Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Momus schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Nee, ze zijn duurder dan Xiaomi en OnePlus.
Bovendien hadden ze altijd een Exynos processor en geen Mediatek en wordt de camera juist altijd zeer goed ontvagnen.
Onzin wat je zegt dus.
:? Met welk merk zit ik dan in hemelsnaam in mijn hoofd??

Edit: Umi natuurlijk, die gebruiken alleen soms Sony camera's en altijd Mediatek.....

[ Voor 10% gewijzigd door Hoppa! op 26-07-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hoppa! schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:43:
[...]

:? Met welk merk zit ik dan in hemelsnaam in mijn hoofd??
Ik denk Jiayu of iNew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JesseRT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:21:
[...]

Ik heb via DHL mijn telefoon laten verzenden voor 8 dollar, dus dan is het bij jullie wel erg duur...?
En het duurde in totaal 2 dagen (ja echt waar uit china) totdat mijn telefoon binnen was, had wel een douaneheffing van €23.40, maar voor een telefoon van 250 dollar vind ik dat nog mee vallen
Via welke website als ik mag vragen? Ik laat vaak andere zaken opsturen via china post/ DHL daar zie ik een groter verschil qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:29
De Kitkat-update voor de Lenovo P780 is er.
https://forums.lenovo.com...t-Kat/td-p/1344389/page/4
Maar zo te lezen nog niet helemaal probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55
Ik heb kitkat op mijn lenovo s820 ook maar snel weer eraf gekieperd.
Deze OTA update lijkt wel een andere launcher te zijn, beetje Viber achtig. Daarnaast backupt ie niets dus alle apps, recovery, root en recovery zijn weg. En framaroot werkte ook niet meer.

Ik wacht wel even op een rom-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
http://www.pandawill.com/...ass-nfc-white-p91662.html

We hebben een winnaar.. LTE (correcte banden), 720p, 2500 mah, kitkat,.. Voor 130 euro. Dat wordt asap bestellen _/-\o_

En hier een kleine review
http://www.gizmochina.com/2014/07/24/review-infocus-m512/

[ Voor 16% gewijzigd door Thijs_g op 27-07-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Thijs_g schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:46:
http://www.pandawill.com/...ass-nfc-white-p91662.html

We hebben een winnaar.. LTE (correcte banden), 720p, 2500 mah, kitkat,.. Voor 130 euro. Dat wordt asap bestellen _/-\o_

En hier een kleine review
http://www.gizmochina.com/2014/07/24/review-infocus-m512/
Jammer dat er geen fatsoenlijke SOC in zit. Wel mooi prijsje voor een LTE toestel.

Trouwens geen band 20 LTE, dus geen volledige dekking bij Vodafone en KPN.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoppa! op 27-07-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Hoezo, een snapdragon 400 is fatsoenlijk genoeg imo. En ik had enkel de bands gecheckt voor belgie en die zijn 3 en 7 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Thijs_g schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:05:
Hoezo, een snapdragon 400 is fatsoenlijk genoeg imo. En ik had enkel de bands gecheckt voor belgie en die zijn 3 en 7 blijkbaar.
Aazo. Voor Belgie zou kunnen inderdaad. In Nederland heb je de 800mhz band nodig bij de grootste providers voor dekking buiten de grote steden.

Verder is de SD400 in dit geval een laageklokte cortex A7 soc. Werkt prima, maar niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nou voor iemand die eens gek wil doen, of een China phone wil proberen.
Zonder zich financieel een bult te vallen.
http://www.pandawill.com/...mera-3g-black-p90367.html

Voor die 85 USD of 65 euro

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Je doet je naam eer aan ;)
Ik vond het jammer dat ik niet zo veel over het toestel kom vinden en wou toch graag net iets groters.

Heb nu voor 90,50€ een leagoo lead 1 besteld via cooliocool voor mijzelf en paar dagen terug voor 80€ een DG350 via geekbuying voor mijn vrouw.

Mijn vrouw had een cubot gt99 waar alleen bereik en gps een issue was, hopelijk is dat nu opgelost.

En ik een iPhone5 van de baas die ik gewoon te klein vind.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ga ook maar eens aan de chinese telefoon. Kan via een persoonlijk budget een telefoon kopen voor mijn werk en wil eerst privé gescheiden houden. Heb sinds een half jaartje namelijk een lg g2 en die bevalt prima.

Dual sim is dus geen verreisde. Mijn oog was gevallen op de Jiayu g6 of de xiamo x8. Veel vrienden van mij hebben namelijk een galaxy note 3 en ik ben wel benieuwd hoe zo'n groot apparaat mij zal bevallen.

Is er iets wat het prijsverschil rechtvaardig? de G6 is toch wel een stuk duurder.
Zie ik daarnaast nog een goede telefoon over het hoofd? Zo te zien zijn deze telefoons best wel high end (voor Chinese begrippen). Omdat ik een g2 heb interesseert me snelheid vrij weinig, het is echt een telefoon voor erbij. Als ik kan appen/mail lezen en internetten ben ik wel tevreden, daarnaast is (beperkt) 4g dekking wel een pré. Nog wat advies hierover graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Voor 'erbij' vind ik beide toestellen te duur. Ik zou dan eerder gaan kijken na toestellen als de Doogee DG550
TCL S720, Redmi Note, Elephone P8. Wil je toch meer uitgeven dan zijn de Lenovo K910 en ZTE Grand S II betere/snellere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
EJPostema schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:51:
Ik ga ook maar eens aan de chinese telefoon. Kan via een persoonlijk budget een telefoon kopen voor mijn werk en wil eerst privé gescheiden houden. Heb sinds een half jaartje namelijk een lg g2 en die bevalt prima.

Dual sim is dus geen verreisde. Mijn oog was gevallen op de Jiayu g6 of de xiamo x8. Veel vrienden van mij hebben namelijk een galaxy note 3 en ik ben wel benieuwd hoe zo'n groot apparaat mij zal bevallen.

Is er iets wat het prijsverschil rechtvaardig? de G6 is toch wel een stuk duurder.
Zie ik daarnaast nog een goede telefoon over het hoofd? Zo te zien zijn deze telefoons best wel high end (voor Chinese begrippen). Omdat ik een g2 heb interesseert me snelheid vrij weinig, het is echt een telefoon voor erbij. Als ik kan appen/mail lezen en internetten ben ik wel tevreden, daarnaast is (beperkt) 4g dekking wel een pré. Nog wat advies hierover graag :)
Je pré ga je vooralsnog niet voor elkaar krijgen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
benbaba schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:07:
Voor 'erbij' vind ik beide toestellen te duur. Ik zou dan eerder gaan kijken na toestellen als de Doogee DG550
TCL S720, Redmi Note, Elephone P8. Wil je toch meer uitgeven dan zijn de Lenovo K910 en ZTE Grand S II betere/snellere toestellen.
Goede tips, paar hebben ook dezelfde SOC. Zal er eens naar kijken

EDIT: De lenovo heeft we; gedeeltelijk 4g of niet?

4G Network LTE 850 / 1800 / 2100

[ Voor 9% gewijzigd door EJPostema op 28-07-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Laatst online: 19-09 16:42
Nou de Doogee DG800 is onderweg.
Gezien er wat leverings problemen waren duurde dit wat lang.

Ben benieuwd hoe dit toestel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
EJPostema schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:36:
[...]

Goede tips, paar hebben ook dezelfde SOC. Zal er eens naar kijken

EDIT: De lenovo heeft we; gedeeltelijk 4g of niet?

4G Network LTE 850 / 1800 / 2100
Ja, de 1800 band wordt door KPN en Vodafone gebruikt in de grote steden. Dus dan heb je hier en daar dekking. T-Mobile gebruikt die band alleen, maar die hebben volgens mij sowieso geen landelijke dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Hoppa! schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:51:
[...]

Ja, de 1800 band wordt door KPN en Vodafone gebruikt in de grote steden. Dus dan heb je hier en daar dekking. T-Mobile gebruikt die band alleen, maar die hebben volgens mij sowieso geen landelijke dekking.
Maar die is bijna net zo duur als de mijn eerste opties. Bedankt voor de tip van de elephone. Ik denk dat ik die ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
EJPostema schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Maar die is bijna net zo duur als de mijn eerste opties. Bedankt voor de tip van de elephone. Ik denk dat ik die ga bestellen.
Persoonlijk zou ik de Redmi boven de Elephone verkiezen.
Wat maakt dat je de laatste interessanter vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
edjedan schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:20:
De Kitkat-update voor de Lenovo P780 is er.
https://forums.lenovo.com...t-Kat/td-p/1344389/page/4
Maar zo te lezen nog niet helemaal probleemloos.
Heb deze fabrieks geleverd gekregen bij men P780 voor mijn Pa, direct eraf gemieterd en er men eigen rom voor in elkaar geknutseld, draait beter op 4.2.2 dan op 4.4.
VibeUI heeft trouwens rare bugs in kitkat, stomme zaak, maar ik kon voor geen meter men APN's wijzigen, kreeg nergens de optie om ze te wijzigen (erop drukken deed niets, optietoets gaf geen mogelijk om zelfs een nieuwe pan toe te voegen ofzo) best buggy vind ik zo.
Verder ook niets van prestatiewinst te merken, terwijl dit eigenlijk het grote punt van kitkat zou moeten zijn.
GPS deed raar enzovoorts.

Dan maar Jellybean, welke perfect draait.

Maar die batterij man, das echt ni normaal, vrijdagnacht opgeladen (heeft 5uur nodig om van 5% naar 100% te gaan) hele zaterdag en zondag mee aan het spelen geweest, wifi op, 2sims erin, regelmatig testen en proberen van alle functies, zondag avond had hij nog mooi 72%
Energiezuinig is hij echt wel, moest de soc wat nieuwer zijn en de gps nog dat ietsje beter zoals de hongmi, dan had ik mezelf er ook zo eentje aangeschaft.

Hongmi word hier veel geadviseerd, zijn toch enkele minpunten waar veel mensen precies niets van weten of willen weten:
Geen fatsoenlijk volume, dat is echt slecht bij de hongmi, ik heb 65 dollar phones die vele beter volume hebben voor beltonen en speakers (Zelfs na de aanpassingen in de engineeringsmode)
Kwaliteit ervan daartegenover is wel goed.
Batterijduur, is toch ondermaats tov andere phones met zelfde batterijtype, heb net men oude s750 getest voor 2 daagjes, identieke rom erop (enkel Modem etc aangepast, deze doet er bijna 3/4de dag langer mee.
Ontvangst van de 2de sim is ook ondermaats, zelfs na het proberen van andere modem.img.
Verder zijn de rom releases ver van stable vergeleken met een MI2s ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Momus schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:20:
[...]

Persoonlijk zou ik de Redmi boven de Elephone verkiezen.
Wat maakt dat je de laatste interessanter vindt?
Grotere scherm (5.7 inch vs 5.5) en de full hd resolutie, marginaal groter maar wel lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
robin-sips2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:19:
Heb deze fabrieks geleverd gekregen bij men P780 voor mijn Pa, direct eraf gemieterd en er men eigen rom voor in elkaar geknutseld, draait beter op 4.2.2 dan op 4.4.
VibeUI heeft trouwens rare bugs in kitkat, stomme zaak, maar ik kon voor geen meter men APN's wijzigen, kreeg nergens de optie om ze te wijzigen (erop drukken deed niets, optietoets gaf geen mogelijk om zelfs een nieuwe pan toe te voegen ofzo) best buggy vind ik zo.
Verder ook niets van prestatiewinst te merken, terwijl dit eigenlijk het grote punt van kitkat zou moeten zijn.
GPS deed raar enzovoorts.

Dan maar Jellybean, welke perfect draait.

Maar die batterij man, das echt ni normaal, vrijdagnacht opgeladen (heeft 5uur nodig om van 5% naar 100% te gaan) hele zaterdag en zondag mee aan het spelen geweest, wifi op, 2sims erin, regelmatig testen en proberen van alle functies, zondag avond had hij nog mooi 72%
Energiezuinig is hij echt wel, moest de soc wat nieuwer zijn en de gps nog dat ietsje beter zoals de hongmi, dan had ik mezelf er ook zo eentje aangeschaft.
Die batterij is zoals alle smartphones zouden moeten zijn :D. Nog problemen met missend signaal met je twee netwerken als je probeert te bellen of andere jou bellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
EJPostema schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:49:
[...]

Grotere scherm (5.7 inch vs 5.5) en de full hd resolutie, marginaal groter maar wel lichter
Elephone is 5.8" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Zie zowel 5.7 of 5.8. Ik weet het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik heb de telefoon zelf (:
Is heel iets groter dan de orginele Note III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag de Elephone P10c ontvangen, is in ieder geval de komende tijd mijn telefoon. Had wat issues met mijn huidige Windows Phone en wil terug naar Android. Zocht iig voor tijdelijk een goedkope android phone, en dit is hem dus geworden.

Eerste indruk, prima lekker snel toestel, in ieder geval met de 4.4.2 firmware die erop staat. Tot nu toe geen enkel issue, zelfs de GPS lockt binnen 20 seconden. Kosten, slechts 97 euro incl. DHL shipping :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Hoogie2004 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:45:
Vandaag de Elephone P10c ontvangen, is in ieder geval de komende tijd mijn telefoon. Had wat issues met mijn huidige Windows Phone en wil terug naar Android. Zocht iig voor tijdelijk een goedkope android phone, en dit is hem dus geworden.

Eerste indruk, prima lekker snel toestel, in ieder geval met de 4.4.2 firmware die erop staat. Tot nu toe geen enkel issue, zelfs de GPS lockt binnen 20 seconden. Kosten, slechts 97 euro incl. DHL shipping :)
Waar heb je deze besteld? Ik heb er vrijdag 1 besteld bij Etotalk, ik wacht nu op een verzendbevestiging.

Ze boden aan de Etotalk rom mod te installeren:
"We recommend you at least select Etotalk mod rom ,it is very useful .The etotalk mod rom package includes Multi Language OS, Google Play Store, Unlocked and Rooted. It will also delete all non-useful Chinese apps."
Maar ik heb aangegeven dat ik gewoon de 4.4 wil, volgens mij zit daar standaard al google play op?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

John Rambo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik heb er vrijdag 1 besteld bij Etotalk, ik wacht nu op een verzendbevestiging.

Ze boden aan de Etotalk rom mod te installeren:
"We recommend you at least select Etotalk mod rom ,it is very useful .The etotalk mod rom package includes Multi Language OS, Google Play Store, Unlocked and Rooted. It will also delete all non-useful Chinese apps."
Maar ik heb aangegeven dat ik gewoon de 4.4 wil, volgens mij zit daar standaard al google play op?
Ik heb via to2c.com besteld (afgelopen donderdag besteld, maandag ontvangen):
http://dhl.to2c.com/eleph...m-8gb-rom-smartphone.html

Met de stock 4.4.2 rom. Nog geen enkel vaag issue, de rom is stabiel en snel. het forum van Elephone heeft overigens ook een MIUI rom, maar die is nog gebaseerd op MIUI 4 geloof ik. Tevens is de flashprocedure een beetje vaag nog. Heb de rom laten scannen door de gratis AVG en die vond niets, dus zal allemaal wel ok zijn :)

Let overigens goed op bij het downloaden van een rom via de Elephone website. De link naar Roms voor de P10c linkt naar het forum van de P10. Links in het menu dus even de P10c selecteren als je daar komt. Met de verkeerde rom riskeer je het bricken van je device.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-07-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Ik had inmiddels gezien dat het Elephone forum een beetje vaag is, erg onoverzichtelijk. Inderdaad als je niet oplet zit je ineens in een P8 of P10 hoek van het forum. De Etotalk rom mod is volgens mij ook een MIUI 4.2 rom. Ik heb er nog naar gevraagd maar kreeg er geen duidelijk antwoord op.

Die van mij komt met de normale airmail, kan 3 weken duren, maar ben heel benieuwd of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

John Rambo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:50:
Ik had inmiddels gezien dat het Elephone forum een beetje vaag is, erg onoverzichtelijk. Inderdaad als je niet oplet zit je ineens in een P8 of P10 hoek van het forum. De Etotalk rom mod is volgens mij ook een MIUI 4.2 rom. Ik heb er nog naar gevraagd maar kreeg er geen duidelijk antwoord op.

Die van mij komt met de normale airmail, kan 3 weken duren, maar ben heel benieuwd of het wat is.
De look en feel van het toestel is wat ik verwacht van een 100 euro telefoon. Oogt en voelt wel wat goedkoop door het vele plastic (staat in directe relatie met de prijs natuurlijk). Echter is hij wel meer dan stevig genoeg. Hij is een fractie groter als mijn oude Lumia 720 (voornamelijk in de lengte) terwijl die een kleiner scherm had.

Het scherm is echt prima, reageert goed en de kleuren zijn ook mooi. Een 720p scherm (zoals in de P10) was nog iets mooier geweest, maar kost ook weer performance en accu natuurlijk.

Geen issues qua volume / microfoon, bellen is helemaal prima. De handsfree luidspreker kan imho veel te hard (hij kraakt ook een fractie op het hoogste volume).

Ik moet wel nog wennen aan de locatie van de aan/uit knop en de volume knoppen. Bij de Lumia zaten die rechts, nu links :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 18-09 13:12
De opvolger van de ZTE Red Bull krijgt mogelijk de MT6595 chipset volgens Chinese geruchten. ZTE Red Bull kost oorspronkelijk 999 yuan (120 euro)/799 yuan afhankelijk van de configuratie, dus het zou leuk zijn als de opvolger ook zo'n prijskaartje krijgt wat niet verrassend zou zijn.

Coolpad F2 krijgt ook de MT6595 chipset en de prijs zou onder de 1000 yuan blijven net als de vorige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03
Gisteren mijn Elephone P8 ontvangen. Gaaf toestelletje, valt niets aan tegen. Batterijverbruik is flink, ik vermoed dat een hele dag mee gaan teveel van het goede is. Ik gebruik hem als dual-sim.

Het scherm vind ik qua aanraken wel iets tegenvallen, je moet er wel echt op drukken en er zijn aan de andere kant weer teveel mishits. Dat was op mijn oude Samsung Galaxy S plus beter. Maar verder ben ik er vooral qua snelheid enorm op vooruit gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Bij Etotalk was de Elephone P10C maar 99,99 dollar, met reguliere verzending erbij (20 dollar) 120 dollar totaal (89 euro). DHL verzending zou 27 dollar zijn.

http://www.etotalk.com/elephone-p10c_p5908.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
benbaba schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:07:
Lenovo K920 komt zeer binnenkort alweer uit :)

http://www.gizchina.com/2...receives-network-license/

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Dennis schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:22:
Gisteren mijn Elephone P8 ontvangen. Gaaf toestelletje, valt niets aan tegen. Batterijverbruik is flink, ik vermoed dat een hele dag mee gaan teveel van het goede is. Ik gebruik hem als dual-sim.

Het scherm vind ik qua aanraken wel iets tegenvallen, je moet er wel echt op drukken en er zijn aan de andere kant weer teveel mishits. Dat was op mijn oude Samsung Galaxy S plus beter. Maar verder ben ik er vooral qua snelheid enorm op vooruit gegaan!
Herken ik zelf niet die mishits.
Wel een heel verschil ja met die ouwe telefoon van je :)

