Prachtig filmpje inderdaad. Dit is nog net even beter dan de "Chameleon troll" filmpjes. Maareh, je bent toch altijd een vage kleur als Phantom? De tegenstander zou hem toch als "grijze hollow soldaat" moeten zien? Of blauw of rood?
Ondertussen ben ik volgens mij redelijk richting het einde, gezien hoeveel bonfires ik nog te gaan heb (geen?). Maar goed, ik weet het niet, in DS2 wordt flink gerecycled dus. Vooral dat ze bazen gewoon gaan recyclen is eigenlijk te erg naar mijn mening. De Persuer snap ik nog, dat is kennelijk wattie doet...
Maar een kamer met respawnende kleine mobs en 5 (!!) Ruin Sentinels?! Leuk de eerste keer als je ze één voor één vind, maar als je er daarna nog eens doorheen moet...
spoiler:En daarna, een drakenguardian baas, super simpel te verslaan, om em vervolgens nog 3 maal te moeten doen in veel moeilijkere arena's. Vooral de tweede (die je gelukkig ook kan skippen) was niet te doen, z'n vuur bedekt 50% van de arena, tot aan de rand en door de muren heen. En het vuur duurt zo lang, dat tegen de tijd dat je opstaat, je meteen een 2e keer geraakt wordt. Ohja, die Dragonrider, was misschien te simpel? Nou hier, doe em nog maar een keer met een archer erbij. (die in 3 hits dood is)
spoiler:En dan die Giant King in de memories, wat een goede farmspot zou zijn, die zou je in NG+++++ pas moeten kunnen one-hitten. Nou helaas onehit alles mij altijd in de memories (ook de eerdere - bv de msensen-archers). En dan ben je erlangs, tijd om (als ik de lore goed volg dan) met de 4 giant souls op zak de Hollowed Koning V te gaan verslaan. Weer een kopie van de baas daar vlak voor, die beweegt en doet exact hetzelfde als de Giant King. Minus die belachelijke "grip" spell (Darth Vader?) waarna je dus altijd dood gaat aan de volgende aanval die je niet kan dodgen, die King V heeft. Iemand tips?
Stats in DS2 lijken mij een beetje een wassen neus eigenlijk. Ik heb net een nieuwe staff gevonden en geupgrade / infused etc. Ging van 184 magic bonus naar 254 magic bonus. Maar m'n spells doen nu helemaal geen extra schade? Of nog steeds net te weinig, die Schild guards waarvan er zeven voor een mistgate staan, kregen voorheen 480 dmg per hit, nu 499, maar ze hebben 1000 hp, dus ik zit nog steeds aan 3 hits-to-kill. En dan upgrade je je Int, gaat de attackrating van je staff van 724 naar 725. Ehh juist. Goede besteding van 28k souls? Zelfde voor Endurance, waar ik maar 20 puntjes in heb zitten (reden van dat alles me one-shot?) maar ik heb niet het idee dat 1190 -> 1215 life nou werkelijk zoveel gaat uitmaken.
Neemt niet weg dat DS2 eigenlijk gewoon prima is kwa moeilijkheidsgraad, alleen er zitten wel wat veel cheap-shots in en eigenlijk vind ik de gebieden voor de bazen vaak moeilijker dan de baas zelf. (DoS na Shrine of A, LGKnight, Smelter en Iron King)
Heb trouwens nog super veel souls over in m'n inventory. (Iets van 6 boss souls, 30+ andere soldier / knight / hero souls) Dacht ze nog wel op te maken bij vendors ofzo, maar dat viel ook tegen. En daarnaast heb ik een hoop andere consumables waarvan ik niet weet wat ik ermee moet. Zo loop ik met een hoop smooth stones, "petrified something", awestones en andere zooi rond, waarvan ik geen idee heb waar ze nou eigenlijk goed voor zijn. Heb ik een hoop vendors / covenants gemist ofzo? (Zit nu bij de Darkseekers ofzo)