hierbij zoals beloofd mijn review van de Leagoo Lead 3
de specificaties:
OS Android 4.4.2
CPU MTK6582, Cortex A7 Quad core, 1.3Ghz
GPU: Mali-400
ROM 4GB
RAM 512MB
Display Size 4.5 Inch
Type IPS LCD, capacitive touch screen
Resolution 960 x 540 pixels
Dimensions 133.1 x 66.6 x 8.2 mm/5.2 x 2.62 x 0.32 inch
Net Weight(Including battery) 135g
1600mah battery
2MP front camera and 5MP back camera
wat krijg je allemaal?
- Een mooie groene doos
- oordjes
- EU lader
- USB kabel
- Engelse boekjes
- Leagoo Lead 3
Het leuke is dat leagoo net als Xiaomi een echtheidscode heeft die je open moet krassen en die kan je invullen op leagoo.cc om de echtheid te controleren, want ja, wie maakt er nou geen Leagoos na
Behuizing en formaat:
De behuizing zit sterk en degelijk in elkaar, geen kraakjes of buigingen. De achterkant is mooi en vingerafdrukproof, met een leuk pixelachtig structuurtje, en is lekker stroef.

Rondom de telefoon zit een zilver strip, wat er wel stijlvol uitziet, en die zit goed vast

De zijkanten zijn mooi gerond waardoor hij lekker vasthoud, en met 4.5 inch kan je hem prima met één hand bedienen, al zijn de bezels wel vrij groot. De afwerking van de telefoon vind ik erg goed en ik heb zelf totaal niet het gevoel dat ik een toestel van 52 euro in mijn hand heb.
Scherm
het 4.5 inch scherm is een 960 x 540 pixel scherm, dat klinkt niet zoveel als je het vergelijkt met duurdere toestellen, maar het leest prima af en de kleuren zijn goed en de kijkhoeken zijn ook prima. Ook buiten in de zon heeft dit scherm geen probleem, want ik kan het buiten prima aflezen op de helderste stand.
Het scherm is heel gevoelig en reageert goed op touches en heeft (nog) geen rare mankementen
Camera
Over de camera kan ik kort zijn, die is voor huis gebruik, maar dat kan je wel verwachten bij zo'n budget toestel, op zich maakt hij buiten prima kiekjes, maar als het eenmaal iets donkerder wordt(binnen of 's avonds) wordt het heel korrelig. De front camera is een echte simpele selfies camera

mmm lekker
Software
De software loopt prima met een eigen skin van Leagoo eroverheen die wat heeft van miui, want er is geen applicatieoverzicht.
Ook is er een OTA optie, dus ik hoop op wat software updates, want dat kan je toestel altijd weer beter maken.
Ook draait de Lead 3 al op android 4.4.2 Kitkat.

Prestaties
De snelheid van het toestel is prima, even snel als mijn Huawei Honor 3C, je moet alleen niet veel apps tegelijk open hebben want dan begint toch de ram wel vol te lopen, dus whatsapp, browsen, video's en af en toe een game kan prima! Het toestel heeft 4Gb opslag waarvan 2,5 beschikbaar, maar hij is nog uitbreidbaar met een micro sd kaart.
De GPS was tot mijn grote verbazing alweer geweldig (heb denk ik mazzel met mediatekjes

) want uit de doos met wifi uit en gps aan had hij al binnen 15 seconden 8 sattelieten die die al aan het gebruiken was. zeer positief dus!
Batterij
De batterij is geen wonderkind helaas, met een on-time van 13 uur, haalde het scherm 3,5 uur en viel het toestel uit bij 1%, helaas, maar voldoende voor normaal gebruik om een dag door te komen.
Conclusie
+ Prijs/kwaliteit
+ Design
+ GPS
+ Scherm(voor de specs)
- Camera
- Batterij
Dit is een perfecte telefoon voor mensen die snelheid willen, maar niet veel soorten apps downloaden en openen maar die het houden bij appen en browsen en af en toe een game spelen, en voor wie de camera geen must is en elke dag opladen geen probleem vind
Ik heb hem gekocht bij geekbuying.com voor 52 euro, maar helaas is hij daar al weer duurder, bij 1949deal.com is hij nu bijna 55 euro.
ps. vragen zijn altijd welkom