De SSH port kan zowieso dicht. Poorten 8843 en 8880 zijn de poorten voor de guest portal. Als je geen guest portal zaken gebruikt, kunnen die dus ook dicht.
U+
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
U+
U+
U+
Eerst het probleem, dan de oplossing
U+
U+
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Volgens mij wel, je zal er dan wel 4 moeten vervangen.VHware schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:48:
Iemand heeft fans in de EdgeRouter Pro vervangen door stille fans
http://community.ubnt.com...n-EdgeRouter/cns-p/867868
Wellicht is dit ook mogelijk voor de EdgeSwitch?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
http://www.senetic.nl/product/ES-24-250Wyzf1kr schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:59:
Weet trouwens iemand of er nog ergens 24p 250W edgeswitches op voorraad zijn?
Ander moet ik over op 500W, want ik kan niet wachten tot februari.
[ Voor 8% gewijzigd door VHware op 17-11-2014 18:52 ]
U+
De chromecast streamt niet direct van je Android telefoon. Je telefoon stuurt een url met de video naar de chromecast en deze handelt het verder af zonder tussenkomst van de telefoon.prekz schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:37:
Nogmaals ik ben hier achter gekomen bij de komst van een Chromecast binnen mijn netwerk omdat die gewoon een stabiele verbinding vereist en geen disconnects kan gebruiken van een Android telefoon.
Weet iemand hoe ik dit probleem verder kan troubleshooten?
[ Voor 4% gewijzigd door Phorcys op 18-11-2014 09:01 ]
Ik heb de normale UAP versie dus die met alleen 2.4 Ghz.Jeroen_ae92 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:52:
Welk type UAP gebruik je?
Heb je deze verschijnselen ook als je de controller simpelweg uitzet?
Heb je de TX op High of Auto staan? Probeer eens op medium TX power
Kun je testen door de 2.4.6 versie te installeren?
Ik begrijp dat je maar 1 accesspoint hebt, dus ik ga er een beetje vanuit dat je ZeroHandOff niet enabled hebt.
Nee, die snelheden zijn zeker niet normaal. Je zou op 20Mhz al hoger moeten uitkomen. 40Mhz is crimineel en al helemaal omdat je zelf aangeeft dat het behoorlijk "druk" is in de buurt.Phorcys schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:59:
* De normale UAP haalt gem. 5-5.5MB/s met HT40 en dat lijkt me in orde. Met HT20 halveren ook hier de snelheden.
U+
Dat gaat volgens mij niet werken. dat zal er wel voor zorgen dat de digicorder een correct IP krijgt, maar dan krijgt de ERL geen WAN IP meer op zijn interface.VHware schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:26:
Je zou 2 poorten kunnen bridgen (de "WAN" poort en de poort waar je digicorder op komt).
Ik heb ook liggen zoeken, maar het is met enkel de ERL volgens mij niet mogelijk.Horie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:07:
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een Ubiquiti EdgeRouter Lite gekocht. Deze zal worden gebruikt in een nieuwbouwwoning met telenet.
Ik heb gevraagd een modem-only installatie te krijgen om dubbele NAT te vermijden.
Het configureren verloopt aardig, enkel weet ik niet hoe ik 1 bepaalde zaak kan oplossen: de digicorder.
- 1 ethernet poort wordt als WAN gebruikt,
- 1 andere als LAN met DHCP door de edgeRouter
- 1 poort zal naar de digicorder gaan.
De digicorder krijgt een IP van telenet zelf, net zoals de router. Dus eigenlijk moet de router hier geen DHCP op doen.
Hoe stel ik in dat deze ook een telenet IP krijgt?
U+
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 20-11-2014 21:02 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zal wel zoiets moeten worden maar pas wel de subnetten aan en de rule 1:m3gA schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:59:
Ik heb op mijn Edgerouter een l2tp vpn om op afstand mijn netwerk te benaderen. Ik heb ook nog een Ipsec site to site vpn met een vriend. Als ik inlog met de l2tp vpn kan ik niks benaderen in het netwerk van die vriend. Wat moet ik nog aanpassen/ openzetten om dit mogelijk te maken?
1
2
3
4
5
6
7
8
| set firewall group network-group LAN_NETS description 'l2tp to remote' set firewall group network-group LAN_NETS network 192.168.1.0/24 set firewall group network-group LAN_NETS network 192.168.3.0/24 set firewall modify balance rule 1 action modify set firewall modify balance rule 1 destination group network-group LAN_NETS set firewall modify balance rule 1 modify table main commit save |
U+
Ok, bedankt om het te testen voor meJeroen_ae92 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:21:
Als je 2 ethernet poorten in een bridge onderbrengt krijg je zowel op je WAN een ipadres als op alles wat achter de 2e LAN poort zit. Ik heb dit even getest voor je en dat werkt prima. Echter, omdat het een softwarematige bridge van 2 ethernetpoorten betreft verlies je je hardware offload. Maw, de CPU krijgt het druk met verkeer van "digicorder" LAN naar WAN.
Wil graag gaan spelen met minimum RSSI.Starting in v3.1.3, minimum RSSI configuration is done through config.properties file under each [UniFi base]/data/sites/the_site directory.
[ Voor 15% gewijzigd door andy88 op 21-11-2014 23:17 ]
Het staat op deze locatie: C:\Users\username\Ubiquiti UniFi\data\sites\defaultandy88 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 23:17:
Heb al flink zitten Googlen maar er staat naar mijn idee nergens uitgelegd hoe je nou precies een config.properties aanmaakt onder Windows Server? Controller draait op 3.2.5 maar begrijp niet precies in welk pad ik dit bestand moet aanmaken.
[...]
Wil graag gaan spelen met minimum RSSI.
Heb dit al gevonden maar ben er nog niet uit gekomen:
https://community.ubnt.co...I-for-clients/ta-p/522637
[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 22-11-2014 08:24 ]
U+
[ Voor 28% gewijzigd door andy88 op 22-11-2014 09:44 ]
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
U+
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
[ Voor 16% gewijzigd door Phorcys op 24-11-2014 14:49 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Phorcys op 24-11-2014 15:43 ]
Vergeet de BTW nietAnnuk schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:12:
Ben ook in de race om enkele Ubiquiti producten te kopen en kwam bij de volgende site uit:
http://www.ubntsupply.nl
Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee? want deze biedt de producten ook wel tegen zeer scherpe en concurerende prijzen aan (als je ook kijkt naar bijv. varia-store.de e.d.)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Voor zover ik het begrepen heb kan je maximaal drie accesspoints stand alone laten werken zonder controler. Enige dat dan niet werkt is de mogelijkheid van een portal.PaT schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:47:
Op de UBNT site al gevonden hoe e.e.a. ingesteld moet worden, maar wat ik eigenlijk niet duidelijk krijg, moet voor ZeroHandoff de controller altijd draaien of is dat iets dat de AP's zelf regelen?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Gezien de prijs lijkt het me ook wel een interessante optie voor de gewone AP's. zou dat werken? Dan kan ik een hoop opruimen thuis.MikeVM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:38:
is dit een goede keus om te gebruiken icm unify pro?
(ik moet ook enkele foscam camera's voeden)
http://www.ebay.com/itm/8...ain_0&hash=item2a456e993d
verder twijfel ik nog altijd of ik de ERL of de Edgerouter 5ports moet nemen, ik vind het prijsverschil veel voor 2 extra poorten en poe.
als AP hoop ik dat één enkele AP pro mijn huis kan voorzien van wifi. 2 verdiepen(opp: 200m2)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Volgens de releasenotes van v3.2.1 is het niet nodig om de controller beschikbaar te hebben voor het gebruik van ZHO. LinkjePaT schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:47:
Nou zat ik dus te denken om Zerohandoff eens te proberen. Op de UBNT site al gevonden hoe e.e.a. ingesteld moet worden, maar wat ik eigenlijk niet duidelijk krijg, moet voor ZeroHandoff de controller altijd draaien of is dat iets dat de AP's zelf regelen?
Nee hoor, je hebt het verkeerd begrepen. Of je nou 1 of 1000 ap's hebt, de controller heb je enkel nodig voor provisioning, updates, statistieken of guest portal. Gebruik je een externe portal dan heb je de controller dus helemaal niet meer continue online nodig.lier schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:04:
[...]
Voor zover ik het begrepen heb kan je maximaal drie accesspoints stand alone laten werken zonder controler. Enige dat dan niet werkt is de mogelijkheid van een portal.
[ Voor 32% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 26-11-2014 20:10 ]
U+
OK, ik had het misschien wat anders moeten formuleren (dat weet ik namelijk ook wel), maar bij Passive PoE komt het wel ongeveer daarop neer. Er worden 4 aders voor power gebruikt naast de gebruikelijke 4 aders waarop 100 mbit/s gevoerd wordt.CyBeR schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:25:
In utp is niks gereserveerd voor power hoor.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Kijk...weer wat geleerd...dank voor de informatie!Jeroen_ae92 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:07:
Nee hoor, je hebt het verkeerd begrepen. Of je nou 1 of 1000 ap's hebt, de controller heb je enkel nodig voor provisioning, updates, statistieken of guest portal. Gebruik je een externe portal dan heb je de controller dus helemaal niet meer continue online nodig.
Nee hoor, je hebt het verkeerd begrepen. Als jij 1000 AP's heb wil je ook Zero-Handoff, en dat kan alleen MET controller.Jeroen_ae92 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:07:
Nee hoor, je hebt het verkeerd begrepen. Of je nou 1 of 1000 ap's hebt, de controller heb je enkel nodig voor provisioning, updates, statistieken of guest portal. Gebruik je een externe portal dan heb je de controller dus helemaal niet meer continue online nodig.
Owner of DBIT Consultancy
[ Voor 160% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 27-11-2014 17:52 ]
U+
[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 27-11-2014 19:28 ]
En met Unifi's die het ondersteunen.DennusB schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:38:
Nee hoor, je hebt het verkeerd begrepen. Als jij 1000 AP's heb wil je ook Zero-Handoff, en dat kan alleen MET controller.
[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 27-11-2014 21:04 ]
U+
Eh? dB is niks, je moet dat ergens aan refereren. dBm is gerefereerd aan een milliwatt. Je zendt meestal 20dBm uit (100mW) en je ontvangt een of ander ridicuul laag signaal met één nul voor en een aantal aantal na de komma.PaT schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:11:
Daarnaast, als ik inSSIDer oid gebruik, dan wordt de signaalsterkte in - dBm weergegeven terwijl dat voor min RSSI in dB moet.
Op welk OS draai je de controller? De config.properties file bestaat standaard namelijk niet aangezien dit gezien wordt als advanced feature. De file maak je en hierin plaats je enkel de min RSSI feature per AP/per regel. De file plaatst je vervolgens in je controller. De locatie hiervan is afhankelijk van het OS maar is altijd /UniFi base/data/sites/default/PaT schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:05:
en dat inladen doe ik door het 'ps' commando te geven?
U+
1
2
| config.minrssi.dc9fdb700488.ng=20 config.minrssi.dc9fdb700488.na=20 |
1
| config.minrssi.dc9fdb700488.ng=20 |
U+
Hier voor moet je geen ZH gebruiken.PaT schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:47:
Ik heb het 'probleem' (weet het, first world problem) dat als ik met bijvoorbeeld mijn mobiel van de slaapverdieping loopt, hij zelfs op de begane grond verbinding blijft houden met de unifi op zolder. Uiteraard met zwak signaal en het zou handiger zijn als hij dan het signaal overpikt van de AP die op de begane grond hangt. En uiteraard gebeurt dit ook andersom.
Nou zat ik dus te denken om Zerohandoff eens te proberen. Op de UBNT site al gevonden hoe e.e.a. ingesteld moet worden, maar wat ik eigenlijk niet duidelijk krijg, moet voor ZeroHandoff de controller altijd draaien of is dat iets dat de AP's zelf regelen?
Let wel dat ik uren heb zitten spelen om de RSSI en zendvermogen waardes juist te krijgen. Dit verschilt namelijk per omgeving, de hoeveelheid AP's en hun onderlinge afstand.2014/11/28 11:29:09 User[Galaxy Tab] roams from AP[AP zolder] to AP[AP woonkamer] on "channel 1(ng)"
[ Voor 19% gewijzigd door andy88 op 28-11-2014 12:01 ]
Bedankt voor de moeite die je voor mij doet, maar Jeroen_ae92 had mij al een flink eind op weg geholpenandy88 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:57:
[...]
Hier voor moet je geen ZH gebruiken.
lang verhaal
Zag ik net pas inderdaad. Misschien heeft iemand anders er iets aan.Bedankt voor de moeite die je voor mij doet, maar Jeroen_ae92 had mij al een flink eind op weg geholpen
[ Voor 18% gewijzigd door andy88 op 28-11-2014 20:57 ]
U+
Ik doe ook niet aan VoIP, maar heb toch lekker ZH geconfigureerd en dat werkt perfect zonder heel de tijd een controller aan te hebben staan dus niet moeilijk doen en gewoon lekker ZH instellenPaT schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:11:
Voip gebruik ik niet, dus dan zou min rssi misschien handiger zijn.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zoals hierboven aangegeven hoef je voor min RSSI ook niet continu een controller te draaien. Ik ga dus, als ik een beetje tijd heb, experimenteren met min RSSI en het zendvermogen.nero355 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 03:36:
[...]
Ik doe ook niet aan VoIP, maar heb toch lekker ZH geconfigureerd en dat werkt perfect zonder heel de tijd een controller aan te hebben staan dus niet moeilijk doen en gewoon lekker ZH instellen
Dit is de formule voor de RSSI instelling.The formula is roughly ((abs)x/2)=y where x is received signal and y is RSSI.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 02-12-2014 14:43 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Wat ik eigenlijk wil (uiteindelijk) is meer richting Startrek, of (jaja, ik durf te dromen) Stargate Atlantis, een huis dat je herkend, dat altijd weet waar je bent, en dat zelf actie kan ondernemen..Jeroen_ae92 schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:42:
Ik heb een 3 tal mFi mini's en een mFi mPower. Na het bekomen van de teleurstelling ben ik zelf maar aan de slag gegaan met scriptjes. De controller kan veel maar waar ik naar zocht was "doe het licht aan als het donker wordt" en dat zat er niet in. Ik heb een scriptje gemaakt die de tijd van Yahoo ophaalt wanneer hier de zon onder gaat, daar haalt ie 15 minuten vanaf en scheduled die tijd om een ssh commando af te vuren op de mFi's. Nu ben ik pas tevreden :-D
Het is dat ik het wou proberen en een (beetje) eigenwijs ben, maar anders had ik gekozen voor Fibaro.
Bestellen buiten NL?japie101 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:03:
Is er misschien iemand die denkt aan upgraden en 1 of meer UAP's over heeft?
Voordat ik ze bestel buiten NL... ;-)
Jeroen hoe kan ik het volgende creeéren?Jeroen_ae92 schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:14:
Mooi... Nu een mooie guest portal in mekaar knutselen en je bent klaar :-D
[afbeelding]
Extra ssid aanmaken zonder beveiliging. Guest policy aanzetten en portal enablen.erikvanhoutert schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:54:
[...]
Jeroen hoe kan ik het volgende creeéren?
Het wifi - gasten netwerk mag gewoon open zijn zodat ze geen beveiligingscode hoeven in te vullen bij het verbinden.
Ze moeten wel op een vang pagina komen waar ze pas toegang krijgen nadat ze de voorwaarde geaccepteerd hebben.
Hoe kan ik dit bouwen?
Wat m3gA zegterikvanhoutert schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:54:
[...]
Jeroen hoe kan ik het volgende creeéren?
Het wifi - gasten netwerk mag gewoon open zijn zodat ze geen beveiligingscode hoeven in te vullen bij het verbinden.
Ze moeten wel op een vang pagina komen waar ze pas toegang krijgen nadat ze de voorwaarde geaccepteerd hebben.
Hoe kan ik dit bouwen?
U+
[ Voor 7% gewijzigd door TTTuck op 09-12-2014 12:00 ]
Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."
Haha, graag gedaan.eymey schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:54:
Beetje off-topic, maar Thanks @Ma_rK, voor het attenderen op het bestaan van dit project. Ziet er interessant uit.
Kun je geen leverancier benaderen en vragen of je eentje mag lenen? Met het vooruitzicht om zoveel te verkopen zal dat vast geen probleem zijn. Je kunt dan een heatmap maken om te kijken hoe het bereik is.Ma_rK schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:36:
Jongens wat een leuk topic dit. Ik mis het bereik vertaalt in meters een beetje (hoe haal je dat uit de richtkarakteristieken tabel?). Stel je voor ik heb een lege ruimte of hal. Hoe ver kom ik met een UniFi AP, een UniFi AP Pro en een UniFi AP Long-Range (tot 183m meld de documentatie, maar dat is lab situatie)?
De UniFi AP Long-Range zit overigens niet in de topic start.
Ik mag onderzoek doen naar WiFi on a very small budget voor een heel groot pand. (1000m2 per etage, 10 etages). Ik zat eerste te kijken naar de Netgear AC1900 of TP-Link TL-WDR3600 met openWRT als AP en http://openwisp.org als beheer omgeving, maar UniFi AP lijkt vanuit beheer, kosten en "daar is het voor bedoeld" oogpunt veel logischer. Leuk haalbaarheid/projectonderzoek trouwens want er worden uiteindelijk 1000+ wifi devices verwacht.
We gebruiken op het werk Ruckus Wireless, wat echt geweldig is, maar door het budget gewoon echt niet toepasbaar is in deze situatie.
Dat kan tzt geheid, maar voor de inventarisatie is het wel makkelijk om te weten wat de ervaringen al zijnm3gA schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:05:
[...]
Kun je geen leverancier benaderen en vragen of je eentje mag lenen? Met het vooruitzicht om zoveel te verkopen zal dat vast geen probleem zijn. Je kunt dan een heatmap maken om te kijken hoe het bereik is.
1
2
3
4
5
6
| interface vlan3 no forward interface vlan1 nameif guest security-level 50 ip address 10.10.10.254 255.255.255.0 no shutdown |
1
2
3
4
5
| interface Ethernet0/7 switchport trunk allowed vlan 1 3 switchport trunk native vlan 1 switchport mode trunk no shutdown |
1
2
3
| dhcpd address 10.10.10.1-10.10.10.50 guest dhcpd dns 8.8.8.8 8.8.4.4 interface guest dhcpd enable guest |
1
| nat (guest,outside) after-auto source dynamic any interface |
[ Voor 1% gewijzigd door LeGato23 op 22-12-2014 10:15 . Reden: [code] tags toegevoegd tbv verbeteren leesbaarheid ]
U+
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq