Ik wil een ZTE Z5S gaan aanschaffen voor mijn vriendin. Het zal mijn eerste china phone worden.
Nu heb ik wat vraagjes waar hopelijk jullie antwoord op kunnen geven, als ik op internet zoek is het antwoord namelijk wisselend.
Staat er google play op deze telefoon?
in deze link staat namelijk dat deze telefoon wordt geleverd met android 4.4.
Als ik dan
deze link doorlees zie ik dat alle android toestellen van ZTE met 4.4 stock android zou draaien, wat automatisch betekend dat hier dus google play op zou staan.
Echter als ik die plaatjes bekijk lijkt het toch nog de ZTE rom die erop staat. Nu zie ik dat er mensen zijn die niet zo lang geleden deze telefoon aan hebben geschaft, wellicht kunnen jullie mij van deze informatie voorzien?
Nog een vraagje, mocht het zo zijn dat ik er een custom rom op moet zetten om van de google play store gebruik te kunnen maken, waar kan ik dan het beste zoeken voor een nederlands ondersteunde rom. Ik had zelf al gezocht en kwam op
deze uit. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf goede ervaringen met MIUI, echter merkte ik wel dat er nog een groot stuk van het menu in het chinees was (heb deze MIUI gebruikt op mijn HTC Desire een paar jaar terug).
zie hier voor de MIUI rom.