Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
Zojuist via Bunq een pas aangevraagd, komt deze ook echt op de aangeven datum binnen of (hopelijk) al eerder?

edit: zou volgens bunq zelf donderdag de 18e binnen zijn, was het echter vandaag al.

[ Voor 28% gewijzigd door toorts op 11-05-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10
Bij overstappen naar SNS nu 50 euro cadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Zag de reclame gisteren ook, ik dacht dat ik het nooit zou zien hier in NL! Hopelijk wordt het net als in andere landen, in Italie is een overstappremie standaard en heb ze tot 150 euro zien gaan :9

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Brent schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:44:
Zag de reclame gisteren ook, ik dacht dat ik het nooit zou zien hier in NL! Hopelijk wordt het net als in andere landen, in Italie is een overstappremie standaard en heb ze tot 150 euro zien gaan :9
Is geen unicum hoor, maar alleen de kleinere banken doen het. Zo heeft Knab ook een actie waarbij je 50 euro tegoed krijgt. Je moet alleen wel minstens 13 maanden klant blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hmm, die is ook (vrij) nieuw dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Vijf maanden na de laaste rentewijziging, weer een aanpassing van de rente bij Knab.

De rente gaat per 1 juli 2017 voor alle rekeningsoorten 0,05% naar beneden. Voor de spaarrekening gaat het dus van 0,55% naar 0,5%.

Knab staat nog steeds bovenaan bij banken met hoogste spaarrente, maar het verschil blijft minimaal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Johnny schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:56:
Vijf maanden na de laaste rentewijziging, weer een aanpassing van de rente bij Knab.

De rente gaat per 1 juli 2017 voor alle rekeningsoorten 0,05% naar beneden. Voor de spaarrekening gaat het dus van 0,55% naar 0,5%.

Knab staat nog steeds bovenaan bij banken met hoogste spaarrente, maar het verschil blijft minimaal.
Ik krijg momenteel 0,15% bij de Rabo, en heb zo'n vaag vermoeden dat dat zeer binnenkort naar de 0,10% gaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van Outbank? Sinds 21 juni is het beschikbaar in Nederland, i.c.m. ING, Rabobank binnenkort Bunq.

Outbank turns Orange
This is news and it’s exciting! And much of this news has to do with a big thank you to you! 🙂

We have been very blessed with our amazing and loyal userbase in the German-speaking market. You and thousands of other users shaped our banking app to what it is today with the many valuable requests, comments and suggestions we receive every day. And thanks to you and our team’s urge to make our banking app even more amazing, we now feel ready to step onto new territory.

The news is about our banking app and ING – any guess?
We entered the Netherlands!!! The Outbank banking app is now available to everyone in the Netherlands with special bank integrations like ING, Rabobank, Boon and many more to come. If you like the app and you have friends, family or relatives across the border, let them know – because this is the first banking app of its kind which allows everyone across the Netherlands to gather their local banks (ING, Rabobank etc.) and easily manage all financial expenses in one single banking app.

We want to make sure that you get full transparency about our activities. That’s why we interviewed our CEO Anya Schmidt for you. She will give you some interesting answers about why we chose to take our banking app to the Netherlands. Have fun reading!

Why did Outbank choose the Netherlands?
It’s more the question, why not? The Dutch are tech-savvy and struggle with similar financial challenges as Germans: mortgages, loans, travel expenses and many more at many different institutions, i.e. ING, Rabobank etc.. A banking app that brings all those expenses together and gives a clear overview of the financial situation is just as helpful to the Dutch as the German people. And since we know Germans like our app, there was little discussion about which country to expand to.

Why do you expand now?
We feel ready to expand, because we have a very mature product. Our users can do everything from managing all their bank accounts (incl. ING, Rabobank & Co.) in one banking app, analyzing their spendings, overseeing their stocks and tracking their air miles. Once we saw that our German users open Outbank more than 2 times a day, we realized that they like what we do. So, we thought it’s time to give other people access to that banking experience as well.

Why should someone in the Netherlands use Outbank’s banking app?
As I mentioned above, we all – no matter if Dutch or German – have similar challenges tracking our personal finances just because of the mere abundance: bank accounts for private and business, loans, stocks, subscriptions etc. At least I had a super hard time to actually understand where my money is and how much I own across all the places money is sent to, received from or stored at. Outbank solves this problem, offers a collective overview and ultimately prevents its users from financial debt. For Dutch users in specific we included ING, Rabobank and Boon in our banking app. bunq is in the integration phase and will be available in the near future, just as other major Dutch banks like SNS will.
Ik ben wel benieuwd hoe het werkt. Volgens mij heeft ING nog geen API. In feite fetcht de app dan gewoon de normale website en presenteert deze op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
oohh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:03:
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van Outbank? Sinds 21 juni is het beschikbaar in Nederland, i.c.m. ING, Rabobank binnenkort Bunq.

Outbank turns Orange

[...]

Ik ben wel benieuwd hoe het werkt. Volgens mij heeft ING nog geen API. In feite fetcht de app dan gewoon de normale website en presenteert deze op een andere manier?
Ik vermoed dat ze inderdaad screenparsen. Voor de meeste duitse banken maken ze kennelijk gebruik van HBCI/FinTS, in de FAQ is te vinden dat ze bijvoorbeeld voor de Commerzbank Screenparsen, het lijkt me vrij uitgesloten dat ze voor ING, Rabobank etc iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 17:13
oohh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:03:

Outbank turns Orange

[...]

Ik snap niet zo goed wat deze app nu extra aanbied? Een jip en janneke overzicht wat je uitgaven zijn? Een soort van AFAS met verdiepte integratie zodat je eventuele overboekingen kunt verrichten?
Ik kan met mijn huidige Rabobank app al alerts instellen en via de reguliere website ook mijn uitgaven categoriseren in allerlei charts.
Had liever gezien dat er een app kwam die de dalende rente kon stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Miki schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Ik snap niet zo goed wat deze app nu extra aanbied? Een jip en janneke overzicht wat je uitgaven zijn? Een soort van AFAS met verdiepte integratie zodat je eventuele overboekingen kunt verrichten?
Ik kan met mijn huidige Rabobank app al alerts instellen en via de reguliere website ook mijn uitgaven categoriseren in allerlei charts.
Had liever gezien dat er een app kwam die de dalende rente kon stoppen :P
Wat deze app doet is het combineren van de gegevens van al je verschillende banken in een enkel overzicht. Je Bitcoin, PayPal, Amazon, creditcards en "normale" banken in een enkele app. Dat kan voor sommige mensen wellicht handig zijn als ze hun geld verspreid hebben en niet goed zelf bij kunnen houden hoe ze er financieel voor staan.
Ik heb er zelf geen behoefte aan, ik heb een beperkte hoeveelheid locaties waar geld staat en kan eenvoudig controleren wat het saldo is via de diverse native apps.

Ik heb hem even geprobeerd en hij wilt je inloggegevens voor ING hebben. Dit doet hij ook bij bijvoorbeeld PayPal of een aantal van de Duitse banken. Voor mij een reden om deze app direct te verwijderen, ik vind het geen fijn idee dat inloggegevens gebruikt worden om deze informatie op te halen.

Indien dit niet via een beveiligde API kan met gemachtigde applicaties hoeft het van mij nog niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Ik heb hem even geprobeerd en hij wilt je inloggegevens voor ING hebben. Dit doet hij ook bij bijvoorbeeld PayPal of een aantal van de Duitse banken. Voor mij een reden om deze app direct te verwijderen, ik vind het geen fijn idee dat inloggegevens gebruikt worden om deze informatie op te halen.

Indien dit niet via een beveiligde API kan met gemachtigde applicaties hoeft het van mij nog niet.
Eh, idd. Inloggegevens geef je NOOIT in beheer aan een 3e partij. Bizar dat ze daar überhaupt om durven te vragen, al zal het idd de enige manier zijn om gegevens te scrapen bij ouderwetse banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Ik snap ook nog steeds niet waarom dat met zo'n API zo lastig moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Ik snap ook nog steeds niet waarom dat met zo'n API zo lastig moet zijn.
Vanuit technisch perspectief zal het niet lastig zijn. Het zal voornamelijk uit commercieel perspectief niet aantrekkelijk zijn. Het zal aardig wat geld kosten om te ontwikkelen zonder dat er direct extra inkomsten gegenereerd worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:16:
[...]

Vanuit technisch perspectief zal het niet lastig zijn. Het zal voornamelijk uit commercieel perspectief niet aantrekkelijk zijn. Het zal aardig wat geld kosten om te ontwikkelen zonder dat er direct extra inkomsten gegenereerd worden.
In Duitsland ondersteunt meen ik het grootste deel van de banken HBCI/FinTS (lastig om daar snel concrete cijfers van te vinden trouwens, ik vind dat ~2000 banken HBCI/FinTS ondersteunen en dat er pakweg 2100 banken in D zijn), dus daar heeft men er kennelijk om de een of andere reden wat meer in gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
DNB geeft vergunning aan nieuwe "niche"-bank zonder betaalrekeningen en kredieten:
Nederland heeft een nieuwe bank: Brand New Day

Het mag gerust een unieke prestatie heten: BinckBank-oprichters Kalo Bagijn en Thierry Schaap krijgen voor de tweede maal een bankvergunning van De Nederlandsche Bank. Dit keer voor hun pensioenaanbieder Brand New Day.

Anno nu telt Brand New Day 150.000 klanten, die 1,7 miljard euro aan vermogen hebben toevertrouwd. Nu maken Bagijn en Schaap zich op voor stap twee. Want met het ontvangen van hun licentie maken beiden vandaag bekend de Nederlandse bankactiviteiten van het Duitse Allianz over te nemen. Het aantal klanten groeit zo met 40.000, het vermogen stijgt naar 2,2 miljard euro.

edit:
Waarom moet Brand New Day bank worden?
,,Particulieren en bedrijven kunnen bij ons beleggen voor hun oude dag. Maar spaarproducten voor pensioen mag je alleen als bank aanbieden. Dankzij onze bankvergunning kunnen we ook een pensioenuitkering op basis van sparen aanbieden.”

Dat weten jullie toch sinds de start?
,,Onze bankambitie bestaat vanaf de oprichting, alleen moet je organisatie eerst staan. Toen klopte Allianz aan en hebben we het proces versneld: ze zijn een kleine bank, dus een overname is behapbaar. En Allianz zit net als wij in sparen en beleggen. Het is een perfecte match.”
Bron: http://www.ad.nl/economie...k-brand-new-day~a172ab20/
Brand New Day heeft sinds kort een bankvergunning. Betalen en kredieten laten we aan ons voorbij gaan… daar zijn andere banken goed in. Als jongste Nederlandse bank richten wij ons volledig op pensioen.
Bron: https://www.brandnewday.nl/bank.html

[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 10-07-2017 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

U123456 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:44:
DNB geeft vergunning aan nieuwe "niche"-bank zonder betaalrekeningen en kredieten:
[...]
Bron: http://www.ad.nl/economie...k-brand-new-day~a172ab20/

[...]
Bron: https://www.brandnewday.nl/bank.html
Je knipt het citaat alleen af op het moment dat het interessant wordt:

"Particulieren en bedrijven kunnen bij ons beleggen voor hun oude dag. Maar spaarproducten voor pensioen mag je alleen als bank aanbieden. Dankzij onze bankvergunning kunnen we ook een pensioenuitkering op basis van sparen aanbieden."

Dus BND gaat enkel de bankvergunning gebruiken voor een bepaald type pensioenproduct. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
[...]Ik heb hem even geprobeerd en hij wilt je inloggegevens voor ING hebben. Dit doet hij ook bij bijvoorbeeld PayPal of een aantal van de Duitse banken. Voor mij een reden om deze app direct te verwijderen, ik vind het geen fijn idee dat inloggegevens gebruikt worden om deze informatie op te halen.
Qua werking lijkt het op een overschrijving met Sofort. Daar gebruik je ook de inloggegevens van je bank.
Deze Duitse bank (N26) heeft kennelijk géén bezwaar tegen "Screenparsing" door Outbank: https://twitter.com/n26/status/575247396030005248

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 10-07-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Stichting Full Reserve wil een consumentenbank zonder winstoogmerk oprichten die je toegoeden niet uitleent maar volledig in kas houd. Dijsselbloem dwarsboomt: https://www.ftm.nl/artike...derland-er-niet-mag-komen (klik op readermodus)

Interessant idee (al is het het meest oorspronkelijke idee eigenlijk voor een bank). Opmerkelijk ook dat De Dijs weer eens dwarsligt, met wat wat mij betreft een hoognodige vernieuwing in het Nederlands bankenlandschap zou zijn. Gelukkig is die snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Je knipt het citaat alleen af op het moment dat het interessant wordt:

"Particulieren en bedrijven kunnen bij ons beleggen voor hun oude dag. Maar spaarproducten voor pensioen mag je alleen als bank aanbieden. Dankzij onze bankvergunning kunnen we ook een pensioenuitkering op basis van sparen aanbieden."

Dus BND gaat enkel de bankvergunning gebruiken voor een bepaald type pensioenproduct. Verder niks.
En ook hier is het interessante stuk weg, ik ben klant bij BND en aan mij werd het voorgesteld in mailing als een overname en daarbij was 1 van de belangrijke assets de banklicentie. Ze hebben dus gewoon een onderdeel van Allianz overgenomen die al een banklicentie hadden. Staat ook in de FAQ:
Jullie hebben ook een overname gedaan?
Ja, Brand New Day heeft Allianz Nederland Asset Management (ANAM) overgenomen. Dat zijn de bancaire activiteiten van Allianz in Nederland. De Nederlandsche Bank heeft Brand New Day een Verklaring van geen bezwaar (Vvgb) gegeven voor de overname van ANAM. ANAM is nu Brand New Day Bank geworden, dus door de overname zijn wij ook bank geworden. ANAM heeft zo’n 40.000 klanten, Brand New Day had voor de overname zo’n 160.000 klanten.
Voor klanten betekent het wel dat ze ook bepaalde bedragen niet continue hoeven te beleggen, oftewel als ik tijdelijk mijn geld niet in hun ETFs wil hebben kan dat door de banklicentie wat makkelijker, terwijl ik dan eerder het geld naar mijn tegenrekening bij andere bank moest laten boeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 21-07-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

[...]

Daar heeft de ING ongetwijfeld ook nog steeds dezelfde mening over, die had men in het verleden namelijk wel:

ING wint rechtszaak tegen AFAS over inlogcodes
"Volgens de rechter is deze automatische koppeling in strijd met de algemene voorwaarden van ING. Daarin staat dat klanten hun persoonlijke inlogcodes geheim moeten houden om fraude met internetbankieren te voorkomen en dat zij hun persoonlijke inloggegevens niet op een andere site dan die van de ING mogen invoeren."

http://agconnect.nl/artik...egen-afas-over-inlogcodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:19:
Stichting Full Reserve wil een consumentenbank zonder winstoogmerk oprichten die je toegoeden niet uitleent maar volledig in kas houd. Dijsselbloem dwarsboomt: https://www.ftm.nl/artike...derland-er-niet-mag-komen (klik op readermodus)

Interessant idee (al is het het meest oorspronkelijke idee eigenlijk voor een bank). Opmerkelijk ook dat De Dijs weer eens dwarsligt, met wat wat mij betreft een hoognodige vernieuwing in het Nederlands bankenlandschap zou zijn. Gelukkig is die snel weg.
Als ze nou gewoon de Volksbank behouden als staatsbank zou er tenminste 1 bank zijn die "veilig" is en geen rare fratsen uithaalt met je geld hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:51:
[...]

Als ze nou gewoon de Volksbank behouden als staatsbank zou er tenminste 1 bank zijn die "veilig" is en geen rare fratsen uithaalt met je geld hoop ik
En wie gaat er nu bij die bank bankieren? Geen rente op je geld, hogere maandelijkse kosten. Wat moet je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:16:
[...]

De EU gaat het verplichten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DiedX schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:26:
[...]

De EU gaat het verplichten.
En als ik dit bericht bij heise lees, lijkt ook FinTS doodlopend spoor te zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:16
Brent schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:19:

Dit is wel precies waar ik naar op zoek ben. Een eenvoudige, no-nonsense bank met een simpele interface die het digitale equivalent is van een oude sok. bunq voldoet daaraan momenteel volgens mij het meest, maar compenseert de negatieve rente voor het stallen van het geld bij de ECB d.m.v. staatsobligaties. Het mag van mij dat stapje extremer, geen ingewikkelde regels of depositogarantiestelsels, gewoon deze meneer Intercity die een paar tientjes per jaar betaalt (is dat redelijk?) voor het stallen van zijn geld en een pinpas. Jammer dat het er niet komt/lijkt te komen. Erg goed artikel op ftm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Tarieven ING Bank (NL) 2018 zijn bekend:
- Alle pakketten worden duurder
- Goedkoopste pakket (Oranjepakket) gaat van 1,40 naar 1,55 per maand
- Koersopslag Betaalpas buiten Eurozone gaat van 1,0 naar 1,1%
- Koersopslag Creditcard buiten Eurozone gaat van 1,75 naar 2,0%
- Gratis storten eigen rekening gaat van 6 naar 4 keer (Oranjepakket)
- enz.
Bron: https://www.ing.nl/partic...iging-betaaltarieven-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Intercity schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:28:
.... Het mag van mij dat stapje extremer, geen ingewikkelde regels of depositogarantiestelsels, gewoon deze meneer Intercity die een paar tientjes per jaar betaalt (is dat redelijk?) voor het stallen van zijn geld en een pinpas. ...
Het zou mij vrij goedkoop lijken (ook wat afhankelijk van de hoeveelheid geld). Je kan eventueel ook ergens een kluis huren (of aanleggen) waar je je geld in kan bewaren, dan heb je natuurlijk nog geen pinpas, maar dat is voor enkele tientjes per jaar te regelen, af en toe verplaats je geld heen of weer, als je dat (bijvoorbeeld per E-Mail) door iemand laat doen, heb je het digitale equivalent van een oude sok.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 18-09-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
Zijn er meer Tweakers die door ING 'geadviseerd' werden om over te stappen van het basispakket naar het OranjePakket?

Volgens ING zou de jaarpremie iets van €7 lager zijn, maar ik kan nog niet ontdekken wat het addertje is.
Heb de tarieven 2018 al vergeleken maar als ik dat moet geloven is het voordeliger.

We hebben beiden een aparte rekening, samen een gezamenlijke rekening (met ieder een pas) en beiden een creditcard (maar daarvan willen we één stop zeggen).

Ik wordt niet automatisch overgezet maar heb zelf de keuze. Vandaar dat ik wel benieuwd ben wat het lokkertje is ;)

Verder prima tevreden over ING trouwens, fijne app en ideaal dat je geen extra kastje (RandomReader o.i.d.) nodig hebt. Ik wil dus niet overstappen naar een andere bank ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat Oranje pakket gebruiken ze vooral om iedereen in hetzelfde pakket te krijgen. Sturen ze op qua prijs.
Op zich boeit dat niet veel maar vervolgens is het wel makkelijker verhogen en uitkleden.

Lelijk dingetje hierbij vond ik dat eerst afschriften voor mensen van voor 1940 hierbij gratis bleven, maar per afgelopen januari ging dat ook ineens naar 20ct/maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Ik zie net dat moneyou ook een betaalrekening betatest. Lijkt wat op bunq: een gratis variant en een betaalde, voornamelijk via een app. Iemand al ervaringen?

https://www.moneyou.nl/betalen

• sambalbaj
  • Niet online
Let op: de rekening houd je aan bij ABN AMRO onder de handelsnaam Moneyou.
eerste jaar gratis, maar nog wel als beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:30:
Ik zie net dat moneyou ook een betaalrekening betatest. Lijkt wat op bunq: een gratis variant en een betaalde, voornamelijk via een app. Iemand al ervaringen?

https://www.moneyou.nl/betalen
Qua prijs 3,5 pro zit je best in het vaarwater van KNAB omdat die 5E vragen en alles aanbieden. Vind het wel mooi dat er weer een nieuwe bank komt zorgt voor meer keuze en concurrentie. Maar 3,5 voor 1rekening met pas en rente is wel aan de duurdere kant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:20:
[...]

Qua prijs 3,5 pro zit je best in het vaarwater van KNAB omdat die 5E vragen en alles aanbieden. Vind het wel mooi dat er weer een nieuwe bank komt zorgt voor meer keuze en concurrentie. Maar 3,5 voor 1rekening met pas en rente is wel aan de duurdere kant
Het is helemaal geen nieuwe bank. Het is gewoon een handelsnaampje van de ABN AMRO. Ik ben helemaal vóór meer concurrentie voor de grootbanken, maar dit gaat daar dus niet bij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Nouja, op zich kan een onafhankelijk team best voor vernieuwing zorgen. Kwa prijs worden ze in elk geval competetief tov 'hippe' banken, nu is de vraag of de dienst dat ook zal zijn.

Het 'gebrek' aan IBANs is op de lossen met potjes zoals men het noemt (posten voor een echte penningmeester ;)) en autocategorisatie, evt met behulp van een label (eerste drie karakters van het commentaarveld zou een label voor een post kunnen zijn bijv). Zeg maar wat echte penningmeester al sinds de oorlog zelf doen ;)

Competitie kan in elk geval geen kwaad imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is we jammer dat ze alleen 1 rekening gaan aanbieden, want het rentepercentage bj Moneyou is niet verkeerd.

En als ze ook een eigen Creditcard zouden aanbieden zou het interessant kunnen worden om alles onder 1dak te brengen maar voor nu eerst testen (als de app vrij word gegeven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
"Voorlopig" geen extra koersopslag buiten de Eurozone bij Moneyou betalen:
Betaal je of neem je geld op in een andere muntsoort dan de euro via betaal- of geldautomaten in het buitenland? Dan wisselen we tegen de basiswisselkoers voor betaalpastransacties met een marge als percentage van de transactie. De marge geldt nu niet en de aanbieder zal dit melden als dit wijzigt.

Tevens kan er een vast tarief per transactie in een andere valuta berekend worden. Ook dit geldt nu niet als zal aan je worden gemeld indien dit wijzigt. De basiswisselkoersen voor betaalpastransacties kun je vinden op https://www.mastercard.us...ort/convert-currency.html en op de Moneyou website.
De tikfout in de zin "Ook dit geldt nu niet als zal aan je worden gemeld indien dit wijzigt" is van Moneyou ...

Link: https://www.moneyou.nl/-/...ad-Moneyou-Go-betalen.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 04-12-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U123456 schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:01:
"Voorlopig" geen extra koersopslag buiten de Eurozone bij Moneyou betalen:
[...]

De tikfout in de zin "Ook dit geldt nu niet als zal aan je worden gemeld indien dit wijzigt" is van Moneyou ...

Link: https://www.moneyou.nl/-/...ad-Moneyou-Go-betalen.pdf
Geen incasso s voorlopig, ik ben dus benieuwd wanneer deze word toegevoegd aan de rekeningen. Ook mis ik de CC want dit maakt die 3,5 veelste duur voor wat je er voor terugkrijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ING heeft nieuwe betaalpassen zie ik.

De pinpas is vrijwel hetzelfde gebleven, de creditcards zijn daarentegen helemaal in een nieuw jasje gestoken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:31:
ING heeft nieuwe betaalpassen zie ik.

De pinpas is vrijwel hetzelfde gebleven, de creditcards zijn daarentegen helemaal in een nieuw jasje gestoken
Creditcard heeft inderdaad een nieuw jasje, maar zo heel veel verschilt het niet van het oude model. Helaas nog steeds geen NFC op deze kaart. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:37:
[...]

Creditcard heeft inderdaad een nieuw jasje, maar zo heel veel verschilt het niet van het oude model. Helaas nog steeds geen NFC op deze kaart. :/
Dat is jammer ben benieuwd hoe de kaart er in werkelijkheid uitziet. Snap niet dat ING nog niet en digitale variant heeft op haar “ouderwetse” bankieren. Maar net als Bunq/N26/Moneyou(nog startup) een pakket lanceert wat voordelig is en volledig digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:39:
[...]

Dat is jammer ben benieuwd hoe de kaart er in werkelijkheid uitziet. Snap niet dat ING nog niet en digitale variant heeft op haar “ouderwetse” bankieren. Maar net als Bunq/N26/Moneyou(nog startup) een pakket lanceert wat voordelig is en volledig digitaal.
Het ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gKSDshp.jpg

Dit is de oude:

Afbeeldingslocatie: https://www.ing.nl/media/ING_Tile_creditcard2_tcm162-131767.jpg

Niet heel veel verschil dus, maar ziet er net wat strakker uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:05:
[...]

Het ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

Dit is de oude:

[afbeelding]

Niet heel veel verschil dus, maar ziet er net wat strakker uit :)
Vreemd (ik ontving ook de gewone "oude" kaart zonder de nieuwe MC logo) maar op MijnING staat een hele andere pas bij de gewone en platinum. Had het bij ING nagevraagd en die zeiden ook dat de passen in een nieuw jasje zijn gestoken.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hp0gsw/IMG_5013.jpg

Dit is hoe de platinum er uit zou moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
Zit momenteel te twijfelen om van Rabo over te stappen naar ASN. Om wat meer kennis te maken met de online omgeving en apps heb ik even een gratis spaarrekening aangevraagd. Even los van een beetje gedateerd design (die poppetjes in de app... :X), zijn die spaarpotten wel mooi echter kunnen we die niet bij elkaar zien terwijl het een en/of spaarrekening is 8)7

Nu las ik dat SNS (allemaal Volksbank) hetzelfde probleem kent en nu blijkt dat naast de spaarpotten ook adressenboeken en verzendlijsten niet zichtbaar voor en/of rekening houders zijn. Dit zijn in onze optiek wel erge tekortkomingen en als ik de thread op het forum van SNS bekijk blijkt dit toch wel lastig:
https://forum.snsbank.nl/...r-elkaar-9041/index1.html

2 jaar geleden:
We hebben jouw wens voorgelegd aan onze ontwikkelaars. Op dit moment kunnen we dit nog niet aanpassen, vanwege de impact ervan. Ik laat hem nog wel op de wensenlijst staan zodat we hier op een later moment rekening mee kunnen houden.
Aanvulling afgelopen november (2 jaar later):
Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van Mijn SNS en de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.
Begin nu wel een beetje te twijfelen aan de architectuur van hun core-banking infra.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 11-12-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Is die nieuwe Mijn ING interface bij jullie ook niet vooruit te branden? Het lijkt wel de telefoon app maar dan megaslecht geconverteerd.

Wat een gedrocht, je kan bij overschrijven niet eens een omschrijving invullen alleen acceptgiro kenmerk. 8)7

Het gaat om een terugbetaling naar de Belastingdienst. Blijkbaar is daar een converter voor. :X

https://community.ing.nl/...enmerk-onjuist/td-p/66604

[ Voor 107% gewijzigd door chim0 op 20-12-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
chim0 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:03:
Is die nieuwe Mijn ING interface bij jullie ook niet vooruit te branden?

Het lijkt wel de telefoon app maar dan megaslecht geconverteerd.
Ik vind de nieuwe website helemaal niet zo slecht. En het is nog een test, want je kunt nog niet alles via de nieuwe omgeving.
chim0 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:03:
Wat een gedrocht, je kan bij overschrijven niet eens een omschrijving invullen alleen acceptgiro kenmerk. 8)7
Kan hier wel gewoon. Als je cijfers intoetst, kun je er zelfs voor kiezen om te forceren een omschrijving te gebruiken, in plaats van betalingskenmerk ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QOGaMEg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
oohh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:36:
[...]

Ik vind de nieuwe website helemaal niet zo slecht. En het is nog een test, want je kunt nog niet alles via de nieuwe omgeving.
In Firefox werkt het in ieder geval stukken sneller dan in Edge.
[...]

Kan hier wel gewoon. Als je cijfers intoetst, kun je er zelfs voor kiezen om te forceren een omschrijving te gebruiken, in plaats van betalingskenmerk ;)
[afbeelding]
Nu kan ik inderdaad wel letters en cijfers intypen, maar ik kan het pas testen als ik op Verstuur klik maar dat ga ik niet doen. Ik zal dan wel iets verkeerds gedaan hebben. Maar blijkbaar kan je op de website van de belastingdienst een kenmerk omzetten naar een acceptgiro nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe gaan jullie om met het scheiden van je geld? Persoonlijk ben ik op zoek naar een oplossing waarbij je spaargeld minder makkelijkk toegankelijk wordt. Bijv. door gebruik van een aparte pas bij internetbankieren.

Ik hoor dat veel mensen namelijk alles bij één bank doen. Maar het nadeel lijkt mij dat kwaadwillende bij al je geld kunnen wanneer ze over je pas en pin beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Met je pas en pin kun je alleen geld van de gekoppelde betaalrekening halen. Om spaarrekeningen te benaderen heb je eigenlijk altijd wel een extra verificatie nodig, bijvoorbeeld via je app of internetbankieren, of ouderwets via een stortingsopdracht met handtekening of zo.

Nevertheless heb ik zelf (een deel van) mijn spaargeld idd bij een andere bank staan (ASN) omdat die ten minste nog een heel klein beetje rente geven, en omdat ik wil dat het bij een bank staat die er verantwoordelijk mee om gaat. Spaarrekeningen zijn bij de meeste banken gratis dus wat dat betreft hoeft niets je te weerhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Mijn geld gaat weg bij ABN.

Ze presteren het zojuist, om het mogelijk te maken om betalingen te doen zonder dat deze zichtbaar worden in het overzicht. Er is blijkbaar een grote storing bij ABN, maar dit is NIET zichtbaar in de nieuwe interface. Alleen een kleine melding op de overzichtspagina bij de oude website.

Gevolg: 3 x een flink bedrag overgeschreven naar iemand zonder resultaat. Omdat je helemaal geen foutmelding of iets ziet, denk je dat de gehele betaling dus niet is gelukt. Twee uur later; nog geen afschrijving. Zojuist dus NOG een keer overgemaakt, omdat ik dacht dat Google Chrome Cache aan het rommelen was, en ik dus even Adblocker etc heb uitgezet.

Blijkt dus het bedrag 3 x afgeschreven te worden als ik de storingsmelding mag geloven.... Nog steeds niets van dit alles te zien op m'n overzicht.

Wees dus gewaarschuwd!

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:59:
Om spaarrekeningen te benaderen heb je eigenlijk altijd wel een extra verificatie nodig, bijvoorbeeld via je app of internetbankieren, of ouderwets via een stortingsopdracht met handtekening of zo.
Bij de Rabo en ABN kan je met pas en pin vollledig uitleven op de internetbankieten omgeving. Dat is het issue waar ik op doel. Helaas nog geen bank tegengekomen die ecbt iets heeft ondernomen op dat gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 18:59
Mijn ervaring met ING: aanvragen rekening is een drama. Ze lopen bijna twee weken achter met verwerken van de rekeningaanvragen, bleek toen we belden waar de pasjes bleven. Daarnaast moet je persoonlijk langsgaan voor activatie van je pas en naar een andere vestiging voor het ophalen van activatiecodes voor Mijn ING. Overstapservice lijkt ook niet goed geactiveerd te zijn, maar dat zien we nog een week aan.

Dat liep een stuk vlotter en gemakkelijker bij ASN destijds.

• mcDavid
ronwiel schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:23:
[...]

Bij de Rabo en ABN kan je met pas en pin vollledig uitleven op de internetbankieten omgeving. Dat is het issue waar ik op doel. Helaas nog geen bank tegengekomen die ecbt iets heeft ondernomen op dat gebied.
Oh really? Dat klinkt wel als een potentiëel issue inderdaad.
Er zijn wel banken die het beter doen. Bij bunq heb je toegang tot je telefoonnummer/email nodig, én de 6 cijferige pin voor de app, én biometrische beveiliging. Bij Triodos had ik bijv. een aparte identifier om in te loggen. Bij ASN heb ik een password nodig maar dat is omdat ik geen identifier oid heb, die krijg je wel als je een betaalrekening hebt. Dus weet niet zeker hoe dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
ronwiel schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:10:
Hoe gaan jullie om met het scheiden van je geld? Persoonlijk ben ik op zoek naar een oplossing waarbij je spaargeld minder makkelijkk toegankelijk wordt. Bijv. door gebruik van een aparte pas bij internetbankieren.

Ik hoor dat veel mensen namelijk alles bij één bank doen. Maar het nadeel lijkt mij dat kwaadwillende bij al je geld kunnen wanneer ze over je pas en pin beschikken.
Ik spaar al jaren bij MoneYou (dochter van ABN) en hiermee kan je spaargeld alleen worden overgemaakt naar de bij de bank bekende tegenrekening. Als iemand jouw inloggegevens voor MoneYou weet te achterhalen, kunnen ze het tegoed van je rekening(en) dus alleen overboeken naar jouw betaalrekening (bij een andere bank), en hebben ze ook de pincode van die rekening nodig om het geld daadwerkelijk te kunnen stelen. Dit vind ik zelf een fijne extra drempel voor hackers/dieven.

Overigens zijn er meer internetspaarbanken die hetzelfde principe hanteren; ik heb voor MoneYou gekozen vanwege de hoge rente en het feit dat ze onder het depositogarantiestelsel vallen, waardoor tegoeden tot €100.000,- verzekerd zijn bij een faillissement (let op dat evt. tegoeden bij ABN hier ook onder vallen; ze gebruiken dezelfde bankvergunning).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:11
Royeboi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:49:
Mijn geld gaat weg bij ABN.

Ze presteren het zojuist, om het mogelijk te maken om betalingen te doen zonder dat deze zichtbaar worden in het overzicht. Er is blijkbaar een grote storing bij ABN, maar dit is NIET zichtbaar in de nieuwe interface. Alleen een kleine melding op de overzichtspagina bij de oude website.

Gevolg: 3 x een flink bedrag overgeschreven naar iemand zonder resultaat. Omdat je helemaal geen foutmelding of iets ziet, denk je dat de gehele betaling dus niet is gelukt. Twee uur later; nog geen afschrijving. Zojuist dus NOG een keer overgemaakt, omdat ik dacht dat Google Chrome Cache aan het rommelen was, en ik dus even Adblocker etc heb uitgezet.

Blijkt dus het bedrag 3 x afgeschreven te worden als ik de storingsmelding mag geloven.... Nog steeds niets van dit alles te zien op m'n overzicht.

Wees dus gewaarschuwd!
No offence....maar het is natuurlijk totaal niet slim om drie keer achter elkaar een transactie uit te voeren omdat je denkt dat ie niet gelukt is :? . Krijg je geen foutmelding bij de transactie dan moet je er vanuit gaan dat de betaling gelukt is. Het feit dat je hem niet ziet in je overzicht kan weer legio andere redenen hebben.

Kortom, je had er veel beter aan gedaan om even de ABN te bellen. Of om te pogen wat geld tussen je eigen rekeningen te boeken. Nu mag je gaan hopen dat de tegenpartij zo vriendelijk is om de teveel geboekte gelden te retourneren, wat ze absoluut niet verplicht zijn!!! ;w

Dure les....hopelijk leer je ervan. Geduld is een schone zaak O-) en niet paniekeervoetballen 8)7

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Panzer_V schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:59:
... Krijg je geen foutmelding bij de transactie dan moet je er vanuit gaan dat de betaling gelukt is. Het feit dat je hem niet ziet in je overzicht kan weer legio andere redenen hebben.
Net als dat de melding dat een betaling gelukt is ook allerlei redenen kan hebben natuurlijk. Ik zou zeggen dat je als je bevestiging noch foutmelding krijgt gewoon niet weet wat is gedaan, zodra een melding verschijnt moet je daarop kunnen vertrouwen.
Nu mag je gaan hopen dat de tegenpartij zo vriendelijk is om de teveel geboekte gelden te retourneren, wat ze absoluut niet verplicht zijn!!!
Overtollige betalingen zijn gewoon onverschuldigde betalingen zou ik zeggen, en die dienen te worden geretourneerd.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 28-12-2017 15:18 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
Er is inderdaad momenteel een storing bij ABN bij betalingen. Zodra je een betaling heb gedaan kan je bij de rekening waar het geld van wordt afgeschreven zien dat de betaling in behandeling staat.

Met andere woorden: de betaling staat in de wacht.

Niet slim om dan 3 keer dezelfde betaling te doen.

• Panzer_V
begintmeta schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:07:

Overtollige betalingen zijn gewoon een onverschuldigde betalingen zou ik zeggen, en die dienen te worden geretourneerd.
Klopt, maar als men het weigert heb je nauwelijks een poot om op te staan. Realistisch gezien dan hè. Ja, je krijgt uiteindelijk de personele gegevens van de rekeninghouder door de tegenbank uitgereikt met de mededeling dat je er maar een civiele zaak van moet maken.

Echter geen rechtsbijstandsverzekering die dat voor je gaat doen bij bedragen onder de €1.000 (of welk veelvoud hiervan). En dan is het nog maar de vraag of de tegenpartij uiteindelijk geld heeft etc.

Kortom, gelijk hebben is niet gelijk aan gelijk krijgen. En in dit soort gevallen zal je bijna nooit gelijk krijgen.......

Het grote risico van een "gewone" banktransactie. De risico's liggen volledig bij de betaler (daarom is het ook lang niet in alle gevallen verstandig om iDeal te gebruiken. Is juridisch gezien een "gewone" banktransactie.).

[ Voor 10% gewijzigd door Panzer_V op 28-12-2017 15:14 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Panzer_V schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:12:
[...]

Klopt, maar als men het weigert heb je nauwelijks een poot om op te staan. Realistisch gezien dan hè. Ja, je krijgt uiteindelijk de personele gegevens van de rekeninghouder door de tegenbank uitgereikt met de mededeling dat je er maar een civiele zaak van moet maken.

Echter geen rechtsbijstandsverzekering die dat voor je gaat doen bij bedragen onder de €1.000 (of welk veelvoud hiervan). En dan is het nog maar de vraag of de tegenpartij uiteindelijk geld heeft etc.

Kortom, gelijk hebben is niet gelijk aan gelijk krijgen. En in dit soort gevallen zal je bijna nooit gelijk krijgen.......

Het grote risico van een "gewone" banktransactie. De risico's liggen volledig bij de betaler (daarom is het ook lang niet in alle gevallen verstandig om iDeal te gebruiken. Is juridisch gezien een "gewone" banktransactie.).
Ik heb nooit problemen gehad of gemaakt met/van onverschuldigde betalingen (kleine steekproef, dat wel natuurlijk), maar het klopt natuurlijk dat je niet noodzakelijk het geld weer effectief kan invorderen. Het is in iedergeval normaalgesproken niet zo dat men niet verplicht is terug te betalen zoals je stelde.

• Panzer_V
begintmeta schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:19:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad of gemaakt met/van onverschuldigde betalingen (kleine steekproef, dat wel natuurlijk), maar het klopt natuurlijk dat je niet noodzakelijk het geld weer effectief kan invorderen. Het is in iedergeval normaalgesproken niet zo dat men niet verplicht is terug te betalen zoals je stelde.
Ok, daar heb je gelijk in. Dat deel was anders getypt dan ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat je realistisch gezien, niet juridisch, geen kans van slagen hebt je geld terug te krijgen als de tegenpartij niet meewerkt.

In jouw geval hoop ik voor je dat de tegenpartij zo vriendelijk is de foutieve boekingen zsm te retourneren.

Succes er mee!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Panzer_V schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:25:
[...]

Ok, daar heb je gelijk in. Dat deel was anders getypt dan ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat je realistisch gezien, niet juridisch, geen kans van slagen hebt je geld terug te krijgen als de tegenpartij niet meewerkt.

In jouw geval hoop ik voor je dat de tegenpartij zo vriendelijk is de foutieve boekingen zsm te retourneren.

Succes er mee!
Ik heb momenteel geen onverschuldigde betalingen gedaan of ontvangen, maar in het verleden heb ik nooit problemen gehad met onverschuldigde betalingen van mij, of problemen gemaakt met onverschuldigde betalingen aan mij. Mijn ervaring is dus dat je realistisch gezien een goede kans van slagen hebt onverschuldigde betalingen terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik heb nu zowel zakelijk als prive Knab.
Ben er niet super tevreden over.
Sommige dingen gaan nogal buggy, zoals periodieke overboekingen die niet altijd worden uitgevoerd.

Verder kan ik geen gescheiden login krijgen zakelijk en prive, hierdoor heb ik niet zo'n goed overzicht omdat ik nogal eens snel wat overboek van zakelijk naar prive als ik wat geld nodig heb.

Verder vind ik 5 euro per maand voor Knab relatief duur, vroeger haalde ik het er uit met rente, maar sinds ik een huis gekocht heb heb ik een stuk minder spaargeld zodat dit niet meer voordelig is.

Daarom zou ik het liefst prive naar een andere bank overstappen.

Ik heb eigenlijk een pin pas en een credit card nodig meer niet. Daarnaast houd ik er wel van als het een beetje een flashy app is haha, dus niet te saai. Heb mijn gezamelijke rekening bij de SNS.

Ik twijfel tussen ABN, ING, of ASN hiervoor.
Wat zouden jullie adviseren of misschien iemand een beter idee?

[ Voor 11% gewijzigd door detim op 28-12-2017 15:55 ]

• chim0
detim schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:54:

Daarnaast houd ik er wel van als het een beetje een flashy app is haha, dus niet te saai.
[flauwe modus]
Hoorde dat de makers van Candy Crush een bankapp gingen maken. Flashy genoeg? :+
[/flauwe modus]

Serieus, ben best tevreden over de ING app. Doet wat het moet doen namelijk geld overmaken. Zou niet weten wat je nog meer moet wensen van een bank app?

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 28-12-2017 16:17 ]

Verwijderd

[...]

Nu mag je gaan hopen dat de tegenpartij zo vriendelijk is om de teveel geboekte gelden te retourneren, wat ze absoluut niet verplicht zijn!!!
Er is sprake van een onverschuldigde betaling (omdat er 3x betaald is ipv 1x), de tegenpartij moet dit geld terugboeken dan wel kan de bank dit terughalen. Had dit ooit ook gehad, netjes een brief verstuurd en geld teruggekregen.

Kon ook door Knab worden uitgevoerd kosten (0-50EUR) zeiden ze :/

• detim
chim0 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:16:
[...]

[flauwe modus]
Hoorde dat de makers van Candy Crush een bankapp gingen maken. Flashy genoeg? :+
\[/flauwe modus]

Serieus, ben best tevreden over de ING app. Doet wat het moet doen namelijk geld overmaken. Zou niet weten wat je nog meer moet wensen van een bank app?
Het liefst dat hij lekker snel is, in tegenstelling tot die van Knab.
Ideal betalingen via de app.
En mooi zou zijn dat je zonder in te loggen je saldo kan zien.

• mcDavid
Waarom niet bunq dan? Wel wat duurder maar dan heb je wel echt het neusje van de zalm qua app.

ASN is qua app volgens mij redelijk vergelijkbaar met SNS, volgens mij zijn die de infrastructuur behoorlijk aan het gelijktrekken. Verder schijnt ING best een goede app te hebben, zelf nooit gezien maar schijnt (na bunq) wel echt een goede te zijn. Al zou ik principieel nooit iemand aanraden naar ING te gaan (hoewel, alles beter dan KNAB natuurlijk).

• sambalbaj
  • Niet online
ING app is zeker een aanrader. Vriend van me is nog betrokken geweest bij oa de ontwikkeling daarvan.

Zelf net de gezamenlijke boodschappenrekening van ABN AMRO naar Rabobank overgezet. Lood om oud ijzer wat mij betreft. Partner zat daar al en was handig voor rentekorting op de hypotheek.

Ging gelijk weer fantastisch met een automatische mail waar de honden geen brood van lusten. En op zo'n kantoor ook veel te lang moeten wachten terwijl er genoeg personeel met elkaar aan het keuvelen was. Niet dat ik die ABN AMRO ga missen hoor, maar die Rabobank had van mij ook niet gehoeven hiervoor maar ja het zal verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

detim schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:48:
Het liefst dat hij lekker snel is, in tegenstelling tot die van Knab. Ideal betalingen via de app.
En mooi zou zijn dat je zonder in te loggen je saldo kan zien.
ING voldoet hieraan. Je kunt een widget (iOS) instellen en zo direct je saldo zien en iDeal-betalingen via webshops : via de app QR-code scannen, code invoeren en klaar. Ik vind het wel grappig dat iedereen altijd zo zat af te geven op ING/Postbank, en vervolgens verpletteren ze de andere banken als het om een nuttige, fijne, snelle mobiele app gaat :P
mcDavid schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:32:
Waarom niet bunq dan? Wel wat duurder maar dan heb je wel echt het neusje van de zalm qua app.

ASN is qua app volgens mij redelijk vergelijkbaar met SNS, volgens mij zijn die de infrastructuur behoorlijk aan het gelijktrekken. Verder schijnt ING best een goede app te hebben, zelf nooit gezien maar schijnt (na bunq) wel echt een goede te zijn. Al zou ik principieel nooit iemand aanraden naar ING te gaan (hoewel, alles beter dan KNAB natuurlijk).
Bunq werkt ook okee, wat 'platter' oftewel minder poespas. ASN vond ik 3x niks en daar ben ik inmiddels ook al weg. Die app vond ik veel te karig en liep achter qua functies. Touch ID implementeren duurde enorm lang, dat vond ik echt een gemis. Heb geen redenen om iemand ING af te raden: prima mobiele app, heb goede ervaringen met hun klantenservice, goed betaalbaar. Snap niet zo goed waar al die negativiteit over ING vandaan komt. Maar dat ligt ook aan je eigen ervaringen met banken natuurlijk. Mijn wederhelft heeft de Rabo, als ik die met die scanner in de weer zie denk ik ook: blij dat ik bij de ING zit ;)

Ik krijg als het goed is binnenkort een uitnodiging voor de beta van Moneyo Go. Dat vond ik o.a. interessant omdat je op je betaalrekening dezelfde rente krijgt als op je spaarrekening.

De volledige overstap naar een 'fintech'-bank maken blijft tricky. Want hierbij moet je weer een duurder pakket afnemen voor een bankpas en dan zit je toch weer meer te betalen dan bij een 'ouderwetse' bank. En komt ook een stukje gevoel bij kijken denk ik. Zo'n bank zonder kantoor blijft voor veel mensen toch wat eng :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Ik had nog een slapende rekening bij de Rabobank.
Heb de app weer eens geïnstalleerd en moet zeggen dat het prima werkt.
Verder zijn ze ook goedkoper dan ING en ABN voor wat ik nodig hebt.
Heb via de App even met ze gechat voor wat vragen om 10 uur 'savonds, ben zeer fijn geholpen.
Dus denk dat ik daar maar weer terug ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Hier ABN: ideaal. Alles kan inmiddels via de telefoon: spaarrekening beheren, betalen of geld overmaken. Zolang je met deze laatste twee onder je daglimiet blijft heb je geen identifier + pasje nodig. Daglimiet kan je zelf instellen. Het limiet is te verlagen met de app, om te verhogen heb je je kastje nodig...

Maakt automatisch eind van de maand elke euro boven bedrag X over naar de spaarrekening. Daarnaast gratis gebruik van de Grip app, welke een mooi overzicht geeft waar mijn geld in de afgelopen maanden naartoe is gegaan (je kan betalingen zelf in categorieën verdelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
[...]

No offence....maar het is natuurlijk totaal niet slim om drie keer achter elkaar een transactie uit te voeren omdat je denkt dat ie niet gelukt is :? . Krijg je geen foutmelding bij de transactie dan moet je er vanuit gaan dat de betaling gelukt is. Het feit dat je hem niet ziet in je overzicht kan weer legio andere redenen hebben.

Kortom, je had er veel beter aan gedaan om even de ABN te bellen. Of om te pogen wat geld tussen je eigen rekeningen te boeken. Nu mag je gaan hopen dat de tegenpartij zo vriendelijk is om de teveel geboekte gelden te retourneren, wat ze absoluut niet verplicht zijn!!! ;w

Dure les....hopelijk leer je ervan. Geduld is een schone zaak O-) en niet paniekeervoetballen 8)7
No offence... maar het is natuurlijk niet echt normaal dat een dergelijke fout in het systeem kan leiden dat je NERGENS een foutmelding ziet staan.

Een bank die zonder enige vorm van bescherming op deze wijze klanten betalingen laat overmaken, gaat natuurlijk nergens meer over. Het minimale wat je kunt verwachten is toch wel ergens een bericht: ''Weet u zeker dat u nogmaals 'exact geld wilt overmaken naar éxact hetzelfde rekeningnummer?'' Als je als klant verder uren lang niets ziet staan op de ABN pagina, dan ga ik toch wel achter m'n oren krabben of je hier je geld wel veilig neer kunt zetten en houden. Pas toen het systeem vroeg: ''wil je switchen naar de oude interface voor de contacptagina?'' werd er (na 3 uur) een storingsmelding getoond: ''Pas op, maak niet nogmaals geld over naar de ontvanger i.v.m. storing''. Little too late. 8)7

Een simpele 404 pagina was nog beter geweest. Ik mag aannemen dat een bank anno 2017 goede middelen heeft om gebruikers tegen dit soort fratsen te beschermen. Ik mag hopen dat mijn eigen bedrijf niet zo met klanten om gaat, door ze de mogelijkheid te geven constant betalingen te doen terwijl je geen melding krijgt dat er iets mis is met het systeem.

Overigens is de eerste overboeking omstreeks 15:00 gedaan, toen ik tussen werkzaamheden door opnieuw keek, was er dus niets in het overzicht te zien, ook niet bij ''In behandeling''. Als klant had ik dan inderdaad niet nogmaals geld moeten overmaken, maar je gaat er toch minimaal vanuit dat als een betaling mislukt / geslaagd was, je hiervan resultaat ziet op de pagina? 3 jaar geleden werkte Google Chrome überhaupt amper tot niet met ABN, waardoor je ook flinke bugs in het systeem had. Hier ging ik dus (ten onrechte) ook weer vanuit, ik dacht dat Chrome er weer een potje van maakte.

Al met al hebben ze op Twitter toegezegd deze betalingen terug te boeken. Dus dat zit wel knor. En gelukkig is het een bekende, waarvan ik vertrouwen genoeg heb dat deze de bedragen terug zal storten. Maar ik heb dit bewust nog niet laten doen, omdat ik benieuwd ben hoe ABN met dergelijke blunders om gaat.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

detim schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:54:
Ik heb nu zowel zakelijk als prive Knab.
Ben er niet super tevreden over.
Sommige dingen gaan nogal buggy, zoals periodieke overboekingen die niet altijd worden uitgevoerd.

Verder kan ik geen gescheiden login krijgen zakelijk en prive, hierdoor heb ik niet zo'n goed overzicht omdat ik nogal eens snel wat overboek van zakelijk naar prive als ik wat geld nodig heb.

Verder vind ik 5 euro per maand voor Knab relatief duur, vroeger haalde ik het er uit met rente, maar sinds ik een huis gekocht heb heb ik een stuk minder spaargeld zodat dit niet meer voordelig is.

Daarom zou ik het liefst prive naar een andere bank overstappen.

Ik heb eigenlijk een pin pas en een credit card nodig meer niet. Daarnaast houd ik er wel van als het een beetje een flashy app is haha, dus niet te saai. Heb mijn gezamelijke rekening bij de SNS.

Ik twijfel tussen ABN, ING, of ASN hiervoor.
Wat zouden jullie adviseren of misschien iemand een beter idee?
Ik heb zelf de apps geprobeerd van de Rabobank, Knab, ABN, ING, ASN en SNS. In principe bieden ze allemaal natuurlijk ruwweg dezelfde functionaliteit, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor ING. Ook de app van ABN vond ik goede mogelijkheden bieden.

Ten eerste, maar zeker niet het belangrijkste, vond ik de apps van ING en ABN er het beste uitzien: zien er gelikt, modern uit en ze zijn lekker snel. ASN en SNS hebben een wat gedateerder design en je merkt dat het allemaal net niet lekker aansluit. De app van de Rabobank is geen native app en, wellicht dat het inmiddels is verbeterd maar, en dat merk je regelmatig. Knab is een opvallende: het design is modern (zoals bij ING en ABN), maar ik vond het niet echt een gefocust design. Daarnaast is de prijs van Knab relatief hoog.

Voor mij werd het dus al snel een keuze tussen ING en ABN Amro en dan wordt het simpelweg functies vergelijken. Dan waren dit voor mij een aantal doorslaggevende punten:

- Geen apart kastje nodig om in te loggen of betalingen te bevestigen
[i]Als je op je computer zit en je moet een handeling bevestigen, dan wordt je authenticatie methode een TAN code via SMS of je bevestigt via de ING app op je telefoon

- Constante updates met nieuwe functionaliteiten
Dit viel mij al op in de tijd dat ik nog tussen de apps aan het vergelijken was. ING is structureel snel in het doorvoeren van nieuwe functies. Ze waren een van de eersten met vingerafdruk ondersteuning en stemherkenning. Een recentere ontwikkeling is bijvoorbeeld "Kijk vooruit", waarin je 'zekere opdrachten' kunt zien (zoals bij- of afschrijvingen die al zijn ingediend door bedrijven) en 'voorspelde opdrachten' (op basis van je rekeninggeschiedenis, bijv: wordt er telkens weer rond de 30e van de maand €50 afgeschreven, dan komt er onder het kopje 'Voorspeld' een afschrijving van 50 euro op de 30e).

- Goed doordacht design
Het komt zelden voor dat ik denk: "Waarom hebben ze dit nou weer zó op deze manier gedaan?" Het design sluit eigenlijk altijd goed op elkaar aan en functies worden meestal goed doordacht. Neem bijvoorbeeld het "Betaalverzoek". Inmiddels heeft elke bank wel zo'n beetje zijn eigen variant hiervan, maar bij ING is het in ieder geval heel goed uitgewerkt. Je hebt een duidelijk overzicht van je betaalverzoeken en je kan éen betaalverzoek ook naar meerdere mensen sturen. Een voorbeeld van goed doordacht design is dat je daarna ook precies kan zien wíe al betaald heeft en wíe niet.
Een ander voorbeeld (al zal ING vast niet de enige zijn) is: zodra je buiten Europa komt, geeft de app automatisch een notificatie als je betaalpas bijvoorbeeld alleen staat ingesteld voor betalen binnen Europa.

- Spaarrekening onderverdelen in spaarpotjes
Nog een voorbeeld van een goed doordacht design en een goede uitwerking. De Rabobank had ook al zoiets als 'spaarpotjes', maar die waren niet in real-time en liepen altijd achter. Daarnaast bestond deze niet in app van de Rabobank.
Bij ING bestaat dit wél in de app, in realtime tot een maximum van 10 spaarpotjes (wat dus gewoon 1 spaarrekening is).

Het is inmiddels alweer 1,5 tot 2 jaar geleden dat ik de apps heb vergeleken (m.u.v. SNS, die heb ik pas geleden nog geprobeerd) dus hier en daar zal er ook bij andere banken ook wat veranderd zijn. Maar ik ben in ieder geval zeer blij met de keuze voor ING, aangezien je echt constant ziet en merkt dat ze bezig zijn met het implementeren van nieuwe functies (zowel in de app als in de Mijn ING omgeving op de website). :)

Een mooie functie bij ABN vond ik trouwens dat je spaaropdrachten kon inplannen waarbij alles boven een X bedrag op datum Y van je betaalrekening naar je spaarrekening ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gebruik ik Knab voor privé, nog een slapende rekening bij de ABN. verder Revolut voor de vakantie vanwege de koersopslag

Zelf ben ik redelijk tevreden met Knab, ze ondersteunen je goed waar mogelijk. Het is wel een wat duurder pakket maar als je de Amex goed gebruikt haal je het er enigszins uit (en met spaargeld) Echter zijn ze heel traag met nieuwe dingen. Kind/Jongerenrekening zit er voorlopig niet in ondanks dat men ze in de community spamt over deze "eis", het beleid van Qander is er een waar je nee tegen zegt dus de CC ook niet aangevraagd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2017 00:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik heb de volgende vijf passen bij me, in volgorde van meest tot minstgebruikt.
  1. EuroClix MasterCard (ICS), voor betalingen bij accepterende supermarkten, benzinestations, overige winkels en online binnen de €-zone, ivm aankoopverzekering en ik krijg er ook nog wat punten voor, al zijn dat er niet heel veel. Ik haal er ongeveer 50 euro per jaar uit. Niet voor betalingen in valuta anders dan € ivm hoge wisselkoersopslag.
  2. DKB VISA, voor on/offline betalingen en geldopnames van >50 €, minder kan niet meer, in valuta anders dan € ivm 0 koersopslag en 0 transactiekosten. Ook hier incl. aankoopverzekering. Ik reis vaak, dus ik maak er vaak gebruik van.
  3. ING NL Maestro en DKB Maestro, voor betalingen bij winkels die geen MasterCard accepteren, binnen de €-zone. ING ivm fijne app en hypotheek, DKB als backup.
  4. Revolut MasterCard voor geldopnames (<50 €) in valuta anders dan €. Wisselkoers doordeweeks vergelijkbaar met de DKB VISA, in het weekend duurder.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:31
Bètatesters van Moneyou Betalen? Ben erg benieuwd naar de eerste indrukken. Ze hebben ook een super aantrekkelijke spaarrente. Raden jullie aan om er een spaarrekening te openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
stane schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:14:
Bètatesters van Moneyou Betalen? Ben erg benieuwd naar de eerste indrukken. Ze hebben ook een super aantrekkelijke spaarrente. Raden jullie aan om er een spaarrekening te openen?
Zeker. Ik ben er al een jaar of 9 klant en ze zitten altijd een stuk boven de rentes van de grote banken. Ook vind ik het handig dat je gratis max. 10 rekeningen kunt aanmaken, zodat je voor verschillende spaardoelen verschillende potjes kunt aanhouden. En het is een geruststellende gedachte dat saldo's tot €100.000 verzekerd zijn via het depositogarantiestelsel. MoneYou is een label van ABN AMRO, dus deze garantie tot 100K telt voor het totaalsaldo van je rekeningen bij ABN en MY, mocht je bij beide klant zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:16
Gister invite gekregen voor Moneyou Go en een betaalrekening geopend. Pasje is onderweg. Aanmeldproces lijkt heel erg op dat van bunq maar dat nog een stuk ruwer (bepaalde velden die op tekst staan terwijl je alleen getallen nodig hebt, etc.) Inloggen ziet er wel heel catchy uit met je pincode maar er moet denk ik nog heel wat gebeuren om alles te stroomlijnen. (Omdat je in principe je vingerafdruk wilt gebruiken, dat soort dingen.) Ik ben erg benieuwd hoeveel developers ze op hun betaalrekening-project hebben zitten om dingen te gaan maken het komende jaar! Ze maken ook gebruik van een community voor ideeën (net als bunq) dus ik ben benieuwd wat daaruit rolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

stane schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:14:
Heb er al jaren een spaarrekening. Helaas zijn ze vandeweek wel gezakt in rente. Niet echt state of the art qua app, maar vind de service prima en de rente nog redelijk ;)

Zoals beloofd de gil als ik in de beta van Moneyou Go zou zitten: na even wachten (feestdagen en co) heb ik gister toegang gekregen tot de beta-app via testflight voor iOS. Het is natuurlijk niet voor niks een beta, genoeg te piepen, begon al bij het aanmelden ;)

- wel 4 of 5 keer mijn rijbewijs (beide kanten) moeten fotograferen. Elke keer faalde ie, terwijl het voor mijn ogen prima scherp erop stond. (bij bunq ging dat in 1x goed)
- de gegevens die uitgelezen werden van het rijbewijs waren zeer onnauwkeurig. Hier en daar een cijfer ipv letter, best nog wat moeten corrigeren. Om er vervolgens vandaag achter te komen dat een m in mijn achternaam als rn staat vermeld. Gebeurt mensen ook met een slechter font, maar goed maar eens even via de WhatsApp-chat zien te corrigeren :P
- wilde ook een pas aanvragen, gratis tot 1 jan 2019. Heb zelf geen zin om daar straks 3,50 voor te betalen, maar testen wil ik het wel. Heel fijn voor mij (shitload aan doopnamen, uggh) is dat je zelf een beetje kan kiezen hoe je naam op de pas komt door te kunnen kiezen of je 1 bepaalde voorletter erbij wilt of de hele reut :P

Dit hoort er allemaal bij, de beta is er om de kreukels uit te strijken. Zodra mijn gegevens zijn aangepast en de pas binnen is zal ik hem eens actief gaan gebruiken voor mijn eigen aankopen. Er ontbreekt echter nog veel: geen betaalverzoek-optie bijvoorbeeld. To be continued.
Als er nog meer Tweakers in de beta zitten en willen spuien: misschien kunnen we een topic openen als daar behoefte aan is? :) Weet dat Moneyou er een eigen gedeelte voor heeft via hun site waar je je voor kunt aanmelden, maar toch. Maar misschien is een [Ervaringen met Moneyou]-topic dan een handige zet bijvoorbeeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 10-01-2018 16:49 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Vandaag mijn Debit Card ontvangen van Moneyou. Ben benieuwd! Eerste wat op viel is dat er geen handtekening op geplaatst hoeft te worden😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Kom je ook in geen enkel ander land tegen, zelfs niet bij de ING in andere landen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Volgens mij was dat ook iets van vroeger, toen je in de winkel nog met een cheque kon betalen en je pinpas moest laten zien zodat de caissière de handtekening kon vergelijken. Bunq-passen hebben ook geen handtekening veld en de pas die ik daarvoor had, heb ik 'm nooit op ingevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb niet heel het forum doorgelezen, dus sorry als het al vermeld is, maar waarom niet naar de n26 bank? Daar zit ik nu op en werkt echt heel fijn. Je krijgt een gratis debit mastercard en meastro card. Heel de rekening kost 0 euro. Enige nadeel is dan wel dat de app in het engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miikit schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:41:
Ik heb niet heel het forum doorgelezen, dus sorry als het al vermeld is, maar waarom niet naar de n26 bank? Daar zit ik nu op en werkt echt heel fijn. Je krijgt een gratis debit mastercard en meastro card. Heel de rekening kost 0 euro. Enige nadeel is dan wel dat de app in het engels is.
Voor N26 is er al een aparte topic over de ervaringen, ik weet ook niet op wie je reageert nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
Hij reageert op @detim, die vroeg om advies. Voor Bunq is overigens ook een apart topic over de ervaringen, maar in zulke topics mag je dus alleen over de betreffende bank kletsen. Hier kun je ze allemaal ter sprake brengen.

Ikzelf heb ABN, mijn vriendin ING, gedeelde rekening bij Bunq (free), en ik zit ook nog bij N26 voor (online) aankopen in vreemde valuta. Ik heb laatst even met de ING-app van mijn vriendin gespeeld, en hier werd ik echt niet vrolijk van. In vergelijking met de app van de ABN heel erg onoverzichtelijk. Zal ongetwijfeld iets met gewenning te maken hebben, maar het zegt ook iets als een app niet direct logisch aanvoelt. Bij ABN, Bunq en N26 heb ik dat namelijk wel.

Ik houd deze combinatie van banken in ieder geval aan, totdat onze Bunq-passen verlopen zijn. Tegen die tijd zal N26 vast wel joint accounts ondersteunen. Kunnen we daar ook onze boodschappenrekening onderbrengen. Maar wie weet wat gebeurt er nog allemaal in de komende 3 jaar :P.

Zelf begrijp ik nooit waarom mensen per se hun saldo snel willen inzien. Dan lijkt het me dat je niet genoeg inzicht hebt in je uitgaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommert38 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:44:
Hij reageert op @detim, die vroeg om advies. Voor Bunq is overigens ook een apart topic over de ervaringen, maar in zulke topics mag je dus alleen over de betreffende bank kletsen. Hier kun je ze allemaal ter sprake brengen.

Ikzelf heb ABN, mijn vriendin ING, gedeelde rekening bij Bunq (free), en ik zit ook nog bij N26 voor (online) aankopen in vreemde valuta. Ik heb laatst even met de ING-app van mijn vriendin gespeeld, en hier werd ik echt niet vrolijk van. In vergelijking met de app van de ABN heel erg onoverzichtelijk. Zal ongetwijfeld iets met gewenning te maken hebben, maar het zegt ook iets als een app niet direct logisch aanvoelt. Bij ABN, Bunq en N26 heb ik dat namelijk wel.

Ik houd deze combinatie van banken in ieder geval aan, totdat onze Bunq-passen verlopen zijn. Tegen die tijd zal N26 vast wel joint accounts ondersteunen. Kunnen we daar ook onze boodschappenrekening onderbrengen. Maar wie weet wat gebeurt er nog allemaal in de komende 3 jaar :P.

Zelf begrijp ik nooit waarom mensen per se hun saldo snel willen inzien. Dan lijkt het me dat je niet genoeg inzicht hebt in je uitgaven?
Verklaart veel dacht dat het genera info was dat mi beter past in N26 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Tommert38 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:44:Dan lijkt het me dat je niet genoeg inzicht hebt in je uitgaven?
Behalve uitgaven natuurlijk ook inkomsten. Altijd fijn als ik snel kan zien dat er salaris of iets anders is bijgeboekt. Ik vind de ING widget op iOS ideaal. Jammer dat DKB dat nog niet heeft.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:20
Het SNS bank pasje behoeft ook geen handtekening meer op de achterkant.
Kreeg vandaag mijn nieuwe pasje binnen en er was geen handtekening nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Rabobank ook geen handtekening meer nodig. Vorige week een nieuw pasje gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Napsju schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:39:
[...]
Ik vind de ING widget op iOS ideaal. Jammer dat DKB dat nog niet heeft.
Knab laat het je ook weten. Je krijgt een alert als je dat wil. Voor een afschrijving boven een bepaald bedrag. Of een bijschrijving boven een bedrag. Of van een speciaal persoon

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Alleen de app van KNAB en ook de web versie zijn al weken zo traag als wat.
Inloggen in de app geeft foutmeldingen en duurt een tijdje voordat je in kan loggen.

[ Voor 43% gewijzigd door Roos79 op 11-01-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roos79 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:37:
Alleen de app van KNAB en ook de web versie zijn al weken zo traag als wat.
Inloggen in de app geeft foutmeldingen en duurt een tijdje voordat je in kan loggen.
De app en site lopen ook achter!

Als ik een pinbetaling doe duurt t gemiddeld 5-10min voor deze tr zien is in mijn afschriften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Weet iemand dit, Bij de Rabobank kan je bv een spaarrekening koppelen aan je betaal rekening.
Zodat als je inlogt je zowel je betaal als je spaar rekening ziet.
En je kan ook heel makkelijk en veilig overboeken.

Nu zoek ik een betaal rekening waar je meerdere spaarrekeningen aan vast kan koppelen.
Welke banken doen dit nog meer op deze manier, zonder dat je bij elke spaarreking een aparte login moet gebruiken.
Uiteraard met een betere rente.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In ieder geval knab heeft dit, maar ook ING (net zo lage rente als Rabo), en SNS (bijna net zo laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Bij ASN kan het ook - en de rente is hoger dan bij de Rabo. Ik denk dat alle grote banken dit wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Henk007 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:23:
In ieder geval knab heeft dit, maar ook ING (net zo lage rente als Rabo), en SNS (bijna net zo laag)
SNS is niet net zo laag die is net iets hoger ing en Rabo hebben zo uit mijn hoofd 0.05 en sns zit op 0.2 en als je meerdere transacties heb 0.1 meer.
Tis niet veel maar net iets meer als die andere en ook KNAB zit in die richting maar wel 5 per maand al mag je wel meerdere rekeningen openen plus bank pas voor datzelfde geld.
Beide hebben wel overstap service bonus ook zag ik scheelt ook weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
michael3 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:08:
Weet iemand dit, Bij de Rabobank kan je bv een spaarrekening koppelen aan je betaal rekening.
Zodat als je inlogt je zowel je betaal als je spaar rekening ziet.
En je kan ook heel makkelijk en veilig overboeken.

Nu zoek ik een betaal rekening waar je meerdere spaarrekeningen aan vast kan koppelen.
Welke banken doen dit nog meer op deze manier, zonder dat je bij elke spaarreking een aparte login moet gebruiken.
Uiteraard met een betere rente.
Je kunt iedere IBAN betaalrekening gebruiken als tegenrekening voor iedere IBAN spaarrekening. Dat hoeft niet bij dezelfde bank. En bij iedere bank die ik ken, krijg je gewoon één login waarmee je alle rekeningen van die bank kan beheren.

Als je een bank zoekt om je spaargeld te parkeren hoef je dus niet perse ook je betaalrekening te verhuizen. Maar het mag wel, als je dat handiger vindt.

Ik zou je aanraden om eens op https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer te kijken als je een fatsoenlijke spaarbank zoekt. Zelf zit ik bij ASN en die hebben een redelijk goede rente (voor hedendaagse begrippen dan) van 0,2%. SNS krijg je nog een tiende procentpuntje hoger maar echt rijk wordt je er nergens van.
Edit: eigenlijk heeft het op dit moment geen enkele zin om een bank te kiezen op basis van de spaarrente. Stel dat je van 0,1% naar 0,2% zou gaan, dat klinkt als heel wat. Maar als je 10.000 euro spaargeld hebt, levert dat je een tientje per jaar op. Joepie.

[ Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 13-01-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

FreakNL

Well do ya punk?

Roos79 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:53:
Het SNS bank pasje behoeft ook geen handtekening meer op de achterkant.
Kreeg vandaag mijn nieuwe pasje binnen en er was geen handtekening nodig.
Ik vergeet al ongeveer 10 jaar om die handtekening te zetten :X

Pasje doet het zonder ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mcDavid schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Je kunt iedere IBAN betaalrekening gebruiken als tegenrekening voor iedere IBAN spaarrekening.
Was het maar waar ;) Iban-checks voor de eerste (nationale) twee digits en (nationale) lengte kom ik echt overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Brent schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Was het maar waar ;) Iban-checks voor de eerste (nationale) twee digits en (nationale) lengte kom ik echt overal tegen.
Is dat zo? :o Best slecht dan, je zou verwachten dat banken het zelf op zijn minst goed voor elkaar zouden hebben.
Anyway binnen Nederland is het iig nooit een issue volgens mij. Heb het met iig 4 verschillende banken gedaan en nooit anders begrepen dan dat het gewoon zo hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mcDavid schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Is dat zo? :o Best slecht dan, je zou verwachten dat banken het zelf op zijn minst goed voor elkaar zouden hebben.
Euh, hoe lang doe jij al over de grens zaken? Banken en (IT) zaken goed voor elkaar hebben kom je tegen bij de recente fintech banken, verder niet. Heeft ING nog steeds van die arbitraire wachtwoord eisen?
Anyway binnen Nederland is het iig nooit een issue volgens mij. Heb het met iig 4 verschillende banken gedaan en nooit anders begrepen dan dat het gewoon zo hoort te werken.
Nederland is natuurlijk ook wel een pietepeuterig klein gebiedje, daarbinnen alles regelen is niet zo moeilijk.

Het irritantste is dus dat het hele IBAN idee was dat je I(nternationaal) makkelijker zaken kon doen, maar alsnog parst bijna elke bank (ook buiten NL) de veldjes alsof men nooit de grens over gaat....

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste