1. Psychologisch effect: Mensen hebben meer een gevoel van geld uitgeven als ze fysiek het geld in handen hebben gehad. Zelf geen last van, maar kan een overweging zijn.mcDavid schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:08:
[...]
Eh, nee ze profileren zich idd duidelijk als een modérne bank. Ik kan me werkelijk waar niet heugen wanneer ik voor het laatst geld opgenomen heb. En ik snap ook echt niet waarom mensen dat nog doen. Het is zwaar en maakt je portemonnee dik, het is irritant met betalen en je raakt compleet het overzicht van je uitgaven kwijt als je contant betaalt ipv pint.
Dus als ik moet kiezen tussen een gratis rekening en alleen betalen voor een geldopname als ik het zelf nodig heb, of maandelijks betalen voor de geldopnames van anderen, dan weet ik het wel.
.
2. Pinnen werkt wel eens niet! Er zijn zelfs nog steeds plaatsen waar je niet kunt pinnen. Wat cash achter de hand is toch altijd handig, hoewel ik graag contactloos betaal. Als ik een taxi neem moet ik van te voren aangeven of ik wil pinnen anders kunnen ze niet garanderen dat het lukt
3. Pinnen in het buitenland is al helemaal wel eens lastiger en cash uit de muur is dan toch de beste manier.
Misschien dat het voor jou wel werkt, maar lang niet overal is men al helemaal up to date met pinnen en contactloos betalen.