Nog niet zo lang geleden was ik hier een fanaat van, tegenwoordig vind ik ze enkel stevig overpriced, en ik heb enkele prullen gehad met een van de laatste aankopen, de webshop (mixeshop) treft geen schuld:
hieronder mijn persoonlijke ervaring en die van kennissen uit de vriendenkring:
Zelf gekocht Lenovo S750, P780, S650
de S750 die ik had was perfect in orde, niks last mee buiten dat de stockrom her en der nog wat chinees heeft staan in de sms app en de contactlist (niets ernstig, moet je al echt op letten)
gps deed het goed, snel, batterij ging lang mee, en echt waterdicht.
De P780 net van hetzelfde, perfecte gsm, software standaard dikke rommel, Samsung like rom erop gezet, waarschijnlijk de beste Lenovo die ik vast gehad heb, dikke batterij, zwaar, maar sterk en ik deed er onder heavy use 3dagen mee (echt fantastische batterij)
Mijn vader gebruikt hem nog steeds, doet anderhalve week met zo één batterijlading omdat die enkel smst en belt met dat ding
de S650, is zowa de goedkoopste Lenovo die er is denk ik, je krijgt waar voor je geld, maar na 1jaar en 2 maand heeft ie zijn geest gegeven, begon met trilmotor die het begaf, deze heb ik dan zelf vervangen, dan deed ie het een weekje goed, en dan opeens niks ontvangst meer, alles nagekeken intern, niets aan te zien, connecties van antenne enzo zaten mooi vast.
een van mijn collega's had ook een S750 gekocht, na een half jaar opeen scherm half dood, en hij had geen zin om die retour te sturen....
Dusjah, ik denk dat het niet zijn geld waard is, ik heb er geluk mee gehad, anderen niet, dus hierbij mijn objectieve mening: ik vond het goede toestelletjes, maar achteraf gekeken kan je beter ZTE xiaomi of huawei kopen voor die prijs, dan heb je toch iets meer zekerheid denk ik.
heb zelf een Honor 6 l12, en dat ding is een speer met degelijke stocksoftware, schoonpa heeft een goedkope ascend G6 en die heft net als mijn 150euro duurdere honor 6 emui 3.0 gekregen, dus ze geven updates en support op zelfs de low budget toestelletjes.