Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bananeman schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:50:
[...]

M.u.v. mogelijk GTA V zit hier voor mij weinig bij. Ik heb mijn PS4 gekocht voor The Last of Us (en in mindere mate Child of Light), ik denk dat ik nog maar even wacht met TLOU uitspelen omdat het anders een redelijk gameloze winter wordt voor mij.
Waarom heb je dan geen PS3 gehaald, had je al die games kunnen spelen en kon je nog even wachten op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:08
Origins schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:41:
[...]

Waarom heb je dan geen PS3 gehaald, had je al die games kunnen spelen en kon je nog even wachten op de PS4.
Lijkt mij een beetje zonde van je geld. Heb hetzelfde gehad en ps4 lijkt mij dan een betere investering.

Ik haalde hem ook voor TLOU. Maar ondertussen speel ik: wolfenstein, watch dogs, child of light, oddworld, valiant Hearts.

Allemaal leuke games die je tijd weer doen vullen naar de volgende game ;).

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Dat is geen probleem maar als er in de aankomende tijd niets voor je uitkomt behalve GTA, dan had je net zo goed een last gen console kunnen hebben.
Voor The last of US en Child of Light hoef je echt geen PS4 te hebben uiteraard.

Voor mij komt er echt te veel goeds uit.
Ben zelfs blij dat er een aantal games uitgesteld zijn naar 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:23:
Voor mij komt er echt te veel goeds uit.
Ben zelfs blij dat er een aantal games uitgesteld zijn naar 2015.
Hetzelfde hier , veel titels die ik nog wil hebben.
Plus nog de Call of Duty's waar veel tijd in gaat zitten.

Ik kom tijd te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
MazeWing schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:05:
Ik heb gisteren de T.P. demo gespeeld maar ben niet echt onder de indruk.

De sfeer is goed, maar ik had geen echte schrikmomenten. De "schrik" momenten die er in zaten, zag ik toch al redelijk goed aankomen. Wel had het een heel beklemmend sfeertje, die ik zelden in games tegen ben gekomen.
spoiler:
Ik vond de schrikmomenten wel veel leunen op het feit dat je langere tijd steeds hetzelfde voorgeschoteld krijgt, zodat je aandacht iets verslapt en ze je op dat moment opeens weer verrassen. Prik je daar door heen, dan blijft er weinig schrik over...

Grafisch vind ik de game echter niets. Het ziet er uit als een simpele PS3 game die op een wat hogere resolutie draait. Verder is de framerate ook waardeloos, voor hetgeen gepresenteerd wordt.

Al bij al zonde van mijn 30-45 minuten.
Ten eerste: dit is geen demo, ook nooit bedoelt als demo. Het is bedoeld als orinele aankondiging van een game.

Graphics zijn schijnbare opzettelijk minimaal gehouden omdat het de indruk moest wekken dat het een demo is voor een indie game.

Het einde, het goede einde, moest een verrassing zijn. Niet een geval van na 4 minuten 'ahhh! Een nieuwe silent hill game!'.

Vrij gek, maar typisch Japans om zoiets uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Meer mensen hier die Surgeon Simulator spelen? :p heb vanochtend na vele pogingen eindelijk de hart transplantatie voltooid. Bizar moeilijk lol.

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hebben jullie ook vaak dat als je de PS Store opent op je PS4 dat ie blijft hangen op de standaard PS4 dashboard achtergrond met als enige optie om te cancelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:54:
Laat ik even voorop stellen dat ik geen moeite heb met mensen die het niet eens zijn met mijn mening, daarvoor is het ook een mening en geen feit.

Dat er over DriveClub en The Order tot op heden vooral positieve berichten waren ligt volgens mij ook een beetje aan "the eye of the beholder".
Wat jij maar niet wil begrijpen is dat dit voor jou ook geldt. Jij hebt de waarheid toch niet in pacht ?
De meeste previews op grote commerciële sites zijn meestal nogal objectief, ze moeten publishers te vriend houden en gaan geen oordeel vellen zolang er geen final build is. Ze vertellen dan ook wat de game zou moeten doen, en welke richting het op gaat.
Je doet net of alleen jij en een paar grote commerciele sites DC hebben gezien. Er zijn genoeg gebruikers ervaringen te lezen op het internet. Zo speciaal ben je niet hoor ;)
Waar halen zij vaak die informatie vandaan; juist uit wat de publishers en devs hun vertellen en de mooie demo's en filmpjes die ze krijgen. Hoe vaak gebeurt het niet dat een game gehyped wordt, zelfs door de pers (recent voorbeeld is Watch Dogs) en dat het eindproduct vervolgens toch door de mand valt.

(Note: ik beweer hier niet dat hetzelfde van toepassing is op DriveClub en The Order, maar geef enkel mijn visie op het hele gedoe omtrent de media in games en de in mijn opinie vaak verhulde previews.)
Dit is ook zo lekker makkelijk. Je insinueert het wel anders breng je dit punt niet naar voren.
De graphics zijn er in het afgelopen jaar niet heel veel op vooruit gegaan, en de stijl die ze op zijn gegaan strookt niet echt met het beeld dat ze geven. Zoek maar eens wat filmpjes op Youtube waar je door de bijna neongroene bomen rijdt op een zonnige dag.
Ok, ff een youtube filmpje erbij gezocht

Waar zijn die neogroene bomen van jou ?
Dat er vervolgens mensen zijn die dit wél vet vinden kan ik best begrijpen. Ik ben wat dat betreft ook vrij kritisch en wegens mijn beperkt beschikbare tijd die ik heb buiten mijn werk en sociale leven, wil ik die ook alleen besteden aan games die mij echt voldoening geven, buiten grafische pracht en praal. Zo ben ik ook iemand die bijvoorbeeld The Last of Us of GTA V niet de 10-en waard vond die ze overal kregen. Als je dat dan roept dan ben je maar een negatieve eikel die altijd iets te zeiken heeft.
Je zegt zelf dat je vrij kritisch bent. Als je continu maar negatief bent over van alles (wat je goed recht is) kan dat bij andere mensen ook als gezeik overkomen. Dat moet je dan ook gewoon accepteren.
Waarom? Omdat ik jouw favoriete spelletje niet leuk vindt? Ik dacht altijd dat gamers redelijk tolerant waren, maar met deze houding lijken we haast voetbal hooligans die hun eigen "cluppie" moeten verdedigen.
Ik verdedig helemaal niets. Ik geef mijn mening op deze hele kwestie net zoals jij dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:09:
Hebben jullie ook vaak dat als je de PS Store opent op je PS4 dat ie blijft hangen op de standaard PS4 dashboard achtergrond met als enige optie om te cancelen?
Klopt , hebben er meer last van , waaronder ik.

PSknop indrukken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

How does that work?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:10:
[...]
[video]
Oef, ik hoop wel dat ze uiteindelijk een fatsoenlijke toerenteller neerzetten ipv zo'n simpel ding (bij de views buiten in car om). Ik hecht daar waarde aan. :p Moet nog wel ff zien te bedenken hoe ik straks met triggers ga accelereren en remmen en tegelijkertijd ook goed kan schakelen.. In GT5/6 had ik gewoon X en O als gas/rem en L2 en R2 als down- en upshift. :+

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 16-08-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
SChief schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:44:
[...]

Oef, ik hoop wel dat ze uiteindelijk een fatsoenlijke toerenteller neerzetten ipv zo'n simpel ding (bij de views buiten in car om). Ik hecht daar waarde aan. :p Moet nog wel ff zien te bedenken hoe ik straks met triggers ga accelereren en remmen en tegelijkertijd ook goed kan schakelen.. In GT5/6 had ik gewoon X en O als gas/rem en L2 en R2 als down- en upshift. :+
Views van buiten vind ik sowieso irritant. Dan ben ik het hele gevoel met de auto kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik juist niet, motorkap vind ik ideaal. :p In de auto zie je maar een gedeelte van de auto op je scherm (itt irl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms werkt de terugknop niet , dan kun je de PSknop indrukken en dan ga je terug naar het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Soms werkt de terugknop niet , dan kun je de PSknop indrukken en dan ga je terug naar het dashboard.
terug knop werkt wel, je moet 2x achter elkaar op de ps knop drukken en je gaat terug waar je daarvoor mee bezig was :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Het teruggaan werkt wel, maar het openen van de PS Store niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Origins schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:41:
[...]

Toen TLOU oorspronkelijk uitkwam voor de PS3 heb ik dat overwogen, maar juist besloten te wachten op de PS4 versie :) Ook al was die toen nog niet aangekondigd natuurlijk.

Er zullen zeker nog games komen voor de PS4 die ik goed vind en ga kopen. Maar de recente aankondigingen vallen me enigszins tegen.

Child of Light heb ik ook al uitgespeeld. Mooie game maar wel aan de korte kant.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Maar toch kan je zien aan alle streams/filmpjes noem maar op die van de Gamescom komen dat de actual gameplay footage toch minder grafische pracht en praal bevat dan het persco filmpje van Sony. Ze hebben nog wat extra reflectie en filters toegepast in dat filmpje om het er net even wat gelikter uit te laten zien.
Zelfde zie je ook gebeuren bij de E3 The Divison trailer, dat was ook opgepoetste gameplay footage. Drive Club blijft daarentegen een mooie game, omgevingen zien er heel mooi uit en wat ik kan zien van de gameplay lijkt het heel erg op PGR wat betreft handling etc. Dit is de ideale balans voor een toegankelijke racer zonder dat het te veel arcade word zoals NFS. Met andere woorden laat maar komen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:38:
Het teruggaan werkt wel, maar het openen van de PS Store niet.
Internet verbinding testen in het instellingen menu van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Wat jij maar niet wil begrijpen is dat dit voor jou ook geldt. Jij hebt de waarheid toch niet in pacht ?
Ik bedoel te zeggen dat mensen vaak lezen wat ze willen lezen. Zo worden redelijk objectieve berichten (vaak gevoed door persberichten van de publishers) heel positief opgevat omdat men hier spreekt over "cutting edge" of "best of class" graphics, terwijl dit eigenlijk niets zegt en enkel gekopieerde marketingpraat is.
Je doet net of alleen jij en een paar grote commerciele sites DC hebben gezien. Er zijn genoeg gebruikers ervaringen te lezen op het internet. Zo speciaal ben je niet hoor ;)
Was niet mijn intentie om dat te pretenderen. De game is al meer dan een jaar speelbaar geweest op diverse events, ben ook echt niet speciaal.
Dit is ook zo lekker makkelijk. Je insinueert het wel anders breng je dit punt niet naar voren.
Ja dus als ik zelf aangeef dat ik niet expliciet enkel en alleen bepaalde titels bedoel dan mag dat ook al niet?
[video]
Neongroen en rood:
Je zegt zelf dat je vrij kritisch bent. Als je continu maar negatief bent over van alles (wat je goed recht is) kan dat bij andere mensen ook als gezeik overkomen. Dat moet je dan ook gewoon accepteren.
Mensen focussen vooral op het negatieve, dus wie is dan diegene die graag zoekt naar dingen om over te zeiken?
Ik verdedig helemaal niets. Ik geef mijn mening op deze hele kwestie net zoals jij dat doet.
Dat jij je persoonlijk aangesproken voelt is niet aan mij te wijten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Dat je nog tijd neemt om tegen zo'n persoonlijke aanval in verweer te gaan snap ik niet Phusebox. Sommige mensen hebben niet meer dan computerspelletjes in hun leven en gaan die dan verdedigen alsof het hun eigen ledematen zijn. Moet je niet op ingaan, gewoon beterschap wensen :+

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
power_user schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:18:
Dat je nog tijd neemt om tegen zo'n persoonlijke aanval in verweer te gaan snap ik niet Phusebox. Sommige mensen hebben niet meer dan computerspelletjes in hun leven en gaan die dan verdedigen alsof het hun eigen ledematen zijn. Moet je niet op ingaan, gewoon beterschap wensen :+
Zullen we dan helemaal niet meer discussiëren? het zijn meningen wat hier gegeven wordt, wat is daar verkeerd aan? moeten we het met een persoon eens zijn die zijn mening geeft? Nope.

Vreemde post van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Als mensen gaan beginnen met: 'Zo speciaal ben je niet' weet je dat het niet meer inhoudelijk is en moet je je tijd er dus ook niet meer aan verspillen. Lijkt me vanzelfsprekend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
power_user schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:25:
Als mensen gaan beginnen met: 'Zo speciaal ben je niet' weet je dat het niet meer inhoudelijk is en moet je je tijd er dus ook niet meer aan verspillen. Lijkt me vanzelfsprekend |:(
Knipoogje gemist?

Overigens vond ik jouw post aan hem gericht ook niet bepaald spreken van volwassenen gedrag.
Je weet gewoon dat je straks er weer een reactie op gaat krijgen wat weer in een loop gaat etc etc.

|:(

Overigens lijkt het me verstandig om weer back ontopic te gaan en de "hands on" maar even te laten rusten.

[ Voor 8% gewijzigd door Origins op 16-08-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Heb je gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 20:33
Slecht filmpje als voorbeeld van neongroen en rood.
Dit filmpje is met een waardeloze camera gefilmd, zie de achtergrond achter het scherm maar... dat is ook te fel rood, dus kleurstelling is niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
morm schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:50:
[...]

Dit filmpje is met een waardeloze camera gefilmd, zie de achtergrond achter het scherm maar... dat is ook te fel rood, dus kleurstelling is niet correct.
En natuurlijk heb je nu ook nog te maken met de nstellingen van het scherm. Je kan pas een conclsue trekken als je een capture hebt van de ps4 zelf (de bron). Niet iets wat eerst op een scherm wordt weergegeve n9dat introduceert al extra variabelen) en dan ook nog eens met een slechte camera.

Nee, hier kun je geen conclusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ik het er gewoon prima uit vind zien op wat ik van het offscreen gefilmde af kan gaan. Daarnaast bestaan er ook gewoon bomen met rode bloemen/bladeren :p

Had trouwens tijdje geleden wat gepost over een verticalstand op Ebay voor iets meer dan 2 euro thuisbezorgd en die doet het wat mij betreft prima. Stukje stiller, koeler en stabieler. esthetisch iets minder misschien maar niet spuuglelijk ofzo

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMVgxMDAx/z/aQgAAOSwDk5Tz5NT/$_12.JPG

[ Voor 51% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 16-08-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
morm schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:50:
[...]

Maar dit komt wel in de buurt van hoe het daar eruit zag. Daarom heb ik het ook uitgekozen. Ach ja. Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten.

We zien het wel als het uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Die kleuren kunnen naar mijn idee ook komen door de gebruikte tv, die wellicht zo uit de doos gehaald is met veel te felle instellingen (zoals wel vaker bij LED tv's) ;)
Vooral als je zelf gewend bent aan een tv met natuurlijke kleuren zal dit des te meer opvallen.

Edit: eigenlijk hetzelfde als wat Adlermann zegt dus :p

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 16-08-2014 20:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Phusebox schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:23:
[...]

Maar dit komt wel in de buurt van hoe het daar eruit zag. Daarom heb ik het ook uitgekozen. Ach ja. Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten.

We zien het wel als het uit is.
Dit inderdaad. Laatste paar pagina's van dit topic zijn bijna een Tweakers episode van GTST aan het worden en dat lijkt me niet de bedoeling :P

Eindeloze discussies over wat jij wel of niet gezien hebt en of je wel of niet de waarheid spreekt _O-

Als dit nog 2 pagina's verder gaat wordt de Illuminati erbij gehaald, mark my words :+ :D

Ik ga mijn idee over de graphics van Driveclub dan ook niet uitspreken, want dan laait de discussie weer opnieuw op :X

[ Voor 8% gewijzigd door Brutal1ty op 16-08-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Je ziet toch wel dat dit opgenomen is met een camera ? Kom a.j.b met directe beelden, want dit zegt werkelijk helemaal niets.
Phusebox schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:23:
[...]

Erg vreemd dat dit niet in de overige video's is te zien niet ? Die zijn ook allemaal nep ?
power_user schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:18:
8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:41

muhda

Time & Space traveler

Phusebox, kan je wat vertellen over de auto's? Ik kan namelijk niks vinden over welke merken etc.
Misschien weet jij al hier meer over door je ronde op Gamescom.

Om meer specifiek te zijn:
Bevat DC recente super en hybridcars? Zoals Ferrari LeFerarri, Maclaren P1 en kan je der vanaf het begin er mee spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 16-08-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Zo, net Ghosts maar eens uitgespeeld. Leuke game en prima verhaallijn. Ik had echter van de week in de US PSN sale ook BF4 gekocht. Toen ik die tussendoor speelde, zie je direct dat Ghosts echt flink achter loopt in graphics en geluid.

Als tijdelijk vermaak zoals vaker door Dennis585 aangegeven een prima game. Ik zou er echter nooit meer dan 30 euro voor betalen (iets wat ik wel heb gedaan :P).

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 16-08-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
muhda schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:21:
[...]

Phusebox, kan je wat vertellen over de auto's? Ik kan namelijk niks vinden over welke merken etc.
Misschien weet jij al hier meer over door je ronde op Gamescom.

Om meer specifiek te zijn:
Bevat DC recente super en hybridcars? Zoals Ferrari LeFerarri, Maclaren P1 en kan je der vanaf het begin er mee spelen?
Ik weet helaas niet meer dan je in de video's ziet en wat er op diverse sites te lezen staat. De demo bevatte deze auto's niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

:? Je ziet toch wel dat dit opgenomen is met een camera ? Kom a.j.b met directe beelden, want dit zegt werkelijk helemaal niets.

[...]

Erg vreemd dat dit niet in de overige video's is te zien niet ? Die zijn ook allemaal nep ?

[...]

8)7
Je kon vandaag met de tweakers trein mee. Dan kom je het zelf ervaren. ;) Ik denk dat er morgen wel meer ervaringen worden gedeeld.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoomTree schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:25:
[...]

Maar toch kan je zien aan alle streams/filmpjes noem maar op die van de Gamescom komen dat de actual gameplay footage toch minder grafische pracht en praal bevat dan het persco filmpje van Sony. Ze hebben nog wat extra reflectie en filters toegepast in dat filmpje om het er net even wat gelikter uit te laten zien.
Nee sorry maar ik zie dat echt niet.

Het 1e gedeelte in de sneeuw ziet er voor mij niet anders uit dan van wat ik eerder gezien heb. Dat 2e gedeelte ziet er idd nog beter uit maar dat komt gewoon door de weers effecten.
Zelfde zie je ook gebeuren bij de E3 The Divison trailer, dat was ook opgepoetste gameplay footage. Drive Club blijft daarentegen een mooie game, omgevingen zien er heel mooi uit en wat ik kan zien van de gameplay lijkt het heel erg op PGR wat betreft handling etc. Dit is de ideale balans voor een toegankelijke racer zonder dat het te veel arcade word zoals NFS. Met andere woorden laat maar komen! :9
PGR gameplay zou idd fantastisch zijn

Maar goed ik zal ook stoppen met de discussie. Begrijp dat het voor de rest vervelend kan overkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zojuist terug van Gamescom. Tegen al mijn verwachtingen in heb ik redelijk veel gezien en gespeeld wat ik wilde zien en spelen.

Blijkbaar vond het publiek Destiny, Call of Duty en Battlefield veel interessanter dan o.a. Driveclub, Far Cry 4, The Order en Bloodborne 8)7 , want daar waren de wachtrijen prima te doen. Heb zelf Driveclub, The Order, Far Cry 4 en Until Dawn gespeeld.

-Driveclub. Het ziet er echt prima uit, maar ik denk dat het niet de grafische verwachtingen waarmaakt van vele mensen hier. Qua rijden, ik heb met een controller gereden, een vriend van me met een gammel stuurtje. :) Het is in mijn beleving geen kruising te noemen tussen sim en arcade. Het is gewoon arcade. Daar is niets mis mee, alleen moet het ook niet meer proberen te zijn dan dat. Wat me wel wat tegenstond is dat als je ook maar 1 meter van de weg afwijkt je een vervelend tellertje in beeld krijgt dat je binnen 3 sec weer op de weg moet zijn, anders word je automatisch teruggezet op de baan. Ik neem aan dat je die optie wel uit kunt zetten. Ik verwacht wel dat Driveclub het prima gaat doen op de PS4, alleen al omdat ik denk dat The Crew totaal gaat floppen en project cars te serieus is voor velen.

-Far Cry 4. Dat viel me ontzettend tegen, met name grafisch. Daarnaast had ik geen geluid via de koptelefoon. Ik heb het daarom ook maar vrij kort gespeeld, want de gameplay kende ik al van Far Cry 3. Het zal geen instant buy zijn, maar ik denk dat ik hem wel aanschaf als er een wat rustigere gameperiode optreed.

-The Order. Het begon wat jammer, aangezien de PS4 gecrasht was. Volgens de aardige duitser was het te warm. Na een paar minuten wachten en een reset kon ik aan de gang. De characters zien er mooi uit, maar ik hoop dat er nog wel veel variatie komt in de omgeving en het kleurenpalet. Ik verwacht dat The Order het vooral van het verhaal en de sfeer moet gaan hebben, want op basis van de demo ben ik van mening dat het niet meer dan een doorsnee third person cover shooter is. Daar is ook niets mis mee, als het verhaal en de sfeer in orde zijn. Wel opvallend is dat ik in de demo meer cutscenes heb gezien dan feitelijke gameplay. Ik hoop dat ze daar een goede balans in weten te vinden. Een (interactieve) cutscene, 20 meter lopen en 4 vijanden neerschieten, dan weer een lange (interactieve) cutscene, etc. etc. gaat mij denk ik vrij snel tegenstaan.

-Until Dawn. Ik denk dat het een leuk concept is, maar door een grote nadruk op de sixaxis besturing kon ik er niet goed in komen en we moesten ook redelijk snel weg toen ik eenmaal door de 'tutorial' was. Ik heb dus niet een heel goede indruk kunnen krijgen.

-Bloodborne heb ik niet gespeeld. ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van medetweakers die wel langs de booth zijn gegaan.

Oja, we waren ook nog op zoek naar Project Cars, maar die hebben we helaas niet kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-08-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Project Cars was een beetje verstopt. Aangrenzend aan Project Morpheus aan de buitenkant van het paviljoen waar je Singstar kon doen. Ik kon het eerst ook niet vinden en heb toen maar even gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ah helaas. Stom dat we het niet hebben gevraagd, maar we gingen er eigenlijk vanuit dat het wel redelijk werd gepromoot...

Maar wel opmerkelijk (en prettig) hoe kort de wachtrijen waren voor de echte exclusives (The Order, Driveclub en Bloodborne), in tegenstelling tot Destiny, Battlefield en CoD, met name omdat er voor de eerste twee al bèta's zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-08-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:09:
Ah helaas. Stom dat we het niet hebben gevraagd, maar we gingen er eigenlijk vanuit dat het wel redelijk werd gepromoot...

Maar wel opmerkelijk (en prettig) hoe kort de wachtrijen waren voor de echte exclusives (The Order, Driveclub en Bloodborne), in tegenstelling tot Destiny, Battlefield en CoD.
Ja de shooters zijn altijd bizar druk. Heb een jaar meegemaakt dat mensen ruim 5 uur in de rij stonden voor BF en CoD. Bizar.

Project Cars zit natuurlijk pas sinds kort bij Bandai Namco dus die hadden geen tijd waarschijnlijk om dat nog te laten zien op de beurs.

Wat ik overigens wel opvallend vond was dat 's ochtends bijna alle ps4 controllers vervangen werden ivm problemen of defecten. Dit was voordat de beurs open ging uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Grrr. We waren rondom Bandai Namco gelopen, omdat BM wist dat zij de uitgevers waren. Maar hebben we het toch over het hoofd gezien ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb serieus nagedacht om mee tegaan maar ik kan niet zo goed over menigten. Ik heb gelezen dat het een mierenhoop is altijd met de gamescom. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Het viel me echt 100% mee. Firstlook was bijvoorbeeld veel drukker/grotere menigten. Ik had ook een enorme drukte verwacht, maar het is zo groot opgezet dat het ook gewoon ruim overkomt, en dus niet met 10 man op 1 vierkante meter staat. De grootste drukte was trouwens in de hal waar de PC games stonden (WoW, Heartsthone, League of Legends, etc.). Daar heb ik weinig te zoeken. Op de stands van MS en Sony was het niet vervelend druk, integendeel. Het was vrij relaxt daar :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-08-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:12
Edit : nevermind. Inet in Italië zorgde er voor dat ik op een oude discussie inging :)
Phusebox schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:17:
[...]

Wat ik overigens wel opvallend vond was dat 's ochtends bijna alle ps4 controllers vervangen werden ivm problemen of defecten. Dit was voordat de beurs open ging uiteraard.
Opvallend ? Noem het maar bizar. Ik heb allebei mijn controllers uit het Killzone pakket open "moeten" maken en ik heb al heel wat controllers moeten fixen, maar nog nooit dit soort fragiele onderdelen gezien in een controller. Beide controllers zijn er ook niet beter op geworden. Ik hoop echt dat ze nog eens op de vingers worden getikt en moeten toegeven dat er wat ontwerpfouten inzitten.

Pas een nieuwe blauwe binnen gekregen, maar de thumbsticks en de triggers lijken nog even slecht als de eerste lading. Helaas doet Sony weer alsof er niets aan de hand is ( geen terugroep actie ofzo of een goede regeling) en samen met het laten vallen van de Vita en de weinige goede exclusives die tot nu toe zijn aangekondigd zorgt het er wel voor dat mijn love voor Sony langzaam aan afneemt. Dit gevoel kan gelukkig ook gewoon tijdelijk zijn, maar voor nu is mijn hoofdplatform weer eens sinds lange tijd de "ouderwetse" pc :+

[ Voor 176% gewijzigd door Beakzz op 17-08-2014 00:09 . Reden: N ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The f***. Net met paar vrienden de PT demo (Silent Hills) gespeeld. Was erg lang geleden dat ik/we zo graag het niet verder wilden spelen. Creepy as hell. Zonder walktrough geen doorkomen aan imho, op sommige zaken zouden we niet zelf gekomen zijn. Desalniettemin een goede teaser naar het complete spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hehehe, had ik met Amnesia. Met vier volwassen kerels schreeuwen als meisjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Amnesia is (voor mij) echt totaal niet eng.. ik zie zelf ook niet in hoe die eng kan zijn xD Zelfde met Outlast trouwens. Altijd genoeg manieren om aan alles te ontkomen.

P.T was voor mij dan wel weer "holy creepy fuck" op de een of andere manier.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Opvallend dat jullie dit jaar geen klachten hadden over de extreme drukte op Gamescom, dat hebben ze dan eindelijk aangepakt lijkt het want afgelopen jaren was het echt lepeltje-lepeltje lopen over de beurs.

Dit was vorig jaar 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtester.de/wp-content/uploads/2013/08/Gamescom-2013-Besucherflut-590x393.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:36:
Zojuist terug van Gamescom. Tegen al mijn verwachtingen in heb ik redelijk veel gezien en gespeeld wat ik wilde zien en spelen.

Blijkbaar vond het publiek Destiny, Call of Duty en Battlefield veel interessanter dan o.a. Driveclub, Far Cry 4, The Order en Bloodborne 8)7 , want daar waren de wachtrijen prima te doen. Heb zelf Driveclub, The Order, Far Cry 4 en Until Dawn gespeeld.
Grappig is dat heh? :+ Ik bedoel ik ben ook benieuwd naar CoD, BF & Destiny, maar ik ''weet'' al wel enigzins wat ik daar moet verwachten dus ik zou me eerst richten op andere games... Maar dat ben ik :9
Beakzz schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:45:
Edit : nevermind. Inet in Italië zorgde er voor dat ik op een oude discussie inging :)

[...]

Pas een nieuwe blauwe binnen gekregen, maar de thumbsticks en de triggers lijken nog even slecht als de eerste lading. Helaas doet Sony weer alsof er niets aan de hand is ( geen terugroep actie ofzo of een goede regeling) en samen met het laten vallen van de Vita en de weinige goede exclusives die tot nu toe zijn aangekondigd zorgt het er wel voor dat mijn love voor Sony langzaam aan afneemt. Dit gevoel kan gelukkig ook gewoon tijdelijk zijn, maar voor nu is mijn hoofdplatform weer eens sinds lange tijd de "ouderwetse" pc :+
Whut?! Nogsteeds controller issues? :F :F Ik ga waarschijnlijk op m'n volgende console, als m'n gamer's thumb hersteld is (snel geirriteerde gewrichten) met kleine kontrol freeks spelen maar toch 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Brutal1ty op 17-08-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
doublepost

[ Voor 99% gewijzigd door Brutal1ty op 17-08-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=876515

Fucking parity bij The Witcher 3 ;( zal wel temaken hebben met die exclusieve CE voor Xbox One.....

Te vroege conclusie mischien.

[ Voor 11% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 17-08-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Lees op budgetgaming iets over 3=2 aktie bij saturn vanaf maandag! Dat zou wel leuk zijn voor diablo voor ps4! (Als ik nog 2 liefhebbers kan vinden) Als het voor pre orders ook zal gelden, kan ik een mooie bestelling plaatsen. Ac/destiny/GTA ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
AlphaBlack_NL schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:50:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=876515

Fucking parity bij The Witcher 3 ;( zal wel temaken hebben met die exclusieve CE voor Xbox One.....
Vrij vermoeiend dit parity gebeuren. Ik snáp het als ze zorgen dat de game zo gemaakt wordt dat de minder snelle console de game op xxxxx resolutie en 30fps kan draaien, dat snap ik, máár laat 'm dan op de snellere er íets mooier uitzien óf geef 10fps extra op de lock, bv 40-45fps. 8)7

Geen ramp dit, maar ik begrijp het gewoon niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Brutal1ty schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:53:
[...]
Vrij vermoeiend dit parity gebeuren. Ik snáp het als ze zorgen dat de game zo gemaakt wordt dat de minder snelle console de game op xxxxx resolutie en 30fps kan draaien, dat snap ik, máár laat 'm dan op de snellere er íets mooier uitzien óf geef 10fps extra op de lock, bv 40-45fps. 8)7

Geen ramp dit, maar ik begrijp het gewoon niet helemaal.
Speciale effecten maken voor de PS4 (of XBone) kost gewoon extra tijd en dus geld. Als de game zoals ze het willen, draait op alle platformen zoals het zou moeten (dus de grafische kwaliteit die ze willen) dan laten ze het zo. Ze gaan niet iets extras op de PS4 maken omdat het kan, ze porten de game naar de console in de vorm die het elders ook heeft, en implementeren de verschillende effecten die in de game zitten zoals deze is ontworpen met specifieke technieken per platform maar dat is het dan wel. Afwijken per console gebeurt eerder in het negatieve: iets kan niet op console X want dan zakt de framerate te ver in, en dan wordt er op dat gebied beknibbeld op console X.

Overigens snap ik het ophemelen van CDPR niet echt. Ze maken leuke engines, maar de voorgaande 2 games hadden zware hardware nodig om goed te draaien.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Lekkerboeie86 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:53:
Lees op budgetgaming iets over 3=2 aktie bij saturn vanaf maandag! Dat zou wel leuk zijn voor diablo voor ps4! (Als ik nog 2 liefhebbers kan vinden) Als het voor pre orders ook zal gelden, kan ik een mooie bestelling plaatsen. Ac/destiny/GTA ofzo :)
Ik heb die advertentie net gezien, staat bij niet voor pre-orders of bestellingen. (alleen op voorraad artikelen dus)
Ik heb op zich wel interesse voor D3 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
EfBe schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:12:
[...]

Speciale effecten maken voor de PS4 (of XBone) kost gewoon extra tijd en dus geld. Als de game zoals ze het willen, draait op alle platformen zoals het zou moeten (dus de grafische kwaliteit die ze willen) dan laten ze het zo. Ze gaan niet iets extras op de PS4 maken omdat het kan, ze porten de game naar de console in de vorm die het elders ook heeft, en implementeren de verschillende effecten die in de game zitten zoals deze is ontworpen met specifieke technieken per platform maar dat is het dan wel. Afwijken per console gebeurt eerder in het negatieve: iets kan niet op console X want dan zakt de framerate te ver in, en dan wordt er op dat gebied beknibbeld op console X.

Overigens snap ik het ophemelen van CDPR niet echt. Ze maken leuke engines, maar de voorgaande 2 games hadden zware hardware nodig om goed te draaien.
Niet helemaal. Kost geen extra tijd of geld want het zit al in de game ;) De PC versie heeft het namelijk, dus het is gewoon een kwestie van ''aan of uit'' zetten en dit doen ze dus niet. Dat vind ik vreemd. Net als gewoonweg ruwe kracht verschil in de consoles: de framecap iets hoger zetten (indien dit te halen is) is ook niet bepaald raketwetenschap als de engines al af zijn. :P

Ik vind het zelf geen ramp hoor, totaal niet, maar ik snap dat mensen het stom vinden. Verder klopt het wel wat je zegt mbt beknibbelen. Vorige generatie héél vaak gezien dat m'n Ps3 toch echt de mindere multiplats had. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brutal1ty op 17-08-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Het is nu wel even genoeg met de persoonlijke discussies! Het voegt niets aan dit topic toe om maar eindeloos over een eigen mening of "de media" door te blijven gaan.

laten we het nu weer gewoon over de PS4 en zijn games hebben, de eerste de beste reactie

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
ik heb al een aardig lijstje van wat ik zou willen hebben de komende tijd,

Tearaway Unfolded
Rime
The island
Assasin creed
drive club
tomorrow children
The Vanishing Of Ethan Carter

Dan is er nog Wild, en zijn er zat andere games zoals The Witcher etc.

Eigenlijk zou er een apart topic moeten komen met games die er komen voor de PS4 , want soms raak je het overzicht of de titel kwijt .

Dus bv zo iets

Rime..

Kort verhaaltje over het spel, met 1 of 2 foto's ervan en een link naar het (toekomstige ) topic ervan zodat mensen daar kunnen discussiëren

Verder zijn er natuurlijk de vaste multiplatform games zoals Call of Duty en Destiny maar voorlopig gaan we ons prima vermaken dacht ik zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:50
Geen idee of er een nieuwe komt of dat er ooit een naar de PS4 komt,
maar iemand iets gehoord over een Modnation Racers op de PS4?
Ik kom enkel petities tegen, maar geen duidelijke info.
Die op de PS3 heb ik nu weer even opgekapt en is toch wel weer fantastisch :P
Net als Wipeout HD trouwens ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Lekkerboeie86 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:53:
Weet niet welke prijs de saturn hanteert? Maar ook ik heb wel interesse in D3. Alleen geen saturn bij mij in de buurt. Als er meerdere zijn? Ik las dat er nog iemand wel wilde. Misschien 3 stuks halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:12:
Opvallend dat jullie dit jaar geen klachten hadden over de extreme drukte op Gamescom, dat hebben ze dan eindelijk aangepakt lijkt het want afgelopen jaren was het echt lepeltje-lepeltje lopen over de beurs.

Dit was vorig jaar 8)7

[afbeelding]
Wtf ik zou echt gek worde
! Een oplossing zou zijn om een half jaar van te voren niet te douchen dan loopt iedereen wel in een boog om je heen.
Als je dan ook nog op (korte) stelten loopt is het nog te doen misschien. ;)

Ik ben wel een beetje in een zwart gatgevallen met games. Er is voor mij nu weinig soeps te spelen op de ps4. Achteraf had ik de ps4 gerust een jaartje later kunnen kopen zodat ik een al een soort van backlog zou hebben.
Net zoals bambeakz heb ik de pc maar weer even aangeslingerd.

Edit: laat no mans sky maar snel komen. Deze game lijkt me zo vet. Ik zie mezelf echt uren aaneen wat planeten ontdekken etcetera.

http://www.gamespot.com/a...n-years-to-/1100-6421757/

[ Voor 14% gewijzigd door AtlAntA op 17-08-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
ik vond ook nog deze trailer op Youtube van the vanishing of Ethan Carter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:14
Ik heb ook interesse in Diablo 3. Heb de game al op de PC en vind de PSN prijs van 69 een beetje misplaatst. Maar voor 40 via de Saturn is het wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Vrijdag ook even de Gamescom bezocht; Eerste en tevens laatste keer, wat een drukte en rijen om een demo-tje te kunnen spelen ;) Gelukkig was het niet overal druk en heb ik wel kunnen doen wat ik graag zou willen doen. Eerste stop was Project Morpheus; Iets wat ik graag wou proberen. Naast de rodel-demo van de E3 was er ook een shark-tank demo en een demo met PS-Move controllers waarbij je een gevechtstraining doet als ridder met vuisten, een zwaard en kruisboog; Ik koos voor deze laatste en dat was erg tof, het voelt erg natuurlijk met de PS Move controllers en het om je heen kunnen kijken is ook super. Wat me wel erg tegen viel is de resolutie, ik mag hopen dat ze die nog drastisch gaan verbeteren want dit is 10 jaar terug in de tijd zo slecht, ook zie je interlacing strepen als je je hoofd te snel beweegt; Als ze hier wat aan doen zie ik wel een mooie PS4 uitbereiding in het product.

Ook heb ik Driveclub even kunnen spelen, iets waar ik wel naar uit keek aangezien de trailers erg vaag waren over de gameplay. De rij hier was totaal niet lang en aangezien je mee kon kijken bij de andere spelers ook niet erg om even in te staan. Toen ik aan de beurt was ging ik aan de slag met 1 van de 3 demo circuits (tussen de sneeuw in Noorwegen met een Zonda) en wat ik zag beviel me wel; Een leuke PGR achtige game met schademodel, mogelijkheid om te botsen en prima graphics, precies waar ik naar op zoek was, die gaat op m'n wishlist.

Wat wel jammer en eigenlijk behoorlijk belachelijk was is dat ik uit de rij gestuurd werd bij het 18+ gedeelte van Sony en Battlefield ondanks dat ik een rood bandje om had en overduidelijk 18+ ben; Ze gingen namelijk naast het bandje ook nog eens ID's checken en die van mij zat in de tas van m'n vriendin die ergens anders op de beurs in de rij stond; waar zijn die achterlijke bandjes dan voor? Heb het ook nog bijna aan de stok gehad met een beveiliger die het nodig vond mij zonder waarschuwing een belachelijk harde duw te geven toen ik iets te dicht langs afzetlint liep omdat het naast me zo druk was; Ik was al behoorlijk chagrijnig i.v.m. het 2 uur wachten in een rij voor je naar binnen kon waardoor ik iets gemist had wat ik had willen zien om 11 uur en dit incidentje was de druppel, heb hem de tyfus gescholden (begreep die amoebe waarschijnlijk toch niet want in het Engels) en een middelvinger in z'n gezicht geduwd. Dit had hij schijnbaar niet verwacht aangezien hij verbaasd een stap achteruit deed en niet meer zo goed wist wat hij moest doen of hoe hij moest reageren (ben maar snel doorgelopen voor ik er gezeik mee kreeg :P). Dit i.c.m. met de drukte en de bloed-irritante duwende en schreeuwende Duitse pubers was voor mij genoeg reden om dit soort evenement in het vervolg niet meer te bezoeken. Wat ik overigens wel erg grappig vond waren de cos-players die er rond liepen, de meeste waren erg goed uitgewerkt (een levensechte TLOU clicker die er daadwerkelijk eng uitzag, een hoop Final Fantasy achtige figuren en natuurlijk een berg militairen die rechtstreeks uit CoD of Battlefield kwamen incl. behoorlijk realistisch uitziende wapens). Al met al in ieder geval een hele ervaring rijker ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
D4V3 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:46:
Vrijdag ook even de Gamescom bezocht; Eerste en tevens laatste keer, wat een drukte en rijen om een demo-tje te kunnen spelen ;) Gelukkig was het niet overal druk en heb ik wel kunnen doen wat ik graag zou willen doen. Eerste stop was Project Morpheus; Iets wat ik graag wou proberen. Naast de rodel-demo van de E3 was er ook een shark-tank demo en een demo met PS-Move controllers waarbij je een gevechtstraining doet als ridder met vuisten, een zwaard en kruisboog; Ik koos voor deze laatste en dat was erg tof, het voelt erg natuurlijk met de PS Move controllers en het om je heen kunnen kijken is ook super. Wat me wel erg tegen viel is de resolutie, ik mag hopen dat ze die nog drastisch gaan verbeteren want dit is 10 jaar terug in de tijd zo slecht, ook zie je interlacing strepen als je je hoofd te snel beweegt; Als ze hier wat aan doen zie ik wel een mooie PS4 uitbereiding in het product.
Zou daar maar niet teveel op hopen: het is geen high-end gaming PC en hoger dan 1080p resolutie gaat het al helemaal nooit worden ;)

Echte VR games op hoge kwaliteit (AAA titels etc) zal je toch echt een gaming-rig met Oculus Rift voor moeten hebben straks. Maarjah niemand heeft een PS4 gehaald voor VR mogelijkheden gelukkig, dus zo'n ramp is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dat een echte goede VR ervaring ook nog wel een brug te ver zal zijn voor de PS4. 1080P zal op de PS4 wel de max zijn en voor echt goede VR heb je toch wel 1440P(waarschijnlijk de CV1 van Oculus) of het liefst 4K nodig. Maar denk zelfs dat de PS5 daar moeite mee gaat krijgen want de stap van 720P-1080P blijkt al moeilijk zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:36:
-Driveclub.
-Far Cry 4.
-The Order.
-Until Dawn.
Heb hetzelfde lijstje games gezien/gespeeld (goh, verrassend ;)), mijn ervaring op een rij:

Drive Club
Naar aanleiding van de diverse vergelijkingen die ik hier afgelopen dagen voorbij zag komen was ik hier wel heel benieuwd naar. Wachtrij was niet al te lang (20 minuutjes ofzo). Tijdje aangekeken, en daarna zelf (met stuurtje) gereden. Hoewel in zelf op de PS4 nooit met een stuur zal gamen viel het me alleszins mee. Ja, tis arcade tot en met, en de AI is niet heel best, maar het rijd best aardig. Grafisch gewoon helemaal prima, niks mis mee. Niet de top-notch graphics plaatjes die je her en der voorbij ziet komen, maar ook zeker niet zo dramatisch als dat sommigen willen doen voorkomen. Gewoon dik in orde :)
Voor de mensen die een leuke arcaderacer zoeken lijkt Drive Club me helemaal prima.

The Order 1886
Ook hier erg nieuwsgierig om nu eens zelf te ervaren hoe de graphics en gameplay zijn. Graphics zijn dik in orde. Ook hier weer niet de wonder graphics die sommigen het toedichten, maar ik kan me zo ook niets anders voor de geest halen wat er beter uit ziet. Prima dus :)
Qua gameplay lijkt het me een extreem lineaire shooter te worden, wat volgens mij ook wel klopt :+ Niks mis mee, maar hopelijk zijn andere levels wel iets 'opener', dit was op sommige punten bijna claustrofobisch. Absoluut een titel om in de gaten te houden.

Far Cry 4
Gespeeld direct na The Order, dus dat legt de drempel vrij hoog, maar deze viel toch wel ernstig tegen. Graphics hebben he-le-maal niks next-gens over zich. Heb na 2 minuten rondlopen serieus eens gecontroleerd of ik geen DS3 controller in m'n handen had, maar het was toch echt een DS4. Qua gameplay kan ik er weinig over zeggen, maar grafisch imho zwaar onder de maat.

Until Dawn
Ik ben niet zo van de horrorgames, maar aangezien er wat consoles vrij waren maar even geprobeerd. Ben aan gamen niet echt toe gekomen aangezien de intro nogal lang was. Grafisch okay, maar niet gek veel meer dan dat imho. Gameplay kan ik dus niet veel over zeggen, over de controls wel. Ik dacht (en hoopte) dat Sixaxxis achtige besturingen op de PS3 waren achtergebleven, maar Until Dawn laat ze in volle glorie terugkomen. Leuk idee hoor, bewegen met je controller om dingen te selecteren of je zaklamp te bewegen, maar rondlopen/kijken met sticks en tegelijkertijd je controller draaien om je zaklamp te bewegen is volgens mij het recept om tegen het einde van het spel met zware RSI klachten thuis te zitten. Daar mag nog wel wat werk in imho.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BM bedankt voor je uitgebreide hands-on verslag! Maar alle andere tweakers ook natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaBlack_NL schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:05:
ik denk dat een echte goede VR ervaring ook nog wel een brug te ver zal zijn voor de PS4. 1080P zal op de PS4 wel de max zijn en voor echt goede VR heb je toch wel 1440P(waarschijnlijk de CV1 van Oculus) of het liefst 4K nodig. Maar denk zelfs dat de PS5 daar moeite mee gaat krijgen want de stap van 720P-1080P blijkt al moeilijk zat 8)7
De echte VR ervaring waar we allemaal op hopen zal nog wel even duren maar volgens mij moet het met Morpeus toch wel mogelijk zijn een redelijk VR ervaring te geven. Kijk maar naar de gebruikers ervaringen van de OR DK2. Die draait ook op 1080p. Daar valt ook nog genoeg aan te verbeteren maar het schijnt toch een bijzondere ervaring te zijn. Helaas zelf nog niet kunnen proberen.

1440p moet volgens mij trouwens gewoon mogelijk zijn voor de PS4, alleen zullen de graphics van de games een tandje terug moeten. Maar ook met "simpele" graphics kan je een mooie game wereld neer zetten. Vormgeving kan een hoop goedmaken. Neem b.v. Journey. De ps4 moet dat soort graphics toch wel op 1440p kunnen draaien lijkt mij.

4k VR zal er voor de ps4 zeker niet in zitten, maar dat is ook nog toekomst muziek op de pc. HDMI 1.4 gaat maar tot 30fps@4k. HDMI 2.0 zal er ook wel aan komen voor videokaarten maar gaat tot max 60fps@4k. Je gaat dus vooruit qua resolutie maar levert in op FPS. Om nog maar over de rekenkracht te zwijgen die je nodig hebt om de nieuwste games @4k, dubbel gerendered, met een minimale framerate van 75 fps te kunnen draaien (moet ook nog eens met een enkele GPU). Volgens mij bestaan er ook nog geen 4k schermen van dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Toch wel jammer van het grafische gedeelte van Fa Cry, de beelden tot nu toe zagen er best geod uit en juist de grafische pracht zou mij eventueel overhalen om deze shooter te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
AlphaBlack_NL schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:05:
Vergeet niet dat je dan dus 1080+ (liefst hoger) met minimaal 60fps per oog moet hebben. 30fps ziet er leuk uit op TV-kijk afstand. Op monitor afstand wordt het al vervelender en vlak voor je oog krijg je daar gewoon framerate-itis van ;)

Weet wél zeker dat Sony met Morpheus een aantal ''speciale VR'' games uit gaat brengen die wel aan de eisen voldoen. Maar verwacht maar geen Uncharted 4 1440p 60fps in VR tot 2 console generaties verder :+ PC zal aantonen of AAA en indie VR titels de moeite zijn. Vervolgens gaan Sony en Microsoft, afhangende van het succes en of consoles stream-based zijn of niet volgende generatie, daar weer op in. Ze zullen even achterlopen, maar dat maakt mij niet zoveel uit eerlijk gezegd. Als ik VR wil, spaar ik maar voor een PC ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brutal1ty op 17-08-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutal1ty schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:32:
[...]

Vergeet niet dat je dan dus 1080+ (liefst hoger) met minimaal 60fps per oog moet hebben. 30fps ziet er leuk uit op TV-kijk afstand. Op monitor afstand wordt het al vervelender en vlak voor je oog krijg je daar gewoon framerate-itis van ;)

Weet wél zeker dat Sony met Morpheus een aantal ''speciale VR'' games uit gaat brengen die wel aan de eisen voldoen. Maar verwacht maar geen Uncharted 4 1440p 60fps in VR tot 2 console generaties verder :+ PC zal aantonen of AAA en indie VR titels de moeite zijn. Vervolgens gaan Sony en Microsoft, afhangende van het succes en of consoles stream-based zijn of niet volgende generatie, daar weer op in. Ze zullen even achterlopen, maar dat maakt mij niet zoveel uit eerlijk gezegd. Als ik VR wil, spaar ik maar voor een PC ;)
De makers van project cars hebben al aangekondigt dat de ze project morpheus gaan ondersteunen. Ik dat graag zien/proberen. Maar toch vraag ik me af hoe ze dat nu al kunnen zeggen terwijl er helemaal nog geen final specs bekend zijn van morpheus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
AtlAntA schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:42:
[...]

De makers van project cars hebben al aangekondigt dat de ze project morpheus gaan ondersteunen. Ik dat graag zien/proberen. Maar toch vraag ik me af hoe ze dat nu al kunnen zeggen terwijl er helemaal nog geen final specs bekend zijn van morpheus.
Het lijkt me ook werkelijk schitterend voor dit soort games _/-\o_

Maar ik blijf sceptisch. Ik zie de specs, ik weet hoe Ps4 games draaien, ik weet dat een beetje VR al snel +-25% extra kracht nodig heeft van hardware om op vergelijkbaar niveau te draaien met een normaal scherm (dit is het geval bij de Oculus Rift, en valt me eigenlijk 100% mee) dus dat wordt zeker ''eerst zien dan geloven''.

Maar als Sony dit juist aanpakt zal het VR fenomeen nog véél meer hype genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:31:
Toch wel jammer van het grafische gedeelte van Fa Cry, de beelden tot nu toe zagen er best geod uit en juist de grafische pracht zou mij eventueel overhalen om deze shooter te halen.
Verbaas me hier toch wel over. Die E3 demo ziet er echt prima uit, moet ik zeggen. Hopelijk ziet het eindproduct er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:33
Brutal1ty schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:49:
[...]
Maar als Sony dit juist aanpakt zal het VR fenomeen nog véél meer hype genereren.
Dat is het, een hype. Dat VR gaat mensen zo tegenvallen.

In theorie is het wel heel gaaf, maar het houdt wel in dat je echt actief moet gaan zitten gamen, je moet zelf bewegen. Met een racegame is dat nog wel mogelijk (want je hebt genoeg aan de beweging van je hoofd terwijl je stil zit) maar met bijna alle andere populaire games wordt het lastig/onmogelijk. Of je krijgt Wii-Sports achtige taferelen. En daar zit echt niet iedereen op te wachten.

Daarbij moet je ook veel ruimte om je heen hebben, want je ziet dan dus niet meer waar je in werkelijkheid naar toe beweegt :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:31:
[...]

In theorie is het wel heel gaaf, maar het houdt wel in dat je echt actief moet gaan zitten gamen, je moet zelf bewegen. Met een racegame is dat nog wel mogelijk (want je hebt genoeg aan de beweging van je hoofd terwijl je stil zit) maar met bijna alle andere populaire games wordt het lastig/onmogelijk. Of je krijgt Wii-Sports achtige taferelen. En daar zit echt niet iedereen op te wachten.

Daarbij moet je ook veel ruimte om je heen hebben, want je ziet dan dus niet meer waar je in werkelijkheid naar toe beweegt :)
Er zijn nog zat andere games die ook van VR kunnen profiteren. Zoals bijvoorbeeld No Mans Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee hoor. Als je een fps speelt doe je alle movement gewoon met je controller. Het gaat erom dat je volledig in de gamewereld immersed bent. Je hoofd bewegen is daarbij geen verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik neem aan dat je dan ook de movement met de vr bril ook uit kunt zetten. Dus dat als je beweegt met je hoofd, dit geen impact heeft op de beweging in de virtuele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
[...]

Waarom zouden games met vr anders spelen? Waarom kan de rift niet gewoon een full-vision 3dscherm met headtracking zijn? Dat doen de demo's ook al en dat werkt prima... Zegt letterlijk bijna iedereen sinds devkit1 van de Rift :P

Je moet het gewoon niet zien als game-addon maar als alternatief voor een scherm. Ineens zie je VR door een hele andere bril. (pun intended)

Amnesia/Silent Hills pt met een Vr bril? Yes please!

Ik zie VR of VVR (visual virtual reality) als 3D zoals 3D had moeten zijn en niet al alternatieve manier om een game te besturen etc. Dat interesseert me, nog, echt helemaal niks :P

[ Voor 19% gewijzigd door Brutal1ty op 17-08-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Een game als Skyrim spelen geoptimaliseerd voor Morpheus. Dat zou heul vet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutal1ty schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:16:
[...]

Trek je dat serieus? Ik heb al bewondering voor mensen die games als deze gewoon op een grote TV in het donker met het geluid op max spelen. Begrijp niet dat mensen het kicken vinden om zich continue de tering te schrikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Menace_1981 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:16:
Een game als Skyrim spelen geoptimaliseerd voor Morpheus. Dat zou heul vet zijn.
FPS games vallen juist heel erg tegen met een VR bril, games waarbij je in de game stilzit zoals een racegame werken vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:38:
[...]

FPS games vallen juist heel erg tegen met een VR bril, games waarbij je in de game stilzit zoals een racegame werken vele malen beter.
Veel mensen hebben ook nog steeds last van misselijkheid in VR bij FPS games. Bij games vanuit een cockpit schijn je daar veel minder last van te hebben. Ook kan je de besturing van een racegame of vliegspel perfect simuleren d.m.v. een stuurtje of flightstick

VR heeft ook echt grote invloed op de gameplay van vlieg- en race games. Een dogfight waarbij je gewoon je tegentander met je zicht kan blijven volgen, en je vliegtuig met je flghtstick blijft besturen. Dat gaat je gewoon niet goed lukken op een normaal scherm want je raakt je oriëntatie kwijt, maar in VR gaat het automatisch.
Brutal1ty schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:16:
Jij hebt lef :o
Ik zou het wel willen proberen maar volgens mij trek ik dat echt niet. Hij was al scary op normale t.v.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
die Saturn actie 3=2, geld dat ook op pre-orders?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Kol Nedra schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:15:
Nee , volgens mij is dat nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartnK
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 13:58
Volgens mij niet.
Nu weet ik niet zeker of deze actie gelijk loopt met de mediamarkt, maar indien dat het geval is vergeet dan niet dat in de winkel zelf, de psncards ook als games worden gezien in hun kassasysteem. (150 euro psntegoed voor 100 euro)

Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Chaoss schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:38:
[...]

Enige klacht die ik hoor is dat het enorm wennen is omdat kijken + game controller vreemd voelt, dus dat je dan headtracking uit moet zetten of moet leren stil te zitten en beweging ziekte... Dat laatste kan ik vrij goed tegen en dat eerste: voor mij zou het gewoon een luxe fullscreen 3dscherm zijn met de mogelijkheid tot headtracking in racing en flight sim games.

Ik zie niet hoe dat tegen zou vallen voor mij persoonlijk. Lijkt me alsnog 10x indrukwekkender dan 3dtv en dat soort ongein =p

Maar goed. Verkeerd topic. Ben iig blij dat het nu op gang begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
MartnK schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:39:
[...]

Volgens mij niet.
Nu weet ik niet zeker of deze actie gelijk loopt met de mediamarkt, maar indien dat het geval is vergeet dan niet dat in de winkel zelf, de psncards ook als games worden gezien in hun kassasysteem. (150 euro psntegoed voor 100 euro)
Werkt dat ook bij de Saturn zo dat PSN tegoed ook als games worden gezien? Anders ga ik morgen even langs de saturn en wat tegoed inslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
bram1984 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:28:
[...]

Trek je dat serieus? Ik heb al bewondering voor mensen die games als deze gewoon op een grote TV in het donker met het geluid op max spelen. Begrijp niet dat mensen het kicken vinden om zich continue de tering te schrikken. :P
Zoiets moet mooie filmpjes opleveren ;)

Mij ook niet gezien idd!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartnK
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 13:58
KookSpook schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:09:
[...]

Werkt dat ook bij de Saturn zo dat PSN tegoed ook als games worden gezien? Anders ga ik morgen even langs de saturn en wat tegoed inslaan
Durf ik niet te zeggen, MM en saturn komen wel erg overeen met veel dingen. Je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Laatst online: 20-09 17:27
Heeft iemand een linkje naar de store voor die horrorgame silent hills? Ik kan m niet vinden :'(

Laat maar :) gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door HertogJack op 17-08-2014 19:38 ]

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
AtlAntA schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

Er zijn nog zat andere games die ook van VR kunnen profiteren. Zoals bijvoorbeeld No Mans Sky.

[video]
Over No Man's Sky gesproken, wat een vooruitstrevende game is dat! Er is geen enkele game waar ik meer benieuwd naar ben, en dat voor een indie.
Als ik het goed begrijp worden bijvoorbeeld planeten te plekke gegenereerd als je er langs komt, en deze blijven dan bestaan zodra je weer verder reist. Zijn alle planeten die je ontdekt hebt dan ook opgeslagen en later weer terug te vinden, of wordt de omgeving waar je doorheen reist telkens weer opnieuw gegenereerd? Ze doen het overkomen alsof het één groot universum is, die door alle spelers (of beter gezegd door de PS4/PC van de spelers) gezamenlijk stukje voor stukje wordt gegenereerd, door het spel te spelen. Ik vraag me echt af hoe dat gaat werken, het klinkt alsof daar een onvoorstelbare en alsmaar toenemende hoeveelheid cloud opslagruimte voor nodig is?

Hoe dan ook, kan niet wachten! Dit is de originaliteit en innovatie die we verwachten van een nieuwe generatie.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Nee staat ook in de folder.
Geldt alleen voor aanwezige voorraad.

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Ik heb een gewone HD tv. Is nog prima. Als ik daar de ps4 op aansluit mis ik dan veel detail of blijft het allemaal gewoon mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:05:
Ik heb een gewone HD tv. Is nog prima. Als ik daar de ps4 op aansluit mis ik dan veel detail of blijft het allemaal gewoon mooi?
Ligt aan het formaat. Deze vraag is wellicht al miljoenen keren eerder gesteld. Google voor alle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Laatst online: 20-09 17:27
Tipje!

Hoorde op de radio vanmorgen dat je tegen inruiling van 1 game bij game mania destiny voor 19 euro kunt kopen.

Zullen wel voorwaarden aan de games zitten natuurlijk welke je kan inruilen maar deze weet ik (nog) niet.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Meestal moet het een spel met een waarde van X zijn 2e hands.
eigenlijk altijd zo. 3ds omruilen voor xl model moest ook aan eisen voldoen en daarna 100 euro bijleggen.
Pagina: 1 ... 97 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]