Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 110 Laatste
Acties:
  • 583.900 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
krissie100 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:12:
[...]

op zich allemaal goede toestellen, maar houdt er rekening mee dat de accu behoorlijk tegen kan vallen in chinese dunne design toestellen!! maar dat is een keuze die je maakt, misschien is de doogee dg350 nog? die is wel erg smaakgevoelig :) [Doogee Pixels DG350] Ervaringen en Discussie ik vraag me alleen wel af of er uberhaupt één beter is dan je iphone 4s... maja
op gebied van vrijheid ben je bij de meeste android toestellen al beter af dan een iphone 4S (heb er zelf een gehad) Ik moest een goede dualsim hebben, wat je dus voor geen meter gedaan krijgt bij iphone (ook niet met de speciale cases die dubbele sim geven, heb ik ook getest)
Jailbreak van een iphone4s vs een geroote Android, opnieuw de vrijheid van android.
Sterkte van de phone bij vallen, is zowat gelijk als je geen superbudget chinees hebt. komt er nog bij dat Iphone standaardfouten heeft zoals de homeknop die het begeeft, of de lockbutton die opeens niet meer werkt, barstjes aan de oplader en ga zo maar tijdje door.

Enige waar ik iphone een steekje voor geef tov android is de syncronisatie en "eenvoudigheid"
Geef een iphone aan men Pa/Ma en die kunnen daarmee werken, met wat geluk hun mailtje syncronizeren met hun contacten via Icloud etc.
Verder misschien de looks van iphone als je daarvan houd.

Bij android vergt alles wat meer uitzoekwerk, hoewel je met Gmail tegenwoordig al niet veel moet instellen om alles te syncronizeren.

Uiteindelijk moet je erbij in rekening houden da je een phone van 1/4 tot 1/2de van de prijs hebt met degelijke specs. dus je mag ze eigenlijk niet vergelijken :D

Als je uit degelijke merken vergelijkt vindk ik een nexus al stukken beter dan een 4s maar dat is weer een persoonlijke mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07-2023
Bedankt allemaal
Maar als ik alleen al de processor en ram vergelijkt
Iphone 4s cortex 8 ofzo x met 516 ram?
Terwijl je bij een chinese al rap quad core en 1 ram hebt dan is ie toch beter dan mijn 4s?

Altijd op zoek naar iets leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:24
Peutie7 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:55:
Bedankt allemaal
Maar als ik alleen al de processor en ram vergelijkt
Iphone 4s cortex 8 ofzo x met 516 ram?
Terwijl je bij een chinese al rap quad core en 1 ram hebt dan is ie toch beter dan mijn 4s?
deze misschien? http://www.1949deal.com/z...otg-ultrathin-silver.html of te lomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
Ja ben ik ook al tegen gekomen vind ik wel x hebbe maar is wel echt een iphone 5 copy xp
Maar ik twijfel tussen 1 of 2 ram
De huawei honor 3c vind ik ook iets hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Peutie7 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:02:
[...]

Ja ben ik ook al tegen gekomen vind ik wel x hebbe maar is wel echt een iphone 5 copy xp
Maar ik twijfel tussen 1 of 2 ram
De huawei honor 3c vind ik ook iets hebben
ik heb toevallig eergister de huawei honor 3c gekocht! zijn mooie hoesjes voor beschikbaar btw
Mag in het prijzen en levertijden topic

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
krissie100 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:03:
[...]

ik heb toevallig eergister de huawei honor 3c gekocht! zijn mooie hoesjes voor beschikbaar btw
knip
Super,wat heeft jou overhaald om deze te kopen?
Wanneer heb je hem?
Grtz

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Peutie7 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:10:
[...]

Super,wat heeft jou overhaald om deze te kopen?
Wanneer heb je hem?
Grtz
de 2gb ram en de uitstekende accu, hij is net aangeschreven bij DHL, dus een weekje ofzo hoop ik en hier een reviewtje: http://www.nairaland.com/1668465/huawei-honor-c-review-hands

EDIT:en hiero een zwart achterkantje als je wit lelijk vind XD http://www.1949deal.com/h...ck-cover-black-color.html

[ Voor 40% gewijzigd door krissie100 op 19-03-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
krissie100 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:10:
[...]

de 2gb ram en de uitstekende accu, hij is net aangeschreven bij DHL, dus een weekje ofzo hoop ik en hier een reviewtje: http://www.nairaland.com/1668465/huawei-honor-c-review-hands
Denk da ik ook voor deze zal gaan,
Prijzen en levertijden topic

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
krissie100 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:10:
[...]

Maar ik lees net:
Ram 2GB
ROM 8GB(1GB RAM 4GB ROM For GSM Version)

De gsm versie is maar 1 ram en de wcdma 2 ram,wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Peutie7 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:16:
[...]

Maar ik lees net:
Ram 2GB
ROM 8GB(1GB RAM 4GB ROM For GSM Version)

De gsm versie is maar 1 ram en de wcdma 2 ram,wat is het verschil?
je moet wcdma versie hebben, daarmee kan je in nl op 3G netwerk en dus 2gb en 8gb ^^ de GSM versie is alleen geschikt voor het Chinese internet netwerk

edit: ben jij van plan om er een hoesje omheen te doen?

[ Voor 14% gewijzigd door krissie100 op 19-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
krissie100 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:18:
[...]

je moet wcdma versie hebben, daarmee kan je in nl op 3G netwerk en dus 2gb en 8gb ^^ de GSM versie is alleen geschikt voor het Chinese internet netwerk

edit: ben jij van plan om er een hoesje omheen te doen?
Aaah zalig!
En ja waarschijnlijk wel!^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Peutie7 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:49:
[...]

Aaah zalig!
En ja waarschijnlijk wel!^^
top! misschien is deze case wat? ik heb deze gekocht http://www.banggood.com/K...EI-Honor-3C-p-917093.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
Ja deze ga ik bestellen!
Hier hebben we het prijzen en levertijden topic voor
En zou handig zijn moesten ze hier een topic maken over deze phone xp

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Knip, dit mag in het prijzen en levertijden topic

[ Voor 84% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ik maak wel een topicje over een weekie ofzo, of vanavond ^^

SORRY MODS, IK BEN VERGETEN TE EDITTEN ZIE IK, ALVAST SOOOORRRRYYY _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Duidelijk, maar mag je ook iets subtieler melden de volgende keer ;)

edit: er zijn ook al een hoop custom roms zie ik ^^ http://www.needrom.com/?s=h3c&sa=search&scat=13

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutie7
krissie100 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:01:
ik maak wel een topicje over een weekie ofzo, of vanavond ^^

SORRY MODS, IK BEN VERGETEN TE EDITTEN ZIE IK, ALVAST SOOOORRRRYYY _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit: er zijn ook al een hoop custom roms zie ik ^^ http://www.needrom.com/?s=h3c&sa=search&scat=13
Oke super!^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
topic gemaakt XD
[Huawei Honor 3C] Ervaringen & Discussie

[ Voor 17% gewijzigd door krissie100 op 19-03-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Biscuit schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:29:
HELP.
Gisteren is mijn Lenovo p780 verzonden van Pandawill via SingPost.
Hierbij gevraagd naar een tracking number: RXXXXXXXXDE
Betekent dit dat mijn pakketje naar Duitsland gaat inplaats van mijn brievenbus?
Zelfde toestel besteld bij Pandawill. Mijn tracking number eindigt op SG.
Zal wel goed komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:40
Chippu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:23:
@above: beetje off-topic.

Er is nu wat meer duidelijkheid over de prijzen van de Redmi Note.

In een notendop:

[...]

$130 versus $160, in principe een verwaarloosbaar verschil (tenzij je écht met een krap budget werkt, uiteraard). Zodra deze goed verkrijgbaar zijn ( :z ) er maar eens 1 of 2 bestellen. :)

Edit: de Redmi Note krijgt waarschijnlijk ook kekke covers.
Ik zie nog niks staan over een WCDMA versie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik zoek voor een vriend van mij een china phone. Hij komt van een alcatel 1ghz single core af, maar hij zegt wel tot 300 euro uit te willen geven. Ik dacht zelf aan een ZTE nuba Z5S :
http://www.mixeshop.com/z...age-smartphone_p3333.html

De telefoon moet vooral makkelijk in het gebruik zijn en hij moet degelijk in elkaar zitten.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:27:
[...]

Ik zie nog niks staan over een WCDMA versie.
Komt zoals gewoonlijk pas later.
De vraag naar goedkope Xiaomi's is nogal groot dus voordat je er een kunt bemachtigen...
Reken ook maar op minstens 130 vs 160 euro, lokale chinese prijzen betaal je vrijwel nooit bij een reseller.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 19-03-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
jwdgk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:29:
Ik zoek voor een vriend van mij een china phone. Hij komt van een alcatel 1ghz single core af, maar hij zegt wel tot 300 euro uit te willen geven. Ik dacht zelf aan een ZTE nuba Z5S :

De telefoon moet vooral makkelijk in het gebruik zijn en hij moet degelijk in elkaar zitten.
Iemand tips?
Eigenlijk wel een goed voorbeeld dat het niet altijd, in mijn ogen, even interessant meer is om een telefoon uit China over te laten komen, vooral in het wat hogere segment. De Z5S staat hier geprijst voor 319 dollar en daarbij nog 18 dollar verzendkosten. Is ongeveer 250 euro zonder eventuele importkosten. Samsung heeft momenteel een 100euro cashback actie op de S4, uiteindelijk betaal je dan ongeveer 400(mediamarkt)-100=300euro voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 13:42

Iemand tips?
Heeft die vriend van jou ook nog speciale wensen/eisen aan zijn telefoon?
Want als hij die niet heeft, kan hij er ook gewoon een in de winkel gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:53

Iemand tips?
Xiaomi Mi2S of in sommige gevallen de Mi3(bij aanbieding) zal zeker voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip
Het gaat om een promotie waarbij er totaal maar 10 exemplaren zijn, die verspreid over de tijd worden aangeboden als ik het goed begrepen heb.
Soort van de iBood boxen tijdens de hunt, alleen komen er geen reguliere aanbiedingen voorbij(hé Quad :+
Kans op het bestellen van zo'n toestel voor die prijs is dus nihil.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 21:39
Zoiets dacht ik al. Tsss.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Mijn huidige telefoon (ZTE Blade) is aan vervanging toe.

De community van deze telefoon heeft mij jarenlang verwend met het updaten van de ROM naar steeds nieuwere versies van Android (van 2.2 naar 4.1 en zelfs 4.2).

Na het lezen van deze topic (en ook deel 1 van deze topic) lijkt het alsof de meest besproken telefoons hier werken op de MediaTek chip en dat er geen community is die nieuwere ROM's uitbrengt. Als dit klopt, is dit jammer, want ik ben niet van plan elk jaar een nieuwe telefoon te kopen.

Daarom mijn vraag: zijn er telefoons, liefst onder de EUR. 120, die wel een community heeft die nieuwere ROM's uitbrengt of denken jullie dat MediaTek (of de bedrijven die deze chip gebuiken) hun oude telefoons gaan voorzien van upgrades naar toekomstige Android versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
dutchgio schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:00:
Soort van de iBood boxen tijdens de hunt, alleen komen er geen reguliere aanbiedingen voorbij(hé Quad :+
Niks tegen mij he. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Dr. Prozac schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:44:
Mijn huidige telefoon (ZTE Blade) is aan vervanging toe.

De community van deze telefoon heeft mij jarenlang verwend met het updaten van de ROM naar steeds nieuwere versies van Android (van 2.2 naar 4.1 en zelfs 4.2).

Na het lezen van deze topic (en ook deel 1 van deze topic) lijkt het alsof de meest besproken telefoons hier werken op de MediaTek chip en dat er geen community is die nieuwere ROM's uitbrengt. Als dit klopt, is dit jammer, want ik ben niet van plan elk jaar een nieuwe telefoon te kopen.

Daarom mijn vraag: zijn er telefoons, liefst onder de EUR. 120, die wel een community heeft die nieuwere ROM's uitbrengt of denken jullie dat MediaTek (of de bedrijven die deze chip gebuiken) hun oude telefoons gaan voorzien van upgrades naar toekomstige Android versies?
bij mediatek ben je meestal aangewezen op jezelf en of andere rom makers, op needrom vind je bv wel wat roms voor chinese phones, bekendere modelletjes zoals xiaomi enzo hebben ook iets of wat community, maar het is en blijft moeilijker voor mediatek. Zelf heb ik ook begonnen met eigen rom's te porten terwijl ik er totaal geen kennis van heb. heb toch ook al 2 roms zelfs omgeport die stabiel en zonder problemen werken. maar dit vergt wel wat werk natuurlijk.

Misschien dat andere tweakers hier meer over kunnen vertellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is wel een community, maar bij MediaTek worden ze niet zo blij met het vrijgeven van de source, waarmee de community aan de slag kan om nieuwere android versies naar oude toestellen te brengen.
Zal ook wel te maken hebben met hun verdienmodel, waardoor de octacores ook nog steeds op 4.2 draaien.
Voor een Nieuwe android versie moet je dan maar een nieuwe telefoon kopen...
Hier en daar is er wel een indiase fabriant geweest waarvan de source wel gedeeltelijk beschikbaar is; genoeg om Cyanogenmod te booten, maar veel verder gaat het waarschijnlijk niet komen.
Het blijft op dat punt wat minder, dat ga je dus wel missen als je van de blade naar de Mediateks overstapt.
Alleen moet je wel eerlijk wezen en toegeven dat stock altijd beter blijft draaien dan die laatste android versie cyanogenmods op niet ondersteunde, low-end toestellen, met bugs of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 586521

Beste Tweakers,

Dit is m'n eerste post op Tweakers, so bear with me!
Ik wil een chinaphone gaan kopen ter vervanging van de combo iPod 4 + Samsung galaxy apollo (ruk toestel)
Ik heb me echt helemaal ingediept in de specs en voorbereiding. Eerst zou ik voor een Nexus 5 gaan, toen besloot ik te w8en op de Nexus 6, nog later de Xiaomi Mi-3, maar ik besloot uiteindelijk toch voor een goedkopere chinaphone te gaan. Ik ben redelijk streng, waarschijnlijk te streng, want elke phone van 30 euro is beter dan die 1gHz Single-core met 256mb ram iPod. Mijn eisen zijn:
Minimaal 2gb ram en 16gb rom (graag met sd)
Minimaal 1920x1080 schermresolutie
Liefst 5" scherm, kleiner wil ik nog wel overwegen, groter ook, maar niet groter dan 5.5" in een compacte body.
Mijn budget is in principe 400 euro ofzo, maar ik vind het bullsh*t om zoveel uit te geven voor een phone, dus liefst tussen 150-250 ekkies.

Op dit moment twijfel ik echt enorm, er is ook zoveel keuze.
het gaat eigenlijk tussen de:
THL T100s - zelfde als x7s?
iOcean x7s - huidige nr. 1
Xiaomi mi3 - eigenlijk te duur, maar een van de beste smartphones out there getuige Antutu
W92 - is deze brandless? Lijkt me van wel, want maar 150 euro voor top notch specs?
ZTE Nubia z5s - erg duur, maar erg goed.

Mijn grootste vragen zijn:
Is er nou eigenlijk een verschil tussen de MTK 6592 en de Snapdragon 800 qua prestaties?

In hoeverre merk je het verschil tussen hd en full hd, ik heb als minimale eis full hd, maar mijn broertje heeft de Moto g met hd scherm en die is al erg mooi.

Voor toestellen zoals de t100s vs de x7s, wat is nou eigenlijk het verschil? De specs zijn geloof ik identiek, waarom gebeurt zoiets überhaupt? En klopt het dat als je je pakketje laat versturen met Dhl of Ups dat ze het dan openbreken en je het dubbele aan belasting en douanekosten kan betalen? Ik wil m'n 200 euro telefoon niet veranderen naar een 350 euro telefoon, dan koop ik wel een nexus.

En mijn grootste vraag, waar te bestellen?
Het komt dikwijls voor dat een toestel beschikbaar is bij Pandawill, Antelife, 1949Deal, Aliexpress etc voor zeer vergelijkbare prijzen. Waar bestellen jullie?

Indien iemand een toestel heeft dat aan al deze eisen voldoet, en goedkoop is, tell me!

Excuses voor deze massive post.

Thurien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik zou nog even wachten op de definitieve aankondiging van de OnePlus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:50:
Klinkt goed, ik zal eens kijken.
Dit hoort in prijzen en levertijden

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En een antwoord hierop dus ook

[ Voor 88% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:54
@Thurien:
Voor de iOcean X7S zou ik persoonlijk niet gaan. Tenzij je vaak je scherm wilt vervangen.
THL T100S batterijduur is/was blijkbaar echt niet goed (check reviews).

OnePlus One zou minder dan 400$ kosten, maar de resellers zullen er misschien nog wel een stukje bij doen.

Als 5.5" ook goed is kan je misschien kijken naar de Umi X3 (heb er nog geen reviews van gezien dus weet de kwaliteit niet). Komt 11 april ofzo uit. Octacore, dun, grote batterij, wel geen SD dacht ik. Ook vrij lang. (155 mm ofzoiets).
TCL S960 is er ook nog, kost 312$, maar heeft geen SD slot.
Jiayu S2 heeft een vrij kleine batterij (zelfde als iOcean X7s en Zopo ZP980+), maar is wel heel dun en kleine bezels :9~

Misschien wel handig om op te merken dat een Nexus 5 4G heeft en een china phone (meestal) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Momus schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:50:
Ik had er niks van gehoord tot jij hier wat over zei, het schijnt dus om een telefoon te gaan van OnePlus, opgericht door een ex-Oppo voorman.
Ze willen kwalitatief hoge ogen gooien met dit toestel waarvan het volgende bekend is:
- 1080p
- 5,5" in 5" bezel
- Snapdragon 800
- Cyanogenmod met Android 4.4
- 3100mAh accu

De keuze voor een 1080P display in plaats van een QHD is gemaakt doordat deze volgens hun flink veel langer mee gaat en dat QHD overkill is.

Afbeeldingen zijn verder niet te vinden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thmz159 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:15:
@Thurien:
Voor de iOcean X7S zou ik persoonlijk niet gaan. Tenzij je vaak je scherm wilt vervangen.
THL T100S batterijduur is/was blijkbaar echt niet goed (check reviews).

OnePlus One zou minder dan 400$ kosten, maar de resellers zullen er misschien nog wel een stukje bij doen.

Als 5.5" ook goed is kan je misschien kijken naar de Umi X3 (heb er nog geen reviews van gezien dus weet de kwaliteit niet). Komt 11 april ofzo uit. Octacore, dun, grote batterij, wel geen SD dacht ik. Ook vrij lang. (155 mm ofzoiets).
TCL S960 is er ook nog, kost 312$, maar heeft geen SD slot.
Jiayu S2 heeft een vrij kleine batterij (zelfde als iOcean X7s en Zopo ZP980+), maar is wel heel dun en kleine bezels :9~

Misschien wel handig om op te merken dat een Nexus 5 4G heeft en een china phone (meestal) niet.
Kijk, hier heb ik wat aan, ik stond al op het punt om de x7s te kopen. Wat bedoel je precies met "vaak je scherm vervangen?"

EDIT: What about de Zopo zp998, die had ik ook in m'n vizier, maar dat grote scherm vond ik niet zo top.

EDIT 2: De Umi X3 ziet er goed uit, alleen geloof ik er niks van dat die 180 euries gaat kosten voor een 64gb rom phone.

En dan toch nog even over de douane, als ik niet voor verassingen wil komen te staan, wat moet ik dan doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 586521 op 22-03-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Het scherm barst erg snel. Veel over te vinden in het iOcean topic hier \[iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie (gaat wel hoofdzakelijk over de X7, maar de X7S is 100% hetzelfde behalve de SoC dan). Of iOcean x7 Premium scherm kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Kijk, hier heb ik wat aan, ik stond al op het punt om de x7s te kopen. Wat bedoel je precies met "vaak je scherm vervangen?"

EDIT: What about de Zopo zp998, die had ik ook in m'n vizier, maar dat grote scherm vond ik niet zo top.
Bij de voorganger, de X7, hebben een aantal tweakers te maken gehad met een kapot scherm.
Maar is ook 1 van al dan niet dé meest geimporteerde chinaphone van vorig jaar. Mede door de vele gebruikers lijkt het dan dat als het scherm bij een aantal gevallen kapot is gegaan dat dit problematisch is bij deze telefoon, maar die van mij doet het nog prima ;)
Maar t maakt niet heel veel uit welke telefoon je koopt, als je m laat vallen is de schade vrijwel altijd niet te voorkomen.... Model X7 of zp998 maakt dan niet uit :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Bij een Xiaocai X9 kan dat net zo goed heb ik ondervonden dus ja..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:33:
[...]
EDIT 2: De Umi X3 ziet er goed uit, alleen geloof ik er niks van dat die 180 euries gaat kosten voor een 64gb rom phone.

En dan toch nog even over de douane, als ik niet voor verassingen wil komen te staan, wat moet ik dan doen?
De 64GB versie gaat er ook nog niet direct komen denk ik. Check http://www.gizchina.com/2...nnounced-china-1399-yuan/

De 32GB versie dus 1600 yuan + nog een hoop voor de verkoper dus reken maar 300$.

het kan altijd zijn dat je douanekosten moet betalen, al heb je met DHL / UPS veel meer kans dan met China/Signapore post.

De iOcean was toch merkbaar zwakker dan andere telefoons, niet? Heb er zelf wel geen gehad, maar als ik het zo las... Heb bv in het Jiayu G4 topic veel minder gebroken schermen tegengekomen, terwijl die toch ook populair is? Stiekem hoop ik dat die niet snel kapot gaat, want ga zelf een G4C bestellen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Thmz159 op 22-03-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor nu klinkt de tcl s960 het beste, vooral door die monsterprocessor. Iemand ervaring met dit apparaat?
Maar toch twijfel ik, de Oneplus One klinkt awesome, maar wordt hoogstwaarschijnlijk erg duur. En die 180 euro x7s lonkt ook nog steeds, mede omdat de s960 toch weer 40 euro duurder is, excl. verzending, hoesje en douanekosten.

Over die douane trouwens, is er een manier om die legaal te omzeilen? Ik ben 15 dus m'n vader wil alles overzien en niet sneaky spelen. Maar ik heb echt geen zin in een onverwachte 100+ euro extra, daar gaat je voordeel. Aan de andere kant, ik durf niks te bestellen via Singapore post of zo'n ander vaag bedrijf met een levertijd van 160 dagen en verdwijnende pakketjes.

Edit:
Daaaamn, de s960 voor 250 dollar = 180 euro?! http://m.aliexpress.com/item/1104749051.html
Maar andere aanbieders vragen 370 dollar, vreemd.
Too bad dat m'n appie money pas begin april binnenkomt, actie loopt over 4 dagen af.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 586521 op 22-03-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thmz159 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:50:
[...]

De 64GB versie gaat er ook nog niet direct komen denk ik. Check http://www.gizchina.com/2...nnounced-china-1399-yuan/

De 32GB versie dus 1600 yuan + nog een hoop voor de verkoper dus reken maar 300$.

het kan altijd zijn dat je douanekosten moet betalen, al heb je met DHL / UPS veel meer kans dan met China/Signapore post.

De iOcean was toch merkbaar zwakker dan andere telefoons, niet? Heb er zelf wel geen gehad, maar als ik het zo las... Heb bv in het Jiayu G4 topic veel minder gebroken schermen tegengekomen, terwijl die toch ook populair is? Stiekem hoop ik dat die niet snel kapot gaat, want ga zelf een G4C bestellen :+
Zou je dat nou wel doen? Android 4.1, met 1gb ram en 4gb rom, geen fhd scherm en een matige processor, je moet toch iets beters kunnen vinden voor 190 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:16:
Voor nu klinkt de tcl s960 het beste, vooral door die monsterprocessor. Iemand ervaring met dit apparaat?
Maar toch twijfel ik, de Oneplus One klinkt awesome, maar wordt hoogstwaarschijnlijk erg duur. En die 180 euro x7s lonkt ook nog steeds, mede omdat de s960 toch weer 40 euro duurder is, excl. verzending, hoesje en douanekosten.

Over die douane trouwens, is er een manier om die legaal te omzeilen? Ik ben 15 dus m'n vader wil alles overzien en niet sneaky spelen. Maar ik heb echt geen zin in een onverwachte 100+ euro extra, daar gaat je voordeel. Aan de andere kant, ik durf niks te bestellen via Singapore post of zo'n ander vaag bedrijf met een levertijd van 160 dagen en verdwijnende pakketjes.
Zo'n monsterprocessor is dat niet; pure overkill en vreet alleen maar batterij.
Die OnePlus is echt high-end, en vrij exclusief, dus zal niet goedkoop worden.
Ik zou sowieso even overwegen waarvoor je die octa-core nodig denkt te hebben, want de mt6582 is qua CPU goed genoeg lijkt me, en de GPU is ook niet slecht. Je kunt dan misschien beter een goede, en van de mt6582 toestellen een goed toestel kiezen. En dan niet de iNew V3 want dan zit je alsnog met een batterij probleem :+

Legaal omzeilen gaat niet, al zijn de shops vaak zo vriendelijk om er een mooi bedrag van 20-40 dollar op te zetten. Dat is overigens geen garantie voor geen extra kosten.
Over het algemeen komt je pakketje met singapore post of iets in die richting wel aan, reken er alleen dan wel op dat het minstens 3 a 4 weken duurt. 160 dagen valt wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:21:
[...]

Zou je dat nou wel doen? Android 4.1, met 1gb ram en 4gb rom, geen fhd scherm en een matige processor, je moet toch iets beters kunnen vinden voor 190 dollar.
160 dollar :) En Android 4.2. Verschil tussen 720p en 1080p zie ik niet. Heb lang getwijfeld tussen de Huawei Honor 3C en de Jiayu G4C maar ik ga denk ik toch voor de G4C omdat die iets kleiner is en het design me meer aan staat. Een 4.7" 133x65x8mm telefoon met 2000mAh batterij is er voor de rest niet in China. Er zijn goedkopere quadcores maar die hebben grotere bezels/zijn dikker/een design dat me niet aanstaat/ slechtere camera/slechter scherm qua contrast,kijkhoeken,helderheid

Ik weet dat er voor iets meer geld al octa cores zijn maar de SoC maakt me niet veel uit. Voor wat browsen/2D games/muziek enzo kom je met een MTK6582 echt wel toe. En zoals hierboven gezegd, die octacore vreet batterij.

En 1GB RAM is ook ok. Enigste wat er aan mist is 900Mhz 3G (wordt in Belgie meer en meer gebruikt) maar voor die prijs neem ik dat voor lief. Dan koop ik later wel weer een nieuwe chinaphone met 4G. Sowieso moet je er rekening mee houden dat je geen 2 jaar garantie hebt (in het beste geval 365 dagen, maar de verkoper moet ook nog meewerken) dus dan koop ik liever om het jaar een telefoon van 120 euro dan eentje van 240 euro.

Had trouwens ook gekeken naar de TCL S960, maar ben er niet voor gegaan omdat hij maar 16GB ROM heeft (en niet uitbreidbaar) en dat vond ik gewoon te weinig. Dan zou ik later een nieuwe telefoon moeten kopen omdat hij te weinig geheugen heeft om m'n muziek op te zetten. 8)7 Voor de rest wel een toptelefoon. Gewoon jammer dat ze geen 32 GB versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
eh..nm

[ Voor 94% gewijzigd door Lord_Dain op 22-03-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb sinds een aantal dagen de Nubia Z5s mini en die bevalt goed! Alleen krijg ik de firmware update niet geinstalleerd. Via de CWM recovery krijg ik ongeveer de volgende foutmelding: assert failed: (getprop("ro.product.device") == "NX403A"&&getprop("ro.product.model") == "NX403A"&&getprop("ro.product.name") . De Miui rom krijg ik wel geflashed, maar wil liever de stockrom gebruiken. Via google zie ik dat het probleem vaker voorkomt, maar de oplossing kan ik niet vinden.
Iemand hier die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
@Pamelala, die props staan volgens mij gewoon in de config file op de telefoon. Het installatie script van de update checkt op die variabele en die matched niet (staat wat anders in). Als ik het zo lees dan verwacht het script dat er de waarders NX403A in de variabelen 'ro.product.model' en 'ro.product.name' staat.

Je zou het kunnen aanpassen met bv. Google Play: build.prop Editor

Let wel op dat er waarschijnlijk een reden is dat het veld niet klopt en dat het script er niet voor niets op checkt? overigens kan het ook nog zijn dat er nog meer checks volgen en dat er nog meer zaken aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja of je opent de het installatie bestand, en haalt de eerste 2 regels in het updater-script met assert_check weg. Die controle wordt dan niet uitgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 22-03-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Zo'n monsterprocessor is dat niet; pure overkill en vreet alleen maar batterij.
Die OnePlus is echt high-end, en vrij exclusief, dus zal niet goedkoop worden.
Ik zou sowieso even overwegen waarvoor je die octa-core nodig denkt te hebben, want de mt6582 is qua CPU goed genoeg lijkt me, en de GPU is ook niet slecht. Je kunt dan misschien beter een goede, en van de mt6582 toestellen een goed toestel kiezen. En dan niet de iNew V3 want dan zit je alsnog met een batterij probleem :+

Legaal omzeilen gaat niet, al zijn de shops vaak zo vriendelijk om er een mooi bedrag van 20-40 dollar op te zetten. Dat is overigens geen garantie voor geen extra kosten.
Over het algemeen komt je pakketje met singapore post of iets in die richting wel aan, reken er alleen dan wel op dat het minstens 3 a 4 weken duurt. 160 dagen valt wel mee ;)
Jammer, octa core op 2gHz klinkt toch beter dan quad core op 2.3gHz. Het nadeel is dat de enige echte high end moderne quadcore processor de Snapdragon 800 is, en chinaphones met dat ding erin zijn net zo duur als een goede westerse phone, zoals de nexus 5. :/
Overigens ben ik een redelijk fervente mobile gamer, dus goede specs zijn een must. Ook zie ik amper echt goede toestellen met quadcore processors, en dan bedoel ik niet zo'n lullig 1.5gHz dingetje van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Jammer, octa core op 2gHz klinkt toch beter dan quad core op 2.3gHz. Het nadeel is dat de enige echte high end moderne quadcore processor de Snapdragon 800 is, en chinaphones met dat ding erin zijn net zo duur als een goede westerse phone, zoals de nexus 5. :/
Overigens ben ik een redelijk fervente mobile gamer, dus goede specs zijn een must. Ook zie ik amper echt goede toestellen met quadcore processors, en dan bedoel ik niet zo'n lullig 1.5gHz dingetje van 100 euro.
Je kijkt teveel naar getallen en marketingtermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Je kijkt teveel naar getallen en marketingtermen.
Dat zal best, maar ik zal toch maatstaven nodig hebben om phones met elkaar te vergelijken.
Laat ik het anders stellen:
Ik wil een telefoon met het liefst deze eisen:

2gb ram
16gb rom + sd/ 32gb rom
5" fhd scherm
goede processor, geschikt voor 3d gaming

Nu vraag ik iedereen die dit leest; kies een telefoon door deze als richtlijnen te nemen, die jij het best vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:19
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:25:
[...]

Dat zal best, maar ik zal toch maatstaven nodig hebben om phones met elkaar te vergelijken.
Laat ik het anders stellen:
Ik wil een telefoon met het liefst deze eisen:

2gb ram
16gb rom + sd/ 32gb rom
5" fhd scherm
goede processor, geschikt voor 3d gaming

Nu vraag ik iedereen die dit leest; kies een telefoon door deze als richtlijnen te nemen, die jij het best vindt.
Lijkt me niet zo moeilijk om een lijstje met potentiëel koopwaar samen te stellen en daar wat vragen over te stellen?
Het is hier geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bas-r schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:33:
[...]

Lijkt me niet zo moeilijk om een lijstje met potentiëel koopwaar samen te stellen en daar wat vragen over te stellen?
Het is hier geen helpdesk.
Er zijn duizenden chinaphones op de markt, en ik heb zelf al wat geselecteerd, maar nu wil ik zien of jullie hetzelfde denken als ik.
Sommige mensen vinden het leuk om zulke vragen te beantwoorden, ik vraag het toch vriendelijk? Nu kom ik hier voor het topic, en niet om te bekvechten, dus ik zal er nu over ophouden. ;)

Edit: Dit zijn de phones waar ik op uitgekomen ben:
Iocean x7s - snel, goedkoop, maar ik heb gehoord dat er problemen met het scherm zijn.
Jiayu s2 - beduidend duurder, vergelijkbare specs als de x7s, maar mooier design imho, alleen nog niet uit.
zopo zp998 - een wat bekendere maker, maar 5,5" is wel erg groot.
Umi x3 - eigenlijk haast identiek aan de zp998 maar erg mooi design.
ThL T100S -32gb rom en gorilla glass, maar voor de rest veel eenheidsworst.

Eigenlijk komt 't neer op de iOcean en de Jiayu, er is een flink prijsverschil, maar als de iOcean echt zo snel kapot gaat maakt die 50 euro ook niet uit.

Pick your choice!

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 586521 op 22-03-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
@Lord-Dain, Er staat onder ro.product.model wel gewoon NX403A (via de build.prop Editor van Google Play), maar de 2 andere zie ik er niet in staan.
En @dutchgio, dat heeft geholpen :) Allebei bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:38:
[...]
*knip*
Edit: Dit zijn de phones waar ik op uitgekomen ben:
Iocean x7s - snel, goedkoop, maar ik heb gehoord dat er problemen met het scherm zijn.
Jiayu s2 - beduidend duurder, vergelijkbare specs als de x7s, maar mooier design imho, alleen nog niet uit.
zopo zp998 - een wat bekendere maker, maar 5,5" is wel erg groot.
Umi x3 - eigenlijk haast identiek aan de zp998 maar erg mooi design.
ThL T100S -32gb rom en gorilla glass, maar voor de rest veel eenheidsworst.

Eigenlijk komt 't neer op de iOcean en de Jiayu, er is een flink prijsverschil, maar als de iOcean echt zo snel kapot gaat maakt die 50 euro ook niet uit.

Pick your choice!
De Umi en THL zou ik achterwege laten.
Van de THL is de batterijduur niet zo best, al zou dat voor de de meeste mt6592's kunnen gelden.
Maar daar zijn nog geen harde cijfers van door bijvoorbeeld reviews, van de THL is dat er wel.
5.5 inch van de Zopo is inderdaad erg groot. Is de Umi dat ook niet?
Jiayu is een prima fabrikant, alleen hebben ze vaak nogal moeite met het lanceren van telefoons. De aankondiging is prima, maar voordat de telefoons dan "in stock" zijn bij resellers gaat er behoorlijk wat tijd overheen. Met name de G4 had nogal last van veel vertraging, en was voor mij dan ook te laat, want ik was destijds wel toe aan wat anders ;)
De S1 is ook al tijden geleden aangekondigd, en pas net beschikbaar, en eigenlijk overgeslagen nu de S2 er ook aan zit te komen.. Al kan dat Jiayu kennende nog wel even duren :+

Nogmaals wat het scherm van de iOcean betreft: het valt allemaal wel mee.
Het komt gewoon doordat alleen de community op tweakers hier al velen malen groter is dan bij andere chinaphones, en dan komt het ook vaker voor.
Er zit bijvoorbeeld een geval tussen die 3 keer van dezelfde iOcean X7 het glas heeft kunnen laten barsten.
No pun intended, maar de bouwkwaliteit van de telefoon is dan niet de oorzaak...
Extra voordeel van de iOcean is wel dat er een 3000mah + hardcover beschikbaar is ;)
En het is een heel erg mooie en fijne telefoon, dat ook nog :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120334

ik heb mijn iocean x7 ook al sedert juli en nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120334 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:57:
ik heb mijn iocean x7 ook al sedert juli en nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad
Fijn, ik denk dat m'n keuze gemaakt is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:58:
[...]

Ik zou wachten tot de OnePlus One gelanceerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat je zowel met een iOcean als Zopo toestel uit de voeten kan. Persoonlijk vond ik de Zopo net iets robuuster/fijner in de hand liggen, de GPS deedt het beter dan in de iOcean en de bouwkwaliteit was iets beter. Daar betaal je dan ook een paar tientjes extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:49:
[...]

De Umi en THL zou ik achterwege laten.
Van de THL is de batterijduur niet zo best, al zou dat voor de de meeste mt6592's kunnen gelden.
Maar daar zijn nog geen harde cijfers van door bijvoorbeeld reviews, van de THL is dat er wel.
5.5 inch van de Zopo is inderdaad erg groot. Is de Umi dat ook niet?
Jiayu is een prima fabrikant, alleen hebben ze vaak nogal moeite met het lanceren van telefoons. De aankondiging is prima, maar voordat de telefoons dan "in stock" zijn bij resellers gaat er behoorlijk wat tijd overheen. Met name de G4 had nogal last van veel vertraging, en was voor mij dan ook te laat, want ik was destijds wel toe aan wat anders ;)
De S1 is ook al tijden geleden aangekondigd, en pas net beschikbaar, en eigenlijk overgeslagen nu de S2 er ook aan zit te komen.. Al kan dat Jiayu kennende nog wel even duren :+

Nogmaals wat het scherm van de iOcean betreft: het valt allemaal wel mee.
Het komt gewoon doordat alleen de community op tweakers hier al velen malen groter is dan bij andere chinaphones, en dan komt het ook vaker voor.
Er zit bijvoorbeeld een geval tussen die 3 keer van dezelfde iOcean X7 het glas heeft kunnen laten barsten.
No pun intended, maar de bouwkwaliteit van de telefoon is dan niet de oorzaak...
Extra voordeel van de iOcean is wel dat er een 3000mah + hardcover beschikbaar is ;)
En het is een heel erg mooie en fijne telefoon, dat ook nog :*)
Hoe werkt dat eigenlijk, met die grotere batterij? Ik ben een echte heavy user, en heb dus ook een flinke batterij nodig. Maar als die batterij dikker is, hoe past 'ie dan in het toestel? Ik kon hier op internet geen betrouwbare informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:03:
[...]

Ik zou wachten tot de OnePlus One gelanceerd is...
Maar die wordt zo duur….
M'n budget is hoog, maar het is 'maar een telefoon', en daar wil ik geen 350 euro aan besteden.
En bovendien, het kan nog wel even duren voor hij uit is, en dan is hij ook nog eens overal uitverkocht.
Maar als je dat allemaal trotseert, heb je idd wel een prachapparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:55:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk, met die grotere batterij? Ik ben een echte heavy user, en heb dus ook een flinke batterij nodig. Maar als die batterij dikker is, hoe past 'ie dan in het toestel? Ik kon hier op internet geen betrouwbare informatie over vinden.
Andere backcover.
Als je heavy user bent, zou ik die octacore nog maar een keer extra overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
[...]

Je vervangt behalve de batterij ook de backcover. Er zit als het goed is een back cover bij die iets dieper is en zo over de grotere batterij heenvalt.

http://www.aliexpress.com...iocean-X7/1270999665.html (check ff in het iOcean X7 topic, misschien dat iemand hem nog heeft liggen omdat zijn/haar iOcean is gesneuveld).
Momus schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:00:
[...]

Andere backcover.
Als je heavy user bent, zou ik die octacore nog maar een keer extra overwegen.
Waarom? Gaat ie zware encryptie of andere cpu taken draaien? Of heeft ie baat bij 2GB RAM? Het is maar net de vraag wat je met heavy use bedoelt. Zuipt de octacore ook niet meer juice dan de quadcore?

[ Voor 38% gewijzigd door Lord_Dain op 22-03-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je haalt de reguliere cover eraf, en doet dan de grotere batterij met harde backcover achter de telefoon.
Is niet heel veel dikker dan met de bijgeleverde backcase.
Mijne is al even onderweg, maar als die binnen is zou ik er foto's van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lord_Dain schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:00:

[...]

Waarom? Gaat ie zware encryptie of andere cpu taken draaien? Of heeft ie baat bij 2GB RAM? Het is maar net de vraag wat je met heavy use bedoelt. Zuipt de octacore ook niet meer juice dan de quadcore?
Vooral dat laatste. Hij verbruikt veel. Dus niet een ideale telefoon om de hele dag aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 586639

Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:33:
Beste Tweakers,

Dit is m'n eerste post op Tweakers, so bear with me!
Ik wil een chinaphone gaan kopen ter vervanging van de combo iPod 4 + Samsung galaxy apollo (ruk toestel)
Ik heb me echt helemaal ingediept in de specs en voorbereiding. Eerst zou ik voor een Nexus 5 gaan, toen besloot ik te w8en op de Nexus 6, nog later de Xiaomi Mi-3, maar ik besloot uiteindelijk toch voor een goedkopere chinaphone te gaan. Ik ben redelijk streng, waarschijnlijk te streng, want elke phone van 30 euro is beter dan die 1gHz Single-core met 256mb ram iPod. Mijn eisen zijn:
Minimaal 2gb ram en 16gb rom (graag met sd)
Minimaal 1920x1080 schermresolutie
Liefst 5" scherm, kleiner wil ik nog wel overwegen, groter ook, maar niet groter dan 5.5" in een compacte body.
Mijn budget is in principe 400 euro ofzo, maar ik vind het bullsh*t om zoveel uit te geven voor een phone, dus liefst tussen 150-250 ekkies.

Op dit moment twijfel ik echt enorm, er is ook zoveel keuze.
het gaat eigenlijk tussen de:
THL T100s - zelfde als x7s?
iOcean x7s - huidige nr. 1
Xiaomi mi3 - eigenlijk te duur, maar een van de beste smartphones out there getuige Antutu
W92 - is deze brandless? Lijkt me van wel, want maar 150 euro voor top notch specs?
ZTE Nubia z5s - erg duur, maar erg goed.

Mijn grootste vragen zijn:
Is er nou eigenlijk een verschil tussen de MTK 6592 en de Snapdragon 800 qua prestaties?

In hoeverre merk je het verschil tussen hd en full hd, ik heb als minimale eis full hd, maar mijn broertje heeft de Moto g met hd scherm en die is al erg mooi.

Voor toestellen zoals de t100s vs de x7s, wat is nou eigenlijk het verschil? De specs zijn geloof ik identiek, waarom gebeurt zoiets überhaupt? En klopt het dat als je je pakketje laat versturen met Dhl of Ups dat ze het dan openbreken en je het dubbele aan belasting en douanekosten kan betalen? Ik wil m'n 200 euro telefoon niet veranderen naar een 350 euro telefoon, dan koop ik wel een nexus.

En mijn grootste vraag, waar te bestellen?
Het komt dikwijls voor dat een toestel beschikbaar is bij Pandawill, Antelife, 1949Deal, Aliexpress etc voor zeer vergelijkbare prijzen. Waar bestellen jullie?

Indien iemand een toestel heeft dat aan al deze eisen voldoet, en goedkoop is, tell me!

Thurien
Wat dacht je van een Elephone P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Anoniem: 586521 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:33:

Thurien
Ik vloek misschien in de kerk maar waarom niet een Galaxy S4? Tot en met 30 maart krijg je 100,- cashback waardoor deze nu effectief op +- €280,- terecht komt. Heb je een toestel verzekerd van een hoge kwaliteit zonder onverwachte Chinese ongemakken wat vooralsnog voor jou een gok is.

Zie ook: https://www.samsung.com/nl/promotion/galaxy-s4-100-retour/

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 23-03-2014 00:49 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de elephone p8 gebruikers: de laatste firmware + link hoe je moet flashen.

Zelf heb ik de telefoon dus nog niet maar de interface schijnt er wel goed uit te zien + de batterij zou langer meegaan.

http://share.weiyun.com/a12f8cb3ad8e6d4adcaa899772efbcac

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMaas78
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04 11:07
Kan me niet meer inhouden en wachten op uitgebreide reviews.. Vanwege de goede ervaringen met de iOcean X7 toch maar de gok genomen en de iOcean G7 besteld op 1949deals.. 293 dollar, mooie prijs voor een 6.44 FHD met 2GB/16GB :) Het wachten begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120334 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:03:
Voor de elephone p8 gebruikers: de laatste firmware + link hoe je moet flashen.

Zelf heb ik de telefoon dus nog niet maar de interface schijnt er wel goed uit te zien + de batterij zou langer meegaan.

http://share.weiyun.com/a12f8cb3ad8e6d4adcaa899772efbcac

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982587
Is dat geen Android 4.2.2 rom? Ik heb namelijk de 4.3.1 versie besteld via dx omdat die ook minder batterij + cpu zou zuipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Quad schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:49:
[...]

Ik vloek misschien in de kerk maar waarom niet een Galaxy S4? Tot en met 30 maart krijg je 100,- cashback waardoor deze nu effectief op +- €280,- terecht komt. Heb je een toestel verzekerd van een hoge kwaliteit zonder onverwachte Chinese ongemakken wat vooralsnog voor jou een gok is.

Hou er wel rekening mee dat de laagste prijzen in de pricewatch veelal grijze import is en daar de cashback korting niet bij geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:49:
[...]

Helaas, het geld waarmee ik de telefoon ga kopen komt pas begin April binnen. Bovendien vind ik de s4 echt foeilelijk, :'( en hij blijft duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:46:
[...]

Je haalt de reguliere cover eraf, en doet dan de grotere batterij met harde backcover achter de telefoon.
Is niet heel veel dikker dan met de bijgeleverde backcase.
Mijne is al even onderweg, maar als die binnen is zou ik er foto's van kunnen maken.
Als je dat zou willen doen, dan graag! Wanneer denk je dat je dat zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit wat te googelen, en kom opeens langs de iOcean X8! Maar 300$, en een 2gHz octacore, wel jammer van megascherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
-Persoonlijk kijk IK altijd eerst naar een batterij, als die onder de 2000/2100 is wordt het al geen keus .
Zou volgens mij ook als standaard vermeld moeten zijn..

-Dan over de 92 octacore , lees ik nog weinigs positiefs hier, (heb er net een "met" gekocht) is bijv. de GPS niet beter want die is toch standaard bij Mediatek onvoldoende/slecht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Vanaf hier hoort het meer in het prijzen en levertijden topic thuis

[ Voor 79% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 18:00 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 586639 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Is dat geen Android 4.2.2 rom? Ik heb namelijk de 4.3.1 versie besteld via dx omdat die ook minder batterij + cpu zou zuipen...
Er zijn blijkbaar verschillende versies in omloop, ik weet dus nog niet welke versie op de mijn telefoon zal staan.

Hier kan je de 4.2.2 user interface zien (van de rom die ik hierboven gepost heb)

http://mtkforums.com/view....php?f=56&t=415&start=100

Edit: op xda is er nu ook een thread over:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2689279

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120334 op 23-03-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Topic is weer opgeschoond en de nodige berichten zijn aangepast/verwijderd/veplaatst. Graag voortaan berichten die met levertijden/prijzen te maken hebben in het daarvoor bestemde topic.

[ Voor 67% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 19:06 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, zijn hier ook mensen die een Elephone P8 hebben? Ik ben er momenteel op aan het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het hoort hier half, want hier zit de kennis, die ik zelf niet heb over Chinese telefoons...
Ik kan twee Chinese telefoons gaan testen tot een bedrag van zo'n € 250,00, maar de vraag is: welke?

Zelf lijkt me de Lenovo K900 interessant, apart design, metalen behuizing, 5,5", Intel-chipset..
Maar dan? JiaYu G5? Zopo? iNew? Elephone, daarvoor staan er echt teveel bomen in het bos.

Het hoeft niet per se de snelste te zijn, maar moet wel wat interessants bieden en in trek zijn.
Ik ga geen tijd steken in een review over een telefoon die niet in trek is zoals een iPhonoklonoHelloKitty-editie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Xiaomi Mi2s probably.

Maar eerlijk gezegd nu erg benieuwd naar de Oppo Find7, al zal die wel duurder worden dan €250,-
De Lenovo K900 is dan ook een mooie om te zien.

[ Voor 78% gewijzigd door Quad op 24-03-2014 10:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja die Oppo Find 7 komt ook, maar niet deze ronde en die gaat niet zo 'weinig' kosten...
De K900 is ook een stukje duurder, maar ga ik wel proberen, lijkt me een erg exclusieve device namelijk.

Maar dan nog iets... Zoiets als 'n JiaYu G4, maar die is nu te 'oud', G5 is weer 'n iPhone-kloon...
Maar ik zit er gewoon niet in, zoveel keuze, weinig interesse en daarom even hier de vraag gesteld.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd naar een goede review van de ZTE nubia 5s (mini)
Een keer wat anders dan de mediateks, al zijn deze ook iets duurder. Maar Snapdragon 600/800 voor zo'n prijs is niet verkeerd.. ;)
Enige nadeel wat ik nu kan ontdekken is dat er geen nederlandse taal in de ROM zit. op needrom staan multi-language roms, wat zelfs een Android 4.4 Omnirom schijnt te zijn.

Specs:
5s mini
215 euro
Snapdragon 600
4.7 inch 720p
2gb ram
16gb rom
2000mah

5s
285 euro
Snapdragon 800
5 inch 1080p
2gb ram
16gb ram

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 24-03-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CLB schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:22:
Het hoort hier half, want hier zit de kennis, die ik zelf niet heb over Chinese telefoons...
Ik kan twee Chinese telefoons gaan testen tot een bedrag van zo'n € 250,00, maar de vraag is: welke?

Zelf lijkt me de Lenovo K900 interessant, apart design, metalen behuizing, 5,5", Intel-chipset..
Da's zeker een unieke telefoon, al is die Intel chipset technisch inmiddels niet meer zo heel interessant, Intel zelf zet vol in op hun totaal nieuwe Merrifield platform die er over een maand of 1-2 moet zijn. Andere telefoons met deze chip komen niet meer uit (ook niet meer in China), dus hoeveel waarde zo'n review heeft...

Ik blijf de Lenovo P780 (~220 USD) onder de Chinaphones een unieke telefoon vinden, vergelijkbare metalen behuizing als de K900, maar dan dual sim en met een gigantische accuduur door de 4000 mAh accu. Dit is echt een model waar ook in het 'westen' geen equivalent van is.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 24-03-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:22:
Elephone, daarvoor staan er echt teveel bomen in het bos.
Wat is er mis met een Elephone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Anoniem: 586639 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:26:
[...]

Wat is er mis met een Elephone?
je moet ff goed lezen man, hij maakt een opsomming van merken en zegt dan dat ie door de bomen het bos niet meer ziet, dus door al die merken en modellen weet ie et niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krissie100 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:28:
[...]

je moet ff goed lezen man, hij maakt een opsomming van merken en zegt dan dat ie door de bomen het bos niet meer ziet, dus door al die merken en modellen weet ie et niet meer
Mijn welgemeende excuses, ik begreep het even verkeerd. Nogmaals sorry :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Anoniem: 586639 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:49:
[...]

Mijn welgemeende excuses, ik begreep het even verkeerd. Nogmaals sorry :/
Haha, geen probleem hoor, ken beuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
Ik heb advies ingewonnen bij dutchgio over mijn wensen en budget voor een nieuwe telefoon. Heb nu de Iocean X7 HD binnen. Ik ben er meer dan tevreden over en een hele verademing vergeleken met mijn S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hopiconjo schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:29:
Ik heb advies ingewonnen bij dutchgio over mijn wensen en budget voor een nieuwe telefoon. Heb nu de Iocean X7 HD binnen. Ik ben er meer dan tevreden over en een hele verademing vergeleken met mijn S2.
Mag ik vragen waarom geen iOcean x7s? Die is nieuwer en ook goedkoop.
Ik twijfel dus om die telefoon te kopen, maar ik heb gehoord dat het scherm opeens kan breken bij het kleinste stootje. Zou je mij/dit topic alsjeblieft op de hoogte kunnen houden van je ervaringen? En misschien een kleine review?
Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:17
of even in het het [iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie topic lezen? staat genoeg in volgens mij?
Zat ook aan die foon te denken maar idd het snelle breken van het scherm en dat ik er niet zo zuinig mee om ga speelt wel zeker mee.

Soort van phone maar 2 good 2 be true de onda? voornamelijk afspelen films kleine zodat ie van die van mij afblijft.

[ Voor 54% gewijzigd door slommer op 24-03-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slommer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:25:
of even in het het [iOcean/Ou Sheng X7] Ervaringen & Discussie topic lezen? staat genoeg in volgens mij?
Zat ook aan die foon te denken maar idd het snelle breken van het scherm en dat ik er niet zo zuinig mee om ga speelt wel zeker mee.

Soort van phone maar 2 good 2 be true de onda? voornamelijk afspelen films kleine zodat ie van die van mij afblijft.
Ik denk dat je kind het verschil tussen een fhd en niet hd scherm niet zal merken :), maar dit klinkt toch wel erg verdacht.
Als ik jou was, zou ik gewoon zo'n kruidvat tabletje kopen, of anders de gok wagen, voor 50 euro incl. kan je moeilijk een miskoop doen :)

Edit: Ik heb even wat research gedaan, en voor de mensen die dit interesseert, zijn hier IMO de best chinaphones van rond de 200 euro:

http://www.pandawill.com/...ndroid-42-otg-p85667.html - Neken N6 Pro

http://www.pandawill.com/...otg-nfc-black-p84009.html - Zopo ZP998

http://www.pandawill.com/...ing-otg-black-p85798.html - iOcean X7S

http://www.pandawill.com/...g-130mp-black-p85968.html - Tengda S9

http://www.fastcardtech.c...cta-Core-Smart-Phone.html - Star S9

Al deze phones hebben 2gb ram, een fhd scherm, 5" scherm (uitgezonderd de zopo), minimaal 16gb rom, en een mtk6592 Octacore 1.7gHz processor met Mali 450 GPU
Just sayin' ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 586521 op 24-03-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Seller heeft geen feedback dus ik zou het niet vertrouwen. Geen idee in hoeverre aliexpress je geld terug geeft bij oplichting. (kan zijn dat je wel iets aankrijgt maar bv een cheapo single core tablet ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 586521 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:40:
[...]
Edit: Ik heb even wat research gedaan, en voor de mensen die dit interesseert, zijn hier IMO de best chinaphones van rond de 200 euro:

http://www.pandawill.com/...ndroid-42-otg-p85667.html - Neken N6 Pro

http://www.pandawill.com/...otg-nfc-black-p84009.html - Zopo ZP998

http://www.pandawill.com/...ing-otg-black-p85798.html - iOcean X7S
Ik zou het bij deze top 3 houden. Ik heb een andere Tengda (de 9888+) gehaald, welnu het kan een exemplarisch geval zijn, maar de kijkhoeken v/h scherm waren belabberd, idem voor de Star (W450) :X Zopo en iOcean hebben zich wel bewezen met hun C2/X7 en Neken is volgens mij wederom een rebrand van iOcean dus zal ook wel goed zitten. Dus als je dan toch wat zoekt... kies voor een 'veilig' Chinees merk zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Joosie200 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:06:
[...]
Neken is volgens mij wederom een rebrand van iOcean dus zal ook wel goed zitten.
Even wat verwarring uit de wereld helpen: dit is niet waar. Het is gewoon een clone :+ Luidspreker zit dacht ik ergens ander, en hij is iets dikker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thmz159 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:48:
[...]

Even wat verwarring uit de wereld helpen: dit is niet waar. Het is gewoon een clone :+ Luidspreker zit dacht ik ergens ander, en hij is iets dikker. :)
Speificaties zijn verder exact hetzelfde.
Alleen de luidspreker is anders, die is bij de iOcean in het midden geplaatst, en een stukje groter.
En de flitser zit ook aan de andere kant van de camera.
Roms voor de iOcean en support vanuit de fabrikant is er veel meer; die kun je dan dus ook beter kiezen dan de al dan niet rebrand/cloon van Neken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dank voor alle info, morgen even goed bekijken en dan maar de keuze maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vzorge
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 13:30
Anoniem: 586521 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:40:
[...]

IEdit: Ik heb even wat research gedaan, en voor de mensen die dit interesseert, zijn hier IMO de best chinaphones van rond de 200 euro:
Je kan daar ook de Xiaomi Mi2S bij zetten. Nog steeds een prima telefoon en de 16Gb versie is nog net geen 200 euro:

http://www.ibuygou.com/p-...en_gps_wifi-4648-eur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik heb de THL W200S via pandawill besteld en vandaag geleverd gekregen via DHL Express Hong Kong shipping (geen douanekosten). En ik moet zeggen het is echt een hele fijne telefoon, snel, gewoon in het engels, knappe camera's, en ik had hem in totaal voor 158 euro! Ik heb er op tweakers nog niks over gelezen maar ik kan hem wel aanraden.

edit: link naar website van THL http://www.thlmobilestore...2gb-5-inch-hd-screen.html

THL is een chinees merk dat onbekend is maar ze schijnen wel een paar honderd fysieke winkels in china te hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Aapiethaaap op 25-03-2014 14:25 ]

BUH

Pagina: 1 2 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!