Volgens mij doe jij dat nog als er de komende 2 jaar alleen maar Pong varianten uitkomen
Sinds gister ook een PS4 hier staan met The Last of Us erbij.
Eerste indrukken PS4:
- Erg soepel OS, eigenlijk overal wel even vlot, netjes

- OS is niet consistent, overal waar je komt is de interface net ff anders. Absoluut niet heel spannend, maar zou leuk zijn als ze dat nog eens rechttrekken.
- PSN Store moet wel haast ontworpen zijn door een ontwikkelaar, iig geen usability designer. Daar is echt nog een hele hoop werk te doen. Geloof dat de US/UK stores beter zijn, maar die heb ik nog niet bekeken.
- Maakt meer lawaai dan ik dacht. Net een tijdje TLOU gespeeld, maar d'r kwam een aardige bak herrie uit van de fan(s). Dat was ik niet meer gewend.
- Controller: veeeeeeeeel beter dan alles wat Sony tot nu toe gemaakt heeft, zonder twijfel. Moet er nog even aan wennen, maar dat lijkt me niet zo raar. Enige wat ik niet echt handig vind: de share en options buttons zitten niet echt op een fijne plek. Door het touchpad in het midden worden die (naar mijn smaak) wat te ver naar buiten geduwd.
TLOU:
[list]
• Grapics zijn grosso modo helemaal prima, al moet ik zeggen dat ik er niet helemaal weggeblazen ben, op sommige punten is echt wel te zien dat het van origine een PS3 game is. Is niet erg, maar alle laaiende reacties hier en op andere sites ga ik niet he-le-maal in mee. (scheelt wellicht dat ik niet van een PS3 naar de PS4 overgestapt ben, maar al een andere next-gen console heb staan)
• Her en der een (grafisch) bugje. Helemaal in het begin een stuk gehad waarbij een substantieel deel van het level niet renderde, en ondertussen nog 2 keer vast komen te zitten waarna ik ineens dood ging.
• Storytelling: top. Ik had niet anders verwacht van Naughty Dog, maar het word wel weer bevestigd.
• Nog niet ver genoeg in de game (The Outskirts) om verder veel over de game te zeggen. Gameplay is prima, lineair, maar dat is met een goed verhaal (en dat is het) geen enkel probleem.
Tot nu behoorlijk tevreden
Edit: kleine toevoeging. Waarom kan die lightbar niet uit? Ik snap dat ze 'm ook gebruiken om je health mee aan te geven, maar kolere wat komt daar (zelfs op dim) een enorme bak licht vanaf zeg. In combinatie met de spiegelende tv's van tegenwoordig niet fijn, heel erg niet fijn. Dat hele health/status gebeuren lijkt sowieso een beetje een 'noodgreep' die ze gedaan hebben nadat de camera uit het pakket gehaald is. Wat heb je aan gameplaystatus die je alleen in de reflectie van de tv kunt zien?
Dat is eigenlijk het grootste minpunt wat ik tot nu toe tegen gekomen ben. Kans is groot dat er op niet al te lange termijn een stukje tape over die lightbar komt.
[
Voor 20% gewijzigd door
BM op 02-08-2014 18:48
]