 10. Maar nu is er het NES RGB bordje. Je moet dan wel de PPU lossolderen en op dit boardje solderen.
Ik heb dat bord nu een week of 2 in mijn NES zitten. Zodra ik wat tijd over heb zal ik mijn bevindingen nog eens uitgebreid posten.
Het was voor een net niet soldeer noob niet eens zo lasting. Met uitzondering van de het desolderen van de PPU.
Maar het verschil in beeld kwaliteit mag er zijn :) Wel valt het me op dat het zo extreem scherp is. Soms mis ik de color bleeding dan wel :P

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
PluueeR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Briljant, zal me binnenkort er eens in verdiepen hoe dat werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:30:
[...]

ff zoeken op "Dī no Shokutaku"...
Werkt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
Blaasvis schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:14:
[...]

Ik heb dat bord nu een week of 2 in mijn NES zitten. Zodra ik wat tijd over heb zal ik mijn bevindingen nog eens uitgebreid posten.
Het was voor een net niet soldeer noob niet eens zo lasting. Met uitzondering van de het desolderen van de PPU.
Maar het verschil in beeld kwaliteit mag er zijn :) Wel valt het me op dat het zo extreem scherp is. Soms mis ik de color bleeding dan wel :P
Dat is misschien nog wel eens een leuk upgrade. Heb toch nog wel wat nessen liggen die ik na moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 06-10 13:28
WAAROM WAAROM WAAROM

Me lijkt het echt het perfecte apparaat voor de on-the-road gamer als mij. Ik speel nu veel GBA games (mario, pokemon etc) op mijn Nexus 4 maar de touch knoppen zijn toch echt vreselijk :( .
Een GBA (SP)/Nintendo DS meenemen past weer net niet in mn broekzak waar ook mn telefoon inzit.

Valt best mee, heb net nog 150€ uitgegeven voor eentje CIB in nieuwstaat. Was wel de limited Famicon versie naar aanleiding van de besnorde vriend zijn verjaardag (Amerikaanse uitgave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Zit ie hier niet tussen?

Misschien is het deze?

Voor welke console is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC en het spel heet gewoon D (je weet wel die horror game )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je onderste link is juist alleen dan voor de PC dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Vandaag Half Life Generation gekocht voor 2€ :D
4 half life games XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
brick5492 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:46:
Vandaag Half Life Generation gekocht voor 2€ :D
4 half life games XD
In de Steam sale?
Heb nog 4 spellen van de sale van vorig jaar die ik nog moet spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
Een paar dagen geleden mijn Sega Saturn weer een tevoorschijn gehaald,
ik had toen toch meer games en controllers gekocht dan ik dacht :)

Maar kan het kloppen dat de Virtua Gun niet werkt op een LCD tv ?
Afbeeldingslocatie: http://www.computinghistory.org.uk/userdata/images/medium/PRODTHM-22023.jpg
de knop werkt prima, maar ik raak niets met dat ding, ik zou Virtua Cop nog wel een keer willen spelen:)

Ik ga de boel eens op poetsen en binnekort in de verkoop gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:40
absrnd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:55:
Een paar dagen geleden mijn Sega Saturn weer een tevoorschijn gehaald,
ik had toen toch meer games en controllers gekocht dan ik dacht :)

Maar kan het kloppen dat de Virtua Gun niet werkt op een LCD tv ?
[afbeelding]
de knop werkt prima, maar ik raak niets met dat ding, ik zou Virtua Cop nog wel een keer willen spelen:)

Ik ga de boel eens op poetsen en binnekort in de verkoop gooien
Gun werkt alleen op een beeldbuis TV met maximaal 50 hz geloof ik... Of 60 hz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
ksborg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:02:
[...]

Gun werkt alleen op een beeldbuis TV met maximaal 50 hz geloof ik... Of 60 hz ;)
Da's nou jammer, ik heb het spel toen grijs gespeeld 8)

ik ben al blij dat ik de Saturn kan aansluiten op een nieuw LCD tv met een scart _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, na veel gerotzooi toch weer binnenkort beginnen met verzamelen.. alleen welke console, dat is de vraag

Nintendo 64 of de NES.

N64 heb ik liggen met wat games (Pokemon Coloseum in box yay!), dus misschien daar. Iemand obscure aanraders die echt geweldig zijn? (Behalve castlevania, fuck dat spel)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
WAAROM WAAROM WAAROM

Vorig jaar een nieuwe GameBoy Micro grijs gekocht voor € 50,00. Dit waren ze destijds nieuw ook in de winkel (einde van het GBA tijdperk). Ik heb er ook nog nooit op gespeeld, want wil hem echt nieuw houden. Als je echt een wilt, kan je beter niet te lang wachten, er zijn er namelijk enorm veel minder als GBA SP's.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:33:
[...]

Vorig jaar een nieuwe GameBoy Micro grijs gekocht voor € 50,00. Dit waren ze destijds nieuw ook in de winkel (einde van het GBA tijdperk). Ik heb er ook nog nooit op gespeeld, want wil hem echt nieuw houden. Als je echt een wilt, kan je beter niet te lang wachten, er zijn er namelijk enorm veel minder als GBA SP's.
heb er laatst op MP een voor 18 euro gekocht met 6 spellen :) geniale apparaatjes !!!
lanerios schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:25:
Zo, na veel gerotzooi toch weer binnenkort beginnen met verzamelen.. alleen welke console, dat is de vraag

Nintendo 64 of de NES.

N64 heb ik liggen met wat games (Pokemon Coloseum in box yay!), dus misschien daar. Iemand obscure aanraders die echt geweldig zijn? (Behalve castlevania, fuck dat spel)
obscure zeg ik conkers bad fur day :) en ook een aanrader :) anders games als zelda of zelda majoras mask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tot nu toe op de lijst:

Conkers bad fur day (bedankt copywizard)
Mystical Ninja Starring Goemon
Turok
V rally

En misschien nog wat games om te gaan speedrunnen (Doom 64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Denk dat ik binnenkort ook met N64 begin. Is wat realistischer om compleet te krijgen dan SNES en kost stukken minder. :)

Dan heb ik bijna alle Nintendo cartridge based PAL consoles in de collectie. Bijna... want ik heb die Pokemon mini nog niet...

Te beginnen met een CiB N64, een extra controller, en Mario Kart + beide Zelda's. En uiteraard cart only. Ik maak zelf wel doosjes van VHS covers en wat Photoshop, geprint en geknutsel.

@lanerios: Is Castlevania Legacy echt zo slecht dan?

[ Voor 58% gewijzigd door Flozem op 01-07-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
lanerios schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:45:
Tot nu toe op de lijst:

Conkers bad fur day (bedankt copywizard)
Mystical Ninja Starring Goemon
Turok
V rally

En misschien nog wat games om te gaan speedrunnen (Doom 64)
Starcraft 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand verder tips om het spel D te vinden op Ebay voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:57:
Niemand verder tips om het spel D te vinden op Ebay voor de PC?
Gewoon op barcode zoeken, of hier:

http://videogames.pricecharting.com/game/pc-games/d

http://www.amazon.co.uk/Acclaim-D-PC/dp/B0002Y5XB0

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 02-07-2014 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/IaAAAOSwrmdTqk~k/$_57.JPG

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Xyphoid schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:08:
[...]

In de Steam sale?
Heb nog 4 spellen van de sale van vorig jaar die ik nog moet spelen :P
Haha nee, 2e hands in een mooi dik cdrom/dvdrom hoesje :)
De originele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:22:
Ik heb trouwens wat games weg te geven waaronder NES en 2 boxed SNES games. Mocht iemand interesse hebben stuur even een berichtje, doe het niet hier i.v.m. reclame :)
heb je een DM gestuurd.

p.s. bovenstaand bericht was dus gewoon een lokkertje van xbox2go om naar zijn youtube kanaal te komen en zijn video te liken en dan kon je de games winnen dus zijn berichtje zoals hier boven is een beetje dubbel.
wel erg zonde! :(

[ Voor 28% gewijzigd door copywizard op 02-07-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Gisteren een PS1 open gegooid. Na het verwijderen van de chip kom ik niet verder dan het opstartscherm (Sony entertainment logo). Voorheen deed hij niets. Ik heb alle contacten al nagekeken maar zie voor de rest niets in het bijzonder. Enig idee waar ik nog op kan letten om hem toch werkende te krijgen?

PS: ik weet dat ik voor 10€ een werkende heb maar vind het nu eenmaal leuk om daar mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
copywizard schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:17:
[...]

heb je een DM gestuurd.

p.s. bovenstaand bericht was dus gewoon een lokkertje van xbox2go om naar zijn youtube kanaal te komen en zijn video te liken en dan kon je de games winnen dus zijn berichtje zoals hier boven is een beetje dubbel.
wel erg zonde! :(
Helaas staat hij daarom bekend. Beste wat je kan doen is topic report maken :)

On topic:

Vanavond maar de N64 aanslingeren en proberen een sub 60minute run te krijgen in OOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ekfad schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:28:
Gisteren een PS1 open gegooid. Na het verwijderen van de chip kom ik niet verder dan het opstartscherm (Sony entertainment logo). Voorheen deed hij niets. Ik heb alle contacten al nagekeken maar zie voor de rest niets in het bijzonder. Enig idee waar ik nog op kan letten om hem toch werkende te krijgen?

PS: ik weet dat ik voor 10€ een werkende heb maar vind het nu eenmaal leuk om daar mee bezig te zijn.
Met een disc erin dus? klinkt alsof ie het spel niet goed leest dan.. misschien versleten of zit ergens een kabeltje niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:03:
[...]

Met een disc erin dus? klinkt alsof ie het spel niet goed leest dan.. misschien versleten of zit ergens een kabeltje niet goed?
Dan zou de PS1 nog steeds naar het opstartscherm (mem.card/audio) moeten gaan. Denk dat het wel klaar is met zijn PS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
lanerios schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Helaas staat hij daarom bekend. Beste wat je kan doen is topic report maken :)

On topic:

Vanavond maar de N64 aanslingeren en proberen een sub 60minute run te krijgen in OOT!
Probeer mijn 24 minuten run te verslaan. :P

Maar ik weet niet wat je wilt doen, maar als je op PAL speelt en je wilt de Deku Wrong Warp doen, dan heb je een andere setup nodig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga gewoon aanklooien eigenlijk :) de sub 18 van Cosmo ga ik toch nooit halen :p dus ben al blij als ik sub 30 ooit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
lanerios schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:48:
Ik ga gewoon aanklooien eigenlijk :) de sub 18 van Cosmo ga ik toch nooit halen :p dus ben al blij als ik sub 30 ooit kom.
Oke, maar wees er op voorbereid dat als je op PAL speelt dat 90% van de dingen die je op internet ziet niet goed werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zit het te lezen inderdaad :) Misschien toch maar een JP versie halen (al is het alleen maar voor de snellere text)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Exorcist schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:33:
[...]

Dan zou de PS1 nog steeds naar het opstartscherm (mem.card/audio) moeten gaan. Denk dat het wel klaar is met zijn PS1.
Cooler_King schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:03:
[...]

Idd, hij gaat niet door naar het mem/cd scherm.
Zal waarschijnlijk te maken hebben met corrupte bios. Alleen zijn we ondertussen 20 jaar verder. Bestaat er geen manier om die te overschrijven ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
mem/cd scherm is alleen zonder een CD erin toch? als de laser te zwak is kan het zijn dat ie op sony scherm blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
Een zeer mooie complete Nintendo DSI XL Super Mario Bros. 25th Anniversary Edition gescoord.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bMnmuMNxvnPhZdvEzGY9qF7F/medium.jpg

Er zat ook nog een R4 Cartridge met Sandisk microSD van 2GB bij. In zeer goede staat voor € 30,00 gekocht. Ik ben er zeer blij mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 03-07-2014 23:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jumpman schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:34:
Een zeer mooie complete Nintendo DSI XL Super Mario Bros. 25th Anniversary Edition gescoord.

[afbeelding]

Er zat ook nog een R4 Cartridge met Sandisk microSD van 2GB bij. In zeer goede staat voor € 30,00 gekocht. Ik ben er zeer blij mee!
Potjandorie. Das een mooie find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Inderdaad - en ik maar blij wezen met mijn zilveren nds lite in nieuwstaat zonder doos... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Zo'n mooie set en dan een R4 kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Cooler_King schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:46:
mem/cd scherm is alleen zonder een CD erin toch? als de laser te zwak is kan het zijn dat ie op sony scherm blijft hangen
Ik test steeds zonder cd, maar idd ik kom niet in het mem
/cd scherm

[afbeelding]

Mooie find! Zou ik ook niet laten liggen hebben voor 30€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Weet iemand n zaak waar ik goedkoop multi-out kabel kan kopen? Ik heb er 2 nodig voor de snes & gc, ik zag ze bij retrogamefreak & 123place4gamers voor 5 euro p/s, maar misschien zijn ze nog goedkoper ergens te halen in bijv. fysieke winkel? Anders haal ik ze sowieso hier wel..

Gisteren wat lopen testen met deze kabel op de snes en het beeld ziet er goed uit zonder storing/strepen. Ik ga nog verder kijken qua optimalisatie voor de nes.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
in een fysieke winkel za altijd duurder zijn simpelweg omdat ze een winkel moeten onderhouden die een webshop vaak niet heeft ik zou zeggen probeer ebay eens?

anders is 5 euro geheel niet zo gekke prijs hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dx heeft ze $6,55, Ebay USA $4, Ebay NL 5 euro, maar goed, volgende week vrij, ik haal ze lekker online uit NL. Vind het ook n goede prijs.

Tenminste ook niet meer het storingsgezanik met de zenders door die rfswitch > verdeelstukken

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
Flozem schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:03:
Denk dat ik binnenkort ook met N64 begin. Is wat realistischer om compleet te krijgen dan SNES en kost stukken minder. :)

Dan heb ik bijna alle Nintendo cartridge based PAL consoles in de collectie. Bijna... want ik heb die Pokemon mini nog niet...

Te beginnen met een CiB N64, een extra controller, en Mario Kart + beide Zelda's. En uiteraard cart only. Ik maak zelf wel doosjes van VHS covers en wat Photoshop, geprint en geknutsel.

En zo is het! Ik heb zelf ook een aardige game collectie inmiddels maar geen sealed spul, ik vind het veel leuker om spelletjes nog te kunnen spelen in plaats van alleen maar naar een gesealed doosje te gluren maar ieder zijn ding natuurlijk :*)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Flozem schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:03:

Dat niet zozeer, maar bepaalde design choices (Nitro onder andere dragen) zijn gewoon zeer irritant. En de camera die een lastigere vijand is dan de rest van het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Nieuwe aankopen deze week:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E6ju73d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xCtAgPR.jpg
1st gen Pokémon compleet :) (behalve Pokémon Green, maar dat is geen PAL release):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JJdDFQe.jpg
Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.