[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.742 views

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
rookie no. 1 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:16:
[...]

Dank voor de artikelen, interessant leesvoer alleen ik hoop toch niet de CLI in te moeten met de nadelen van dien (bij de USG serie) om zoiets basics te doen. De UCK zit op 5.38 en daar zag ik ook iets van static routing voorbij komen. Misschien dat die optie wat doet hiervoor.

Vanavond maar eens verder :)
Je gaat sowieso niet onder de CLI uitkomen dat kan ik je nu alvast meegeven.
Dat is het nadeel van de UniFi Serie. Het is leuk speelgoed zeg ik altijd.
Met de Edgemax Serie kun je veel meer in de GUI. Ook met de ConfigTree.

En ook bij de Edgerouters ontkom je niet aan de CLI voor bepaalde acties. >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:03:
[...]

Dat is een goeie, wel erg tegenstrijdig. Dan ben je tevreden met je lage Ping en dan ga je hem verhogen...
Wellicht dat Jeroen_ae92 het weet, maar het lijkt mij niet logisch in elk geval.

Wellicht dat je iets met een VLAN en QoS kunt doen en je XBOX onderaan zetten en al het andere verkeer voorrang geven. Geen idee of het werkt maar zou misschien kunnen werken. :/
Klopt, erg tegenstrijdig, maar ik geloof dat ik iets gevonden heb:

https://community.ubnt.co...d-netem/m-p/622877#M17841
set traffic-policy network-emulator test network-delay 100ms
set interfaces ethernet eth0 traffic-policy out test
commit
save
Echter als ik dit uitvoer dan krijg ik een:
maarten@MRE-ERL# set traffic-policy network-emulator Battlefield network-delay 100ms
[edit]
maarten@MRE-ERL# set interfaces eth0.34 traffic-policy out Battlefield
The specified configuration node is not valid
Set failed
[edit]
maarten@MRE-ERL#
Hoezo de configuration node is not valid ?

XBL: MRE Inc

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:38:
[...]

Klopt, erg tegenstrijdig, maar ik geloof dat ik iets gevonden heb:

https://community.ubnt.co...d-netem/m-p/622877#M17841

[...]

Echter als ik dit uitvoer dan krijg ik een:

[...]

Hoezo de configuration node is not valid ?
Klopt je interface wel?
Dus dat ETH0 de interface is van je XBOX of hoor je het op de WAN te doen. Dat lijkt me niet logisch namelijk.
Dan heeft alles 100ms delay wat nogal hoog is.

En eth0.34 is dan een VLAN neem ik aan waar de XBOX achter zit?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:43:
[...]

Klopt je interface wel?
Dus dat ETH0 de interface is van je XBOX of hoor je het op de WAN te doen. Dat lijkt me niet logisch namelijk.
Dan heeft alles 100ms delay wat nogal hoog is.

En eth0.34 is dan een VLAN neem ik aan waar de XBOX achter zit?
ETH0 is vanaf de NTU interface van waarop mijn glasvezel binnenkomt. ETH0.34 is een vlan welke benodigd is door mijn ISP.

Het klopt idd dat ik voorlopig al het uitgaande verkeer wil voorzien van 100ms delay. Dit puur ter test. Wellicht dat ik later het verkeer welke alleen van het fixed ip adres van de Xbox afkomt kan voorzien van 100ms delay. Zal wel een lager getal worden dan 100ms, maar dit is nu puur als test even.

Interface IP Address S/L Description

eth0 - u/u NTU
eth0.34 84.123.456.111/23 u/u Tweak WAN
eth1 192.168.1.1/24 u/u LAN
eth2 192.168.2.1/24 A/D DMZ

[ Voor 30% gewijzigd door MRE-Inc op 15-12-2016 09:52 ]

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:46:
[...]

ETH0 is vanaf de NTU interface van waarop mijn glasvezel binnenkomt. ETH0.34 is een vlan welke benodigd is door mijn ISP.

Het klopt idd dat ik voorlopig al het uitgaande verkeer wil voorzien van 100ms delay. Dit puur ter test. Wellicht dat ik later het verkeer welke alleen van het fixed ip adres van de Xbox afkomt kan voorzien van 100ms delay. Zal wel een lager getal worden dan 100ms, maar dit is nu puur als test even.

Interface IP Address S/L Description
--------- ---------- --- -----------
eth0 - u/u NTU
eth0.34 84.123.456.789/23 u/u Tweak WAN
eth1 192.168.1.1/24 u/u LAN
eth2 192.168.2.1/24 A/D DMZ
Wou zeggen, want 100ms latency op je WAN is aardig veel ;)

je zou ook het delay op de LAN interface kunnen zetten, wellicht dat het dan wel werkt en je geen error krijgt.

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:51:
[...]

Wou zeggen, want 100ms latency op je WAN is aardig veel ;)

je zou ook het delay op de LAN interface kunnen zetten, wellicht dat het dan wel werkt en je geen error krijgt.
Klopt, maar het werkt nu:

code:
1
2
3
4
set traffic-policy network-emulator BF1 network-delay 40
set traffic-policy network-emulator BF1 description "Add 40ms network delay"
set interfaces ethernet eth0 traffic-policy out BF1
set interfaces ethernet eth0 traffic-policy in BF1

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:18:
[...]

Klopt, maar het werkt nu:

code:
1
2
3
4
set traffic-policy network-emulator BF1 network-delay 40
set traffic-policy network-emulator BF1 description "Add 40ms network delay"
set interfaces ethernet eth0 traffic-policy out BF1
set interfaces ethernet eth0 traffic-policy in BF1
Nice, heb je het nu op de LAN of WAN gezet.

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:24:
[...]

Nice, heb je het nu op de LAN of WAN gezet.
Momenteel nog op de ETH0 interface dus de WAN. Al het verkeer van intern naar buiten krijgt nu een extra delay van 40ms. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik dit per ip adres kan filteren.

Mijn XBox One heeft een fixed ip adres, dus dat moet wel mogelijk zijn.

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:25:
[...]

Momenteel nog op de ETH0 interface dus de WAN. Al het verkeer van intern naar buiten krijgt nu een extra delay van 40ms. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik dit per ip adres kan filteren.

Mijn XBox One heeft een fixed ip adres, dus dat moet wel mogelijk zijn.
En anders op MAC en als dat niet kan doe je het toch op een VLAN dan gooi je de XBOX op een VLAN.

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:39:
[...]

En anders op MAC en als dat niet kan doe je het toch op een VLAN dan gooi je de XBOX op een VLAN.
Dat zou kunnen, maar dan moet ik weer andere functionaliteit daar voor inleveren tijdelijk en alles opnieuw configureren een een switch aanschaffen die vlans ondersteunt.

Dit zou nog kunnen, echter moet ik nog exact uitzoeken wat alles precies inhoudt:

code:
1
2
3
4
tc qdisc del dev eth0 root
tc qdisc add dev eth0 root handle 1: prio
tc qdisc add dev eth0 parent 1:1 handle 2: netem delay 500ms
tc filter add dev eth1 parent 1: protocol ip prio 1 u32 match ip src 192.168.1.107 flowid 1:11

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:43:
[...]

Dat zou kunnen, maar dan moet ik weer andere functionaliteit daar voor inleveren tijdelijk en alles opnieuw configureren een een switch aanschaffen die vlans ondersteunt.

Dit zou nog kunnen, echter moet ik nog exact uitzoeken wat alles precies inhoudt:

code:
1
2
3
4
tc filter add dev eth1 parent 1: protocol ip prio 1 u32 match ip src 192.168.1.107 flowid 1:11
True, hopen dat de commando's die je geeft werken dan :)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
xbeam schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:25:
Een beetje te laat maar vandaag als nog een unifi AC Mesh Pro binnen gekregen ;-)
Hoe bevalt deze?
Dit is toch een outdoor AP?

• tvwes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik ben bezig unifi (UPA-AC-PRO) te evalueren maar ben nog al teleur gesteld. Los van allerlei basis zaken die rammelen (oa dhcp en controller) kreeg ik nu plots ook die "{{toast.message}}" op mijn scherm. Geen upgrade, nog 5.2.9, gloed nieuwe installatie (4 dagen oud) op ubuntu. Gisteren werkte het nog. Service herstart en host reboot en nog steeds geen controller. Ik had het eerder al wel eens gezien maar toen was een browser reload voldoende om de controller weer in beeld te krijgen. Ik heb uiteindelijk mijn firefox en dus ook tweakers.net afgesloten en kreeg ik weer wel de controller in beeld. NB mijn firefox tabs en venster zijn "private" dus zou dat voldoende moeten zijn als je er eentje sluit om alles te vergeten. Blijkbaar niet maar dit is toch wel nieuw voor mij.

Iemand enig idee wat hier aan de hand was? Ik wil liever niet mijn browser moeten herstarten om mijn controller UI weer in beeld te krijgen.

Ik heb nog een paar dagen en dan stuur ik de AP's maar terug. Jammer want het was natuurlijk erg goedkoop. Maar als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat meestal ook niet.

Geen ubiqiti bashing maar mijn indruk is dat de klant als QA wordt gebruikt en dat tal van zaken maar half of zozo zijn geimplementeerd laat staan gedocumenteerd. Maar alle waar naar zijn geld. Het zal in de meest simple setup heus wel werken en die controller is natuurlijk erg leuk.

[ Voor 17% gewijzigd door tvwes op 15-12-2016 15:43 ]

• Kavaa
tvwes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:24:
Ik ben bezig unifi (UPA-AC-PRO) te evalueren maar ben nog al teleur gesteld. Los van allerlei basis zaken die rammelen (oa dhcp en controller) kreeg ik nu plots ook die "{{toast.message}}" op mijn scherm. Geen upgrade, nog 5.2.9, gloed nieuwe installatie (4 dagen oud) op ubuntu. Gisteren werkte het nog. Service herstart en host reboot en nog steeds geen controller. Ik had het eerder al wel eens gezien maar toen was een browser reload voldoende om de controller weer in beeld te krijgen.
Iemand enig idee?

Ik heb nog een paar dagen en dan stuur ik de AP's maar terug. Jammer want het was natuurlijk erg goedkoop. Maar als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat meestal ook niet.

Geen ubiqiti bashing maar mijn indruk is dat de klant als QA wordt gebruikt en dat tal van zaken maar half of zozo zijn geimplementeerd laat staan gedocumenteerd. Maar alle waar naar zijn geld. Het zal in de meest simple setup heus wel werken en die controller is natuurlijk erg leuk.
Jammer, dat je er zo over denkt.

Ik wil je meegeven dat het zeker niet aan het AP licht.
Maar de Firmware versie en controller versies zijn niet altijd even goed.
Er zitten grote verschillen in bij Ubiquiti helaas. Ze zijn wel op weg naar stabielere versies. Maar daar zal je probleem zitten en dus niet op het AP.

Verder draai je een oude release wellicht dat je deze eens kunt proberen: https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1755779

• tvwes
Ik zal nog even een korte samenvatting geven van waar ik in een dag tegenaan ben gelopen.
  • hostname van de AP via DHCP.
    udhcpd leest keurig de hostname uit en schrijft deze naar info.br0 Prachtig maar uiteindelijk houd mijn AP het mac adres als hostname. OpenWRT? probleemloos
  • meerdere lokale ntp servers, en het liefst via DHCP
    De gebruikte ntp client is vermoedelijk "ntpclient" van Larry Doolittle en die ondersteunt maar een enkele ntp server. Ik vind dat niet van deze tijd, in een "enterprise" product mag je toch wel dit soort basic redundancy verwachten. Openwrt? Wel meerdere maar mijn ChaosCalmer ondersteunde geen NTP via DHCP.
  • Alle AP's opnieuw prosisionen.
    Op hun forum "dan moet je de status led togglen" Ok ik netjes gedaan en de led ging aan/uit. Maar geen nieuwe provision. "Nee, je moet iets als de Tx power of snmp aanpassen" Ja dat werkt maar dat is toch geen doen. Waarom niet onderin bij maintenance hier een knop voor.
  • RF scan?
    Prima dan disconnecten we minuten lang je clients.
  • De extra lan poort. Das handig daar knoop ik een client of een switch aan dacht ik. NOT, niet te configureren qua vlan etc. Lang gevraagde feature bleek. OpenWRT? Natuurlijk kan jij de lokale switch volledige programmeren.
  • POE pass though op de extra lan port. Ook een feature die allang gewenst is maar nog niet beschikbaar. Maar misschien wel in hun nieuwe AP's
En de problemen die mensen nu met recente firmwares ervaren (gelezen op het forum) liegen er ook niet om. Goed openwrt heeft geen controller / centralized management. Maar een hoop van dit soort basic zaken zijn wel op orde. Geen bashing maar een concrete lijst van zaken waar ik in een paar dagen tegen aan liep. Misschien ligt het aan mij maar ik had gewoon beter verwacht, niet meer features. Ik zal proberen over de radios ook nog een verslag maken.

[ Voor 0% gewijzigd door tvwes op 15-12-2016 16:30 . Reden: closing UBB code vergeten ]

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

tvwes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:29:
Ik zal nog even een korte samenvatting geven van waar ik in een dag tegenaan ben gelopen.
  • hostname van de AP via DHCP.
    udhcpd leest keurig de hostname uit en schrijft deze naar info.br0 Prachtig maar uiteindelijk houd mijn AP het mac adres als hostname. OpenWRT? probleemloos
  • meerdere lokale ntp servers, en het liefst via DHCP
    De gebruikte ntp client is vermoedelijk "ntpclient" van Larry Doolittle en die ondersteunt maar een enkele ntp server. Ik vind dat niet van deze tijd, in een "enterprise" product mag je toch wel dit soort basic redundancy verwachten. Openwrt? Wel meerdere maar mijn ChaosCalmer ondersteunde geen NTP via DHCP.
  • Alle AP's opnieuw prosisionen.
    Op hun forum "dan moet je de status led togglen" Ok ik netjes gedaan en de led ging aan/uit. Maar geen nieuwe provision. "Nee, je moet iets als de Tx power of snmp aanpassen" Ja dat werkt maar dat is toch geen doen. Waarom niet onderin bij maintenance hier een knop voor.
  • RF scan?
    Prima dan disconnecten we minuten lang je clients.
  • De extra lan poort. Das handig daar knoop ik een client of een switch aan dacht ik. NOT, niet te configureren qua vlan etc. Lang gevraagde feature bleek. OpenWRT? Natuurlijk kan jij de lokale switch volledige programmeren.
  • POE pass though op de extra lan port. Ook een feature die allang gewenst is maar nog niet beschikbaar. Maar misschien wel in hun nieuwe AP's
En de problemen die mensen nu met recente firmwares ervaren (gelezen op het forum) liegen er ook niet om. Goed openwrt heeft geen controller / centralized management. Maar een hoop van dit soort basic zaken zijn wel op orde. Geen bashing maar een concrete lijst van zaken waar ik in een paar dagen tegen aan liep. Misschien ligt het aan mij maar ik had gewoon beter verwacht, niet meer features. Ik zal proberen over de radios ook nog een verslag maken.
Ik moet zeggen dat de laatste 3 controller versies prima draaien en de firmwares die daar bij komen op de Als ook prima hun werk doen.

Dat je de controller software niet kan benaderen herken ik niet. Ik kan in Chrome, Firefox, IE, Edge en Safari prima bij mijn controller software, nog nooit een issue gehad.
Wel problemen gehad met de controller, maar dat was eerder te wijten aan mijn eigen instellingen.. en niet aan de controller.

ESET software nodig? Let me know 😄

• Kavaa
tvwes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:29:
Ik zou niet weten waarom je op je UAP Überhaupt NTP Servers wilt instellen
PoE Pass Through zit er niet in en zou het ook niet echt gebruiken.

RF Scan lijkt me logisch gezien je niet alles netjes kunt scannen als je clients lekker aan het downloaden zijn.

Met de provisioning zijn ze bezig dat dit een centrale optie wordt na meerdere changes en niet na elke change.

Hostname kun je nog altijd zelf meegeven en zou me daar dus niet zo druk over maken.

Denk dat je het te veel vergelijkt met een OpenWRT Product.
Zelfde als dat je HP en Cisco met elkaar gaat vergelijken.
Of HP (Aruba) en Ruckus etc.
Ze doen allemaal WiFi en de een is beter in dit dan de ander. Uiteindelijk gaat het erom dat het een Access Point is dat je WiFi geeft.
Op het Access Point zelf moet naar mijn idee weinig ballast zitten en dus eigenlijk ook zo dom mogelijk zijn. Om ervoor te zorgen dat het voldoende clients aan kan en daarmee dus ook stabiel is 24/7.

En de Firmware is een kwestie van Testen er zijn zeker stabiele versies in de omloop die gewoon prima werken.
Bij UBNT betaal je niets voor de centrale software of controller waarbij dat je bij HP enz. bakken met geld neer moet tellen.
Dan heb je een nieuwe update en dan werkt het niet omdat je AP's te oud zijn. Dus alles heeft z'n voor en nadelen.
Zeker als je kijkt naar de prijs dan is Ubiquiti een prima speler voor de prijs en kwaliteit.

pitchdown schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:12:
[...]

Hoe bevalt deze?
Dit is toch een outdoor AP?
Ja dat is een outdoor AP,
Nog niet echt kunnen testen maar zo uit de doos lijkt hij goed te werken. Vanmiddag even een bereik test gedaan. in een woonwijk haalt hij op 2,4ghz 10mbits en 5ghz 30mbits over 200+ meter met iPhone.

Volgende maand kan ik hem pas testen tijdens een drukte beurs. Dan kan ik ook pas zien wat hij doet tijdens een evenementen met veel bezoekers. Want daar gaat het vaak miss.

Lesdictische is mijn hash#

• tvwes
@TPA, het is naturlijk toeval maar hier was vandaag ook al toast

@djkavaa, je hebt volkomen gelijk. Natuurlijk bekijk ik het vanuit een bepaald perspectief. En in dit geval vergelijk ik het met OpenWRT. Niet dat dat alles is anders zou ik daar wel blijven maar als je iets als "enterprise" gaat verkopen dan wek je verwachtingen. Ik heb alle begrip voor hun business model. En geef daar ook niet op af. Ik had alleen verwacht dat dit soort basic zaken gewoon zouden werken. Ik wil niks configuren met een GUI als het even kan. Een dashboard is hartstikke prachtig en leuk maar ik heb liever een cli die het echt doet. Nogmaals mijn verwachting bij het labeltje "enterprise" is simpelweg niet hetzelfde als sommige anderen.
Nog even aangaande mijn NTP vraag, ik wil geen NTP server op mijn AP. Ik wil een NTP client die meerdere bronnen gebruikte voor betrouwbaarheid en redundancy. Dat is toch geen raar verzoek?
En ik snap dat POE passthrough nieuwe hardware vereist. Meerdere klanten gaven aan dat te willen om zo bijvoorbeeld een kleine switch of een IP cam van stroom te voorzien. Vooral dat laatste lijkt me voor ubiquiti geen onredelijk verzoek met hun IPcam's. En bij POE+ blijft er van die minimaal 25W voldoende over om door te geven.
Cisco, Aruba en HP met elkaar vergelijken lijkt mij een gelijkwaardige vergelijking. Ik dacht dat ubiquiti hier veel dichter tegen aan zat.

Ik evalueer de UAP-AC-PRO op een neutrale manier met als doel om op een kosten effectieve manier mijn wifi netwerk te verbeteren. Ik heb nu geen 5G en geen roaming en relatief veel AP's. Wel een stabiel netwerk, met allerlei prachtige features als wired en wireless 802.1x, passive scanning etc

Als mensen suggesties hebben om een unifi setup optimaal te configuren dan hoor ik het graag.
Mijn unifi camera's zijn vandaag in eens na maanden gestopt met opnemen. En als ik in de nrv controller de live view opvraag krijg ook in eens de melding dat poort 7748 niet open staat en dat er daarom geen live view mogelijk is
Het vreemde is dat via de iOS app de live view het wel doet.

Ook staat volgens de firewall van mijn vps de de poort gewoon open.
Ik heb de vps al meerdere keren herstart. Maar de nvr software blijft met zelfde melding komen. Zijn er mensen die idee hebben waar dit aan zou kunnen liggen.

De vps staat bij strato (ik weet het) vanwege de onbeperkte data verbruik.

• pitchdown
  • Laatst online: 16-09 15:47
xbeam schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:44:
[...]

Ja dat is een outdoor AP,
Nog niet echt kunnen testen maar zo uit de doos lijkt hij goed te werken. Vanmiddag even een bereik test gedaan. in een woonwijk haalt hij op 2,4ghz 10mbits en 5ghz 30mbits over 200+ meter met iPhone.

Volgende maand kan ik hem pas testen tijdens een drukte beurs. Dan kan ik ook pas zien wat hij doet tijdens een evenementen met veel bezoekers. Want daar gaat het vaak miss.
Het is fysiek volgens mij wel een enorm apparaat wat ik op een filmpje op youtube zag?
pitchdown schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:15:
[...]

Het is fysiek volgens mij wel een enorm apparaat wat ik op een filmpje op youtube zag?
Valt mee 40x25 cm ongeveer net iets groter een A4tje en 2 cm dik

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:43:
[...]

code:
1
2
3
4
Waarom zet je je traffic-policy niet op ETH2? Die is toch unused namelijk. Knikker je daar de console op.
Wel even de DHCP scope aanmaken, DNS fixen natuurlijk maar dan ben je relatief eenvoudig klaar.

U+

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 15:58
djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:40:
[...]

Je moet dingen in je USG gaan zetten met betrekking tot Firewall dat het ene VLAN niet bij de andere mag komen.

Even snel gelezen te hebben zul je dit toch via SSH moeten doen.
Volgens mij moet ik hier iets mee kunnen, via de GUI ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1o0tuw.jpg

Wel beetje 'bang' dat ik mezelf uitsluit, dat is niet de bedoeling 8)7

/edit: dit is ook wel vreemd: ik kijk bij de configuratie van de poorten van de US-16-150w. Zet 1 poort van 'all' op 'vlan20'. Maakt niet uit, krijg nog steeds dhcp van vlan 20. Zet ik poort terug op 'all' krijg ik in eens ip adres uit subnet van het standaard 'lan'. Nu moet ik echt de poort op 'vlan20' zetten om een ip uit het subnet van lan-office (vlan20) te krijgen wat ik in eerste instantie al had verwacht, maar niet zo was. Wat is de logica hierachter?

[ Voor 39% gewijzigd door rookie no. 1 op 15-12-2016 21:11 ]

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik heb een beetje een gek probleem, in mijn vorige setup (lees zonder UBNT edge router x) kon ik prima van mijn macbook pro naar mij dell XPS remote desktop via de MS app voor Max OS inloggen. Sinds ik de edge router hebt krijg ik het niet voor elkaar. Dit is puur intern dus niet van extern. Iemand een idee?

• TPA

TPA

ESET official partner

tvwes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:16:
@TPA, het is naturlijk toeval maar hier was vandaag ook al toast

@djkavaa, je hebt volkomen gelijk. Natuurlijk bekijk ik het vanuit een bepaald perspectief. En in dit geval vergelijk ik het met OpenWRT. Niet dat dat alles is anders zou ik daar wel blijven maar als je iets als "enterprise" gaat verkopen dan wek je verwachtingen. Ik heb alle begrip voor hun business model. En geef daar ook niet op af. Ik had alleen verwacht dat dit soort basic zaken gewoon zouden werken. Ik wil niks configuren met een GUI als het even kan. Een dashboard is hartstikke prachtig en leuk maar ik heb liever een cli die het echt doet. Nogmaals mijn verwachting bij het labeltje "enterprise" is simpelweg niet hetzelfde als sommige anderen.
Nog even aangaande mijn NTP vraag, ik wil geen NTP server op mijn AP. Ik wil een NTP client die meerdere bronnen gebruikte voor betrouwbaarheid en redundancy. Dat is toch geen raar verzoek?
En ik snap dat POE passthrough nieuwe hardware vereist. Meerdere klanten gaven aan dat te willen om zo bijvoorbeeld een kleine switch of een IP cam van stroom te voorzien. Vooral dat laatste lijkt me voor ubiquiti geen onredelijk verzoek met hun IPcam's. En bij POE+ blijft er van die minimaal 25W voldoende over om door te geven.
Cisco, Aruba en HP met elkaar vergelijken lijkt mij een gelijkwaardige vergelijking. Ik dacht dat ubiquiti hier veel dichter tegen aan zat.

Ik evalueer de UAP-AC-PRO op een neutrale manier met als doel om op een kosten effectieve manier mijn wifi netwerk te verbeteren. Ik heb nu geen 5G en geen roaming en relatief veel AP's. Wel een stabiel netwerk, met allerlei prachtige features als wired en wireless 802.1x, passive scanning etc

Als mensen suggesties hebben om een unifi setup optimaal te configuren dan hoor ik het graag.
Die ken ik ja meestal komt dat doordat er iets fout is ingesteld. Een update op de rpi fout liep. De RPi wordt niet gesupport door Ubnt dus ja dan weet je dat er wel eens iets fout kan lopen. Gelukkig is dat "simpel" op te lossen.

Een controller draaien op een niet gesupport apparaat is natuurlijk een risico.
Doe ik zelf ook overigens.

Wat ik wel moet melden is dat ubnt je wel helpt om een issue op te lossen ondanks dat ze een raspberry pi niet ondersteunen en dat vind ik dan wel service!! Dat zal niet elke andere firma doen.

• tvwes
@TPA, ik de toast al eerder gehad maar een shift-reload loste dat altijd weer op. Nu moest ik mijn browser herstarten en dat was natuurlijk niet fijn. Miischien was het een bug in firefox maar ik heb dat nog nooit meegemaakt met andere web apps. Het enige wat met firefox kan gebeuren is dat na een maand dagelijks gebruiken het een keer crashed.
Ik ben ook erg gecharmeerd van hun community, lekker veel tweakers bij elkaar. Maar op een gegeven moment, ik geloof een miljoen AP's, krijg je helaas meer onzin dan zinnige vragen en is het simpel weg niet meer te doen door ubiquiti om de krenten er uit te pikken. Ik had 3 posts gedaan, keurige gedocumenteerd met output erbij, en ... niks. In een paar dagen zijn we honderen posts verder en is de vraag uit het zicht verdwenen. Ik begrijp dat het niet anders kan voor deze prijs maar ik ben niet geholpen.
Wel kreeg ik van een medewerkster een email waarin zij toegaf dat ik gelijk had aangaande een door mij gevonden fout en dat ze de documentatie zou aanpassen. Ik heb haar teruggemaild met de vraag of mijn vragen wilde doorzetten maar toen werd het stil.
Niks ten nadele van de ubiquiti mensen die actief zijn op dat forum, maar het is ondoenlijk met zoveel onzin posts om alle echte vragen te beantwoorden. En er is geen goede documentatie.
Ook staat ubiquiti echt achter hun product want als er iets kapot is dan wordt het in Amerika allemaal zo omgewisseld hoe dat hier is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
Hey iedereen,

Ik heb sinds kort een edgerouter x, laatste paar dagen mee zitten stoeien en ben al een heel end gekomen
(Internet/IPv6/Lab en thuis netwerk/scheiding tussen de netwerken).

Laatste wat ik niet werkent krijg is de IPTV van KPN, de volgende guides allemaal gevolg, maar krijg het niet werkent. Momenteel krijg ik error 561 op het scherm te zien wanneer de box aan het opstarten is.

(https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/
http://www.pimwiddershove...uter-lite-lessons-learned
http://netwerkje.com/routed-iptv)

Heeft iemand een idee waar naar ik nog is moet kijken? of wat er fout is.

Hierbij wat stukjes uit de config (als iemand meer nodig heeft laat maar weten)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
    ethernet eth0 {
        description "eth0 - FTTH"
        duplex auto
        mtu 1512
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description "eth0.4 - IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server update
            }
        }

ethernet eth1 {
        address 192.168.5.1/24
        description IPTV
        duplex auto
        speed auto
        vif 4 {
            description IPTV
        }
    }

dhcp-server {
        disabled false
        global-parameters "option vendor-class-identifier code 60 = string;"
        global-parameters "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
        hostfile-update disable
        shared-network-name Home-IPTV {
            authoritative disable
            subnet 192.168.5.0/24 {
                default-router 192.168.5.1
                dns-server 8.8.8.8
                dns-server 8.8.8.4
                lease 86400
                start 192.168.5.10 {
                    stop 192.168.5.254
                }
            }
        }
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.16.12.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        interface-route 192.168.10.0/24 {
            next-hop-interface eth4 {
                disable
            }
        }
        interface-route6 ::/0 {
            next-hop-interface pppoe0 {
            }
        }
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.205.138.1 {
            }
        }
    }
}

nat {
        rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 10.16.0.0/16
            }
            log disable
            outbound-interface eth0.4
            protocol all
            source {
            }
            type masquerade
        }
        rule 5001 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            protocol all
            source {
            }
            type masquerade
        }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ik heb 2x een AC AP hangen die direct verbonden zijn met een Asus RT-AC66U router. Deze router wordt gevoed door een TP-Link C220L Gigabit Ethernet Media Converver op een Vodafone Thuis 100/100 glasvezel aansluiting. Ik gebruik dus geen Vodafone modem.

Mijn vraag is of ik de Asus gewoon kan weghalen en een Edgerouter kan gebruiken. Of zelfs bij voorkeur een Edgerouter SFP. Is dit compatible met VF Thuis (en werkt TV dan nog, telefoon is niet nodig)?

Op de Asus heb ik de instellingen nu zo:

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/l3z120inh/Asus_Vodafone_setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bigcookie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:27:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.16.12.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
Haal je Alt-sub eens weg
Gebruik ip 0.0.0.0
Bij je role down en up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
xbeam schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:53:
[...]

Haal je Alt-sub eens weg
Gebruik ip 0.0.0.0
Bij je role down en up
Zoals het er nu in staat zou het gewoon moeten werken, waarschijnlijk pakt hij de statische route niet goed op en heb je daarom geen tv.

Ik denk dat je dit nog even moet instellen http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
xbeam schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:53:
[...]

Haal je Alt-sub eens weg
Gebruik ip 0.0.0.0
Bij je role down en up
Dat heb ik ook geprobeerd, hielp niet.
xtravital schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:06:
[...]

Zoals het er nu in staat zou het gewoon moeten werken, waarschijnlijk pakt hij de statische route niet goed op en heb je daarom geen tv.

Ik denk dat je dit nog even moet instellen http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2
Ik heb nu de laatste paar keer dit met de hand geupdate na een restart
code:
1
2
3
4
5
configure
 set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop [ip hier]
commit
save
exit

Zou het dan ook niet moeten werken? anders zal ik vanavond het script is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
bigcookie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:13:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd, hielp niet.

[...]

Ik heb nu de laatste paar keer dit met de hand geupdate na een restart
code:
1
2
3
4
5
configure
 set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop [ip hier]
commit
save
exit

Zou het dan ook niet moeten werken? anders zal ik vanavond het script is proberen
Ik heb het zelf met dat script en dat werkt perfect zolang je de edgerouter niet herstart werkt de tv bij mij als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:50:
Vraagje. Ik heb 2x een AC AP hangen die direct verbonden zijn met een Asus RT-AC66U router. Deze router wordt gevoed door een TP-Link C220L Gigabit Ethernet Media Converver op een Vodafone Thuis 100/100 glasvezel aansluiting. Ik gebruik dus geen Vodafone modem.

Mijn vraag is of ik de Asus gewoon kan weghalen en een Edgerouter kan gebruiken. Of zelfs bij voorkeur een Edgerouter SFP. Is dit compatible met VF Thuis (en werkt TV dan nog, telefoon is niet nodig)?

Op de Asus heb ik de instellingen nu zo:

[afbeelding]
Als je de Edgerouter Juist configureer dan is dat geen enkel probleem.
Indien je niet weet hoe je deze moet configureren dan kun je altijd even een google opdracht doen "Edgerouter Config"

Maar werkt prima met een Edgerouter we doen het ook vaker voor KPN, XS4ALL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djkavaa schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:22:
[...]

Als je de Edgerouter Juist configureer dan is dat geen enkel probleem.
Indien je niet weet hoe je deze moet configureren dan kun je altijd even een google opdracht doen "Edgerouter Config"

Maar werkt prima met een Edgerouter we doen het ook vaker voor KPN, XS4ALL etc.
Config is niet zo'n probleem, het ging me vooral over de specifieke situatie.

Ik denk dat ik maar zo'n ding bestel, leuk projectje voor in de kerstvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
xtravital schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb het zelf met dat script en dat werkt perfect zolang je de edgerouter niet herstart werkt de tv bij mij als een zonnetje.
Zou je jouw config is kunnen delen? kan ik hem is naast die van mij leggen en kijken of ik nog iets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
bigcookie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:48:
[...]

Zou je jouw config is kunnen delen? kan ik hem is naast die van mij leggen en kijken of ik nog iets mis
hier een groot deel van mijn config deel redacted.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to Internal"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            log enable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            log enable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    bridge br0 {
        aging 300
        bridged-conntrack disable
        hello-time 2
        max-age 20
        priority 32768
        promiscuous disable
        stp false
    }
    ethernet eth0 {
        duplex auto
        mtu 1512
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            dhcp-options {
                default-route no-update
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "eth0.6 - Internet"
            mtu 1508
            pppoe 0 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                idle-timeout 180
                mtu 1500
                name-server auto
                password kpn
                user-id ******@internet
            }
        }
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth0.7 - VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.2.254/24
        description "eth1 - LAN"
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "eth2 - ExperiaBox"
        duplex auto
        speed auto
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth2.7 - ExperiaBox VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.16.0.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.229.128.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative enable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.254
                dns-server 195.121.1.34
                dns-server 195.121.1.66
                lease 86400
                start 192.168.2.50 {
                    stop 192.168.2.200
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            name-server 195.121.1.34
            name-server 195.121.1.66
            options listen-address=192.168.2.254
        }
    }

nat {
        rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5001 {
            description IPTV
            destination {
                address 10.16.0.0/16
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "KPN Internet"
            log enable
            outbound-interface pppoe0
            protocol all
            source {
                address 192.168.2.0/24
            }
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user admin {
            authentication {
                encrypted-password ******
                plaintext-password ""
            }
            full-name "admin"
            level admin
        }
    }
    name-server 195.121.1.34
    name-server 195.121.1.66
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone Europe/Amsterdam
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.9.0.4901118.160804.1131 */

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

tvwes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:13:
@TPA, ik de toast al eerder gehad maar een shift-reload loste dat altijd weer op. Nu moest ik mijn browser herstarten en dat was natuurlijk niet fijn. Miischien was het een bug in firefox maar ik heb dat nog nooit meegemaakt met andere web apps. Het enige wat met firefox kan gebeuren is dat na een maand dagelijks gebruiken het een keer crashed.
Ik ben ook erg gecharmeerd van hun community, lekker veel tweakers bij elkaar. Maar op een gegeven moment, ik geloof een miljoen AP's, krijg je helaas meer onzin dan zinnige vragen en is het simpel weg niet meer te doen door ubiquiti om de krenten er uit te pikken. Ik had 3 posts gedaan, keurige gedocumenteerd met output erbij, en ... niks. In een paar dagen zijn we honderen posts verder en is de vraag uit het zicht verdwenen. Ik begrijp dat het niet anders kan voor deze prijs maar ik ben niet geholpen.
Wel kreeg ik van een medewerkster een email waarin zij toegaf dat ik gelijk had aangaande een door mij gevonden fout en dat ze de documentatie zou aanpassen. Ik heb haar teruggemaild met de vraag of mijn vragen wilde doorzetten maar toen werd het stil.
Niks ten nadele van de ubiquiti mensen die actief zijn op dat forum, maar het is ondoenlijk met zoveel onzin posts om alle echte vragen te beantwoorden. En er is geen goede documentatie.
Ook staat ubiquiti echt achter hun product want als er iets kapot is dan wordt het in Amerika allemaal zo omgewisseld hoe dat hier is weet ik niet.
Ik chat altijd direct met support als ik een issue heb en dan volgen ze het altijd netjes op. ook proactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:26

SilencerNL

No remorse

Ik ben benieuwd hoe ver je bent gekomen met de USG en Tweak. Ik zit ook bij Tweak, en zit te denken om de USG te kopen als vervanging voor de ZyXEL. Heb je het al werkend?
rjhilbrink schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:27:
[...]

Die had ik nog niet gevonden. Ik heb alleen het iptv deel nodig en een ander MAC adres, van het weekend even testen.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

xtravital schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:03:
[...]

hier een groot deel van mijn config deel redacted.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to Internal"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            log enable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log enable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    bridge br0 {
        aging 300
        bridged-conntrack disable
        hello-time 2
        max-age 20
        priority 32768
        promiscuous disable
        stp false
    }
    ethernet eth0 {
        duplex auto
        mtu 1512
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            dhcp-options {
                default-route no-update
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "eth0.6 - Internet"
            mtu 1508
            pppoe 0 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                idle-timeout 180
                mtu 1500
                name-server auto
                password kpn
                user-id ******@internet
            }
        }
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth0.7 - VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.2.254/24
        description "eth1 - LAN"
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "eth2 - ExperiaBox"
        duplex auto
        speed auto
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth2.7 - ExperiaBox VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.16.0.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.229.128.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative enable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.254
                dns-server 195.121.1.34
                dns-server 195.121.1.66
                lease 86400
                start 192.168.2.50 {
                    stop 192.168.2.200
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            name-server 195.121.1.34
            name-server 195.121.1.66
            options listen-address=192.168.2.254
        }
    }

nat {
        rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5001 {
            description IPTV
            destination {
                address 10.16.0.0/16
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "KPN Internet"
            log enable
            outbound-interface pppoe0
            protocol all
            source {
                address 192.168.2.0/24
            }
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user admin {
            authentication {
                encrypted-password ******
                plaintext-password ""
            }
            full-name "admin"
            level admin
        }
    }
    name-server 195.121.1.34
    name-server 195.121.1.66
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone Europe/Amsterdam
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.9.0.4901118.160804.1131 */
Ik heb bij protocols iets anders staan.

Let wel mijn ETH1 is mijn WAN en mijn ETH0 is mijn LAN. ETH2 is mijn Experiabox, dus daar moet je wel rekening meehouden qua verschil in nummertjes... maar hiermee weet je nu hoe je ze moet vertalen naar jouw setup :)

jij hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.16.0.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.229.128.1 {
            }
        }

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0 {
            role downstream
            threshold 1
        }
        interface eth1.4 {
            alt-subnet 10.16.12.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
            }
        }
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.200.180.1 {
            }
        }
    }
}

En hier is er ook een verschil bij nat:

jij hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rule 5001 {
            description IPTV
            destination {
                address 10.16.0.0/16
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth1.4
            protocol all
            type masquerade
        }

de 1.4 die ik heb is bij jou 0.4

Je gebruikt de ip van de next hup en die wijzigt elke keer (kan wijzigen moet ik zeggen).
Ik heb overigens geen edgerouter X maar een ERL

[ Voor 1% gewijzigd door TPA op 16-12-2016 10:29 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvwes
TPA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:11:
[...]

Ik chat altijd direct met support als ik een issue heb en dan volgen ze het altijd netjes op. ook proactief.
@tpa, bedankt ik wist dat niet. Ik zal mijn snags daar voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
TPA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb bij protocols iets anders staan.

Let wel mijn ETH1 is mijn WAN en mijn ETH0 is mijn LAN. ETH2 is mijn Experiabox, dus daar moet je wel rekening meehouden qua verschil in nummertjes... maar hiermee weet je nu hoe je ze moet vertalen naar jouw setup :)

jij hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.16.0.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.229.128.1 {
            }
        }

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0 {
            role downstream
            threshold 1
        }
        interface eth1.4 {
            alt-subnet 10.16.12.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
            }
        }
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.200.180.1 {
            }
        }
    }
}

En hier is er ook een verschil bij nat:

jij hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rule 5001 {
            description IPTV
            destination {
                address 10.16.0.0/16
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }

Ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth1.4
            protocol all
            type masquerade
        }

de 1.4 die ik heb is bij jou 0.4

Je gebruikt de ip van de next hup en die wijzigt elke keer (kan wijzigen moet ik zeggen).
Ik heb overigens geen edgerouter X maar een ERL
Ik heb ook een ERL ik gebruik alleen geen IPV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

xtravital schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:39:
[...]

Ik heb ook een ERL ik gebruik alleen geen IPV6
Ok maar je gebruikt bij NAT dus sowieso het verkeerde IP adres!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
TPA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:46:
[...]

Ok maar je gebruikt bij NAT dus sowieso het verkeerde IP adres!!
Alleen werkt bij mij wel alles en bij matthijsvdr werkt het niet.... kan zijn dat ik een oude config te pakken had op mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvwes
Kan iemand mij uitleggen in unifi->settings->networks is?
Ik zie daar een entry getiteld "lan corporate 192.168.1.1/24" Het zal wel onderdeel uitmaken van het grote unifi eco systeem maar wat doet het in het geval van enkel AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat doet helemaal niets voor access points. Het is voor zover ik weet alleen relevant voor de Security Gateway en de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvwes
Aargh, waarom staat dat dan aan? In de dashboard wordt alles aangaande de usg etc wel uitgezet. De controller weet toch dat je deze devices niet hebt, zet het dan uit.

@Zr40, bedankt voor de bevestiging.

[ Voor 0% gewijzigd door tvwes op 16-12-2016 11:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
@TPA & xtravital
Ik ga vanavond nog is proberen, hopen dat ik dan voorbij de 561 error kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:59
tvwes schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:
Kan iemand mij uitleggen in unifi->settings->networks is?
Ik zie daar een entry getiteld "lan corporate 192.168.1.1/24" Het zal wel onderdeel uitmaken van het grote unifi eco systeem maar wat doet het in het geval van enkel AP's?
tvwes schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:43:
Aargh, waarom staat dat dan aan? In de dashboard wordt alles aangaande de usg etc wel uitgezet. De controller weet toch dat je deze devices niet hebt, zet het dan uit.
Dat is gewoon de IP-reeks waarin je aan het werken bent. Dus ja, het wordt gedetecteerd en het wordt dus weergegeven. Je zou het zelfs kunnen editeren, en voor sommige zaken daar zal je een USG moeten hebben, voor anderen niet. Dus ergens logisch dat het wordt weergegeven denk ik dan.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvwes
Arator schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:50:
Dat is gewoon de IP-reeks waarin je aan het werken bent.
Nee dat is een subnet wat ik helemaal nergens gebruik. De controller zit een volkomen geisoleerd vlan. Dus heeft de unificontroller dat volkomen fout gedetecteerd, als er uberhaubt al sprake is van detectie. Ik vermoed eerder dat het een standaard entry is.

Waarom de gebruiker zaken laten instellen die vervolgens niks doen omdat een noodzakelijk component ontbreekt. De controller weet dat dit component (bijv de USG) ontbreekt, dan zet je dat toch uit? Lijkt mij vrij redelijk en normaal gedrag in een UI.

Ik zal dit bij mijn support chat poging vanavond meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Laatst online: 20:05
Arator schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:50:
[...]

[...]

Dat is gewoon de IP-reeks waarin je aan het werken bent. Dus ja, het wordt gedetecteerd en het wordt dus weergegeven. Je zou het zelfs kunnen editeren, en voor sommige zaken daar zal je een USG moeten hebben, voor anderen niet. Dus ergens logisch dat het wordt weergegeven denk ik dan.
Dit lijkt me voorgedefinieerd. Mijn range is 192.168.10.x en de waarde in dat veld is hetzelfde als dat van tvwes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

tvwes schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:13:
[...]

Nee dat is een subnet wat ik helemaal nergens gebruik. De controller zit een volkomen geisoleerd vlan. Dus heeft de unificontroller dat volkomen fout gedetecteerd, als er uberhaubt al sprake is van detectie. Ik vermoed eerder dat het een standaard entry is.

Waarom de gebruiker zaken laten instellen die vervolgens niks doen omdat een noodzakelijk component ontbreekt. De controller weet dat dit component (bijv de USG) ontbreekt, dan zet je dat toch uit? Lijkt mij vrij redelijk en normaal gedrag in een UI.

Ik zal dit bij mijn support chat poging vanavond meenemen.
Om dezelfde reden dat je de niet gebruikte bolletjes en grafiekjes op de startpagina niet kan verwijderen? De controller is bedoeld voor de hele Unifi line-up, niet voor thuisgebruikers met 1 of enkele AP's. Wij maken gewoon slim gebruik van de functionaliteit en lage prijs van een zakelijk product. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:59
hevling schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:18:
[...]
Dit lijkt me voorgedefinieerd. Mijn range is 192.168.10.x en de waarde in dat veld is hetzelfde als dat van tvwes.
Bij mij komt het wel overeen met de range waarin ik aan het werk ben, namelijk 192.168.3.x. DHCP server die die range uitdeelt, zit bij mij in de Edgerouter, zit dus ook niet in dat unifi ecosysteem.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvwes
Dat zal wel, maar ik en @hevling hebben toch die range staan. En in mijn geval staat de unificontroller in een compleet geisoleerd vlan op een ubuntu host met statisch ip adres. Dus waar de controller die range vandaan tovert in mijn geval is mij een raadsel.
Misschien dat er toch wel meer informatie wordt uitgewisseld tussen de verschillende ubiquiti product lijnen dan wij vermoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat staat er default in.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Iemand hier een idee? Er was een flinke discussie opgang waardoor mijn simpele vraag ongezien bleef. Maar ik kom er echt niet uit :D
inbedrijf schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:23:
Ik heb een beetje een gek probleem, in mijn vorige setup (lees zonder UBNT edge router x) kon ik prima van mijn macbook pro naar mij dell XPS remote desktop via de MS app voor Max OS inloggen. Sinds ik de edge router hebt krijg ik het niet voor elkaar. Dit is puur intern dus niet van extern. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik heb een USG gekocht ter vervanging van mijn Experiabox v9. Ik heb alleen wat problemen bij het aan de praat krijgen van het internet. Ik heb nu vanaf mijn Genexis glasvezel aansluiting een kabel naar de WAN Poort en vanaf de LAN poort een kabel naar mijn laptop.

Vervolgens als ik in de controller kijk en de USG adopt staat er: connected (needs upgrade). Als ik vervolgens een upgrade doe gebeurt er niets, waarschijnlijk omdat er geen verbinding met het internet is.

Ik heb ook de tutorial van https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/ er al bij gehad maar dit geeft ook geen resultaat.

De firmware versie van de USG is 4.2.0.4705016 en van de Controller 5.3.8.

Ik heb overigens het standaard LAN network op de default instellingen gehouden waarbij het subnet nu: 192.168.1.1/24 is.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik de WAN instellingen misschien nog aanpassen naar iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/vnzx939wv/Schermafbeelding_2016_12_17_om_11_35_16.png

Update:
Daarnaast als ik de web interface van de USG bekijk staat er ook dat ik geen verbinding heb met het internet en probeert hij het standaard via DHCP. Moet ik wellicht de instelling veranderen naar Static IP?

[ Voor 12% gewijzigd door mattdice op 17-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ben je wellicht vergeten de VLAN in te stellen op de WAN interface? De meeste glasvezelproviders gebruiken VLAN 6 voor internet. Bij een aantal providers moet je daarnaast binnen de VLAN ook nog PPPoE toepassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
@zr40, ik heb bij de wan interface de VLAN op 6 gezet en het naast DHCP ook via PPPoE geprobeerd met username: kpn, password: kpn maar dit werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Volgens http://netwerkje.com/eigen-router moet de PPPoE username xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl zijn waarbij de xx-xx-xx-xx-xx-xx de MAC van de Experiabox is.

Werkt dat ook niet? Post even een screenshot van de nieuwe situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
inbedrijf schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:36:
Iemand hier een idee? Er was een flinke discussie opgang waardoor mijn simpele vraag ongezien bleef. Maar ik kom er echt niet uit :D

[...]
Kun je even een pm doen met je huidige config?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Ik heb mijn mac adres van de achterkant van de Experiabox overgenomen in xx-xx-xx-xx-xx-xx formaat. Als ik de changes doorvoer en een harde refresh doe dan is mijn VLAN ID instelling weer verdwenen.

Daarnaast valt me op dat de poorten van de USG in de interface nog steeds grijs gekleurd zijn.

Als ik in de web interface van mijn experiabox zie, is de username een mac-adres@internet ipv @direct-adsl, maakt dit ook nog wat uit?

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/tr2jyuyk1/afbeelding.png

[ Voor 79% gewijzigd door mattdice op 17-12-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
Na de laatste update van mijn unifi cloud key kan ik niet meer inloggen, telkens de melding: password niet correct.
Terwijl het voor de laatste update altijd gewerkt heeft,
iemand een idee?

Via de unifi app op mijn iPhone kom ik wel overal bij
Ook dmv putty, kan ik gewoon inloggen op de key

[ Voor 10% gewijzigd door akatar op 17-12-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mattdice schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:51:
Ik heb mijn mac adres van de achterkant van de Experiabox overgenomen in xx-xx-xx-xx-xx-xx formaat. Als ik de changes doorvoer en een harde refresh doe dan is mijn VLAN ID instelling weer verdwenen.

Daarnaast valt me op dat de poorten van de USG in de interface nog steeds grijs gekleurd zijn.

Als ik in de web interface van mijn experiabox zie, is de username een mac-adres@internet ipv @direct-adsl, maakt dit ook nog wat uit?

[afbeelding]
Ah, gebruik dan de username die je in de experiabox ook ziet. De VLAN instelling zou niet moeten verdwijnen... heb je wel op Queue changes geklikt en vervolgens onderin op Apply changes?

Zie je nog iets van een status onder het tabje Details of het tabje Networks?

Ik heb zelf trouwens geen USG maar een EdgeRouter lite, dus het is voor mij ook raden wat bij jou precies het probleem is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Zr40 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:40:
[...]

Ah, gebruik dan de username die je in de experiabox ook ziet. De VLAN instelling zou niet moeten verdwijnen... heb je wel op Queue changes geklikt en vervolgens onderin op Apply changes?

Zie je nog iets van een status onder het tabje Details of het tabje Networks?

Ik heb zelf trouwens geen USG maar een EdgeRouter lite, dus het is voor mij ook raden wat bij jou precies het probleem is :)
Ja ik heb precies die volgorde aangehouden en krijg ook een melding dat de instellingen zijn doorgevoerd.

Onder details zie ik niets bijzonders en bij networks zie ik het standaard network. Wellicht dat deze in mijn opstelling niet goed staat?

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/d151ptdu9/Schermafbeelding_2016_12_17_om_13_52_02.png
Verder blijf ik het raar vinden dat de LAN en WAN poort in de interface grijs gekleur blijven terwijl er wel degelijk iets op aangesloten is. En maakt de needs upgrade wellicht nog wat uit, dat mijn controller versie misschien niet goed overweg kan met de oudere firmware van de USG?

[ Voor 5% gewijzigd door mattdice op 17-12-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat zou kunnen, maar de upgrade zou gewoon moeten werken zonder internettoegang. De controller bevat zelf ook firmware voor alle ondersteunde apparaten.

Misschien ziet de controller de USG wel, maar andersom niet? Of is het IP adres van je controller anders dan wanneer je de USG geadopteerd had? Kijk eens of forget gevolgd door adopt helpt? Je moet de USG daarna wel weer configureren in de controller.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zr40 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:02:
Dat zou kunnen, maar de upgrade zou gewoon moeten werken zonder internettoegang. De controller bevat zelf ook firmware voor alle ondersteunde apparaten.
Behalve de USG files die haalt hij realtime van internet af. Heeft mij een avond gekost voordat de USG goed functioneerde. Bleek eraan te liggen dat ook je wan port op internet aangesloten moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Yes het werkt!, bedankt voor je hulp.

Ik heb het op de volgende manier opgelost:
- USG aangesloten op de LAN poort van mijn Experiabox
- USG geupdate naar de nieuwste firmware, na deze upgrade zag ik pas voor het eerst de provisioning status.
- USG WAN aangesloten op NTU van KPN
- USG gereset en opnieuw geadopt en nu kan ik zonder problemen aanmelden via PPPoE.

Nu de controller nog op de Raspberry ipv. mijn laptop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
Nog bedankt, heb inmiddels alles werkend :D

Als iemand geïnteresseerd is in de config laten maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
bigcookie schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:19:
[...]

[...]

Nog bedankt, heb inmiddels alles werkend :D

Als iemand geïnteresseerd is in de config laten maar weten :)
Geen probleem :) ben blij dat het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Wat is een goede manier om de USG te adopten op de Unifi Controller op mn raspberry? Ik heb namelijk nu de USG geadopt in de controller op mijn laptop, maar ik wil graag dat de UniFI controller altijd aan blijft staan.

Ik zal dus eerst de USG moeten resetten en vervolgens moet ik de Raspberry inpluggen op de LAN poort van de USG. Maar ik zou vanaf hier niet weten hoe ik zonder web interface de USG moet adopten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14
mattdice schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:07:
Wat is een goede manier om de USG te adopten op de Unifi Controller op mn raspberry? Ik heb namelijk nu de USG geadopt in de controller op mijn laptop, maar ik wil graag dat de UniFI controller altijd aan blijft staan.

Ik zal dus eerst de USG moeten resetten en vervolgens moet ik de Raspberry inpluggen op de LAN poort van de USG. Maar ik zou vanaf hier niet weten hoe ik zonder web interface de USG moet adopten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarschijnlijk net als met de accesspoints via SSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

De raspberry op een switch, samen met je pc en de lan van de usg.
Dan heb je wel een webinterface ;-)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
HellStorm666 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:09:
[...]

De raspberry op een switch, samen met je pc en de lan van de usg.
Dan heb je wel een webinterface ;-)
In de 5.4.x versies kun je ook sites migreren (en/of exporteren) naar een andere controller (geen idee of dat ook al in 5.3.x zat). Maar dan moet je wel beta access hebben. Of: https://community.ubnt.co...erver/m-p/1734832#M192601

[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 18-12-2016 12:22 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 18:32

Waarom een reset? Gewoon een backup trekken van de controller op je laptop en die in de pi zetten. Adopt en klaar toch?

Zo heb ik het ook gedaan van een windows laptop naar een virtuele debian machine. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi,

Ik heb sinds kort een raspberry geinstalleerd als controller. Alles werkt prima qua instellingen. Maar als ik de 'nieuwe ap' die de controller ziet wil adopteren, dan zegt hij: adopteren bezig... daarna: verbinding verbroken, daarna adopteren....

maet het adoptie proces werkt niet.

doe ik het zelfde met de controller op mijn laptop, of een nieuwe controller op een andere nieuwe laptop, dan is het in 2 minuten geadopteerd en verschijnt 'inrichten'.

iemand een idee wat er fout gaat op de raspberry? Instellings error bij installeren? Firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmeg
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:28
Voor m´n nieuwe huis ben ik aan het inventariseren hoe ik het netwerk het beste kan inrichten. Ik heb een internetaansluiting via de kabel en kan het kabelmodem in ´brigde mode´ zetten. Ik heb zelf in gedachte een Ubiquiti EdgeRouter ER-8, een UniFi Cloud Key samen met 1 of 2 UniFi AC Lite AP access points. Wat is in deze opstelling de toegevoegde waarde van een Ubiquiti USG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Basmeg schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:09:
Voor m´n nieuwe huis ben ik aan het inventariseren hoe ik het netwerk het beste kan inrichten. Ik heb een internetaansluiting via de kabel en kan het kabelmodem in ´brigde mode´ zetten. Ik heb zelf in gedachte een Ubiquiti EdgeRouter ER-8, een UniFi Cloud Key samen met 1 of 2 UniFi AC Lite AP access points. Wat is in deze opstelling de toegevoegde waarde van een Ubiquiti USG?
Ik zou zeggen dat de USG in deze situatie geen meerwaarde heeft omdat je met de EdgeRouter ER-8 reeds een router in huis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 17:04
Basmeg schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:09:
De USG is vanuit de controller te beheren en je kunt deep packet inspection doen vanuit de controller. Als dat je niet boeit.... geen toegevoegde waarde. Persoonlijk zou ik lekker die ER-8 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 16-09 14:56
Vraagje, wat zijn nu de grootste verschillen tussen de diverse Edge Routers:

EdgeRouterX
EdgeRouterX SFP
EdgeRouter Lite

Ik wil m'n KPN glasvezel scheiden van de Experia Box, en de Experia alleen nog gebruiken voor Telefonie en TV. Zit nu te denken aan een EdgeRouter icm een managed switch (denk een Netgear of TP-Link, alhoewel ik gemengde verhalen lees over de TP-Link).

Zou bv. een EdgeRouterX al voldoende zijn (aangezien deze het goedkoopste is)? Kan ik die POE poort dan ook gebruiken voor één van m'n APs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 17:04
Ik dacht dat de er-lite voornamelijk sneller is dan de er-x. Wat betreft POE... als je een 24v AP hebt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

De ERX SFP heeft een extra SFP poort tov de ERX, waardoor je zelfs de glasconverter van Reggefiber niet meer nodig hebt. Ook heb je 5x 24V tov 1x op de ERX, handig als je meer dan 1 AP AC lite/LR wil. De ERL is een veel snelllere router, maar tot pakweg 200Mbit ga je het verschil volgens mij niet merken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

mawi schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:47:
Vraagje, wat zijn nu de grootste verschillen tussen de diverse Edge Routers:

EdgeRouterX
EdgeRouterX SFP
EdgeRouter Lite

Ik wil m'n KPN glasvezel scheiden van de Experia Box, en de Experia alleen nog gebruiken voor Telefonie en TV. Zit nu te denken aan een EdgeRouter icm een managed switch (denk een Netgear of TP-Link, alhoewel ik gemengde verhalen lees over de TP-Link).

Zou bv. een EdgeRouterX al voldoende zijn (aangezien deze het goedkoopste is)? Kan ik die POE poort dan ook gebruiken voor één van m'n APs)?
Ik zou gaan voor de ERL.
Daarnaast een tip welke bij mij werkte.. Bel KPN en zeg dat je TV hapert en dat je begreep dat ze een TV pakket gratis kunnen sturen met een switch voor dit soort problemen. Je krijgt dan een netgear switch (5 poort) en die ondersteund VLAN en IGMP snooping... scheelt weer in de aanschaf ;) en die switch voldoet prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van de EdgeSwitch in een zakelijke/professionele omgeving? Zo ja, werkt het stabiel en hoe is de performance en stabiliteit als de switches volledig belast worden (48 x1 Gbps en met 10 Gbps uplink). Ook zijn zaken zoals Multicasting op zowel IPv4 (igmp) als IPv6 (mld) van belang.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:54
mattdice schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:37:
Yes het werkt!, bedankt voor je hulp.

Ik heb het op de volgende manier opgelost:
- USG aangesloten op de LAN poort van mijn Experiabox
- USG geupdate naar de nieuwste firmware, na deze upgrade zag ik pas voor het eerst de provisioning status.
- USG WAN aangesloten op NTU van KPN
- USG gereset en opnieuw geadopt en nu kan ik zonder problemen aanmelden via PPPoE.

Nu de controller nog op de Raspberry ipv. mijn laptop installeren.
Ok, dus in principe kun je het hele zaakje dus fixen m.b.v. de GUI an sich? Geen geklooi met config.json files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier ook Tqweakers die de internationale Ubiquity fora volgen en mijn vraag kunnen beantwoorden? Komt Ubiquity nog met of zijn er plannen voor een beetje potente router die een WAN gigabitverbinding probleemloos aankan met een client of 5? Ik zit namelijk al lange tijd na te denken om zelf een router te bouwen maar kijk ook met een schuin oog naar Ubiquity. TIA.
Ethirty schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:36:
De ERX SFP heeft een extra SFP poort tov de ERX, waardoor je zelfs de glasconverter van Reggefiber niet meer nodig hebt. Ook heb je 5x 24V tov 1x op de ERX, handig als je meer dan 1 AP AC lite/LR wil. De ERL is een veel snelllere router, maar tot pakweg 200Mbit ga je het verschil volgens mij niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
De Unifi USG (Pro) en de Edgerouter Lite of Pro kan zeker gigabit WAN aan met 5 clients ;) In fact, ze zijn gemaakt voor nog veel meer dan dat. Ik denk dat je toch zeker met 500 clients zonder problemen dan ook daarmee kunt verbinden.

Wij draaien de USG (Pro) op een aantal plekken achter 500Mbit (coax) en 1Gbit Glas zonder problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 20-12-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Dan heb ik denk ik nog verouderde informatie tussen mijn oren. Ik heb ook eens gelezen dat met download testen (geen speedtest.net, maar gigabit binaire bestanden) de WAN-LAN ruim onder de gigabit bleef hangen. Had ook te maken met switch capaciteit (softwarematig) van de Ubiquity en/of hardware acceleration(?).
Maar bedankt tcviper voor de bevestiging dat Ubiquity dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
GEi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:40:
Dan heb ik denk ik nog verouderde informatie tussen mijn oren. Ik heb ook eens gelezen dat met download testen (geen speedtest.net, maar gigabit binaire bestanden) de WAN-LAN ruim onder de gigabit bleef hangen. Had ook te maken met switch capaciteit (softwarematig) van de Ubiquity en/of hardware acceleration(?).
Maar bedankt tcviper voor de bevestiging dat Ubiquity dit ook kan.
Ja juist, de Edgerouter met POE geloof ik ingebouwd heeft een lagere throughput, dat heeft geloof ik te maken met geen hardwarematige offload. Bij de Edgerouter Lite, X en Pro en USG (Pro) is dat niet het geval. Bij metingen zie ik in ieder geval tot ca 870Mb/s gemiddeld WAN <> LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Sinds 1.8.5 of 1.9 ondersteunt de X toch ook hardwarematige offloading?
De X lijkt me juist een betere keuze tov de lite nu.. Hij is goedkoper, doet nu ook hardwarematige offloading en indien niet heeft ie een snellere cpu dan lite versie (800mhz vs 500mhz). Enige nadeel is 256MB tov 512MB geheugen, maar goed moet je wel veel uitzonderlijke dingen draaien lijkt me.

Nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij heeft de x zelfs wel een switch board welke de lite niet heeft.. Zodra je op een lite een switch maakt vervalt offloading in hardware. Tenminste als ik het goed begrepen heb... Correct me if im wrong.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Vandaag voor t eerst de USG Pro eens aangeslingerd.

Damn wat maakt dat ding een herrie!!
Hangt in m'n Patchkast (Rittal) op zolder, en zelfs beneden in de hal hoor ik m nog duidelijk.
Is hier een goede oplossing voor?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Quakie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:28:
Sinds 1.8.5 of 1.9 ondersteunt de X toch ook hardwarematige offloading?
De X lijkt me juist een betere keuze tov de lite nu.. Hij is goedkoper, doet nu ook hardwarematige offloading en indien niet heeft ie een snellere cpu dan lite versie (800mhz vs 500mhz). Enige nadeel is 256MB tov 512MB geheugen, maar goed moet je wel veel uitzonderlijke dingen draaien lijkt me.

Nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij heeft de x zelfs wel een switch board welke de lite niet heeft.. Zodra je op een lite een switch maakt vervalt offloading in hardware. Tenminste als ik het goed begrepen heb... Correct me if im wrong.
X heeft inderdaad een hardware switch, waar de Lite dit niet heeft. Achter de lite moet je dus eigenlijk altijd een losse switch hangen. De lite en de X hebben beide hw offload voor bepaalde zaken. Alleen bij de lite is de hw offload uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:31:
Vandaag voor t eerst de USG Pro eens aangeslingerd.

Damn wat maakt dat ding een herrie!!
Hangt in m'n Patchkast (Rittal) op zolder, en zelfs beneden in de hal hoor ik m nog duidelijk.
Is hier een goede oplossing voor?
Fans (ventilatoren) vervangen door de Noiseblocker BlackSilentPro PM-2 - 40mm ;) Die heb ik via afuture besteld en maakt nu nauwelijks of geen geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

tcviper schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:58:
[...]

Fans (ventilatoren) vervangen door de Noiseblocker BlackSilentPro PM-2 - 40mm ;) Die heb ik via afuture besteld en maakt nu nauwelijks of geen geluid :)
En de temperatuur is niet omhoog gegaan?
En hoe zit t met garantie?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:03:
[...]

En de temperatuur is niet omhoog gegaan?
En hoe zit t met garantie?
De temperatuur is exact hetzelfde, garantie zie ik niks over staan mbt vervangen van ventilatoren :P Zitten er bij mij nu half jaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

tcviper schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:05:
[...]

De temperatuur is exact hetzelfde, garantie zie ik niks over staan mbt vervangen van ventilatoren :P Zitten er bij mij nu half jaartje in.
Ok, mooi. dan ga ik dat ook doen.
Moeten ook mensen kunnen slapen op zolder (zo'n 2 meter bij de patchkast vandaan).
er zitten 2 stuks in neem ik aan?
Dus moet 2 van de fan's bestellen?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:07:
[...]

Ok, mooi. dan ga ik dat ook doen.
Moeten ook mensen kunnen slapen op zolder (zo'n 2 meter bij de patchkast vandaan).
er zitten 2 stuks in neem ik aan?
Dus moet 2 van de fan's bestellen?
Er zitten 2 fans in de USG Pro, dus je moet er dan 2 bestellen ja, hier is de link: https://www.afuture.nl/pr...r-blacksilentpro-pm2-40mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:48

3DDude

I void warranty's

Zit nu bij een bedrijf wat 1 controller heeft en ~200 access points.

Huidige controller is versie 4.8.* en de firmware van de access points 3.3.4015.

Vraag: welke versies draaien jullie voor de grotere omgevingen? / klanten want er zijn nogal wat bugfixes. Wat zouden jullie doen?? Welke versie en waarom?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:16:
[...]
Er zitten 2 fans in de USG Pro, dus je moet er dan 2 bestellen ja, hier is de link: https://www.afuture.nl/pr...r-blacksilentpro-pm2-40mm
Ik heb de Noctua NF-A4x10 FLX, voor zowel USG-PRO als US-24. Die vond ik net wat stiller dan de PM2's, die op zich ook heel stil zijn, maar toch een hoge "whining noise" lieten horen.

Temperaturen stijgen nagenoeg niets vergeleken met de oorspronkelijke fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

Vandaag deed mijn VPN (l2tp) het ineens niet meer, wel op mijn iphone, maar mijn windows machine (2 stuks) vertikten het ..
dus ..
kwam er net achter dat er een 1.9.1 firmware is voor mijn edgemax lite ..
na die update deed ook de iphone het ook niet meer..

geen idee hoe het kan maar ..lekker dan dacht ik ..

Snap er geen ruk van ..
Uiteindelijk alles maar verwijderd en via een gevonden stappenplan alles opnieuw ingevoerd) en ik had weer een vpn .. maar snappen doe ik niet....

There are no secrets, only information you do not yet have

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.