Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

snamgaah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:28:
[...]

Ik heb END van 54 als ik me niet vergis (kan het nu niet checken) en krijg nog bij iedere extra point meer stamina. Hoe rijmt zich dat met die hard cap?
de caps duiden eigenlijk aan of het effectief nog veel zou opbrengen moest je er punten insteken ( de hoeveelheid punten die erbij komen ) en of het niet effectiever is om die punten via een andere manier te krijgen. heb deze een paar patches geleden berekend met een paar soul vessels die ik op overschot had zou kunnen dat deze ondertussen natuurlijk al verhoogd zijn. :)

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:40:
[...]

de caps duiden eigenlijk aan of het effectief nog veel zou opbrengen moest je er punten insteken ( de hoeveelheid punten die erbij komen ) en of het niet effectiever is om die punten via een andere manier te krijgen. heb deze een paar patches geleden berekend met een paar soul vessels die ik op overschot had zou kunnen dat deze ondertussen natuurlijk al verhoogd zijn. :)
Okido. Het is wel zo dat het nu maar heel weinig oplevert dus heel zinvol is het ook niet inderdaad. Maar de cap lijkt nu dus inderdaad hoger te liggen. :)
henri.77 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:34:
Iemand nog tips voor de Belfry Gargoyles? Ik had gedacht "dit wel even te doen" omdat de bosses tot nu toe niet echt moeilijk waren maar ik loop hier toch wel een beetje vast op dit moment. Ik wilde deze optionele boss doen om het bij een andere boss wat makkelijker te gaan maken maar na een aantal pogingen begin ik een beetje te twijfelen. :|

Tot nu toe steeds de eerste die tot leven komt direct het leven zuur gemaakt om er zo snel mogelijk van af te zijn. Hierna heb je er direct 2 op je nek maar die krijg ik steeds niet snel genoeg weg waarna het helemaal uit de hand loopt en er ineens nog wat extra gargoyles bij komen...

Ik gebruik tot op heden de Heide Knight sword +4 maar ik begin me ook af te vragen of het niet tijd wordt voor een ander wapen zoals de Bastard Sword of een Claymore (waar ik nu nog geen toegang toe heb). De moveset van de Heide Knight sword vind ik te beperkt tegenover meerdere vijanden en wellicht dat dit me ook de das omdoet tegenover de gargoyles.
Bastard Sword is een drop van Undead Soldiers met zo een wapen. Vast ook wel ergens te vinden. Bij die Gargoyles hielp het mij om inderdaad eerst die eerste te nuken met alles dat je hebt en zodra het er meer worden veel achteruit blijven lopen, ze zijn niet zo snel namelijk. Dan kun je enigzins het overzicht houden en kun je wachten tot er een opening is waarbij 1 hit per keer echt de max is, tenzij je even 1 op 1 komt te staan. Voordeel is ook dat ze zich vastlopen achter elkaar. Als je looplijnen goed zijn wordt je zelden door meer dan 2 van hen tegelijk aangevallen.

Het hielp mij overigens ook om < 30% equip load te gaan zodat je ook lekker kan rollen wanneer nodig. Eventueel als je genoeg strength hebt en er toegang toe hebt kun je eerst Gyrm Greatshield scoren maar die krijg je pas in Doors of Pharros.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 14:10
snamgaah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:50:

[...]

Bastard Sword is een drop van Undead Soldiers met zo een wapen. Vast ook wel ergens te vinden. Bij die Gargoyles hielp het mij om inderdaad eerst die eerste te nuken met alles dat je hebt en zodra het er meer worden veel achteruit blijven lopen, ze zijn niet zo snel namelijk. Dan kun je enigzins het overzicht houden en kun je wachten tot er een opening is waarbij 1 hit per keer echt de max is, tenzij je even 1 op 1 komt te staan. Voordeel is ook dat ze zich vastlopen achter elkaar. Als je looplijnen goed zijn wordt je zelden door meer dan 2 van hen tegelijk aangevallen.

Het hielp mij overigens ook om < 30% equip load te gaan zodat je ook lekker kan rollen wanneer nodig. Eventueel als je genoeg strength hebt en er toegang toe hebt kun je eerst Gyrm Greatshield scoren maar die krijg je pas in Doors of Pharros.
Ok thnx. Ik weet met Dark Souls ook gewoon dat het mijn eigen fout/onkunde is :) Dat is soms best frustrerend maar ontzettend lekker als je ineens wel de juiste tactiek hebt.

Met de Gargoyles wil ik ook te veel hits uitdelen als ik een opening zie. Risico hiervan is dat ik vaak te laat ben als 1 van die gasten uit gaat halen. Zeker als er 3 rondhuppelen bijvoorbeeld. Equip load heb ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht maar ga ik zeker eens proberen. _/-\o_

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
henri.77 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Ok thnx. Ik weet met Dark Souls ook gewoon dat het mijn eigen fout/onkunde is :) Dat is soms best frustrerend maar ontzettend lekker als je ineens wel de juiste tactiek hebt.

Met de Gargoyles wil ik ook te veel hits uitdelen als ik een opening zie. Risico hiervan is dat ik vaak te laat ben als 1 van die gasten uit gaat halen. Zeker als er 3 rondhuppelen bijvoorbeeld. Equip load heb ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht maar ga ik zeker eens proberen. _/-\o_
Nog een aanvulling als ik terugdenk aan die fight: targetten (auto lock) zou ik niet doen en maak gebruik van de ruimte op het dak. Ik geloof dat het er ook maar een maximaal aantal kunnen worden. En het is misschien de moeite waard om te kijken of een Gold Pine Resin of Aromatic Ooze zin heeft dat kan ik me niet meer heugen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snamgaah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:08:
[...]

Heb je met 70% EL nog voordeel eigenlijk? Ik was in de veronderstelling dat het < 70 moest zijn.
Ja, bij exact 70% slowroll je nog niet.
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:19:
[...]

nog een paar opmerkingen aan je stat points

de softcaps van VGR en END liggen op 20 en hardcaps op 40
je zou beter nog wat punten in VIT steken de cap ligt daar op 50

STR en DEX en beetje omhoog pompen zou ook een grotere dmg output moeten geven vooral met die claymore voor een goeie quality build is dit het best op 40 / 40 of 20 / 40 als je 2-hand

ADP soft cap ligt ook op 20 dus die 5 punten zijn een beetje een waste.

het zijn maar tips leuke pvp build by the way. ;)
Bedankt, ik denk er inderdaad aan om een soul vessel te gaan gebruiken. Ik was van plan om een mundane build te gebruiken alleen ben ik daar van af gehaakt.

Is quality build 40 nou juist goed of niet? Ik las ergens namelijk dat dex en str slechter scaled tegenover bijvoorbeeld magic of hex. Daarnaast las ik ook dat je beter een 300 physical attack damage kan hebben dan bijvoorbeeld 180 + 180 omdat deze damage 2x wordt geblokt door defence. Lastig om te bepalen wat nou beter is. Zoek eigenlijk een calculator..
henri.77 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:34:
Iemand nog tips voor de Belfry Gargoyles? Ik had gedacht "dit wel even te doen" omdat de bosses tot nu toe niet echt moeilijk waren maar ik loop hier toch wel een beetje vast op dit moment. Ik wilde deze optionele boss doen om het bij een andere boss wat makkelijker te gaan maken maar na een aantal pogingen begin ik een beetje te twijfelen. :|

Tot nu toe steeds de eerste die tot leven komt direct het leven zuur gemaakt om er zo snel mogelijk van af te zijn. Hierna heb je er direct 2 op je nek maar die krijg ik steeds niet snel genoeg weg waarna het helemaal uit de hand loopt en er ineens nog wat extra gargoyles bij komen...

Ik gebruik tot op heden de Heide Knight sword +4 maar ik begin me ook af te vragen of het niet tijd wordt voor een ander wapen zoals de Bastard Sword of een Claymore (waar ik nu nog geen toegang toe heb). De moveset van de Heide Knight sword vind ik te beperkt tegenover meerdere vijanden en wellicht dat dit me ook de das omdoet tegenover de gargoyles.
Ten eerste moet ik zeggen dat ik de gargoyles ook vreselijk vind en pas gister gedaan had, dus rond de level 182. Met great soul resonants.

Maar de gargoyles werken als volgt; zodra je een gargoyle bij een bepaalde percentage van zijn health heb gekregen (50% ofzo) spawnt er een gargoyle bij. Dus je moet niet bij de eerste de beste gargoyle gelijk attacken, besluit welke gargoyle je eerst af gaat maken en blijf die focussen tot die dood is.

Als je dat niet doet: (begin situatie 2 gargoyles)
Je krijgt een gargoyle onder 50% van zijn health krijgt-> er spawnt eentje bij.

Vervolgens ga je bij een andere gargoyle focussen die je ook onder 50% van zijn health krijgt -> er spawnt eentje bij.

Dan zit je dus al met vier gargoyle opgescheept, terwijl het er maximaal drie hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:54:

Bedankt, ik denk er inderdaad aan om een soul vessel te gaan gebruiken. Ik was van plan om een mundane build te gebruiken alleen ben ik daar van af gehaakt.

Is quality build 40 nou juist goed of niet? Ik las ergens namelijk dat dex en str slechter scaled tegenover bijvoorbeeld magic of hex. Daarnaast las ik ook dat je beter een 300 physical attack damage kan hebben dan bijvoorbeeld 180 + 180 omdat deze damage 2x wordt geblokt door defence. Lastig om te bepalen wat nou beter is. Zoek eigenlijk een calculator..
een calc. is er nog niet maar heb wel al een paar tests gedaan met 40/40 en 20/20 en 20/40

bij 40/40 en 20/40 <-(in 2-Hand mode)
heb je sneller een gaurd break zodat je kan gaan riposten en is de dmg VEEL hoger dan op 20/20
dit is natuurlijk op toepassing bij een B,A of S wapen daaronder mag je wel nog 20/20 gaan dan is er niet veel verschil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Iemand in het bezit van die Collector edition guide ? Zo ja, is het wat ? :)
Lijkt me wel leuk om wat meer over de game te weten , ook qua lore en lay out van de gebieden maar ben ook een beetje bang voor een miskoop.

Veel is natuurlijk online te vinden maar misschien als naslagwerk lijkt me dat wel leuk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 08-05-2014 15:47 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:54:

[...]

Ten eerste moet ik zeggen dat ik de gargoyles ook vreselijk vind en pas gister gedaan had, dus rond de level 182. Met great soul resonants.

Maar de gargoyles werken als volgt; zodra je een gargoyle bij een bepaalde percentage van zijn health heb gekregen (50% ofzo) spawnt er een gargoyle bij. Dus je moet niet bij de eerste de beste gargoyle gelijk attacken, besluit welke gargoyle je eerst af gaat maken en blijf die focussen tot die dood is.

Als je dat niet doet: (begin situatie 2 gargoyles)
Je krijgt een gargoyle onder 50% van zijn health krijgt-> er spawnt eentje bij.

Vervolgens ga je bij een andere gargoyle focussen die je ook onder 50% van zijn health krijgt -> er spawnt eentje bij.

Dan zit je dus al met vier gargoyle opgescheept, terwijl het er maximaal drie hoeven te zijn.
Top. Daar gaat het dus fout en heb ik opeens 5 van die etters rondlopen/vliegen 8)7 Nog maar eens proberen zonder te gaan lopen hakken op alles wat beweegt :)

spoiler: title
En mocht het niet lukken dan wordt het gewoon Dark Sinner

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49
henri.77 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:06:
[...]

Top. Daar gaat het dus fout en heb ik opeens 5 van die etters rondlopen/vliegen 8)7 Nog maar eens proberen zonder te gaan lopen hakken op alles wat beweegt :)

Ghehe, bij mij is het juist gelukt door 1 te focussen en veel heen en weer rennen.
Wel té veel risico's genomen want heb volgens mij een estuk flask of 6 daar erdoorheen geslurpt.

Al met al wel in 1 keer gedaan.

Ofwel de weg erna toe was lastiger met die bell invaders 8)7

Edit:
Gisteren lekker m'n full str build omgegooit naar een str/faith build en de sunbro's gejoined.
Vervolgens lekker summon stone in drangleic castle neergelegd en laat de souls maar binnenstromen :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Thasquealer op 09-05-2014 08:48 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
henri.77 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:06:
[...]

Toen bij die boss kwam had ik 30 lifegems, na de boss fight had ik er nog maar 15 :)

3-4x hakken, weg rennen en een lifegem droppen werkte erg goed.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Hard cap is voor elke stat 99, want je kan niet hoger investeren. Soft cap is bijvoorbeeld een mijlpaal waar de volgende investeringen aanzienlijk minder voordeel opleveren. In DS1 was de soft cap van endurance 40, omdat na 40 je niet meer extra stamina kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat ik meestal deed, 3 stats kiezen (in mijn geval dex, str, en End.) en die alle 3 naar de softcap halen. En vanaf daar keek ik qua scaling wat het beste uitkwam.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteren wat duels gedaan in de cathedral. Ben nu rank 2 met de blue sentinals. Echter paar keer snoei hard verloren door lag. Het lijkt wel alsof die cross region slider niet goed werkt op de PC. Ik heb een paar keer tegen een gast uit Botswana terecht gekomen. Hij laggde alle kanten uit. Sunlight spears landen in mijn scherm vol in ze gezicht, maar er gebeurde niets met hem. Ook een keer, ik zie dat hij wat stuff aan het casten is, dus wacht af tot hij langs de pilaar loopt ik loop wat naar achter smijt een lighting spear in ze face, ik krijg de visual queue dat het raak is en dat hij terug deinst, sta ik opeens weer naast die pilaar en krijg ik een backstab te verduren....

Waar ik wel een hekel aan heb zijn die estus naps. Echt, omg, estus, nou ja, lighting spear in je gezicht en die estus doet helemaal niks meer :)

Maar door de lag is het dus ook lastig om te parry-en. In mijn scherm ben ik precies op tijd met de parry, maar nee, gewoon geraakt. Aan de andere kant, als een parry dan lukt. Gisteren iemand die als Gyrm warrior aan het cosplayen was met 2 van die gyrm axes. DOINK, parry, riposte: 2854 damage :D. Dat tegen iemand die vol heavy armor aan had :D

Wel mooiere blauwe glow nu.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Sumerechny schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor de tip in dat geval, zodra ik DS2 gezien heb ga ik wellicht naar DD kijken dan :)
Dragon Dogma is best wel mooi heb het ook een tijdje gespeeld
eenigste wat je misschien als een naadeel kan gaan zien is de enorme loopafstanden die je soms moet afleggen ik heb het ook nog niet zo ver gespeeld om te weten of er uiteindelijk snellere vervoers opties in het spel komen verder heb je dag en nacht cyclus wat wel cool is en Co op is makelijker maar dat heb ik niet kunnen testen

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ye-roon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:23:
smamgaah: in principe kan natuurlijk alles. Maar het loont om meer te focussen op 1 of 2 type spells dan op alle 4 de schools. Combinaties zijn dan vaak: Miracles en Hexes(met dan de hexes waar je een chime voor nodig hebt) en dan een chime voor miracles en een andere voor hexes gebruiken. Dan zelfde liedje voor Sorceries en Hexes, verschillende staves gebruiken. Sorceries en Pyro's zie ik ook regelmatig. Pyro's en Hexes nog niet tegen gekomen. Een enkele keer een miracle/pyro.

Pyromancies worden vaak gebruikt door str, dex en quality builds als variatie. Gezien de scaling meer van de flame dan van je fire stat komt.

Zoals je kan zien, als je dus alle 4 efficient wil gebruiken tegelijk heb je: 1 lightning chime, 1 dark chime, 1 magic staff, 1 dark staff en een pyro flame nodig. wat 1 slot overlaat voor je shield. daarnaast een metric shit ton aan attunement om al die verschillende spells te attunen. Imho het beste: blijf bij 1 of 2, met een hoge faith kan je met caitha's chime of chime of spoiler er bij ook nog goede hexes casten.
als je de Black Witch's Staff gebruikt kan je alles casten behalve pyro dan heb je maar 2 slots nodig
ik zelf gebruik hem voor Dark heb hem daaring versterkt
maar draag ook de Dragon Chime op Lightning versterkt is de sterkste lightning chime ( doe 1303 damage met de Sun Spear op die knights in Iron Keep bij de eerste bonfire de knights aan de overkant van de brug in NG+)
en de Staff Of Wisdom op magie versterkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Ik ga binnekort beginnen met de Trusty Patches invasions. Character is bijna af nog een 10-tal soul levels en we zijn er, ik ga een vriend van mij summonen als red phantom met de witte ring aan >:) , en daarna een nietsvermoedende sunbro ( voorkeur gaat uit naar clerics O-) ) een beetje doen alsof we naar de boss fog gaan en dan ... BAM backstab door mijn collega en job is complete.

als iemand nog evil plans heeft voor patches laat het mij gerust weten ik ga dit zeker streamen en op youtube plaatsen dus verwacht maar een video binnekort :*)

en ja hosts kapotschieten bij persuer fight heb ik al genoeg gedaan. ( je moet ook maar geen character genaamt Trusty Patches summonen he _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Stelling: Old Dragonslayer zit in DS2 als kadootje van de developer, om wraak te kunnen nemen. Zeker gezien hij zo weinig voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

snamgaah schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:08:
Stelling: Old Dragonslayer zit in DS2 als kadootje van de developer, om wraak te kunnen nemen. Zeker gezien hij zo weinig voorstelt.
Mee eens. Het voelde wel goed namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

snamgaah schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:08:
Zeker mee eens. En die wraak voelde zéker ook goed!

Daarnaast ben ik eigenlijk wel een beetje...sneu bezig als ik me verveel gok ik. Beetje ratten bij Doors of Pharros met Sunlight spear. Met concealment wachten bij de ladden en zodra ze omhoog gaan *poef* 1500 lightning damage in je rug :') daarnaast lekker relaxed filmpje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Fiole schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:36:
[...]

Zeker mee eens. En die wraak voelde zéker ook goed!

Daarnaast ben ik eigenlijk wel een beetje...sneu bezig als ik me verveel gok ik. Beetje ratten bij Doors of Pharros met Sunlight spear. Met concealment wachten bij de ladden en zodra ze omhoog gaan *poef* 1500 lightning damage in je rug :') daarnaast lekker relaxed filmpje kijken.
Die area is totaal in het nadeel van de players die gesummoned worden. Je hoeft vaak niet eens wat te doen. Tja sunlight spear terwijl ze in het water staan is ook gegarandeerd one hit kill.

[ Voor 6% gewijzigd door Nfear op 11-05-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Iemand die iets heeft van een soort van cleric guide/build ?
Ben vrij nieuw en kan niet zoveel vinden qua punten verdeling voor een Cleric.
Wel een hele mooie voor sorceror maar ik zou er zou graag 1 willen hebben voor mijn "heilige man " :)

Stop nu wat in STR voor Heide sword en 100% schild maar wat doe je daarna ?
Faith of ook wat END ? want 2 END is wel erg weinig lijkt me

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Cleric is een Faith mannetje, dus daar kun je punten in gaan steken voor Miracles. Je hebt 55 nodig voor de Sunlight Spear. Met 30 Attument heb je zes slots voor spells. Daarnaast minimaal 30 Vigor en 20 Endurance. Vitality, Strength en Dexterity gewoon voor de requirements gaan wat je nodig hebt. Adaptability kan handig zijn, maar je hebt niet echt meer nodig dan 20. Je kan dit ook laten zoals het is.

Als je een hoge Faith hebt kun je je wapen infusen met lightning, dan heb je Faith scaling en lightning doet zelf ook best al wat damage. (ook met lage Faith)

Edit:
build

[ Voor 65% gewijzigd door Nfear op 11-05-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n

Drunk3nD3m0n

Iusedto schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:56:
Iemand die iets heeft van een soort van cleric guide/build ?
Are you a Cleric ?

Afbeeldingslocatie: https://warosu.org/data/tg/img/0319/29/1399288052798.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik ben dit weekend gestart met Dark Souls II, zonder guides of andere hulp te lezen - en zonder Dark Souls gespeeld te hebben (maar wel wat gameplay/playthroughs van gezien).

Wat een uitdaging zeg. Ik ben nog geen meter ver geraakt: Forest of the Fallen Giants, wat blijkbaar het 'gemakkelijkste' stuk is uit de game, en ik doe eigenlijk gewoon corpse-runs. Daarmee bedoel ik dat ik zoveel sterf dat op de duur de vijanden verdwijnen, dit is zowat de enige manier waarop ik vooruitgang boek - als je het zo kan noemen.

Ik weet niet of dit normaal is als beginneling maar of ik dit ga blijven volhouden dat is maar de vraag :) Elke vijand lijkt wel een boss-fight: 1 verkeerd manoevre en je bent dood. Je health-bar die maar voor de helft gevuld is helpt ook niet bepaald, of het feit dat je maar 2 eskus flask refills hebt.

Zonder grote spoilers aub: wat kan ik best doen? Ik speel nu met dual-swords, een schild heb ik uitgeprobeerd maar het is totaal niet mijn ding - als ik block krijg ik toch damage en je kan alsnog uit evenwicht geslaan worden. Met dual swords kan ik mits de juiste timing met 2-3 rake slagen een vijand neer krijgen. 1 vs 1 is dat nog doenbaar maar tegen meer dan 1 vijand is dat quasi onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Sfinx- schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:35:
Ik ben dit weekend gestart met Dark Souls II, zonder guides of andere hulp te lezen - en zonder Dark Souls gespeeld te hebben (maar wel wat gameplay/playthroughs van gezien).

Wat een uitdaging zeg. Ik ben nog geen meter ver geraakt: Forest of the Fallen Giants, wat blijkbaar het 'gemakkelijkste' stuk is uit de game, en ik doe eigenlijk gewoon corpse-runs. Daarmee bedoel ik dat ik zoveel sterf dat op de duur de vijanden verdwijnen, dit is zowat de enige manier waarop ik vooruitgang boek - als je het zo kan noemen.

Ik weet niet of dit normaal is als beginneling maar of ik dit ga blijven volhouden dat is maar de vraag :) Elke vijand lijkt wel een boss-fight: 1 verkeerd manoevre en je bent dood. Je health-bar die maar voor de helft gevuld is helpt ook niet bepaald, of het feit dat je maar 2 eskus flask refills hebt.

Zonder grote spoilers aub: wat kan ik best doen? Ik speel nu met dual-swords, een schild heb ik uitgeprobeerd maar het is totaal niet mijn ding - als ik block krijg ik toch damage en je kan alsnog uit evenwicht geslaan worden. Met dual swords kan ik mits de juiste timing met 2-3 rake slagen een vijand neer krijgen. 1 vs 1 is dat nog doenbaar maar tegen meer dan 1 vijand is dat quasi onmogelijk.
Neem een 100% physical reduction shield en upgrade je wapens, dit kan al redelijk snel. Ik gebruik zelf geen shield in DS2, in DS1 deed ik niets anders. Er zijn ook al in het begin een aantal Estus Flask Shards te vinden, maar de locaties wil ik niet spoilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
NoFearz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:24:
[...]

Neem een 100% physical reduction shield en upgrade je wapens, dit kan al redelijk snel. Ik gebruik zelf geen shield in DS2, in DS1 deed ik niets anders. Er zijn ook al in het begin een aantal Estus Flask Shards te vinden, maar de locaties wil ik niet spoilen.
Ik heb er nog maar 2 gevonden, estus flask shards. Ik heb enkel een shield met 90% reduction, maar dan slaan ze me alsnog uit evenwicht, om vervolgens door mijn defensie heen te slaan.

Nog maar even proberen doorbijten zeker, maar of het nu echt de bedoeling is om zo vaak te sterven dat alle vijanden verdwijnen dat lijkt me niet echt ideaal 8)7

Probleem is ook dat ik al heel de tijd met minimum leven rondloop, zo schiet het ook niet echt op. Ben zelfs aan het overwegen om helemaal opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik ben zelf net begonnen maar heb een puur uur gestoken in alleen de tutorial met diverse classes doorlopen en dat pas nadat ik een walkthrough van dat gebied had gezien .
Ik ken je problemen :)

Bereid je goed voor is mijn tip

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Vandaag voor het eerst uitgespeeld op m'n Knight. Eigenlijk alleen maar sword + shield gebruikt, geen enkel punt in een magic-gerelateerde stat. Het bovenste vakje van de HUD is m'n hele eerste playthrough leeg gebleven.

Nu wil ik voor NG+ wel eens een keer wat mixen en matchen met magic, maar zou echt niet weten wat. Ik wil wel melee focussed blijven en het liefst op dat gebied niet te veel op offeren, maar toch wat leuke spells hebben als aanvulling. Ik zou zeggen 2/3 melee, 1/3 magic.

Dit is m'n huidige build:
http://mugenmonkey.com/da...z0RB6x4SwyRFCwiMDaAL7aQAA

Spelen er hier mensen als Knight die magic gebruikt? Ik vraag me af of het wel effectief is, want je zal volgens mij altijd wel een 'half-assed' caster blijven die z'n faith/int punten beter in str of iets dergelijks kan stoppen. Kunnen jullie me een leuke build en wat handige spells aanraden met mijn SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Iusedto schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:26:
Ik ben zelf net begonnen maar heb een puur uur gestoken in alleen de tutorial met diverse classes doorlopen en dat pas nadat ik een walkthrough van dat gebied had gezien .
Ik ken je problemen :)

Bereid je goed voor is mijn tip
Mja, ik wou het gewoon zonder tips proberen, dat was blijkbaar niet echt een goed idee :) Heb me dan toch maar een beetje geinformeerd gezien ik niet wist waarheen en het Fire Longsword gevonden, dat helpt al een hoop. Er lag ook een Human Effigy dus kon ik er weer even tegen.

Nu de Cardinal Tower verder exploren, ik ben alweer 37keer gestorven door die speer-wachters, die zijn echt idioot vervelend. Dodgen en wachten tot ze 3x steken lijkt de beste optie. Schild blijf ik maar niks vinden, telkens als ik het probeer wordt ik hard geowned :X

Mijn strategie is nu souls proberen sparen tot 1500 zo kan ik tenminste Human Effigy bijkopen :P Al heeft die vendor aan de bonfire er nog maar 3 nu. We keep on going dying 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
In welke range moeten vrienden zittem om gesummoned te kunnen worden.
We zijn nu beide human, beide lvl 41, hebben beide de ring met dezelfde god maar kunnen elkaar nog steeds niet zien.

Ik heb gelezen dat je qua lvl binnen 10 verschil moet zitten, en dat je tevens met je aantal souls niet te veel mag verschillen. Ik zit nu op 110k souls en mijn maat op 122k souls. Weet iemand wat er max verschil is qua souls ?

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Sfinx- schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Nu de Cardinal Tower verder exploren, ik ben alweer 37keer gestorven door die speer-wachters, die zijn echt idioot vervelend. Dodgen en wachten tot ze 3x steken lijkt de beste optie. Schild blijf ik maar niks vinden, telkens als ik het probeer wordt ik hard geowned :X
Dodgen is de way to go zonder schild, geduld kweken, rollen. Als je daar nog moeite mee hebt loont het misschien om je Equip Load op maximaal 30% te hebben, je kunt dan het snelste wegrollen. Onderzoek voor zo ver je dat nog niet hebt gedaan ook eens alle manieren om te dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
[...]

Mja, ik wou het gewoon zonder tips proberen, dat was blijkbaar niet echt een goed idee :) Heb me dan toch maar een beetje geinformeerd gezien ik niet wist waarheen en het Fire Longsword gevonden, dat helpt al een hoop. Er lag ook een Human Effigy dus kon ik er weer even tegen.

Mijn strategie is nu souls proberen sparen tot 1500 zo kan ik tenminste Human Effigy bijkopen :P Al heeft die vendor aan de bonfire er nog maar 3 nu. We keep on going dying 8)
Ik ben ook een speler die voor het eerst aan een Dark Souls game is begonnen.
De tip die ik het nuttigste vind als je zo veel blijft doodgaan is toch echt Board & Sword gaan spelen. JE schild nagenoeg altijd omhoog houden als je in de buurt van enemies bent en hun patronen leren.
Tweede tip is heb geduld, dit is geen arpg genre diablo of any hack & slash waar je gerust kan hameren op enemies en schade pakken. Hier is elk foutje een te veel en dat merk je heel hard bij sommige bosses.

Als je het rustig aanpakt en alles goed bekijkt vind je in de beginsectgoren vrij snel goeie wapen upgrades (als melee toch). Eens je die hebt ga je sneller door alles hakken en kan je souls farmen als je ze nodig hebt.

Er zijn nog vele dingen die interessant zijn maar dat zou spoilen

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
sleepwalkerbe schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:35:
[...]
JE schild nagenoeg altijd omhoog houden als je in de buurt van enemies bent
Wellicht doel je hierop met 'nagenoeg', maar het schild juist alleen heffen als je ziet dat een tegenstander gaat aanvallen omdat je geen stamina regenereert als je het schild continu omhoog houdt. Je beweegt daarnaast ook iets langzamer met het schild omhoog. Met wat oefening kun je steeds wat langer wachten met je schild heffen en weer laten zakken.

Ook met een schild - tenzij je een flinke greatshield hebt - is het niet aan te raden alles maar te blokken omdat je dan een shield break voor je kiezen kan krijgen. In beweging blijven is key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
snamgaah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:48:
[...]

Wellicht doel je hierop met 'nagenoeg', maar het schild juist alleen heffen als je ziet dat een tegenstander gaat aanvallen omdat je geen stamina regenereert als je het schild continu omhoog houdt. Je beweegt daarnaast ook iets langzamer met het schild omhoog. Met wat oefening kun je steeds wat langer wachten met je schild heffen en weer laten zakken.

Ook met een schild - tenzij je een flinke greatshield hebt - is het niet aan te raden alles maar te blokken omdat je dan een shield break voor je kiezen kan krijgen. In beweging blijven is key.
Dat bedoel ik ook , als ik in fights zit haal ik men schild enkel omlaag om stamina te regeneren. In comibnatie met ring gaat dit heel snel dus nagenoeg altijd schild up ;)
Wat ook een goede tip kan zijn is bij bosses dan toch , plak tegen de boss als melee zodat je hun skillset beperkt. Weinigen hebben immers een soort close distance aanval die door je schild raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
sleepwalkerbe schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:53:
[...]

Dat bedoel ik ook , als ik in fights zit haal ik men schild enkel omlaag om stamina te regeneren. In comibnatie met ring gaat dit heel snel dus nagenoeg altijd schild up ;)
Wat ook een goede tip kan zijn is bij bosses dan toch , plak tegen de boss als melee zodat je hun skillset beperkt. Weinigen hebben immers een soort close distance aanval die door je schild raakt.
Dat viel me ook op inderdaad. In DS zaten voor mijn gevoel veel meer Grabs waarop je beducht moest zijn als je dichtbij een boss blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
snamgaah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:54:
[...]

Dat viel me ook op inderdaad. In DS zaten voor mijn gevoel veel meer Grabs waarop je beducht moest zijn als je dichtbij een boss blijft.
Soms is dit wel een verademing als melee. Als ik zie hoe simpel sommige bosses neergaan met ranged magic attacks is het echt zielig als melee char :)
Maar goed ik heb na Dragonrider & Pursuer weinig bosses ontmoet die me zoveel neer kregen. Daar heb ik echt geleerd hoe met het schild te werken zonder cheesy trucjes toe te passen die ik later zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik moet zeggen dat het ditmaal eigenlijk redelijk simpel is als melee. Je moet wel de stap durven zetten om in de buurt te komen en weten wanneer je afstand moet nemen. Dat is net het sterke punt van DS, je leert daar als het ware af stand te houden en af te wachten en dan moet je opeens de switch maken om net dichtbij te komen.

Wat tips betreft, vergeet de pijl en boog niet. Die kan erg veel benarde situaties ontzenuwen gewoon omdat je dan 1 op 1 komt ipv 1 op X. Eenmaal je verder komt zal je vanzelf minder snel je schild gebruiken, op den duur weet je het wel wanneer het nodig is en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Ekfad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:03:
Ik moet zeggen dat het ditmaal eigenlijk redelijk simpel is als melee. Je moet wel de stap durven zetten om in de buurt te komen en weten wanneer je afstand moet nemen. Dat is net het sterke punt van DS, je leert daar als het ware af stand te houden en af te wachten en dan moet je opeens de switch maken om net dichtbij te komen.

Wat tips betreft, vergeet de pijl en boog niet. Die kan erg veel benarde situaties ontzenuwen gewoon omdat je dan 1 op 1 komt ipv 1 op X. Eenmaal je verder komt zal je vanzelf minder snel je schild gebruiken, op den duur weet je het wel wanneer het nodig is en wanneer niet.
Pijl en boog is wel een verademing, vooral in de Shrine of Amana. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
[...]

ik weet het niet meer zeker of je die small white soakstone al meteen in het begin hebt maar zoja dan kan je je zelf ook aanbieden voor hulp bij iemand anders en dan verkrijg je ook souls en mocht je human zijn kan je ook iemand anders summonen door op een white of golden sign te klikken meestal in de buurt van je Bonfire om jou te helpen maakt het een heel stuk makelijker ( niet op een RODE sign klikken dat is minder gezond )
dan komt er nog bij je hoeft all die knight niet dood te maken ze zijn vrij traag dus ren er voorbij en ga meteen naar de boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
sabriel schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:28:
In welke range moeten vrienden zittem om gesummoned te kunnen worden.
We zijn nu beide human, beide lvl 41, hebben beide de ring met dezelfde god maar kunnen elkaar nog steeds niet zien.

Ik heb gelezen dat je qua lvl binnen 10 verschil moet zitten, en dat je tevens met je aantal souls niet te veel mag verschillen. Ik zit nu op 110k souls en mijn maat op 122k souls. Weet iemand wat er max verschil is qua souls ?
Je level maakt niets uit, als jullie beiden in NG zitten of beiden in NG+ en meer. Je Soul Memory moet wel in de buurt van elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
NoFearz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:32:
[...]

Je level maakt niets uit, als jullie beiden in NG zitten of beiden in NG+ en meer. Je Soul Memory moet wel in de buurt van elkaar liggen.
Soms moet je even geduld hebben het kan zijn dat je net even op een andere server zit dan je vriend
je ziet geregeld rechts boven in het scherm een flammetje dan word je weer verplaatst en heb je kans dat je elkaar wel kan zien ook handig als je en bepaalde plek afspreekt waar je je sign neer legt
ook kan je in sommige gebieden alleen iemand summonen als je de Boss nog niet hebt verslagen.
hier word nog even uitgelegd wat de range is voor matchmaking
http://darksouls2.wikidot.com/online-matchmaking

[ Voor 7% gewijzigd door FreakGIB op 12-05-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Semi offtopic (als er zoiets is ;) ):

Miracle of Sound DS2 (Fires Far)

Miracle of Sound DS (YOU DIED!)

Edit: Niet de leukse sounds van hem maar wel relevant voor het topic :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sumerechny op 12-05-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ekfad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:03:

Ik blijf het maar vreemd vinden, met een shield. Helft van de tijd slaan ze me alsnog uit evenwicht en kunnen ze een nieuwe slag doen terwijl ik achterover sta te bengelen. Moet je die slagen dan telkens dodgen? Kan je al beter alles dodgen lijkt me :) Zeker gezien ik (nog) niet voor 100% block.

Ben nu aan The Last Giant, is het aangeraden van deze te proberen killen alvorens je verder gaat? Ik heb er al zo'n 20tal pogingen opzitten :P Z'n patronen heb ik nu wel onder de knie maar uitvoeren blijft tricky. Wegens wederom te weinig leven heb ik even wat easy mobs gekilled en nogmaals een Human Effigy gekocht maar er spawnen amper nog vijanden om souls te farmen...

EDIT: nevermind het is gelukt *O* Eerste boss ooit in DS *O*

Weliswaar met hulp van de fantom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sfinx- op 12-05-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Grats :)
Je bent wel een doorzetter zeg.

Ik ben net bij de fog gate aangekomen.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige newbie ben :)
Hoef gelukkig geen effigy te kopen etc, dat gaat nog allemaal wel

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Sfinx- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:29:
[...]

Ik blijf het maar vreemd vinden, met een shield. Helft van de tijd slaan ze me alsnog uit evenwicht en kunnen ze een nieuwe slag doen terwijl ik achterover sta te bengelen. Moet je die slagen dan telkens dodgen? Kan je al beter alles dodgen lijkt me :) Zeker gezien ik (nog) niet voor 100% block.

Ben nu aan The Last Giant, is het aangeraden van deze te proberen killen alvorens je verder gaat? Ik heb er al zo'n 20tal pogingen opzitten :P Z'n patronen heb ik nu wel onder de knie maar uitvoeren blijft tricky. Wegens wederom te weinig leven heb ik even wat easy mobs gekilled en nogmaals een Human Effigy gekocht maar er spawnen amper nog vijanden om souls te farmen...

Grats inmiddels :) .

Dat je uit balans geslagen wordt komt doordat ze je poise (?) of je endurance wegslaan. Je moet goed kiezen tussen blocken en dodgen. Wat ook kan helpen is tussen slagen door je schild kort laten zakken om je endurance te regenereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Sfinx- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:29:
[...]

congrats
het is geen schande om een fantom te gebruiken je komt misschien nog bossen tegen waar je die keuze niet krijgt :P

maar hoop dat de overwinning je een voldaan gevoel gaf en je doorgaat naar de volgende boss
ik dacht trouwens dat je in het gebied van Heide's Tower Of Flame zat daar ben ik eerst heen gegaan vanuit Majula vond ik zelf makelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
FreakGIB schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:54:
[...]

congrats
het is geen schande om een fantom te gebruiken je komt misschien nog bossen tegen waar je die keuze niet krijgt :P

maar hoop dat de overwinning je een voldaan gevoel gaf en je doorgaat naar de volgende boss
ik dacht trouwens dat je in het gebied van Heide's Tower Of Flame zat daar ben ik eerst heen gegaan vanuit Majula vond ik zelf makelijker.
Je vond die makkelijker ? :o
Ik vermoed dat je ranged approach nam dan in de Heides tower want melee waren die dingen als beginner echt een hel.

Het leuke aan DkS2 blijf ik de ongelofelijke challenge. Zelf aan SL85 heb ik nu nog momenten in easy parts waar ik geraped word. Echt opletten 100% of the time of je gaat neer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
FreakGIB schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:54:
[...]

congrats

Het kan makkelijker zijn, er is maar één soort vijand en deze zijn makkelijk te ontwijken. In het begin lijkt het wel of je weinig damage tegen ze doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Nfear op 13-05-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
NoFearz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:03:
[...]

Het kan makkelijker zijn, er is maar één soort vijand en deze zijn makkelijk te ontwijken. In het begin lijkt het wel of je weinig damage tegen ze doet.
idd ik ben een Sorcerer en had bv in Forest of Fallen Giants veel last van dat je onverwachts word aangevallen
of je vergeet zo'n slapende hollow soldier wakker te maken en dan ineens backstabbed hij jou.
in Heide's Tower Of Flame heb je alleen maar van die old knights die vrij traag zijn je kan naardat je een paar hendels heb overgehaald de volgende runs direct naar de Bossen lopen en eventueel de rest ontwijken.
zit nu in NG+ en met 2 shots van Great Lightning Spear zijn ze neer en heb er ruim 50+ bij me dus kan er wel een aantal omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
sleepwalkerbe schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:02:
[...]

Ik vermoed dat je ranged approach nam dan in de Heides tower want melee waren die dingen als beginner echt een hel.

Het leuke aan DkS2 blijf ik de ongelofelijke challenge. Zelf aan SL85 heb ik nu nog momenten in easy parts waar ik geraped word. Echt opletten 100% of the time of je gaat neer _/-\o_
zit nu op SL201 maar maak ook nog steeds stomme fouten gisteren bezig in drangleic castle in de gauntlet room daar doe ik tegen die gouden knight's (Ruin Sentinel) in verhouding weing damage.
spoiler:
ik ging daar gisteren een keer dood en mijn blood met 200k souls lag daar nog dus ik dacht even snel oppakken maar die Ruin Sentinel kwam heel snel uit zijn hok ik had hem bijna dood loop terug rightning mijn bonfire omdat ze daar niet komen maar loop iets te ver terug righting de trap naar beneden richting de King's Gate word ik ineens in mijn rug gestoken door een Rode NG+ knight die had ik niet gezien 2 stuks naast de deur Damm dag 200k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
edit: verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door evilpin0 op 13-05-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
sleepwalkerbe schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:02:
[...]

Ik vind die area ook vrij makkelijk. Mijn favoriete area om (tis vloeken in de kerk..) souls te farmen zeker als je net start. Dan is 400 souls per stuk erg prettig en als je hun moveset door hebt hoef je daar echt niet dood te gaan.

Speaking of which, als je toch souls zou farmen, waar is dan de beste plek? Ik vond Heide's Tower fijn, die kamer met die Ruin Sentinels heb ik ook helemaal leeg gefarmed en Dragon Shrine vond ik ook wel goed te doen, goede dichtheid van enemies die aardig wat souls opleveren. Alleen die kleinere tegenstanders op de trap waren wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
snamgaah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:59:
[...]

Ik vind die area ook vrij makkelijk. Mijn favoriete area om (tis vloeken in de kerk..) souls te farmen zeker als je net start. Dan is 400 souls per stuk erg prettig en als je hun moveset door hebt hoef je daar echt niet dood te gaan.

Speaking of which, als je toch souls zou farmen, waar is dan de beste plek? Ik vond Heide's Tower fijn, die kamer met die Ruin Sentinels heb ik ook helemaal leeg gefarmed en Dragon Shrine vond ik ook wel goed te doen, goede dichtheid van enemies die aardig wat souls opleveren. Alleen die kleinere tegenstanders op de trap waren wel irritant.
ik zit veel te farmen bij Shrine Of Amana de 2de bonfire in die grot waar die soort van lopende paddestoelen zijn ik ga dan vanuit de bonfire naar rechts en range 1 shot die knights daar en de sorcerers die daar zijn geven redelijk wat souls en kans op Twinkeling tetanite en je bent dicht bij je bonfire

ook de eerste bonfire daar is goed ik loop dan terug die grot in daar heb je van die water monsters die geven geregeld Human Effigy
alleen naar een aantal keer farmen spawnen ze niet meer en moet je dus je bonfire upgraden.
maar daardoor krijg je ze weer terug en sterker en meer souls :)

[ Voor 12% gewijzigd door FreakGIB op 13-05-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
snamgaah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:59:
[...]

Versla the Giant lord, is 1 van de memories van Giants, toegankelijk na een bezoek aan the ancient dragon. Als je extra soul equipement draagt levert hij op den duur rond de 450000 souls op per keer dat je hem beat. Aan het begin van de memorie kun je links een zo'n bonfire ding pakken dus bij herhaling verlies je niks en aan het eind buiten de memorie 2 twinkling titanites. The Giant lord is ranged heel makkelijk en mêlee na n poosje ook een eitje.

Een andere minder snelle manier is je white soapstone aan t begin van iron keep neergooien. Dit levert in ng+(+++++) aardig wat op als je the smelter demon mee helpt verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Edit.. voor de zekerheid in spoilertags aangezien m'n farm-tip aan het einde van het spel zit:

spoiler:
In de Undead Crypt is ook een mooi farm momentje, in de hal vlak voor King Vendrick. Onder de trap waar je binnenkomt staat een undead een bel te luiden, die zorgt er voor dat er constant vijanden spawnen. Voor zover ik weet oneindig.

[ Voor 20% gewijzigd door yinx84 op 13-05-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:15:
[...]

Versla the Giant lord, is 1 van de memories van Giants, toegankelijk na een bezoek aan the ancient dragon. Als je extra soul equipement draagt levert hij op den duur rond de 450000 souls op per keer dat je hem beat. Aan het begin van de memorie kun je links een zo'n bonfire ding pakken dus bij herhaling verlies je niks en aan het eind buiten de memorie 2 twinkling titanites. The Giant lord is ranged heel makkelijk en mêlee na n poosje ook een eitje.
Dat klinkt als een goed plan. Wordt hij niet gruwelijk lastig in +++++++?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
yinx84 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:36:
Edit.. voor de zekerheid in spoilertags aangezien m'n farm-tip aan het einde van het spel zit:

spoiler:
In de Undead Crypt is ook een mooi farm momentje, in de hal vlak voor King Vendrick. Onder de trap waar je binnenkomt staat een undead een bel te luiden, die zorgt er voor dat er constant vijanden spawnen. Voor zover ik weet oneindig.
Het is zelfs zou dat als je
spoiler:
de man aan de bel dood je op eigen tempo kunt bepalen hoe de vijanden spawnen. Zelf op de bel slaan zorgt telkens voor 1 groepje die spawnt. Ik gebruik deze plek ook als farmplek, knights leveren met het juiste materiaal een 1500 souls op en de ghost zo'n 900. Leg je dan ook nog even een summon sign aan de ingang heb je met geluk op korte tijd ook nog wat souls van de boss daar

Ga wel eens die Giant gebruiken als farmpunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
snamgaah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:24:
[...]

Dat klinkt als een goed plan. Wordt hij niet gruwelijk lastig in +++++++?
Nee het duurt iets langer. Als je voor ranged gaat loop dan op hem af en ga op de verhoging links van hem staan. Hij valt je dan met 2 moves aan die beide easy zijn om te dodgen. Als je mêlee gaat moet je z'n patroon leren kennen, maar zorg in ieder geval dat je tussen z'n benen staat dan kan hij je ook maar met 2 moves raken, het zijn wel one hit kills. Er lopen ook nog 2 Giants aan het begin van de memorie, laat die maar lopen, de omgeving zorgt wel voor hun einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik ben ook maar als complete souls-noob aan DS2 begonnen.
Moet zeggen dat ik nu toch ook wel echt VAST zit. Sorcerer (lvl 32) met wat End, Vit, Int, Adapt en die stat die je charges verhoogd voor je spells (lvl3 of 3 slots). Heb de Giant omgelegd na vele pogingen, maar Persuer heb ik echt een probleem mee. Ook de Dragonrider heb ik nog niet teveel kans tegen helaas.

