[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
zeroday schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:44:
[...]

AP komt achter de TV te hangen/liggen
en die staat in de woonkamer. Zelfde geldt voor 2e verdieping. Op de studeerkamer.. en daar zit maar een 'dun muurtje' tussen naar de slaapkamer waar de ipads vaak vertoeven ;-)

Ik heb mijn keuze gemaakt, nu nog even toestemming van de vrouw vragen ;-)

Want netwerk gaat op de schop, want als ik VPN wil doen dan wil ik voor eens en altijd af zijn van een VPN die remote en locaal in hetzelfde netwerk segment zitten want dat werkt ruk (= niet).
Klopt helemaal ;) Mooi dat we niet de enige zijn die "Toestemming moeten vragen ;)"
Je wil gewoon een "Uniek" segment hebben thuis zodat je inderdaad op afstand niet in de knoop zit.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Jeroen_ae92 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:45:
Juist, 3x3 op 40Mhz... Dat is best veel voor een band waar je eigenlijk altijd al overlap hebt. Behalve op het platteland of een andere vrijstaande bungalow

MIMO Configuration Max Rate: 20 MHz Channel Width Max Rate: 40 MHz Channel Width
1x1 65-72 Mbps 150 Mbps
2x2 130-144 Mbps 300 Mbps
3x3 195-216 Mbps 450 Mbps
4x4 260-288 Mbps 600 Mbps
Blij dat ik lekker vrij woon dan :D

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 15:53

wouter1981

w00t

Wat Jeroen zegt is het punt wat ik eigenlijk wilde aanstippen, je moet voor de volle snelheid ook die 40MHz bandbreedte gebruiken. En dat is met de volle 2.4GHz band een extra kans op inteferentie.
Maar wat betreft de 3T3R configuratie heb je wel een punt. Dat heeft de UAP AC LR wel en de Lite niet. En voor de paar tientjes verschil (bij 2 stuks) is dat wel een overweging waard.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 10:38

zeroday

There is no alternative!

Jeroen_ae92 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:45:
Juist, 3x3 op 40Mhz... Dat is best veel voor een band waar je eigenlijk altijd al overlap hebt. Behalve op het platteland of een andere vrijstaande bungalow

MIMO Configuration Max Rate: 20 MHz Channel Width Max Rate: 40 MHz Channel Width
1x1 65-72 Mbps 150 Mbps
2x2 130-144 Mbps 300 Mbps
3x3 195-216 Mbps 450 Mbps
4x4 260-288 Mbps 600 Mbps
Ik druk liever met deze apparatuur mijn buren weg met hun sitecommetjes, Vodafoon routertjes of KPN fon meuk ..
Als ik dan overlap heb .. so be it ;) beter dan dat ik met minder antennes en bereik een probleem krijg die door de buren veroorzaakt kan worden ;-)

Vrouw schrijft in de whatsapp: 'Jij weet meestal wel wat goed is" ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 16:37
Overlap gaat ook ten kostte van je eigen performance. Overlap works both ways ;) Daarbij "legacy" apparaten ondersteunen niet altijd 40Mhz kanalen. M.i. kun je beter investeren in 5Ghz dan de oude 2,4Ghz band.

En met het hele idee over wegdrukken moet ik je helaas teleurstellen. Hoe "harder" je eigen AP's gaan zenden, schreeuwen, blazen of geef het een naam, hoe minder performance je zelf over houdt. Beter kun je meten en afstemmen op correct gebruik want anders kun je net zo goed een sitecom nemen. Wifi moet je met beleid behandelen, afstemmen, inregelen en voorbereiden.

[ Voor 46% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 02-05-2016 16:57 . Reden: Omdat het kan en niet omdat het moet ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jeroen_ae92 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:55:
Overlap gaat ook ten kostte van je eigen performance. Overlap works both ways ;) Daarbij "legacy" apparaten ondersteunen niet altijd 40Mhz kanalen. M.i. kun je beter investeren in 5Ghz dan de oude 2,4Ghz band.

En met het hele idee over wegdrukken moet ik je helaas teleurstellen. Hoe "harder" je eigen AP's gaan zenden, schreeuwen, blazen of geef het een naam, hoe minder performance je zelf over houdt. Beter kun je meten en afstemmen op correct gebruik want anders kun je net zo goed een sitecom nemen. Wifi moet je met beleid behandelen, afstemmen, inregelen en voorbereiden.
Kan ik volgen ;-) maar met die andere AP kan ik net iets meer afstemmen en inregelen en voorbereiden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje.
Ik heb nu een L2TP VPN Server draaien op de ERPro.
Hier heb ik 2 users aan gehangen (beide ICT managers) die dus in het eth0 (management netwerk) komen.
Hiervandaan hebben ze toegang tot het hele netwerk.

Kan ik een 2e L2TP server draaien waarmee het personeel kan verbinden en waarmee ze in eth6 (LAN16) kunnen komen, maar niet op de andere plekken en ook niet op de edgerouter GUI?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
HellStorm666 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:01:
Vraagje.
Ik heb nu een L2TP VPN Server draaien op de ERPro.
Hier heb ik 2 users aan gehangen (beide ICT managers) die dus in het eth0 (management netwerk) komen.
Hiervandaan hebben ze toegang tot het hele netwerk.

Kan ik een 2e L2TP server draaien waarmee het personeel kan verbinden en waarmee ze in eth6 (LAN16) kunnen komen, maar niet op de andere plekken en ook niet op de edgerouter GUI?
Nee, maar je kunt wel zorgen dat er per user een vast IP wordt toegekend. Hierdoor kun je firewall rules inrichten met het IP per user als source voor een Allow en een Deny waar nodig.

code:
1
set vpn l2tp remote-access authentication local-users username jeroen static-ip 10.0.1.250

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Ik wil op mijn Xbox via VPN nederlandse netflix kijken.

Is er een mogelijkheid om op de router het verkeer van een device via VPN te laten lopen, terwijl de rest van het verkeer normaal gaat.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Yup, sourcebased routing. Een source NAT rule maken met het ip van de XBOX als source en MASQ interface je VPN tunnel.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzf1kr schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:45:

Is er een mogelijkheid om op de router het verkeer van een device via VPN te laten lopen, terwijl de rest van het verkeer normaal gaat.
De 'rest' van je netwerk devices, of is de 'rest' het overige verkeer wat uit de XBOX komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 19:00
yzf1kr schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:45:

Leuk idee en zeker mogelijk!

Hou er wel rekening mee dat Netflix VPN verbindingen blokkeerd. Ik weet niet precies of ze dit op basis van IP of een andere manier blokkeren maar ik kan bijv. mijn IPVanish VPN geen Netflix gebruiken.
*Ik weet niet of ik het bovenstaande mag vermelden zo niet geef dan even een seintje dan haal ik het weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
stormfly schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:54:
[...]

De 'rest' van je netwerk devices, of is de 'rest' het overige verkeer wat uit de XBOX komt?
De rest van mijn devices.
arnoudx6 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:59:
[...]

Leuk idee en zeker mogelijk!

Hou er wel rekening mee dat Netflix VPN verbindingen blokkeerd. Ik weet niet precies of ze dit op basis van IP of een andere manier blokkeren maar ik kan bijv. mijn IPVanish VPN geen Netflix gebruiken.
*Ik weet niet of ik het bovenstaande mag vermelden zo niet geef dan even een seintje dan haal ik het weg
Het is een private VPN, via een vriend van me.
Netflix blokkeerd op basis van IP adres, en ze kennen de IP's van alle grote VPN en DNS services.
Jeroen_ae92 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:53:
Yup, sourcebased routing. Een source NAT rule maken met het ip van de XBOX als source en MASQ interface je VPN tunnel.
Is daar ergens een voorbeeldje van te vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door yzf1kr op 02-05-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:02
Sinds vandaag een UniFi AP-AC-LR in gebruik, de snelheid is drie keer sneller dan de WDR3600 die ik in gebruik had.

Ik dacht alleen meer winst te halen het de 5ghz frequentie.

Ik heb het accespoint in de woonkamer liggen, hier werken mijn tab en iPhone 5 op 5ghz en halen ze rond de 85mbit/s, mijn internet verbinding gaat tot 100mbit. Echter als ik naar de eerste verdieping ga vallen allebei de devices terug op 2,4ghz en is de snelheid maximaal 30mbit t.o.v. de 10mbit die ik eerst had. Dus verbetering is er zeker alleen vallen de devices snel terug op 2,4ghz, is hier iets aan te veranderen?

Daarnaast ligt de woonkamer direct aan de tuin, wanneer ik achter in de tuin sta ongeveer 10 meter valt het bereik weg. Dit getest met 2 tablet's en mijn iPhone, deze zijn dan verbonden op 2,4 ghz. In de buurt zijn 5 wifi netwerken en ik heb het meest geschikte kanaal gekozen. Is hier verder nog iets aan te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

rally

Deyterra Consultancy

Is het nieuwbouw? Want 5GHz komt heel slecht door beton....

Dat heb ik in mijn nieuwbouw woning ook nl.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
stormfly schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:06:
Even aanmelden als beta gebruiker in je profiel, daarna op forum zichtbaar.
Late reactie maar bedankt _/-\o_ Ik heb net de nieuwste firmware op een test AWS instance geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
yzf1kr schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:36:
[...]

De rest van mijn devices.

[...]

Het is een private VPN, via een vriend van me.
Netflix blokkeerd op basis van IP adres, en ze kennen de IP's van alle grote VPN en DNS services.

[...]

Is daar ergens een voorbeeldje van te vinden?
Je zegt private vpn, welk type vpn is dat? Dat is wat handiger als je een pasklaar voorbeeld wilt ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 02-05-2016 22:18 . Reden: Typooooooooo ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Het is een L2TP verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Oh... Dat is jammer... Dan vereist het iets meer werk. Ben je een beetje handig met CLI?

Onderstaand is het ongeveer... Ik lig languit op de bank met de ipad dus hou het voor nu op globale guide lines :-)

Je moet eerst een static route table 1 aanmaken als destination 0.0.0.0 met next-hop de andere kant van de tunnel. Pas dus het adres naar wens aan :)
code:
1
2
3
4
5
6
table 1 {
    route 0.0.0.0/0 {
        next-hop 172.168.2.2 {
        }
    }
}

Hierna ga je een VPN only group maken met daarin het ip van de XBOX. Pas dus het adres naar wens aan :)
code:
1
2
3
4
    group {
        address-group VPN-GROUP {
            address 192.168.1.21
        }

Dan ga je een firewall modify set maken met als daarin als source group je nieuwe address group en modify naar table 1. Indien je geen groep LAN-NETS hebt, dien je deze eerst aan te maken. Zie voorbeeld hierboven maar gebruik ipv een address group een network group en plaatst daar je subnet in e.g. 192.168.1.0/24.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
    modify MODIFY-1 {
        rule 10 {
            action modify
            description "do NOT load balance lan to lan"
            destination {
                group {
                    network-group LAN_NETS
                }
            }
            modify {
                table main
            }
        }
        rule 20 {
            action modify
            description "do NOT load balance destination public address"
            destination {
                group {
                    address-group ADDRv4_eth0
                }
            }
            modify {
                table main
            }
        }
        rule 30 {
            action modify
            description "Traffic to VPN"
            modify {
                table 1
            }
            source {
                group {
                    address-group VPN-GROUP
                }
            }
        }

Hierna koppel je de modify set aan de LAN interface aan de firewall in zijde.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 address 192.168.1.1/24
 description LAN
 duplex auto
 firewall {
    in {
        modify MODIFY-1
    }
 }
 speed auto

En dat, zou moeten gaan werken :P

[ Voor 57% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 02-05-2016 22:50 . Reden: Niemand die dit leest maargoed, dingen toegevoegd enzow ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

djkavaa schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Remote Desktop naar een interne server?
OpenVPN over 443?
OpenVPN over 443 is misschien wel een goed idee ja.

Ik heb al een OpenVPN Side to Side verbindingen draaien op mijn EdgeRouter PoE.
Kan ik dan nog een OpenVPN server opzetten om clients te laten connecten?

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Gangster93 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:47:
Sinds vandaag een UniFi AP-AC-LR in gebruik, de snelheid is drie keer sneller dan de WDR3600 die ik in gebruik had.

Ik dacht alleen meer winst te halen het de 5ghz frequentie.

Ik heb het accespoint in de woonkamer liggen, hier werken mijn tab en iPhone 5 op 5ghz en halen ze rond de 85mbit/s, mijn internet verbinding gaat tot 100mbit. Echter als ik naar de eerste verdieping ga vallen allebei de devices terug op 2,4ghz en is de snelheid maximaal 30mbit t.o.v. de 10mbit die ik eerst had. Dus verbetering is er zeker alleen vallen de devices snel terug op 2,4ghz, is hier iets aan te veranderen?

Daarnaast ligt de woonkamer direct aan de tuin, wanneer ik achter in de tuin sta ongeveer 10 meter valt het bereik weg. Dit getest met 2 tablet's en mijn iPhone, deze zijn dan verbonden op 2,4 ghz. In de buurt zijn 5 wifi netwerken en ik heb het meest geschikte kanaal gekozen. Is hier verder nog iets aan te veranderen?
Dit is een van de redenen dat ik per verdieping een AP wil hebben. Beton is killing voor allerlei signalen.
als het mee zit wordt het spul vandaag geleverd en kan ik me eerst bezig gaan houden met de router
de Controller Software voor de AP heb ik al en met de map layout kan ik kijken waar ik de AP het beste kan positioneren ..

Btw hoe knippen en plakken jullie die hele lange configs hier? dat past normaliter toch niet geheel op je scherm die output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
zeroday schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:46:
[...]

Dit is een van de redenen dat ik per verdieping een AP wil hebben. Beton is killing voor allerlei signalen.
als het mee zit wordt het spul vandaag geleverd en kan ik me eerst bezig gaan houden met de router
de Controller Software voor de AP heb ik al en met de map layout kan ik kijken waar ik de AP het beste kan positioneren ..

Btw hoe knippen en plakken jullie die hele lange configs hier? dat past normaliter toch niet geheel op je scherm die output?
Wat bedoel je precies met knippen en plakken van lange configs?
Het is niet echt de bedoeling om hier natuurlijk je gehele config te gaan plakken ;)

Maar je kunt het een en ander insluiten via [*code*] [*/code*]
Haal dan even de * weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

djkavaa schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:16:
[...]

Wat bedoel je precies met knippen en plakken van lange configs?
Het is niet echt de bedoeling om hier natuurlijk je gehele config te gaan plakken ;)

Maar je kunt het een en ander insluiten via [*code*] [*/code*]
Haal dan even de * weg ;)
Als je de config download (systeem -> backup config -> download) dan krijg je een .tar.gz file. Die kan je uitpakken met winrar of 7zip.
Daarin vind je een mapje config, met daarin een bestand config.boot.
Als je dat bestand open met kladblok of notepad++ dan zie je de hele config in één keer.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
HellStorm666 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:54:
[...]

Als je de config download (systeem -> backup config -> download) dan krijg je een .tar.gz file. Die kan je uitpakken met winrar of 7zip.
Als je dat bestand open met kladblok of notepad++ dan zie je de hele config in één keer.
Klopt, het was niet echt duidelijk wat er nu bedoeld werd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:46:
[...]

Sorry, quote de verkeerde. Hier boven m'n uitleg.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:46
Dit keer geen wijzigingen gedaan of de tunnel gecleared. Toch schiet mijn memory usage omhoog op mijn ERL.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/57284fcd82c5a/57284fcd717f6-Screen_Shot_2016-05-03_at_09.10.31.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/57284fb750c3d/57284fb73ef04-Screen_Shot_2016-05-03_at_09.10.22.thumb.jpg

Op het eerste gezicht valt er niets interessants te zien in de logs. Ik zal vanavond eens verder kijken misschien wilt iemand ook eens naar mijn config kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Jeroen_ae92 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:25:
Oh... Dat is jammer... Dan vereist het iets meer werk. Ben je een beetje handig met CLI?

Onderstaand is het ongeveer... Ik lig languit op de bank met de ipad dus hou het voor nu op globale guide lines :-)

En dat, zou moeten gaan werken :P
Bedankt! _/-\o_

Ik ga het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik loop vast....
Ik wil L2TP opzetten met radius login.
De NAS409 draait een radius server en die staat ingesteld op domein gebruikers.
De PPTP login op domeingebruikers werkte altijd, Radius server is nieuw.

De L2TP server werkt wel met de 2 aangemaakte local users.
Maar.. zodra ik in wil loggen met een radius gebruiker krijg ik een mislukt te zien.
De Log in de edgerouter geeft aan: "pppd [***]: No CHAP secret found for authenticating ****"
en "Peer *****failed CHAP authentication"

Wat doe ik fout?

EDIT
even met een radius test tool getest vanaf mn laptop direct naar de radius server. En dit werkt gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door HellStorm666 op 03-05-2016 10:52 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Is er iemand met een Unifi 8-poort 150W switch die toevallig een GLC-T of SFP-GE-T SFP heeft liggen die ook werkt op die switch? Ik heb beide SFP's van Solid Optics zojuist geprobeerd maar ondanks dat de link wel up komt gaat er geen traffic overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45
Thijs8472 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:53:
Is er iemand met een Unifi 8-poort 150W switch die toevallig een GLC-T of SFP-GE-T SFP heeft liggen die ook werkt op die switch? Ik heb beide SFP's van Solid Optics zojuist geprobeerd maar ondanks dat de link wel up komt gaat er geen traffic overheen.
Heb er wel 1 die werkt op mijn edgerouter x SFP. Zoek je een SFP->RJ45? Ik heb toen deze besteld bij FS.com was een tip van het UBNT forum je kan aangeven voor welk merk router het is en welk type en FS.com zorgt dat hij werkt met hun test lab. Was plug&play. Prijs is ook leuk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Ik wil inderdaad nog 2x Rj45 erbij. Uit dit topic (https://community.ubnt.co...dule-question/m-p/1543981) kwam deze voorbij die zou moeten werken: http://www.fs.com/products/20057.html . Heb jij die ook toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45
Ja dat is exact dezelfde. Vul wel even je switch type in en selecteer ubiquiti.

[ Voor 53% gewijzigd door iCrOn op 03-05-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Dank, besteld, nu 3 weken wachten op de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:33:
Ik loop vast....
Ik wil L2TP opzetten met radius login.
De NAS409 draait een radius server en die staat ingesteld op domein gebruikers.
De PPTP login op domeingebruikers werkte altijd, Radius server is nieuw.

De L2TP server werkt wel met de 2 aangemaakte local users.
Maar.. zodra ik in wil loggen met een radius gebruiker krijg ik een mislukt te zien.
De Log in de edgerouter geeft aan: "pppd [***]: No CHAP secret found for authenticating ****"
en "Peer *****failed CHAP authentication"

Wat doe ik fout?

EDIT
even met een radius test tool getest vanaf mn laptop direct naar de radius server. En dit werkt gewoon.
authentication mode moet natuurlijk wel op radius staan ;)

Maar hoe kan ik die 2 gebruikers nu dan een ander ip geven dan de rest van de gebruikers? local en radius als login methode kan niet samen neem ik aan?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:54:
[...]

Great !! Daar ben ik heel blij mee zometeen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 12:56
BluRay schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:23:
Dit keer geen wijzigingen gedaan of de tunnel gecleared. Toch schiet mijn memory usage omhoog op mijn ERL.

[afbeelding]

[afbeelding]

Op het eerste gezicht valt er niets interessants te zien in de logs. Ik zal vanavond eens verder kijken misschien wilt iemand ook eens naar mijn config kijken.
Even offtopic maar wat voor monitoring tool gebruik jij? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

prekz schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Even offtopic maar wat voor monitoring tool gebruik jij? O-)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft er iemand ook succesvol L2TP in x509 modus aan de praat gekregen op de ERL?
Ik heb deze gebruikt voor de certificaten:
https://blog.laslabs.com/...ubiquiti-edgerouter-lite/

En de standaard howto voor het L2TP verhaal:
https://help.ubnt.com/hc/...50294-EdgeMAX-L2TP-Server

Hier loop ik nu tegen aan:
https://community.ubnt.co...vate-key-file/td-p/872808

De genoemde work around uitgevoerd:
openssl pkcs8 -in <keyfile> -out <newkeyfile>

Maar dezelfde foutmelding blijft. Iemand nog heldere ideeën? Wanneer ik de boel op pre-shared-secret zet werkt de boel zonder probleem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 21:27

doc

Voor de Unifi gebruikers. 4.9 komt te vervallen en 5.0 moet rond 1 juni uitkomen.

4.8.17 (nu in RC) zal ook snel uitkomen

"This will likely help though:
The latest 4.8.X branch will be the most stable release until V5 UniFi is released on June 1st. 4.8.X will be our LTS of UniFi 4.X, feature-frozen.
Once UniFi V5 goes to GA, it will be our most stable release - and most feature rich - after June 1st. We will maintain critical stability and security updates to 4.8.X as it will be LTS for UniFi V4.
The 4.9.X branch of the controller is cancelled to focus on 5.0.X, which will soon be more feature-rich (Beta release coming Friday)."

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21

OMX2000

By any means necessary...

doc schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:14:
Voor de Unifi gebruikers. 4.9 komt te vervallen en 5.0 moet rond 1 juni uitkomen.

4.8.17 (nu in RC) zal ook snel uitkomen

"This will likely help though:
The latest 4.8.X branch will be the most stable release until V5 UniFi is released on June 1st. 4.8.X will be our LTS of UniFi 4.X, feature-frozen.
Once UniFi V5 goes to GA, it will be our most stable release - and most feature rich - after June 1st. We will maintain critical stability and security updates to 4.8.X as it will be LTS for UniFi V4.
The 4.9.X branch of the controller is cancelled to focus on 5.0.X, which will soon be more feature-rich (Beta release coming Friday)."
En de belangrijkste nieuwe features van 5.0. (Ja ik ben lui en zo).

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Interface is wederom flink aangepast, een stuk uitgebreider nu, ook komen er veel meer features in de USG vanuit de GUI beschikbaar.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
doc schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:41:
Interface is wederom flink aangepast, een stuk uitgebreider nu, ook komen er veel meer features in de USG vanuit de GUI beschikbaar.
Juist, 5.0.1 bevalt tot nu toe heel goed met zowel de USG Pro als de Unifi AC Pro's :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Juist, 5.0.1 bevalt tot nu toe heel goed met zowel de USG Pro als de Unifi AC Pro's :)
Enig idee wanneer hij naar stable gaat? Of is t nog lang niet zo ver?
En heb je misschien wat screenshots van de nieuwe interface?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudx6
DennusB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Ik heb de nieuwe controller draaien, als je wilt kan ik morgen wel even wat screenshots maken(dan zit mijn nieuwe USG er ook in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
arnoudx6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Ik heb de nieuwe controller draaien, als je wilt kan ik morgen wel even wat screenshots maken(dan zit mijn nieuwe USG er ook in)
Graag. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Hier heb je een aantal shots van mijn Unifi 5.0.1 controller waar ik dus een USG Pro en Unifi AP Pro's op heb draaien thuis (Uiteraard heb ik op sommige pagina's wat dingen wit gemaakt ivm privacy :):

Unifi 5-5Unifi 5-3Unifi 5-2
Unifi 5-1

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 04-05-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:12:
Hier heb je een aantal shots van mijn Unifi 5.0.1 controller waar ik dus een USG Pro en Unifi AP Pro's op heb draaien thuis (Uiteraard heb ik op sommige pagina's wat dingen wit gemaakt ivm privacy :):

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit man :) Ben wel benieuwd waarom je een USG pro hebt met maar 1 WAN en 2 users? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:21:
[...]

Ziet er goed uit man :) Ben wel benieuwd waarom je een USG pro hebt met maar 1 WAN en 2 users? :P
Dat users is niet het daadwerkelijk aantal users, ik heb geen unifi switch dus. Die data klopt niet.
Er zitten hier ca 30 pc's/laptops, 8 tal mobiele en 4 telefoons. Er gaat 1 WAN naar het Ziggo modem (500/40), en 1 LAN naar de switch die eraan hangt (Cisco SG300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:23:
[...]

Dat users is niet het daadwerkelijk aantal users, ik heb geen unifi switch dus. Die data klopt niet.
Er zitten hier ca 30 pc's/laptops, 8 tal mobiele en 4 telefoons. Er gaat 1 WAN naar het Ziggo modem (500/40), en 1 LAN naar de switch die eraan hangt (Cisco SG300).
30 PC's thuis... vrij fors :P Maar dan nog, wat kon je wel met de Pro wat met de normale USG niet kan? Gewoon benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:25:
[...]

30 PC's thuis... vrij fors :P Maar dan nog, wat kon je wel met de Pro wat met de normale USG niet kan? Gewoon benieuwd :)
Ik heb hier een wallmount rack, daar hangt alles netjes in, zoals de Switches, Synology, Plex servertje, deze Unifi Pro en nog wat zaken :) Dat ziet er mooier uit dan een los kastje ;) Daarnaast is de Pro sneller in CPU en heeft meer geheugen (1Ghz ipv 500Mhz etc) en voor het prijs verschil hoef ik het niet te laten, heb bedrijf aan huis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:27:
[...]

Ik heb hier een wallmount rack, daar hangt alles netjes in, zoals de Switches, deze Unifi Pro en nog wat zaken :) Dat ziet er mooier uit dan een los kastje ;) Daarnaast is de Pro sneller in CPU en heeft meer geheugen (1Ghz ipv 500Mhz etc) en voor het prijs verschil hoef ik het niet te laten, heb bedrijf aan huis dus.
Cool :) Klinkt goed. Goede keuze dan! Heb je bugs gevonden in de nieuwe controller? Of is het nu runnen als dagelijkse versie al wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:27:
[...]

Cool :) Klinkt goed. Goede keuze dan! Heb je bugs gevonden in de nieuwe controller? Of is het nu runnen als dagelijkse versie al wel te doen?
In principe is sinds de laatste firmware die er nu opstaat alles stabiel. Het enige wat ik nog mis is aan-uit zetten van UPNP en MDNS via de controller GUI en local hostnames. Maar goed, dat stuk heb ik voor nu handmatig gedaan via de https://help.ubnt.com/hc/...e-config-properties-file-

Er zitten nog wat kleinigheidjes in die ze eruit moeten halen zoals dat users ding wat jij aangaf en er mogen nog wat opties bij, maar ook dat is allang aangegeven in de forums dat het eraan komt.

[ Voor 20% gewijzigd door tcviper op 04-05-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:28:
[...]

In principe is sinds de laatste firmware die er nu opstaat alles stabiel. Het enige wat ik nog mis is aan-uit zetten van UPNP en MDNS via de controller GUI en local hostnames. Maar goed, dat stuk heb ik voor nu handmatig gedaan via de https://help.ubnt.com/hc/...e-config-properties-file-

Er zitten nog wat kleinigheidjes in die ze eruit moeten halen zoals dat users ding wat jij aangaf en er mogen nog wat opties bij, maar ook dat is allang aangegeven in de forums dat het eraan komt.
Cool :) Maar eens kijken hoe ik kan upgraden. Een apt-get install unifi-beta overschrijft de stable niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

DennusB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Als het goed is op 1 juni, nog een maandje geduld dus :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hi all,

Hier sinds vandaag een Ubiquiti unifi ac lite binnen.

Vol goede moed de PoE unit aangesloten (gaat lampje branden) en daarna via de PoE poort de AP aangesloten. Helaas geen power up? Heb al 3 netwerkkabels geprobeerd maar hij doet niets.

Zie ik iets over het hoofd of pech en een doa? :{

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrJ schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:44:
Hi all,

Hier sinds vandaag een Ubiquiti unifi ac lite binnen.

Vol goede moed de PoE unit aangesloten (gaat lampje branden) en daarna via de PoE poort de AP aangesloten. Helaas geen power up? Heb al 3 netwerkkabels geprobeerd maar hij doet niets.

Zie ik iets over het hoofd of pech en een doa? :{
Kan wel ff duren eerste keer... hoe lang heb je gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

DennusB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:46:
[...]

Kan wel ff duren eerste keer... hoe lang heb je gewacht?
5 tot 10 minuten. Maar geen teken van leven so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Zeker dat je hem op de juiste aansluiting van de adapter hebt aangesloten? LAN kabel van het netwerk ook aangesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

lier schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:34:
Zeker dat je hem op de juiste aansluiting van de adapter hebt aangesloten? LAN kabel van het netwerk ook aangesloten?
Yep. Alles 10x gechecked en zelfs andersom, maar no luck.

Device nu maar opgestuurd voor RMA. Helaas geen wifi fun morgen, dan maar t zonnetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Dus lampje op de POE gaat branden, maar op het AP helemaal niks.... Tja dan is RMA waarschijnlijk de enige optie. Balen!

[ Voor 65% gewijzigd door doc op 04-05-2016 20:42 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
He allemaal,

Ik ben zojuist aan het genieten van mijn nieuwe aanschaf, een USG als vervanging van mijn EdgeRouter. Kan iemand mij vertellen hoe ik in de Unifi controller een DNS suffix kan instellen? In mijn huidige EdgeRouter geef ik via DHCP mijn domeinnaam mee, maar kan deze optie niet in de Unifi controller vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

wow .. vandaag met Edgerouter Lite opgehaald (wifi moet nog even wachten ivm gebrek aan netwerk kabels en de winkels zijn dicht .. )

Eerst maar de firmware geupgraded want dat was niet de laatste
Daarna WAN-2LAN2 config gekozen .. en ik dacht toen .. dat gaat wel werken .. not ..
blijk ik toch potdorie gewoon de DNS niet goed te hebben gezet .. pfff simpel ..

Dus Internet naar buiten werkt, port forwarding en die meuk komt nog wel. Eerst 20 machines naar een ander IP adres brengen 192.168.1.x heeft jarenlang goed dienst gedaan maar 10.1.1.x is nu het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
zeroday schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:29:
wow .. vandaag met Edgerouter Lite opgehaald (wifi moet nog even wachten ivm gebrek aan netwerk kabels en de winkels zijn dicht .. )

Eerst maar de firmware geupgraded want dat was niet de laatste
Daarna WAN-2LAN2 config gekozen .. en ik dacht toen .. dat gaat wel werken .. not ..
blijk ik toch potdorie gewoon de DNS niet goed te hebben gezet .. pfff simpel ..

Dus Internet naar buiten werkt, port forwarding en die meuk komt nog wel. Eerst 20 machines naar een ander IP adres brengen 192.168.1.x heeft jarenlang goed dienst gedaan maar 10.1.1.x is nu het alternatief.
Uit pure intresse, waarom switch je van een klasse C naar een klasse A adres range als je zo te zien een /24 masker blijft gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

arnoudx6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:54:
[...]

Uit pure intresse, waarom switch je van een klasse C naar een klasse A adres range als je zo te zien een /24 masker blijft gebruiken?
Toekomstig VPN gebruik.
In het verleden VPN willen gebruiken tussen A en B maar A en B zaten in het zelfde segment
als ik dan naar een share wil lukt dat niet
bijv. ik zit te klooien op een wifi netwerk met 192.168.1.x en ik wil naar mijn eigen huis dan kom ik op VPN niveau wel op een ander segement maar dat route me dan door naar een eigen ip adres ook in 192.168.1.x en dan heb ik een probleem.

Ik kon natuurlijk kiezen voor 192.168.2.x of wat dan ook, maar ik vond 10.1.1.0/24 (inderdaad) wel een mooi ip range ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
Duidelijk, goeie reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

even een andere vraag:

ik zit nu in 10.1.1.0/24
ik heb nog spul op 192.168.1.0/24 staan nu wil ik daar nog bij kunnen zonder dat ik mijn IP van mijn machine wil wijzigen
nu kan ik wel een static route toevoegen, maar dat brengt me niet echt verder ;-)
kan dat in bijv. de GUI of moet ik toch de ip adressen maar gaan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Je zou eth2 kunnen configureren voor 192.168.1.0/24 en daarop die machines aansluiten.
De edgerouter maakt dan zelf zijn routes aan en je kan dan beide adressen gebruiken.
m.b.t. VPN kan je weer een ander subnet configureren met eigen adressen voor VPN

In dat geval heb je dus 10.1.1.0/24 voor je nieuwe netwerk, heb je 192.168.1.0/24 voor je oude netwerk en maak je een nieuwe pool aan voor je VPN. Deze laat je dan routeren naar beide subnetten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Luppie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:26:
Je zou eth2 kunnen configureren voor 192.168.1.0/24 en daarop die machines aansluiten.
De edgerouter maakt dan zelf zijn routes aan en je kan dan beide adressen gebruiken.
m.b.t. VPN kan je weer een ander subnet configureren met eigen adressen voor VPN

In dat geval heb je dus 10.1.1.0/24 voor je nieuwe netwerk, heb je 192.168.1.0/24 voor je oude netwerk en maak je een nieuwe pool aan voor je VPN. Deze laat je dan routeren naar beide subnetten.
ja dat zou kunnen ware het dat de verschillende machines over drie verdiepingen staan en dus in het 'normale' netwerk nog met vaste ip adressen hangen ..
dus ik dat niet doen helaas.
maakt niet uit .. ;-) ik ga wel even knoeien ;-) in principe blijven alle machines dezelfde ip adressen gebruiken alleen 192.168. wordt 10.1 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

En geen managed switches met VLAN tagging zeker ? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

jawel, 2x zelfs, maar voordat ik dat in elkaar heb gedraaid zijn we weer een paar dagen verder ;-)

Btw. ik heb 'Deluge' aan het draaien op een bak en ik wil dus 'connectable zijn' om zo ook te sharen
bijv. als ik Debian images deel

Wat is de beste manier om deze poorten naar binnen te verwijzen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QoHlojuXOWXM2pv2tIwFDd9d/full.jpg

Downloaden werkt gewoon, maar tsja.. die ratios he ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door zeroday op 04-05-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
Nou het was een avondje plezier(Letterlijk :)) en nu heb ik mijn nieuw USG + 3x UAP draaien in mijn nieuwe Unifi 5.0.1 controller. De controller word bij Amazon gehost in een t2.micro instance met een LetsEncrypt certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

tcviper schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Wat is het geluidsniveau van de USG Pro? Ik weet dat je hem in een rack hebt hangen, maar ik overweeg hem voor mijn huidige (tijdelijke) woning en daar staat/hangt alles in de woonkamer.

En hoe stabiel is 5.01? Kom je nog rare dingen tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag komt er een nieuwe beta aan, maar 5.0.1 heeft nog vrij veel bugs in de UAP-AC en blijkbaar ook in de UAP PRO lijn.

Klein bommetje ontploft op het forum daar, over de stabiliteit. Overigens alleen voor heavy load/users omgevingen. Voor thuis gebruik is het prima stabiel.

Ze pletten heel veel bugs omdat ze dus enorm veel feedback krijgen ook ineen van de oudere lijn. Die bug blijkt er al een jaar in te zitten en komt nu pas aan het licht doordat beheerders hem melden in het klaag topic van de UAP-A-C-PRO. Voor die oudere hardware lijn is downgraden naar een firmware van een jaar terug het advies.

Goed dat UBNT er zoveel tijd en aandacht in steekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Aangezien we bezig zijn met de planning voor een nieuwbouwhuis ben ik ook aan het kijken hoe ik het nieuwe netwerk ga aanleggen. Ik zit te denken om 4 UAP-A-C-PRO aan te schaffen, maar vind ze relatief groot voor aan het plafond. Alternatieve zijn van vergelijkbare grootte (zoals Cisco WAP371) of een stuk prijziger.

Tevens ben ik op zoek naar een geschikte en betaalbare PoE+ switch met 10 poorten. Iemand hiervoor een goede betaalbare tip?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zware Unit schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 07:51:
Aangezien we bezig zijn met de planning voor een nieuwbouwhuis ben ik ook aan het kijken hoe ik het nieuwe netwerk ga aanleggen. Ik zit te denken om 4 UAP-A-C-PRO aan te schaffen, maar vind ze relatief groot voor aan het plafond. Alternatieve zijn van vergelijkbare grootte (zoals Cisco WAP371) of een stuk prijziger.

Tevens ben ik op zoek naar een geschikte en betaalbare PoE+ switch met 10 poorten. Iemand hiervoor een goede betaalbare tip?
Waarom kijk je niet naar de UAP AC Lite? Stuk kleiner.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Tylen schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:12:
[...]

Waarom kijk je niet naar de UAP AC Lite? Stuk kleiner.
Dan ga ik terug van mijn huidige setup met 2 x Cisco WAP-371 met max 1300 Mbps naar een UAP-AC-LITE met max 867 Mbps. Ben niet heel tevreden over de Cisco oplossing, vandaar dat ik naar andere merken aan het kijken ben.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De uap-ac-pro haalt de 1300mbit niet. Wat haal jij met de Cisco nu aan netto doorvoersnelheid?

Ik heb de pro vanwege de 48v poe, maar ik zou als ik nu opnieuw moest kiezen voor de lite gaan.

Waarom 4 stuk woon je heel groot of ga je voor 5ghz only?

Wat valt je tegen in de Cisco opstelling?

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 05-05-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 07:23:
Vrijdag komt er een nieuwe beta aan, maar 5.0.1 heeft nog vrij veel bugs in de UAP-AC en blijkbaar ook in de UAP PRO lijn.

Klein bommetje ontploft op het forum daar, over de stabiliteit. Overigens alleen voor heavy load/users omgevingen. Voor thuis gebruik is het prima stabiel.

Ze pletten heel veel bugs omdat ze dus enorm veel feedback krijgen ook ineen van de oudere lijn. Die bug blijkt er al een jaar in te zitten en komt nu pas aan het licht doordat beheerders hem melden in het klaag topic van de UAP-A-C-PRO. Voor die oudere hardware lijn is downgraden naar een firmware van een jaar terug het advies.

Goed dat UBNT er zoveel tijd en aandacht in steekt!
Logisch van de bug en stabiliteit het is een alfa beta ;-(

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UBNT-Brandon UBNT-Brandon Ubiquiti Employee
9:06 AM
Hi UniFi users,

We wanted to update you on our current release plans and LTS strategy:

The 4.8.X series will be our long term support (LTS) version for UniFi v4.
The 5.0.X series will be our next LTS. It will be first released to GA on June 1st 2016.
After the release of 5.0.X to GA, we will continue to maintain the 4.8.X series for critical bugs and security hotfixes through January 1st, 2017, but no new features will be added to 4.8.X.
The UniFi 4.9.X series is a 'Beta-only' release which will not leave the Beta forum; a stepping stone from UniFi 4.8.X to UniFi 5.0.X.

Feel free to make a new thread with any questions/comments/concerns.

Best Regards,
Brandon
1 person had this problem.
Me too
Add Comment
Kudos 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Logisch van de bug en stabiliteit het is een alfa beta ;-(
Neuh ik heb het wellicht verkeerd omschreven, ff snel via iPad. Maar in alle final GA versies voor de oude en nieuwe lijnen zitten dus forse bugs die as we speak aan het licht komen en gefixed gaan worden. Dus in de GA versie's voor de UAP-oud en de UAP-AC-nieuw zitten bugs waar grote omgevingen last van hebben.

Voor alle details (en veel geklaag) http://community.ubnt.com...C-PRO/m-p/1554960#M159074 of deze http://community.ubnt.com...hours/m-p/1554659#M159036
Ze doen helaas niet aan topic opschoning/moderatie waardoor het nogal een zootje is en alles kriskras door elkaar heen knalt.

[ Voor 28% gewijzigd door stormfly op 05-05-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Neuh ik heb het wellicht verkeerd omschreven, ff snel via iPad. Maar in alle final GA versies voor de oude en nieuwe lijnen zitten dus forse bugs die as we speak aan het licht komen en gefixed gaan worden. Dus in de GA versie's voor de UAP-oud en de UAP-AC-nieuw zitten bugs waar grote omgevingen last van hebben.

Voor alle details (en veel geklaag) http://community.ubnt.com...C-PRO/m-p/1554960#M159074 of deze http://community.ubnt.com...hours/m-p/1554659#M159036
Ze doen helaas niet aan topic opschoning/moderatie waardoor het nogal een zootje is en alles kriskras door elkaar heen knalt.
Snap het. Ik dacht dat al ze 5x draaien op productie en zeurde over bugs.

Maar dit gaat over 4.8.15 en dat is wel kut die heb juist gister pas ge-update. Juist 4 weken later om te kijken of er geen vreemde bugs waren, maar als ze pas optreden in een grotere omgevingen dan gaan we het beleven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Zware Unit schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:39:
[...]

Dan ga ik terug van mijn huidige setup met 2 x Cisco WAP-371 met max 1300 Mbps naar een UAP-AC-LITE met max 867 Mbps. Ben niet heel tevreden over de Cisco oplossing, vandaar dat ik naar andere merken aan het kijken ben.
Ik zou me vooral niet zo blind staren op die 1300 Mbps om eerlijk te zijn ;) Mits je een meter van je access point af gaat zitten. Gemiddeldes zijn toch serieus max 700-800mbp/s ook bij de Pro's, ook de bij de nieuwe Cisco WAP571's als je al op een paar metertjes zit.

Als je serieus over de gigabit wilt gaan halen met WiFi kun je beter nog even wachten tot Wave 2 Access points uit gaan komen, die gaan tot 2Gb/s namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw....na een EdgeRouter Lite en een Unifi AP AC Lite worden morgen ook de Netgear (8 ports GS108) switches vervangen door een enkele EdgeSwitch Lite (24 ports).....is zowat alle netwerkapparatuur hier van Ubiquiti.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
[..]

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 05-05-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik heb hier vandaag de EdteRouter Lite3 en 2x een UniFi AP-AC-LR geïnstalleerd
het gehele netwerk even op zijn kop gehad ivm omzetting IP adres range, maar op wat kleine dingen na (een resolv.conf hier en een configuratie setting in Kodi (mysqldatabase) daar heb ik binnen een dag alles lekker aan het draaien.

en ipv een paar netwerk kabels kopen heb ik maar 2 kabels zelf gemaakt, want ik had nog genoeg kabel liggen waar ik zelf wat van kon maken .. dus knippen en knijpen ;-)

Erg tevreden momenteel .. en nu de stabiliteit van de verbindingen bekijken ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 05-05-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

tcviper schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:41:
[...]

Ik zou me vooral niet zo blind staren op die 1300 Mbps om eerlijk te zijn ;) Mits je een meter van je access point af gaat zitten. Gemiddeldes zijn toch serieus max 700-800mbp/s ook bij de Pro's, ook de bij de nieuwe Cisco WAP571's als je al op een paar metertjes zit.

Als je serieus over de gigabit wilt gaan halen met WiFi kun je beter nog even wachten tot Wave 2 Access points uit gaan komen, die gaan tot 2Gb/s namelijk.
Die 1300 is toch de max van 2,4 en 5Ghz opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Tylen schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:11:
[...]

Die 1300 is toch de max van 2,4 en 5Ghz opgeteld?
Voor een Lite wel voor een Pro op de 5Ghz 1300Mbit
Die heeft dus opgeteld 1750Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

djkavaa schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:46:
[...]

Voor een Lite wel voor een Pro op de 5Ghz 1300Mbit
Die heeft dus opgeteld 1750Mbit
Unifi AP AC Lite - Totaal 1167Mbps (300, 2.4Ghz, 867 5Ghz)
Unifi AP AC LR - Totaal 1317Mbps (450, 2.4Ghz, 867 5Ghz)
Unifi AP AC Pro - Totaal 1750Mbps (450, 2.4Ghz, 1300 5Ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
rally schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:36:
[...]

Unifi AP AC Lite - Totaal 1167Mbps (300, 2.4Ghz, 867 5Ghz)
Unifi AP AC LR - Totaal 1317Mbps (450, 2.4Ghz, 867 5Ghz)
Unifi AP AC Pro - Totaal 1750Mbps (450, 2.4Ghz, 1300 5Ghz)
Thanks voor de aanvulling:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn allemaal theoretische snelheden die zelfs in een laboratorium niet gehaald zullen worden.

Maar wel leuk om te zien, hoe zelfs "techneuten" hierin " geloven"...

hi...hi.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:21:
Dit zijn allemaal theoretische snelheden die zelfs in een laboratorium niet gehaald zullen worden.

Exact wat ik dus bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vanwaar doe jij de aanname dat wij dat geloven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa

Zelfde als met je auto. Als er 260 staat wil dat niet zeggen dat die dat ook gaat halen.
Dat is dus bij ideale omstandigheden en wellicht nog niet eens op de weg.

Ja het is theorie, maar goed het verschil tussen de Lite, LR en Pro is er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Daar komen nog twee punten bij.

1. Ten eerste is de snelheid half duplex. Dus je houdt er zowiezo maar de helft van de snelheid aan over.
2. De meeste mobiele apparaten hebben maar twee antenne's, waar er voor de maximale snelheid 3 nodig zijn.

Dus in de praktijk is de doorvoersnelheid 25-30% van de maximaal haalbare.

Op mijn iPad haal ik zo'n 185Mbit en mijn laptop zo'n 280Mbit.

Dat is ook de belangrijkste reden om niet voor de UAP AC Pro's te gaan. Ze zijn ruim 50% duurder en in de praktijk haal ik dat er niet uit.
Dan geef ik liever de voorkeur aan iets groter bereik en een kleinere "footprint".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:10:
Daar komen nog twee punten bij.

1. Ten eerste is de snelheid half duplex. Dus je houdt er zowiezo maar de helft van de snelheid aan over.
2. De meeste mobiele apparaten hebben maar twee antenne's, waar er voor de maximale snelheid 3 nodig zijn.

Dus in de praktijk is de doorvoersnelheid 25-30% van de maximaal haalbare.

Op mijn iPad haal ik zo'n 185Mbit en mijn laptop zo'n 280Mbit.

Dat is ook de belangrijkste reden om niet voor de UAP AC Pro's te gaan. Ze zijn ruim 50% duurder en in de praktijk haal ik dat er niet uit.
Dan geef ik liever de voorkeur aan iets groter bereik en een kleinere "footprint".
Eens uit testen blijkt dat de PRO met 3x3 in een optimale omgeving zon 550-650mbit doet bij testen van UBNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

wat is zijn de ervaringen met de edgemax lite3 en VPN?

ik heb met behulp van
https://help.ubnt.com/hc/...2TP-over-IPsec-VPN-server
(vooral de snelle youtube video) bevat alles wat ik nodig had ..

main doel: via remote wifi en vpn naar de NAS om daar bijv. een video te kunnen kijken

Alleen tsja. dan is performance wel een beetje 'noodzaak' ;-)

nu is het L2TP, lekker veilig, maar ook noodzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb zelf een ipsec site2site tussen mijn huis en mijn schoonzus' huis.
Beiden zitten we op glasvezel van Caiway (150Mb up/down)

Ik gebruik dit met name om mijn Synology NAS te backuppen naar een Synology NAS die bij mijn schoonzus staat.

Vanaf mijn NAS heb ik een ISO gekopieerd naar de andere NAS via de ipsec VPN, hieronder wat graphs:
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2016/05/06/st2site1.png
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2016/05/06/st2site2.png
(de drop in deze grafiek komt van een eerdere kopieeractie, de 2e piek is de kopieeractie zelf) Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2016/05/06/st2site3.md.png

Nette troughput vind ik. Wel moet ik er bij zetten, dat de ERL3lite tijdens deze test op 100% CPU stond te pieken en daardoor de webinterface niet meer benaderbaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door Luppie op 06-05-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Okay, een halve dag puzzelen en geen bevredigend resultaat. Misschien hier iemand die het licht ziet :)

Ik ben bij Ibidem bezig om een EdgeRouter Lite met KPN glasvezel internet + IPTV voor elkaar te krijgen. Internet gaat goed, maar de TV wil niet meewerken.

Als voorbeeldconfig deze gebruikt:
xbeam in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Er zit een foutje in regel 72/73 (de config is duidelijk met een hapering), maar die heb ik volgens mij met http://mobileexpert.nl/PDF/Kpn_TV_UBNT_Edge_router.pdf redelijk eruit kunnen halen.

Inmiddels lijken de configs zoals 'ie ingeladen is en de voorbeeldconfig redelijk op elkaar; ik kan de verschillen verklaren. Maar IP krijgen op VLAN4 ho maar :(
Welcome to EdgeOS
ubnt@ubnt:~$ show dhcp client leases
interface : eth0.4
last update: Fri May 6 14:22:31 UTC 2016
reason : FAIL

ubnt@ubnt:~$
Dit is de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        description "KPN FTTH WAN"
        dhcp-options {
            default-route update
            default-route-distance 210
            name-server update
        }
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
        }
        mtu 1508
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description "KPN FTTH WAN IPTV VLAN4"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor - class - identifier &quot;IPTV_RG&quot;;"
                client-option "request subnet - mask, routers,  rfc3442 - classless - static - routes;"
                default-route update
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "KPN FTTH WAN VLAN6"
            mtu 1508
            pppoe 1 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                mtu 1500
                name-server auto
                password PPP
                user-id (hier-staat-het-mac-adres)@internet
            }
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.1.1/24
        description "Local ETH1"
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "Local ETH2"
        duplex auto
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        global-parameters "option vendor - class - identifier code 60 = string;"
        global-parameters "option broadcast - address code 28 = ip - address;"
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN1 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                default-router 192.168.1.1
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.20 {
                    stop 192.168.1.243
                }
                static-mapping Media {
                    ip-address 192.168.1.22
                    mac-address 00:11:32:22:f1:0f
                }
                static-mapping Philips-hue {
                    ip-address 192.168.1.21
                    mac-address 00:17:88:17:fb:28
                }
                static-mapping SonosZB {
                    ip-address 192.168.1.20
                    mac-address 00:0e:58:ea:18:70
                }
                subnet-parameters "option vendor - class - identifier &quot;IPTV_RG &quot;;"
                subnet-parameters "option broadcast - address 192.168.1.255;"
            }
        }
        shared-network-name LAN2 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.1
                dns-server 192.168.2.1
                lease 86400
                start 192.168.2.38 {
                    stop 192.168.2.243
                }
            }
        }
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            listen-on switch0
        }
    }
    gui {
        https-port 443
    }
    nat {
        rule 5009 {
            description "IPTV Routing"
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth0.4
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "masquerade for WAN"
            log disable
            outbound-interface pppoe1
            protocol all
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user ubnt {
            authentication {
                encrypted-password *****
                plaintext-password *****
            }
            level admin
        }
    }
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone UTC
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.8.0.4853089.160219.1607 */

Iemand zo scherp om de fout te spotten? Thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Korakal schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:32:
Okay, een halve dag puzzelen en geen bevredigend resultaat. Misschien hier iemand die het licht ziet :)

Ik ben bij Ibidem bezig om een EdgeRouter Lite met KPN glasvezel internet + IPTV voor elkaar te krijgen. Internet gaat goed, maar de TV wil niet meewerken.

Als voorbeeldconfig deze gebruikt:
xbeam in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Er zit een foutje in regel 72/73 (de config is duidelijk met een hapering), maar die heb ik volgens mij met http://mobileexpert.nl/PDF/Kpn_TV_UBNT_Edge_router.pdf redelijk eruit kunnen halen.

Inmiddels lijken de configs zoals 'ie ingeladen is en de voorbeeldconfig redelijk op elkaar; ik kan de verschillen verklaren. Maar IP krijgen op VLAN4 ho maar :(

[...]

Dit is de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        description "KPN FTTH WAN"
        dhcp-options {
            default-route update
            name-server update
        }
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
        }
        mtu 1508
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description "KPN FTTH WAN IPTV VLAN4"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor - class - identifier &quot;IPTV_RG&quot;;"
                client-option "request subnet - mask, routers,  rfc3442 - classless - static - routes;"
                default-route update
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "KPN FTTH WAN VLAN6"
            mtu 1508
            pppoe 1 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                mtu 1500
                name-server auto
                password PPP
                user-id (hier-staat-het-mac-adres)@internet
            }
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.1.1/24
        description "Local ETH1"
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "Local ETH2"
        duplex auto
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        global-parameters "option vendor - class - identifier code 60 = string;"
        global-parameters "option broadcast - address code 28 = ip - address;"
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN1 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                default-router 192.168.1.1
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.20 {
                    stop 192.168.1.243
                }
                static-mapping Media {
                    ip-address 192.168.1.22
                    mac-address 00:11:32:22:f1:0f
                }
                static-mapping Philips-hue {
                    ip-address 192.168.1.21
                    mac-address 00:17:88:17:fb:28
                }
                static-mapping SonosZB {
                    ip-address 192.168.1.20
                    mac-address 00:0e:58:ea:18:70
                }
                subnet-parameters "option vendor - class - identifier &quot;IPTV_RG &quot;;"
                subnet-parameters "option broadcast - address 192.168.1.255;"
            }
        }
        shared-network-name LAN2 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.1
                dns-server 192.168.2.1
                lease 86400
                start 192.168.2.38 {
                    stop 192.168.2.243
                }
            }
        }
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            listen-on switch0
        }
    }
    gui {
        https-port 443
    }
    nat {
        rule 5009 {
            description "IPTV Routing"
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth0.4
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "masquerade for WAN"
            log disable
            outbound-interface pppoe1
            protocol all
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user ubnt {
            authentication {
                encrypted-password *****
                plaintext-password *****
            }
            level admin
        }
    }
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone UTC
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.8.0.4853089.160219.1607 */

Iemand zo scherp om de fout te spotten? Thanks alvast :)
Er zit een fout in je VLAN4 settings op je WAN interface ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 vif 4 {
     address dhcp
     description "KPN Routed IPTV"
     dhcp-options {
         client-option "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;"
         client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
         default-route no-update
         default-route-distance 254
         name-server update
     }
 }

Waarom staan er zoveel spaties in de client-options?
En die default-route? Volgens mij wil je deze op no-update hebben, immers, je maakt toch een statische routering omdat de default gateway stiekem niet de default gateway voor het verkeer is.

Oh, voor de eenvoud, hier de CLI operational commands:
code:
1
2
3
4
5
6
7
set interfaces ethernet eth0 vif 4 address dhcp
set interfaces ethernet eth0 vif 4 description 'KPN Routed IPTV'
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options client-option 'send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;'
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options client-option 'request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;'
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options default-route no-update
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options default-route-distance 254
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options name-server update

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 06-05-2016 17:11 . Reden: Niemand die dit leest maargoed, dingen toegevoegd enzow ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
He dat zie ik nu pas, begrijp ik het nu goed dat alle ubiquiti devices onder de kap gewoon Vyatta draaien?
Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.