Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
yinx84 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:57:
Van het weekend Havel's set gevonden. Dacht dat dit als Knight/Tank wel vet zou zijn. Niets is minder waar. Zelfs met Soldier's ring nog veel te zwaar en kostbaar om te upgraden. Leuk om te hebben, maar verder totaal niet praktisch.

Ben nu m'n Alonne Knight set aan het upgraden... leuke set is dat, zowel qua stats als qua uiterlijk. Zag hem hier eerder voorbij komen. Niet te licht, niet te zwaar en makkelijk te upgrade... lekker all-round. In combinatie met Persuer's Greatshield en Claymore zit ik netjes net onder de 70% met bovengenoemde ring. Vind 't wel mooi zo :)
Met een paar puntjes in Vitality en de Soldier's Ring dual wield ik twee Bastard Swords, een bow en draag ik de volledige set en toch blijf ik onder 70%. In combinatie met de Power Stance verlies ik zelden. Ik wordt constant gesummoned voor de Bellkeepers :) Een hele goede optionele set is de Drangleic armor. Deze kun je heel vroeg halen, behalve de helm. Je krijgt daar wel een greatsword voor terug :P

[ Voor 8% gewijzigd door Nfear op 05-05-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

NoFearz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:16:
[...]

Met een paar puntjes in Vitality en de Soldier's Ring dual wield ik twee Bastard Swords, een bow en draag ik de volledige set en toch blijf ik onder 70%. In combinatie met de Power Stance verlies ik zelden. Ik wordt constant gesummoned voor de Bellkeepers :) Een hele goede optionele set is de Drangleic armor. Deze kun je heel vroeg halen, behalve de helm. Je krijgt daar wel een greatsword voor terug :P
De Drangleic set is wel vrij zwaar voor een early build.. Fatrolling ;(

Ik let persoonlijk totaal niet op wat ik draag, als ik nieuwe armour (parts) vind vergelijk ik ze met wat ik al draag - is het beter en ga ik er niet door fatrollen? Dan draag ik het.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 05-05-2014 03:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
5
D4NG3R schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:16:
[...]

spoiler:
Old Dragonslayer is een haast 1:1 kopie van Dragonslayer Ornstein
De Belfry Gargoyles zitten zowel in DS1 als DS2

Andere DS2 bosses hebben soms hun inspiratie uit die van DS1 gekregen, maar er zijn verder geen bosses welke 1:1 uit DS1 komen.

[...]

Tegenwoordig verhoogt ADP (o.a.) alle animatiesnelheden, of dit ook voor casting time geld weet ik niet :X .
Wacht maar tot New Game + en de souls die je daar krijgt. Dan zal je zien wat ik bedoel.
spoiler:
Rotten = Nito Old Iron = Ichorous Earth + Gwyn etc.
Alle lore/connections naar DS1 worden gigantisch uitgebreid in NG+

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 05-05-2014 08:04 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
NoFearz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:16:
[...]

Ben ik wel benieuwd hoeveel Vitality puntjes je dan hebt, en je Soul level. Je draagt geen Greatshield, dat scheelt in ieder geval flink.

Heb voordat ik de Alonne set vond de Drangleic set gedragen. Mooie set is dit inderdaad... veel plezier van gehad. Default stats zijn beter dan die van Alonne, maar die laatste is veel makkelijker/goedkoper te upgraden naar +10. Drangleic gaat maar tot +5 en heeft Twinkling Titanite nodig (zeldzamer), tegenover Titanite shards etc. voor de Alonne set.

Ga eens even narekenen of het uberhaupt mogelijk is om Havel's incl Greatshield en Claymore te wielden onder de 70% weight. Dat is echt een droom combi. Ik betwijfel het, tenzij je AL je punten in Vit stopt... maar dan sla je nog geen deuk in een pakje boter... en je health/stam bar gaat het ook niet zo leuk vinden :P

spoiler:
Alonne set heeft ook een enorme fire defense (hoogste van alle sets uit de game? Zou ik moeten nazoeken maar zou goed kunnen)... en dat is bijzonder fijn in de latere fases van het spel

[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 05-05-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:23:
Maakt het uit als ik npc belfree luna vermoord? Ik had hem per ongeluk geattacked bij een invade maar hij blijft me nu aanvallen, maakt niet uit hoe lang ik wacht.
spoiler:
je kan hem/ haar gewoon dood maken je krijgt dan als je daar terug komt een grafsteen te zien en dan tegen betaling van souls kan je alsnog met die NPC praten en items kopen of je kan zoals iemand al zij je sins afkopen bij zo'n gast net als in DS1 in die toren

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

D4NG3R schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:16:
*knip*

[...]

Tegenwoordig verhoogt ADP (o.a.) alle animatiesnelheden, of dit ook voor casting time geld weet ik niet :X .
Casting speed word hoger met Attunement, Intelligence en Faith. Vandaar dat ik het niet heel erg vond om 16 int in mijn build te gooien om zo gebruik te kunnen maken van mijn awesome helm :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Fiole schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:32:
Anders zou een level 20 iemand kunnen summonen die wellicht al soul level 300+ is, en praktisch bosses oneshot ;) het zelfde geld eigenlijk voor pvp. Het is niet echt leuk als je opeens tegenover iemand staat die 100 meer punten in stats heeft dan jij ;<
wat ze misschien zouden moeten doen om het eerlijker te houden is dit
ik speelde vroeger City of Heroes MMORPG
als je daar iemand joint om samen te spelen dan word jij ongeveer gelijk als de gene die je joint je doet meer damage en dergelijke of minder als die gene een lager level is ook bossen worden aangepast stel jij bent level 50 en de ander is 25 en jij joint hem om een boss te killen dan is die boss voor jou nog steeds lastig want die scaled mee met jou ze hadden dat in City of heroes met kleuren gedaan een Boss is altijd Paars

misschien zou zoiets het interesanter maken zo blijven de Bossen altijd een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Jeetje, wat valt een DS game spelen tegen als je er niets vanaf weet en al meer dan een jaar niet gespeeld hebt :)
Zelfs de tutorial viel tegen, lol

Die trolls of ogres (3x) zijn pittig zeg. Vrij heftig voor een tutorial moet ik zeggen.

Begonnen als cleric maar ik vraag me af of dat zo goed is. Ben gekomen tot die witte knight die dat zwaard dropt ( Heide of zo ?) maar zelfs die kan ik niet equippen als Cleric.
Vraag me dus af of het niet handiger is om bijv. als knight te beginnen en te speccen in cleric later.
In Majula vind je nl. al die chime plus een morningstar plus die heal spell zit in die toren bij de white knight dacht ik.
Maar misschien zijn dit gewoon wat start problemen die ik als noob moet overwinnen :)

Jullie zitten al in NG+ terwijl ik net uit de tutorial ben :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Iusedto schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:56:
Jeetje, wat valt een DS game spelen tegen als je er niets vanaf weet en al meer dan een jaar niet gespeeld hebt :)

Die trolls of ogres (3x) zijn pittig zeg. Vrij heftig voor een tutorial moet ik zeggen.

Begonnen als cleric maar ik vraag me af of dat zo goed is. Ben gekomen tot die witte knight die dat zwaard dropt ( Heide of zo ?) maar zelfs die kan ik niet equippen als Cleric.
Vraag me dus af of het niet handiger is om bijv. als knight te beginnen en te speccen in cleric later.
In Majula vind je nl. al die chime plus een morningstar plus die heal spell zit in die toren bij de white knight dacht ik.
Maar misschien zijn dit gewoon wat start problemen die ik als noob moet overwinnen :)

Die trolls hoef je niet persé als tutorial te doen, zijn idd behoorlijk sterk. Als cleric is inderdaad niet de makkelijkste manier om te beginnen, maar wat je voor het Heide Knight zwaard moet hebben aan specs kun je makkelijk zien in de stats van het wapen. Ik ben nu op ongeveer 80% van NG en gebruik nog steeds dat zwaard, het is licht snel en geeft er lighting damage bij.....
Dus....yep noob problemen, been there, done that. Geef jezelf een paar uur en je loopt lachend door het Forest of Giants.

[ Voor 0% gewijzigd door VinnieV op 05-05-2014 10:42 . Reden: /quote verplaatst, leest makkelijker ]

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ja, ze zijn zeker pittig maar volgens mij geven ze 1000 souls per stuks en dat is niet verkeerd :)

Heb net even "gespiekt" bij wat walkthroughs en daar zie je gasten met full health lopen terwijl ik dus al met nog maar een halve HP balk rond liep , hehe
Noob is noob.

Is voor mij altijd wel de charme van Souls games.
In het begin is alles moeilijk maar als je eenmaal de ervaring hebt is het eigenlijk helemaal niet moeilijk.
Blijft toch een mooi proces in Souls games. Je hebt echt het idee dat je beter wordt per game sessie.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Iusedto schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:56:

De Mace van de Cleric is beter dan die Heide Knight Sword in zo'n beetje alles. Ik heb die mace gebruikt tot ik de claymore vond, max upgrade naar +6. Hogere mats vond ik het niet waar gezien die mace alsnog alles 2-shot.

Ik ben in het begin ook enorm veel dood gegaan, vooral bij die Heide Knight. Tot ik een beetje door had hoe alles werkte, na wat upgrades op mijn mace. Maar vooral, rustig blijven en niet willen rushen. Ik was zo gewent om alles kapot te hakken in DS1 dat ik met diezelfde stijl door rende. Maja, patience is key. Ik heb gister een nieuw character gestart, een sorc. Genoeg stats nu voor de fire longsword, maar wat een bagger ding. Ik denk dat ik bij de BS een mace koop en die lekker ga gebruiken. Ook vind ik die sorceries maar weinig damage doen. Faith spells doen veel meer damage lijkt het. Maja, goed, wel de purseur een balista shot in ze face geschoten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ah , thx ( again, hehe)
Vond ook nog een morningstar in Majula maar die kan ik zelfs niet 2handen. Had wel bleed damage dacht ik.

Ik hou het bij de cleric en mace dan ja. Vind ook die cape helemaal geweldig, lol.
Stomme reden misschien maar ik word er vrolijk van :)

Ga morgen wel opnieuw beginnen en rustig mijn tijd nemen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
D4NG3R schreef op maandag 05 mei 2014 @ 03:41:
[...]

De Drangleic set is wel vrij zwaar voor een early build.. Fatrolling ;(

Ik let persoonlijk totaal niet op wat ik draag, als ik nieuwe armour (parts) vind vergelijk ik ze met wat ik al draag - is het beter en ga ik er niet door fatrollen? Dan draag ik het.
Daarom gebruik ik in het begin alleen de chest en daarbij wat mogelijk is. Onderschat Vitality niet ;)
yinx84 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:07:
[...]

Ben ik wel benieuwd hoeveel Vitality puntjes je dan hebt, en je Soul level. Je draagt geen Greatshield, dat scheelt in ieder geval flink.

Heb voordat ik de Alonne set vond de Drangleic set gedragen. Mooie set is dit inderdaad... veel plezier van gehad. Default stats zijn beter dan die van Alonne, maar die laatste is veel makkelijker/goedkoper te upgraden naar +10. Drangleic gaat maar tot +5 en heeft Twinkling Titanite nodig (zeldzamer), tegenover Titanite shards etc. voor de Alonne set.

Ga eens even narekenen of het uberhaupt mogelijk is om Havel's incl Greatshield en Claymore te wielden onder de 70% weight. Dat is echt een droom combi. Ik betwijfel het, tenzij je AL je punten in Vit stopt... maar dan sla je nog geen deuk in een pakje boter... en je health/stam bar gaat het ook niet zo leuk vinden :P

spoiler:
Alonne set heeft ook een enorme fire defense (hoogste van alle sets uit de game? Zou ik moeten nazoeken maar zou goed kunnen)... en dat is bijzonder fijn in de latere fases van het spel
Momenteel 25, maar dan draag ik nog geen helm. Wanneer dit 30 is zal het wel kunnen :) SL is rond de 115. Ik gebruik helemaal geen shield, omdat deze waardeloos zijn in pvp :)

Zo zien mijn stats eruit: klik

[ Voor 70% gewijzigd door Nfear op 05-05-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44

KneoK

Not in a million lightyears

Zo, vanavond ook weer lekker wat progress gemaakt. De Pursuer gedood met summon, ik hield 'm bezig, m'n summon had dat goed in de gaten en gebruikte de balista. Eitje dus.
Drangleic Set opgehaald en van soul level 26 naar 45 gelevelled. Genoeg STR en DEX gepakt om de Drangleic Sword te kunnen gebruiken, dat hakt heerlijk zeg. Helaas zit ik met drie van de vier items Drangleic op 95% load ofzo dus daar moet ik nu aan gaan werken.
Daarna nog even de per ongeluk de Dragon Rider afgemaakt. Ik was lekker die grote Knights aan het farmen, pullen met bow en daarna hakken en:

spoiler:
op zoek naar nog een Knight zag ik in de verte vanaf de eerste hendel zeg maar nog een Knight staan in een gebouwtje. Dus bow erbij, schieten, schieten maar afgezien van dat ik af en toe wat zag bewegen gebeurde er weinig. Op een gegeven moment begon die Knight toch te lopen maar het maakte niet uit hoeveel pijlen ik afschoot, dat ding wilde niet dood. Dus lekker doorrennen en toen kwam ik beneden bij een portal uit. Ik naar binnen, zie Dragon Rider staan met lege life bar dus ik schiet nog een pijl af en bam, dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
iemand een idee voor wat een beetje een goed wapen is voor PVP naast Spells ik ben echt slecht in PVP met alleen spells over het algemeen zijn ze makelijk te ontwijken en met een paar tikjes van hun zwaard
ben ik al dood mijn HP is rond de 1200 +
ik zit nog wel eens PVP te oevenen in Iron Keep bij de eerste bonfire bij die brug
daar aan het einde heb je 2 knights staan die 1 shot it met heavy lightning spear doe dan rond de 1100 + damage en met Sun Spear rond de 1303 damage probleem is meeste PVP players hebben 1 spell actief die hun beschermd tegen allerij magie attacks dus doe ik bijna geen damage als ik iemand raak en om ruim 1 min rond te lopen voordat hun spel is uitgewerkt lukt me over het algemeen niet
in DS1 veel gespeeld met een Halbert is dat een beetje geschikt zal denk ik weer te traag zijn maar heeft wel een groot berijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik weet niet wie de tip gaf, maar thanks! co-op bij de Flex-Sentry in NG+ is echt geniaal. Plaat sign, word bijna direct summoned, kill boss, plaats sign, repeat. Heerlijke manier om aan mijn Fidelity tokens te komen. Zodra ik er genoeg heb, lekker duelen in the chathedral. Tussendoor ook nog 2 keer gesummoned door een blue apostle in distress. Twee keer tegen dezelfde dude (die was die lekker aan het invaden). Eerste keer duurde het wat langer voordat hij neer ging. De 2de keer stond hij in shallow water en well, sunlight spear is elektrisch dus ik one shot hem :)

Ik snap trouwens niet waarom mensen zo graag iemand willen summonen voor Flex-Sentry, ik heb het zonder player summon gedaan, wel lucatiel mee genomen voor de story. Lucatiel maakt dat gevecht echt zo triviaal. Ik zou geen rede zien om haar niet mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
FreakGIB schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:34:
iemand een idee voor wat een beetje een goed wapen is voor PVP naast Spells
http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Moonlight+Greatsword

Damage scaled met INT. :)

[ Voor 63% gewijzigd door snmght op 06-05-2014 08:57 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Voor de zekerheid in spoilertags:

spoiler:
Heb gisteren zitten vloeken zeg bij de Smelter Demon. Veruit de moeilijkste boss tot nu toe. Heb als Knight geen verkeerde fire resistance, maar had er toch even moeite mee. Zelfs een poging gehad waar we elkaar tegelijkertijd de dood introkken... humanity kwijt en een dierbare Resin. Gelukkig daarna in dezelfde adem Old Iron King verslagen. Dat was dan weer een cadeautje voor melee. Daarna nog Shaded Ruins gegaan. Compact gebiedje dus ook even meegenomen, inclusief de Scorpion boss (naam kwijt) in de eerste attempt uitgeschakeld. Heb het idee dat er meer bosses in het spel zitten vergeleken met z'n voorganger, maar allemaal nét iets makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
yinx84 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:16:

spoiler:
Heb gisteren zitten vloeken zeg bij de Smelter Demon. Veruit de moeilijkste boss tot nu toe. Heb als Knight geen verkeerde fire resistance, maar had er toch even moeite mee. Zelfs een poging gehad waar we elkaar tegelijkertijd de dood introkken... humanity kwijt en een dierbare Resin. Gelukkig daarna in dezelfde adem Old Iron King verslagen. Dat was dan weer een cadeautje voor melee. Daarna nog Shaded Ruins gegaan. Compact gebiedje dus ook even meegenomen, inclusief de Scorpion boss (naam kwijt) in de eerste attempt uitgeschakeld. Heb het idee dat er meer bosses in het spel zitten vergeleken met z'n voorganger, maar allemaal nét iets makkelijker zijn.
Mee eens wat betreft het niveau van de bosses. Ik ben niets tegengekomen dat qua niveau vergelijkbaar is met Ornstein & Smough. Was dat een vreselijke fight zeg.. Smelter Demon is inderdaad een van de pittigere, tenzij je een Gyrm Greatshield meeneemt, die heeft 100% fire block. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Pro tip voor smelter:
spoiler:
Hij is weak tegen lightning. Maar nog meer, hij is weak tegen Lucatiel. Lucatiel maakt dit gevecht, net als elk gevecht waar je haar kan summonen, triviaal. Doe wat resin op je wapen, of pak je lightning spears in een faith build, laat lucatiel tanken en doe damage na zijn combo's (of tijdens als je spells gebruikt). Ik had er op NG iig geen moeite mee. PS: in Shaded woods is een vendor die unlimited gold pine resin verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
snamgaah schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:43:
[...]

Mee eens wat betreft het niveau van de bosses. Ik ben niets tegengekomen dat qua niveau vergelijkbaar is met Ornstein & Smough. Was dat een vreselijke fight zeg.. Smelter Demon is inderdaad een van de pittigere, tenzij je een Gyrm Greatshield meeneemt, die heeft 100% fire block. :)
ik had dan weer helemaal geen probleem met Ornstein & Smough als caster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ok, weer even door NG+ gerend:

Lore spoilers!

spoiler:
Sinner = Witch of izalith
Freja = connected naar Seethe (Pale drake soul)
Rotten = Old Dead One (aka Nito)
Old iron = 4 King's Soul = Gwyn

Dit omdat ik in een eerdere post aangaf het nog even uit te gaan zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door corset op 06-05-2014 12:33 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
FreakGIB schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:25:
[...]

ik had dan weer helemaal geen probleem met Ornstein & Smough als caster
Nice dat doe je goed. Ik heb altijd voornamelijk melee gespeeld en heb een keer 6 weken vastgezeten bij die fight. Speelde toen ook max. 5 uur per week maar toch.. Ik wilde toen per se Ornstein's armor en had het erg lastig met Super Ornstein. Die Impale grab.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
O&S was een erg leuk gevecht als melee. Helaas mistte ik dat wel in DS2, gewoon wat challenging fights waar je vast zat. De mobs naar de bosses toe waren vaak lastiger (zie de zwaard hufters voor twin sentinels. Lost Sinner junk, en natuurlijk de gang naar Rotten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor de PC gebruikers, merken jullie bij sprinten ook dat er een vertraging inzit van 1 - 1.5/5e seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
snamgaah schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:57:
[...]

Nice dat doe je goed. Ik heb altijd voornamelijk melee gespeeld en heb een keer 6 weken vastgezeten bij die fight. Speelde toen ook max. 5 uur per week maar toch.. Ik wilde toen per se Ornstein's armor en had het erg lastig met Super Ornstein. Die Impale grab.. :(
ik had dan wel weer veel problemen in het begin bij die Capra Demon in dat kleine kamertje met die 2/3 hell honden had geen tijd om te reageren en was al dood
die is dan weer makelijk voor Melee denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevaka
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-08 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:35:
Vraag voor de PC gebruikers, merken jullie bij sprinten ook dat er een vertraging inzit van 1 - 1.5/5e seconde?
Ik had dit idee ook, toen kwam ik erachter dat wanneer stamina volledig verbruikt is hij eerst weer helemaal moet herstellen voordat je weer kan sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
mevaka schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:51:
[...]

Ik had dit idee ook, toen kwam ik erachter dat wanneer stamina volledig verbruikt is hij eerst weer helemaal moet herstellen voordat je weer kan sprinten.
Dat is op de console net zo. Vraag me af of dit nog gepatched wordt want het is m.i. onlogisch. Als je weer enige stamina hebt moet je kunnen rennen, simple as that. Je kan dan immers ook weer blokken / slaan etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nfear
snamgaah schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:03:
[...]

Dat is op de console net zo. Vraag me af of dit nog gepatched wordt want het is m.i. onlogisch. Als je weer enige stamina hebt moet je kunnen rennen, simple as that. Je kan dan immers ook weer blokken / slaan etc.
Vind ik niet. Anders krijg je wat nu ook gebeurt bij het beklimmen van ladders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

lanerios schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:33:
Ok, weer even door NG+ gerend:

Lore spoilers!

spoiler:
Sinner = Witch of izalith
Freja = connected naar Seethe (Pale drake soul)
Rotten = Old Dead One (aka Nito)
Old iron = 4 King's Soul = Gwyn

Dit omdat ik in een eerdere post aangaf het nog even uit te gaan zoeken.
Niet geheel waar, ff nitpicky doen hoor, ben in zo'n bui :p
spoiler:
Seethe heeft in DS1 ook een gedeelte van de ziel van Gwyn, Belated Lord Soul Fragment oid (spelling). Zo eentje krijg je er ook van the 4 kings. Dit zijn de zogenoemde Lord Souls. In DS2 Consume je "Great Souls" zodra je bosses verslaat. Je krijgt vervolgens de souls van de boss als item. Bij Freya krijg je de great soul niet vanzelf, maar moet je die oppakken. Ik denk dat de Lord Souls en de Fragments een link zijn naar de "Great Souls", misschien zelfs hetzelfde. De soul items die je krijgt voor het verslaan van bosses zijn de souls van de personen die in eerste instantie in het bezit waren van die Lord/Great Souls. Hier gaat het dan om de NG+ souls.

Dan word old king soul, dus gewoon gwyns soul. De rest ben ik helemaal met je eens.

Echter dan is de vraag: zijn het dezelfde personen in een nieuw lichaam met dezelfde ziel? De lost sinner, misschien, we weten dat het een vrouw is. Ze haat vuur, wat als ze de witch is een logisch gevolg is. "She sinned" toen ze met de first flame wat wilde doen en het bed of chaos werd en haar kinderen transformde. Misschien dat ze nu haar zonden goed wil maken.
Freya is hoogstwaarschijnlijk Seethe, helemaal als je met Tark(us) praat over shapeshifting (en het fosiele draak wat aan de muur hangt).
The Rotten lijkt als 2 druppels water op Nito, maar dan met huid. Is dit nito voor zijn skeleton uiterlijk, is hij dus reborn en daarom nu aan het rotten tot hij weer skeletjes als uiterlijk heeft. Echter Agdayne zegt dat zijn meester (Nito) weg is. Zorgt dit er voor dat de huidge houder van the old dead one soul langzaam veranderd in Nito?
Old Iron King, mja is dat wel Gwyn? We hebben Gwyn verslagen. Hij heet King, maar ja, nog niet helemaal zeker.

ach, lore discussion, heerlijk :) zeker nu met de 2de game, lekker speculeren over wat is wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
inderdaad. Ik denk zelf:

spoiler:
Iron King, volgens ENB was de oorspronkelijke naam Ichorous Earth, dit omdat een Old King of flame samen is gegaan met de corruption (de Ichorous Earth) die het kasteel liet zinken.

Sinner = Lost witch
Freya = Seethe (beam attack en al helemaal de lore)
Scorpion dude zou Tarkus kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
Gisteren vanuit NG in een NG+ gesummonend. Was wel even schrikken toen ik 'de helft' minder schade aanbracht :) . Ik snap de summon niet echt goed. Heb nu wel SL 151 en moet mijn souls# eens bekijken maar ik leek in NG telkens een aantal levels voor te lopen en werd nooit gesummond (vond het op een paar uitzonderingen na, waar ik dan zelf maar enkele vrienden bijriep, ook wel een stuk makkelijker dan beide vorige spellen). Nu voortdurend maar steeds in een NG+ terwijl ik nog bezig ben in NG met enkele optionele stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Okay, wow, dit valt me net op. Ik ben aan het wachten tot ik summoned word en sta idle op de boot. Ik doe een paar aanvallen met me zwaard. sta weer stil. Stamina regenereerd. Mijn character staat daar partij te hijgen. Zelfs nadat alle stamina nog terug is hijgt hij nog ff door. Wow wat een detail :)

Wat me ook opviel, hoe minder hp je hebt, hoe meer voorover hangt als je loopt en stil staat. Combineer dat als je holo bent en de hunge is nog groter. Love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
yinx84 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:16:

spoiler:
Puur om je te pesten:

:+

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Toch nog even een noob vraagje :
- is de game te spelen met muis/keyboard of is controller toch "beter" ?
Of is het gewoon voorkeur ?

Ga nl zo beginnen met mijn eerste run :)

*edit*
Controller is gewoon fijner blijkt nu :)
Op dat stomme "jumpen"na.

Zoals geadviseerd, ben ik begonnen met een cleric maar gisteren ook een sorceror gemaakt.
En dat speelt toch ook wel heel lekker weg ( voor een noob) in het begin

[ Voor 54% gewijzigd door Iusedto op 07-05-2014 08:21 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Lusedto: Vergeet niet de Mace te kopen bij de blacksmith. Spells doen in het begin niet heel veel damage en de mace wrecks face. Dat heb ik gedaan met mijn sorc ^^

Over je TB/Controller issue, geen idee. Maar third person games speel ik over het algemeen met een controller. Speelt imho fijner.

[ Voor 29% gewijzigd door ye-roon op 07-05-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seeebab
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Da klopt, kheb 'm op pc, maar speel met een xbox controller
Even geprobeerd met keyboard en muis maar het is echt niet aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Het is te doen maar een controller is toch vloeiender.

Voor lore is het kanaal van DaveControlLive erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb liever ENB :) Heeft zelf meegewerkt met From aan de officiele guide qua lore. Dus dan weet ik zeker dat het klopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ye-roon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:45:
iusedto: Vergeet niet de Mace te kopen bij de blacksmith. Spells doen in het begin niet heel veel damage en de mace wrecks face. Dat heb ik gedaan met mijn sorc ^^
Doe ik :)
Grootste nadeel vond ik dat je geen schild kan equipen.
Die soul arrow is wel verdomde handig in de tutorial en in Forrest ook wel.

Speel eigenlijk nooit een caster in welke game dan ook maar dit beviel wel.
Ranged "pullen" past wel bij mijn playstyle.

Neig toch meer naar de cleric omdat die me gevoelsmatig wat beter past denk ik.
Moet een soort van "vergevingsgezinde" char hebben want fouten ga ik zeker maken, hehe

Ye-roon, jij hebt cleric en sorceror ?
Enige voorkeur of tips ? :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Werd in het begin erg hard afgestraft en had vaak al mijn Estus Flasks nodig om ook maar enigszins in de buurt van een boss te komen. Na vele onhandige deaths en het neerhallen van een aantal bosses begin ik langzaam maar zeker toch ook een echt slachter te worden :D En dan wordt de game wel erg vet moet ik zeggen, veel toffe momenten waar je echt flink aan de arbeid moet om de boel neer te halen. Spel heeft ook op vrijwel geen enkel moment oneerlijk aangevoeld, elke death voelt verdiend.

Ben echt zeer blij dat het spel goed draait op de pc en het spel al lang hoog in de steam sales top staat, garandeert weer een goede port voort het volgende deel. Hoop wel dat het volgende deel “next-gen” only is zodat de graphics wel flink verbeterd kunnen worden.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, en dat gevoel is juist waarom DS en demon souls gewoon zo goed verkopen. Uiteindelijk een game die zorgt dat je doodgaat, en vaak ook. En nooit is iets anders de schuldige dan de speler zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

lusedto: mijn cleric is mijn "paladin" character. Groot zwaard, 100% shield, lightning spears. Bevalt me prima. Daarmee zit ik nu ook in NG+.

Mijn sorc ben ik gestart nadat ik alle bosses in NG gekilled had op mijn cleric. Maar magic vind ik tot nu toe best underpowered in vergelijk met miracles. Aan de andere kant, je hebt voor 1 attunement slot 30 soul arrows, voor diezelfde attunement slot heb je 10 Lightning Spears. Dus die spears mogen ook wel meer damage doen. Als backup voor de spears heb ik dan nog mijn melee wapen. De meeste trash gaat ook dood door dat melee wapen op mijn cleric. Totdat je wat meer attunment slots hebt en wat meer versies van lightning spears.

Pro tip voor het spelen als caster: neem de verrekijker mee, zet dat in je andere hand dan waar je catalyst is, en snipe mobs met spells.

Mijn voorkeur is een faith build, magic voelt wat zwak aan in dit spel. Ook hexes zijn goed en ook al wil je vol in faith gaan en miracles, wat hexes als extratje is altijd handig :) Plus alle mobs die in het water staan of nat worden van de regen zijn zwakker tegen lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ok, thx

Ga maar gewoon eens verder.
Wil me altijd te perfect voorbereiden maar ik denk dat ik daar maar eens mee stop :)
Gaat vaak ten koste van het game plezier.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
ye-roon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:40:

Pro tip voor het spelen als caster: neem de verrekijker mee, zet dat in je andere hand dan waar je catalyst is, en snipe mobs met spells.
Nice! Ik dacht dat die verrekijker compleet nutteloos was. Dit is zeker een mooie tip. Inmiddels gestart met een Sorcerer, ik ga voor maximale DPS dus geen punten in END of VIT, maar eerst voornamelijk INT en ATN volpompen en later wellicht ook FTH omhoog stuwen.

Waarmee scalen Hexes eigenlijk? Ik meen een hele tijd terug ergens gelezen te hebben dat het met STR zou scalen maar dat vind ik nergens meer terug en lijkt me ook onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hexes scalen niet dacht ik. Daarom zijn ze al zo sterk van zichzelf (kan het compleet fout hebben!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
lanerios schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:40:
Hexes scalen niet dacht ik. Daarom zijn ze al zo sterk van zichzelf (kan het compleet fout hebben!)
Hexes scalen met de laagste waarde van Intelligence of Faith. Heb je 40 int en 30 faith, dan krijg je de scaling van 30. Maar veel succes met je dps als je geen endurance hebt om spells te casten of te dodgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nfear op 07-05-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

NoFearz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:48:
[...]

Hexes scalen met de laagste waarde van Intelligence of Faith. Heb je 40 int en 30 faith, dan krijg je de scaling van 30. Maar veel succes met je dps als je geen endurance hebt om spells te casten of te dodgen.
Dit.

Dit komt doordat ze scalen met de Dark stat. De dark stat gaat omhoog met faith en int :)

Ook scalen hexes met de dark scaling en base damage van je catalyst/chime. Gebruik je dus alleen hexes, vind de chime die de hoogste scaling in dark heeft, infuse het ook nog met Dark en je hebt een master hex chime, zelfde voor een staff, infuse de beste dark damage/scaling met Dark en hij word nog beter.

Zelfde trouwens voor chimes: infuse met lightning voor meer damage op je offensive miracles. Voor staves: infuse met magic voor meer damage op je magic attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
NoFearz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:48:
[...]

Ah, casten kost ook stamina natuurlijk. Ik zal het minimaal upgraden maar insteek blijft om niet te investeren in survivability. Immers is alles in the end te ontwijken of te dodgen en dat lijkt me met deze character makkelijker dan met mijn STR / melee build. Het wordt een glass canon zogezegd. Dank voor je oplettendheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Even een beginnersvraag. Net begonnen met de PC versie en ik speel met keyboard en muis. Niet te adviseren begrijp ik uit de bovenstaande reacties maar ik heb niet anders. Wat mij tot nu toe echt het bloed onder de nagels vandaan haalt is het auto-lock systeem. Ik krijg vijanden gewoon niet locked-on. Wat resulteert in een mongolen dans tussen mij en mijn vijand waarbij ik uiteraard het onderspit delf.

Neem nou de 3 varkentjes (of iets wat erop lijkt) in het begin (Majula). Ik kom ik achter een huisje met een put (waar je de steen in kunt duwen voor shards) mijn eerste 3 vijanden tegen. 3 kleine varkentjes. Ik kom nu al niet verder, haha! Ik probeer 1 zo'n varken recht voor me te krijgen en dan mijn slagen goed te timen. Op de een of andere manier raak ik ze toch bijna niet. Het koste me 10 lifegems en een hoop gestuntel om dit spreekwoordelijke varkentje te wassen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
ye-roon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:02:
[...]

Dit.

Dit komt doordat ze scalen met de Dark stat. De dark stat gaat omhoog met faith en int :)

Ook scalen hexes met de dark scaling en base damage van je catalyst/chime. Gebruik je dus alleen hexes, vind de chime die de hoogste scaling in dark heeft, infuse het ook nog met Dark en je hebt een master hex chime, zelfde voor een staff, infuse de beste dark damage/scaling met Dark en hij word nog beter.

Zelfde trouwens voor chimes: infuse met lightning voor meer damage op je offensive miracles. Voor staves: infuse met magic voor meer damage op je magic attacks.
Dank voor de toelichting. Ik ben er helemaal niet zo thuis in merk ik maar genoeg te ontdekken dus!

Zijn er ook wapens gericht op een combined build? Die dus bijdragen aan de kracht van magic + hexes of miracles + magic etc.

Is het interessant om ook ee Pyromancy Flame te equippen en wat Pyromancy mee te pikken?

God wat mis ik de Pyromancy Power Within uit DS. Die was echt geniaal i.c.m. een melee character. Ergens ook wel logisch dat hij er niet meer in zit omdat het in combinatie met lifegems / mushrooms al snel OP zou zijn. De health drain compenseer je dan eenvoudig.
FloydRaalte schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:00:
Even een beginnersvraag. Net begonnen met de PC versie en ik speel met keyboard en muis. Niet te adviseren begrijp ik uit de bovenstaande reacties maar ik heb niet anders. Wat mij tot nu toe echt het bloed onder de nagels vandaan haalt is het auto-lock systeem. Ik krijg vijanden gewoon niet locked-on. Wat resulteert in een mongolen dans tussen mij en mijn vijand waarbij ik uiteraard het onderspit delf.

Neem nou de 3 varkentjes (of iets wat erop lijkt) in het begin (Majula). Ik kom ik achter een huisje met een put (waar je de steen in kunt duwen voor shards) mijn eerste 3 vijanden tegen. 3 kleine varkentjes. Ik kom nu al niet verder, haha! Ik probeer 1 zo'n varken recht voor me te krijgen en dan mijn slagen goed te timen. Op de een of andere manier raak ik ze toch bijna niet. Het koste me 10 lifegems en een hoop gestuntel om dit spreekwoordelijke varkentje te wassen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Maar die varkentjes zijn ook bloedirritant. Ik heb > 70 uur gespeeld met mijn eerste character en toen ik een nieuwe startte en alleen maar een dagger had heb ik ook moeite gehad ze uberhaupt te raken en legde ik ook bijna het loodje. Ik zou ze negeren, leveren ook amper souls op. :)
NoFearz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:38:
Het is te doen maar een controller is toch vloeiender.

Voor lore is het kanaal van DaveControlLive erg interessant.
Deze ook, of was die link al geplaatst?

http://www.ign.com/articl...-the-lore-of-dark-souls-2

[ Voor 41% gewijzigd door snmght op 07-05-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Hiervoor zul je de keybinds moeten herconfigureren. Standaard staat "lock-on" op "O" geloof ik. Ik heb hem nu op de T staan. En geen zorgen, die 3 varkentjes hebben echt een gigantisch boel hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:42
Of je scroll knop indrukken, werkt prima (bij mij dan iig). Zijn wel taaie varkentjes hoor haha.

Ik heb net een controller gekocht, druk constant op verkeerde knoppen tijdens gevechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Met controller zijn die inderdaad wat beter te doen (vond ik), maar heb ze nu maar overgeslagen :)

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige net beginnende speler ben in dit topic , hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuwe spelers zijn er genoeg. Ben ik zelf ook als ik nieuwe builds test, spel lijkt opeens heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Mbt je controls heb ik niks bij te dragen. Die varkens kan je wel alleen laten, de tijd om ze kapot te maken wegen niet op tegen de hoeveelheid souls ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

smamgaah: in principe kan natuurlijk alles. Maar het loont om meer te focussen op 1 of 2 type spells dan op alle 4 de schools. Combinaties zijn dan vaak: Miracles en Hexes(met dan de hexes waar je een chime voor nodig hebt) en dan een chime voor miracles en een andere voor hexes gebruiken. Dan zelfde liedje voor Sorceries en Hexes, verschillende staves gebruiken. Sorceries en Pyro's zie ik ook regelmatig. Pyro's en Hexes nog niet tegen gekomen. Een enkele keer een miracle/pyro.

Pyromancies worden vaak gebruikt door str, dex en quality builds als variatie. Gezien de scaling meer van de flame dan van je fire stat komt.

Zoals je kan zien, als je dus alle 4 efficient wil gebruiken tegelijk heb je: 1 lightning chime, 1 dark chime, 1 magic staff, 1 dark staff en een pyro flame nodig. wat 1 slot overlaat voor je shield. daarnaast een metric shit ton aan attunement om al die verschillende spells te attunen. Imho het beste: blijf bij 1 of 2, met een hoge faith kan je met caitha's chime of chime of spoiler er bij ook nog goede hexes casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zag gisteren een stream van iemand (sorceror) die een soort van ..err..zwarte wolk afschoot.
Deed vrij veel damage vond ik. Is dat een Hex ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Iusedto schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:43:
Zag gisteren een stream van iemand (sorceror) die een soort van ..err..zwarte wolk afschoot.
Deed vrij veel damage vond ik. Is dat een Hex ?
Staat hij hierbij?

YouTube: Dark Souls 2: All Hexes Showcase
Thanks! Ik neig naar Hexes dan, of Hexes / Sorceries. :)

[ Voor 19% gewijzigd door snmght op 07-05-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

ben bezig aan mijn eerste cosplay build :)
heb net de weapon / armour set.
am i ringing any bells here ? >:)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/3314958511623641560/86842F9321F215C152270FB682566AD1A6E8A6C9/

ik moet eigenlijk nog 1 item hebben weet iemand waar ik aan de eagle shield kan geraken of is die er niet in DS2 :?

[ Voor 20% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 07-05-2014 16:01 ]

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ja, was de eerste al , Dark Orb :)
Al die Dark spells zien er echt geweldig uit. Dit zou ik dus direct gaan spelen als char/class.

Zie op de Wiki dat ze Int/faith requirement hebben dus dat is meer sorceror dan cleric speel stijl ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Affinity vind ik een hele sterke spell. Bij 60 int en faith heb je 5 orbs die ziek veel damage doen en geen souls kosten. Het voordeel is ook dat je makkelijk alle spells van Sorcery en Faith kunt gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Nfear op 07-05-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevaka
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-08 08:39
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:59:
ben bezig aan mijn eerste cosplay build :)
heb net de weapon / armour set.
am i ringing any bells here ? >:)
Are you a Cleric or something? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Iusedto schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:11:
[...]

Ja, was de eerste al , Dark Orb :)
Al die Dark spells zien er echt geweldig uit. Dit zou ik dus direct gaan spelen als char/class.

Zie op de Wiki dat ze Int/faith requirement hebben dus dat is meer sorceror dan cleric speel stijl ?
Ik denk dat hij Dark Fog bedoelt, een spell die je instantly poisoned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Het vechten tegen vijanden begint nu redelijk te wennen. Die varkentjes in het begin waren gewoon een ramp die je moet overslaan :P Ik vindt het wel een moeilijk spel tot nu toe. Dicht bij die vrouw die je in het begin van informatie voorziet kun je een gang in naast de cliffs. Deze voert je door een tunnel gevolgd door een stukje open terrein met een beekje. Hier versla ik wat van die undeads die redelijk makkelijk zijn. Dan ga je een ladder op en kom je bij in een ronde open ruimte terecht met een boom in het midden waartegen een witte ridder zit. Die undead zijn prima te doen maar die 'White Knight' is mij nog veel te moeilijk. Ik denk dat ik toch een andere route moet hebben. Verder ga ik best vaak dood en ben ik mijn souls weer kwijt, dat is wel frustrerend. Ik weet echter nog niet waar die souls voor dienen dus moet ik nog heel wat uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monastery Scimitar op 4e bonfire asthetic als drop gekregen. Ik ga hem meteen proberen, schijnt goed te kunnen parryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
FloydRaalte schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:11:
Het vechten tegen vijanden begint nu redelijk te wennen. Die varkentjes in het begin waren gewoon een ramp die je moet overslaan :P Ik vindt het wel een moeilijk spel tot nu toe. Dicht bij die vrouw die je in het begin van informatie voorziet kun je een gang in naast de cliffs. Deze voert je door een tunnel gevolgd door een stukje open terrein met een beekje. Hier versla ik wat van die undeads die redelijk makkelijk zijn. Dan ga je een ladder op en kom je bij in een ronde open ruimte terecht met een boom in het midden waartegen een witte ridder zit. Die undead zijn prima te doen maar die 'White Knight' is mij nog veel te moeilijk. Ik denk dat ik toch een andere route moet hebben. Verder ga ik best vaak dood en ben ik mijn souls weer kwijt, dat is wel frustrerend. Ik weet echter nog niet waar die souls voor dienen dus moet ik nog heel wat uitzoeken :P
Dat is wel de meest logische route. Die Heide Knight is sterker dan de enemies na hem, je had hem overigens ook nog even kunnen laten zitten. Met je souls kun je kopen, upgraden en levelen, dat laatste kan bij die vrouw in het begin en maakt je sterker zodat je meer kans maakt tegen die Heide Knight. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

snamgaah schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:40:
[...]

Dat is wel de meest logische route. Die Heide Knight is sterker dan de enemies na hem, je had hem overigens ook nog even kunnen laten zitten. Met je souls kun je kopen, upgraden en levelen, dat laatste kan bij die vrouw in het begin en maakt je sterker zodat je meer kans maakt tegen die Heide Knight. Succes!
Thanks! Ben er achter dat dit inderdaad de beste route is. (de rest is moeilijker :)) Ik krijg mijn character alleen niet aan het springen. Wat ik ook doe qua controle adjustments, springen doet hij niet! Ik heb de jump button overigens op Spatie gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
FloydRaalte schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Thanks! Ben er achter dat dit inderdaad de beste route is. (de rest is moeilijker :)) Ik krijg mijn character alleen niet aan het springen. Wat ik ook doe qua controle adjustments, springen doet hij niet! Ik heb de jump button overigens op Spatie gezet.
Je moet wel eerst sprinten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:25:
Monastery Scimitar op 4e bonfire asthetic als drop gekregen. Ik ga hem meteen proberen, schijnt goed te kunnen parryen.
Ja gaat een stuk makkelijker/constanter met dat ding. Al veel katana en greatsword lui mee verrast die de standaard thrust en r1tjes doen. Ik laat me een paar raken en wanneer ik bijna dood ben en de tegenstander voor de laatste swing gaat haal ik m te voorschijn "suprise" en dolk in z'n pokkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

FloydRaalte schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Toetsenbord :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44

KneoK

Not in a million lightyears

Speel zelf met een Logitech Chillstream en Dark Souls vraagt gewoon om gespeeld te worden met een controller maar het is toch niet teveel gevraagd om een pc game zonder problemen met toetsenbord/muis te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

KneoK schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 01:09:
[...]

Speel zelf met een Logitech Chillstream en Dark Souls vraagt gewoon om gespeeld te worden met een controller maar het is toch niet teveel gevraagd om een pc game zonder problemen met toetsenbord/muis te kunnen spelen?
Racegames kan je ook met WASD gaan spelen, zijn ze ook niet voor bedoeld ;) .

Darksouls II is (in mijn ogen) onspeelbaar zonder een 360 (of ripoff) controller, combo's en tijdig toetsen indrukken is lastig op een toetsenbord - invasies zou ik geneens aan durven beginnen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Zelf heb ik Dark Souls 1 én 2 beide al met keyboard en muis uitgespeeld. DS2 zelfs zonder mods scripts of wat dan ook. Gewoon simpelweg keybinds wat aanpassen naar persoonlijke keuze. Was laatst zelfs bij een vriend die het met controller wilde doen, en 1.5 uur bezig was deze goed in te stellen voor binds (en zelfs dan lukte het niet) en vroeg me af waarom iedereen roept dat "controller" vele malen beter is. Ik zie het echt niet :/
Als je eenmaal aan keyboard gewent bent is niet vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

Fiole schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:54:
Zelf heb ik Dark Souls 1 én 2 beide al met keyboard en muis uitgespeeld. DS2 zelfs zonder mods scripts of wat dan ook. Gewoon simpelweg keybinds wat aanpassen naar persoonlijke keuze. Was laatst zelfs bij een vriend die het met controller wilde doen, en 1.5 uur bezig was deze goed in te stellen voor binds (en zelfs dan lukte het niet) en vroeg me af waarom iedereen roept dat "controller" vele malen beter is. Ik zie het echt niet :/
Als je eenmaal aan keyboard gewent bent is niet vrij simpel.
Ik speel zelf met een controller, voor sommige games vind ik dat gewoon prettig (veelal race en 3rd person). Maar dat is het volgens mij in veel gevallen wel...voorkeur (wat Fiole ook schrijft volgens mij). Daarna komt de discussie pas wat daadwerkelijk beter is, kijk bv naar top niveau shooters maar dat is voor mijn gevoel ook vaak een eindeloze discussie... :X

Zijn er mensen die nog vergelijkbare games weten btw? Ik heb de DS serie gespeeld om de sfeer en combat. Het enige voorbeeld wat ik zo weet te noemen waarbij ik de combat ook prettig vond (niet vergelijkbaar!) was Kingdoms of Amalur (Hoewel dat volgens mij dat vloeken in de kerk is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Gister weer een stuk verder gekomen in het prachtige Drangleic. Heb al redelijk wat bosses neer, en ben nu vlakbij the lost sinner. Ben uit nieuwsgierigheid toch maar verder gaan exploren richting Huntsman Copse. Uiteindelijk vette boss gevonden in Undead Purgatory. Maar die viel nog wel beetje tegen. Later kwam ik de Skeleton Lords tegen en die waren goed te doen. Loop nu dus rond in Harvest Valley, hier worden de mobs direct weer pittiger. Maar m'n Bastard Sword +6 is nog redelijk sterk. Ben ook op zoek naar een vervanging hiervoor, maar tot nu toe nog niet tegengekomen.
Nu al weer zin om vanavond verder te spelen :)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Nidhiki schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:01:
Gister weer een stuk verder gekomen in het prachtige Drangleic. Heb al redelijk wat bosses neer, en ben nu vlakbij the lost sinner. Ben uit nieuwsgierigheid toch maar verder gaan exploren richting Huntsman Copse. Uiteindelijk vette boss gevonden in Undead Purgatory. Maar die viel nog wel beetje tegen. Later kwam ik de Skeleton Lords tegen en die waren goed te doen. Loop nu dus rond in Harvest Valley, hier worden de mobs direct weer pittiger. Maar m'n Bastard Sword +6 is nog redelijk sterk. Ben ook op zoek naar een vervanging hiervoor, maar tot nu toe nog niet tegengekomen.
Nu al weer zin om vanavond verder te spelen :)
Ik heb met mijn melee character de Bastard Sword gebruikt totdat ik mijn end-game wapen vond, die blijft erg lang fijn zeker als je hem nog tot +10 kan upgraden. Heeft ook een erg fijne moveset waardoor ik hem ook in NG+ zo nu en dan nog hanteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Fiole schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:54:
Was laatst zelfs bij een vriend die het met controller wilde doen, en 1.5 uur bezig was deze goed in te stellen voor binds (en zelfs dan lukte het niet) en vroeg me af waarom iedereen roept dat "controller" vele malen beter is. Ik zie het echt niet :/
Punt 1 waarom zou je controller settings willen re-mappen... het is bij default al heel intuïtief en logisch ingedeeld.

Punt 2 als hij zo lang bezig is met mappen dan ligt dat probleem bij hem want het is echt zo simpel als 1-2-3.
snamgaah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:16:
[...]

Ik heb met mijn melee character de Bastard Sword gebruikt totdat ik mijn end-game wapen vond, die blijft erg lang fijn zeker als je hem nog tot +10 kan upgraden. Heeft ook een erg fijne moveset waardoor ik hem ook in NG+ zo nu en dan nog hanteer.
Ik heb m'n claymore nu op +10 ( bewust geen infuse) en heb de Bastard Sword als back-up. Heerlijk ding inderdaad. Ik kan me overigens niet heugen uit DS dat wapens zo snel kapot gingen... iemand anders die dit ook opvalt?

[ Voor 33% gewijzigd door yinx84 op 08-05-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
snamgaah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:16:
[...]

Ik neem aan dat jij dan ook een Str build had, wat is daarvoor dan een goed end-game wapen. Ik probeer de ultra GS leuk te vinden, maar daarvoor heb ik nog te weinig vit/equip load

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Nidhiki schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:26:
[...]

Ik neem aan dat jij dan ook een Str build had, wat is daarvoor dan een goed end-game wapen. Ik probeer de ultra GS leuk te vinden, maar daarvoor heb ik nog te weinig vit/equip load
Ik gebruik de Mastodon Halberd +10 (410 damage, A scaling) en de Giant Warrior Club +10 (460 damage, A scaling). Die laatste heeft geen fijne moveset en een pittige requirement (60 STR) en gebuik ik voornamelijk bij bossfights of sterke vijanden. De Mastodon Halberd vind ik overall het fijnst, heeft een heerlijke moveset + reach. De Giant Warrior Club is een lichte teleurstelling gebleken maar afhankelijk van de fight kun je er wel tegenstanders mee verwoesten. Zeker als je hem two-hand en dan de strong attack volledig raakt.

Maar zoals gezegd de Bastard Sword blijft vast onderdeel van de uitrusting. Fijn in smalle gangetjes, voor de afwisseling, heerlijke strong attacks, prima damage.
yinx84 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:22:
[...]

Punt 1 waarom zou je controller settings willen re-mappen... het is bij default al heel intuïtief en logisch ingedeeld.

Punt 2 als hij zo lang bezig is met mappen dan ligt dat probleem bij hem want het is echt zo simpel als 1-2-3.

[...]

Ik heb m'n claymore nu op +10 ( bewust geen infuse) en heb de Bastard Sword als back-up. Heerlijk ding inderdaad. Ik kan me overigens niet heugen uit DS dat wapens zo snel kapot gingen... iemand anders die dit ook opvalt?
Mee eens. Ik heb die ring (+2) maar equipped want het gaat echt hard, niet tof. Al is repair powder inslaan misschien een betere optie omdat de ring slots me ook dierbaar zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door snmght op 08-05-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sumerechny schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:01:
[...]

Ik speel zelf met een controller, voor sommige games vind ik dat gewoon prettig (veelal race en 3rd person). Maar dat is het volgens mij in veel gevallen wel...voorkeur (wat Fiole ook schrijft volgens mij). Daarna komt de discussie pas wat daadwerkelijk beter is, kijk bv naar top niveau shooters maar dat is voor mijn gevoel ook vaak een eindeloze discussie... :X

Zijn er mensen die nog vergelijkbare games weten btw? Ik heb de DS serie gespeeld om de sfeer en combat. Het enige voorbeeld wat ik zo weet te noemen waarbij ik de combat ook prettig vond (niet vergelijkbaar!) was Kingdoms of Amalur (Hoewel dat volgens mij dat vloeken in de kerk is :P )
Amalur is awesome! Je zou ook Dragon's Dogma kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@yinx84: De rede waarom de durabilty lager is in dit spel (en dus ook zorgt dat je wapen sneller kapot gaat): Resten bij een bonfire restores durability van al je wapens. Je hoeft dus niet meer eens in de zoveel tijd al je gear te repairen (alleen als ze echt broken zijn).

Gisteren 40 keer de flexible sentry gekilled. Ook nog 3 keer invaded. Leg me summon sign neer, bijna direct de melding: your summon sign dissappeared, okay, waar spawn je ^^. 1 keer tegen een "echte pvp-er terecht gekomen, met dual claws, zijn naam was ook the claw. Echter, hij vond de stabs van mijn zwaard niet tof. Ik kon daarom makkelijk traden en hem staggeren.

Dan was er een fight waar iemand direct 2 grote fireballs op me gooit. Daarna raakt hij me met een combo van zijn twinblade, ik ben echt 1 hit van dood gaan. Op hoop van zege een sunlight spear gecharged, hij dodged het niet, en hij was in 1 keer dood :D Nu ik er over nadenk hij was ook een pvp-er :)

De derde weet ik niet veel meer van, behalve dat hij redelijk snel dood was. Toch wel leuk om als pve-er die mensen te verslaan :)

Over tokens of Fidelity(wat je krijgt voor het helpen van het verslaan van een boss). Ik had er gisteren 60, ik heb er nu 99. Ik kreeg er niet nog 1 op mijn 40ste Sentry kill. Conclusie: je kan er max 99 in bezit hebben, dus dat maar ff op de wiki er bij gezet. Toen maar de boot geactiveerd, naar majula gegaan. Ik kon 32 levels up... van 162 naar 194, ik heb het gelaten bij 175, gezien dat een beetje de afgesproken pve range is voor NG+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren dan dus "officieel" begonnen en dat was erg leuk.
Voorlopig maar even met een sorceror begonnen omdat ik dan lekker ver weg kan blijven en al aardig wat leven eraf haal voordat de mobs bij me zijn :)
Ideaal voor een enorme noob, hehe
Ben gekomen tot de bonfire in een toren waar ook een merchant staat. Bij haar (?) de sleutel gekocht voor Majula blacksmith. Ook de fire longsword en Heide sword gekregen.

Over die durabilty, ik kreeg gisteren die melding bij mijn begin dagger en nu zit er een soort van streep/kras door het wapen heen. Resten bij bonfire doet niets. Is hij nu kapot ofzo ?

[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 08-05-2014 09:43 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Iusedto schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:40:
Gisteren dan dus "officieel" begonnen en dat was erg leuk.
Voorlopig maar even met een sorceror begonnen omdat ik dan lekker ver weg kan blijven en al aardig wat leven eraf haal voordat de mobs bij me zijn :)
Ideaal voor een enorme noob, hehe
Ben gekomen tot de bonfire in een toren waar ook een merchant staat. Bij haar (?) de sleutel gekocht voor Majula blacksmith.

Over die durabilty, ik kreeg gisteren die melding bij mijn begin dagger en nu zit er een soort van streep/kras door het wapen heen. Resten bij bonfire doet niets. Is hij nu kapot ofzo ?
Yep. Dat kan die blacksmith voor je fixen tegen een kleine vergoeding. Als je de deur geopend hebt en nog een keer gerest dan is hij binnen en kan hij repairen. Als het goed is krijg je vooraf wel nog de melding "DAGGER AT RISK", dan is het wijs om niet meer te slaan totdat je kunt resten bij een bonfire, eventueel je wapen te wisselen. Zoals al eerder gezegd hoef je alleen naar de blacksmith als je wapen echt stuk is (met kras er doorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ah ok, bedankt voor de info.
Zal de daggers niet meer nodig hebben maar was het enige wapen wat ik kon equipen.
Heb nu die 2 swords en volgens ye-roon was ook de mace een dikke aanrader.

Vanavond kan ik helaas niet spelen (overwerk) maar wil zo snel mogelijk door en de rest van die area exploren. Zag dat er een put bij die merchant is met een ladder. Ga daar maar eens naar beneden denk ik :)
Lang geleden dat ik zo uitgekeken heb naar het spelen van een game.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Ik ken het gevoel van het uitkijken naar deze game, al is het soms haat liefde verhouding als je bij enkele bosses vast zit :).
De kick die je krijgt als je ze dan eindelijk verslaat is wel heerlijk!

Ik weet ook niet of ik t mezelf moeilijk heb gemaakt maar als complete DS noob heb ik gekozen voor een full melee build zonder ranged spells (die komen later mss wel)

Heb er ong 15u inzitten en zit nu op SL 65 ongeveer.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

lanerios schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:57:
[...]

Amalur is awesome! Je zou ook Dragon's Dogma kunnen proberen
Ik had de demo van Dragon's Dogma gespeeld maar dat viel erg tegen. Is de rest van het spel vergelijkbaar of verandert dat dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
sleepwalkerbe schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:57:
Ik weet ook niet of ik t mezelf moeilijk heb gemaakt maar als complete DS noob heb ik gekozen voor een full melee build zonder ranged spells (die komen later mss wel)
Dat heb je sowieso door DS te spelen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sumerechny schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Ik had de demo van Dragon's Dogma gespeeld maar dat viel erg tegen. Is de rest van het spel vergelijkbaar of verandert dat dan nog?
Demo is erg meh, spel zelf wordt een stuk uitgebreider en meer open world. En ook stukken lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Heb er ong 15u inzitten en zit nu op SL 65 ongeveer.
Ik heb exact 180 graden anders gedaan, hehe
Ben sorceror gegaan om maar zoveel mogelijk weg te kunnen blijven bij al die mobs die me dood willen :)
Enige jammere vond ik het feit dat ik geen schild of wapen kan equipen met zulke lage STR en DEX.
Stop daar voorlopig maar mijn punten in.
Pas een paar uurtjes in de game bezig.

Als "oudtje" is al dat dodgen etc. ook niet echt mijn ding, hehe
Liefst pull ik vanaf range (nog beter als er een DoT spell ofzo zou zijn), dan wat klappen opvangen en daarna snel killen.
Geen idee of dat mogelijk is :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Iusedto schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Ben sorceror gegaan om maar zoveel mogelijk weg te kunnen blijven bij al die mobs die me dood willen :)
Enige jammere vond ik het feit dat ik geen schild of wapen kan equipen met zulke lage STR en DEX.

Liefst pull ik vanaf range (nog beter als er een DoT spell ofzo zou zijn), dan wat klappen opvangen en daarna snel killen.
Die zijn er wel, dankom je uit bij poison/toxic mist spells van pyromancy: echter zijn er geen "dots" als in die je zou zien in world of warcraft. Verder is homing soul mass ook wel een spell die ke van tevoren kan casten, alhoewel je die niet te vaak kan gebruiken. Zelf ben ik ook overigens begonnen met strength / dex build en uiteindelijk voor een faith / lightning spear build gegaan waar ik geen spijt van heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
ye-roon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:13:
@yinx84: De rede waarom de durabilty lager is in dit spel (en dus ook zorgt dat je wapen sneller kapot gaat): Resten bij een bonfire restores durability van al je wapens. Je hoeft dus niet meer eens in de zoveel tijd al je gear te repairen (alleen als ze echt broken zijn).

Gisteren 40 keer de flexible sentry gekilled. Ook nog 3 keer invaded. Leg me summon sign neer, bijna direct de melding: your summon sign dissappeared, okay, waar spawn je ^^. 1 keer tegen een "echte pvp-er terecht gekomen, met dual claws, zijn naam was ook the claw. Echter, hij vond de stabs van mijn zwaard niet tof. Ik kon daarom makkelijk traden en hem staggeren.

Dan was er een fight waar iemand direct 2 grote fireballs op me gooit. Daarna raakt hij me met een combo van zijn twinblade, ik ben echt 1 hit van dood gaan. Op hoop van zege een sunlight spear gecharged, hij dodged het niet, en hij was in 1 keer dood :D Nu ik er over nadenk hij was ook een pvp-er :)

De derde weet ik niet veel meer van, behalve dat hij redelijk snel dood was. Toch wel leuk om als pve-er die mensen te verslaan :)

Over tokens of Fidelity(wat je krijgt voor het helpen van het verslaan van een boss). Ik had er gisteren 60, ik heb er nu 99. Ik kreeg er niet nog 1 op mijn 40ste Sentry kill. Conclusie: je kan er max 99 in bezit hebben, dus dat maar ff op de wiki er bij gezet. Toen maar de boot geactiveerd, naar majula gegaan. Ik kon 32 levels up... van 162 naar 194, ik heb het gelaten bij 175, gezien dat een beetje de afgesproken pve range is voor NG+
Soul Level maakt niets meer uit voor co-op en pvp dus waarom jezelf beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Iusedto schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Poison arrows is ook een lekkere DoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

lanerios schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:42:
[...]

Demo is erg meh, spel zelf wordt een stuk uitgebreider en meer open world. En ook stukken lastiger
Bedankt voor de tip in dat geval, zodra ik DS2 gezien heb ga ik wellicht naar DD kijken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik ken het gevoel van het uitkijken naar deze game, al is het soms haat liefde verhouding als je bij enkele bosses vast zit :).
Praat mij er niet over. Had ik gisteren de Darklurker (is het die?) eindelijk verslagen, had die nog een spell gecast net voor zijn dood waardoor ik ook het loodje leg. Gevolg, opnieuw voor de tigste keer grr, alle black phantoms op de weg ernaartoe spawnen ondertussen niet meer waardoor het gelukkig iets vlotter is daar te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://qoou.net/images/2014/05/08/2014-05-08_00002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://qoou.net/images/2014/05/08/2014-05-08_00004.jpg

Alle gear is maximaal geupgrade en rings zijn +2. Third dragon ring gebruik ik niet omdat die telkens in een gevecht al breekt. Ik speel PVP graag als dragonbro, die healt, gebruik maakt van omgeving en enemies.

Soul level 183 en soul memory is 3,5M

Ik vraag me alleen af of die dagger wel verstandig is want ik heb het idee dat hij met een critical hit evenveel of minder damage doet dan een critical hit van m'n claymore.

PVP winrate is hoog, tegen hex mages minder, maar tegen melee gasten toch wel 80%. Al heb ik parryen met de monastery scimitar nog lang niet onder de knie, werkt nu nog in m'n tegendeel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

Alle gear is maximaal geupgrade en rings zijn +2. Third dragon ring gebruik ik niet omdat die telkens in een gevecht al breekt. Ik speel PVP graag als dragonbro, die healt, gebruik maakt van omgeving en enemies.

Ik vraag me alleen af of die dagger wel verstandig is want ik heb het idee dat hij met een critical hit evenveel of minder damage doet dan een critical hit van m'n claymore.

PVP winrate is hoog, tegen hex mages minder, maar tegen melee gasten toch wel 80%. Al heb ik parryen met de monastery scimitar nog lang niet onder de knie, werkt nu nog in m'n tegendeel.
Heb je met 70% EL nog voordeel eigenlijk? Ik was in de veronderstelling dat het < 70 moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

nog een paar opmerkingen aan je stat points

de softcaps van VGR en END liggen op 20 en hardcaps op 40
je zou beter nog wat punten in VIT steken de cap ligt daar op 50

STR en DEX en beetje omhoog pompen zou ook een grotere dmg output moeten geven vooral met die claymore voor een goeie quality build is dit het best op 40 / 40 of 20 / 40 als je 2-hand

ADP soft cap ligt ook op 20 dus die 5 punten zijn een beetje een waste.

het zijn maar tips leuke pvp build by the way. ;)

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:19:
[...]

nog een paar opmerkingen aan je stat points

de softcaps van VGR en END liggen op 20 en hardcaps op 40
je zou beter nog wat punten in VIT steken de cap ligt daar op 50

STR en DEX en beetje omhoog pompen zou ook een grotere dmg output moeten geven vooral met die claymore voor een goeie quality build is dit het best op 40 / 40 of 20 / 40 als je 2-hand

ADP soft cap ligt ook op 20 dus die 5 punten zijn een beetje een waste.

het zijn maar tips leuke pvp build by the way. ;)
Ik heb END van 54 als ik me niet vergis (kan het nu niet checken) en krijg nog bij iedere extra point meer stamina. Hoe rijmt zich dat met die hard cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 14:10
Iemand nog tips voor de Belfry Gargoyles? Ik had gedacht "dit wel even te doen" omdat de bosses tot nu toe niet echt moeilijk waren maar ik loop hier toch wel een beetje vast op dit moment. Ik wilde deze optionele boss doen om het bij een andere boss wat makkelijker te gaan maken maar na een aantal pogingen begin ik een beetje te twijfelen. :|

Tot nu toe steeds de eerste die tot leven komt direct het leven zuur gemaakt om er zo snel mogelijk van af te zijn. Hierna heb je er direct 2 op je nek maar die krijg ik steeds niet snel genoeg weg waarna het helemaal uit de hand loopt en er ineens nog wat extra gargoyles bij komen...

Ik gebruik tot op heden de Heide Knight sword +4 maar ik begin me ook af te vragen of het niet tijd wordt voor een ander wapen zoals de Bastard Sword of een Claymore (waar ik nu nog geen toegang toe heb). De moveset van de Heide Knight sword vind ik te beperkt tegenover meerdere vijanden en wellicht dat dit me ook de das omdoet tegenover de gargoyles.

[ Voor 3% gewijzigd door henri.77 op 08-05-2014 13:36 ]

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste