Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 11:02
Chocoball schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:04:
[...]

De Note Pro zou vanaf maart in de verkoop gaan maar bij www.mi.com/minote staat nog steeds:

[...]

Op 10 maart is er weer een ronde maar daar zit alleen de Snapdragon 801 Note bij.

Weet je trouwens dat de Note Pro op dit moment alleen in wit met een goudkleurige te krijgen is.
Oke bedankt. Ja zoiets dacht ik al, zag bij andere aanbieders ook alleen wit met goud. Ze heeft nu een half kapotte iphone 4, dus ze (mijn vriendin dus) kan nog wel even wachten dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
naabje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:05:
ZTE Blade S6 gister binnen gekregen. Duurde maar 4 dagen met DHL vanuit duitslant. Besteld op gearbest.com

Eerste indruk is zeer goed! Binnenkort volgt een review!
Ik volg dit topic ook een beetje en ben ook benieuwd naar de Blade S6. Voor die prijsklasse lijkt me dat een goede optie. Andere opties voor mij zouden misschien nog zijn Ecoo E04 of Jiayu S3 maar het formaat van 5,5 inch staat me niet aan en lijkt me te groot. De 5 inch ZTE lijkt mij daarom voor mij het meest geschikt (of evt. Elephone P3000S / P6000 maar over dit merk zijn de meningen niet te positief). Ik ben benieuwd naar je review!

[ Voor 6% gewijzigd door unknownbomb2 op 06-03-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:04:
[...]

De Note Pro zou vanaf maart in de verkoop gaan maar bij www.mi.com/minote staat nog steeds:

[...]

Op 10 maart is er weer een ronde maar daar zit alleen de Snapdragon 801 Note bij.

Weet je trouwens dat de Note Pro op dit moment alleen in wit met een goudkleurige rand te krijgen is.
Weet jij trouwens of de Xiaomi mi note pro ook in de kleurencombinatie wit zilver (zoals de note versie) uitkomt. Die vind ik er persoonlijk toffer uitzien. Maar ook de gouden versie kan ik tolereren, zolang de achterkant maar wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Aerkhanite schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Even gezocht, ja.

Hoe zit het kwa bloatware en de UI?
Stock Android, of eigen skin? Geen Chinese apps voorgeinstalleerd?

En hoe's het met de GPS? Nog steeds problemen?
GPS is niet je van het, maar er valt goed mee te navigeren.
Soms is hij het spoor bijster (Fix en accuracy zijn wel goed en snel)

Geen chinese zooi apps.
Standaard laucher is Trebuchet
Deze heb ik zelf gewijzigd naar Nova Launcher

Accu is in het begin snel leeg, maar na een aantal x opladen ontladen gaat hij een dag mee.
Telefoon is wel heel licht kwa gewicht!
Camera is ok, maakt mooie foto's
Toestel reageert goed en snel.
En zoals gemeld komt April ws Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:03

Chocoball

瞧好吧!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Weet jij trouwens of de Xiaomi mi note pro ook in de kleurencombinatie wit zilver (zoals de note versie) uitkomt. Die vind ik er persoonlijk toffer uitzien. Maar ook de gouden versie kan ik tolereren, zolang de achterkant maar wit is.
Als je kjkt op de Mi website is vooralsnog de gewone Note in wit/zilver of zwart en de Pro in wit/goud. Als er kleurverandering zou komen (duurt meestal wel lang bij Xiaomi) verwacht ik eerder zwart/goud net als de nieuwe koptelefoon.

Zwart en goud zijn belangrijke kleuren in China i.v.m. rijkdom en geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:22:
[...]

Als je kjkt op de Mi website is vooralsnog de gewone Note in wit/zilver of zwart en de Pro in wit/goud. Als er kleurverandering zou komen (duurt meestal wel lang bij Xiaomi) verwacht ik eerder zwart/goud net als de nieuwe koptelefoon.

Zwart en goud zijn belangrijke kleuren in China i.v.m. rijkdom en geluk.
Vreemd dat ze niet eens de optie aanbieden wit en zilver. Dat ziet er namelijk beter uit dan die gouden rand. Nu twijfel ik om de Note te halen inplaats van de Note pro. Alleen die Snapdragon 801 is minder.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Even wat Xiaomi nieuws ter info:
Xiaomi heeft de laatste maanden een aantal websites een vermaning gestuurd ivm het (mis)bruiken van de naam Xiaomi.
In Australie moest een winkel zijn naam veranderen op advies van Xiaomi: http://xiaomistore.com.au/
De afgelopen week is ook Xiaomishop.com bezweken door de druk van Xiaomi, zij gaan nu verder onder de naam: Honorbuy

Het zal denk ik niet lang duren voordat de onofficiële Xiaomi dealers: Xiaomishop.it en Xiaomiworld.com een nieuwe naam zullen dragen.
Hoe dit zit met Xiaomi.eu weet ik niet, wellicht hebben zij een deal gesloten met xiaomi om hun naam te mogen gebruiken (hier hun post uit 2013).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xiaomi mi note is inmiddels al in de Honor Europe warenhuis te bestellen. Dus zonder inklaringsbelasting. Nu nog wachten tot de Mi Note pro te bestellen is.
http://www.honorbuy.com/2...note-64gb-smartphone.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 19:01
Stiems4 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:01:
[...]

Ongeveer dezelfde eisen als ik heb.. Voor mij zijn er nog twee opties: Xiaomi Redmi 2 of de Infocus M2
Eleni schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:55:
[...]

Grappig, ik had hetzelfde dilemma, en wilde ook graag 4g.
Há, laten we een Kickstarter project maken, we zijn al met 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Krize18 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:05:
[...]

[...]

Há, laten we een Kickstarter project maken, we zijn al met 3 ;)
Zorg voor iemand die onwijs slecht engels spreekt. Die kan dan mooi het informatiefilmpje inspreken :+

Zat net even te kijken, die LeTV die binnenkort bekend gemaakt wordt ziet er qua specs erg goed uit.
Het zal van de prijs afhangen. maar een 60k Antutu score (810) is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:58:
De Xiaomi mi note is inmiddels al in de Honor Europe warenhuis te bestellen. Dus zonder inklaringsbelasting. Nu nog wachten tot de Mi Note pro te bestellen is.
http://www.honorbuy.com/2...note-64gb-smartphone.html
Dan ben je $600 kwijt voor de non-pro versie :o !!

Dan zou ik persoonlijk liever de Honor 6 Plus kopen.
Die komt in April in Nederland te koop voor (hoogstwaarschijnlijk) €400.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:17:
[...]

Dan ben je $600 kwijt voor de non-pro versie :o !!

Dan zou ik persoonlijk liever de Honor 6 Plus kopen.
Die komt in April in Nederland te koop voor (hoogstwaarschijnlijk) €400.
Ik heb een HTC One M8 die ik nog moet verkopen, dus max €350,- euro bijbetalen. Dit heb ik er wel voor over om de note pro te kopen. Kijk alleen al naar de specs verschillen. Een (groter) 2k scherm, 64gb opslag, betere materiaalkeuze, betere processor, betere gpu en geen on-screen knoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:04:
[...]
Ik heb een HTC One M8 dat ik nog moet verkopen dus max ongeveer €350,- euro bijbetalen heb ik er wel voor de note pro over.
Kijk alleen al naar de specs verschillen. Een (groter) 2k scherm, 64gb opslag, betere materiaalkeuze, en een hekel aan on-screen knoppen.
Nu ben je specs van de pro aan het opnoemen terwijl ik het over de non pro heb voor 600 USD.

Wat ik ermee wilde zeggen is dat 600 USD in mijn ogen eigenlijk 100 USD teveel is in vergelijking met de concurrentie.

[ Voor 24% gewijzigd door FlowDesign op 06-03-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:06:
[...]

Wat ik ermee wilde zeggen is dat 600 USD in mijn ogen eigenlijk 100 USD teveel is in vergelijking met de concurrentie.
Dat is het zeker niet als je naar de concurrenten van de Xiaomi note pro kijkt, die ongeveer dezelfde specs aanbieden. Het gaat hier overigens om de 64gb. De 16gb exemplaar is zelfs €100 euro goedkoper.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:07:
[...]

Dat is het zeker niet als je naar de concurrenten van de Xiaomi note pro kijkt, die ongeveer dezelfde specs aanbieden.
We reageren te snel, zie mijn edit :)

De NON pro versie kost al 600, wat gaat de pro dan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:10:
[...]

We reageren te snel, zie mijn edit :)

De NON pro versie kost al 600, wat gaat de pro dan kosten?
De non pro versie kost 550 dollar wanneer je voor de 64gb samenstelling gaat. De 16gb is zelfs goedkoper. En ik verwacht niet dat de pro versie meer dan 630 dollar zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 20:45
Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met de IUNI U2?

Ben zelf maar heel weinig tegen gekomen wat betreft deze telefoon, terwijl het echt een goed ding lijkt.
Hieren hier staan wat reviews. Het lijkt erop dat Nederlands niet ondersteund wordt. Verder is de community erg klein. Hopelijk heeft iemand ervaringen met deze aluminium beauty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:03

Chocoball

瞧好吧!

Voor wie de Xiaomi Redmi Note 4G een mooi toestel vindt maar graag dual SIM zou willen hebben is er goed nieuws. De Redmi Note 4G dual SIM komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:42:
[...]

De non pro versie kost 550 dollar wanneer je voor de 64gb samenstelling gaat. De 16gb is zelfs goedkoper. En ik verwacht niet dat de pro versie meer dan 630 dollar zal gaan kosten.
Ik denk dat het wel iets meer dan 630$ gaat worden. Het probleem met de Mi Note is de resellers die flink wat bovenop de prijs gooien. In vergelijking met de prijzen in China is het een stuk duurder. Als je de gewone Mi Note naast de OnePlus One legt dan is hij vrij duur, zelfs in China. De Mi Note Pro (snap 810, 4Gb 5,7") zal, ook al kost hij 600 euro nog steeds voordeliger zijn dan de huidige topmodellen hier (Note 4 enz.). Het verschil is echter wel kleiner geworden met deze high-end toestellen, het is niet meer zo dat je slechts een derde of de helft van de prijs betaald van een vergelijkbaar toestel hier.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:59:
[...]

Ik denk dat het wel iets meer dan 630$ gaat worden. Het probleem met de Mi Note is de resellers die flink wat bovenop de prijs gooien. In vergelijking met de prijzen in China is het een stuk duurder. Als je de gewone Mi Note naast de OnePlus One legt dan is hij vrij duur, zelfs in China. De Mi Note Pro (snap 810, 4Gb 5,7") zal, ook al kost hij 600 euro nog steeds voordeliger zijn dan de huidige topmodellen hier (Note 4 enz.). Het verschil is echter wel kleiner geworden met deze high-end toestellen, het is niet meer zo dat je slechts een derde of de helft van de prijs betaald van een vergelijkbaar toestel hier.
Maar dat is dan ook vrij onrealistisch, om van een bedrijf te verwachten dat zij dik onder de adviesprijs van de concurrentie gaan zitten terwijl dezelfde onderdelen gebruikt worden. Ik vind persoonlijk dat de Mi note pro die €600 euro zeker waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Maar met de prijzen van de resellers, verzendkosten en de ongunstige dollarkoers zul je die Note Pro niet voor 600 Euro in huis hebben :N
Ik zal zelf nooit zoveel geld aan een telefoon uitgeven, maar voor dat bedrag zou ik ook niet uit China importeren.
DesertRose schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:25:
Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met de IUNI U2?

Ben zelf maar heel weinig tegen gekomen wat betreft deze telefoon, terwijl het echt een goed ding lijkt.
Hieren hier staan wat reviews. Het lijkt erop dat Nederlands niet ondersteund wordt. Verder is de community erg klein. Hopelijk heeft iemand ervaringen met deze aluminium beauty.
Zoek in dit topic eens op IUNI U2, je bent echt niet de ontdekker van dit toestel.

[ Voor 62% gewijzigd door FlowDesign op 06-03-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:57:
Voor wie de Xiaomi Redmi Note 4G een mooi toestel vindt maar graag dual SIM zou willen hebben is er goed nieuws. De Redmi Note 4G dual SIM komt er aan.
Super nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helaas mijn iphone 5s kwijtgeraakt. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop alternatief zodat ik in september eventueel weer een nieuwe iphone kan kopen.

Budget: rond de 200 euro
Belangrijk vind ik dat hij snel is en dat 4g er op werkt en het liefst een goede accuduur.

Ik ben nu uitgekomen bij de ZTE Blade s6. is 4g op dit apparaat mogelijk in Nederland? en zijn er misschien nog andere/betere alternatieven voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:19

13art

Moderator Mobile
Heb je zelf al opgezocht welke frequenties de Blade gebruikt en welke er in Nederland bij jouw provider gebruikt worden?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:44:
Heb je zelf al opgezocht welke frequenties de Blade gebruikt en welke er in Nederland bij jouw provider gebruikt worden?
Dit zeggen ze bij Gearbest:
Note: This phone will only work with GSM+WCDMA+FDD-LTE networks: GSM 850/900/1800/1900MHz WCDMA 900/2100MHz FDD-LTE 800/900/1800/2600MHz
Unlocked for Worldwide use. Please ensure local area network is compatible. click here for Network Frequency of your country. Please check with your carrier/provider before purchasing this item.

Dit is wat ik kan vinden op de website van vodafone: GSM 900/1800, UMTS 2100, LTE 800/1800/2600
Zou dit dan betekenen dat 4g mogelijk voor mij is met de blade s6 en vodafone als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:57:
Of je koopt gewoon de ZTE V5 Max :) Die is al te koop, doet precies hetzelfde en komt ook van een zeer degelijke fabrikant. Qua ondersteuning zit het ook wel goed, MIUI en Cyanogenmod zijn allebei beschikbaar en er wordt actief ontwikkeld.

Ik heb hem hier nu een paar weken liggen en ik ben er zeer over te spreken :Y

Afbeeldingslocatie: http://gsminsider.com/wp-content/uploads/2014/10/ZTE-V5-Max-hands-on-image-GSM-Insider-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:03:
[...]

Dit zeggen ze bij Gearbest:
Note: This phone will only work with GSM+WCDMA+FDD-LTE networks: GSM 850/900/1800/1900MHz WCDMA 900/2100MHz FDD-LTE 800/900/1800/2600MHz
Unlocked for Worldwide use. Please ensure local area network is compatible. click here for Network Frequency of your country. Please check with your carrier/provider before purchasing this item.

Dit is wat ik kan vinden op de website van vodafone: GSM 900/1800, UMTS 2100, LTE 800/1800/2600
Zou dit dan betekenen dat 4g mogelijk voor mij is met de blade s6 en vodafone als provider.
Je zou haast denken van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@michi16 ik zie dat de Blade S6 een erg complete telefoon is voor maar 225 euro bij Gearbest. Met de gebruikte 4G netwerken, kun je bijna geen betere 4G telefoon vinden uit China.
Ik zou zo geen betere telefoon kunnen bedenken.

Eventueel kun je voor een zachter prijsje de Xiaomi Redmi 2 Pro/Enhanced kunnen aanschaffen vanaf volgende week. Echter is de processor wel van een heel andere klasse Snapdragon 410 vs 615. Tevens is het schermformaat een groot verschil 4,7" vs 5".

Succes met je keuze, maar als het schermformaat niet uitmaakt, dan zou ik waarschijnlijk voor de ZTE gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 07-03-2015 15:55 . Reden: Redmi 2 bedoelde ik ipv Redmi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:20
Kiswum schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:38:
@michi16 ik zie dat de Blade S6 een erg complete telefoon is voor maar 225 euro bij Gearbest. Met de gebruikte 4G netwerken, kun je bijna geen betere 4G telefoon vinden uit China.
Ik zou zo geen betere telefoon kunnen bedenken.

Eventueel kun je voor een zachter prijsje de Xiaomi Redmi Pro/Enhanced kunnen aanschaffen vanaf volgende week. Echter is de processor wel van een heel andere klasse Snapdragon 410 vs 615. Tevens is het schermformaat een groot verschil 4,7" vs 5".

Succes met je keuze, maar als het schermformaat niet uitmaakt, dan zou ik waarschijnlijk voor de ZTE gaan.
Toch moet er eigenlijl wel een full hd scherm in vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke telefoon is dat? Als ik daar op zoek komt alleen de Note Pro naar boven.
krissie100 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:40:
Onder de 200 euro lever je doorgaans je Qualcomm-processor in als je full HD wilt gaan en vice versa. Ik denk dat de Z5S een van de weinige uitzondering is.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Dat mag je gerust vinden, van mij hoeft het niet perse bij een 5" telefoon. Ik heb liever 3 dagen volledig gebruik met 720p, dan 1,5 dag gebruik met een 1080p :)

Bij een high end telefoon, mag je dat wel eerder verwachten. Je moet dan echter wel denken aan prijzen boven de 300 euro.

@Camacha, het was de Xiaomi Redmi 2 Pro/Enhanced.
Hij was even op de site van Honorbuy te zien en bij ibuygou kun je hem pre-oderen. Verder heb ik hem ook te koop zien staan op een aantal (voor mij )onbekende sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:54:
@Camacha, het was de Xiaomi Redmi 2 Pro/Enhanced.
Hij was even op de site van Honorbuy te zien en bij ibuygou kun je hem pre-oderen. Verder heb ik hem ook te koop zien staan op een aantal (voor mij )onbekende sites
Ik was even in de war wat je nu bedoelde, maar ik begrijp je nu. De 615 zit in de Blade S6, niet de RedMi.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:57:
[...]

Ik was even in de war, maar ik geloof dat ik je nu begrijp. Dat gaat om een telefoon met de 410 en niet de 615, correct?
Je was wellicht in de war door mijn typo.
Het enige verschil tussen de normale en de Pro versie is het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:59:
Je was wellicht in de war door mijn typo.
Het enige verschil tussen de normale en de Pro versie is het geheugen.
Zie mijn edit :P Een kleine verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:45
[...]

Nergens voor nodig. Ik heb de Nexus 5 en Blade S6 naast elkaar gehad, en zie vanaf 10cm geen verschil meer.

Ik heb zelf nu de Blade S6 in gebruik en ben aangenaam verrast door de snelheid van het toestel, scherm- en camera kwaliteit en batterijduur.
Met 2gb ram, 16gb opslag en Dual sim voor alle gangbare 4g netwerken kun je hier weinig buil aan vallen voor $220 incl DHL verzending vanuit Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
bas-r schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:49:
[...]

Nergens voor nodig. Ik heb de Nexus 5 en Blade S6 naast elkaar gehad, en zie vanaf 10cm geen verschil meer.

Ik heb zelf nu de Blade S6 in gebruik en ben aangenaam verrast door de snelheid van het toestel, scherm- en camera kwaliteit en batterijduur.
Met 2gb ram, 16gb opslag en Dual sim voor alle gangbare 4g netwerken kun je hier weinig buil aan vallen voor $220 incl DHL verzending vanuit Europa.
De buigbare achterkant uit de reviews schrok me erg af. Wat is jouw ervaring mbt bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:24:
[...]

De Mi Note 64Gb staat voor ~530$ = 480 euro. De Note Pro zal daar ruim boven zitten denk ik, dus idd rond de 600 euro. Of je moet iemand kennen die naar China gaat en er eentje voor je meeneemt, kan een hoop schelen ;)

Edit: In China zou hij 480 euro kosten.
Is bepaald niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Kasj schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:27:
[...]

De buigbare achterkant uit de reviews schrok me erg af. Wat is jouw ervaring mbt bouwkwaliteit?
Mijn exemplaar heeft daar geen last van. Voelt aan als een solide, weliswaar plastic, telefoon. Zoals een Samsung toestel, toen die nog van plastic waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb zelf een Archos 50 diamond gekocht. Leuk toestel, snel zat zit een goede camera op, 5 inch full hd scherm, 4 en een goede snap dragon 615 processor. Kosten 229 euro. Accu is ook behoorlijk te noemen 2700mah.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:02:
Ik ben helaas mijn iphone 5s kwijtgeraakt. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop alternatief zodat ik in september eventueel weer een nieuwe iphone kan kopen.

Budget: rond de 200 euro
Belangrijk vind ik dat hij snel is en dat 4g er op werkt en het liefst een goede accuduur.

Ik ben nu uitgekomen bij de ZTE Blade s6. is 4g op dit apparaat mogelijk in Nederland? en zijn er misschien nog andere/betere alternatieven voor deze prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen10 op 08-03-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Dat klopt, helaas zal de Note Pro bij resellers waarschijnlijk 600-700€ kosten.
Ik heb wel de mogelijkheid om wat mensen te vragen er eentje mee te nemen uit China, nu alleen nog even sparen :P
Helaas staan er andere dingen hoger op de prioriteiten lijst, anders had ik het wel geweten..

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
bas-r schreef op zondag 08 maart 2015 @ 04:25:
[...]

Mijn exemplaar heeft daar geen last van. Voelt aan als een solide, weliswaar plastic, telefoon. Zoals een Samsung toestel, toen die nog van plastic waren.
Dank je, heb hem ook besteld bij geekbuying Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Kasj schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:34:
[...]

Dank je, heb hem ook besteld bij geekbuying Spanje.
Cool!
Via gearbest kost de telefoon $220 incl DHL vanuit Europa als je de coupon ZTES6JY gebruikt. De mijne was in 4 werkdagen in huis.

In het topic voor de Blade s6 heb ik wat meer ervaringen neergepend.

[ Voor 10% gewijzigd door bas-r op 08-03-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
bas-r schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:53:
[...]

Cool!
Via gearbest kost de telefoon $220 incl DHL vanuit Europa als je de coupon ZTES6JY gebruikt. De mijne was in 4 werkdagen in huis.
En net als jullie ben ik er ook voor gegaan via Geekbuying Spain. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre is het vervelend met de blade s6 dat je geen nederlandse taal hebt? Is typen niet erg vervelend wanneer alles naar bijvoorbeeld Engels gecorrigeerd wordt? En is het ook mogelijk dat er ooit Nederlandse taal voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:18:
In hoeverre is het vervelend met de blade s6 dat je geen nederlandse taal hebt? Is typen niet erg vervelend wanneer alles naar bijvoorbeeld Engels gecorrigeerd wordt? En is het ook mogelijk dat er ooit Nederlandse taal voor komt?
Als je er gewoon SwiftKey opzet met Nederlandse woordenlijst heb je daar iig geen last van.
MoreLocale2 erop en hij denkt dat het een Nederlands toestel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Een andere optie is om de stock Android toetsenbord te installeren vanuit Google Play. De taal van het toestel maakt dan gelukkig niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
http://www.geekbuying.com...a-NFC---White-342434.html
prachtige telefoon vind ik!
jammer dat het een Elephone is, maar wel prachtig en de goede specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elephone? lijkt meer op en HTC One :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:40:
Elephone? lijkt meer op en HTC One :+
of de huawei mate 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:18:
Ik heb nog nooit een telefoon in het Nederlands gebruikt, alleen in het Engels. Dus geen probleem voor me. En zoals gezegd, met een alternatief toetsenbord kun je alle talen als spellingcontrole instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 09:55
krissie100 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:37:
Ziet er super uit, als ik niet al een zopo had kocht ik deze meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
krissie100 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:37:
Voor mij te dik en geen band 20 als ik goed kijk?
Wel mooie look. Erg dunne randjes. Ben benieuwd of dat echt zo blijft.

En wat is dat nou met jou en Elephone? Eerst fantastisch, toen wilde je er nooit meer één, van de week was het weer fantastisch en nu jammer dat het er één is? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-03-2015 18:22 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hyp Hyper schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:20:
[...]

Voor mij te dik en geen band 20 als ik goed kijk?

En wat is dat nou met jou en Elephone? Eerst fantastisch, toen wilde je er nooit meer één, van de week was het weer fantastisch en nu jammer dat het er één is? :P
Had liever dit design gehad met specs van bijvoorbeeld een thl ofzo ;)
4 elephones in huis (gehad)
2 fantastisch en 2 met problemen met het scherm. Je moet wat geluk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad mooi uit die Elephone P7000. Alleen amper reviews over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:04:
Ziet er inderdaad mooi uit die Elephone P7000. Alleen amper reviews over te vinden.
hij is nog pre-sale, niemand heeft hem dus nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xiaomi mi note ziet er beter uit in mijn ogen. En kost €300,- euro goedkoper. Voor de prijs van de iPhone 6 16gb, heb je zelfs de mi note pro versie met een 2k scherm snapdragon 810 en 64gb. Over 3 maanden zelf een aanschaffen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 01:12:
De Xiaomi mi note ziet er beter uit in mijn ogen. En kost €300,- euro goedkoper. Voor de prijs van de iPhone 6 16gb, heb je zelfs de mi note pro versie met een 2k scherm snapdragon 810 en 64gb. Over 3 maanden zelf een aanschaffen.
Ja daar heb je het wel over een compleet andere prijsklasse. Niet te vergelijken met die Elephone die 250$ goedkoper is dan de goedkoopste Mi Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 09:51
Hyp Hyper schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:20:
Dan ben ik bang dat je bedrogen uitkomt. Op andere foto's lijkt hij juist een veel grotere rand te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.etotalk.com/images/v/201501/14205305480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:49
Is er ergens een duidelijk overzicht te vinden welke telefoon(fabrikanten) OTA software updates ondersteunen?
Ik heb weinig ervaring met roms flashen, en vind het vrij onhandig dat mijn Jiayu G4 en iNew V3 allebei geen OTA ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
krissie100 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:40:
[...]

Had liever dit design gehad met specs van bijvoorbeeld een thl ofzo ;)
4 elephones in huis (gehad)
2 fantastisch en 2 met problemen met het scherm. Je moet wat geluk hebben :)
50% kans op succes... dat spreekt boekdelen ;)
En dan nog steeds geïrriteerd zijn wanneer iemand zegt dat Elephone bagger is? :P

Bij mij tot nu toe qua import uit China:
1 x Cubot: Vrij matige telefoon maar niet kapot ofzo. Wel snel doorverkocht.
2 x ZTE: Goed tot zeer goed.
1 x Huawei: Beste telefoon ooit (voor mij tot nu toe).

---

Wellicht ten overvloede: Maar als je een telefoon hebt geïmporteerd pas dan op met wat er al geïnstalleerd is:
nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt meegeleverde malware op Xiaomi Mi 4

Nu gaat het om een Xiaomi Note 4, maar ik vermoed dat het meer afhankelijk is van de resellers dan van om wat voor merk telefoon het gaat.
- Installeer liever zelf altijd een andere ROM (bij voorkeur van XDA of van het merk zelf zoals van de MIUI site) meteen nadat je de telefoon ontvangen hebt.
- Zorg voor root-toegang en gooi alle Chinese apps die je kunt vinden en waarvan je zeker weet da je ze niet per se nodig hebt weg.
- Installeer een app zoals Malwarebytes op je telefoon, deze is nog gratis ook
Google Play: Malwarebytes Anti-Malware

[ Voor 42% gewijzigd door FlowDesign op 09-03-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
FlowDesign schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:23:
[...]

50% kans op succes... dat spreekt boekdelen ;)
En dan nog steeds geïrriteerd zijn wanneer iemand zegt dat Elephone bagger is? :P
Half bagger dus. ;)
Wellicht ten overvloede: Maar als je een telefoon hebt geïmporteerd pas dan op met wat er al geïnstalleerd is:
nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt meegeleverde malware op Xiaomi Mi 4

Nu gaat het om een Xiaomi Note 4, maar ik vermoed dat het meer afhankelijk is van de resellers dan van om wat voor merk telefoon het gaat.
- Installeer liever zelf altijd een andere ROM (bij voorkeur van XDA of van het merk zelf zoals van de MIUI site) meteen nadat je de telefoon ontvangen hebt.
- Zorg voor root-toegang en gooi alle Chinese apps die je kunt vinden en waarvan je zeker weet da je ze niet per se nodig hebt weg.
- Installeer een app zoals Malwarebytes op je telefoon, deze is nog gratis ook
Google Play: Malwarebytes Anti-Malware
Op mijn Jiayu S3 vond AVG Virusscan twee 'verdachte' apps: Screenlock (oid) en Jiayu. Goede kans dat ze geen kwaad kunnen, maar heb ze evengoed eerst bevroren en later verwijderd. De reden zal wel zijn geweest dat ze te veel rechten hadden op de telefoon. Officiele ROM btw.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 07:54

Tmr

Hier is de ZTE Blade S6 ook binnen, heeft ongeveer 5 dagen geduurd.

Prima scherm (720p vind ik scherp zat) en Android 5.0 loopt echt heel soepel op de Snapdragon 615. Body is inderdaad erg plastic, maar voelt degelijk aan, geen flex oid.

Batterijduur lijkt in eerste instantie goed, maar nog niet getest met 4G (vergeten dat er een nano sim in moest..) dus daar kan ik nog niet echt veel over zeggen. Front camera is prima, maar met de gewone camera lijkt het wat lastiger om mooie plaatjes te schieten, vooral als de omstandigheden qua licht wat minder zijn.

Heb er 200€ voor betaald, dat is ie dik waard in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tmr schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:09:
Hier is de ZTE Blade S6 ook binnen, heeft ongeveer 5 dagen geduurd.

Prima scherm (720p vind ik scherp zat) en Android 5.0 loopt echt heel soepel op de Snapdragon 615. Body is inderdaad erg plastic, maar voelt degelijk aan, geen flex oid.

Batterijduur lijkt in eerste instantie goed, maar nog niet getest met 4G (vergeten dat er een nano sim in moest..) dus daar kan ik nog niet echt veel over zeggen. Front camera is prima, maar met de gewone camera lijkt het wat lastiger om mooie plaatjes te schieten, vooral als de omstandigheden qua licht wat minder zijn.

Heb er 200€ voor betaald, dat is ie dik waard in ieder geval
Even deze PDF uitprinten, sim-kaartje met wat plakband goed vastplakken en erop losgaan met een goede schaar :)

http://www.skipser.com/i/...l/sim_cutter_template.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik kom er maar niet uit. Mijn HTC one M7 is nodig toe aan vervanging. Echter ben ik niet van plan om weer zoveel geld uit te geven aan een telefoon.

Ik wil +- 300 euro spenderen. Ik twijfel tussen de Jiayu S3 en de oneplus one. De oneplus one is ongeveer 100 euro duurder maar is hij dit waard ten opzichte van de Jiayu S3?

Wat ik belangrijk vind:
- Snel (Vergelijkbaar met de htc one m7)
- 4G
- GPS
- Ik speel amper spelletjes, dus alleen de standaard apps als Facebook en Whatsapp gebruik ik veel.

Welke telefoon raden jullie aan? Of iemand nog een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de OPO heb je qua 4g als je geen tmobile hebt al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/17.png
At $124.99 the JiaYu F2 has a lot going for it. The design is smart and uncomplicated, and the overall specification is very high considering the low price tag. Up front JiaYu have gone for a 5-inch 720p IPS display, above that lives a 5 mega-pixel front camera, and on the rear an 8 mega-pixel Sony IMX179 sensor.

Internal hardware is where JiaYu have been a little cunning. Rather than opt for the more popular MT6732 processor with integrated LTE, JiaYu have chosen the MT6582 chipset (popular on low-cost phones last year) with an additional LTE modem to bring 4G support for the phone. This has obviously saved a little money and allowed for a larger 3000mAh battery, 2GB RAM, OTG, dual SIM and micro SD card memory expansion, all uncommon features on a phone costing less than $125.
Prima ding die Jiayu F2, maar waarom 5 inch? :/ Een bijgewerkte G2fs o.i.d. zal er wel niet meer van komen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:51
Joosie200 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:21:

Prima ding die Jiayu F2, maar waarom 5 inch? :/ Een bijgewerkte G2fs o.i.d. zal er wel niet meer van komen zo...
Ziet er nice uit en goeie 4G support. Lees alleen zo snel dat de cpu langzaam is?
Speel er geen racespellen dus lijkt me snel zat toch? Heb nu tijdelijk een i9001 (omdat de cubot X6 overleden is) en dat is langzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:28:
Dan ben ik bang dat je bedrogen uitkomt. Op andere foto's lijkt hij juist een veel grotere rand te hebben.
[afbeelding]
Dat doen ze vaker, is een bekende (en smerige) truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. Behoorlijk gejatte uitwerking.
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/ulefone-dare-n1.png?fit=1024%2C1024

Wel interessante specs:
As far as specifications go the device will come equipped with a fingerprint scanner, between 2-3GB RAM, 16BG internal storage, an octacore Mediatek processor, 5.5-inch display and run a stock Android 5.0 operating system. Android 5.0 would also suggest that we will see a modern 64bit MTK chip with native LTE support.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Www.gearbest.com/cell-phones/pp_155030.html
Goedkoopste mtk6752 op dit moment met voor de rest keurige specs, wel een 1:1 van de xiaomi note

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist omdat ie de goedkoopste is skippen, en daarnaast nog een clone ook.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:16:
Juist omdat ie de goedkoopste is skippen, en daarnaast nog een clone ook.. :X
Heb goede ervaringen met Mlais dus daar heb ik best wel vertrouwen in, alleen al door jouw reactie heb ik zin em te kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Blijkbaar niet van echt te onderscheiden :o

nieuws: Xiaomi Mi 4 met meegeleverde malware blijkt nep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is die van hierboven die Krissie wil denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:26:
Dat is die van hierboven die Krissie wil denk ik :+
:D
maar dan zonder malware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
En daar staat toch duidelijk Mlais op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hyp Hyper schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:36:

Op mijn Jiayu S3 vond AVG Virusscan twee 'verdachte' apps: Screenlock (oid) en Jiayu. Goede kans dat ze geen kwaad kunnen, maar heb ze evengoed eerst bevroren en later verwijderd. De reden zal wel zijn geweest dat ze te veel rechten hadden op de telefoon. Officiele ROM btw.
Bevriezen en als je merkt dat je het niet mist volledig verwijderen, goede tactiek idd :Y

Wat ik wel verontrustend vind, is dat er blijkbaar dus ook geheime partities aangemaakt kunnen worden waar zo'n toestel dan weer bepaalde (nagemaakte) apps vandaan kan toveren. (Zie linkje over die malware op die neppe Xiaomi Mi 4.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Audiowaste schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:29:
En daar staat toch duidelijk Mlais op
Ik zou er serieus op ingaan :')

Het was een grapje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Dat doe ik toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verleden heeft al uitgewezen dat dat niet altijd helemaal doorkomt hier. :*)
En nog een keer. Man man man :o

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 09-03-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Sarcasme komt inderdaad moeilijk door op internet soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Audiowaste schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:39:
Sarcasme komt inderdaad moeilijk door op internet soms ;)
Hèhèhè :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
Waarom krijg ik van die rode strepen onder mijn tekst?

Vind het vrij irriterend

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ju7hu0.png

[ Voor 35% gewijzigd door patrickkok op 09-03-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
patrickkok schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:42:
Waarom krijg ik van die rode strepen onder mijn tekst?

Vind het vrij irriterend

[afbeelding]
In de instellingen is dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:45:
In de instellingen is dit uit te zetten.
Nope. Ik heb dat ook en ik heb letterlijk dagen echt iedere setting in iederen combinatie geprobeerd - het is niet weg te krijgen. Zelfs met alle woordeboeken en predictie uit krijg je het nog.

Geen idee hoe dat komt, maar op mijn vorige telefoon had ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Instellingen > taal en invoer
Spellingscontrole uitzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
dutchgio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:55:
Tnx wist niet dat het zo makkelijk was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:47:
[...]

Nope. Ik heb dat ook en ik heb letterlijk dagen echt iedere setting in iederen combinatie geprobeerd - het is niet weg te krijgen. Zelfs met alle woordeboeken en predictie uit krijg je het nog.

Geen idee hoe dat komt, maar op mijn vorige telefoon had ik het ook.
Nou, hij is vrij snel uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:55:
Was het maar zo makkelijk ;)
Momus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:26:
Nou, hij is vrij snel uitgezet...
Nope, die had ik echt zelf al wel gevonden, net als alle toetsenbordspecifieke instellingen. Vroeger gebeurde het in combinatie met het Thumb Keyboard, nu met SwiftKey.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:31:
[...]

Was het maar zo makkelijk ;)

[...]

Nope, die had ik echt zelf al wel gevonden, net als alle toetsenbordspecifieke instellingen. Vroeger gebeurde het in combinatie met het Thumb Keyboard, nu met SwiftKey.
Het is geen toetsenbordinstelling.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B5H9vSz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Kun je wellicht ergens een taal instellen. Al je van de rode lijnen onder je bericht krijgt, dan wil het gewoon zeggen dat je typefouten hebt gemaakt.
Dit zou moeten verdwijnen als je de toetsenbord taal verwijderd of op Nederlands zet.

@Momus, bedankt voor je plaatje: Oplossing: Meerdere talen - Swiftkey.
Al deze talen moet je verwijderen.
Als je alleen in het Nederlands tikt, dan moet je Engels eruit halen en Nederlands erin laten als toetsenbordtaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Kiswum op 09-03-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Heeft iemand een idee of het probleem met het installeren van Google Apps op die Jiayu S3 al verholpen is? Ik twijfel of ik deze telefoon als opvolger van mijn huidige wil halen, maar ik hoor zojuist in een review video dat dit een probleem is(/was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:36:
Het is geen toetsenbordinstelling.
[afbeelding]
Ik kan precies hetzelfde screenshotje posten, het antwoord blijft hetzelfde - dat verandert niets.
Kiswum schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:36:
Kun je wellicht ergens een taal instellen. Al je van de rode lijnen onder je bericht krijgt, dan wil het gewoon zeggen dat je typefouten hebt gemaakt.
Dit zou moeten verdwijnen als je de toetsenbord taal verwijderd of op Nederlands zet.
Dat is het vreemde. De standaard spellingscontrole staat uit. Die van SwiftKey staat tweetalig ingesteld.

Ik krijg echter de rode lijnen wel onder Nederlandse woorden als ik de telefoon (alle menu's dus, niet alleen het toetsenbord) op Engels zet, maar in het Nederlands niet onder Engelse (of Nederlandse) woorden. Jammer alleen dat ik elektronica in het Nederlands echt niet kan verdragen.

Ik kan maar niet ontdekken wat er anders zou zijn als je de telefoon op Engels dan wel Nederlands zet.
Oplossing: Meerdere talen - Swiftkey.
Dat is natuurlijk ook geen oplossing als je beide talen ook daadwerkelijk gebruikt. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Edit: beide talen bij het SwiftKey-toetsenbord verwijderd - nog steeds strepen onder Nederlandse woorden 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:47:

[...]

Dat is natuurlijk ook geen oplossing als je beide talen ook daadwerkelijk gebruikt. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Als je de talen uit je hoofd kent, waarom zou je dan gebruik willen maken van die suggesties? ;)
Al je de suggesties niet gebruikt, dan kun je het net zo goed uitschakelen.
Ik gebruik normaal gewoon de AOSP keyboard en daarop vond ik de instellingen veel fijner dan bij Swiftkey. Dit kwam deels doordat ik dat standaard toetsenbord was gewend en deels doordat je zeer makkelijk kunt switchen van taal. Tevens kun je daar suggesties van woorden perfect aanpassen, het kan zijn dat het bij jouw gebruikte keyboard niet/goed/duidelijk mogelijk is.

Bij Sony is het momenteel zo dat je meerdere toetsenbordtalen in kunt instellen, maar ik merkte dat het niet altijd fijn is als de telefoon voor jou na gaat denken in welke taal je iets schrijft.

Na je edit: dit is vreemd.
Gebruik je Switfkey? Dan zal ik er morgen eens mee aan de slag gaan voor je.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 09-03-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:53:
Als je de talen uit je hoofd kent, waarom zou je dan gebruik willen maken van die suggesties? ;)
Al je de suggesties niet gebruikt, dan kun je het net zo goed uitschakelen.
Ik heb alles uitgeschakeld dat je kunt uitschakelen, maar krijg dus nog steeds rode lijnen te zien. Dat is juist het probleem. Ik krijg correcties te zien waar ik helemaal niet om gevraagd heb.

SwiftKey suggereert zelf woorden, dat werk voor mij ook prima, maar dit lijkt daar los van te staan.

Edit: okay, vooruitgang, of iets meer duidelijkheid in ieder geval. Als ik SwiftKey helemaal uitzet, geen spellingscontrole aan heb, twee talen onder het AOSP-keyboard zet én het toetsenbord op Nederlands zet verdwijnen de lijnen. Ondanks dat alle spellingscontrole uit staat doet dat toetsenbord dus toch iets met getypte tekst.

Het probleem is dat als ik het AOSP-toetsenbord uitzet, die default naar de systeemtaal - Engels dus. Dat zou mogelijk verklaren waarom de systeemtaal veranderen wel werkt. Ondanks dat het toetsenbord uit staat heeft het blijkbaar op mysterieuze wijze toch nog invloed.

Ook nog maar even geprobeerd met twee AOSP-talen (en het toetsenbord dus aan) plus SwiftKey, maar dan krijg ik gewoon ouderwets weer streepjes onder Nederlandse woorden, ondanks dat het AOSP-bord en SwiftKey allebei een Nederlands woordenboek hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:54:
[...]

Ik heb alles uitgeschakeld dat je kunt uitschakelen, maar krijg dus nog steeds rode lijnen te zien. Dat is juist het probleem. Ik krijg correcties te zien waar ik helemaal niet om gevraagd heb.

SwiftKey suggereert zelf woorden, dat werk voor mij ook prima, maar dit lijkt daar los van te staan.
Inderdaad erg vreemd.
Ik gebruik ook SwiftKey en heb in de Android settings de spellingcontrole uitgezet.
In SwiftKey heb ik Engels, Nederlands en Duits als taal gedownload.
De systeemtaal van mijn toestel staat op Engels.
Geen rode streepjes van de spellingcontrole.

Edit op jouw edit:
Je kunt aosp keyboard en SwiftKey tegelijkertijd ingeschakeld laten, je moet dan kiezen tussen een van beide, daar kies je dan SwiftKey.

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 09-03-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:02:
Edit op jouw edit:
Je kunt aosp keyboard en SwiftKey tegelijkertijd ingeschakeld laten, je moet dan kiezen tussen een van beide, daar kies je dan SwiftKey.
Dat maakt ook niet uit - dat is net zo goed (of slecht) als alleen SwiftKey. Gewoon rode strepen dus.

Het valt me nu op dat het wel alleen binnen bepaalde apps gebeurt. Zouden die misschien gebruik maken van oudere .API's, waardoor bepaalde nieuwe instellingen genegeerd worden? Dat is inmiddels het enige zinnige dat ik kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

@Momus, bedankt voor je plaatje: Oplossing: Meerdere talen - Swiftkey.
Als je alleen in het Nederlands tikt, dan moet je Engels eruit halen en Nederlands erin laten als toetsenbordtaal.
Waarom zou ik die talen verwijderen? Ik vind het prettig om suggesties in het Engels en het Nederlands te krijgen. Heb ook geen probleem met onderstreepte woorden. Dat is ook niet iets wat uit het toetsenbord komt, maar uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er oké uit, jammer dat het maar 720p is.
Afbeeldingslocatie: http://www.landvo.com/upfile/20141224104748895.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.landvo.com/upfile/20141224104813297.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet oke.
Pagina: 1 ... 98 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!