• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heb laatst online een Knab ( Basis ) spaarrekening geopend en wat geld heen gestort.
Heb nu per post een Bankpas & Reader ontvangen....neem aan dat de PIN code apart volgt per post ?
Want zo kan ik er niks mee....

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
joramoudenaarde schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:26:
Dat is inderdaad behoorlijk prijzig als je 't enkele keren per jaar nodig hebt. In dat geval is het aanhouden van een rekening bij een bank mét vestiging goedkoper.
Ik ben zo'n iemand, die vaak contant geld stort, maar bij de ING mag je het zes keer per jaar gratis doen, daarna kost het 6 euro per keer. Echt belachelijk! Met als reden dat de kosten voor dat hele proces zo hoog zijn. Die automaten doen het de helft van de tijd niet, altijd storing. Tuurlijk snap ik dat het geld kost en dat iedereen van contant geld af wil, maar 6 euro per keer is gewoon misdadig. Ik betaal al 9 euro per kwartaal voor dat internetbankieren.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:29:
Heb laatst online een Knab ( Basis ) spaarrekening geopend en wat geld heen gestort.
Heb nu per post een Bankpas & Reader ontvangen....neem aan dat de PIN code apart volgt per post ?
Want zo kan ik er niks mee....
Pincode komt inderdaad apart. Is altijd zo, uit veiligheidsoverwegingen.

[Voor 3% gewijzigd door chim0 op 05-01-2015 10:45]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:59

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan ook direct een pincode kunnen kiezen bij het aanmaken van de Knab rekening, superhandig, want dan hoef je niet te "wennen" aan een nieuwe.

Weet je zeker dat je dat niet gedaan hebt?

[Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 05-01-2015 10:48]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 07:11
De pin komt apart per post, dat staat ook in de brief die bij je pas zat...

...

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hoeft dus niet perse, wellicht heeft hij een pincode gekozen tijdens het aanmaken van de Knab (basis) rekening, heb dat zelf toentertijd ook zo gedaan en vorige week heeft mijn vriendin een Knab basis rekening geopend en ook direct een eigen pin gekozen.

• IceM
  • Laatst online: 27-05 07:11
FreakNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:59:
Hoeft dus niet perse, wellicht heeft hij een pincode gekozen tijdens het aanmaken van de Knab (basis) rekening, heb dat zelf toentertijd ook zo gedaan en vorige week heeft mijn vriendin een Knab basis rekening geopend en ook direct een eigen pin gekozen.
Dat staat allemaal exact zo in de brief. Er staat in dat de PIN per post komt of dat de pin al actief is wanneer je zelf een PIN hebt gekozen. Ik neem alleen aan dat hij niet zelf een PIN heeft gekozen omdat hij dan wel weet wat zijn PIN is en hier niet die vraag stelt...

Waar ik meer op doelde was dat hij die brief die er bij zat niet (goed) gelezen heeft.

[Voor 6% gewijzigd door IceM op 05-01-2015 11:38]

...

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:08

AMDFreak

Intel is zo..

chim0 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Ik ben zo'n iemand, die vaak contant geld stort, maar bij de ING mag je het zes keer per jaar gratis doen, daarna kost het 6 euro per keer. Echt belachelijk! Met als reden dat de kosten voor dat hele proces zo hoog zijn. Die automaten doen het de helft van de tijd niet, altijd storing. Tuurlijk snap ik dat het geld kost en dat iedereen van contant geld af wil, maar 6 euro per keer is gewoon misdadig. Ik betaal al 9 euro per kwartaal voor dat internetbankieren.

[...]
ABN heeft daar ook een handje van, hoezo kost het geld? Er staat toch een automaat? Het is niet eens mogelijk om bij de beste mevrouw aan de balie geld te storten. Zij helpt je bij de werking van de automaat en dat is het dan ook wel. En muntgeld kan je ook al niet in die automaat stoppen :-(

Ik zit nu ook te kijken of het e.e.a. niet beter georganiseerd kan worden, wij hebben momenteel 4 ABN rekeningen.. wat neer komt op € 12,- per maand (!). Daar moet vast iets op te vinden te zijn.

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 13:54
chim0 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Vroeger, toen mijn girorekening nog gratis was, was geld storten ook gratis. En daar zat een meneer/mevrouw voor achter de balie (achter glas!). Toen had de bank je nog graag als klant, en hadden ze nog belang bij je geld... Nu zijn klanten een soort last voor ze.

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:00
Hmm naar aanleiding van dit topic en bij tridios gekeken. Actuele rente is 0,4% op een spaarrekening, dat is wel belachelijk laag 8)7 . Ik zit nu bij ING met 1,00% rente. Is de rente bij tridios zo hard gezakt of kijk ik verkeerd?

Ben afgelopen jaar overgestapt van rabo naar ING omdat je bij ING gewoon service krijgt in een kantoor waar ik bij de rabo op den duur voor ieder wissewasje een afspraak moest maken :/

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:38
Ik zit nu voor al mijn bankzaken bij Knab, bevalt prima, maar ben eigenlijk aan het zoeken naar een bank voor erbij, enerzijds als backup voor als Knab ooit niet werkt of mocht er daar een keer iets gruwelijk mis gaan, anderzijds voor het spreiden van mijn spaargeld.
Nu twijfel ik eigenlijk tussen de ING icm. ergens anders een spaarrekening er aan gekoppeld voor de rente of de SNS.
ING spreekt me aan dat je dan kunt betalen zonder reader, is altijd gemakkelijk en ze zijn het goedkoopste.
SNS spreekt me aan omdat ze vrij goede rente geven, ook op de betaalrekening en ze proberen zich de laatste tijd flink te focussen op verbetering en service en de klant weer wat voorop te stellen, beetje alsof ze Knab zijn visie gaan overnemen krijg ik het idee.
Hebben jullie ervaringen met SNS? Ervaringen met ING zijn me wel redelijk bekend, wat zouden jullie adviseren in mijn geval?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
Als het gaat over backup en het spreiden van spaarsaldo's, dan zou ik de ING links laten liggen. De rentes zijn er laag, en het betaalgemak is niet relevant voor een backup rekening.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou niet nog een bankproduct erbij nemen detim, daar betaal je ook weer voor. Dat is ook de reden dat ik (nu ik Knab heb ivm Aegon hypotheek) ik Rabo de deur uit ga doen.

Ik zou als ik jou was gewoon een gratis spaarpakketje nemen van Moneyou of iets dergelijks.

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:56
Een tweede betaalrekening lijkt me toch wel handig (heb ik zelf ook), zodat je toch gewoon geld kan blijven betalen en geld opnemen, mocht er iets aan de hand zijn bij je 'primaire' bank (computerstoring / conflict met je bank / bank omgevallen, noem maar op).

Zelf heb ik een ASN betaalrekening als 'reservebetaalrekening'.

Voordelen:

- Je kan via internet gewoon alles doen wat bij bijvoorbeeld de ING ook kan (internetbankieren, mobiele app, i-deal, etc.)
- Goedkoop pakket
- Rente op je betaalrekening

Nadelen:

- Geen eigen kantoren en geldautomaten
- Voor het doen van betalingen via internetbankieren heb je je identifier nodig

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie nog wel een nadeel, je betaalt weer 24 euro extra per jaar voor iets wat je amper gebruikt. Natuurlijk is het maar 24 euro, maar toch...

Mijn vriendin zit nog bij de Rabobank en die blijft daar voorlopig nog wel, dat vind ik backup genoeg...

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 16:10
Als je persé voor jezelf een "backup" rekening wilt hebben, dan zet je er €2000,- op bij de ASN. De rente die je dan jaarlijks ontvangt dekt de kosten van zo'n rekening, en dan heb je eigenlijk kostenloos zo'n rekening :)

Maar om eerlijk te zijn, ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een Rabobank, ING of ABN-AMRO een dusdanig lange storing had dat men dagenlang niets kon. De meeste rekeningen worden toch automatisch afgeschreven, en de rekeningen die je via email/acceptgiro binnen krijgt, daar valt vast begrip voor te krijgen als je het betreffende bedrijf belt toch? :)

Moet wel zeggen dat het pakket van de ASN wel aantrekkelijk oogt: zodra je €2000,- of meer op je betaalrekening hebt worden de kosten daarvan al gedekt, en kun je al het overige geld op de spaarrekening zetten. Dan heb je eigenlijk geheel gratis een betaal én spaarrekening zo te zien. Dat is een stuk beter dan de ±€3,- die je per maand betaalt bij de grote jongens zónder dat je daar rente op krijgt (en met een vaak lagere rente op je spaarrekening).

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat over die rente is natuurlijk maar voor een deel waar. Want als je die 2000 gewoon bij Moneyou of een Knab basis spaarrekening zet trek je OOK rente :) Als je die 2000 dus bij ASN zet kun je hem niet meer ergens anders zetten. Linksom of rechtsom kost het gewoon extra geld.

En hoe vaak zijn er nou zulke grote storingen dat je dagenlang niet kan pinnen? *klopt af

Anoniem: 80487

joramoudenaarde schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:49:

Maar om eerlijk te zijn, ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een Rabobank, ING of ABN-AMRO een dusdanig lange storing had dat men dagenlang niets kon. De meeste rekeningen worden toch automatisch afgeschreven, en de rekeningen die je via email/acceptgiro binnen krijgt, daar valt vast begrip voor te krijgen als je het betreffende bedrijf belt toch? :)
Ik vind de heisa rondom die storingen bij ING nogal overdreven. De enige keer dat ik in de afgelopen 8 jaar structureel niet bij mijn geld kon was toen mijn pas was ingeslikt omdat een of andere uitvreter hem had gekopieerd.
Van al die ING online storingen heb ik er in diezelfde periode misschien 7 of 8 keer last gehad, dat is nog altijd een beter servicelevel dan gemiddelde overheidssite.

ING heeft voor mij door de afwezigheid van zo'n kut reader een betaalgemak waar ik niet zomaar van ga afstappen. En als ik eens niet bij mijn internetbankieren kan betaal ik wel met de cc of paypal.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:37
AMDFreak schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:01:
[...]

ABN heeft daar ook een handje van, hoezo kost het geld? Er staat toch een automaat? Het is niet eens mogelijk om bij de beste mevrouw aan de balie geld te storten. Zij helpt je bij de werking van de automaat en dat is het dan ook wel. En muntgeld kan je ook al niet in die automaat stoppen :-(

Ik zit nu ook te kijken of het e.e.a. niet beter georganiseerd kan worden, wij hebben momenteel 4 ABN rekeningen.. wat neer komt op € 12,- per maand (!). Daar moet vast iets op te vinden te zijn.
Dan heb je rekeningen op je eigen naam, partner rekeningen op haar naam. En gezamenlijk? Binnen het privé pakket zijn 5 betaalrekeningen gratis. Maar dan moet je ze allemaal openen binnen het gezamenlijke complex.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:08

AMDFreak

Intel is zo..

Denus, bedankt voor het melden, binnenkort maar eens binnen lopen bij een ABN kantoor ;)

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Wij hebben momenteel 1 gezamenlijke rekening bij de ABN, een spaarrekening bij Argenta en een beleggingsrekening. Op de ABN betaalrekening staat genoeg voor de maandelijke uitgaves, en op de ABN spaarrekening houden we een kleine buffer aan (2k). De rest gaat naar Argenta voor de hogere rente of naar de beleggingsrekening.

Aangezien ik ga ZZPen onder mijn eigen naam wil ik een extra prive rekening openen zodat ik geen en/of rekening onder de factuur zet, en de boekhouding wordt makkelijker met een dedicated rekening. Een echte zakelijke rekening is duurder en niet nodig.

Ik zie veel positieve verhalen over Knab in dit topic, maar als ik de vergelijkingssite van Knab zelf probeer, dan komen ze gewoon duurder uit dan mijn huidige opzet. Verder ben ik zeer tevreden over het internet bankieren van ABN, en ik zie dus geen reden om naar Knab over te stappen (puur voor mezelf of onze gezamenlijke rekening).

Wat mis ik?

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:18
Waarom is er zo'n paniek dat je niet zou kunnen pinnen? Ik neem aan dat de meeste mensen hier ook wel een creditcard hebben. Daarmee kan je (geloof tegen wat kosten) ook gewoon contant pinnen indien je bank eruit ligt.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:22
Een backup rekening lijkt me hoe dan ook verstandig, net als het aanhouden van een bescheiden hoeveelheid contant geld. Er staan genoeg horrorverhalen op internet waar het opnieuw versturen van het bankpasje steeds verkeerd gaat, internetbankieren opeens geblokkeerd is, etc. Zeker als je bij een internetbank zit lijkt me dat handig en voor de kosten hoef je het volgens mij ook niet te laten.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:51

Wuursj

want worst is al bezet

Niks.

Je hebt nu mijn oude situatie: hoge rente van Argenta en de kosten van 1 pakket bij ABN. Dan beperken de 'grote' voordelen van Knab zich vooral tot alles-onder-één-dak en daarmee het snel kunnen overboeken van geld naar spaarrekening. Naast wat kleinere voor en tegens van beide banken.

Pas bij de behoefte van meerdere betaalrekeningen, werd Knab goedkoper voor mij bij de maandelijkse kosten. Andere kosten zijn dat nu al (extra e-dentifier, nieuwe passen etc. kosten bij Knab niks itt ABN) maar dat heb je niet zo vaak nodig als het goed is ;)

[Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 10-01-2015 20:02]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb bij Rabo 1 lopende rekening met pas, 1 betaalrekening en 1 cc. Kosten: 4.65. Zo duur is knab dus ook weer niet...

• samo
  • Laatst online: 26-05 17:15

samo

yo/wassup

Bonsaiboom schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:28:
Waarom is er zo'n paniek dat je niet zou kunnen pinnen? Ik neem aan dat de meeste mensen hier ook wel een creditcard hebben. Daarmee kan je (geloof tegen wat kosten) ook gewoon contant pinnen indien je bank eruit ligt.
Toen ik door een administatieve fout van de ING op vakantie geen toegang meer had tot mijn bankrekening heb ik inderdaad mijn creditcard kunnen gebruiken om de vakantie te betalen. Leverde wel €20,- extra kosten op die ING vrijwel direct vergoedde. Zonder vragen om bewijzen of administratieve rompslomp.

ING had tijdens onze zomervakantie nieuwe bankpassen opgestuurd en de oude alvast gedeactiveerd. Dus dan kan je niet meer bij je geld en krijg je ook geen behulpzame foutmelding.

SNS ben ik minder over te spreken. Ik had daar een aanvraag lopen voor een pensioenspaarrekening, maar alle fouten die zij maken werden op mij afgeschoven. Ik zou onvoldoende aan baliemedewerkers hebben uitgelegd wat ik kwam doen en meer van dat. Een verhaal wat ik wel vaker hoor, over mislopende procedures waardoor deadlines gemist worden (binnen SNS) en de klant verantwoordelijk wordt gehouden. Dus die staat op mijn persoonlijke no-go-lijst.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb toch zo m'n bedenkingen bij het enthousiasme over KNAB.
Aegon Bank (die dus als één van haar merknamen KNAB voert) heette vroeger namelijk SpaarBeleg. Ik kan nou niet zeggen dat ik daar nou een beter gevoel van krijg dan bij een ING of Rabo...

• RemcoDelft
Millgate schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:41:
Aegon Bank (die dus als één van haar merknamen KNAB voert) heette vroeger namelijk SpaarBeleg. Ik kan nou niet zeggen dat ik daar nou een beter gevoel van krijg dan bij een ING of Rabo...
Ik was altijd zeer tevreden over SpaarBeleg. Let wel: voor de spaarrekening!
Ze stuurden continu folders over beleggen... En helaas kan ik die zo snel niet terugvinden online, en ik heb ze natuurlijk niet bewaard. Het kwam er op neer dat ze een rendement voorstelden, wat je zou halen bij een bepaalde beursprestatie o.i.d. En dat klonk heel leuk! Maar als je dan een klein beetje ging extrapoleren naar minder beursresultaat, was je rendement 0 bij (zeg) 4% beursrendement. En bij minder, kost het je geld!
Maar ja, als mensen uitsluitend naar de mooie cijfers kijken en niet zelf nadenken, dan verwachten ze alleen maar winst en realiseren zich niet dat ze ook verlies kunnen draaien. En dat de kans daarop aanzienlijk is!
Ik heb er dus nooit aan meegedaan... Wat dat betreft ben ik er bij ING wel ingetrapt: hun beleggingsfondsen gaven jaar na jaar mooie positieve rendementen! En mijn beleggingen werden jaar na jaar minder waard..... Want de kosten die ze er sneaky vanaf haalden, die stonden niet in hun eigen rendementsgrafieken.
Samengevat denk ik dat je wel redelijk veilig kan stellen dat alle banken onbetrouwbaar zijn. En degene die het hardst roept hoe goed ze wel zijn (Knab is wat dat betreft net Starbucks!) vertrouw ik nog veel minder.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-01 21:09

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik had al jaren een spaarrekening bij de ASN bank. Dit jaar wil ik helemaal overstappen met mijn bankzaken naar de ASN. Ik kom nu van de ABN af, waar ik voor 2 gezamelijke pinrekeningen al 9 euro per maand kwijt ben en vanaf dit jaar zelfs weer een prijsstijging. De ASN heeft nu een actie lopen waarbij je tot 2016 geen kosten betaald voor de pinrekening. Daarna betaal je volgens mij 1,25 per pinpas per maand.

Dus, financieel is het wel aantrekkelijk om dit jaar afscheid te nemen van mijn ABN rekeningen en alles over te zetten op de ASN. Daarnaast ontvang je ook nog 0,6% rente op je pinrekening en met 1,3% rente op een spaarrekening levert dit ook meer op dan een flexibele spaarrekening bij de ABN (1,05 % rente)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• RemcoDelft
Waarom naar ASN, en niet naar moederbedrijf SNS? Ik heb ook een rekening bij ASN, maar zie dat SNS aantrekkelijker is: die 0,6% rente wordt 1,25%, en de 1,3% wordt 1,45%.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
skinlee78 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:06: De ASN heeft nu een actie lopen waarbij je tot 2016 geen kosten betaald voor de pinrekening. Daarna betaal je volgens mij 1,25 per pinpas per maand.
Ben ook overgestapt, en bevalt me prima. Jammer dat ik bij dat soort dingen altijd de acties weet te missen...

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 16:46
Ik ben ook bij de Triodos en ASN. Puur uit principe.

Triodos is al jaren de groenste/duurzaamste bank ter wereld en wint diverse prijzen.

ASN is een goede 2e met wat betere tarieven, rente ed, maar wel SNS dochter. Hoewel toen een paar jaar geleden SNS in problemen zat kreeg ik een brief waarin ze garandeerden onafhankelijk te opereren..

Ik heb al jaren een prepaid Mastercard bij Neteller.com, een Engelse bank.
Je kan er niet rood op staan, kaart leeg = kaart leeg, dus handig ivm diefstal oid.

Deze kaart kost 10,- voor 3 jaar en je zet er heel simpel gratis met Ideal in 5 minuten geld op.

edit: O ja, ik heb nog een (slapende) Argenta spaarrekening. Jammer dat ze indertijd gestopt waren met hun betaalrekening, die was nml gratis.
Je kan trouwens ook overwegen een betaalrekening in bv Duitsland te nemen als het gaat om de kosten. Daar kosten ze vaak ook niets.

[Voor 18% gewijzigd door birdibird op 11-01-2015 13:16]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 19:35

Phyxion

_/-\o_

Millgate schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:41:
Ik heb toch zo m'n bedenkingen bij het enthousiasme over KNAB.
Ik heb een rekening bij de Knab maar echt enthousiast ben ik er niet over. De website (waar je op in moet loggen) is zeer rommelig, de support is over het algemeen behoorlijk slecht (herhaalt dezelfde incomplete teksten van de website) en weet verder ook nooit meer informatie dan wat er al op de website staat. Ze hebben dan wel weer een chat (die meestal niet werkt) in tegenstelling tot de meeste banken. Ik zit er al een paar jaar aan te denken om over te stappen naar ASN (ook al een rekening gehad), maar ik vond de support echt bedroevend (30+ minuten in wacht staan is geen uitzondering) en is erg klantonvriendelijk. Dit is voor mij de reden geweest om toch maar gewoon bij de huidige bank te blijven.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:04
Ik ben juist wel tevreden en herken het verhaal van phyxion niet.
Contact is zo gelegd en vragen worden netjes beantwoord en weten ze het niet gelijk komen ze erop terug.

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:19
Misschien is dat wat langer geleden? Die paar keer dat ik belde naar de asn had ik ook snel iemand aan de lijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
birdibird schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:01:
Ik ben ook bij de Triodos en ASN. Puur uit principe.
Triodos is al jaren de groenste/duurzaamste bank ter wereld en wint diverse prijzen.
In principe waar, mijn enige bezwaar is dat ze zich ook bezighouden met alternatieve geneeswijzen, daar ben ik geen voorstander van.
edit: O ja, ik heb nog een (slapende) Argenta spaarrekening. Jammer dat ze indertijd gestopt waren met hun betaalrekening, die was nml gratis.
Argenta valt onder het Belgische garantiestelsel, of dat even solide is als het Nederlandse weet ik niet.
Je kan trouwens ook overwegen een betaalrekening in bv Duitsland te nemen als het gaat om de kosten. Daar kosten ze vaak ook niets.
Kun je een Duitse betaalrekening openen zonder woonadres in Duitsland? Ik dacht het niet.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Henk007 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:58:
[...]
Kun je een Duitse betaalrekening openen zonder woonadres in Duitsland? Ik dacht het niet.
Het kon wel een tijdje bij DKB.de :) Twee jaar geleden gebruik van gemaakt. Heb daar nu een rekening + gratis VISA CC met 100 euro limiet en je kreeg zelfs een pinpas opgestuurd. Nu nog verhuizen naar DLD en ik kan serieus die rekening gaan gebruiken. Vond vooral die gratis CC een handige back-up, mocht ik ooit besluiten die rabo basecard te duur gaan vinden (goed, die heeft een 1000 euro limiet) maarja, de limiet op de visa kan je omhoog krijgen door er van te voren geld naar toe over te schrijven.

Tegenwoordig accepteren ze nog enkel aanvragen met Duits woonadres. Wel zo logisch, waarom ze twee jaar terug die eis niet hadden begrijp ik niet helemaal. Maar ach...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Henk007 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:58:

In principe waar, mijn enige bezwaar is dat ze zich ook bezighouden met alternatieve geneeswijzen, daar ben ik geen voorstander van.
Daar houden andere banken zich ook mee bezig. Maar triodos is enigszins antroposofisch, dat vind ik op zich ook wel een minpunt.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 13:49
Roos79 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:50:
Ik ben juist wel tevreden en herken het verhaal van phyxion niet.
Contact is zo gelegd en vragen worden netjes beantwoord en weten ze het niet gelijk komen ze erop terug.
Ik herken het verhaal van phyxion over Knab ook niet. Tweemaal contact via de chat gehad en beide keren werden de vrager snel en correct beantwoord, zelfs uitgebreider dan ik om gevraagd had.

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Ik ook niet.

Ik vind de service van Knab een ware verademing, zeker tov ING. Snelle reacties, zowel via email, telefoon en terugbellen. De wacht is tot nu toe niet of heel kort. Chat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb wel nu wat gedoe met mijn hypotheker die geld probeert te innen via incasso van mijn knab rekening wat niet lukt. Heel irritant. Maar als ik het nu inschat ligt dat probleem meer aan de hypotheker dan aan Knab. Knab werkt vooralsnog (uiteraard?) wel proactief mee aan de oplossing.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

hv08 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:19:
Misschien is dat wat langer geleden? Die paar keer dat ik belde naar de asn had ik ook snel iemand aan de lijn.
Een jaar terug ongeveer.

• detim
Ik moet zeggen dat ik de service van Knab ook wat slechter vind worden.
Toen ik net klant werd direct iemand op de chat en telefoon snel beantwoord.
Nu moest ik ze laatst een keer hebben en toen 20 minuten wachtrij bij chat en telefoon na een kwartier wachten maar opgegooid.
Ik heb een probleem met automatisch saldo beheer, ik heb dit uitgezet via internetbankieren, maar hij blijft nog steeds automatisch geld wegboeken. Hier zijn ze nu al zo'n 2 maanden mee bezig, maar het is nog steeds niet opgelost. Ze bellen wel af en toe dat ze er mee bezig zijn, dus ze proberen er wel iets aan te doen. Maar hierdoor is mijn hele grote enthoushiasme voor Knab wel wat geminderd. Hoop dat ze e.e.a. weer gaan verbeteren.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Bij de nieuwe Mijn ING kan ik niet meer zoeken op de soort mutatie (overschrijving, storting, incasso etc.). Ik kan alleen af of bij kiezen of zie ik iets over het hoofd?

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04
Ik heb mijn privé zaken geregeld, maar overweeg nu om ook voor de vereniging waarvan ik penningmeester ben over te stappen naar een andere bank.

Momenteel Rabo Zakelijk, wat betekent dat je per transactie, per afschrift, per pas, per alles betaalt. En als er iets is moet je tijdens kantooruren naar een filiaal waar een zakelijke afdeling zit... en dat zijn er niet veel.

Gezocht: Eenvoudige bank waarbij we onze betaal/spaarrekening onder kunnen brengen en (eventueel, kan ook los) aansprakelijkheidsverzekering kunnen afsluiten.

Anyone?

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 16:32
ING zakelijk, je betaalt nog steeds per transactie enz.enz.
Verder zijn er minder kantoren, maar wel ruimere openingstijden - bv. Den Haag centrum, dagelijks tot 19.00h, en ook op zaterdagen open. Verder kan je ze voor een hoop zaken bellen.

Het nadeel van een andere bank is wel dat je een ander rekeningnummer krijgt, welke je moet communiceren, machtigingen aanpassen enzovoorts. Ik weet niet of er een overstapservice voor zakelijke rekeningen bestaat. En bij het aanvragen krijg je het nodige papierwerk, zoals het overleggen van een overschrijving KvK, statuten en dergelijke.

De openingstijden zijn volgens mij het enige voordeel, weeg dus af hoe belangrijk dit is.

• detim
T gaat lekker bij Knab...
20 minuten wachten aan de telefoon en nog niemand te pakken, dan maar mailen.

Krijg je de volgende auto reply:
Hi,

Bedankt voor je mail. Om maar met de deur in huis te vallen: we hebben goed nieuws en wat minder goed nieuws...

Het goede nieuws is, dat we het nieuwe jaar starten met een nog groter aantal nieuwe klanten dan verwacht. Klanten met vragen over Knab en onze producten. Heel leuk natuurlijk!

Maar minder leuk is, dat onze Servicedesk de drukte nu even niet aankan en dat onze techniek ons juist nu een beetje in de steek laat. De telefoon staat roodgloeiend en onze mailbox puilt uit.

Al onze Knab collega’s, van marketeer tot directeur, zetten daarom nu alles op alles om jou en andere klanten zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien.

Het duurt dus langer dan wij beloven én willen, maar binnen 2 tot 3 werkdagen kun je een antwoord van ons verwachten.

Excuses voor het ongemak. We hopen op je begrip.

Kun je niet zo lang wachten? Misschien vind je hier je antwoord al.

Met vriendelijke groet,

René Frijters

Directeur en oprichter

Knab

FOTO VAN PIZZADOZEN

Vanavond eten we gewoon weer pizza met z’n allen.
Persoonlijke service is leuk, maar in zo'n stijl te gaan mailen als bank zijnde vind ik wel erg onprofessioneel. Zeker als je eigenlijk gewoon aan het verbloemen bent dat je service even zwaar onder de maat is...

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:22
RemcoDelft schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:53:
[...]

Maar ja, als mensen uitsluitend naar de mooie cijfers kijken en niet zelf nadenken, dan verwachten ze alleen maar winst en realiseren zich niet dat ze ook verlies kunnen draaien. En dat de kans daarop aanzienlijk is!
Ik heb er dus nooit aan meegedaan...
Op zicht heb je gelijk, maar als je naar bep. woekerpolisconstructies kijkt dan moet je toch tot de conclusie komen dat het klantbelang er gewoon niet was. Een kostenniveau van 40% waarvan soms niet eens duidelijk was hoe hoog de daadwerkelijke kosten echt waren en de verkoopmedewerkers het zelfs niet eens wisten, dient geen enkel belang behalve het eigenbelang. Wat betreft is het een voordeel dat zelfs deze consumenten overbeschermd worden omdat dat grote marktpartijen dwingt voorzichtig te zijn hun eigenbelang ten koste te laten gaan voor het klantbelang.

Onderzoekje uit 1995 over woekerpolissen: http://www.ftm.nl/upload/...over%20woekerpolissen.pdf

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 22:35
Ik heb net een gratis betaalrekening met spaarrekening geopend bij Knab. Had al een zakelijke rekening. Ben erg tevreden over de service. Heb bovengenoemde mail ook gekregen maar elke contact via website afgelopen weken is binnen 2 werkdagen beantwoord.

Ik vind het juist erg goed dat ze je duidelijk informeren. Ook de gebruikte taal met beetje humor vind ik geen probleem.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Kan zijn, maar bij de ING heb je iemand < 1 minuut wachten aan de telefoon (ik heb nog nooit langer hoeven wachten) en ze weten tenminste waar ze het over hebben.

Anoniem: 330863

Dus de keuze is aan jezelf: wil je 1% spaarrente en snelle klantenservice of 1.65% en iets langer wachten totdat je geholpen wordt? Persoonlijk maakt het langer wachten op antwoord mij niet zo veel uit als ik meer rente op m'n spaargeld krijg.

• detim
Als dit de daadwerkelijke keuze was dan was dit voor mij ook geen probleem. Dan had ik ook bewust gekozen voor de mindere service, maar dan had ik dus mijn zakelijke rekening hier niet ondergebracht en alleen privé hier gaan zitten.

Echter beloven ze zelf een perfecte service te geven, hier betaal ik maandelijks ook veel meer voor dan bij de ING. In het begin was de service ook perfect, maar dat is nu op dit moment dus flink onderuit gegaan.
En zeker als zakelijke klant mag je toch verwachten dat je vrij snel geholpen wordt, als ik dan een net (automatisch) mailtje zou krijgen met excuses en we zijn er mee bezig dan was het voor mij nog niet zo'n probleem. Maar de mail die ze nu sturen vind ik vrij belachelijk want ze doen het af alsof het een grapje is en dat is de reden dat ik hier eigenlijk kom "klagen".
Anoniem: 330863 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:54:
Dus de keuze is aan jezelf: wil je 1% spaarrente en snelle klantenservice of 1.65% en iets langer wachten totdat je geholpen wordt? Persoonlijk maakt het langer wachten op antwoord mij niet zo veel uit als ik meer rente op m'n spaargeld krijg.

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Phyxion schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:44:
Kan zijn, maar bij de ING heb je iemand < 1 minuut wachten aan de telefoon (ik heb nog nooit langer hoeven wachten) en ze weten tenminste waar ze het over hebben.
Dan noem je nou net een bank waar ik echt nooit meer heen gaan qua service. Voorbeeld:
Ik moest persoonlijk naar een of andere primera/sigarenzaak met beperkte openingstijden (kantoor uren en stukje zaterdag) om een pas te kunnen activeren. En dat kon niet op een échte vestiging zoals eentje om de hoek met ruime openingstijden (waar ik mijn rekening had aangevraagd) volgens de dame aan de telefoon. Zo duurde het bijna twee weken voor ik kon pinnen. Dan vond ik de ABN-Amro nog beter.

[Voor 6% gewijzigd door Wuursj op 16-01-2015 12:27]

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 330863 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:54:
Gelukkig kan je het ook combineren, doorlopende rekening bij bank X en sparen bij bank Y :)

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 11:36
Roekeloos schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:00:
Ik heb mijn privé zaken geregeld, maar overweeg nu om ook voor de vereniging waarvan ik penningmeester ben over te stappen naar een andere bank.

Momenteel Rabo Zakelijk, wat betekent dat je per transactie, per afschrift, per pas, per alles betaalt. En als er iets is moet je tijdens kantooruren naar een filiaal waar een zakelijke afdeling zit... en dat zijn er niet veel.

Gezocht: Eenvoudige bank waarbij we onze betaal/spaarrekening onder kunnen brengen en (eventueel, kan ook los) aansprakelijkheidsverzekering kunnen afsluiten.

Anyone?
Ik maak gebruik van het SNS pakket voor ZZP'ers, wellicht is dat ook van toepassing voor de vereniging. 7,50€ per maand all-in tarief, dus ook bankpas en een spaarrekening. Nu een halfjaar klant en het is écht maar 7,50.

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:19
vandermark schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:13:
Ik heb net een gratis betaalrekening met spaarrekening geopend bij Knab. Had al een zakelijke rekening. Ben erg tevreden over de service. Heb bovengenoemde mail ook gekregen maar elke contact via website afgelopen weken is binnen 2 werkdagen beantwoord.

Ik vind het juist erg goed dat ze je duidelijk informeren. Ook de gebruikte taal met beetje humor vind ik geen probleem.
Dan ben je net op tijd, vanaf gisteren kun je geen gratis betaalrekening meer aanvragen :)

http://www.banken.nl/nieu...en-nog-uitgebreide-pakket

[Voor 5% gewijzigd door hv08 op 16-01-2015 23:21]

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

hv08 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:20:
[...]

Dan ben je net op tijd, vanaf gisteren kun je geen gratis betaalrekening meer aanvragen :)

http://www.banken.nl/nieu...en-nog-uitgebreide-pakket
Direct aanvragen niet, maar "mocht je na 3 maanden niet overtuigd zijn van de meerwaarde van het uitgebreide pakket, dan kun je altijd weer terugstappen naar Knab Basis."

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 18:01

JAN-B

525 Wp op mijn dak

begintmeta schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:50:

Daar houden andere banken zich ook mee bezig. Maar triodos is enigszins antroposofisch, dat vind ik op zich ook wel een minpunt.
kun je uitleggen wat je met ""antroposofisch"" bedoelt :?
en wat dat dan weer met een bank te maken heeft?
ik zit zelf zelf al jaren bij Triodos, zeer tevreden, maar zit je niet een probleem te zoeken??

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 20:59
hv08 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:20:
[...]Dan ben je net op tijd, vanaf gisteren kun je geen gratis betaalrekening meer aanvragen :)
Op het forum van Spaarinformatie lees ik dat het soms nog wel gelukt is om een Knab Basis te openen na de deadline.

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 07:10
JAN-B schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:27:
[...]
ik zit zelf zelf al jaren bij Triodos, zeer tevreden, maar zit je niet een probleem te zoeken??
Ik begrijp de ophef ook niet. Ik verwacht dat als je een lijstje maakt met alle 'minpunten' waarin banken in investeren, 'antroposofisch' niet in je top 10 zal staan (wapens, kinderarbeid, ontbossing, dierenleed etc).

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Deo_Volente schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:29:
[...]

Ik begrijp de ophef ook niet. Ik verwacht dat als je een lijstje maakt met alle 'minpunten' waarin banken in investeren, 'antroposofisch' niet in je top 10 zal staan (wapens, kinderarbeid, ontbossing, dierenleed etc).
Tsja..dat hangt van je eigen waarden af. Ik vind antroposofie ook een behoorlijk eng gedachtengoed.

Wordt geassocieerd met rassenleer en occultisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antroposofie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Triodos heeft een kwakzalver award gekregen vanwege het specifiek promoten van homeopathie in Afrika. Hoeveel doden vallen er door zulk soort geintjes?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Beduidend minder dan door wapens lijkt me. 't Is ook wel een beetje een nationale sport om goede intenties neer te sabelen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hoe doen jullie dat trouwens met contante stortingen bij Knab.
De rabo heeft bij mij bijna alleen maar nadelen op 3 punten na:
Fysiek kantoor
Lager CC kosten buitenlandse valuta.
Lagere kosten per maand (maar de hogere rente van knab verdiend dit terug).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:04
Ik doe geen contante stortingen en zou ik dat wel willen heb ik nog een ING rekening lopen waar je dat 6 keer kosteloos mag doen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JAN-B schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:27:
[...]
Zie de eerdergeposte wiki-link. Wij hebben hier in't gezin trouwens ook twee rekeningen bij Triodos, maar dat is niet te danken aan de toch een klein beetje aanwezige antroposofische link van Triodos.

Maar goed, wat de twijfelachtige geneeswijzen betreft: het is zoals ik eerder ook al had gepost niet zo dat andere banken dat niet financieren.

• Brent
  • Laatst online: 12-05 17:13
Iemand hier bij de Luxemburgse ING? Is ook gratis voor buitenlanders (wij dus). Bovendien kun je lachen met het gebroken Nederlands op de website.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• U123456
Brent schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:42:
Iemand hier bij de Luxemburgse ING? Is ook gratis voor buitenlanders (wij dus).
Maar niet te openen voor Nederlanders? Gezien deze regel:
Conform de geldende regels in verband met het witwassen van geld en om uw identificatie te bevestigen, moet u een gewone kopie bezorgen van uw geldige identiteitskaart en 100 euro overschrijven vanaf een rekening waarvan u al rekeninghouder bent in een van de volgende landen : Luxemburg, België, Duitsland of Frankrijk. Dit bedrag zal op uw ING-rekening worden gecrediteerd wanneer uw aanvraag om een rekening te openen wordt aanvaard. Het wordt u teruggestort wanneer deze aanvraag wordt geweigerd.
Bron: www.ing.lu

• Brent
U123456 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:48:
[...]
Maar niet te openen voor Nederlanders? Gezien deze regel:
[...]
Bron: www.ing.lu
Hmm, staat me bij dat een Tweaker daar een rekening had, maar dan was het misschien een Belg... Jammer, liet me misleiden door het Nederlands waarschijnlijk.

• U123456
Ik weet vrijwel zeker dat het voorheen wel mogelijk was om als Nederlander een (gratis) bankrekening bij de Luxemburgse ING te openen.

edit: de oude website bekeken (van 2012) en daar staat inderdaad:
Als u bij ING Luxemburg een onlinerekening wilt openen, moet u een rechtsbekwame, meerderjarige, natuurlijke persoon zijn en in een van de volgende landen wonen: Groothertogdom Luxemburg, Frankrijk, België, Duitsland of Nederland.

[Voor 80% gewijzigd door U123456 op 20-01-2015 12:13]

• Brent
Misschien kun je best Nederlander zijn, mits je maar vanuit een valide rekening stort (via vriend of familie oid).

• Koos Werkloos
Brent schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:01:
Misschien kun je best Nederlander zijn, mits je maar vanuit een valide rekening stort (via vriend of familie oid).
Je moet - volgens die regel - een rekening op je naam hebben staan in een van die vier genoemde landen. Niets meer, niets minder.

• RemcoDelft
Brent schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:01:
"Conform de geldende regels in verband met het witwassen van geld" _/-\o_

• Brent
Hoe zit dat eigenlijk met EU wetgeving? Weigeren op basis van adres (land), is dat niet tegen vrijheid van goederen/personen?

• RemcoDelft
Brent schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:16:
Hoe zit dat eigenlijk met EU wetgeving? Weigeren op basis van adres (land), is dat niet tegen vrijheid van goederen/personen?
ING zal zeggen dat je in Nederland gewoon een account kan maken bij ing.nl... Ik vraag me dan meer af of het is toegestaan dat een Nederlandse bank voor Nederlanders geld kost, en voor Luxemburgers gratis is.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
FreakNL schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:08:
Ik heb bij Rabo 1 lopende rekening met pas, 1 betaalrekening en 1 cc. Kosten: 4.65. Zo duur is knab dus ook weer niet...
Apart dat kost mij een euro minder :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dan heb je geluk, want het kan eigenlijk niet goedkoper dan 4,15. Let wel, de kosten van de extra betaalrekening gaan van die betreffende rekening af, misschien dat het je daarom niet opvalt.

Op basis van de 2015 prijzen:

Rabo DirectPakket met Rabo WereldPas € 1,80
RaboCard creditcard € 1,40
Extra betaalrekening zonder pas € 0,95

= 4,15

Ik zelf het totaalpakket vanwege korting op Interpolis en zorgverzekering:

Rabo TotaalPakket met Rabo WereldPas en RaboCard € 3,95

= 4,90 (was 4,65 in 2014)

Er zit trouwens nog een pakket tussen bij de Rabo:
Rabo BasisPakket met Rabo WereldPas € 2,30
RaboCard creditcard € 1,40

Die is nu dus 4,65, maar dan krijg je geen korting bij Interpolis.

Bij Knab is het 5 euro, dus voor mij maakt dat bijna geen verschil. Bovendien heb ik nu bij Knab meerdere betaalrekeningen en spaarrekeningen, handig voor het overzicht. En ik ga de zaken bij Interpolis wegtrekken, dat kan namelijk ook goedkoper (zelfs met de korting van Rabo erbij gerekend).

Als je echter slecht 1 rekening nodig hebt en verder geen creditcard is KNAB wel duur. Zo gauw je echter naar creditcard en 1 extra betaalrekening gaat maakt het al bijna niet meer uit... En dan reken ik het feit dat de rente veel hoger en je ook rente krijgt op je lopende rekening(en) niet eens mee...

[Voor 49% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2015 14:28]

• Kapotlood
Dat hangt ook een beetje af van hoeveel geld je op je betaal- en spaarrekening hebt staan. Vanwege de rente op je betaalrekening én de (vaak) hogere rente op je spaarrekening bij KNAB, kan het alsnog lonen… zelfs als je maar één rekening hebt. Vergeleken met de grote jongens geeft KNAB al snel 0,5% rente extra, wat op €10.000 toch €50 extra rente betekent.

Maar persoonlijk zou ik, zelfs als je maar 1 rekening nodig hebt, tóch één rekening bij een bank als de ABN/ING/Rabo aanhouden. Al is het alleen maar omdat je dan ten minste nog (gratis/goedkoop) contant geld kunt storten. Dat kan bij KNAB dan weer niet.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

joramoudenaarde schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:24:
Vergeleken met de grote jongens geeft KNAB al snel 0,5% rente extra, wat op €10.000 toch €50 extra rente betekent.
Het verschl is nog veel groter als je naar roodstaan kijkt. De grote jongens vragend aar rond de 14% voor, Knab maar 5%
Maar persoonlijk zou ik, zelfs als je maar 1 rekening nodig hebt, tóch één rekening bij een bank als de ABN/ING/Rabo aanhouden. Al is het alleen maar omdat je dan ten minste nog (gratis/goedkoop) contant geld kunt storten. Dat kan bij KNAB dan weer niet.
Dat is zeker persoonlijk. Contant geld storten heb ik de laatste 45 jaar denk ik een keer of 10 gedaan. En de laatste 20 jaar helemaal niet. Dat is echt een zo'n zeldzame handeling dat ik daar niets van laat afhangen. Als ik al eens een stapeltje cash geld krijg dan tank ik er gewoon benzine van of ik doe er boodschappen van.

Hoe vaak krijgt een particulier nu zoveel contant geld aangeboden dat je het onmiddellijk op een rekening wilt zetten? Nu ja, ik ka me wel wat situaties voorstellen, maar die zijn niet allemaal even legaal.

Maar zelfs als je bv een keer 10000 euro in handen krijgt omdat je cash je auto aan een particulier verkoopt, dan kan je gewoon in de FAQ van Knab lezen dat:
Knab is een online bank. Wij hebben dan ook geen bankkantoren waar je contant geld kunt storten. Wel kun je via een GWK-kantoor contant geld storten. Houd er wel rekening mee dat daar kosten aan verbonden zijn.
Het is mogelijk en die ene keer kost je dan geld. Maar om daar nu jaren lang een rekening bij een andere bank voor aan te houden lijkt me wat vergezocht

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Kapotlood
Mja, als je 't zo bekijkt heb je inderdaad wel gelijk ook. Ik vind die GWK kantoren alleen niet altijd even in de buurt zitten, en storten kost relatief veel (in mijn ogen dan). Maar ik krijg toch met elke verjaardag wel een keer geld. En als je een terrasje pikt betaal je vaak ook contant bijvoorbeeld. Ik gebruik zo min mogelijk contant geld, maar echt ontkomen doe ik er niet aan :) Ik heb een rommelpotje met zo'n 80 euro aan losgeld kleiner dan een euro… zie zo'n GWK kantoor of Supermarkt maar eens blij te krijgen met zo'n bak losgeld :)

• RemcoDelft
Ortep schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:36:
Maar zelfs als je bv een keer 10000 euro in handen krijgt omdat je cash je auto aan een particulier verkoopt, dan kan je gewoon in de FAQ van Knab lezen dat:
10k storten bij GWK kost je 250 euro. Je zou er zelfs tijdelijk een rekening voor kunnen openen :)
joramoudenaarde schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:49:
Ik heb een rommelpotje met zo'n 80 euro aan losgeld kleiner dan een euro
Losgeld wordt gebruikt bij ontvoeringen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Voor mij is contant storten ook totaal niet interessant, ik heb dat misschien een paar keer gedaan in mijn leven en dat ging om bedragen die ik ook gewoon op zou kunnen maken in de supermarkt ofzo (hooguit 300 euro ofzo).

Wat iedereen trouwens nog lijkt te vergeten is dat je natuurlijk ook altijd via iemand anders je geld op je rekening kan krijgen. Mocht het uberhaupt ooit zover komen dat ik 10.000 euro in mijn handen heb en ik de kosten van een GWK wil vermijden kan ik natuurlijk ook prima het geld via mijn ouders (ING) of vriendin (Rabo) op mijn rekening krijgen, zij mogen wel storten en kunnen het dan gewoon overboeken... Eventueel doe je het dan in delen om lastige vragen te voorkomen... Iedereen heeft toch wel iemand in zijn omgeving die hij/zij voldoende vertrouwt om dit te regelen?

Als je regelmatig geld stort is het wel vervelend en is Knab dus (als enige bank!) geen optie... Maar ik vraag me af voor hoeveel mensen dat nou eigenlijk opgaat? Waar zit nou het meeste cash geld? Dat zit toch vaak bij mensen die in de avond bijklussen of handeltjes erop nahouden. En dan ga je het sowieso niet storten...

[Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2015 15:58]

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-05 15:15
Renteverlaging bij KNAB per 30-01-2015:
Vanaf vrijdag 30 januari wijzigen de rentes bij Knab:

Flexibele Spaarrekening
• 1,55% (was 1,65%)

Kwartaal Spaarrekening
• Basisrente: 1,2% (was 1,3%)
• Bonusrente: 0,5% (ongewijzigd)

Betaalrekening
• Over het saldo van € 0 tot € 2.000: 0,5% (ongewijzigd)
• Over het saldo vanaf € 2.000: 1,05% (was 1,15%)

Vermogensbeheer en Gemaksbeleggen (rente over liquide saldo)
• 1,55% (was 1,65%)

Nieuwe deposito's, afhankelijk van de looptijd
• 1 tot 3 maanden: 1,55% (was 1,65%)
• 3 tot 6 maanden: 1,55% (was 1,75%)
• 6 tot 12 maanden: 1,65% (was 1,8%)
• 1 tot 2 jaar: 1,7% (was 1,85%)
• 2 tot 3 jaar: 1,75% (was 1,9%)
• 3 tot 4 jaar: 1,8% (was 1,95%)
• 4 tot 5 jaar: 1,8% (was 2,0%)
• 5 tot 6 jaar: 1,8% (was 2,4%)

Alle rentepercentages zijn effectief op jaarbasis

• Koos Werkloos
Tsja, nu de ECB 1.100.000.000.000 euro in de economie gaat pompen, zullen de spaarrentes overal rap omlaag gaan.

[Voor 3% gewijzigd door Koos Werkloos op 23-01-2015 12:10]

• RemcoDelft
Koos Werkloos schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:02:
Tsja, nu de ECB 1.100.000.000.000 euro in de economie gaat pompen, zullen de spaarrentes overal rap omlaag gaan.
1 vrachtwagen per dag:

Deze video geeft ook een aardig beeld (hoewel voor de Amerikaanse situatie):
https://www.youtube.com/watch?v=jKpVlDSIz9o

• Bonsaiboom
Bij alle positieve verhalen en ervaring die ik met KNAB heb gehad, staat nu een enorm negatieve ervaring ertegenover, die het vertrouwen van mij in de bank dusdanig hebben aangetast dat ik twijfel of ik er wel moet blijven.

Ik heb er een zakelijke rekening lopen voor mijn beheerBV, een gemeenschappelijke zakelijke rekening met 2 vennoten voor de werkBV en een gemeenschappelijke prive rekening met mijn vriendin.

Ik was al geidentificeerd bij KNAB, en ook 1 van de andere vennoten en mijn vriendin waren geïdentificeerd met overboekingen en de rekening voor de werkBV moest nog een vennoot geïdentificeerd worden. In dat laatste proces is iets misgelopen (ik weet nog niet wat) en triggerde bij KNAB een actie dat die rekening gesloten moest worden. Tot zover nog niets kwalijks. Het kwalijke gebeurde toen het saldo van de gemeenschappelijke rekening met mijn vriendin, naar de privé rekening van de niet-geïdentificeerde vennoot werd afgeschreven onder het mom van sluiten rekening.

Het was een menselijke fout en ik had het door voordat het daadwerkelijk gecleared was (en dit zal maandagochtend tegengehouden worden), maar ik vind het een grove schending van een basisfunctie van een bank.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Koos Werkloos schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:02:
Persoonlijk vind ik deze ontwikkeling erg zorgwekkend... :/

• RemcoDelft
Bonsaiboom schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:19:Tot zover nog niets kwalijks. Het kwalijke gebeurde toen het saldo van de gemeenschappelijke rekening met mijn vriendin, naar de privé rekening van de niet-geïdentificeerde vennoot werd afgeschreven onder het mom van sluiten rekening.

Het was een menselijke fout
Dus omdat iemand niet geidentificeerd is, krijgt hij het saldo? Achterstevorenlogica van de achterstevorenbank?

[Voor 56% gewijzigd door RemcoDelft op 24-01-2015 10:28]

• Bonsaiboom
Je moet bij KNAB 1 euro overmaken om je te identificeren. Dat is normale procedure, en als je het identificatieproces niet afmaakt, dan stoppen ze het en storten ze die Euro terug. Tot zover prima.

Alleen nu stortten ze het saldo van een rekening op naam van mij en mijn vriendin (Zeg Mr B en Mrs B), terug op een privé rekening van een vennoot (zeg Mr A) van me, en dat ben ik niet en dat is mijn vriendin niet. Hij heeft geen enkel juridisch eigendom over dat geld, en het is dus dat ik dat op tijd gevonden had, anders had het gewoon op zijn rekening gestaan. Nou was dat geen probleem geweest om terug te krijgen, maar het feit dat de bank dit fout doet vind ik erg kwalijk. Oftewel, identificatie mislukt, geld van rekening Mr B en Mrs B naar privé rekening van Mr A.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:57:
[...]

Persoonlijk vind ik deze ontwikkeling erg zorgwekkend... :/
Daarom moet je zorgen dat niet je hele gespaard vermogen is blootgesteld aan de grillen van centrale bankiers. Risico spreiden is en blijft belangrijk.

• Bonsaiboom
Inderdaad - wereldwijd gezien hebben we ongeveer 15% aan koopkracht ingeboet de afgelopen 6 maanden en de vraag is waar en wanneer dat gestabiliseerd wordt. Voor de economie denk ik een blessing.

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:55:
Je moet bij KNAB 1 euro overmaken om je te identificeren. Dat is normale procedure, en als je het identificatieproces niet afmaakt, dan stoppen ze het en storten ze die Euro terug. Tot zover prima.

Alleen nu stortten ze het saldo van een rekening op naam van mij en mijn vriendin (Zeg Mr B en Mrs B), terug op een privé rekening van een vennoot (zeg Mr A) van me, en dat ben ik niet en dat is mijn vriendin niet. Hij heeft geen enkel juridisch eigendom over dat geld, en het is dus dat ik dat op tijd gevonden had, anders had het gewoon op zijn rekening gestaan. Nou was dat geen probleem geweest om terug te krijgen, maar het feit dat de bank dit fout doet vind ik erg kwalijk. Oftewel, identificatie mislukt, geld van rekening Mr B en Mrs B naar privé rekening van Mr A.
Dit heb ik ook eens vaker gehoord in mijn omgeving over internetbanken.

Als het om een euro gaat,
Is het niet zo erg dat geld standaard een dag later komt, en er soms iets foutgaat bij de koppeling van je rekening.
Als het gaat over het opnemen van al je spaargeld, Dan wordt zoiets wel vervelend.

• Bonsaiboom
Dat het geld allemaal naar een in principe derde wordt overgemaakt en dat ik die fout moet vinden is erg vervelend.

Maar goed, ze hebben er actie op ondernomen en het komt allemaal vast wel goed.

• Phyxion

Phyxion

_/-\o_

Iacobus schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:59:
Renteverlaging bij KNAB per 30-01-2015:

[...]
Daar is het Het spaartopic - Deel 3 topic voor.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 10:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik ben deze maand overgestapt van Rabobank naar ASN Bank.

Meer dan 15 jaar geleden opende ik een jongerenrekening bij de Rabobank bij een lokaal kantoor, omdat dat op het moment de enige lokale bank was. Later werden de openingstijden steeds verder beperkt, en begin ik met internetbankieren. Toen de batterij van mijn randomreader leeg was kon ik er één ophalen bij het kantoor dat nog maar 1 middag in de week open was. Toen ik een credit card nodig had moest ik naar het filiaal een dorp verderop waar ze pas een groot regionaal kantoor hadden laten bouwen, in mijn eigen dorp was er alleen nog een geldautomaat. Het regionale kantoor is inmiddels gesloten en het geldautomaat is weg.

Het idee van een cooperatieve bank vond ik altijd heel goed, en toen bij de bankencrisis van 2009 de Rabobank als enige van de grote geen staatssteun nodig had was ik ook blij dat ik daar zat.

Dat de spaarrente bij de Rabobank lager was dan bij banken met staatsteun kon ik wel inkomen, maar een paar jaar geleden toch ergens anders een spaarrekening geopend ergens anders waar ik een hogere rente kreeg.

Maar de afgelopen jaren krijg ik steeds een slechter gevoel bij de Rabobank, ontslagrondes in het kader van automatisering heb ik begrip voor, maar dan de schandalen met de libor en euribor rente, en nu de renteswaps herken ik de lokale cooperatieve bank waarbij ik ooit mijn rekening opende niet meer.

Na het lezen over de kwetsbare situatie van de bankensector, die sinds de crisis niet structureel is verbeterd is de Rabobank als enige grote bank met weinig dekking en zonder staatssteun in een kwetsbare positie,

Met de actie van de ASN Bank om het eerste jaar geen kosten te betalen heb ik de knoop doorgehankt en ben ik bezig om in januari alles over te zetten. Het was meer werk dan verwacht, omdat het een gedeelde rekening is moet alles twee keer, credit card en overstapservice moet je allebei los aanvragen, maar ik hoop het allemaal voor het einde van de maand geregeld te hebben en dan alles bij de Rabobank op te zeggen.

Ik verwacht dat de kosten na het eerste jaar bij ASN ongeveer gelijk zullen zijn als bij de Rabobank, waarschijnlijk iets goedkoper omdat je rente op de betaalrekening krijgt en internationale overboekingen 10 euro goedkoper zijn.

Het duurzame aspect van ASN spreekt me wel aan, de relatie met SNS Reaal is wat minder, maar de Triodos "homeopathie" bank is ook niet iets waar ik mezelf mee wil associeren, en dan blijft er weinig over.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Anoniem: 248568

Ik zit er nu een tijdje over na te denken om over te stappen van de Rabobank naar de ING omdat de rabo vrij langzaam betalingen verwerkt. Van ING naar ING duurt een minuut en de meeste mensen hebben nu eenmaal ING. Verder ben ik wel helemaal tevreden over de rabo. Ik vroeg me dus af of het gras werkelijk groener is bij de ING en ik zit nu met wat vraagjes.

Werkt het bij de ING altijd? Is hun systeem betrouwbaar?
Heeft de ING een goede interface? Ik zou het erg op prijs stellen als iemand daar eventjes een screenshot oid van kan maken.
Moet je betalen voor bij- en afschrijfallerts via email?
Hoe moet je daar inloggen. Ik had welleens iets gelezen dat het iets met een tan code was (dus eigenlijk gewoon gebruikersnaam en wachtwoord)? Of heb je (ook) een soort van randomreader?

Posts gemoved naar dit topic.

[Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 14-02-2015 21:22]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een klein beetje zelfredzaamheid tonen? Storingen hebben ze nog wel eens bij ING (vermaak je met zoeken in Google o.i.d.) al heb ik er zelf weinig tot geen last van. Demo van internetbankieren staat gewoon op hun site: https://www.ing.nl/partic...kieren/demo-mijn-ing.html. De rest van de antwoorden op je vragen zijn daar ook wel te vinden.

Je krijgt (gelukkig) geen reader, je werkt met tan codes op papier of sms. Niet voor het inloggen (dat is gewoon een gebruikersnaam/ww) maar wel voor iedere betaling.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Lol grappig, ben zelf van ING naar ABN-AMRO gegaan vanwege de vele storingen bij ING.
Blij dat ik die keuze heb gedaan.

online bankieren log je gewoon met een gebruikersnaam en ww, voor overschrijvingen heb je een mobiel nodig, ing smsed een code die je moet invullen.

😆 - Denk ook eens om ;)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45
Huh? Meeste mensen hebben ING?

/edit, dezelfde bron gevonden als hieronder: http://www.banken.nl/bankensector/bankensector-nederland

En qua storingen komt de ING véél vaker in het nieuws. Helaas werkt de zoekfunctie van Tweakers niet zo fijn of snap ik het niet ('storing ing' geeft alles voor storing óf ing, 'storing + ing' geeft geen resultaat) maar dit toont het aardig aan:

https://allestoringen.nl/top10

Paar keer naar vorige week klikken en je ontdekt wel een trent, namelijk ING staat altijd in de top 10 van storingen, en de Rabobank bijna nooit.

De betalingen worden overigens alleen richting ING traag verwerkt, dat is voor zover ik me al kan herinneren een buitenbeentje qua betalingsverkeer.

Rabo > Rabo: direct (trekken ze toch geen extra rente van)
Rabo > andere banken: 1 of 2 dagen
Rabo > ING: 3 of 4 dagen

/edit

Precies wat MB113 hieronder ook zegt :)

[Voor 33% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-02-2015 18:04]

There is no replacement for displacement!

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:51:
de meeste mensen hebben nu eenmaal ING
Definieer dan eens 'de meeste'? Want volgens cijfers die ik kan vinden heeft ING een marktaandeel van 40% en de Rabo van 34%. Beide geen meerderheid dus 'de meeste' mensen zitten per definitie bij een andere bank dan de jouwe. En een verschil van 6% kan nauwelijks een reden zijn om over te stappen.

Ik heb van oudsher een hekel aan de Postbank, dus zal nooit een rekening bij de ING nemen. Maar da's gewoon m'n onderbuik die spreekt :)

[Voor 5% gewijzigd door AGee op 14-02-2015 18:02]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Van ING overmaken naar een andere Nederlandse bank gaat veel tragen dan bijv. van de ABN naar een andere bank, heb ik zelf gemerkt.

[Voor 9% gewijzigd door MB113 op 14-02-2015 18:02]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zit al jaren bij de ING, nu zelfs bij twee banken (Nederland en Belgie). Ik ben ooit overgestapt naar toen de Postbank wat later ING werd omdat bij andere banken alles geld ging kosten. Inmiddels is dat bij de ING bank in Nederland ook helaas. In Belgie hebben ze nog wel gratis rekeningen en ik zit er over te denken mijn Nederlandse rekening op te zeggen.

Tijden hebben me nooit zo veel geboeid, volgens mij was de regel dat als je het voor 23 uur deed dat het de volgende dag verwerkt was (naar andere, niet ING banken)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee