Belangrijk hierbij is dat je kijkt naar de effectieve bandbreedte die je wilt halen, niet naar de theoretische bandbreedte. Plaatsing van een of meer accesspoints op de goeie plek helpt meer dan een enkel schijnbaar sneller accesspoint in de meterkast te plaatsen. Voor zo'n opstelling met meedere accesspoints is Unifi over het algemeen een veel beter platform; je beheert alle accesspoints vanuit 1 controller (op een lokale PC of in de cloud) en je voedt ze via PoE (adapters worden meegeleverd)..bart schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:25:
Ik ben op zoek naar een beter WiFi signaal in onze woning. Nu is mijn oog ook gevallen op een van de unifi access points mede vanwege de populariteit hier op tweakers. Echter als ik naar de specs kijk (en ik ben een leek) dan lijkt het alsof er veel snellere WiFi routers/ap's zijn. Bijv deze pricewatch: Asus RT-AC87U Zwart die op 2,4ghz en 5ghz 600Mbps en 1,733Gbps respectievelijk halen vs 450Mbps en 867Mbps voor de ac lr.
Dat lijkt me nogal een verschil, met name op 5Ghz. Is dat iets om rekening mee te houden?
Vertel iets meer over hoe je woning eruit ziet en wat je clients zijn, dan kunnen we vast wel met een goed voorstel komen.