• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
kazuka schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

In zoverre dat Bioware en DICE developers zijn die eigendom zijn van EA. Als 1 van hoge piefen binnen EA zegt dat BF4 perse uitgegeven moet worden tijdens de launch van de PS4/XB1 en DICE zegt tegen EA "Nee, de game is nog niet klaar" dan is het vette pech voor DICE want de aandeelhouders bepalen in deze, helaas...

Dus toch niet helemaal hetzelfde als een indie studio ;)
Maar waar is de grens?

Als je een klein ontwikkelteampje hebt van 3 mensen, en 1 ervan zegt van prima ik wil nu een jaar lang werken aan dit spel zonder daarvoor een salaris te krijgen, maar ik wil wel dat de naam van mijn oma in de credits komt bij "special thanks", omdat ze mij steunt voor de dagelijkse uitgaven. Zelfde situatie, maar veel kleinschaliger. Zonder die persoon komt er helemaal niets van de grond, maar aan zijn medewerking zitten voorwaarden verbonden. Hoe onbelangrijk die ook zijn.

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Mijn vriendin heeft een tablet. Ik heb een PC en een laptop. Als ik moet kiezen waarop ik een spel als 'Thomas was Alone' wil spelen is dat zonder twijfel één van mijn consoles. Zou ik een console kopen alleen voor 'Thomas was Alone'? Waarschijnlijk niet, maar ik ben wel blij dat dat spel beschikbaar is op consoles.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:19:
[...]

Maar waar is de grens?

Als je een klein ontwikkelteampje hebt van 3 mensen, en 1 ervan zegt van prima ik wil nu een jaar lang werken aan dit spel zonder daarvoor een salaris te krijgen, maar ik wil wel dat de naam van mijn oma in de credits komt bij "special thanks", omdat ze mij steunt voor de dagelijkse uitgaven. Zelfde situatie, maar veel kleinschaliger. Zonder die persoon komt er helemaal niets van de grond, maar aan zijn medewerking zitten voorwaarden verbonden. Hoe onbelangrijk die ook zijn.
Die grens is inderdaad vaag. Daarom slaat het ook nergens op om en game niet meer als indie titel te zien zodra er voor een publisher wordt gekozen. Als je dat door trekt dan zou je geen 1 geldschieter mogen gebruiken want die kunnen inderdaad altijd invloed uitoefenen. Volledige onalfhankelijk bestaat gewoon bijna niet.

Verwijderd

Het hele geneuzel om indie heb ik nooit echt begrepen. Games per genre bekijken is toch veel zinvoller?
Ik houd veel van platformgames en dan zullen daar best "indie" games tussen zitten. So what?
De hele term "indie game" zegt in mijn ogen eigenlijk niets over wat voor een game het nou eigenlijk is, laat staan over de kwaliteit hiervan. Het zegt enkel iets over de afkomst van de game, iets wat in mijn ogen totaal niet van belang is bij de uiteindelijke aanschaf van de game.

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:28:
[...]

Die grens is inderdaad vaag. Daarom slaat het ook nergens op om en game niet meer als indie titel te zien zodra er voor een publisher wordt gekozen. Als je dat door trekt dan zou je geen 1 geldschieter mogen gebruiken want die kunnen inderdaad altijd invloed uitoefenen. Volledige onalfhankelijk bestaat gewoon bijna niet.
Daarom zouden we ook af moeten van de term indie. Maar die 'categorieen' die eerder genoemd werden vind ik wel erg belangrijk. Het is oneerlijk als een titel zoals Valiant Hearts het moet opnemen tegen de overvloed aan dingen zoals Doki Doki en Stick it to the Man. Want dan krijg je uiteindelijk precies het zelfde als wat er in de App Store gebeurd, door de overvloed aan crap verdwijnt goede software naar de 1001e plaats omdat er 1000 games zijn met facebook integratie en om die reden veel meer gedownload worden.

Ik denk dat dit perfect zal zijn:
  • Categorie A: Grote games die je doorgaans op disk in de winkel ziet liggen.
  • Categorie B: Kleine games van middelgrote of grote uitgevers. Niet toegankelijk voor self-publishing.
  • Categorie PSN Store: Selfpublishing platform. Zie het als de App Store voor de PS-apparatuur. Weinig kwaliteitscontrole, maar gebruikers krijgen zelf de mogelijkheid om software te ranken.
  • Categrorie B-f2p: Games uit categorie B die gratis te spelen zijn, maar mogelijk ad-supported zijn of andere businessmodellen hanteren.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-12 08:22
Ik vind dit een betere definitie:
  • Game vind ik leuk
  • Game vind ik niet leuk
Genoeg zogenaamde 'AAA' games die ik niet leuk vind en die ik wel leuk vind. Hetzelfde geldt bij mij voor 'niet-AAA' games...

[ Voor 4% gewijzigd door MisterMichel op 11-08-2014 15:54 ]

PSN ID: MrMichel_75

• Steeliebob
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-09-2021
zag zojuist dat er Vanavond een een multiplayer reveal voor Call of Duty Advanced Warfare is.

Voor mij is black ops 1 de laatste geweest welke is gespeeld, dus ben wel weer eens benieuwd. :)

http://www.callofduty.com/advancedwarfare

• BlackMage
MisterMichel schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:52:
Ik vind dit een betere definitie:
  • Game vind ik leuk
  • Game vind ik niet leuk
Genoeg zogenaamde 'AAA' games die ik niet leuk vind en die ik wel leuk vind. Hetzelfde geldt bij mij voor 'niet-AAA' games...
Leuk of niet is helemaal afhankelijk van de gene die de controller vast heeft. En elke 'categorie' heeft een variatie van "crap", "niet leuk", "wel leuk" en "pareltje" titels.

Het is gewoon dat als ik in de store aan het browsen ben voor een bestemming voor die 60 euro in mijn portemonee, dat ik eerst graag kijk in de A groep, dan B en bij beiden niets: de PSN. Maar anderen genieten veel van die kleine "indie" games en willen misschien 6 euro spenderen, die willen die A en B groepen niet eens zien op dat moment.

Een goede sortering is voor iedereen goed.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:45
Lijkt er op dat er een 1tb pack komt van de Ps4..
Microsoft wilt de prijs van de one laten zakken naar 350. Zou een mooie move van Sony zijn als ze de prijs van de 500gb ook laten zakken tot 350 en dan de 1tb aanbieden op 389 oid :D

• BlackMage
BigF25 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:14:
Microsoft wilt de prijs van de one laten zakken naar 350. Zou een mooie move van Sony zijn als ze de prijs van de 500gb ook laten zakken tot 350 en dan de 1tb aanbieden op 389 oid :D
Heb je een bron? Zowel voor de x1 voor 350 als de introductie van 1tb ps4?

Klinkt nogal als wishful thinking :P

• MisterMichel
BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:03:
[...]

Leuk of niet is helemaal afhankelijk van de gene die de controller vast heeft. En elke 'categorie' heeft een variatie van "crap", "niet leuk", "wel leuk" en "pareltje" titels.

Het is gewoon dat als ik in de store aan het browsen ben voor een bestemming voor die 60 euro in mijn portemonee, dat ik eerst graag kijk in de A groep, dan B en bij beiden niets: de PSN. Maar anderen genieten veel van die kleine "indie" games en willen misschien 6 euro spenderen, die willen die A en B groepen niet eens zien op dat moment.

Een goede sortering is voor iedereen goed.
Natuurlijk is het geheel afhankelijk van degene die de controller vast heeft.
Ik laat me lijden door naar reviews te kijken van games - met name via metacritic.com. De definitie van een game als AAA, indie of wat dan ook is voor mij niet zo belangrijk; de mening van veel reviewers is voor mij belangrijker.
Mede door zo'n reviews te lezen bepaal ik zelf gelukkig nog aan welke game ik mijn geld ga uitgeven. De kans bestaat dat ik hierdoor - voor mij - toch nog leuke games misloop en misschien games koop die ik uiteindelijk eigenlijk helemaal niet zo leuk vond.

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:21:
[...]

Heb je een bron? Zowel voor de x1 voor 350 als de introductie van 1tb ps4?

Klinkt nogal als wishful thinking :P
Het zijn wat je noemt hardnekkige geruchten. :)

Maar als MS de x1 voor 350 aankondigt, zal Sony dan weer hetzelfde doen? Sony's persconferentie is weer later. En dan kunnen ze achteraf weer zeggen dat ze dat altijd al van plan waren. Ik zou het hilarisch vinden.

Maar voor Sony zou ik het een beetje snel vinden om een pricedrop te doen. De PS4 is pas net 2 maanden goed leverbaar. Voor MS is een pricedrop de enige manier om nog markt terug te verdienen in Europa.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

BigF25 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:14:
Reken er maar op dat de 1TB versie de 500GB versie gewoon vervangt als hij echt uit komt ;) Sony is gek als ze de PS4 een prijsverlaging geven. Ze beginnen eindelijk op voorraad te komen in de winkels na maandenlange schaarste. Dan gaan ze het niet een prijsverlaging geven met zulke verkopen.

Als Microsoft met een prijsverlaging komt zal Sony pas bewegen als dit daadwerkelijk invloed gaat hebben op de PS4 verkopen. Ik denk dat Sony gewoon meer gaat inzetten op exclusieve deals en games om zo de PS4 aantrekkelijker te maken.

Prijsverlaging is onnodig en wishful thinking ;)

Overigens linken mensen de Amazon prijsverlagingen direct aan een Microsoft aankondiging. Als Amazon besluit om een prijsverlaging door te voeren, wil het niet zeggen dat Microsoft de prijs zal gaan laten dalen. De Xbox One verkoopt gewoon erg slecht in Europa, het is niet gek dat Amazon van oude voorraad af wil en dus de prijzen (tijdelijk) verlagen. In USA verkoopt de Xbox One beter dan in Europa, Amazon US verkoopt het nog gewoon voor $499.

Ik denk eerder dat ze gewoon verwachten dat de Kinectloze versie vaker zal worden verkocht. Dus even snel oude voorraad eruit en dan de Kinectloze versie gaan verkopen voor €399. De Kinectloze versie is nog maar net aangekondigd voor €399 en is nog niet eens beschikbaar, enkel als pre-order. Om de prijzen voor release zelfs te verlagen lijkt mij dus wel erg sterk ;)

[ Voor 33% gewijzigd door ASNNetworks op 11-08-2014 16:36 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• MisterMichel
Artikel op psx-sense mbt prijzen van XBox: Linky. Is een gerucht!

En ander artikel mbt 1TB PS4: Linky. Is een gerucht!

• BigF25
@BlackMage

x1 kan ik zo even niet meer terug vinden maar dat is niet zo heel lang geleden, spaanse tak van ms had iets gepost en meteen afgehaald.. iets met een aankondiging op de gamescom

ps4 1tb, http://ps4daily.com/2014/08/1-tb-ps4/

• BlackMage

Een prijsverlaging van MS zie ik niet zo snel gebeuren (die kinect-loze versie is al een prijsverlaging, dat ding kost vast geen 100 euro aan onderdelen+ inelkaar te zetten), maar het zou de boel wel interessanter maken :)

Een 1TB-versie van de PS4 zou ook leuk zijn, maar die zal dan ipv de 500gb versie zijn. En ik denk dat de 500gb versies en bundels eerst uitverkocht moeten zijn voordat winkels die in de schappen gaan leggen.

Maar eind november is er weer black friday. Ben erg benieuwd wat beiden gaan doen.

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 16:20
Sandyman538 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:
[...]

Helemaal prima.

[...]

Ook goed.

[...]

En hier sla je de plank volledig mis. Dit is wat mensen hierboven bedoelen met een zeurderig en negatieve toon. Het is niet een feit, jij vindt dat een console hier niet voor gemaakt is, dat is heel wat anders, maar dat is geen feit. Als je die zin anders formuleert kun je hier over praten, maar op deze manier breng je het als een feit en dat is natuurlijk totale onzin.

Ik heb me prima vermaakt met puzzelgames op de PS3. Of met andere 'simpele' games. Anderen hoeven dat niet leuk te vinden, ik kan me met zulke spellen prima vermaken.
Dus volgens jou is de volgende hardware gemaakt voor de 'simpele' games:
CPU:
x86-64 AMD "Jaguar", 8 cores
GPU:
De PlayStation 4 krijgt een AMD Radeon graphics chip met 1152 stream processors en 1.84TFlops graphics core.
RAM:
De PlayStation 4 krijgt 8GB GDDR5 geheugen met een memory clock van 5.5GHz met een maximale bandbreedte van 176GB/s. D

Een Speedcar (ferrari) is niet gemaakt om 100Km/h te rijden, maar je kunt het wel.
Zo is ook de Ps4 niet gemaakt voor de simpele games.

[ Voor 5% gewijzigd door HaskoF op 11-08-2014 16:40 ]

BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:34:

Een prijsverlaging van MS zie ik niet zo snel gebeuren (die kinect-loze versie is al een prijsverlaging, dat ding kost vast geen 100 euro aan onderdelen+ inelkaar te zetten), maar het zou de boel wel interessanter maken :)

Een 1TB-versie van de PS4 zou ook leuk zijn, maar die zal dan ipv de 500gb versie zijn. En ik denk dat de 500gb versies en bundels eerst uitverkocht moeten zijn voordat winkels die in de schappen gaan leggen.

Maar eind november is er weer black friday. Ben erg benieuwd wat beiden gaan doen.
Amazon Italië ziet dat wel gebeuren, want daar is de One+Kinect voor 399,- te koop...
Amazon heeft de prijs in Frankrijk en Duitsland ook verlaagd, maar dat zit nog wel 30/40 euro boven de 400 van PS4.
Een 1TB versie komt er wel, en zoals gewoonlijk verdwijnt het oude model dan vanzelf. Misschien met camera dan voor 400,-.

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Een PS4 is gemaakt om spellen op te spelen. Spellen die zware hardware nodig hebben, maar natuurlijk ook de spellen die ook op lichte hardware kunnen draaien. Zo heb je niet voor elke gradatie van spelbelasting een ander platform nodig.

Offtopic:
Een Ferrari kan ook 30km/h zodat je hem ook binnen de bebouwde kom kunt gebruiken als je hem ook eens wil gebruiken om in gezien te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door embee op 11-08-2014 16:45 ]

Constructed: Silver || Limited: Silver

• BlackMage
dutchgio schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:43:
[...]

Amazon Italië ziet dat wel gebeuren, want daar is de One+Kinect voor 399,- te koop...
Amazon heeft de prijs in Frankrijk en Duitsland ook verlaagd, maar dat zit nog wel 30/40 euro boven de 400 van PS4.
Een 1TB versie komt er wel, en zoals gewoonlijk verdwijnt het oude model dan vanzelf. Misschien met camera dan voor 400,-.
Ik heb geen glazen bol en geen bron binnen Amazon of MS, maar ik denk dat dit eerder aan de hand is:

Amazon is een heel groot bedrijf met een enorme voorraad. Ze hebben waarschijnlijk een flinke voorraad van X1+Kinect die geen hond meer koopt sinds de introductie van de veel goedkopere kinect-loze bundel. Laten staan kost ook geld dus zullen ze de voorraad z.s.m. weg willen hebben.

• BigF25
ach ok.. we lezen het vanzelf wel weer terug :)

Wat verwachten jullie van de Sony gamescom persconferentie?
BigF25 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:02:
ach ok.. we lezen het vanzelf wel weer terug :)

Wat verwachten jullie van de Sony gamescom persconferentie?
Andrew House: gta5 for ps4 is out now! Drops The Mic .

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11 16:02

Odieus

Onuitstaanbaar

AtlAntA schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:04:
[...]

Andrew House: gta5 Uncharted 4 for ps4 is out now! Drops The Mic .
Verwacht zelf eigenlijk niet zoveel, denk meer beelden van al aangekondigde AAA titels en misschien wat nieuwe indies.

[ Voor 23% gewijzigd door Odieus op 11-08-2014 17:08 ]

PSN: LinQ-NL

• BigF25
Dat zou wat zijn maar zeer onwaarschijnlijk.. :)
ben wel benieuwd naar de nieuwe game van media molecule en bioware
Saaie indies, net als vorig jaar :+

En het schijnt dat GTA V een zombie modus krijgt :P

[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 11-08-2014 17:07 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:42
dutchgio schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:07:
Saaie indies, net als vorig jaar :+

En het schijnt dat GTA V een zombie modus krijgt :P
Elk spel heeft bij mij een zombie-modus als ik een willekeurige selectie uit mijn medicijnkastje pak :)

• BlackMage
Ik verwacht:
- Een grote update voor de interface.
- Details over Uncharted
- Een nieuwe remaster, mogelijk ook Uncharted. Maar mogelijk ook GT, GoW of Beyond two souls.
- Wat timed-exclusive/beta-exclusive spul.

[ Voor 12% gewijzigd door BlackMage op 11-08-2014 17:17 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Een UI update zou welkom zijn voor mij. Ziet er nu strak uit maar ik wil over drie jaar geen 85 games af moeten gaan voor ik degene heb die ik spelen wil.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Hotline Miami Hits PS4 August 19th

http://blog.us.playstatio...s4-august-19th/#sf4095932

Awesome! geniale indie en ook cross-buy dus als je hem al op PS3/Vita hebt kan je hem ook meteen op PS4.

@Lekker Ventje

Hotline Miami is a cross buy game, so if you own it on PS3 or PS Vita then you already own it on PS4. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 11-08-2014 18:06 ]

• Lekker Ventje
Wordt tijd dat ze die cross buy ook eens voor de PS4 gaan doen. PS3/Vita kan blijkbaar heel goed maar voor de PS4 moet je het telkens opnieuw kopen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-12 22:33
Ik neem aan dat als je 'm destijds met Plus had gedownload, je 'm nu ook weer kan downloaden.

Shikata ga nai.

• Lekker Ventje
Klopt, mijn fout. In dit geval kan het wel. Maar bij bv Pinball Arcade kun je dat vergeten en mag je de tafels veel te duur opnieuw gaan kopen.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:39

Sandyman538

SandstorM [148839]

HaskoF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:36:
[...]

Dus volgens jou is de volgende hardware gemaakt voor de 'simpele' games:
Je legt me woorden in de mond, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat jij iets vindt 'te goede hardware voor simpele games' en dit presenteert als feit. Dat is onzin. Ik heb een console om mezelf te vermaken, de ene keer met een simpel puzzel spel, de andere keer met de grafische pracht van AAA titels die er zijn. Het is dus een veelzijdig apparaat.

Jij beschrijft bepaalde zaken waar je een mening over hebt als feit. Dat slaat nergens op.

Ik denk (mening) dat de console gemaakt is om mij te vermaken. Dat heeft niks met de hardware te maken of wat voor spellen er wel of niet op gespeeld zouden moeten worden volgens jou.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:01
Weet iemand misschien of er een PS4 + Fifa 15 bundel gaat komen ?

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:57

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik wil mijn huidige HDD vervangen voor een grotere, kan ik de laatste firmware hiervoor gebruiken??

• corset
  • Laatst online: 11-12 22:21
BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:15:
Ik verwacht:
- Een grote update voor de interface.
- Details over Uncharted
- Een nieuwe remaster, mogelijk ook Uncharted. Maar mogelijk ook GT, GoW of Beyond two souls.
- Wat timed-exclusive/beta-exclusive spul.
Want helaas.. nu al beginnen met HD remakes (wat het gewoon zijn) wordt steeds normaler gevonden.. then again, erg makkelijk incashen voor Sony, want elke fanboy trapt er weer in. Dus waarom niet :-)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

soundtrack schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:34:
Fifa is wel een systemseller, dus misschien wel.

De concurrent Xbox One komt ook met een Fifa bundel.
soundtrack schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:34:
Kans is klein, gezien Microsoft en EA een nauwe samenwerking hebben. Xbox One pre-orders in NL krijgen bijv. gratis Fifa 15 en dacht dat er ook een FUT/Season Pass deal was enkel voor X1.

Edit: FUT Legends is exclusief voor Xbox One.
http://www.eurogamer.net/...-to-xbox-one-and-xbox-360

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 11-08-2014 19:44 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Lekker Ventje
Frank1973 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:36:
Ik wil mijn huidige HDD vervangen voor een grotere, kan ik de laatste firmware hiervoor gebruiken??
Lijkt me en anders wordt ie vanzelf gedownload als je de boel opstart.
Maar zover ik weet is de laatste firmware van de website van Sony te plukken en meteen vanaf een stickie op je nieuwe HDD te zetten.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb het idee dat je beter los een ls4 kan kopen en dat dat goedkoper is dan een combo pack met game.

Met de ps3 was het zo dat de combo packs goedkoper waren dan een losse ps3 en een losse game

Burp

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38
Iemand die net de multiplayer reveal heeft gezien van Call Of Duty:Advanced Warfare?

Ben op een later tijdstip pas gaan kijken naar de stream maar het ziet er echt heel leuk uit! Black Ops 1 was mijn laatste favoriete CoD met MW3 mijn laatste aankoop maar kan niet wachten om dit voor PS4 te halen.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-12 22:33
Meh, ik ben al jaren klaar met Call of Duty. Het boeit me gewoonweg niet meer.

Shikata ga nai.

Verwijderd

polopolo150 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:57:
Iemand die net de multiplayer reveal heeft gezien van Call Of Duty:Advanced Warfare?

Ben op een later tijdstip pas gaan kijken naar de stream maar het ziet er echt heel leuk uit! Black Ops 1 was mijn laatste favoriete CoD met MW3 mijn laatste aankoop maar kan niet wachten om dit voor PS4 te halen.
[Multi] Call of Duty: Advanced Warfare

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38
Ja toch :( net snel op gezocht en zag dat er nog geen topic van was. Meh. (zag het ook niet staan via actieve topics)

But still, thanks :)

[ Voor 32% gewijzigd door polopolo150 op 11-08-2014 20:05 ]

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 10:14
Speelt er iemand van jullie The Last of us online?

Ik heb dit spel zaterdag gekocht om voornamelijk MP te spelen, maar hij vind telkens geen eens games bij mij. Vroeg me af of meer mensen hier last van hebben?

• BlackMage
lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:41:
[...]

Want helaas.. nu al beginnen met HD remakes (wat het gewoon zijn) wordt steeds normaler gevonden.. then again, erg makkelijk incashen voor Sony, want elke fanboy trapt er weer in. Dus waarom niet :-)
Er zijn een boel mensen die geen PS3 hebben gehad. Waaronder ik.

En ik ben zeker geen fan van uitgevers die ff snel willen cashen, maar ik zie ze gewoon als een verlate multiplatform release. En de prijs is iets duurder, maar dan krijg je vaak ook alle DLC erbij, soort van game of the year/ultimate edition release zoals je ze veelal ziet, maar dan op de nieuwe generatie.

Ik ben ook erg blij met GTA5 voor de PS4. Ik heb die overgeslagen op de oude generatie (ondanks dat het geen exclusive was) maar sinds ik Watch_Dogs heb gespeeld wil ik gewoon GTA5 ook. Maar toen ik hem laatst aan zag op de X360 bij een kameraad zag ik direct de korte draw distance, lage resolutie textures/models en mega veel fps drops. Dus ik ben heel erg blij dat ik straks als een van de weinige mensen op aarde GTA5 voor het eerst speel op het platform waarop het bedoeld is om gespeeld te worden.
Killing_Calu schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:05:

Ik heb dit spel zaterdag gekocht om voornamelijk MP te spelen, maar hij vind telkens geen eens games bij mij. Vroeg me af of meer mensen hier last van hebben?
Heb je de laatste patch wel geïnstalleerd? Die patch zou matchmaking problemen fixen iirc?

Edit: life is strange aangekondigd door square enix.

http://www.dualshockers.c...and-pc-first-screenshots/

[ Voor 18% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2014 20:31 ]

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12 15:09
Ik verwacht niet heel veel van morgen, maar misschien staat ons toch wel een verrassing te wachten... Zowel Media Molecule als Guerilla is bezig aan een grote nieuwe PS4 game, beide Europese devs, beide stil op E3. Misschien doet een van de twee hem wel uit de doeken op Gamescom, al verwacht ik hem dan pas najaar 2015. En de re-reveal van Until Dawn is al zoonbeetje bevestigd, ook weer een grote game.

Verder inderdaad nieuwe remasters (hopelijk Uncharted, dikke kans dat het Beyond is), veel over DriveClub (weinig van gezien op E3), veel over Bloodborne en The Order, een lijst aan nieuwe indies, dat is het wel...

Misschien de eerste grote game bij PS+? En misschien bespreken ze de komende grote update.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Ton op 11-08-2014 21:44 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Ok ik was eerst een beetje sceptisch op basis van die 15 minuten gameplay op IGN, maar na deze comparison ben ik helemaal om. Ik heb Metro 2033 op de X360 niet uitgespeeld omdat het op een gegeven moment te moeilijk werd en ik niet lekker met de controller kon omgaan, maar ik ga het op de PS4 zeker nog een keer proberen.

Als je ziet wat ze allemaal verbeterd hebben. De hele game is opnieuw opgebouwd en ziet er compleet anders uit. Zelfs de AI is verbeterd. Even een Venom X halen later dit jaar, en ik kan ook nog eens met een muis spelen. :)

http://www.gamersyde.com/...red_trailer-32682_en.html

edit: Maar € 39,99 bij Bol? Beste prijs.

edit2: Kom 'm zelfs voor € 26,95 tegen nu. Hoe kan deze zo goedkoop zijn dan?

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 11-08-2014 22:48 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12 10:16

The_Worst

Unox

Killing_Calu schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:05:

Is bekend en een tweede patch komt deze week. Eerste verhalen uit Amerika, daar is de patch al, zijn bemoedigend.

Vanmiddag al mijn headset mogen ontvangen: de Sony Wireless 2 (gold). De eerste indruk is dat het geluid heerlijk is. Het laatste level van Last of Us ermee gespeeld en dat klonk erg goed. De hoeveelheid details die je alleen al hoort.

Daarnaast een paar potjes BF4 gespeeld en ook daar is het geluid prachtig. De explosies, schoten...

[ Voor 27% gewijzigd door The_Worst op 11-08-2014 22:49 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

bram1984 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:32:
Ok ik was eerst een beetje sceptisch op basis van die 15 minuten gameplay op IGN, maar na deze comparison ben ik helemaal om. Ik heb Metro 2033 op de X360 niet uitgespeeld omdat het op een gegeven moment te moeilijk werd en ik niet lekker met de controller kon omgaan, maar ik ga het op de PS4 zeker nog een keer proberen.

Als je ziet wat ze allemaal verbeterd hebben. De hele game is opnieuw opgebouwd en ziet er compleet anders uit. Zelfs de AI is verbeterd. Even een Venom X halen later dit jaar, en ik kan ook nog eens met een muis spelen. :)

http://www.gamersyde.com/...red_trailer-32682_en.html

edit: Maar € 39,99 bij Bol? Beste prijs.

edit2: Kom 'm zelfs voor € 26,95 tegen nu. Hoe kan deze zo goedkoop zijn dan?
Via de US Store gaat hij $25 kosten >:) Aangezien ik al mijn games digitaal via de US Store aanschaf gaat deze er wel bij komen. De video en de prijskaart van $25 hebben mij overtuigd :*)

Edit:
Overigens is de Retail versie op disk een combo box! Je krijgt daar Metro 2033 en Metro Last Light = Redux. Via de PS Store kan je ze los aanschaffen. De games zijn $25 per stuk via de US Store, of $50 boxed retail. De EU versie zal te downloaden zijn voor €20 per game. De boxed versie is te koop voor €40 (waar beide games dus in zitten).

http://blog.us.playstatio...x-two-games-1080p-on-ps4/

Als je de disk versie wil is hij hier het goedkoopst: http://www.yourgamezone.n...tion=ViewProductViaPortal

[ Voor 22% gewijzigd door ASNNetworks op 11-08-2014 23:20 ]

bram1984 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:17:
Dan kun je dus beter de disk versie kopen. Zag 'm in de US store nog niet staan overigens.
Niet als je geen disks meer wil ;) Ik blijf lekker bij digitaal. Wil de game wel halen, maar Destiny zit wel erg dicht bij de release...... :9~

bram1984 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:26:
Voor de prijs wel. € 27,- of $50. Dan maar die eerste en doorverkoopbaar. En dit lijkt mij 100x mooier dan Destiny. ;)
$50 deel ik dus mooi door 2 met account sharing. Disk kan ik niet meer gebruiken als ik die door midden breek :+

En nee, ik kan dus echt niet wachten op Destiny ;) 9 september gaat alles hier uit en Destiny aan >:)

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:51

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Twee TLOU vragen:

1) Duurt het bij jullie na eerste keer dat je een game continue't ook zo verschrikkelijk lang? De game laadt dan ongeveer een halve minuut ofzo, met al die bolletjes, etc.

2) Hoe versla je
spoiler:
die gigantische gasten die die blobs met zuur gooien? Ik moest er zowat m'n hele arsenaal tegenaan knallen de eerste keer, en kom ze nu weer tegen.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:19
apNia schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:47:
Twee TLOU vragen:

1) Duurt het bij jullie na eerste keer dat je een game continue't ook zo verschrikkelijk lang? De game laadt dan ongeveer een halve minuut ofzo, met al die bolletjes, etc.

2) Hoe versla je
spoiler:
die gigantische gasten die die blobs met zuur gooien? Ik moest er zowat m'n hele arsenaal tegenaan knallen de eerste keer, en kom ze nu weer tegen.
1 Woord voor punt 2, molotov. ;)
Het lange laden durf ik zo niet te zeggen, let ik eerlijk gezegd ook niet echt op.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12 10:16

The_Worst

Unox

Twee TLOU vragen:

Ik vroeg het mij ook al af, maar dus ja.
2) Hoe versla je
spoiler:
Zo dus. ;) Toen ik daar dus kwam moest ik ook mijn hele arsenaal gebruiken.
spoiler:
Ik probeerde altijd zo voorbereid mogelijk de strijd in te gaan. Medkit samenstellen, andere items craften en dan de zware geweren en items gebruiken op dit beest en de lichtere wapens op de runners en clickers. Belangrijk is ook dat je in beweging blijft. Rennen geen optie?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-12 20:58
Frank1973 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:36:
Als je de HDD vervangt moet je de laatste firmware versie op een usb stick zetten en die gebruiken om het systeem opnieuw te installeren aangezien je nieuwe HDD helemaal leeg is.
Hier een duidelijke tutorial .http://4theplayers.nl/ps4-updaten-via-een-usb-flashdrive/

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-12 17:17

Major_ton

Shoot!

Twee TLOU vragen:

2) Hoe versla je
spoiler:
Ik vind het loading screen van TLOU heerlijk hypnotiserend en heb dus nooit door hoe lang het laden duurt O-)

Antwoord op vraag 2:
spoiler:
En een Bloater kan je het beste eerst klappen met een Molotov en er daarna met een flamethrower (of als je die niet hebt een shotgun) op los gaan. Zo sterk zijn eigenlijk niet (ik speelde op Hard).

Some infinities are bigger than others.

• Svenderson
  • Laatst online: 08-08 13:31
Mr Ton schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:08:
Ik verwacht niet heel veel van morgen, maar misschien staat ons toch wel een verrassing te wachten... Zowel Media Molecule als Guerilla is bezig aan een grote nieuwe PS4 game, beide Europese devs, beide stil op E3. Misschien doet een van de twee hem wel uit de doeken op Gamescom, al verwacht ik hem dan pas najaar 2015. En de re-reveal van Until Dawn is al zoonbeetje bevestigd, ook weer een grote game.

Verder inderdaad nieuwe remasters (hopelijk Uncharted, dikke kans dat het Beyond is), veel over DriveClub (weinig van gezien op E3), veel over Bloodborne en The Order, een lijst aan nieuwe indies, dat is het wel...
Ik ben er van overtuigd dat we morgen een paar hele mooie verrassingen krijgen. Twitter leaker Tidux is er al een tijdje helemaal lyrisch over, en hij schijnt vaak gelijk te hebben. Hij kwam een tijdje geleden in het nieuws, omdat hij meent dat Sony's lineup op Gamescom beter is dan op de afgelopen E3. http://www.worldsfactory....ys-gamescom-lineup-better

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar Media Molecule, ik heb die developer best hoog zitten. Guerilla heb ik minder mee, maar duidelijk is dat ze bezig zijn met een nieuwe IP, eindelijk een keer geen Killzone!

En oh ja, niemand denkt er aan, maar ik weet het bijna zeker (lees: zou het niet geweldig zijn?): deze week wordt er een nieuwe Red Dead aangekondigd...

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Svenderson schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:56:
[...]
En oh ja, niemand denkt er aan, maar ik weet het bijna zeker (lees: zou het niet geweldig zijn?): deze week wordt er een nieuwe Red Dead aangekondigd...
Hmmm nieuwe Red Dead aankondiging lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Rockstar probeert hun PR vaak uit te smeren. Ze houden iedereen warm met GTA V voor de PS4 en de Single Player DLC / Online Heists. Pas wanneer het vuur begint te doven komen ze weer met nieuws. Ik verwacht voor de release van GTA V Remaster geen Red Dead (of andere) aankondigingen eerlijk gezegd.

Maar ik hoop dat ik het mis heb ;)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:33

BM

Moderator Spielerij
Ik verwacht het persoonlijk ook niet, maar een nieuwe RDR zou wel zeer welkom zijn. De vorige was redelijk briljant :)
Zal er vast wel komen, maar niet op korte termijn (lees: minder dan 2 jaar) vermoed ik

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Hmm ik ben denk ik de enige die niet op een RDR zit te wachten. Die vage Rockstar besturing gecombineerd met matige animaties en het gevoel dat ik rond huppelde in een afgebakende oversized zandbak met kartonnen mini dorpjes deden mij de game niet uitspelen.

Off-topic: ik zie het steeds vaker, maar voor mensen die het verschil niet weten tussen een verrassing en een verassing; deze laatste is de verbranding van een lijk. ;)
ASNNetworks schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:38:
[...]

Hmmm nieuwe Red Dead aankondiging lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Rockstar probeert hun PR vaak uit te smeren. Ze houden iedereen warm met GTA V voor de PS4 en de Single Player DLC / Online Heists. Pas wanneer het vuur begint te doven komen ze weer met nieuws. Ik verwacht voor de release van GTA V Remaster geen Red Dead (of andere) aankondigingen eerlijk gezegd.

Maar ik hoop dat ik het mis heb ;)
Een nieuwe Read Dead zou geweldig zijn, en ook logisch voor Rockstar om een vervolg te maken.
Maar die aankondiging komt niet nu. Ze zullen zich eerst richten op de Next-Gen editie van GTA V inderdaad. Dat doen ze pas na het succes van GTA V op de nieuwe consoles. Kunnen ze volgend jaar Red Dead aankondigen, en dan zoals gewoonlijk bij Rockstar gaan ze 2 jaar lang hypen met trailers en screenshots voordat de game daadwerkelijk uit is... >:)

Verwijderd

Red Dead Redemption was leuk , maar die heb ik ook niet uitgespeeld.
Ik zit meer te wachten op mijn reunie met GTA V.
Op de Xbox 360 heb ik me daar prima mee vermaakt.

In Ghosts is het de laatste tijd bijna onmogelijk om in de vroege ochtend een multiplayer
match te vinden. In het begin was dat niet zo. Ik denk dat het komt omdat er gewoon weinig spelers
zijn. Vroeger toen ik nog Call of Duty's speelde op de Xbox 360 had ik geen problemen om
een match in de multiplayer te vinden en kon ik op elk tijdstip van de dag spelen.

Dat is denk ik het probleem van een console die net uit is : Weinig spelers voor multiplayer.
Ik denk dat het met de volgende Call of Duty Advanced Warfare beter gaat lukken.
Tegen die tijd zijn er al meer spelers die in de multiplayer zitten te spelen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:51
Bij Battlefield nooit problemen om volle servers te vinden; er zijn altijd meer dan genoeg spelers voor multiplayer..
Weet je zeker dat het niet aan de kwaliteit van het spel ligt?? :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:15:
Bij Battlefield nooit problemen om volle servers te vinden; er zijn altijd meer dan genoeg spelers voor multiplayer..
Weet je zeker dat het niet aan de kwaliteit van het spel ligt?? :+
Het ligt ook aan de kwaliteit van het spel inderdaad.
Maar dat er nog te weinig spelers zijn werkt ook tegen.

• corset
Klopt, veel spelers die ik ken zijn terug gegaan naar BO2, waarom weet ik niet? Heb zelf alleen BO2 gespeeld (15 euro voor de versie met de coin, DLC etc is wel geinig)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Het gros van de gamers is wel klaar met COD vermoed ik.
En als Ghosts dan tevenvalt zakt de hele userbase in elkaar.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
bram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:22:
Hmm ik ben denk ik de enige die niet op een RDR zit te wachten. Die vage Rockstar besturing gecombineerd met matige animaties en het gevoel dat ik rond huppelde in een afgebakende oversized zandbak met kartonnen mini dorpjes deden mij de game niet uitspelen.

Off-topic: ik zie het steeds vaker, maar voor mensen die het verschil niet weten tussen een verrassing en een verassing; deze laatste is de verbranding van een lijk. ;)
RDR deed mij ook niks. Na een paar uur was ik er al klaar mee... GTA5 overgeslagen op de ps3. Twijfel nog om hem te halen voor de ps4 als hij er is. Rockstar games doen mij steeds minder. Al die vervolgdelen met kleine verbeteringen ben ik sowieso wel klaar mee, net als de CoD reeks. Die speel ik al niet meer sinds MW2.

Daarom vind ik TLOU wel erg gaaf. Ok het is hetzelfde principe maar dan met een heel andere setting. En gewoon goed uitgewerkt.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Superkiwi
dutchgio schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:55:
Het gros van de gamers is wel klaar met COD vermoed ik.
En als Ghosts dan tevenvalt zakt de hele userbase in elkaar.
En dat is jammer, want die komen nu dus allemaal TDM spelen in rush en conquest games in BF4...
:r :F ;(

• BlackMage
Het is met die games toch ook standaard dat de multiplayer doodbloed na ca. een half jaar? De hele reden dat er van die progressie systemen in zitten is om gamers lang genoeg geïnteresseerd te houden zodat ze de DLC gaan kopen als die uitgebracht wordt.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-12 18:39
Ghosts is gewoon een hele, hele matig CoD. Niet voor niks dat black ops 1 en 2 nog steeds veel worden gespeeld.

• Superkiwi
BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:10:
Het is met die games toch ook standaard dat de multiplayer doodbloed na ca. een half jaar?
Wat bedoel je met "die games"?
CoD? Of shooters in het algemeen?
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over GTA V... is ook niet meer wat het de eerste maanden was.
Maar doodbloeden? Dat niet. CoD niet, BF niet, GTA niet.
BF3 was nog goed bevolkt toen BF4 uitkwam.
Nu nog steeds trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 12-08-2014 09:22 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dutchgio schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:36:
[...]

Een nieuwe Read Dead zou geweldig zijn, en ook logisch voor Rockstar om een vervolg te maken.
Maar die aankondiging komt niet nu. Ze zullen zich eerst richten op de Next-Gen editie van GTA V inderdaad. Dat doen ze pas na het succes van GTA V op de nieuwe consoles. Kunnen ze volgend jaar Red Dead aankondigen, en dan zoals gewoonlijk bij Rockstar gaan ze 2 jaar lang hypen met trailers en screenshots voordat de game daadwerkelijk uit is... >:)
Precies, een nieuwe RDR gaat er wel komen want die game heeft volgens mij, engisinds onverwacht, heel erg goed verkocht. Als een nieuwe RDR ook dezelfde look en feel heeft wordt het voor mij weer een inst-buy

GTA5 en RDR waren voor mij de beste games op de PS3.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar echte in-game beelden van U4. Bij de vorige trailer zeiden ze wel dat het in-game gerenderd was, maar ik geloof nooit dat zoveel detail met real-time rendering mogelijk is op de PS4.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:22:
Nee hoor, ik vond RDR echt geen reet aan na een uur of 2-3 spelen.

Wat je zegt, veel te grote kale vlakte als speelveld en ik vond de missies ook snel erg saai worden.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:30
On_E schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Nee hoor, ik vond RDR echt geen reet aan na een uur of 2-3 spelen.

Wat je zegt, veel te grote kale vlakte als speelveld en ik vond de missies ook snel erg saai worden.
qft.. Na 3 uurtjes was ik er ook klaar mee.

psn: HertogJack

• BlackMage
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

Wat bedoel je met "die games"?
CoD? Of shooters in het algemeen?
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over GTA V... is ook niet meer wat het de eerste maanden was.
Maar doodbloeden? Dat niet. CoD niet, BF niet, GTA niet.
BF3 was nog goed bevolkt toen BF4 uitkwam.
Nu nog steeds trouwens.
Ik bedoel met name de "standaard" shooters waar je een classe/uitrusting kiest en je experience krijgt om nieuwe wapens en uitrusting te unlocken. Shooters die primair voor de multiplayer zijn in een sp campaign van 4-5 uur hebben.

En ik bedoel het ook niet negatief hoor. Als een spel mij een half jaar lang kan boeien dan vind ik dat een geweldige value. Maar ik houd niet van competitieve multiplayer in shooters. Dus ik ben gedoemd tot sp en coop. Dus voor mij is het vaak in een weekje, misschien twee, al voorbij.

En UT (originele) heeft ook nog spelers actief. Maar die beschouw ik ook als doodgebloed. Maar iemand die daar actief is, is het daar vast niet mee eens.

• Superkiwi
Je beschrijft met je "standaard shooter" nu zo'n beetje hoe iedere shooter in elkaar zit :P

De kleinere shooters (een KZ en UT bv) zullen inderdaad geleidelijk hun spelersaantallen zien aflopen in de loop der maanden.
Bij de grotere namen (CoD, BF) valt dat reuze mee ;)
CoD moet ieder jaar een nieuwe uitbrengen en probeert het zo fris te houden.
Een game als BF moet veel langer mee, omdat die niet ieder jaar met een nieuwe komen.
En als er dan een nieuwe komt, is het ook echt een nieuwe.

Als je een shooter enkel voor de SP koopt ben je inderdaad snel klaar :P

Even ter vergelijking:

BF3 op het moment:
PC online 11 013
PS3 online 6 766
360 online 2 629

BF4 op het moment:
PC online 21,624
PS3 online 20,168
360 online 9,964
ONE online 11,142
PS4 online 25,083

Vind dat er nog redelijk wat mensen BF3 spelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 12-08-2014 09:46 ]

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:43:
Je beschrijft met je "standaard shooter" nu zo'n beetje hoe iedere shooter in elkaar zit :P

De kleinere shooters (een KZ en UT bv) zullen inderdaad geleidelijk hun spelersaantallen zien aflopen in de loop der maanden.
Bij de grotere namen (CoD, BF) valt dat reuze mee ;)
CoD moet ieder jaar een nieuwe uitbrengen en probeert het zo fris te houden.
Een game als BF moet veel langer mee, omdat die niet ieder jaar met een nieuwe komen.
En als er dan een nieuwe komt, is het ook echt een nieuwe.

Als je een shooter enkel voor de SP koopt ben je inderdaad snel klaar :P

Even ter vergelijking:

BF3 op het moment:
PC online 11 013
PS3 online 6 766
360 online 2 629

BF4 op het moment:
PC online 21,624
PS3 online 20,168
360 online 9,964
ONE online 11,142
PS4 online 25,083

Vind dat er nog redelijk wat mensen BF3 spelen :)
Dat komt eigenlijk vooral omdat de PC versie gratis was een tijdje geleden op Origin ;)

• Superkiwi
Klopt :)
Maar dan zijn het er nog "slechts" 4000 meer dan op de PS3 ;)
Wat me opvalt trouwens is dat belachelijk veel mensen BF4 spelen op de PS3...
Zouden die de PS4 versie wel eens hebben gezien??

*je hoeft niet heel mijn post te quoten hoor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 12-08-2014 09:57 ]

• BlackMage
Ik ben dan wel benieuwd hoeveel het speelden circa een maand na release. Of in ieder geval hoeveel unieke spelers in de afgelopen week online heeft gegamed. Momentopnames van online activiteit zeggen niet veel.

Er zijn in totaal iets van 10 miljoen exemplaren van BF4 verkocht. Als je dat spel inderdaad voor multiplayer koopt en daar nu zo'n 1% van online is dan vind ik dat niet veel. Maar qua aantal is 100.000 natuurlijk geen kattenpis

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:57:
Klopt :)
Maar dan zijn het er nog "slechts" 4000 meer dan op de PS3 ;)
Wat me opvalt trouwens is dat belachelijk veel mensen BF4 spelen op de PS3...
Zouden die de PS4 versie wel eens hebben gezien??

*je hoeft niet heel mijn post te quoten hoor ;)
Excuses voor de quote, zat op m'n telefoontje en das een gepriegel van hier tot Tokio soms :D

En ik moet eerlijk zeggen dat ik BF4 kocht toen ik een PS3 én 4 had zodat ik 'm kon upgraden. Op die manier had ik 'm voor 2 platforms voor 35 euro ipv voor 1tje voor 50 :+ Maar sinds ik de PS4 niet meer heb (een andere Tweaker is nu de eigenaar) heb ik BF4 niet meer aangeraakt. De Ps3 versie is én extreem kartelig én heeft framedrops tot ver onder de 30 én heeft een énorme input lag zelfs op m'n monitor. Voor mij gewoonweg onspeelbaar. De Ps4 versie daarentegen was best prima. :9

• Superkiwi
Liever enkel mensen die het spelletje snappen, dan ben ik tevreden ;)
Teveel lui die niks van de gamemodi snappen; ga dan lekker tdm spelen denk ik...
BF heeft een 20uur durende verplichte tutorial nodig :P

@Brutal1ty:
No prob ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 12-08-2014 10:07 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 13:53
Lees op neogaf dat de g27 geen support krijgt op ps4 omdat er geen security chip in de g27 zit....
Niet heel gek want die is iets ouder dan de ps4.
Maar als dst de reden is is er dus weer gelogen want ze riepen alle ps3 stuurtjes zullen werken op ps4.
Zelfde verhaal als x1 dus.... dus daar gaat weer voordeel het raam uit tov de x1..

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=872483

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Superkiwi
Ik zit er ook aan te denken om mijn G25 met playseat te verkopen...
Dacht dat alle Logitech sturen ondersteund zouden gaan worden, maar helaas.
Eerst maar eens afwachten, misschien komt het nog goed ;)

• Mr Ton
  • Laatst online: 11-12 15:09
v8power67 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:39:
Lees op neogaf dat de g27 geen support krijgt op ps4 omdat er geen security chip in de g27 zit....
Niet heel gek want die is iets ouder dan de ps4.
Maar als dst de reden is is er dus weer gelogen want ze riepen alle ps3 stuurtjes zullen werken op ps4.
Zelfde verhaal als x1 dus.... dus daar gaat weer voordeel het raam uit tov de x1..

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=872483
Zijn er uberhaupt al stuurtjes voor de PS4 die werken en betaalbaar zijn?

Al Logitech slim is brengen ze voor de DriveClub release nog een aangepaste G27 uit met die chip, kassa!

Doe even niet refereren naar de X1, dadelijk krijgen we weer een flamewar, daar zit niemand op te wachten. ;)

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• BlackMage
Ook eigenlijk knap ziek dat er echt Sony mensen chips gaan zitten uitvinden die het moeilijk maken om onofficiële controllers te gebruiken op de PS4. En uiteindelijk zitten alleen de eerlijke kopers van stuurtjes en arcadesticks ermee, want over een jaar hebben de Chinezen die chip gekraakt en koop je voor 15 dollar namaak controllers.
Apple praktijken, met onofficiële laders en accessoires die geen officiële chip hebben en dus de melding "niet ondersteund" krijgen, al werkt het wel gewoon. Maar ze hebben de macht om het te blokkeren...
Die controllers zijn overigens ruim beschikbaar voor de PS3, maar kwalitatief wel iets minder. Maar het werkt wel beter als die in Nederland verkrijgbare 'nep' controllers met COD logo's etc... ;)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 13:53
Mr Ton schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:43:
[...]

Zijn er uberhaupt al stuurtjes voor de PS4 die werken en betaalbaar zijn?

Al Logitech slim is brengen ze voor de DriveClub release nog een aangepaste G27 uit met die chip, kassa!

Doe even niet refereren naar de X1, dadelijk krijgen we weer een flamewar, daar zit niemand op te wachten. ;)
Ik doe juist expres x1 erbij halen omdat de sony pr het zo bracht dat ze een dikke plus hadden tov x1. En dat lijkt nu dus niet zo te zijn.
Ze zijn daarin dus ook weer zelfde. Mag toch wel gewoo bekend gemaakt worden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-12 13:56
Als het goed is vandaag de aankondiging van firmware 1.8(0). Ben benieuwd...jammer dat die uitgelekte plaatjes nep bleken te zijn ;(

PSN: Maichel

Maichel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:54:
Als het goed is vandaag de aankondiging van firmware 1.8(0). Ben benieuwd...jammer dat die uitgelekte plaatjes nep bleken te zijn ;(
Diegene die zei voor Sony te werken en zei dat het nep was bleek zelf ook een nepperd te zijn dus we weten nog niks zeker.

Verwijderd

Maichel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:54:
Ik hoop op heel wat nieuwe en handige functies.
Laat 1.80 maar heel snel komen vanuit het Sony team.

• BlackMage
dutchgio schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:49:
Apple praktijken, met onofficiële laders en accessoires die geen officiële chip hebben en dus de melding "niet ondersteund" krijgen, al werkt het wel gewoon. Maar ze hebben de macht om het te blokkeren...
Die controllers zijn overigens ruim beschikbaar voor de PS3, maar kwalitatief wel iets minder. Maar het werkt wel beter als die in Nederland verkrijgbare 'nep' controllers met COD logo's etc... ;)
Sony was daar wel eerder mee hoor ;) pas heel recentelijk (Lightning connector en iOS 7) is Apple daar mee begonnen.

Maar Sony e-readers zijn al vanaf het begin niet op te laden met gewone usb-laders ondanks dat het micro-usb aansluitingen zijn. En die fl*kkers leveren de adapter niet eens standaard mee. Maargoed business is business natuurlijk.

Ik hoef niet eens een onofficiële controller. Vanaf jongs af aan altijd al ruzie gehad met het broertje over wie nu eens met de officiele controller mocht, want met die neppe heb je een nadeel :P. Maar begrijp dat het voor mensen met stuurtjes, dansmatten en arcadesticks wat anders ligt.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-12 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Ik hoop op heel wat nieuwe en handige functies.
Laat 1.80 maar heel snel komen vanuit het Sony team.
Ja overal lees je dat ie "rond Gamescom" zal uitkomen, met wat geluk deze week...hoop ik :)
AtlAntA schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:58:
[...]

Diegene die zei voor Sony te werken en zei dat het nep was bleek zelf ook een nepperd te zijn dus we weten nog niks zeker.
Ah ok! Dat heb ik gemist...dus misschien dan toch nog :)

[ Voor 27% gewijzigd door Maichel op 12-08-2014 11:28 ]

PSN: Maichel

• Lekker Ventje
Dat er geen ondersteuning van Logitech stuurtjes voor de PS4 was toch al langer bekend? Heeft ook met licenties te maken en aangezien Logitech zich nu op de PC richt was het een tijdje terug al erg twijfelachtig of er nog wel een licentie aangevraagd zou worden. Dan zal het GT5 stuurtje ook wel niet meer gaan werken vrees ik.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12 10:00

rajackar

Blood Minister

[quote]BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Sony was daar wel eerder mee hoor ;) pas heel recentelijk (Lightning connector en iOS 7) is Apple daar mee begonnen.

Maar Sony e-readers zijn al vanaf het begin niet op te laden met gewone usb-laders ondanks dat het micro-usb aansluitingen zijn. En die fl*kkers leveren de adapter niet eens standaard mee. Maargoed business is business natuurlijk.
Blijft natuurlijk bijzonder kinderachtig en ik zou er een voorstander van zijn als bijvoorbeeld de EU dit zou blokkeren.
Ik hoef niet eens een onofficiële controller. Vanaf jongs af aan altijd al ruzie gehad met het broertje over wie nu eens met de officiele controller mocht, want met die neppe heb je een nadeel :P. Maar begrijp dat het voor mensen met stuurtjes, dansmatten en arcadesticks wat anders ligt.
Hmm, ik ben juist voor de ps4 aan het kijken naar alternatieven. Ik vind de dualshock aardig maar bij lange na niet zo prettig als de x360 controller en eigenlijk vind ik de WiiU gamepad en pro controller nog beter.
Tips zijn welkom ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-12 22:24
BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

eeeuh beetje off topic, maaruh ik heb zo een Sony E-reader (TS2 ofzo?)en is gewoon met elke micro UCB op te laden... ik laad mijn E-reader/ controllers PS4 gewoon op met een telefoonlader ;)

• corset
BlackMage schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Grappig, verschillende oudere opladers voor Sony E-readers zonder problemen hier.

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]