Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:00:
Paar keer naar vorige week klikken en je ontdekt wel een trent, namelijk ING staat altijd in de top 10 van storingen, en de Rabobank bijna nooit.
Op basis waarvan? Op het eerste gezicht lijkt het vooral gebaseerd op vermeldingen op social media.

Misschien is ING wel actiever in de dialoog met klanten op Twitter.

Ik zou er in ieder geval weinig waarde aan hechten; op basis van onderbuikgevoel denk ik dat het qua storingen weinig uitmaakt of je nu bij de Rabobank of ING zit.
naitsoezn schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:00:
Definieer dan eens 'de meeste'? Want volgens cijfers die ik kan vinden heeft ING een marktaandeel van 40% en de Rabo van 34%. Beide geen meerderheid dus 'de meeste' mensen zitten per definitie bij een andere bank dan de jouwe. En een verschil van 6% kan nauwelijks een reden zijn om over te stappen.
Dat gaat over assets, niet over klanten. En dan is er nog een verschil tussen zakelijke en particuliere klanten (bij die laatste groep interesseert het me meer of ze het geld tijdig ontvangen, bedrijven incasseren veelal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:00:
Huh? Meeste mensen hebben ING?

/edit, dezelfde bron gevonden als hieronder: http://www.banken.nl/bankensector/bankensector-nederland

En qua storingen komt de ING véél vaker in het nieuws. Helaas werkt de zoekfunctie van Tweakers niet zo fijn of snap ik het niet ('storing ing' geeft alles voor storing óf ing, 'storing + ing' geeft geen resultaat) maar dit toont het aardig aan:

https://allestoringen.nl/top10

Paar keer naar vorige week klikken en je ontdekt wel een trent, namelijk ING staat altijd in de top 10 van storingen, en de Rabobank bijna nooit.

De betalingen worden overigens alleen richting ING traag verwerkt, dat is voor zover ik me al kan herinneren een buitenbeentje qua betalingsverkeer.

Rabo > Rabo: direct (trekken ze toch geen extra rente van)
Rabo > andere banken: 1 of 2 dagen
Rabo > ING: 3 of 4 dagen

/edit

Precies wat MB113 hieronder ook zegt :)
Ik koop en verkoop zo nu en dan wat via marktplaats en in 9 van de 10 gevallen krijg ik met een ING nummer te maken. Dat lijk mij geen toeval meer.

Wat ik zelf heb kunnen vinden qua snelheid in overboekingen:
https://www.rabobank.nl/b...ang_duurt_een_overboeking
https://www.ing.nl/partic...eid-betalingsverkeer.html

Als je van ING naar ING overmaakt lijk je dus wat tijdwinst te kunnen halen. Ik vind het wel weer raar dat je het dan voor 21:00 uur moet hebben overgemaakt ondanks je dan bij dezelfde bank zou zitten.

Er is inderdaad een tijd geweest dat de ING vaak slecht in het nieuws kwam qua storingen maar of dat nu nog zo is? Dit nieuwsberichten die ik destijds had gelezen zijn ondertussen ook 2 of 3 jaar oud.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 14-02-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:06
In ben pas geleden zelf overgestapt van Rabo naar ING. Reden was omdat we een gezamenlijke rekening zijn gaan voeren en mijn vrouw bij ING zat en in bij Rabo. Groot voordeel van ING vind ik dat je voor vanalles langs kan gaan bij een kantoor en dan door 1 persoon geholpen wordt.

Bij het rabo kantoor in Nieuwegein werd ik er op het laatst wel simpel van dat je voor alles een afspraak moest gaan inplannen. Het enige wat je daar kon doen was een randomreader ophalen (oké klein beetje gechargeerd).

Nog geen moment spijt van gehad, ING interface is iets anders maar t werkt allemaal prima. Storing heb ik nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ing sneller dan de rabo?

rabo, abn amro, sns die boekingen worden allemaal binnen 12 - 24 uur verwerkt doordeweeks.. Als mensen naar mij iets overmaken of ik naar de ing dan is dat standaard altijd +1 dag extra.. Juist de ING is traag in zijn verwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Kan je bij de ING ook zien wat het saldo was na elke bij- of afschrijving? Bij de Rabobank kan dit tegenwoordig wel en ik vind dat best wel handig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:22:
ing sneller dan de rabo?

rabo, abn amro, sns die boekingen worden allemaal binnen 12 - 24 uur verwerkt doordeweeks.. Als mensen naar mij iets overmaken of ik naar de ing dan is dat standaard altijd +1 dag extra.. Juist de ING is traag in zijn verwerkingen.
Ook mijn ervaring. Als ik overmaak naar ing duurt t altijd langer dan naar n andere bank en ook ontvangen van ing duurt langer dan bij andere bank. Lijkt me niet dat Rabo hier achter zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

naitsoezn schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:00:
[...]

Definieer dan eens 'de meeste'? Want volgens cijfers die ik kan vinden heeft ING een marktaandeel van 40% en de Rabo van 34%. Beide geen meerderheid dus 'de meeste' mensen zitten per definitie bij een andere bank dan de jouwe. En een verschil van 6% kan nauwelijks een reden zijn om over te stappen.
Dat is geen marktaandeel voor wat betreft klanten maar gaat om assets. Oftewel: hoeveel geld is er bij ze gestald. In termen van klanten is het marktaandeel van ING (vanwege de Postbank wat toen het merk over ging in ING ruim 7 miljoen klanten had) rond de 50% (8.1 miljoen klanten en 600.000 zakelijke klanten), dus inderdaad: de meeste Nederlanders zitten bij ING.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Jaar geleden overgestapt van Rabo naar Triodos.

10 jaar tevreden klant geweest bij Rabo, maar bij Triodos weet ik tenminste waar mijn geld voor gebruikt wordt :)

Zelf slechte ervaringen met overmaken naar en ontvangen van ING. Duurde in mijn geval altijd het langst..

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:16 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
aaitje schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:20:
In ben pas geleden zelf overgestapt van Rabo naar ING. Reden was omdat we een gezamenlijke rekening zijn gaan voeren en mijn vrouw bij ING zat en in bij Rabo. Groot voordeel van ING vind ik dat je voor vanalles langs kan gaan bij een kantoor en dan door 1 persoon geholpen wordt.

Bij het rabo kantoor in Nieuwegein werd ik er op het laatst wel simpel van dat je voor alles een afspraak moest gaan inplannen. Het enige wat je daar kon doen was een randomreader ophalen (oké klein beetje gechargeerd).

Nog geen moment spijt van gehad, ING interface is iets anders maar t werkt allemaal prima. Storing heb ik nog geen last van gehad.
Toch herkenbaar. Ik vind op zich de Rabobank een prima bank, maar alles is moeilijk moeilijk moeilijk. Internetbankieren als je geen Nederlands paspoort hebt (in geval van mijn vriendin)? Pfffff we gaan even kijken of dat kan meneer, komt u maar een keer langs. Of twee keer.
En nu is het filiaal hier in het dorp ook nog gesloten. Nou maakt het niet heel veel uit of je nou je afspraak hebt op 1km afstand of op 15km afstand (maar denk niet dat ze veel voor je kunnen doen bij filiaal 30km verderop), het is allebei niet ver, maarre... de SNS deed nergens moeilijk over en dat ging allemaal een stuk soepeler en welwillender. En ze hebben nog een pand in het dorp ook. Vanaf dat moment ging mijn mening over de Rabo gewoon wat achteruit zonder per se negatief te worden.
Niet dat ik m'n eigen rekeningzaken er wil weghalen verder. Maar wat minder stug zou fijn zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CyBeR schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:38:
[...]

Dat is geen marktaandeel voor wat betreft klanten maar gaat om assets. Oftewel: hoeveel geld is er bij ze gestald. In termen van klanten is het marktaandeel van ING (vanwege de Postbank wat toen het merk over ging in ING ruim 7 miljoen klanten had) rond de 50% (8.1 miljoen klanten en 600.000 zakelijke klanten), dus inderdaad: de meeste Nederlanders zitten bij ING.
8.1M rekeningen is niet gelijk aan 8.1M actieve klanten. Als ik een hypotheek bij ING wil, moet ik daar ook een rekening openen. Terwijl ik dan gewoon alles via mijn oude rekening zou laten lopen. En de postbank is alweer een poosje geleden, dus het 50% gedeelte zou ik echt wel een recente bron van willen zien :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

naitsoezn schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:59:
[...]

8.1M rekeningen is niet gelijk aan 8.1M actieve klanten. Als ik een hypotheek bij ING wil, moet ik daar ook een rekening openen. Terwijl ik dan gewoon alles via mijn oude rekening zou laten lopen. En de postbank is alweer een poosje geleden, dus het 50% gedeelte zou ik echt wel een recente bron van willen zien :)
https://www.ing.nl/nieuws/feiten_en_cijfers/index.html

(En dit is alleen Nederland he, ING heeft wereldwijd 85 miljoen klanten.)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 14-02-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Slarioux schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:43:
[...]

En daarom zit ik niet bij de ING.
Dat vind ik juist ideaal. Bij de Belgische ING heb ik een reader en vaak doe ik gewoon betalingen via mijn Nederlandse ING rekening omdat ik mijn telefoon wel bij me heb, maar mijn reader niet. Een telefoon heb je bijna altijd bij, GMail en Facebook werken tegenwoordig met hetzelfde systeem als je 2way identification aan zet. Ideaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Totdat je telefoon kwijt is of gejat is, dan heb je een groot probleem. Had een collega van me, is weken bezig geweest met ING om z'n nummer te wijzigen 8)7

Persoonlijk nog nooit in de situatie gezeten dat ik iets wilde betalen en er geen random reader in de buurt was overigens. Die dingen liggen thuis, op kantoor, bij m'n ouders en zus en anders zit ie wel in m'n eigen tas.

[ Voor 41% gewijzigd door Cartman! op 14-02-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cartman! schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:07:
Totdat je telefoon kwijt is of gejat is, dan heb je een groot probleem. Had een collega van me, is weken bezig geweest met ING om z'n nummer te wijzigen 8)7
:? Je moet ook niet met ING bezig gaan dan maar met je telco. SIM-kaart blokkeren enzo. Alleen als je ook de mobiel bankieren app gebruikte moet je die telefoon blokkeren in je rekening (2x klikken) en klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 14-02-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:14:
[...]
:? Je moet ook niet met ING bezig gaan dan maar met je telco. SIM-kaart blokkeren enzo. Alleen als je ook de mobiel bankieren app gebruikte moet je die telefoon blokkeren in je rekening (2x klikken) en klaar.
Dan was dat er toen nog niet of is hij verkeerd voorgelicht. Hoe dan ook had ie weken moeite met betalen en kon ie elke keer naar ING toe om iets over te maken. Just saying :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
heb van huis uit altijd postbank gehad. toen ik op mezelf ging wonen rabobank erbij genomen omdat het internetbankieren daar toentertijd veel beter werkte. heb postbankrekeningen gewoon aangehouden. Had 2 postbabkrekeningen: mijn originele en 1 voor studiekosten. Heb ze nog steeds en heb er paar tientjes op staan om eventuele betalingen van ING naar ING snel te kunnen doen, maar gebruik verder mijn raborekeningen. (voor geld storten is het ook wel handig. mag tot max. 6x per jaar gratis bij beide banken. dus als de 6x gebruikt zijn ga ik gewoon naar de andere bank ipv geld op te sparen (komt nu sowieso niet meer voor bij mij maar in verleden stortte ik nog wel eens wat))

bottomline: waarom kiezen? de kosten zijn het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt ook nog een wachtwoord nodig en de login is ook niet precies je rekeningnummer, dus aan alleen je telefoon hebben ze ook niks. Je kan toch gewoon een nieuwe telefoon kopen en een nieuwe simkaart aanvragen?

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 14-02-2015 19:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:52:
[...]
Je hebt ook nog een wachtwoord nodig en de login is ook niet precies je rekeningnummer, dus aan alleen je telefoon hebben ze ook niks. Je kan toch gewoon een nieuwe telefoon kopen en een nieuwe simkaart aanvragen?
Daar gaat het nog niet eens om, het gaat om ongemak dat je ineens kreupel bent met betalen als er iets met je telefoon gebeurt. "Gewoon een nieuwe telefoon kopen" is niet altijd even makkelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 10-05 17:57
En daar tegenover staat weer het ongemak van het niet bij je hebben van de Rabo/ABN/whatever-reader.

Bottom line: wees blij dat je de keus hebt, ieder z'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

naitsoezn schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:59:
[...]

8.1M rekeningen is niet gelijk aan 8.1M actieve klanten. Als ik een hypotheek bij ING wil, moet ik daar ook een rekening openen. Terwijl ik dan gewoon alles via mijn oude rekening zou laten lopen.
Eh? Juist de Rabo is de grootste hypotheekverstrekker. Ik heb mijn hypotheek daar ook, maar ik heb er geen rekening trouwens. Dat is nergens voor nodig. Ze incasseren gewoon van mijn ING rekening.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ATS schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:10:
[...]

Eh? Juist de Rabo is de grootste hypotheekverstrekker. Ik heb mijn hypotheek daar ook, maar ik heb er geen rekening trouwens. Dat is nergens voor nodig. Ze incasseren gewoon van mijn ING rekening.
Ik had het over ING, niet over Rabo ;) Bij mijn weten kun je bij de ING geen hypo nemen zonder rekening.

Edit: Even nagezocht, en een ING-hypo zonder ING-hypo kan wel, maar dan betaal je fiks meer rente . Vandaar dus dat er vrij weining ING-hypo's afgenomen zullen worden zonder ING-rekening ;) . Waarmee we dus uiteindelijk uitkomen op: 8.1M rekeningen zegt vrij weinig over je marktaandeel.nog afgezien van de mensen met meerdere rekeningen bij dezelfde bank

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 15-02-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Persoonlijk nog nooit in de situatie gezeten dat ik iets wilde betalen en er geen random reader in de buurt was overigens. Die dingen liggen thuis, op kantoor, bij m'n ouders en zus en anders zit ie wel in m'n eigen tas.
Nummer wijzigen bij ING ging juist erg makkelijk, gewoon naar een bank kantoor gegaan met paspoort etc, was binnen 5 minuten gedaan. Moet je natuurlijk wel een bank kantoor in de buurt hebben :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

naitsoezn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Ik had het over ING, niet over Rabo ;) Bij mijn weten kun je bij de ING geen hypo nemen zonder rekening.

Edit: Even nagezocht, en een ING-hypo zonder ING-hypo kan wel, maar dan betaal je fiks meer rente . Vandaar dus dat er vrij weining ING-hypo's afgenomen zullen worden zonder ING-rekening ;) . Waarmee we dus uiteindelijk uitkomen op: 8.1M rekeningen zegt vrij weinig over je marktaandeel.nog afgezien van de mensen met meerdere rekeningen bij dezelfde bank
Ze zeggen 8.1M *klanten* en of die actief zijn of niet maakt geen donder uit. Denk je dat de rabo geen inactieve rekeningen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CyBeR schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Ze zeggen 8.1M *klanten* en of die actief zijn of niet maakt geen donder uit. Denk je dat de rabo geen inactieve rekeningen heeft?
Ik wist niet dat je boos werd :P

Het aantal internetbankierende klanten is trouwens maar 5.5M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

naitsoezn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:50:
[...]

Ik wist niet dat je boos werd :P
Ik kan niet zo goed tegen irrelevante argumenten die geen ander doel dienen dan "ik heb toch gelijk" van mensen die geen gelijk hebben.
Het aantal internetbankierende klanten is trouwens maar 5.5M ;)
De resterende drie miljoen zijn kind of bejaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Laat ook maar :>

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 15-02-2015 12:07 . Reden: 8.1 / 17 < 50% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59
Wij hadden een gemeenschappelijke rekening bij de Rabo met twee betaalpassen. Kost 3,20 euro per maand. Geen rente op betaalrekening en 1% rente op spaarrekening.

Wij gaan nu overstappen naar SNS. Kost 2,50 euro per maand. Dus 0,70 euro per maand goedkoper uit. Daarnaast 1,25% rente op betaalrekening. En spaarrekening met 1,45% rente.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Rente is ook om te huilen, zelfs bij het vastzetten van je geld voor 1 of 2 jaar krijg je vrijwel niets:

Instelling 1 jaar 2 jaar
Leaseplan Bank 1.9% 2,1%
ICBC 1.83% 1,98%
NIBC Direct 1.8% 1,85%
KNAB 1.7% 1.75%
MoneYou 1.65% 1.2%
DHB Bank 1.65% 1.75%
Argenta 1.65% 1.95%
Anadolubank 1.6% 1.8%
AEGON 1.5% 1.5%
ASR Bank 1.35% 1.55%
OHRA 1.2% 1.2%
Delta Lloyd 1.2% 1.2%
Nationale-Nederlanden 1.1% 1.2%
Centraal Beheer 1.0% 1.6%
BLG Wonen 0.6% 0.7%
Reaal 0.6% 0.7%
RegioBank 0.6% 0.7%
SNS Bank 0.5% 0.5%
ASN Bank 0.4% 0.5%
Rabobank 0.3% 0.4%
ABN AMRO 0.25% 0.25%
Triodos Bank 0.2% 0.2%
ING 0.05% 0.05%

Als je goed wilt sparen kun je beter een bedrijf zoeken die divendent uitkeerd en daar aandelen van kopen. Zoals Heineken.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 15-02-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 12:58
Nopheros schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:53:
Als je goed wilt sparen kun je beter een bedrijf zoeken die divendent uitkeerd en daar aandelen van kopen. Zoals Heineken.
Koers van Heineken staat nu op het hoogste punt, stel dat die koers weer zakt naar de koers van vorig jaar?
Ben je meteen 25% armer, die paar % dividend schiet je dan niks mee op. Hetzelfde geldt voor andere aandelen, alle koersen staan nu hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ja ik doe het persoonlijk met olie, aangezien olie lekker laag staat kan ik daar wel paar euro op verdienen. Maar krijg je uiteraard geen divident. Zit op dit moment op 50%.

Heineken heeft overigens een Buy advies. Dat het opeens 25% naar beneden zou gaan terwijl de economie eindelijk weer een beetje begint te draaien is niet logisch maar goed je weet het inderdaad maar nooit.

Bij de banken weet je in iedergeval zeker dat je geld niet meer waard wordt, eerder minder door inflatie bij de zeer lage rente.

[ Voor 15% gewijzigd door Nopheros op 15-02-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 15:50
Ik heb een knab basis rekening, maar kan niet pinnen met m'n pas, geldautomaat niet en bij een kassa niet.
Kan er op de knab site niets over vinden.
Iemand een idee of dit normaal is?

Volgende stap is natuurlijk contact opnemen met knab, maar misschien zegt iemand hier "ohja" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom kan ik niet meer kiezen voor Knab Basis?

We willen graag dat iedereen kennismaakt met al het moois dat Knab te bieden heeft. Zodat je ervaart hoe wij je kunnen helpen om alles uit je geld te halen. En wat we bedoelen met ‘bank in jouw voordeel’. Iedere particuliere klant die start met Knab – of je nu kiest voor Plus of Premium – mag de eerste 3 maanden alles gratis proberen.

Ben je na deze 3 maanden niet overtuigd van de voordelen van Plus of Premium? Dan kun je alsnog kiezen voor ons gratis Basis pakket, aarmee je alleen kunt sparen. Uiteraard ontvang je van ons een seintje als jouw periode van 3 maanden gratis proberen bijna afloopt.
Het is dus een spaarrekening?? De pas zal zeker voor een identifier of iets gebruikt worden denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:50
Klopt, pas is voor de identifier, met basis kun je niet in de winkel pinnen, alleen online geld overboeken naar andere rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 04:41
Het Fantoom schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Koers van Heineken staat nu op het hoogste punt, stel dat die koers weer zakt naar de koers van vorig jaar?
Ben je meteen 25% armer, die paar % dividend schiet je dan niks mee op. Hetzelfde geldt voor andere aandelen, alle koersen staan nu hoog.
Met dividend schiet je sowieso helemaal niets op, omdat het ten koste gaat van je aandelenkoers. Grotendeels vergelijkbaar met een aandeleninkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hv08 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:42:
Klopt, pas is voor de identifier, met basis kun je niet in de winkel pinnen, alleen online geld overboeken naar andere rekeningen.
Vermoede al zoiets, bij Ohra was username/pw voldoende (enkel naar eigen rekening), opzich wel goed dat het met een kaart/reader is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26

icecreamfarmer

en het is

rr7r schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:19:
[...]

Met dividend schiet je sowieso helemaal niets op, omdat het ten koste gaat van je aandelenkoers. Grotendeels vergelijkbaar met een aandeleninkoop.
Wel want dat geld kun je gebruiken om andere aandelen te kopen zonder verdere transactie kosten te maken. Bij niet uitkerende aandelen blijf je meer en meer investeren in dezelfde aandelen.

Verder is het makkelijker te plannen als passieve inkomsten stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-03-2015 09:45 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Vandread schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:18:
Ik heb een knab basis rekening, maar kan niet pinnen met m'n pas, geldautomaat niet en bij een kassa niet.
Kan er op de knab site niets over vinden.
Iemand een idee of dit normaal is?

Volgende stap is natuurlijk contact opnemen met knab, maar misschien zegt iemand hier "ohja" :)
Je hebt gewoon een basis account van Knab. Kost je niks maar wel beperkt tot alleen handelingen online.

Is dit normaal, bij Knab wel. Het wordt alleen niet meer weergegeven op de website maar is nog wel te bereiken: https://www.knab.nl/knab-basis

Je kan gewoon de klantenservice van Knab bellen, die zijn heel vriendelijk en 9 van de 10 keer krijg je dezelfde werknemer als die werkt.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb Knab geprobeerd (voordat ik alle bankzaken verplaats), maar ik zeg het weer op.

Het concept is prachtig! Rente op betaalrekeningen, automatisch saldo aanvullen mocht je een keer niet genoeg saldo op de betaalrekening hebben, online pincode instellen, etc..

Ik vind het bankieren zelf echter een ramp
Zowel de website als de app zijn druk. Veel toeters en bellen.
De app is onstabiel, crasht regelmatig. Daarnaast kun je de app op een Android tablet niet eens gebruiken.

Maar vooral al die toeters en bellen, die gekke knopjes. De rust van de ABN-AMRO en ING app zijn een verademing ten opzichte van de onstabiele kermis app van Knab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10-05 09:03
Vandread schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:55:
[...]

Vermoede al zoiets, bij Ohra was username/pw voldoende (enkel naar eigen rekening), opzich wel goed dat het met een kaart/reader is :)
Ik zie dat er zoiets is als OHRA bank, maar wat precies. Is dat een betaalrekening? Wist niet dat zij dat aanbiedden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 11:52
SvMp schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:38:
Ik heb Knab geprobeerd (voordat ik alle bankzaken verplaats), maar ik zeg het weer op.

Het concept is prachtig! Rente op betaalrekeningen, automatisch saldo aanvullen mocht je een keer niet genoeg saldo op de betaalrekening hebben, online pincode instellen, etc..

Ik vind het bankieren zelf echter een ramp
Zowel de website als de app zijn druk. Veel toeters en bellen.
De app is onstabiel, crasht regelmatig. Daarnaast kun je de app op een Android tablet niet eens gebruiken.

Maar vooral al die toeters en bellen, die gekke knopjes. De rust van de ABN-AMRO en ING app zijn een verademing ten opzichte van de onstabiele kermis app van Knab.
Ja klopt wel, gelukkig zijn ze nog niet klaar met doorontwikkelen, tijdens de laatste update (lees paar dagen geleden) is de app niet meer bij me gecrashed. (Eerder crashte het bv als je iets aanklikte als nog niet alles wat geladen).

Dus ze werken er wel aan, maar dat krijg je met zo'n "verse" app :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Is die app echt zo "vers"? Knab bestaat al een tijdje.

De user-interface is een kwestie van ontwerp, die zal niet meer veranderen. Dat ik dat ding niet lekker werkt is natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik vind de app van ABN-AMRO echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Brent schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Ik zie dat er zoiets is als OHRA bank, maar wat precies. Is dat een betaalrekening? Wist niet dat zij dat aanbiedden.
Spaarrekening, ooit met behoorlijke rente :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Nu Bitcoin steeds groter wordt, ben ik wel benieuwd welke NL bank het meest positief aankijkt tegen deze techniek. Is het een idee om een overzicht hiervan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik heb een rekening geopend bij ASN.

De tarievenstructuur valt mij op: 1,25 per maand per rekening, voor twee personen 2,50 per maand per rekening. Dit komt dus neer op 1,25 per persoon per maand per rekening.

Dit is bijzonder vriendelijk voor alleenstaanden. Ik vind het wel bijzonder, want de kosten van een bank verdubbelen toch niet als er een tweede rekeninghouder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Alles beter als de app van de Rabobank. Wat een draak is dat zeg... Doe mij maar de ABN of Knab app. Voordeel bij de Rabo is wel dat je de app kan gebruiken voor iDeal betalingen vanuit de webbrowser (dus zonder Randomreader, enkel je code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59
Deveon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:45:
[...] Voordeel bij de Rabo is wel dat je de app kan gebruiken voor iDeal betalingen vanuit de webbrowser (dus zonder Randomreader, enkel je code).
Ligt aan je instellingen denk ik. Ik moet ook iDeal via de app accorderen met mijn scanner. Jaja, dat nieuwe apparaatje. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
SvMp schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:40:
Ik heb een rekening geopend bij ASN.

De tarievenstructuur valt mij op: 1,25 per maand per rekening, voor twee personen 2,50 per maand per rekening. Dit komt dus neer op 1,25 per persoon per maand per rekening.

Dit is bijzonder vriendelijk voor alleenstaanden. Ik vind het wel bijzonder, want de kosten van een bank verdubbelen toch niet als er een tweede rekeninghouder is?
Twee passen, twee apparaatjes voor geld overboeken, twee logins. Twee keer zoveel potentieel beheer als er een pas kwijt raakt, account geblokkeerd is enz. zo raar is het ook niet vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Nopheros schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:53:
Rente is ook om te huilen, zelfs bij het vastzetten van je geld voor 1 of 2 jaar krijg je vrijwel niets:

Instelling 1 jaar 2 jaar
Leaseplan Bank 1.9% 2,1%
ICBC 1.83% 1,98%
NIBC Direct 1.8% 1,85%
KNAB 1.7% 1.75%
MoneYou 1.65% 1.2%
DHB Bank 1.65% 1.75%
Argenta 1.65% 1.95%
Anadolubank 1.6% 1.8%
AEGON 1.5% 1.5%
ASR Bank 1.35% 1.55%
OHRA 1.2% 1.2%
Delta Lloyd 1.2% 1.2%
Nationale-Nederlanden 1.1% 1.2%
Centraal Beheer 1.0% 1.6%
BLG Wonen 0.6% 0.7%
Reaal 0.6% 0.7%
RegioBank 0.6% 0.7%
SNS Bank 0.5% 0.5%
ASN Bank 0.4% 0.5%
Rabobank 0.3% 0.4%
ABN AMRO 0.25% 0.25%
Triodos Bank 0.2% 0.2%
ING 0.05% 0.05%

edit: mmm je lijstje klopt wel...als je het vast zou zetten

Je lijstje klopt niet.

SNS heeft 1,35% tot 1.500.000
http://www.snsbank.nl/par...=Sp2_spaarrentes_inzetjes

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-03-2015 11:08 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 13:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je bent wel een lijstje aan het quoten van bijna een maand oud!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Richard schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:08:
Je bent wel een lijstje aan het quoten van bijna een maand oud!
Bovendien is dat een lijstje met kortlopende deposito's, die SNS-rente is de gewone variabele spaarrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 22:11

arie_papa

Running on Ubuntu

Vanmiddag eindelijk mijn ABN rekeningen opheffen. Ik heb daar 2 betaalrekeningen lopen waarvan 1 voorzien is van 2 pinpassen, en de andere heeft geen passen. Totaal kost me dit 6,70 per maand, terwijl de service om te huilen is. Het lokale kantoor is 2,5 dag per week open en natuurlijk dicht om 17.00 uur.

Ik zit nu bij de ASN, dit jaar geen kosten, vanaf volgend jaar 2,50 per maand (ivm 2 passen). Rente op je pinrekening en spaarrente is ook hoger.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

LuPo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Ligt aan je instellingen denk ik. Ik moet ook iDeal via de app accorderen met mijn scanner. Jaja, dat nieuwe apparaatje. :P
Dat is nieuw. Ik hoefde dat eerst ook niet maar afgelopen week had ik opeens de scanner nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22
Zou een nieuwe rekening openen bij ABN Amro.
Kantoor ingelopen maar daar hadden ze geen tijd :(
Toen maar telefonisch een afspraak gemaakt.

Nadat ik afgelopen dagen het nieuws gelezen had dat de topbestuurders ieder een ton :-( extra erbij hadden gekregen heb ik mij bedacht.

Gister online bij Knab een rekening geopend! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 09:15
ABN Amro heb ik zelf ook geen goede ervaringen mee. Kantoor is altijd dicht na 5 uur en in het weekend hier, terwijl de andere bankfilialen in hetzelfde winkelcentrum wel open zijn op een zaterdag.

Daarnaast hebben ze inderdaad nooit tijd als je geen afspraak hebt gemaakt, alsof ze geen klanten willen. Nee, er zijn veel betere alternatieven dan de ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 16:01
Ik begin me ook langzaam aan steeds meer op te winden over de ABN. Telefonisch zijn ze altijd heel snel en secuur geweest bij me, maar inderdaad… hun openingstijden en klantgerichtheid op het kantoor zelf zijn verre van ideaal. Ik kan alleen die rekening jammer genoeg nog niet opzeggen omdat hij gekoppeld is aan m'n hypotheek (nooit meer doen dus), maar zodra die vaste rente-periode voorbij is gaan we dat gelijk omgooien.

Het enige waar ik nog wel eens gebruik van maak is hun pinautomaat om geld te storten, en dat kan bij een all-digital bank zoals Triodos of KNAB helaas niet. Dat zou best een kostenpost(je) kunnen worden als ik telkens als ik dat nodig heb weer naar een GWK-kantoor zou moeten, want dat kost je daar minimaal €6,50 per storting. Aan de andere kant… rente op je betaalrekening, en een hogere rente op je spaarrekening heffen die kosten daarentegen ook snel genoeg weer op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Yohost! schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:16:

Denk niet dat de bonuscultuur minder is bij Knab a.k.a. Aegon dan ABN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Brent schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:45:
[...]

Denk niet dat de bonuscultuur minder is bij Knab a.k.a. Aegon dan ABN ;)
Zolang ze nog zelfstandig werken en niet afhankelijk zijn van overheidssteun is dat een heel ander verhaal. En wat ik mij kan herinneren gaat het met KNAB een stuk langzamer dan ze hadden verwacht, dus veel geld voor bonussen zal er daar niet zijn.

En KNAB werkt wel zelfstandig onder de vleugels van KNAB. Dus zeggen dat KNAB gelijk staat aan Aegon is niet geheel juist.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit voor mijn betaalrekening bij de ING en hoewel ik mij wel stoor aan die hoge salarissen/bonussen stap ik niet over. De simpele reden is het werken met tan-codes. Die verdomde readers zijn zo irritant. Bij knab ook een gekregen, maar wat een ondingen. Ze verdienen verder ook nauwelijks iets aan mij, behalve een klein beetje rente en een creditcard. Spaargeld staat elders ivm rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hooglander1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Zolang ze nog zelfstandig werken en niet afhankelijk zijn van overheidssteun is dat een heel ander verhaal. En wat ik mij kan herinneren gaat het met KNAB een stuk langzamer dan ze hadden verwacht, dus veel geld voor bonussen zal er daar niet zijn.

En KNAB werkt wel zelfstandig onder de vleugels van KNAB. Dus zeggen dat KNAB gelijk staat aan Aegon is niet geheel juist.
KNAB gaat hard, vooral bij ZZP-ers. Het vermogen wat in deposito's geparkeerd staat bij KNAB is groter dan bij Aegon.

Ik zou overigens graag naar KNAB gaan, maar mijn hypotheek staat al bij Aegon en daarom vallen ze af. Daarbij zijn ze niet echt groen, wat ik wel belangrijk vind. Triodos blijft dan als enige over, maar het serviceniveau is... niet echt hoog daar. Geen NFC, een banking-app die niet heel denderend lijkt. Ik wil best groen, maar afzien is ook weer wat. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 23-03-2015 11:53 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Precies, ik heb verder ook niks tegen hoge bonussen of hoge inkomens bij zelfstandige ondernemingen.

Situatie bij ABN is op dit moment heel wat anders.
Eerst gered worden met belastingcenten en vervolgens al binnen een paar jaar weer een dikke middelvinger naar die zelfde belastingbetaler en je eigen personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Krisp schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:52:
[...]

KNAB gaat hard, vooral bij ZZP-ers. Het vermogen wat in deposito's geparkeerd staat bij KNAB is groter dan bij Aegon.

Ik zou overigens graag naar KNAB gaan, maar mijn hypotheek staat al bij Aegon en daarom vallen ze af. Daarbij zijn ze niet echt groen, wat ik wel belangrijk vind. Triodos blijft dan als enige over, maar het serviceniveau is... niet echt hoog daar. Geen NFC, een banking-app die niet heel denderend lijkt. Ik wil best groen, maar afzien is ook weer wat. :P
Triodos heeft geen NFC, geen eigen creditcard, slechte banking app.

Ik had er graag naar overgestapt, maar al die dingen zorgden dat ik naar KNAB ging. En absoluut ook geen spijt van gehad overigens.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hooglander1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Knab is een poging van Aegon om hun hypotheek-dekkingsgraad te verhogen. Er is van scheiding geheel geen sprake, en als je dat nog niet wist, kun je elders lezen dat dat beroemde depositiegarantiestelsel voor Knab en Aegon geldt voor de tegoeden bij die twee samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Freakster86 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:52:
De simpele reden is het werken met tan-codes. Die verdomde readers zijn zo irritant. Bij knab ook een gekregen, maar wat een ondingen.
Wat vindt je er eigenlijk zo irritant aan?

Bij de rabobank werk ik er al jaren mee.
Duidelijke werkwijze en het geeft mij een veilig gevoel, helemaal met die nieuwe kleurenscanner.

Ik ben overigens zelf verder niet bekend met tan-codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21
Hooglander1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Triodos heeft geen NFC, geen eigen creditcard, slechte banking app.

Ik had er graag naar overgestapt, maar al die dingen zorgden dat ik naar KNAB ging. En absoluut ook geen spijt van gehad overigens.
Met de nieuwe pas die ik van Triodos heb gekregen vorig jaar is contactloos betalen gewoon mogelijk. En wat is er mis met de banking app?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Yohost! schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:57:
[...]

Wat vindt je er eigenlijk zo irritant aan?

Bij de rabobank werk ik er al jaren mee.
Duidelijke werkwijze en het geeft mij een veilig gevoel, helemaal met die nieuwe kleurenscanner.

Ik ben overigens zelf verder niet bekend met tan-codes.
Je moet altijd zo'n reader bij je hebben. En dan de verhalen dat de batterij leeg was en je dagenlang op een nieuwe zit te wachten... Bij de ING krijg je een tan code per sms. Die voer je in en klaar is kees. Simpeler kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Freakster86 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:22:
Je moet altijd zo'n reader bij je hebben. En dan de verhalen dat de batterij leeg was en je dagenlang op een nieuwe zit te wachten... Bij de ING krijg je een tan code per sms. Die voer je in en klaar is kees. Simpeler kan niet.
Of erger: je moet thuis je bankpas uit je portemonnee halen om te kunnen internetbankieren.
Die tan-codes krijg ik gelukkig nog op papier, zodat mijn verlies van mijn telefoon/portemonnee niet genoeg is om te kunnen inloggen/overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:06 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hoezo? Meen eens gelezen te hebben dat het de veiligste methode is. Ook is ie verreweg het meest gebruikt in Europa, ik ken heen ander land waar het niet met TAN-achtige SMSjes werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:06 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

RemcoDelft schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:45:
[...]

Of erger: je moet thuis je bankpas uit je portemonnee halen om te kunnen internetbankieren.
Die tan-codes krijg ik gelukkig nog op papier, zodat mijn verlies van mijn telefoon/portemonnee niet genoeg is om te kunnen inloggen/overboeken.
Dat is het natuurlijk sowieso niet. Er staat immers een vijfcijferige code op je bankieren app (zowel nodig om de app in te komen als om geld over te maken), en je telefoon zelf heeft waarschijnlijk ook een toegangscode. En juist vanaf mobiel heb je geen TAN code nodig.

Via de normale internettoegang weer wel, maar dan heb je ook een username en password nodig.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

edie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:08:
[...]

Met de nieuwe pas die ik van Triodos heb gekregen vorig jaar is contactloos betalen gewoon mogelijk. En wat is er mis met de banking app?
Na wat zoekwerk zie ik dat contactloos betalen inderdaad beschikbaar is. Maar een creditcard moet ik dan weer los aanvragen. Toegegeven: dat kan natuurlijk gewoon, maar het zijn die extra handelingen die KNAB nu net zo handig maken.

Verder weet ik niet of de app slecht is, maar in de iTunes Store staan enkel twee afbeeldingen van het 'Mijn geld gaat goed' -gedeelte in de app. Dat geeft geen goede indruk, hoe hard ze ook schermen met klanttevredenheid. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 09-05 14:23
De app op Android doet het wel naar behoren. Is niet heel verschrikkelijk snel als je door je transacties scrollt die ouder zijn dan een maand. Maar doet zijn ding en werkt gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Je verward technische veiligheid met praktische, maar bovendien draag je geen bewijs aan voor de stelling dat SMS/papieren codes onveilig zijn.

CCs zou je ook technisch minder veilig dan Maestro kunnen noemen, toch werkt het overal zo. Een bank heeft niet voor niks fraudeafdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:06 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Slarioux schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Lol. Wat is dat precies, praktische veiligheid? Het is moeilijk, dus het zal wel niet gebeuren? Maar prima: jat van mij een two-factor-code, kijken wat je er mee kan. Neem ik jouw papieren tan codes mee.

[...]

Wat ook een kulargument is als het om veiligheid gaat. Of is dat dan een 'praktische oplossing'?
Je hoeft niet boos te worden alleen maar omdat je niet in security werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 115% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:06 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Slarioux schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Papieren TAN codes zijn sowieso niet veilig. Smsjes zijn ook niet moeilijk te onderscheppen. Ik heb in Duitsland (vorig jaar) een rekening gehad, kreeg een velletje vol met die stomme dingen.

TAN codes zijn bovendien universeel, hoewel de ING er tegenwoordig wel rekening mee zal houden. Een TAN code is geldig icm met jouw gegevens, ongeacht de transactie. Dat betekent dat je met je papieren TAN codes zowel al je geld naar Roemenie kan overmaken als een cadeautje kan betalen.

Een reader genereert een unieke code voor dat moment, die transactie, dat bedrag. En zeker met die nieuwe scanners van de rabo kunnen telefoonscammers je niet meer over de telefoon proberen geld afhandig te maken.

De abn hangt dat ding aan de laptop; zelfde idee.

Het is vast allemaal kut en moeilijk en tan codes zijn makkelijk sure, maar het blijft gewoon een risico. Als je dat wil nemen, lekker doen.
Papieren tan codes doe ik niet aan. Dat is net zo onhandig als die readers. Ken ook niemand in mijn omgeving die daar (nog) mee werkt.

Wanneer de sms wordt onderschept, hebben ze alsnog mijn inlognaam en wachtwoord nodig om een transactie te kunnen uitvoeren. Dat zou dan betekenen dat én mijn telefoon én mijn laptop geïnfiltreerd moeten zijn. Dat is nogal een gerichte aanval.

Hoewel tan codes universeel zijn, wordt wel een specifieke tan code gekoppeld aan je transactie. Volgens mij staat dan ook het bedrag vast (staat iig vermeld in de sms). Dus dezelfde tan code gebruiken voor een andere transactie is volgens mij niet mogelijk?

Met jouw reader kan er ook geld naar Roemenië worden overgemaakt, toch? Het gaat erom dat je de beschikking hebt over alle middelen. En je zorgen maken over telefoonscams... misschien een argument als het om ouderen of iets dergelijks gaat, maar in het algemeen zal toch echt niemand daar intrappen.

Ik heb dus die veiligheid zelf in de hand en dan kies ik toch voor het gemak, want ik vertrouw mezelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Slarioux schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Maar jij wel, en je bent pro tan codes? ;)

Ook geen antwoord geven op mijn opmerkingen dus? ;) Security through obscurity? ;)
Het kan me geen klap schelen, maar het is sowieso niet mijn probleem maar dat van de bank. Het feit dat overal op aarde SMS codes gebruikt worden en geen readers is ook zat indicatie dat het wel goed zit met die veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ATS schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:10:
Dat is het natuurlijk sowieso niet. Er staat immers een vijfcijferige code op je bankieren app (zowel nodig om de app in te komen als om geld over te maken), en je telefoon zelf heeft waarschijnlijk ook een toegangscode. En juist vanaf mobiel heb je geen TAN code nodig.

Via de normale internettoegang weer wel, maar dan heb je ook een username en password nodig.
Hier is bij de invoering van SMS door ING een topic op Tweakers over geopend... Je username wordt onthouden door de browser op je telefoon (niet de "app", de browser!). Je password is te resetten via SMS. Daarvoor heb je je naam/geboortedatum/rekeningnummer/etc. nodig. Dat alles is te vinden in je portemonnee. Vervolgens kan je gaan overmaken!
"Oplossing" van ING was: Houd je gebruikersnaam geheim! De functie van een wachtwoord overgenomen door de gebruikersnaam, die de website zelf heel netjes voor je opslaat.
Freakster86 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:06:
Papieren tan codes doe ik niet aan. Dat is net zo onhandig als die readers. Ken ook niemand in mijn omgeving die daar (nog) mee werkt.
Eens in de heel veel tijd krijg ik 100 nieuwe codes. Die scan/fotografeer ik, en sla ik encrypted op. Altijd beschikbaar als ik achter mijn computer zit.

De Rabobank daarentegen is pas gruwelijk irritant als je wat wil overmaken... 't Is net een puzzeltocht: eerst op zoek naar de cardreader, dan je bankpas halen, vervolgens die twee samenvoegen en lange codes intypen. Daarna een overschrijving doen, waarbij zowel codes als bankrekeningnummer steeds langer worden, en uiteindelijk met je cardreader alle stappen doorlopen. Meerdere keren codes intypen, rebussen oplossen, en uiteindelijk kan je het bedrag overmaken. Veiligheid vs. gebruiksgemak zeg maar...
Knab doet dat beter, daar zegt de cardreader in ieder geval in welke fase van het proces je zit, i.p.v. "druk 3 keer op ok".

[ Voor 34% gewijzigd door RemcoDelft op 23-03-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De Rabobank daarentegen is pas gruwelijk irritant als je wat wil overmaken... 't Is net een puzzeltocht: eerst op zoek naar de cardreader, dan je bankpas halen, vervolgens die twee samenvoegen en lange codes intypen. Daarna een overschrijving doen, waarbij zowel codes als bankrekeningnummer steeds langer worden, en uiteindelijk met je cardreader alle stappen doorlopen. Meerdere keren codes intypen, rebussen oplossen, en uiteindelijk kan je het bedrag overmaken. Veiligheid vs. gebruiksgemak zeg maar...
1. via de app hoef je je niet in te loggen via de reader + bankpas
2. via de app hoef je betalingen naar recente rekeningen niet te accorderen via reader + bankpas
3. of je nu met TAN-codes of een reader + pas werkt is even omslachtig. Tan code moet je aflezen op je smartphone versus bankpas in de reader steken + pincode intoetsen. Wat een moeite zeg.

Ik ben weg bij ING omdat ze zo omslachtig zijn. Online vraag ik een rekening aan, krijg ik per post 3 weken later een keertje de boel opgestuurd, moet het nog geactiveerd worden door langs te komen op kantoor. Kan half de stad doorcrossen omdat er maar 1 vestiging is, vertelt de medewerker aldaar: als je ter plekke hier de boel had aangevraagd kreeg je alles meteen werkend mee. En daar wordt met geen woord over gerept op de ING site hé. Ze sturen je eerste inlogcodes apart op, met een afhaalbericht dat je het op het filiaal mag afhalen, apart een afhaalbericht voor je pinpas en meer. Daarnaast vind ik een inlog met eigen gebruikersnaam + ww inherent onveilig gevoel geven voor bankzaken, gelijk met Paypal.

In het algemeen vind ik elke bank even gruwelijk irritant, daar zit voor mij geen verschil in. Wat mij nog het meeste verbaasd is dat het betaalverkeer nog immer in het weekend plat ligt, niet omdat de banken het niet willen, maar omdat DNB in 't weekend geen zin heeft in toezicht houden op het betaalverkeer :F Dat en nog immer 4/5 dagen wachten tot een betaling vanuit ING ontvangen is bij Rabo. Rabo <> ABN gaat vlot, Rabo <> ING alsof de betaling met de postkoets onderweg is. Banken onderling kan wel instant bijgeschreven worden, waarom niet voor het complete bancaire systeem. Verder omdat het toch 1 pot nat is, ongeacht welke bank je kiest, vertik ik over te stappen bij gebrek aan rekeningnummerportering.

Sinds ik als jochie van 9 mijn spaarrekening opende en dat sinds mijn 18e in een betaalrekening is omgezet gebruik ik hetzelfde rekeningnummer. Gelijk aan mijn eerste 06-nummer, gebruik ik ook nog steeds. Ik wil best overstappen, maar omdat het zo weinig verschilt onderling en je je rekeningnummer niet kunt behouden blijf ik waar ik zit. Kostentechnisch scheelt het niet of nauwelijks, qua service zijn ze allen even slecht/goed, qua maatschappelijk verantwoord ondernemen idem.. elke bank kent zo zijn eigen sores. Als er nu eens werk wordt gemaakt van nummerportering binnen het bankwezen wil ik ASN/Triodos wel overwegen, maar gezien dat maar uitblijft blijf ik wel zitten bij de 'groot'banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Kostentechnisch kan het best schelen hoor… het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoeveel geld je op je betaal- en spaarrekening hebt, maar ±1% rente op je betaalrekening en ±0,5% éxtra rente op je spaarrekening betekent toch al snel bijna 1,5% extra rente op het totale bedrag. Nu is dat misschien niet bijzonder veel, maar mensen hebben hun rekening wel vaak meerdere jaren bij dezelfde bank, en dan begint het toch aan te tikken.

Plus het is, bij mij ten minste, ook een prettig gevoel dat je de grote banken een beetje ontwijkt. Die zullen als eerst richting een negatieve spaarrente gaan (voor mij hét moment om je geld in een oude sok te stoppen en alleen aan de belastingdienst op te geven wanneer nodig), hebben vaak de hoogste totale kosten, en zijn vaak het langzaamst met het regelen van je zaakjes. Daarnaast helpt 't dat ze in mijn ogen ook belachelijk hoge loonsverhogingen uitdelen terwijl de gewone medewerkers op de nullijn worden gehouden en de klanten een steeds lagere rente ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
Hoe bevalt Knab voor het sparen hier? Ik zit te kijken naar het gratis "basis" pakket, om deze puur als spaar rekening te gebruiken. Werkt dit nog een beetje? of is het een leuk concept, maar bagger uitwerking?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Het gratis pakket bij KNAB kun je volgens mij niet meer aanvragen, hooguit een gratis proefperiode van 3 maanden.

Maar persoonlijk vind ik het spaarpakket (ik was nog op tijd voor het gratis pakket) erg prettig. De rente ligt ±0,5% hoger, maar je kunt de rente op elk gewenst moment uitgekeerd krijgen… wat nét even wat sneller spaart omdat je dan ook rente op rente ontvangt. Daarnaast vind ik de site lekker overzichtelijk. Stukken beter dan de ABN-AMRO in ieder geval. Ik heb zelf ook nog nooit problemen met de site gehad, zowel qua werking als overzichtelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
Als je het 3 maanden pakket niks vind, kan je ervoor kiezen deze automatisch om te laten zetten in het gratis pakket blijkbaar :)
We willen graag dat iedereen kennismaakt met al het moois dat Knab te bieden heeft. Zodat je ervaart hoe wij je kunnen helpen om alles uit je geld te halen. En wat we bedoelen met ‘bank in jouw voordeel’. Iedere particuliere klant die start met Knab – of je nu kiest voor Plus of Premium – mag de eerste 3 maanden alles gratis proberen.

Ben je na deze 3 maanden niet overtuigd van de voordelen van Plus of Premium? Dan kun je alsnog kiezen voor ons gratis Basis pakket, waarmee je alleen kunt sparen. Uiteraard ontvang je van ons een seintje als jouw periode van 3 maanden gratis proberen bijna afloopt.

[ Voor 71% gewijzigd door corset op 23-03-2015 15:17 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Yohost! schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:16:
Zou een nieuwe rekening openen bij ABN Amro.
Kantoor ingelopen maar daar hadden ze geen tijd :(
Toen maar telefonisch een afspraak gemaakt.

Nadat ik afgelopen dagen het nieuws gelezen had dat de topbestuurders ieder een ton :-( extra erbij hadden gekregen heb ik mij bedacht.

Eagon heeft de duurste CEO van allemaal.
Die krijgt 2x zoveel als Zalm.
Financieel dagblad:

Wynaendts is de best betaalde bestuurder van een Nederlandse financiële instelling. Over 2014 ontving hij, vast en variabel bij elkaar opgeteld, €2,07 mln. Wynaendts is niet onderworpen aan het bonusplafond van 20% van het vaste salaris.
Maargoed, bij AEGON zit er ook genoeg vet op de botten doordat ze gigantisch hebben verdient aan woekerpolissen. Die AEGON nog blijft verkopen, ook via verkoopportaal Knab. dus let op ook als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Brent schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Het kan me geen klap schelen, maar het is sowieso niet mijn probleem maar dat van de bank. Het feit dat overal op aarde SMS codes gebruikt worden en geen readers is ook zat indicatie dat het wel goed zit met die veiligheid.
Ware het niet dat dat niet waar is.
Mijn vriendin heeft bankrekeningen in 5 verschillende landen en de meesten hebben readers geen sms ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 09:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik vond ABN altijd al duur voor onze 2e rekening maar nu ga ik definitief overstappen naar ASN bank. Het gekloot met bonussen en het continu gegraai is de laatste druppel geweest. Met een beetje gegoogle kom ik er achter dat de grote banken erg slecht scoren op tal van gebieden terwijl ASN en b.v Triodos het een stuk beter lijken te doen.

Is de ervaring van mede Tweakers nog steeds positief bij de ASN bank ? Fysiek zijn er tegenwoordig zoveel filialen gesloten dat we net zo goed 100% online kunnen bankieren. Ik zie dat er een mobiele app voor is en je krijgt een betaalpasje. Meer hebben we niet nodig.

@ Hierboven, 39 euro per jaar voor ABN, of 15 euro voor ASN scheelt wel hoor. Buiten het feit dat ik de grootbanken geen ene cent meer gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@FlyEragon;
De kosten voor het pakket zelf scheelt meer dan de helft inderdaad, en daarnaast krijg je ook nog eens een hogere rente op je spaarrekening én rente op je betaalrekening… dan heb je een groot deel (of meer zelfs) van de kosten alweer gedekt. Vanaf enkele duizenden euro's op je rekening(en) maak je toch een relatief forse winst ten opzichte van een ABN of ING bank volgens mij.

… en dat is inderdaad nog buiten het "feel good" dat sommigen van ons deze grootbanken geen cent meer gunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
FlyEragon schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:29:
Is de ervaring van mede Tweakers nog steeds positief bij de ASN bank ? Fysiek zijn er tegenwoordig zoveel filialen gesloten dat we net zo goed 100% online kunnen bankieren. Ik zie dat er een mobiele app voor is en je krijgt een betaalpasje. Meer hebben we niet nodig.
Hier wel. En inderdaad - wat heb je nou nodig bij een bank? Pinpas, online bankieren, app, automatische overboekingen. Meer heb ik niet nodig. Dat doet de ASN prima wat mij betreft.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wat ik persoonlijk wel heel fijn zou vinden, is als er een algemeen GWK-achtig kantoor zou komen voor contante stortingen… maar dan zónder de, in mijn ogen, nogal belachelijk hoge kosten die het GWK rekent (minimaal €6,50 bij een contante storting geloof ik). En dat deze wel net zoals het GWK werkt met elke bank. Dan zou het grootste pijnpunt voor mij verholpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Ik vond ABN altijd al duur voor onze 2e rekening maar nu ga ik definitief overstappen naar ASN bank. Het gekloot met bonussen en het continu gegraai is de laatste druppel geweest. Met een beetje gegoogle kom ik er achter dat de grote banken erg slecht scoren op tal van gebieden terwijl ASN en b.v Triodos het een stuk beter lijken te doen.

@ Hierboven, 39 euro per jaar voor ABN, of 15 euro voor ASN scheelt wel hoor. Buiten het feit dat ik de grootbanken geen ene cent meer gun.
Ik zie "onze" tweede rekening staan. Let wel op dat als je een asn rekening op 2 namen neemt, je dus 2.50 euro per maand (30 per jaar) aan kosten hebt. Wij hebben asn ook als hoofdrekening, prima bank. Zeker met de laatste update van de app, eindelijk geld overmaken naar onbekende rekeningen tot een maximaal bedrag (hiervoor had je altijd de reader nodig om geld over te boeken naar onbekende rekeningen).

Overigens is ASN onderdeel van SNS bank, ook een grootbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Rabobank studentenpakket kost mij €1,40 per maand = €16,80 inclusief wereldpas en cc basecard.
ASN betaalrekening kost €1,25 + creditcard jaar 1: €0,83 en opvolgende jaren €1,67 per maand dus €25 in het eerste jaar en €35 de volgende jaren in totaal.

Dat verschil maakt het voor mij dus niet goedkoper. En €8,20 of €18,20 meer voor dezelfde dienstverlening vind ik wel een substantiële stijging waarbij er bovendien minder SNS bankfilialen te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Na aantal jaren Rabobank ben ik met "pijn in mijn hart" weer terug overgestapt naar de ING. Het is meerdere malen voorgekomen dat ik buiten kantoortijden een vestiging nodig had voor bankzaken (geld storten enz) en bij de Rabo tijdens werkdagen niet terecht kon (echte ambtenaarstijden). ING heeft vestigingen die open zijn tot 19.00 wat ik zeer op prijs stel. Het is gewoon fijn om na je werk bij je bank terecht te kunnen in de gevallen dat het nodig is en niet je vrije zaterdagochtend/middag hoeft op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 04:41
Joosie200 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:27:
[...]

... waarbij er bovendien minder SNS bankfilialen te vinden zijn.
Bankfilialen? Het zijn gewoon verkoopwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 09:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Doe niks met contact geld, dus ASN maar aangevraagd. Onderdeel van SNS boeit me ook niet, ASN heeft zijn eigen beleid en alles beter dan de ballentent van ABN.

Ik voel me weer een stukje beter en daar ging het uiteindelijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Ware het niet dat dat niet waar is.
Mijn vriendin heeft bankrekeningen in 5 verschillende landen en de meesten hebben readers geen sms ongein.
Hmm, ik heb het in .fr, .es, .it, .ch, .us, .in nog nooit gezien. In India is authenticatie per SMS zelfs bij wet geregeld. Ik heb het iig nooit buiten .nl gezien. Misschien dat ik weleens een .de bank ermee heb zien adverteren.

Punt is, veiligheid zit hem niet zozeer in de methode, maar in de fraudeafdeling van de bank/CC maatschappij. En dat is in feite de hele rede dat VISA/Mastercard bestaan: verzekeren van aankopen en fraude-bestrijding. Dat ze ook wat kaartjes uitgeven is bijzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Brent schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Hmm, ik heb het in .fr, .es, .it, .ch, .us, .in nog nooit gezien. In India is authenticatie per SMS zelfs bij wet geregeld. Ik heb het iig nooit buiten .nl gezien. Misschien dat ik weleens een .de bank ermee heb zien adverteren.

Punt is, veiligheid zit hem niet zozeer in de methode, maar in de fraudeafdeling van de bank/CC maatschappij. En dat is in feite de hele rede dat VISA/Mastercard bestaan: verzekeren van aankopen en fraude-bestrijding. Dat ze ook wat kaartjes uitgeven is bijzaak ;)
Het gaat hier om .uk .de .au .sg.
CC zijn dan ook duurder verder moet ik bij online betalingen van de cc ook steeds vaker zo'n reader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:04 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Slarioux schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:12:
[...]
Dat slaat weer een lans voor MD5.
Wat bedoel je hiermee ? MD5 als cryptohash algoritme ?
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste