[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 16:37
Thijs B schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:25:
He dat zie ik nu pas, begrijp ik het nu goed dat alle ubiquiti devices onder de kap gewoon Vyatta draaien?
Yup, Vyatta it is.. Op alle edgerouters en Unifi Security gateway's

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Er zit een fout in je VLAN4 settings op je WAN interface ;)
Waarom staan er zoveel spaties in de client-options?
Uit de voorbeeldconfig geconfigureerd!
En die default-route? Volgens mij wil je deze op no-update hebben, immers, je maakt toch een statische routering omdat de default gateway stiekem niet de default gateway voor het verkeer is.
Idem :)
Dankjewel! Er komt nu een VLAN4 ipadres, alleen nog geen TV. Wel de static route al aangepast, maar de ontvanger houdt vol dat er geen TV is...

Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
interface  : eth0.4                                                             
ip address : 10.128.134.135     [Active]                                        
subnet mask: 255.255.192.0                                                      
router     : 10.128.128.1                                                       
dhcp server: 10.128.128.1                                                       
lease time : 3600                                                               
last update: Fri May 6 15:23:59 UTC 2016                                        
expiry     : Fri May 06 16:23:55 UTC 2016                                       
reason     : BOUND

Static route staat naar 10.128.128.1.

TV ontvanger zegt: foutcode 12, geen verbinding met netwerk

[ Voor 40% gewijzigd door Korakal op 06-05-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Je weet wel dat je dat issue met die extra spaties ook bij de dhcp scope hebt hè?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Nee :D thx, gaan we proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 10:38

zeroday

There is no alternative!

Luppie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:45:
Ik heb zelf een ipsec site2site tussen mijn huis en mijn schoonzus' huis.
Beiden zitten we op glasvezel van Caiway (150Mb up/down)

Nette troughput vind ik. Wel moet ik er bij zetten, dat de ERL3lite tijdens deze test op 100% CPU stond te pieken en daardoor de webinterface niet meer benaderbaar was.
Inderdaad netjes ..
Als ik 5.5MB/s haal ben ik ook erg tevreden ;-)
alleen ik kan het even niet testen op een iphone ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Heb je dan ipsec offloading aan staan? In principe zou hij rond de 12 MB/s moeten halen met offloading..

Ik had alleen ernstige problemen met IPSec performance op mijn ERL. Zie ook mijn review, staat wat in de commentaren.

Pakjebakmeel in 'productreview: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router revie...

Staat een link bij naar het topic op het Ubiquiti forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pakjebakmeel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:07:
Heb je dan ipsec offloading aan staan? In principe zou hij rond de 12 MB/s moeten halen met offloading..

Ik had alleen ernstige problemen met IPSec performance op mijn ERL. Zie ook mijn review, staat wat in de commentaren.

Pakjebakmeel in 'productreview: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router revie...

Als ik een config voorbeeld bekijk dan heb ik dit:

mrx@AMR-Router:~$ show ubnt offload
IP offload module : loaded
IPv4
forwarding: enabled
vlan : disabled
pppoe : disabled
gre : disabled
export : enabled
dpi : enabled
IPv6
forwarding: disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Das bijna compleet.

Set system offload ipsec enable

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:12:
Das bijna compleet.

Set system offload ipsec enable
ok, dus een regeltje moest er nog bij ..

show ubnt offload
IP offload module : loaded
IPv4
forwarding: enabled
gre : disabled
export : enabled
dpi : enabled
IPv6
forwarding: disabled

IPSec offload module: loaded
---

af en toe echt zoeken dat je niets mist ;-)
maandag vanaf het werk eens testen. Hier lokaal werkt dat niet, Dacht even slim via de hairpin functionaliteit te testen, maar dan blijft ie toch voorkeur geven aan het lokale netwerk ipv de vpn ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door zeroday op 07-05-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Wat voor internet verbinding heb je? Als een PPPOE verbinding hebt, moet je ok hiervoor de Offload aanzetten. Gebruik je nu of in de toekomst VLANnen, zet dan ook hiervoor Offload aan.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:47:
Wat voor internet verbinding heb je? Als een PPPOE verbinding hebt, moet je ok hiervoor de Offload aanzetten. Gebruik je nu of in de toekomst VLANnen, zet dan ook hiervoor Offload aan.
Gewoon een DHCP verbinding (het oude UPC).. ik heb hier een Cable Modem met daaraan de Router. Heb ook nog een Horizonbox, maar die zit alleen maar met een kabeltje aan mijn netwerk en mag verder niets anders dan zijn data naar de satelliet horizonbox op de slaapkamer sturen ;-)

Ben nog niet van plan om over te gaan naar glasvezel met iptv ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ach, dan zit het er maar in toch ;-)
code:
1
2
3
4
5
set system offload ipsec enable
set system offload ipv4 forwarding enable
set system offload ipv4 gre enable
set system offload ipv4 pppoe enable
set system offload ipv4 vlan enable

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:34
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:07:

In betaforum met laatste beta lijkt het iig (weer of nog steeds ;)) een issue
https://community.ubnt.co...g-not-working/m-p/1557003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Wat een goede tip ! .. >/dev/null munin
install observium ! .

viel weer in de trap dat ik zoek op IP terwijl er een hostname moet zijn ..
maar toen die horde was genomen .. wauw !

update... ik heb wat gelezen over de developer van observium. ik denk dat ik librenms ook een kans geef ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door zeroday op 08-05-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:10:
Daar komen nog twee punten bij.

1. Ten eerste is de snelheid half duplex. Dus je houdt er zowiezo maar de helft van de snelheid aan over.
2. De meeste mobiele apparaten hebben maar twee antenne's, waar er voor de maximale snelheid 3 nodig zijn.

Dus in de praktijk is de doorvoersnelheid 25-30% van de maximaal haalbare.

Op mijn iPad haal ik zo'n 185Mbit en mijn laptop zo'n 280Mbit.

Dat is ook de belangrijkste reden om niet voor de UAP AC Pro's te gaan. Ze zijn ruim 50% duurder en in de praktijk haal ik dat er niet uit.
Dan geef ik liever de voorkeur aan iets groter bereik en een kleinere "footprint".
Met mijn iPhone 6 haal ik op een pro veel hogere snelheden. Dan dat jij aangeeft op een lite te halen.

En wie zegt dat er in toekomst geen telefoons met 3x3 komen en er zijn nu al genoeg laptops die dat hebben. Dus voor die 50% ben je wel meer toekomst vast.

Zie hier de speedtest
http://www.speedtest.net/my-result/i/1539388032

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1539388032.png

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 07-05-2016 22:49 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 17:48

rally

Deyterra Consultancy

xbeam schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Met mijn iPhone 6 haal ik op een pro veel hogere snelheden. Dan dat jij aangeeft op een lite te halen.

En wie zegt dat er in toekomst geen telefoons met 3x3 komen en er zijn nu al genoeg laptops die dat hebben. Dus voor die 50% ben je wel meer toekomst vast.

Zie hier de speedtest
http://www.speedtest.net/my-result/i/1539388032

[afbeelding]
Was je verbonden met 5Ghz? Want op 2.4 is dat nl. niet mogelijk. Dat is maximaal 300Mbit, dus rond de 130-145Mbit.
Op 5Ghz is dat een hele nette snelheid en die haal ik ook, maar op 5Ghz. En jou speedtest is 31.7% van de maximale doorvoersnelehid.

En ja, wellicht komen er telefoons met 3x3, maar dan nog vind ik een premie van 30-50% qua kosten voor een Pro het niet waard (voor mij persoonlijk dan, dat is voor iedereen anders natuurlijk)

Ik heb gisteren aardig lopen stoeien om mijn USG geadopteert te krijgen (vervanging van een ERL).
Daar werkt DHCP configuratie en static mapping toch wat anders op.

Het enige wat ik niet kan vinden hoe ik een WAN ping kan toestaan. Dat werkt nu niet dus mijn remote monitor tool werkt niet goed.

Maar verder is het een net apparaat met goede performance (trekt mijn 600/60 lijn helemaal vol).

Oh, en iemand die weet hoe je 5.01 kunt installeren op een CloudKey? Ik kan er nl. nergens wat over vinden :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 15:53

wouter1981

w00t

rally schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:04:
[...]

Oh, en iemand die weet hoe je 5.01 kunt installeren op een CloudKey? Ik kan er nl. nergens wat over vinden :(
Ik vermoed dat het via SSH gaat.. https://help.ubnt.com/hc/...sion-on-Cloud-Key-via-SSH

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Die heb ik geprobeerd, maar op een of andere manier werkt geen enkele combinatie van mijn username en wachtwoord als ik met SSH probeer in te loggen.

Tweede vraag: Ik heb in mijn USG een aantal local DNS referals gemaakt, maar die "verdwijnen" steeds.
Iemand die weet hoe ik ze er permanent in kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:05:
[...]

Die heb ik geprobeerd, maar op een of andere manier werkt geen enkele combinatie van mijn username en wachtwoord als ik met SSH probeer in te loggen.

Tweede vraag: Ik heb in mijn USG een aantal local DNS referals gemaakt, maar die "verdwijnen" steeds.
[open deur]
commit en save je ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rally schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:05:
[...]

Zelfde naam en ww als waar je mee inlogt op de web gui. (Hoofdletter gevoelig)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... gaan we nog een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Ik heb mn wachtwoord aangepast na de installatie, echter het SSH wachtwoord is op het het oude wachtwoord blijven staan. Ik kwam er pas achter toen ik keek onder Settings->Site->Device Authentication (is het eerste schermpje onder settings en dan onderaan), daar staat onderin in een pw boxje het wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn ERL een OVPN client naar Private Internet Access. Met Policy Based Routing (PBR) routeer ik de apparaten in mijn local network via de VPN tunnel.
De snelheid van de tunnel lijkt in orde als ik via een PC een snelheidstest uitvoer (ca 75Mbps download).
Ik maak met mijn Synology NAS (DS209+II) via de VPN tunnel een verbinding met een newsserver. De download snelheid die ik hier haal is nauwelijks 1 Mbps terwijl als ik direct verbind, buiten de VPN, de snelheid goed is (ca 2Mbps, gelijk aan mijn abonnement op de newsserver).
De MTU van de tunnel is op 1350 gezet omdat er anders geen verbinding tot stand komt.
Wie heeft hier ervaring mee en mogelijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even mijn VPN ervaring .. met de Edgemax 3Lite
Na geklooi op mijn werk pc (Dank baas) blijkt het dat LAN + Wifi tegelijkertijd aan niet een mooie combinatie is als over het wifi op de een of andere manier niet toegestaan wordt dat er een VPN overgelegd wordt. (damn you tp-link)
Na wat gepruts een VPN verbinding !

Het duurde even voordat ik op IP niveau een verbinding had naar mijn NAS, en toen kopieren onder Windows 10 ..
Ik zag dat ik eerst een hele mooie stabiele 1.3MB/s verbinding haalde (en ik dacht dat ik toch wel 2MB/s zou moeten kunnen halen, dus duimen gekruist en even monitoren op de Edgemax

Even een WinSCP verbinding erbij aangezet en waarempel .. uiteindelijk zowel alleen met de copy actie en met de winSCP verbinding erbij de lijn tot max 1,5 / 1.6MB/s kunnen 'dichttrekken'

Maar .. tsja.. ik heb toch een 200/20 verbinding bij UPC/Ziggo, ik moet toch hoger kunnen .. dan maar daar even inloggen.
Oeps ..
Blijk ik een 150/15Mbit/s verbinding te hebben ..

Ohhh dan is die 1.3MB/s ~ 1.5MB/s een hele mooie VPN verbinding volgens mij ;-) en daarmee is 'Infuse' voor de ipad straks ook wel blij ..

Als iemand een andere mening is toebedeeld dan hoor ik dat graag. (15 euro meer uitgeven per maand voor een 300/30 verbinding hoeft voor mij niet)

[ Voor 1% gewijzigd door zeroday op 09-05-2016 10:09 . Reden: tik en grammatica fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

1.6MB/s-1.7MB/s theoretisch VPN maximum, dan is 1.3-1.6 praktijk toch prima? Moet wel zeggen dat ik in eerste instantie het nogal laag vond met de 50MB/s die ik hier haal, tot ik de 15Mbit zag.

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 09-05-2016 10:17 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

|sWORDs| schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:16:
1.6MB/s-1.7MB/s theoretisch VPN maximum, dan is 1.3-1.6 praktijk toch prima? Moet wel zeggen dat ik in eerste instantie het nogal laag vond met de 50MB/s die ik hier haal, tot ik de 15Mbit zag.
Ja dacht ik ook .. eindelijk na jaren geklooi met OEM consumenten gebakjes (damn heb voor zo'n toko jaren gewerkt) nu eens lekker stabiel .. (neemt niet weg dat ik ook bemerkt heb dat mijn nieuwe notebook een knipperlicht gigabit verbinding heeft met een switch.. op 100Mb/s nergens last van .. (vaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Heeft iemand hier ervaringen met de EdgeSwitch meuk van Ubiquiti?
Ik ben opzoek naar enkele features maar uit hun datasheets wordt ik niet wijzer. Het gaat me met name om L3/inter-VLAN routing. Weet iemand of dit mogelijk is?

It's always DNS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ShadyNetworker schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:27:
Heeft iemand hier ervaringen met de EdgeSwitch meuk van Ubiquiti?
Ik ben opzoek naar enkele features maar uit hun datasheets wordt ik niet wijzer. Het gaat me met name om L3/inter-VLAN routing. Weet iemand of dit mogelijk is?
Ik heb thuis een EdgeSwitch (5 poorts) draaien. Volgens mij doet ie geen inter-VLAN-routing maar moet je dat echt op router niveau laten afhandelen...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

DennusB schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Ik heb thuis een EdgeSwitch (5 poorts) draaien. Volgens mij doet ie geen inter-VLAN-routing maar moet je dat echt op router niveau laten afhandelen...
Aw, dat zuigt. Als de Edgerouter Lite aan subinterfaces doet dan kan ik die als een router-on-a-stick gebruiken maar ja....dan bouw ik wel meteen een bottleneck in m'n netwerk in -O-

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:44
ShadyNetworker schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Aw, dat zuigt. Als de Edgerouter Lite aan subinterfaces doet dan kan ik die als een router-on-a-stick gebruiken maar ja....dan bouw ik wel meteen een bottleneck in m'n netwerk in -O-
Er is geen 5 poorts EdgeSwitch, dat is een ToughSwitch. Volgens mij moet een EdgeSwitch het wel kunnen:
Eerste hit op google lijkt dat te suggeren: https://community.ubnt.co...ting-Example/td-p/1275212

Een EdgeRouter ondersteund subinterfaces wel in ieder geval (ik gebruik het voor guest netwerk op de unifi AP's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hmm wat is dit? https://www.amplifi.com/

:P eens even induiken.

Edit: OK, Niet interessant. Ziet er wel mooi uit though ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Tylen op 09-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Tylen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:07:
Hmm wat is dit? https://www.amplifi.com/

:P eens even induiken.

Edit: OK, Niet interessant. Ziet er wel mooi uit though ;)
Zat ook al even te kijken, zeker leuk. Maar het Range Extender Idee... NAH

Als ze nu de mooie elementen etc. en dingen die je met de APP kunt doen naar de Unifi App dan zeg ik zeker DOEN!

[ Voor 17% gewijzigd door Kavaa op 09-05-2016 15:18 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5.0.2 beta is uit.

https://community.ubnt.co...-for-testing/ba-p/1558137

Hoop UAP-AC-PRO fixes voor 5ghz. Valt op dat ze ineens voor alle WiFi apparatuur naar hetzelfde build nummer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:29:
5.0.2 beta is uit.

https://community.ubnt.co...-for-testing/ba-p/1558137

Hoop UAP-AC-PRO fixes voor 5ghz. Valt op dat ze ineens voor alle WiFi apparatuur naar hetzelfde build nummer gaan.
Thanks voor de headsup! Hopen dat het guest portal ook weer werkt...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:22
djkavaa schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:16:
[...]

Als ze nu de mooie elementen etc. en dingen die je met de APP kunt doen naar de Unifi App dan zeg ik zeker DOEN!
Ik was opzich wel gecharmeerd maar kan er nog niet echt goede info over vinden. Dat range extenders negatief bekend staan is vooral de manier waarop ze meestal ingezet worden. 1 radio in het apparaat dat op dezelfde frequentie het signaal aan het repeaten is.

Een range extender met 2 radios (op verschillende frequenties) kan best goed werken en kan voor een optimale dekking in huis zorgen zonder dat er overal access points geplaaatst moeten worden. Helaas zijn deze extenders wat duurder en worden ze dus vrijwel nooit door consumenten ingezet.

Ik denk dat ubiquiti heeft ingezien dat consumenten steeds vaker dit enterprise spul inzetten voor consument doeleinden. Ik vind het wat duur maar dat is meer omdat je het nu in 1x aanschaft

Ik geloof wel in een oplossing waarbij consumenten meere (goedkope) wifi punten in een huis ophangen om goede dekking te krijgen. Eero was ook een mooi initiatief maar jammer genoeg weinig meer van gehoord.

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 09-05-2016 19:58 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:20
laurens0619 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat ubiquiti heeft ingezien dat consumenten steeds vaker dit enterprise spul inzetten voor consument doeleinden. Ik vind het wat duur maar dat is meer omdat je het nu in 1x aanschaft
Het is maar net wat je duur vind (klooien met htk apparatuur was ik wel klaar mee).., ik heb hier een Edgerouter Pro liggen en 3 AC-LR Accesspoints, het is vaak heel simpel wil je het goed hebben dan kost het wat meer...

[ Voor 4% gewijzigd door LightStar op 09-05-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
LightStar schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:24:
[...]

Het is maar net wat je duur vind (klooien met htk apparatuur was ik wel klaar mee).., ik heb hier een Edgerouter Pro liggen en 3 AC-LR Accesspoints, het is vaak heel simpel wil je het goed hebben dan kost het wat meer...
Helemaal eens. Ik had ook moeten zeggen: Het lijkt wat duur maar dat komt omdat je het in 1x aanschaft.
Als ik mijn router en accesspoints bij elkaar optel dan kom ik wel wat duurder uit ;)
Als dit spul in de praktijk goed werkt, dan is het denk ik een van de goedkoopste degelijke oplosingen om het goed voor elkaar te hebben. Ik ben zelf gelukkig ook allang van alle tp link/openwrt meuk afgestapt.
Hopelijk zien consumenten ook in dat een goed stabiel wifi netwerk dit wel minimaal kost..

[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 09-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Tylen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:06:
[...]

Zelfde naam en ww als waar je mee inlogt op de web gui. (Hoofdletter gevoelig)
Mijn username wachtwoord combinatie die ik voor de webgui gebruik werkt dus niet als ik via SSH probeer in te loggen :(
En ik heb ook in de WebGui in settings nog dezelfde username en password ingegeven.

En ja, zowel de username als wachtwoord heb ik correct ingevoerd met hoofdletters en kleine letters waar ze "horen" voor zowel de username als het wacht woord ... Snap er geen snars van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:49:
[...]

Mijn username wachtwoord combinatie die ik voor de webgui gebruik werkt dus niet als ik via SSH probeer in te loggen :(
En ik heb ook in de WebGui in settings nog dezelfde username en password ingegeven.

En ja, zowel de username als wachtwoord heb ik correct ingevoerd met hoofdletters en kleine letters waar ze "horen" voor zowel de username als het wacht woord ... Snap er geen snars van |:(
reset to factory defaults after backup config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

djkavaa schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:16:
[...]

Idd. Die cube met display is wel erg nice. Zal goed staan op mijn bureau;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Misschien een domme vraag, maar:
het Gast netwerk maakt gebruik van 8.8.8.8 als DNS server.
Zodra je vanuit het gast netwerk naar www.eltomation.com ga, wordt dit omgezet naar 80.127.97.113.
Opzich prima, maar die webserver draait hier intern op 192.168.2.2.

Een tracert er heen laat zien dat t verkeer netjes naar 192.168.5.1 gaat (GW van gast netwerk) en daarna naar xs4all (naar buiten dus) en dan is t afgelopen.. alleen maar time-out.

Hoe zorg ik er voor dat verkeer van intern met doel 80.127.97.113 naar 192.168.2.2 gaat?
DNAT geprobeerd, lijkt niet te werken, Static gemaakt, lijkt ook niet te werken.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
HellStorm666 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:50:
Zodra je vanuit het gast netwerk naar www.eltomation.com ga, wordt dit omgezet naar 80.127.97.113.

Een tracert er heen laat zien dat t verkeer netjes naar 192.168.5.1 gaat (GW van gast netwerk) en daarna naar xs4all (naar buiten dus) en dan is t afgelopen.. alleen maar time-out.

Hoe zorg ik er voor dat verkeer van intern met doel 80.127.97.113 naar 192.168.2.2 gaat?
DNAT geprobeerd, lijkt niet te werken, Static gemaakt, lijkt ook niet te werken.
Nat loopback/Hairpin is hetgene waar je naar moet zoeken op je router.
https://help.ubnt.com/hc/...side-Loopback-Reflection-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

laurens0619 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Nat loopback/Hairpin is hetgene waar je naar moet zoeken op je router.
https://help.ubnt.com/hc/...side-Loopback-Reflection-
Thnx.

Helaas lukt t me hiermee ook niet.
Iemand die een handje kan helpen?

Even wat info:
webserver is extern 80.127.97.113 en intern 192.168.2.2
Netwerk 192.168.2.0/24 zit op eth5
Het hoofdnetwerk (192.168.16.0/24) zit op eth6
De WAN is failover pppoe0 en eth2

Firewall rules:
Elke interface heeft de allow established en related
eth6_in met dest. de webserver is allow
eth5_in is drop (op de stablished en related na dus)

NAT:
DNAT inbound interface eth6, translation address 192.168.2.2 protocol all, Dest address 80.127.97.113
SNAT: interface eth6, masquerade, all protocols, Src 192.168.16.0/24 dest 192.168.2.0/24

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:50:

ik weet natuurlijk niet welke router je hebt .. maarrrrrr

Die 'hairpin' cq loopback cq door je eigen raam naar binnen kijken kan je in de laatste firmware (edgelite3) gewoon aanvinken en dan doet ie ut .. (althans bij mij)

hairpin

en dat dan aan de juiste eth port hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:57:
[...]

ik weet natuurlijk niet welke router je hebt .. maarrrrrr

Die 'hairpin' cq loopback cq door je eigen raam naar binnen kijken kan je in de laatste firmware (edgelite3) gewoon aanvinken en dan doet ie ut .. (althans bij mij)

[afbeelding]

en dat dan aan de juiste eth port hangen
Ik heb een EdgeRouter Pro met v1.8.0
En de hairpin NAT heb ik aan staan, maar verder geen interfaces ingevuld.
Voor zover ik weet is dat nl niet mogelijk als je WAN fail-over instel, aangezien de WAN interface wisselt tijdens een fail-over.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Ik heb een EdgeRouter Pro met v1.8.0
En de hairpin NAT heb ik aan staan, maar verder geen interfaces ingevuld.
Voor zover ik weet is dat nl niet mogelijk als je WAN fail-over instel, aangezien de WAN interface wisselt tijdens een fail-over.
Misschien helpt dit?
http://community.ubnt.com.../WAN-Failover/td-p/700973
of
deze
https://community.ubnt.co...ard-failover/td-p/1074925

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 10-05-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Thnx voor de hulp.
Na wat verder zoekwerk blijkt het met de WAN-failover te maken te hebben.
Private nets werden al ge-exclude, maar die 80.127.97.* netwerk niet.
Deze toegevoegd, en een DNAT en nu werkt het wel.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ik heb mijn VPN nu lekker aan het werken, maar ik wil graag local dns ook kunnen gebruiken
bijv. media.local = 10.1.1.60 en dat wil ik via media.local dus benaderen zonder dat ik hiervoor in mijn windows een host file moet aanpassen.

Nu zie ik dat ik mijn local dns niet geconfigureerd heb in de vpn

set vpn l2tp remote-access dns-servers server-3 10.1.1.50
The specified configuration node is not valid
Set failed

Uh oh ..

kan dat wel wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:35:
Ik heb mijn VPN nu lekker aan het werken, maar ik wil graag local dns ook kunnen gebruiken
bijv. media.local = 10.1.1.60 en dat wil ik via media.local dus benaderen zonder dat ik hiervoor in mijn windows een host file moet aanpassen.

Nu zie ik dat ik mijn local dns niet geconfigureerd heb in de vpn

set vpn l2tp remote-access dns-servers server-3 10.1.1.50
The specified configuration node is not valid
Set failed

Uh oh ..

kan dat wel wat ik wil?
Als ik t goed heb, bedoel je dit:
code:
1
2
3
set vpn l2tp dns-servers server-1 10.1.1.50   (adres van je edgerouter)
set service dns forwarding options listen-address=10.1.1.50    (adres van je edgerouter)
set system static-host-mapping host-name media.local inet 10.1.1.60

Alle hosts zet je dan dus in de system static-host-mapping

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Als ik t goed heb, bedoel je dit:
code:
1
2
3
set vpn l2tp dns-servers server-1 10.1.1.50   (adres van je edgerouter)
set service dns forwarding options listen-address=10.1.1.50    (adres van je edgerouter)
set system static-host-mapping host-name media.local inet 10.1.1.60

Alle hosts zet je dan dus in de system static-host-mapping
edgerouter is geen dns/dhcp dat is een andere machine
edgerouter is 10.1.1.1 de dns server / dhcp server zit op 10.1.1.50 (en daar zitten die static host mapping namen al in)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 10-05-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:27:
[...]

edgerouter is geen dns/dhcp dat is een andere machine
edgerouter is 10.1.1.1 de dns server / dhcp server zit op 10.1.1.50
Dan heb je alleen de 1e regel nodig en die laat je dan naar je DNS server wijzen.
In die DNS server zou moeten staan dat media.local 10.1.1.60 is.

Misschien dat je nog in de firewall moet instellen dat je de DNS mag bereiken.

EDIT:
Hier heb ik
code:
1
set vpn l2tp dns-servers server-1 192.168.16.8
staan als enige. En dat werkt prima.

[ Voor 11% gewijzigd door HellStorm666 op 10-05-2016 13:33 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Dan blijf ik dezelfde foutmelding houden

mrX@AMR-Router# show vpn l2tp
remote-access {
authentication {
local-users {
username mrX {
password 123456
}
}
mode local
}
client-ip-pool {
start 10.10.10.101
stop 10.10.10.110
}
dns-servers {
server-1 8.8.8.8
server-2 8.8.4.4
}
ipsec-settings {
authentication {
mode pre-shared-secret
pre-shared-secret 12345
}
ike-lifetime 3600
:
remote-access {
authentication {
local-users {
username mrX {
password 123456
}
}
mode local
}
client-ip-pool {
start 10.10.10.101
stop 10.10.10.110
}
dns-servers {
server-1 8.8.8.8
server-2 8.8.4.4
}
ipsec-settings {
authentication {
mode pre-shared-secret
pre-shared-secret 12345
}
ike-lifetime 3600
}
outside-address 210.53.111.5
outside-nexthop 210.53.111.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Je hebt bij beide plekken nog 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS server staan. Deze moet je veranderen naar je locale DNS server.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

pffff
je mag gewoon geen 3 dns servers hebben ..
het werkt..

remote-access {
authentication {
.
.
. }
}
mode local
}
client-ip-pool {
start 10.10.10.101
stop 10.10.10.110
}
dns-servers {
server-1 10.1.1.50
server-2 8.8.8.8
}
ipsec-settings {
authentication {
mode pre-shared-secret
pre-shared-secret 123456
}
ike-lifetime 3600
}
outside-address 210.53.111.5
outside-nexthop 210.53.111.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Zou iemand mij kunnen helpen met de keuze tussen een AC lite en AC LR access point?

Ik ga binnenkort een draadloos netwerk aanleggen bij een restaurant en op de begane grond is er een grote open ruimte waar WiFi moet komen. De ruimte is 19 meter lang, 5 meter breed en 5 meter hoog. In het midden van de ruimte is het iets smaller met 3 meter door een trappenhuis wat er naast ligt.

Zou ik hier uit kunnen met 1 AC LR of is het toch verstandiger om 2 AC lite's op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Wat worden je 'clients' ?

Als het voornamelijk mobiele telefoons zijn, zou ik voor 2 AC Lite's gaan, aangezien LR weinig nut heeft met 'clients' die niet voldoende power hebben om ook over een grote afstand terug te communiceren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Heb zelf de overstap gemaakt van 2x UAP-AC-Lite naar 2x UAP-AC-LR. Zeker gezien het prijsverschil zou het voor mij geen moeilijke keuze zijn: de LR. Reden is dat de antenne gevoeliger is, dit helpt ook voor het ontvangen van alle devices die daar aanwezig zijn. Enig nadeel (afgezien van het minimale prijsverschil) is dat hij iets groter is...als je dat al een nadeel kan noemen. En twee om het iets meer redundant te maken. Kunnen de clients zich ook nog verdelen...hoeveel simultane connecties verwacht je (of hoeveel stoelen zijn er in het restaurant)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

SgtCaffran schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:59:
Zou iemand mij kunnen helpen met de keuze tussen een AC lite en AC LR access point?

Ik ga binnenkort een draadloos netwerk aanleggen bij een restaurant en op de begane grond is er een grote open ruimte waar WiFi moet komen. De ruimte is 19 meter lang, 5 meter breed en 5 meter hoog. In het midden van de ruimte is het iets smaller met 3 meter door een trappenhuis wat er naast ligt.

Zou ik hier uit kunnen met 1 AC LR of is het toch verstandiger om 2 AC lite's op te hangen?
Ik zou voor 2 AC-LR's gaan. Het is een gering prijsverschil, maar dan heb je optimale dekking. En als er een feestje is, of veel gasten dan kun je de capaciteit beter verdelen over de twee AP.s

Als ik de oppervlakte zo bereken, dan zou het prima gaan met 1 AP, maar nogmaals, dat zou ik niet doen i.v.m. de capaciteit en redundantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:32:
[...]

Ik zou voor 2 AC-LR's gaan. Het is een gering prijsverschil, maar dan heb je optimale dekking. En als er een feestje is, of veel gasten dan kun je de capaciteit beter verdelen over de twee AP.s

Als ik de oppervlakte zo bereken, dan zou het prima gaan met 1 AP, maar nogmaals, dat zou ik niet doen i.v.m. de capaciteit en redundantie.
Inderdaad
dit heb ik ook gedaan
het prijsverschil is dusdanig weinig dat je makkelijker voor de LR's kunt gaan
je weet dan eigenlijk altijd dat het niet direct aan je APs zal liggen als je een probleem hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ha Ubiquiti-experts,

Over een paar weekjes verhuis ik terug naar Nederland na een relatief lang verblijf in het buitenland en ik vind het hoog tijd om een degelijke (lees: stabiel) netwerk setup op te zetten. Het scenario is als volgt: klein 2-kamer appartement (40m2 ongeveer), internet is aanwezig (50/50 gegarandeerd, indien mogelijk 100/100) door middel van een UTP wandcontactdoos, de beheerder deelt het IP adres, subnetmasker, gateway en DNS uit, de bedoeling is dat je je daaraan houdt. Enige future proofing zou handig zijn, ik verblijf +/- een jaar in dit appartement en verhuis daarna naar een iets groter appartement voor wat langer (minstens 3 jaar waarschijnlijk).

Aan het netwerk komt in ieder geval 1 laptop via WLAN, plus een handjevol mobiele apparaten (smartphones en tablets, stuk of 6 maximum gok ik). Bedraad komt er zeer waarschijnlijk een Apple TV of vergelijkbaars, en eventueel een NAS en/of een desktop.

Voor WLAN wil ik het liefste een Ubiquiti AP-AC Lite (voldoet prima in mijn geval lijkt me), met die consumenten meuk met ingebouwde APs heb ik het zeker wel gehad. Maar ik zie nog niet wat voor mij de beste keus zou zijn qua router, al zou ik de voorkeur geven aan een router met ingebouwde switch op dit moment om de prijs wat te drukken, later zou ik het geen probleem vinden om te upgraden naar een aparte switch. Qua netwerken heb ik niet ontzettend veel verstand, maar ik ben bereid om er moeite in te steken. Overigens kom ik een heel eind in een UNIX terminal, zeker met goeie documentatie. Vandaar dat ik een Edgerouter X overwoog, maar na het lezen van deze thread hangen daar wel een aantal haken en ogen aan qua performance. Misschien voldoet het prima aan mijn vereisten, maar persoonlijk kan ik dat niet zo heel goed inschatten, misschien jullie wel ;) Een redelijk modulaire setup lijkt me het handigst met het oog op de toekomst: vrij eenvoudig om het een en ander te upgraden zonder de hele unit op de schop te gooien.

Welke router met ingebouwde switch of router + switch combo zou hier het handigst zijn? Budget is niet al te groot (€150 voor het pakket is wat ik ongeveer in gedachten had, maar kan eventueel wel iets naar boven), de router hoeft ook niet per se van Ubiquiti te zijn (maar zou heel leuk zijn als het wel kon :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
plinders schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:53:
Ha Ubiquiti-experts,

Over een paar weekjes verhuis ik terug naar Nederland na een relatief lang verblijf in het buitenland en ik vind het hoog tijd om een degelijke (lees: stabiel) netwerk setup op te zetten. Het scenario is als volgt: klein 2-kamer appartement (40m2 ongeveer), internet is aanwezig (50/50 gegarandeerd, indien mogelijk 100/100) door middel van een UTP wandcontactdoos, de beheerder deelt het IP adres, subnetmasker, gateway en DNS uit, de bedoeling is dat je je daaraan houdt. Enige future proofing zou handig zijn, ik verblijf +/- een jaar in dit appartement en verhuis daarna naar een iets groter appartement voor wat langer (minstens 3 jaar waarschijnlijk).

Aan het netwerk komt in ieder geval 1 laptop via WLAN, plus een handjevol mobiele apparaten (smartphones en tablets, stuk of 6 maximum gok ik). Bedraad komt er zeer waarschijnlijk een Apple TV of vergelijkbaars, en eventueel een NAS en/of een desktop.

Voor WLAN wil ik het liefste een Ubiquiti AP-AC Lite (voldoet prima in mijn geval lijkt me), met die consumenten meuk met ingebouwde APs heb ik het zeker wel gehad. Maar ik zie nog niet wat voor mij de beste keus zou zijn qua router, al zou ik de voorkeur geven aan een router met ingebouwde switch op dit moment om de prijs wat te drukken, later zou ik het geen probleem vinden om te upgraden naar een aparte switch. Qua netwerken heb ik niet ontzettend veel verstand, maar ik ben bereid om er moeite in te steken. Overigens kom ik een heel eind in een UNIX terminal, zeker met goeie documentatie. Vandaar dat ik een Edgerouter X overwoog, maar na het lezen van deze thread hangen daar wel een aantal haken en ogen aan qua performance. Misschien voldoet het prima aan mijn vereisten, maar persoonlijk kan ik dat niet zo heel goed inschatten, misschien jullie wel ;) Een redelijk modulaire setup lijkt me het handigst met het oog op de toekomst: vrij eenvoudig om het een en ander te upgraden zonder de hele unit op de schop te gooien.

Welke router met ingebouwde switch of router + switch combo zou hier het handigst zijn? Budget is niet al te groot (€150 voor het pakket is wat ik ongeveer in gedachten had, maar kan eventueel wel iets naar boven), de router hoeft ook niet per se van Ubiquiti te zijn (maar zou heel leuk zijn als het wel kon :) )
Als je overal vanaf wilt zijn en gewoon een goed en stabiel netwerk wilt hebben.
Dan zou ik zeggen ga voor een Edgerouter X gezien je de hoge snelheid niet nodig hebt.
Hang daar een goedkope TP Link Switch aan (Ja een Switch van TP Link is Prima te doen)
En knoop vervolgens je bekabelde apparatuur aan de switch en niet aan de router direct i.v.m. performance.
Je UAP AC Lite of Long Rang bijvoorbeeld zou je aan een Edgerouter X SFP kunnen hangen die Edgerouter heeft namelijk 24V Passive PoE voor je Access Point dan hoef je de bijgeleverde Adapter niet te gebruiken.

Qua config even zoeken op Edgerouter Config in Google -NO SPAM!-

Dan heb je een setup die je veel plezier gaat beleven.
Zoals aangegeven zou ik de Edgerouter dus niet als echte switch gebruiken i.v.m. performance. Kan wel, maar zou het alsnog niet aanraden;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:03:
[...]

Als je overal vanaf wilt zijn en gewoon een goed en stabiel netwerk wilt hebben.
Dan zou ik zeggen ga voor een Edgerouter X gezien je de hoge snelheid niet nodig hebt.
Hang daar een goedkope TP Link Switch aan (Ja een Switch van TP Link is Prima te doen)
En knoop vervolgens je bekabelde apparatuur aan de switch en niet aan de router direct i.v.m. performance.
Je UAP AC Lite of Long Rang bijvoorbeeld zou je aan een Edgerouter X SFP kunnen hangen die Edgerouter heeft namelijk 24V Passive PoE voor je Access Point dan hoef je de bijgeleverde Adapter niet te gebruiken.

Qua config even zoeken op Edgerouter Config in Google -NO SPAM!-

Dan heb je een setup die je veel plezier gaat beleven.
Zoals aangegeven zou ik de Edgerouter dus niet als echte switch gebruiken i.v.m. performance. Kan wel, maar zou het alsnog niet aanraden;)
TP-links kunnen problemen geven met KPN IPTV. Ik had tot voorkort tp-link en had vaak last van de melding zender niet beschikbaar. Dit was bij alle zenders als ik savonds de stb aanzette. Voordat ik tv kon kijken moest ik ernst 10x keer zappen voordat de stream weer goed door kwam. Na veel zoeken bleek het probleem in de TP-links te zitten, deze zijn nu vervangen voor de netgear versie en het probleem is verdwenen. Dus pas op met TP-link deze geven toch nog steeds onverklaarbare problemen met KPN tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
xbeam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:21:
[...]

TP-links kunnen problemen geven met KPN IPTV. Ik had tot voorkort tp-link en had vaak laat van de melding zender niet beschikbaar. Bij alle zenders als ik de savond de stb aanzette en moest 10x keer zappen voordat de stream weer goed door kwam. Na veel zoeken bleek het probleem in de TP-links te zitten deze nu vervangen voor de netgear versie het probleem is verdwenen. Dus pas op met TP-link deze geven toch nog steeds onverklaarbare problemen met KPN tv.
Klopt, maar daar heeft @plinders nu niets mee te maken.

Maar het klopt inderdaad, zelf gebruiken we ook vaak Netgear als we iets met KPN doen als de STB niet direct op een Edgeswitch of dergelijke zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Zo ver ik weet is de verbinding in het gebouw van Ziggo dus daar heb ik inderdaad niet mee te maken :) maar fijn dat je dat hebt vermeld! Ik vind het wel apart dat een switch daar zoveel invloed op heeft.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Was precies wat ik zocht :) Ik kijk er al naar uit om alles op te gaan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

Goedenavond,

Momenteel heb ik een bedraad netwerk dat een flinke fabriekshal overspant (ruim 100 bij 60 meter), ingedeeld met VLANs en met een bestaande 802.3af/at PoE structuur. Deze hal zou ik graag met enkele (3 of 4) Pro APs zou willen bedienen. Nu is mij compleet onduidelijk wat ik allemaal nodig heb aan hardware.

Ik wil verschillende clienten in verschillende VLANs indelen. Uiteraard wil ik gebruik maken van de zero-handoff functionaliteit. Gastlogin met een portal is niet echt nodig, een unprivileged user is voldoende denk ik.

- Moet de controller permanent draaien voor mijn featurepakket?
- Zit er een RADIUS-server in de controller, of kan/moet ik die los draaien?
- Ik heb nu ook een Unifi-App, wat kan ik daarmee wel/niet?
- Is het qua hardware een kwestie van de APs kopen, of moet ik ergens in mijn netwerk zo'n Cloud Key hebben (geen idee wat het is), zijn Ubiquiti switches verplicht/handig?

Lang verhaal kort: wat heb ik nodig om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Klopt, maar daar heeft @plinders nu niets mee te maken.

Maar het klopt inderdaad, zelf gebruiken we ook vaak Netgear als we iets met KPN doen als de STB niet direct op een Edgeswitch of dergelijke zit.
@plinders
Is horizon dan geen multicast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:47:
[...]

@plinders
Is horizon dan geen multicast ?
COAX DVB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk 👍🏻 ik dacht dat alles achter de upc-modem utp was en omdat in mijn gedachtegang de horizon onder de tv staat het net zoals bij KPN is. Maar fout gedacht dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Luppie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:06:
Wat worden je 'clients' ?

Als het voornamelijk mobiele telefoons zijn, zou ik voor 2 AC Lite's gaan.
Dit was ook een beetje mijn eigen beredenering maar als het kan met 1 AP dan scheelt dat natuurlijk weer in de prijs.
lier schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:17:
Heb zelf de overstap gemaakt van 2x UAP-AC-Lite naar 2x UAP-AC-LR. Zeker gezien het prijsverschil zou het voor mij geen moeilijke keuze zijn: de LR.
Merk je daar dan ook echt wat van? Ik zal waarschijnlijk toch de zendkracht naar beneden moeten schroeven om teveel overlap te voorkomen.
rally schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:32:
Ik zou voor 2 AC-LR's gaan. Het is een gering prijsverschil, maar dan heb je optimale dekking. En als er een feestje is, of veel gasten dan kun je de capaciteit beter verdelen over de twee AP's.
Ook twee keer LR dus, heeft dat ook zin als de AP's zo dicht op elkaar hangen?

Aantal gasten zal rond de 100 totaal zijn denk ik, verdeeld over twee verdiepingen. En er zijn ook nog vier hotel kamers. Boven in het restaurant hang ik sowieso twee AP's op. Had Lite's in gedachten. Hotelkamers ook ieder een Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtCaffran schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 01:31:
[...]

Dit was ook een beetje mijn eigen beredenering maar als het kan met 1 AP dan scheelt dat natuurlijk weer in de prijs.

[...]

Merk je daar dan ook echt wat van? Ik zal waarschijnlijk toch de zendkracht naar beneden moeten schroeven om teveel overlap te voorkomen.

[...]

Ook twee keer LR dus, heeft dat ook zin als de AP's zo dicht op elkaar hangen?

Aantal gasten zal rond de 100 totaal zijn denk ik, verdeeld over twee verdiepingen. En er zijn ook nog vier hotel kamers. Boven in het restaurant hang ik sowieso twee AP's op. Had Lite's in gedachten. Hotelkamers ook ieder een Lite.
Als je het mooi wil doen plaats dan in iedere kamer een in-wall unifi en ik zal als ik jouw was niet voor de long range gaan. De gewonen heeft bereik zat je kan voor de stabiliteit beter een extra aps ophangen dan gaan zitten klooien met een long range die eigenlijk voor grote open opervlakte is. Ik ga er vanuit dat je hotel veel muren heeft en dan krijg je alleen maar klachten omdat gebruikers op slechte verbindingen blijven hangen omdat jij probeert te bezuinigen met langeafstand ap's binnen.

Zie hier de in-wall unifi:
Je moet alleen even uitzoeken of het bij jullie in de muur past ze zijn namelijk alleen voor de Amerikaanse markt. En dat zijn iets andere maten.
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-wall/

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 11-05-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foutje met bericht plaatsen via de telefoon ;-(

[ Voor 92% gewijzigd door xbeam op 11-05-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

SgtCaffran schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 01:31:
Ja, merk inderdaad verschil. Met name (en dat is reden voor mijn overstap als ik in de tuin ben.
Overlap kan je (beter) voorkomen door verschillende kanalen te gebruiken. En inderdaad de 2,4GHz signaalsterkte zo laag mogelijk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:09
Antwoorden in je quote ;)
ktf schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:12:
Ik wil verschillende clienten in verschillende VLANs indelen. Uiteraard wil ik gebruik maken van de zero-handoff functionaliteit. Gastlogin met een portal is niet echt nodig, een unprivileged user is voldoende denk ik.

- Moet de controller permanent draaien voor mijn featurepakket?
Alleen als je guest portals en updates automatisch wilt laten gaan, dient er een controller (lokaal of remote) te draaien
- Zit er een RADIUS-server in de controller, of kan/moet ik die los draaien?
Geen idee, even check via forums van ubnt
- Ik heb nu ook een Unifi-App, wat kan ik daarmee wel/niet?
Neem aan dat je het over de mobiele app hebt? Daarmee kun je controllers bekijken en dingen instellen en clients blokkeren etc
- Is het qua hardware een kwestie van de APs kopen, of moet ik ergens in mijn netwerk zo'n Cloud Key hebben (geen idee wat het is), zijn Ubiquiti switches verplicht/handig?
Als je een controller ergens op installeert (Windows, OSX, Linux of NAS) dan heb je geen cloud key nodig, de cloud key moet je zien als vervanger van de controller op een pc/nas. Het is inderdaad een kwestie van AP's kopen, controller installeren en gaan met die banaan. Unifi Switches en Gateways zijn handig (werken ook via dezelfde controller) maar niet verplicht.

Lang verhaal kort: wat heb ik nodig om dit werkend te krijgen?
Unifi AP's, eventueel een Unifi Gateway (Pro) en/of Unifi Switch of ander merk switch natuurlijk

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf heb ik een UAP AC Lite's

Misschien heb je iets aan mijn coverage maps om voor je zelf het bereik te bepalen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2016/05/11/2G_Coverage.md.png
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2016/05/11/5G_Coverage.md.png

De AC lite hangt bij mij aan het plafond op de begane grond. Daarboven zit 1 verdieping met een dik betonnen plafond er tussen. Overal maximaal bereik op zowel 2G als op 5G

Bij 2G zit op de rand van geel naar groen de Snackbar, daar heb ik nog 50% bereik met mijn mobiele telefoon. :D

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Op dit moment maak ik gebruik van een Ziggo abonnement i.c.m. met een EdgeRouter PoE.
De Ziggo modem staat in bridge mode en alles werkt prima naar behoren.
Ik ben heel blij met mijn EdgeRouter, ToughSwitch PoE Pro en UniFi AC AP Pro.

Nu zit ik enorm te twijfelen over een glasvezel abonnement van XS4ALL of KPN.
Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar KPN omdat je daar ook gebruik kan maken van de WIFI hotspots.
Bij ziggo hebben ze ook zoiets, maar dan moet je zelf ook iets aan hebben staan in je modem/router.

Hoe werkt dat bij KPN?
Als ik mijn EdgeRouter gebruik en alleen de experiabox gebruik voor telefonie, kan ik dan nog steeds gebruik maken van de KPN WIFI Hotspots?

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

SeeSharp.nl schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:15:
Hoe werkt dat bij KPN?
Als ik mijn EdgeRouter gebruik en alleen de experiabox gebruik voor telefonie, kan ik dan nog steeds gebruik maken van de KPN WIFI Hotspots?
Staat gewoon op hun site hoor:
http://kpn-customer.custh...yL3NpZC9kaEFMSGNRbQ%3D%3D

Volgens mij staat dit volledig los van Ubiquiti...toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Luppie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:14:

Misschien heb je iets aan mijn coverage maps om voor je zelf het bereik te bepalen:

[afbeelding]
[afbeelding]

De AC lite hangt bij mij aan het plafond op de begane grond. Daarboven zit 1 verdieping met een dik betonnen plafond er tussen. Overal maximaal bereik op zowel 2G als op 5G

Bij 2G zit op de rand van geel naar groen de Snackbar, daar heb ik nog 50% bereik met mijn mobiele telefoon. :D
let er wel op dat je de 'maten' goed zet. Die had ik de eerste keer nog fout staan. Zou ik met de LR een ruk bereik hebben in mijn huis. Toen ik eenmaal de 'scale' goed had gezet zag het er in eens een stuk beter uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 02-10 13:20
Gisteren 2 AC lite's uitgerold thuis, controller op een rpi 2, wat werkt dit goed zeg!

Zit nu dus te kijken naar een switch, iemand al ervaring met de Unifi 8 ports PoE switch?

Verder zit ik te kijken naar de USG, maar heb ik eigenlijk maar 2 eisen:
- DHCP reserveringen obv MAC adres
- OpenVPN of eventueel IPsec zodat ik thuis kan inloggen via een client

Ondersteund de USG dit inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ik zoek nog 'optimale' instellingen

Ik heb 2 LR's (AP) en ze staan hetzelfde ingesteld. (beneden en boven)

Alleen tsja.. ik wil niet teveel gaan stoeien met standaard instellingen ..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lwqv9h6uwjEcylupLXHUYBhe/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 11-05-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
zeroday schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:40:

[afbeelding]
Als je nergens last van hebt en alles naar wens werkt, lekker laten staan.

We rollen wekelijks Unifi Access Points uit bij klanten en moet zeggen dat ik zelden aan de AP instellingen kom;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
loyske schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:38:
Gisteren 2 AC lite's uitgerold thuis, controller op een rpi 2, wat werkt dit goed zeg!

Zit nu dus te kijken naar een switch, iemand al ervaring met de Unifi 8 ports PoE switch?

Verder zit ik te kijken naar de USG, maar heb ik eigenlijk maar 2 eisen:
- DHCP reserveringen obv MAC adres
- OpenVPN of eventueel IPsec zodat ik thuis kan inloggen via een client

Ondersteund de USG dit inmiddels?
Unifi 8 Ports Switch is zeker een leuk apparaat. Echter heeft hij zelf geen Webinterface en indien je dus geen netwerk hebt of wat dan ook. Of je hebt iets verkloot waardoor je controller niet meer werkt.
Dan moet je hem resetten en opnieuw adopteren in een controller.
Dat vindt ik het enige nadeel dat die niet zoals de Toughswitch een simpele web interface heeft.
Voor als je geen netwerk meer hebt of wat dan ook om aanpassingen te maken etc.
Misschien dat het nog komt, maar vooralsnog staat er niets van op de Roadmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

zeroday schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:40:

[afbeelding]
Welke controller versie draai jij? Ik heb de optie "VHT" niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tylen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Welke controller versie draai jij? Ik heb de optie "VHT" niet :(
euh versie van afgelopen week .. (ik geloof dat vrijdag na hemelvaart ik een upgrade melding in het forum zag staan en toen heb ik mijn controller (en dus ook firmware) geupgraded

4.8.18 is de versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wat ik afwijkend van de standaard instellingen heb ingesteld:

- vaste kanalen
- Tx Power low (2,4GHz) en high (5GHz)
- minRSSI ingesteld voor de 5GHz
- HT80 voor 5GHz
- band steering 5GHz
- Airtime Fairness uit

Ik draai overigens de beta: 4.9.4b, dan krijg je bijvoorbeeld ook DFS kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

zeroday schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:56:
[...]

euh versie van afgelopen week .. (ik geloof dat vrijdag na hemelvaart ik een upgrade melding in het forum zag staan en toen heb ik mijn controller (en dus ook firmware) geupgraded

4.8.18 is de versie
Heb net maar even naar 5.0.2 beta geupgrade ;)

Nu heb ik die optie ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

iemand ervaring met de SNMP in de controller?

ik heb LibreNMS draaien maar wat ik ook probeer ..

geen response

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XEzH8PgD7xGKPOKp2vRdrkYp/full.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door zeroday op 11-05-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

lier schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:19:
[...]

Staat gewoon op hun site hoor:
http://kpn-customer.custh...yL3NpZC9kaEFMSGNRbQ%3D%3D

Volgens mij staat dit volledig los van Ubiquiti...toch!?
Wat er op hun site staat is alleen hoe je het uit kunt zetten.
Wat ik niet kan vinden is een duidelijke omschrijving als je de expediabox alleen maar voor telefonie gebruikt en voor de rest gewoon je eigen apparatuur.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

zeroday schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:10:
iemand ervaring met de SNMP in de controller?

ik heb LibreNMS draaien maar wat ik ook probeer ..

geen response

[afbeelding]
Dat is voor de access points. Ik monitor al maanden de access points met behulp van SNMP.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1462958616.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

<zucht> .. ik moet er nog even aan wennen dat de instellingen er iets langer over doen om uitgerold te worden naar de AP's ..
ik zit 15 minuten te klooien met SNMP en LibreNSM en nothing .. ik gooi even mijn VPN down om wat anders te doen, kom terug na jouw antwoord, doe precies hetzelfde en .. ik kan ze toevoegen ..

... lesson learned: be patience and wait, it will work eventually .. ;-_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 02-10 13:20
djkavaa schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Unifi 8 Ports Switch is zeker een leuk apparaat. Echter heeft hij zelf geen Webinterface en indien je dus geen netwerk hebt of wat dan ook. Of je hebt iets verkloot waardoor je controller niet meer werkt.
Dan moet je hem resetten en opnieuw adopteren in een controller.
Dat vindt ik het enige nadeel dat die niet zoals de Toughswitch een simpele web interface heeft.
Voor als je geen netwerk meer hebt of wat dan ook om aanpassingen te maken etc.
Misschien dat het nog komt, maar vooralsnog staat er niets van op de Roadmap.
Toughswitch zou dan beter zijn. Maar die zal wel niet zichtbaar zijn in de Unifi controller schat ik zo!?

Weet jij of de USG zaken als DHCP reservering en OpenVPN/IPSec client connecties ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:09
Tylen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:24:
[...]

Dat is voor de access points. Ik monitor al maanden de access points met behulp van SNMP.

[afbeelding]
Dat ziet er wel heel gaaf uit ja, is daar ook een OSX of Synology versie van, van die server software dus?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
loyske schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:40:
[...]

Toughswitch zou dan beter zijn. Maar die zal wel niet zichtbaar zijn in de Unifi controller schat ik zo!?

Weet jij of de USG zaken als DHCP reservering en OpenVPN/IPSec client connecties ondersteund?
Klopt die kan niet in de controller...
Het is het een of het ander:D

Denk dat Jeroen wel antwoord kan geven op de USG vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

SeeSharp.nl schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:15:
Wat er op hun site staat is alleen hoe je het uit kunt zetten.
Wat ik niet kan vinden is een duidelijke omschrijving als je de expediabox alleen maar voor telefonie gebruikt en voor de rest gewoon je eigen apparatuur.
Ik doelde op dit stukje:
Met KPN WiFi met Fon deel je een klein beetje van je WiFi. Hierdoor krijg je gratis toegang tot ruim 17 miljoen HotSpots in Nederland én het buitenland. Om hiervan gebruik te kunnen maken dien je over een geschikt modem (Experia Box) te beschikken én dien je de 'KPN Public FON' optie in je modem aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

tcviper schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Dat ziet er wel heel gaaf uit ja, is daar ook een OSX of Synology versie van, van die server software dus?
Nope die is windows only :(.
Je kan eens kijken naar observium die draait op linux. Misschien kan je die poorten naar de synology of via een docker draaien.

Exit: https://hub.docker.com/r/zuhkov/observium/
Ga ik ook maar eens proberen op de Synology.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 11-05-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luppie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:14:

[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk die coverage map in de controller.
Maar dat zegt helemaal niets over het werkelijke bereik. Deze houd totaal geen rekening met deuren en de dikte van de meuren. Zelfs op opevlakte twijfel ik aan weergegeven dekking )-;

In een hotel met muren is het gewoon beter om kleine cellen te maken. Beter neem je extra Ap's op laag vermogen. Dat geeft veel meer controle over de dekking en Load balancing. zoiezo zit hij met 100 tegelijk verbonden connectie. je wil niet dat er 70 op 1 Ap hangen, 30 op een Ap is ideaal. Verder zou hij veel dead spots krijgen in een hotel en deze moet hij toch dichten met extra Ap,s Dus kan hij beter de standaard nemen en er paar meer ophangen. Long range is voor buiten en grote ruimte zoals fabrieks hallen. Voor thuis gebruikers is 2 aps ook beter dan 1 LR maar dat kan ik nog begrijpen uit kosten overweging. Maar voor hotel moet je toch investeren en medere Ap's.

Klanten/gasten gaan zeuren als ze op de wc het nieuws niet kunnen lezen ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tylen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Nope die is windows only :(.
Je kan eens kijken naar observium die draait op linux. Misschien kan je die poorten naar de synology of via een docker draaien.

Exit: https://hub.docker.com/r/zuhkov/observium/
Ga ik ook maar eens proberen op de Synology.
observium ziet er prachtig uit, Librenms is een afgeleide van observium, het schijnt dat de maker van observium nogal een bepaalde attitude heeft. PRTG kun je ook gebruiken.

Ik heb nu op 2 VM's observium en librenms draaien en ben weggegaan van munin ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

doc

Observium begint soepeler te worden, je mag in de nieuwste betaalde releases zelfs op IP toevoegen ;)

Werkt perfect met de meeste spullen. Wil LibreNMS er eens naast gaan draaien om de verschillen te zien.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

doc schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:04:
Observium begint soepeler te worden, je mag in de nieuwste betaalde releases zelfs op IP toevoegen ;)

Werkt perfect met de meeste spullen. Wil LibreNMS er eens naast gaan draaien om de verschillen te zien.
Ik heb de nieuwste (10 dagen geleden geinstalleerd ofzo) gratis versie en heb alles op IP toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:09:
[...]

Ik heb de nieuwste (10 dagen geleden geinstalleerd ofzo) gratis versie en heb alles op IP toegevoegd :P
Dat is wel bijzonder want de gratis versie is van 2015 die heb ik ook draaien en hij weigert echt elk IP, are you sure? http://observium.org/docs/changelog/

Heb je een idee hoe je de gratis versie kan updaten want dat lijkt een goed bewaard geheim gebleven?

Moet zeggen dat ik niet heel enthousiast ben over de grafieken en UBNT ondersteuning, uit de TS8-PRO haalt hij geen bruikbare informatie. En de UAP-AC-PRO leest hij wel in maar lijken de interfaces niet echt een reeel beeld te geven, uurtje netflix streaming is niet terug te vinden in een piek.

[ Voor 42% gewijzigd door stormfly op 11-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

stormfly schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Dat is wel bijzonder want de gratis versie is van 2015 die heb ik ook draaien en hij weigert echt elk IP, are you sure? http://observium.org/docs/changelog/

Heb je een idee hoe je de gratis versie kan updaten want dat lijkt een goed bewaard geheim gebleven?

Moet zeggen dat ik niet heel enthousiast ben over de grafieken en UBNT ondersteuning, uit de TS8-PRO haalt hij geen bruikbare informatie. En de UAP-AC-PRO leest hij wel in maar lijken de interfaces niet echt een reeel beeld te geven, uurtje netflix streaming is niet terug te vinden in een piek.
Alles op IP toegevoegd: (Let niet op de down van mijn AP, ethernet stekkertje moet opnieuw geknepen worden : :( )
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1462969944.png

En dit is mijn versie:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1462969996.png

Deze handleiding gevolgd: http://observium.org/docs/install_debian/ (Ik heb hem op de laatste versie van Ubuntu staan)

En de Observium Community Edition versie gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 11-05-2016 14:35 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.