- Intro -
Ik volg dit topic met regelmaat om informatie op te doen en op de hoogte te blijven van smartphones die 'wij' hier niet kennen, maar in het verre Oosten wel. Ik heb grote interesse voor hardware in het algemeen, maar vooral deze kleine 'pocket rockets'. Uittesten, tweaken, repareren, noem maar op.
Vandaag lag er bij thuiskomst een mooi pakketje voor mij klaar. Nog geen idee wat het was, wel in ieder geval één van de 10 openstaande orders van Aliexpress

. Echter, dit ene pakketje bevatte het meest belangrijke product, waar deze topicpost (geen review) dan ook over gaat.
- Achtergrond -
Ik zat voor mijn gevoel al aan het einde van de cyclus met mijn SII uit 2011 en een upgrade was 50% nodig, 50% gewild.
Nu keek ik eerst naar wat ik destijds nog 'exotisch' vond; HTC, Lumia ... Per toeval kwam ik de volgende blogpost tegen (bedankt Stijn!):
wireless: 3 toestellen van Lenovo
Dit zette mij aan het denken over een smartphone van het merk Lenovo. Grote speler in China, degelijke producten (uit geringe ervaring) en bovendien een onderscheidend merk.
- Keuze -
De Lenovo K900
(specs) sprak mij erg aan vanwege het zeer fraaie design en de vrij unieke Intel Cloverfield+ Z2580 Atom SoC met een SGX544MP2 GPU @ 533MHz. Als ik de AnTuTu benchmarks mocht geloven schommelde de K900 tussen de i9505 en de i9500 van Samsung in. Prima upgrade vanaf een SII dacht ik zo, zeker gezien de lage prijs.
Ik voelde er meer voor om voor het vlaggenschip van een (wat) oudere generatie te gaan dan te moeten settelen met iets meer richting midrange van de huidige. Immers de Vibe Z (K910) is nu het topmodel.
Helaas ontbreekt er een microSD poort, en met de standaard 16GB zou het voor mij erg krap worden om mijn muziekcollectie e.d. mee te kunnen nemen. Gelukkig heeft Lenovo ook een 32GB variant van dit toestel uitgebracht.
De volgorde van de varianten qua prijs was/is:
16GB Zilver - 16GB zwart - 32GB Zilver - 32GB zwart
De zwarte variant zag er ook gelikt uit, maar het was mij de meerprijs niet waard. Bovendien zal ik waarschijnlijk gebruik maken van een case met flipcover. Speciaal voor Hollanders is er ook een variant met een
oranje accuklep
- Kosten en bestellen -
Uiteindelijk ben ik voor de 32GB Silver versie gegaan. Ik kon $4 korting krijgen van mijn Chinese zakenpartner Mr. Cheng, omdat ik geen behoefte had aan zijn giftpack.
Uiteindelijke prijs $270.55 USD, destijds €197,81. Tegenwoordig is dat nog minder. De prijs van de K900 is nu nog steeds ongeveer
hetzelfde echter betaal je er minder €'s voor.
Bovendien, even afkloppen,
probleemloos door de douane. Ik zit nu op een hot streak van 9 keer de dans ontspringen
- Unboxing -
Alles wat je van een complete set mag verwachten (USB kabel, 230V lader, oordoppen, sim-tray pin) zit erbij. Enige aandachtspunt (geen minpunt voor mij) is dat de instructieboekjes niet in het Engels zijn, maar Chinees.
De taal stond ook al ingesteld op Nederland en ik kreeg er een screen protector bij (dank u Mr. Cheng). Ik laat de beelden verder voor zich spreken. Hoop binnenkort tijd te hebben voor een uitgebreide review, eventueel als Tweakers zelf interesse heeft
[
Voor 1% gewijzigd door
WindowsME op 07-05-2014 20:58
. Reden: Specificaties toegevoegd ]