iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja, ik gebruik mijn samsung lader en dat gaat prima. De led balk brand tijdens het laden.Rossi46 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:46:
Kan ik de controller ook opladen als ik hem (via de usb kabel) verbind met mijn telefoonlader? Ik ging daar wel vanuit, het is immers gewoon usb en "stroom", maar de LED balk gaat dan niet branden.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Bij beiden geen optie om op te slaan of terug naar het menu te gaan, en bij Fez resulteerde dat al in een niet-opgeslagen sessie.
Road Not Taken lijkt eenzelfde verhaal tegemoet te gaan...
Fez autosaved gewoon. Is ook uitgelegd in het begin, je ziet zo'n rood blokje als hij saved.dutchgio schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:20:
Ligt het nou aan mij of moet je beide Ps Plus games, Fez en Road Not Taken in 1 keer uitspelen?
Bij beiden geen optie om op te slaan of terug naar het menu te gaan, en bij Fez resulteerde dat al in een niet-opgeslagen sessie.![]()
Road Not Taken lijkt eenzelfde verhaal tegemoet te gaan...
Zal mij niks verbazen als ze deze UI toch aanstaande dinsdag bij de gamescom persco toch aankondigen.
Als ze nu dit bevestigen, is deze megaton op de persco al weg.
De mockups bevatten ook fouten, zoals een rating bij op het icoontje van killzone. Dat zou Sony nooit doen.morm schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:23:
[...]
Zal mij niks verbazen als ze deze UI toch aanstaande dinsdag bij de gamescom persco toch aankondigen.
Er is een verschil tussen iets bevestiging en geen commentaar leverenmorm schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:23:
[...]
Persoonlijk dacht ik al dat het nep was. Het klinkt misschien raar, maar het was gewoon te clean en te mooi om echt te lijken. Het was net té goed, als Sony ergens achter loopt is het wel UI (kijk maar naar hun Android skins, Vita, Vita TV dat gwn een luie kopie is van Vita UI, Music Unlimited apps etc)... Een revamp zoals deze lijkt dus te straks/clean voor Sony. Dat is hoe ik het zie althans.
Hopelijk ziet Sony hierdoor in dat er wel veel vraag naar is. Wie weet gaan ze meer inzetten op de UI, zou zomaar kunnen dat degene die de mockup gemaakt heeft opeens bij Sony komt te werken in de nabije toekomst
[ Voor 29% gewijzigd door ASNNetworks op 10-08-2014 18:47 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Account was zeer waarschijnlijk nep, maar hoop toch stiekem dat de pics echt zijn, denk dat Sony veel dankbaarheid krijgt mochten ze dit doorvoeren.dutchgio schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:04:
[...]
Zou het dan toch echt zijn, en was het account nep?
En ohja ook de friends notification mag van mij erbij komen.
Road not takens heb ik er gelijk weer afgehaald, zo saai en dit soort spelletjes had je vroeger op internet met Shockwave nog te spelen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Resogun -> geinig.. maar een flash game
Contrast -> genig.. maar erg traag. Teveel cutscenes, te weinig game
Outlast -> awesome!
Road -> Ja.. wat Pykow al zegt, bagger spel
Fez -> Heb ik al op steam :-p
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
lolwhut?? 1 van de beste exclusives die er op dit moment is op de ps4!!Resogun -> geinig.. maar een flash game
nothing stops this train
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik kan ook niet warm lopen voor die indies. Leuk op de ipad, maar op de ps4 wil ik gigantische gamewerelden waar ik helemaal in op kan gaan. Die old school shooters en puzzelplatformers bieden dat niet.Kol Nedra schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:18:
[...]
lolwhut?? 1 van de beste exclusives die er op dit moment is op de ps4!!
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Punt is meer dat je daar geen console voor hebt. Dat soort games, vrijwel alle Ps Plus games op Outlast na, kun je ook op een iPad oid spelen.Kol Nedra schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:18:
[...]
Edit: @hierboven; zelfde reactie
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 11-08-2014 10:23 ]
Serieus?Kol Nedra schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:18:
[...]
"Yay ik vlieg naar links en pak poppetjes op"
"Yay ik vlieg naar rechts"
"Oh nee een boss"
Als dat 1 van de beste exclusives is.. tsja.
Even lijstje wat er voor mij boven staat:
Knack
Infamous
Killzone
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
nothing stops this train
Nee, ik ben erg blij dat ik van deze spellen kan genieten zonder daar zo'n (imo) onding voor te moeten kopen.
Constructed: Silver || Limited: Silver
Resogun is een pareltje, jammer dat vele mensen dat niet inzien. mensen die niet naar indiegames kijken missen echte goede games. grafisch zijn indiegames magertjes (Resogun is wel mooi) maar de gameplay is altijd dik top in orde, oke 60-70% is bagger van indiegames. maar retailgames zijn vaak ook 40% bagger.
nothing stops this train
psn: HertogJack
nothing stops this train
Ik snap de meningen van sommige over de indiegames.
Ik bedoel ik koop ook geen console van 400 euro om een puzzelgame op te spelen.
Wireless haal ik amper 8Mbit/s over mijn netgear r7000 router waar laptops makkelijk hoge 70/80Bbit/s snelheden halen.
Net maar eens de ps4 via LAN aangesloten en bam snelheid is opeens 40Mbit/s
Ja elke game kan je wel op zoon dooddoener manier beschrijvenlanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:24:
[...]
Serieus?
"Yay ik vlieg naar links en pak poppetjes op"
"Yay ik vlieg naar rechts"
"Oh nee een boss"
Resogun is in zijn eenvoud zeer leuk spelletje met strakke controls. Deed me erg denken aan Geometry Wars destijds op de 360, ook geweldig spelletje
dat is ook gewoon zorico_fxp schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:59:
Ik heb het gevoel dat de wireleass adapter in de ps4 redelijk brak is.
Wireless haal ik amper 8Mbit/s over mijn netgear r7000 router waar laptops makkelijk hoge 70/80Bbit/s snelheden halen.
[ Voor 32% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 11-08-2014 11:08 ]
De meeste van jullie zullen het bovenstaande al weten want het is al eerder op dit forum besproken. Mocht je ook last hebben van slijtende rubbers op de dualshock 4 dan kan je contact opnemen met sony via de website, vervolgens krijg je een mail met referentienummer en een adres waar je, je controller heen kan sturen.Beste ,
Zojuist hebben wij contact gehad in verband met jouw controller. We betreuren het dat deze niet meer correct functioneert.
Je kunt de controller gratis opsturen naar het volgende adres:
Knip
Vermeld daarbij ook het referentienummer zodat we het product bij binnenkomst meteen aan jouw gegevens kunnen koppelen.
Het referentienummer is:
We vragen om de volgende gegevens mee te sturen:
Kopie van het aankoopsbewijs
adres waar we een controller naartoe terug kunnen sturen
Het referentienummer
De gemiddelde verwerkingstijd is 15 werkdagen.
Wanneer ik de controller terug heb of wanneer ik een nieuwe krijg opgestuurd zal ik dit uiteraard weer melden.
Psn - Sevyxs
Mijn 2e controller is zaterdag weer teruggestuurd. Vorige keer kreeg ik een vervangende binnen een week thuisgestuurd.Sevyx schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:06:
[...]
De meeste van jullie zullen het bovenstaande al weten want het is al eerder op dit forum besproken. Mocht je ook last hebben van slijtende rubbers op de dualshock 4 dan kan je contact opnemen met sony via de website, vervolgens krijg je een mail met referentienummer en een adres waar je, je controller heen kan sturen.
Wanneer ik de controller terug heb of wanneer ik een nieuwe krijg opgestuurd zal ik dit uiteraard weer melden.
Schijnbaar hebben ze nu nieuwe controllers, waarbij een ander materiaal is gebruikt. Ze hopen dat het probleem daarmee is opgelost. Ik ook natuurlijk!
Helemaal mee eens hoor. Ik heb er al aardig wat tijd in zitten. Vooral online coöp. Voor een gratis spel is het echt meer dan geweldig!AlphaBlack_NL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:05:
[...]
Resogun is in zijn eenvoud zeer leuk spelletje met strakke controls. Deed me erg denken aan Geometry Wars destijds op de 360, ook geweldig spelletje.
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door ButsMG op 11-08-2014 11:22 ]
PSN: ButsMG
Dit kan ik bevestigen. Rubber voelt echt totaal anders (harder) en jawel...hij scheurt niet meer. Heb nu 4 keer een omruiling gehad (van 2 controllers, beide 2 keer) en dat "andere rubber" scheurt niet terwijl die andere steeds na enkele weken al begon te scheuren.Masegate schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:19:
[...]
Mijn 2e controller is zaterdag weer teruggestuurd. Vorige keer kreeg ik een vervangende binnen een week thuisgestuurd.
Schijnbaar hebben ze nu nieuwe controllers, waarbij een ander materiaal is gebruikt. Ze hopen dat het probleem daarmee is opgelost. Ik ook natuurlijk!
Werd tijd
PSN: Maichel
Het grootste probleem met indie games van tegenwoordig is naar mijn mening dat het aantal simpelweg te veel begint te worden. Vroeger waren indie games veelal games welk met veel liefde gemaakt werden door een kleinschalig groepje mensen of alleen, vrijwel nooit het daglicht te zien kregen omdat het "af is af" bijna nooit behaald werd.HaskoF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:38:
Resogun is OK voor om tussendoor is wat anders te spelen.
Ik snap de meningen van sommige over de indiegames.
Ik bedoel ik koop ook geen console van 400 euro om een puzzelgame op te spelen.
En nu de afgelopen jaren het dusdanig gemakkelijk en voordelig is geworden je games te distribueren, zie je dat het aantal indie games als paddenstoelen uit de lucht omhoog schiet. Vaak met een erg korte ontwikkelingsduur. Kwalitatief volkomen bagger. Weinig toevoegend aan het genre. En voelt niet aan als veel meer dan een quick cash grab.
Helaas is dat vervolgens wel waar de online stores vol mee staan. En de hoeveelheid bagger neemt jaarlijks enkel maar meer toe.
nothing stops this train
Er zitten zeker leuke indie games tussen.Kol Nedra schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:45:
Dat klopt ook wel, de meeste indiegames zijn bagger. Kijk vooral naar de games die uitkomen op android, iOS. Maar er zitten ook pareltjes tussen.
Awsemnauts, Rainbow moon om er zo maar even twee op te noemen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
psn: jagermeistertim
PSN id: NL_SToRM
Ik had precies hetzelfde.Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:22:
Ik vind the TLOU een mooie game. Sfeer enzo. Maar ik kan er helemaal niets van. Ik ben van hard naar normal gegaan. Inmiddels 70x dood en volgens mij op nog geen 25% van de game gespeeld. Opzich kan ik me wel stuk bijten op moeilijke stukken, maar het punt van opgeven komt snel in zicht.
Ik ben meteen naar easy gegaan. En nog kwam ik zat stukken tegen die voor mij te moeilijk te waren. Op een gegeven moment kan het de ervaring flink verpesten.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik had hetzelfde tot ik een combat tips filmpje had bekeken op youtube.AtlAntA schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:44:
[...]
Ik had precies hetzelfde.
Ik ben meteen naar easy gegaan. En nog kwam ik zat stukken tegen die voor mij te moeilijk te waren. Op een gegeven moment kan het de ervaring flink verpesten.
Je kan namelijk altijd wel wegrennen en op die manier tegenstanders uit elkaar halen en 1 voor 1 afmaken. Als je dat een beetje onder de knie hebt, wordt het minder moeilijk. Of het leuk is, dat is een ander verhaal.
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
En die klikkers zijn irritant.
Ik twijfel nog om m opnieuw te halen maar dan voor de PS4. Misschien als ie wat in prijs gedaald is...
Wel grappig, maar zeker geen PS4 waardige graphics..
Ik probeer altijd te sneaken enz. maar het lukt me niet veel haha. Heb het toch al vaak overleefd door als een halve idioot rond te gaan rennen en ze dan een voor een proberen te pakken. Human enemies zijn iig stuk makkelijker.rnenator schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:51:
[...]
Ik had hetzelfde tot ik een combat tips filmpje had bekeken op youtube.
Je kan namelijk altijd wel wegrennen en op die manier tegenstanders uit elkaar halen en 1 voor 1 afmaken. Als je dat een beetje onder de knie hebt, wordt het minder moeilijk. Of het leuk is, dat is een ander verhaal.
Wat toch ook vaak werkt is ze naar elkaar toelokken met een fles ofzo en dan een molotov erop te gooien. Anderen die dan nog aan komen lopen gaan 50% van de keren ook nog door dat vuur heen. Had er gister 6 met 1 molotov. Dat lukt me ook niet meer denk ik
Kwam er gister ook achter dat de pijl en boog best handig is. Het is een stealth kill en je wordt dus niet meteen opgemerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Scrisissszzz op 11-08-2014 12:56 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
"Daarnaast kunnen PS3-gamers hun personages en voortgang in Grand Theft Auto Online overzetten naar PlayStation 4".
Dat is wel lekker. Van de week zat ik mijn online stats eens te bekijken, maar de
gevulde garage en miljarden in aandelen wil ik wel overzetten natuurlijk
Ook al ga ik 'm puur voor de singleplayer halen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
TLOU heb ik voor de PS3 gehaald maar ik ben ook afgehaakt. Ik vind het heel mooi gemaakt, graphics en sfeer zijn om te genieten en het verhaal is ook leuk. Alleen de gameplay vind ik echt ruk.Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:22:
Ik vind the TLOU een mooie game. Sfeer enzo. Maar ik kan er helemaal niets van. Ik ben van hard naar normal gegaan. Inmiddels 70x dood en volgens mij op nog geen 25% van de game gespeeld. Opzich kan ik me wel stuk bijten op moeilijke stukken, maar het punt van opgeven komt snel in zicht.
Bij Uncharted vind ik de gameplay ook wat veel van hetzelfde, maar daar heb je nog puzzels (vind ik leuk) en geen irritante clickers.
Ik vind het gewoon geen leuk spel om te spelen. Terwijl ik eigenlijk best benieuwd ben naar de rest van het spel en verhaal.
Verwijderd
Julie doen net of de indie titels iets in de weg zit. Ga lopen klagen over het gebrek aan AAA titels i.p.v. lopen haten op de indies.
Als dat je niet bevalt, ga dan lopen klagen over het gebrek aan discussie over AAA games ergens anders, maar ga dan niet hier zitten haten op discussie
Ik speel ze niet en ook niet die ik bij de plus krijg.
Gelukkig komt er een periode aan van genoeg games in de maanden september, oktober!
Probleem voor bv de Vita is wel dat Sony daar de nadruk op aan het leggen is en dat ze weten dat er te weinig AAA titels zijn. Maar ze doen er erg weinig aan en maken handig gebruik van die indies om zo toch met titels te kunnen schermen.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:10:
Julie doen net of de indie titels iets in de weg zit. Ga lopen klagen over het gebrek aan AAA titels i.p.v. lopen haten op de indies.
Voor mij hoeven de meeste indies ook niet, ze worden nogal overschat en het is veel teveel van hetzelfde maar op dit moment is er weinig anders. Gelukkig komen er voor de consoles in ieder geval betere tijden aan en verdwijnen de indies vanzelf weer naar de achtergrond, tenzij ze echt goed zijn.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verwijderd
Ianerios.... Ik geef MIJN menig daarover. Weet je wel.... discussie forum... Jij bent degene die zegt dat ik ergens anders moet gaan klagen.lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:13:
giro.. dit is een FORUM.. waar discussie mogelijk moet zijn.
Als dat je niet bevalt, ga dan lopen klagen over het gebrek aan discussie over AAA games ergens anders, maar ga dan niet hier zitten haten op discussiezelfde logica
Ik snap gewoon niet waar die drang vandaan komt om iedere keer te moeten melden dat indie games bagger zijn. En ook de manier waarop. Niet als mening maar als feit.
Verwijderd
Volgens mij is dit het ps4 topic.Lekker Ventje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:21:
[...]
Probleem voor bv de Vita is wel dat Sony daar de nadruk op aan het leggen is en dat ze weten dat er te weinig AAA titels zijn. Maar ze doen er erg weinig aan en maken handig gebruik van die indies om zo toch met titels te kunnen schermen.
Voor mij hoeven de meeste indies ook niet, ze worden nogal overschat en het is veel teveel van hetzelfde maar op dit moment is er weinig anders. Gelukkig komen er voor de consoles in ieder geval betere tijden aan en verdwijnen de indies vanzelf weer naar de achtergrond, tenzij ze echt goed zijn.
En wat nou overschat
En teveel van hetzelfde
Er heerst een beetje een zeik-cultuurtje tegenwoordig.
Mensen zijn echt niet snel meer tevreden.
Ik merk het ook vaak in de party: de hele tijd k*tspel dit, K*tspel dat...
Ik denk speel het dan niet
Qua indie games,
Binding of Isaac
Cave Story
Rogue Legacy
Zijn nog steeds beter dan menig AAA game (vind ik)
Speel hem op normaal of easy. Dat doe ik altijd. Goede game ervaring geen stress en irritaties, maar dood ga je toch.Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:22:
In een drukke zone met klikkers en blobs moet je tactisch zijn of een goed arsenaal in zetten en dat arsenaal ben je op 25% nog niet.
Verwijderd
Je moet het gewoon slim en effectief aanpakken.
Op sommige punten was het wat moeilijker , maar het leuke was om te bedenken hoe je er voorbij kan komen.
Ik heb mijn ervaring van andere spellen zoals Uncharted in dit spel gebruikt.
In mijn ogen zijn indies wel schadelijk. Ze vervuilen de overzichten en vooral de "niet indie, maar ook geen hoogbudget" games (resogun, entwined, ubiart games, etc) vallen daardoor allemaal samen met de indies onder de "PSN games" en daar hebben die games veel last van, want ik zie ze zeker als een hoger caliber als die appstore meuk lagere kwaliteit wat de meeste indies zijn.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:10:
Moeten mensen nou echt keer op keer blijven melden dat ze indie games kut vinden ? Koop ze gewoon lekker niet als je ze niet tof vind. Ik snap niet waarom dat iedere keer moet worden gemeld. Als ik bv moba's niets vind ga ik dat toch ook niet om de haverklap melden. Ik speel ze gewoon niet.
Ik zou er minder moeite mee hebben als ze in een aparte categorie terecht kwamen. Want het productiebudget van games heeft niet altijd een direct verband met de entertainmentwaarde, dus ik zie zeker toekomst in wat kleinere games. Maar indies proberen zich teveel te onderscheiden en daardoor zijn ze maar voor een heel beperkt publiek leuk. En als ze in de appstore / playstore zouden staan voor die absurd hoge bedragen dan kocht niemand ze hoor (2 euro is prima, 15 niet). Ze maken enorm misbruik van het minder toegankelijke platform.
Aan de andere kant het apparaat is een Gaming console.
Zo heb je dus AAA titels die de kracht benutten van zo'n apparaat en indie-games voor de niet veel eisers.
Met de verschillende games aanbod spreekt SONY meerdere doelgroepen aan.
Ik pas beter bij de doelgroep voor de AAA titels en je hebt andere die beter bij de indie-games doelgroep passen.
Ieder zijn eigen ding.
Het blijft een feit dat een krachtige console als ps4 niet bedoelt is om een puzzelgame op te spelen.
Ik weet dat dit het PS4 topic is, daarom gebruikte ik ook bv. Maar als je de Sony presentatie van de Gamescon van vorig jaar nog herinnert dan weet je dat het erg veel indie was, ook voor de PS4.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:25:
[...]
Volgens mij is dit het ps4 topic.
En wat nou overschatAccepteer gewoon dat er genoeg mensen zijn die ze wel leuk vinden.
En teveel van hetzelfdeSorry hoor volgens mij haal je AAA-titels en indies door elkaar.
Ik accepteer dat mensen indies leuk vinden maar dat neemt niet weg dat er wat te makkelijk gedacht wordt dat indie games per definitie kwaliteit is. Daarnaast is het een kwestie van smaak natuurlijk.
Verder haal ik indie en AAA niet door elkaar. Je wilt toch niet gaan beweren dat het je niet opgevallen is dat er tegenwoordig erg veel retro platform indies uitkomen.
@Haskof
Ik vind het wel makkelijk dat de mogelijkheid er is. Ik kan me erg goed vermaken met Peggles op de X1. Alleen moeten dat soort games niet gaan overheersen in de store.
[ Voor 8% gewijzigd door Lekker Ventje op 11-08-2014 13:41 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Oh ik doe het beide, een Indie game op zijn tijd maar 80% AAA games. Die Indie games vooral als ik ze toch met PS+ kan downloaden maar heb er wel een paar gekocht.HaskoF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:37:
Mijn mening is ik koop geen console van 400 om een shockwase/flash game te spelen.
Aan de andere kant het apparaat is een Gaming console.
Zo heb je dus AAA titels die de kracht benutten van zo'n apparaat en indie-games voor de niet veel eisers.
Met de verschillende games aanbod spreekt SONY meerdere doelgroepen aan.
Ik pas beter bij de doelgroep voor de AAA titels en je hebt andere die beter bij de indie-games doelgroep passen.
Ieder zijn eigen ding.
Het blijft een feit dat een krachtige console als ps4 niet bedoelt is om een puzzelgame op te spelen.
Het probleem is gewoon dat ze vaak binnen 4 uur wel uit te spelen zijn, er zaten er echt een paar bij waar ik mij mee kon vermaken
fixedAfvalzak schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:41:
[...]
Oh ik doe het beide, een Indie game op zijn tijd maar 80% AAA games. Die Indie games vooral als ik ze toch met PS+ kan downloaden maar heb er wel een paar gekocht.
Het probleem is gewoon dat ze Retail games vaak binnen 4 uur wel uit te spelen zijn, er zaten er echt een paar bij waar ik mij mee kon vermaken
nothing stops this train
Nu denk ik dat er echt niemand is die de PS4 speciaal voor de Indie games heeft gekocht, dus dat argument kan de prullenbak in.
Ik heb mijn PS4, evenals mijn PS3, gekocht voor de "echte" games (God of War, Battlefield, Final Fantasy, Street Fighter, Batman, Gran Turismo etc...), maar dat wil niet zeggen dat ik niet van games als bv Flower kan genieten.
Dan hoor je mij toch ook niet zeggen dat ik 400 euro heb uitgegeven om Flower te kunnen spelen?
De AAA games, daar heb ik de PS4 voor gekocht. Indie games zijn leuk voor erbij.
Hier sluit ik me bij aan. Die indie games zijn gewoon leuk dat ze er zijn als opvulling. Hoe meer hoe beter ook hoor. Ik zie het probleem niet, zolang het niet ten koste van de AAA titels gaat.dvdkiwi schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:43:
Het argument "ik koop geen 400 euro apparaat om een flutspel op te spelen" wordt vaak aangehaald zie ik.
Nu denk ik dat er echt niemand is die de PS4 speciaal voor de Indie games heeft gekocht, dus dat argument kan de prullenbak in.
Ik heb mijn PS4, evenals mijn PS3, gekocht voor de "echte" games (God of War, Battlefield, Final Fantasy, Street Fighter, Batman, Gran Turismo etc...), maar dat wil niet zeggen dat ik niet van games als bv Flower kan genieten.
Dan hoor je mij toch ook niet zeggen dat ik 400 euro heb uitgegeven om Flower te kunnen spelen?
De AAA games, daar heb ik de PS4 voor gekocht. Indie games zijn leuk voor erbij.
Het gaat toch ook niet ten koste van AAA games?
De console is pas een half jaar uit.
Er zijn al redelijk wat topgames uit, en komend halfjaar komen er weer een aantal topgames uit.
Geduld mensen
Ja, ik zie ook niet hoe het ten koste gaat. Ze zijn al leuk op zich om even te proberen voor een uurtjedvdkiwi schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:45:
Dank u
Het gaat toch ook niet ten koste van AAA games?
De console is pas een half jaar uit.
Er zijn al redelijk wat topgames uit, en komend halfjaar komen er weer een aantal topgames uit.
Geduld mensen
Resogun is dus geen indie. Dat spel is zowel gemaakt als uitgegeven door Sony.HaskoF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:43:
Van alle indiegames vind ik Resogun wel vermakelijk. Vooral na de toevoeging van local Coop.
Dat probeerde ik eerder ook al aan te geven, het woord "indie" wordt verkeerd gebruikt. Een echte indie developer werkt onafhankelijk van een uitgever en zorgt zelf voor de distributie en marketing van de software. Daardoor kunnen ze 100% hun eigen beeld omtoveren tot een product en hebben uitgevers met jarenlange ervaring van welke games bij welk publiek aanslaan er niets over te zeggen. En dat kan twee kanten op: Uncensored eindproduct van een genie. Of crap wat niemand wil. Meestal daar ergens tussenin, in mijn ogen veelal richting dat tweede.
"laag budget" games moet je niet verwarren met indies. Het grote verschil is dat er vaak wat meer mensen over nagedacht hebben.
Verwijderd
Tussendoor speel ik de andere spellen.
Ik speel al sinds 10 januari 2014 elke dag op mijn PS4.
lol, als ik 30 dagen heb gehaald sinds januari is het veelVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:
Ik geniet van de PS4 omdat ik er vooral Call of Duty op speel.
Miljarden in aandelen is in de SP dacht ik? Die saves gaan niet mee.dvdkiwi schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:00:
Ik lees net dit over GTA V PS4:
"Daarnaast kunnen PS3-gamers hun personages en voortgang in Grand Theft Auto Online overzetten naar PlayStation 4".
Dat is wel lekker. Van de week zat ik mijn online stats eens te bekijken, maar de
gevulde garage en miljarden in aandelen wil ik wel overzetten natuurlijk
Ook al ga ik 'm puur voor de singleplayer halen
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Tjuah, ik speel veel FIFA dan heb je dat probleem natuurlijk niet, maar Assasins Creed en Infamous bijvoorbeeld hadden van mij nog wel 10 uur langer mogen duren, pakketjes zoeken/side missies die heel de tijd hetzelfde zijn ben ik ook snel zat.
Verwijderd
Op de Xbox 360 speelde ik elke dag van 2008 t/m begin 2013.Adlermann schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:
lol, als ik 30 dagen heb gehaald sinds januari is het veel
.
O ja, je hebt gelijk, singleplayer it is.AtlAntA schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:52:
[...]
Miljarden in aandelen is in de SP dacht ik? Die saves gaan niet mee.
Geeft niet, de singleplayer wil ik best nog een keer doorlopen
Zag wel dat ik al enkele honderden miljoenen kwijt was
Half jaar de aandelen niet in de gaten houden en het kan snel veranderen...
Update, ik heb nog wat lopen spelen met mijn 2.4 ghz wi-fi, heb snelheid kunnen verbeteren naar volle internet snelheid. Lag dus niet aan de PS4.rico_fxp schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:59:
Ik heb het gevoel dat de wireleass adapter in de ps4 redelijk brak is.
Wat me daarbij wel opvalt. De PS4 lijkt constant met ~20Mbit/s te downloaden. In het download overzicht zie ik niks van downloads welke gaande zijn. Zijn er meer mensen die hier eens op willen controleren ?
PSN ID: MrMichel_75
Ik kan prima zien welke games gedownload worden en ook hoelang het nog gaat duren.rico_fxp schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Update, ik heb nog wat lopen spelen met mijn 2.4 ghz wi-fi, heb snelheid kunnen verbeteren naar volle internet snelheid. Lag dus niet aan de PS4.
Wat me daarbij wel opvalt. De PS4 lijkt constant met ~20Mbit/s te downloaden. In het download overzicht zie ik niks van downloads welke gaande zijn. Zijn er meer mensen die hier eens op willen controleren ?
Verwijderd
LOL. nu is Resogun opeens geen indie gameBlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:49:
[...]
Resogun is dus geen indie. Dat spel is zowel gemaakt als uitgegeven door Sony.
Dat probeerde ik eerder ook al aan te geven, het woord "indie" wordt verkeerd gebruikt. Een echte indie developer werkt onafhankelijk van een uitgever en zorgt zelf voor de distributie en marketing van de software. Daardoor kunnen ze 100% hun eigen beeld omtoveren tot een product en hebben uitgevers met jarenlange ervaring van welke games bij welk publiek aanslaan er niets over te zeggen. En dat kan twee kanten op: Uncensored eindproduct van een genie. Of crap wat niemand wil. Meestal daar ergens tussenin, in mijn ogen veelal richting dat tweede.
"laag budget" games moet je niet verwarren met indies. Het grote verschil is dat er vaak wat meer mensen over nagedacht hebben.
Sony heeft Resogun niet ontwikkeld hoor. Housemarque is de ontwikkelaar enn is gewoon een indie developer. Dus dat verhaal kan je weglaten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 14:05 ]
Ik was blijkbaar in de war met die developer (Ik had Entwined in mijn hoofd). Maar het blijft een door Sony uitgegeven spel en dus niet indie.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:03:
[...]
LOL. nu is Resogun opeens geen indie game![]()
Sony heeft Resogun niet ontwikkeld hoor. Housemarque is de ontwikkelaar enn is gewoon een indie developer. Dus dat verhaal kan je weglaten
Ben benieuwd of we beelden te zien krijgen van Uncharted of evt. een nieuwe titel.
Uitgevers zetten het op Steam. Steam is de winkel, niet de uitgever.lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:10:
Zucht.. en alle games die via steam verkocht worden (en dus uitgegeven worden) zijn dan ook geen indies?
Als je een disk bij de Media Markt koopt dan is Media Markt toch niet de uitgever geworden?
Uitgevers zorgen naast distributie naar de retailers ook voor dingen als marketing, maar vaak doen zij ook de investering en daarmee krijgen ze direct invloed op hoe het product eruit gaat zien. En zelfs als ze niet investeren dan hebben ze nog indirect invloed door het gewoon niet uit te geven als het niet voldoet aan hun wensen.
Indie komt van independent, ofterwel onafhankelijk. En dat heeft voordelen en nadelen. En dat geldt voor alles, niet alleen games.
Het is een onafhankelijke, zelfstandige developer die geen eigendom is van een uitgever als EA, Ubisoft, etc.BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:09:
[...]
Ik was blijkbaar in de war met die developer (Ik had Entwined in mijn hoofd). Maar het blijft een door Sony uitgegeven spel en dus niet indie.
Ze zijn dus wel een indie studio en kunnen dankzij Sony's pubfund en indie platform zelfstandig releasen op het Playstation platform.
Dat het aanbod van indies nu zo hoog ligt op zowel Steam al bij Sony en MS komt denk ik vooral omdat het ontwikkelen van AAA titels steeds duurder wordt maar de ontwikkeltijd ook langer is. Een aantal mensen uit de industrie voorspelde ook al terecht dat het aanbod AAA minder zal zijn dan vroeger. Die droge periodes worden nu aangevuld met indie titels. Ja, daar zit ook wel eens wat bagger tussen maar ook net zoveel pareltjes.
Ik zie ze meer als vervanger van de middelmatig grote games die een 6 a 7 scoren maar snel in de vergetelheid raakten ten tijde van de PS2/3 en Xbox original/360. De budgetten voor die games lagen vroeger veel lager vergeleken met nu. We hebben het nu al over Hollywood budgetten voor de echt grote titels.
Daarnaast nemen indie developers meer risico en proberen ze nieuwe dingen, dat zul je bij de AAA titels steeds minder zien. Het risico is daarvoor gewoon te groot, zo'n investering moet terugverdiend worden dus valt men terug op de vertrouwde en bewezen formules. Het is niet voor niets dat veel mensen zo lovend zijn over bijvoorbeeld No Man's Sky, omdat het nieuwe dingen probeert!
Dat er nu nog weinig grote titels zijn op de nieuwe generatie consoles komt gewoon omdat de ontwikkeltijd langer is. De PS4 en XB1 zijn nog geen jaar op de markt. Het feit dat zoveel games uitgesteld zijn naar 2015 geeft al een beetje aan de het ontwikkelen van games gewoon langer duurt dan vroeger.
[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 11-08-2014 14:27 ]
Verwijderd
Maar nu draai je de zaken om. Er wordt helemaal door niemand geroepen dat indie voor altijd kwaliteit staat. Aan de andere kant zie je wel vaak berichten langs komen over hoe kut indie games wel niet zijn.Lekker Ventje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:40:
[...]
Ik weet dat dit het PS4 topic is, daarom gebruikte ik ook bv. Maar als je de Sony presentatie van de Gamescon van vorig jaar nog herinnert dan weet je dat het erg veel indie was, ook voor de PS4.
Ik accepteer dat mensen indies leuk vinden maar dat neemt niet weg dat er wat te makkelijk gedacht wordt dat indie games per definitie kwaliteit is. Daarnaast is het een kwestie van smaak natuurlijk.
Omdat indie game er qua looks misschien hetzelfde uit zien voor jou, dan wil dat nog niet zeggen dat ze qua gameplay op elkaar lijken. FEZ en Rogue Legacy (ik noem maar een voorbeeld) zal jij waarschijnlijk op elkaar vinden lijken. Qua gameplay zijn het echter compleet verschillende games. Omdat veel indies 2d graphics gebruiken wil dat nog niet zeggen dat de games hetzelfde zijn. Gameplay is waar indies het van moeten hebben en ze onderscheiden zich op die manier van elkaar.Verder haal ik indie en AAA niet door elkaar. Je wilt toch niet gaan beweren dat het je niet opgevallen is dat er tegenwoordig erg veel retro platform indies uitkomen.
AAA titels zijn vaak oude gameplay in een nieuw jasje
Technisch gezien heb je gelijk. Indie game = ontwikkeld én uitgegeven door de developer, dus onafhankelijk. Self publishing is wat een game een 'indie' maakt. Vaak worden Indie games en PSN games door elkaar gehaald.BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:19:
[...]
Uitgevers zetten het op Steam. Steam is de winkel, niet de uitgever.
Als je een disk bij de Media Markt koopt dan is Media Markt toch niet de uitgever geworden?
Uitgevers zorgen naast distributie naar de retailers ook voor dingen als marketing, maar vaak doen zij ook de investering en daarmee krijgen ze direct invloed op hoe het product eruit gaat zien. En zelfs als ze niet investeren dan hebben ze nog indirect invloed door het gewoon niet uit te geven als het niet voldoet aan hun wensen.
Indie komt van independent, ofterwel onafhankelijk. En dat heeft voordelen en nadelen. En dat geldt voor alles, niet alleen games.
Eigenlijj heb je dus:
Indie = ontwikkeld en uitgegeven door ontwikkelaar, zoals Mercenary Kings en Hotline Miami. Download only.
PSN = kleinere/goedkopere game dan de reguliere Retail games. Kleine studio's met grotere uitgevers. Zoals Abe's Oddyssee, Resogun, Viliant Hearts en Entwined. Vaak download-only, soms een Retail uitvoering zoals Trial Fusion Deluxe editie.
Retail = grote ontwikkelaars met/van grote uitgevers. Eigenlijk alle Retail games die je in de winkel vind.
Mensen zien het vaak zwart/wit. Zij zien Indie = alle goedkopere games die je enkel kan downloaden en Retail = alle games die je in de winkel vind. Gek genoeg vallen de PSN titels dus bij sommige in de Indie categorie en bij anderen in de Retail.
[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 11-08-2014 14:32 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Er is helemaal geen officiele definitie voor wat nou precies een indie titel is. Het is een beetje een verzamelnaam geworden voor games ontwikkeld door kleine(re) zelfstandige studio's. Games als Resogun vallen daar gewoon onder volgens die norm. Resogun wordt overal geduid als indie game.ASNNetworks schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:30:
[...]
Technisch gezien heb je gelijk. Indie game = ontwikkeld én uitgegeven door de developer, dus onafhankelijk. Self publishing is wat een game een 'indie' maakt. Vaak worden Indie games en PSN games door elkaar gehaald.
Eigenlijj heb je dus:
Indie = ontwikkeld en uitgegeven door ontwikkelaar, zoals Mercenary Kings en Hotline Miami. Download only.
PSN = kleinere/goedkopere game dan de reguliere Retail games. Kleine studio's met grotere uitgevers. Zoals Abe's Oddyssee, Resogun, Viliant Hearts en Entwined. Vaak download-only, soms een Retail uitvoering zoals Trial Fusion Deluxe editie.
Retail = grote ontwikkelaars met/van grote uitgevers. Eigenlijk alle Retail games die je in de winkel vind.
Mensen zien het vaak zwart/wit. Zij zien Indie = alle goedkopere games die je enkel kan downloaden en Retail = alle games die je in de winkel vind. Gek genoeg vallen de PSN titels dus bij sommige in de Indie categorie en bij anderen in de Retail.
Dat is het toch ook? Als Housemarquee besluit voor zijn volgende titel met een andere uitgever dan Sony's Indie publisher platform in zee te gaan is dat hun goed recht, ze hebben geen contractuele verplichtingen jegens hen voor een volgende nieuwe titel. Ander voorbeeld is bijvoorbeeld SuperGiant Games (Bastion en Transistor) Zij ontwikkelen zelfstandig een game en gaan tijdens het development proces op zoek naar een uitgever die met ze in zee wil gaan voor die specifieke game (in het geval van Bastion was dat WB Interactive en bij Transistor hebben ze het zelf uitgegeven op Steam en PSN).Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Er is helemaal geen officiele definitie voor wat nou precies een indie titel is. Het is een beetje een verzamelnaam geworden voor games ontwikkeld door kleine(re) zelfstandige studio's. Games als Resogun vallen daar gewoon onder volgens die norm. Resogun wordt overal geduid als indie game.
Het feit dat ze zelf bepalen hoe/waar/wanneer ze hun game maken en uitgeven maakt ze een indie developer.
Trials is multiplatform en geen indie, meer retailASNNetworks schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:30:
[...]
Technisch gezien heb je gelijk. Indie game = ontwikkeld én uitgegeven door de developer, dus onafhankelijk. Self publishing is wat een game een 'indie' maakt. Vaak worden Indie games en PSN games door elkaar gehaald.
Eigenlijj heb je dus:
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Er is helemaal geen officiele definitie voor wat nou precies een indie titel is. Het is een beetje een verzamelnaam geworden voor games ontwikkeld door kleine(re) zelfstandige studio's. Games als Resogun vallen daar gewoon onder volgens die norm. Resogun wordt overal geduid als indie game.
Indie is gewoon een afkorting voor independent. Independent staat voor onafhankelijk, dus je bent NIET afhankelijk van een geldschieter zoals een uitgever die controle kan uitoefenen.
Waarmee kom je hierna? Er is geen officiele definitie dat een FPS een shooter moet zijn in first person view?
Indie is niet een fenomeen bedacht door de gameindustrie ofzo. Het is gewoon een afkorting voor independent en dat vind je in ALLE industriën, films, muziek, design en dus ook games.
En waar zeg ik dat Trials indie is?dutchgio schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:48:
[...]
Trials is multiplatform en geen indie, meer retail
Voor degenen die het nog niet snappen: zoek maar per game op wie de ontwikkelaar en wie de uitgever is. Is er een uitgever aan verbonden, dan is de ontwikkelaar dus niet onafhankelijk en per definitie GEEN indie.
[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 11-08-2014 15:00 ]
Waarom sla je in al je posts elke keer een regel over.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:
Ik geniet van de PS4 omdat ik er vooral Call of Duty op speel.
Dit leest niet heel prettig helaas. Ik heb geleerd dat je alles wat je over een bepaald onderwerp wilt zeggen in de ene alinea zet en daarna een nieuwe alinea maakt voor het volgende onderwerp. Jij zet het allemaal door elkaar.
Je ziet er uit als een volwassen vent maar het schrijven komt over als een kind van 14/15. Ik moest dit even kwijt. Snap niet waarom niemand je op dit forum dit ooit gezegd heeft.
Scrooge NL
Ik denk dat ook als een indie dev een uitgever in de arm neemt om hun spel uit te geven, ze nog steeds een indie dev zijn. Zolang ze voor hun project maar niet financieel afhankelijk zijn van die uitgever of andere derde partij.
[ Voor 32% gewijzigd door embee op 11-08-2014 15:02 ]
FPS??ASNNetworks schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:49:
![]()
[...]
Waarmee kom je hierna? Er is geen officiele definitie dat een FPS een shooter moet zijn in first person view?
First Person Shooter? Hoe kom je erbij? FPS staat toch voor: Frames Per Seconde
[ Voor 3% gewijzigd door HaskoF op 11-08-2014 15:00 ]
Maar Mojang, de ontwikkelaar van Minecraft, is een bedrijf met een gigantische omzet (meer dan 200 miljoen). Ik ken geen exacte details en ze zullen vast lang niet zoveel omzetten als EA, maar een kleintje wil ik het niet noemen. Maar toch vind ik Minecraft wel een indie.
Daarom, snap best dat er verwarring is
Omdat anders de topic vol staan met kritiek waar vervolgens niks mee gedaan wordtTheo27 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:57:
[...]
Waarom sla je in al je posts elke keer een regel over.
Dit leest niet heel prettig helaas. Ik heb geleerd dat je alles wat je over een bepaald onderwerp wilt zeggen in de ene alinea zet en daarna een nieuwe alinea maakt voor het volgende onderwerp. Jij zet het allemaal door elkaar.
Je ziet er uit als een volwassen vent maar het schrijven komt over als een kind van 14/15. Ik moest dit even kwijt. Snap niet waarom niemand je op dit forum dit ooit gezegd heeft.
Live and let live.
Verwijderd
Rustig aan kerelASNNetworks schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:49:
![]()
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Indie is gewoon een afkorting voor independent. Independent staat voor onafhankelijk, dus je bent NIET afhankelijk van een geldschieter zoals een uitgever die controle kan uitoefenen.
Waarmee kom je hierna? Er is geen officiele definitie dat een FPS een shooter moet zijn in first person view?![]()
Indie is niet een fenomeen bedacht door de gameindustrie ofzo. Het is gewoon een afkorting voor independent en dat vind je in ALLE industriën, films, muziek, design en dus ook games.
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_gameIn order to fund the game, developers can rely on starting a crowd-funding campaign, finding a publisher,[12][22][23] or building community support while in development
Jij denkt dat indie developers alles uit eigen zak betalen ?
Wikipedia gebruiken kan iedereen, echter krijg je ook tegenstrijdige antwoorden danVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:03:
[...]
Rustig aan kerel. Bedankt voor de info maar daar was ik al lang van op de hoogte waar indie voor staat. Waar het om gaat is dat jij het blijkbaar geen indie game meer vind als er voor een publisher wordt gekozen. Dat is alleen jou mening. Volgens Wikipedia is dat een vrij gangbare manier om geld binnen te halen:
[...]
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_game
Jij denkt dat indie developers alles uit eigen zak betalen ?
"Independent video game development is the process of creating video games without significant financial support of a video game publisher or other outside source."
Feit is gewoon dat je geen indie bent als er een grote uitgever naast je staat die dus controle kan uitoefenen. En dit is niet mijn mening, dit is gewoon de betekenis van: independent developer a.k.a. indie.
Maar genoeg erover
Agree to disagree dan maar?
[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 11-08-2014 15:08 ]
Dragon Age wordt ontwikkeld door Bioware, maar uitgegeven en gefinancierd door EA.BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:02:
Ik begrijp ook wel waarom er verwarring is hoor. In principe is een spel zoals Dragon Age Inquisition ook een indie. Het wordt ontwikkeld en uitgegeven door de zelfde entiteit: EA.
Edit: En EA is eigenaar van Bioware, zie ik nu. Ja, dat maakt Dragon Age een independent title
[ Voor 11% gewijzigd door embee op 11-08-2014 15:08 ]
In zoverre dat Bioware en DICE developers zijn die eigendom zijn van EA. Als 1 van hoge piefen binnen EA zegt dat BF4 perse uitgegeven moet worden tijdens de launch van de PS4/XB1 en DICE zegt tegen EA "Nee, de game is nog niet klaar" dan is het vette pech voor DICE want de aandeelhouders bepalen in deze, helaas...BlackMage schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:02:
Ik begrijp ook wel waarom er verwarring is hoor. In principe is een spel zoals Dragon Age Inquisition ook een indie. Het wordt ontwikkeld en uitgegeven door de zelfde entiteit: EA. Daarmee is de ontwikkelaar niet afhankelijk van externe invloed op het eindproduct. Maar toch zou ik dat spel zeker geen indie noemen. Waarom? Omdat het een enorm groot bedrijf is.
Dus toch niet helemaal hetzelfde als een indie studio
Verwijderd
Nee dat is jouw mening en dat is geen feit. Housemarque is gewoon een indie studie, die Resogun heeft ontwikkeld en laat publishen door Sony. Ik en vele anderen zien dat dan wel als een indie game. Prima dat het voor jou dan niet meer mee telt als indie titel volgens een door jouw opgelegde regel, maar ik zie dat anders.ASNNetworks schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:05:
[...]
Wikipedia gebruiken kan iedereen, echter krijg je ook tegenstrijdige antwoorden danFeit is gewoon dat je geen indie bent als er een grote uitgever naast je staat die dus controle kan uitoefenen. En dit is niet mijn mening, dit is gewoon de betekenis van het woord: independent developer a.k.a. indie.
Dus Housemarque is volgens jou geen indie developer meer als ik het goed begrijp ? Of alleen in geval van Resogun ?
KusjeMaar genoeg eroverJij hebt jouw mening erover en ii de mijne.
Agree to disagree dan maar?
Helemaal prima.HaskoF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:37:
Mijn mening is ik koop geen console van 400 om een shockwase/flash game te spelen.
Ook goed.Ieder zijn eigen ding.
En hier sla je de plank volledig mis. Dit is wat mensen hierboven bedoelen met een zeurderig en negatieve toon. Het is niet een feit, jij vindt dat een console hier niet voor gemaakt is, dat is heel wat anders, maar dat is geen feit. Als je die zin anders formuleert kun je hier over praten, maar op deze manier breng je het als een feit en dat is natuurlijk totale onzin.Het blijft een feit dat een krachtige console als ps4 niet bedoelt is om een puzzelgame op te spelen.
Ik heb me prima vermaakt met puzzelgames op de PS3. Of met andere 'simpele' games. Anderen hoeven dat niet leuk te vinden, ik kan me met zulke spellen prima vermaken.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]