[ Voor 0% gewijzigd door zeg_ik_niet op 29-07-2014 17:55 . Reden: kun je het lezen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ook weer een topper .. de lenovo k910 heb ik nu een paar weken. En werkelijk waar... het is een top toestel. Kan zich meten met de beste op de markt (Sony Z2, Samsung Note 3). Supersnel, degelijke bouw, goede camera (f1.8), lange standby tijd, perfecte wifi en gps fix snel.. zelfs binnenshuis.
Je moet wel even de goede rom weten te vinden. Want de software die er op staat is bagger..maar daar moet de gemiddelde tweaker wel raad mee weten.. ;) (zo niet, meld je dan even bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Pricing is believed to be around 2500-3000 Yuan in China with European prices expected to reach around 300 Euros+.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Staat enkel niets bij van Dualsim :s
Ik heb al op het punt gestaan om me de 910 aan te schaffen ;) zo'n mooie specs, vind hem alleen wat groot :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
dr snuggles schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Die batterij is zoals alle smartphones zouden moeten zijn :D. Nog problemen met missend signaal met je twee netwerken als je probeert te bellen of andere jou bellen :?
Eerlijk gezegd weet ik dit niet met stock rom, deze heeft er welgeteld 5 minuten op gestaan. Daarna men zelfgemaakte S4 rom erop gezet, mijn vader heeft altijd samsung gehad, en zo wist hij als androidleek toch een beetje waar wat stond. Met deze rom tot hiertoe geen problemen, heb er een backup van gemaakt met droidtools omdat ik er wel wat werk aan gehad heb, tot hiertoe werkt alles zoals het hoort, zelf vind ik enkel de gps wat aan de trage kant, duurt gemiddeld een minuutje voor een stabiele fix.

Van scherm enzo vind ik hem gewoon goed, camera is niet slecht, maar de hongmi zijn camera is beter.

Kort gezegd, Hardwarematig zit hij wel goed, maar ik denk dat je voor die prijs mooiere specs kan hebben, batterij daartegenover vind je nergens zo, lees trouwens slechte zaken van de THL 5000 bluetooth en wifi issues als ze gelijktijdig gebruikt worden enzo, was een beetje naar deze aan het uitzien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2021
De THL 4400 (gekocht via Antelife) doet het ineens niet meer, het reageert werkelijk nergens op.
Is ineens uitgevallen, powerknop ingedrukt houden (ook samen met de volumeknop) helpt niet.
Aan de stekker hangen mag ook niet baten.
Heeft iemand dit probleem ook gehad? Zo ja dan hoor ik graag hoe het opgelost kan worden, anders ga ik Antelife benaderen.
Wel jammer, tot nu toe zonder problematiek gebruikt (voornamelijk whatsapp, facebook en bellen) door mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Voor degenen die een Redmi Note hebben, je foto's zijn in China ook bekend;)
http://blog.gsmarena.com/...ing-info-chinese-servers/

[ Voor 15% gewijzigd door mirod op 30-07-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/mk7ur4.jpg
Wederom een review van mij, de tweede chinese smartphone deze maand.
Hier kun je een eerder gemaakte review vinden van de Jiayu G4s

De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt.

Deze telefoon heb ik aangeschaft als eerste smartphone voor mijn vader,
de vereisten waren alsvolgt:

< 5.0
HD of FHD.
2500 mah of meer

Ik gebruik zelf nog met veel plezier de Jiayu G4s, maar er is momenteel wat moeilijk aan te komen, en ik was benieuwd naar andere chinese merken. Om te zien of zei net zoals de Jiayu een kwalitatief goede telefoon op de markt konden brengen. Zodoende ben ik gestuit op de Newman K1s
bij pandawill voor een ongelovelijke prijs van 150$.

In deze review staat bovenstaande telefoon dus centraal
Veel plezier met kijken/lezen :P !

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/343ng5g.jpg

http://www.pandawill.com/...-camera-black-p87977.html

Ik heb hem weg bij pandawill aangezien de Newman K1s daar de goedkoopste optie was, en momenteel kost hij zelfs nog maar 143$(+-€105) ^O^.
Een in mijn ogen geweldige prijs voor een telefoon met onderstaande specificaties, maar specificaties zeggen helaas niet altijd alles, hoe voldoen deze specificaties in de praktijk?
Dat gaan we dus zien in onderstaande review :) !

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/j17iwg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dzb4sw.jpg
Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:
• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 5.0" Inch IPS OGS HD(720x1280)
• 2500 MAH

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2911apc.jpg

Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Newman K1s wordt getoond.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1zr1i12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2e14myc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nu3net.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30cruph.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/5d5her.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2q1rixd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2d1wnsx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/4trpud.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15xtxxu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2jadueh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/mku5ug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2m2cowp.jpg

Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Newman K1s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan. Hiermee zijn de fotos naar mijn mening te weinig scherp. Het is aan te raden om de scherpte instelling op hoog te zetten, om zodoende een kwaliteit enigszins vergelijkbaar te krijgen met de Jiayu G4s. De kleuren van de foto’s over het algemeen komen wat blauwachtig over. De foto’s uit de Jiayu G4s zijn in naar mijn mening van betere kwaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/34hcb49.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2zr47yv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2m41w0w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2evyr9i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/33b056h.jpg

Hieronder volgen foto’s welke gebruikt kunnen worden ter vergelijking met de camera van de Jiayu G4s.
Eerst volgt een foto met de standaard instellingen van newman K1s, daarna een foto vanuit de K1s met instelling scherpte hoog, en daarna een foto met standaard instellingen vanuit de Jiayu G4s.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2mms83o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nluzgz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/a0yxc4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nl3fd4.jpg
De Newman K1s kost je ongeveer 105 euro, daarvoor krijg je een Octocore, 2 GB Ram, een 5 inch HD scherm en een batterij van 2500 mah. In Nederland krijg je dat echt niet voor elkaar!

Vergeleken met de Jiayu G4s, zijn er wat puntjes die net iets minder zijn.
Bijvoorbeeld het scherm, de camera en minder accu capaciteit. De voorkeur lijkt dus sneller naar de Jiayu G4s te gaan.

Toch moet je objectief zijn en concluderen dat de Newman K1s dan ook wel 30-40 euro goedkoper is dan de Jiayu G4s. Door dat prijsverschil mogen bovenstaande ‘minpunten’ dus worden geschrapt.

De telefoon is dus zeker een leuk alternatief voor de mensen die graag een Jiayu G4s wouden, maar die bijvoorbeeld maar een budget van +-100 euro hadden. Ook voor mensen welke het zat zijn te wachten voor de Jiayu G4s restock kunnen eens gaan kijken naar deze telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14bkcci.jpg
Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook :P
hebben gevonden. Een like op de video en abonneren op mijn kanaal wordt zeer op prijs gesteld ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
mirod schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:41:
Voor degenen die een Redmi Note hebben, je foto's zijn in China ook bekend;)
http://blog.gsmarena.com/...ing-info-chinese-servers/
Zou dat niet voor alle apparaten van Xiaomi gelden dan? ;)

En in hoeverre zou zoiets bij andere Chinese merken ook het geval zijn vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

lhjlu schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:01:
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de newman k1s.
Zag er in mijn ogen best goed uit, 150$ en redelijke octacore, genoeg opslag en ram geheugen.
Maar ik kan er nou niet echt veel over vinden.
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb ik nu besteld. 143 dollar. Maar er idd niet veel over te vinden, niets kritsch in ieder geval

zondermeer kun je de kritische reviews over mt6592 telefoons met een kijker zoeken.

/edit...

te vroeg gepiept. had hier beter moeten lezen...
[b][message=42586623,noline]

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 30-07-2014 13:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

robin-sips2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:25:
Staat enkel niets bij van Dualsim :s
Ik heb al op het punt gestaan om me de 910 aan te schaffen ;) zo'n mooie specs, vind hem alleen wat groot :S
Valt mee. Hij is ook vrij plat. Ik had dus eerst de elephone... en die was toch weer wat groter. Ook dikker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Hier een vergelijk van de betere chinese phones naast elkaar Lenovo Vibe Z K910 vs Huawei Honor 3X vs Huawei Ascend P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Bestaan er versies van de K910 zonder 4G?
Ik koop enkel een nieuwe die 4G kan, maar bij sommige sites (geekbuying bvb) staat 4G/LTE niet bij de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
whackertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:37:
Bestaan er versies van de K910 zonder 4G?
Ik koop enkel een nieuwe die 4G kan, maar bij sommige sites (geekbuying bvb) staat 4G/LTE niet bij de specs.
Ja. Die bestaat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
Voor diegene die de nieuwe INEW Youth V8 wil kopen, ik kom net een aanbieding tegen in de mailing, de aanbieding is bij TinyDeal.

De INEW Youth V8 kun je bestellen voor 186.17€ alleen het interessante is wanneer je deze 2x besteld (zelfde order) je met een coupon code 50% korting krijgt op de tweede, deze kun je dan meebestellen voor maar €93.00.

Misschien interessant voor tweakers die samen willen bestellen. (ik probeer hier geen samen-koop-actie te initiëren, dit is dan ook niet toegestaan op GOT!).

[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 30-07-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:22
Vandaag de leagoo lead 3 al ontvangen(9 dagen via singapore post), besteld bij geekbuying voor 52 euro, en de eerste indrukken zijn zeer goed, morgen zal ik een review op deze pagina schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 09:22

Jheroen

Jheroen

Dag Tweakers,

Veel gelezen en reviews bekeken maar voor de echte keuze sta ik dan nu. Ik zoek een 5.5 inch toestel waarvan de kosten totaal rond de 200 euro mogen liggen (dus incl heffingen/belasting etc)
Ik heb meerdere merken en types voorbij zien komen maar het meest belangrijk is dat het toestel werkt zoals een samsung; dus google play store werkend enzo.
Als er een goede deal te maken is met de aanschaf van twee gelijke toestellen bij één leverancier (met in acht nemen van eventuele hogere inklaringskosten) dan zou dat mooi zijn.

Ik zoek en lees gestaag door maar ondertussen hoop ik dat jullie als kenners inmiddels een beetje richting kunnen geven.

Dank!

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Doogee dg550 of de xiaomi redmi note, of de budgettopper: de leagoo lead 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Lenovo K910 bij Tmallbox Discount Code: BIG7.1 gebruiken en hij kost je ongeveer €200/$262. Gerenommeerd A merk, FHD en Snapdragon 800, wellicht iets over je budget, maar met free-shipping is de kans veel kleiner op 'extra' kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
krissie100 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:58:
Vandaag de leagoo lead 3 al ontvangen(9 dagen via singapore post), besteld bij geekbuying voor 52 euro, en de eerste indrukken zijn zeer goed, morgen zal ik een review op deze pagina schrijven
Nou waar blijft die review? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:32
@Downstar2

Heel erg bedankt voor je review!
Ben op dit moment aan het twijfelen om hiernaar(newman k1s) up te graden van mijn huawei g510.
Iemand nog tips rondom dit budget <200€ in ieder geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Jheroen schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:00:
Dag Tweakers,

Veel gelezen en reviews bekeken maar voor de echte keuze sta ik dan nu. Ik zoek een 5.5 inch toestel waarvan de kosten totaal rond de 200 euro mogen liggen (dus incl heffingen/belasting etc)
Ik heb meerdere merken en types voorbij zien komen maar het meest belangrijk is dat het toestel werkt zoals een samsung; dus google play store werkend enzo.
Als er een goede deal te maken is met de aanschaf van twee gelijke toestellen bij één leverancier (met in acht nemen van eventuele hogere inklaringskosten) dan zou dat mooi zijn.

Ik zoek en lees gestaag door maar ondertussen hoop ik dat jullie als kenners inmiddels een beetje richting kunnen geven.

Dank!
Elephone P2000 (180 dollar met fingerprint scanner), P3000 (nog niet verkrijgbaar) of de P8 (200 dollar). Is wel een wat minder bekend merk, reviews zijn lastig te vinden. Gizchina heeft laatst wel de P2000 gereviewd, volgens mij best goed beoordeeld.

http://www.gizchina.com/2014/07/27/elephone-p2000-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Jheroen schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:00:
Dag Tweakers,

Dank!
Huawei 3X voor heel erg weinig bij Fastcardtech. Zelfs als er inklaringskosten bij komen zit je nog ruim binnen budget.

http://www.fastcardtech.com/Huawei-Honor-3X-Smartphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
lhjlu schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:09:
@Downstar2

Heel erg bedankt voor je review!
Ben op dit moment aan het twijfelen om hiernaar(newman k1s) up te graden van mijn huawei g510.
Iemand nog tips rondom dit budget <200€ in ieder geval?
Ja! Wacht met kopen tot eind augustus, want in augustus komen er veel MT6595 toestellen op de markt :)
PeeFizz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:57:
[...]

Huawei 3X voor heel erg weinig bij Fastcardtech. Zelfs als er inklaringskosten bij komen zit je nog ruim binnen budget.

http://www.fastcardtech.com/Huawei-Honor-3X-Smartphone.html
Niet duur, maar 720p op een 5,5" scherm en geen 4G. Ik zou deze nu niet kopen.
En was fastcardtech niet die shop die soms kloons uitleverd i.p.v. echte? :?

----

Reactie van Hugo Barra (VP van Xiaomi) op de verbinding met Chinese servers:

http://www.gizchina.com/2...nt-infringe-user-privacy/

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 31-07-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
John Rambo schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:20:
[...]

Elephone P2000 (180 dollar met fingerprint scanner), P3000 (nog niet verkrijgbaar) of de P8 (200 dollar). Is wel een wat minder bekend merk, reviews zijn lastig te vinden. Gizchina heeft laatst wel de P2000 gereviewd, volgens mij best goed beoordeeld.

http://www.gizchina.com/2014/07/27/elephone-p2000-review/
Goed beoordeeld? Batterij is drama hij haalt de 2 uur screen on geeneens, en hij is gecrasht en doet et niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
zeg_ik_niet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:04:
[...]

Nou waar blijft die review? :+
Hihi, ff geduld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Misschien moet ik maar eens wat specs naar een fabrikant gaan sturen en vragen of ze dat snel eens gaan maken :+

- Dual SIM 4G met FDD-LTE 800, 2100 en 2800 (evt. met LTE-Advanced)
- Minimaal Snapdragon 801 of MT6595 SoC
- Minimaal 5" scherm met FHD rsolutie
- Maximaal 2 mm bezels
- Sony IMX camera met F1.8 diafragma
- Minimaal 2500 mAh accu
- Wifi b/g/n/ac
- Bluetooth, compass, gyroscoop, GPS etc.

Duurt lang! :P

Edit, oja inderdaad Momus!
- Minimaal Android 4.4.4 en bij voorkeur update naar Android L mogelijk.
- Maximaal 200 euro incl. verzendkosten.

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 31-07-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FlowDesign schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:55:
Misschien moet ik maar eens wat specs naar een fabrikant gaan sturen en vragen of ze dat snel eens gaan maken :+

- Maximaal 2 mm bezels
- Minimaal 2500 mAh accu
- Wifi b/g/n/ac

- Maximaal 180 euro
- Software support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
krissie100 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:44:
[...]

Goed beoordeeld? Batterij is drama hij haalt de 2 uur screen on geeneens, en hij is gecrasht en doet et niet meer ;)
Hij doet het nog wel, alleen probleempje met geheugen en de fingerprint scanner :P

De P8 heeft overigens een full HD scherm, de overige toestellen qHD of HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik heb de Cubot C6W aangeschaft, omdat ik een goedkope dual sim telefoon wilde en dat bij Elijah de enige was die nog op voorraad was voor een aantrekkelijke prijs. Voor 51 euro krijg je een kitsch apparaat, met glimmende afwerking en een nep lederen achterkant. Het is echt een vakantie telefoon, dus dat maakt mij niet zoveel uit. Verder is het scherm iets geliger, maar niet heel storend. Android loopt relatief vloeiend (natuurlijk niet zoals mijn Nexus 5, maar zeker niet slechter dan bijvoorbeeld een Galaxy S2 e.d.) Zitten zelfs 2 camera's op, die niet bijster goed zijn, maar voor whatsapp kiekjes prima en de batterij is ook niet erg groot, maar hij is wel aardig zuinig. Liefst zou ik voor Jiayu F1 gaan, maar vooralsnog qua functionerende telefoon, doet hij wat hij moet doen en met DHL binnen 5 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dangerousp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:56:
Ik heb de Cubot C6W aangeschaft, omdat ik een goedkope dual sim telefoon wilde en dat bij Elijah de enige was die nog op voorraad was voor een aantrekkelijke prijs. Voor 51 euro krijg je een kitsch apparaat, met glimmende afwerking en een nep lederen achterkant. Het is echt een vakantie telefoon, dus dat maakt mij niet zoveel uit. Verder is het scherm iets geliger, maar niet heel storend. Android loopt relatief vloeiend (natuurlijk niet zoals mijn Nexus 5, maar zeker niet slechter dan bijvoorbeeld een Galaxy S2 e.d.) Zitten zelfs 2 camera's op, die niet bijster goed zijn, maar voor whatsapp kiekjes prima en de batterij is ook niet erg groot, maar hij is wel aardig zuinig. Liefst zou ik voor Jiayu F1 gaan, maar vooralsnog qua functionerende telefoon, doet hij wat hij moet doen en met DHL binnen 5 dagen in huis.
goed dat ie leuk is, maar voor dat geld had je misschien ook de leagoo lead 3 kunnen overwegen, bij geekbuying was ie 52 euro, nu niet meer ;(
55 euro bij http://www.1949deal.com/l...-screen-3g-dark-blue.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
FlowDesign schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:55:

- Maximaal 2 mm bezels
- Minimaal 2500 mAh accu
- Wifi b/g/n/ac

Edit, oja inderdaad Momus!
- Minimaal Android 4.4.4 en bij voorkeur update naar Android L mogelijk.
- Maximaal 200 euro incl. verzendkosten.
En standaard geleverd met app die stront omzet in goud.

Maar goed, over 2 jaar zal er wel aan je wensen zijn voldaan. Helaas wil je tegen die tijd een Snapdragon 850, 5000mAh accu, en 5G voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
P8 moet je erg zuinig mee zijn wil je er een dag zonder opladen mee doorkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

http://www.banggood.com/E...-Smartphone-p-913113.html

zou dit een goede keuze zijn? daarnaast zie ik wel eens staan dat webshops in china bepaalde zaken op de doos zetten zoals repair phone en andere bedragen etc. kan je daarom vragen of moeten ze dat echt zelf aanbieden?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

zeg_ik_niet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:09:
P8 moet je erg zuinig mee zijn wil je er een dag zonder opladen mee doorkomen :(
oh... zet ik net die link neer, is dat echt een groot probleem?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Jheroen schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Ik heb zelf de telefoon.
Het is wel een goed toestel, alleen als ik 'm 09.00 uur uit de lader haal en zo nu en dan gebruik kan ik begin avond 'm weer aan de lader hangen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
FlowDesign schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:42:

Niet duur, maar 720p op een 5,5" scherm en geen 4G. Ik zou deze nu niet kopen.
En was fastcardtech niet die shop die soms kloons uitleverd i.p.v. echte? :?
Geen 4G (of niet op de goeie banden) is nog zo'n beetje de standaard... Ook die resolutie is niet zo'n probleem, het is echt niet zo dat je pixels kan tellen. Daarnaast ook weer gunstiger voor je batterijverbruik.

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met Fastcardtech. Ze hebben wel een kloon-versie van Xiaomi, die iets van XiaXiaomi heet. Zouden mensen niet gewoon in onoplettendheid verkeerd bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Zijn bergen klachten over Fastcardtech.

Natuurlijk hebben andere sites die ook, maar niet dezelfde klachten..
Bij FCT onbreekt er vaak een batterij, of je krijgt een toestel dat gebruikt is en niet werkt.
Valt nog mee dat ze niet limited met paypal staan (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 16:16
Mooie aanbieding bij Pandawill, iets vergelijkbaars heb ik voor die prijs nog niet gezien, enige nadeel is (voor mij dan) die Samsung-look. Maar voor 89 dollar en zelfs een 2e accu mag je eigelijk niet klagen.
http://www.pandawill.com/...50-inch-white-p76821.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tonger schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:28:
Mooie aanbieding bij Pandawill, iets vergelijkbaars heb ik voor die prijs nog niet gezien, enige nadeel is (voor mij dan) die Samsung-look. Maar voor 89 dollar en zelfs een 2e accu mag je eigelijk niet klagen.
http://www.pandawill.com/...50-inch-white-p76821.html
Ik heb de voorganger van deze Feiteng ooit vastgehad. Collega had er één. Één woord: DRAAAAMAAA.

Nu weet ik niet of er misschien custom roms zijn die het een betere ervaring geven, maar ik was niet onder de indruk. Ook niet voor een sub € 100,00 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Ik zou aan merkloze toestellen nooit mijn geld uitgeven, simpelweg omdat je niet weet wat je krijgt en het is naar mijn idee vaak drama, maar je kan massel hebben en je hebt een koopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:38:
Ik zou aan merkloze toestellen nooit mijn geld uitgeven, simpelweg omdat je niet weet wat je krijgt en het is naar mijn idee vaak drama, maar je kan massel hebben en je hebt een koopje ;)
Jij geeft het geld liever aan Doogee, die facebook acties opzetten om likes te krijgen om zo te "inventariseren" wat de problemen zoal met de DG350 zijn.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
krissie100 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:38:
Feiteng is ook gewoon een merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:43:
[...]

Jij geeft het geld liever aan Doogee, die facebook acties opzetten om likes te krijgen om zo te "inventariseren" wat de problemen zoal met de DG350 zijn.

|:(
Nee hoor, ook iocean jiayu, huawei noem ze allemaal maar op, maar ik vind feiteng geen merk, maar allemaal clone troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

http://www.androidauthori...dg550-full-review-400354/ is dit een beetje de 'gulden middenweg' dan?
je kunt tenslotte voor wat je uitgeeft niet de beste producten verwachten...

mis ik nog een aanbieding of ander chinees product?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
krissie100 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:45:
[...]

Nee hoor, ook iocean jiayu, huawei noem ze allemaal maar op, maar ik vind geiteng geen merk, maar allemaal clone troep.
Ach, de verhouding tussen cloon en eigen design ligt bij Feiteng wat anders, maar je kunt niet zeggen dat iocean, jiayu en Huawei geen cloons maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Die Feiteng zal wel hetzelfde zijn als de Star/Ulefone, mijn vrouw heeft de MTK6589T versie.
Uitstekend toestel.
(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
zeg_ik_niet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:50:
Die Feiteng zal wel hetzelfde zijn als de Star/Ulefone, mijn vrouw heeft de MTK6589T versie.
Uitstekend toestel.
(:
Ja precies dat is 1 pot nat! Goed om te horen dat ie het goed doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hoppa! schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Ach, de verhouding tussen cloon en eigen design ligt bij Feiteng wat anders, maar je kunt niet zeggen dat iocean, jiayu en Huawei geen cloons maken hoor.
Iocean namaak? Jiayu? Ze lijken op sommige ja, maar als ik feiteng of samsung intik krijg ik excact dezelfde plaatjes ;), en daar hou ik niet van, en het kan gewoon goed spul zijn, maar ook vaak niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ach elk toestel kan er een slechte tussen hebben zitten.
(:

Dat ze op elkaar lijken.. tja.. mooi design en ga echt geen honderden euro's extra uitgeven..

Hassee had ooit (een jaar terug) zoiets leuks beloofd haha wat een bagger;
http://www.gizchina.com/2...-293-full-specifications/

Natuurlijk nooit nagekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
zeg_ik_niet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:26:
Ach elk toestel kan er een slechte tussen hebben zitten.
(:

Dat ze op elkaar lijken.. tja.. mooi design en ga echt geen honderden euro's extra uitgeven..

Hassee had ooit (een jaar terug) zoiets leuks beloofd haha wat een bagger;
http://www.gizchina.com/2...-293-full-specifications/

Natuurlijk nooit nagekomen..
tja, maar ik heb het idee dat er vaker slechte tussen zitten bij clones,
op elkaar lijken is een understatement ;), een ascend p7 lijkt op sommige telefoons, maar feiteng is meer dan erop lijken maargoed, ik ben ook altijd bang voor de douane :D
wel grappig van die hassee ;) totale lulkoek. op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hebben ook veel mensen op de Techdy Basic Bear en de betere variant zitten wachten hier.
Ding is er nooit gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:31:
hebben ook veel mensen op de Techdy Basic Bear en de betere variant zitten wachten hier.
Ding is er nooit gekomen...
nooit van gehoord ;) ik kijk overigens nu al uit naar freedompop

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 31-07-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
hahaha wat een absurde naam; ..Basic Bear... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Ja was die iPhone lookalike maar met een berenpoot ipv het apple logo. Was een internethit tot hij er niet kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
whackertje schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:03:
Ja was die iPhone lookalike maar met een berenpoot ipv het apple logo. Was een internethit tot hij er niet kwam :)
Techdy is later toch Zopo's gaan rebadgen?

Trouwens jammer dat de Zopo's ZP320 en ZP520 geen fatsoenlijke specs hebben. Ze ondersteunen namelijk beide FDD-LTE op zowel de 1800mhz als de 800mhz band.... Maar het zijn verder gewoon but telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 18:51
Jheroen schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Ik heb de telefoon ook en heb geen probleem met de batterij, ligt sowieso iedere avond aan de lader bij mij maar kan er soms toch 2 dagen mee weg.

Zit wel nog (terug) op 4.2.2 omdat ik de 4.4 nogal buggy vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

Doogee Dagger DG550 of de elephone P8 dat zijn volgens mij de kandidaten... klopt dat?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
hierbij zoals beloofd mijn review van de Leagoo Lead 3

de specificaties:

OS Android 4.4.2
CPU MTK6582, Cortex A7 Quad core, 1.3Ghz
GPU: Mali-400
ROM 4GB
RAM 512MB
Display Size 4.5 Inch
Type IPS LCD, capacitive touch screen
Resolution 960 x 540 pixels
Dimensions 133.1 x 66.6 x 8.2 mm/5.2 x 2.62 x 0.32 inch
Net Weight(Including battery) 135g
1600mah battery
2MP front camera and 5MP back camera

wat krijg je allemaal?

- Een mooie groene doos
- oordjes
- EU lader
- USB kabel
- Engelse boekjes
- Leagoo Lead 3

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/104qcnt.jpg

Het leuke is dat leagoo net als Xiaomi een echtheidscode heeft die je open moet krassen en die kan je invullen op leagoo.cc om de echtheid te controleren, want ja, wie maakt er nou geen Leagoos na :+

Behuizing en formaat:

De behuizing zit sterk en degelijk in elkaar, geen kraakjes of buigingen. De achterkant is mooi en vingerafdrukproof, met een leuk pixelachtig structuurtje, en is lekker stroef.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2zswmlw.jpg
Rondom de telefoon zit een zilver strip, wat er wel stijlvol uitziet, en die zit goed vast
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/kb6joi.jpgAfbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fx6wqu.jpg
De zijkanten zijn mooi gerond waardoor hij lekker vasthoud, en met 4.5 inch kan je hem prima met één hand bedienen, al zijn de bezels wel vrij groot. De afwerking van de telefoon vind ik erg goed en ik heb zelf totaal niet het gevoel dat ik een toestel van 52 euro in mijn hand heb.

Scherm

het 4.5 inch scherm is een 960 x 540 pixel scherm, dat klinkt niet zoveel als je het vergelijkt met duurdere toestellen, maar het leest prima af en de kleuren zijn goed en de kijkhoeken zijn ook prima. Ook buiten in de zon heeft dit scherm geen probleem, want ik kan het buiten prima aflezen op de helderste stand.
Het scherm is heel gevoelig en reageert goed op touches en heeft (nog) geen rare mankementen

Camera

Over de camera kan ik kort zijn, die is voor huis gebruik, maar dat kan je wel verwachten bij zo'n budget toestel, op zich maakt hij buiten prima kiekjes, maar als het eenmaal iets donkerder wordt(binnen of 's avonds) wordt het heel korrelig. De front camera is een echte simpele selfies camera ;)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ajt442.jpgAfbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/w1e3ci.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2vxngr5.jpgAfbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/v3hu76.jpg mmm lekker 8)

Software

De software loopt prima met een eigen skin van Leagoo eroverheen die wat heeft van miui, want er is geen applicatieoverzicht.
Ook is er een OTA optie, dus ik hoop op wat software updates, want dat kan je toestel altijd weer beter maken.
Ook draait de Lead 3 al op android 4.4.2 Kitkat.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/bbjmh.pngAfbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/z981s.png

Prestaties

De snelheid van het toestel is prima, even snel als mijn Huawei Honor 3C, je moet alleen niet veel apps tegelijk open hebben want dan begint toch de ram wel vol te lopen, dus whatsapp, browsen, video's en af en toe een game kan prima! Het toestel heeft 4Gb opslag waarvan 2,5 beschikbaar, maar hij is nog uitbreidbaar met een micro sd kaart.
De GPS was tot mijn grote verbazing alweer geweldig (heb denk ik mazzel met mediatekjes ;) ) want uit de doos met wifi uit en gps aan had hij al binnen 15 seconden 8 sattelieten die die al aan het gebruiken was. zeer positief dus!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14o3bc5.png

Batterij

De batterij is geen wonderkind helaas, met een on-time van 13 uur, haalde het scherm 3,5 uur en viel het toestel uit bij 1%, helaas, maar voldoende voor normaal gebruik om een dag door te komen.

Conclusie

+ Prijs/kwaliteit
+ Design
+ GPS
+ Scherm(voor de specs)

- Camera
- Batterij

Dit is een perfecte telefoon voor mensen die snelheid willen, maar niet veel soorten apps downloaden en openen maar die het houden bij appen en browsen en af en toe een game spelen, en voor wie de camera geen must is en elke dag opladen geen probleem vind

Ik heb hem gekocht bij geekbuying.com voor 52 euro, maar helaas is hij daar al weer duurder, bij 1949deal.com is hij nu bijna 55 euro.

ps. vragen zijn altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik wil graag bij http://www.zopomobile.eu/...iy05QR_BWFpUNeBoC2wfw_wcB de zopo 990+ kopen die in mijn mening er erg scherp geprijst is, wanneer ik met mijn creditcard wil betalen zegt paypal dat ik een andere creditcard moet gebruiken, hoe moet dit? Ik heb wel een paypal account maar die moet ik veriferen met mijn ID kaart en een rekening etc etc hier heb ik weinig trek in. Is de telefoon ergens anders ook scherp geprijst waar ik wel met ideal/creditcard kan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dudee schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:49:
wanneer ik met mijn creditcard wil betalen zegt paypal dat ik een andere creditcard moet gebruiken, hoe moet dit? Ik heb wel een paypal account maar die moet ik veriferen met mijn ID kaart en een rekening etc etc hier heb ik weinig trek in. Is de telefoon ergens anders ook scherp geprijst waar ik wel met ideal/creditcard kan betalen?
Met ideal geld overmaken naar paypal: https://www.money2.nl/ en je kunt zonder creditkaart of geverifieerde rekening betalen met paypal.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
En is het dan wel legaal als ik mijn paypal op een ander adres registeer want er staat wanneer ik nieuw paypal acc wil aanmaken dat er al 1 is op dit adres.

En nvm blijkbaar heeft familie lid ook nog een paypal acc die alleen ff geverifeerd bij de mail moest worden. Nu ff verdiepen in money2

EDIT 2 werkt hij wel in Nederland? Zover ik kan zien wel maar zou zonde zijn als dit niet het geval was.

[ Voor 45% gewijzigd door dudee op 31-07-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dudee schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:49:
Ik wil graag bij http://www.zopomobile.eu/...iy05QR_BWFpUNeBoC2wfw_wcB de zopo 990+ kopen die in mijn mening er erg scherp geprijst is, wanneer ik met mijn creditcard wil betalen zegt paypal dat ik een andere creditcard moet gebruiken, hoe moet dit? Ik heb wel een paypal account maar die moet ik veriferen met mijn ID kaart en een rekening etc etc hier heb ik weinig trek in. Is de telefoon ergens anders ook scherp geprijst waar ik wel met ideal/creditcard kan betalen?
Moet het binnen Europa zijn?

http://www.to2c.com/phone/zopo-phone/zopo-zp990.html
http://www.etotalk.com/zopo-zp990_p5100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Al gekocht bij zopo eu store voor 255 euro met hoesje. Binnen 48 uur levering, ik zal ervaringen hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:00
Ik ben op zoek naar een telefoon van max 200 euro. Maar zijn de telefoons van 200 euro (bijvoorbeeld de Lenovo K910) nou kwalitatief beter dan de telefoons van rond de 100 euro?
Heeft iemand een tip? De telefoon wordt gebruikt voor een paar keer kort bellen in de week, en vooral whatsapp en wat internetten. Gamen of andere apps downloaden zal niet echt gebeuren.
Ik twijfel dus over de Lenovo K910, maar blijf het lastig vinden om een keus te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
technoaddict schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:22:
Ik ben op zoek naar een telefoon van max 200 euro. Maar zijn de telefoons van 200 euro (bijvoorbeeld de Lenovo K910) nou kwalitatief beter dan de telefoons van rond de 100 euro?
Heeft iemand een tip? De telefoon wordt gebruikt voor een paar keer kort bellen in de week, en vooral whatsapp en wat internetten. Gamen of andere apps downloaden zal niet echt gebeuren.
Ik twijfel dus over de Lenovo K910, maar blijf het lastig vinden om een keus te maken.
Als dat je wensen zijn zou ik zelf geen 200 euro willen uitgeven, maar de k910 is wel een toptoestel, maar jij hebt denk ik al genoeg aan een telefoon van 100-150 euro
Pagina: 1 ... 34 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!