Ben denk ik in totaal door niet op tijd m'n bloodstain te bereiken wel al iets van 6-7k aan souls verloren in totaal geloof ik, dat zou mij volgens veel anderen grote problemen opleveren verderop in het spel? Uit gekkigheid ook maar m'n beginners sorcerers staff naar +3 geupgrade, vast niet de beste besteding van m'n titanite, maar ik doe toch wel weinig schade aan de tegenstanders helaas. (Soulspear en Greater Soulspear zijn de enige spells die ik heb, dagger in offhand - 5/5 dex / str - 21 int, 20 van die andere)

Er zijn links en rechts al behoorlijk wat mobs verdwenen, te vaak gesloopt denk ik (tijdens pogingen verder te komen)? Op zich wel fijn dat je sommige kan clearen, maar ik heb nu niet echt farm spots volgens mij?

Ook zo dom geweest om zomaar die schakelaar bij de Dragonrider om te gooien, nu kan ik em niet zelfmoord laten plegen door die cheese-dodge. "Git Gud" zou je kunnen zeggen, maar ik had het nu wel even prettig gevonden om em wel te kunnen "skippen".

Last Giant overigens in een poging of 30 pas neergekregen. Waarvan 9x tot nog maar 1 hit te gaan, meestal nog even proberen te healen en dan met een snelle aanval van de boss neergehaald, zeg maar net op het randje van z'n range blijven staan. En ook gewoon 1x door die mailbreaker hollow voor de mist dood gebackstabt terwijl ik door de mist liep. ARGH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ben ook begonnen als souls noob maar inmiddels loop ik als een Conan rond. Wat mij erg hielp in het begin, was de paden naar de bosses farmen, gewoon alles keer op keer killen tot ze niet meer respawen en vooral in het begin zorgen dat je je souls meteen uitgeeft als je genoeg hebt voor een lvl up. Ik had net als meerdere hier echt zeer veel problemen met de last giant en the old dragon slayer.

Wat mij vooral hielp was inzicht te krijgen in hoe het spel speelde, toen ik dat eenmaal kreeg had ik ook een redelijk soul level bereikt waardoor ik ineens zelf veel beter was geworden, als mijn mannetje die veel sterker was geworden. Veel dingen zoek ik gewoon direct online op, bv de vrouw-slang in dr gif bad. Toen ik online zag wat je moest door voordat je naar binnen ging was het easy mode. Maar ik had er serieus nooit achter gekomen hoe ik het gif kan weg laten lopen. Snap dat veel spelers het geweldig vinden dit soort dingen zelf te onderzoeken, en dat is eigenlijk zelfs als je logische nadenkt nog best wel te doen in deze situatie. Maar ik wil gewoon hakken!

Pak vooral in het begin gewoon lekker een youtube filmpje van iemand die de baas neerhakt ipv eindelijk blijven haken op een boss. Loop nu met 15+ Human effigies, terwijl ik in het begin als doodsbang was dat ik er door heen zou raken. Zit nu op 290 deaths (!) waarvan 250 in de eerste paar dagen gebeurd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Dragonrider tip:

spoiler:
Probeer dichtbij en het liefst achter hem te blijven, als hij aanvalt kun je langs hem rollen en daarna heb je voldoende tijd om 1 spell af te vuren, neem je positie weer in en herhaal dit tot hij dood is. Let op je stamina en ga bij voorkeur naar binnen met Equip Load van maximaal 30% dan kun je het snelst rollen. Om een aanval uit te lokken moet je soms tijdens het cirkelen even stil blijven staan tot hij 'bijt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
djunicron schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:39:
Moet zeggen dat ik nu toch ook wel echt VAST zit. Sorcerer (lvl 32) met wat End, Vit, Int, Adapt en die stat die je charges verhoogd voor je spells (lvl3 of 3 slots). Heb de Giant omgelegd na vele pogingen, maar Persuer heb ik echt een probleem mee. Ook de Dragonrider heb ik nog niet teveel kans tegen helaas.

Ben denk ik in totaal door niet op tijd m'n bloodstain te bereiken wel al iets van 6-7k aan souls verloren in totaal geloof ik, dat zou mij volgens veel anderen grote problemen opleveren verderop in het spel? Uit gekkigheid ook maar m'n beginners sorcerers staff naar +3 geupgrade, vast niet de beste besteding van m'n titanite, maar ik doe toch wel weinig schade aan de tegenstanders helaas. (Soulspear en Greater Soulspear zijn de enige spells die ik heb, dagger in offhand - 5/5 dex / str - 21 int, 20 van die andere)

Er zijn links en rechts al behoorlijk wat mobs verdwenen, te vaak gesloopt denk ik (tijdens pogingen verder te komen)? Op zich wel fijn dat je sommige kan clearen, maar ik heb nu niet echt farm spots volgens mij?

Ook zo dom geweest om zomaar die schakelaar bij de Dragonrider om te gooien, nu kan ik em niet zelfmoord laten plegen door die cheese-dodge. "Git Gud" zou je kunnen zeggen, maar ik had het nu wel even prettig gevonden om em wel te kunnen "skippen".

Last Giant overigens in een poging of 30 pas neergekregen. Waarvan 9x tot nog maar 1 hit te gaan, meestal nog even proberen te healen en dan met een snelle aanval van de boss neergehaald, zeg maar net op het randje van z'n range blijven staan. En ook gewoon 1x door die mailbreaker hollow voor de mist dood gebackstabt terwijl ik door de mist liep. ARGH!
wat je ook kan doen gebruik de White Sign Soapstone en laat je zelf summonen op die manier kan je zien hoe een ander het aanpakt en je kan zelf mee helpen en je krijgt er ook nog Souls voor en mocht je dood gaan verlies je niks versla je de Boss dan heb je ook nog kans dat je human word als je hollow bent
en all je Spells worden weer aangevuld .
en summon zelf anderen om jou te helpen bij een Boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh, die soapstone dingen had ik nog helemaal niet door, ik dacht dat je die moest kopen.

Inmiddels 2x de Giant coop verslagen en ook de Dragonrider omgebracht. Meer op dom geluk dan iets anders. Hij kan kennelijk door je heen slaan bij zo'n roll, ik dacht tot 2x toe bij de horizontale slash dat ik er geweest was, duik ik 2x achter elkaar met de roll dwars door z'n aanval heen!?

In No-mans warf was m'n geluk weer op. Ik had in dat gebied alleen al 4k souls weer verzameld in een 20 minuten spelen. Tot ik ongelukkig door een surprise aanval van de ledge word geslagen. Nahjah, nog eens die 20 min spelen en dan de 8K souls uitgeven, dacht ik... Ja, niet dus, de eerste de beste dual scimitar dude gooit zo'n zwarte bol op me, val ik van de steiger af, bye bye souls. Laat me raden, 3.3 poise is niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Wat ik trouwens ontzettend mis bij DS2 is de epische bossbattle muziek. Deeltje 1 deed dat heerlijk bij de meeste bosses:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k6Xv9Dbk3e4]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d9hNS7JTbMQ]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PZyo2gcHOVc]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oX51T-EipOo]

In DS2 zijn deze veeeel minder epic en ook veel rustiger qua tempo:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NFrcmJQencc]

En dan is die van de Old Dragonslayer nog een van de betere ook.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
djunicron schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:44:
Oh, die soapstone dingen had ik nog helemaal niet door, ik dacht dat je die moest kopen.

Inmiddels 2x de Giant coop verslagen en ook de Dragonrider omgebracht. Meer op dom geluk dan iets anders. Hij kan kennelijk door je heen slaan bij zo'n roll, ik dacht tot 2x toe bij de horizontale slash dat ik er geweest was, duik ik 2x achter elkaar met de roll dwars door z'n aanval heen!?

In No-mans warf was m'n geluk weer op. Ik had in dat gebied alleen al 4k souls weer verzameld in een 20 minuten spelen. Tot ik ongelukkig door een surprise aanval van de ledge word geslagen. Nahjah, nog eens die 20 min spelen en dan de 8K souls uitgeven, dacht ik... Ja, niet dus, de eerste de beste dual scimitar dude gooit zo'n zwarte bol op me, val ik van de steiger af, bye bye souls. Laat me raden, 3.3 poise is niet genoeg?
Laat ik je zorgen wat verzachten met mijn pijn, ik ben 1x 20.000 souls kwijtgeraakt door verkeerd van een trap te rennen in Heides tower of Flame (die achter de bonfire), en gisteren 47.000 souls kwijtgeraakt in Earthen Peak (dacht dat ik die life protection ring om had gedaan, was niet zo :'( ). Maar ik ga gewoon door, hoort bij het spel zal ik maar zeggen. Alhoewel het met verstand wel te vermijden was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Ook maar eens begonnen met een playthrough op YT:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hyjIpVvD9WM]

De kwaliteit zal nog omhoog gaan, settings vrij laag gezet om even te testen hoe het spelen ging. Aangezien ik constant boven de 60FPS zat mag dit wel wat beter :) . Verder staan de rendersettings in Vegas nog niet helemaal lekker.

Deeltje 2:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Cuz7UyZylXw]

Beetje donkerder, maar met de grafische instellingen behoorlijk wat opgepompt. Video word momenteel nog gerenderd door YT dus de kwaliteit kan wat tegenvallen (01:50 's morgens :') ).

Meningen over de kwaliteit van de video's en/of gameplay? (Zo'n faal als in de 2e video voorkom ik in het vervolg :F ).

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 14-05-2014 01:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
djunicron schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:39:
...

Ook proficiat met je eerste boss kill ;)

Ik ben ondertussen een aardig eind verder geraakt, de Dragonrider vond ik super gemakkelijk :o Weliswaar weer met behulp van een fantom :P

Nu zit ik aan een stuk met super-irritante beesten die je doen bleeden... 2 hits en ze insta-killen me. Valt daar wat aan te doen? Ik heb het maximale anti-bleed gear aan (van wat ik beschikbaar heb) maar is er een of ander item dat je kan gebruiken om nog meer resistant te zijn?

Of moet je tegen die (kut)beesten weer halve boss-fights doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Sfinx- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:10:
[...]

Ook proficiat met je eerste boss kill ;)

Ik ben ondertussen een aardig eind verder geraakt, de Dragonrider vond ik super gemakkelijk :o Weliswaar weer met behulp van een fantom :P

Nu zit ik aan een stuk met super-irritante beesten die je doen bleeden... 2 hits en ze insta-killen me. Valt daar wat aan te doen? Ik heb het maximale anti-bleed gear aan (van wat ik beschikbaar heb) maar is er een of ander item dat je kan gebruiken om nog meer resistant te zijn?

Of moet je tegen die (kut)beesten weer halve boss-fights doen 8)7
Is dat in No-man's Wharf? Genereer licht met een torch of gebruik een lockstone ergens in het midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

NoFearz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:14:
[...]

Is dat in No-man's Wharf? Genereer licht met een torch of gebruik een lockstone ergens in het midden ;)
Of ranged/magic. Ik had daar totaal geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben nu ook aan m'n NG+ run bezig met m'n Knight. Forest en Heide's tower zonder problemen gedaan. Kan duidelijk merken dat ik beter ben geworden, want in m'n eerste playthrough zat ik muurvast op de Persuer... die ging er nu de eerste attempt aan gelukkig. Zal ook wel aan m'n gear liggen. Heb de Alonne Knight set nu helemaal op +10. Soldier's Ring +1 en Third Dragon Ring erbij en ik rol als een mage in een badjas :Y Nog steeds geen enkel puntje in Faith of Int.

Eigenlijk is Flexile de eerste boss waar ik dood gegaan ben... en dat was omdat m'n Claymore het mid-fight begaf :( Had m'n backup Bastard Sword niet equipped en het handmatig selecteren deed me de das om. Enige echte tegenstand die ik tot nu toe gehad heb is tegen de rode NPC invaders... die onderschat ik altijd omdat ze burst damage hebben waar sommige bosses nog wel wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
djunicron schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:44:

haha je heb nog geluk gehad je krijgt vaak die zwarte bol op je kop dan zit je dus onder de olie en daarna schiet die archer je in de fik dit is zeg maar de pek en veren variant van Dark souls.
de eerste keer dat het bij mij overkwam had ik zo van hee wat is dat zwarte spul Mmm oke geen damage Pfff niks aan de hand doorgaan hee ik zie een archer oke even uitschakelen ha er komt een vuur pijl op me af die blok ik wel met mijn schild, BOEM niet dus auw.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakGIB op 14-05-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
yinx84 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:33:
Eigenlijk is Flexile de eerste boss waar ik dood gegaan ben... en dat was omdat m'n Claymore het mid-fight begaf :( Had m'n backup Bastard Sword niet equipped en het handmatig selecteren deed me de das om. Enige echte tegenstand die ik tot nu toe gehad heb is tegen de rode NPC invaders... die onderschat ik altijd omdat ze burst damage hebben waar sommige bosses nog wel wat van kunnen leren.
Ik ben nog niet langs Flexile in ng+, heb ook een melee character. Any advice would be welcome!

Pursuer vind ik erg lastig met mijn caster die heb ik maar even links laten liggen, ben de Skeleton Lords gaan killen die waren wel goed te doen. Ik ontdekte na de eerste bonfire in Huntsman, in die grot met die vlinder, dat daar meer is dan alleen het bruggetje waar ke overheen loopt. Was me in mijn eerste playthrough volledig ontgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
FreakGIB schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:07:
[...]

haha je heb nog geluk gehad je krijgt vaak die zwarte bol op je kop dan zit je dus onder de olie en daarna schiet die archer je in de fik dit is zeg maar de pek en veren variant van Dark souls.
de eerste keer dat het bij mij overkwam had ik zo van hee wat is dat zwarte spul Mmm oke geen damage Pfff niks aan de hand doorgaan hee ik zie een archer oke even uitschakelen ha er komt een vuur pijl op me af die blok ik wel met mijn schild, BOEM niet dus auw.
Zelfde hier, alleen ik kwam erachter door naar pyromancy te switchen. Duurde nog even voordat ik snapte wat er gebeurt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
snamgaah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:47:
[...]

Ik ben nog niet langs Flexile in ng+, heb ook een melee character. Any advice would be welcome!

Pursuer vind ik erg lastig met mijn caster die heb ik maar even links laten liggen, ben de Skeleton Lords gaan killen die waren wel goed te doen. Ik ontdekte na de eerste bonfire in Huntsman, in die grot met die vlinder, dat daar meer is dan alleen het bruggetje waar ke overheen loopt. Was me in mijn eerste playthrough volledig ontgaan!
what is je Soul Memory misschien dat ik je kan helpen zit nu op ruim 8mil Soul Level 202 maar dat is wat ik op de Wike lees niet meer zo belangrijk ik ben zelf een caster maar die flexil ging heel snel neer gisteren een paar keer anderen geholpen met de old dragonslayer met Sun spear en Unleash Magic was die en ik overdrijf niet binnen 30sec down ik had 6 sun spear en 2 heavy lightning spear schoten nodig.

de Pursuer vind ik ook lastig maar had in NG+ ook weer het geluk dat ik niet alleen was als iemand hem bezig houd dan is het heel goed te doen.
ik had nu bv veel problemen met de Looking Glass Knight. we waren met 3 man maar hij bleef alleen mij volgen en sprong steeds bijna boven op me.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakGIB op 14-05-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
FreakGIB schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:06:
[...]

what is je Soul Memory misschien dat ik je kan helpen zit nu op ruim 8mil Soul Level 202 maar dat is wat ik op de Wike lees niet meer zo belangrijk ik ben zelf een caster maar die flexil ging heel snel neer gisteren een paar keer anderen geholpen met de old dragonslayer met Sun spear en Unleash Magic was die en ik overdrijf niet binnen 30sec down ik had 6 sun spear en 2 heavy lightning spear schoten nodig.

de Pursuer vind ik ook lastig maar had in NG+ ook weer het geluk dat ik niet alleen was als iemand hem bezig houd dan is het heel goed te doen.
ik had nu bv veel problemen met de Looking Glass Knight. we waren met 3 man maar hij bleef alleen mij volgen en sprong steeds bijna boven op me.
4,5 M soul memory hier, thanks for the offer alleen heb ik geen Gold abonnement meer en moet alles dus alleen opknappen. ;(

Het idee is vermoedelijk om eerst die sidekicks neer te krijgen? Ik vind die fight nog chaotischer dan mijn eerste ontmoeting met de Capra Demon, van alle kanten word ik (hard) aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
snamgaah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:26:
[...]

4,5 M soul memory hier, thanks for the offer alleen heb ik geen Gold abonnement meer en moet alles dus alleen opknappen. ;(

Het idee is vermoedelijk om eerst die sidekicks neer te krijgen? Ik vind die fight nog chaotischer dan mijn eerste ontmoeting met de Capra Demon, van alle kanten word ik (hard) aangevallen.
had zowiezo niet gewerkt ik zit op de PS3 maar nu je het dus alleen moet doen houd die flexil tussen jou en die paal en probeer dan eerst die andere te killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik kan nu NG++ in na het verslaan van een supermakkelijke final boss :(

Weet iemand hoeveel souls er nodig zijn om voorbij de shrine of winter te komen in NG++, ik had 4miljoen en nog maar 2 great souls toen ik daar een kijkje nam en kon er door lopen in NG+.

Maar dan ff over de looking glass knight op NG+ OMG WAT EEN ONGELOFELIJKE PIEEEPPP FIGHT. Ik heb hem one shot on normal. Maar op op NG+ hij summoned echte spelers om hem te helpen. Zelfs met burnen van bonfire ecstatic. Ik was echt op een punt aangekomen om de game in offline mode te spelen voor die dude. Ik heb het nog 1 keer geprobeerd nu met hexes ipv lightning spears en hij ging best snel neer en ik had ook de summon neer voordat hij iets kon doen.

Ik ben nu alleen wat pvp aan het doen in de belfry area. Ik wil rank 2 met de bellkeepers en dan heb ik de all sorceries achievement.

Daarna moet ik dus naar NG++ om bij een npc de laatste paar spells te kopen die wel te halen zijn, maar 500 victories halen is best wel een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ye-roon schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:04:
Ik kan nu NG++ in na het verslaan van een supermakkelijke final boss :(

Weet iemand hoeveel souls er nodig zijn om voorbij de shrine of winter te komen in NG++, ik had 4miljoen en nog maar 2 great souls toen ik daar een kijkje nam en kon er door lopen in NG+.

hangt er vanaf met hoeveel soul memory je NG++ begon
How to Open
spoiler:
Obtaining the following 4 boss souls during the current playthrough will allow the door to open:

Old Iron King Soul
Soul of the Duke's Dear Freja
Soul of the Lost Sinner
Soul of the Rotten
Alternatively, the above requirement can be bypassed by obtaining enough souls. It requires 1 million souls in the first playthrough, and in subsequent playthroughs, you need 2 million ON TOP OF what you already had when you started NG+, 3 million more in NG++, 4 million more in NG+++, etc.

Playthrough Souls Obtained
First 1,000,000
NG+ 2,000,000
NG+2 3,000,000
NG+3 4,000,000
NG+4 5,000,000
NG+5 6,000,000
NG+6 7,000,000
NG+7 (cap) 8,000,000

Maar dan ff over de looking glass knight op NG+ OMG WAT EEN ONGELOFELIJKE PIEEEPPP FIGHT. Ik heb hem one shot on normal. Maar op op NG+ hij summoned echte spelers om hem te helpen. Zelfs met burnen van bonfire ecstatic. Ik was echt op een punt aangekomen om de game in offline mode te spelen voor die dude. Ik heb het nog 1 keer geprobeerd nu met hexes ipv lightning spears en hij ging best snel neer en ik had ook de summon neer voordat hij iets kon doen.

ik had dus dat hij constant alleen mij volgde wat erg irritant is als caster

Ik ben nu alleen wat pvp aan het doen in de belfry area. Ik wil rank 2 met de bellkeepers en dan heb ik de all sorceries achievement.

Daarna moet ik dus naar NG++ om bij een npc de laatste paar spells te kopen die wel te halen zijn, maar 500 victories halen is best wel een hoop :)

500 is veel welke covernant is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
iemand nog tips om hoe een mighty PVPer te worden ik word nu constant geownd
gebruik het blue Moon sword en verder lightning spears voor het casten
en Profound Still zodat anderen niet kunnen casten behalve ik weet alleen niet hoe dichtbij ze moeten zijn om het te laten werken
maar ik word vaak aangevallen door anderen die hun zwaard/spear met sunlight blade casten en dan met een paar tikjes mij uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
FreakGIB schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:00:
iemand nog tips om hoe een mighty PVPer te worden ik word nu constant geownd
gebruik het blue Moon sword en verder lightning spears voor het casten
en Profound Still zodat anderen niet kunnen casten behalve ik weet alleen niet hoe dichtbij ze moeten zijn om het te laten werken
maar ik word vaak aangevallen door anderen die hun zwaard/spear met sunlight blade casten en dan met een paar tikjes mij uitschakelen.
Stop met casten, spears zijn heel makkelijk te dodgen en het is vragen om een backstab. Zoek een wapen dat je goed ligt. Ik gebruik altijd een mundane dagger met pyromancy voor forbidden sun, 2 zwepen (old whip en poison spotted whip) en af en toe monastery scimitar voor parries.

Ik wacht meestal een beetje af, dodge hier, dodge daar. Wanneer ze ongeduldig beginnen te worden en beginnen te zwaaien met hun wapen ga ik voor de backstab of laat ze ff zwaaien en wanneer hun stamina laag is er vol in met thrusts. De dagger doet niet veel damage, maar wanneer de stamina van iemand laag is kun je net zolang door stabben tot je eigen stamina leeg is. Forbidden sun gebruik ik als iemand gaat healen of als laatste move wanneer ze op je afstormen voor een laatste hit en zij m niet verwachten. Whips voor lui die constant proberen te parryen, doordat whips niet te parryen zijn gaat ze dat ook wel over.

Mijn equipement load is altijd onder 25%, daardoor ben ik wel snel de lul als men mij raakt, maar het is ideaal om mensen op te jagen. Je ziet vaak dat lui een paar keer zwaaien met hun wapen (meestal n greatsword of katana) en daarna rollen ze weg. Het moment dat zij beginnen te rollen ren ik erachteraan. Soms land ik dan een backstab, maar je zult ze altijd 1 of 2 keer kunnen raken.

Begin daar maars mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
CrapperDeCrap schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:13:
[...]

Stop met casten, spears zijn heel makkelijk te dodgen en het is vragen om een backstab. Zoek een wapen dat je goed ligt. Ik gebruik altijd een mundane dagger met pyromancy voor forbidden sun, 2 zwepen (old whip en poison spotted whip) en af en toe monastery scimitar voor parries.

Ik wacht meestal een beetje af, dodge hier, dodge daar. Wanneer ze ongeduldig beginnen te worden en beginnen te zwaaien met hun wapen ga ik voor de backstab of laat ze ff zwaaien en wanneer hun stamina laag is er vol in met thrusts. De dagger doet niet veel damage, maar wanneer de stamina van iemand laag is kun je net zolang door stabben tot je eigen stamina leeg is. Forbidden sun gebruik ik als iemand gaat healen of als laatste move wanneer ze op je afstormen voor een laatste hit en zij m niet verwachten. Whips voor lui die constant proberen te parryen, doordat whips niet te parryen zijn gaat ze dat ook wel over.

Mijn equipement load is altijd onder 25%, daardoor ben ik wel snel de lul als men mij raakt, maar het is ideaal om mensen op te jagen. Je ziet vaak dat lui een paar keer zwaaien met hun wapen (meestal n greatsword of katana) en daarna rollen ze weg. Het moment dat zij beginnen te rollen ren ik erachteraan. Soms land ik dan een backstab, maar je zult ze altijd 1 of 2 keer kunnen raken.

Begin daar maars mee
thx voor de tips
zal het zeker proberen
wat ik wel irritant vind is dat sommige wapens en grotere range hebben dan dat ze werkelijk lang zijn
gisteren werd ik aangevallen door iemand met zo'n hele grote hamer maar ik was buiten het bereik dacht ik maar werd toch geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

FreakGIB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:36:
[...]

thx voor de tips
zal het zeker proberen
wat ik wel irritant vind is dat sommige wapens en grotere range hebben dan dat ze werkelijk lang zijn
gisteren werd ik aangevallen door iemand met zo'n hele grote hamer maar ik was buiten het bereik dacht ik maar werd toch geraakt.
Dat noemen we in de online wereld ook wel: LAG.

Helaas gebeurt het te vaak dat er lag is in multiplayer. Ik heb Cross Region Play op Restricted staan en alsnog speel ik tegen mensen uit japan, korea en de us. Gezien wij europa zijn, werkt de lag altijd in hun voordeel. Zo sta ik achter een pilaar en iemand dual wield die crossbows die een paar bolts tegelijk schieten. Ineens ben ik 80% van me life kwijt, gezien hij om de pilaar gelopen is en me schiet. Wat dus niet geregistreerd was op mijn scherm. Of die back stab terwijl ik met me rug naar een muur sta. Of die parry terwijl die dude in z'n dodge rol zit. Of die parry terwijl hij me slaat en dus dubbel aanvalt. Ik zou willen dat de cross region play optie gewoon werkt, ipv die lag mensen van across the world in mijn wereld te hebben.

In ander nieuws, gister NG++ gestart, ik loop door no mans warf, ben ergens halverwege, you are invaded by dark spirit Morrigan. fasmrasmmoergrrrrr, dus ik denk, ik ren terug naar het begin van het level, mocht ik dood gaan, dan heb ik mijn souls snel terug. Dus ik sta daar bij de bruggen in het licht van een fakkel te wachten en te wachten en nog meer te wachten. Ik zie die dude constant lopen, dus hij moet mij ook kunnen zien. Maar hij komt niet op me af... Hij loopt op gegeven moment recht op me af, moet me dus gewoon zien staan, maar nee, hij gaat dat huisje in direct links als je net de warf binnenkomt. Hij staat daar op het balkon en eindelijk ziet hij me. Hij springt van het balkon, rolt, mist de brug, dondert in het water. INVADER VANQUISHED. I lol'd, is tie me fucking 10 min aan het zoeken, vind hij me rolt ti in het water.

en @FreakGIB: voor rank 3 in de blue sentinals covenent moet je totaal 500 victories hebben. Dat kunnen victories in de duel arena zijn, het verslaan van red phantoms wanneer je summoned word door een apostle of blue of het verslaan van de host door sinners te invaden via een cracked blue eye orb. Het totaal van deze victories telt. Het probleem is dat er te weinig apostles of blue zijn, dus je word bijna niet gesummoned om te helpen. Om te duelen heb je een token of fidelity nodig, die krijg voor het succesvol killen van een boss als white phantom of als je de red phantom verslaat die de host invade. Bij het starten van de duel, word zo'n token op gebruikt. Je bent het dus kwijt of je wint of verliest. Dus je moet continue gaan co-oppen voor die tokens, dan duelen, dan weer co-oppen etc.

Bij de Covenant of Blood werkt het anders. Daar heb je een Token of Spite nodig om te duelen. Echter die word niet opgemaakt. Dus je kan blijven duelen zonder probleem. Imho is dit dus een oversight van de ontwikkelaars om het bij de blues anders te doen. Ik hoop dan ook op een patch waarin dit anders word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ye-roon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:27:
[...]

Dat noemen we in de online wereld ook wel: LAG.

Helaas gebeurt het te vaak dat er lag is in multiplayer. Ik heb Cross Region Play op Restricted staan en alsnog speel ik tegen mensen uit japan, korea en de us. Gezien wij europa zijn, werkt de lag altijd in hun voordeel. Zo sta ik achter een pilaar en iemand dual wield die crossbows die een paar bolts tegelijk schieten. Ineens ben ik 80% van me life kwijt, gezien hij om de pilaar gelopen is en me schiet. Wat dus niet geregistreerd was op mijn scherm. Of die back stab terwijl ik met me rug naar een muur sta. Of die parry terwijl die dude in z'n dodge rol zit. Of die parry terwijl hij me slaat en dus dubbel aanvalt. Ik zou willen dat de cross region play optie gewoon werkt, ipv die lag mensen van across the world in mijn wereld te hebben.

In ander nieuws, gister NG++ gestart, ik loop door no mans warf, ben ergens halverwege, you are invaded by dark spirit Morrigan. fasmrasmmoergrrrrr, dus ik denk, ik ren terug naar het begin van het level, mocht ik dood gaan, dan heb ik mijn souls snel terug. Dus ik sta daar bij de bruggen in het licht van een fakkel te wachten en te wachten en nog meer te wachten. Ik zie die dude constant lopen, dus hij moet mij ook kunnen zien. Maar hij komt niet op me af... Hij loopt op gegeven moment recht op me af, moet me dus gewoon zien staan, maar nee, hij gaat dat huisje in direct links als je net de warf binnenkomt. Hij staat daar op het balkon en eindelijk ziet hij me. Hij springt van het balkon, rolt, mist de brug, dondert in het water. INVADER VANQUISHED. I lol'd, is tie me fucking 10 min aan het zoeken, vind hij me rolt ti in het water.
en @FreakGIB: voor rank 3 in de blue sentinals covenent moet je totaal 500 victories hebben. Dat kunnen victories in de duel arena zijn, het verslaan van red phantoms wanneer je summoned word door een apostle of blue of het verslaan van de host door sinners te invaden via een cracked blue eye orb. Het totaal van deze victories telt. Het probleem is dat er te weinig apostles of blue zijn, dus je word bijna niet gesummoned om te helpen. Om te duelen heb je een token of fidelity nodig, die krijg voor het succesvol killen van een boss als white phantom of als je de red phantom verslaat die de host invade. Bij het starten van de duel, word zo'n token op gebruikt. Je bent het dus kwijt of je wint of verliest. Dus je moet continue gaan co-oppen voor die tokens, dan duelen, dan weer co-oppen etc.
ik zit ook bij die blue sentinals covenant maar de items die je uiteindelijk krijgt op rang1 2 en 3 kan je ook in NG++ kopen van Chancellor Wellager ik denk dat ik er uit stap had meer lol in de Rat king Covenant.
misschien als ik beter word in PVP dat ik een PVP Covenant join.

gisteren ook Licia Of Lindeldt verslagen mini quest
spoiler:
gebruik gemaakt van de Crushed Eye Orb bij die spitsing waar je haar kan vragen om een andere route te kiezen als je de 4 great old ones heb verslagen en je hebt de Crushed Eye Orb in je quick inventory dan krijg je daar een melding dat je dat item kan gebruiken je komt dan als Red invader in haar werld maar Menn die meid is Pittig misschien komt dat ook omdat ik al in NG+ zit en de Bonfire bij Majula 3 x heb versterkt on de Butterfly outfit te krijgen ik zit daar dus eigenlijk in NG++++ maar als ik haar raak met Sunlight Spear doe ik wel 1000+ damage maar er gaat maar een heel klein puntje van haar HP bar
uiteindelijk alle 6 de Sunlight en ruim 30+ Heavy Lighning Spear ging ze down maar ik ben ook wel 10+ keer dood gegaan als ze mij raakt met ik denk ook Sunlight spear ben ik op een streepje na dood
soms komt ze ook naar je toe lopen en slaat ze je ook erg au en als je te dicht bij komt doet ze soms een ik denk Force attack weet niet precies wat het is maar insta kill voor mij.
maar het is uiteindelijk gelukt heb nu de Soothing Sunlight en nog een aantal items Pfff was niet makelijk lastiger dan de meeste Bossen leek wel of ze meer HP had dan de Epic Dragon daar deed ik meer damage op zijn HP bar dan bij haar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dat je die items kan kopen, yep, dat was precies de rede waarom ik over die 500 victories begon en de rede dat ik onderweg ben ze te kopen. Ik ben nu bijna bij OI! King, althans, ik ben net Iron Keep ingelopen :) Tot nu toe verloopt alles smooth, muv van paar annoying invades. Van iemand die in mijn wereld komt, maar alsnog ben ik degene die last heeft van lag. Damn EU luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Het lukt maar niet om de Ancient Dragon te killen. Elke summon gaat bij de eerste attack al dood en het lukt me als ik éénmaal zijn eerste attack voorbij ben om een aantal attacks te overleven. Het uitlokken van zijn vuuraanvallen lukt wel, maar op een duur heb ik gewoon geen ruimte om weg te rennen van zijn vuuraanval alsof hij een stuk naar je toe vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Omdat ik totaal zonder Human Effigy zat en er tegenop zag om te blijven corpse-runnen ben ik maar een nieuwe game gestart. Grappig hoe ik nu zonder 1x dood te gaan ineens 3 bonfires ver geraak :)

Ben nu ook maar voor B&S gegaan (Knight) want double-wielden blijkt toch een specialiteit te zijn die niet aan te raden is voor beginners.

Het leuke aan een 2e playthrough is ook dat ik allerlei zaken opmerk die ik hiervoor gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
NoFearz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:01:
Het lukt maar niet om de Ancient Dragon te killen. Elke summon gaat bij de eerste attack al dood en het lukt me als ik éénmaal zijn eerste attack voorbij ben om een aantal attacks te overleven. Het uitlokken van zijn vuuraanvallen lukt wel, maar op een duur heb ik gewoon geen ruimte om weg te rennen van zijn vuuraanval alsof hij een stuk naar je toe vliegt.
ik heb denk ik geluk gehad

ik had 2 summons bij me en een daar van stond de hele tijd op 1 been in te hakken
en de draak is geen enkele keer omhoog gevlogen
dus ik vanaf een afstandje casten ik denk 2 a 3 min was het klaar

dit was wel pas na de 20+ poging

Tip kijk naar de schaduw van zijn vleugels als je ziet dat hij gaat vliegen moet je meteen richting 1 van de uiteindes rennen van zijn vleugels richting de rand van het speel veld dan ben je meestal optijd.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakGIB op 16-05-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Sfinx- schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:09:
Omdat ik totaal zonder Human Effigy zat en er tegenop zag om te blijven corpse-runnen ben ik maar een nieuwe game gestart. Grappig hoe ik nu zonder 1x dood te gaan ineens 3 bonfires ver geraak :)

Ben nu ook maar voor B&S gegaan (Knight) want double-wielden blijkt toch een specialiteit te zijn die niet aan te raden is voor beginners.

Het leuke aan een 2e playthrough is ook dat ik allerlei zaken opmerk die ik hiervoor gemist heb.
wat ik veel gebruik maar weet niet of je zo'n ring al in het begin vind is de Ring of Life Protection
als je dan dood gaat bij een Boss of ergens anders verlies je niks en je kan die ring repareren
ik heb nu denk ik 5 van die ringen en nog 3 Ring of Soul Protection
kost wel wat om te repareren maar zo houd je wel je Human Effigy's save
voor nood gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Over Ancient Dragon:
spoiler:
Dit gevecht is niet heel moeilijk, het duurt gewoon lang omdat hij een hoop hp heeft. De taktiek, loop naar binnen, hoop dat hij zijn frontal cone fire breath doet. Loop naar 1 van z'n achter poten(ik ga zelf altijd naar zijn linker achterpoot). Ga dan staan tussen de grote teen en de teen er tussen. Hij doet dan maar 2 attacks. 1 waar hij op zijn achterpoten gaat staan en vuur door zijn benen schiet. 1 waar hij zijn poot op tilt en op de grond stamt daarna. Bij de fire attack, lekker blijven staan, hij kan je niet raken. Bij de stamp attack, ren weg, ren direct weer terug en ga weer bij ze teen staan. Als je op de goede plek staat, dan krijg je alleen die 2 attacks. Mocht het dan toch niet lukken, vind een gyrm greatshield of een havels shield infused met fire, blok die fire attack!

Oh en: All achievements get!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ye-roon schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:11:
Over Ancient Dragon:
spoiler:
Dit gevecht is niet heel moeilijk, het duurt gewoon lang omdat hij een hoop hp heeft. De taktiek, loop naar binnen, hoop dat hij zijn frontal cone fire breath doet. Loop naar 1 van z'n achter poten(ik ga zelf altijd naar zijn linker achterpoot). Ga dan staan tussen de grote teen en de teen er tussen. Hij doet dan maar 2 attacks. 1 waar hij op zijn achterpoten gaat staan en vuur door zijn benen schiet. 1 waar hij zijn poot op tilt en op de grond stamt daarna. Bij de fire attack, lekker blijven staan, hij kan je niet raken. Bij de stamp attack, ren weg, ren direct weer terug en ga weer bij ze teen staan. Als je op de goede plek staat, dan krijg je alleen die 2 attacks. Mocht het dan toch niet lukken, vind een gyrm greatshield of een havels shield infused met fire, blok die fire attack!

Oh en: All achievements get!
Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ligt het aan mij, of wordt het spel inderdaad naar mate je meer speelt en meer door hebt hoe het build systeem werkt, relatief veel makkelijker?

Ik had aanvankelijk het idee dat Socerers misschien best wel zouden kunnen zuigen. Ondertussen met wat guides en verkennen en natuurlijk oefenen best al omgeslagen, dat ik het eigenlijk meteen wel redelijk doe in nieuwe gebieden. (Harvest nogwat, Shaded woods) En dan heb ik nog niet eens wat tips van anderen over "de beste items voor m'n build" uitgevoerd.

De laatste baas die ik deed in Huntsman Copse
spoiler:
Met de 3 Skelly lords

had ik zelfs op de eerste poging al verslagen. Nou raadde andere spelers aan die nog eens op NG+ te gaan doen met bonfire ascetic, omdat ze dan naast veel souls ook een super-ring droppen voor casters.

Volgens mij heb ik nu in 4 rondes (na eindelijk de Persuer op Soullevel 60 te hebben verslagen) ook heel Lost Bastille wel gezien, alleen damn, die baas daarvan krijg ik niet stuk. Nog niet eens in de richting. Dat ik maar 2 hits maximaal kan hebben helpt natuurlijk ook niet mee, maar op het eerste smalle platformpje heb ik echt al problemen met overleven, als ik kijk hoe anderen het doen met een soortegelijke build, moet ik wel extreem veel pech hebben. Of ze hebben het gevecht aangepast, want ik wordt echt binnen seconden vernietigd door b.v. 2x achter elkaar die ronddraaiende aanvallen. 5x met dubbele hulp geprobeerd ook al, wordt ik nog steeds binnen 40 seconden afgeslacht. Tijd voor een schild wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
djunicron schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:26:
Ligt het aan mij, of wordt het spel inderdaad naar mate je meer speelt en meer door hebt hoe het build systeem werkt, relatief veel makkelijker?

Ik had aanvankelijk het idee dat Socerers misschien best wel zouden kunnen zuigen. Ondertussen met wat guides en verkennen en natuurlijk oefenen best al omgeslagen, dat ik het eigenlijk meteen wel redelijk doe in nieuwe gebieden. (Harvest nogwat, Shaded woods) En dan heb ik nog niet eens wat tips van anderen over "de beste items voor m'n build" uitgevoerd.

De laatste baas die ik deed in Huntsman Copse
spoiler:
Met de 3 Skelly lords

had ik zelfs op de eerste poging al verslagen. Nou raadde andere spelers aan die nog eens op NG+ te gaan doen met bonfire ascetic, omdat ze dan naast veel souls ook een super-ring droppen voor casters.

Volgens mij heb ik nu in 4 rondes (na eindelijk de Persuer op Soullevel 60 te hebben verslagen) ook heel Lost Bastille wel gezien, alleen damn, die baas daarvan krijg ik niet stuk. Nog niet eens in de richting. Dat ik maar 2 hits maximaal kan hebben helpt natuurlijk ook niet mee, maar op het eerste smalle platformpje heb ik echt al problemen met overleven, als ik kijk hoe anderen het doen met een soortegelijke build, moet ik wel extreem veel pech hebben. Of ze hebben het gevecht aangepast, want ik wordt echt binnen seconden vernietigd door b.v. 2x achter elkaar die ronddraaiende aanvallen. 5x met dubbele hulp geprobeerd ook al, wordt ik nog steeds binnen 40 seconden afgeslacht. Tijd voor een schild wellicht...
wat ik daar doe als ik summons bij me heb want ik ben ook een Sorcerer als ik 1 klap krijg red ik het nog net en dan roll ik naar beneden en laat de summons hun gang gaan ik kan van onderaf ook nog op die Boss schieten alleen moet je wel in de gaten houden wanneer die 2 andere komen vaak komt die boss die boven stond ook naar beneden en dan volgen de Summons ook wel zorg dat de Argo een beetje bij hun blijft dan is het heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

1 hit en vallen was ook al exit voor mij, maar goed, ik ben er intussen langs. M'n NPC summon viel van de rand met de baas, waarna ze alle 3 beneden bleven knoeien. En dat was nadat de 1e Sentry al 80% dmg had gekregen van het dansen boven op de verhoging. Daarna nog een 32 heavy soul arrows naar beneden blijven spammen, waarna ik (glitchy?) door een gegooid schild naar beneden werd gehaald.

Meteen doorgestoomd naar de volgende boss, door het water daar met de NPC aangekomen, gaat DS2 offline, zonder dat ik daar wat aan kan doen dus maar weer terug naar de bonfire.

De rijdende Huntsmans copse baas is trouwens wél een uitdaging zeg, zo mogelijk nog erger dan de Sentries. De gebieden zelf zijn iedere keer wel relatief makkelijk, vergeleken met toen ik net begon te spelen zeg. Ik heb het idee dat ik de eerste keer spelen meteen het hele gebied ook schoon heb geveegd. Dat terwijl Bastille, Copse en Forest of Giants juist wel erg veel paden kennen. Alsof het spel even heel gemeen begint, en daarna het opeens wel mooi geweest vind wat betreft smerige vallen en ambushes zeg maar.
(of ik ben gek, maar ik vind Shaded woods, Copse en Bastille véél beter te farmen dan Tower of Heide en Warf)

[ Voor 4% gewijzigd door djunicron op 16-05-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
djunicron schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:43:
De rijdende Huntsmans copse baas is trouwens wél een uitdaging zeg, zo mogelijk nog erger dan de Sentries. De gebieden zelf zijn iedere keer wel relatief makkelijk, vergeleken met toen ik net begon te spelen zeg. Ik heb het idee dat ik de eerste keer spelen meteen het hele gebied ook schoon heb geveegd. Dat terwijl Bastille, Copse en Forest of Giants juist wel erg veel paden kennen. Alsof het spel even heel gemeen begint, en daarna het opeens wel mooi geweest vind wat betreft smerige vallen en ambushes zeg maar.
(of ik ben gek, maar ik vind Shaded woods, Copse en Bastille véél beter te farmen dan Tower of Heide en Warf)
Na Harvest Valley komen achtereenvolgens weer twee minder fijne areas (Earthen Peak, Iron Keep) met voldoende YOU DIED meldingen als het goed is. Vooral de optionele boss in Iron Keep, dat is geen grappenmaker.. Via Iron Keep kun je ook nog in een pittige optionele area komen waar ik de naam van kwijt ben.

Via Shaded Woods kom je via Doors of Pharros dan weer in Brightstone, ook geen fijne area.

Overigens heb ik al die Areas tot dusverre alleen met een melee character gedaan, ben gisteren met mijn caster gestopt na de Harvest Valley boss, bij de eerste bonfire in Earthen Peak.

[ Voor 17% gewijzigd door snmght op 16-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Mijn eerste DS experience and I like it. :)

Alleen snap nog niet echt wat die attributen nu precies inhouden bij de wapens. De bovenste rij snap ik volgens mij wel, dat houdt gewoon in wat voor minimum level je moet hebben wil je het huidige wapen efficiënt gebruiken. Maar eronder is zoiets als Bonus Attributes met letters zoals A, B, C, D, E, - maar sommige zijn rood en soms is er ook een streepje rood.

Weet alleen niet wat dit nu precies betekent? Wie is er zo vriendelijk mij dit uit te leggen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
arienvanhelden schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:00:
Mijn eerste DS experience and I like it. :)

Alleen snap nog niet echt wat die attributen nu precies inhouden bij de wapens. De bovenste rij snap ik volgens mij wel, dat houdt gewoon in wat voor minimum level je moet hebben wil je het huidige wapen efficiënt gebruiken. Maar eronder is zoiets als Bonus Attributes met letters zoals A, B, C, D, E, - maar sommige zijn rood en soms is er ook een streepje rood.

Weet alleen niet wat dit nu precies betekent? Wie is er zo vriendelijk mij dit uit te leggen.. :D
die bonus attributen zij als volgd S beste dan A B C D E en E is het slechts
dus als je een wapen heb waar bij strength een S en bij Dex en E dan is de Scaling bij Strength het hoogst en bij Dex dus het minst als er niks onder staat dan heb je helemaal geen scaling
dit is wat ik er van begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
FreakGIB schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:41:
[...]

die bonus attributen zij als volgd S beste dan A B C D E en E is het slechts
dus als je een wapen heb waar bij Strength een S en bij Dex en E dan is de Scaling bij Strength het hoogst en bij Dex dus het minst als er niks onder staat dan heb je helemaal geen scaling
dit is wat ik er van begrijp.
Dusss als je een wapen hebt met Strength E en Dex een S en je bent level 40 in Dex en 30 in Strength doet je wapen meer damage dan wanneer je level 40 bent in Strength en 30 in Dex?

Terwijl je normaal gesproken meer damage zou doen wanneer je Strength omhoog gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inderdaad, het geeft de affiniteit van je gear weer en in hoe verre het je stats in staat stelt extra bonussen te geven.

Maar staar je er (early game) niet blind op. Een wapen / armour met B en 100 standaard puntjes is veelal "beter" dan een S affiniteit en 60 standaard puntjes.

Het moment dat je vol in Dex of Strenght gaat, of speciale gear gaat gebruiken (zwaarden met Int bonus enzo) en die stats gaan over de 30 heen, dan is het het overwegen pas echt waard. Maar voor melee stuff is de moveset vaak ook belangerijker begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
djunicron schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:00:
Inderdaad, het geeft de affiniteit van je gear weer en in hoe verre het je stats in staat stelt extra bonussen te geven.

Maar staar je er (early game) niet blind op. Een wapen / armour met B en 100 standaard puntjes is veelal "beter" dan een S affiniteit en 60 standaard puntjes.

Het moment dat je vol in Dex of Strenght gaat, of speciale gear gaat gebruiken (zwaarden met Int bonus enzo) en die stats gaan over de 30 heen, dan is het het overwegen pas echt waard. Maar voor melee stuff is de moveset vaak ook belangerijker begreep ik.
Ah, dus een S in Dex geeft per Dex lvl bijv. 0.5 extra Dex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Eerste baas ooit in DS2 neer en het voelt goed :)
Na een paar deaths met een NPC summon heb ik het maar alleen gedaan en dat ging beter.
Giant down, hehe

Die Persuer daarin tegen is een ramp zeg , wat een damage doet die :(
Ben er maar even mee gestopt.

FUMES et CARNES

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste