Ik heb hem +5 en ik twijfel om hem verder te gaan upgraden, omdat de range niet al te groot is en in een combo vaak de derde slag gewoon mist. De damage is wel hoog icm lightning damage.Sumerechny schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:06:
Ik weet niet of het aan mijn skills ligt of de Heide Knight maar op SL8 vond ik hem een vrij moeilijk. De derde keer kreeg ik hem neer, hij viel naar beneden raakte gedesoriënteerd en ik kon hem backstabben. Daarna rustig aan gedaan.
Resultaat: 'easy mode on' dmv Heide Knight Sword![]()
[afbeelding]
Het is een pittig ding(ik twijfel nog of ik hem wil upgraden...)
Dat idee begon ik ook al te krijgen inderdaad. Maar vooralsnog is het wel een goed wapen, ik ga hem ook upgraden denk ik. Nu verder op zoek naar normaal armor...ik loop erbij als een hollow soldierNoFearz schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:44:
[...]
Ik heb hem +5 en ik twijfel om hem verder te gaan upgraden, omdat de range niet al te groot is en in een combo vaak de derde slag gewoon mist. De damage is wel hoog icm lightning damage.

Van het weekend begonnen op PC. Weer als knight zoals m'n playthrough van het eerste deel. Ik ga het echter nu wat anders aanpakken... normaal vind ik het leuk om zo'n game zonder enige kennis te starten, maar in DS eindigde dat in het dumpen van een heleboel kostbare/zeldzame materialen in wapens die achteraf helemaal niet goed bleken te zijn... dikke spijt tot gevolg. Om dit te voorkomen wil ik nu eerst research doen welke wapens upgrade-worthy zijn voor Knight. Zelfde geldt voor shield en armorset.
Zijn er ervaren spelers die me het één en ander kunnen aanraden?
Zijn er ervaren spelers die me het één en ander kunnen aanraden?
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 28-04-2014 08:26 ]
Sunbro's gevonden! Ook al max rank (althans, kreeg een achievement dat ik een covenent op max rank had gekregen).
Mijn eerdere opmerking die deed vermoeden dat ik het makkelijk vond... Toen kwam ik in harvest valley en earthen peak... Wel een mooie armor set van een npc gekregen. Ik had voor de boss in Earthen Peak de NPC summon mee genomen. Mocht je moeite hebben met die boss, neem die npc mee en een shield dat goed blocked. I smell a nerf.
Ook in Iron Keep beland, eerste drop: Blacksteel Katana, ik was super blij! Geupgrade naar +6 (mijn Starting Mace is dat ook). Maar wat een teleurstelling. Die mace doet 16 str en 25 dex (had 25 nodig voor die katana) meer damage dan die katana die S scaling heeft met dex... (16 str heb ik voor een shield). Dus maar gerespecced en heb nu base dex, 16 str en 50 faith. Goed voor me miracles. Ook van de Mace maar een Lightning mace gemaakt en van mijn chime een lightning chime. Throw them thunderbolts!
Vanavond weinig gamen, althans, game of thrones ^^ (en Salem en Turn). Morgen maar weer verder.
I hate you big hammer dudes.
Mijn eerdere opmerking die deed vermoeden dat ik het makkelijk vond... Toen kwam ik in harvest valley en earthen peak... Wel een mooie armor set van een npc gekregen. Ik had voor de boss in Earthen Peak de NPC summon mee genomen. Mocht je moeite hebben met die boss, neem die npc mee en een shield dat goed blocked. I smell a nerf.
Ook in Iron Keep beland, eerste drop: Blacksteel Katana, ik was super blij! Geupgrade naar +6 (mijn Starting Mace is dat ook). Maar wat een teleurstelling. Die mace doet 16 str en 25 dex (had 25 nodig voor die katana) meer damage dan die katana die S scaling heeft met dex... (16 str heb ik voor een shield). Dus maar gerespecced en heb nu base dex, 16 str en 50 faith. Goed voor me miracles. Ook van de Mace maar een Lightning mace gemaakt en van mijn chime een lightning chime. Throw them thunderbolts!
Vanavond weinig gamen, althans, game of thrones ^^ (en Salem en Turn). Morgen maar weer verder.
I hate you big hammer dudes.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Over Covenants gesproken voor de PVPers onder ons Bell Gaurdians is the way to go
je krijgt genoeg invasions als je de ring aanhebt.
en als je een echte uitdaging wil ga gewoon even in 1 van de 2 bell areas staan en wacht op de grote aantallen in dubbel invasions .
en bij elke geslaagde invasion een titanite chunk ik zwem momenteel al in titanite
ondertussen al SL 120 hier en bijna in NG+ dan kunnen we beginnen met blood covenant
je krijgt genoeg invasions als je de ring aanhebt.
en als je een echte uitdaging wil ga gewoon even in 1 van de 2 bell areas staan en wacht op de grote aantallen in dubbel invasions .
en bij elke geslaagde invasion een titanite chunk ik zwem momenteel al in titanite
ondertussen al SL 120 hier en bijna in NG+ dan kunnen we beginnen met blood covenant
Beep Boop son ... Beep Boop
Hebben jullie een maximum aan jullie SL gegeven of levellen jullie gewoon door?
ik ben van plan om tot aan 150 te gaan en daar te stoppenNoFearz schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:09:
Hebben jullie een maximum aan jullie SL gegeven of levellen jullie gewoon door?
heb gehoord dat dit zo een beetje het nieuwe SL is voor PVP
Ik level gewoon door. Ben zelf belachelijk slecht in pvp, kan er niets van en snap er ook niets van (...wat goed is en wat niet etc.) ik wil het spelletje eerst gewoon is uitspelen, dan kijk ik wel is of ik wat beter kan worden in pvp
Daar schaar ik me ook achter. Ik speel DS (serie) voor de sfeer (als iemand iets vergelijkbaars weet hoor ik het graagFiole schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:25:
Ik level gewoon door. Ben zelf belachelijk slecht in pvp, kan er niets van en snap er ook niets van (...wat goed is en wat niet etc.) ik wil het spelletje eerst gewoon is uitspelen, dan kijk ik wel is of ik wat beter kan worden in pvp
Edit: Ik moet overigens zeggen dat de fast travel vanaf de start wel erg relax is
[ Voor 7% gewijzigd door Sumerechny op 28-04-2014 14:29 ]
Enige min puntje vind ik wel dat als je eindelijk relaxde co-op spelers hebt gevonden (via voice chat bijv of gewoon die je overall naar toe meenemen) dat als ze weg zijn je ze (waarschijnlijk) nooit meer terug zult zien
ik speel meestal inderdaad ook eerst de game gewoon uit in offline mode zodat ik de experience volledig krijg zonder alle summonsFiole schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:25:
daarna ga ik online en focus ik mij op PVP ( mijn nieuwe charrs zijn dan wel online zodat ik nog wat low lvl invasions kan doen
als je ooit eens wat wilt oefenen op PVP of gewoon wat hulp nodig hebt op PVE mag je me altijd toevoegen op steam
Ik ga binnekort ook wel terug regelmatig fight clubs hosten zoals ik deed op DS1, zal je dan ook iets laten weten zodat je eens kan oefenen en leren.
Ik vind dit juist iets goed aan darksouls en het past zeer goed bij het verhaal.Fiole schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:38:
Enige min puntje vind ik wel dat als je eindelijk relaxde co-op spelers hebt gevonden (via voice chat bijv of gewoon die je overall naar toe meenemen) dat als ze weg zijn je ze (waarschijnlijk) nooit meer terug zult zien
je bent ALLEEN op pad en ik vind het aspect van enkel maar bij moeilijke situaties hulp kunt vragen zeer goed. en het feit van dat ze na de boss verdwijnen is ook goed anders krijgen andere summons ook geen kans. en zou het soul farmen ook te simpel zijn voor een white phantom.
[ Voor 9% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 28-04-2014 15:21 ]
Gisteravond na die hard series te hebben gekeken toch nog wat tijd gevonden voor dark souls 2. Ik starte de game en bevond mezelf in Iron Keep met nog maar 50% max hp.
Voordat ik verder ging met Iron Keep bedacht ik me dat ik een Fragant Branch of Yore gevonden had en gezien ik een standbeeld gevonden had wat zelfs voor de npc die in de buurt is erg "lifelike" uitzag daar maar eens naar toe gegaan. Gelukkig werkte dat en na het openen van de deur heb een aantal keer mijn souls moeten retrieven...... Toen ik daar voorbij was vond een grote vriend die ik eerder was tegen gekomen. Ik het pad daar achter ingegaan.
Omdat deze area me best freakie leek verder besloot ik een uitgang te zoeken, of de ingang weer te vinden en verder te gaan met Iron Keep. Maar toen.
Daarna verder met Iron Keep. Ik vond een Pharros Lockstone plek, die maar gebruikt en zie een bonfire. Maar oh damn, kan niet meer terug (behalve met warpen natuurlijk). Dus maar doorgelopen en een nieuwe covenant gevonden. In eerste instantie dacht ik, dit is niets voor mij. Maar nadat ik elke seconde ge-invade werdt en ik dus niet door die area kwam, ben ik zelf maar gejoined. Wat een oneerlijke troep. De npc's zijn al niet al te makkelijk en als je dan ook nog door 2 mensen invade word terwijl je 3 npc's probeert te killen.... Ik ben daarom ook maar gaan wachten tot ze de npc's neer hadden. Of als ze al met een andere phantom aan het sparren waren, daar op gewacht. Natuurlijk doet niet iedereen dat.... Vaak genoeg gehad dat ik one on one aan het vechten was met de host. Komt er een 2de grey phantom bij, die doet een mega ability in de rug van de host en we hebben gewonnen. Vaak ook is de host al dood door de npc's voordat goed en wel gespawned ben... De bedenker van die area en die covenant moet echt heel masochistisch zijn.
Ik hoop dat ik niemand van hier tegen ben gekomen en die een unfair fight heb bezorgt. Mijn excuses als dat zo was.
In ander nieuws, wel achter een leuke combinatie voor pvp gekomen, lightning bolt. Lekker casten, mensen blijven op afstand tot ze zien dat ze makkelijk de afstand kunnen overbruggen en me slaan. Volgende cast is die aoe lightning, ze zien me weer casten, horen weer elektriciteit, closen de distance, BAM stagger, alleen nog maar een melee swing of 2 en ze zijn weg
Door de covenant wel genoeg upgrade materials. Daarom een +10 Lightning Claymore. De final boss van Iron Keep was een beetje een pushover daardoor.
Vanavond Lost Bastille, of misschien dat stukje na de mist. Ben er nog niet uit
spoiler:
Oh ja, de avond ervoor voor de 2de keer tegen de pursuer gevochten als optionele boss (zelfde kamer als smelter demon)
Voordat ik verder ging met Iron Keep bedacht ik me dat ik een Fragant Branch of Yore gevonden had en gezien ik een standbeeld gevonden had wat zelfs voor de npc die in de buurt is erg "lifelike" uitzag daar maar eens naar toe gegaan. Gelukkig werkte dat en na het openen van de deur heb een aantal keer mijn souls moeten retrieven...... Toen ik daar voorbij was vond een grote vriend die ik eerder was tegen gekomen. Ik het pad daar achter ingegaan.
spoiler:
OMG MIST! Zie ik daar nou een soort van ghost lopen in de mist? Maar even voorzichtig doen. Ik kon de ghosts goed zien ondanks de mist etc en dat is met gamma van de game op laag en mijn scherm in eco mode (wat zorgt dat alles wat doffer is) maar toch had ik het gevoel dat ze een stuk minder goed zichtbaar zouden moeten zijn.
Omdat deze area me best freakie leek verder besloot ik een uitgang te zoeken, of de ingang weer te vinden en verder te gaan met Iron Keep. Maar toen.
spoiler:
HOLY SHIT JESUS MOTHER AND MARY! Een hoofd waar ik mee kon praten, na genoeg praten leert hij je een hele toepasselijke gesture... Maar het belangrijkste, hij word een vendor. Hij verkoopt de Claymore. Oh sweet Claymore, i missed you my dear friend. Hij heeft nog steeds dezelfde moveset met die mooie 1h strong thurst, goede stamina usage, goede stagger rate, ik heb mijn mace direct ingeruild.
Daarna verder met Iron Keep. Ik vond een Pharros Lockstone plek, die maar gebruikt en zie een bonfire. Maar oh damn, kan niet meer terug (behalve met warpen natuurlijk). Dus maar doorgelopen en een nieuwe covenant gevonden. In eerste instantie dacht ik, dit is niets voor mij. Maar nadat ik elke seconde ge-invade werdt en ik dus niet door die area kwam, ben ik zelf maar gejoined. Wat een oneerlijke troep. De npc's zijn al niet al te makkelijk en als je dan ook nog door 2 mensen invade word terwijl je 3 npc's probeert te killen.... Ik ben daarom ook maar gaan wachten tot ze de npc's neer hadden. Of als ze al met een andere phantom aan het sparren waren, daar op gewacht. Natuurlijk doet niet iedereen dat.... Vaak genoeg gehad dat ik one on one aan het vechten was met de host. Komt er een 2de grey phantom bij, die doet een mega ability in de rug van de host en we hebben gewonnen. Vaak ook is de host al dood door de npc's voordat goed en wel gespawned ben... De bedenker van die area en die covenant moet echt heel masochistisch zijn.
Ik hoop dat ik niemand van hier tegen ben gekomen en die een unfair fight heb bezorgt. Mijn excuses als dat zo was.
In ander nieuws, wel achter een leuke combinatie voor pvp gekomen, lightning bolt. Lekker casten, mensen blijven op afstand tot ze zien dat ze makkelijk de afstand kunnen overbruggen en me slaan. Volgende cast is die aoe lightning, ze zien me weer casten, horen weer elektriciteit, closen de distance, BAM stagger, alleen nog maar een melee swing of 2 en ze zijn weg
Door de covenant wel genoeg upgrade materials. Daarom een +10 Lightning Claymore. De final boss van Iron Keep was een beetje een pushover daardoor.
Vanavond Lost Bastille, of misschien dat stukje na de mist. Ben er nog niet uit
Je hoeft niet te warpen vanaf die bonfire. Klim de ladder op, en val schuin naar beneden, en je land op het randje erboven. Probleem opgelost 
Wel jammer dat de naam van The Old Iron King niet goed aangepast is. Officiele naam is Ichorous Earth.
Dit omdat
Wel jammer dat de naam van The Old Iron King niet goed aangepast is. Officiele naam is Ichorous Earth.
Dit omdat
spoiler:
Gwyn is gefused met de corrupted earth om het kasteel heen. Hierdoor krijg je Gwyn's Soul in NG+, en wordt er door NPC's aardig naar gehint
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Weet niet precies wat ik nou van het spel moet vinden, maar geloof dat dat er een beetje bijhoort als nieuwe speler. Ik had eigenlijk een game verwacht met hoge skill vereiste in combat maar tot nu toe is het gewoon de attack afwachten en baiten ipv “high skill combat”. Zorgen dat je geen domme dingen doet en vooral geen risco neemt, de enige beloning van het nemen van risco is onnodig geraakt worden. Ok dat is misschien ook een skill opzicht.
Ga zelf nog erg vaak dood, het is zeker moeilijk maar niet op de manier waarop ik gehoopt had. Kwam er gisteren na mijn play sessies toen ik een tutorial keek pas achter dat je kan parry”en als je het goed timed, misschien dat omdat ik dat gemist hebt ik wat heb ik meer ik de indruk dat het een bait game is.
Is het trouwens erg voor je playthought dat je regelmatig je souls kwijt raakt? Had al regelmatig dat me lifegems op waren en ik met een half hp balkpje (hollow) veel vijanden over de kling moet jagen voordat ik me retrieval weer gevonden heb. Jammer ervan is dat ik na twee keer dood gaan de rust niet meer heb om constant vijanden te baiten, die ik al een paar gekilled hebt.
Frustraties, ja zeker. Zeker geen spel voor mij om zonder guide te spelen, ik heb daar echt het geduld niet voor. Kan me verder zeer vinden in de positieve geluiden en blij dat ik eindelijk als pc gamer de serie ook kan spelen. Hoewel ik waarschijnlijk hem niet ga uitspelen.
Ga zelf nog erg vaak dood, het is zeker moeilijk maar niet op de manier waarop ik gehoopt had. Kwam er gisteren na mijn play sessies toen ik een tutorial keek pas achter dat je kan parry”en als je het goed timed, misschien dat omdat ik dat gemist hebt ik wat heb ik meer ik de indruk dat het een bait game is.
Is het trouwens erg voor je playthought dat je regelmatig je souls kwijt raakt? Had al regelmatig dat me lifegems op waren en ik met een half hp balkpje (hollow) veel vijanden over de kling moet jagen voordat ik me retrieval weer gevonden heb. Jammer ervan is dat ik na twee keer dood gaan de rust niet meer heb om constant vijanden te baiten, die ik al een paar gekilled hebt.
Frustraties, ja zeker. Zeker geen spel voor mij om zonder guide te spelen, ik heb daar echt het geduld niet voor. Kan me verder zeer vinden in de positieve geluiden en blij dat ik eindelijk als pc gamer de serie ook kan spelen. Hoewel ik waarschijnlijk hem niet ga uitspelen.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Nee evilpin0, souls verliezen hoort juist grotendeels bij het spel. Daarom zeggen de heksen in het begin (als je je character maakt) dat ook, dat je die vaak zult kwijtraken. Daarnaast is het makkelijker als je een deel van het eerste area hebt gedaan, je "white soapstone" te gebruiken. Dat houdt in dat andere mensen jouw kunnen summonen en vervolgens help jij ze verder te gaan. Wat je hier zelf aan over houdt is dat je
a.) niet 'echt' dood kan, als je dood gaat kom je terug waar je begon voordat je werd gesummoned met ál je souls e.d.
b.) als je de andere speler helpt de boss van die area af te maken krijg je gratis humanity.
c.) dit is een makkelijke manier te verkennen zodat je weet wat je moet doen.
Overigens is Dark Souls bedoeld als een spel zonder lineair pad. Je kan dus vaak op elk moment omdraaien en een andere kant / gebied gaan doen. Mocht je toch gewoon graag willen weten wat je moet doen, raad ik je aan op http://darksouls2.wiki.fextralife.com te kijken. Zo heb ik veel gehad aan http://darksouls2.wiki.fextralife.com/file/view/DS2map2.jpg die een mooi plaatje geeft wat waar is en hoe de gebieden verbonden zijn.
a.) niet 'echt' dood kan, als je dood gaat kom je terug waar je begon voordat je werd gesummoned met ál je souls e.d.
b.) als je de andere speler helpt de boss van die area af te maken krijg je gratis humanity.
Overigens is Dark Souls bedoeld als een spel zonder lineair pad. Je kan dus vaak op elk moment omdraaien en een andere kant / gebied gaan doen. Mocht je toch gewoon graag willen weten wat je moet doen, raad ik je aan op http://darksouls2.wiki.fextralife.com te kijken. Zo heb ik veel gehad aan http://darksouls2.wiki.fextralife.com/file/view/DS2map2.jpg die een mooi plaatje geeft wat waar is en hoe de gebieden verbonden zijn.
Fiole, er is geen humanity meer in dark souls 2 
Maar over co-op: Je krijgt 2 dingen bij het helpen verslaan van een boss: een percentage souls van wat de boss waard is als je deze in je eigen wereld zou killen. In DS1 was dit 50%, maar ik heb veel geholpen bij de covetus demon (om daar tokens te krijgen, zie verderop). Daar kreeg ik 75% van de souls.
Je krijgt ook een token of fidelity. Daarmee kan je in de Blue Sentinals covenant duels starten in Blue Cathedral. Je kan de tokens ook gebruiken en zo je host healen.
Ben je lid van de Sunbro's dan krijg je geen token of fidelity meer, maar een Sunlight Medal. Deze zijn nodig om door te groeien in de covenant.
Ik weet niet of Sunbro Covenant er invloed op heeft. Misschien komt daar het verschil met die 75% en 50% souls vandaan. Dat je meer souls krijgt als member van de sunbro's dan als geen covenant/member van andere covenant. Ik heb hier nog niemand over gehoord online, maar door het er hier zo over te hebben moest ik daar ineens aan denken
Maar over co-op: Je krijgt 2 dingen bij het helpen verslaan van een boss: een percentage souls van wat de boss waard is als je deze in je eigen wereld zou killen. In DS1 was dit 50%, maar ik heb veel geholpen bij de covetus demon (om daar tokens te krijgen, zie verderop). Daar kreeg ik 75% van de souls.
Je krijgt ook een token of fidelity. Daarmee kan je in de Blue Sentinals covenant duels starten in Blue Cathedral. Je kan de tokens ook gebruiken en zo je host healen.
Ben je lid van de Sunbro's dan krijg je geen token of fidelity meer, maar een Sunlight Medal. Deze zijn nodig om door te groeien in de covenant.
Ik weet niet of Sunbro Covenant er invloed op heeft. Misschien komt daar het verschil met die 75% en 50% souls vandaan. Dat je meer souls krijgt als member van de sunbro's dan als geen covenant/member van andere covenant. Ik heb hier nog niemand over gehoord online, maar door het er hier zo over te hebben moest ik daar ineens aan denken
De grootste uitdaging zit hem ook niet in de mobs inderdaad. Je kan soms zelf super sterke tegenstanders gewoon met een pijl en boog en geduld makkelijk dood krijgen
Ik ben nu zelf na 4u bij The Last Giant, ja ik doe het lekker rustig aan
Verwijderd
Iemand nog een tip voor een wapen? De Bastard Sword vind ik er fijn, met name dat hij eenhandig is en het bereik. Perfect wapen voor mij nu. Jammer dat deze snel degrade, vaak zit ik halverwege 2 bonfire en is me wapen alweer stuk. Is er nog zo een soort wapen? Longsword vind ik niks.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 14:28 ]
Ik loop met de Heide Knight Sword rond dat bevalt me wel redelijk. Momenteel nog maar net bij de eerste echte boss, ik weet niet waar jij zit..dat heeft wel een beetje invloed op wapenkeuze/beschikbaarheidVerwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:26:
Iemand nog een tip voor een wapen? De Bastard Sword vind ik er fijn, met name dat hij eenhandig is en het bereik. Perfect wapen voor mij nu. Jammer dat deze snel degrade, vaak zit ik halverwege 2 bonfire en is me wapen alweer stuk. Is er nog zo een soort wapen? Longsword vind ik niks.
Verwijderd
Ik zit nu bij Bastille.Sumerechny schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:30:
[...]
Ik loop met de Heide Knight Sword rond dat bevalt me wel redelijk. Momenteel nog maar net bij de eerste echte boss, ik weet niet waar jij zit..dat heeft wel een beetje invloed op wapenkeuze/beschikbaarheid
Ik heb net rank drie behaald bij de Sunbro's. Ik heb de rewards nog niet kunnen gebruiken
Dan blijf ik bij mijn tip, maar zo goed zit ik nog niet in het spel.
huhuNoFearz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:39:
Ik heb net rank drie behaald bij de Sunbro's. Ik heb de rewards nog niet kunnen gebruiken
een beetje Fashion Souls Gerelateerd ...
wat vinden vinden jullie van de armour set ?
wat vinden vinden jullie van de armour set ?
Netjes, welke set is dat? En de rest van je gear?Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:53:
wat vinden vinden jullie van de armour set ?![]()
[afbeelding]
Volgens mij is dat de Allone Captain Helm, Allone Captain Chest, Allone Knight Leggings, Allone Knight gloves(er zijn van de Allone Knight set alleen speciale versie van de chest en helm voor captains). Het shield is Dranleic Shield en het wapen de Greatsword (is ultra greatsword class, maar heet gewoon Greatsword).Sumerechny schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:33:
[...]
Netjes, welke set is dat? En de rest van je gear?
Ik hoor het wel of ik door ga voor de wasmachine.
Over wapens gesproken, als je de bastard sword leuk vind, misschien is het een idee om een Claymore te halen. Je hebt een Fragrant branch of yore nodig. Vertel maar of je wilt weten hoe je dit zwaard kan krijgen dan zet ik of iemand die me voor is het in spoiler tags. De Claymore heeft een hele mooie 1handed strong attack, dat is namelijk een thrusting attack wat je extra reach geeft
even over de Fragrant branch of yoreye-roon schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:36:
[...]
Volgens mij is dat de Allone Captain Helm, Allone Captain Chest, Allone Knight Leggings, Allone Knight gloves(er zijn van de Allone Knight set alleen speciale versie van de chest en helm voor captains). Het shield is Dranleic Shield en het wapen de Greatsword (is ultra greatsword class, maar heet gewoon Greatsword).
Ik hoor het wel of ik door ga voor de wasmachine.
Over wapens gesproken, als je de bastard sword leuk vind, misschien is het een idee om een Claymore te halen. Je hebt een Fragrant branch of yore nodig. Vertel maar of je wilt weten hoe je dit zwaard kan krijgen dan zet ik of iemand die me voor is het in spoiler tags. De Claymore heeft een hele mooie 1handed strong attack, dat is namelijk een thrusting attack wat je extra reach geeft
spoiler:
mocht je er een x aantal verzameld hebben en ook al gebruikt hebben bij de versteende beelden waarbij je dacht het nodig te hebben en dan denken de rest bewaar ik voor de volgende ronde NG+ nou dat deed ik ook maar helaas je bent ze allemaal kwijt op het moment dat je NG+ ingaat dus tip gewoon opmaken
PSN: FreakGIB
Hmm..Last Giant valt me direct een beetje tegen, 4x nu laatste keer soooo clooosseeee totdat ik achter hem en de muur vast kwam te zitten...
Ik bak er echt niks meer van, grootste oorzaak is dat ik te weinig bewegingsruimte heb (Hoewel ik de arena nog niet rond gerend ben om te kijken hoe groot het is).
spoiler:
*stamp*
Ik bak er echt niks meer van, grootste oorzaak is dat ik te weinig bewegingsruimte heb (Hoewel ik de arena nog niet rond gerend ben om te kijken hoe groot het is).
spoiler:
Klopt het trouwens dat bepaalde mobs na een x aantal keer vermoord te zijn niet meer respawnen? Het begint een beetje een dode bedoeling te worden (pun not intended
)
[ Voor 22% gewijzigd door Sumerechny op 29-04-2014 22:17 ]
Verwijderd
Dam net voor de eerste keer geinvade, had net aardig wat souls op zak, allemaal kwijt. Is er ook een plek waar je pvp kan leren?
Kwam hem net per ongeluk tegen, zit nu ongeveer een uur of 6 in het spel. Op zich vond ik 'm heel simpel. Geen idee of ik wat verpest hiermee voor andere spelers dus maar even een spoilertje:Sumerechny schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:51:
Hmm..Last Giant valt me direct een beetje tegen, 4x nu laatste keer soooo clooosseeee totdat ik achter hem en de muur vast kwam te zitten...spoiler:*stamp*
spoiler:Klopt het trouwens dat bepaalde mobs na een x aantal keer vermoord te zijn niet meer respawnen? Het begint een beetje een dode bedoeling te worden (pun not intended)
spoiler:
Sowieso niet targetten zodat je vrij rond kunt lopen. Zorg dat je achter 'm blijft, als je een voet omhoog ziet gaan dan rol je een keertje naar achter. Als hij aan het prutsen is met zijn voorwaartse attack dan lekker van achter op z'n enkels rammen. Gebruik je schild niet als dat niet nodig is zodat je altijd endurance over hebt om te rollen, daar heb je zat tijd voor omdat al z'n attacks voorspelbaar en traag zijn. Je kunt zelfs voor 'm blijven staan en dan twee keer naar achter rollen als hij aanvalt, zo kun je makkelijk zijn aanvalspatronen leren.
Ik moest weer even flink inkomen, heb DS1 helemaal stuk gespeeld (NG++ in ieder geval, geen idee meer welk level ik was), maar alles begint weer een beetje een plekje te krijgen en het wordt weer steeds leuker, zeker nu ik hier en daar wat shortcuts heb geopend en alles wat bekender aan gaat voelen. Ik gebruik al een poos de Fire Sword die ik nu op level 3 heb, dat hakt heerlijk weg.
Ik heb trouwens ook gemerkt dat sommige mobs niet meer spawnen, dat zal wel met je eigen level te maken hebben denk ik en voorkomt eindeloos hetzelfde low-level stukje grinden.
Ik kwam die set ook al tegen. Heel erg vet, maar mijn karakter gaat er veel te traag van.Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:53:
wat vinden vinden jullie van de armour set ?![]()
[afbeelding]
Dat is er:Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:16:
Dam net voor de eerste keer geinvade, had net aardig wat souls op zak, allemaal kwijt. Is er ook een plek waar je pvp kan leren?
spoiler:
Vanuit Majula zijn er 2 paden direct open naar een volgende area 1 gaat naar Forest of the Fallen Giants en de andere gaat naar Heides Tower of Flame. Je wil hiervoor naar Heides Tower. Onderweg in Heides Tower vecht je met Old Knights (zo heten ze, zie het armor wat ze droppen). Als je sommige dood hebt, of soms een groepje, verschijnt er een houden pilaar met een hendel. Je volgt het pad door Heides tower, je komt in een circulaire kamer met 3 Old Knights. 1 met een Greatsword 2 met sword/shield. Zodra je binnen loopt verdedigen de shield guys hun pad. Versla ze en neem het linker pad. Kill de 2 old knights daar en loop door. Kill de laatste old knight op een platform wat dood lijkt te lopen. Er komt zo'n pilaar de grond uit, gebruik dit en de brug komt naar beneden. Loop naar boven voor een kistje en wat items en boss fog. Versla deze boss en je vind Targay. Targay is de leider van de Blue Sentinals. Je kan de blue Sentinals joinen als je minstens 1 Token of Fidelity in je inventory hebt. Zodra je dat heb, ga naar de kelder van de cathedral of blue(waar je dus bent). Daar is een bonfire en 3 standbeelden. Je kan een Token opofferen bij zo'n standbeeld en dan dueleer je in een arena tegen een andere blue sentinal. Zo kan je het pvpen leren en heb je eerlijke duels, dus niet 3on1 fights, of fights waar de npc's jou ook willen killen.
In ander nieuws. Gisteren 2 major bosses gekilled. Had niet verwacht dat ik zo snel door die areas heen zou wandelen. Na het killen van de 3de major boss (ik had er al 1tje neer). Ging ik met 100k souls terug naar Majula en vertelde de herald dat ik door moest met mijn reis. Wat vreemd is, gezien ze eerst zei dat ik 4 major souls moest verzamelen. Misschien heeft het ook te maken met soul level oid
Maar ik merk dat mijn +10 lightning Claymore, met 20 str, 13 dex en 50 faith wel een beetje te sterk is atm. In ieder geval te sterk voor de areas waar ik nu ben. Ook de combinatie van mijn +10 Priest Chime + verrekijker + lightning spear is geniaal. Heerlijk snipen met dat ding
Dan over de bosses, spoilers be warned.
spoiler:
Voor de sinner had ik Lucatiel of Mirrah mee genomen en nog een random dude. Maar om eerlijk te zijn was die random dude totaal overbodig. De Sinner bleef als lijm plakken aan Lucatiel terwijl ik lightning spears aant schieten was. Lucatiel maakte dit gevecht volkomen triviaal. Maja, npc summons wil ik voorlopig elke keer mee nemen, er kan een quest aan verbonden zijn(looking at you Solaire).
Onderweg door de Bastille kan je een optional area in via een pharros lockstone, je komt in een Belfry Area. Ik was al eerder in een Belfry area geweest (in Iron Keep). Dus ik wist dat ik de bel moest ringen voordat ik door de fog gate kon. Alleen deze fog gate, tja, was een boss fight. Met wat oude bekende voor de Dark Souls 1 spelers. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik als halve hollow dit gevecht in 1 keer gehaald heb zonder npc/friendly summon.. Ma goed, i'll take it.
Onderweg door de Bastille kan je een optional area in via een pharros lockstone, je komt in een Belfry Area. Ik was al eerder in een Belfry area geweest (in Iron Keep). Dus ik wist dat ik de bel moest ringen voordat ik door de fog gate kon. Alleen deze fog gate, tja, was een boss fight. Met wat oude bekende voor de Dark Souls 1 spelers. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik als halve hollow dit gevecht in 1 keer gehaald heb zonder npc/friendly summon.. Ma goed, i'll take it.
De 2de boss:
spoiler:
The dukes dear Freja. Ik heb hier meerdere keren over gedaan en elke keer mensen mee genomen als summon. Uiteindelijk solo gedaan. Summons zijn hier totaal overbodig. Je kan haar baiten in 1 aanval ren naar de andere kant, smack haar een paar keer, bait aanval en repeat untill dead. Als ze meerdere targets heeft word ze helemaal gek en heeft ze geen leuke paterns.
Onderweg daar naar toe was er ook een hele rare boss fight.. een mage, 2 priests en wat kruipende undead. Ik snap niet waarom dit achter een boss fog had gemoeten, het was zo'n triviaal gevecht omdat er geen andere bystanders bij kunnen komen. Als het gewoon een open ruimte was geweest, pff veel moeilijker als je niet alles daarvoor gekilled hebt.
Onderweg daar naar toe was er ook een hele rare boss fight.. een mage, 2 priests en wat kruipende undead. Ik snap niet waarom dit achter een boss fog had gemoeten, het was zo'n triviaal gevecht omdat er geen andere bystanders bij kunnen komen. Als het gewoon een open ruimte was geweest, pff veel moeilijker als je niet alles daarvoor gekilled hebt.
Ook nog even in een area genaamd: Doors of Pharros rond gelopen, althans, ik kom binnen en word direct gesummoned in een andere wereld met een dude die direct ze hele arsenaal op mijn spawn plek leegt, komt er 1 of ander hondje mij aanvallen en een huge ass dude maar die negeert de host.. Daar nog wat rond gelopen en gezocht of ik ergens verder kon, maar het leek doodlopend te zijn misschien later maar is terug komen daar
Tot nu toe vermaak ik me prima met dit spel, al vind ik het iets makkelijker dan DS1. Misschien komt dat omdat ik DS1 vorige week heb uitgespeeld en de muscle memory zorgt voor betere reflexes. Vanavond dat gat in majula maar is verkennen. Hopelijk is het niet een 2de tomb of the giants, god wat haat ik die plek.
Ik vind het ook stukken makkelijker dan DS 1, kan ook wel komen doordat ik eerst Demon's Souls azia versie heb gespeeld, dan Dark Souls 1, dan Demon's Souls europe versie en nu Dark Souls 2.ye-roon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:40:
[...]
Ook nog even in een area genaamd: Doors of Pharros rond gelopen, althans, ik kom binnen en word direct gesummoned in een andere wereld met een dude die direct ze hele arsenaal op mijn spawn plek leegt, komt er 1 of ander hondje mij aanvallen en een huge ass dude maar die negeert de host.. Daar nog wat rond gelopen en gezocht of ik ergens verder kon, maar het leek doodlopend te zijn misschien later maar is terug komen daar
Tot nu toe vermaak ik me prima met dit spel, al vind ik het iets makkelijker dan DS1. Misschien komt dat omdat ik DS1 vorige week heb uitgespeeld en de muscle memory zorgt voor betere reflexes. Vanavond dat gat in majula maar is verkennen. Hopelijk is het niet een 2de tomb of the giants, god wat haat ik die plek.
Wat Doors Of Pharros betreft kan je wel degelijk verder. Al moet je dan een Pharros lockstone opofferen.
spoiler:
Als je dan verder loopt kom je uiteindelijk bij de Boss terecht (ook easy trouwens), eens die verslagen kan je met een rat spreken, het zijn dus ratten en geen honden
. Na wat doordrammen kan je hier aansluiten bij hun covenant en de area gebruiken om iedereen lastig te vallen samen met npc's.
Is trouwens een aanrader om te doen omdat een area later in het spel, Doors of Giants, erg simpel is daardoor. Npc's vallen je dan niet aan in Doors Of Pharros en Giants.
Is trouwens een aanrader om te doen omdat een area later in het spel, Doors of Giants, erg simpel is daardoor. Npc's vallen je dan niet aan in Doors Of Pharros en Giants.
Moeilijkste Boss tot nu toe was de eerste Boss in Iron Keep. Ook de Primal Bosses vond ik redelijk tegenvallen.
Ik ben het volledig met je eens, het is een uiterst eenvoudige boss...ik liep alleen behoorlijk aan te swansen en mijn build was erg slecht (Als deprived begonnen, daarna min specs voor Heide Knight sword en daarna Int+Faith levelen). Hij is nu neer, ik heb af en toe even afstand genomen om niet tussen hem en de muur in te komen.KneoK schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:22:
[...]
Kwam hem net per ongeluk tegen, zit nu ongeveer een uur of 6 in het spel. Op zich vond ik 'm heel simpel. Geen idee of ik wat verpest hiermee voor andere spelers dus...
Zijn er nog bosses die jullie ervaren als Ornstein & Smoug? Dat waren voor mij echt gigantische hordes om overheen te komen, mijn NG+ was er op vastgelopen zelfs (na 30+ keer had ik het in NG+ wel gezien...
Verwijderd
Bedankt, ik heb de claymore nu, idd een erg fijn wapen.ye-roon schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:36:
[...]
Ok, dan ga ik dat even verkennen. Lijkt me wel leuk pvp oefenen. Ben overigens nog een keer geinvade en toen had ik gewonnen.ye-roon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:40:
[...]
Dat is er:
spoiler:Vanuit Majula zijn er 2 paden direct open naar een volgende area 1 gaat naar Forest of the Fallen Giants en de andere gaat naar Heides Tower of Flame. Je wil hiervoor naar Heides Tower. Onderweg in Heides Tower vecht je met Old Knights (zo heten ze, zie het armor wat ze droppen). Als je sommige dood hebt, of soms een groepje, verschijnt er een houden pilaar met een hendel. Je volgt het pad door Heides tower, je komt in een circulaire kamer met 3 Old Knights. 1 met een Greatsword 2 met sword/shield. Zodra je binnen loopt verdedigen de shield guys hun pad. Versla ze en neem het linker pad. Kill de 2 old knights daar en loop door. Kill de laatste old knight op een platform wat dood lijkt te lopen. Er komt zo'n pilaar de grond uit, gebruik dit en de brug komt naar beneden. Loop naar boven voor een kistje en wat items en boss fog. Versla deze boss en je vind Targay. Targay is de leider van de Blue Sentinals. Je kan de blue Sentinals joinen als je minstens 1 Token of Fidelity in je inventory hebt. Zodra je dat heb, ga naar de kelder van de cathedral of blue(waar je dus bent). Daar is een bonfire en 3 standbeelden. Je kan een Token opofferen bij zo'n standbeeld en dan dueleer je in een arena tegen een andere blue sentinal. Zo kan je het pvpen leren en heb je eerlijke duels, dus niet 3on1 fights, of fights waar de npc's jou ook willen killen.
Makkelijk soul farmen?
(Ik had hem nog niet zien passeren de laatste 2 week volgens mij)
Daarnaast ben ik in de Cathedral of Blue geweest voor 10 sec....
spoiler:
Ga naar Heide's Tower of Flame, ren voorbij de eerste twee old knights. Voordat je in de toren komt met de drie old nights links van de ingang op het randje gaan staan blocken....binnen een paar min 2-3k souls. Zeker in het begin van het spel is dit een goede denk ik
(Ik had hem nog niet zien passeren de laatste 2 week volgens mij)
Daarnaast ben ik in de Cathedral of Blue geweest voor 10 sec....
spoiler:
bastard Ornstein 

1.) zijn geen heksen. het zijn de keepers of the flame (bekenden uit Dark Souls 1). Dat ze oud zijn, wil niet zeggen dat het heksen zijnFiole schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:17:
Nee evilpin0, souls verliezen hoort juist grotendeels bij het spel. Daarom zeggen de heksen in het begin (als je je character maakt) dat ook, dat je die vaak zult kwijtraken. Daarnaast is het makkelijker als je een deel van het eerste area hebt gedaan, je "white soapstone" te gebruiken. Dat houdt in dat andere mensen jouw kunnen summonen en vervolgens help jij ze verder te gaan. Wat je hier zelf aan over houdt is dat je
2.) Ik raad altijd af om "te verkennen" via een summon. 90% van de tijd verziek je het spel van de medespeler "Hey! laat ik daar de hoek omrennen. poof, pulled 5 a 6 Royal Knights (kamers voor de Sentinels bijvoorbeeld). En tbh, beetje aparte strategie. "oh nee, ik kan doodgaan in een dark souls spel. Laat ik veilig gaan verkennen"
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wat voor armor heeft jullie voorkeur?
Ik zat zelf aan een light loadout te denken maar volgens mij is het voor mij veel praktischer om medium te gaan..
Ik zat zelf aan een light loadout te denken maar volgens mij is het voor mij veel praktischer om medium te gaan..
Ik ga meestal voor die half doorzichtige armor. Werkt geweldig. Dat met 100% shield en alles tot drangleic castle is een cakewalk
Owh, die je 'gratis' kan krijgen? Semi-spoilerlanerios schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:31:
Ik ga meestal voor die half doorzichtige armor. Werkt geweldig. Dat met 100% shield en alles tot drangleic castle is een cakewalk
Hoe vaak heb jij al een nieuwe game opgestart dan?..ik zal blij zijn als ik het uitgespeeld heb namelijk

Zit nu op char 21 of zo? Hou van random builds testen en aankloten.
Haha, tof. Hoeveel uur heb je er inmiddels inzitten dan?lanerios schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:43:
Zit nu op char 21 of zo? Hou van random builds testen en aankloten.
Vanavond maar even flink zitten grinden om die armour set te krijgen (ben nu level 26). Heel tof, maar ten opzichte van m'n half bij elkaar verzamelde armour (twee pieces Elite Knight gekocht) verloor ik toch wel behoorlijk wat physical reduction. Heb nu de Elite Knight chest en leggings en de Auros Helm en Gauntlets aan, perfecte combi voor nu, lekker licht (zit op 62% equipment load) en toch relatief hoge physical defenses.lanerios schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:31:
Nu nog even een 100% shield zien te vinden (m'n huidige is 90%) en rustig aan Heide's Tower eens wat verder gaan verkennen.
Ik heb besloten om (net als in DS1) de Claymore te gebruiken en up te graden als main wapen. Vind het een enorm stabiel ding. Ik zoek echter nog wel een sneller secondary wapen voor bosses waar de Claymore toch net iets te traag voor is. Weet iemand of een Curved Sword een beetje snel is? Ik vind de Rapier zo saai...
De falchion swingt snel. Ik gebruik een club voor bosses, laag stamina, swingt aardig rap en met wat strength ramt dat ding als een malle.
[ Voor 3% gewijzigd door CrapperDeCrap op 01-05-2014 08:40 ]
Meer om het feit dat ik een glimmende Boss Soul in m'n inventory heb die ik kan ruilen voor een leuk uitziend krom zwaard... als die snel is koop ik liever die dan dat ik hem voor souls inruil. De stats zien er in ieder geval goed uit.CrapperDeCrap schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:32:
De falchion swingt snel. Ik gebruik een club voor bosses, laag stamina, swingt aardig rap en met wat strength ramt dat ding als een malle.
Heb moeite met het afscheid nemen van m'n Drangleic set. Wilde eerst voor Elite Knight's gaan, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het als Knight helemaal niet erg vind om zware spullen te dragen (zolang ik maar onder de 80% blijf). Ook de elemental resistance op de Drangleic set is gewoon ver uit het beste... zelfs met z'n hoge weight is het relatief gezien gewoon één van de beste sets voor een tank-speelstijl. Ik ding dan alleen niet meer mee voor de 'Fashion Souls' prijs
[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 01-05-2014 08:49 ]
Alle curved swords (op de grote na) zijn geloof ik wel rap.
Gisteren heb ik weer aardig wat progress gemaakt in DS2. Al merk ik toch dat ik er momenteel heel makkelijk door heen aan het knallen ben. Ik ben de hele kuil in majula doorgeweest inclusief de boss. Daarna was er nog maar 1 plek om naar toe te gaan en dat was het kasteel, daar beide bosses gedaan en vervolgens de boss in de area daarna een kopje kleiner gemaakt. Ik kan nu door een hele mooie deur, echter het was laat en ben gaan slapen
Ook 2 optionele boss fights gedaan waarvan er 1 wel heel annoying was, todat, well, lees de spoilers.
Optional Boss 1
Boss 1
Optional Boss 2
Over Soul Appease gesproken, het doet alleen maar damage tegen undead en hollowed enemies. Dus breng je Straid een bezoekje, neem die spell me, cast het, alles in ze kamer is direct stuk, praat met hem. Ik moest dat gewoon proberen en het werkt.
Boss 2 en 3
Boss4
Daarna nog iemand gered en gaan slapen.
Optional Boss 1
spoiler:
Dit was The Royal Rat Authority. Basicly een boss room met 4 kleine ratjes (die toxic en petrify opbouwen). Val je ze aan word er een huge ass rat wakker en dat is natuurlijk de echt baas. In het begin heel veel dood gegaan. Tot ik me bedacht: hey, dit lijkt wel op Sif en jawel, de strategie van Sif werkt hier ook. Met als voordeel dat deze rat niet een huge ass sword heeft, waardoor het dus eigenlijk best makkelijk was. Daarna de Rat King Covenant gejoined, geen pvp gedaan, gewoon puur door een tip van iemand van hier.
Boss 1
spoiler:
GravelordNitoThe Rotten. Holy Shit die gast lijkt op Nito, maar dan met veel en huid en zo. De weg naar The Rotten was een pain in the butt. The Gutter is niet maar area en je weg vinden was best lastig. Daarna Black Gulch. Minder erg, maar toch minder fijn. Wel leuke secret areas hier ^^. The rotten zelf was best te doen. Zeker toen hij Lucatiel heel aardig vond en hij mijn lightning spears wat minder.
Optional Boss 2
spoiler:
The Royal Rat Vanguard. Wat een tiefus gore .. Anyways basicly een zelfde soort fight als die in Belfry Sol, maar dan met ratten. Er zijn er eerst een hele boel kleine en uiteindelijk komen de 4 die je moet verslaan, ze zijn maar marginaal groter maar het verschil is dat de vier die je moet verslaan veel meer status effects op je dumpen dan de rest. HEEL VEEL doodgegaan. Totdat ik dacht: zijn deze ratten niet allemaal hollow of undead, gezien de looks wel. Ik heb Soul Appease attuned. Ik loop die kamer binnen, soul appease, alle ratjes dood. Daarna nog een keer, ik 1 shot 3 van de 4 "grote" ratjes. De 4de was buiten bereik van de aoe. Daarna de 4de een knal verkocht van me Claymore. Ik hou van Soul Appease.
Over Soul Appease gesproken, het doet alleen maar damage tegen undead en hollowed enemies. Dus breng je Straid een bezoekje, neem die spell me, cast het, alles in ze kamer is direct stuk, praat met hem. Ik moest dat gewoon proberen en het werkt.
Boss 2 en 3
spoiler:
Drangleic Castle. Best leuke plek, zeer voorzichtig gedaan in het begin vooral met die mannetjes van steen die best pijn doen. Ook de Pelgrims of Dark Covenant gevonden. Goed Boss 2, Dragonriders. IPV 1 zijn het er nu 2. Blijkbaar kunnen ze erg slecht tegen Lightning. De eerste keer ging ik dood, omdat ik stom was (en geen Great Lightning spears meer had doordat ik de hele area al doorlopen had). De 2de keer heb ik in de eerste dragonrider 4 great lightning spears gestopt en toen was hij dood. De 2de die veel minder hp heeft, ging 85% neer van 1 great lightning spear (dit is met een Lightning Priest Chime +10 met 50 Faith). Dus best makkelijke uiteindelijk. Na nog een stukje Drangleic, de Looking Glass Knight. Ik kom binnen en hij one shot me bijna. Had echt bijna geen hp over. Eerste gedeelte van het gevecht lopen dodgen. Tot Bernhardt de agro had. Daarna was het gewoon knallen.
Boss4
spoiler:
Demon of Song. Damn wat is de shrine of amana kut. Maar, verrekijker + lightning bolt = alles dood van afstand
Ook een Archdrake Hammer gekregen. Het ziet er uit als een halberd, heeft de moveset van een halberd, maar is gekwalificeerd als een hammer en heeft het gewicht van een hamer. Misschien leuk backup wapen. Dan de demon of song. Deze baas is lastig, totdat je er achter komt dat je alleen ze armen en hoofd kan raken en niet het zwarte leer. Daarna word je niet meer geraakt en vraag je je af waarom deze boss zo laat in de game zit.
Daarna nog iemand gered en gaan slapen.
ik lees zo nu en dan dat mensen een Verrekijker gebruiken ? is het een echte verrekijker of hoe werkt het en waar kan je hem vinden ?ye-roon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:40:
[...]
Dat is er:
spoiler:Vanuit Majula zijn er 2 paden direct open naar een volgende area 1 gaat naar Forest of the Fallen Giants en de andere gaat naar Heides Tower of Flame. Je wil hiervoor naar Heides Tower. Onderweg in Heides Tower vecht je met Old Knights (zo heten ze, zie het armor wat ze droppen). Als je sommige dood hebt, of soms een groepje, verschijnt er een houden pilaar met een hendel. Je volgt het pad door Heides tower, je komt in een circulaire kamer met 3 Old Knights. 1 met een Greatsword 2 met sword/shield. Zodra je binnen loopt verdedigen de shield guys hun pad. Versla ze en neem het linker pad. Kill de 2 old knights daar en loop door. Kill de laatste old knight op een platform wat dood lijkt te lopen. Er komt zo'n pilaar de grond uit, gebruik dit en de brug komt naar beneden. Loop naar boven voor een kistje en wat items en boss fog. Versla deze boss en je vind Targay. Targay is de leider van de Blue Sentinals. Je kan de blue Sentinals joinen als je minstens 1 Token of Fidelity in je inventory hebt. Zodra je dat heb, ga naar de kelder van de cathedral of blue(waar je dus bent). Daar is een bonfire en 3 standbeelden. Je kan een Token opofferen bij zo'n standbeeld en dan dueleer je in een arena tegen een andere blue sentinal. Zo kan je het pvpen leren en heb je eerlijke duels, dus niet 3on1 fights, of fights waar de npc's jou ook willen killen.
In ander nieuws. Gisteren 2 major bosses gekilled. Had niet verwacht dat ik zo snel door die areas heen zou wandelen. Na het killen van de 3de major boss (ik had er al 1tje neer). Ging ik met 100k souls terug naar Majula en vertelde de herald dat ik door moest met mijn reis. Wat vreemd is, gezien ze eerst zei dat ik 4 major souls moest verzamelen. Misschien heeft het ook te maken met soul level oid
Maar ik merk dat mijn +10 lightning Claymore, met 20 str, 13 dex en 50 faith wel een beetje te sterk is atm. In ieder geval te sterk voor de areas waar ik nu ben. Ook de combinatie van mijn +10 Priest Chime + verrekijker + lightning spear is geniaal. Heerlijk snipen met dat dingAl heb ik wel gemerkt dat er een damage drop is van de spear als je van extreem lange afstand raakt. Mobs die dichtbij in 1 shot dood zijn, hebben 2 shots nodig op long range.
Dan over de bosses, spoilers be warned.
spoiler:Voor de sinner had ik Lucatiel of Mirrah mee genomen en nog een random dude. Maar om eerlijk te zijn was die random dude totaal overbodig. De Sinner bleef als lijm plakken aan Lucatiel terwijl ik lightning spears aant schieten was. Lucatiel maakte dit gevecht volkomen triviaal. Maja, npc summons wil ik voorlopig elke keer mee nemen, er kan een quest aan verbonden zijn(looking at you Solaire).
De 2de boss:
spoiler:The dukes dear Freja. Ik heb hier meerdere keren over gedaan en elke keer mensen mee genomen als summon. Uiteindelijk solo gedaan. Summons zijn hier totaal overbodig. Je kan haar baiten in 1 aanval ren naar de andere kant, smack haar een paar keer, bait aanval en repeat untill dead. Als ze meerdere targets heeft word ze helemaal gek en heeft ze geen leuke paterns.
Geen idee eigenlijk. Heb met 3 characters het spel uitgespeeld (gewoon NG), die gedelete en weer 3 nieuwe gemaakt. Daarmee ga ik NG+ inSumerechny schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:52:
[...]
Haha, tof. Hoeveel uur heb je er inmiddels inzitten dan?
Wel cool dat de 4 great souls de bekende bosses zijn uit DS 1
FreakGIB schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:21:
[...]
ik lees zo nu en dan dat mensen een Verrekijker gebruiken ? is het een echte verrekijker of hoe werkt het en waar kan je hem vinden ?
spoiler:
In Majula kan je de binoculars vinden
Volgens mij doen ze dat niet.kimone66 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:34:
Weet iemand of enemies mee schalen met je level.Kan daar eigenlijk nergens duidelijk over vinden.
Ik vind de oud gedienden ook wel grappig om terug te zien inderdaad.lanerios schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Geen idee eigenlijk. Heb met 3 characters het spel uitgespeeld (gewoon NG), die gedelete en weer 3 nieuwe gemaakt. Daarmee ga ik NG+ in
En netjes dat je het 3 keer uitgespeeld hebt man..gaat hier niet gebeuren daar heb ik het geduld niet voor
jep, alle 3 spel uitgespeeld
Maar mag ook wel, spel is een stuk makkelijker dan DeS of DS1
DS2 is zeker makelijker maar word nu wel veel meer geinvade dan in de andere gameslanerios schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:53:
jep, alle 3 spel uitgespeeldMaar mag ook wel, spel is een stuk makkelijker dan DeS of DS1
ook als je naar NG+ gaat word het in verhouding lastiger dan NG+ in DS1 vind ik
zie nu allemaal Red NPC invaders als extra enemy's
verder vind ik het als pure Mage nog steeds lastig zeker als je sommige Bossen alleen moet doen
maar ik ben ook niet zo'n goede speler ben alleen te eigewijs om te stoppen
maar goed we gaan vrolijk verder vermaak me uitstekend
mijn build
ik heb rond de 56 intel en 56 faith en 7 slot voor spels en een beetje mijn strengt en dex verhoogd zodat ik ook een goede boog kan gebruiken heb rond de 1100 HP standaard zonder ringen
maar doe wel tussen de 700 a 1000+ damage met great lightning spear / Sunlight Spear per shot
met gebruik van de Dragon Chime +5
voor sorceries gebruik ik de Staff Of Wisdom +5
en voor hexesgebruik ik de Black Witch's Staff met dark infusion je ka nwel beter maar dan moet je wisselen tussen chimes en Staff en met de Black Witch's Staff kan je alles casten
en voor pyromancy de Dark Pyromancy Flame
verder een ring voor extra casting slots en een hood voor extra spells per slot.
voor 2 spells heb ik de Fait / Intel requirement omlaag gebracht van 64 naar 55 dus kan nu alles casten
[ Voor 34% gewijzigd door FreakGIB op 01-05-2014 12:51 ]
Neem aan dat je dit op de ps3 of xbox gedaan hebt.Pc versie is net een week uit.FreakGIB schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:58:
[...]
heb ook al zo'n 180 uur zitten in mijn eenigste caracter die nu rond level 165 zit
maar goed we gaan vrolijk verder vermaak me uitstekend
Maar dan nog vindt ik het knap.
PS3kimone66 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:38:
[...]
Neem aan dat je dit op de ps3 of xbox gedaan hebt.Pc versie is net een week uit.
Maar dan nog vindt ik het knap.
Ik heb gelezen dat dit in DS1 wel zo is, maar heb nooit gesnapt waarom. Dat zou dan toch betekenen dat je gelijk alle gebieden zou kunnen doen? Los van of je er in komt of niet. Wat voor zin heeft het om te levelen als een vijand met je mee schaalt?kimone66 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:34:
Weet iemand of enemies mee schalen met je level.Kan daar eigenlijk nergens duidelijk over vinden.
je kan in DS2 ook met je standaard level overal in / heen je moet er voor zorgen dan je armor / weapons / sorceries sterk genoeg is dan hoef je in princiepe niet te levelen zover ik weetyinx84 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Ik heb gelezen dat dit in DS1 wel zo is, maar heb nooit gesnapt waarom. Dat zou dan toch betekenen dat je gelijk alle gebieden zou kunnen doen? Los van of je er in komt of niet. Wat voor zin heeft het om te levelen als een vijand met je mee schaalt?
mijn Caracter was altijd rond de 800HP heb het nu pas een beetje verhoogd
Verwijderd
Jammer dat volk dat totaal niet weet hoe een boss vechttechnieken in elkaar zit summon signs plaatst voor die daadwerkelijke boss.
edit:
spoiler:
Zit nu bij de demon smelter, heb het al een twintig keer zelf geprobeerd maar begin het nu zat te worden, gebruik nu summoners maar die lucatiel of mirrah is vaak beter. edit: yay heb 'm verslagen met lucatiel en een andere summoner
edit:
spoiler:
Net de Iron King verslagen; was een stuk makkelijker dan demon smelter
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 17:17 ]
Zie de eerdere post over verkennen. Dat is precies wat ik bedoel. Je naait andere spelers. Mijn idee, je kan pas summon sign plaatsen als je area gecleared hebt.
Vers uit het AMD topic
http://enbseries.enbdev.c...viewtopic.php?f=14&t=3091
Mischien dat ik zelfs maar even de game links laat liggen tot de ENB voor dark souls goed werkt.
http://enbseries.enbdev.c...viewtopic.php?f=14&t=3091
[ Voor 34% gewijzigd door evilpin0 op 01-05-2014 15:16 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Over invades gesproken, ik ben dit spel nog niet 1 keer invaded door een red phantom. Enige invades die ik mee gemaakt heb zijn in de belfry areas geweest. Ik heb wel red phantoms zien invaden, maar dan was ik zelf een phantom die met iemand mee liep.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 1 keer heb verkent heb bij een boss. Dat was omdat ik bij de fog aan kwam, veel summon signs zag liggen, bedacht dat dit een boss moest zijn en ik had geen spells meer
Dus maar ff sign op grond gezet, boss verslagen, tada, free spells
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 1 keer heb verkent heb bij een boss. Dat was omdat ik bij de fog aan kwam, veel summon signs zag liggen, bedacht dat dit een boss moest zijn en ik had geen spells meer
Verwijderd
Maakt het uit als ik npc belfree luna vermoord? Ik had hem per ongeluk geattacked bij een invade maar hij blijft me nu aanvallen, maakt niet uit hoe lang ik wacht.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 21:23 ]
Je moet je schuld afkopen. Waar mag je zelf uitvogelenVerwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:23:
Maakt het uit als ik npc belfree luna vermoord? Ik had hem per ongeluk geattacked bij een invade maar hij blijft me nu aanvallen, maakt niet uit hoe lang ik wacht.

Verwijderd
Ik heb 'm maar gedood, ga echt geen 93k souls verpatsen voor die npc. En ik was toch nog niet zo ver.NoFearz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:59:
[...]
Je moet je schuld afkopen. Waar mag je zelf uitvogelen
Gisteren eindelijk New Game+ ingekomen, ik heb de tijd genomen!
Playtime: 65 uur
SL: 156
Soul Memory: 3,6 M
Deaths: 307..
Zodra ik een Soul Vessel heb misschien mijn (strength / melee) build maar eens omgooien, zin om toch iets te doen met pyromancies / sorceries / hexes. Iemand die iets aan kan raden?
Leuk dat die phantoms nu in New Game zitten en dat er nieuwe enemies zijn, maakt het een stuk interessanter om nog eens door te spelen. Ik neem gewoon nog een keer de tijd!
Playtime: 65 uur
SL: 156
Soul Memory: 3,6 M
Deaths: 307..
Zodra ik een Soul Vessel heb misschien mijn (strength / melee) build maar eens omgooien, zin om toch iets te doen met pyromancies / sorceries / hexes. Iemand die iets aan kan raden?
Leuk dat die phantoms nu in New Game zitten en dat er nieuwe enemies zijn, maakt het een stuk interessanter om nog eens door te spelen. Ik neem gewoon nog een keer de tijd!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Klopt het dat de Soul Level helemaal niets meer uitmaakt bij het matchmaking voor co-op en pvp? Volgens de wiki gaat het puur om de Soul Memory. Een Soul Level cap van 150 zou je jezelf alleen maar mee beperken.
[ Voor 18% gewijzigd door Nfear op 02-05-2014 13:36 ]
Eergister hele avond bezig geweest met die gargoyles, ik werd echt niet goed van die beltower invasies, ik weet niet hoe vaak ik 2v1 gegankt was, maar het was op een moment echt niet grappig meer
.
Toen beestjes eindelijk plat waren me in die covenant ingelezen, ook niet zo gek dat mensen ze joinen gezien het feit dat je hier supermakkelijk upgradematerialen kan farmen.
Uiteindelijk zelf ook gejoined en gasten gaan ganken, gelijk 2 wapens naar +10 gekregen en 1 naar +9
.
Gisteravond in Iron keep kwam ik weer zo'n belfry tegen, toen had ik de netwerkadapter uitgeschakeld want ik had echt geen zin om weer een hele avond te wipen
.
Uiteindelijk nog de halve avond bezig geweest om die balrog plat te krijgen, maargoed.
Toen beestjes eindelijk plat waren me in die covenant ingelezen, ook niet zo gek dat mensen ze joinen gezien het feit dat je hier supermakkelijk upgradematerialen kan farmen.
Uiteindelijk zelf ook gejoined en gasten gaan ganken, gelijk 2 wapens naar +10 gekregen en 1 naar +9
Gisteravond in Iron keep kwam ik weer zo'n belfry tegen, toen had ik de netwerkadapter uitgeschakeld want ik had echt geen zin om weer een hele avond te wipen
Uiteindelijk nog de halve avond bezig geweest om die balrog plat te krijgen, maargoed.
spoiler:
Verdomde nepkist in dat gebied! 40k souls weg 
Dit klopt. Het ziet er namelijk naar uti dat je Soul Memory ook omhoog gaat naarmate je pvp doet. Dus als iemand zeg 1000+ uur op 1 char pvp heeft gedaan, kan deze persoon op SL 150 zitten, maar soul memory van 10,000,000 terwijl anderen met SL nog onder 2 mil zitten. Ze baseren matchmaking dus hierop.NoFearz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:35:
Klopt het dat de Soul Level helemaal niets meer uitmaakt bij het matchmaking voor co-op en pvp? Volgens de wiki gaat het puur om de Soul Memory. Een Soul Level cap van 150 zou je jezelf alleen maar mee beperken.
Zie ook: http://darksouls2.wiki.fe...e+Calculator#.U2OlkFcTeUk
Ook is SMemory handig als je te lui bent voor de bosses
gewoon veel items poppen, en bij soul memory X (10 miljoen dacht ik), gaat de shrine of Amana open.
het is maar 1 miljoen
10m is beetje veel. (NG idg, misschien is NG+ idd 10m)
Maarja, ik speel liever het spelletje uit dan dat ik souls ga farmen voor 1m SMem en dan grotendeels oversla
Maarja, ik speel liever het spelletje uit dan dat ik souls ga farmen voor 1m SMem en dan grotendeels oversla
ok
dan was ik in de war. Ben nog niet echt bezig met de Memory deel, nu eerst bezig met de lore/links uitvogelen. Is al lastig genoeg ><
Die heb ik ook gebruikt, maar ik snapte niet waarom er een minimum en maximum level werd berekend.Fiole schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:03:
[...]
Dit klopt. Het ziet er namelijk naar uti dat je Soul Memory ook omhoog gaat naarmate je pvp doet. Dus als iemand zeg 1000+ uur op 1 char pvp heeft gedaan, kan deze persoon op SL 150 zitten, maar soul memory van 10,000,000 terwijl anderen met SL nog onder 2 mil zitten. Ze baseren matchmaking dus hierop.
Zie ook: http://darksouls2.wiki.fe...e+Calculator#.U2OlkFcTeUk
Anders zou een level 20 iemand kunnen summonen die wellicht al soul level 300+ is, en praktisch bosses oneshot
het zelfde geld eigenlijk voor pvp. Het is niet echt leuk als je opeens tegenover iemand staat die 100 meer punten in stats heeft dan jij ;<
Nu spreek je jezelf tegen van wat je eerder zeiFiole schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:32:
Anders zou een level 20 iemand kunnen summonen die wellicht al soul level 300+ is, en praktisch bosses oneshothet zelfde geld eigenlijk voor pvp. Het is niet echt leuk als je opeens tegenover iemand staat die 100 meer punten in stats heeft dan jij ;<
[ Voor 12% gewijzigd door Nfear op 02-05-2014 20:38 ]
hoger soul level = meer souls om te investeren = meer levels
logisch toch?
logisch toch?
Het gaat om de mogelijk om mensen te summonen of tegen te spelen.lanerios schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:16:
hoger soul level = meer souls om te investeren = meer levels
logisch toch?
Ik heb mijn armor setje compleet en wil mee doen aan Fashion Souls:
<image>
wait, kan iemand me vertellen hoe ik screenshots van het spel maak?
Ik heb 2 schermen en als ik een screenshot maak en die in een editor plak dan is het game scherm helemaal wit ^^
<image>
wait, kan iemand me vertellen hoe ik screenshots van het spel maak?
Verwijderd
Nu zijn er trouwens speedruns op twitch.tv, niet normaal.
http://www.twitch.tv/elajjaz
Deze doet alle boss', gister was er ook iemand die speedruns doet met alleen de nodige boss' om het spel uit te spelen, die was nog een stuk beter.
Deze doet alle boss', gister was er ook iemand die speedruns doet met alleen de nodige boss' om het spel uit te spelen, die was nog een stuk beter.
F12 is de standaard knop om in Steam screenshots te makenye-roon schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:11:
Ik heb mijn armor setje compleet en wil mee doen aan Fashion Souls:
<image>
wait, kan iemand me vertellen hoe ik screenshots van het spel maak?Ik heb 2 schermen en als ik een screenshot maak en die in een editor plak dan is het game scherm helemaal wit ^^
Ik heb net de Flexile Sentry verslagen. Man wat een eitje, ik had die spirit een paar minuten eerder summoned - maar ook zonder was dat niet al te moeilijk geweest.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik heb ook een speedrun van hem gekeken en die gast doet het goedVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:36:
Nu zijn er trouwens speedruns op twitch.tv, niet normaal.
[ Voor 18% gewijzigd door Nfear op 03-05-2014 09:28 ]
Het is wachten op iemand met SL 1 die de Ancient Dragon met zijn vuisten & naked neerhaalt. Of Vendrick zonder Souls of a Giant.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Thanks D4NG3R.
Mijn entry voor fashion souls:

Nog eentje van de rug gezien:

Oh en spoiler image:
Ik heb de game dus uitgespeeld. Even een klein dagboekje.
Nu misschien nog kijken of ik die draak kan killen. Dan denk ik dat ik alle bosses in de game door heb
Zit nog beetje in dubio over wat te doen met die boss souls. Voor zover ik kan zien is er geen knights honor achievement, dus kan er net zo goed souls van maken en nog wat levelen

Nog eentje van de rug gezien:

Oh en spoiler image:
spoiler:

Ik heb de game dus uitgespeeld. Even een klein dagboekje.
spoiler:
Undead Crypt was een leuke plek, alleen beetje kort. De boss was niet al te moeilijk en zoals veel bosses weak voor lightning. Laat ik nou net veel lightning gebruiken voor zowel op mijn wapen als lightning spears. Faith build ^^. Na de boss was het wel ff schrikken, maar gelukkig vals alarm(voor nu).
Met mijn nieuw gevonden item kon ik deuren open maken waar ik al wel geweest was maar nog niet naar binnen kon. Dus eerst naar Drangleic castle. De deur opent naar een gebied waarvan ik dacht: kiln of the first flame? Het heet anders, maar is een throwback daar naar toe. Aan het einde een boss fog, zal dit nu al de eindbaas zijn? Is de rest optional? Maar het was blijkbaar niet de eindbaas. In eerste instantie leek het me een lastig gevecht, maar had Bernhart bij me(voor zijn quest) en Sunlight spears en great lightning spears. Uiteindelijk was dit gevecht ook een lachertje. Daarna gebeurde er niets, kon nergens heen, dus maar weer naar de bonfire.
Dit keer naar forked road. Kom uit bij Aldia's Keep. Dood gegaan door die klote hondjes. Vervolgens door gegaan. Leuke keep en oh een switch aan het einde van een lange gang. Pulling that switch! Goed, andere kant van de gang had ik dus blijkbaar iemand vrij gelaten. Pro tip voor wie er nog niet is, LAAT HEM NIET VRIJ! Hij heeft me namelijk een paar keer invade daarna, op klote plekken waar hij met ze magie in het voordeel is. Anyways, einde van aldia's keep een boss. Ook deze kon blijkbaar niet goed tegen lightning en sunlight spears want hij was ook zo neer.
Dragon Aerie, leuke plek, lekker exploren, niet veel over te vertellen.
Dragon Peak. OMG DIE LIGHTNING PRIEST. Verder niet al te veel moeite. Paar mooie items gevonden. Toen, oh my god, he's huge. Wait, he's friendly? thank god (emerald herald had gelijk). Wat is dat voor item? ooooh das interesant.
Terug naar de forest of fallen giants. Daar wat nieuwe areas bezocht, een boss verslagen en oh, das een interessant item. Toen ik dat dus wist, ben ik maar wat dingen van mijn lijstje gaan halen. Ik wilde alle bonfires hebben, die leidde me naar een boss die ik nog verslagen had.
Daarna, toch maar besloten om Vendrick af te maken. Wat een klootzak is dat damn. 2 uur dood gegaan op die gast. Of ik nou heavy armor of light armor aan had hij oneshotte me toch wel. Uiteindelijk verslagen door de rust te bewaren en het hielp dat ik zijn mechanics door had.
Toen was het tijd om terug te gaan, de final boss. Vier Sunlight spears, 3 greatlightning spears. Eind filmpje. Wel nog cursed omdat ik niet oplette. Best wel een letdown. Maja, je kon lord gwyn gewoon parry-en...
Met mijn nieuw gevonden item kon ik deuren open maken waar ik al wel geweest was maar nog niet naar binnen kon. Dus eerst naar Drangleic castle. De deur opent naar een gebied waarvan ik dacht: kiln of the first flame? Het heet anders, maar is een throwback daar naar toe. Aan het einde een boss fog, zal dit nu al de eindbaas zijn? Is de rest optional? Maar het was blijkbaar niet de eindbaas. In eerste instantie leek het me een lastig gevecht, maar had Bernhart bij me(voor zijn quest) en Sunlight spears en great lightning spears. Uiteindelijk was dit gevecht ook een lachertje. Daarna gebeurde er niets, kon nergens heen, dus maar weer naar de bonfire.
Dit keer naar forked road. Kom uit bij Aldia's Keep. Dood gegaan door die klote hondjes. Vervolgens door gegaan. Leuke keep en oh een switch aan het einde van een lange gang. Pulling that switch! Goed, andere kant van de gang had ik dus blijkbaar iemand vrij gelaten. Pro tip voor wie er nog niet is, LAAT HEM NIET VRIJ! Hij heeft me namelijk een paar keer invade daarna, op klote plekken waar hij met ze magie in het voordeel is. Anyways, einde van aldia's keep een boss. Ook deze kon blijkbaar niet goed tegen lightning en sunlight spears want hij was ook zo neer.
Dragon Aerie, leuke plek, lekker exploren, niet veel over te vertellen.
Dragon Peak. OMG DIE LIGHTNING PRIEST. Verder niet al te veel moeite. Paar mooie items gevonden. Toen, oh my god, he's huge. Wait, he's friendly? thank god (emerald herald had gelijk). Wat is dat voor item? ooooh das interesant.
Terug naar de forest of fallen giants. Daar wat nieuwe areas bezocht, een boss verslagen en oh, das een interessant item. Toen ik dat dus wist, ben ik maar wat dingen van mijn lijstje gaan halen. Ik wilde alle bonfires hebben, die leidde me naar een boss die ik nog verslagen had.
Daarna, toch maar besloten om Vendrick af te maken. Wat een klootzak is dat damn. 2 uur dood gegaan op die gast. Of ik nou heavy armor of light armor aan had hij oneshotte me toch wel. Uiteindelijk verslagen door de rust te bewaren en het hielp dat ik zijn mechanics door had.
Toen was het tijd om terug te gaan, de final boss. Vier Sunlight spears, 3 greatlightning spears. Eind filmpje. Wel nog cursed omdat ik niet oplette. Best wel een letdown. Maja, je kon lord gwyn gewoon parry-en...
Nu misschien nog kijken of ik die draak kan killen. Dan denk ik dat ik alle bosses in de game door heb

Ergens halverwege zijn levensbalk begeef ik het telkens....het is inmiddels zover dat ik met hartkloppingen die arena betreed dat helpt ook niet echt...

Verwijderd
Als het je echt niet lukt kan je altijd summonen, heb ik toevallig bij de Pursuer niet gedaan, maar bij twee andere boss' wel.Sumerechny schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:13:
Pfff...ik blijf het een super spel vinden maar die bosses zijn (voor mij soms) best hard. Ik ben een beetje aan het rondlopen en probeer ondertussen de Persuer neer te krijgen maar het lukt me maar niet! Volgens mij moet ik me er inmiddels voor schamen
![]()
Ergens halverwege zijn levensbalk begeef ik het telkens....het is inmiddels zover dat ik met hartkloppingen die arena betreed dat helpt ook niet echt...
edit: of anders kijk je even hoe deze speedrunner de Pursuer verslaat http://youtu.be/yst1Ojp9NxE?t=7m11s
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 15:46 ]
Bedankt! Ik had dat ding al zien staan maar nog geen mogelijkheid gezien om hem daar voor te krijgen. Vanavond eens proberenVerwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:39:
[...]
Als het je echt niet lukt kan je altijd summonen, heb ik toevallig bij de Pursuer niet gedaan, maar bij twee andere boss' wel.
edit: of anders kijk je even hoe deze speedrunner de Pursuer verslaat http://youtu.be/yst1Ojp9NxE?t=7m11s
Welke gear draag je? Ziet er vet uit!ye-roon schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:59:
Thanks D4NG3R.
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Sumerechny op 03-05-2014 17:45 ]
Verwijderd
Verdomme, ik moet weer een bug in m'n playthrough hebben.
spoiler:
De deur van Drangelic Castle ging voor 1/5e van de animatie open en toen was die opeens weer dicht. Nu krijg ik 'm niet meer open, gezocht op internet, meerdere mensen hebben dit probleem. Kan simpelweg niet verder nu.
Invasions e.d. zijn voornamelijk voor NG+ dit keer... Dan vervalt ook de Soul Memory restrictie op Co-op en PVP. Ze hebben invaden etc zo lastig mogelijk gemaakt eigenlijk in NG om extreem veel gezeur te voorkomen. Als je het mij vraagt zijn ze iets te ver gegaan. Ik ga waarschijnlijk wel een gedeelte NG+ in, maar dan vooral voor PvP. Ik heb het nooit zo op ''en nogmaals bijna hetzelfde doen maar dan íetsje moeilijker''ye-roon schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:35:
Over invades gesproken, ik ben dit spel nog niet 1 keer invaded door een red phantom. Enige invades die ik mee gemaakt heb zijn in de belfry areas geweest. Ik heb wel red phantoms zien invaden, maar dan was ik zelf een phantom die met iemand mee liep.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 1 keer heb verkent heb bij een boss. Dat was omdat ik bij de fog aan kwam, veel summon signs zag liggen, bedacht dat dit een boss moest zijn en ik had geen spells meerDus maar ff sign op grond gezet, boss verslagen, tada, free spells
Nu is er echter een ander zeur-punt: In NG+ en verder kan je dus als Level 150'er zo tegen level 300+ met miljoenen aan Soul Memory spelen... 99 builds in alle belangrijke stats etc... Zijn al videos van op YT.
Misschien bij Project Beast voor de Ps4?
[ Voor 19% gewijzigd door Brutal1ty op 03-05-2014 19:30 ]
Nou ik had alsnog 3 pogingen nodig om het goed te timen. Die bastard sloeg de hele tijd de balista uit mijn handenVerwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:39:
[...]
Als het je echt niet lukt kan je altijd summonen, heb ik toevallig bij de Pursuer niet gedaan, maar bij twee andere boss' wel.

DSII servers liggen er al een uur of 5 uit bij mij. Gaat lekker zo!
Welke bosses uit dark souls 1? Heb dat effe gemist.lanerios schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Geen idee eigenlijk. Heb met 3 characters het spel uitgespeeld (gewoon NG), die gedelete en weer 3 nieuwe gemaakt. Daarmee ga ik NG+ in
Game net gekocht nadat ik weer muurvast zat in TESO
Bugged quest FTW.
Wil graag een soort van melee cleric weer.
Lijkt wel of game toch even anders is dan DS1
Enige tips ? ( bijna jaar geen Souls game gespeeld )
FUMES et CARNES
Thanks! Ik zal het even in spoilers zetten voor diegene die nog niet zelf zijn tegengekomen:
spoiler:
Helm: Black Hood +5, geeft je +2 INT en +2 FTH en casting speed.
Chest: Armor of the King +5, gewoon puur voor de cape.
Hands: Drakekeeper Gauntlets +10, Heavy armor wat mooi paste bij de chest.
Legs: Drakekeeper Legguards +10, Heavy armor wat mooi paste bij de chest.
(de chest is "medium armor" en de helm "light" dus om te compenseren 2 heavy pieces er bij, allonne knight stuff is beter, maar das wat blauwig en vond ik minder mooi staan)
Zwaard: Lightning Defenders Greatsword +5, het beste lightning melee wapen in het spel. Het heeft standaard al lighting scaling en met de lightning infusion word dat alleen maar beter.
Shield: King's Shield, een 100% block standard shield met goede resistances all around, hij is lichter dan Drangleic shield en geeft op alle niveaus betere defenses dan de Drangleic shield. Ik zoek eigenlijk een Drakekeeper shield, maar ik heb met Covetus Ring en Merchant head al alle shield bearing drakekeepers gefarmed. Hellaas no luck. Kan nog geen bonfire ecstatic branden daar, waarschijnlijk vanwege een boss die neutral is
Chest: Armor of the King +5, gewoon puur voor de cape.
Hands: Drakekeeper Gauntlets +10, Heavy armor wat mooi paste bij de chest.
Legs: Drakekeeper Legguards +10, Heavy armor wat mooi paste bij de chest.
(de chest is "medium armor" en de helm "light" dus om te compenseren 2 heavy pieces er bij, allonne knight stuff is beter, maar das wat blauwig en vond ik minder mooi staan)
Zwaard: Lightning Defenders Greatsword +5, het beste lightning melee wapen in het spel. Het heeft standaard al lighting scaling en met de lightning infusion word dat alleen maar beter.
Shield: King's Shield, een 100% block standard shield met goede resistances all around, hij is lichter dan Drangleic shield en geeft op alle niveaus betere defenses dan de Drangleic shield. Ik zoek eigenlijk een Drakekeeper shield, maar ik heb met Covetus Ring en Merchant head al alle shield bearing drakekeepers gefarmed. Hellaas no luck. Kan nog geen bonfire ecstatic branden daar, waarschijnlijk vanwege een boss die neutral is
Melee cleric is zeer viable. Zo ben ik begonnen en speel ik nog steeds. De mace waar je mee begint is zeer goed, gezien in het begin veel vijanden een weakness hebben voor strike damage. Je eerste stap is een leuk shield vinden, kijk in majula bij een vendor voor een mooie en zorg dat je die mace 1handed kan gebruiken (1 puntje in strength proppen). Je kan nu zo'n beetje de eerste helft van de game aan. Die mace ook gewoon lekker upgraden bij de blacksmith zodra dit kan, doe dit totdat je Titanite chunks nodig hebt en niet verder. Of upgrade het niet meer verder tot je de Claymore hebt. Als je als Dark Souls 1 Cleric gespeeld heb, dan zal de claymore je niet als een verrassing komen. Wil je meer een str build, hou dan de claymore aan, maak er een lightning claymore van en upgrade naar +10 zodra je kan. Met hoge faith doet het lightning gedeelte een hoop schade. Zodra je toegang hebt tot de boss soul smith en de Defender Greatsword, switch je Claymore voor dat wapen, maak het plus 5 en Lightning en own alles wat lightning niet resist (Defender Greatsword heeft dezelfde moveset als de Claymore muv de 2handed L2/LT(parry)). Er is maar 1 plek waar lightning echt moeite heeft in dit spel, die merk je vanzelf zodra je er bent.Iusedto schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:41:
Game net gekocht nadat ik weer muurvast zat in TESOBugged quest FTW.
Ook nog even wat in spoilers over spells.
spoiler:
Er is een miracle merchant redelijk vroeg beschikbaar in het spel. Je moet hiervoor naar Heides Tower of Flame en niet Forest of the Fallen Giants. Ga in de circel vormige kamer met 1 Greatsword Old Knight en 2 Sword/Shield Old Knights naar rechts na het inlopen van de kamer. Volg het pad, kill de Greatsword Old Knight en enter de boss fog. Er zijn 2 strategien voor deze boss, je kan hem zichzelf in de afgrond laten storten, kijk daar ff filmpje voor. Of als je alle old knights tot dit punt verslagen hebt, zijn er 2 pilaren omhoog gekomen en als je daar de switches om hebt gegooid dan kan hij, maar ook jij niet meer van de afgrond afvallen. Versla hem, loop naar boven en daar is de miracle merchant. Ze heeft emit force(wat sneller cast en best wel okay damage doet dan in DS1) en Lightning Spear. LS is de eerste echte damage miracle in de game en je vind veel later pas een 2de kopie van deze spell. Vanaf het moment dat ik LS had heb ik bijna geen moeite meer gehad met DS2. Helemaal toen ik een 2de kopie vond en GreatLSx2 en genoeg faith voor Sunlight spear etc.
Kleine tip nog, level je int naar 10. Nadat je bovenstaande merchant gered hebt, betaal haar 2k souls om het pad te veranderen. Loop daar naar boven en vlak voor de bonfire zit een gast op een stoel. Hij praat alleen met je als je faith en int op een bepaald niveau hebt. Koop van hem de Hex: Resonant Soul. Ja het kost wat souls om het te gebruiken, maar is snelle cast time en kan je helpen in het begin als je nog maar weinig casts heb van LS en EF, wat extra spells is dan altijd handig.
Kleine tip nog, level je int naar 10. Nadat je bovenstaande merchant gered hebt, betaal haar 2k souls om het pad te veranderen. Loop daar naar boven en vlak voor de bonfire zit een gast op een stoel. Hij praat alleen met je als je faith en int op een bepaald niveau hebt. Koop van hem de Hex: Resonant Soul. Ja het kost wat souls om het te gebruiken, maar is snelle cast time en kan je helpen in het begin als je nog maar weinig casts heb van LS en EF, wat extra spells is dan altijd handig.
Zie ng+P. vd Loo schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:03:
[...]
Welke bosses uit dark souls 1? Heb dat effe gemist.
spoiler:
rotten is nito. Old iron king is gwyn. Freya krijg je seethe dacht ik. En bij sinner quelaag. Moet het even opzoeken. Zodra ik het zeker weet update ik de post.
Old Iron 👑 is G? Kan de gelijkenis zelfs nu niet ontdekken 😄
Goed, ik heb nu denk ik alle bosses verslagen in NG. Word denk ik tijd om naar NG+ te gaan, gezien ik ook nergens meer gesummoned word. Al deed ik net wel een invasion met blue eye orb waarbij ik terecht kwam voor een zekere boss. De host had 2 yellow phantoms mee, altijd leuk.. maar belangrijker, de host had hetzelfde armor aan als wat ik aan had. Gezien je dit armor pas ver na die boss kan krijgen, was het denk ik zo dat ik hem/haar invade op NG+ terwijl ik nog op NG zit. Ik wil alleen graag Tokens of Fidelity. Dat duelen is echt tof en helaas gaan die dingen op. Zo makkelijk zijn ze niet om te krijgen helaas.
Oh en Lightning Dragon Chime +10 + Sunlight Spear, ik one shot bijna iedereen
(moet het wel raken natuurlijk).
Oh en Lightning Dragon Chime +10 + Sunlight Spear, ik one shot bijna iedereen
Ik werd gesummoned voor de Bellkeepers en ik kwam tegen een host die hulp had van een zwarte phantom. Deze zwarte phantom had witte rook om zich heen. Dit was niet een standaard npc die daar rondloopt en invaders helpt. Wat was dit wel? Het had een twinblade of iets dergelijks.
[ Voor 6% gewijzigd door Nfear op 04-05-2014 18:01 ]
Ok, thxye-roon schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:41:
[...]
Melee cleric is zeer viable. Zo ben ik begonnen en speel ik nog steeds. De mace waar je mee begint is zeer goed, gezien in het begin veel vijanden een weakness hebben voor strike damage. Je eerste stap is een leuk shield vinden, kijk in majula bij een vendor voor een mooie en zorg dat je die mace 1handed kan gebruiken (1 puntje in strength proppen). Je kan nu zo'n beetje de eerste helft van de game aan. Die mace ook gewoon lekker upgraden bij de blacksmith zodra dit kan, doe dit totdat je Titanite chunks nodig hebt en niet verder. Of upgrade het niet meer verder tot je de Claymore hebt. Als je als Dark Souls 1 Cleric gespeeld heb, dan zal de claymore je niet als een verrassing komen. Wil je meer een str build, hou dan de claymore aan, maak er een lightning claymore van en upgrade naar +10 zodra je kan. Met hoge faith doet het lightning gedeelte een hoop schade. Zodra je toegang hebt tot de boss soul smith en de Defender Greatsword, switch je Claymore voor dat wapen, maak het plus 5 en Lightning en own alles wat lightning niet resist (Defender Greatsword heeft dezelfde moveset als de Claymore muv de 2handed L2/LT(parry)). Er is maar 1 plek waar lightning echt moeite heeft in dit spel, die merk je vanzelf zodra je er bent.
Hier heb ik zeker wat aan.
STR of Dex build zijn beide viable nu ? Neig meer naar STR maar dat zie ik wel als ik ga beginnen (vanavond)
Schild heb ik volgens mij al omdat ik pre order had.
Daar kreeg je toch wapens en schilden bij ?
FUMES et CARNES
Volgens mij krijg je daar wapens en schilden bij, maar ze zijn niet zo heel goed. Van wat ik begreep. Ik heb geen pre-order edition, dus alles lekker zonder gedaanIusedto schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:08:
[...]
Ok, thx
Hier heb ik zeker wat aan.
STR of Dex build zijn beide viable nu ? Neig meer naar STR maar dat zie ik wel als ik ga beginnen (vanavond)
Schild heb ik volgens mij al omdat ik pre order had.
Daar kreeg je toch wapens en schilden bij ?
Dex is ook in DS al viable geweest. Helemaal met een faith of int combi, omdat dex in dark souls 1 ook je cast speed verhoogde. Dat doet het hellaas niet meer in DS2, of misschien maar beter ook zodat je niet alle casters met een dex wapen ziet lopen. Ik speel zelf met een faith build dat genoeg str en dex heeft om mijn wapen in 1 hand te gebruiken het is een str wapen though.
Er zijn een paar hele mooie dex wapens en eentje van een boss soul die je zal herkennen met standaard lightning damage wat je dus scaled van je faith.
Van het weekend Havel's set gevonden. Dacht dat dit als Knight/Tank wel vet zou zijn. Niets is minder waar. Zelfs met Soldier's ring nog veel te zwaar en kostbaar om te upgraden. Leuk om te hebben, maar verder totaal niet praktisch.
Ben nu m'n Alonne Knight set aan het upgraden... leuke set is dat, zowel qua stats als qua uiterlijk. Zag hem hier eerder voorbij komen. Niet te licht, niet te zwaar en makkelijk te upgrade... lekker all-round. In combinatie met Persuer's Greatshield en Claymore zit ik netjes net onder de 70% met bovengenoemde ring. Vind 't wel mooi zo
Ben nu m'n Alonne Knight set aan het upgraden... leuke set is dat, zowel qua stats als qua uiterlijk. Zag hem hier eerder voorbij komen. Niet te licht, niet te zwaar en makkelijk te upgrade... lekker all-round. In combinatie met Persuer's Greatshield en Claymore zit ik netjes net onder de 70% met bovengenoemde ring. Vind 't wel mooi zo
lanerios schreef op zondag 04 mei 2014 @ 08:03:
[...]
Zie ng+
spoiler:rotten is nito. Old iron king is gwyn. Freya krijg je seethe dacht ik. En bij sinner quelaag. Moet het even opzoeken. Zodra ik het zeker weet update ik de post.
spoiler:
Old Dragonslayer is een haast 1:1 kopie van Dragonslayer Ornstein
De Belfry Gargoyles zitten zowel in DS1 als DS2
De Belfry Gargoyles zitten zowel in DS1 als DS2
Andere DS2 bosses hebben soms hun inspiratie uit die van DS1 gekregen, maar er zijn verder geen bosses welke 1:1 uit DS1 komen.
Tegenwoordig verhoogt ADP (o.a.) alle animatiesnelheden, of dit ook voor casting time geld weet ik nietye-roon schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:55:
Dex is ook in DS al viable geweest. Helemaal met een faith of int combi, omdat dex in dark souls 1 ook je cast speed verhoogde. Dat doet het hellaas niet meer in DS2, of misschien maar beter ook zodat je niet alle casters met een dex wapen ziet lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 04-05-2014 23:22 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken