[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:53:
Ik zat net in de firewall rules te kijken (ben met site to site vpn bezig) en de stats daarin stonden allemaal op 0. Nadat ik WAN_IN en WAN_LOCAL aan de juiste interface had gekoppeld werk de firewall pas goed.

Ik heb hier even in de post history gekeken naar configs maar volgens mij heeft niemand die erin staan.

[afbeelding]
bij mij staat het goed, heb er overigens niets aan veranderd na de basic wizard gedraaid te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:52
SeeSharp.nl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:27:
Ik heb problemen met communicatie tussen VLAN's.
Mijn switch0 heeft een ip reeks van 172.19.3.0
Dan heb ik een vlan20 (switch0.20) welke een reeks heeft van 172.19.5.0.

Nu wil ik via PC met een .5.x adres via de verkenner browsen naar een NAS in de .3.x reeks.
Pingen kan wel maar via de verkenner krijg ik fouten.

Ik heb inmiddels en switch0.20/in firewall policy aangemaakt welke alles dropt naar .3.x behalve mijn NAS.

Toch kan ik nog steeds niet browsen via de verkenner.

Wat doe ik fout?
Laat je al het verkeer door naar je NAS of alleen bepaalde poorten. Indien laatste.. Heb je wel de juiste poorten toegevoegd aan je rules om smb door te laten? (Er vanuit gaande dat je samba gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

BluRay schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:15:
[...]

Laat je al het verkeer door naar je NAS of alleen bepaalde poorten. Indien laatste.. Heb je wel de juiste poorten toegevoegd aan je rules om smb door te laten? (Er vanuit gaande dat je samba gebruikt)
Ik heb geen firewall rules aangemaakt voor switch0 (waar mijn NAS opzit). Ik heb dus alleen maar een ruleset voor vlan_in, met default action accept. En daarnaast regel 1 voor het verkeer naar mijn NAS en regel 2 die al de overige ip adressen uit dezelfde reeks als de NAS blocked.

Via http en ping kan ik de NAS wel benaderen, daarom lijkt het me niet nodig om nog een aparte ruleset aan te maken voor switch0/out.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jumi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 19:36
tcviper schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:21:
[...]

Werkt prima op een Syno, ik gebruik (naast onze dedicated Unifi controller bakken) dit voor Synology: http://synology.acmenet.ru/
Werkt de iPhone app ook via Synology?
Ik heb het werkend op een DS214play (intel) echter de controller app werkt niet.

Start ik op mijn windows laptop dezelfde controller op, dan kan ik wel connecten vanaf de iphone.

Kan dit iets met de java installatie te maken hebben? ik draai op Java 8, maar kan nergens zien of dat 32 of 64 bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
xbeam schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:26:
[...]

Wat heb je er voor over? >:) ik heb hier een AC mesch pro liggen.

[afbeelding] [afbeelding]
Ik hoop dat je die zelf via de beta store hebt gekocht, anders mag je hem niet doorverkopen... Onderdeel van de overeenkomst met UBNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
slooffmaster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:43:
[...]

Ik hoop dat je die zelf via de beta store hebt gekocht, anders mag je hem niet doorverkopen... Onderdeel van de overeenkomst met UBNT.
Volgens mij geven ze niks meer weg. Bleek dat ze er nauwelijks feedback op terugkregen dus ze doen nu alles via de beta store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slooffmaster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:43:
[...]

Volgens mij alleen tijdens de Beta periode maar nu hij gewoon officieel verkocht wordt vervalt de NDA.
of je mag verkopen weet ik niet. het was ook meer als grapje bedoelt dan echt verkopen.
m3gA schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:53:
[...]

Volgens mij geven ze niks meer weg. Bleek dat ze er nauwelijks feedback op terugkregen dus ze doen nu alles via de beta store.
ze geven nog wel weg maar ze kijken naar wat je aan het doen bent of dat overeen komt met waarvoor ze willen testen.

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 08-12-2016 17:02 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sinds gisteren staat 1 van mijn 3 AP's op provisioning.
Heb een factory reset gedaan en daarna een adopt, maar provisioning blijft constant aan.
Daarna geprobeerd via SSH met een inform commando, maar hetzelfde resultaat.
Firmware 3.7.21.5389
Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 08-12-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
harrytasker schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:19:
Sinds gisteren staat 1 van mijn 3 AP's op provisioning.
Heb een factory reset gedaan en daarna een adopt, maar provisioning blijft constant aan.
Daarna geprobeerd via SSH met een inform commando, maar hetzelfde resultaat.
Firmware 3.7.21.5389
Iemand tips?
Mmmm Cloudkey herstart en probleem opgelost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Vanavond m'n UAP-AC-LR en Lite binnengekregen. Configuratie was redelijk eenvoudig, ik had al een controller draaien op m'n Raspberry. Waar ik wel tegenaanliep is dat Zero Handoff nog niet werkt op de UAP-ACs, ik had verwacht dat dit inmiddels wel zou werken.

Verder zijn de eerste indrukken positief, hoewel 5Ghz toch lastig blijft in een nieuwbouwhuis, ook met een LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BmebpYOpk7SqoDU0nbK9Nvp0/full.png
Oef dit is ook wel een erg mooie deal! Hiermee kan je echt voor een spotprijs in elke ruimte een AP plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
mawi schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:50:
Vanavond m'n UAP-AC-LR en Lite binnengekregen. Configuratie was redelijk eenvoudig, ik had al een controller draaien op m'n Raspberry. Waar ik wel tegenaanliep is dat Zero Handoff nog niet werkt op de UAP-ACs, ik had verwacht dat dit inmiddels wel zou werken.

Verder zijn de eerste indrukken positief, hoewel 5Ghz toch lastig blijft in een nieuwbouwhuis, ook met een LR.
Volgens mij wordt Zero-Handoff niet ondersteund door de AC AP's, alleen de oudere AP's.
Balance schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:52:
[afbeelding]
Oef dit is ook wel een erg mooie deal! Hiermee kan je echt voor een spotprijs in elke ruimte een AP plaatsen.
Is waarschijnlijk alleen lastig om hier te gebruiken, die hebben het formaat van Amerikaanse inbouwdozen.

[ Voor 26% gewijzigd door alexwel op 08-12-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

[afbeelding]
Ik had ze ook al gezien en genoemd hier, maar blijkbaar zijn ze niet "compatible" met onze contactdozen.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 08-12-2016 22:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Klopt, ze komen keer op keer langs, iedereen enthousiast en dan moet iemand weer uitleggen dat ze hier niet passen.

Misschien dat ze ooit nog in aangepaste vorm naar Europa kunnen komen. Geen idee of we in heel Europa dezelfde standaard inbouwdozen hebben, dat zal een eis zijn voor ze überhaupt iets passends zouden ontwikkelen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Heeft iemand het al eens geprobeerd dan?
Want volgens mij gaat dat ding sowieso niet echt in de doos, maar zit ie als het ware tegen de muur. In tegenstelling tot de vorige versie.

Zie ook hier het zijaanzicht van het ding:
https://store.ubnt.com/me...36e95/u/a/uap-ac-iw-6.png

Dat kleine puistje is dan in de doos gericht, daar moet dr ingaande ethernet in. Onderop het apparaat zitten twee uitgaande ethernet.

[ Voor 45% gewijzigd door NovapaX op 08-12-2016 22:53 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:35
[afbeelding]
Die gaan we even in de gaten houden.
Heb al 2 AP's, maar dit speelgoed is toch wel erg aantrekkelijk met die prijs :o

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
NovapaX schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:45:
Heeft iemand het al eens geprobeerd dan?
Want volgens mij gaat dat ding sowieso niet echt in de doos, maar zit ie als het ware tegen de muur. In tegenstelling tot de vorige versie.

Zie ook hier het zijaanzicht van het ding:
https://store.ubnt.com/me...400x//u/a/uap-ac-iw-6.png

Dat kleine puistje is dan in de doos gericht, daar moet dr ingaande ethernet in. Onderop het apparaat zitten twee uitgaande ethernet.
desnoods koop je een rolletje klittenband en maak je hem daarmee vast aan de muur toch ?

iets minder netjes maar je kan hem er gewoon vanaf halen als dat nodig is en hij zit netjes vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
incomer schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:29:
[...]

desnoods koop je een rolletje klittenband en maak je hem daarmee vast aan de muur toch ?

iets minder netjes maar je kan hem er gewoon vanaf halen als dat nodig is en hij zit netjes vast
Bij de Action verkopen ze magneetstickers voor rookmelders voor 1 euro. Die zijn vrij krachtig. Dat zou ook een goede optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Unifi 5.3.9 Stable Candidate en 5.4.6 Unstable zijn beschikbaar

5.3.9
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1758283

5.4.6
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1758285

Beide bevatten voor de AP's firmware 3.7.29
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1757284

en voor de USG firmware 4.3.33
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1754080

[ Voor 15% gewijzigd door doc op 09-12-2016 11:01 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Aanvulling op bovenstaande: de nieuwe firmware zit weliswaar gebundeld bij de nieuwe controller versies, maar ook de oude versies detecteren de nieuwe firmware en bieden deze ter upgrade aan. Die detectie vindt elke dag plaats, maar je kan het eerder uitvoeren in settings > maintenance > check firmware update. Natuurlijk zal de stable controller versie alleen stable firmware versies aanbieden.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 09-12-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier iets heel vaags... gisteren remote (vanuit de controller) een upgrade getriggerd op m'n USG. Dat duurde HEEEEEL lang en nu staat ie al 20 uur disconnected. Powercycle had geen zin. Wat te doen? :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

DennusB schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:30:
Ik heb hier iets heel vaags... gisteren remote (vanuit de controller) een upgrade getriggerd op m'n USG. Dat duurde HEEEEEL lang en nu staat ie al 20 uur disconnected. Powercycle had geen zin. Wat te doen? :/
Werkt hij wel? De controller herstarten doet vaak wonderen :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Controller Bugfixes/Changes from 5.3.8:
•Fix getting most active UAP in Stats/Quick Look.
•Remove unsupported PoE mode (24V) from US-8-60W.

Die laatste regel :?
Waren ze bij Ubiquiti ook verrast dat de 24V niet werd ondersteund 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Net een van de US-8 poort switches binnen (tester) (zonder POE), maar die dingen kunnen dus ook passthrough POE leveren. Dat kan dus heel handig zijn in een omgeving waar bijv de hoofdswitch POE levert en de 8 poorts ertussen zitten maar wel de POE dus doorgeven. Testing time!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
tcviper schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:39:
Net een van de US-8 poort switches binnen (tester) (zonder POE), maar die dingen kunnen dus ook passthrough POE leveren. Dat kan dus heel handig zijn in een omgeving waar bijv de hoofdswitch POE levert en de 8 poorts ertussen zitten maar wel de POE dus doorgeven. Testing time!
Onbeleefde vraag wellicht :X , wat was je in totaal kwijt voor je Switch (verzending, import, doorsturen ect)?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
m00n schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:46:
[...]

Onbeleefde vraag wellicht :X , wat was je in totaal kwijt voor je Switch (verzending, import, doorsturen ect)?
Ik mag niet teveel zeggen, (NDA) maar niks, want ben een Alpha tester voor Unifi.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

iemand al de UniFi 5.3.8 Stable draaien en de nieuwe firmware: 3.7.28.5442 ? Ik denk er over om te gaan upgraden, maar 5.2.9 en de 3.7.21 is nu wel lekker stabiel....

Zitten er echt noemenswaardige verbeteringen in of is er geen goede redenen om te updaten....

En niet onbelangrijk.... blijft de apple apparatuur net zo netjes als in de 3.7.21....???

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
TPA schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:11:
iemand al de UniFi 5.3.8 Stable draaien en de nieuwe firmware: 3.7.28.5442 ? Ik denk er over om te gaan upgraden, maar 5.2.9 en de 3.7.21 is nu wel lekker stabiel....

Zitten er echt noemenswaardige verbeteringen in of is er geen goede redenen om te updaten....

En niet onbelangrijk.... blijft de apple apparatuur net zo netjes als in de 3.7.21....???
Ik heb hem een tijdje gedraaid zonder problemen met een MacBook pro (2015) en een iphone 5s. werkte prima. Maar ik draai ondertussen de 5.4.6 unstable met de 3.7.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Vraagje, ik heb nu de controller op een RPi draaien en benieuwd hoe ik nu de controller zelf kan updaten. Heb nog geen optie in de gui zelf gevonden, maar het kan zijn dat ik er overheen kijk.

Of moet het dan toch via de CLI:

sudo apt-get update
sudo apt-get install unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

mawi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:44:
Vraagje, ik heb nu de controller op een RPi draaien en benieuwd hoe ik nu de controller zelf kan updaten. Heb nog geen optie in de gui zelf gevonden, maar het kan zijn dat ik er overheen kijk.

Of moet het dan toch via de CLI:

sudo apt-get update
sudo apt-get install unifi
via ssh en CLI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
ok, duidelijk en dan volgens de eerder genoemde commando's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

Ik zie een hoop updates vermeldingen langskomen maar niks over edgeos .

Zijn ze hier nog mee bezig of is v1.9.0 een beetje final versie?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mawi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:12:
[...]

ok, duidelijk en dan volgens de eerder genoemde commando's?
Als je de repositories geconfigureerd hebt dan is het

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

TPA schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:11:

Sinds de release draaiend (op RPi2) in die configuratie. Een berg Android devices, 2 Windows laptops, een Macbook Air en 2 iPhones (5), geregeld gasten met iPhones en iPads over de vloer. Geen moment problemen ervaren.

Daarvoor werkte het ook prima, maar ik ben firmware-fetishist: zodra er nieuwe fw is, moet ik updaten ;)

Vandaag de AP's geupdate, binnenkort ook de controller.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Joepla schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:35:
[...]

Sinds de release draaiend (op RPi2) in die configuratie. Een berg Android devices, 2 Windows laptops, een Macbook Air en 2 iPhones (5), geregeld gasten met iPhones en iPads over de vloer. Geen moment problemen ervaren.

Daarvoor werkte het ook prima, maar ik ben firmware-fetishist: zodra er nieuwe fw is, moet ik updaten ;)

Vandaag de AP's geupdate, binnenkort ook de controller.
mm ik doe netjes de 'sudo apt-get update' en dan de 'sudo apt-get install unifi'

en dan komt de melding reeds de nieuwste versie.... maar dat is de 5.2.9 :( iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TPA schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:13:
[...]

mm ik doe netjes de 'sudo apt-get update' en dan de 'sudo apt-get install unifi'

en dan komt de melding reeds de nieuwste versie.... maar dat is de 5.2.9 :( iemand een idee?
de nieuwe versie is toch nog niet gepublished ? volgens mij alleen nog maar beschikbaar als handmatige update die je moet downloaden en installeren. Misschien is er een beta repository die je kunt bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

TPA schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:13:
[...]

Ja, 12-12-2016 wordt de repo pas geupdate.
Dus dan zal een apt-get upgrade pas werken voor de nieuwste versie ;-)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
xbeam schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:12:
[...]

Volgens mij alleen tijdens de Beta periode maar nu hij gewoon officieel verkocht wordt vervalt de NDA.
of je mag verkopen weet ik niet. het was ook meer als grapje bedoelt dan echt verkopen.

[...]

ze geven nog wel weg maar ze kijken naar wat je aan het doen bent of dat overeen komt met waarvoor ze willen testen.
Op een aantal devices die ik heb ontvangen zit een rode sticker waarop uitdrukkelijk "not for resale" staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Je kunt ook een manual install doen (wel eerst een backup downloaden ;) ). Dat is heel eenvoudig:
Voor de 5.3.9 Stable candidate is dat:

cd /tmp
wget https://www.ubnt.com/down...07/unifi_sysvinit_all.deb
sudo dpkg -i unifi_sysvinit_all.d
rm unifi_sysvinit_all.d

De cd /tmp is niet perse nodig, maar dan download you de binary naar een tijdelijke folder en heb je geen "troep" door je installatie heen. Is meer een formaliteit dan absolute noodzaak

Op dezelfde manier kun je ook andere versies installeren (zoals de 5.4.6 unstable) en downgraden. Dan moet je wel de links van het forum halen ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
doc schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:46:
[...]

Werkt hij wel? De controller herstarten doet vaak wonderen :)
De USG zelf doet het prima. Herstart van de controller heeft het helaas niet opgelost.
Als ik inlog op de USG (ssh) en de info opvraag zegt ie bij de URL : Server busy. Enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

mcetweaker schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:25:
[...]

de nieuwe versie is toch nog niet gepublished ? volgens mij alleen nog maar beschikbaar als handmatige update die je moet downloaden en installeren. Misschien is er een beta repository die je kunt bereiken ?
Lekker was ik weer te snel en nu heb ik ook nog een corrupte controller. Java error. Ik dacht ff de cloud optie aan te zetten. Database fout... maar ja nu nog zien op Te Lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Had je automatische backups aan staan? Pak de nieuwste en stel daar je controller weer mee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Je kunt de controller ook perfect in een Docker container draaien; ik heb al ruime tijd deze: https://hub.docker.com/r/goofball222/unifi/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Zr40 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:45:
Had je automatische backups aan staan? Pak de nieuwste en stel daar je controller weer mee in.
Nope had ik niet en ik had net een paar wijzigingen gedaan, maar goed er is niet veel verloren... het is vooral zwaar irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:19:
Je kunt de controller ook perfect in een Docker container draaien; ik heb al ruime tijd deze: https://hub.docker.com/r/goofball222/unifi/.
Hoe update je de docker dan bv. op een Synology NAS?
Heb daar namelijk zelf alleen maar ellende mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Balance schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:51:
Afuture heeft alsnog een aantal dagen levertijd. MaxICT is onbetrouwbaar, die zetten veel te vaak iets op voorraad terwijl het niet zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door alexwel op 10-12-2016 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
harrytasker schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:36:
[...]

Ik gebruik de docker container van jacobalberty https://hub.docker.com/r/jacobalberty/unifi/

Update door een shh connectie te maken met de synology en voer dan de volgende commando's uit:

sudo su -
docker pull jacobalberty/unifi:latest
docker stop unifi
docker rm unifi

docker run -d -p 3478:3478/udp -p 8080:8080 -p 8443:8443 -v /volume1/docker/unifi/:/var/lib/unifi --restart=always --name unifi jacobalberty/unifi:latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Van de beta-blog, behoorlijk interessant!

Fast Roaming with UniFi

As wireless devices improve in power and portability, exceptional on-the-go performance is expected from devices such as tablets, cell phones, and mobile VoIPs. Starting with firmware version 3.7.21, the UniFi AC line supports Fast Roaming for improved roaming performance.

Fast Roaming takes advantage of IEEE 802.11r, a wireless protocol amendment that enables access points to quickly verify authorized roaming clients. The result is smooth transitioning across the network, empowering portable devices.

In this article I’ll explain how Fast Roaming works and show how it outperforms previous roaming protocols.

Before Fast Roaming
When a client connects to an access point on a secure network, a thorough verification process is started:
Afbeeldingslocatie: https://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/93067i7E79792F9F3A4614/image-size/large
WPA2 Enterprise Roaming protocol
  1. 802.11 authentication message exchange
  2. Reassociation messages exchange
  3. EAP-request/response identity exchange
  4. Access request and challenge packet exchange
  5. EAP request/response
  6. RADIUS access request/accept exchange
  7. Success message to Client
  8. Nonce-value exchange
  9. Temporal key, acknowledgement exchange
Eight of the nine actions above are exchanges, each requiring two steps. This brings the total number of steps to 17.

The Fast Roaming Process
Prior to Fast Roaming, these 17 steps were repeated every time the client roamed to a new AP. With Fast Roaming, the connection is established in just four steps. This is accomplished by allowing the client to keep a master key (eliminating steps 3-7) and grouping data packs. Data packets from steps 8 and 9 are grouped with the packets for steps 1 and 2. The result is a process of only 2 data exchanges:
Afbeeldingslocatie: https://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/93070i09635BE9A19FC33D/image-size/large
Fast Roaming Protocol
  1. Client and AP exchange 802.11 authentication messages and nonce-values
  2. Client and AP exchange reassociation messages and temporal key/acknowledgement
By reducing authentication steps with 802.11r, Fast Roaming considerably improves handoff time on UniFi APs. Let’s take a look at how it stacks up against other UniFi roaming protocols.

Fast Roaming vs. Zero-Handoff Roaming
Zero Handoff Roaming (ZHR) was introduced on the first generation of UniFi APs. While it allows clients to roam without any added latency, ZHR does have some limitations. When enabled, all APs in the network use the same radio channel, effectively converting the entire network into a single AP. While this completely eliminates roaming latency, all wireless traffic must compete for airtime on a single channel. The result is a more sluggish network, especially with several clients online.

With ZHR disabled, UniFi APs suffered from relatively long roaming times before the implementation of Fast Roaming. Fast Roaming offers an improvement in roaming latency, while maintaining overall network performance.

To explore the improvement that Fast Roaming offers, I did a couple tests to compare network performance using four different AP configurations:
  1. UAP-PRO - firmware v. 3.7.5
  2. UAP-PRO ZHR - firmware v. 3.7.5 Zero Handoff Roaming Enabled
  3. UAP-AC-PRO - firmware 3.7.5
  4. UAP-AC-PRO FR - firmware 3.7.24
For each configuration, 3 APs were arranged in a triangle - each about 15 meters from the others - and wired via ethernet to a US-8-150 W switch. Testing was carried out on an 802.11ac compatible smartphone. In addition to the smartphone, two other ac clients were connected to the network - one desktop computer, streaming video on Netflix, and one laptop, streaming music on Pandora. With the network in place, I measured upload/download speed and roaming latency for each configuration.

First, I performed a simple up/down speed test using the UniFi mobile app. From the center of the AP triangle, I connected to the network and tested upload and download speed. I performed the test three times for each configuration and averaged the results:

Afbeeldingslocatie: https://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/93072i65BB3F87FE16F8E2/image-size/large

As you can see, ZHR finished last in upload and download speeds, even with just 3 client devices connected. Because all ZHR traffic uses a single channel, we could expect its performance to be even worse on a busier network.

Free Roaming offered the second lowest speeds, but was much more comparable to the previous roaming protocols. Download and upload speeds were only about 5% and 14% less than the highest measured speeds, respectively.

Next, I used a ping monitor to test roaming times. The monitor documents each packet sent between the client device and an AP. For this step, I started at one AP and walked directly towards another. Using the ping monitor, I documented the time at which the last ping was received from the original AP, and the time at which the first ping was received from the new one. I subtracted the two times to find total roaming time between the APs. Again, I performed this test three times for each configuration and averaged the results.

Afbeeldingslocatie: https://community.ubnt.com/t5/image/serverpage/image-id/93074i22B2749E84C3124C/image-size/large

Fast Roaming showed a considerable improvement over existing non-ZHR roaming performance, cutting total roaming time down to under a second. That's almost a 95% reduction in roaming latency!

It is important to consider the user needs of any network, and to design and configure the network to meet a given project’s needs. For example, Zero Handoff Roaming may be sufficient when minimal latency is required, as long as only a handful of clients are online at a time.

For networks requiring both speed and mobility, Fast Roaming is ideal, offering drastically reduced roaming times with very little speed loss. The result is UniFi’s most complete roaming package to date.

Update your APs to firmware version 3.7.21 or later to experience Fast Roaming for yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Krishly schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:18:
[...]

Ik gebruik de docker container van jacobalberty https://hub.docker.com/r/jacobalberty/unifi/

Update door een shh connectie te maken met de synology en voer dan de volgende commando's uit:

sudo su -
docker pull jacobalberty/unifi:latest
docker stop unifi
docker rm unifi

docker run -d -p 3478:3478/udp -p 8080:8080 -p 8443:8443 -v /volume1/docker/unifi/:/var/lib/unifi --restart=always --name unifi jacobalberty/unifi:latest
harrytasker schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:36:
[...]

Precies; ik denk dat jij dus GEEN volume had gemount (naar de host toe), waardoor elke `docker rm` ook jouw data weggooide. Als je het doet zoals Krishly zegt, dan gaat het eigenlijk nooit fout.

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 10-12-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 23:02
Graag jullie hulp bij het werkend krijgen van het uitgeven van statische IP adressen via de dhcp server.

Ik heb vlan 10 waarin de edgeswitch lite als dhcp server de addressen uitdeelt. Dit werkt perfect.

Nu wil ik in dit zelfde vlan ook adressen uitdelen op basis van MAC adres, dit werkt echter niet. Ik heb me suf gegoogeld en er zijn meer mensen die er moeite mee hebben, maar een echte antwoord voor het probleem heb ik niet gevonden.

Ik heb met de volgende clients getest (Windows, OSX en Linux).

ip dhcp pool "mac-test"
lease 59 0 0
dns-server 10.0.4.254
default-router 10.0.10.1
hardware-address 10:dd:b1:d1:ad:e1
host 10.0.10.201 255.255.255.0
exit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rpI6iw7.png

Ik heb een wireshark en tcpdump gedraaid en er worden geen gekke client ID's e.d. meegestuurd in het DHCP request.

Ik heb de bestaande lease die vanuit de DHCP werd gegeven handmatig verwijderd uit de binding overzicht en via CLI, ook dit zorgt er niet voor dat het werkt.

Ik heb toch met client id's in de dhcp pool zitten spelen met MAC address en met 01 ervoor.

Ik heb de static IP in een range gezet die ik als excluded heb opgegeven binnen de switch en binnen de dhcp range, ook dit werkt niet.

Elke keer pakt hij het IP adres van de dynamic lease en niet de static. Als ik de dynamic lease pool verwijder en alleen de static overhoudt dan krijgt de client helemaal geen adres.

Waaaaaarom is het zo lastig om dit voor elkaar te krijgen terwijl je op een huis tuin keuken router het zo simpel is en gelijk werkt....

Help.

8)7

*edit IP routing staat aan en het uitgeven van DHCP adressen werkt in dynamic mode, maar niet in manual mode.

[ Voor 10% gewijzigd door peak op 11-12-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Volgens mij werkt het alleen maar als de switch ook L3 verzorgt.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
edit: probleem lijkt bij de eindgebruiker te liggen...

[ Voor 94% gewijzigd door Wannial op 11-12-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18
Heeft iemand ervaring met het buiten gebruiken van een UAP AC Pro?

Ik ga binnenkort achter in de tuin een overkapping krijgen, en daar moeten we uiteraard netwerk en wifi hebben B) . Dus komen er 2 UTP kabels onder de grond, 1 voor een AP de ander voor een IP camera.

Nu zat ik even te kijken welke AP dat dan moet worden. Ik heb binnenshuis twee non-AC UAP's aan een Unifi switch, dus is een Unifi AP wel de logische keuze, maar hij moet wel buiten komen te hangen.

Nu lees ik dat de UAP AC Pro wel buiten mag hangen maar niet direct in de regen enzo. Wat wat is het verschil qua weerbestendigheid met een gewone UAP dan? Want zolang die niet nat wordt blijft ie ook wel werken buiten.

Ik heb namelijk de Pro features niet echt nodig, het gaat me alleen om het verschil in weersbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
SiErRa schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:39:
Heeft iemand ervaring met het buiten gebruiken van een UAP AC Pro?

Ik heb namelijk de Pro features niet echt nodig, het gaat me alleen om het verschil in weersbestendigheid.
Waarom geen outdoor model ?
pricewatch: Ubiquiti AP Outdoor+

En als je hem aan het plafond van je afdak hangt dan wordt hij ook niet nat lijkt me, of zet hem eventueel in een kastje buiten, hij hoeft toch niet perse in plain sight te hangen?

[ Voor 17% gewijzigd door Wannial op 11-12-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:08
Houd er wel rekening mee zodra de AP in direct zonlicht komt te staan de AP binnen no time geel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SiErRa schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:39:
Nu lees ik dat de UAP AC Pro wel buiten mag hangen maar niet direct in de regen enzo. Wat wat is het verschil qua weerbestendigheid met een gewone UAP dan? Want zolang die niet nat wordt blijft ie ook wel werken buiten.

Denk oa aan het natte mistige herfstweer in Nederland waarbij alles voorzien wordt van een laagje water, ook al hangt het niet direct in de regen. Daar zou de Pro tegen moeten kunnen, de gewone niet.

Hoewel ik nooit precies weet wat ze met de specificatie 'non-condensing' bedoelen, dat is naar mijn idee tegenstrijdig met wat ik net hiervoor stel.

Wil je zekerheid, neem een echte outdoor zoals de nieuwe Mesh AC. De oude outdoor-modellen zijn veel te duur.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18
Vooral omdat er geen AC model is voor een redelijke prijs, en je hebt ook nog een antenne nodig.
En als je hem aan het plafond van je afdak hangt dan wordt hij ook niet nat lijkt me, of zet hem eventueel in een kastje buiten, hij hoeft toch niet perse in plain sight te hangen?
Inderdaad, maar dan blijft de vraag over wat is dat het verschil tussen een normale AC en een Pro, waardoor de normale AC niet voor buiten geschikt is en de Pro wel, soort van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
De AC Pro (en de toekomstige AC HD) zijn een beetje getweaked om tegen spatwater maar vooral vrieskou te kunnen. Zolang je heb dus niet direct in de regen ophangte (onder een afdakje o.i.d.) is de AC Pro heel geschikt. Als het access point echt 100% droog hangt kan je elk AP van UniFi nemen.

Ubiquiti heeft nu ook een aantal mooie nieuwe outdoor access points: Ubiquiti UniFi AC Mesh of Ubiquiti UniFi AC Mesh Pro. Deze kunnen dus gewoon overal buiten hangen, ook in directe regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Stomme vraag, maar kan je een permanente VPN tunnel opzetten tussen 2 edgerouters met allebei semi-statische IP's (Ziggo en Caiway)?
Ik wilde kijken of dat kon met een fqdn, maar je mag volgens mij alleen ipv4 invullen.

SSH openzetten en met een firewall rule afschermen voor mijn verbinding doet ook niet wat ik wil, want ook daar mag je alleen een ipv4 invullen en geen fqdn.

Ik wil een router plaatsen op 1,5u rijden en zou graag remote beheer kunnen doen als dat nodig is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ethirty schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:14:
Stomme vraag, maar kan je een permanente VPN tunnel opzetten tussen 2 edgerouters met allebei semi-statische IP's (Ziggo en Caiway)?
Ik wilde kijken of dat kon met een fqdn, maar je mag volgens mij alleen ipv4 invullen.

SSH openzetten en met een firewall rule afschermen voor mijn verbinding doet ook niet wat ik wil, want ook daar mag je alleen een ipv4 invullen en geen fqdn.

Ik wil een router plaatsen op 1,5u rijden en zou graag remote beheer kunnen doen als dat nodig is.
Als het enkel beheer is, dus geen performance nodig is, dan kun je vermoedelijk beter een OpenVPN site to site opzetten. Is eenvoudig te doen en kan op basis van DDNS naam.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zou dat ook one-way werken? Dat remote altijd "inbelt", ook als ik niet weet wat het IP daar is? Of is DDNS dan verplicht?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ethirty schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:14:

Je kunt een fqdn gebruiken. Ik ben het regelmatig tegengekomen op het forum. Volgens mij moet je dat via de CLI doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Over het buiten hangen van een accespoint: ik zou mij er niet te druk om maken.

Bij m'n ouders hangt er al 3 jaar een pricewatch: D-Link DCS-930L IP-camera onder de overkapping bij de voordeur. Hij kan daar niet nat worden van de regen, maar hij hangt er wel in de vrieskou, mist etc. Na 3 jaar werkt hij nog net zo goed als toen ik hem ophing.

Misschien dat blootliggende metalen delen (schroefpunt van het voetje bijv.) inmiddels wat zijn gaan roesten, maar dat vind ik niet zo spannend. Als je absolute zekerheid wilt en je garantie wilt behouden zou je zo'n outdoor accespoint kunnen nemen. Maar als hij gewoon droog komt te hangen en je een gokje wel aandurft zou ik gewoon een normaal AP pakken.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ethirty schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:38:
Zou dat ook one-way werken? Dat remote altijd "inbelt", ook als ik niet weet wat het IP daar is? Of is DDNS dan verplicht?
1 zijde dient iig een kloppend IP of DDNS te hebben, dan maakt de andere zijde eigenlijk niet zoveel uit. Maargoed, dat is de praktijk. Theoretisch gezien zouden beide zijde natuurlijk kloppend moeten zijn.

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Quick Start Guides van de UniFi AC HD en UniFi AC SHD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
Hallo allemaal,

Ik wilde het homelab gaan scheiden van het "thuis" netwerk.
Nu heb ik al een hoop gezocht, maar kan niet echt vinden wat ik zoek (veel mensen met IPTV + lokaal netwerk)
Maar wat ik zou willen is het scheiden van IPTV en internet, en daarnaast 2 losse netwerken creëren (zie ook plaatje).

IPTV = rood
Groen = thuis
Blauw = Lab

Weet iemand of dit mogelijk is op een EdgeRouter (zonder verlies van de internetsnelheid -> dus geen gebruik maken van de CPU)?

https://www.dropbox.com/s/0o2rdw4w6qtivga/network.png

(mocht ik nu toch nog iets gemist hebben met het zoeken, dan hoor ik het wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

bigcookie schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:13:
Hallo allemaal,

Nu heb ik al een hoop gezocht, maar kan niet echt vinden wat ik zoek (veel mensen met IPTV + lokaal netwerk)
Maar wat ik zou willen is het scheiden van IPTV en internet, en daarnaast 2 losse netwerken creëren (zie ook plaatje).

IPTV = rood
Groen = thuis
Blauw = Lab

Weet iemand of dit mogelijk is op een EdgeRouter (zonder verlies van de internetsnelheid -> dus geen gebruik maken van de CPU)?

(mocht ik nu toch nog iets gemist hebben met het zoeken, dan hoor ik het wel :) )
Dat kan. Alle 3 op een eigen vlan. En dan de firewall rules zo instellen dat lab niet naar thuis mag.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
bigcookie schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:13:
Hallo allemaal,

IPTV = rood
Groen = thuis
Blauw = Lab

Neem aan dat je een Edgerouter PoE Hebt?
Dan kun je ETH2-3-4 op een Switch gooien.
En dan daarop de VLAN's zetten.

Indien je een grote switch hebt die L2/L3 functies heeft dan kun je die bij je Lab instellen als Gateway.
Waarom, dan blijft het verkeer van je LAB in de switch.
Ga je anders een groot bestand van je LAB naar je Client halen. Dan ga je door de router heen.
Je zit dan wellicht wel op een Switch en je zult het niet merken.
Maar voor je Lab de Gateway instellen op een Managed Switch is een mooiere oplossing om je router niet te belasten met het vele verkeer.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
@HellStorm666
Bedankt :)
djkavaa schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:34:
[...]

Neem aan dat je een Edgerouter PoE Hebt?
Dan kun je ETH2-3-4 op een Switch gooien.
En dan daarop de VLAN's zetten.

Indien je een grote switch hebt die L2/L3 functies heeft dan kun je die bij je Lab instellen als Gateway.
Waarom, dan blijft het verkeer van je LAB in de switch.
Ga je anders een groot bestand van je LAB naar je Client halen. Dan ga je door de router heen.
Je zit dan wellicht wel op een Switch en je zult het niet merken.
Maar voor je Lab de Gateway instellen op een Managed Switch is een mooiere oplossing om je router niet te belasten met het vele verkeer.
Ik heb nog niks (Nu is het gewoon 1 netwerk, met een simple router), bezig met onderzoeken wat ik zal kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
bigcookie schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:21:
@HellStorm666
Bedankt :)

[...]

Ik heb nog niks (Nu is het gewoon 1 netwerk, met een simple router), bezig met onderzoeken wat ik zal kopen :)
Je zou ook hiervoor een Edgeswitch 24 Ports Lite kunnen nemen ;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

rally schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:48:
Je kunt ook een manual install doen (wel eerst een backup downloaden ;) ). Dat is heel eenvoudig:
Voor de 5.3.9 Stable candidate is dat:

cd /tmp
wget https://www.ubnt.com/down...07/unifi_sysvinit_all.deb
sudo dpkg -i unifi_sysvinit_all.d
rm unifi_sysvinit_all.d

De cd /tmp is niet perse nodig, maar dan download you de binary naar een tijdelijke folder en heb je geen "troep" door je installatie heen. Is meer een formaliteit dan absolute noodzaak

Op dezelfde manier kun je ook andere versies installeren (zoals de 5.4.6 unstable) en downgraden. Dan moet je wel de links van het forum halen ;)
ik zou het voor 5.3.8 zo doen:

wget https://www.ubnt.com/down....8/unifi_sysvinit_all.deb
sudo dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb
rm unifi_sysvinit_all.deb

en voor 5.3.9 voor de laatste 2 ook met .deb ipv d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Heb ik nu goed begrepen dat de repo vandaag wordt bijgewerkt met de nieuwe controller versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

mawi schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:00:
Heb ik nu goed begrepen dat de repo vandaag wordt bijgewerkt met de nieuwe controller versie?
https://community.ubnt.co...ased/m-p/1755784#U1755784

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Je kan je prijsalert alvast instellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

TPA schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:39:
[...]

ik zou het voor 5.3.8 zo doen:

wget https://www.ubnt.com/down....8/unifi_sysvinit_all.deb
sudo dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb
rm unifi_sysvinit_all.deb

en voor 5.3.9 voor de laatste 2 ook met .deb ipv d ;)
upgraded to 5.3.8 en de firmware 3.7.28 en die laatste ging meteen door naar de 3.7.29 ...
ben benieuwd.... hoe stabiel deze is....

ik heb hem gedaan zoals in mijn vorige gequote bericht 😄

[ Voor 6% gewijzigd door TPA op 12-12-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

wat is het verschil tussen de AC HD en de AC SHD? Ik zie het niet zo snel: https://tweakers.net/pric...are/462457;692377;692379/

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

* controleer of freeradius draait en luistert op het IP waar je denkt dat-ie op moet luisteren:
code:
1
2
root@server:~# netstat -nap |grep 1812
udp        0      0 192.168.16.1:1812       0.0.0.0:*                           2222/freeradius
even offtopic: recent update ik de FreeRADIUS die met mijn AP AC Pro praat. Ik heb er een uur over gedaan om te achterhalen waar de foutmelding
code:
1
Mon Dec 12 12:18:09 2016 : Error: /etc/freeradius/sites-enabled/mynetwork[3]: Error binding to port for 192.168.16.1 port 1812

vandaan kwam. Ja.. gekeken of FreeRADIUS draaide. Niet dus. Blijkt dat met de upgrade van freeradius 3.0.11-ppa1~trusty naar 3.0.12-ppa1~trusty er ongevraagd opeens een extra configuratie met de naam default in /etc/freeradius/sites-enabled is gezet, die vindt dat-ie op 0.0.0.0 moest gaan luisteren. Iets om rekening mee te houden bij een update.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
djkavaa schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:31:
[...]

Je zou ook hiervoor een Edgeswitch 24 Ports Lite kunnen nemen ;)
Zou kunnen, alleen het tekeningentje is wel wat simpeler dan de werkelijkheid :p

Waar het internet binnenkomt zit ook de warmte wisselaar van de verwarming, dus als ik daar ook nog is alle apperatuur zou neer zetten word het echt warm :p
Dus moet daar al dingen splitsen, en verder op nog wat meer :p

Ik denk dat het de Edgerouter x word, daarop de netwerken scheiden en de rest kan gewoon via een switch ect

[ Voor 10% gewijzigd door bigcookie op 12-12-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Packetloss schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:04:
[...]

wat is het verschil tussen de AC HD en de AC SHD? Ik zie het niet zo snel: https://tweakers.net/pric...are/462457;692377;692379/
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik zie in de start guide iets staan van dedicated security radio, maar geen idee wat het is.

Edit
Op het beta forum van Ubiquiti is meer info te vinden over het verschil tussen de HD en SHD:
The SHD has a 3rd radio that's dedicated to monitoring rogue APs, and other interference. I'd guess it can also be used to give the AP a proper "auto" TX power and channel selection on a continuous basis.

[ Voor 29% gewijzigd door mattdice op 12-12-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Packetloss schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:04:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af. In de Quick Start guides die eerder gepost zijn staan wat meer specificaties. Beide ondersteunen ze ac-wave2 en de sHD versie heeft Dual-Polarity antennes, wat ik zover kan beoordelen het enigste verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbeam schreef op woensdag 6 april 2016 @ 08:08:
Zijn er mensen die problemen hebben met een Philips hue bridge en een ERL

Volgen Philips ligt de oorzaak dat Siri/HomeKit bridge niet kan aansturen aan de router/ERL. De app werkt prima alleen spraak gestuurde commando's werken niet en dat zou komen dat mdns niet wordt ondersteunt. Volgens Philips kan siri dan maanden werken en dan in eens niet meer beschikbaar zijn.

Mensen die hier ervaring mee hebben. Volgens mij staat de Mdns Reflector gewoon standaard aan in 1.8
ik heb ook helemaal geen problemen met apple-tv, airplay en printen over bonjour
Ik heb bovenstaand probleem ook, heb je dat nog ooit opgelost gekregen? De Hue app werkt, koppeling met Homekit vanuit de app niet, want Hue Bridge wordt niet gevonden. In HomeKit is koppelen een keer gelukt, maar paar minuten daarna was Hue Bridge weer onbereikbaar.

Ik gebruik verschillende subnetten, maar Hue en accesspoint zitten op hetzelfde subnet. mDNS reflector en repeater staan aan. Op een ander forum zag ik iemand met soortgelijke problemen op een Xperiabox en die had volgens mij goede resultaten door IGMP snooping uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
xbeam schreef op woensdag 6 april 2016 @ 08:08:

Mensen die hier ervaring mee hebben. Volgens mij staat de Mdns Reflector gewoon standaard aan in 1.8
ik heb ook helemaal geen problemen met apple-tv, airplay en printen over bonjour
De reflector staat volgens mij default uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 12:38
Bij mij functioneert Hue perfect icm een USG / Unifi switch 8/150 w .
Ik heb er eigenlijk niets voor gedaan. Het werkte op mijn oude router en nu ook op de USG.

Zo net nog uitgetest met Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:37:
[...]

Ik heb bovenstaand probleem ook, heb je dat nog ooit opgelost gekregen? De Hue app werkt, koppeling met Homekit vanuit de app niet, want Hue Bridge wordt niet gevonden. In HomeKit is koppelen een keer gelukt, maar paar minuten daarna was Hue Bridge weer onbereikbaar.

Ik gebruik verschillende subnetten, maar Hue en accesspoint zitten op hetzelfde subnet. mDNS reflector en repeater staan aan. Op een ander forum zag ik iemand met soortgelijke problemen op een Xperiabox en die had volgens mij goede resultaten door IGMP snooping uit te zetten.
bij mij werkt Hue met de homeKit app prima en met Siri ook... geen enkel probleem. Hue, ERL, UniFi AP-AC-Lite (2x) en IGMP snooping via switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:37:
[...]

Ik heb een nieuw bridge gekregen van Philips en sinds dien werkt het goed.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbeam schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:15:
[...]

Ik heb een nieuw bridge gekregen van Philips en sinds dien werkt het goed.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de bridge al een keer omgeruild. Misschien een probleem met een complete batch, of is misschien is er een redesign geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Net controller 5.3.8 en nieuwste FW voor de AC Lite geinstalleerd. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ik heb ook de nieuwe controller versie op m'n RPi geinstalleerd, maar dat lijkt toch niet goed gegaan te zijn; als ik nu naar de webpagina ga, dan zie ik rechts bovenin iets van {{toast.message}} staan en kan me niet meer aanmelden. Iemand een idee? Ik heb wel een backup uiteraard, dus misschien maar opnieuw installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:36

zeroday

There is no alternative!

Ik heb de afgelopen weken de beschikking gehad over de TP-Link EAP330 en was benieuwd hoe de software en hardware zich verhield tot de ubiquity hardware na wat berichten die ik hier tegen kwam over de overeenkomsten. Ondanks dat de software op bepaalde punten erg overeenkomt ben ik best gecharmeerd van het setje ..

[ Voor 18% gewijzigd door zeroday op 14-12-2016 18:04 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

mawi schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:30:
Ik heb ook de nieuwe controller versie op m'n RPi geinstalleerd, maar dat lijkt toch niet goed gegaan te zijn; als ik nu naar de webpagina ga, dan zie ik rechts bovenin iets van {{toast.message}} staan en kan me niet meer aanmelden. Iemand een idee? Ik heb wel een backup uiteraard, dus misschien maar opnieuw installeren..
meldingen in /var/log/unifi/server.log die kunnen helpen?
bij mij onder Ubuntu 14.04 LTS is de upgrade van unifi naar 5.3.8-8920 goed gegaan. niet in 1 keer: ik had 'nee' geantwoord bij de vraag of ik een backup had. toen ik die vervolgens wilde gaan maken, kon ik niet inloggen: apt / de upgrade had besloten om unifi dan maar te stoppen, als straf :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 18-09 09:40
Eindelijk een eerste set USG-Pro-4, US-16-150W, 6 UAP AC Pro's en Unifi Cloud controller binnen.

Ik ben eigenlijk nog maar een netwerk beginner als het gaat om firewalling, routing en vlanning. Dat merk ik helaas ook gelijk bij het instellen van de controller.

Het is voor een basic netwerk; 1 internet verbinding (routed subnet), twee vlan's waarvan 1 kantoor en 1 gasten waarbij belangrijk is dat ze niet bij elkaar kunnen komen. Het kantoor netwerk krijgt DHCP-adressen van een server, het gasten netwerk moet dat via de Unifi omgeving krijgen.

Alle AP's zitten op de US-16-150W, deze heeft een uplink naar de LAN1 van de USG-Pro-4 en ook een uplink naar een HP Procurve client switch.

Nu heb ik al bij 'networks' een VLAN 20 ingesteld voor kantoor LAN (corporate) en VLAN 30 als LAN-GUEST(guest). De WLAN configuratie heb ik daar ook op ingesteld en ik krijg ook netjes het juiste IP-adres als ik op beide Wifi SSID's aanmeld, maar ik kan nog beide subnets/netwerken bereiken. Geen idee trouwens wat het verschil tussen 'corporate', 'guest' en 'vlan-only' inhoudt trouwens.

Ik heb het vermoeden dat ik nog een stukje vergeten ben, zoiets als port tagging (ook op de HP Procurve) of routing, maar ik krijg de link maar niet gelegd waarom en wat ik moet doen :$

Overigens staat er standaard een LAN (zonder vlan) ingesteld. Dat heb ik laten staan vanwege het vermoeden dat dit moet blijven staan. Klopt dat?

Een management vlan (waar alle netwerk apparatuur in te bereiken is) heb ik niet voor ogen, dat maakt het voor zo'n kleine setup wat te ingewikkeld en, behalve beveiliging of onnodige broadcasts, niet echt nodig mijns inziens. Of zie ik dat verkeerd?

Zijn hier wat tips te krijgen? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
rookie no. 1 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:44:
Eindelijk een eerste set USG-Pro-4, US-16-150W, 6 UAP AC Pro's en Unifi Cloud controller binnen.

Ik ben eigenlijk nog maar een netwerk beginner als het gaat om firewalling, routing en vlanning. Dat merk ik helaas ook gelijk bij het instellen van de controller.

Het is voor een basic netwerk; 1 internet verbinding (routed subnet), twee vlan's waarvan 1 kantoor en 1 gasten waarbij belangrijk is dat ze niet bij elkaar kunnen komen. Het kantoor netwerk krijgt DHCP-adressen van een server, het gasten netwerk moet dat via de Unifi omgeving krijgen.

Alle AP's zitten op de US-16-150W, deze heeft een uplink naar de LAN1 van de USG-Pro-4 en ook een uplink naar een HP Procurve client switch.

Nu heb ik al bij 'networks' een VLAN 20 ingesteld voor kantoor LAN (corporate) en VLAN 30 als LAN-GUEST(guest). De WLAN configuratie heb ik daar ook op ingesteld en ik krijg ook netjes het juiste IP-adres als ik op beide Wifi SSID's aanmeld, maar ik kan nog beide subnets/netwerken bereiken. Geen idee trouwens wat het verschil tussen 'corporate', 'guest' en 'vlan-only' inhoudt trouwens.

Ik heb het vermoeden dat ik nog een stukje vergeten ben, zoiets als port tagging (ook op de HP Procurve) of routing, maar ik krijg de link maar niet gelegd waarom en wat ik moet doen :$

Overigens staat er standaard een LAN (zonder vlan) ingesteld. Dat heb ik laten staan vanwege het vermoeden dat dit moet blijven staan. Klopt dat?

Een management vlan (waar alle netwerk apparatuur in te bereiken is) heb ik niet voor ogen, dat maakt het voor zo'n kleine setup wat te ingewikkeld en, behalve beveiliging of onnodige broadcasts, niet echt nodig mijns inziens. Of zie ik dat verkeerd?

Zijn hier wat tips te krijgen? :>
Je moet dingen in je USG gaan zetten met betrekking tot Firewall dat het ene VLAN niet bij de andere mag komen.
Zelf doen we vrij weinig met de USG routers misschien dat Jeroen_AE92 weet waar het zit in de USG.

Wellicht dat je hier wat aan hebt:

https://community.ubnt.co...VLAN-routing/td-p/1350685
https://community.ubnt.co...etween-VLANs/td-p/1660848
https://community.ubnt.co...VLANS-on-USG/td-p/1233385

Even snel gelezen te hebben zul je dit toch via SSH moeten doen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vraag mbt de Edge Router Lite.

Ik speel online veel Battlefield 1 op de Xbox One. Nou zit ik hier op Tweakers ook het Battlefield 1 PC topic in de gaten te houden en daarin lees ik problemen die ik ook wel ervaar en dat is dat wanneer je glasvezel internet hebt, je verbinding eigenlijk te goed is waardoor je in het nadeel bent tov de mensen zonder glas verbinding. Je ping naar de server waar iedereen naar toe connect is gewoon te laag met glasvezel.

In het Battlefield 1 PC topic lees ik dus dat men daar via tooltjes hun latency verhogen:
Wat later op de avond maar even de latency verhoogt. Niemand in het enemy team had een latency van onder de 20, meesten zelfs boven de 40. En dat terwijl die van mij op 6 zat, schiet dus niet op. M'n latency verhoogt naar 66 en je merkt dat het echt stukken beter speelt. Geen rare instant kills meer met semi automatische wapens. Ik denk dat ik dit er in ga houden.
Nou speel ik zelf op de Xbox One en nou vraag ik me af of het verhogen van de latency ook mogelijk is via de ERL.

Een zoektocht leverde me onderstaande op:
https://wiki.linuxfoundation.org/networking/netem

Hierin voert men een commando uit:
This is the simplest example, it just adds a fixed amount of delay to all packets going out of the local Ethernet.

# tc qdisc add dev eth0 root netem delay 100ms

Now a simple ping test to host on the local network should show an increase of 100 milliseconds. The delay is limited by the clock resolution of the kernel (HZ). On most 2.4 systems, the system clock runs at 100hz which allows delays in increments of 10ms. On 2.6, the value is a configuration parameter from 1000 to 100 hz.
Kortom: is het mogelijk om mijn ping/latency te verhogen via de ERL ? Zo ja, hoe doe ik dat ?

XBL: MRE Inc

• TPA

TPA

ESET official partner

mawi schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:30:
Java home error?
Mijn controller was ook corrupt. Heb hele rpi opnieuw ingericht toen was het opgelost. Zoeken naar probleem en verschillende oplos acties kostte me al 3 dagen. Dus herinstall raspbian en controler was sneller

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:36:
Vraag mbt de Edge Router Lite.

Ik speel online veel Battlefield 1 op de Xbox One. Nou zit ik hier op Tweakers ook het Battlefield 1 PC topic in de gaten te houden en daarin lees ik problemen die ik ook wel ervaar en dat is dat wanneer je glasvezel internet hebt, je verbinding eigenlijk te goed is waardoor je in het nadeel bent tov de mensen zonder glas verbinding. Je ping naar de server waar iedereen naar toe connect is gewoon te laag met glasvezel.

In het Battlefield 1 PC topic lees ik dus dat men daar via tooltjes hun latency verhogen:

[...]

Nou speel ik zelf op de Xbox One en nou vraag ik me af of het verhogen van de latency ook mogelijk is via de ERL.

Een zoektocht leverde me onderstaande op:
https://wiki.linuxfoundation.org/networking/netem

Hierin voert men een commando uit:

[...]

Kortom: is het mogelijk om mijn ping/latency te verhogen via de ERL ? Zo ja, hoe doe ik dat ?
Dat is een goeie, wel erg tegenstrijdig. Dan ben je tevreden met je lage Ping en dan ga je hem verhogen...
Wellicht dat Jeroen_ae92 het weet, maar het lijkt mij niet logisch in elk geval.

Wellicht dat je iets met een VLAN en QoS kunt doen en je XBOX onderaan zetten en al het andere verkeer voorrang geven. Geen idee of het werkt maar zou misschien kunnen werken. :/

• mawi
TPA schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:47:
[...]
Mijn controller was ook corrupt. Heb hele rpi opnieuw ingericht toen was het opgelost. Zoeken naar probleem en verschillende oplos acties kostte me al 3 dagen. Dus herinstall raspbian en controler was sneller
Dit heb ik inderdaad ook maar besloten, leek me sneller dan te troubleshooten (kennis van Linux is dan net te beperkt merk ik),zeker gezien ik ook een backup had, dus herinstallatie viel reuze mee.

Misschien dat ik nog een keer een image ga maken van de SD kaart

• mawi
Packetloss schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:27:
[...]

meldingen in /var/log/unifi/server.log die kunnen helpen?
bij mij onder Ubuntu 14.04 LTS is de upgrade van unifi naar 5.3.8-8920 goed gegaan. niet in 1 keer: ik had 'nee' geantwoord bij de vraag of ik een backup had. toen ik die vervolgens wilde gaan maken, kon ik niet inloggen: apt / de upgrade had besloten om unifi dan maar te stoppen, als straf :D.
Heb besloten om de RPi maar opnieuw te installeren, de controller draait inmiddels op 5.3.8

• rookie no. 1
  • Laatst online: 18-09 09:40
djkavaa schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:40:
[...]

Je moet dingen in je USG gaan zetten met betrekking tot Firewall dat het ene VLAN niet bij de andere mag komen.

Even snel gelezen te hebben zul je dit toch via SSH moeten doen.
Dank voor de artikelen, interessant leesvoer alleen ik hoop toch niet de CLI in te moeten met de nadelen van dien (bij de USG serie) om zoiets basics te doen. De UCK zit op 5.38 en daar zag ik ook iets van static routing voorbij komen. Misschien dat die optie wat doet hiervoor.

Vanavond maar eens verder :)
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.